ik kan pas woensdag en ik heb de auto morgen nodig. is dit gevaarlijk? de rem doet het maar ik moet heel hard op de pedaal trappenquote:Op zondag 17 mei 2015 19:49 schreef dopfles1 het volgende:
Als er geen verschil is zegt mijn eerste ingeving om even een bezoekje aan de garage te brengen.
nee want lucht.quote:Op zondag 17 mei 2015 19:53 schreef strijkijzeren het volgende:
maar nog meer rem vloeistof kopen en vullen helpt niet? de kan is maar half gevuld nu
Ja dit is gevaarlijk.quote:Op zondag 17 mei 2015 19:50 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
ik kan pas woensdag en ik heb de auto morgen nodig. is dit gevaarlijk? de rem doet het maar ik moet heel hard op de pedaal trappen
Leenauto moet gewoon worden betaald. Gratis kan je een fiets krijgen.quote:Op zondag 17 mei 2015 19:55 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ja dit is gevaarlijk.
Tegen je vriend zeggen dat hij beter voor zijn auto moet zorgen wanneer jij hem gebruikt en zsm naar de garage. Rekening door je vriend laten betalen natuurlijk.
Vaak krijg je overigens een leenauto mee. Dus als het nog lukt voordat je morgen de auto nodig hebt zou je dit het beste kunnen doen.
Gewoon terug verhalen op haar vriend?quote:Op zondag 17 mei 2015 19:56 schreef Adames het volgende:
[..]
Leenauto moet gewoon worden betaald. Gratis kan je een fiets krijgen.
ik had al gezegt dat hij die roestbak weg zou moeten doen! auto heeft veel problemenquote:Op zondag 17 mei 2015 19:55 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Ja dit is gevaarlijk.
Tegen je vriend zeggen dat hij beter voor zijn auto moet zorgen wanneer jij hem gebruikt en zsm naar de garage. Rekening door je vriend laten betalen natuurlijk.
Vaak krijg je overigens een leenauto mee. Dus als het nog lukt voordat je morgen de auto nodig hebt zou je dit het beste kunnen doen.
Kan vast, maar of die er zo blij mee is. En dan is het nog je vriend, niet een of andere zakelijke overeenkomst.quote:
Hij moest dan ding gewoon 3x checken voordat hij haar er in laat rijden. Niet echt verantwoord om je vriendin in een auto zonder remvloeistof te laten rijden.quote:Op zondag 17 mei 2015 19:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Kan vast, maar of die er zo blij mee is. En dan is het nog je vriend, niet een of andere zakelijke overeenkomst.
dat het een lamzak is ben ik met je eensquote:Op zondag 17 mei 2015 20:00 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Hij moest dan ding gewoon 3x checken voordat hij haar er in laat rijden. Niet echt verantwoord om je vriendin in een auto zonder remvloeistof te laten rijden.
de rem werkte goed maar ging na een dag heel moeilijk intrappenquote:Op zondag 17 mei 2015 20:00 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Hij moest dan ding gewoon 3x checken voordat hij haar er in laat rijden. Niet echt verantwoord om je vriendin in een auto zonder remvloeistof te laten rijden.
Dan zou ik een andere garage zoeken. Mijn ouders hebben ook andere auto gekocht, de BMW dealer - 40 km verderop - verteld vol trots, ja en we hebben een aantal elektrische fietsen dan kunt u een rondje fietsen als we de auto een beurt geven. Leenauto was dus een huurauto bij hun Nog gezegd dat wij niet voor een leenauto gaan betalen en dat het feest anders niet door zou gaan - maar dan kon niet.quote:Op zondag 17 mei 2015 19:56 schreef Adames het volgende:
Leenauto moet gewoon worden betaald. Gratis kan je een fiets krijgen.
ik doe dat niet zelf. ik vond dit vullen al eng om te doen!quote:Op zondag 17 mei 2015 20:09 schreef derLudolf het volgende:
Zoals gezegd, je moet je remsysteem ontluchten. Je kunt proberen het systeem zelf te ontluchten, maar dat kun je niet in je eentje.
[..]
Dan zou ik een andere garage zoeken. Mijn ouders hebben ook andere auto gekocht, de BMW dealer - 40 km verderop - verteld vol trots, ja en we hebben een aantal elektrische fietsen dan kunt u een rondje fietsen als we de auto een beurt geven. Leenauto was dus een huurauto bij hun Nog gezegd dat wij niet voor een leenauto gaan betalen en dat het feest anders niet door zou gaan - maar dan kon niet.
Vervolgens dezelfde auto bij de garage bij ons in het dorp gekocht waar de leenauto echt een leenauto is. Die konden nog goedkoper ook - zij halen hem bij diezelfde dealer weg
Het is ook een kut klusje hoor. En waarschijnlijk ook zinloos, waarschijnlijk zit er een lek in je systeem. Wacht er aub niet mee en ga zsm naar de garage.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:12 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
ik doe dat niet zelf. ik vond dit vullen al eng om te doen!
is repareren duur? de rem vloeistof was ook duur en dat is nu helemaal opquote:Op zondag 17 mei 2015 20:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is ook een kut klusje hoor. En waarschijnlijk ook zinloos, waarschijnlijk zit er een lek in je systeem. Wacht er aub niet mee en ga zsm naar de garage.
Ja dan heb je lekkage. Ben je lid van de ANWB?quote:Op zondag 17 mei 2015 20:19 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
is repareren duur? de rem vloeistof was ook duur en dat is nu helemaal op
Geen idee, ligt er aan hoeveel werk het is. DOT4 is inderdaad rot spul, duur en het bijt in je klauwenquote:Op zondag 17 mei 2015 20:19 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
is repareren duur? de rem vloeistof was ook duur en dat is nu helemaal op
er ligt geen vloeistof onder de auto en ook na stukje rijden en remmen is de kan nog half volquote:Op zondag 17 mei 2015 20:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja dan heb je lekkage. Ben je lid van de ANWB?
Ik betaal 65euro p/uquote:Op zondag 17 mei 2015 20:19 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
is repareren duur? de rem vloeistof was ook duur en dat is nu helemaal op
ok zie dan wel de rekeningquote:Op zondag 17 mei 2015 20:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, ligt er aan hoeveel werk het is. DOT4 is inderdaad rot spul, duur en het bijt in je klauwen
Dank uquote:Op zondag 17 mei 2015 20:27 schreef Mark het volgende:
We hevelen het even over naar mijn geliefde collegae van PTA
Even bellen morgen vroeg, en het verhaal uitleggen? En als er geen ruimte is een andere garage proberen.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:40 schreef strijkijzeren het volgende:
vriend stuurde appje dat ik de auto naar pruijs moet brengen omdat hij vaker is geweest
nu kan ik op de site geen afspraak maken voor morgen omdat daar vol staat. kan ik daar langs gaan en kunnen ze dan tussendoor de auto repareren in dit geval?
deze is dichtbij. ik bel morgen vroeg of ik kan komenquote:Op zondag 17 mei 2015 20:47 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Even bellen morgen vroeg, en het verhaal uitleggen? En als er geen ruimte is een andere garage proberen.
Zou de dichts bij zijnde doen aangezien het niet echt slim is om veel te rijden zonder remmen.
Zijn de wielen droog?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:03 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
deze is dichtbij. ik bel morgen vroeg of ik kan komen
ik heb nog gekeken net maar er is geen vloeistof onder de auto en de kan is nog voor helft gevuld
is die wel lek denk je?
Lek is zeer onwaarschijnlijk, je remblokken worden dunner waardoor je remzuigers verder naar buiten moeten. Daar komt dus meer vloeistof achter te zitten waardoor je remvloeistof in het reservoir 'op' gaat.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is ook een kut klusje hoor. En waarschijnlijk ook zinloos, waarschijnlijk zit er een lek in je systeem. Wacht er aub niet mee en ga zsm naar de garage.
Mijn idee....quote:Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef Makrolon het volgende:
Is het pedaal moeilijker in te trappen? als er lucht in je systeem zit trap je het pedaal juist makkelijker in (wss in een keer door naar de bodem)
Maar dan nog, levert niet een hard rempedaal op...quote:Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef Makrolon het volgende:
Lek is zeer onwaarschijnlijk, je remblokken worden dunner waardoor je remzuigers verder naar buiten moeten. Daar komt dus meer vloeistof achter te zitten waardoor je remvloeistof in het reservoir 'op' gaat.
ik heb dit net gedaan met motor aan en pedaal gaat heel moeilijk. ik heb nog in de kan met vloeistof gekeken en toen ik de dop af draaide kwam er wel een sissende geluid uitquote:Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef Makrolon het volgende:
Is het pedaal moeilijker in te trappen? als er lucht in je systeem zit trap je het pedaal juist makkelijker in (wss in een keer door naar de bodem)
[..]
Lek is zeer onwaarschijnlijk, je remblokken worden dunner waardoor je remzuigers verder naar buiten moeten. Daar komt dus meer vloeistof achter te zitten waardoor je remvloeistof in het reservoir 'op' gaat.
Je kan er dus van uit gaan dat de remblokken aan vervanging toe zijn.
Heb je de remvloeistof niet in je koelvloeistof reservoir gegooit????quote:Op zondag 17 mei 2015 21:31 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
ik heb dit net gedaan met motor aan en pedaal gaat heel moeilijk. ik heb nog in de kan met vloeistof gekeken en toen ik de dop af draaide kwam er wel een sissende geluid uit
Oh ohquote:Op zondag 17 mei 2015 21:36 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Heb je de remvloeistof niet in je koelvloeistof reservoir gegooit????
welke is voor de remvloeistof? ik heb het in de kan met een bolle vorm gedaan. er is nog andere kan welke bij dat grote ronde ding voor het stuur zit maar dat is toch olie voor het sturen?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:36 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Heb je de remvloeistof niet in je koelvloeistof reservoir gegooit????
meestal klein en rechthoekig.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:39 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
welke is voor de remvloeistof? ik heb het in de kan met een bolle vorm gedaan. er is nog andere kan welke bij dat grote ronde ding voor het stuur zit maar dat is toch olie voor het sturen?
nee ik hoor niets aanzuigenquote:Op zondag 17 mei 2015 21:37 schreef Makrolon het volgende:
Als de motor draait en je luistert onder de motorkap, hoor je dan ergens dat er lucht word aangezogen? Misschien is er een vacuumslang van je rembekrachtiger kapot oid.
het is een volkswagen golfquote:Op zondag 17 mei 2015 21:40 schreef hoas het volgende:
[..]
meestal klein en rechthoekig.
Welk merk is het trouwens?
Je hebt het bij je koelvloeistof in gegooit.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:39 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
welke is voor de remvloeistof? ik heb het in de kan met een bolle vorm gedaan. er is nog andere kan welke bij dat grote ronde ding voor het stuur zit maar dat is toch olie voor het sturen?
Scherp! Zoveel verstand heb ik er niet van, maar klinkt logisch. Zit er niet zoveel vloeistof in normaal gesproken dat je met bijna versleten remmen niet goed kunt remmen?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef Makrolon het volgende:
Is het pedaal moeilijker in te trappen? als er lucht in je systeem zit trap je het pedaal juist makkelijker in (wss in een keer door naar de bodem)
[..]
Lek is zeer onwaarschijnlijk, je remblokken worden dunner waardoor je remzuigers verder naar buiten moeten. Daar komt dus meer vloeistof achter te zitten waardoor je remvloeistof in het reservoir 'op' gaat.
Je kan er dus van uit gaan dat de remblokken aan vervanging toe zijn.
Nee dat is voor de koelvloeistofquote:Op zondag 17 mei 2015 21:46 schreef strijkijzeren het volgende:
http://data.motor-talk.de(...)lder-kopie-55194.jpg
ik heb een plaatje gevonden. het is die grote bolle aan rechter kant. daar heb ik de vloeistof gevuld
die kleine is voor het stuur olie toch?
dat dacht ik al en ik ben nu aan het zoeken wat ik moet doenquote:
Ik gok ook op de rembekrachtigerquote:Op zondag 17 mei 2015 21:37 schreef Makrolon het volgende:
Als de motor draait en je luistert onder de motorkap, hoor je dan ergens dat er lucht word aangezogen? Misschien is er een vacuumslang van je rembekrachtiger kapot oid.
De anwb helpt je alleen op weg, het is geen sleutelservice.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:03 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
dat dacht ik al en ik ben nu aan het zoeken wat ik moet doen
moet ik morgen anwb dan maar bellen?
quote:Op zondag 17 mei 2015 22:05 schreef hoas het volgende:
[..]
De anwb helpt je alleen op weg, het is geen sleutelservice.
dat is toch het koelvloeistof?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:46 schreef strijkijzeren het volgende:
http://data.motor-talk.de(...)lder-kopie-55194.jpg
ik heb een plaatje gevonden. het is die grote bolle aan rechter kant. daar heb ik de vloeistof gevuld
die kleine is voor het stuur olie toch?
Net even zitten zoeken en het schijnt dat ze je wel helpen, ben je wel lid?quote:Op zondag 17 mei 2015 22:08 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
dan rij ik naar de garage morgen vroeg. het is niet heel ver hier vandaan. ik zeg dan ook dat ik een fout heb gemaakt
Rijden lijkt mij niet slimquote:Op zondag 17 mei 2015 22:08 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
dan rij ik naar de garage morgen vroeg. het is niet heel ver hier vandaan. ik zeg dan ook dat ik een fout heb gemaakt
nee ik ben niet lidquote:Op zondag 17 mei 2015 22:11 schreef hoas het volgende:
[..]
Net even zitten zoeken en het schijnt dat ze je wel helpen, ben je wel lid?
Want die zooi moet er zo snel mogelijk uit.
Behalve dat je rubbers vaak niet zo dol zijn op remvloeistof.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:22 schreef Barcaconia het volgende:
Denk overigens dat het niet zo veel direct kwaad kan dat je remvloeistof bij de koelvloeistof gegooid hebt, brengt alleen wel weer een hoop extra kosten mee want moet dat systeem meteen ook helemaal gespoeld en opnieuw gevuld worden, daarnaast is er blijkbaar nog een probleem met je remmen dat groter is dan alleen ontluchten als dat reservoir gewoon vol zit.
Het hoofdbestanddeel van jenever en van appelsap is ook hetzelfde…quote:Op zondag 17 mei 2015 23:40 schreef Fer het volgende:
Volgens mij lijkt het hoofdbestandeel van remvloeistof nog best op koelvloeistof, zal wel meevallen dus.
Maar het meiske had beter haar beenspieren kunnen trainen en niet zo zitten piepen over kapotte rembekrachtiging.
Een half litertje remvloeistof op zeg maar 10 liter kvs lost volledig op. Zal niet bevorderlijk zijn voor de rubbers maar als je het er binnen enkele dagen weer afgooit zal het allemaal niet zo'n probleem geven.quote:Op zondag 17 mei 2015 23:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Behalve dat je rubbers vaak niet zo dol zijn op remvloeistof.
Als je er een hele fles remvloeistof injenst zal het eerder een litertje of 1-2 zijn, dat is niet zo fijn.quote:Op maandag 18 mei 2015 08:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een half litertje remvloeistof op zeg maar 10 liter kvs lost volledig op. Zal niet bevorderlijk zijn voor de rubbers maar als je het er binnen enkele dagen weer afgooit zal het allemaal niet zo'n probleem geven.
Oh, oh......quote:Op zondag 17 mei 2015 21:39 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
welke is voor de remvloeistof? ik heb het in de kan met een bolle vorm gedaan. er is nog andere kan welke bij dat grote ronde ding voor het stuur zit maar dat is toch olie voor het sturen?
Nou ik denk dat remolie in de koelvloeistof en de lichtmetalen cilinderkop elkaar niet zo aardig vinden.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:22 schreef Barcaconia het volgende:
Weer een toppertje dit
Denk overigens dat het niet zo veel direct kwaad kan dat je remvloeistof bij de koelvloeistof gegooid hebt, brengt alleen wel weer een hoop extra kosten mee want moet dat systeem meteen ook helemaal gespoeld en opnieuw gevuld worden, daarnaast is er blijkbaar nog een probleem met je remmen dat groter is dan alleen ontluchten als dat reservoir gewoon vol zit.
waarom denk je dat? Remvloeistof is best aggressief maar lost op in water en verliest daarmee ook zn werking. In 2 dagen tijd vreet het echt je leidingen van binnenuit niet weg.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:43 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Als je er een hele fles remvloeistof injenst zal het eerder een litertje of 1-2 zijn, dat is niet zo fijn.
10 Liter? Het ging om een golf toch? En geen vrachtwagen?quote:Op maandag 18 mei 2015 08:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een half litertje remvloeistof op zeg maar 10 liter kvs lost volledig op. Zal niet bevorderlijk zijn voor de rubbers maar als je het er binnen enkele dagen weer afgooit zal het allemaal niet zo'n probleem geven.
Okee dat klopt, ligt eraan hoeveel koelvloeistof je nog hebt en of al die slangen al vergaan zijn of niet.quote:Op maandag 18 mei 2015 14:16 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
waarom denk je dat? Remvloeistof is best aggressief maar lost op in water en verliest daarmee ook zn werking. In 2 dagen tijd vreet het echt je leidingen van binnenuit niet weg.
10 liter? Hebben wij het hier over een vrachtauto soms?quote:Op maandag 18 mei 2015 08:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een half litertje remvloeistof op zeg maar 10 liter kvs lost volledig op. Zal niet bevorderlijk zijn voor de rubbers maar als je het er binnen enkele dagen weer afgooit zal het allemaal niet zo'n probleem geven.
Misschien denkt hij dat ze in een rijdende oven zit, dan kan 10 liter wel van pas komen.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:47 schreef hoas het volgende:
[..]
10 liter? Hebben wij het hier over een vrachtauto soms?
Ja ok, zo'n ding zit wat minder inquote:Op maandag 18 mei 2015 16:47 schreef hoas het volgende:
[..]
10 liter? Hebben wij het hier over een vrachtauto soms?
Doe maar niet. Ik vind eigenlijk veel reacties van vrij weinig autokennis getuigen. Valt me een beetje tegen eigenlijk.quote:Op maandag 18 mei 2015 17:43 schreef Tosti-vreter het volgende:
Haha, deze komt sowieso in PTA-toppers of niet?
OK, maar het is wel humoristisch dat je remvloeistof bij de koelvloeistof flikkertquote:Op maandag 18 mei 2015 18:40 schreef Deskjet het volgende:
[..]
Doe maar niet. Ik vind eigenlijk veel reacties van vrij weinig autokennis getuigen. Valt me een beetje tegen eigenlijk.
Tja, dat is wel bizar ja.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:26 schreef Tosti-vreter het volgende:
[..]
OK, maar het is wel humoristisch dat je remvloeistof bij de koelvloeistof flikkert
Moet ik dan een hele barage aan vragen stellen met als antwoord "geen idee", of "wat kost het", nee zonde van mijn tijd.quote:Op maandag 18 mei 2015 18:40 schreef Deskjet het volgende:
[..]
Doe maar niet. Ik vind eigenlijk veel reacties van vrij weinig autokennis getuigen. Valt me een beetje tegen eigenlijk.
Misschien is ze wel de Megane gewend van der moeder, lichtelijk aandrukken en je zit met je giebel tegen de voorruit. Zelfs de overstap van een Megane naar een nieuwe Golf is even wennen kwa zwaarder trappen.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:17 schreef FransDeens het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of de auto wel echt zo slecht remt.
50ml flacons zijn vrijgangbaar voor de particuliere verkoopquote:Op maandag 18 mei 2015 20:23 schreef daNpy het volgende:
Wel apart dat niemand opvalt dat "remvloeistof van het merk Total" en "ik kon het er helemaal ingooien en het reservoir was nog niet op de helft" bij niemand een belletje doet gaan rinkelen....
Dat is of een reservoir van 2 liter remvloeistof of een busje remvloeistof van 50ml. Áls er al Total remvloeistof is
ja dat deed die monteur ook al zeggen tegen mijn vaderquote:
er lag niets onder pedaal. mijn vader had nog gekeken of de mat er onder lag maar dat was niet zo.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:58 schreef vuvuzela het volgende:
Ligt er geen waterflesje o.i.d onder het pedaal?
Jahoor hij staat er inquote:Op maandag 18 mei 2015 19:47 schreef Deskjet het volgende:
[..]
Tja, dat is wel bizar ja.
TS: Wat heeft die benzinepomp je eigenlijk verkocht en voor hoeveel? Zou wat zijn als die tankstationmedewerker jou gewoon ruitenwisservloeistof heeft verkocht onder het mom van: Ach gut, we hebben weer een klant die het verschil tussen olie-, ruit en/ of koelvloeistof niet weet..
Edit: en complimenten voor de correcte en uitgebreide post hierboven van -Richard-.
ja ik hoop dat er geen dingen kapot zijn nu. maar dat laat de monteur mij wetenquote:Op maandag 18 mei 2015 19:47 schreef -Richard- het volgende:
Goed dat was dus inderdaad geen remvloeistof reservoir maar koelvloeistof. Deze hoort normaal half vol te zitten en dus tussen de strepen van minimaal niveau en maximaal niveau.
De remvloeistof is het kleine potje links hiervan, precies terhoogte van het rempedaal. Als je zegt dat deze nog vol zit dan zit het dus meer in de rembekrachtiging of een lek. Vaak lekken de remcilinders bij de achter-remmen, dit zijn trommel remmen en dan zie je het lek dus niet.
Wanneer je remblokken slijten, gaat de remzuiger inderdaad verder naar buiten maar dit gebeurd geleidelijk en niet in 1 keer, je merkt het dus niet normaal gesproken. Je merkt het wél wanneer er gesleuteld is aan het rem systeem.
Het ontluchten van het remsysteem is wel zelf te doen maar je moet wel weten wat je doet. Zeker niet weggelegd voor de gemiddelde auto-rijder, die moeten gewoon naar de garage rijden en het laten doen.
1 halve liter remvloeistof doet niet veel in het koelsysteem (ja het wordt per halve liter of zelfs 250 ml verkocht en zeker niet 1 liter) . De remcyclinder (dus dat ding wat vloeistof verpompt naar de remklauwen) is ook van aluminium. Remvloeistof vreet niet in op metalen maar wel op lakken. De remvloeistof doet ook niets met rubbers, je remslangen (flexibele verbinding) die van de carrosserie naar de remklauw lopen zijn ook van rubber.
Je koelvloeistof systeem moet gewoon gespoeld worden met schoon water, hooguit 2 keer en tussen tijds moet je er even mee rijden zodat het goed circuleert. Dan na die 2 keer verse koelvloeistof erop, geen man overboord hoor .
mijn moeder heeft een toyota starletquote:Op maandag 18 mei 2015 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien is ze wel de Megane gewend van der moeder, lichtelijk aandrukken en je zit met je giebel tegen de voorruit. Zelfs de overstap van een Megane naar een nieuwe Golf is even wennen kwa zwaarder trappen.
ik vraagde naar rem vloeistof en ik kreeg van de verkoper een grijze fles met total hbf daarop. was denk ik 7 euro ongeveerquote:Op maandag 18 mei 2015 19:47 schreef Deskjet het volgende:
[..]
Tja, dat is wel bizar ja.
TS: Wat heeft die benzinepomp je eigenlijk verkocht en voor hoeveel? Zou wat zijn als die tankstationmedewerker jou gewoon ruitenwisservloeistof heeft verkocht onder het mom van: Ach gut, we hebben weer een klant die het verschil tussen olie-, ruit en/ of koelvloeistof niet weet..
Edit: en complimenten voor de correcte en uitgebreide post hierboven van -Richard-.
Ik ken ze idd, maar staan niet bij een benzinepomp of zijn van Total volgens mijquote:Op maandag 18 mei 2015 20:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
50ml flacons zijn vrijgangbaar voor de particuliere verkoop
dat vind ik duur voor een beetje vloeistof ja. de olie moet ook vaak gevuld worden en dat is ook erg duur.quote:
Lol, whut.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:05 schreef strijkijzeren het volgende:
ik vraagde naar rem vloeistof en ik kreeg van de verkoper een grijze fles met total hbf daarop. was denk ik 7 euro ongeveer
Degelijke auto kopen is ook duur. Maar dan zit je niet met dit soort ongein.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:25 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
dat vind ik duur voor een beetje vloeistof ja. de olie moet ook vaak gevuld worden en dat is ook erg duur.
Haha, zo true. Maar bij VW is de remhulp via de PC in te stellen. Dus die kun je strakker zetten, dan remt ie dus harder met minder kracht op het pedaal.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien is ze wel de Megane gewend van der moeder, lichtelijk aandrukken en je zit met je giebel tegen de voorruit. Zelfs de overstap van een Megane naar een nieuwe Golf is even wennen kwa zwaarder trappen.
Sorry, maar dat is niet duur. De laatste 2 flesjes die ik kocht waren samen 25 euro én dat met een aanbieding. Normaal zijn ze samen 32 euro, dat is pas duurquote:Op maandag 18 mei 2015 21:25 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
dat vind ik duur voor een beetje vloeistof ja. de olie moet ook vaak gevuld worden en dat is ook erg duur.
quote:Op maandag 18 mei 2015 22:48 schreef Carlos93 het volgende:
Al zou ik er 50 euro voor moeten betalen, dan zou ik er nog geen problemen mee hebben.
Als er iets is aan mijn auto dat ik in orde wil hebben dan zijn het wel mijn remmen, ongeacht of dat nou voor 5 euro is of voor 50
hbf = hydrolic brake fluid, hydrolische rem vloeistof.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:05 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
ik vraagde naar rem vloeistof en ik kreeg van de verkoper een grijze fles met total hbf daarop. was denk ik 7 euro ongeveer
Nope, deze keer niet.quote:
Die kleine naast die grote bolle had het dus in gemoeten...quote:Op zondag 17 mei 2015 21:46 schreef strijkijzeren het volgende:
http://data.motor-talk.de(...)lder-kopie-55194.jpg
ik heb een plaatje gevonden. het is die grote bolle aan rechter kant. daar heb ik de vloeistof gevuld
die kleine is voor het stuur olie toch?
Straks kom je er achter dat er ook nog benzine in moet! En giet je dat gewoon in de kofferbak of zo...quote:Op maandag 18 mei 2015 21:25 schreef strijkijzeren het volgende:
dat vind ik duur voor een beetje vloeistof ja. de olie moet ook vaak gevuld worden en dat is ook erg duur.
Nee, dat je klaagt over 7 euro voor een liter DOT4...quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:57 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
kijk mijn foto
die had ik gekregen van de verkoper bij de pomp
is dat verkeerde vloeistof?
Een bekrachtigde auto gaat ook een stuk zwaarder, als de bekrachtiging uit is. Zwaarder dan een auto zonder.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:08 schreef r8v2 het volgende:
Mensen zijn tegenwoordig zo verwend met alle bekrachtiging in auto's dat men verkeerde diagnoses gaat stellen. Zo was ik ooit met de vriendin van de baas onderweg en die dacht echt dat je niet kon sturen als de motor uitstond. Het concept stuurbekrachtiging was haar totaal vreemd .
was halve liter maarquote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, dat je klaagt over 7 euro voor een liter DOT4...
De rem ging na een dag ongeveer ineens moeilijk intrappenquote:Op zaterdag 23 mei 2015 20:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Een bekrachtigde auto gaat ook een stuk zwaarder, als de bekrachtiging uit is. Zwaarder dan een auto zonder.
Verder vraag ik mij ook af hoeveel een getraind been kan remmen, zonder bekrachtiging, het viel mij enorm tegen toen ik ooit gesleept werd.
Misschien reed vriend lief wel al langer met een zwakke bekrachtiger.
is het normaal dat er nog druppeltjes van de motor komen na vervangen van de koel vloeistof? er lag een klein plasje onder de auto op de plek waar de motor zitquote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:39 schreef NoComment het volgende:
[..]
Die kleine naast die grote bolle had het dus in gemoeten...
Denk eens logisch na.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:06 schreef strijkijzeren het volgende:
de plas onder de auto is groter geworden
is dit normaal?
Fototje?quote:Op zondag 24 mei 2015 16:06 schreef strijkijzeren het volgende:
de plas onder de auto is groter geworden
is dit normaal?
het is niet vet ofzo. ik denk dat het koelvloeistof is. ik ga de auto op andere plek zetten en kijk vanavond nog een keerquote:Op zondag 24 mei 2015 16:08 schreef rene90 het volgende:
[..]
Fototje?
En kan je wel zien wat het is, koelvloeistof of olie?
Ze hebben toch het koelsysteem gespoeld? Dan halen ze de slang onderaan de radiator los en laten ze hem leeglopen.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:06 schreef strijkijzeren het volgende:
de plas onder de auto is groter geworden
is dit normaal?
Condenswater van de airco komt niet van de condensor af achter de bumper. Maar van de verdamper in je dashboard.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze hebben toch het koelsysteem gespoeld? Dan halen ze de slang onderaan de radiator los en laten ze hem leeglopen.
Misschien hebben ze hem er niet goed opgezet, of zo oud dat ie nu lek gegaan is.
Weet je zeker dat het geen condenswater van de airco is? ;-)
Radiator zit net achter de bumper.
ja de remvloeistof is daar uit gehaald en nieuwe koel vloeistof daar in. auto heeft geen airco.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze hebben toch het koelsysteem gespoeld? Dan halen ze de slang onderaan de radiator los en laten ze hem leeglopen.
Misschien hebben ze hem er niet goed opgezet, of zo oud dat ie nu lek gegaan is.
Weet je zeker dat het geen condenswater van de airco is? ;-)
Radiator zit net achter de bumper.
Uit het koelvloeistofreservoir?quote:
ik heb het geroken maar ruik niet iets bijzonders. de vlek stinkt alleen een beetje naar soort verf ofzo. remvloeistof kan is nog hetzelfde gevuld met vloeistof.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:50 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Uit het koelvloeistofreservoir?
Maar als het zo'n vlek is, en het is remvloeistof, dan moet dat te zien zijn in het reservoir. Het lijkt mij onwaarschijnlijk, dat systeem staat niet echt op druk, dus dan moet het zo lek zijn dat het er vanzelf uit loopt. Je kan proberen de auto te starten en de rem een minuutje vast te houden, gezien de grootte van de vlek moet je voet wel wegzakken doordat hij dan remvloeistof zou gaan verliezen.
Lijkt mij eerder koelvloeistof, dat systeem staat na het rijden nog een tijdje op druk. Het zou kunnen zijn dat hij dat er uit gegooid heeft doordat het peil na het vullen te hoog was, maar dan zou hij nu niet meer extra mogen lekken.
Is het een idee om eens aan de vlek te ruiken?
er was een pijp voor koel vloeistof lek en die heeft de garage gemaakt. auto is nu weer goedquote:Op zondag 24 mei 2015 21:48 schreef Haasbeuntje het volgende:
Ik zou er maar mee terug gaan naar de garage... en je kvs en remvloeistof peil in de gaten houden (sowieso al controleren en desnoods met het JUISTE bijvullen)
Vanzelf of gescheurd tijdens het losmaken voor de doorspoel?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:15 schreef strijkijzeren het volgende:
[..]
er was een pijp voor koel vloeistof lek en die heeft de garage gemaakt. auto is nu weer goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |