abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:06:34 #51
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152663978
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:53 schreef ToniB het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie vondst ToniB. Sommige foto's doen sterk aan de nachtlocatie denken.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_152664075
Juist. En dat maakt het verhaal dat het soort gesteente en vegetatie van de nachtfoto's alleen rond de 1e quebrada te vinden zou zijn i.m.o. onzin.
pi_152664121
Die statistieken in de OP van 2006 tot 2012 zijn niet relevant in de zaak K en L.
Hooguit om aan te tonen dat de misdaad- en moordcijfers sindsdien enorm gestegen zijn.

K en L waren in 2014 in Panama, Chiriqui, die cijfers zijn nog niet in statistieken verwerkt maar de persberichten zijn daar duidelijk over. De provincie Chiriqui was in 2014, tijdens het verblijf van K en L al lang niet meer het veilige oord zoals dat in de toeristenfolders werd aangeprezen.

http://infochiriqui.com/n(...)gados-a-pandilleros/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.tvn-2.com/Noti(...)ano-en-Chiriqui.aspx
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152664131
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:10 schreef ToniB het volgende:
Juist. En dat maakt het verhaal dat het soort gesteente en vegetatie van de nachtfoto's alleen rond de 1e quebrada te vinden zou zijn i.m.o. onzin.
Precies.
pi_152664224
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een dooddoener is het sowieso. :@

Maar dan heb je dus een complete fucked-up gemeenschap in het voorheen zo rustige Boquete. Mensen die elkaar wantrouwen, vriendschappen die verbroken worden en andere sociale onrust.

Is daar nu echt sprake van? Is dat te onderbouwen?

Of is men er meer van overtuigd dat hiken in gebieden vol natuurlijke vijanden gevaarlijk kan zijn en heeft men op dat vlak nog meer oog voor elkaar dan normaal al in Latijns-Amerikaanse-mixed-expat-gemeenschappen?

Het dorp moet gonzen van de geruchten als hier een misdrijf in het spel is. Waar zijn ze? Hoeveel houdt nog stand?

Prima dame hoor, die Britt die werd aangehaald laatst, maar haar verhaal (met "mijn kaartje" erin) is een eigen interpretatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Ze zat ook op WS.

Hoe denk je dat het voelt in zo'n gemeenschap als er ineens misdadigers die toeristen (!), lang (!), blond (!) en vrouwelijk, laten verdwijnen rondhangen?

Dat heeft nogal een impact, of niet? Zijn de hangjongeren die nu aan de ontvoerde vrouwen worden gelinkt wel relevant, of is dat "normaal" in dat soort gebieden in Midden-Amerika....?
Heb je zitten slapen ofzo?

Lees eens alle posts terug van Grijze massa vanaf 20 maart, dan praten we verder.
Op dit gebied ben je totaal geen gesprekspartner.

Boquete is veilig en iedereen is happy met elkaar, locals, expats en de indianen. 8)7

Daaag Mata
pi_152664243
quote:
Qua vegetatie weet ik net zoveel als jij, maar schuif je dan de expertise van die mensen die ernaar gekeken aan de kant? Zien zij niet veel meer dan wij? Speciale planten die alleen in het koelere hooggebergte voorkomen en niet meer op en na de paddocks?

Qua gesteente gaat het niet om het soort gesteente. Dit soort vulkanische/half intrusieve gesteentes zijn wijdverspreid afgezet, dat is het probleem niet.

Het punt is de vorm en massiviteit van het gesteente. Dat was op de nachtfoto's (het massieve platform met erosiegeul op _542 en de grote ronde steen/kei/zo uitgesleten brongesteente? op _550) duidelijk proximaal (dichtbij het brongebergte of er zelfs in), niet zoals we op de foto's hier zien. Prachtige foto's en dank voor het posten, daar niet van.

Het is m.i. alleen niet overtuigend genoeg om de nachtfotolocatie niet in het hooggebergte te situeren, voor mij de belangrijkste bevinding van FvdG's onderzoek.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152664268
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:11 schreef bladwijzer het volgende:
The Ledezma commissioner acknowledged that the highest number of homicides recorded in the David district, followed by Bugaba, Dolega and Baru.
Dus niet in Boquete...

quote:
according to the authorities of the Public Ministry (MP) in this province, operating some 20 criminal gangs that are active and have ramifications in other districts of the province and the border areas. The population reacted with suspicion and fear, asks heavy hand of the authorities.
Voor de OP?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_152664329
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:11 schreef bladwijzer het volgende:
Die statistieken in de OP van 2006 tot 2012 zijn niet relevant in de zaak K en L.
Hooguit om aan te tonen dat de misdaad- en moordcijfers sindsdien enorm gestegen zijn.

K en L waren in 2014 in Panama, Chiriqui, die cijfers zijn nog niet in statistieken verwerkt maar de persberichten zijn daar duidelijk over. De provincie Chiriqui was in 2014, tijdens het verblijf van K en L al lang niet meer het veilige oord zoals dat in de toeristenfolders werd aangeprezen.

http://infochiriqui.com/n(...)gados-a-pandilleros/
SPOILER
http://www.tvn-2.com/Noti(...)ano-en-Chiriqui.aspx
SPOILER
^O^ , links kunnen IMO zo de op in!
pi_152664384
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus niet in Boquete...

[..]

Voor de OP?
Hoe ver ligt Dolega van Boquete? Staat geen hekje omheen...

Beetje flauwe hap, vanavond Mata
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:20:42 #60
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152664425
quote:
Mee eens. Maar je kan wel globaal inschatten op welke hoogte die nachtlocatie moet liggen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_152664432
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Qua vegetatie weet ik net zoveel als jij, maar schuif je dan de expertise van die mensen die ernaar gekeken aan de kant? Zien zij niet veel meer dan wij? Speciale planten die alleen in het koelere hooggebergte voorkomen en niet meer op en na de paddocks?

Qua gesteente gaat het niet om het soort gesteente. Dit soort vulkanische/half intrusieve gesteentes zijn wijdverspreid afgezet, dat is het probleem niet.

Het punt is de vorm en massiviteit van het gesteente. Dat was op de nachtfoto's (het massieve platform met erosiegeul op _542 en de grote ronde steen/kei/zo uitgesleten brongesteente? op _550) duidelijk proximaal (dichtbij het brongebergte of er zelfs in), niet zoals we op de foto's hier zien. Prachtige foto's en dank voor het posten, daar niet van.

Het is m.i. alleen niet overtuigend genoeg om de nachtfotolocatie niet in het hooggebergte te situeren, voor mij de belangrijkste bevinding van FvdG's onderzoek.
WTF is de expertise van FvdG met betrekking tot de stenen? Die expeditie is niet verder geweest dan de noordkant van de CD...

Er daarbij neem ik je vakkennis niet zo serieus, na je bewering dat de geul achter de cd van massief gesteente was...
pi_152664479
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus niet in Boquete...

[..]

Voor de OP?
Wat dacht je van Dolega en Baru, een steenworp afstand.

Maar gingen jouw statistieken wel over Boquete dan?
pi_152664504
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zie toch op deze foto's meer overeenkomsten dan de twee lullige fotootjes waar Frank ons van wilde overtuigen. En ja ik trek zijn expertise op het gebied van geologie en kennis van dat gebied in twijfel.
pi_152664553
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee, net als die slangen moet je dat met een kilo zout nemen.
Net als zijn scenario, valpartij meer of minder, wat maakt het uit?
pi_152664610
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:23 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ik zie toch op deze foto's meer overeenkomsten dan de twee lullige fotootjes waar Frank ons van wilde overtuigen. En ja ik trek zijn expertise op het gebied van geologie en kennis van dat gebied in twijfel.
Ik ook! Goed gevonden trouwens
pi_152664649
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:22 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nee, ik vind het prima links. Het was een kanttekening, dat de cijfers binnen Panama skewed zijn, maar binnen Chiriquí nog eens extra.

111 moorden is veel natuurlijk, maar als 32% daarvan in David gebeurt, heb je al een flinke hap uit de statistieken.

Daarbij is welk misdrijf dan ook gebeurd in Bocas, aan de andere kant van de berg. Daar statistieken van vinden is onmogelijk, zelfs de bevolking is al moeilijk te peilen.

Chiriquí heeft ook extra last van water...

pi_152664681

Waar zouden die kabels voor zijn?
pi_152664727
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:23 schreef ToniB het volgende:

[..]

Sja, dat Frank niet zijn hele foto-archief van die expeditie in de uitzending gedeeld heeft, is jammer voor ons. Ik vraag me alleen af of je werkelijk denkt dat ie daarmee ook HK overtuigd kreeg...? :{

pi_152664793
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Mee eens. Maar je kan wel globaal inschatten op welke hoogte die nachtlocatie moet liggen.
Er zullen wel meer hoog gelegen lokaties in aanmerking komen. Het is immers niet 1 berg.
pi_152664809
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik vind het prima links. Het was een kanttekening, dat de cijfers binnen Panama skewed zijn, maar binnen Chiriquí nog eens extra.

111 moorden is veel natuurlijk, maar als 32% daarvan in David gebeurt, heb je al een flinke hap uit de statistieken.

Daarbij is welk misdrijf dan ook gebeurd in Bocas, aan de andere kant van de berg. Daar statistieken van vinden is onmogelijk, zelfs de bevolking is al moeilijk te peilen.

Chiriquí heeft ook extra last van water...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja prima, wat mij betreft kunnen ze ook heel goed verdronken zijn. Maar dat is geen reden om het achterhaalde beeld van de kans om slachtoffer van een misdrijf te worden in de OP te zetten.
Tenzij je er de nieuwe cijfers voor 2014 bij zet.
pi_152664872
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:30 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja prima, wat mij betreft kunnen ze ook heel goed verdronken zijn. Maar dat is geen reden om het achterhaalde beeld van de kans om slachtoffer van een misdrijf te worden in de OP te zetten.
Tenzij je er de nieuwe cijfers voor 2014 bij zet.
Het waren data die ik zo snel vond. Ik ben het helemaal met je eens dat ze vervangen dienen te worden door recentere.

pi_152664923
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, dat Frank niet zijn hele foto-archief van die expeditie in de uitzending gedeeld heeft, is jammer voor ons. Ik vraag me alleen af of je werkelijk denkt dat ie daarmee ook HK overtuigd kreeg...? :{
nee en die is ook niet overtuigd maar boek moest dicht!
pi_152664950
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het waren data die ik zo snel vond. Ik ben het helemaal met je eens dat ze vervangen dienen te worden door recentere.
Top, ik vind het ook een goed idee om ze samen in de OP te zetten, dat geeft een goed beeld van de achterhaalde informatie die voor toeristen beschikbaar was. Wat zouden K en L gedaan hebben als ze de meer recente cijfers hadden kunnen zien?
pi_152665022
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:33 schreef ToniB het volgende:

[..]

nee en die is ook niet overtuigd maar boek moest dicht!
Dit denk ik dus ook.
pi_152665191
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit denk ik dus ook.
Ik ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')