Ja. Mensen die mogen blijven, blijven. Mensen die niet mogen blijven, blijven ook massaal.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:13 schreef Xa1pt het volgende:
Baarlijke nonsens. Ben je überhaupt wel bekend met de eisen die aan een asielaanvraag worden gesteld?
Jouw "oplossingen", die het predicaat "oplossingen" niet eens verdienen, ontwrichten onze samenleving. Als we van jou ter plekke niet mogen ingrijpen, prima. Maar dan ook onze grenzen dicht voor mensen uit die landen. Hooguit nog onderdrukte minderheden toelaten; maar moslims vallen daar per definitie niet onder.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:14 schreef Xa1pt het volgende:
Jouw "oplossingen" werken de extremisten alleen maar in de hand.

Heb je daar toevallig ook een bron voor?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. Mensen die mogen blijven, blijven. Mensen die niet mogen blijven, blijven ook massaal.

Hij bedoelde eigenlijk:quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb je daar toevallig ook een bron voor?

Als we nou eens alleen naar de corporatiewoningen kijken en er rekening mee houden dat er gemiddeld 2 vergunninghouders per woning terechtkomen, dan moet er dus maandelijks per 2400 woningen precies 1 woning worden gevonden.quote:In Nederland staan 2,4 miljoen huurwoningen van corporaties en meer dan 600.000 huurhuizen in particulier eigendom. Het rijk wil dat er voor juli nog onderdak wordt gevonden voor 9400 vluchtelingen. Die worden verdeeld naar verhouding van het aantal inwoners van een plaats. Maar de gemeenten slagen er samen nauwelijks in huisvesting voor 2000 vergunninghouders per maand te vinden

Volgens mij zit daar een hele hoop VVD, D66 en GL. Precies die lui die het dolst zijn op het binnenhalen van allerlei exotische types, om wat voor redenen dan ook.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oud-Zuid is bepaald geen links bolwerk.

Tuurlijk. Lees de discussie maar terug over de uitgeprocedeerde asielzoekers die nog steeds in Nederland zijn en waarmee van hot naar her wordt gezeuld. Dossier vluchtgarage, bed-, bad- en broodregeling, etc.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb je daar toevallig ook een bron voor?

Aha, je roept dus maar wat.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tuurlijk. Lees de discussie maar terug over de uitgeprocedeerde asielzoekers die nog steeds in Nederland zijn en waarmee van hot naar her wordt gezeuld. Dossier vluchtgarage, bed-, bad- en broodregeling, etc.

Je hoeft niet namens mij te antwoorden hoor; dat kan ik zelf wel. Ik stel vast dat het Nederlandse uitzetbeleid aan alle kanten faalt. Ook al zijn ze uitgeprocedeerd, dan nog kunnen veel asielzoekers gewoon blijven. Ze worden niet effectief uitgezet.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hij bedoelde eigenlijk:
Nee, maar dat kan en wil ik niet zeggen omdat ik dan niet meer om mijn domheid en kortzichtigheid heen kan.
Zoals velen roept hij hard zonder écht te weten waar t over gaat.

Natuurlijk wordt het daar mede OOK door veroorzaakt. En meer vluchtelingen binnenhalen verergert het probleem.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Om de omvang van het probleem nog even te kwantificeren:
[..]
Als we nou eens alleen naar de corporatiewoningen kijken en er rekening mee houden dat er gemiddeld 2 vergunninghouders per woning terechtkomen, dan moet er dus maandelijks per 2400 woningen precies 1 woning worden gevonden.
Het probleem van de reguliere wachtlijsten alleen al is vele malen groter en wordt nooit opgelost door maar geen vluchtelingen te huisvesten. Het tekort aan (sociale) huurwoningen is structureel en wordt niet veroorzaakt door vluchtelingen.
Dat "hardwerkend" doet er helemaal niet toe in deze discussie.quote:Wie roept dat asielzoekers de woningen van de "hardwerkende Nederlander" inpikken kletst dus maar wat. Nog afgezien van het feit dat de "hardwerkende Nederlander" vaak helemaal niet in een sociale huurwoning woont.

Als jij de realiteit wilt afschilderen als "zomaar wat roepen", dan is dat je goed recht. Iedereen die meer dan 10 posts van jou op FOK! heeft gelezen, weet dat je nergens een probleem in ziet.quote:

Het is vooral laf dat men nu suggereert ineens voor de woningzoekenden in kwestie op te komen, maar dat die alleen maar voor het karretje worden gespannen om asielzoekers de toegang tot Nederland te ontzeggen. Normaal hoor je daar nooit iemand over.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Om de omvang van het probleem nog even te kwantificeren:
[..]
Als we nou eens alleen naar de corporatiewoningen kijken en er rekening mee houden dat er gemiddeld 2 vergunninghouders per woning terechtkomen, dan moet er dus maandelijks per 2400 woningen precies 1 woning worden gevonden.
Het probleem van de reguliere wachtlijsten alleen al is vele malen groter en wordt nooit opgelost door maar geen vluchtelingen te huisvesten. Het tekort aan (sociale) huurwoningen is structureel en wordt niet veroorzaakt door vluchtelingen.
Wie roept dat asielzoekers de woningen van de "hardwerkende Nederlander" inpikken kletst dus maar wat. Nog afgezien van het feit dat de "hardwerkende Nederlander" vaak helemaal niet in een sociale huurwoning woont.

Oh wauw, 1 bevolkingsgroep van de...hoeveel ook alweer die het wat minder doet in Nederland. Dat geldt dan natuurlijk gelijk voor alle vluchtelingen! Zo werkt dat toch in jouw kortzichtige brein, of niet?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hoeft niet namens mij te antwoorden hoor; dat kan ik zelf wel. Ik stel vast dat het Nederlandse uitzetbeleid aan alle kanten faalt. Ook al zijn ze uitgeprocedeerd, dan nog kunnen veel asielzoekers gewoon blijven. Ze worden niet effectief uitgezet.
En dan hebben we het nog niet over het deel dat wél mag blijven, met dit soort consequenties:
NWS / Helft Somaliërs in Nederland zit in de bijstand

De realiteit is dat je iets ongefundeerds roept over het asielbeleid hier, namelijk dat iedereen die hier aanklopt mag blijven.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als jij de realiteit wilt afschilderen als "zomaar wat roepen", dan is dat je goed recht.

Wat is er zo erg aan dat asielzoekers de toegang tot Nederland wordt ontzegd? Leg dat eens uit. Zijn er geen andere plekken op de wereld waar ze heen kunnen? Plekken met meer ruimte en minder integratieproblematiek bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is vooral laf dat men nu suggereert ineens voor de woningzoekenden in kwestie op te komen, maar dat die alleen maar voor het karretje worden gespannen om asielzoekers de toegang tot Nederland te ontzeggen. Normaal hoor je daar nooit iemand over.

Des te groter de migrantengroep, des te groter de problemen. Of moet ik hier ook nog ingaan op alle problemen die de komst van Turken en Marokkanen met zich mee hebben gebracht? Dan zit ik morgenochtend nog te typen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:43 schreef DW457 het volgende:
Oh wauw, 1 bevolkingsgroep van de...hoeveel ook alweer die het wat minder doet in Nederland. Dat geldt dan natuurlijk gelijk voor alle vluchtelingen! Zo werkt dat toch in jouw kortzichtige brein, of niet?

Wellicht omdat dat consequenties heeft voor de samenwerking met andere landen binnen de EU. Het is niet heel erg netjes om tegen een zakelijke partner te zeggen dat ze het maar lekker zelf uitzoeken.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan dat asielzoekers de toegang tot Nederland wordt ontzegd? Leg dat eens uit.

Bij die user heb ik altijd het idee dat hij een soort islam-o-fetish heeft. Het kan hem niet dol genoeg worden.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als jij de realiteit wilt afschilderen als "zomaar wat roepen", dan is dat je goed recht. Iedereen die meer dan 10 posts van jou op FOK! heeft gelezen, weet dat je nergens een probleem in ziet.

Ik schrijf dat een aanzienlijk deel mag blijven én dat het uitzetbeleid ernstig tekortschiet. Mensen die niet mogen blijven omdat ze uitgeprocedeerd zijn, blijven per saldo toch. De bewijzen daarvan zien we gewoon in het nieuws. Hopelijk zet de nieuwe aanpak zoden aan de dijk, maar ik betwijfel het.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De realiteit is dat je iets ongefundeerds roept over het asielbeleid hier, namelijk dat iedereen die hier aanklopt mag blijven.

De EU-landen die al jarenlang veel te weinig hebben gedaan, bedoel je? Die landen?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wellicht omdat dat consequenties heeft voor de samenwerking met andere landen binnen de EU. Het is niet heel erg netjes om tegen een zakelijke partner te zeggen dat ze het maar lekker zelf uitzoeken.

Dat zegt ie niet. Hij zegt, en daar ben ik het mee eens, dat je vrijwel iedereen die nu zo geanimeerd meelult, nooit in een discussie ziet over de problematiek van de sociale huurwoningen op het moment dat die problematiek niet aan asielzoekers wordt gekoppeld. En dan moet je bedenken dat die problematiek zonder de huisvestingsverplichting van vergunninghouders nog vrijwel net zo groot is.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan dat asielzoekers de toegang tot Nederland wordt ontzegd? Leg dat eens uit. Zijn er geen andere plekken op de wereld waar ze heen kunnen? Plekken met meer ruimte en minder integratieproblematiek bijvoorbeeld?

Oh god, "de samenwerking met andere landen binnen de EU" komt weer eens in het gedrang. Althans, volgens deze linkse probleemzoeker.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wellicht omdat dat consequenties heeft voor de samenwerking met andere landen binnen de EU. Het is niet heel erg netjes om tegen een zakelijke partner te zeggen dat ze het maar lekker zelf uitzoeken.

Gastarbeiders...vluchtelingen...ja nee, echt exact hetzelfde!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Des te groter de migrantengroep, des te groter de problemen. Of moet ik hier ook nog ingaan op alle problemen die de komst van Turken en Marokkanen met zich mee hebben gebracht? Dan zit ik morgenochtend nog te typen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |