abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:47:07 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152297358
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:55:03 #2
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_152303561
Daar kom ik maar eens met een domme vraag. Eerlijk gezegd nog niet echt over nagedacht. Mijn meiden liggen nu nog in het ziekenhuis. Als ik daar ben en ik ze aan de borst leg gooi ik al mijn kleren uit :) alleen is dat straks natuurlijk niet zo handig ;) Handige kledingtips welkom! Wat voor kleding is handig zodat ik straks kan voeden in het openbaar.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:03:24 #3
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152303746
Wil je tegelijk gaan voeden of om en om? Ik vond namelijk niet alle tips en voedingskleding toepasbaar voor het voeden van een tweeling.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:06:43 #4
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152303819
Voedingsbh is wel handig, verder vond ik topjes waar ik beide borsten uit kon poppen, gecombineerd met een vestje erg fijn. Ook shirts met een watervalhals deden het hier heel goed. Overslagjurkjes ed was een beetje afhankelijk van de overslag of ik er 1 of 2 borsten tegelijk uit krijg. Uiteindelijk vond ik de speciale voedingskleding het minst prettig, daar kreeg ik met moeite 2 borsten tegelijk uit. Voor kolven ging net maar voor voeden niet echt lekker.

Ik ben trouwens in het openbaar wel snel om en om gaan voeden en thuis wel tegelijk (en dan wel kleding uit ;) )
  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:32:43 #5
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_152306570
Ik moet eerst nog zien of ik ze wel allebei aan de borst kan nemen. Ik kolf nu namelijk niet genoeg melk voor beide dames. Het zou dus ook kunnen 1 aan de borst en 1 de fles. Ik denk dat om en om in het openbaar makkelijker is. Haha moet eerst nog uitproberen of 2 tegelijk me gaat lukken.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 20:00:00 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152307621
Kindjehalen meer uit de borst dan een kolf ;) Ik heb ook nooit (muv de eerste weken) genoeg voor 2 kunnen kolven maar live was geen probleem :)

Maar met 1 tegelijk kun je voedingskleding, wijde hals, waterval hals, overslag. Evt in combinatie met een vestje of zo. Of topje onder shirtje en dat top omlaag, shirt omhoog.

Succes! Hopelijk heb je ze snel allebei aan de borst. En mijn pm/dm staat open voor vragen!
pi_152312022
Nog @tante Soesa: omgeving Haarlem inderdaad
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben morgen een afspraak bij de fysio, even afwachten wat zij zeggen. Als zij daar ook mee komen, heb ik zeker interesse, dank je :)
Wacht ook even af of we misschien langs een manueel therapeut/osteopaat moeten. Fysio zou in ieder geval ook contact met hun moeten hebben dus weten er hopelijk ook meer van (KISS staat ook kort genoemd op de site)

Vandaag Q in z'n romper op m'n blote borst gelegd. Ging goed, tot ik hem bovenop m'n borst legde. Hij zat nog een paar cm boven m'n tepel, maar ineens begon hij fel te schudden met z'n hoofdje en te zoeken naar m'n tepel, hij wist precies waar hij moest zijn. Eenmaal bij de tepel kreeg hij em weer niet meteen te pakken en was het huilen. Even wat hoger gelegd tot ie weer rustig was en bovenop de andere borst gelegd, waar weer precies hetzelfde gebeurde..
Later op de dag even topje omhoog en flapje van voedingsbh los, dan is het bij het zien en voelen van de tepel gelijk huilen zonder te zoeken, dat voelt duidelijk als "moeten" voor hem. Vind get wel sneu, want zo op m'n borst zoekt hij meteen en lijkt hij het echt graag te willen!
pi_152364463
Hoe oud begonnen jullie met drinken introduceren? Water, thee naast bv? Hebben een rietjesbeker maar daar staat 12plus op... :?
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:39:41 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152366495
water met een maand of 9, in een rietjesbeker :P . Een beetje om te proeven. Ik deed vaak borst, fruit, water.
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:43:31 #10
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_152366641
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:41 schreef Hilmo het volgende:
Hoe oud begonnen jullie met drinken introduceren? Water, thee naast bv? Hebben een rietjesbeker maar daar staat 12plus op... :?

Deze zijn geweldig. Lekken echt niet en ze snapten het hier vrij gauw :Y

Hier was mn oudste 10 maanden O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_152367903
Top! Maar staat daar ook niet bij vanaf 12 maanden? Waar is dat op gebaseerd? Kan die zonder handvatten dan ook? Die hebben wij al in huis :P
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:49:36 #12
344469 Amsel
zonder t
pi_152383884
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:41 schreef Hilmo het volgende:
Hoe oud begonnen jullie met drinken introduceren? Water, thee naast bv? Hebben een rietjesbeker maar daar staat 12plus op... :?
Ik kwam hier met precies dezelfde vraag :D Thanks 8-)
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:51:56 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152383991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:41 schreef Hilmo het volgende:
Hoe oud begonnen jullie met drinken introduceren? Water, thee naast bv? Hebben een rietjesbeker maar daar staat 12plus op... :?
Als eten een fles/borst moment begint te vervangen vond ik het belangrijk extra vocht bij te gaan geven.
Tuitbekers van nuby werkten hier prettig. Maar die had hij pas later door. Ik gaf gewoon water in een fles eerst.

Edit: Oh borstvoedings topic. Dan is de fles natuurlijk niet de bedoeling ;)
Open beker werkt vaak beter dan alle tuit en rietjesbekers. Die moeten ze echt door zien te krijgen en dat kan even duren.

[ Bericht 8% gewijzigd door laziness op 07-05-2015 21:57:16 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 7 mei 2015 @ 22:36:17 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152386316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:17 schreef Hilmo het volgende:
Top! Maar staat daar ook niet bij vanaf 12 maanden? Waar is dat op gebaseerd? Kan die zonder handvatten dan ook? Die hebben wij al in huis :P
Waarschijnlijk moest de fabrikant er een leeftijdsindicatie op plakken. Net als dat niet-gepureerd voedsel de leeftijdsindicatie 18+ maanden krijgt op potjes, mijn oudste at dat toen hij 9 maanden was :') (een half potje, dat dan weer wel).
pi_152485519
Misschien een domme vraag, maar ik heb best wel enthousiaste borsten wat betreft melkproductie tot nu toe. Is het handig om daar -wellicht later in de zwangerschap- iets mee te doen? Alvast wat met de hand kolven en invriezen? Of is dat totaal overbodig/niet nodig/gevaarlijk/slechte melk?
pi_152505231
Ik weet dat niet precies, coccinelle, misschien stimuleer je op die manier overproductie en dat kan ook lastig zijn? Maar ik ben niet deskundig genoeg!

Ik heb zojuist sinds heel lang weer eens gekolfd. Ik denk dat het minstens een half jaar geleden was! :o . Even oefenen weer voordat ik donderdag op reis ga. Ik had verwacht dat het wat moeilijk op gang zou komen want daar had ik altijd wat last van, maar het ging meteen goed.

Ben heel benieuwd hoe het zal gaan, ook met de bv als ik weer thuis ben. Ik geniet de laatste dagen wel dubbel van de momenten samen. I kan ook echt zo blij zijn als het tijd is voor drinken bij mama. O+ . 'Jajajaja', roept ze dan. *O* . Het is wel duidelijk voor me nu dat zolang het nog lukt en I ervan geniet ik gewoon doorga.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 11 mei 2015 @ 21:51:26 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_152505578
Cocci, het kan zeker geen kwaad om nu al iets te kolven. Is gewoon prima melk en wellicht handig om achter de hand te hebben als de start niet helemaal soepel gaat.
Volgens mij zei wup een topic geleden dat je mag kolven mits je geen risico hebt op vroeggeboorte. Ik denk dat ze zei "als je mag vrijen van de gyn, mag je ook kolven".
Van kolven tijdens de zwangerschap lijkt het me niet dat je overproductie stimuleert. De voeding komt pas echt goed op gang als de placenta eruit is.

Ik zou wel hele kleine porties doen, want de baby krijgt ook maar een paar cc bijvoeding per keer. Liever twee porties ontdooien, dan een heleboel weggooien...

Tot zover mijn lekenoordeel. ;)
Als je twijfelt kan je ook altijd iemand bellen van LLL of VBN. Is gratis.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 11 mei 2015 @ 21:52:35 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152505647
Wat lief die blijdschap :) en een half jaar niet kolven maar wel voeden klinkt echt ideaal.

Míjn ideaal van nog een tijdje in de ochtend en avond voeden gaat ech niet lukken. Toch wel jammer ook al wilde ik stoppen. Ik ben nog geen week bezig met afbouwen (denk een dag of 5?) en productie is volledig ingestort. Deels omdat ik het kolven sowieso als eerste op heb gegeven maar ook omdat Suze echt geen interesse lijkt te hebben. Een minuutje of zo en dan is het wel weer klaar. Dus dat zal wel geen goeie signalen afgeven :+. Gistermiddag om 15u voor het laatst eventjes gevoed (vanochtend wilde ze niet) en nu geen enkele spanning of stuwing of wat dan ook. Wel gek! Hoop dat ze tenminste nog 1 keertje wil zodat ik nog even bewust 'afscheid' kan nemen van onze bv periode O+
  maandag 11 mei 2015 @ 21:56:57 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_152505898
Franny gaat nog even door! Hoe ga je dat op reis doen?

En spees, toch een bijzondere periode, zeven maanden borstvoeding! Hopelijk kunnen jullie het nog mooi officieel afsluiten :*
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 mei 2015 @ 21:57:02 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152505904
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 21:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Cocci, het kan zeker geen kwaad om nu al iets te kolven. Is gewoon prima melk en wellicht handig om achter de hand te hebben als de start niet helemaal soepel gaat.
Volgens mij zei wup een topic geleden dat je mag kolven mits je geen risico hebt op vroeggeboorte. Ik denk dat ze zei "als je mag vrijen van de gyn, mag je ook kolven".
Van kolven tijdens de zwangerschap lijkt het me niet dat je overproductie stimuleert. De voeding komt pas echt goed op gang als de placenta eruit is.

Ik zou wel hele kleine porties doen, want de baby krijgt ook maar een paar cc bijvoeding per keer. Liever twee porties ontdooien, dan een heleboel weggooien...

Tot zover mijn lekenoordeel. ;)
Als je twijfelt kan je ook altijd iemand bellen van LLL of VBN. Is gratis.
jij doelt op deze post:
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 12:55 schreef WupWup het volgende:

[..]

Verband ja, want oxytocine. Of je er wat mee moet ligt aan je eigen situatie: heb je een verhoogde kans op spontane vroeggeboorte en heb je ook restricties voor wat betreft seks,dan kan voeden in theorie tot weeën leiden. Speelt dat niet, hoef je je geen zorgen te maken over harde buiken.
en ik kan me herinneren dat ik met dezelfde vraag rondliep wat betreft voorkolven en toen kreeg ik ong. hetzelfde antwoord: het kan, tenzij verhoogde kans op vroeggeboorte. dan niet.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_152506446
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Franny gaat nog even door! Hoe ga je dat op reis doen?

En spees, toch een bijzondere periode, zeven maanden borstvoeding! Hopelijk kunnen jullie het nog mooi officieel afsluiten :*
Kolven, dus! Het doel is om de productie op gang te houden, zodat de bv door kan blijven gaan. Aangezien I nu ongeveer 1 of 2 keer per dag drinkt, ga ik in ieder geval 1x per dag kolven. Ik ben wel benieuwd hoe I gaat reageren als ze me weer ziet: of ze is na die tien dagen ook klaar met bv, of ze wil zodra ze mij weer ziet heel graag aan de borst. We zullen zien.

Spees, hoop ook voor je op een goede afsluiting!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152516751
Spannend franny!

Oh spees! Een mooie bv periode gehad. Ik hoop met je mee op een laatste mooie voeding O+

Clusteren he?
Doen kindjes van 1+ dat ook?
Jibs is inmiddels 15 maanden maar is echt 1 met de borst vandaag. Van de week had hij ook al zo'n dag.
wie weet zijn het z'n kiezen wel maar ik vroeg het me af :+
♥ J & S
pi_152517022
Dat "voorkolven" hoe kun je dat het beste doen? En dan bedoel ik voornamelijk hoe vaak en hoe lang? Ben nu 40+2 weken, heb afgelopen 2 dagen 20 minuten gekolft ( dubbel elektrische kolf ) maar er gebeurt vrij weinig... Nu weet ik dat dat niks hoeft te zeggen over als de kleine er straks is, maar zou ik dan vaker of langer/korter moeten kolven of misschien gewoon helemaal niet?
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:51:54 #24
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152517073
Clusteren doet de mijne van bijna 3 ook.
Vooral 's avonds doet hij het graag. Het is echt zijn moment om rustig bij te komen van de dag.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:52:44 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_152517097
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:50 schreef klumsy het volgende:
Dat "voorkolven" hoe kun je dat het beste doen? En dan bedoel ik voornamelijk hoe vaak en hoe lang? Ben nu 40+2 weken, heb afgelopen 2 dagen 20 minuten gekolft ( dubbel elektrische kolf ) maar er gebeurt vrij weinig... Nu weet ik dat dat niks hoeft te zeggen over als de kleine er straks is, maar zou ik dan vaker of langer/korter moeten kolven of misschien gewoon helemaal niet?
ik heb het ook nooit gedaan en ik geef nu toch al zeven maanden borstvoeding ;)
disclaimer
pi_152517281
Nou ik hoop vooral dat het de bevalling een zetje geeft :P
En bij duurde het heel lang voor dat het überhaupt wat op gang kwam, dus wie weet helpt het daarbij ook :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:02:37 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_152517349
Ah zo :D nee, geen tips, sorry!

Ik heb nu een maand met syntocinon gekolfd. Die is nu op. En nu komt er haast niets meer uit. Heb ik mijn lichaam nu lui gemaakt?
disclaimer
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:37:33 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152518311
Hier geen druppel melk gezien voor de bevalling... en ik heb van alles geprobeerd, maar kuiken is toch echt eigenwijs tot 42 weken blijven zitten :P. Kolven deed niks, helaas.
KuikenGuppy
  dinsdag 12 mei 2015 @ 12:00:50 #29
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152518991
Klumsy, ik vond dat het na de ks meer tijd nam voordat het echt op gang kwam dan na mijn tweede. Na de tweede ging het echt binnen 24 uur.

En ik heb advies van een lk ingewonnen wat betreft voorkolven. In principe kun je voorkolven vanaf 37 weken. Omdat ik wist dat ik dan ingeleid zou worden heb ik het met advies van de lk wel eerder een keer geprobeerd, met flinke harde buiken als gevolg. Daarom ben ik er niet mee verder gegaan. Uiteindelijk heeft M. 3 dagen donormelk gehad.

SQ, waarschijnlijk nam je de syntocinon omdat je weinig toeschietreflex aan de kolf kreeg? Lijkt me dat je dan zonder weer dezelfde verschijnselen krijgt ;)
  dinsdag 12 mei 2015 @ 12:02:59 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_152519036
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:00 schreef pessie het volgende:
Klumsy, ik vond dat het na de ks meer tijd nam voordat het echt op gang kwam dan na mijn tweede. Na de tweede ging het echt binnen 24 uur.

En ik heb advies van een lk ingewonnen wat betreft voorkolven. In principe kun je voorkolven vanaf 37 weken. Omdat ik wist dat ik dan ingeleid zou worden heb ik het met advies van de lk wel eerder een keer geprobeerd, met flinke harde buiken als gevolg. Daarom ben ik er niet mee verder gegaan. Uiteindelijk heeft M. 3 dagen donormelk gehad.

SQ, waarschijnlijk nam je de syntocinon omdat je weinig toeschietreflex aan de kolf kreeg? Lijkt me dat je dan zonder weer dezelfde verschijnselen krijgt ;)
omdat het lang duurde idd!
Kreeg net na 20 minuten ( :')!!!) wel een aardige tsr, dus ga toch de herhaalreceptenlijn maar ff bellen _O-
disclaimer
pi_152519148
Thnx kersjes! Dan gaan we lekker een dagje bank hangen O+
♥ J & S
pi_152521263
Vraagje: over vijf weken ga ik weer werken, hoeveel voorraad heb je ongeveer nodig? Ik begrijp dat dat per baby verschillend is, maar moet ik denken aan 2 liter, 5 liter, 10 liter? Uiteraard in kleine hoeveelheden verpakt. Ik ga 40 uur werken.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:22:29 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152521442
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:16 schreef Cholula het volgende:
Vraagje: over vijf weken ga ik weer werken, hoeveel voorraad heb je ongeveer nodig? Ik begrijp dat dat per baby verschillend is, maar moet ik denken aan 2 liter, 5 liter, 10 liter? Uiteraard in kleine hoeveelheden verpakt. Ik ga 40 uur werken.
De initiële 'formule' is 150ml x kilo kind per dag (met een max van 900-1000ml), en dat deel je door het aantal voedingen wat je kind op een dag krijgt voor de hoeveelheid per voeding, en dat weer maal het aantal voedingen wat 'ie uit een flesje krijgt. Tijdens je werk kolf je gewoon weer bij voor de volgende dag.

Voorbeeld: baby is 6 kilo en drinkt 5 keer op een dag, waarvan 2x op het KDV. Dan heb je 6x150 = 900ml / 5 voedingen = 180ml * 2 keer fles = 360ml nodig op een dag.

De praktijk zal daarna wel uitwijzen of je meer of minder nodig hebt.
KuikenGuppy
pi_152521660
Ik weet dat het nog niet veel voorstelt, met al die langvoedsters hier, maar I is vandaag zes maanden en ik ben best wel trots dat hij al zes maanden borstvoeding krijgt. O+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:34:15 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152521785
Da's toch een hartstikke mooie mijlpaal juist, DAD?! O+ *O*.
KuikenGuppy
pi_152521937
6 maanden DAD! *G*
pi_152521964
Dat vond ik wel degelijk een mijlpaal DaD *O*
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:06:54 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_152523004
zes maanden voor DaD! *O*
disclaimer
pi_152527843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

De initiële 'formule' is 150ml x kilo kind per dag (met een max van 900-1000ml), en dat deel je door het aantal voedingen wat je kind op een dag krijgt voor de hoeveelheid per voeding, en dat weer maal het aantal voedingen wat 'ie uit een flesje krijgt. Tijdens je werk kolf je gewoon weer bij voor de volgende dag.

Voorbeeld: baby is 6 kilo en drinkt 5 keer op een dag, waarvan 2x op het KDV. Dan heb je 6x150 = 900ml / 5 voedingen = 180ml * 2 keer fles = 360ml nodig op een dag.

De praktijk zal daarna wel uitwijzen of je meer of minder nodig hebt.
Dank je! Ik heb ondertussen anderhalve liter in de vriezer liggen, dus er is een buffer tegen die tijd.

DAD ik vind zes maanden ook een mijlpaal! *O*
pi_152528788
DAD *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152529745
Dad 6 maanden!

Sq hoe gaat het nu met 2x op een dag kolven? Moet je bij voeden met FV? Of red je het?

Ik nu 7 maanden bv en ik begin te snappen waarom je lang wilt voeden O+
Nu zorgt tand 1 nog niet voor problemen gelukkig. O-) ben wel 'bang' voor reacties van anderen maar goed zover is het nog niet. Heb wel respect echt voor de lang voeders ^O^
pi_152532114
Ik had ook anderhalve liter Cholula, en dat is nog niet nodig geweest maar heel fijn achter de hand te hebben. Het ligt er erg aan hoe goed het kolven gaat lukken ook.

DaD *O*
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:53:25 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152544973
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik weet dat het nog niet veel voorstelt, met al die langvoedsters hier, maar I is vandaag zes maanden en ik ben best wel trots dat hij al zes maanden borstvoeding krijgt. O+ .
Die hebben allemaal net zo hard gejubeld om de 6 maanden hoor O+!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:58:42 #44
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152545254
*O* voor 6 maanden borstvoeding! Supermijlpaal hoor!
pi_152550362
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Die hebben allemaal net zo hard gejubeld om de 6 maanden hoor O+!
Dat idd.

DaD! *O* Gefeliciteerd!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:28:57 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_152550568
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 17:17 schreef Hilmo het volgende:
Dad 6 maanden!

Sq hoe gaat het nu met 2x op een dag kolven? Moet je bij voeden met FV? Of red je het?

Ik nu 7 maanden bv en ik begin te snappen waarom je lang wilt voeden O+
Nu zorgt tand 1 nog niet voor problemen gelukkig. O-) ben wel 'bang' voor reacties van anderen maar goed zover is het nog niet. Heb wel respect echt voor de lang voeders ^O^
nog geen fv nodig gehad! Maar de vriezervoorraad slinkt, dus zal over een maand ofzo toch moeten. Ik kolf net niet genoeg.

En dames met vriezervoorraad; hou er rekening mee dat de melk drie maanden houdbaar is en je je voorraad af en toe moet verversen ;)
disclaimer
pi_152550733
Het was toch langer houdbaar met een vriezer die op -20 vriest?? Daar had ik namelijk wel op gerekend :@ :o
Oef lees nu gelukkig wel dat het dan 6 maanden is.
pi_152550756
Klopt, met diepvries minimaal zes maanden. En daarna is het niet bedorven, maar gaat de voedingskwaliteit achteruit. Dus ook na een jaar kun je je melk nog prima geven. Mijn voorraad is inmiddels op ;(
pi_152550785
Dreumes voeden:
ze duwt me achterover op de bank, klimt bovenop me, trekt shirt aan de kant en pelt bh naar beneden, roept "Bossjj!" en moet daar zelf enorm om lachen _O- en hapt aan, drinkt een slok en gaat vervolgens verder met kusjes geven O+ :D
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:52:09 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152550796
Er ligt hier nog een liter in de vriezer voor als kuiken eens ziek zou worden, maar dat is hij nooit :').
Ik wil er misschien wel een sieraad van laten maken, kwam er laatst achter dat dat kan :o
Dat wordt dan zoiets:


KuikenGuppy
  woensdag 13 mei 2015 @ 09:00:51 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_152550918
Maar verversen is sowieso geen gek idee. Je melk verandert namelijk ook van samenstelling. Ik kan me zomaar voorstellen dat melk die je kolfde toen je baby vier weken was niet meer aan de behoeften van een bijna-dreumes voldoet ;)
Ik haal melk ouder dan drie maanden er altijd uit, en vervang dat weer door de oogst van de dag :)
disclaimer
pi_152550926
Aaahw wup, wat lief O+

Burdie, apart zo'n sieraad!
  woensdag 13 mei 2015 @ 09:04:12 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152550958
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 09:00 schreef Stormqueen het volgende:
Maar verversen is sowieso geen gek idee. Je melk verandert namelijk ook van samenstelling. Ik kan me zomaar voorstellen dat melk die je kolfde toen je baby vier weken was niet meer aan de behoeften van een bijna-dreumes voldoet ;)
Ik haal melk ouder dan drie maanden er altijd uit, en vervang dat weer door de oogst van de dag :)
Ik heb altijd begrepen dat je melk na een regeldag verandert.
KuikenGuppy
pi_152550973
Eens, sq. Mijn man vond dat echter te veel moeite ofzo :') en pakte de eerste de beste. Nu krijgt ze op mijn werkdagen nog wat er evt in de koelkast staat en anders een fles volle koemelk. Ik kolf niet altijd meer tijdens het werk.
pi_152550984
Met een regeldag wordt je productie weer afgestemd op de vraag. Verhoogd dus.
  woensdag 13 mei 2015 @ 09:10:21 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_152551042
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 09:05 schreef WupWup het volgende:
Eens, sq. Mijn man vond dat echter te veel moeite ofzo :') en pakte de eerste de beste. Nu krijgt ze op mijn werkdagen nog wat er evt in de koelkast staat en anders een fles volle koemelk. Ik kolf niet altijd meer tijdens het werk.
ja, die van mij vindt fifo ook een lastig iets :D
En kolven. Ik zal het niet missen :')
disclaimer
pi_152551125
Oooh ja oudste melk eerst pakken, dat vind ik logisch en man ook gelukkig.

Ik kolf maar 3 dagen meestal, en ik ben het al zat. Het vrije moment wel FF relaxed maar het kolven op zich, nee. Maar wel weer zorgen over hoe dat vanaf 9 maanden moet. Ik wandel wel graag met collega's of broodje bestellen (die voor troep zorgen, 2 handen nodig) en dat kan dan allemaal niet. Voeden rond 7 uur zou kunnen, dan pas om half 5... En heb alleen lunchpauze... Nou ja nog 2 maanden, komt vast goed... O-)
pi_152551303
:W zonder verder aan te haken:

onze dochter is gisteren geboren en doet het goed aan de borst! Hier in het ziekenhuis raden ze aan haar steeds aan een kant 15 minuten te laten drinken en dan te wisselen met de andere borst en weer max 15 minuten aan te leggen. Ergens vaag staat me uit dit topic bij (verhaal van faptist?) dat dit juist helemaal niet de bedoeling is, klopt dat?
  woensdag 13 mei 2015 @ 09:27:37 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_152551355
Ja het klopt dat dat niet de bedoeling is. :)
Zolang de baby echt drinkbewegingen maakt (kaakje naar voren en naar achter), lekker laten zitten.
Als ze gaat sabbelen (kaakje omhoog en omlaag, ook snellere bewegingen), dan afkoppelen en andere kant.

Gefeliciteerd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 13 mei 2015 @ 09:54:35 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152551934
Ik dacht dat het in sommige gevallen wel zo wordt geadviseerd om de productie op gang te krijgen of juist tegen overproductie, maar in principe mag de baby zo veel en zo lang drinken als hij maar wil. Mits er inderdaad gedronken wordt en niet gesabbeld.
Gefeliciteerd trouwens *O* O+.
KuikenGuppy
pi_152552189
Als een kind goed aan de borst ligt, mag hij zo lang blijven liggen als hij wil en zul je geen kloven krijgen. Drinken, niet drinken, al danst 'ie de hoela.
pi_152552301
Thanks, duidelijk! ^O^
pi_152552649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 10:05 schreef WupWup het volgende:
Als een kind goed aan de borst ligt, mag hij zo lang blijven liggen als hij wil en zul je geen kloven krijgen. Drinken, niet drinken, al danst 'ie de hoela.
+1
:)
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:21:15 #64
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152556948
Van die hoela dan wel graag even een filmpje.
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:33:10 #65
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152557297
Aaah Wup, je dreumes O+

Selvaria, gefeliciteerd!
Mijn advies aan jou is: laat je vooral niet gek maken door goedbedoelde regeltjes en klokken en tijdschema's. Volg je kleintje en je gevoel. En bij twijfel: vraag hulp aan de echte experts. En luister niet naar alle ongevraagde adviezen van de achterbuuf, de verpleging of wie-dan-ook.
Het is echt schrijnend om te zien hoeveel onwetendheid er bestaat over borstvoeding geven :{

DaD, 6 maanden bv *O*

Kyara, ik zal de volgende keer even een filmpje voor je maken :P
.... met gevoel voor drama....
pi_152585146
Even vraag tussendoor om mijn onzekerheid kwijt te kunnen.

Mijn jochie is nu 10mnd oud en wil overdag als ik werk niks drinken qua bv uit de fles/beker.
Niet bij papa en ook niet op het KDV.
Maakt mij best onzeker want bv is hoofdvoeding zeggen ze tot 1 jaar.

Hij krijgt nu broodje bij ontbijt en lunch. Tussendoor nog fruit en een soepstengel/rijstwafeltje/boogjes/komkommer oid.
Plus warme maaltijd met geitenyoghurt na soms.
Hij eet goed, alles gaat op en hij vindt het een feestje.

Sinds 2 dagen begrijpt hij nu ook de rietjesbeker *O*
Dus ik heb mijn vriend nu maar de opdracht gegeven hem water te geven, en dat gaat er wel in.

As we speak, ik heb hem vanmorgen om 6u gevoed omdat ik nu werk en ben vanmiddag 16u weer terug. Anders had hij om 7u de fles geweigerd dus daarom wakker gemaakt.
Vriend biedt hem wel straks nog flesje aan, maar we weten de uitkomst al.
Als ik thuis ben op vrije dagen wordt er tussendoor nog wel regelmatig slokjes gedronken.

Lang verhaal kort: moet ik het 1jaar bv als hoofdvoeding loslaten en dit zien als dat hij genoeg heeft aan de rest en maar op dagen dat ik werk het accepteren dat hij zijn gewone eten eet en dat dat voldoende is voor hem?
En verder genieten van de losse drinkmomenten die we samen hebben?
pi_152585196
De mijne was met 10 maanden ook van alle flessen af en heeft er (voor zover ik kan zien) niks aan tekort gekomen. Borstvoeding gaf ik toen al n tijdje niet meer, trouwens.
Professioneel gifmenger.
  donderdag 14 mei 2015 @ 09:53:42 #68
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152585200
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 09:27 schreef DaviniaHR het volgende:
Ja het klopt dat dat niet de bedoeling is. :)
Zolang de baby echt drinkbewegingen maakt (kaakje naar voren en naar achter), lekker laten zitten.
Als ze gaat sabbelen (kaakje omhoog en omlaag, ook snellere bewegingen), dan afkoppelen en andere kant.

Gefeliciteerd!
maar de eerste paar dagen tot de melk echt stroomt wordt er vlgs mij
sowieso niet veel geklokt, toch?
Kwak
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:18:34 #69
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_152585667
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

maar de eerste paar dagen tot de melk echt stroomt wordt er vlgs mij
sowieso niet veel geklokt, toch?
Nee in het begin wordt er meestal niet geklokt.
Maar je kan wel aan het kaakje zien of de baby echt een poging doet om te drinken. Wup vulde me aan en zei dat je ook bij sabbelen mag laten zitten.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_152586011
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:50 schreef BlueEyes het volgende:
Even vraag tussendoor om mijn onzekerheid kwijt te kunnen.

Mijn jochie is nu 10mnd oud en wil overdag als ik werk niks drinken qua bv uit de fles/beker.
Niet bij papa en ook niet op het KDV.
Maakt mij best onzeker want bv is hoofdvoeding zeggen ze tot 1 jaar.

Hij krijgt nu broodje bij ontbijt en lunch. Tussendoor nog fruit en een soepstengel/rijstwafeltje/boogjes/komkommer oid.
Plus warme maaltijd met geitenyoghurt na soms.
Hij eet goed, alles gaat op en hij vindt het een feestje.

Sinds 2 dagen begrijpt hij nu ook de rietjesbeker *O*
Dus ik heb mijn vriend nu maar de opdracht gegeven hem water te geven, en dat gaat er wel in.

As we speak, ik heb hem vanmorgen om 6u gevoed omdat ik nu werk en ben vanmiddag 16u weer terug. Anders had hij om 7u de fles geweigerd dus daarom wakker gemaakt.
Vriend biedt hem wel straks nog flesje aan, maar we weten de uitkomst al.
Als ik thuis ben op vrije dagen wordt er tussendoor nog wel regelmatig slokjes gedronken.

Lang verhaal kort: moet ik het 1jaar bv als hoofdvoeding loslaten en dit zien als dat hij genoeg heeft aan de rest en maar op dagen dat ik werk het accepteren dat hij zijn gewone eten eet en dat dat voldoende is voor hem?
En verder genieten van de losse drinkmomenten die we samen hebben?
Misschien een gekke vraag hier, maar zou hij wel een flesje of beker kv willen? Ik denk dat ik het met 10 maanden op zich wel prettig zou vinden als er wat meer melk in zou gaan nog. Maar ik weet dat mijnes destijds rond die leeftijd ook minder dronk overdag. Op het kdv dronk hij zijn flesjes niet goed meer, thuis ook steeds een paar slokken en weer klaar. Hij vond rijstemelk heel lekker, dus krijg hij dat wat vaker op het kdv.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152586083
En nog een jompel voor 6 maanden voor DaD! Of nee, 6 jompels!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152586819
BE als ie de rietjesbeker wel goed snapt, misschien wat melk daarin proberen? Of een bordje pap met biobim?
pi_152598596
Er is idd 70ml melk door papa ingekregen met de rietjesbeker!
Fles werd vakkundig weggewerkt weer.
pi_152599149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:43 schreef Phaidra het volgende:
En nog een jompel voor 6 maanden voor DaD! Of nee, 6 jompels!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
*O*.

We waren vandaag op bezoek bij de oma van Baard (de overgrootmoeder van I dus) en I had honger. Ik vroeg of zij er bezwaar tegen had als ik hem daar ging voeden. 'Oh meisje, voed je hem nog zelf?' Ik zei ja en bereidde me al voor op een opmerking in de trant van of ik niet eens zou stoppen. Maar nee hoor: 'Och. Wat vind ik dat toch geweldig.'

O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:34:13 #75
73386 Fazz
onderweg
pi_152599311
Wat mooi DaD O+ Stom eigenlijk hè dat we dan al uit gaan van iets negatiefs. Of nee, verdrietig is dat eigenlijk dat er zo vaak 'negatief' over wordt gedaan...

Ik heb nu een jarig jongetje aan de borst O+
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:00:41 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_152602245
yay voor de rietjesbeker, blue! Hij is inderdaad nog net wat te klein om een hele dag melk te skippen lijkt me :)
disclaimer
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:02:51 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152602335
Fazz gefeliciteerd! *O* ook een geweldige mijlpaal _O_

DaD, toffe oma O+ Ik had laatst ook zo'n verrassingsmomentje toen een marokkaanse collega echt reageerde met 'o wat geweldig goed dat je nog borstvoeding geeft!' Terwijl ik haar daar absoluut niet op ingeschat had.
pi_152602603
Fazz een jaar bv, wat een goeie mijlpaal!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_152604334
O+ voor oma en collega!
Wat kan je je soms vergissen in je inschatting.
Vanuit mijn werk merk ik wel dat binnen de Turkse gemeenschap bv wel echt een pre is en ook door de Turkse overheid veel meer gepromoot wordt volgens een moeder die haar ukje ook al bijna 2 jaar voedt.
pi_152613195
Fazz gefeliciteerd met je jongetje nog! *O* 1 jaar borstvoeding!!

Wij waren dinsdag nog bij het cb voor de 3-maandencheck. 5790 gram en 57 cm. Zijn gewicht zat op de cb-curve OP de middenlijn :o. MIJN kind! Ik vind het geweldig! De curve van bv.com ziet er zo uit:





[ Bericht 14% gewijzigd door Phaidra op 15-05-2015 07:42:45 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 15 mei 2015 @ 07:47:04 #81
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152613246
Fazz, gefeliciteerd met je jarig jobje O+

En leuke reacties van oma en collega''s.

*G* voor A's stats! Wat supergoed! *G*
  vrijdag 15 mei 2015 @ 08:00:31 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152613319
Fazz gefeliciteerd met 1 jaar borstvoeding *O*.

DaD wat een mooie reactie O+.

Phaedra, goede staat *O*.
KuikenGuppy
pi_152613326
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:50 schreef BlueEyes het volgende:
Even vraag tussendoor om mijn onzekerheid kwijt te kunnen.

Mijn jochie is nu 10mnd oud en wil overdag als ik werk niks drinken qua bv uit de fles/beker.
Niet bij papa en ook niet op het KDV.
Maakt mij best onzeker want bv is hoofdvoeding zeggen ze tot 1 jaar.

Hij krijgt nu broodje bij ontbijt en lunch. Tussendoor nog fruit en een soepstengel/rijstwafeltje/boogjes/komkommer oid.
Plus warme maaltijd met geitenyoghurt na soms.
Hij eet goed, alles gaat op en hij vindt het een feestje.

Sinds 2 dagen begrijpt hij nu ook de rietjesbeker *O*
Dus ik heb mijn vriend nu maar de opdracht gegeven hem water te geven, en dat gaat er wel in.

As we speak, ik heb hem vanmorgen om 6u gevoed omdat ik nu werk en ben vanmiddag 16u weer terug. Anders had hij om 7u de fles geweigerd dus daarom wakker gemaakt.
Vriend biedt hem wel straks nog flesje aan, maar we weten de uitkomst al.
Als ik thuis ben op vrije dagen wordt er tussendoor nog wel regelmatig slokjes gedronken.

Lang verhaal kort: moet ik het 1jaar bv als hoofdvoeding loslaten en dit zien als dat hij genoeg heeft aan de rest en maar op dagen dat ik werk het accepteren dat hij zijn gewone eten eet en dat dat voldoende is voor hem?
En verder genieten van de losse drinkmomenten die we samen hebben?
Ik zie dit toevallig, hier precies hetzelfde verhaal gehad! Wij hebben toen in overleg met cb, ik was ook bezorgd over de hoeveelheid melk, gewoon water en thee aangeboden. Wel altijd eerst melk proberen, dus wel meegegeven. Maar ik was ook wel wat klaar met het steeds weggooien van mijn met moeite gekolfde melk die meneer niet uit een fles bliefde. En hij dronk gewoon 's ochtends en 's avonds bij mij en kreeg soms wat extra yoghurt, daar is en was hij dol op. Geen inhaalacties 's nachts ook. Tot 15 maanden gevoed en ik denk dat hij rond die tijd ongeveer koemelk lekker begon te vinden ook.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:45:33 #84
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152617178
Fazz, gefeliciteerd *O*

Raad eens wie er tussen gisteravond 21:45 en vanmorgen 7 uur NIET gedronken heeft *)

*O*

Ben rond n uur of 5 wel gaan kijken bij hem, maar dit is bewijs dat zowel zijn lichaam als het mijne prima zonder de nachtvoedingen kunnen schijnbaar!
.... met gevoel voor drama....
pi_152618553
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:01 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik zie dit toevallig, hier precies hetzelfde verhaal gehad! Wij hebben toen in overleg met cb, ik was ook bezorgd over de hoeveelheid melk, gewoon water en thee aangeboden. Wel altijd eerst melk proberen, dus wel meegegeven. Maar ik was ook wel wat klaar met het steeds weggooien van mijn met moeite gekolfde melk die meneer niet uit een fles bliefde. En hij dronk gewoon 's ochtends en 's avonds bij mij en kreeg soms wat extra yoghurt, daar is en was hij dol op. Geen inhaalacties 's nachts ook. Tot 15 maanden gevoed en ik denk dat hij rond die tijd ongeveer koemelk lekker begon te vinden ook.
Thanks voor je reactie, iemand met herkenning en ervaring vind ik altijd prettig te lezen.
We blijven idd aanbieden en ga een extra rietjesbeker aanschaffen voor op het KDV zodat ze daar de melk in aan kunnen bieden voor ze iets anders geven.
Gelukkig gaat water er heel goed in ook, en weet dat ze op het KDV evt ook vruchtensapjes/diksap aanbieden (niet mijn favoriet, maar hij vind het heerlijk dus zijn 'traktatie' op het KDV)
Moet over 3 weken op het CB komen en wil dan even goed kijken naar zijn groei.
Voor nu doet hij het goed en eet lekker dus daar moet ik ook maar op varen.
pi_152643817
Ik ben aan het werk nu en kreeg net een foto via whatsapp.
Melk via de rietjesbeker wordt geaccepteerd. Er zit inmiddels al bijna 100 ml in het jochie.
Fles is voor baby's :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 16 mei 2015 @ 09:16:21 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152643848
Mooie foto BE O+

hier is zaterdag weegdag :

Volgt netjes z'n eigen lijntje. Ben benieuwd wat het CB maandag te zeggen heeft ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 16 mei 2015 @ 09:19:11 #88
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152643882
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 09:16 schreef DJMO het volgende:
Mooie foto BE O+

hier is zaterdag weegdag :
[ afbeelding ]
Volgt netjes z'n eigen lijntje. Ben benieuwd wat het CB maandag te zeggen heeft ..
is er geen gewicht naar lengte grafiekje? of is hij qua lengte wel gemiddeld? dit is natuurlijk de bv curve dus niet waar ze bij t cb naar kijken.

maak je je zeld nog zorgen of helemaal niet?
Kwak
pi_152643935
En hoelang blijf je nog wekelijks wegen als hij duidelijk nu een eigen lijntje volgt?
Of stelt het je heel erg gerust, want dan zou ik het blijven doen als het geen belasting is voor jullie beide
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 16 mei 2015 @ 09:24:22 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152643937
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 09:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

is er geen gewicht naar lengte grafiekje? of is hij qua lengte wel gemiddeld? dit is natuurlijk de bv curve dus niet waar ze bij t cb naar kijken.

maak je je zeld nog zorgen of helemaal niet?
lengte (is een grove schatting, heb natuurlijk geen officiele meetlat hier voor baby's ;)

curve volgens de groeigids:

zelf maak ik me niet zo heel veel zorgen (meer), maar ik ben toch 'bang' voor het commentaar van het CB :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 16 mei 2015 @ 09:25:42 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152643949
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 09:24 schreef BlueEyes het volgende:
En hoelang blijf je nog wekelijks wegen als hij duidelijk nu een eigen lijntje volgt?
Of stelt het je heel erg gerust, want dan zou ik het blijven doen als het geen belasting is voor jullie beide
zolang het nodig is. Ik ga binnenkort beginnen met concerta, maar daarvoor moet hij nu eerst stabiel zijn qua gewichtstoename, zodat ik het kan signaleren als hij ineens te weinig aankomt ;) Daarnaast stelt het mij ook wel gerust :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_152644951
Op zich keurige groei djmo, hij volgt nu de curve sinds dat hij zes weken was. Als de omstandigheden verder goed zijn, heb je je geen zorgen te maken.
pi_152645089
Wat goed Blue! Gek dat de manier van drinken soms zo'n enorm verschil maakt voor die mini's :D
  zaterdag 16 mei 2015 @ 10:49:04 #94
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152645090
Ik vind het logisch blue! Zittend drinken is natuurlijk wel veel toffer ook *O*

Hij volgt zijn eigen lijn inderdaad djmo!

Wij wegen nog steeds om de dag :@ Gewoon om te kijken of de groei er goed in zit. Maar gebaseerd op de luiers weten we ook wel dat het goed gaat :s)
pi_152645730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:49 schreef pessie het volgende:
Ik vind het logisch blue! Zittend drinken is natuurlijk wel veel toffer ook *O*

Hij volgt zijn eigen lijn inderdaad djmo!

Wij wegen nog steeds om de dag :@ Gewoon om te kijken of de groei er goed in zit. Maar gebaseerd op de luiers weten we ook wel dat het goed gaat :s)
Laat het los meid. Om de dag wegen is totaal niet nuttig, zelfs als het níet goed gaat. Als je het fijn vindt, kun je voor je eigen gemoedsrust afbouwen, naar elke week, dan om de week en dan naar maandelijks. Maar dit heeft echt geen zin :*
  zaterdag 16 mei 2015 @ 11:31:16 #96
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152645848
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 11:25 schreef WupWup het volgende:

[..]

Laat het los meid. Om de dag wegen is totaal niet nuttig, zelfs als het níet goed gaat. Als je het fijn vindt, kun je voor je eigen gemoedsrust afbouwen, naar elke week, dan om de week en dan naar maandelijks. Maar dit heeft echt geen zin :*
Ik weet het :@
En ik zie ook wel aan em dat ie het allemaal geweldig oppakt en dat het super goed met hem gaat. Hij krijgt nu echt een rond hoofd, zit bijna op 7 pond en het gaat allemaal goed. Maar ja he, dat ding staat er en we kunnen hem er zo op mikken als hij in bad gaat. Tsja, en smal zal hij toch wel blijven, de kleuter is nog steeds smal (de peuter daarentegen :o , ik moet echt wennen aan een kind met spek merk ik steeds). Lengte gaat ook als een speer, ik schat hem tegen de 53cm nu (dus dat is +9cm in 5 weken), we kunnen hem ook al een tijd niet meer op 1 hand houden.
Ik zal het maar es melden tegen de papa, dat we minder gaan wegen omdat het gewoon niet meer nodig is.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 12:35:56 #97
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152647400
ik ben wel blij dat de kraam ons aanraadde in de weegschaal direct na de kraamweek weg te brengen. ik ken mezelf, ik was er obsessief over geworden...
Kwak
  zaterdag 16 mei 2015 @ 14:30:26 #98
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_152649916
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 09:13 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben aan het werk nu en kreeg net een foto via whatsapp.
Melk via de rietjesbeker wordt geaccepteerd. Er zit inmiddels al bijna 100 ml in het jochie.
Fles is voor baby's :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Jaaa wat goed! O+

En een *O* voor DaD en voor Fazz!

Fijn DJMO dat hij zijn eigen lijn te pakken heeft.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_152651209
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 12:35 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben wel blij dat de kraam ons aanraadde in de weegschaal direct na de kraamweek weg te brengen. ik ken mezelf, ik was er obsessief over geworden...
Ik had geen eigen weegschaal, ik ging maximaal eens per week wegen op het inloop-weeguurtje op t CB. Tot ie zwaar genoeg was voor de eigen weegschaal (maximaal eens per maand). Ik vind het fijn om te zien hoe hij groeit (curve van boestvoeding.com) zodat ik niet gelijk ga stressen als hij een paar dagen minder eet (of juist heeeeel veel).
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:32:41 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152651307
Vraagje, vallen voedingsbeha's zo anders qua maat :? Ik heb me na de bevalling een laten aanmeten, toen kwam ik op maat 85I, niet lang daarna via hier een goed passende 80I overgenomen en van de week probeerde ik weer een 'normale' bh die ik vlak voor mijn zwangerschap nieuw had gekocht en maar weinig heb gedragen, en die zat als gegoten. Maat 75G. Wie snapt het nog :? :? :?.
Ik wil eigenlijk een nieuwe bh kopen, maar weet nu echt niet welke maat ik zou moeten bestellen (koop ze eigenlijk altijd online). Ik twijfel ook tussen een voedingsbeha of een 'normale' beha... wanneer zijn jullie weer overgegaan naar een normale?
KuikenGuppy
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:54:17 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152651804
Ik heb onlangs weer een nieuwe gekocht, maar wel eerst even zo'n mevrouw mee laten kijken.

Ik zou er nu 1 in de winkel laten opmeten, en dan kun je daarna weer online kopen.

Overigens heb ik nog steeds niet helemaal het eindpunt bereikt van maatverandering geloof ik! Dus heb nu 2 simpele, echt goeie ga ik wel weer kopen als ik echt niet meer voed.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:25:44 #102
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_152652726
Soms ligt het ook aan het merk. Europese maat of Engelse maat. Ik heb van beide maten bh's. 80I en 80GG. Op de site van naron stond ook een lijstje welk merk welke maten had en hoe je dan om kon rekenen.
  zondag 17 mei 2015 @ 20:30:24 #103
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152690270
Ik ging ongeveer over als ik uitsluitend nog 's ochtends en 's avonds voedde. Ochtend was ik dan nog in pyjama en 's avonds kleedde ik me een beetje meer uit en daarna weer aan :+
  maandag 18 mei 2015 @ 03:20:03 #104
344469 Amsel
zonder t
pi_152702756
Klopt het nou dat je flesspeen 1 blijft geven bij (bv) drinken uit de fles?

En als je af en toe kv erbij geeft, dan blijf je toch op nr 1 hangen en stap je na 6 maanden niet over naar nr 2 toch?

Of heb ik het verkeerd onthouden / begrepen? Just checking :@
pi_152704421
Ik gebruik nog een newborn flesspeen idd, dan wordt veel beter aan de zuigbehoefte voldaan.
Qua kunstvoeding kun je nummer 1 blijven geven. Nummer twee bestaat om marketingredenen, niet voor de gezondheid van je kind.

Maar het zijn keuzes. Het één is niet per se beter dan het ander.
  maandag 18 mei 2015 @ 09:26:18 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_152704773
Ik heb voor de gein wel es speen 2 geprobeerd. Ze moest er vreselijk van huilen. Hier dus ook nog gewoon speen 1. Je tepel krijgt immers ook niet meer gaatjes als je baby groter wordt :+
disclaimer
  maandag 18 mei 2015 @ 09:33:08 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152704890
Niet :?. Daar zijn de tandjes toch voor? :P.
KuikenGuppy
  maandag 18 mei 2015 @ 09:36:49 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_152704968
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:33 schreef Burdie het volgende:
Niet :?. Daar zijn de tandjes toch voor? :P.
;(
disclaimer
pi_152705236
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 03:20 schreef Amsel het volgende:
Klopt het nou dat je flesspeen 1 blijft geven bij (bv) drinken uit de fles?

En als je af en toe kv erbij geeft, dan blijf je toch op nr 1 hangen en stap je na 6 maanden niet over naar nr 2 toch?

Of heb ik het verkeerd onthouden / begrepen? Just checking :@
Toen I op het kdv slechter ging drinken, zijn we wel op speen 2 overgegaan. Dan dronk hij toch weer wat meer (rond de 7-8 maanden denk ik). Maar anders zou ik het niet doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 mei 2015 @ 11:25:12 #110
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152707568
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:33 schreef Burdie het volgende:
Niet :?. Daar zijn de tandjes toch voor? :P.
_O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 18 mei 2015 @ 17:15:49 #111
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_152718189
Hoi O+

*Knipperdeknip*
En dit deed ik zonet :Y) Je moet toch wat als iedereen honger heeft :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 23% gewijzigd door Vlinder op 21-05-2015 15:57:58 (wegens hoofd verwijderd.) ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 18 mei 2015 @ 17:16:43 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_152718217
Omg zomaar met je borst in het openbaar!
disclaimer
  maandag 18 mei 2015 @ 17:18:26 #113
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_152718263
Ja, maar wegens geen subtiel shirt de doek er maar langs gedrapeerd :D :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_152718864
Wow koken met baby aan de borst :o :D _O_
  maandag 18 mei 2015 @ 17:43:15 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_152719090
Pannenkoeken!
disclaimer
  maandag 18 mei 2015 @ 17:43:49 #116
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152719113
Wooh Vlindur, je bent een supermam zo inmiddels :D kokend voeden!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152811778
Hoe lang is jullie ervaring blijft melk koel genoeg in een koeltasje met elementen? Een tasje wat je de hele dag bij je kan dragen dus niet een enorme koelbox. (In geval van een dag weg namelijk)
  donderdag 21 mei 2015 @ 07:09:51 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_152811784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 07:08 schreef Hilmo het volgende:
Hoe lang is jullie ervaring blijft melk koel genoeg in een koeltasje met elementen? Een tasje wat je de hele dag bij je kan dragen dus niet een enorme koelbox. (In geval van een dag weg namelijk)
ja hoor! Heb ik ook wel eens moeten doen!
disclaimer
pi_152811877
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 07:08 schreef Hilmo het volgende:
Hoe lang is jullie ervaring blijft melk koel genoeg in een koeltasje met elementen? Een tasje wat je de hele dag bij je kan dragen dus niet een enorme koelbox. (In geval van een dag weg namelijk)
:Y Ik gebruikte het koeltasje dat bij de kolf geleverd is, 's ochtends bevroren koelelement erin en 's avonds laat nog keurig gekoelde melk (verder de hele dag geen koelkast gezien)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 21 mei 2015 @ 07:34:00 #120
344469 Amsel
zonder t
pi_152811900
Blijft prima koud hoor :) En wie weet heeft die dierentuin zelfs wel een koelkast waar je de boel in mag zetten. Ze zullen vast zelf ook kolvende medewerkers hebben en die moeten de boel ook ergens kwijt, die staan ook niet met koeltas in de hand de olifantenhokken uit te schrobben ;)

Ik ben heel vaak verbaasd over hoeveel medewerking je krijgt als je vraagt om een kolfruimte. Zo fijn! In het theater, een congrescentrum, de sauna.. Ik ben geen fan van buiten de deur kolven, maar tot nu toe is het me altijd meegevallen.
  donderdag 21 mei 2015 @ 07:39:40 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_152811947
Ik kreeg eens een feestzaal in het partycentrum O+
disclaimer
  donderdag 21 mei 2015 @ 08:38:15 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152812503
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 07:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kreeg eens een feestzaal in het partycentrum O+
Ik ook! Ging de beste jongen ook nog eens allemaal kamerschermen om me heen zetten (hoefde helemaal niet van mij) omdat er anders misschien mensen door de kier of door het bovenlichtje zouden kunnen kijken :D O+

Het is hier klaar overigens ;(. Vind het toch wel jammer, hoewel de manier waarop heel natuurlijk is gegaan. Ze wil niet meer. Heb een dag of twee geleden nog gevoed op een rustig moment. Heel eventjes, een minuut of 2-3, heeft ze kalm en rustig bij me gedronken, met haar handjes friemelend aan mijn haar zoals 'vroeger'. Had echt het gevoel dat het de laatste keer was dus heb geprobeerd met een brok in mijn keel er echt bij stil te staan. Dat gevoel dat t de laatste keer was klopte ook wel want heb haar nog eens geprobeerd aan te leggen s ochtends en s avonds maar ze wilde niet eens tot de TSR en beet ( :X ) alleen lachend.

Suusje vindt het goed zo en ik dus ook O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Spees_Eend op 21-05-2015 08:47:37 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 08:40:03 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_152812518
Jammer spees, dat het klaar is, maar wel op een fijne manier gelukkig O+
disclaimer
pi_152812540
Spees dat heeft ze mooi bedacht zo! Jammer dat het nu echt klaar is maar op deze manier helemaal fijn! O+

Hier op werkdagen nooit een koelkast tot mijn beschikking gehad en dus altijd koeltasje met elementen. Ging altijd prima zo, deze hele dag :)
pi_152813117
Fijn dat je de laatste voeding ook bewust zo hebt kunnen doen, spees.
pi_152813981
Klinkt alsof het goed is afgesloten Spees, dat lijkt me fijn :)

Nog drie dagen en ik voed 25 maanden (omgwtf) , en Sticker is er weer zo dol op dat ik ineens Heel Bang ben dat hij nooit van de borst af komt :@ :')
pi_152814622
Oh jawel joh. Zodra hij bij zn vriendinnetje wil blijven slapen, zal hij écht gaan borstweigeren. :Y :P
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:36:31 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152814736
Of juist niet :P
KuikenGuppy
pi_152814950
Jammer dat het is gestopt, maar wel fijn dat je het hebt kunnen afsluiten Spees!

Zijn er hier meer die een minipil gebruiken? Ik heb Cerazette, in de bijsluiter staat dat je onregelmatig bloedverlies kan hebben. Dat heb ik ook, werd bijna week terug voor de 2e keer ongesteld, vrij licht maar, maar bloed nog heeel lichtjes door. M'n productie is daardoor (neem ik aan) al weer even om te janken, krijg er amper een fles per keer uitgekolft. Gister bijna evenveel Nutrilon als borstvoeding moeten geven.. Baal er wel van, vind kolven stuk minder fijn als ik het gevoel heb dat ik te weinig heb. Ook voelt het sowieso niet als borstvoeding omdat Q niet bij mij drinkt, laatste keer is weer meer dan een week terug. Vlak voor z'n tongriempje geknipt werd, dus of dat hem heeft geholpen voor aanhappen weet ik niet, hij heeft misschien 1x een goede poging gedaan erna en die mislukte. (Hij gebruikt z'n tong wel meer ineens, dat is wel fijn :) )

Nou staat in m'n kraamboekje geschreven dat ik een andere pil moet als ik stop met borstvoeding, dan is minipil niet genoeg. Nou vraag ik me dus af of 4-5x per dag kolven überhaupt genoeg is voor die pil, staat dat gelijk aan borstvoeden? Weet dat andere pillen de productie nog verder omlaag zullen gooien en wil nog zolang doorgaan als me lukt, maar zou wel fijn zijn als die minipil betrouwbaar is :o
pi_152819489
Dat je een andere pil zou moeten is regelrechte onzin. Ook als je niet lacteert, is de Cerazette prima in te zetten als anticonceptie. Echter, vanwege de nadelen (geen stopweek, spotting) wordt deze pil vaak niet gekozen en kún je, als je geen borstvoeding meer geeft (en daar valt kolven ook onder), voor een andere pil kiezen.
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:25:34 #131
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152819609
Vlindur ik had die foto's nog niet gezien. Voedend koken! Dat vind ik echt knap! Je ziet er stralend uit met je ventje.

Spees, fijn dat het voor jullie nu goed is.

Geval, heb je met de lactatiekundige nog geprobeerd aan te leggen? Wil je het zelf nog weer proberen?
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:44:00 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152822281
Vlindur :D O+

Spees, jammer dat het voorbij is maar wel heel fijn dat je het op deze manier kunt afsluiten en ook zo bewust een laatste keer hebt gevoed.

Gevalletje, ik slik ook de cerazette en voed nu ook nog maar 1x per dag of zo. Ik geloof niet dat ie nu minder goed werkt of zo ( :o )
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:38:08 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152824000
Oooh nog zo'n leukerd, Kyara :D *O*
KuikenGuppy
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:39:39 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_152824053
Drie leukerds toch?
disclaimer
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:00:48 #135
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_152824556
Fijn dat je het zo bewust hebt kunnen afsluiten Spees :Y

En voedendkoken viel in de praktijk reuze mee hoor ;)
*brult naar man die boven aan het werk is dat ie moet komen omdat Baby honger heeft, manlief schiet natuurlijk weer niet op, dus leg ik baby alvast aan. Ik draai 1 keer beide pannenkoeken en manlief neemt het over. Kon net een foto schieten 8-) :7
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_152832514
Ik ben hier niet vaak meer, maar ik kom dag zeggen. Na 20,5 maand ben ik vorige week gestopt met de bv. Na heel veel twijfelen en praten met (8> toch besloten om te stoppen om verder te komen met onze wens voor een tweede.

Niet gedacht dat ik het er zelf zo moeilijk mee zou hebben zeg... Heel wat traantjes gelaten de afgelopen week. :'( L. dronk nog 's avonds en 's ochtends en als ik haar tussen de middag naar bed bracht (bij (8> niet). De bv is altijd vlekkeloos verlopen, maar doordat L. een volledige flesweigeraar was, zat er ook altijd een soort druk op. Een avondje weg kon niet zo makkelijk. Het is altijd hangen en wurgen om haar genoeg te laten drinken en dat is ook het eerste wat ze niet doet als ze ziek is. Maar mijn meisje doet het heel goed, vraagt er nog wel om en huilt bij het naar bed gaan, maar zegt ook al heel stoer "nee drinken, drinken baby" (drinken is voor de baby). Ze eet overigens ineens wel de oren van mijn kop. :9

Ik zou nog niet gestopt zijn als de wens voor een tweede niet zo groot zou zijn, maar helaas ben ik daarvoor aangewezen op hormonen. Ik heb na heel veel informatie ingewonnen er wel voor gekozen om 3 cycli hormonen te gebruiken, maar dat was voor ons de grens en die is nu bereikt. Het zag er totaal niet naar uit dat L heel binnenkort zou gaan stoppen en nu dus met heel veel uitleggen en vertellen op hemelsvaartdag de laatste voeding gegeven. We hebben er nog wel hele mooie (buiten) foto's van gemaakt ;( En nu gaan we vol goede moed verder voor pixel 2.0. O-)

Overigens vond mijn lichaam het ook niet tof hoor, ik heb behoorlijke stuwing gehad en kreeg er ook nog een flinke buikgriep (zo erg dat ik flauw viel :r ) en verkoudheid overheen. }:|
pi_152833769
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:20 schreef WupWup het volgende:
Dat je een andere pil zou moeten is regelrechte onzin. Ook als je niet lacteert, is de Cerazette prima in te zetten als anticonceptie. Echter, vanwege de nadelen (geen stopweek, spotting) wordt deze pil vaak niet gekozen en kún je, als je geen borstvoeding meer geeft (en daar valt kolven ook onder), voor een andere pil kiezen.
Ohhh kijk, dus het zit toch anders dan ik begrepen heb! Al staat er echt in dat kraamboekje dat ik zou moeten overstappen dan.. Dit scheelt weer in onzekerheid, dank je! Wilde er niet de HA voor bellen, toen ik de assistente sprak om de pil aan te vragen, wist ze niet eens waarover ik het had. Moest het zelfs voor haar spellen en ik weet dat deze pil toch vaak voor komt..

Ja, lactatiekundige heeft 2x meegekeken. En met haar hulp heeft hij toen wel aangehapt. Dat was haast altijd zo, is er iemand bij die helpt, dan lukt het (uiteindelijk) wel. Probeer ik het daarna zelf, dan wil hij niet meer.. Zo nu en dan bied ik even de borst aan en af en toe sabbelt hij dan, soms moet hij al gelijk huilen. Als hij wel even probeert en gaat huilen, moest ik even stoppen en opnieuw proberen, lukt het weer niet dan stoppen. Lk zag na de 2e keer al als iets fijns voor bij het kolven omdat de kans dat het volledig bv zou worden klein was. Lukt het weer een keer: dan is het leuk en fijn, lukt het niet meer dan is het jammer maar ook goed..
Ik hou het nu maar zo en ben bang dat het nu echt niet meer gaat lukken, het is weer ruim een week terug en hij is inmiddels 9 weken. Vind het nog steeds jammer dat het vanaf het begin al slecht liep en het nooit goed is gelukt, had van tevoren een heel ander beeld in m'n hoofd.. Heb nu gedurende de 9 weken meerdere pogingen gedaan, denk niet dat het me nog gaat lukken om hem aan de borst te krijgen helaas. Geef mezelf daar wel de schuld van, had vanaf begin meer huid op huid moeten doen en merkte pas laat dat mijn stemming veel invloed had en die heeft erg gewisseld. Wilde te krampachtig hem aan laten happen en dat had een averechts effect

[ Bericht 15% gewijzigd door Gevalletje op 21-05-2015 20:56:02 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:34:46 #138
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_152839750
Vlindur :D Dat noem ik nou multitasken _O-

Gevalletje niet jezelf de schuld geven. Je doet enorm je best en je geeft toch al 9 maanden moedermelk en dat is al heel wat als het zo moeilijk gaat allemaal :*

Hier alweer 11 maanden mijn jochie aan de borst O+

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:52:42 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152861771
Wat een mooie foto Chanty O+ *O* 11 maanden!
KuikenGuppy
  vrijdag 22 mei 2015 @ 18:53:10 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152861787

Cover van de Elle
KuikenGuppy
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:08:11 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_152862186
Chanty O+ dat wijsvingertje!
disclaimer
pi_152889809
Chanty, wat mooi! Bijna een jaar!!

Die Elle cover vind ik ook wel mooi.

Spees, fijn dat je het goed kon afsluiten! Dat is toch wel belangrijk, voor de herinnering en dat je die kunt koesteren.

Ik ben zelf weer behoorlijk onder de indruk van hoe de natuur werkt. Tien dagen op reis geweest en alleen maar heel kort kunnen kolven af en toe tussendoor. Ik heb wel echt geprobeerd iedere dag heel eventjes te kolven. Vijf minuten, soms iets langer. Meestal kwam er niet meer dan 40cc uit per keer, beide borsten.

Maar nu ik sinds begin van de middag weer thuis ben, is I al vaak aan de borst geweest. En op een gegeven moment voelde ik dat het begon te stromen, en I had ook de hik erna. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152908568
Franny, wat fijn dat het zo is gelukt! En mooi hoe dat werkt inderdaad.

Chanty O+

Hier vandaag 6 maanden borstvoeding. Aan het begin echt niet gedacht dat het zo lang zou lukken, ben er blij mee. O+
  zondag 24 mei 2015 @ 14:49:09 #144
344469 Amsel
zonder t
pi_152915492
Wat fijn Franny!

Ik werd gisteren compleet overvallen door vriendinnen die een vrijgezellenfeest voor me hadden georganiseerd :o Ben al een jaar getrouwd, maar ik had 'm nog tegoed 8-) En mét kolfpauze zelfs O+ Heb die melk wel weggegooid, denk dat het alcoholpercentage erin iets te hoog was voor baby :+
pi_152918089
Zes maanden mijlpaal, *O* .

Amsel, wat leuk! Goede vriendinnen zijn goud waard. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_152921884
Franny_G O+ Mooi zeg!

Chanty 11 maanden *O*! Lieve foto O+

Amsel, tof!

Gevalletje :*. Jammer dat het niet zo loopt als je gewild had.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 24 mei 2015 @ 20:30:22 #147
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_152926098
*O* 6 maanden *O*

En Franny goed om te lezen dat de melk gewoon weer stroomt na zo lang geen voeding en dat je kleintje het niet zo snel verleerd. Niet dat ik verwacht zo lang van huis te gaan, maar als hij een keertje minder wil drinken weet ik wel dat mijn productie niet meteen helemaal om zeep wordt geholpen :)

Amsel wat tof een vrijgezellenfeest na dato :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_152926411
Tof, die cover :)
  maandag 25 mei 2015 @ 21:41:46 #149
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_152958220
Wauw, nu op tlc een stel van 2 vrouwen die een 3 ling hebben gekregen. De vrouw die zwanger was kon om de een of andere reden (borstoperatie maybe) niet of weinig melk produceren. Dus de andere vrouw heeft hormonen geslikt en heeft de borstvoeding gedeeltelijk op haar genomen.

Mooi om te zien!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_152958870
Mooie cover!

Mijnes van 10 maanden krijgt voor en na mijn werk bv. Overdag flesje bv en vast voedsel en water. Als ik thuis kom wil ze vaak drinken (korte sessies). Vaak! Samen in bad=drinken, op schoot = drinken, spelen = drinken. Op zich wil ik haar daari. Tegemoet komen, ze heeft me immerd 8u moeten missen. Maar ik word er ook een pietsje kriegel van.
Hoe ervaarden jullie de periode nadat jullie zijn gaan werken?
pi_152960453
Hier is het ook veel drinken als ik thuis kom want bv in fles/ beker/whatever wordt geweigerd.
Vind het zelf nog wel te doen en knus.

Wat ik minder vind is een tepel met serieuze gaatjes :(
Meneer beet zo hard ineens dat het zelfs bloedde.
Leuk die tandjes die doorkomen, elke keer weer bij een nieuwe tand een bijtfestijn }:|
pi_152985669
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Mooie cover!

Mijnes van 10 maanden krijgt voor en na mijn werk bv. Overdag flesje bv en vast voedsel en water. Als ik thuis kom wil ze vaak drinken (korte sessies). Vaak! Samen in bad=drinken, op schoot = drinken, spelen = drinken. Op zich wil ik haar daari. Tegemoet komen, ze heeft me immerd 8u moeten missen. Maar ik word er ook een pietsje kriegel van.
Hoe ervaarden jullie de periode nadat jullie zijn gaan werken?
Hier geen werk, maar ik merk wel dat Sticker ineens weer enorm veel aan de borst wil sinds mijn week in het ziekenhuis. Is echt behoefte aan contact, aan nabijheid. Om eerlijk te zijn word ik er ook wel kriegel van, zeker omdat hij voordat ik in het zkhs belandde nachtten doorsliep en nu dus weer elke 3 uur de borst wil. Ik geef er maar aan toe, omdat ik wil voorzien in zijn behoefte. En ik hoop heel hard dat het snel weer over is.
pi_152986795
*O* Even jompelen voor onze 18 maanden *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 mei 2015 @ 20:40:15 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152987315
Ik had vanmiddag in de trein Michael aan de borst, toen er een vrouwtje instapte met een bijna-dreumes. Dat meisje zit michael drinken en begint te jammeren bij mama. Nou had ik die moeder al wat zien fröbelen bij d'r schouderbandjes onder d'r shirt, maar na een paar minuten gaf ze toe, 't meiske (acht maanden) wilde ook de borst: ze was jaloers op Michael die wél in de trein mocht drinken. Hoe vaak gebeurt het dat je twee moeders tegelijk in de trein ziet voeden :D :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_152987678
L-E, ik hoop met je mee. :*

Mabawa *O*

Djmo echt leuk zeg O+
pi_152994023
Zag deze op facebook :D
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:01:45 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_152994210
Ik gnorkte _O-
disclaimer
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:03:59 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152994311
Ja, die is grappig :D

LE :*

Mabawa *O*
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:01:34 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152996251
Mijn koetje wilde liever melk van mama dan melk van een andere koe

pi_152998615
Nohhh koetje O+
pi_152999939
Mabawa 18 maanden! *O* *O* Geweldig!

Kyara, wat een leuk koetje aan de borst O+

Djmo grappig en idd zeldzaam!

Room, hier was het eigenlijk vooral bij thuiskomst lang drinken (destijds bij peuter). En 's nachts 3-4x tot ongeveer 9 maanden. Daarna nog 1 of 2x 's nachts. De lange sessie bij thuiskomst duurde langer voor hij daar niet meer om vroeg, zo rond de 12-14 maanden denk ik. Scheelde wel, kon ik ook weer eens wat doen met koken of tafel dekken :P.

Peuter was nooit zo van overdag drinken, dat beperkte hij vrij snel tot alleen rondom slaapjes (ervoor en erna). Hij is nog steeds een kind dat weinig drinkt overigens.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:52:03 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153006265
Gaan er van hier nog mensen naar ON op 6 juni?
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:53:15 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_153006298
Ik heb er naar zitten kijken. Waarom zou ik er heen willen? (Geen oordeel he, oprechte vraag!)
disclaimer
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:58:10 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153006484
Helaas niet, wij gaan die nacht op vakantie.

Ik vond het een heel leuke beurs. Ook leuk met kinderen (denk ik). Wat ze verkopen moet wel een beetje in je straatje passen (jumpsuits, draagdoeken, wasbaar, houten speelgoed, borstvoeding). Hier een thuiswedstrijd dus vind het oprecht jammer dat ik niet kan gaan.
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:59:15 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153006529
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:53 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb er naar zitten kijken. Waarom zou ik er heen willen? (Geen oordeel he, oprechte vraag!)
Wij zijn er 8-).
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:59:56 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_153006553
hehehe ja, ik ging er wel van uit dat ze geen vtech speelgoed, nijntjekoeken en plastic zwaardjes zouden verkopen :D
Maar is er ook nog meer dan verkoop? Workshops, lezingen?
disclaimer
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:00:04 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_153006562
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij zijn er 8-).
Ok ik kom.
disclaimer
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:00:24 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153006576
Persoonlijk ga ik er naartoe omdat ik het een fijn, relaxed en openminded evenement vind. Met interessante lezingen, leuke kraampjes en vooral heel veel positieve en ontspannen ouders. Waar niemand op kijkt als je met draagdoek loopt of je kind aanlegt.
Vorige keer deed ik er een hoop inspiratie en ideeën op.
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:01:29 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153006614
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
hehehe ja, ik ging er wel van uit dat ze geen vtech speelgoed, nijntjekoeken en plastic zwaardjes zouden verkopen :D
Maar is er ook nog meer dan verkoop? Workshops, lezingen?
Ja, geloof het wel. Maar die vond ik zelf beetje lastig te volgen met al die kinderen. Moeilijk focussen.
Check de site anders even wat er zoal is :)
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:01:30 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153006616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
hehehe ja, ik ging er wel van uit dat ze geen vtech speelgoed, nijntjekoeken en plastic zwaardjes zouden verkopen :D
Maar is er ook nog meer dan verkoop? Workshops, lezingen?
Workshops, lezingen, kraampjes en eten 8-).
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:01:58 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153006629
Burdie, ben jij vorig jaar ook op het Kiind festival geweest?
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:05:47 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153006735
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:01 schreef Kyara het volgende:
Burdie, ben jij vorig jaar ook op het Kiind festival geweest?
Helaas niet, toen zaten wij op een tropisch eiland 8-).
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:07:52 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153006803
Texel? ;)

Volgend jaar wel? Want dat was vorig jaar echt heel leuk O+
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:09:43 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153006863
Kreta :D en we gaan daar meestal eind september naartoe, maar misschien plannen we dit jaar om het kiind festival heen ;).
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:15:36 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153007036
Het is de moeite waard hoor :Y
pi_153007295
Ik zag die foto hierboven ban Wup wup

Zijn er mensen die n voedingsdoek of iets gebruiken?

Of een sjaal of iets dergelijks?

Hier nogal wat mensen rond ons die vinden dat je dan maar in n hoekje of andere ruimte moet gaan zitten.
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:26:39 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_153007362
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:24 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik zag die foto hierboven ban Wup wup

Zijn er mensen die n voedingsdoek of iets gebruiken?

Of een sjaal of iets dergelijks?

Hier nogal wat mensen rond ons die vinden dat je dan maar in n hoekje of andere ruimte moet gaan zitten.
Ik heb 1 keer een hydrofiel gebruikt als afdak, maar dat was wel in de bedrijfskantine op vrijdag om 12:00 :')
Verder nooit. Ik kan behoorlijk discreet voeden zonder lappen.
disclaimer
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:28:38 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153007436
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:24 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik zag die foto hierboven ban Wup wup

Zijn er mensen die n voedingsdoek of iets gebruiken?

Of een sjaal of iets dergelijks?

Hier nogal wat mensen rond ons die vinden dat je dan maar in n hoekje of andere ruimte moet gaan zitten.
Een vriendin van me gebruikte zo'n voedingsschort.



Ik denk altijd:
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:29:26 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153007472
KuikenGuppy
pi_153007652
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:29 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:35:07 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153007682
Je kunt ook deze gebruiken.
KuikenGuppy
pi_153007854
Ik heb net rijstebloem gekocht bij Appie om te kijken als ik late diensten heb dat ivm het weigeren van fles er dan maar pap ingaat.
Dat hij zo de bv krijgt en vocht.
Heb nog voor minimaal 3mnd aan voeding in de vriezer liggen :o
Vanavond mag vriend dus het bedritueel doen zonder mij om te kijken of het werkt, weekend past mijn moeder op dan hebben we het alvast geprobeerd.
En dan kolf ik wel weer verder de voorraad bij.
pi_153007902
Heel fraai zo'n tent! :+

Maar ik zit me serieus af te vragen hoe je dat precies doet. Met n sjaaltje ervoor? Ik zou me niet op mijn gemak voelen om te voeden in t bijzijn van sommige mensen. (komt deels door hun mening hierover)
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:46:17 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153008061
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
Heel fraai zo'n tent! :+

Maar ik zit me serieus af te vragen hoe je dat precies doet. Met n sjaaltje ervoor? Ik zou me niet op mijn gemak voelen om te voeden in t bijzijn van sommige mensen. (komt deels door hun mening hierover)
Met een voedingsshirt zie je haast niks toch? Maar als ik me ergens niet fijn voel om te voeden, ga ik even afgezonderd zitten
KuikenGuppy
pi_153008118
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Met een voedingsshirt zie je haast niks toch? Maar als ik me ergens niet fijn voel om te voeden, ga ik even afgezonderd zitten
Dat weet ik nog niet precies. Ik heb bij onze zoon 6 weken gekolfd en niet aan de borst gevoed.

Ik wil dit keer een nieuwe poging doen, maar dan wel aan de borst.

Ik ken heel weinig mensen die bv geven.
pi_153008179
Ik zag op een vliegveld ooit een moeder die dus echt pal in het zicht, halfbloot zat te voeden. Ik heb er zelf geen moeite mee, maar ik snap dat niet iedereen dat hoeft te zien.
Ikzelf zocht een rustig plekje. En er waren dan soms mensen die vroegen of ze mochten kijken (bekenden!). Wie t niet wilde zien, zag niks.
Professioneel gifmenger.
pi_153008205
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Met een voedingsshirt zie je haast niks toch? Maar als ik me ergens niet fijn voel om te voeden, ga ik even afgezonderd zitten
+1 Bij sommige mensen (schoonfamilie en vrienden van vriend) ga ik ergens anders zitten.
En klooien met sjaal maakt het vind ik ingewikkelder.
De tip van hier hemdje onder shirt, shirt omhoog, hemd onder je borst trekken en dan je bh losklikken vind ik nog altijd een hele goeie tip geweest.
pi_153008286
Ik weet wel dat voeden in openbaar of niet opvalt en als mensen het zien krijg ik meestal een glimlach en zie je mensen er vol bewondering naar kijken.
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:34:14 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_153009673
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:51 schreef BlueEyes het volgende:
Ik weet wel dat voeden in openbaar of niet opvalt en als mensen het zien krijg ik meestal een glimlach en zie je mensen er vol bewondering naar kijken.
Ja dit. Eigenlijk hebben alleen hele jonge jongemannen er soms moeite mee volgens mij. Maar misschien zijn ze wel gewoon boos omdat ze door hun jongemannenhormonen van een halve tepel al een boner krijgen, denk ik.
disclaimer
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:39:25 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153009805
Ik heb juist de indruk dat het vooral vrouwen zijn die moeilijk doen.
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:42:15 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_153009853
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:39 schreef Kyara het volgende:
Ik heb juist de indruk dat het vooral vrouwen zijn die moeilijk doen.
misschien kom ik te veel op FOK :')
disclaimer
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:07:34 #192
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153010581
Ik heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat er moeilijk over werd gedaan en heb best veel openbaar gevoed.

misschien komt het omdat ze hier zogende kalfjes gewend zijn :')
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:10:49 #193
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153010691
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:57 schreef WupWup het volgende:
Zag deze op facebook :D
[ afbeelding ]
:D _O-

Mabawa 18 maanden alweer *O*

Kyara wat schattig O+ en die grote ogen!

Ik heb nog nooit gemerkt dat iemand moeite had met voeden in het openbaar. Ik zoek wel een rustig hoekje op, ook zodat Lucas niet elke vijf seconden loslaat om te kijken. En waar ik hier thuis rustig twee tieten eruit laat hangen, doe ik dat dan natuurlijk niet. Gewoon shirt omhoog aan een kant en voedingsbh los en net de tepel onder het shirt uit laten komen. Lucas en mijn arm bedekken het blote gedeelte van mijn buik. Als iemand daar issues mee heeft dan moet ie maar naar een land verhuizen waar mensen in burka lopen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153010728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:07 schreef AwayTL het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat er moeilijk over werd gedaan en heb best veel openbaar gevoed.

misschien komt het omdat ze hier zogende kalfjes gewend zijn :')
Plattelandsgebied?
Professioneel gifmenger.
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:26:02 #195
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153011114
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:12 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Plattelandsgebied?
:Y
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_153015802
We zien t wel. Ik heb 2 bv hemdjes en 2 bv shirtjes. En de rest zien we dan wel. Eerst maar kijken of t lukt.

Ben dat boek aan t lezen van Stefan Kleintjes en weet nu 100% zeker dat ik dit keer het weer ga proberen.
  woensdag 27 mei 2015 @ 20:07:29 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153017540
Misschien kan je alvast het telefoonnummer van een LK in de buurt opzoeken, dan hoef je dat niet nog te doen als het straks misschien nodig zou zijn.
KuikenGuppy
pi_153017647
Die zit hier om de hoek. In het zelfde pand als de ha en vk. Daar zit een inloopspreekuur.

Maar ze heeft ook n thuisnummer waar je heen kan bellen. Die kan ik nog wel even ergens noteren. Bedankt!
pi_153032831
Whehe, die tent o|O

Ik gebruik geen doek of schort of wat ook. Als mensen een probleem hebben, mogen ze het probleem lekker bij zichzelf houden ;) Als ik me afzonder, doe ik dat omdat kind anders te afgeleid is. Maar ik geloof dat we die fase inmiddels gehad hebben gelukkig.
pi_153043767
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:24 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik zag die foto hierboven ban Wup wup

Zijn er mensen die n voedingsdoek of iets gebruiken?

Of een sjaal of iets dergelijks?

Hier nogal wat mensen rond ons die vinden dat je dan maar in n hoekje of andere ruimte moet gaan zitten.
Nooit gebruikt. L hapte erg goed en snel aan dus lag ze binnen no time voor het blote gedeelte. Ik heb r zelfs eens gevoed terwijl ik in gesprek was met opa. Hij had niks door. :D
pi_153043822
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:24 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik zag die foto hierboven ban Wup wup

Zijn er mensen die n voedingsdoek of iets gebruiken?

Of een sjaal of iets dergelijks?

Hier nogal wat mensen rond ons die vinden dat je dan maar in n hoekje of andere ruimte moet gaan zitten.
Ik vond het altijd wel prettig om een sjaal te gebruiken om het een beetje af te dekken. Of een stuk van een draagdoek, omdat ik die toch meestal bij me had. Tenminste, als ik niet thuis was.

Mensen hebben er soms een uitgesproken mening over, maar als ze dan eenmaal zien hoe je in staat bent heel discreet te voeden dan is het ineens helemaal geen punt.

Ik moet wel zeggen dat ik sinds I 8 maanden is niet meer in het openbaar voed, omdat ik me daar niet prettig bij voel en ze ook iets anders dan borstvoeding kan krijgen. I accepteert dat trouwens ook, en zal ook niet aan mijn shirt gaan trekken of zoiets en dat vind ik wel heel fijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153043865
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:39 schreef Kyara het volgende:
Ik heb juist de indruk dat het vooral vrouwen zijn die moeilijk doen.
De enige keer dat iemand duidelijk liet blijken dat het wat hem betreft 'not done' was wat ik deed (of wilde doen) was het een man. Eentje van mijn eigen leeftijd ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 mei 2015 @ 19:12:00 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153047601
ik heb franse uiensoep gegeten anderhalf uur terug .. meneer heeft een kwartier geleden bij me gedronken en ligt nu luid ruftend in de box. puur windjes .. gelukkig geen krampjes :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 31 mei 2015 @ 11:47:06 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153122044
Kuiken is een nachtje uit logeren, ik kan niet wachten tot ik hem straks weer zie en hij weer bij me kan drinken O+.
Meer moeders die dit herkennen, dat je je er echt een beetje op kan verheugen? :D *;.
KuikenGuppy
pi_153122421
Ja, iedere keer als ik haar uit mijn werk van het kdv haal, zie ik uit naar ons half uurtje bijkomen op de bank.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153122571
Ik bedek mn borst alleen als ik niet zo'n envelopje kan maken zeg maar, dus sls mn hele borst zichtbaar is. Ik vind dat zelf niet prettig. Als ik zo'n envelopje heb, zie je werkelijk niets. Ik is met mn hand mn borst uit mn kleding en houdt mn hand er op tot beeb er aan ligt. Als je daar aanstoot aan neemt, heb je m.i. een probleem :P

+1 op Fran, gezellig half uurtje 'bijkletsen' na mn werk ❤️
pi_153122654
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:47 schreef Burdie het volgende:
Kuiken is een nachtje uit logeren, ik kan niet wachten tot ik hem straks weer zie en hij weer bij me kan drinken O+.
Meer moeders die dit herkennen, dat je je er echt een beetje op kan verheugen? :D *;.
Jaaaa O+

Hier altijd 'shirtjeomhooghempjeomlaag' en je ziet echt nauwelijks iets. Ik voed wel openbaar maar tegenwoordig steeds minder omdat hij toch niet zoveel meer drinkt overdag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 mei 2015 @ 12:14:32 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153122678
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153190238
Commentaar zou ik echt heel erg vinden. Je zit er inderdaad niet bloot bij en er moet toch gevoed worden. Ook gaat R richting de 8 maanden, hij eet nog niet echt ander spul, dus bij honger krijgt hij de borst.
pi_153212168
Dreumes (bezig met taal) wijst naar speen. Dus ik zeg voor: "dat is je speen. Speen."
(Denkt er even over na...)
Glundert: "Bossjjjt!" *)
:D O+
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:23:05 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_153215430
da's de beste speen :Y
disclaimer
pi_153216050
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:09 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik bedek mn borst alleen als ik niet zo'n envelopje kan maken zeg maar, dus sls mn hele borst zichtbaar is. Ik vind dat zelf niet prettig. Als ik zo'n envelopje heb, zie je werkelijk niets. Ik is met mn hand mn borst uit mn kleding en houdt mn hand er op tot beeb er aan ligt. Als je daar aanstoot aan neemt, heb je m.i. een probleem :P

+1 op Fran, gezellig half uurtje 'bijkletsen' na mn werk ❤️
Ik zou willen dat dat kon! Ellie wil alleen happen als ze daar meer dan voldoende ruimte voor heeft _O-.
Home is where the O+ is...
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:00:07 #213
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153216330
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:04 schreef WupWup het volgende:
Dreumes (bezig met taal) wijst naar speen. Dus ik zeg voor: "dat is je speen. Speen."
(Denkt er even over na...)
Glundert: "Bossjjjt!" *)
:D O+
O+

Hier worden ze tegenwoordig "borstels" genoemd.
Zit die grapjas bij me achterop de fiets, druk mijn rug betastend te roepen: "Oh nee, mama d'r borstels zijn kwijt, hahahaha!!"
:D

Ik zoek tegenwoordig in het openbaar meestal ook een rustig plekje op om te voeden. Omdat ik me daar zelf prettiger bij voel, vooral ook omdat er weinig discreets meer aan is...
Kleintje wil letterlijk en figuurlijk bijtanken en probeert zoveel mogelijk huidcontact te maken, dus ik zit er dan niet al te charmant bij :')
.... met gevoel voor drama....
pi_153217349
Hahah kersjes! O+

Hoe ging, gaat dat bij jullie rond 9 maanden? Bijvoeding gaat hier prut, alleen fruit beetje maar dat kan je geen voeding noemen en we gaan nu naar de 8 maanden toe. Kan me niet voorstellen dat hij overdag ander eten eet over een maand. Kan snel gaan maar toch. Ivm het kolfrecht. Krijg nu toch steeds meer zenuwen, dat het dichterbij komt en eten nog niks is. Vriezer zit vol en ik werk maar 3 dagen maar toch... Aten die van jullie rond 9 maanden al echt veel meer? Hoe vaak nog de borst, in het weekend bijv, en hoe vaak fles bv?
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:42:48 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_153217402
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:40 schreef Hilmo het volgende:
Hahah kersjes! O+

Hoe ging, gaat dat bij jullie rond 9 maanden? Bijvoeding gaat hier prut, alleen fruit beetje maar dat kan je geen voeding noemen en we gaan nu naar de 8 maanden toe. Kan me niet voorstellen dat hij overdag ander eten eet over een maand. Kan snel gaan maar toch. Ivm het kolfrecht. Krijg nu toch steeds meer zenuwen, dat het dichterbij komt en eten nog niks is. Vriezer zit vol en ik werk maar 3 dagen maar toch... Aten die van jullie rond 9 maanden al echt veel meer?
Hilmo, misschien niet wat je wil horen, maar. Als jij straks maar 1 keer per dag kan kolven (in je lunchpauze) en je vriezervoorraad is op (geen idee hoeveel daar in zit?) dan kan je ook gewoon een fles Nutrilon laten geven he. Dat inzicht heeft mij ook stukken meer rust gegeven!
disclaimer
pi_153217537
Hier is na iets meer dan drie jaar borstvoeding geven de koek helaas op. Ik gok dat het komt omdat ik nu 9 weken zwanger ben?
Ze wil nog wel drinken ook al zit er niks meer, of is dat niet verstandig om te doen?
pi_153217719
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:48 schreef Xanteh het volgende:
Hier is na iets meer dan drie jaar borstvoeding geven de koek helaas op. Ik gok dat het komt omdat ik nu 9 weken zwanger ben?
Ze wil nog wel drinken ook al zit er niks meer, of is dat niet verstandig om te doen?
Gefeliciteerd! Bij mij liep mijn productie al terug bij 6 weken zwangerschap, dus goed mogelijk dat dat de/een oorzaak is :). Gelukkig heb je uitzicht op een nieuwe mooie bv-periode!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 juni 2015 @ 15:34:40 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153218877
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:47 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik zou willen dat dat kon! Ellie wil alleen happen als ze daar meer dan voldoende ruimte voor heeft _O-.
Herkenbaar! Hier moet de borst ook vaak "groter" ;) En de andere borst moet ook altijd ontbloot. Ook als er maar 1 drinkt.
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:13:53 #219
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153221618
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:48 schreef Xanteh het volgende:
Hier is na iets meer dan drie jaar borstvoeding geven de koek helaas op. Ik gok dat het komt omdat ik nu 9 weken zwanger ben?
Ze wil nog wel drinken ook al zit er niks meer, of is dat niet verstandig om te doen?
Heeey :W
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

En er zijn volgens mij best wat kindjes die tijdens een zwangerschap droog drinken. Zolang het jou verder geen pijn doet, dan kan dat best :Y
.... met gevoel voor drama....
pi_153230866
Dank je Phaidra en Kersjes :)

Maar hoe doe je dat als je borsten colostrum gaan aanmaken voor de nieuwe baby? Dan neem ik aan dat C dan tijdelijk niet bij mij moet gaan droog drinken?

Ik vind het best emotioneel dat het zo ineens is gestopt. Geestelijk was ik er nog niet klaar voor blijkbaar. Altijd gedacht dat C degene was die zou gaan aangeven wanneer het genoeg was, maar nu werkt mijn lichaam niet mee. Elke keer die zielige pruillip van haar als ze erachter komt dat er weer niks zit maakt het niet gemakkelijker.
pi_153231034
Awww, das wel sneu he? Gefeliciteerd met je zwangerschap!

C mag prima de colostrum drinken hoor, lekker laxerend ook :+ Je lijf blijft het gewoon aanmaken tot na de bevalling van de placenta.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_153231179
Super, dan doen we dat! Dank je voor het duidelijke antwoord :D
pi_153232962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:46 schreef Xanteh het volgende:
Dank je Phaidra en Kersjes :)

Maar hoe doe je dat als je borsten colostrum gaan aanmaken voor de nieuwe baby? Dan neem ik aan dat C dan tijdelijk niet bij mij moet gaan droog drinken?

Ik vind het best emotioneel dat het zo ineens is gestopt. Geestelijk was ik er nog niet klaar voor blijkbaar. Altijd gedacht dat C degene was die zou gaan aangeven wanneer het genoeg was, maar nu werkt mijn lichaam niet mee. Elke keer die zielige pruillip van haar als ze erachter komt dat er weer niks zit maakt het niet gemakkelijker.
Agos ;( dat is niet leuk nee. I. Heeft nog tot 34 weken zwangerschap voor het slapen gaan gedronken, volgens mij toen ook zonder melk. Maar hem maakte het niet uit of er wel of niet wat uitkwam. Als ik vroeg of er nog melk was, zei hij van wel. Maar ik hoorde hem niet meer slikken en tsr kreeg ik al vanaf een week of 6-8 niet meer.

Het kan op zich prima, tandemvoeden. Het was niet mijn streven, maar als I nog graag gedronken had, had dat wel gemogen van mij. Maar vlak voor de bevalling wilde hij opeens zelf niet meer. Heel gek vond ik dat. Maar toch ook wel fijn dat ik niet hoefde na te denken hoe ik dat precies wilde gaan doen als de baby er eenmaal was.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 juni 2015 @ 23:33:11 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153235561
De vorige keren is de bv bij mij gestopt omdat ik weer zwanger was, uitgedroogd raakte en afbraakstoffen in mijn bloed kreeg waardoor de smaak van de melk veranderde. Dat sippe, zuur kijkende snoetje, hoofdschuddend roepend "niet lekker".
-O-

Xanteh, straks ga je nog tandemmen!
.... met gevoel voor drama....
pi_153240148
Wat rot Kersjes. Dan voel je je al zo slecht en dan dat erbij ;(
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:13:46 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_153269402
Voordat ik met de naaimachine bezig ga: heeft er iemand een pumpease liggen in maat L waar ze vanaf wil? Mijn XL is te groot geworden :')
disclaimer
pi_153332819
Na bijna 3 jaar bv geven gaat mijn rechterborst opeens lekken :'). Echt nog nooit gelekt en nu opeens wel... WHYYYYYY?
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 juni 2015 @ 19:43:14 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153332956
In het kader van borstvoeding is doodgewoon: Ik was met de jongens onderweg naar huis en we kwamen langs een speeltuintje. Ik had gezegd dat ze even mochten glijden en dan weer door zou gaan. Puntje bij paaltje wilden ze natuurlijk niet mee komen, dus ik probeer ze te overreden : "Kom jongens, Michael wil ook drinken"

Jan: maar je kan hem hier ook voeden hoor mam!
Geert: Ja daar is een bankje!

O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153333970
O+ 8-)
pi_153334532
Slim bedacht van je jongens Djmo! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 juni 2015 @ 21:16:12 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153336167
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:31 schreef Phaidra het volgende:
Slim bedacht van je jongens Djmo! :D
ja vond ik ook wel, ongeacht of ze nou het welzijn van Michael voor ogen hadden, of hun eigen welzijn :P ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 8 juni 2015 @ 07:21:50 #232
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153344774
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:37 schreef Phaidra het volgende:
Na bijna 3 jaar bv geven gaat mijn rechterborst opeens lekken :'). Echt nog nooit gelekt en nu opeens wel... WHYYYYYY?
:o

Haha DJMO, dat was ook wel een vrij slappe smoes!

Altijd, overal en in elke situatie je kind kunnen voeden.
Borstvoeding geven rules O+
.... met gevoel voor drama....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 juni 2015 @ 07:35:48 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153344824
i know; maar ik had de stille hoop dat de jongens er wel in zouden trappen .. maar ja, als mama zelfs op de trap in de trein kan voeden, waarom dan niet op een bankje in de speeltuin :') ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153345669
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 07:21 schreef Kersjes het volgende:

[..]

:o

Haha DJMO, dat was ook wel een vrij slappe smoes!

Altijd, overal en in elke situatie je kind kunnen voeden.
Borstvoeding geven rules O+
Alleen als A uit links drinkt, dan gaat rechts lekken. Ik dacht eerst dat ik dan elke keer met mijn arm een beetje op rechts leunde (bijvoorbeeld omdat ik met telefoon bezig was) maar ik gister heb ik er eens op gelet. Gaat gewoon vanzelf :o!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 juni 2015 @ 09:30:07 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153345927
Mijn neefje van 7 was hier laatst een dagje op visite, en kuiken had dorst. Dus ik leg 'm aan. Zegt mijn neefje: "dat is heel gewoon hoor, dat hij nog borstvoeding krijgt. Sommige mensen denken dat het alleen voor kleine babies is, maar voor wat oudere kindjes is het ook heel gewoon hoor. Helemaal niet raar" :').
Die was kennelijk van te voren goed gedrilled door z'n ouders :+.

Overigens hebben zowel hij als zijn oudere zus mij een 'leuke anekdote' verteld: "babies krijgen melk uit de borst he. Nou ik kreeg slagroom!"
Z'n zus zei er bij dat het voor andere babies een uitdrukking is, maar dat zij écht slagroom kreeg (ik moest aan Ross en zijn hond denken :') ).
KuikenGuppy
  maandag 8 juni 2015 @ 09:48:12 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_153346183
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 09:30 schreef Burdie het volgende:
Mijn neefje van 7 was hier laatst een dagje op visite, en kuiken had dorst. Dus ik leg 'm aan. Zegt mijn neefje: "dat is heel gewoon hoor, dat hij nog borstvoeding krijgt. Sommige mensen denken dat het alleen voor kleine babies is, maar voor wat oudere kindjes is het ook heel gewoon hoor. Helemaal niet raar" :').
Die was kennelijk van te voren goed gedrilled door z'n ouders :+.

Overigens hebben zowel hij als zijn oudere zus mij een 'leuke anekdote' verteld: "babies krijgen melk uit de borst he. Nou ik kreeg slagroom!"
Z'n zus zei er bij dat het voor andere babies een uitdrukking is, maar dat zij écht slagroom kreeg (ik moest aan Ross en zijn hond denken :') ).
_O- het zijn net voicerecorders :D
disclaimer
pi_153346430
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 09:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Alleen als A uit links drinkt, dan gaat rechts lekken. Ik dacht eerst dat ik dan elke keer met mijn arm een beetje op rechts leunde (bijvoorbeeld omdat ik met telefoon bezig was) maar ik gister heb ik er eens op gelet. Gaat gewoon vanzelf :o!
Dat heb ik nog steeds :D
Home is where the O+ is...
pi_153347090
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:33 schreef Kersjes het volgende:
De vorige keren is de bv bij mij gestopt omdat ik weer zwanger was, uitgedroogd raakte en afbraakstoffen in mijn bloed kreeg waardoor de smaak van de melk veranderde. Dat sippe, zuur kijkende snoetje, hoofdschuddend roepend "niet lekker".
-O-

Oei, dat klinkt niet te best :{
pi_153347606
Kersjes had hyperemesis hè. Het gaat niet zo bij elke voedende zwangere ;)
pi_153347920
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:02 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dat heb ik nog steeds :D
Ik heb het tot nu toe nog nooit gehad! Dus ik keek wel een beetje vreemd op :P.

Burdie :D _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153352413
Hoi!

Over vijf weken ben ik uitgerekend en als alles goed gaat wil ik borstvoeding gaan geven. Maar wat moet ik dan in huis hebben? In hoeverre moet je al voor de bevalling flesjes en een kolf regelen?
pi_153352933
Een kolf zou ik nog niet aanschaffen. Als je er in de kraamweek eentje nodig hebt om je productie op gang te krijgen, dan kun je beter een krachtige huren van de lactatiekundige/het kraamzorgbureau/het ziekenhuis.

Flesjes hebben wij niet gekocht, maar er zaten er wel ergens een paar in van die gratis dozen. Toen live voeden even niet ging, hebben we I gevoed met een spuitje dat we van de verloskundige kregen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 8 juni 2015 @ 14:26:31 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_153353058
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoi!

Over vijf weken ben ik uitgerekend en als alles goed gaat wil ik borstvoeding gaan geven. Maar wat moet ik dan in huis hebben? In hoeverre moet je al voor de bevalling flesjes en een kolf regelen?
Hoi O+
De meningen daarover zijn een beetje verdeeld. In principe heb je niets nodig als je borstvoeding wil gaan geven, anders dan wellicht een tube lanolinezalf en een pak zoogkompressen, en een voedings-BH of hemdje. Mocht het onverhoopt zo zijn dat het niet op gang komt, heb je zo voeding bij gehaald (ja, jij niet natuurlijk, maar je man / moeder/ buurvrouw / kraamhulp).
Er wordt namelijk wel geopperd dat de stap naar kunstvoeding te makkelijk is als je al nutrilon hebt staan - niet mijn mening, maar die van lactatiekundigen. En daar borstvoeding vooral de eerste dagen best even pittig doorzetten kan zijn, raadt men dat af.

Maar ik weet dat jij niet bepaald naast de kruidvat woont :+, dus een flesje met newbornspeen zou ik in elk geval wel in huis halen.
Een kolf is zó gehuurd trouwens, die zou ik pas aanschaffen als je zeker weet dat je borstvoeding blijft geven. Want die zijn DUUR.
disclaimer
pi_153354360
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hoi O+
De meningen daarover zijn een beetje verdeeld. In principe heb je niets nodig als je borstvoeding wil gaan geven, anders dan wellicht een tube lanolinezalf en een pak zoogkompressen, en een voedings-BH of hemdje. Mocht het onverhoopt zo zijn dat het niet op gang komt, heb je zo voeding bij gehaald (ja, jij niet natuurlijk, maar je man / moeder/ buurvrouw / kraamhulp).
Er wordt namelijk wel geopperd dat de stap naar kunstvoeding te makkelijk is als je al nutrilon hebt staan - niet mijn mening, maar die van lactatiekundigen. En daar borstvoeding vooral de eerste dagen best even pittig doorzetten kan zijn, raadt men dat af.

Maar ik weet dat jij niet bepaald naast de kruidvat woont :+, dus een flesje met newbornspeen zou ik in elk geval wel in huis halen.
Een kolf is zó gehuurd trouwens, die zou ik pas aanschaffen als je zeker weet dat je borstvoeding blijft geven. Want die zijn DUUR.
Nee :+ (maar toch verrassend dichtbij hoor, voor 't platteland :P)
In een van de blije dozen zat zo'n flesje van Avent Natural? Dus we hebben wel iets staan.
pi_153354376
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een kolf zou ik nog niet aanschaffen. Als je er in de kraamweek eentje nodig hebt om je productie op gang te krijgen, dan kun je beter een krachtige huren van de lactatiekundige/het kraamzorgbureau/het ziekenhuis.

Flesjes hebben wij niet gekocht, maar er zaten er wel ergens een paar in van die gratis dozen. Toen live voeden even niet ging, hebben we I gevoed met een spuitje dat we van de verloskundige kregen.
Ja, dat is natuurlijk ook zo, de kraamhulp en verloskundige zijn er ook nog met dingen en haaltips.
pi_153360446
SQ, gij expert! O+
  maandag 8 juni 2015 @ 20:07:35 #247
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153361377
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:00 schreef WupWup het volgende:
Kersjes had hyperemesis hè. Het gaat niet zo bij elke voedende zwangere ;)
Klopt, is niet bepaald representatief ;)

We zijn hier druk met verjaardagen plannen.
Over 'n kleine 3 weken wordt mijn baby alweer 3 :o
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:22:02 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153376870
Mensen ik twijfel wat ik nou moet doen. Situatie is als volgt: Lucas drinkt de laatste tijd overdag minder. Dit komt volgens mij deels doordat hij toch wat meer eet (behalve de laatste paar dagen doordat hij ziek en zielig was) en deels doordat hij nu zelf kan gaan staan en dit dus continu wil doen en gewoon niet de rust in zijn kont meer heeft om rustig te blijven drinken }:| Met andere woorden: ik heb het idee dat hij een beetje aan het afbouwen is overdag en aangezien hij bijna een jaar is, is dat wat mij betreft ook prima.

Nu ga ik over een kleine twee weken weer aan het werk voor 3 dagen ( *O* ) en moet ik bedenken wat ik wil gaan doen qua voeding. Ik heb geen kolfrecht meer, maar kan natuurlijk bespreken dat ik in mijn eigen tijd 1 a 2 keer per dag kolf. Ben ik wel later thuis en ik heb geen idee of hij die melk nog drinkt. Laatste keren heeft hij het flesje gekolfde melk niet gedronken namelijk toen ik weg was. Sowieso kolf ik niet makkelijk en heb ik geen idee hoeveel hij nog drinkt overdag dus hoeveel ik zou moeten kolven en of dat überhaupt lukt of dat ik sowieso moet aanvullen met kunstvoeding. Of dat het niet nodig is om aan te vullen en ik kan volstaan met koemelk of ander drinken en eten overdag.

Het makkelijkste is om te zeggen: ik bouw het overdag af en indien nodig krijgt hij kunstvoeding en dan in de ochtend, avond en nacht gewoon nog borstvoeding. Geen gedoe met kolven (wat ik ook wel prettig vind bij een nieuwe werkgever). Maar ik ben ook wel bang dat dit dan direct einde borstvoeding betekent en dat zou ik jammer vinden want zowel Lucas als ik vinden het nog erg fijn. Kan de productie volledig instorten omdat ik drie dagen per week niet meer overdag voed? Of is de kans groot dat mijn lichaam dit gewoon goed oppakt? En wat zouden jullie doen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:28:18 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153378270
Chanty, gefeliciteerd met je baan :D *O*.
Vanaf 9 maanden zou je productie 'stabiel' moeten zijn, en hoef je (theoretisch) niet meer te kolven om het in stand te houden. En vanaf een jaar hoef je niet meer extra zuivel (kv) te geven. Ik zou persoonlijk het kolven overslaan, tenzij je borsten vol aanvoelen. Bij mij gaat het om één dag per week waarop het zo gaat, en ik merk geen verschil qua productie. Ook als kuiken een dagje (weekendje) uit logeren is, merk ik geen verschil zonder te kolven.
KuikenGuppy
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:04:33 #250
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153379257
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:28 schreef Burdie het volgende:
Chanty, gefeliciteerd met je baan :D *O*.
Vanaf 9 maanden zou je productie 'stabiel' moeten zijn, en hoef je (theoretisch) niet meer te kolven om het in stand te houden. En vanaf een jaar hoef je niet meer extra zuivel (kv) te geven. Ik zou persoonlijk het kolven overslaan, tenzij je borsten vol aanvoelen. Bij mij gaat het om één dag per week waarop het zo gaat, en ik merk geen verschil qua productie. Ook als kuiken een dagje (weekendje) uit logeren is, merk ik geen verschil zonder te kolven.
Kijk dat hoor ik graag ^O^ moet in het begin misschien idd de druk eraf kolven tenzij Lucas verder afbouwt de komende twee weken. Het zou voor mijn gevoel wel meer rust geven om het zo te doen als jij.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:28:55 #251
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_153383429
Wat is jullie ervaring van de prikpil en borstvoeding? Do of Don't? Ik lees verschillende verhalen..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_153383737
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:22 schreef Chanty het volgende:
Mensen ik twijfel wat ik nou moet doen. Situatie is als volgt: Lucas drinkt de laatste tijd overdag minder. Dit komt volgens mij deels doordat hij toch wat meer eet (behalve de laatste paar dagen doordat hij ziek en zielig was) en deels doordat hij nu zelf kan gaan staan en dit dus continu wil doen en gewoon niet de rust in zijn kont meer heeft om rustig te blijven drinken }:| Met andere woorden: ik heb het idee dat hij een beetje aan het afbouwen is overdag en aangezien hij bijna een jaar is, is dat wat mij betreft ook prima.

Nu ga ik over een kleine twee weken weer aan het werk voor 3 dagen ( *O* ) en moet ik bedenken wat ik wil gaan doen qua voeding. Ik heb geen kolfrecht meer, maar kan natuurlijk bespreken dat ik in mijn eigen tijd 1 a 2 keer per dag kolf. Ben ik wel later thuis en ik heb geen idee of hij die melk nog drinkt. Laatste keren heeft hij het flesje gekolfde melk niet gedronken namelijk toen ik weg was. Sowieso kolf ik niet makkelijk en heb ik geen idee hoeveel hij nog drinkt overdag dus hoeveel ik zou moeten kolven en of dat überhaupt lukt of dat ik sowieso moet aanvullen met kunstvoeding. Of dat het niet nodig is om aan te vullen en ik kan volstaan met koemelk of ander drinken en eten overdag.

Het makkelijkste is om te zeggen: ik bouw het overdag af en indien nodig krijgt hij kunstvoeding en dan in de ochtend, avond en nacht gewoon nog borstvoeding. Geen gedoe met kolven (wat ik ook wel prettig vind bij een nieuwe werkgever). Maar ik ben ook wel bang dat dit dan direct einde borstvoeding betekent en dat zou ik jammer vinden want zowel Lucas als ik vinden het nog erg fijn. Kan de productie volledig instorten omdat ik drie dagen per week niet meer overdag voed? Of is de kans groot dat mijn lichaam dit gewoon goed oppakt? En wat zouden jullie doen?
Toen I 10 maanden werd, ben ik gestopt met kolven. Ik ben 2 keer per week tot 15 u weg en 1 keer per week tot 17.45 u. Dan krijgt ze yoghurt en water en sinds kort koemelk. Qua productie merk ik er niks van.

Hier zitten we alweer op een jaar. :o *; I leek wen tijdje wat minder te willen drinken maar de laatste weken is ze ineens weer erg gehecht aan de borst. Zo leuk en schattig. O+
  dinsdag 9 juni 2015 @ 16:55:31 #253
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153385662
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:41 schreef Cantare het volgende:

[..]

Toen I 10 maanden werd, ben ik gestopt met kolven. Ik ben 2 keer per week tot 15 u weg en 1 keer per week tot 17.45 u. Dan krijgt ze yoghurt en water en sinds kort koemelk. Qua productie merk ik er niks van.

Hier zitten we alweer op een jaar. :o *; I leek wen tijdje wat minder te willen drinken maar de laatste weken is ze ineens weer erg gehecht aan de borst. Zo leuk en schattig. O+
^O^ En ook alweer een jaar borstvoeding *O* Toch een behoorlijke groep die het al een jaar doet :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153394657
Wat gaaf van je baan, Chanty!!
En heel spannend zo allemaal, met kdv, en de borstvoeding.

Waarschijnlijk wil L flink bijtanken na zo'n kdv dagje en hij zal misschien ook clusteren 's avonds. Je productie kan die wat meer onregelmatige tijden inmiddels wel aan, zo is ook mijn ervaring.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153394877
Met ruim elf maanden gestopt met kolven. J krijgt nu nog een voeding uit de vriezer mee en als die lade ooit leeg is, dan wordt het koemelk. Qua productie geen problemen ervaren. Ze doet 's avonds nog even 'moeilijk' als altijd en in de nachten ook geen verandering. Voor mezelf wisselt het echt per dag met stuwing of vooral de mate waarin ik er wat last/ongemak van heb. De voeding 'à morgens is dan om iets na 7 uur en dan pas 's avonds weer. De ene keer moet het echt voor het eten en de andere keer vraagt ze er pas veel later om.

Heel veel succes!
pi_153396044
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:28 schreef Vlindur het volgende:
Wat is jullie ervaring van de prikpil en borstvoeding? Do of Don't? Ik lees verschillende verhalen..
Bij het beginnen met de pil heb kans op wat regeldagen. Bij de prikpil is dat minder. Er is wel een kans op bloedstollingsproblemen en bij een zwangerschap heb je ook al een verhoogde kans op trombose, dus sommige HA zijn wat terughoudend met voorschrijven. Heb je em al eerder gebruikt?
Professioneel gifmenger.
pi_153420104
Ik vandaag ben gestopt met kolven na 11 maanden.
Vandaag heb ik F gevoed om 4u en 8u en toen is hij naar het KDV gegaan.
Om 17u weer bij mij gedronken, hij trok aan m'n shirt en deed uh uh :') en net voor het slapen gaan.
Hij wil ook geen bv in rietjesbejer of gewoon bekertje. Alleen nog maar het 'echte werk' bij mama, de rest haalt hij zijn neus voor op.
Nu nog een vriezer vol voorraad, maar eens bedenken wat ik daarmee doen ga.
In elk geval gaan we proberen bij een vroege dienst van mij hem pap van bv te geven en bij een late dienst krijgt hij voor het slapen bv met rijstebloem.
En verder lekker drinken als ik thuis ben voor zijn slaapjes, als troost en als hij wil O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 10 juni 2015 @ 20:19:52 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153420279
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:14 schreef BlueEyes het volgende:
Nu nog een vriezer vol voorraad, maar eens bedenken wat ik daarmee doen ga.
bak er pannenkoeken van :Y)

fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153420298
Ik heb al bijna wekelijks nu pannenkoeken :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 10 juni 2015 @ 20:22:23 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153420362
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:20 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb al bijna wekelijks nu pannenkoeken :')
als je echt zovéél hebt, is het doneren misschien een optie? weet niet of dat mogelijk is?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153420556
Daar moet je volgens mij aan bepaalde eisen voldoen en geloof tests en weet ik wat.
En daarbij, ik zit met een voorraad van 3 mnd he, dat gaat vast niet werken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 10 juni 2015 @ 20:28:43 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153420603
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:27 schreef BlueEyes het volgende:
Daar moet je volgens mij aan bepaalde eisen voldoen en geloof tests en weet ik wat.
En daarbij, ik zit met een voorraad van 3 mnd he, dat gaat vast niet werken.
het schoot me ook zomaar te binnen. Ik heb van m'n leven misschien 100 cc gekolfd .. meer lukt(e) niet en is ook nooit nodig geweest. Laat staan dat ik voorraad heb :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153421593
Vandaag in Trouw een mooi artikel over borstvoeding en langvoeden.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)zit-in-de-lift.dhtml
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153424184
Ik ben met 14 maanden gestopt met kolven bij m'n oudste. Ik was 3 dagen aan het werk en voedde dan niet tussen ongeveer 6.30 en 18 uur. Eerste dagen wel wat stuwing, maar het viel mee. Op mijn vrije dagen dronk hij ook overdag gewoon nog (totaal 4-5x denk ik). Toen ik nog wel kolfde was de opbrengst nog hooguit 50 ml totaal. Ik vond het niet de moeite meer voor de tijd die het kostte en het gedoe van spullen verslepen. Hij dronk het ook niet meer op, dus daar hoefde ik het ook niet meer voor te doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:02:36 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153424410
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:53 schreef Franny_G het volgende:
Vandaag in Trouw een mooi artikel over borstvoeding en langvoeden.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)zit-in-de-lift.dhtml
Mooi artikel idd, alleen. Kloppen de cijfers denk ik niet :+. Want als gemiddeld vrouwen 8 weken bv geven, en 39% langer dan 6 maanden dan kan dat toch niet kloppen? :?.
KuikenGuppy
pi_153424447
Ik vond het stoppen met kolven wel even moeilijk om los te laten.
Want stel dat de bv instort en weetik wat allemaal.
Maar na vandaag heb ik er vertrouwen in, en de kolf zal heus na een late dienst nog gepakt worden als hij slaapt, of ' s morgensvroegvoor ik werken ga omdat ikhem niet wakker ga maken ervoor.
Maar gewoon overdag niet meer kolven is goed zo, vrijheid!
pi_153431974
Dat is inderdaad heel fijn, Blue. En het is zo heerlijk: genieten van die momenten samen en verder geen gedoe ervan hebben. Ik vond de eerste zeven maanden bv geven echt behoorlijk pittig, maar nadien is alleen maar fijner en fijner geworden.
Straks ga ik gewoon die 2 jaar halen :o , :) .

Maar dat duurt nog wel eventjes. Ik volg gewoon I. Zolang zij wil, ga ik door.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153437177
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mooi artikel idd, alleen. Kloppen de cijfers denk ik niet :+. Want als gemiddeld vrouwen 8 weken bv geven, en 39% langer dan 6 maanden dan kan dat toch niet kloppen? :?.
39% van degenen die na 8 wk nog voeden, wellicht? Maar het staat erg onduidelijk zo. Ik vind de toon van het stuk sowieso niet zo fijn. Moeders met vage namen, boude uitspraken zonder onderbouwing, ik houd daar niet zo van.

Enne... Geen moeder die voedt in de trein of op het perron? Dacht het wel, hoor.
Home is where the O+ is...
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:42:36 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153437236
Heerlijk, zo'n ouder kindje aan de borst... Kuiken roept soms hard: "niiiiiiiijnie" voor hij gaat drinken, en dan is het de bedoeling dat ik het liedje van Nijntje voor hem zing. En dan laat hij tussendoor soms even los om een woordje mee te zingen O+.
KuikenGuppy
pi_153439422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:42 schreef Burdie het volgende:
Heerlijk, zo'n ouder kindje aan de borst... Kuiken roept soms hard: "niiiiiiiijnie" voor hij gaat drinken, en dan is het de bedoeling dat ik het liedje van Nijntje voor hem zing. En dan laat hij tussendoor soms even los om een woordje mee te zingen O+.
Noh O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153439574
Omdat ik het leuk vind om te delen, hierbij nog even de stats van beide kindjes. Ook van mijn oudste, aangezien hij tot januari nog bv kreeg. Blijft mooi om te zien hoor, hoe je kinderen groeien op jouw eigen melk! O+







Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:17:54 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153439630
Volgens mij gaan ze aardig gelijk op, Phaidra!
Gaaf he, op jouw eigengemaakte melk O+.

Wil je oudste ook nog weer drinken nu, of is alle melk exclusief voor A?
KuikenGuppy
pi_153439927
Nee,voor de oudste is het echt klaar. Hij heeft er nog 1x om gevraagd toen A een week of 3 was, maar toen hapte hij niet eens echt aan, het was meer een lik over m'n borst :D. Wat mij betreft meer dan prima, tandemvoeden leek me niet heel ideaal.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153440123
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:40 schreef Cwen het volgende:

[..]

39% van degenen die na 8 wk nog voeden, wellicht? Maar het staat erg onduidelijk zo. Ik vind de toon van het stuk sowieso niet zo fijn. Moeders met vage namen, boude uitspraken zonder onderbouwing, ik houd daar niet zo van.

Enne... Geen moeder die voedt in de trein of op het perron? Dacht het wel, hoor.
In de trein: check!
Perron vond ik te tochtig. :+

Rare reacties onder dat artikel, trouwens. Even melden dat kinderen op kv ook groot worden...waarom? Dat ontkent toch niemand?
Professioneel gifmenger.
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:14:54 #275
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_153445629
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:23 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Bij het beginnen met de pil heb kans op wat regeldagen. Bij de prikpil is dat minder. Er is wel een kans op bloedstollingsproblemen en bij een zwangerschap heb je ook al een verhoogde kans op trombose, dus sommige HA zijn wat terughoudend met voorschrijven. Heb je em al eerder gebruikt?
In overleg met Stefan Kleintjes zou ik een gewone pil nemen omdat met de prikpil de kans op productieverlaging groot is. Met de gewone pil ook zei mn gynaecoloog, dus 5 augustus krijg ik de Mirena. Die is prima geschikt aldus hem. We gaan het zien :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:22:15 #276
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153449176
Ahh blue ook gestopt met kolven! Geen stuwing gehad ook?

Benieuwd of ik straks nog moet kolven om de druk eraf te halen. Zo'n koeltas voor melktransport? Is dat iets heel bijzonders waarin de melk heel koud blijft onderweg of kan ik gewoon een koeltas van de xenos meenemen en daar de gekolfde melk in doen voor die ene keer dat ik misschien moet kolven nog?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153449774
Ik heb zo'n koeltasje bij m'n medelakolf, niet iets bijzonders. Behalve precies op maat, maar dat lijkt me niet heel essentieel.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_153449887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:22 schreef Chanty het volgende:
Ahh blue ook gestopt met kolven! Geen stuwing gehad ook?

Benieuwd of ik straks nog moet kolven om de druk eraf te halen. Zo'n koeltas voor melktransport? Is dat iets heel bijzonders waarin de melk heel koud blijft onderweg of kan ik gewoon een koeltas van de xenos meenemen en daar de gekolfde melk in doen voor die ene keer dat ik misschien moet kolven nog?
Ik gebruik gewoon normale koeltasjes van stipenbloem.nl . Bij de action verkopen ze ook goedkope koeltasjes. En kleine koelelementen die er precies impassen.
pi_153449907
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:22 schreef Chanty het volgende:
Ahh blue ook gestopt met kolven! Geen stuwing gehad ook?

Benieuwd of ik straks nog moet kolven om de druk eraf te halen. Zo'n koeltas voor melktransport? Is dat iets heel bijzonders waarin de melk heel koud blijft onderweg of kan ik gewoon een koeltas van de xenos meenemen en daar de gekolfde melk in doen voor die ene keer dat ik misschien moet kolven nog?
Ik deed er wel een vrieselement in en bij voorkeur ook mijn draagdoek omheen voor extra isolatie.
Professioneel gifmenger.
pi_153450498
Als je er maar koelelementen in doet is elke koeltas volgens mij wel prima.
Spannend Chanty!

Over die percentages, waarom gaan gemiddeld 8 weken en 39% na 6 maanden nog niet samen dan? er zijn veel die binnen twee weken stoppen die het gemiddelde omlaag halen.
Vind de toon van het artikel ook een beetje apart met stellige uitspraken, maar wel fijn dat het aandacht krijgt.
pi_153450603
Geen stuwing afgelopen woensdag.
Hoe dat vanaf volgende week gaat zijn ben ik erg benieuwd naar.
Hoop gewoon dat de productie niet instort.

Koeltasje een simpele witte met koelelement voor vervoer van werk naar huis. Melk dat meeging naar KDV ging zonder koeltasje, dat was vaak nog iets bevroren en nog geen 5-10 minuten uit de koelkast van huis naar KDVkoelkast.
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:06:43 #282
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_153450625
Dat meer aandacht zorgt voor bewustwording en beter te vinden hulp vind ik echt goed. Maar wordt het langzamerhand niet echt een ding zo? Ik bedoel, we willen zo graag dat het normaal wordt/is, maar er wordt steeds zoveel nadruk op gelegd. Het valt me gewoon op.
pi_153453333
Gras onder je voeten heeft leuke koeltasjes O+

Ik denk dat ik van de zomer ook wil stoppen met kolven overdag. Baby is dan een jaar. Wat zou ze dan overdag moeten gaan drinken? Moet er dan meer zuivel in en wordt dat dus gewone melk? Of is gewoon water en verder vast voedsel tegen ide tijd genoeg? Ik snap niet zo goed hoe noodzakelijk zuivel voor een kindje is en alle info lijkt zo gekleurd.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 juni 2015 @ 22:34:32 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153453497
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 22:30 schreef Amsel het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe noodzakelijk zuivel voor een kindje is en alle info lijkt zo gekleurd.
ik kwam laatst dit tegen: klik. wellicht ter overweging meenemen ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153461418
Als kindjes buiten werkuren gewoon onbeperkt mogen drinken naar behoefte, is er geen extra zuivel nodig na een jaar. Of ze ook voldoende eten en anders drinken om dat zelf te vinden is een ander punt :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_153461870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 22:30 schreef Amsel het volgende:
Gras onder je voeten heeft leuke koeltasjes O+

Ik denk dat ik van de zomer ook wil stoppen met kolven overdag. Baby is dan een jaar. Wat zou ze dan overdag moeten gaan drinken? Moet er dan meer zuivel in en wordt dat dus gewone melk? Of is gewoon water en verder vast voedsel tegen ide tijd genoeg? Ik snap niet zo goed hoe noodzakelijk zuivel voor een kindje is en alle info lijkt zo gekleurd.
Mijnes krijgen geen melk. Rond het jaar bij allebei gestopt met voeden en nooit verder gegaan met melk. Het is eerlijk gezegd gewoon zo gegroeid. Ik drink zelf geen melk omdat ik daar niet tegen kan, B. drinkt het sporadisch. Het zit dus ook gewoon echt niet in ons systeem. Ze drinken hier thuis water en zo af en toe limo. Zuivel krijgen ze wel, maar meer voor de lekker dan omdat het moet. Een schaaltje vanille yoghurt, zuivel ijs, E. drinkt nog wel eens een glas melk ergens bij opa en oma ofzo, en soms haal ik wel eens yokidrink (vooruit, bonomel want das de lekkerste :P ) maar nouja goed, echt voor de lekker dus, net zoals ik ook wel eens koekjes haal of snoepjes ofzo.

Voor calcium etcetera voer ik ze 2 keer per week broccoli. Een stronk van 750 gram eten ze met zn tweeën rustig schoon op. Wtf :') :D
:)
pi_153462014
Ja wat mignonne zegt dus.
pi_153462253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 22:30 schreef Amsel het volgende:
Gras onder je voeten heeft leuke koeltasjes O+

Ik denk dat ik van de zomer ook wil stoppen met kolven overdag. Baby is dan een jaar. Wat zou ze dan overdag moeten gaan drinken? Moet er dan meer zuivel in en wordt dat dus gewone melk? Of is gewoon water en verder vast voedsel tegen ide tijd genoeg? Ik snap niet zo goed hoe noodzakelijk zuivel voor een kindje is en alle info lijkt zo gekleurd.
Ik heb toen water en thee laten aanbieden, hij dronk geen koemelk en ik vond dat eerlijk gezegd wel prima, dus heb dat niet gestimuleerd (wij drinken zelf ook geen melk). Verder heb ik extra yoghurt gegeven vanwege de calcium, dat at en eet hij heel graag.

Later begon hij het op het kdv wel melk te drinken en hij vroeg er toen ook thuis om. Maar toen was hij al minstens anderhalf of richting twee. Inmiddels vindt hij melk érg lekker en hij drinkt niet heel veel, dus geef ik het thuis inmiddels ook bij de lunch.

Hele stronken broccoli mignonne, wow :o
pi_153462574
Wat betreft koeltasjes: Groupon heeft nu wat in de aanbieding? http://m.groupon.nl/deals(...)bution-1-35/65568584
pi_153462773
Thanks voor jullie input op de vraag van Amsel!
Zat hier zelf ook al over na te denken, wij zijn ook beide geen melkdrinkers namelijk.
Gelukkig is water in de rietjesbeker een feestje. En af en toe diksap of wat anders is helemaal pret.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:01:37 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153462837
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 09:48 schreef lunapuella het volgende:
Wat betreft koeltasjes: Groupon heeft nu wat in de aanbieding? http://m.groupon.nl/deals(...)bution-1-35/65568584
Ik vind deze leuker: http://www.stipenbloem.nl/c-2009743/koeltasjes/
KuikenGuppy
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:06:23 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153462942
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 08:44 schreef Morretje het volgende:
Als kindjes buiten werkuren gewoon onbeperkt mogen drinken naar behoefte, is er geen extra zuivel nodig na een jaar. Of ze ook voldoende eten en anders drinken om dat zelf te vinden is een ander punt :+
Kan jij niet eens met mijn kuiken gaan praten? :+ die slaapt niet zonder melk. Dus als ik er niet ben, krijgt hij een fles koemelk.
Overigens wil ik graag van de flessen af, maar weet niet goed hoe... Kuiken wil vaak 's avonds voor het slapen aan de borst en daarna nog een fles koemelk... Hij tikt dan zo nog 180ml weg. Als hij die fles eens niet krijgt ivm Hele Grote Vermoeidheid en per ongeluk aan de borst in slaap valt, wordt hij een paar uur later wakker om alsnog die fles te willen.
Oh, hij wil die fles alleen niet van mij :').
Iemand een tip? Want ik vind het dus wel een beetje irritant. Ik dacht zelf misschien de fles aanlengen met water tot het alleen nog water is? Of zal hij het vanzelf wel een keer gaan overslaan?
KuikenGuppy
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:54:44 #293
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153469528
^O^ voor alle koeltasjes antwoorden. Scheelt weer kopen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153479317
Burdie, heeft hij als hij die fles per ongeluk overslaat honger of dorst denk je? Zou het helpen om hem over de dag heen meer te geven misschien? Ik merk hier bijvoorbeeld dat T na de borst voor het slapen gaan vaak nog dorst heeft op dit soort dagen, en daarom staat er een rietjesbeker bij het bed. Lastig wel.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_153479468
Hier geen bv meer, maar Ow wou tot anderhalf een fles en daarna was het van de een op de andere dag klaar.
Hij had vanaf dat moment wel een rietjesbeker in/ nu naast z'n bed met water...
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:36:49 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153484896
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:16 schreef Morretje het volgende:
Burdie, heeft hij als hij die fles per ongeluk overslaat honger of dorst denk je? Zou het helpen om hem over de dag heen meer te geven misschien? Ik merk hier bijvoorbeeld dat T na de borst voor het slapen gaan vaak nog dorst heeft op dit soort dagen, en daarom staat er een rietjesbeker bij het bed. Lastig wel.
Ik weet het niet, want hij eet echt veel op een dag en drinkt op een dag ook meestal twee rietjesbekers drinken helemaal leeg, plus dan nog 2-5 keer bv.
Rietjesbeker bij het bed kan natuurlijk niet met een ledikant, of wel?
KuikenGuppy
pi_153485512
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik weet het niet, want hij eet echt veel op een dag en drinkt op een dag ook meestal twee rietjesbekers drinken helemaal leeg, plus dan nog 2-5 keer bv.
Rietjesbeker bij het bed kan natuurlijk niet met een ledikant, of wel?
Wow wat drinkt kuiken veel! Hier 2 slokjes uit de beker en verder niets helaas. Geen tip trouwens al zou ik een rietjes beker gewoon proberen bij zijn bedje! Wie weet werkt het :)
♥ J & S
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:55:06 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153485612
Ja het is een vuilnisvatje net als zijn papa O+.
Ik ga eens kijken of de antilek rietjesbeker die wij hebben op echt niet lekt, en dan proberen ;).
KuikenGuppy
pi_153491937
Hier stond hij in het ledikant in een hoek... Maar antilek is dan wel fijn idd ;)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:23:26 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_153585606
Hoi, ik ben er weer.
Mauwtje is nu acht maanden en ik merk dat de frequentie van de borstvoeding af begint te nemen. Nu is dat niet erg want ze begint ook meer vast voedsel te eten. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik er zelf mee om moet gaan :')

Nu drinkt ze ongeveer zo: 7-11-15-18-20 (aftanken voor slapen gaan) en dan nog variërend 1-3 keer in de nacht. Zijn wel kleine voedingen dan. Kan ik er nog steeds op vertrouwen dat ze voldoende binnen krijgt aan vocht? Ik denk namelijk dat het niet meer dan een halve liter op een dag is. En drinken uit een beker doen we niet structureel.
disclaimer
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:13:51 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_153586868
ik doe wel even een nieuwe dan.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')