Tuinhek valt best mee hoor, stiekem.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:39 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ja hoor. Alleen heb ik je reacties voorbij zien komen in dit subforum en ik moet toegeven dat ik vooral de houding die ze weergeven weinig bemoedigend vind om met je in gesprek te gaan.
Ik zie de toevoeging er niet van in, dus dan laat ik het hierbij.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus steek je nu je tong uit, en zeg je het lekker niet? Dat is ook niet echt bemoedigend voor de kwaliteit van jou bijdrage op dit forum.
Prima johquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:44 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik zie de toevoeging er niet van in, dus dan laat ik het hierbij.
Of je dat ziet als een tong uitsteken is geheel aan jou.
Denk dat het voor dit topic ook het beste is om het hier verder niet over te hebben.
Misschien dat iemand anders wel ervoor te porren is.
Prima.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Prima johVerandert er niets aan dat je nog steeds onzin praat mbt de van Allen belts.
Even weer on-topicquote:
Poollicht hangt samen met de intensiteit van de zonnewind. Als je geen of weinig poollicht hebt bestaan de belts nog steeds, wat je al verteld dat het twee aparte entiteiten zijnquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:01 schreef jogy het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Allen-gordels
De Van Allen-gordels liggen voor het grootste deel op aanzienlijke hoogte boven het aardoppervlak, maar dat is niet overal het geval. Rond de polen naderen de magnetische veldlijnen het aardoppervlak. Een groot deel van de geladen deeltjes wordt teruggestuurd naar de andere pool, een klein aantal weet tot 40 à 50 km hoogte te geraken. Op die hoogte zijn niet veel luchtmoleculen, maar genoeg om het noorder- en zuiderlicht te laten ontstaan in de botsing tussen snelle geladen deeltjes en luchtmoleculen.
de poollichten alleen dus blijkbaar. Of kan je straling ook meten zonder er daadwerkelijk met je geigerteller midden in te zitten?
Dat wat bekend is wat we kunnen waarnemen vanaf de aarde.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
Even weer on-topic
Wat wil je precies vanaf de aarde waarnemen aan de van Allen belts?
Check, oké, het magnetische veld van de aarde bestaat of het nou een zon heeft of niet maar zonder zon geen (of niet zo veel) straling in de van Allen gordel toch? Dus is het poollicht wel gerelateerd aan de gordel op die manier misschien?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Poollicht hangt samen met de intensiteit van de zonnewind. Als je geen of weinig poollicht hebt bestaan de belts nog steeds, wat je al verteld dat het twee aparte entiteiten zijnEn ja, om de straling te meten moet je daadwerkelijk met je geigerteller er middenin zitten. Zo zijn ze ook ontdekt, door de eerste serie US satellieten.
Vandaar ook de tegenstrijdigheid die ik eerder hier postte. Het is een bewijs wat voortkomt uit space flight, terwijl hij zelf niet gelooft dat space flight kan bestaan. Maar als het dan goed uitkomt gebruikt hij dat bewijs dan weer wel. Daar zit een logische tegenstrijdigheid.
Gerelateerd zeker, maar dat weten we ook pas door de metingen die we in de belts zelf gedaan hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Check, oké, het magnetische veld van de aarde bestaat of het nou een zon heeft of niet maar zonder zon geen (of niet zo veel) straling in de van Allen gordel toch? Dus is het poollicht wel gerelateerd aan de gordel op die manier misschien?
Duidelijk, die observatie in de ruimte met de geigerteller gaf ook meteen een verklaring voor de poollichten die we daarvoor niet hadden blijkbaar.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gerelateerd zeker, maar dat weten we ook pas door de metingen die we in de belts zelf gedaan hebben.
Het is een stap ertussen. In plaats van dat de zonnewind gevangen wordt en gelijk naar de polen vliegt zit er nog een reservoir tussen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:24 schreef jogy het volgende:
[..]
Duidelijk, die observatie in de ruimte met de geigerteller gaf ook meteen een verklaring voor de poollichten die we daarvoor niet hadden blijkbaar.
http://www.northernlightscentre.ca/northernlights.htmlquote:The connection between the Northern Lights and sunspot activity has been suspected since about 1880. Thanks to research conducted since the 1950's, we now know that electrons and protons from the sun are blown towards the earth on the 'solar wind'. (Note: 1957-58 was International Geophysical Year and the atmosphere was studied extensively with balloons, radar, rockets and satellites. Rocket research is still conducted by scientists at Poker Flats, a facility under the direction of the University of Alaska at Fairbanks - see web page http://www.gi.alaska.edu/
Houston, we've got a problemquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je bent het eens met complete onzin.
Rond de van Allen belts heb je sowieso een stuk tegenstrijdigheid te pakken. Bewijs voor die belts is gevonden door satellieten, die volgens jou niet mogelijk zijn. Maar diezelfde belts zie je als een reden waarom mensen niet naar de maan konden in de Apollo ruimtevaartuigen. Maar als we de raketten die niet kunnen werken voor waar aannemen, heb je dus ook geen bewijs voor die belts. Hoe los je dat op?
+1quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Houston, we've got a problem
Als je kan tijdreizen en je vermoord je opa, blijft deze dan vermoord?quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:18 schreef ATuin-hek het volgende:
Rond de van Allen belts heb je sowieso een stuk tegenstrijdigheid te pakken. Bewijs voor die belts is gevonden door satellieten, die volgens jou niet mogelijk zijn. Maar diezelfde belts zie je als een reden waarom mensen niet naar de maan konden in de Apollo ruimtevaartuigen. Maar als we de raketten die niet kunnen werken voor waar aannemen, heb je dus ook geen bewijs voor die belts. Hoe los je dat op?
Hebben we het dan over een fixed timeline, een dynamic timeline of een multiverse?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Als je kan tijdreizen en je vermoord je opa, blijft deze dan vermoord?
quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Als je kan tijdreizen en je vermoord je opa, blijft deze dan vermoord?
Dat hoort hier!quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:51 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Hebben we het dan over een fixed timeline, een dynamic timeline of een multiverse?
Ik maakte een vergelijking. Het bestaan van de Allen gordel is bewezen door ruimtevaart en wordt door ruimtevaart ontkenners gebruikt als bewijs dat het niet mogelijk is maar dat argument kunnen ze eigenlijk niet gebruiken dus.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
[..]
Dat hoort hier!
BNW / tijdreizen
Jogy niet zelf elke keer off-topic gaan
quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik maakte een vergelijking. Het bestaan van de Allen gordel is bewezen door ruimtevaart en wordt door ruimtevaart ontkenners gebruikt als bewijs dat het niet mogelijk is maar dat argument kunnen ze eigenlijk niet gebruiken dus.
[ afbeelding ]
Het zou kunnen idd, maar die vliegen wel erg dicht bij de aarde zo te zien. En het is een duo.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:05 schreef jogy het volgende:
Volgens mij is dit trouwens een echte foto
[ afbeelding ]
The Nasa satellite-duo 'Stereo', pictured in 2006, orbit ahead and behind on Earth's orbit. They created the first three-dimensional photos of the Sun
http://www.dailymail.co.u(...)star-FIRST-TIME.html
Uhm.. maakt nogal uit wie/wat de foto maakt he? Die 'wazige foto' is eentje gemaakt met een amateur telescoop vanaf de aarde zo te zien. Die van 67P door Rosetta die er omheen cirkeltquote:Op donderdag 7 mei 2015 22:23 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het zou kunnen idd, maar die vliegen wel erg dicht bij de aarde zo te zien. En het is een duo.
Wie of wat maakt die foto dan? Bijna alle foto's op internet zijn 3D plaatjes.
En dan komt piet verdriet met dit wazige plaatje aankakken van het ISS.
[ afbeelding ]
Maar op 400.000.000 km van de aarde kunnen ze wel een haarscherpe high res. foto maken van Comet 67P![]()
[ afbeelding ]
Overigens geloof ik ook geen bal van die Rosetta missie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |