Kortom, ze zorgen dus voor extra banen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
niet-westerse immigranten drukken op de veiligheidskosten, onderwijskosten, gezondheidskosten, sociale voorzieningen etc.
Ik ben blij dat je inziet dat de rekenwijze waarmee die tsunami's worden voorspeld, op een of andere manier niet klopt.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Miljoenen blanke kaaskoppen die ons overspoelen als een tsunami. Vandaar dat de meerderheid van de mensen in onze grote steden allochtoon is. Er zijn hele buurten waar amper autochtonen te vinden zijn. In dit tempo is het een kwestie van tijd voordat dat in Zwolle ook zo is, grappenmaker.
Blijkbaar maakt dat weinig uit voor het resultaat want als je maar een beetje moeite had genomen om het rapport te lezen wist je dat die cijfers daarin verwerkt zitten, zie pagina 112 en 113.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:49 schreef luxerobots het volgende:
Bekijk jij de criminaliteits- en werkloosheidscijfers onder de diverse niet-westerse immigrantengroepen eens.
Ik ga er niet meer op in, jij snapt niets van statistiek.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar maakt dat weinig uit voor het resultaat want als je maar een beetje moeite had genomen om het rapport te lezen wist je dat die cijfers daarin verwerkt zitten, zie pagina 112 en 113.
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ga er niet meer op in, jij snapt niets van statistiek.
Nyfer heeft de kosten dus verdeeld op basis van de statistieken die jij zo belangrijk vindt, waarom ben je dan nog steeds niet tevreden?quote:De overheid gaf in 2008 ¤ 2,7 miljard uit aan rechtshandhaving, criminaliteits- en terrorismebestrijding.
Om deze uitgaven toe te wijzen aan personen is gebruik gemaakt van cijfers over het aantal verdachten van misdrijven. In 2007 waren er 216.750 verdachten van misdrijven (cijfers
CBS). Van hen is een leeftijdsverdeling en een verdeling naar herkomst
bekend.
Niet-westerse migranten worden vaker als verdachte van een misdrijf geregistreerd dan autochtone Nederlanders.
Werd in 2007 van alle autochtone Nederlanders boven de 12 jaar 1,3% verdacht van een misdrijf,
onder migranten van niet-westerse herkomst was dat aandeel 4,8%. Antilliaanse en Marokkaanse Nederlanders worden het vaakst verdacht van een misdrijf (resp. 7,9% en 6,4%). Van de niet-westerse groepen kennen personen van Turkse afkomst het laagste verdachtenpercentage (3,9%).
Jij legt de kosten van immigratie tegenover die van de hele samenleving. Logisch dat immigratie goedkoper lijkt dan het is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Nyfer heeft de kosten dus verdeeld op basis van de statistieken die jij zo belangrijk vindt, waarom ben je dan nog steeds niet tevreden?
Nee Nyfer zet de NWA tegenover de gemiddelde Nederlander, ik haal slechts dat PVV rapport van Nyfer aan en heb zelf niets bijgedragen aan het onderzoek. Het klopt inderdaad dat ze de kosten en opbrengsten die de overheid moet maken of binnen krijgt berekend voor die twee groepen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij legt de kosten van immigratie tegenover die van de hele samenleving. Logisch dat immigratie goedkoper lijkt dan het is.
Het hele rapport gaat over de kosten van niet-westerse immigratie. Het enige financiële voordeel bestaat eruit dat immigranten hier niet geboren worden en soms weer vertrekken. Je moet haast wel een groot voorstander zijn van remigratie.
Dat is precies hoe jij het interpreteert. Niet moeilijk doen over asiel en immigratie heeft juist een aanzuigende werking, kijk maar naar Zweden.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee Nyfer zet de NWA tegenover de gemiddelde Nederlander, ik haal slechts dat PVV rapport van Nyfer aan en heb zelf niets bijgedragen aan het onderzoek. Het klopt inderdaad dat ze de kosten en opbrengsten die de overheid moet maken of binnen krijgt berekend voor die twee groepen.
Ook klopt natuurlijk dat je op basis van deze cijfers immigratie moet aanwakkeren, in elk geval moet stoppen met tegenwerken van asielzoekers. De cijfers zouden nog gunstiger worden als we die drempels afbreken want het weren van immigranten en asielzoekers kost dus veel geld terwijl we op basis van deze cijfers behoefte hebben aan veel immigranten en weinig geboorten. Remigratie aanwakkeren is niet eens nodig want het blijkt dus dat relatief veel toch al vertrekken maar het zou inderdaad helpen. Uiteindelijk zou het verschil dus nog gunstiger worden voor immigratie als Nederland niet zo moeilijk zou doen over asielaanvragen en immigratie.
Waar haal je dat vandaan? O wacht, verdien jij je salaris aan die lui of zo?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:34 schreef Wespensteek het volgende:
Ook klopt natuurlijk dat je op basis van deze cijfers immigratie moet aanwakkeren, in elk geval moet stoppen met tegenwerken van asielzoekers. De cijfers zouden nog gunstiger worden als we die drempels afbreken want het weren van immigranten en asielzoekers kost dus veel geld terwijl we op basis van deze cijfers behoefte hebben aan veel immigranten en weinig geboorten.
Nou, noem eens een paar van die waslijst aan leukere landenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:14 schreef kawotski het volgende:
Inderdaad, je hebt immigranten en immigranten, een Indiase Arts is toch echt iets anders als een kansloze somalier die de hele dag aan de qat zit. Alleen blijft die Indiase arts hier wel weg, die kan in veel leukere landen terecht voor een beter salaris dan in het afvoerputje van Europa.
Australie, Canada bijv. , en zelfs in Europa zijn er genoeg landen met een beter klimaat waar men meer overhoudt dan hier. Nee, als je wat te bieden hebt dan kom je niet naar Nederland, misschien even maar dan ga je zsm weer verder. Ik ken een Zuid-Afrikaan en een Indier, beide zitten na een paar jaartjes Nederland nu heerlijk in Californ-I-A! Gasten lachen zich een ongeluk.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, noem eens een paar van die waslijst aan leukere landen
In Nederland is 3% van de hoger opgeleiden kennismigrant. In Australie 10%...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:47 schreef kawotski het volgende:
als je wat te bieden hebt dan kom je niet naar Nederland, misschien even maar dan ga je zsm weer verder
Vraag die Bulgaar hier op Fok (Dutchko) maar eens hoe Canada hem bevallen is i.v.g. Nederland.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
Australie, Canada bijv. , en zelfs in Europa zijn er genoeg landen met een beter klimaat waar men meer overhoudt dan hier. Nee, als je wat te bieden hebt dan kom je niet naar Nederland, misschien even maar dan ga je zsm weer verder. Ik ken een Zuid-Afrikaan en een Indier, beide zitten na een paar jaartjes Nederland nu heerlijk in Californ-I-A! Gasten lachen zich een ongeluk.
Ik snap heus wel dat je instroomcijfers kunt relativeren met uitstroomcijfers. Maar het probleem is eerder de voortdurende aanwezigheid van groepen slecht geïntegreerde allochtonen. Of ze op den duur weer weggaan of hun hele leven hier blijven, is niet zo boeiend. Uiteindelijk komen er toch wel steeds meer bij.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan moet je alleen wel rekening houden met vertrek percentages.Je kunt dus beter kijken naar de bevolkingsprognose van het CBS als je wil weten hoe de toekomst eruit ziet:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)prognose20142060.pdf
Je gaat er alleen aan voorbij dat Nederland het thuisland van Nederlanders is. Je doet alsof dit land een soort duiventil is. Dit is Nederland. Het is normaal dat hier Nederlanders wonen....quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kom op zeg ik haal het rapport aan dat de PVV heeft laten maken. Ik kan het ook niet helpen dat dat rapport tot de conclusie komt dat 50.000 immigranten minder geld kosten dan 50.000 Nederlanders gedurende de tijd dat ze in Nederland wonen.
Kinderen krijgen is ook niet strikt noodzakelijk. Sterker nog: het aantal kinderen in Nederland is te weinig om de bevolking in stand te houden, hetgeen voor allerlei problemen zorgt zoals bij de verzorging van ouderen, bij het in stand houden van voorzieningen op het platteland, noem maar op. Dat maakt immigratie noodzakelijker dan je misschien zou willen. Je kan de afweging maken of het niet verstandiger zou zijn als Nederlanders meer kinderen zouden krijgen, maar om daar met beleid op aan te sturen is zowat onmogelijk en zal ertoe leiden dat de verhouding tussen de maatschappelijke kosten van het immigreren van een arbeider en die van het laten geboren worden en opgroeien van een autochtoon kind nog veel meer in onbalans raken. Dat is iets waar je over na moet denken en waarvan het antwoord niet met een redenering van "Nederland voor de Nederlanders" bij voorbaat vast ligt.quote:Op zondag 10 mei 2015 00:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je gaat er alleen aan voorbij dat Nederland het thuisland van Nederlanders is. Je doet alsof dit land een soort duiventil is. Dit is Nederland. Het is normaal dat hier Nederlanders wonen....
Het is dus ook zinloos om de kosten van immigratie af te zetten tegen de 'kosten' van Nederlanders. Immigratie is niet een strikt noodzakelijk iets.
Daarnaast klopt de berekening van Wespensteek niet (hij leest wat hij slechts wil lezen). 25.000 immigranten met 25.000 aanwas kosten ons 7,2 miljard euro. De hele overheidsbegroting, op een bevolking van 16,7 miljoen, mist echter jaarlijks zo'n 15 miljard.quote:Op zondag 10 mei 2015 00:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je gaat er alleen aan voorbij dat Nederland het thuisland van Nederlanders is. Je doet alsof dit land een soort duiventil is. Dit is Nederland. Het is normaal dat hier Nederlanders wonen....
Het is dus ook zinloos om de kosten van immigratie af te zetten tegen de 'kosten' van Nederlanders. Immigratie is niet een strikt noodzakelijk iets.
Mijn punt is niet dat immigratie geld kost; dat vind ik niet het grootste probleem.quote:Op zondag 10 mei 2015 01:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is ook niet strikt noodzakelijk. Sterker nog: het aantal kinderen in Nederland is te weinig om de bevolking in stand te houden, hetgeen voor allerlei problemen zorgt zoals bij de verzorging van ouderen, bij het in stand houden van voorzieningen op het platteland, noem maar op. Dat maakt immigratie noodzakelijker dan je misschien zou willen. Je kan de afweging maken of het niet verstandiger zou zijn als Nederlanders meer kinderen zouden krijgen, maar om daar met beleid op aan te sturen is zowat onmogelijk en zal ertoe leiden dat de verhouding tussen de maatschappelijke kosten van het immigreren van een arbeider en die van het laten geboren worden en opgroeien van een autochtoon kind nog veel meer in onbalans raken. Dat is iets waar je over na moet denken en waarvan het antwoord niet met een redenering van "Nederland voor de Nederlanders" bij voorbaat vast ligt.
Ik lees slechts wat in dat Nyfer rapport staat, ik geloof dat dat het enige rapport was dat de echte cijfers toont mbt immigratie volgens de PVV. Als zelfs de sterkste tegenstanders van immigratie bevestigen wat erin staat mag je toch aannemen dat er een kern van waarheid inzit.quote:Op zondag 10 mei 2015 01:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daarnaast klopt de berekening van Wespensteek niet (hij leest wat hij slechts wil lezen). 25.000 immigranten met 25.000 aanwas kosten ons 7,2 miljard euro. De hele overheidsbegroting, op een bevolking van 16,7 miljoen, mist echter jaarlijks zo'n 15 miljard.
Kortom, we weten het in Nederland redelijk goed quitte te spelen, niet-westerse immigratie is echter een grote kostenpost.
Stropop.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn andere manieren om nog meer geld te besparen. Doen we ook niet.
Wat een onzin, de mensen die hier wonen zijn van alle nationaliteiten, dat is van oudsher zelfs zo geweest. Mensen migreren sinds het begin van hun ontstaan.quote:Op zondag 10 mei 2015 00:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Veel te kort door de bocht natuurlijk. Je doet net alsof elke immigrant hoogopgeleid en werkwillend zou zijn en je snapt zelf wel dat dat onjuist is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee Nyfer zet de NWA tegenover de gemiddelde Nederlander, ik haal slechts dat PVV rapport van Nyfer aan en heb zelf niets bijgedragen aan het onderzoek. Het klopt inderdaad dat ze de kosten en opbrengsten die de overheid moet maken of binnen krijgt berekend voor die twee groepen.
Ook klopt natuurlijk dat je op basis van deze cijfers immigratie moet aanwakkeren, in elk geval moet stoppen met tegenwerken van asielzoekers. De cijfers zouden nog gunstiger worden als we die drempels afbreken want het weren van immigranten en asielzoekers kost dus veel geld terwijl we op basis van deze cijfers behoefte hebben aan veel immigranten en weinig geboorten. Remigratie aanwakkeren is niet eens nodig want het blijkt dus dat relatief veel toch al vertrekken maar het zou inderdaad helpen. Uiteindelijk zou het verschil dus nog gunstiger worden voor immigratie als Nederland niet zo moeilijk zou doen over asielaanvragen en immigratie.
Er moet helemaal niks. Jij wil het graag, dat is een wereld van verschil.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Persoonlijk kijk ik ook liever naar de menselijke kant van het verhaal maar dan moet je gewoon constateren dat vluchtelingen uit Syrïe die hier asielaanvragen hier opgevangen moeten worden en dat we niet moeten zeuren over aantallen of geld.
Nyfer heeft het gewoon uitgerekend op basis van de hele groep dus opleidingsniveau zit er ook in verwerkt.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Veel te kort door de bocht natuurlijk. Je doet net alsof elke immigrant hoogopgeleid en werkwillend zou zijn en je snapt zelf wel dat dat onjuist is.
Nee ik wil het helemaal niet, ik vind immigratie zelfs slecht. Het is verspilling in twee landen tenzij het gewoon een keuze uit vrij wil is van een werknemer in één land die solliciteert bij een werkgever in een ander land. Het lijkt mij ook niet goed voor de landen waaruit veel mensen emigreren. Alleen vind ik dat mensen vrij moeten zijn en hun eigen keuzes te maken en dus hebben ze het recht in andere landen te gaan wonen. Het beste is echter als mensen geen reden hebben te emigreren.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er moet helemaal niks. Jij wil het graag, dat is een wereld van verschil.
Hoe bereken je dit? Wat is je bron?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:48 schreef hans1985 het volgende:
[..]
alleen in 2014 en dat zijn de geregistreerde.
Asielzoeker kost 26k per jaar.
die 20.000 kost ons dus 520 miljoen per jaar.
veel geld waarmee je heel wat andere begrotingstekorten kunt oplossen.
ach ja dat krijg je als je mensen inhuurt om ze tegen te houden, ze vergunningen laat aanvragen, mensen onderzoek laat doen, rechters en advocaten kosten geld en ze mogen niet werken. Het is gewoon veel goedkoper om ze snel toe te laten en aan het werk te zetten.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:10 schreef hans1985 het volgende:
[..]
http://sargasso.nl/welk-b(...)uit-per-asielzoeker/
Wederom veel te kort door de bocht.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
ach ja dat krijg je als je mensen inhuurt om ze tegen te houden, ze vergunningen laat aanvragen, mensen onderzoek laat doen, rechters en advocaten kosten geld en ze mogen niet werken. Het is gewoon veel goedkoper om ze snel toe te laten en aan het werk te zetten.
Het is nog veel goedkoper om ze 100% te weigeren, direct terug te sturen, en geen zak geld mee te geven bij vertrek! Doe dat consequent, en ze komen hier niet meer heen. Maar het gaat jou duidelijk niet om "goedkoper", het gaat jou om het binnenlaten van grote horden kanslozen waar jij om nog niet verklaarde reden een enorm belang bij hebt.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:24 schreef Wespensteek het volgende:
ach ja dat krijg je als je mensen inhuurt om ze tegen te houden, ze vergunningen laat aanvragen, mensen onderzoek laat doen, rechters en advocaten kosten geld en ze mogen niet werken. Het is gewoon veel goedkoper om ze snel toe te laten
Vertel eens, wat voor zinnig betaald werk gaan deze mensen doen in Nederland?quote:... en aan het werk te zetten.
Ja wat denk je dat er gebeurd als overal in de wereld bekend word dat het asielbeleid in NL is dat iedereen word toegelaten?quote:Op zondag 10 mei 2015 10:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
ach ja dat krijg je als je mensen inhuurt om ze tegen te houden, ze vergunningen laat aanvragen, mensen onderzoek laat doen, rechters en advocaten kosten geld en ze mogen niet werken. Het is gewoon veel goedkoper om ze snel toe te laten en aan het werk te zetten.
In principe werkt het natuurlijk ook al zo. De groepen waar jij over klaagt komen echter niet binnen als migranten maar als politieke vluchtelingen of via gezinshereniging en het is ook wel hard als je zulke mensen voortaan principieel niet meer toelaat.quote:Op zondag 10 mei 2015 01:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn punt is niet dat immigratie geld kost; dat vind ik niet het grootste probleem.
Mijn punt is ook niet dat er helemaal geen immigranten dit land in mogen komen.
Ik wil alleen dat we meer eisen stellen aan de integratie van migranten én ik zou graag zien dat we hoofdzakelijk migranten toelaten die iets aan onze samenleving kunnen toevoegen, geen kanslozen en al helemaal geen kanslozen die ook nog eens een orthodoxe religie aanhangen die in tal van opzichten haaks staat op onze samenleving. Dat is namelijk vragen om problemen.
waarom hard?quote:Op zondag 10 mei 2015 10:58 schreef Igen het volgende:
[..]
In principe werkt het natuurlijk ook al zo. De groepen waar jij over klaagt komen echter niet binnen als migranten maar als politieke vluchtelingen of via gezinshereniging en het is ook wel hard als je zulke mensen voortaan principieel niet meer toelaat.
Een politieke vluchteling is niet minder zielig omdat 'ie ook graag economisch vooruit wil komen. Sterker nog: als je iets tegen uitkeringstrekkers hebt, dan moet je het toch juist vooral aanmoedigen als van alle politieke vluchtelingen juist diegenen hier naartoe komen, die gemotiveerd en ondernemend zijn?quote:Op zondag 10 mei 2015 11:00 schreef hans1985 het volgende:
[..]
waarom hard?
Het is juist hard dat slechts een handjevol word toegelaten (een lot uit de loterij wint) en de rest achter blijft. Bovendien zijn er sterke aanwijzingen dat het vooral economische vluchtelingen zijn.
In de westerse wereld is scholing en technologie al zo ver dat die vluchtelingen weinig kans maken.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Een politieke vluchteling is niet minder zielig omdat 'ie ook graag economisch vooruit wil komen. Sterker nog: als je iets tegen uitkeringstrekkers hebt, dan moet je het toch juist vooral aanmoedigen als van alle politieke vluchtelingen juist diegenen hier naartoe komen, die gemotiveerd en ondernemend zijn?
En verder denk ik dat je gewoon de procedures snel en strikt moet toepassen. Gebruik de vingerafdrukkendatabase van Schengen-visumaanvragen om uit te vogelen wie iemand is die z'n paspoort opgegeten heeft; wees streng met het veilige-derde-land-principe; erken dat het oordeel van een Nederlandse rechter bindend is en laat uitgeprocedeerden niet in Nederland het beroep bij het Europees Hof afwachten, enz.
Die kunnen helemaal niet werken, die moeten hun tientallen kinderen opvoedenquote:Op zondag 10 mei 2015 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Vertel eens, wat voor zinnig betaald werk gaan deze mensen doen in Nederland?
[ afbeelding ]
Hier ben je al 6 stappen te laat. LAAT JE NIET CHANTEREN! Als op Schiphol blijkt dat het paspoort in het vliegtuig door de WC is gegaan: direct terugsturen!quote:Op zondag 10 mei 2015 11:27 schreef Igen het volgende:
Gebruik de vingerafdrukkendatabase van Schengen-visumaanvragen om uit te vogelen wie iemand is die z'n paspoort opgegeten heeft
net zoals australie (dat tv programma border control)quote:Op zondag 10 mei 2015 11:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier ben je al 6 stappen te laat. LAAT JE NIET CHANTEREN! Als op Schiphol blijkt dat het paspoort in het vliegtuig door de WC is gegaan: direct terugsturen!
Het is ronduit belachelijk dat ze overal-op-aarde weten dat ze in Nederland zonder papieren meer kans maken dan met papieren! Pas dat aan: geen papieren ==> direct retour.
Mond dicht naaien omdat je het niet naar je zin hebt hier? ==> Direct retour! Probeer dat maar in Iran.
Moet je wel weten waarheen retour.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier ben je al 6 stappen te laat. LAAT JE NIET CHANTEREN! Als op Schiphol blijkt dat het paspoort in het vliegtuig door de WC is gegaan: direct terugsturen!
Het is ronduit belachelijk dat ze overal-op-aarde weten dat ze in Nederland zonder papieren meer kans maken dan met papieren! Pas dat aan: geen papieren ==> direct retour.
Mond dicht naaien omdat je het niet naar je zin hebt hier? ==> Direct retour! Probeer dat maar in Iran.
Als iemand uit het vliegtuig stapt dan is die ergens ingestapt. Ergo, de plaats weet je. Dat men je op Schiphol niet bij de gate staat op te wachten is het probleem.quote:
Nergens op de wereld ga je direct bij de slurf van het vliegtuig de immigratie door. Dat kan ook helemaal niet omdat je eerst nog de ruimbagage moet ophalen.quote:Op zondag 10 mei 2015 12:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
Als iemand uit het vliegtuig stapt dan is die ergens ingestapt. Ergo, de plaats weet je. Dat men je op Schiphol niet bij de gate staat op te wachten is het probleem.
Dit is echt onzin. De bewijslast ligt in eerste instantie bij de vluchteling.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is ronduit belachelijk dat ze overal-op-aarde weten dat ze in Nederland zonder papieren meer kans maken dan met papieren!
Zou jij vertrekken als je weet dat je ergens anders mag wonen?quote:Op zondag 10 mei 2015 10:55 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Ja wat denk je dat er gebeurd als overal in de wereld bekend word dat het asielbeleid in NL is dat iedereen word toegelaten?
Als ik hoor dat in Nederland de wegen van goud gemaakt zijn, ik gratis geld, zorg, eten, huis, auto, tv, wasmachine, meubels en geld krijg terwijl ik in een Afrikaans land fulltime koeienpoepschepper ben en mijn dagelijks dieet uit noten en zaden bestaan en ik op de grond in een leemhutje moet slapen met 40 anderen, dan denk ik wel dat ik die gratis bootreis of vliegreis die jij me wilt aanbieden aanneem ja.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zou jij vertrekken als je weet dat je ergens anders mag wonen?
Harder werken = meer criminaliteit bedoel je dusquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:41 schreef imikethat het volgende:
Oost-europeanen werken vele malen harder dan die unicefkindjes, maar daar mag je dan weer niks over zeggen
Wegen van goud. Yeah right...quote:Op zondag 10 mei 2015 14:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik hoor dat in Nederland de wegen van goud gemaakt zijn, ik gratis geld, zorg, eten, huis, auto, tv, wasmachine, meubels en geld krijg terwijl ik in een Afrikaans land fulltime koeienpoepschepper ben en mijn dagelijks dieet uit noten en zaden bestaan en ik op de grond in een leemhutje moet slapen met 40 anderen, dan denk ik wel dat ik die gratis bootreis of vliegreis die jij me wilt aanbieden aanneem ja.
Nooit in Afrika (of Azie) geweest zeker? Ze denken daar letterlijk dat je schatrijk bent, omdat je wit bent.quote:
Ja en wij denken dat Afrikanen allemaal in lemen hutjes wonen en honger lijdenquote:Op zondag 10 mei 2015 16:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nooit in Afrika (of Azie) geweest zeker? Ze denken daar letterlijk dat je schatrijk bent, omdat je wit bent.
Uhm, wel hoor, vorig jaar nog, vlucht van HK naar Schiphol. Iedereen z'n papieren werden gelijk gecontroleerd.quote:Op zondag 10 mei 2015 12:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Nergens op de wereld ga je direct bij de slurf van het vliegtuig de immigratie door.
Identiteitsdocumenten weggegooien wordt de vluchteling juist aangerekend omdat hij dan meer moeite moet doen om zijn identiteit en nationaliteit aan te tonen.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stel dat ik een kansloze neger ergens in het continent afrika ben.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zou jij vertrekken als je weet dat je ergens anders mag wonen?
Mooie menselijke post Hans. Zo leren we je ook eens van een andere kant kennen.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:15 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Stel dat ik een kansloze neger ergens in het continent afrika ben.
Ja dan zou ik alles op alles zetten om ergens in europa te belanden, een land als nederland bij voorkeur.
Ik snap terdege dat als je in zo'n land geboren word en je hoort over westerse landen dat je verhuizen wilt. Ik neem het ze persoonlijk ook niet kwalijk.
Het leven is wat dat betreft oneerlijk. als je geboren word in zeg ethiopie of NL dan zijn je kansen en toekomst dermate verschillend dat het oneerlijk is. Ja dat besef ik ook, het land waar je geboren word is oneerlijk.
Maar ik denk niet dat het huidige asielzoekersbeleid daarn een adequaat antwoord op biedt.
Zoals gezegd voor 1 syrische asielzoeker die 25k kost blijven 1000 syrische asielzoekers achter.
Ter plekke hulp bieden is mijn inziens beter.
ik ben best hardvochtig qua asielbeleid maar snap de menselijke kant ook.
Mijn vader heeft een "pleegdochter", een voormalig kansloos meisje. Nu betaald mijn pa een x bedrag waardoor dat meisje eten, onderdak en scholing krijgt totdat ze is afgestudeerd.
Ikzelf ben bezig om financieel onafhankelijk te worden. Mijn droom is om geneeskunde te studeren. Met mijn opleidingen en kennis zou ik heel graag naar ontwikkelingsladen gaan. Helpen daar "beschaving"op te richten.
Wat er in de wereld gebeurd is schrijnend maar je moet ter plekke de problemen oplossen.
Ik ben niet zo zwart wit maar wij verschillen over de methodes.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mooie menselijke post Hans. Zo leren we je ook eens van een andere kant kennen.
Dat is een mooi streven. Probeer dat te verwezenlijken. In die zin help je dan mee aan een echt betere wereld.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:49 schreef hans1985 het volgende:
En lijkt mij heerlijk om in ontwikkelingslanden mijn kennis ten goede te brengen.
De grootste groep asielzoekers komen uit landen waar oorlog is of waar groepen mensen worden vervolgd en dat staat los van de economische situatie. Een harder asielbeleid zorgt voor grote wantoestanden omdat deze mensen toch wel vluchten.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:15 schreef hans1985 het volgende:
Maar ik denk niet dat het huidige asielzoekersbeleid daarn een adequaat antwoord op biedt.
Ook in het verleden is vaak genoeg gebleken dat mensen vluchten ook als die toekomst erg onzeker en gevaarlijk is, het alternatief is vaak een zekere dood en marteling.quote:Zeven- tot achtduizend van hen zitten al een maand of twee vast op grote schepen in de Straat van Malakka en andere internationale wateren. Mensensmokkelaars durven hen niet aan land te brengen nu Thailand en Maleisië hard tegen de smokkelsyndicaten optreden, aldus Lewa.
lijkt mij gewoon zaligmakend. Mijn vader en moeder zijn daar ooit mee begonnen maar qua opleiding en tijdperk geen kans.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een mooi streven. Probeer dat te verwezenlijken. In die zin help je dan mee aan een echt betere wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |