Dank je welquote:Op woensdag 13 mei 2015 15:29 schreef -AMG- het volgende:
Hartelijk bedankt voor jouw advies! Hier kom ik verder mee.
Deel 1 ga ik morgen eens nalezen. Heel mooi dat jullie dit op deze manier doen, petje af!
Idd. Zo heb ik het ook gedaan. Kijk even bij je afval verwerk depot van je gemeente.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 19:16 schreef Gieliovd het volgende:
Het is natuurlijk jullie eigen gevoel en keuze, maar ik zou me er niet zo druk om maken.
Je kunt rustig het metselwerk eromheen wegbreken en dan blijft die pijp staan. Die pijp staat in een mof en die til je er zo uit.
Ik had exact hetzelfde in huis staan en heb het ook zo gedaan.
Die pijpen zijn bij mij in asbestzakken naar de gemeente gegaan.
Dat is uiteindelijk wel de makkelijkste wegquote:Op zaterdag 23 mei 2015 19:16 schreef Gieliovd het volgende:
Het is natuurlijk jullie eigen gevoel en keuze, maar ik zou me er niet zo druk om maken.
Je kunt rustig het metselwerk eromheen wegbreken en dan blijft die pijp staan. Die pijp staat in een mof en die til je er zo uit.
Spuit die buis gewoon ff goed nat en gaan met die stenen. Vervolgens bij het daadwerkelijke 'verwijderen' nog een keer goed nat maken en dubbel verpakken in plastic. Wat je ook kan doen is die hele buis inspuiten met haarlak. Helpt vast allemaal een beetje.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 19:16 schreef Gieliovd het volgende:
Yes, dat hadden wij inderdaad ook. Op het dak beginnen, en dan naar beneden werkenquote:Op donderdag 28 mei 2015 07:37 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Ehm, je bent bovenin de kamer begonnen met het slopen van de schoorsteen, maar:
loopt deze niet door op de hoger gelegen verdieping ?
Zo ja, dan zou ik even de constructie bekijken. Het is namelijk goed mogelijk dat ook dat gedragen wordt door het deel dat je aan het slopen bent en dus NIET door de verdiepingsvloer.
Dit kan resulteren dat er alsnog een stuk schoorsteen naar beneden valt als je door gaat met slopen op deze locatie.
Have fun:)
Nee, het steunt niet op het deel dat we gaan slopen. Op zolder staat een houten constructie waarop een stenen kolom (de uiteindelijke schoorsteen) steunt. Die houten constructie wordt op zijn plaats gehouden doordat het aan de dakbalken vast is geschroefd. In de komende maanden zal trouwens de stenen schoorsteen ook gaan verdwijnen, die heeft zijn beste tijd namelijk ook gehad en zit er nu alleen maar stof te vreten en kapot te gaanquote:Op donderdag 28 mei 2015 07:37 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Ehm, je bent bovenin de kamer begonnen met het slopen van de schoorsteen, maar:
loopt deze niet door op de hoger gelegen verdieping ?
Zo ja, dan zou ik even de constructie bekijken. Het is namelijk goed mogelijk dat ook dat gedragen wordt door het deel dat je aan het slopen bent en dus NIET door de verdiepingsvloer.
Dit kan resulteren dat er alsnog een stuk schoorsteen naar beneden valt als je door gaat met slopen op deze locatie.
Have fun:)
Al een idee hoe groot de schade is en hoe je het gaat fixen?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:30 schreef Freddeh het volgende:
Erger is, je ziet het aan de stuclaag wel, het heeft flink gelekt! Wanneer we in de hoek staan en we hupsen wat op en neer (doodeng) gaat de vloer op en neer. Niet tof, we hebben dus houtrot in de vloer zitten. Kak.![]()
Jammer dat het water er weer af mag, die thermostaatknop gaat zo nooit correct werken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:30 schreef Freddeh het volgende:
Dat ging goed! Inmiddels is de verwarming eraf.
En boven op de slaapkamer hebben we een thermostaatkraan op de verwarming zitten.
[ afbeelding ]
Na opnieuw vullen van de CV leidingen bleek dat alles lekkagevrij was![]()
Een haaks verkeerd en eentje die dubbel instelbaar is.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:49 schreef Gieliovd het volgende:
Met andere woorden: wil je het goed maken, moet je even een haakse thermostaatkraan halen en monteren.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:19 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Jammer dat het water er weer af mag, die thermostaatknop gaat zo nooit correct werken.
De warmte van de radiator stroomt er langs waardoor deze eerder afsluit dan de bedoeling is.....
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:49 schreef Gieliovd het volgende:
Met andere woorden: wil je het goed maken, moet je even een haakse thermostaatkraan halen en monteren.
Ik kwam er wat laat achter idd... Wordt geregeldquote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:52 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Een haaks verkeerd en eentje die dubbel instelbaar is.
Wil je het echt goed hebben, dan haal je een kraantje van Heimeier, de Eclipse serie. Deze zijn dubbel instelbaar en hebben een ingebouwde debietregelaar. Zo wordt waterzijdig inregelen echt een eitje.
Deel van het antwoord komt eraanquote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Al een idee hoe groot de schade is en hoe je het gaat fixen?
Kruipruimte hebben we niet, maar gezien er toch een paar planken uit moeten (foto volgt) kunnen we er alsnog onder. Sowieso hebben we op dat moment de mogelijkheid om een isolerende laag onder de vloer aan te brengen (waarschijnlijk schelpen).quote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:38 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Freddeh,
Als een kruipruimte aanwezig is, is snelle reparatie mogelijk.
Vloer open,
Balk ernaast, v.z.v. menie waar deze opgelegd zal worden
Waterpas stellen t.a.v. andere balk ( eerstvolgend )
oude balk weg
Herhaal bovenstaand, zo vaak als nodig,
vloer dicht
Klaarie.......
Good luck
Die tegels stonden daar zodat, áls het rookkanaal naar beneden zou donderen, hij niet heel ver zou donderenquote:Op donderdag 25 juni 2015 10:31 schreef Barrah het volgende:
Goed werk!
En die stapel stoeptegels![]()
Als die haard bestond uit "originele" Friese geeltjes zou ik het niet zomaar als puin laten afvoeren. Als je er zelf geen belang bij heeft, dan misschien een ander wel. Ook al zal wat er nog te redden valt niet heel veel zijn.
Kak, lijkt er wel op. Had ik dit eerder geweten dan was ik er misschien nog wat voorzichtiger mee geweest.quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:08 schreef Barrah het volgende:
[..]
Is van deze foto's niet met zekerheid te zeggen.
Friese geeltjes
Vloerverwarming is altijd goed. Ben je gelijk van je radiatoren af. En het scheelt ook nog in de stookkosten.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:07 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
ik zou lekker de balken aan beide zijden controlere, indien goed, enkel deze balk vervangen en wat nieuwe stukken vloerdeel er in.
Scheelt veel gedoe.
Schuimbeton is leuk, maar dan wil je ook gelijk isoleren.... en vloerverwarming... en wapening... en een deklaag.... en en en en...........
te veel werk voor oplossing van een simpel probleem.............. tenzij je eigelijk al vloerverwarming wilde... dan heb je een prachtexcuus
Ditquote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:07 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
ik zou lekker de balken aan beide zijden controlere, indien goed, enkel deze balk vervangen en wat nieuwe stukken vloerdeel er in.
Scheelt veel gedoe.
Schuimbeton is leuk, maar dan wil je ook gelijk isoleren.... en vloerverwarming... en wapening... en een deklaag.... en en en en...........
te veel werk voor oplossing van een simpel probleem.............. tenzij je eigelijk al vloerverwarming wilde... dan heb je een prachtexcuus
Goed punt, je vergist je niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:55 schreef Gieliovd het volgende:
Schuimbeton is geen materiaal om een dragende constructie mee te maken of vergis Ik mij?
Wat is je plan precies?
Gewoon een mini trampolinequote:Op maandag 24 augustus 2015 11:49 schreef Chicolade het volgende:
Mooi!Wat voor trapje zijn jullie van plan te plaatsen voor het 'balkon'?
Dank je, zijn al lekker op weg zoquote:
Huh, dat was raar. Ik heb namelijk bewust gewacht tot dat deel gesloten was met aanmaken van deze...quote:Op woensdag 23 september 2015 15:00 schreef Dagoduck het volgende:
Deel 2 is al geopend, maar deze is nog open
Ik zie het. Ik zie ook dat er op pagina 2 nog diverse plaatjes missen. Lijkt net of Facebook de URLs gewijzigd heeft van die plaatjes. Kan ze op FB wel terug vinden zonder problemen, maar met een andere URL.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:20 schreef icloud het volgende:
De plaatjes van post 8 en de op zijn kapot
Even de mods vragenquote:Op woensdag 23 september 2015 16:49 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik zie het. Ik zie ook dat er op pagina 2 nog diverse plaatjes missen. Lijkt net of Facebook de URLs gewijzigd heeft van die plaatjes. Kan ze op FB wel terug vinden zonder problemen, maar met een andere URL.
Kan helaas die posts ook niet meer editen, anders kon ik het rechtbreien...
Het beste kan je de foto's uploaden naar photobucket. Als je dat gedaan hebt, wil ik ze wel voor je aanpassen.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:49 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik zie het. Ik zie ook dat er op pagina 2 nog diverse plaatjes missen. Lijkt net of Facebook de URLs gewijzigd heeft van die plaatjes. Kan ze op FB wel terug vinden zonder problemen, maar met een andere URL.
Kan helaas die posts ook niet meer editen, anders kon ik het rechtbreien...
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar !quote:Op zaterdag 9 juli 2016 14:55 schreef Barrah het volgende:
Hoe zou het gaan met het leven en klussen op de boerderij?
Thanks!quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Prachtig project dit. Leuk weer een update te lezen Freddeh.
Gefeliciteerd met de (aanstaande) gezinsuitbreiding
Scherp opgeletquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:53 schreef Barrah het volgende:
Mooie klus en mooi resultaat.
Hoe kan het dat op de in progress foto's de leidingen van je radiator niet te zien zijn op de achterwand? Heb je die later nog aangebracht of zo?
quote:
Gefeliciteerd!quote:
Kan ik me goed voorstellenquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:31 schreef Freddeh het volgende:
Er moet nog steeds heel veel gebeuren. Dat heb je met een jaren 30 woningWe werken stug door. Mij, persoonlijk, ontbreekt het soms aan de motivatie om nog verder te klussen. Het kost zo waanzinnig veel energie waardoor op sommige momenten ik er volledig doorheen zit.
Dank jequote:Op zondag 6 november 2016 15:58 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Kan ik me goed voorstellenWaar haal je de energie vandaan om het tóch wel te doen? Jullie motiveren elkaar met z'n allen?
das een flinke tegenvaller. Kun je het wel opvangen?quote:Op donderdag 10 november 2016 19:38 schreef Freddeh het volgende:
Poep in de ventilator.
Een aantal dagen terug is een vriend langs geweest voor een offerte, voor het verbouwen van de zolder tot slaapkamerruimtes. Kosten zullen om en nabij de 20.000 euro komen, waarbij de kamers volledig afgewerkt worden opgeleverd.
Gisteren kwam diezelfde vriend nog eens langs om een technische inspectie te doen met iemand anders. Resultaat is schokkender dan in eerste instantie verwacht werd. We blijken in één balk boktorren te hebben. Het dak is 8cm uit het lood doordat er een aantal dwarsbalkjes mist. Ter illustratie, het zijn er 4 waar het er 34 hadden moeten zijn...Ook zit er in één balk houtrot in dusdanige mate dat die vervangen moet worden. Om het dak weer recht te trekken gaat het ons 40.000 euro kosten, waarbij het hele dak opnieuw wordt gericht en de pannen er volledig opnieuw opkomen.
Er is overigens wel een leuk wistjedatje boven water gekomen over de boerderij. In een ver verleden is waarschijnlijk de achterkant van de deel ingestort, waarna hij is herbouwd. Dit kun je zien aan de overspanning van de dragende dakliggers. Normaal gesproken liggen die op afstanden van 5m-5m-5m-5m, of 5m-5.5m-5.5m-5m. Bij ons is dat 5m-5.5m-5.5m-2m. Kortom, wij missen 3 meter. De boerderij is dus bij herbouw 3 meter ingekort
Als het gebeuren moet willen we het direct goed doen. Op dit moment is opvangen niet nodig, evt kunnen we nog wat 'dwarsliggers' plaatsen om de boel niet verder te laten verzakken zeg maar. Maar omdat er kamers aan de binnenkant moeten komen willen we het dan ook direct goed doen. Momenteel zijn we aan het zoeken in het bouwtechnisch rapport, om te zien of we dit nog op verborgen gebreken kunnen gooien. Inzakken zal het niet, maar het is wel belangrijk dat áls we dit doen, we het ook goed doen.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
das een flinke tegenvaller. Kun je het wel opvangen?
Nee hoor, draait ook naar buiten toequote:Op donderdag 10 november 2016 19:51 schreef Dagoduck het volgende:
Is dat niet lastig die douchedeur naar binnen toe open?
Moeten we uitzoeken. Onze eerste gedachte zegt van wel, maar dat moeten we even uitvogelen met onze adviseur en het bouwtechnische rapport.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:46 schreef Barrah het volgende:
Balen zeg! Zijn dat geen verborgen gebreken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |