abonnement Unibet Coolblue
pi_152688370
ik leen voor een paar dagen de auto van mijn vriend die voor werk in buitenland is

nu moet ik ineens heel hard trappen op de pedaal om te remmen. mijn vriend heb ik appje gestuurd en die zegde dat de rem vloeistof gevult moet worden. ik heb gekeken onder de kap en de kan voor de rem was bijna leeg!

ik ben naar de benzine pomp gegaan en heb toen rem vloeistof van het merk total gekocht en de kan daarmee gevuld. alle vloeistof kon ik daar in doen maar de rem doet het niet beter nu. ik kan nog meer vloeistof in de kan doen zag ik. moet ik nog meer kopen en vullen of naar de garage?

de auto is een oude model volkswagen golf
pi_152688421
Als er geen verschil is zegt mijn eerste ingeving om even een bezoekje aan de garage te brengen.
  zondag 17 mei 2015 @ 19:50:55 #3
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_152688480
Naar de garage. Waarschijnlijk zit er nu lucht in het remsysteem.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_152688484
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:49 schreef dopfles1 het volgende:
Als er geen verschil is zegt mijn eerste ingeving om even een bezoekje aan de garage te brengen.
ik kan pas woensdag en ik heb de auto morgen nodig. is dit gevaarlijk? de rem doet het maar ik moet heel hard op de pedaal trappen
pi_152688529
grote kans dat er nu lucht in de leidingen zit.
die moeten nu dus ontlucht worden.

met de remmen zou ik geen risico nemen; naar de garage, dus.

en ja; gevaarlijk.
met 120 achterop een file/tegen een boom rijden doet 'auw'.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_152688563
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:50 schreef strijkijzeren het volgende:

[..]

is dit gevaarlijk?
:')

Je kan altijd nog met je linker poot remmen
pi_152688590
maar nog meer rem vloeistof kopen en vullen helpt niet? de kan is maar half gevuld nu
pi_152688650
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:53 schreef strijkijzeren het volgende:
maar nog meer rem vloeistof kopen en vullen helpt niet? de kan is maar half gevuld nu
nee want lucht.
lucht=niet remmen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_152688656
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:50 schreef strijkijzeren het volgende:

[..]

ik kan pas woensdag en ik heb de auto morgen nodig. is dit gevaarlijk? de rem doet het maar ik moet heel hard op de pedaal trappen
Ja dit is gevaarlijk.

Tegen je vriend zeggen dat hij beter voor zijn auto moet zorgen wanneer jij hem gebruikt en zsm naar de garage. Rekening door je vriend laten betalen natuurlijk.

Vaak krijg je overigens een leenauto mee. Dus als het nog lukt voordat je morgen de auto nodig hebt zou je dit het beste kunnen doen.
pi_152688698
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:55 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ja dit is gevaarlijk.

Tegen je vriend zeggen dat hij beter voor zijn auto moet zorgen wanneer jij hem gebruikt en zsm naar de garage. Rekening door je vriend laten betalen natuurlijk.

Vaak krijg je overigens een leenauto mee. Dus als het nog lukt voordat je morgen de auto nodig hebt zou je dit het beste kunnen doen.
Leenauto moet gewoon worden betaald. Gratis kan je een fiets krijgen.
pi_152688730
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:56 schreef Adames het volgende:

[..]

Leenauto moet gewoon worden betaald. Gratis kan je een fiets krijgen.
Gewoon terug verhalen op haar vriend?
pi_152688738
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:55 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Ja dit is gevaarlijk.

Tegen je vriend zeggen dat hij beter voor zijn auto moet zorgen wanneer jij hem gebruikt en zsm naar de garage. Rekening door je vriend laten betalen natuurlijk.

Vaak krijg je overigens een leenauto mee. Dus als het nog lukt voordat je morgen de auto nodig hebt zou je dit het beste kunnen doen.
ik had al gezegt dat hij die roestbak weg zou moeten doen! auto heeft veel problemen

ik kan morgen vroeg misschien de auto naar de garage brengen dan
pi_152688766
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:57 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Gewoon terug verhalen op haar vriend?
ja!
pi_152688822
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:57 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Gewoon terug verhalen op haar vriend?
Kan vast, maar of die er zo blij mee is. En dan is het nog je vriend, niet een of andere zakelijke overeenkomst.
pi_152688847
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:59 schreef Adames het volgende:

[..]

Kan vast, maar of die er zo blij mee is. En dan is het nog je vriend, niet een of andere zakelijke overeenkomst.
Hij moest dan ding gewoon 3x checken voordat hij haar er in laat rijden. Niet echt verantwoord om je vriendin in een auto zonder remvloeistof te laten rijden.
pi_152688901
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:00 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Hij moest dan ding gewoon 3x checken voordat hij haar er in laat rijden. Niet echt verantwoord om je vriendin in een auto zonder remvloeistof te laten rijden.
dat het een lamzak is ben ik met je eens
pi_152688974
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:00 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Hij moest dan ding gewoon 3x checken voordat hij haar er in laat rijden. Niet echt verantwoord om je vriendin in een auto zonder remvloeistof te laten rijden.
de rem werkte goed maar ging na een dag heel moeilijk intrappen

omdat de kan bijna leeg was heb ik daar nieuwe vloeistof in gedaan maar de fles was niet genoeg om de kan helemaal te vullen
pi_152689185
ik zal morgen naar de garage gaan

bedankt voor de hulp
  Moderator zondag 17 mei 2015 @ 20:09:15 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152689236
Zoals gezegd, je moet je remsysteem ontluchten. Je kunt proberen het systeem zelf te ontluchten, maar dat kun je niet in je eentje.

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:56 schreef Adames het volgende:
Leenauto moet gewoon worden betaald. Gratis kan je een fiets krijgen.
Dan zou ik een andere garage zoeken. Mijn ouders hebben ook andere auto gekocht, de BMW dealer - 40 km verderop - verteld vol trots, ja en we hebben een aantal elektrische fietsen dan kunt u een rondje fietsen als we de auto een beurt geven. Leenauto was dus een huurauto bij hun :') Nog gezegd dat wij niet voor een leenauto gaan betalen en dat het feest anders niet door zou gaan - maar dan kon niet.

Vervolgens dezelfde auto bij de garage bij ons in het dorp gekocht waar de leenauto echt een leenauto is. Die konden nog goedkoper ook - zij halen hem bij diezelfde dealer weg 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152689390
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:09 schreef derLudolf het volgende:
Zoals gezegd, je moet je remsysteem ontluchten. Je kunt proberen het systeem zelf te ontluchten, maar dat kun je niet in je eentje.

[..]

Dan zou ik een andere garage zoeken. Mijn ouders hebben ook andere auto gekocht, de BMW dealer - 40 km verderop - verteld vol trots, ja en we hebben een aantal elektrische fietsen dan kunt u een rondje fietsen als we de auto een beurt geven. Leenauto was dus een huurauto bij hun :') Nog gezegd dat wij niet voor een leenauto gaan betalen en dat het feest anders niet door zou gaan - maar dan kon niet.

Vervolgens dezelfde auto bij de garage bij ons in het dorp gekocht waar de leenauto echt een leenauto is. Die konden nog goedkoper ook - zij halen hem bij diezelfde dealer weg 8)7
ik doe dat niet zelf. ik vond dit vullen al eng om te doen!
  Moderator zondag 17 mei 2015 @ 20:14:05 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152689489
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:12 schreef strijkijzeren het volgende:

[..]

ik doe dat niet zelf. ik vond dit vullen al eng om te doen!
Het is ook een kut klusje hoor. En waarschijnlijk ook zinloos, waarschijnlijk zit er een lek in je systeem. Wacht er aub niet mee en ga zsm naar de garage.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152689708
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het is ook een kut klusje hoor. En waarschijnlijk ook zinloos, waarschijnlijk zit er een lek in je systeem. Wacht er aub niet mee en ga zsm naar de garage.
is repareren duur? de rem vloeistof was ook duur en dat is nu helemaal op
pi_152689833
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:19 schreef strijkijzeren het volgende:

[..]

is repareren duur? de rem vloeistof was ook duur en dat is nu helemaal op
Ja dan heb je lekkage. Ben je lid van de ANWB?
  Moderator zondag 17 mei 2015 @ 20:23:35 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152689940
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:19 schreef strijkijzeren het volgende:

[..]

is repareren duur? de rem vloeistof was ook duur en dat is nu helemaal op
Geen idee, ligt er aan hoeveel werk het is. DOT4 is inderdaad rot spul, duur en het bijt in je klauwen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152689957
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja dan heb je lekkage. Ben je lid van de ANWB?
er ligt geen vloeistof onder de auto en ook na stukje rijden en remmen is de kan nog half vol

ben niet lid van de anwb
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')