Je moet toch een conclusie kunnen trekken lijkt mij? Jij zegt dat mensen slachtoffer zijn. Als ik een vermogen heb van 3 ton over een jaar of 5. Wie is dan mijn slachtoffer? Van wie gaat het ten koste?quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo'n "dus" heb ik vaak een probleem mee. Het is vaak geen "dus" die logischerwijs volgt op wat ik zeg. Dus nee. Of ja, soms wel.
Hoe kan dat bij wijze van spreken zijn? bijvoorbeeld Jantje is astronoom en henk is bouwvakker.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:45 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken stop met bijdehand doen tis irritant.
Ben je nu tegen een verzinsel aan het debatteren of zo?quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:50 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Hoe kan dat bij wijze van spreken zijn? bijvoorbeeld Jantje is astronoom en henk is bouwvakker.
De kwaliteiten die Jantje heeft zijn relatief zeldzaam en daarom is het aanbid gering dus vertel zal Jantje veel betalen zodat Jantje bij haar komt werken want anders is Jantje zo weg.
De kwaliteiten van Henk zijn algemeen en er is veel aanbod dus Henk krijgt weinig betaald.
Waarom heeft Henk recht op het geld van Jantje en waarom moet Jantje procentueel meer betalen als Henk is dat niet discriminatie?
Ik heb het al een paar keer eerder gezegd hier, hoe komt het toch dat iedereen denkt dat of vindt dat het over zichzelf gaat? Want dat doet het niet. Met je 3 ton ook niet. Het gaat niet over jou.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:48 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je moet toch een conclusie kunnen trekken lijkt mij? Jij zegt dat mensen slachtoffer zijn. Als ik een vermogen heb van 3 ton over een jaar of 5. Wie is dan mijn slachtoffer? Van wie gaat het ten koste?
Ik zeg alleen maar datquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ben je nu tegen een verzinsel aan het debatteren of zo?
Dat komt omdat de linkse partijen met dergelijke retoriek ons weer komen plunderen met allerlei plukbelastingen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb het al een paar keer eerder gezegd hier, hoe komt het toch dat iedereen denkt dat of vindt dat het over zichzelf gaat? Want dat doet het niet. Met je 3 ton ook niet. Het gaat niet over jou.
Je moet nog heel hard sparen en nog wat tandjes "harder" werken (en wat liegen en bedriegen) om tot de doelgroep te gaan behoren. Kortom hoe men zich op zichzelf betrekt (projectie blijkbaar) heeft er niets mee te maken: jij hoort niet bij de 1% waar het over gaat. "Quite a large margin", dat is een understatement voor het verschil tussen jou en de doelgroep die we hier bespreken.
Dit doet CoolGuy trouwens ook steeds en nog enkele "usual suspects".
Helder. Ik snap niet hoe je dit er zo uithaalt, maar ik denk dat je hier sowieso van overtuigd bent en dat ik net zo goed een stukje uit de bijbel of uit een gebruiksaanwijzing (van een strijkbout van de Blokker) had kunnen schrijven en dat jouw commentaar gewoon hetzelfde was gebleven.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:04 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat komt omdat de linkse partijen met dergelijke retoriek ons weer komen plunderen met allerlei plukbelastingen.
Je weet dat dit een vreselijke inkopper is?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:04 schreef Kandijfijn het volgende:
Maar oke, oorspronkelijke eigenaren van de blokker hebben miljarden verdiend. Dat is ten koste gegaan van wie?
Kom maar door heb me er niet in verdiept maar het is zijn basis onzin dat de rijkdom van anderen ten kosten van anderen gaat.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je weet dat dit een vreselijke inkopper is?
Zou je dit misschien even uit willen werken voor degenen die iets minder snel van begrip zijn?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:01 schreef Bassie_B het volgende:
a) inkomens verschillen niet slecht zijn gezien de situatie die ik beschreven heb.
Ga maar eens een zaak opzettenquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Helder. Ik snap niet hoe je dit er zo uithaalt, maar ik denk dat je hier sowieso van overtuigd bent en dat ik net zo goed een stukje uit de bijbel of uit een gebruiksaanwijzing (van een strijkbout van de Blokker) had kunnen schrijven en dat jouw commentaar gewoon hetzelfde was gebleven.
Daar gaat het niet over.quote:
Ik denk dat zoiets alleen maar goed is en dat die anderen daar best dankbaar voor mogen zijn. Maar dat had je w.s. al begrepen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Oke, maar exact hoe gaat het hebben van miljarden ten koste van andere mensen dan?
Hier je sarcasme blijkbaar gemist danquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:43 schreef Bart2002 het volgende:
[quote]Op woensdag 13 mei 2015 20:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja. Je zou kunnen stellen dat 99% hier slachtoffer van is.
Kapitaal stroomt opwaarts uit de economie. Ondanks dat wel eens beweerd wordt dat dat allemaal geïnvesteerd wordt. Iedereen die rente betaalt is in principe de onderliggende partij in deze.
Dat blijft een moeilijk dingetje.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
[..]
Hier je sarcasme blijkbaar gemist dan
Kutmuisquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat blijft een moeilijk dingetje.
Wat ik wel zie is dat jij (net zoals ik) een muis hebt die onbedoeld dubbel klikt.
quote:
Ook toevallig van het merk "Trust"?quote:
Ik heb in een reactie hierboven uitgelegd hoe rijke mensen in zeker 60 a 70% van de gevallen aan hun vermogen komen. Niet zo zeer Door hard twee werken (want een bouwvakker die 60 uur werkt zal toch minder verdienen als een arts die 20 uur werkt) maar Door het hebben van bepaalde kwaliteiten (vaak intellectuele kwaliteiten) waarmee men aan een goed betaalde baan kan komen en zo vermogen op te bouwen. Waarom zo het verschil tussen dit inkomen en het inkomen van een normale arbeider verkleind moeten worden?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zou je dit misschien even uit willen werken voor degenen die iets minder snel van begrip zijn?
Logitechquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
Ook toevallig van het merk "Trust"?
Doet ie het weer! Morgen een nieuwe!
quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:40 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Ik heb in een reactie hierboven uitgelegd hoe rijke mensen in zeker 60 a 70% van de gevallen aan hun vermogen komen. Niet zo zeer Door hard twee werken (want een bouwvakker die 60 uur werkt zal toch minder verdienen als een arts die 20 uur werkt) maar Door het hebben van bepaalde kwaliteiten (vaak intellectuele kwaliteiten) waarmee men aan een goed betaalde baan kan komen en zo vermogen op te bouwen. Waarom zo het verschil tussen dit inkomen en het inkomen van een normale arbeider verkleind moeten worden?
Ja. Vermogen is namelijk ook macht. Mensen met meer vermogen kunnen zich ook meer productiemiddelen toe-eigenen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:38 schreef Kandijfijn het volgende:
Zijn er trouwens mensen ook echt slachtoffer van trouwens? Dat vermogen ongelijk is verveeld?
En wie is daar slachtoffer van? Ik ga over een paar weken een nieuwe lichte laptop kopen voor onderweg (productiemiddel).quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja. Vermogen is namelijk ook macht. Mensen met meer vermogen kunnen zich ook meer productiemiddelen toe-eigenen.
Zoals wel vaker ("je bent dom om te sparen voor later") is dit een versimpeling van de werkelijkheid. Je vergeet dat naast kwaliteiten ook connecties zonder meer een zeer relevante variabele zijn. Dit ziet men ook in landen waar een overlegmodel niet is ingebakken (in een corporatistische overlegeconomie zou het meer in de lijn der verwachtingen liggen dat bepaalde groepen collectief een goede positie voor zichzelf weten te bemachtigen).quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:40 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Ik heb in een reactie hierboven uitgelegd hoe rijke mensen in zeker 60 a 70% van de gevallen aan hun vermogen komen. Niet zo zeer Door hard twee werken (want een bouwvakker die 60 uur werkt zal toch minder verdienen als een arts die 20 uur werkt) maar Door het hebben van bepaalde kwaliteiten (vaak intellectuele kwaliteiten) waarmee men aan een goed betaalde baan kan komen en zo vermogen op te bouwen. Waarom zo het verschil tussen dit inkomen en het inkomen van een normale arbeider verkleind moeten worden?
Frisse inzichten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:40 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Dit allemaal leuk en aardig maar dit heeft niks met Nederland te maken. Er wonen geen multimedia miljardairs in Nederland en onze hoge klasse is niks vergeleken met dat de VS.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:43 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Deze legt het perfect uit het heeft niet eens veel te maken met de hoogte van je inkomen. Alhoewel het natuurlijk wel iets makkelijker is als dokter
Ben je aan het trollen? Je hebt het filmpje blijkbaar niet gezien?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:55 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Dit allemaal leuk en aardig maar dit heeft niks met Nederland te maken. Er wonen geen multimedia miljardairs in Nederland en onze hoge klasse is niks vergeleken met dat de VS.
En dan nog het is toch andermans geld en daar heeft niemand anders recht op? Dus ophouden met inkomens gelijk maken en zorgen dat je zelf geld verdient.
Toch worden inkomens van de hoge middenklasse en de lage hoge klassen lekker mee genivelleerd. boven de ¤50000 betaal je al gauw 52%.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Frisse inzichten.
Maar we hebben het hier over de puur onbeschaamde "filthy rich".
Niet over de "hard" werkende middenklasse, en dan hebben we het over zowel de arts als de bouwvakker. Al dan niet in het bezit van intellectuele kwaliteiten.
Dus daarom, nogmaals, het gaat niet over de middenklasser met een tonnetje (of 3) maar over de "echte" rijken, daarmee heb ik evil planetjes om hun geld te confisceren. Niet alles. Ze houden genoeg over. Ze zullen werkelijk niets te klagen hebben. Ze zullen nog steeds rijk zijn t.o.v. de overige 99%.
Ondertussen is in dat geweldige Amerika de levensverwachting en kindersterfte in Newark, Harlem en the Bronx slechter als in Bangladesh.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:55 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Dit allemaal leuk en aardig maar dit heeft niks met Nederland te maken. Er wonen geen multimedia miljardairs in Nederland en onze hoge klasse is niks vergeleken met dat de VS.
En dan nog het is toch andermans geld en daar heeft niemand anders recht op? Dus ophouden met inkomens gelijk maken en zorgen dat je zelf geld verdient.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |