abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152644068
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Algemeen

Kaartmateriaal Google Earth & BING
De Lijst Kloothommel - uitgebreide lijst met brandende vragen en mogelijke antwoorden - update 18 maart
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de afgrond" - door agter

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 18-03-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne (+ onderzoeksresultaten huid) en Kris & algemene foto's
SPOILER
Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - Geruisloos
SPOILER
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Informatie op video & audio, nieuwslinks en extra informatie
SPOILER
Natuurlijke gevaren...
SPOILER
En de optie; een misdrijf?
SPOILER
Kaart- en satellietbeelden van het gebied

HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152644088
Op zaterdag 16 mei 2015 02:17 schreef jackie12 het volgende:

Matteo vraagje: Jij zegt dat je verstand hebt van schaduwen. Mata zegt dat ook. Toch hebben jullie volgens mij verschillende meningen over hoe de top van de Pianista ligt.

Ik heb geen verstand van schaduwen. Ik weet dat de zon op komt in het Oosten en ondergaat in het Westen en dat hoe dichter je bij de evenaar hoe rechter de zon boven je blijft staan.
Ik vraag me dan ook af of je echte verschil kunt zien tussen bv 12 of 14 uur 's middags.

Hoe laat denk je dat deze foto ongeveer gemaakt is op de top?

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152644103
Perico :

Door de Cyathea plant, die op allebei de foto's uitstekend zichtbaar is. Hier heb ik die plant op beide foto's even groot gemaakt, en dan Kris en Lisanne over elkaar heengelegd:

pi_152644161
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 09:38 schreef StaceySinger het volgende:

Matteo vraagje: Jij zegt dat je verstand hebt van schaduwen. Mata zegt dat ook. Toch hebben jullie volgens mij verschillende meningen over hoe de top van de Pianista ligt.

Ik heb geen verstand van schaduwen. Ik weet dat de zon op komt in het Oosten en ondergaat in het Westen en dat hoe dichter je bij de evenaar hoe rechter de zon boven je blijft staan.
Ik vraag me dan ook af of je echte verschil kunt zien tussen bv 12 of 14 uur 's middags.

[ afbeelding ]
Nog maar een keertje, ik ben zo enthousiast:

Hé, wat leuk, eens een andere positionering! Geen oceanen op de achtergrond.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 10:04:11 #5
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152644372
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 09:44 schreef gynaika het volgende:
Hé, wat leuk, eens een andere positionering! Geen oceanen op de achtergrond.
Nou.. als het goed is ligt de Caraïbsche zee/Atlantische oceaan op de achtergrond. :P
Verder: de vulkaan links, Pamana City rechts en kijken gids en toeriste richting Boquete, terwijl haar vriendin de foto neemt.

Overigens: hier staat de fotografe ook een stukje lager dan de personen op de foto die daardoor erg lang lijken.
Wie dit leest is gek
pi_152644561
Voor het bepalen van de tijd dat de foto's genomen zijn (lengte schaduw), zijn vlgs mij al eens veel eerder de foto's van Kris bij Q1 genomen.
Misschien het meest reëel, omdat de meest zonnige foto (Lisanne op de Mirador) mogelijk/misschien een 2 in 1 foto zou kunnen zijn ( achtergrond van Plinio's foto).
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_152645632
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nou.. als het goed is ligt de Caraïbsche zee/Atlantische oceaan op de achtergrond. :P
Verder: de vulkaan links, Pamana City rechts en kijken gids en toeriste richting Boquete, terwijl haar vriendin de foto neemt.

Overigens: hier staat de fotografe ook een stukje lager dan de personen op de foto die daardoor erg lang lijken.
Jawel, dat ben ik met je eens, maar voor ons naar de personen kijkende, zie je alleen bebossing er achter.
pi_152646103
quote:

[ afbeelding ]
zo te zien komt de zon uit oosten, lange schaduw. Ik denk vroeg in de morgen.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 11:42:51 #9
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152646116
quote:
[...]

Als de ondergrond vlak was zou de schaduw van Feliciano ongeveer 3/4 van zijn lengte zijn, schat ik zo. De schaduw wijst naar het westen.
→ dus rond 10 uur in de ochtend.
Het leven is één grote fles B:)B
  zaterdag 16 mei 2015 @ 13:31:24 #10
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152648633
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 00:34 schreef jackie12 het volgende:

Wat Stacey zegt, de plant is de referentie.
Lisanne lijkt wel een reus!

5 vragen

1- Als je met de camera bewust iemand groter wilt maken kan dat dan met de Canon van de meiden?
Ja, dat kan, door gewoon fysiek dichtbij te komen met de camera, of te zoomen. Dat laatste is volgens de metadata niet gebeurd.

Een consequentie van dat alles is wel, dat de rest van de omgeving op de foto beperkt zal zijn.

quote:
2- Als dat kan moet je dan ook echt verstand hebben van fotografie of kan iedere leek dat?
Wat jij bedoelt, kan wel met Photoshop. Maar deze camera kan niet een persoon selecteren, groot maken en vastpinnen en dan ook nog eens een extra groot blikveld fotograferen.

quote:
3- Op 499 is ze een reus maar 6 seconden later dus niet. Hoe kan dat? Moet je dan ook iets in de Canon weer terug zetten in instellingen?
Als er volgens de data niet is gezoomd, zal de fotografe dicht op Lisanne hebben moeten staan en zes seconden later een grotere afstand tot haar in acht hebben genomen. Ik denk niet dat iemand een kenner was van instellingen.

Maar ik hou dan vol, dat ik Lisanne in verhouding veel te groot vind in vergelijking wat er naast haar nog allemaal op de foto staat op 499. Plus dat het lijkt dat, Lisanne buiten beschouwing latend, er gezoomd is, omdat die rode struik erg dichtbij lijkt, in vergelijking met tig andere Mirador foto's.

quote:
5- Een foto gemaakt met een Iphone of Samsung is die te wissen zonder dat ie terug te halen is?
Mijns inziens is een telefoongeheugen complex en versplinterd. Als je ook wilt weten of ze apps gebruikt hebben, zul je alle geheugenplaatsen na moeten gaan, alles wordt zeer gefragmenteerd gelogd en opgeslagen. Ik vermoed wel dat je een gewiste foto terug kunt halen, ook al is het alleen maar een percentage.
pi_152648647
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 09:39 schreef StaceySinger het volgende:
Perico :

Door de Cyathea plant, die op allebei de foto's uitstekend zichtbaar is. Hier heb ik die plant op beide foto's even groot gemaakt, en dan Kris en Lisanne over elkaar heengelegd:

[ afbeelding ]
Perico
het lijf van Lissane is nu 2 keer zo groot als dat van Kris
het kan natuurlijk zijn dat Lisanne er eerst net zo groot opstond , ze naar voren is gehaald
met de van 2 naar 3d techniek en dat er links van haar nog iemand op de foto stond

1 minuut werk in PS
Lissane nog groter

[ Bericht 7% gewijzigd door StaceySinger op 16-05-2015 13:39:39 ]
pi_152649016
we gaan wat dieper :) inconsistente (planted evidence) schaduwpartijen :)
deze wetenschap is reuze interessant

Exposing Photo Manipulation with Inconsistent Shadows

Fig. 2. Shown are: (top) a frame from the Geico commercial “Dunk –
EasierWay to Save” depicting a somewhat incredible athletic performance;
(middle) examples of cast (1-2) and attached (3) shadow constraints. The
projected location of the light source must lie in the intersection of these
constraints. Shown in the bottom is a multitude of constraints (solid lines
correspond to cast shadows and dashed lines correspond to attached shadows).
The shadows from the people and house are consistent with a light
source located somewhere in the black-outlined region.

The boy’s shadow,however, is inconsistent with the rest of the scene.

pi_152649304
hier zie je hoe ze de schaduwen op "the famous Backyard Photo" van Lee h Oswald geanalyseerd hebben

Dartmouth Professor Finds That Iconic Oswald Photo Was Not Faked

pi_152650278
Error Level Analysis is a forensic method to identify portions of an image with a different level of compression. The technique could be used to determine if a picture has been digitally modified. To better understand the techniques, it’s necessary to deepen the JPEG compression technique.

http://resources.infoseci(...)-image-manipulation/
pi_152651936
@Stacey: bedankt voor je interessante posts
pi_152654220
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:46 schreef StaceySinger het volgende:
Error Level Analysis is a forensic method to identify portions of an image with a different level of compression. The technique could be used to determine if a picture has been digitally modified. To better understand the techniques, it’s necessary to deepen the JPEG compression technique.

http://resources.infoseci(...)-image-manipulation/
Eens met RapaNui, zeer interessant alhoewel mn moeilijke woorden-Engels niet geweldig is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:31 schreef Perico het volgende:

Ja, dat kan, door gewoon fysiek dichtbij te komen met de camera, of te zoomen. Dat laatste is volgens de metadata niet gebeurd.

Als er volgens de data niet is gezoomd, zal de fotografe dicht op Lisanne hebben moeten staan en zes seconden later een grotere afstand tot haar in acht hebben genomen. Ik denk niet dat iemand een kenner was van instellingen.

Maar ik hou dan vol, dat ik Lisanne in verhouding veel te groot vind in vergelijking wat er naast haar nog allemaal op de foto staat op 499. Plus dat het lijkt dat, Lisanne buiten beschouwing latend, er gezoomd is, omdat die rode struik erg dichtbij lijkt, in vergelijking met tig andere Mirador foto's.

Dus als ik het goed begrijp heeft na de foto met de grote Lisanne de fotograaf zich ook ook moeten verplaatsen om 6 seconden later de foto van Lisanne met haar duimen in de lucht te kunnen maken.
Ik geef het je te doen in 6 seconden.

Waarom denk jij dat Lisanne zo groot lijkt? Is dit gefotoshopt door bv de familie of zie je daar geen aanwijzingen voor?
pi_152654539
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:16 schreef jackie12 het volgende:

Dus als ik het goed begrijp heeft na de foto met de grote Lisanne de fotograaf zich ook ook moeten verplaatsen om 6 seconden later de foto van Lisanne met haar duimen in de lucht te kunnen maken.

Waarom denk jij dat Lisanne zo groot lijkt? Is dit gefotoshopt door bv de familie of zie je daar geen aanwijzingen voor?
Het is best simpel:

- die Mirador is duidelijk geen vlak stukje maar heeft verhogingen
- Lisanne is gewoon een betere fotografe dan Kris
- Kris hoeft niet te lopen als ze op een klein verhoginkje staat en draait zich om waar Lisanne met haar duimpjes omhoog staat, ietsje lager, topografisch gezien
- 6 seconden is snel maar niet onmogelijk. Ik denk dat als wij in al onze archieven we gaan zoeken, er genoeg foto's zijn die 6 seconden verschillen en toch twee verschillende dingen laten zien, waar je dezelfde discussie over kan houden
- als alleen die 6 seconden af zou wijken, hoe wil je dat allemaal technisch onderbouwen? Wat is er dan wel gebeurd met die foto's?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152654593
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:16 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Eens met RapaNui, zeer interessant alhoewel mn moeilijke woorden-Engels niet geweldig is.

[..]

1) hoe laat is de foto van Kris gemaakt ?
2) hoe laat is de foto van Lisanne gemaakt ?
pi_152654674
Stacey, kan die link uit de OP met vuurwapengegevens uit 2006?
Die is oud en slaat nergens op.
pi_152654712
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Vervang hem dan door recentere informatie. Dat is de weg. Niet zaken zomaar weggooien omdat ze je niet bevallen.

De informatie an sich is helemaal on topic, met recentere data wordt die nog beter.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152654766
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:31 schreef ootjekatootje het volgende:
waar staat dat dan ?
wat mij betreft kan er heel veel uit :) is een beetje avond blo niveau
zou beter zijn een polletje te houden wat er in of uit moet :Y)

[ Bericht 10% gewijzigd door StaceySinger op 16-05-2015 17:46:47 ]
pi_152655349
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waar staat dat dan ?
wat mij betreft kan er heel veel uit :) is een beetje avond blo niveau
onder: en de optie een misdrijf.

Deze erin?
http://www.boqueteguide.com/?p=10959

http://boquete.ning.com/f(...)6&xg_source=activity

Er was ook een goed link naar de 17 jeugdbendes alleen die vind ik niet zo snel.
daarnaast Osman en Leo?
en de 2 vermiste dames?
en Alex H?

de twee gewapende overvallen op het Pianista pad?
pi_152655387
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

onder: en de optie een misdrijf.
http://www.boqueteguide.com/?p=10959

http://boquete.ning.com/f(...)6&xg_source=activity

Er was ook een goed link naar de 17 jeugdbendes alleen die vind ik niet zo snel.
daarnaast Osman en Leo?
en de 2 vermiste dames?
en Alex H?
vraag eerst maar aan die jogy ,die wil nu in z'n eentje bepalen wat er in die op moet
meeposten doet ie hier nooit
pi_152655390
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is best simpel:

- Lisanne is gewoon een betere fotografe dan Kris
Ik vind de gemaakte foto's bekend van Kris helemaal niet mooi.
Ik vind de foto's gemaakt van Lisanne mooier.
quote:
- Kris hoeft niet te lopen als ze op een klein verhoginkje staat en draait zich om waar Lisanne met haar duimpjes omhoog staat, ietsje lager, topografisch gezien
- 6 seconden is snel maar niet onmogelijk. Ik denk dat als wij in al onze archieven we gaan zoeken, er genoeg foto's zijn die 6 seconden verschillen en toch twee verschillende dingen laten zien, waar je dezelfde discussie over kan houden
Blijven we het over oneens.
quote:
- als alleen die 6 seconden af zou wijken, hoe wil je dat allemaal technisch onderbouwen? Wat is er dan wel gebeurd met die foto's?
De camera stond op 2013 en niet op 2014
Lisanne is erg groot
De 6 seconden vind ik ongeloofwaardig.

Er zijn voor mij genoeg aanknooppunten om verder onderzoek naar te (laten) doen
pi_152655411
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

vraag eerst maar aan die jogy ,die wil nu in z'n eentje bepalen wat er in die op moet
meeposten doet ie hier nooit
heeft die ook aandelen in Boquete dan? Ook in de OP :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')