abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:06:34 #51
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152663978
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:53 schreef ToniB het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie vondst ToniB. Sommige foto's doen sterk aan de nachtlocatie denken.
pi_152664075
Juist. En dat maakt het verhaal dat het soort gesteente en vegetatie van de nachtfoto's alleen rond de 1e quebrada te vinden zou zijn i.m.o. onzin.
pi_152664121
Die statistieken in de OP van 2006 tot 2012 zijn niet relevant in de zaak K en L.
Hooguit om aan te tonen dat de misdaad- en moordcijfers sindsdien enorm gestegen zijn.

K en L waren in 2014 in Panama, Chiriqui, die cijfers zijn nog niet in statistieken verwerkt maar de persberichten zijn daar duidelijk over. De provincie Chiriqui was in 2014, tijdens het verblijf van K en L al lang niet meer het veilige oord zoals dat in de toeristenfolders werd aangeprezen.

http://infochiriqui.com/n(...)gados-a-pandilleros/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.tvn-2.com/Noti(...)ano-en-Chiriqui.aspx
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152664131
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:10 schreef ToniB het volgende:
Juist. En dat maakt het verhaal dat het soort gesteente en vegetatie van de nachtfoto's alleen rond de 1e quebrada te vinden zou zijn i.m.o. onzin.
Precies.
pi_152664224
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een dooddoener is het sowieso. :@

Maar dan heb je dus een complete fucked-up gemeenschap in het voorheen zo rustige Boquete. Mensen die elkaar wantrouwen, vriendschappen die verbroken worden en andere sociale onrust.

Is daar nu echt sprake van? Is dat te onderbouwen?

Of is men er meer van overtuigd dat hiken in gebieden vol natuurlijke vijanden gevaarlijk kan zijn en heeft men op dat vlak nog meer oog voor elkaar dan normaal al in Latijns-Amerikaanse-mixed-expat-gemeenschappen?

Het dorp moet gonzen van de geruchten als hier een misdrijf in het spel is. Waar zijn ze? Hoeveel houdt nog stand?

Prima dame hoor, die Britt die werd aangehaald laatst, maar haar verhaal (met "mijn kaartje" erin) is een eigen interpretatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Ze zat ook op WS.

Hoe denk je dat het voelt in zo'n gemeenschap als er ineens misdadigers die toeristen (!), lang (!), blond (!) en vrouwelijk, laten verdwijnen rondhangen?

Dat heeft nogal een impact, of niet? Zijn de hangjongeren die nu aan de ontvoerde vrouwen worden gelinkt wel relevant, of is dat "normaal" in dat soort gebieden in Midden-Amerika....?
Heb je zitten slapen ofzo?

Lees eens alle posts terug van Grijze massa vanaf 20 maart, dan praten we verder.
Op dit gebied ben je totaal geen gesprekspartner.

Boquete is veilig en iedereen is happy met elkaar, locals, expats en de indianen. 8)7

Daaag Mata
pi_152664243
quote:
Qua vegetatie weet ik net zoveel als jij, maar schuif je dan de expertise van die mensen die ernaar gekeken aan de kant? Zien zij niet veel meer dan wij? Speciale planten die alleen in het koelere hooggebergte voorkomen en niet meer op en na de paddocks?

Qua gesteente gaat het niet om het soort gesteente. Dit soort vulkanische/half intrusieve gesteentes zijn wijdverspreid afgezet, dat is het probleem niet.

Het punt is de vorm en massiviteit van het gesteente. Dat was op de nachtfoto's (het massieve platform met erosiegeul op _542 en de grote ronde steen/kei/zo uitgesleten brongesteente? op _550) duidelijk proximaal (dichtbij het brongebergte of er zelfs in), niet zoals we op de foto's hier zien. Prachtige foto's en dank voor het posten, daar niet van.

Het is m.i. alleen niet overtuigend genoeg om de nachtfotolocatie niet in het hooggebergte te situeren, voor mij de belangrijkste bevinding van FvdG's onderzoek.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152664268
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:11 schreef bladwijzer het volgende:
The Ledezma commissioner acknowledged that the highest number of homicides recorded in the David district, followed by Bugaba, Dolega and Baru.
Dus niet in Boquete...

quote:
according to the authorities of the Public Ministry (MP) in this province, operating some 20 criminal gangs that are active and have ramifications in other districts of the province and the border areas. The population reacted with suspicion and fear, asks heavy hand of the authorities.
Voor de OP?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_152664329
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:11 schreef bladwijzer het volgende:
Die statistieken in de OP van 2006 tot 2012 zijn niet relevant in de zaak K en L.
Hooguit om aan te tonen dat de misdaad- en moordcijfers sindsdien enorm gestegen zijn.

K en L waren in 2014 in Panama, Chiriqui, die cijfers zijn nog niet in statistieken verwerkt maar de persberichten zijn daar duidelijk over. De provincie Chiriqui was in 2014, tijdens het verblijf van K en L al lang niet meer het veilige oord zoals dat in de toeristenfolders werd aangeprezen.

http://infochiriqui.com/n(...)gados-a-pandilleros/
SPOILER
http://www.tvn-2.com/Noti(...)ano-en-Chiriqui.aspx
SPOILER
^O^ , links kunnen IMO zo de op in!
pi_152664384
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus niet in Boquete...

[..]

Voor de OP?
Hoe ver ligt Dolega van Boquete? Staat geen hekje omheen...

Beetje flauwe hap, vanavond Mata
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:20:42 #60
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152664425
quote:
Mee eens. Maar je kan wel globaal inschatten op welke hoogte die nachtlocatie moet liggen.
pi_152664432
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Qua vegetatie weet ik net zoveel als jij, maar schuif je dan de expertise van die mensen die ernaar gekeken aan de kant? Zien zij niet veel meer dan wij? Speciale planten die alleen in het koelere hooggebergte voorkomen en niet meer op en na de paddocks?

Qua gesteente gaat het niet om het soort gesteente. Dit soort vulkanische/half intrusieve gesteentes zijn wijdverspreid afgezet, dat is het probleem niet.

Het punt is de vorm en massiviteit van het gesteente. Dat was op de nachtfoto's (het massieve platform met erosiegeul op _542 en de grote ronde steen/kei/zo uitgesleten brongesteente? op _550) duidelijk proximaal (dichtbij het brongebergte of er zelfs in), niet zoals we op de foto's hier zien. Prachtige foto's en dank voor het posten, daar niet van.

Het is m.i. alleen niet overtuigend genoeg om de nachtfotolocatie niet in het hooggebergte te situeren, voor mij de belangrijkste bevinding van FvdG's onderzoek.
WTF is de expertise van FvdG met betrekking tot de stenen? Die expeditie is niet verder geweest dan de noordkant van de CD...

Er daarbij neem ik je vakkennis niet zo serieus, na je bewering dat de geul achter de cd van massief gesteente was...
pi_152664479
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus niet in Boquete...

[..]

Voor de OP?
Wat dacht je van Dolega en Baru, een steenworp afstand.

Maar gingen jouw statistieken wel over Boquete dan?
pi_152664504
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zie toch op deze foto's meer overeenkomsten dan de twee lullige fotootjes waar Frank ons van wilde overtuigen. En ja ik trek zijn expertise op het gebied van geologie en kennis van dat gebied in twijfel.
pi_152664553
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee, net als die slangen moet je dat met een kilo zout nemen.
Net als zijn scenario, valpartij meer of minder, wat maakt het uit?
pi_152664610
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:23 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ik zie toch op deze foto's meer overeenkomsten dan de twee lullige fotootjes waar Frank ons van wilde overtuigen. En ja ik trek zijn expertise op het gebied van geologie en kennis van dat gebied in twijfel.
Ik ook! Goed gevonden trouwens
pi_152664649
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee, ik vind het prima links. Het was een kanttekening, dat de cijfers binnen Panama skewed zijn, maar binnen Chiriquí nog eens extra.

111 moorden is veel natuurlijk, maar als 32% daarvan in David gebeurt, heb je al een flinke hap uit de statistieken.

Daarbij is welk misdrijf dan ook gebeurd in Bocas, aan de andere kant van de berg. Daar statistieken van vinden is onmogelijk, zelfs de bevolking is al moeilijk te peilen.

Chiriquí heeft ook extra last van water...

pi_152664681

Waar zouden die kabels voor zijn?
pi_152664727
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:23 schreef ToniB het volgende:

[..]

Sja, dat Frank niet zijn hele foto-archief van die expeditie in de uitzending gedeeld heeft, is jammer voor ons. Ik vraag me alleen af of je werkelijk denkt dat ie daarmee ook HK overtuigd kreeg...? :{

pi_152664793
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Mee eens. Maar je kan wel globaal inschatten op welke hoogte die nachtlocatie moet liggen.
Er zullen wel meer hoog gelegen lokaties in aanmerking komen. Het is immers niet 1 berg.
pi_152664809
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik vind het prima links. Het was een kanttekening, dat de cijfers binnen Panama skewed zijn, maar binnen Chiriquí nog eens extra.

111 moorden is veel natuurlijk, maar als 32% daarvan in David gebeurt, heb je al een flinke hap uit de statistieken.

Daarbij is welk misdrijf dan ook gebeurd in Bocas, aan de andere kant van de berg. Daar statistieken van vinden is onmogelijk, zelfs de bevolking is al moeilijk te peilen.

Chiriquí heeft ook extra last van water...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja prima, wat mij betreft kunnen ze ook heel goed verdronken zijn. Maar dat is geen reden om het achterhaalde beeld van de kans om slachtoffer van een misdrijf te worden in de OP te zetten.
Tenzij je er de nieuwe cijfers voor 2014 bij zet.
pi_152664872
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:30 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja prima, wat mij betreft kunnen ze ook heel goed verdronken zijn. Maar dat is geen reden om het achterhaalde beeld van de kans om slachtoffer van een misdrijf te worden in de OP te zetten.
Tenzij je er de nieuwe cijfers voor 2014 bij zet.
Het waren data die ik zo snel vond. Ik ben het helemaal met je eens dat ze vervangen dienen te worden door recentere.

pi_152664923
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, dat Frank niet zijn hele foto-archief van die expeditie in de uitzending gedeeld heeft, is jammer voor ons. Ik vraag me alleen af of je werkelijk denkt dat ie daarmee ook HK overtuigd kreeg...? :{
nee en die is ook niet overtuigd maar boek moest dicht!
pi_152664950
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het waren data die ik zo snel vond. Ik ben het helemaal met je eens dat ze vervangen dienen te worden door recentere.
Top, ik vind het ook een goed idee om ze samen in de OP te zetten, dat geeft een goed beeld van de achterhaalde informatie die voor toeristen beschikbaar was. Wat zouden K en L gedaan hebben als ze de meer recente cijfers hadden kunnen zien?
pi_152665022
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:33 schreef ToniB het volgende:

[..]

Dit denk ik dus ook.
pi_152665191
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit denk ik dus ook.
Ik ook.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:45:01 #76
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152665341
quote:

[..]

Inderdaad. Heel erg overtuigd kwam hij niet over. En hij zat als enige van de vier ouders in de uitzending. We weten niet wat de andere drie ervan vinden.
pi_152665365
quote:

[..]

Dat denk ik ook, maar ook in het belang van de familie. Die zitten er al lang helemaal doorheen schat ik zo in. De ellende is dat als er een misdrijf in het spel is je er niet achterkomt tenzij er resten gevonden worden die dat aantonen. En dat is niet gelukt, om nieuwe resten te vinden.

Mijn inschatting is dat de familie nu tot rust wil komen en afwacht of er in de toekomst bij toeval iets "boven water" komt. Dat kan letterlijk zijn of doordat iemand gaat praten.
pi_152665382
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:34 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Top, ik vind het ook een goed idee om ze samen in de OP te zetten, dat geeft een goed beeld van de achterhaalde informatie die voor toeristen beschikbaar was. Wat zouden K en L gedaan hebben als ze de meer recente cijfers hadden kunnen zien?
Ik denk dat ze toch naar Panama waren gegaan, zich geborgen voelend door het verblijven bij een gastgezin, verbonden met de taalschool en bezig kunnen zijn met vrijwilligerswerk. En eventuele hikes met een gids maken. Dat voelt aan als beschermd.
pi_152665490
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:46 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik denk dat ze toch naar Panama waren gegaan, zich geborgen voelend door het verblijven bij een gastgezin, verbonden met de taalschool en bezig kunnen zijn met vrijwilligerswerk. En eventuele hikes met een gids maken. Dat voelt aan als beschermd.
Dat is zo, alleen werd Panama als relatief veilig vakantieland aangeprezen en met name de provincie Chiriqui.
Dat zal meegewogen hebben in de keus die ze maakten.
pi_152665583
Ik heb het druk gehad met andere zaken maar zijn de recente aardbevingen rond Boquete al opgenoemd hier?
Interessant voor de Panamagangers onder ons lijkt me :D

https://twitter.com/Sinaproc_Panama/status/599256417980186624
https://twitter.com/chiriquinotici1/status/599497073948499969
https://twitter.com/Sinaproc_Panama/status/599252509572538368

[ Bericht 48% gewijzigd door bladwijzer op 17-05-2015 00:08:50 ]
  zondag 17 mei 2015 @ 00:04:33 #81
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152665985
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:14 schreef ToniB het volgende:
Sendero El Pianista, Boquete, Chiriquí
[ afbeelding ]
Staat er nu een blauw bordje: hier omkeren?
Wie dit leest is gek
  zondag 17 mei 2015 @ 00:13:04 #82
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152666242
quote:
99s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
lijkt er wel op, staat die nu voor de sleeparea?

Daarnaast kijk die kerels , messen getrokken. Waarom?

edit:
dat bord is tweedehands, zie je de deuken?
pi_152666410
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Op zich wel steile rotswanden en een waterval met te veel hoogteverschil om er vanaf te komen zonder materieel.
pi_152666778
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]

Waar zouden die kabels voor zijn?
Om van de ene kant naar de andere kant te komen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 17 mei 2015 @ 00:32:45 #85
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152666856
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Om van de ene kant naar de andere kant te komen.
Zo dicht bij de waterval?
Je dondert ervan af en weg ben je.
Ik zie er maar twee en die gaan de struiken in
pi_152667088
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je dondert ervan af en weg ben je.

Mysterie opgelost.
  zondag 17 mei 2015 @ 01:02:05 #87
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152667392
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:32 schreef StaceySinger het volgende:
Perico
het lijf van Lisanne is nu 2 keer zo groot als dat van Kris
het kan natuurlijk zijn dat Lisanne er eerst net zo groot opstond , ze naar voren is gehaald
met de van 2 naar 3d techniek en dat er links van haar nog iemand op de foto stond

1 minuut werk in PS
Lisanne nog groter

[ afbeelding ]
Hulde voor al je prima fotobewerking en posts over schaduwwerking! ^O^

Ik kan hier prima in meegaan. En Lisanne blijft maar groeien:

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:16 schreef jackie12 het volgende:

Waarom denk jij dat Lisanne zo groot lijkt? Is dit gefotoshopt door bv de familie of zie je daar geen aanwijzingen voor?
Ik zou deze hypothetische reden van de familie heel legitiem vinden. Een mooie foto waar ze alleen op staat op een prachtplek.

De reden waarom ik er zelf nog steeds als het eropaan komt terughoudend over ben is, dat zulk een veronderstelling nogal wat implicaties heeft.

In de metadata van de foto is namelijk niets te zien van enigerlei bewerking. Al kun je met 1 klik op de knop, met ExifTool, de data van een foto compleet vervangen door die van een willekeurige andere. Feitelijk weten we ook niet eens, of Lisanne een Canon Powershot 270 HS had.

Ik hoop dat haar familie dit gevraagd is te bevestigen. Het type camera kun je namelijk ook in Windows Verkenner zelfs veranderen.

Maar dan kom je ook weer uit bij, de manipulerende Panamees die een rookgordijn wil scheppen, hoe geloofwaardig is dat. Daar heb ik zelf ook geen waardeoordeel over.

Stacey en ik zijn alleen door alles in de matrix te betrekken, aan mirador foto's en fotografisch intuitie, er meer en meer van overtuigd dat het postuur van Lisanne onnatuurlijk groot is op 499, gelet op de simpele compact camera en het feit dat er nog een zee aan landschap naast haar in het beeld is opgenomen.

Andere kleine hints die een photoshop bewerking zouden kunnen veronderstellen, is bijvoorbeeld de witte pixel onder de arm:

De meest efficiente techniek voor photoshop is, niet om het poppetje met een lasso te omcirkelen en uit te knippen, maar om zeer sterk ingezoomd alles uit te gummen rondom haar heen.

Zodat de nieuwe achtergrond die je importeert en achter haar plakt, naadloos aansluit. Alleen is er hier dan mogelijk een pixel vergeten... dit punt onder de arm is een bekend scharnierpunt voor de vlakgom.

Dan is er ook nog eenzelfde punt op het oor:

Een laatste opvallend iets zijn de grijze gedeeltes tussen de haren:

Het moeilijkste aan photoshop is om in een bos wapperende haren overal de nieuwe gewenste achtergrond te laten doorschijnen. Dat is een arbeidsintensief en tijdrovend karwei, als je overal de lucht moet uitgummen.

De lucht van de mirador foto is stralend blauw, maar in het hypothetische geval dat Lisanne is geimporteerd of bewerkt, kan de lucht op desbetreffende foto best bewolkter of bedrukter tussen al deze haren zijn geweest. En is dat gedeelte over het hoofd gezien.
  zondag 17 mei 2015 @ 01:14:25 #88
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152667566
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:02 schreef Perico het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Ik zou deze hypothetische reden van de familie heel legitiem vinden. Een mooie foto waar ze alleen op staat op een prachtplek.

De reden waarom ik er zelf nog steeds als het eropaan komt terughoudend over ben is, dat zulk een veronderstelling nogal wat implicaties heeft.

In de metadata van de foto is namelijk niets te zien van enigerlei bewerking. Al kun je met 1 klik op de knop, met ExifTool, de data van een foto compleet vervangen door die van een willekeurige andere. Feitelijk weten we ook niet eens, of Lisanne een Canon Powershot 270 HS had.

Ik hoop dat haar familie dit gevraagd is te bevestigen. Het type camera kun je namelijk ook in Windows Verkenner zelfs veranderen.

Maar dan kom je ook weer uit bij, de manipulerende Panamees die een rookgordijn wil scheppen, hoe geloofwaardig is dat. Daar heb ik zelf ook geen waardeoordeel over.

Stacey en ik zijn alleen door alles in de matrix te betrekken, aan mirador foto's en fotografisch intuitie, er meer en meer van overtuigd dat het postuur van Lisanne onnatuurlijk groot is op 499, gelet op de simpele compact camera en het feit dat er nog een zee aan landschap naast haar in het beeld is opgenomen.

Andere kleine hints die een photoshop bewerking zouden kunnen veronderstellen, is bijvoorbeeld de witte pixel onder de arm:

[ afbeelding ]

De meest efficiente techniek voor photoshop is, niet om het poppetje met een lasso te omcirkelen en uit te knippen, maar om zeer sterk ingezoomd alles uit te gummen rondom haar heen.

Zodat de nieuwe achtergrond die je importeert en achter haar plakt, naadloos aansluit. Alleen is er hier dan mogelijk een pixel vergeten... dit punt onder de arm is een bekend scharnierpunt voor de vlakgom.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het moeilijkste aan photoshop is om in een bos wapperende haren overal de nieuwe gewenste achtergrond te laten doorschijnen. Dat is een arbeidsintensief en tijdrovend karwei, als je overal de lucht moet uitgummen.

De lucht van de mirador foto is stralend blauw, maar in het hypothetische geval dat Lisanne is geimporteerd of bewerkt, kan de lucht op desbetreffende foto best bewolkter of bedrukter tussen al deze haren zijn geweest. En is dat gedeelte over het hoofd gezien.
Nou Perico naast Stacey ook jij bedankt voor de duidelijke uitleg en de bijbehorende foto's!
pi_152669068
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:02 schreef Perico het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Rondom haar arm/schouder staan wel meer van datsoort witte vlekjes in de struik.
Die glinstering op haar oor lijkt mij gewoon een oorbel.
De lucht die je door de haren heen ziet is in mijn ogen ook niet vreemd. Als de kleur iets afwijkt (donkerder) van de achtergrond kleur (de lucht dus), is dat te verklaren doordat daar toch nog enkele haartjes zitten. De fotokwaliteit is uiteraard niet goed genoeg om elk individueel haartje te kunnen zien, daardoor mengt de kleur zich wat met ee achtergrond. Ik heb dit wel vaker gezien bij het 'uitknippen' van personen op foto's.
pi_152669354
quote:
99s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, viel mij ook op.
Het is alleen de vraag hoe recent dat bordje is.
Make my day!
pi_152669518
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 05:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Rondom haar arm/schouder staan wel meer van datsoort witte vlekjes in de struik.
De lucht die je door de haren heen ziet is in mijn ogen ook niet vreemd. Als de kleur iets afwijkt (donkerder) van de achtergrond kleur (de lucht dus), is dat te verklaren doordat daar toch nog enkele haartjes zitten. De fotokwaliteit is uiteraard niet goed genoeg om elk individueel haartje te kunnen zien, daardoor mengt de kleur zich wat met ee achtergrond. Ik heb dit wel vaker gezien bij het 'uitknippen' van personen op foto's.
De lichtere lucht die je door haar haren heen ziet is wel uiterst vreemd,want de achtergrond waar haar hoofd & en haar zich op de originele foto bevond was dus blijkbaar niet blauw.
De glinstering op haar oor zou een oorbel kunnen zijn ,maar op de andere M foto van haar zie ik in haar rechteroor geen oorbel.

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 17-05-2015 08:42:58 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152669673
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 07:55 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, viel mij ook op.
Net zo recent als de foto. Die foto is toch al eerder voorbij gekomen hier?
Dat is de ploeg die de nieuwe borden geplaatst heeft op het pad.
pi_152669738
quote:
15s.gif Op zondag 17 mei 2015 08:57 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat bord is dus onderdeel van de nieuwe bewegwijzering.
Make my day!
  zondag 17 mei 2015 @ 09:13:18 #94
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152669765
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 07:55 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, viel mij ook op.
Het bord is flink gedeukt.
  zondag 17 mei 2015 @ 09:15:00 #95
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152669783
quote:
15s.gif Op zondag 17 mei 2015 08:57 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

met getrokken messen op de foto?
  zondag 17 mei 2015 @ 09:27:14 #96
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152669892
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 05:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Lisanne heeft inderdaad gaatjes voor oorbellen, in haar andere oor op deze foto heeft ze geen oorbel.
Op andere foto's draagt ze klassieke oorbellen zoals hier bij casa Verde in Bocas.

Waarom maar klassieke 1 oorbel indoen? Op de zwemfoto's heeft ze ze ook niet in.

[ Bericht 1% gewijzigd door ootjekatootje op 17-05-2015 09:43:26 ]
pi_152670226
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:57 schreef ToniB het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

SENDEROS SEGUROS, SENDERO CULEBRA
https://www.facebook.com/(...)0000255522194&type=1

Hij heeft veel foto's, 4 albums sendero culebra,
Deze is helemaal in kaart gebracht. Ben nog aan het zoeken waar ik het verslag kan lezen/ zien.
mooi gevonden Toni!
  zondag 17 mei 2015 @ 10:17:02 #98
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152670432
House of Laureano Berejano, eigennaar van de hut waar de Sinaproces hebben overnacht.

Ik zit nu eens even goed naar deze foto's te kijken, de foto's van deze tocht zijn van 25 januari 2015.

De beste man post foto's van het hele gebied waarvan we weten dat K&L daar vermist zijn, juist in de tijd dat onze grote vriend FvdG daar geen onderzoek kon doen vanwege het slechte weer...
Hoe hoog staat het water in de rivier?
Wat is dit nu weer voor onzin?

Het Nederlandse onderzoeksteam met honden gingen vanaf 13 januari zoeken.
Deze foto's zijn van 25 januari en toen waren ze al 4 dagen in het gebied.
De Nederlanders hebben tot 18 januari gezocht. Daarna hebben ze volgens RTL interview met Pitti gekeken wat ze in die dagen erna gingen doen.

[ Bericht 26% gewijzigd door ootjekatootje op 17-05-2015 10:47:05 ]
pi_152671090
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:57 schreef ToniB het volgende:
Hij heeft veel foto's, 4 albums sendero culebra,
Toni, ik heb er 3 gevonden: Album zonder nummer + Album 2 + Album 3.
Is er ook een 4e? Waar kan ik'm vinden? Alvast bedankt.

De expeditie vastegelgd in deze albums, loopt van El Norteño naar Boquete. Interessant vind ik de laatste foto van Album 2: het begin van het Pianista pad aan de achterkant van CD. Vanuit Boquete is dit dus het einde van Pianista pad. In het persbericht van maart (FvdG/familie) wordt verwezen naar dit deel van het pad?

quote:
4s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:17 schreef ootjekatootje het volgende:
juist in de tijd dat onze grote vriend FvdG daar geen onderzoek kon doen vanwege het slechte weer...
Ook foto's van rond 10-15 januari tonen geen slecht weer. Ook niet op Baru.
  zondag 17 mei 2015 @ 11:06:14 #100
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152671425
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:53 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Toni, ik heb er 3 gevonden: Album zonder nummer + Album 2 + Album 3.
Is er ook een 4e? Waar kan ik'm vinden? Alvast bedankt.

De expeditie vastegelgd in deze albums, loopt van El Norteño naar Boquete. Interessant vind ik de laatste foto van Album 2: het begin van het Pianista pad aan de achterkant van CD. Vanuit Boquete is dit dus het einde van Pianista pad. In het persbericht van maart (FvdG/familie) wordt verwezen naar dit deel van het pad?

[..]

Ook foto's van rond 10-15 januari tonen geen slecht weer. Ook niet op Baru.
Persoonlijk vind ik dat heel schokkend, ik zag misschien liever noodweer foto's. Nu twijfel ik nog meer aan het verhaal van FvdG.
Het water staat laag, stroomt rustig en is niet troebel maar helder.
Verder zie ik ook geen storm schade op de andere foto's. zoals rommel/afgebroken takken of gevallen bomen. Mannen lopen in t-shirts en liggen in het gras. Had daar dan toch zeiknat moeten zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')