Kom op zeg ik haal het rapport aan dat de PVV heeft laten maken. Ik kan het ook niet helpen dat dat rapport tot de conclusie komt dat 50.000 immigranten minder geld kosten dan 50.000 Nederlanders gedurende de tijd dat ze in Nederland wonen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:31 schreef luxerobots het volgende:
Wespensteek is zo links, zelfs als zijn hoofd op een schaaltje van IS ligt, zal hij nog beweren dat immigratie succesvol is.
We halen elk jaar 20.000 IS-strijders binnen. Wist je dat niet?quote:
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Elfletterig laat de gevolgmigratie, mensen die trouwen met een partner uit eigen land, gezinshereniging en de hoge geboortecijfers onder niet-westerse immigranten immers nog achterwege.
Volgens Wespensteek levert immigratie geld op, want ze vertrekken immers weer. Dus mensen leveren geld op als ze vertrekken. Tot zover het succesvolle immigratieverhaal van Wespensteek.
Bekijk jij de criminaliteits- en werkloosheidscijfers onder de diverse niet-westerse immigrantengroepen eens.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kom op zeg ik haal het rapport aan dat de PVV heeft laten maken. Ik kan het ook niet helpen dat dat rapport tot de conclusie komt dat 50.000 immigranten minder geld kosten dan 50.000 Nederlanders gedurende de tijd dat ze in Nederland wonen.
Ik heb nooit beweerd dat het allemaal IS-strijders zijn. Maar ze zitten er tussen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We halen elk jaar 20.000 IS-strijders binnen. Wist je dat niet?
Kortom, ze zorgen dus voor extra banen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
niet-westerse immigranten drukken op de veiligheidskosten, onderwijskosten, gezondheidskosten, sociale voorzieningen etc.
Ik ben blij dat je inziet dat de rekenwijze waarmee die tsunami's worden voorspeld, op een of andere manier niet klopt.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Miljoenen blanke kaaskoppen die ons overspoelen als een tsunami. Vandaar dat de meerderheid van de mensen in onze grote steden allochtoon is. Er zijn hele buurten waar amper autochtonen te vinden zijn. In dit tempo is het een kwestie van tijd voordat dat in Zwolle ook zo is, grappenmaker.
Blijkbaar maakt dat weinig uit voor het resultaat want als je maar een beetje moeite had genomen om het rapport te lezen wist je dat die cijfers daarin verwerkt zitten, zie pagina 112 en 113.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:49 schreef luxerobots het volgende:
Bekijk jij de criminaliteits- en werkloosheidscijfers onder de diverse niet-westerse immigrantengroepen eens.
Ik ga er niet meer op in, jij snapt niets van statistiek.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar maakt dat weinig uit voor het resultaat want als je maar een beetje moeite had genomen om het rapport te lezen wist je dat die cijfers daarin verwerkt zitten, zie pagina 112 en 113.
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ga er niet meer op in, jij snapt niets van statistiek.
Nyfer heeft de kosten dus verdeeld op basis van de statistieken die jij zo belangrijk vindt, waarom ben je dan nog steeds niet tevreden?quote:De overheid gaf in 2008 ¤ 2,7 miljard uit aan rechtshandhaving, criminaliteits- en terrorismebestrijding.
Om deze uitgaven toe te wijzen aan personen is gebruik gemaakt van cijfers over het aantal verdachten van misdrijven. In 2007 waren er 216.750 verdachten van misdrijven (cijfers
CBS). Van hen is een leeftijdsverdeling en een verdeling naar herkomst
bekend.
Niet-westerse migranten worden vaker als verdachte van een misdrijf geregistreerd dan autochtone Nederlanders.
Werd in 2007 van alle autochtone Nederlanders boven de 12 jaar 1,3% verdacht van een misdrijf,
onder migranten van niet-westerse herkomst was dat aandeel 4,8%. Antilliaanse en Marokkaanse Nederlanders worden het vaakst verdacht van een misdrijf (resp. 7,9% en 6,4%). Van de niet-westerse groepen kennen personen van Turkse afkomst het laagste verdachtenpercentage (3,9%).
Jij legt de kosten van immigratie tegenover die van de hele samenleving. Logisch dat immigratie goedkoper lijkt dan het is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Nyfer heeft de kosten dus verdeeld op basis van de statistieken die jij zo belangrijk vindt, waarom ben je dan nog steeds niet tevreden?
Nee Nyfer zet de NWA tegenover de gemiddelde Nederlander, ik haal slechts dat PVV rapport van Nyfer aan en heb zelf niets bijgedragen aan het onderzoek. Het klopt inderdaad dat ze de kosten en opbrengsten die de overheid moet maken of binnen krijgt berekend voor die twee groepen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij legt de kosten van immigratie tegenover die van de hele samenleving. Logisch dat immigratie goedkoper lijkt dan het is.
Het hele rapport gaat over de kosten van niet-westerse immigratie. Het enige financiële voordeel bestaat eruit dat immigranten hier niet geboren worden en soms weer vertrekken. Je moet haast wel een groot voorstander zijn van remigratie.
Dat is precies hoe jij het interpreteert. Niet moeilijk doen over asiel en immigratie heeft juist een aanzuigende werking, kijk maar naar Zweden.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee Nyfer zet de NWA tegenover de gemiddelde Nederlander, ik haal slechts dat PVV rapport van Nyfer aan en heb zelf niets bijgedragen aan het onderzoek. Het klopt inderdaad dat ze de kosten en opbrengsten die de overheid moet maken of binnen krijgt berekend voor die twee groepen.
Ook klopt natuurlijk dat je op basis van deze cijfers immigratie moet aanwakkeren, in elk geval moet stoppen met tegenwerken van asielzoekers. De cijfers zouden nog gunstiger worden als we die drempels afbreken want het weren van immigranten en asielzoekers kost dus veel geld terwijl we op basis van deze cijfers behoefte hebben aan veel immigranten en weinig geboorten. Remigratie aanwakkeren is niet eens nodig want het blijkt dus dat relatief veel toch al vertrekken maar het zou inderdaad helpen. Uiteindelijk zou het verschil dus nog gunstiger worden voor immigratie als Nederland niet zo moeilijk zou doen over asielaanvragen en immigratie.
Waar haal je dat vandaan? O wacht, verdien jij je salaris aan die lui of zo?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 20:34 schreef Wespensteek het volgende:
Ook klopt natuurlijk dat je op basis van deze cijfers immigratie moet aanwakkeren, in elk geval moet stoppen met tegenwerken van asielzoekers. De cijfers zouden nog gunstiger worden als we die drempels afbreken want het weren van immigranten en asielzoekers kost dus veel geld terwijl we op basis van deze cijfers behoefte hebben aan veel immigranten en weinig geboorten.
Nou, noem eens een paar van die waslijst aan leukere landenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:14 schreef kawotski het volgende:
Inderdaad, je hebt immigranten en immigranten, een Indiase Arts is toch echt iets anders als een kansloze somalier die de hele dag aan de qat zit. Alleen blijft die Indiase arts hier wel weg, die kan in veel leukere landen terecht voor een beter salaris dan in het afvoerputje van Europa.
Australie, Canada bijv. , en zelfs in Europa zijn er genoeg landen met een beter klimaat waar men meer overhoudt dan hier. Nee, als je wat te bieden hebt dan kom je niet naar Nederland, misschien even maar dan ga je zsm weer verder. Ik ken een Zuid-Afrikaan en een Indier, beide zitten na een paar jaartjes Nederland nu heerlijk in Californ-I-A! Gasten lachen zich een ongeluk.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, noem eens een paar van die waslijst aan leukere landen
In Nederland is 3% van de hoger opgeleiden kennismigrant. In Australie 10%...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:47 schreef kawotski het volgende:
als je wat te bieden hebt dan kom je niet naar Nederland, misschien even maar dan ga je zsm weer verder
Vraag die Bulgaar hier op Fok (Dutchko) maar eens hoe Canada hem bevallen is i.v.g. Nederland.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
Australie, Canada bijv. , en zelfs in Europa zijn er genoeg landen met een beter klimaat waar men meer overhoudt dan hier. Nee, als je wat te bieden hebt dan kom je niet naar Nederland, misschien even maar dan ga je zsm weer verder. Ik ken een Zuid-Afrikaan en een Indier, beide zitten na een paar jaartjes Nederland nu heerlijk in Californ-I-A! Gasten lachen zich een ongeluk.
Ik snap heus wel dat je instroomcijfers kunt relativeren met uitstroomcijfers. Maar het probleem is eerder de voortdurende aanwezigheid van groepen slecht geïntegreerde allochtonen. Of ze op den duur weer weggaan of hun hele leven hier blijven, is niet zo boeiend. Uiteindelijk komen er toch wel steeds meer bij.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan moet je alleen wel rekening houden met vertrek percentages.Je kunt dus beter kijken naar de bevolkingsprognose van het CBS als je wil weten hoe de toekomst eruit ziet:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)prognose20142060.pdf
Je gaat er alleen aan voorbij dat Nederland het thuisland van Nederlanders is. Je doet alsof dit land een soort duiventil is. Dit is Nederland. Het is normaal dat hier Nederlanders wonen....quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kom op zeg ik haal het rapport aan dat de PVV heeft laten maken. Ik kan het ook niet helpen dat dat rapport tot de conclusie komt dat 50.000 immigranten minder geld kosten dan 50.000 Nederlanders gedurende de tijd dat ze in Nederland wonen.
Kinderen krijgen is ook niet strikt noodzakelijk. Sterker nog: het aantal kinderen in Nederland is te weinig om de bevolking in stand te houden, hetgeen voor allerlei problemen zorgt zoals bij de verzorging van ouderen, bij het in stand houden van voorzieningen op het platteland, noem maar op. Dat maakt immigratie noodzakelijker dan je misschien zou willen. Je kan de afweging maken of het niet verstandiger zou zijn als Nederlanders meer kinderen zouden krijgen, maar om daar met beleid op aan te sturen is zowat onmogelijk en zal ertoe leiden dat de verhouding tussen de maatschappelijke kosten van het immigreren van een arbeider en die van het laten geboren worden en opgroeien van een autochtoon kind nog veel meer in onbalans raken. Dat is iets waar je over na moet denken en waarvan het antwoord niet met een redenering van "Nederland voor de Nederlanders" bij voorbaat vast ligt.quote:Op zondag 10 mei 2015 00:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je gaat er alleen aan voorbij dat Nederland het thuisland van Nederlanders is. Je doet alsof dit land een soort duiventil is. Dit is Nederland. Het is normaal dat hier Nederlanders wonen....
Het is dus ook zinloos om de kosten van immigratie af te zetten tegen de 'kosten' van Nederlanders. Immigratie is niet een strikt noodzakelijk iets.
Daarnaast klopt de berekening van Wespensteek niet (hij leest wat hij slechts wil lezen). 25.000 immigranten met 25.000 aanwas kosten ons 7,2 miljard euro. De hele overheidsbegroting, op een bevolking van 16,7 miljoen, mist echter jaarlijks zo'n 15 miljard.quote:Op zondag 10 mei 2015 00:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je gaat er alleen aan voorbij dat Nederland het thuisland van Nederlanders is. Je doet alsof dit land een soort duiventil is. Dit is Nederland. Het is normaal dat hier Nederlanders wonen....
Het is dus ook zinloos om de kosten van immigratie af te zetten tegen de 'kosten' van Nederlanders. Immigratie is niet een strikt noodzakelijk iets.
Mijn punt is niet dat immigratie geld kost; dat vind ik niet het grootste probleem.quote:Op zondag 10 mei 2015 01:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is ook niet strikt noodzakelijk. Sterker nog: het aantal kinderen in Nederland is te weinig om de bevolking in stand te houden, hetgeen voor allerlei problemen zorgt zoals bij de verzorging van ouderen, bij het in stand houden van voorzieningen op het platteland, noem maar op. Dat maakt immigratie noodzakelijker dan je misschien zou willen. Je kan de afweging maken of het niet verstandiger zou zijn als Nederlanders meer kinderen zouden krijgen, maar om daar met beleid op aan te sturen is zowat onmogelijk en zal ertoe leiden dat de verhouding tussen de maatschappelijke kosten van het immigreren van een arbeider en die van het laten geboren worden en opgroeien van een autochtoon kind nog veel meer in onbalans raken. Dat is iets waar je over na moet denken en waarvan het antwoord niet met een redenering van "Nederland voor de Nederlanders" bij voorbaat vast ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |