abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2015 @ 08:10:14 #251
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152584212
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 04:18 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb meer op het grote geheel gelet, ook de lange stengels eromheen. Dan denk ik niet dat die twee plantjes hetzelfde zijn, omdat de directe omgeving in mijn beleving significant anders is.
Dank je Perico van je snelle antwoord.
pi_152584226
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

als je 5 meter loopt zijn er al 5 seconden voorbij :7
en over je struikjes en cirkeltjes
waarom kom je (bewust) met dit soort BS aanzetten terwijl iedereen kan zien dat het 2 totaal verschillende struikjes zijn
Ik ben 1 van de iedereen die niet (meteen) ziet dat het totaal verschillenden struikjes zijn.
Vanuit een andere hoek krijg je altijd al een ander beeld.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  donderdag 14 mei 2015 @ 08:15:40 #253
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152584237
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 04:35 schreef BeCeiks het volgende:

[..]

Hoi, van een meelezer. Maar ik wil jullie deze post niet onthouden.

Foto van het geheel. Inclusief het missende stuk, dat klopt dus wel aardig!

Trouwens, ook ik ben van menig dat het om hetzelfde plantje gaat!

http://i.imgur.com/VNpqzTd.jpg
Bedank voor je post! Moet je vaker doen :)

Mooie foto, ik denk nog steeds 2 struiken ook als ik je foto zie, wat inderdaad mooi zichtbaar is, zijn de bergen.
Bijzonder dat op deze foto de noordzijde geheel begroeid lijkt en de zuidzijde voorzien van grasvlakken en Miradors.

Ben je er zelf geweest?

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 14-05-2015 08:31:41 ]
  donderdag 14 mei 2015 @ 08:44:50 #254
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152584390
Wij zijn een jong koppel uit Europa (Italië / Duitsland) en verbleven in Boquete voor 2 nachten. In Bocas, hadden sommige Canadese meisjes enthousiast gesproken over Feliciano als gids in Boquete. Dus in plaats van het doen van de Sendero Los Quetzales wandeling op onze eigen (niet anyways aanbevolen) of het boeken van een toeristisch koffieproductie tour met een groot bedrijf, we besloten om een ​​dag te doen met Feliciano (halve dag wandelen / halve dag koffie productie). Het was een fantastische dag, we waren op onze eigen en op de wandeling hij legde ons veel over de vegetatie en de vogels. In de middag gingen we naar zijn privated huis, die een prachtige tuin, waar hij produceert koffie op zijn eigen na de traditionele processtappen heeft. Zo wij het gehele proces geleerd van het kiezen van de fruit.from de bomen drogen, scheiden en braden. Aan het eind, na het branden van onze eigen koffiebonen we pulvarized hen en aten dronk de koffie. Aan het einde van onze koffiebonen kochten we. Het was een fantastische dag !!

http://www.tripadvisor.co(...)riqui_Province.html#

Deze post is van 18 april 2014, het stel werd in Bocas al geadviseerd een tour bij FG te boeken.
Als je het leest dan is het ook geweldig, een privetour en een prachtige dag. Hike van een halve dag en een bezoek aan zijn tuin en koffie drinken.
Lijkt mij persoonlijk leuker dan zo'n georganiseerde grote tour.

Zouden K&L ook zo'n gesprek hebben gehad met anderen en dus al in Bocas hebben kunnen weten over deze mogelijkheid? Ik doel nu niet op FG maar op deze constructie. Door een gezellig gesprek in Bocas al een 06 nummer hebben gehad van een gids die ze dinsdag heeft meegenomen op een halve dag hike? Das natuurlijk snel geregeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 14-05-2015 08:54:02 ]
pi_152585390
quote:
9s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Wij zijn een jong koppel uit Europa (Italië / Duitsland) en verbleven in Boquete voor 2 nachten. In Bocas, hadden sommige Canadese meisjes enthousiast gesproken over Feliciano als gids in Boquete. Dus in plaats van het doen van de Sendero Los Quetzales wandeling op onze eigen (niet anyways aanbevolen) of het boeken van een toeristisch koffieproductie tour met een groot bedrijf, we besloten om een ​​dag te doen met Feliciano (halve dag wandelen / halve dag koffie productie). Het was een fantastische dag, we waren op onze eigen en op de wandeling hij legde ons veel over de vegetatie en de vogels. In de middag gingen we naar zijn privated huis, die een prachtige tuin, waar hij produceert koffie op zijn eigen na de traditionele processtappen heeft. Zo wij het gehele proces geleerd van het kiezen van de fruit.from de bomen drogen, scheiden en braden. Aan het eind, na het branden van onze eigen koffiebonen we pulvarized hen en aten dronk de koffie. Aan het einde van onze koffiebonen kochten we. Het was een fantastische dag !!

http://www.tripadvisor.co(...)riqui_Province.html#

Deze post is van 18 april 2014, het stel werd in Bocas al geadviseerd een tour bij FG te boeken.
Als je het leest dan is het ook geweldig, een privetour en een prachtige dag. Hike van een halve dag en een bezoek aan zijn tuin en koffie drinken.
Lijkt mij persoonlijk leuker dan zo'n georganiseerde grote tour.

Zouden K&L ook zo'n gesprek hebben gehad met anderen en dus al in Bocas hebben kunnen weten over deze mogelijkheid? Ik doel nu niet op FG maar op deze constructie. Door een gezellig gesprek in Bocas al een 06 nummer hebben gehad van een gids die ze dinsdag heeft meegenomen op een halve dag hike? Das natuurlijk snel geregeld.
Maar hoe zie je dan die halve dag hike met een gids op die dinsdag in combinatie met het feit dat zij ook die dinsdag 1 april op de Mirador stonden rond 13:00 uur?
  Moderator donderdag 14 mei 2015 @ 10:07:52 #256
236264 crew  capricia
pi_152585483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:03 schreef gynaika het volgende:

[..]

Maar hoe zie je dan die halve dag hike met een gids op die dinsdag in combinatie met het feit dat zij ook die dinsdag 1 april op de Mirador stonden rond 13:00 uur?
Ik vraag me af wie er allemaal op 1 april op de Mirador waren...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_152585521
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie er allemaal op 1 april op de Mirador waren...
Interessant om dat eens te weten...
pi_152585854
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:24 schreef Physsic het volgende:
Even iets anders..
Dat hun standaard netwerkverbinding verbrak, wil volgens mij niet zeggen dat ze ook definitief niet meer naar noodnummers kunnen bellen. Bij het bellen naar noodnummers gaat de telefoon namelijk actief zoeken naar elke mogelijke verbinding. (Dat is ook te zien bij die hele korte verbinding ergens direct na een belpoging)
Er was geen netwerkverbinding, dus ook geen standaard netwerkverbinding. Vanaf ongeveer 40 minuten achter de mirador, is er geen netwerkverbinding. Zonder netwerkverbinding (standaard of niet) heeft het helemaal geen zin om noodnummer te bellen.

Om een noodnummer te bellen, moet je eerst netwerkverbinding hebben. Niet andersom volgens mij.
pi_152585959
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:52 schreef jackie12 het volgende:
Jullie vergeten iets belangrijks:

Er staat in het bel-schema dat de telefoon aan werd gezet om 16.39 uur en de eerste noodoproep werd gedaan.
M.a.w het kan heel goed dat ze hun telefoons uit hadden gezet van mirador naar Q1 omdat ze toch geen bereik hadden.
Dus kan het ook heel goed dat ze om zijn gekeerd na Q1, terug de mirador over en "gegrepen"zijn (of whatever) op de terugweg van mirador naar begin Pianista.

In AFK laat Hans duidelijk weten dat aan de Boquete kant van de Pianista vaak geen bereik is
Jackie, waar kan ik zien dat de telefoon is aangezet om 16.39? In het Registro de llamadas staat het niet en ook niet in het lijstje van NFI van 1Vandaag?
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:43:27 #260
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_152586085
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:58 schreef agter het volgende:

[..]

Dat je er af kunt donderen staat nu vrij duidelijk aangegeven bij het begin van het pad.
Zal wel niet voor niets zijn.
[ afbeelding ]
Die regel: please do not deviate from the marked route, blijft maar spoken.
Omdat zo vaak werd beweerd, dat er duidelijk maar een pad was en ik uit deze zin begrijp dat men van de route kan afwijken.
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:43:42 #261
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152586091
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:03 schreef gynaika het volgende:

[..]

Met die gids natuurlijk, deze mensen gingen private hiken en niet naar de Sendero Los Quetzales.
Die combinatie komt vaker voor, kijk naar de link.
Pianistapad halve dag.

edit:
ik ben dus benieuwd naar de telefoongegevens van zaterdag tot en met maandagmiddag.
Staat daar een onbekend nummer tussen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:47:34 #262
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152586169
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:43 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Die regel: please do not deviate from the marked route, blijft maar spoken.
Omdat zo vaak werd beweerd, dat er duidelijk maar een pad was en ik uit deze zin begrijp dat men van de route kan afwijken.
Is dat niet gewoon dat je niet van het pad de jungle in moet lopen? Dus op het pad moet blijven?
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:52:35 #263
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_152586265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon dat je niet van het pad de jungle in moet lopen? Dus op het pad moet blijven?
Dat zal blijken als we foto's zien, van hoe het er nu uit ziet daaro, en met duidelijke bordjes aangegeven.
pi_152586334
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:44 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Over die 6 seconden op de mirador heb ik in het verleden de volgende choreografie gemaakt:

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

M.i. is het voor twee enthousiaste jonge meiden heel goed te doen, 5 meter in 6 seconden, inclusief haar opzij gooien.
Er is ook meer malen gediscussieerd over de bewolking. Hoe kan de lucht binnen 6 seconden zo drastisch veranderen? Onder andere jij hebt dingen gezegd over de hoek, belichting etc.

Maar:
Laat ik dit bekend maken: ik heb een paar maanden geleden deze twee foto's getoond aan iemand die ik heel goed ken en die bijna zn hele leven in Costa Rica woont. Iemand die geregeld voor zijn werk dit soort hikes doet (nee, hij is geen gids) onder andere in de Cordillera de Talamanca, Cerro Chirripó, Cerro de la Muerte (Costa Rica) en ook Cerro Punta in Panama. Hij kent het klimaat en weersomstandigheden in dat gebied maar al te goed. Hij had vorig jaar gehoord van de verdwijning, maar had er verder geen aandacht aan besteed en geen foto's opgezocht (hij heeft het heel druk met zn werk en is niet zoals wij :7 ).

Zijn eerste reactie bij het zien van de twee mirador foto's waar Lisanne op staat was: 6 seconden is niet mogelijk. Een verschil van uren geloof ik zo, maar 6 seconden: nee.
pi_152586344
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Blijft bijzonder hoe dingen zomaar kunnen verdwijnen:

http://elsiglo.com/cronica-roja/chirica, hop weg..

Henry was vriend van Osman Valenzuela: http://elsiglo.com/cronica-roja/chirica
ik vond een helderziendenforum over deze zaak:

http://www.psychicsunitef(...)an-case-t744-10.html

hop, ook leeg
Cari Roy is een bekende van mij uit mijn tijd dat ik in New Orleans woonde, in het jaar 1991.
Ik leerde haar kennen via een vriendin. Ze deed een reading over mij, mijn (overleden) broer en onze familie. Kwam met dingen die ik nooit aan iemand had verteld. Heel apart. Pas als je dat zelf meemaakt snap je wat ik bedoel.

Ik had Cari benaderd per telefoon over de verdwijning omdat zij echt een beroemdheid is daar, en zij zegde een gratis reading toe. Ik zeg niet dat ik daarin geloof, wel hou ik graag ook dat soort opties open, om te zien wat er uit komt.

Die reading kreeg ik uiteindelijk van haar assistent, per e-mail. Die assistent of zijzelf zit zelf echter blijkbaar ook op forums, want een dag voor het versturen, zette ze haar reading ook op een forum. Dat kon ik naderhand zien aan de posting datum/ tijden. Een WS user wees mij op dat forum. Ik vond (en vind) dat onbehoorlijk, voor mij een breuk van vertrouwen en heb haar daar een aangetekende brief over gestuurd, compleet met schermprints van dat forum met verzoek om een reactie: nooit meer wat over gehoord.

Maar mensen hun 'goede' manieren zijn soms voor mij sowieso niet te volgen, omdat ik ze zeker niet als zodanig zie. Afijn. Iedereen is anders.

In ieder geval kwam het er op neer (vlgns haar reading) dat het ging om zg. gelegenheidsdmoorden, dat ze niet gepland waren, en begaan door jongelui.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 14-05-2015 12:03:58 ]
pi_152586557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:36 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Jackie, waar kan ik zien dat de telefoon is aangezet om 16.39? In het Registro de llamadas staat het niet en ook niet in het lijstje van NFI van 1Vandaag?
Het noodnummer kun je in Nederland altijd bellen met een (moderne) mobiele. Ook als je de inlogcode niet weet. Het belgedrag wijst in eerste instantie volgens mij juist op het in blinde paniek intoetsen, vanwege de reden dat hier duidelijk niet goed over nagedacht is door de meiden.

Je moet uiteraard EERST verbinding hebben met een netwerk, om een 911/112 gesprek te kunnen opzetten.
Overigens werkt bellen naar 112 in Panama met een mobiele gewoon OOK, ik heb dat door familie van een WS poster (LibbyinTexas) in Chiriqui laten testen. Werden doorgezet naar de 911 centrale.

Toch bellen naar 911 terwijl je geen bereik hebt, dagenlang, betekent voor mij: proberen aan de wereld te laten zien dat er wat met je aan de hand is, en je kunt dat niet op een andere manier doen / registreren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 14-05-2015 12:04:47 ]
pi_152586716
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:56 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Er is ook meer malen gediscussieerd over de bewolking. Hoe kan de lucht binnen 6 seconden zo drastisch veranderen? Onder andere jij hebt dingen gezegd over de hoek, belichting etc.

Maar:
Laat ik dit bekend maken: ik heb een paar maanden geleden deze twee foto's getoond aan iemand die ik heel goed ken en die bijna zn hele leven in Costa Rica woont. Iemand die geregeld voor zijn werk dit soort hikes doet (nee, hij is geen gids) onder andere in de Cordillera de Talamanca, Cerro Chirripó, Cerro de la Muerte (Costa Rica) en ook Cerro Punta in Panama. Hij kent het klimaat en weersomstandigheden in dat gebied maar al te goed. Hij had vorig jaar gehoord van de verdwijning, maar had er verder geen aandacht aan besteed en geen foto's opgezocht (hij heeft het heel druk met zn werk en is niet zoals wij :7 ).

Zijn eerste reactie bij het zien van de twee mirador foto's waar Lisanne op staat was: 6 seconden is niet mogelijk. Een verschil van uren geloof ik zo, maar 6 seconden: nee.
Eén op de heenweg, 1 op de terugweg.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:28:27 #268
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152587000
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:17 schreef Lutalo het volgende:

[..]

ze zitten toch achter elkaar in de fotoreeks?
pi_152587051
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ze zitten toch achter elkaar in de fotoreeks?
Ja, ik schreef het op basis van de bewering in het bericht van Rapanui.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:37:21 #270
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152587273
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:30 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ja, ik schreef het op basis van de bewering in het bericht van Rapanui.
o soort van raar grapje dus..
pi_152587429
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:17 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Is ook al heel lang mijn gedachte daarover.
pi_152587960
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bedank voor je post! Moet je vaker doen :)

Mooie foto, ik denk nog steeds 2 struiken ook als ik je foto zie, wat inderdaad mooi zichtbaar is, zijn de bergen.
Bijzonder dat op deze foto de noordzijde geheel begroeid lijkt en de zuidzijde voorzien van grasvlakken en Miradors.

Ben je er zelf geweest?
Dank je ootje. Deze foto heb ik (gewoon) uit een album van Plinio M. Had ik er even bij moeten zetten. Zie ook mijn (veel) eerdere post: BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #60 - DNA-resultaten?

De kijkrichting is Zuidoost. Je kijkt dus niet naar de CD, daar vanaf is immers de foto genomen.
pi_152588270
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

o soort van raar grapje dus..
Nee, soort van verklaring voor een verschil in de lucht op de foto's, die door de Costa Ricaanse vriend van @Rapanui gezien wordt als een verschil in tijd.
pi_152588478
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:22 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Prima post!

We kunnen uit de bekende feiten de vraag stellen welke ruimte er is voor een misdaadscenario dat al voor de start op het pianistapad (ca. 11.05) begon.

M.i. niet veel:
Of er is iemand met hen mee gegaan, direct, of gevolgd. Zoals bekend zijn hiervoor geen positieve aanwijzingen. Argumenten komen met name vanuit de redenering 'het kan moeilijk anders dat . . . '.
Of Ze zijn iemand tegengekomen die ook weer de getuigenissen zodanig heeft kunnen beïnvloeden dat er een verstoring van de zoekacties uit voortvloeide. Dit vereist een uitgebreid netwerk en invloed/macht. In een gemeenschap als Boquete zou het dan toch gonzen van de geruchten.
Of iemand heeft zijn/haar mond gehouden waar die had moeten spreken - of is overschreeuwd. Maar dan zijn alle andere 'getuigen' ook zwaar in de bonen.
Of een dader of daaraan gelieerde persoon heeft alleen of met (een) ander(en) zoveel invloed weten uit te oefenen dat het beeld van de wandeling maandenlang verstoord is geweest.

Meer opties zie ik niet zo snel.

Minutieus uitzoeken wat er de dagen tevoren is gebeurd kan een sleuteltje opleveren tot een vermoeden dat iemand iets binnen een van deze scenario's heeft uitgespookt.
Wat is al hard? Of hard genoeg om iets concreets te kunnen zeggen? Voor misdrijf en verdenking moet er een positief bewijs zijn en dat is er nu niet. Er zijn nu hoogstens open vragen - voor de een wat opener dan voor de ander.

In die zin kun je de Panamezen en de Nederlanders niet verwijten dat ze geen misdaadonderzoek zijn gestart terwijl daar geen aanwijzingen voor waren. Toen de rugzak werd gevonden namen de kansen op een misdrijf achteraf gezien eerder af dan toe. En de autoriteiten weten dat wat sneller omdat ze over meer en betere bronnen beschikken dan wij.
Dat neemt niet weg dat er dingen gedaan zijn - of nagelaten - die, wanneer het echt om een misdrijf zou gaan (en dat kan immers nog altijd blijken) de bewijspositie van mrs Pitti behoorlijk zouden ondergraven.
.
Geen schoonheidsprijs voor het onderzoek, wel veel inzet, maar achteraf niet heel effectief. In andere vermissingen overigens wel.
Panama leert. Er zijn een hoop maatregelen genomen in relatie tot het toerisme. Ik hoop dat ze ook anders met getuigenissen omgaan. En een goede kaart is ook nooit weg!
Bullshit.

Er waren en zijn juist wel redenen om te denken aan een misdrijf. Kwestie van interpretatieverschil en kennen van misdaadstatistieken. Aanwijzing 1 is dat misdaden op mensen die zich in onbekend gebied bevinden vaak binnen zeer korte tijd plaatsvinden. Aanwijzing 2 is dat ontvoeringen met de dood ten gevolge vaak binnen 72 uur plaatsvinden (denk aan de zaak Gerrit Heijn bv.). Aanwijzing 3: er is veel georganiseerde misdaad in Boquete en de provincie Chiriqui, waarbij veel jongeren een niet natuurlijke dood sterven.

En dat is nou juist het hele punt waar het hier om draait: ook al zijn er geen directe bewijzen, toch kan er sprake zijn van een misdrijf. En dan ga je als politieman op zoek naar die aanwijzingen en bewijzen.

Of niet. Jij dus duidelijk niet. Omdat jij er voor kiest je ogen te sluiten voor de realiteit en misdaadstatistieken. Kortzichtig imo., want er is veel misdaad in en rondom Boquete.
Daar zijn meer dan genoeg artikelen en foto's over gepost.

Veel andere lezers hier (en de ouders K) houden daarom al langer als een jaar lang nog steeds wel rekening met een misdrijf.
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:19:31 #275
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152588480
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:56 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Maar:

Maar hoe kon hij dan vaststellen wat het verschil in kijkrichting is van die 2 foto's?
Ik bedoel:hij ziet 2 verschillende foto's met 2 verschillende achtergronden.

Op de meeste satelietfoto's zie je al dat de noordkant van de waterscheiding bewolkt is en de zuidkant helder, precies zo als op de 2 foto's

[ Bericht 2% gewijzigd door Nieuwschierig op 14-05-2015 12:32:27 ]
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')