abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152437978
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

niet-westerse immigranten drukken op de veiligheidskosten, onderwijskosten, gezondheidskosten, sociale voorzieningen etc.
Kortom, ze zorgen dus voor extra banen.
pi_152438272
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Miljoenen blanke kaaskoppen die ons overspoelen als een tsunami. Vandaar dat de meerderheid van de mensen in onze grote steden allochtoon is. Er zijn hele buurten waar amper autochtonen te vinden zijn. In dit tempo is het een kwestie van tijd voordat dat in Zwolle ook zo is, grappenmaker.
Ik ben blij dat je inziet dat de rekenwijze waarmee die tsunami's worden voorspeld, op een of andere manier niet klopt. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2015 20:02:22 ]
pi_152438531
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:49 schreef luxerobots het volgende:
Bekijk jij de criminaliteits- en werkloosheidscijfers onder de diverse niet-westerse immigrantengroepen eens.
Blijkbaar maakt dat weinig uit voor het resultaat want als je maar een beetje moeite had genomen om het rapport te lezen wist je dat die cijfers daarin verwerkt zitten, zie pagina 112 en 113.
pi_152438796
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Blijkbaar maakt dat weinig uit voor het resultaat want als je maar een beetje moeite had genomen om het rapport te lezen wist je dat die cijfers daarin verwerkt zitten, zie pagina 112 en 113.
Ik ga er niet meer op in, jij snapt niets van statistiek.
pi_152438984
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ga er niet meer op in, jij snapt niets van statistiek.
quote:
De overheid gaf in 2008 ¤ 2,7 miljard uit aan rechtshandhaving, criminaliteits- en terrorismebestrijding.
Om deze uitgaven toe te wijzen aan personen is gebruik gemaakt van cijfers over het aantal verdachten van misdrijven. In 2007 waren er 216.750 verdachten van misdrijven (cijfers
CBS). Van hen is een leeftijdsverdeling en een verdeling naar herkomst
bekend.

Niet-westerse migranten worden vaker als verdachte van een misdrijf geregistreerd dan autochtone Nederlanders.

Werd in 2007 van alle autochtone Nederlanders boven de 12 jaar 1,3% verdacht van een misdrijf,
onder migranten van niet-westerse herkomst was dat aandeel 4,8%. Antilliaanse en Marokkaanse Nederlanders worden het vaakst verdacht van een misdrijf (resp. 7,9% en 6,4%). Van de niet-westerse groepen kennen personen van Turkse afkomst het laagste verdachtenpercentage (3,9%).
Nyfer heeft de kosten dus verdeeld op basis van de statistieken die jij zo belangrijk vindt, waarom ben je dan nog steeds niet tevreden?
pi_152439083
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

Nyfer heeft de kosten dus verdeeld op basis van de statistieken die jij zo belangrijk vindt, waarom ben je dan nog steeds niet tevreden?
Jij legt de kosten van immigratie tegenover die van de hele samenleving. Logisch dat immigratie goedkoper lijkt dan het is.

Het hele rapport gaat over de kosten van niet-westerse immigratie. Het enige financiële voordeel bestaat eruit dat immigranten hier niet geboren worden en soms weer vertrekken. Je moet haast wel een groot voorstander zijn van remigratie.
pi_152439416
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij legt de kosten van immigratie tegenover die van de hele samenleving. Logisch dat immigratie goedkoper lijkt dan het is.

Het hele rapport gaat over de kosten van niet-westerse immigratie. Het enige financiële voordeel bestaat eruit dat immigranten hier niet geboren worden en soms weer vertrekken. Je moet haast wel een groot voorstander zijn van remigratie.
Nee Nyfer zet de NWA tegenover de gemiddelde Nederlander, ik haal slechts dat PVV rapport van Nyfer aan en heb zelf niets bijgedragen aan het onderzoek. Het klopt inderdaad dat ze de kosten en opbrengsten die de overheid moet maken of binnen krijgt berekend voor die twee groepen.

Ook klopt natuurlijk dat je op basis van deze cijfers immigratie moet aanwakkeren, in elk geval moet stoppen met tegenwerken van asielzoekers. De cijfers zouden nog gunstiger worden als we die drempels afbreken want het weren van immigranten en asielzoekers kost dus veel geld terwijl we op basis van deze cijfers behoefte hebben aan veel immigranten en weinig geboorten. Remigratie aanwakkeren is niet eens nodig want het blijkt dus dat relatief veel toch al vertrekken maar het zou inderdaad helpen. Uiteindelijk zou het verschil dus nog gunstiger worden voor immigratie als Nederland niet zo moeilijk zou doen over asielaanvragen en immigratie.
pi_152439667
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee Nyfer zet de NWA tegenover de gemiddelde Nederlander, ik haal slechts dat PVV rapport van Nyfer aan en heb zelf niets bijgedragen aan het onderzoek. Het klopt inderdaad dat ze de kosten en opbrengsten die de overheid moet maken of binnen krijgt berekend voor die twee groepen.

Ook klopt natuurlijk dat je op basis van deze cijfers immigratie moet aanwakkeren, in elk geval moet stoppen met tegenwerken van asielzoekers. De cijfers zouden nog gunstiger worden als we die drempels afbreken want het weren van immigranten en asielzoekers kost dus veel geld terwijl we op basis van deze cijfers behoefte hebben aan veel immigranten en weinig geboorten. Remigratie aanwakkeren is niet eens nodig want het blijkt dus dat relatief veel toch al vertrekken maar het zou inderdaad helpen. Uiteindelijk zou het verschil dus nog gunstiger worden voor immigratie als Nederland niet zo moeilijk zou doen over asielaanvragen en immigratie.
Dat is precies hoe jij het interpreteert. Niet moeilijk doen over asiel en immigratie heeft juist een aanzuigende werking, kijk maar naar Zweden.

Dat het goedkoper is dat immigranten hier niet geboren worden is natuurlijk maar half waar. Ik heb niet de precieze cijfers bij de hand, maar gelovigen en moslims krijgen gemiddeld meer kinderen, wat dus duur is.

Voor de rest blijf ik erbij. Niet-westerse immigratie is een dure grap. Nyfer laat zien hoe hoog de werkloosheidscijfers en criminaliteitscijfers zijn binnen deze groep. Het bureau concludeert dat niet-westerse immigratie zorgt voor extra kosten. Het enige voordeel bestaat eruit dat immigranten soms vertrekken. Nou, vertrekken als financieel voordeel, dan moeten ze wel heel waardevol zijn.
pi_152440880
Wat kost een asielzoeker ook alweer? Minstens 30k per jaar? Dure hobby houden de fatsoensfascisten erop na.

En dan wel weer huilie huilie doen dat het sociale stelsel onbetaalbaar is geworden.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:21:34 #190
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152440922
quote:
Ook klopt natuurlijk dat je op basis van deze cijfers immigratie moet aanwakkeren, in elk geval moet stoppen met tegenwerken van asielzoekers. De cijfers zouden nog gunstiger worden als we die drempels afbreken want het weren van immigranten en asielzoekers kost dus veel geld terwijl we op basis van deze cijfers behoefte hebben aan veel immigranten en weinig geboorten.
Waar haal je dat vandaan? O wacht, verdien jij je salaris aan die lui of zo?

Er is nogal een verschil tussen hoogopgeleide kennismigranten en handophouders!
censuur :O
  zaterdag 9 mei 2015 @ 22:14:42 #191
132605 kawotski
Il Dottore
pi_152442924
Inderdaad, je hebt immigranten en immigranten, een Indiase Arts is toch echt iets anders als een kansloze somalier die de hele dag aan de qat zit. Alleen blijft die Indiase arts hier wel weg, die kan in veel leukere landen terecht voor een beter salaris dan in het afvoerputje van Europa.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_152443487
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:14 schreef kawotski het volgende:
Inderdaad, je hebt immigranten en immigranten, een Indiase Arts is toch echt iets anders als een kansloze somalier die de hele dag aan de qat zit. Alleen blijft die Indiase arts hier wel weg, die kan in veel leukere landen terecht voor een beter salaris dan in het afvoerputje van Europa.
Nou, noem eens een paar van die waslijst aan leukere landen
  zaterdag 9 mei 2015 @ 22:47:47 #193
132605 kawotski
Il Dottore
pi_152444115
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou, noem eens een paar van die waslijst aan leukere landen
Australie, Canada bijv. , en zelfs in Europa zijn er genoeg landen met een beter klimaat waar men meer overhoudt dan hier. Nee, als je wat te bieden hebt dan kom je niet naar Nederland, misschien even maar dan ga je zsm weer verder. Ik ken een Zuid-Afrikaan en een Indier, beide zitten na een paar jaartjes Nederland nu heerlijk in Californ-I-A! Gasten lachen zich een ongeluk.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 23:06:47 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152444906
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:47 schreef kawotski het volgende:
als je wat te bieden hebt dan kom je niet naar Nederland, misschien even maar dan ga je zsm weer verder
In Nederland is 3% van de hoger opgeleiden kennismigrant. In Australie 10%...
pi_152445441
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:47 schreef kawotski het volgende:

[..]

Australie, Canada bijv. , en zelfs in Europa zijn er genoeg landen met een beter klimaat waar men meer overhoudt dan hier. Nee, als je wat te bieden hebt dan kom je niet naar Nederland, misschien even maar dan ga je zsm weer verder. Ik ken een Zuid-Afrikaan en een Indier, beide zitten na een paar jaartjes Nederland nu heerlijk in Californ-I-A! Gasten lachen zich een ongeluk.
Vraag die Bulgaar hier op Fok (Dutchko) maar eens hoe Canada hem bevallen is i.v.g. Nederland. ;)

Het gras bij de buren is altijd groener hè.
pi_152448542
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan moet je alleen wel rekening houden met vertrek percentages.Je kunt dus beter kijken naar de bevolkingsprognose van het CBS als je wil weten hoe de toekomst eruit ziet:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)prognose20142060.pdf
Ik snap heus wel dat je instroomcijfers kunt relativeren met uitstroomcijfers. Maar het probleem is eerder de voortdurende aanwezigheid van groepen slecht geïntegreerde allochtonen. Of ze op den duur weer weggaan of hun hele leven hier blijven, is niet zo boeiend. Uiteindelijk komen er toch wel steeds meer bij.
pi_152448865
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kom op zeg ik haal het rapport aan dat de PVV heeft laten maken. Ik kan het ook niet helpen dat dat rapport tot de conclusie komt dat 50.000 immigranten minder geld kosten dan 50.000 Nederlanders gedurende de tijd dat ze in Nederland wonen.
Je gaat er alleen aan voorbij dat Nederland het thuisland van Nederlanders is. Je doet alsof dit land een soort duiventil is. Dit is Nederland. Het is normaal dat hier Nederlanders wonen....

Het is dus ook zinloos om de kosten van immigratie af te zetten tegen de 'kosten' van Nederlanders. Immigratie is niet een strikt noodzakelijk iets.
pi_152449459
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 00:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je gaat er alleen aan voorbij dat Nederland het thuisland van Nederlanders is. Je doet alsof dit land een soort duiventil is. Dit is Nederland. Het is normaal dat hier Nederlanders wonen....

Het is dus ook zinloos om de kosten van immigratie af te zetten tegen de 'kosten' van Nederlanders. Immigratie is niet een strikt noodzakelijk iets.
Kinderen krijgen is ook niet strikt noodzakelijk. Sterker nog: het aantal kinderen in Nederland is te weinig om de bevolking in stand te houden, hetgeen voor allerlei problemen zorgt zoals bij de verzorging van ouderen, bij het in stand houden van voorzieningen op het platteland, noem maar op. Dat maakt immigratie noodzakelijker dan je misschien zou willen. Je kan de afweging maken of het niet verstandiger zou zijn als Nederlanders meer kinderen zouden krijgen, maar om daar met beleid op aan te sturen is zowat onmogelijk en zal ertoe leiden dat de verhouding tussen de maatschappelijke kosten van het immigreren van een arbeider en die van het laten geboren worden en opgroeien van een autochtoon kind nog veel meer in onbalans raken. Dat is iets waar je over na moet denken en waarvan het antwoord niet met een redenering van "Nederland voor de Nederlanders" bij voorbaat vast ligt.
pi_152449868
quote:

[..]

Daarnaast klopt de berekening van Wespensteek niet (hij leest wat hij slechts wil lezen). 25.000 immigranten met 25.000 aanwas kosten ons 7,2 miljard euro. De hele overheidsbegroting, op een bevolking van 16,7 miljoen, mist echter jaarlijks zo'n 15 miljard.

Kortom, we weten het in Nederland redelijk goed quitte te spelen, niet-westerse immigratie is echter een grote kostenpost.
pi_152450337
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 01:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Kinderen krijgen is ook niet strikt noodzakelijk. Sterker nog: het aantal kinderen in Nederland is te weinig om de bevolking in stand te houden, hetgeen voor allerlei problemen zorgt zoals bij de verzorging van ouderen, bij het in stand houden van voorzieningen op het platteland, noem maar op. Dat maakt immigratie noodzakelijker dan je misschien zou willen. Je kan de afweging maken of het niet verstandiger zou zijn als Nederlanders meer kinderen zouden krijgen, maar om daar met beleid op aan te sturen is zowat onmogelijk en zal ertoe leiden dat de verhouding tussen de maatschappelijke kosten van het immigreren van een arbeider en die van het laten geboren worden en opgroeien van een autochtoon kind nog veel meer in onbalans raken. Dat is iets waar je over na moet denken en waarvan het antwoord niet met een redenering van "Nederland voor de Nederlanders" bij voorbaat vast ligt.
Mijn punt is niet dat immigratie geld kost; dat vind ik niet het grootste probleem.
Mijn punt is ook niet dat er helemaal geen immigranten dit land in mogen komen.

Ik wil alleen dat we meer eisen stellen aan de integratie van migranten én ik zou graag zien dat we hoofdzakelijk migranten toelaten die iets aan onze samenleving kunnen toevoegen, geen kanslozen en al helemaal geen kanslozen die ook nog eens een orthodoxe religie aanhangen die in tal van opzichten haaks staat op onze samenleving. Dat is namelijk vragen om problemen.
pi_152452326
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 01:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daarnaast klopt de berekening van Wespensteek niet (hij leest wat hij slechts wil lezen). 25.000 immigranten met 25.000 aanwas kosten ons 7,2 miljard euro. De hele overheidsbegroting, op een bevolking van 16,7 miljoen, mist echter jaarlijks zo'n 15 miljard.

Kortom, we weten het in Nederland redelijk goed quitte te spelen, niet-westerse immigratie is echter een grote kostenpost.
Ik lees slechts wat in dat Nyfer rapport staat, ik geloof dat dat het enige rapport was dat de echte cijfers toont mbt immigratie volgens de PVV. Als zelfs de sterkste tegenstanders van immigratie bevestigen wat erin staat mag je toch aannemen dat er een kern van waarheid inzit.

Het is gewoon heel duidelijk dat de kinderjaren inclusief school en de pensioenperiode de Nederlanders te duur maken, dan is het logisch dat het goedkoper is om ouderen te importeren en voor hun pensioen weer te exporteren, als we mensen even als product zien zoals Nyfer en de PVV dus deden en ook de mensen die hier aldoor roepen dat het te duur is.

Persoonlijk kijk ik ook liever naar de menselijke kant van het verhaal maar dan moet je gewoon constateren dat vluchtelingen uit Syrïe die hier asielaanvragen hier opgevangen moeten worden en dat we niet moeten zeuren over aantallen of geld.
pi_152452352
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn andere manieren om nog meer geld te besparen. Doen we ook niet.
Stropop.
pi_152452359
quote:

[..]

Wat een onzin, de mensen die hier wonen zijn van alle nationaliteiten, dat is van oudsher zelfs zo geweest. Mensen migreren sinds het begin van hun ontstaan.
pi_152452398
quote:

[..]

Veel te kort door de bocht natuurlijk. Je doet net alsof elke immigrant hoogopgeleid en werkwillend zou zijn en je snapt zelf wel dat dat onjuist is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2015 09:45:45 ]
pi_152452413
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 09:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Persoonlijk kijk ik ook liever naar de menselijke kant van het verhaal maar dan moet je gewoon constateren dat vluchtelingen uit Syrïe die hier asielaanvragen hier opgevangen moeten worden en dat we niet moeten zeuren over aantallen of geld.
Er moet helemaal niks. Jij wil het graag, dat is een wereld van verschil.
pi_152452462
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 09:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Veel te kort door de bocht natuurlijk. Je doet net alsof elke immigrant hoogopgeleid en werkwillend zou zijn en je snapt zelf wel dat dat onjuist is.
Nyfer heeft het gewoon uitgerekend op basis van de hele groep dus opleidingsniveau zit er ook in verwerkt.
pi_152452534
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 09:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er moet helemaal niks. Jij wil het graag, dat is een wereld van verschil.
Nee ik wil het helemaal niet, ik vind immigratie zelfs slecht. Het is verspilling in twee landen tenzij het gewoon een keuze uit vrij wil is van een werknemer in één land die solliciteert bij een werkgever in een ander land. Het lijkt mij ook niet goed voor de landen waaruit veel mensen emigreren. Alleen vind ik dat mensen vrij moeten zijn en hun eigen keuzes te maken en dus hebben ze het recht in andere landen te gaan wonen. Het beste is echter als mensen geen reden hebben te emigreren.
pi_152452737
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:48 schreef hans1985 het volgende:

[..]

alleen in 2014 en dat zijn de geregistreerde.
Asielzoeker kost 26k per jaar.
die 20.000 kost ons dus 520 miljoen per jaar.
veel geld waarmee je heel wat andere begrotingstekorten kunt oplossen.
Hoe bereken je dit? Wat is je bron?
pi_152452752
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:09 schreef Djibril het volgende:

[..]

Hoe bereken je dit? Wat is je bron?
http://sargasso.nl/welk-b(...)uit-per-asielzoeker/
pi_152452936
quote:
ach ja dat krijg je als je mensen inhuurt om ze tegen te houden, ze vergunningen laat aanvragen, mensen onderzoek laat doen, rechters en advocaten kosten geld en ze mogen niet werken. Het is gewoon veel goedkoper om ze snel toe te laten en aan het werk te zetten.
pi_152453116
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

ach ja dat krijg je als je mensen inhuurt om ze tegen te houden, ze vergunningen laat aanvragen, mensen onderzoek laat doen, rechters en advocaten kosten geld en ze mogen niet werken. Het is gewoon veel goedkoper om ze snel toe te laten en aan het werk te zetten.
Wederom veel te kort door de bocht.
  zondag 10 mei 2015 @ 10:45:56 #212
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152453323
quote:
ach ja dat krijg je als je mensen inhuurt om ze tegen te houden, ze vergunningen laat aanvragen, mensen onderzoek laat doen, rechters en advocaten kosten geld en ze mogen niet werken. Het is gewoon veel goedkoper om ze snel toe te laten
Het is nog veel goedkoper om ze 100% te weigeren, direct terug te sturen, en geen zak geld mee te geven bij vertrek! Doe dat consequent, en ze komen hier niet meer heen. Maar het gaat jou duidelijk niet om "goedkoper", het gaat jou om het binnenlaten van grote horden kanslozen waar jij om nog niet verklaarde reden een enorm belang bij hebt.

quote:
... en aan het werk te zetten.
Vertel eens, wat voor zinnig betaald werk gaan deze mensen doen in Nederland?
pi_152453498
quote:

[..]

Ja wat denk je dat er gebeurd als overal in de wereld bekend word dat het asielbeleid in NL is dat iedereen word toegelaten?
pi_152453553
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 01:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn punt is niet dat immigratie geld kost; dat vind ik niet het grootste probleem.
Mijn punt is ook niet dat er helemaal geen immigranten dit land in mogen komen.

Ik wil alleen dat we meer eisen stellen aan de integratie van migranten én ik zou graag zien dat we hoofdzakelijk migranten toelaten die iets aan onze samenleving kunnen toevoegen, geen kanslozen en al helemaal geen kanslozen die ook nog eens een orthodoxe religie aanhangen die in tal van opzichten haaks staat op onze samenleving. Dat is namelijk vragen om problemen.
In principe werkt het natuurlijk ook al zo. De groepen waar jij over klaagt komen echter niet binnen als migranten maar als politieke vluchtelingen of via gezinshereniging en het is ook wel hard als je zulke mensen voortaan principieel niet meer toelaat.
pi_152453581
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:58 schreef Igen het volgende:

[..]

In principe werkt het natuurlijk ook al zo. De groepen waar jij over klaagt komen echter niet binnen als migranten maar als politieke vluchtelingen of via gezinshereniging en het is ook wel hard als je zulke mensen voortaan principieel niet meer toelaat.
waarom hard?
Het is juist hard dat slechts een handjevol word toegelaten (een lot uit de loterij wint) en de rest achter blijft. Bovendien zijn er sterke aanwijzingen dat het vooral economische vluchtelingen zijn.
pi_152454093
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:00 schreef hans1985 het volgende:

[..]

waarom hard?
Het is juist hard dat slechts een handjevol word toegelaten (een lot uit de loterij wint) en de rest achter blijft. Bovendien zijn er sterke aanwijzingen dat het vooral economische vluchtelingen zijn.
Een politieke vluchteling is niet minder zielig omdat 'ie ook graag economisch vooruit wil komen. Sterker nog: als je iets tegen uitkeringstrekkers hebt, dan moet je het toch juist vooral aanmoedigen als van alle politieke vluchtelingen juist diegenen hier naartoe komen, die gemotiveerd en ondernemend zijn?

En verder denk ik dat je gewoon de procedures snel en strikt moet toepassen. Gebruik de vingerafdrukkendatabase van Schengen-visumaanvragen om uit te vogelen wie iemand is die z'n paspoort opgegeten heeft; wees streng met het veilige-derde-land-principe; erken dat het oordeel van een Nederlandse rechter bindend is en laat uitgeprocedeerden niet in Nederland het beroep bij het Europees Hof afwachten, enz. (edit: Misschien gebeurt dit ook allang, dat weet ik niet)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2015 11:30:01 ]
pi_152454132
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Een politieke vluchteling is niet minder zielig omdat 'ie ook graag economisch vooruit wil komen. Sterker nog: als je iets tegen uitkeringstrekkers hebt, dan moet je het toch juist vooral aanmoedigen als van alle politieke vluchtelingen juist diegenen hier naartoe komen, die gemotiveerd en ondernemend zijn?

En verder denk ik dat je gewoon de procedures snel en strikt moet toepassen. Gebruik de vingerafdrukkendatabase van Schengen-visumaanvragen om uit te vogelen wie iemand is die z'n paspoort opgegeten heeft; wees streng met het veilige-derde-land-principe; erken dat het oordeel van een Nederlandse rechter bindend is en laat uitgeprocedeerden niet in Nederland het beroep bij het Europees Hof afwachten, enz.
In de westerse wereld is scholing en technologie al zo ver dat die vluchtelingen weinig kans maken.
Daarom liever alleen hoog opgeleiden die kunnen bijdragen aan de samenleving.
Als een asielzoeker hier 25.000 euro kost kun je in land van herkomst veel meer mensen helpen met dezelfde 25.000 euro.
  zondag 10 mei 2015 @ 11:31:35 #218
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152454179
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:

Vertel eens, wat voor zinnig betaald werk gaan deze mensen doen in Nederland?
[ afbeelding ]
Die kunnen helemaal niet werken, die moeten hun tientallen kinderen opvoeden :{w
  zondag 10 mei 2015 @ 11:31:54 #219
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152454184
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:27 schreef Igen het volgende:
Gebruik de vingerafdrukkendatabase van Schengen-visumaanvragen om uit te vogelen wie iemand is die z'n paspoort opgegeten heeft
Hier ben je al 6 stappen te laat. LAAT JE NIET CHANTEREN! Als op Schiphol blijkt dat het paspoort in het vliegtuig door de WC is gegaan: direct terugsturen!
Het is ronduit belachelijk dat ze overal-op-aarde weten dat ze in Nederland zonder papieren meer kans maken dan met papieren! Pas dat aan: geen papieren ==> direct retour.
Mond dicht naaien omdat je het niet naar je zin hebt hier? ==> Direct retour! Probeer dat maar in Iran.
pi_152454212
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier ben je al 6 stappen te laat. LAAT JE NIET CHANTEREN! Als op Schiphol blijkt dat het paspoort in het vliegtuig door de WC is gegaan: direct terugsturen!
Het is ronduit belachelijk dat ze overal-op-aarde weten dat ze in Nederland zonder papieren meer kans maken dan met papieren! Pas dat aan: geen papieren ==> direct retour.
Mond dicht naaien omdat je het niet naar je zin hebt hier? ==> Direct retour! Probeer dat maar in Iran.
net zoals australie (dat tv programma border control)
pi_152454328
quote:

[..]

Moet je wel weten waarheen retour.

En als ze dat niet willen vertellen, dan moet het alternatief denk ik onaantrekkelijker zijn dan echt retour te gaan.

Dat rampzalige Bulgaarse vluchtelingenkamp aan de Turkse grens, wat een paar keer in de media is geweest, vind ik bijv. hartstikke prima. Vluchtelingen die geen zin hebben om in het veilige Turkije asiel aan te vragen, wat eigenlijk de bedoeling is, maar doorreizen omdat ze zo nodig naar het rijke Europa willen, komen daar van een koude kermis thuis. Dat lijkt me precies het goede signaal.
pi_152454478
En verder denk ik dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat er geen oorlog direct aan de Europese grens is, zoals in Libië. Je kan geen vluchtelingenbootjes rechtstreeks terug een oorlogsgebied in duwen.
  zondag 10 mei 2015 @ 12:52:05 #223
132605 kawotski
Il Dottore
pi_152455916
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Moet je wel weten waarheen retour.

Als iemand uit het vliegtuig stapt dan is die ergens ingestapt. Ergo, de plaats weet je. Dat men je op Schiphol niet bij de gate staat op te wachten is het probleem.
pi_152455945
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:52 schreef kawotski het volgende:

[..]

Als iemand uit het vliegtuig stapt dan is die ergens ingestapt. Ergo, de plaats weet je. Dat men je op Schiphol niet bij de gate staat op te wachten is het probleem.
Nergens op de wereld ga je direct bij de slurf van het vliegtuig de immigratie door. Dat kan ook helemaal niet omdat je eerst nog de ruimbagage moet ophalen.

Je zou natuurlijk wel camera's kunnen ophangen. (En die hangen er vast ook al.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2015 12:54:08 ]
pi_152456012
quote:

[..]

Het is ronduit belachelijk dat ze overal-op-aarde weten dat ze in Nederland zonder papieren meer kans maken dan met papieren!
Dit is echt onzin. De bewijslast ligt in eerste instantie bij de vluchteling.
  zondag 10 mei 2015 @ 13:06:31 #226
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_152456201
Hans jongen, bedankt!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_152457112
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:55 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ja wat denk je dat er gebeurd als overal in de wereld bekend word dat het asielbeleid in NL is dat iedereen word toegelaten?
Zou jij vertrekken als je weet dat je ergens anders mag wonen?
pi_152458055
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik hoor dat in Nederland de wegen van goud gemaakt zijn, ik gratis geld, zorg, eten, huis, auto, tv, wasmachine, meubels en geld krijg terwijl ik in een Afrikaans land fulltime koeienpoepschepper ben en mijn dagelijks dieet uit noten en zaden bestaan en ik op de grond in een leemhutje moet slapen met 40 anderen, dan denk ik wel dat ik die gratis bootreis of vliegreis die jij me wilt aanbieden aanneem ja.
pi_152458203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:41 schreef imikethat het volgende:
Oost-europeanen werken vele malen harder dan die unicefkindjes, maar daar mag je dan weer niks over zeggen :')
Harder werken = meer criminaliteit bedoel je dus
And remember, respect is everything!
  zondag 10 mei 2015 @ 15:14:36 #230
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_152459612
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ik hoor dat in Nederland de wegen van goud gemaakt zijn, ik gratis geld, zorg, eten, huis, auto, tv, wasmachine, meubels en geld krijg terwijl ik in een Afrikaans land fulltime koeienpoepschepper ben en mijn dagelijks dieet uit noten en zaden bestaan en ik op de grond in een leemhutje moet slapen met 40 anderen, dan denk ik wel dat ik die gratis bootreis of vliegreis die jij me wilt aanbieden aanneem ja.
Wegen van goud. Yeah right... :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 10 mei 2015 @ 16:01:07 #231
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152461252
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:14 schreef Falco het volgende:
Wegen van goud. Yeah right... :')
Nooit in Afrika (of Azie) geweest zeker? Ze denken daar letterlijk dat je schatrijk bent, omdat je wit bent.
  zondag 10 mei 2015 @ 16:03:56 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_152461353
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nooit in Afrika (of Azie) geweest zeker? Ze denken daar letterlijk dat je schatrijk bent, omdat je wit bent.
Ja en wij denken dat Afrikanen allemaal in lemen hutjes wonen en honger lijden
  zondag 10 mei 2015 @ 16:09:47 #233
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_152461519
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Nergens op de wereld ga je direct bij de slurf van het vliegtuig de immigratie door.
Uhm, wel hoor, vorig jaar nog, vlucht van HK naar Schiphol. Iedereen z'n papieren werden gelijk gecontroleerd.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_152461634
quote:

[..]

Identiteitsdocumenten weggegooien wordt de vluchteling juist aangerekend omdat hij dan meer moeite moet doen om zijn identiteit en nationaliteit aan te tonen.

Overigens was het tot 1 januari 2015 zo dat ongedocumenteerde asielzoekers zelf een verzwaarde bewijslast kregen opgelegd(leerstuk van de positieve overtuigingskracht).

Echter, door een nieuwe richtlijn van de EU(daar heb je dat tuig weer :r ) mag dat niet meer. Dus nog meer asielzoekers die documenten weggooien zodat ze nóg moelijker teruggestuurd kunnen worden als ze een negatieve beschikking krijgen.

Lang leve de EU.
pi_152463562
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Stel dat ik een kansloze neger ergens in het continent afrika ben.
Ja dan zou ik alles op alles zetten om ergens in europa te belanden, een land als nederland bij voorkeur.

Ik snap terdege dat als je in zo'n land geboren word en je hoort over westerse landen dat je verhuizen wilt. Ik neem het ze persoonlijk ook niet kwalijk.

Het leven is wat dat betreft oneerlijk. als je geboren word in zeg ethiopie of NL dan zijn je kansen en toekomst dermate verschillend dat het oneerlijk is. Ja dat besef ik ook, het land waar je geboren word is oneerlijk.

Maar ik denk niet dat het huidige asielzoekersbeleid daarn een adequaat antwoord op biedt.
Zoals gezegd voor 1 syrische asielzoeker die 25k kost blijven 1000 syrische asielzoekers achter.
Ter plekke hulp bieden is mijn inziens beter.

ik ben best hardvochtig qua asielbeleid maar snap de menselijke kant ook.
Mijn vader heeft een "pleegdochter", een voormalig kansloos meisje. Nu betaald mijn pa een x bedrag waardoor dat meisje eten, onderdak en scholing krijgt totdat ze is afgestudeerd.
Ikzelf ben bezig om financieel onafhankelijk te worden. Mijn droom is om geneeskunde te studeren. Met mijn opleidingen en kennis zou ik heel graag naar ontwikkelingsladen gaan. Helpen daar "beschaving"op te richten.
Wat er in de wereld gebeurd is schrijnend maar je moet ter plekke de problemen oplossen.
pi_152464073
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:15 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Stel dat ik een kansloze neger ergens in het continent afrika ben.
Ja dan zou ik alles op alles zetten om ergens in europa te belanden, een land als nederland bij voorkeur.

Ik snap terdege dat als je in zo'n land geboren word en je hoort over westerse landen dat je verhuizen wilt. Ik neem het ze persoonlijk ook niet kwalijk.

Het leven is wat dat betreft oneerlijk. als je geboren word in zeg ethiopie of NL dan zijn je kansen en toekomst dermate verschillend dat het oneerlijk is. Ja dat besef ik ook, het land waar je geboren word is oneerlijk.

Maar ik denk niet dat het huidige asielzoekersbeleid daarn een adequaat antwoord op biedt.
Zoals gezegd voor 1 syrische asielzoeker die 25k kost blijven 1000 syrische asielzoekers achter.
Ter plekke hulp bieden is mijn inziens beter.

ik ben best hardvochtig qua asielbeleid maar snap de menselijke kant ook.
Mijn vader heeft een "pleegdochter", een voormalig kansloos meisje. Nu betaald mijn pa een x bedrag waardoor dat meisje eten, onderdak en scholing krijgt totdat ze is afgestudeerd.
Ikzelf ben bezig om financieel onafhankelijk te worden. Mijn droom is om geneeskunde te studeren. Met mijn opleidingen en kennis zou ik heel graag naar ontwikkelingsladen gaan. Helpen daar "beschaving"op te richten.
Wat er in de wereld gebeurd is schrijnend maar je moet ter plekke de problemen oplossen.
Mooie menselijke post Hans. Zo leren we je ook eens van een andere kant kennen.

En je schreef: Het leven is wat dat betreft oneerlijk
Dat klopt. Het universum kent geen mededogen en medelijden en geeft geen zingeving aan de vraag "waartoe zijn wij op aarde" en "wat is de zin van het leven". Want dat is er niet. Het universum is koel en koud en kent geen menselijke waarden. Daarom lijkt het mij belangrijk om gewoon een goed mens te zijn binnen de tijd dat je "hier" bent.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 10-05-2015 17:44:40 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_152464406
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mooie menselijke post Hans. Zo leren we je ook eens van een andere kant kennen.
Ik ben niet zo zwart wit maar wij verschillen over de methodes.

Niet om te patsen. Maat heb hoge opleiding qua management en zorg. Veel kennis en praktijk ervaring bouw en infrastructuur. Medische kennis laag maar wil dat upgraden.

En lijkt mij heerlijk om in ontwikkelingslanden mijn kennis ten goede te brengen.
Dikke auto's rijden en patsen vind ik niks.
pi_152464485
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:49 schreef hans1985 het volgende:
En lijkt mij heerlijk om in ontwikkelingslanden mijn kennis ten goede te brengen.
Dat is een mooi streven. Probeer dat te verwezenlijken. In die zin help je dan mee aan een echt betere wereld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_152464636
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:15 schreef hans1985 het volgende:
De grootste groep asielzoekers komen uit landen waar oorlog is of waar groepen mensen worden vervolgd en dat staat los van de economische situatie. Een harder asielbeleid zorgt voor grote wantoestanden omdat deze mensen toch wel vluchten.
http://www.volkskrant.nl/(...)-indonesie~a4012040/
quote:
Zeven- tot achtduizend van hen zitten al een maand of twee vast op grote schepen in de Straat van Malakka en andere internationale wateren. Mensensmokkelaars durven hen niet aan land te brengen nu Thailand en Maleisië hard tegen de smokkelsyndicaten optreden, aldus Lewa.
Ook in het verleden is vaak genoeg gebleken dat mensen vluchten ook als die toekomst erg onzeker en gevaarlijk is, het alternatief is vaak een zekere dood en marteling.

Je kunt allemaal mooie idealen hebben over hoe het moet en opvang in de regio, in de praktijk is al genoeg gebleken dat dat niet werkt. In de regio van Syrië zitten miljoenen mensen in kampen in grote armoede met nauwelijks voorzieningen. Als je dat wil verbeteren kost dat nog veel meer geld want je moet telkens ergens anders opnieuw infrastructuur maken om miljoenen mensen op te vangen, het spreiden van de druk op de regio door ook elders mensen op te vangen is veel beter. Juist de combinatie van snelle opvang in de regio en daarna verder verspreiden als het conflict langdurig van aard is is volgens mij de beste oplossing. Rampzalig is het om de grenzen dicht te gooien, tenzij je de doden gewoon voor lief wil nemen en de ogen sluit voor de wantoestanden.
pi_152464649
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 17:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is een mooi streven. Probeer dat te verwezenlijken. In die zin help je dan mee aan een echt betere wereld.
lijkt mij gewoon zaligmakend. Mijn vader en moeder zijn daar ooit mee begonnen maar qua opleiding en tijdperk geen kans.

Ik kan dat wel waar maken, mijn pa zegt altijd. Je zou goede kinderarts worden. 😜

Maar moet eerlijk zeggen dat dat van mij toekomstige wederhelft af hangt. Ben wel zo egoïstisch dat ik liever gelukkig ben dan werk in zeg afrika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')