abonnement Unibet Coolblue
pi_151278457
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_151278498
Hmpf jij ook al Cactus...

Je hoeft idd niet te wachten op een LK in het ziekenhuis, je kunt gewoon een andere LK inschakelen die wel bereikbaar is. Die kan ook prima in het ziekenhuis komen.
Misschien is vragen om een duidelijk plan geen gek idee?

En die borst moet leeg! Lees de tips die faptist heeft gehad even door.

Sterkte, het valt niet mee zo he?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_151279452
Vandaag las ik via blende een column waarin werd geschreven over 'zooggekkies' en 'tietpolitie'. :') . Vond het allemaal weer zo gechargeerd. Maar toen kwam ik dit artikel tegen, en zeker met de ervaringen die nu hier te lezen zijn en ook mijn eigen ervaring met slechte begeleiding in de geboortekliniek, vond ik 'em wel erg spijker op de kop.

http://www.joop.nl/opinie(...)_eigen_bh_te_worden/
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151280754
MwC, herkenbaar! Ik heb op een gegeven moment m'n poot stijf gehouden en (na overleg met externe LK) gezorgd dat de vpk in het dossier zette welke 2 voedingen ik zelf zou geven. Die LK legde ook helder uit waarom een tepelhoedje bij prematuren juist wel aan te raden is. Ik voed inmiddels bijna 6 mnd met tepelhoedje btw.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151284973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:05 schreef JufMariska het volgende:
MwC, herkenbaar! Ik heb op een gegeven moment m'n poot stijf gehouden en (na overleg met externe LK) gezorgd dat de vpk in het dossier zette welke 2 voedingen ik zelf zou geven. Die LK legde ook helder uit waarom een tepelhoedje bij prematuren juist wel aan te raden is. Ik voed inmiddels bijna 6 mnd met tepelhoedje btw.
Ik ga vandaag met de kinderarts bespreken dat ik op verzoek wil gaan voeden en niet meer alles in zijn maag wil proppen via de sonde. Als hij dan minder drinkt dan moet van het ziekenhuis, komt hij vanzelf eerder voor de volgende voeding, denk ik. Dat is hij nu nog niet gewend en daarom slaapt hij gewoon door voedingen heen.

J. heeft gisteravond en vanmorgen al goed aan de borst gedronken en de harde plekken zijn bijna weg. De LK van hier vind ik wel heel prettig, die is al vaker langs geweest bij me en heeft al goed geholpen. Dus daar wacht ik wel even op.

Ik denk sowieso dat mijn grootste frustratie is dat ik niet mijn eigen plan mag/kan trekken met J., maar dat 10 mensen zich er steeds mee bemoeien en allemaal wat anders zeggen. Vandaag ga ik het heft in handen nemen. *vuist op tafel*
  donderdag 2 april 2015 @ 08:11:16 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_151285066
Goed zo cactus!! Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent :*
disclaimer
pi_151285130
Cactus, goed bezig!! *O*
Professioneel gifmenger.
pi_151285172
Toitoitoi! Je weet zelf volgens mij hartstikke goed wat jullie uk nodig heeft, hoop dat ze jullie meer ruimte gaan geven! Protocollen }:|
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151285190
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:27 schreef Franny_G het volgende:
Vandaag las ik via blende een column waarin werd geschreven over 'zooggekkies' en 'tietpolitie'. :') . Vond het allemaal weer zo gechargeerd. Maar toen kwam ik dit artikel tegen, en zeker met de ervaringen die nu hier te lezen zijn en ook mijn eigen ervaring met slechte begeleiding in de geboortekliniek, vond ik 'em wel erg spijker op de kop.

http://www.joop.nl/opinie(...)_eigen_bh_te_worden/
De reacties eronder zijn om te huilen zeg...
Informatie staat op internet..nee, daar heb je wat aan in je kraamtijd.
Professioneel gifmenger.
pi_151285216
Goed zo, Mevrouw Cactus. Ik hoop dat het lukt, zet' em op! Hopelijk willen ze goed met je meedenken.

Ik zou in de kraamtijd bij een assertief moment meteen in huilen zijn uitgebarsten. :P .

Buurpoes, ja die reacties. Ik sla die maar over. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151285348
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:27 schreef Franny_G het volgende:
Vandaag las ik via blende een column waarin werd geschreven over 'zooggekkies' en 'tietpolitie'. :') . Vond het allemaal weer zo gechargeerd. Maar toen kwam ik dit artikel tegen, en zeker met de ervaringen die nu hier te lezen zijn en ook mijn eigen ervaring met slechte begeleiding in de geboortekliniek, vond ik 'em wel erg spijker op de kop.

http://www.joop.nl/opinie(...)_eigen_bh_te_worden/
Wat een hele fijne column zeg. En wat ontzettend waar. Helaas.
:)
  donderdag 2 april 2015 @ 10:20:48 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_151287114
Ja, heel erg jammer ook.
Ik heb alleen ervaring met enige 'slechte' adviezen. Ik ben nog nooit aangesproken of verwijderd voor het geven van bv. Ook niet in restaurants of op een pleintje of waar dan ook. En ook niet in het buitenland (Duitsland, België, Italië, Frankrijk, Zwitserland of Oostenrijk).

Vandaag met mijn jongste naar cb geweest. Keurig op de middenlijn qua lengte en keurig op de eerste lijn eronder qua gewicht. Netjes dus.
Nog 1 ochtendvoeding per dag 'mama, drinken melkje?' O+ O+
pi_151288751
Knap hoor, Mevrouw Cactus, volg je gevoel, succes!

En faptist, ook een thumbs up voor jou! ^O^

Het kan zo doorzetten zijn, maar is het zo waard! Hoop dat dat moment voor jullie beiden gauw komt.
pi_151288819
Wat ik zo mis in de voorlichting is het verhaal over hoe emotioneel en hoe zwaar het kan zijn. En hoe je je kunt wapenen tegen al die tegenstrijdige adviezen. De kraamweek en de tijd daarna is zo heftig, en het kan zo moeilijk zijn om voor jezelf en je baby op te komen als je zo aan het twijfelen wordt gebracht of je het wel goed doet. Terwijl vaak je instinct of moedergevoel gewoon goed zit.

Wat ik heel goed herken is trouwens dat stukje over die apen :D Mijn moeder was heel actief binnen een van de borstvoedingsverenigingen, het huis lag altijd vol folders, regelmatig telefonische informatiedienst (zelfs m'n vader had alle adviezen al eens gehoord dus die heeft ook wel eens vrouwen telefonisch geholpen als m'n moeder er niet was :D ), en als tiener was ik babysitter als er bijeenkomsten waren. Heb echter nooit de druk gevoeld dat ik ook bv zou moeten gaan geven. Maar vond het wel gewoon vanzelfsprekend. Monkey see monkey do :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Amsel op 02-04-2015 11:42:07 ]
pi_151292124
De arts ging mee met mijn idee *O* we doen de komende tijd niets meer via de sonde en we voeden op verzoek! Heerlijk!!!
pi_151292147
Super Cactus! *O*
pi_151292175
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
De arts ging mee met mijn idee *O* we doen de komende tijd niets meer via de sonde en we voeden op verzoek! Heerlijk!!!
Oh, wat fijn!! *O*
Professioneel gifmenger.
pi_151292438
Fijn *O*
  donderdag 2 april 2015 @ 13:47:02 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151292882
Cactus wat goed *O*
KuikenGuppy
  donderdag 2 april 2015 @ 14:28:16 #20
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_151294315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
De arts ging mee met mijn idee *O* we doen de komende tijd niets meer via de sonde en we voeden op verzoek! Heerlijk!!!
Wat fijn! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 2 april 2015 @ 14:28:53 #21
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_151294345
Yessss MevrouwCactus *O* !!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 april 2015 @ 14:33:33 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151294553
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
De arts ging mee met mijn idee *O* we doen de komende tijd niets meer via de sonde en we voeden op verzoek! Heerlijk!!!
wat een ontzettend goed nieuws!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 april 2015 @ 14:35:27 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151294633
in het kader van op rare plaatsen voeden in het openbaar: ik heb vanmiddag na m'n shoppingspree in het kantoortje van de fietsenstalling zitten voeden :D ik moest daar wisselen voor de wc/verschoningsruimte en toen ik vroeg of ik daar wat langer mocht blijven om Michael te voeden bood dat vrouwtje spontaan aan dat ik bij haar kon komen zitten want warmer enzulks O+ Ze vroeg notabene aan mij of ik het niet raar vond om daar te voeden :P

bonusverhaal: op het moment dat ik z'n luier onder z'n kont weghaal begint meneer te piesen. Kon hem dus meteen maar heulemaal verschonen :') wie heeft verzonnen dat jongensbaby's in een boogje moeten plassen?? :(
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 2 april 2015 @ 15:15:24 #24
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151296113
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
De arts ging mee met mijn idee *O* we doen de komende tijd niets meer via de sonde en we voeden op verzoek! Heerlijk!!!
Yes! *O*

Amsel, wat een bijzonder verhaal. Dank je wel. Bij ons thuis was flesvoeding juist de norm, en nog steeds snappen ze BV niet. Nou ja, ze weten onderhand dat ik een beetje raar ben, dus zeggen ze maar niets meer.

Ik heb de LK maar weer even gebeld. Gisteren kreeg ik warempel iets uit mijn borsten. En vannacht voorweeën... De LK zei dat er een relatie zou kunnen zijn, ook al zijn voorweeën an sich niet raar bij mijn termijn. Advies om vandaag in ieder geval niet te proberen. Morgen belt ze weer om te overleggen.
pi_151296218
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
De arts ging mee met mijn idee *O* we doen de komende tijd niets meer via de sonde en we voeden op verzoek! Heerlijk!!!
Woah te gek!! *schiet vol* Goed gedaan!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151296449
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
De arts ging mee met mijn idee *O* we doen de komende tijd niets meer via de sonde en we voeden op verzoek! Heerlijk!!!
Wat fijn *O*
♥ J & S
pi_151296507
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
De arts ging mee met mijn idee *O* we doen de komende tijd niets meer via de sonde en we voeden op verzoek! Heerlijk!!!
Fijn!!
pi_151297779
*O*
pi_151298542
Jeej Cactus! *O* En, hoe doet ie dat?

Hmpf Pessie, stom van de voorweeen.. Je hebt van je arts geen restricties opgelegd gekregen wb seks?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 2 april 2015 @ 16:51:54 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151298824
MwCactus, superfijn!!! *O*

Faptist, hoe gaat ie daar?

Pessie, nou zeg -O- wat jammer!

DJMO, normaal lees ik mobiel en zie ik geen UI's, maar daaaaamn die foto van M!! O+!
pi_151300050
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:42 schreef Morretje het volgende:
Jeej Cactus! *O* En, hoe doet ie dat?

Hij drinkt nu z'n tweede flesje sinds het besluit. Het vorige ging bijna helemaal op (15ml over, vond ik prima) en deze gaat er goed in. Allebei van gekolfde melk, want hij kan nog niet veel inspanning leveren zonder de zuurstof (die er nu net weer even in zit, want hij had het te zwaar).
  donderdag 2 april 2015 @ 18:29:24 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151301664
Fijn mwC *O*

En ik kom even jompelen voor mezelf, want meestal kom ik hier met vragen of problemen, maar nu gewoon even blij zijn dat ik al 13 maanden mijn kuiken kan voeden met mijn melk!
KuikenGuppy
pi_151302395
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
De arts ging mee met mijn idee *O* we doen de komende tijd niets meer via de sonde en we voeden op verzoek! Heerlijk!!!
Top! Wat goed dat je je eigen gevoel kan volgen!

13 maanden moedermelkkuiken!! *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 april 2015 @ 19:05:32 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151303143
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:51 schreef LadyBlack het volgende:
MwCactus, superfijn!!! *O*

Faptist, hoe gaat ie daar?

Pessie, nou zeg -O- wat jammer!

DJMO, normaal lees ik mobiel en zie ik geen UI's, maar daaaaamn die foto van M!! O+!
in het kinderfototopic staat hij in het groot ;)

13 maanden voor burdie *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

jammer dat hij toch weer aan de zuurstof moest MwC, maar gelukkig gaat het de goede kant op!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151303241
Burdie, 13 maanden klinkt echt als heel lang... Goed bezig hoor :D
  donderdag 2 april 2015 @ 19:16:05 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_151303489
MwC wat fijn! *O*

DJMO, fijn dat je overal kan voeden :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 2 april 2015 @ 19:52:03 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_151304946
Mw Cactus, wat een geweldig goed nieuws!
Goed dat je voor jezelf en je baby bent opgekomen!
  donderdag 2 april 2015 @ 20:17:38 #38
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151305969
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:35 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Hij drinkt nu z'n tweede flesje sinds het besluit. Het vorige ging bijna helemaal op (15ml over, vond ik prima) en deze gaat er goed in. Allebei van gekolfde melk, want hij kan nog niet veel inspanning leveren zonder de zuurstof (die er nu net weer even in zit, want hij had het te zwaar).
*O*

En burdie *O* voor 13 maanden!!

Morretje, nee ik heb geen restricties gekregen. Maar ik wil toch wel heel graag dat het nog ruim een week blijft zitten. Ik leg mezelf denk ik wel restricties op :@ . Vind het een beetje spannend worden allemaal.
pi_151306262
*O* voor MevrouwCactus en Burdie *O*
pi_151308502
Succes, mevrouw Cactus, en *O* voor Burdie!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151311137
Wat een goed nieuws Cactus! Fijn dat de arts achter je staat!!

Burdie 13 maanden! *O
pi_151319525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:17 schreef pessie het volgende:

[..]

*O*

En burdie *O* voor 13 maanden!!

Morretje, nee ik heb geen restricties gekregen. Maar ik wil toch wel heel graag dat het nog ruim een week blijft zitten. Ik leg mezelf denk ik wel restricties op :@ . Vind het een beetje spannend worden allemaal.
Natuurlijk doe je dat! Ik hoop ook dat je mini nog mooi blijft zitten en nog wat groeit.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 april 2015 @ 08:12:46 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151319545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 19:16 schreef DaviniaHR het volgende:
MwC wat fijn! *O*

DJMO, fijn dat je overal kan voeden :)
ik heb zelf sowieso geen moeite met voeden in het openbaar. Dit vond ik meer apart omdat dat vrouwtje het als vanzelfsprekend vond dat ik borstvoeding geef en me daarvoor een verwarmde plek aanbood in plaats van in de kou te laten zitten. Met alle verhalen die je hoort dat bv-moeders worden weggestuurd omdat ze hun kind de borst geven, vond ik dit wel een mooie tegenhanger.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151319781
Aanmelden bij melkpunt?
pi_151319973
Tot nu toe zijn alle flesjes (sommigen borstvoeding en sommigen flesvoeding) gewoon (bijna) helemaal opgegaan. Ik krijg nog niet genoeg gekolfd voor alle voedingen helaas, maar dat komt straks wel weer als J. weer aan de borst kan.

Voeden in het openbaar, ik vind het knap dat je het kan DJMO. Ik zou me er heel ongemakkelijk onder voelen.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:39:03 #46
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151328901
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 08:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Tot nu toe zijn alle flesjes (sommigen borstvoeding en sommigen flesvoeding) gewoon (bijna) helemaal opgegaan. Ik krijg nog niet genoeg gekolfd voor alle voedingen helaas, maar dat komt straks wel weer als J. weer aan de borst kan.

Voeden in het openbaar, ik vind het knap dat je het kan DJMO. Ik zou me er heel ongemakkelijk onder voelen.
*O* prachtig nieuws! Hoe is het nu met zijn zuurstof?

En voeden in het openbaar komt wellicht als je zelf waar zekerder bent en hebt kunnen oefenen met direct aan de borst geven :*
pi_151329077
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:39 schreef pessie het volgende:

[..]

*O* prachtig nieuws! Hoe is het nu met zijn zuurstof?

En voeden in het openbaar komt wellicht als je zelf waar zekerder bent en hebt kunnen oefenen met direct aan de borst geven :*
Zuurstof is er nu 3 uur af en het gaat perfect... De verpleegster had het over "de grote dag die dichtbij komt"...
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:46:05 #48
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151329101
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Zuurstof is er nu 3 uur af en het gaat perfect... De verpleegster had het over "de grote dag die dichtbij komt"...
Top! *O*
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:39:17 #49
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151334065
Even een hele dikke *O* voor cactus' baby

En ook een *O* voor Burdie met haar 13 maanden :)

En ik moet hem even spammen want O+ Net tussen het shoppen door gevoed bij La Place O+

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151337038
Djmo, wat lief van die vrouw. Mooi verhaal O+

Burdie *O*

MevrouwCactus, klinkt goed *O*

Chanty, mooie foto O+
  zondag 5 april 2015 @ 10:30:03 #51
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151381253
Hai hai!
Hier een borstontstekingvrije faptist. Alles lekker zacht zoals het hoort. M'n kloofjes zijn zelfs verdwenen. *love*
Vind het voeden nog wel lastig. Probeer op verzoek te voeden, maar dan wel rond een bepaalde tijd. Ik let gewoon goed op haar signalen. Soms lukt het echter niet en daar kan ik dan wel moedeloos van worden. Dan begin ik bijv. om 19:00 met voeden en merk ik dat ik toch even wil verzitten ofzo. Ook al zit ze dan in een slurpfase is het daarna weer een strijd om haar aangelegd te krijgen. De 2e borst neemt ze soms pas na een half uur ofzo. Soms later. En een andere keer meteen.
Ik durf daarom dus ook nog niet uit huis te gaan, omdat er geen peil op te trekken is. Heb ook nog maar weinig visite om deze reden. Dan spreek je af om 11 uur.. Rekening houdend met 10 uur voeden en ja hoor... Op zo'n moment drinkt ze weer niet en ben ik tijdens het bezoek gewoon een uur weg. Zo jammer.
Hoe losten jullie dat op?

Oh en mevr cactus. Weet precies hoe je je voelt! Fijn dat je in ieder geval een lk hebt die je begrijpt en kan steunen.
En nu ook nog een arts die aan jouw kant staat. Super! Dit gaat de goede kant op!

Djmo, tof dat je M. Zo relaxed kon voeden. Hoort eigenlijk overal zo te gaan.
Enne.. Was jij het niet met de tip om iets erop te leggen tijdens het verschonen? ;-)
  zondag 5 april 2015 @ 10:37:16 #52
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_151381344
Voeden bij het bezoek is denk ik noet relaxt als het zo'n strijd is he :* .

Je kan ook om 10 kolven als ze niet wil aanhappen en dan het flesje geven als het bezoek er is?

(Of is dat productiegewijs nog niet aan te raden?)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_151381557
Goed om te horen dat je borstontstekingsvrij bent en de kloofjes verdwenen zijn!
Ik voed waar het bezoek bij is, ik meld dat ik mijn borst te voorschijn ga halen en als ze zich daar niet bij op hun gemak voelen kan ik altijd weg lopen. Maar hier is het niet echt strijd om te voeden, dat maakt natuurlijk wel een groot verschil.
  zondag 5 april 2015 @ 10:54:43 #54
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151381576
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 10:30 schreef faptist het volgende:
Hai hai!
Hier een borstontstekingvrije faptist. Alles lekker zacht zoals het hoort. M'n kloofjes zijn zelfs verdwenen. *love*
Vind het voeden nog wel lastig. Probeer op verzoek te voeden, maar dan wel rond een bepaalde tijd. Ik let gewoon goed op haar signalen. Soms lukt het echter niet en daar kan ik dan wel moedeloos van worden. Dan begin ik bijv. om 19:00 met voeden en merk ik dat ik toch even wil verzitten ofzo. Ook al zit ze dan in een slurpfase is het daarna weer een strijd om haar aangelegd te krijgen. De 2e borst neemt ze soms pas na een half uur ofzo. Soms later. En een andere keer meteen.
Ik durf daarom dus ook nog niet uit huis te gaan, omdat er geen peil op te trekken is. Heb ook nog maar weinig visite om deze reden. Dan spreek je af om 11 uur.. Rekening houdend met 10 uur voeden en ja hoor... Op zo'n moment drinkt ze weer niet en ben ik tijdens het bezoek gewoon een uur weg. Zo jammer.
Hoe losten jullie dat op?

Oh en mevr cactus. Weet precies hoe je je voelt! Fijn dat je in ieder geval een lk hebt die je begrijpt en kan steunen.
En nu ook nog een arts die aan jouw kant staat. Super! Dit gaat de goede kant op!

Djmo, tof dat je M. Zo relaxed kon voeden. Hoort eigenlijk overal zo te gaan.
Enne.. Was jij het niet met de tip om iets erop te leggen tijdens het verschonen? ;-)
Dit is iets waar je zelf je weg in moet vinden. Ik voedde gewoon bij het bezoek. En verder spraken we in principe tijden af. Dus in principe om 10 uur, tenzij we bellen, dan wordt het half 11/11 uur. Ze is nog zo klein, en je bezoek heeft heus ook begrip dat ze je wellicht maar 10minuutjes zien.
Ik ging pas echt weg uit huis, als in naar de stad of zo na een week of 6 denk ik. Als ik de chemie tussen mij en mn kind wat beter begreep. Wel eerder al een keer een kort bezoekje bij schoonouders of zus ofzo. Veilige plekken waar ik gewoon kon voeden.
Daarvoor is een borstvoedingsBH handig ;) . En een hemdje onder een shirt ofzo.
  zondag 5 april 2015 @ 10:55:48 #55
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151381586
Zucht, ik geloof dat ik in een "of zo" fase zit :')
  zondag 5 april 2015 @ 11:01:43 #56
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151381682
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 10:30 schreef faptist het volgende:
Hai hai!
Hier een borstontstekingvrije faptist. Alles lekker zacht zoals het hoort. M'n kloofjes zijn zelfs verdwenen. *love*
Vind het voeden nog wel lastig. Probeer op verzoek te voeden, maar dan wel rond een bepaalde tijd. Ik let gewoon goed op haar signalen. Soms lukt het echter niet en daar kan ik dan wel moedeloos van worden. Dan begin ik bijv. om 19:00 met voeden en merk ik dat ik toch even wil verzitten ofzo. Ook al zit ze dan in een slurpfase is het daarna weer een strijd om haar aangelegd te krijgen. De 2e borst neemt ze soms pas na een half uur ofzo. Soms later. En een andere keer meteen.
Ik durf daarom dus ook nog niet uit huis te gaan, omdat er geen peil op te trekken is. Heb ook nog maar weinig visite om deze reden. Dan spreek je af om 11 uur.. Rekening houdend met 10 uur voeden en ja hoor... Op zo'n moment drinkt ze weer niet en ben ik tijdens het bezoek gewoon een uur weg. Zo jammer.
Hoe losten jullie dat op?

Oh en mevr cactus. Weet precies hoe je je voelt! Fijn dat je in ieder geval een lk hebt die je begrijpt en kan steunen.
En nu ook nog een arts die aan jouw kant staat. Super! Dit gaat de goede kant op!

Djmo, tof dat je M. Zo relaxed kon voeden. Hoort eigenlijk overal zo te gaan.
Enne.. Was jij het niet met de tip om iets erop te leggen tijdens het verschonen? ;-)
Ik voedde gewoon in de kamer met visite erbij.
Kwak
pi_151381733
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 10:37 schreef AwayTL het volgende:
Voeden bij het bezoek is denk ik noet relaxt als het zo'n strijd is he :* .

Je kan ook om 10 kolven als ze niet wil aanhappen en dan het flesje geven als het bezoek er is?

(Of is dat productiegewijs nog niet aan te raden?)
Ik voedde de eerste weken buiten beeld van bezoek (manlief mocht ze dan entertainen), maar na een paar weken had ik er lak aan. Wel redelijk bedekt, met zo'n voedingsshirtje, maar gewoon in de huiskamer voeden. Als je dat niet wil zien ga je maar naar huis. Mijn huis, mijn baby, mijn borst.
Buiten huis vroeg ik wel om een rustig plekje. :Y
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 april 2015 @ 11:09:02 #58
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151381787
Mijn browser sluit steeds terwijl ik een lange post aan t typen ben :')

Een ritme kregen we hier pas na een maand of drie, en toen waren we al over op flessen (niet dat t ritme door de flessen kwam per se hoor). Maar we gingen na een week wel op pad met hem. Vaak sliep hij in de maxi cosi in de auto of in de wandelwagen of draagzak/doek. Heb ook wel gevoed bij de hema en bij een handwerkwinkel, en op t consultatiebureau. Oh en ik voedde vaak op mijn eigen verzoek voor we weggingen dan... Aanhappen ging hier ook niet in een keer maar ik heb mezelf echt gedwongen er schijt aan te hebben want van binenn zitten werd ik pas echt ongelukkig.
Kwak
pi_151381819
Ik voedde ook met bezoek en in de stad enzo, maar als het met aanleggen vaak zo lastig gaat nog zoals je aangeeft kan ik me voorstellen dat dat niet zo fijn is en je je concentratie daar ook wel even voor nodig hebt. Denk wel dat visite er over het algemeen alle begrip voor heeft als je ze niet alle aandacht kunt geven, en het vaak ook gewoon fijn vinden om jullie even gezien te hebben.

Wij vroegen in de eerste tijd ook wel bezoek om net voor etenstijd te komen en dan iets te eten mee te nemen :) Niet ideaal voor hen, maar iedereen was toch blij iets te kunnen bijdragen en er even te zijn, ondanks rommelige situatie.

En daar hebben we 'm weer: het wordt beter! Echt, het wordt rustiger en makkelijker en handiger enzo. :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151381856
En oja: voor voeden in het openbaar is de laagjestip al regelmatig voorbijgekomen he? Een of meer laagje(s) die omhoog kunnen en een of meer voor omlaag, dan is er maar weinig te zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151382644
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 11:13 schreef JufMariska het volgende:
En oja: voor voeden in het openbaar is de laagjestip al regelmatig voorbijgekomen he? Een of meer laagje(s) die omhoog kunnen en een of meer voor omlaag, dan is er maar weinig te zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tip van de dag!
Zo zat ik dus ook te voeden met bezoek erbij. O+
En sommige dames vonden het juist tof om te zien en vroegen of ze van dichtbij mochten kijken. :D
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 april 2015 @ 11:55:26 #62
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151382914
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Tip van de dag!
Zo zat ik dus ook te voeden met bezoek erbij. O+
En sommige dames vonden het juist tof om te zien en vroegen of ze van dichtbij mochten kijken. :D
Dit bedoel ik inderdaad! Heb er zelf voedingshemden van de H&M onder, vond ik prettig. BH los, hemd los, shirtje omhoog en klaar!
Ik heb wel eens gehad dat we ergens zaten koffie te drinken en er een oudere mevrouw om me heen kwam buigen om te kijken naar "hoe mooi dat kindje dronk" :D
pi_151387164
Voedingshemdjes van H&M _O_ O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151393145
In het begin - de eerste twee/drie weken - vond ik aanleggen ook nog wel lastig en was dat ook moeilijk heel 'discreet' te doen. Maar dat deed ik wel met bezoek erbij. Want in die eerste tijd kwamen alleen familie en beste vrienden.

Als je baby een vast moment heeft op een dag voor clusteren dan kun je je daar een beetje op in stellen. Mijn baby heeft de eerste tijd eigenlijk iedere avond geclusterd, soms wel van 18.00 tot 21.30. Tijdens van die regel- of clustermomenten ga je inderdaad niet heel gemakkelijk op pad. Maar daar krijg je gaandeweg wel wat meer zicht op. Maar feit blijft wel dat voeden op verzoek een wat onvoorspelbaar gebeuren is. Soms zit er twee of drie uur tussen, soms maar anderhalf. Het is een beetje de kunst je daar bij neer te leggen en 'go with the flow' te zijn....
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 5 april 2015 @ 18:20:13 #65
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_151394162
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 11:05 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik voedde de eerste weken buiten beeld van bezoek (manlief mocht ze dan entertainen), maar na een paar weken had ik er lak aan. Wel redelijk bedekt, met zo'n voedingsshirtje, maar gewoon in de huiskamer voeden. Als je dat niet wil zien ga je maar naar huis. Mijn huis, mijn baby, mijn borst.
Buiten huis vroeg ik wel om een rustig plekje. :Y
Ik voede zelf ook met alles en iedereen erbij. Voedingshemdjes heb ik zelfs nooit gehad..

Maar kan me voorstellen als je je draai met zitten en aanhappen nog moet vinden, dat dat met bezoek niet heel relaxt is.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_151394697
Dag allemaal, *meld*.

Anderhalve week bevallen van onze dochter E. De borstvoeding komt goed op gang, en de kraamweek is eigenlijk echt heel goed verlopen. Wel slaaptekort en heel erg zoeken naar wat werkt en wat niet, maar het gaat over het algemeen echt heel goed.

Nu wil ik langzaam gaan nadenken over wat meer regelmaat brengen in de voeding, ik voed nu op verzoek, wat soms oploopt tot 15 x per dag. Ook omdat we denk ik nog moeite hebben met het herkennen van de hongersignalen, en haar dus misschien vaker aanleg dan zij er echt om vraagt.
Daarnaast bied ik haar nu bij elke voeding beide borsten aan, waardoor ik soms twijfel of ze er een wel helemaal leegdrinkt en ik dus niet weet of ze de 'rijke, vette' melk binnenkrijgt.

Nu dacht ik eraan om per voeding nog maar 1 borst aan te bieden, en haar deze dan helemaal leeg te laten drinken, en alleen als er echt honger overblijft de andere borst (kort) aan te bieden.

Hebben jullie hier ervaring mee? Of is het verstandiger om wel altijd beide borsten aan te bieden? En kunnen mijn borsten het aan om slechts 1 x in de twee voedingen geleegd te worden? Of ontploffen ze dan, haha? En zie je dan heel duidelijk verschil tussen beide borsten (door mijn kleding heen)?
Veel vragen, maar ii ben echt aan t aftasten. Dankje!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 april 2015 @ 19:14:12 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151395485
Over het algemeen eerst één borst aanbieden, en indien nog honger dan de andere. Bij de volgende voeding dan beginnen met de borst die je als laatste gegeven hebt. Die eerste tijd kan het aardig kloppen dat ze zovaak om voeding komt hoor; ze heeft een maagje dat kleiner is dan een pingpongbal bij de geboorte. Het vele drinken zorgt er voor dat je productie gestimuleerd wordt. In mijn opinie ben je dus ontzettend goed bezig hoe je nu vertelt!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 5 april 2015 @ 19:49:39 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_151396444
Wat djmo zegt. Hier ging ze ook na een paar weken vanzelf naar 1 borst per voeding, en bij veel honger eventueel de andere er bij.
disclaimer
  maandag 6 april 2015 @ 08:22:00 #69
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151410754
Zzzzz...
Om 05:45 wakker door R.'s hongerhuiltje en sindsdien nog niet kunnen/ mogen stoppen.
Ze bliiiiiijft maar drinken. Wanneer ik haar in de weg leg is het binnen 5 min alweer huilen..
Oké, soms is het gewoon sabbelen, maar ze heeft ook echt absurd veel gedronken.

Ik wil slaaaaaaaapen zzzzz
  maandag 6 april 2015 @ 08:30:51 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_151410796
Ze is nu ongeveer tien dagen toch? Dan is ze denk ik aan het regelen. Succes vandaag! Niet teveel willen doen ;)
disclaimer
  maandag 6 april 2015 @ 09:18:47 #71
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151411098
/lief dagboek

Suus heeft nu zelf besloten niet meer aan de borst (of fles btw :')) te willen dus mijn productie loopt hard terug. Ik ga ook niet kolven om 't nog in stand te houden, dat zie ik 1. niet zitten met peuter om me heen en 2. ik wilde al afbouwen. Ik wilde het alleen niet zo snel... ze wil nu alleen nog voor het slapen gaan 's avonds bij me drinken, ben benieuwd hoe lang we dat vol houden.

/einde lief dagboek

Wat SQ zegt faptist, meeveren werkt het beste (hoe lastig en vermoeiend ook soms)
pi_151411297
:* Soesa, hoop voor je dat S snel weer beter gaat drinken. Niet per se aan de borst, maar in het algemeen. Ontzettend jammer dat het voeden ineens 'tussen je handen vandaag glipt'.
pi_151411332
Soesa :*

Faptist :*
  maandag 6 april 2015 @ 10:59:17 #74
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151412301
Sq
11 dagen ja
Wel vaker voorbij zien komen, maar me er nooit verder over ingelezen..
Dom dom. Snel maar even doen.

Bleek kramp te zijn wat ik voor honger aan zag. Trial and error....
pi_151413464
Zouden de aandelen van Medela nu ook omhoog gaan? :D dochtertje van Doutzen is nu ruim 8 maanden, en ze doet haar best dus om bv en kolven enz te normaliseren :)

:)
pi_151413517
Bestaat er een verband tussen bv en harde buiken? Ik heb er echt last van als Sticker drinkt, toeval? En als nee, moet ik er iets mee of kan het geen kwaad?
pi_151413541
Zo jammer dat ik er niet zo sexy uitzie als ik kolf he :')

Verder is Doutzen awesome!
pi_151414014
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 12:03 schreef L-E het volgende:
Bestaat er een verband tussen bv en harde buiken? Ik heb er echt last van als Sticker drinkt, toeval? En als nee, moet ik er iets mee of kan het geen kwaad?
In de kraamweek vertelde ze me dat je tijdens bv naweeën kunt krijgen en dat bv ook bevordert dat je baarmoeder snel in oude vorm teruggaat. Dus samentrekkingen die tot harde buiken leiden als gevolg van bv lijken me dan wel logisch ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151414719
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 12:03 schreef L-E het volgende:
Bestaat er een verband tussen bv en harde buiken? Ik heb er echt last van als Sticker drinkt, toeval? En als nee, moet ik er iets mee of kan het geen kwaad?
Verband ja, want oxytocine. Of je er wat mee moet ligt aan je eigen situatie: heb je een verhoogde kans op spontane vroeggeboorte en heb je ook restricties voor wat betreft seks,dan kan voeden in theorie tot weeën leiden. Speelt dat niet, hoef je je geen zorgen te maken over harde buiken.
  maandag 6 april 2015 @ 13:32:33 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151415630
Goed van Doutzen!

Ik ben bang dat het hier een beetje aan het aflopen is... Kuiken drinkt vooral nog voor een slaapje, en wil ook niet slapen zonder melk. Maar met de borst zijn we elke keer heel lang bezig en klieren en alles om in slaap te komen en soms lukt het ook helemaal niet... terwijl hij met een flesje binnen een paar minuten onder zeil is. Hij wordt alleen wel eerst heel verdrietig als hij een fles ipv borst krijgt ;(.
Lastig zo... :{.
KuikenGuppy
  maandag 6 april 2015 @ 13:53:11 #81
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151416155
L-E
Dat is helemaal normaal hoor.
Als ze bij mij goed ligt te drinken voel ik dat ook. Mij is duidelijk gemaakt dat dit een goed teken is.
Geen zorgen maken dus!
  maandag 6 april 2015 @ 14:31:38 #82
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151417104
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 13:53 schreef faptist het volgende:
L-E
Dat is helemaal normaal hoor.
Als ze bij mij goed ligt te drinken voel ik dat ook. Mij is duidelijk gemaakt dat dit een goed teken is.
Geen zorgen maken dus!
ik kan me voorstellen dat LE zich wel zorgen maakt aangezien ze nog even niet moet bevallen ;)
Kwak
pi_151417856
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 13:32 schreef Burdie het volgende:
Goed van Doutzen!

Ik ben bang dat het hier een beetje aan het aflopen is... Kuiken drinkt vooral nog voor een slaapje, en wil ook niet slapen zonder melk. Maar met de borst zijn we elke keer heel lang bezig en klieren en alles om in slaap te komen en soms lukt het ook helemaal niet... terwijl hij met een flesje binnen een paar minuten onder zeil is. Hij wordt alleen wel eerst heel verdrietig als hij een fles ipv borst krijgt ;(.
Lastig zo... :{.
Oh, dat is inderdaad lastig. Soort overgangsfase?
Hier is I juist de laatste tijd juist weer erg gek op de borst.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 6 april 2015 @ 19:13:58 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_151426271
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 09:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
/lief dagboek

Suus heeft nu zelf besloten niet meer aan de borst (of fles btw :')) te willen dus mijn productie loopt hard terug. Ik ga ook niet kolven om 't nog in stand te houden, dat zie ik 1. niet zitten met peuter om me heen en 2. ik wilde al afbouwen. Ik wilde het alleen niet zo snel... ze wil nu alleen nog voor het slapen gaan 's avonds bij me drinken, ben benieuwd hoe lang we dat vol houden.

/einde lief dagboek

Wat SQ zegt faptist, meeveren werkt het beste (hoe lastig en vermoeiend ook soms)
Huubke drinkt al maanden alleen nog maar 's ochtends.
Dus het kan prima :Y
  maandag 6 april 2015 @ 19:22:33 #85
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_151426560
Vandaag heeft 1 van mijn meisjes aan de borst gelegen. Wat een super ervaring na bijna 3 weken alleen maar kolven. Morgen gaan we kijken of mijn andere meisje het ook al wil proberen.
  maandag 6 april 2015 @ 19:25:36 #86
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151426667
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:22 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vandaag heeft 1 van mijn meisjes aan de borst gelegen. Wat een super ervaring na bijna 3 weken alleen maar kolven. Morgen gaan we kijken of mijn andere meisje het ook al wil proberen.
oooh O+ O+ wat fijn! Heeft ze nog wat gedronken? Zo fijn he! Hopelijk gaat het met meisje 2 morgen ook net zo O+ O+
  maandag 6 april 2015 @ 19:30:12 #87
426379 elamanilo
elämänilo
pi_151426855
Go Shopaholic *O* *O* *O* Wat is het fijn he, je kindje aan de borst <3 Nog elke keer als de mijne drinkt, dan voelt het echt alsof het zo hoort, dat we zo precies goed aan elkaar passen <3
Dat je tweede dame maar het goede voorbeeld mag volgen en dat je ze spoedig allebei echt live kunt voeden :*
  maandag 6 april 2015 @ 19:30:50 #88
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151426875
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:22 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vandaag heeft 1 van mijn meisjes aan de borst gelegen. Wat een super ervaring na bijna 3 weken alleen maar kolven. Morgen gaan we kijken of mijn andere meisje het ook al wil proberen.
O+ wat bijzonder!
ik hoop dat je andere dochter morgen ook zo goed aanhapt.
Cuteness!

LE
Sorry. Vergat even dat hier ook zwangeren mee schrijven. Wel zo logisch natuurlijk.. Maar ik zit zo in m'n net bevallen cocon dat ik iedereen zo zie op het forum, haha.
pi_151427471
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:22 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vandaag heeft 1 van mijn meisjes aan de borst gelegen. Wat een super ervaring na bijna 3 weken alleen maar kolven. Morgen gaan we kijken of mijn andere meisje het ook al wil proberen.
Wauw wat goed! Laten we hopen dat deze trend zich voortzet!
  maandag 6 april 2015 @ 19:53:48 #90
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_151427751
Ze heeft een klein beetje gedronken. Eerst even alleen gesabbeld. Daarna echt drinken. Zo bijzonder! Hopelijk doet N. het morgen net zo goed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 april 2015 @ 19:57:15 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151427860
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ze heeft een klein beetje gedronken. Eerst even alleen gesabbeld. Daarna echt drinken. Zo bijzonder! Hopelijk doet N. het morgen net zo goed.
O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151427933
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ze heeft een klein beetje gedronken. Eerst even alleen gesabbeld. Daarna echt drinken. Zo bijzonder! Hopelijk doet N. het morgen net zo goed.
*O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151428007
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ze heeft een klein beetje gedronken. Eerst even alleen gesabbeld. Daarna echt drinken. Zo bijzonder! Hopelijk doet N. het morgen net zo goed.
Wauw, wat goed! Zo ging het hier ook, en dat was ondanks prematuriteit de start van een succesvolle bv-periode, ik hoop dat jullie hetzelfde mogen ervaren :)

Thanks all, dat van de oxytocine wist ik ergens wel natuurlijk. Ik heb geen kans op een spontane vroeggeboorte, dus ik ga me er verder niet druk om maken :)
pi_151428028
Shop *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 april 2015 @ 20:06:15 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151428192
3 jaar geleden:

vandaag:
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 6 april 2015 @ 20:53:30 #96
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151430051
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ze heeft een klein beetje gedronken. Eerst even alleen gesabbeld. Daarna echt drinken. Zo bijzonder! Hopelijk doet N. het morgen net zo goed.
/wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd!

DJMO, ik vind ze best op elkaar lijken :+

Ik heb een donor! Ze komt voor de inleiding wat brengen O+ Haar jongste is 3 maanden dus nog behoorlijk vette melk :D
pi_151430172
Shop, wat fijn! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 april 2015 @ 21:19:59 #98
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151431312
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:53 schreef pessie het volgende:
DJMO, ik vind ze best op elkaar lijken :+
best wel he? :P
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:53 schreef pessie het volgende:
Ik heb een donor! Ze komt voor de inleiding wat brengen O+ Haar jongste is 3 maanden dus nog behoorlijk vette melk :D
fijn!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151451111
Fijn pessie!

Djmo O+

Hier gaat het goed! Vandaag weer op het cb geweest:



Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:21:28 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151452037
Kiek 'm gaan Phaidra O+!
KuikenGuppy
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:22:56 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151452084
En djmo: O+!
Zo vol overgave aan het drinken O+!
KuikenGuppy
pi_151452703
Wauw, gaat goed Phaidra!
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:02:57 #103
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151453352
Haha Phaidra, je hebt een klein spekkie O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 april 2015 @ 19:47:25 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151459502
A groeit goed Phaidra!

Hier blijft de groei wat achter :{ lengte is niet gemeten, maar verpleegkundige was hier vanmorgen; hij woog nu 3265 gram. Op de onderste groene lijn dus :( Nou drinkt michael al een paar dagen heel onrustig aan de borst (loslaten, driftig de borst zoeken en tegelijk wegduwen. Witte waas in z'n mond die niet wegtrekt, zelf branderigheid tijdens en na het voeden) dus na overleg met Stefan gaan we hier aan de gentiaan violet en de wasmachine overuren laten draaien.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151461428
Wat goed Phaidra <3

Ik heb een vraag. Heeft iemand ervaring met weer gaan werken en niet kolven?
Mini is nu 8,5 maand en ik ben vanaf vandaag weer aan het werk. Ze eet 3 maaltijden met vast voedsel, en krijgt redelijk wat binnen. Ik geef nog bv, bij het ontbijt, voor het slapen gaan en tot nu toe dus een aantal keer verspreid over de dag, ongeveer 3x binnen "werktijd" zeg maar.
Maar het kolven is lastig te realiseren op mijn werk. Ik heb recht op max 2 uur kolfvrij op een dag, maar dat is een enorme belasting voor mijn groep. Voor elke minuut die ik weg ben, moeten mijn collega's harder werken. Behalve dat ik me bezwaard voel, ben ik bang dat het me op den duur meer stress geeft dan dat het iets oplevert. Een uur weg betekent niet dat het werk van dat uur niet gedaan hoeft te worden, zeg maar. (Ik kan ook de kinderen niet alleen aan tafel laten zitten, of zonder begeleding naar buiten sturen, bijv.)
Ik overweeg dus om tijdens mijn werktijd niet te kolven, en alleen ervoor en erna live te voeden. Maar zal mijn productie dat trekken? Tot nu toe is, na een lastige start, bv echt een eitje geweest. Maar ik wil niet dat mijn werk de bv om zeep helpt. Maar ik denk dat ik ook niet wil kolven onder werktijd (niet structureel). Iemand tips of ervaringen..?
pi_151461811
Ik denk dat je productie dat wel gaat trekken Roomsnoes. Volgens mij stoppen veel vrouwen na 9 maanden met kolven omdat dan het recht om te kolven onder werktijd vervalt. Ik ben zelf toen ook gestopt en dat ging prima qua productie. Nou werk ik ook maar 3 dagen dus op de andere dagen kon ze de productie wel weer op peil houden.
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:00:40 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151463180
Op zich denk ik dat je productie zich wel aanpast Roomsnoes, maar denk je dat je last zult krijgen van stuwing? Je kunt misschien kolven in je lunchpauze? Dat heb ik nog een tijd gedaan toen mijn kolfrecht voorbij was. En dan vang je nog 1 sessie op, wie weet is dat wel een mooie middenweg.

DJMO, he bah, spruw? -O- Wel toffe foto's zeg O+

Phaidra, dat gaat goed!! _O_

Shopaholic, ohhhh wat fijn zeg!! Hopelijk heeft zusje het ook goed door O+
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:14:48 #108
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151463817
Iemand een idee wat ik hiermee moet? Ik ben blijkbaar deze keer nogal gevoelig voor verstoppingen. Ze hoeft echt maar één keer wat slordiger te drinken en ik zit met een verstopt melkkanaaltje. Ik bedoel niet slecht of slordig aanhappen bij aanvang, maar meer het geen geduld hebben voor de tsr, vervolgens na de tsr toch maar loslaten omdat er ergens een vogel fluit* en/of tijdens het drinken ineens haar hoofd wegdraaien terwijl ze niet loslaat.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Ze drinkt vaak ook maar heel kort en laat dan los om naar mij te gaan lachen als een clown en dan voor de vorm nog 10 x kort aanhappen en weer loslaten. En dan heeft ze daarna nog honger en gaat alleen slapen als ze nog een dikke fles (100+ cc) melk krijgt ;(

In stilte in een donkere kamer voeden is helaas geen optie met een peuter erbij.

*of elk random ander interessant geluid
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:20:01 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151464083
Oh Spees, wat irritant :{

Het enige lijkt me wel om aan te bieden als ze echt honger heeft? Komt je tsr pas laat? En kun je misschien vantevoren daar iets aan doen? Denk syntocinonspray ofzo.... kolven lijkt me ook echt geen optie met peuter-S in de buurt he?
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:26:43 #110
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151464370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
Oh Spees, wat irritant :{

Het enige lijkt me wel om aan te bieden als ze echt honger heeft? Komt je tsr pas laat? En kun je misschien vantevoren daar iets aan doen? Denk syntocinonspray ofzo.... kolven lijkt me ook echt geen optie met peuter-S in de buurt he?
Ik denk dat mijn tsr wel laat komt. Of ja, ik weet eigenlijk niet wat laat is maar bij Sil duurde het volgens mij een seconde of 10 en nu denk ik 30-40? Ik heb ook altijd maar 1 tsr, als ik dan van borst wissel komt er geen nieuwe. Ik kolf ook echt belabberd, meestal 40-80 cc maximaal als totaal van 2 kanten.

Bij live voeden voel ik een tsr heel goed, randje pijnlijk zeg maar. En ik hoor haar dan duidelijk slokken drinken. Dit wordt al vlug minder, vind ik. En na wisselen eigenlijk nauwelijks. Heb echt het gevoel dat ze steeds net niet genoeg heeft aan de borst en ik begin steeds vaker te denken of het gewoon een gebrek aan genoeg tsr is ofzo?

Die spray, heeft dat nog nadelen verder? En kan ik dat gewoon kopen?

Thx voor het meedenken!!

Ik heb vandaag tijd gehad om extra te kolven trouwens, maar het is echt zo minimaal allemaal. En als ik dan na 30-45 min nog een keer ga kolven om mn productie wat op te krikken dan krijg ik geen of een heel zwak tsr -O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 april 2015 @ 21:28:28 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151464463
al borstcompressie geprobeerd als ze eenmaal drinkt Spees?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:30:38 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151464583
Ja, ook al. Maar dat lijkt geen effect te hebben of het leidt haar juist weer af waardoor ze los laat :')
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:30:56 #113
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_151464600
Of met de hand de TSR opwekken, vóór je aanlegt?
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:32:40 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151464698
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[
Die spray, heeft dat nog nadelen verder? En kan ik dat gewoon kopen?

Uhm, ja nou je t zegt, die spray kwam wel op recept geloof ik. Misschien dat iemand hier het beter weet, maar ik kreeg het van de verloskundige voorgeschreven.
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:45:43 #115
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151465500
Ja, ik zie dat het op recept moet. ik ga overwegen of ik de huisarts erover ga bellen.
Kuifmees, nee dat doe ik eigenlijk nooit. Maar die eerste tsr is -hoewel wat laat- heel sterk. Ze is wel ongeduldig maar wordt met name ook gedurende de voeding onrustiger. Ik vermoed zelf dat het ligt aan gebrek aan meerdere tsr's. Er komt naar mijn idee al snel niet veel melk meer en dat uit zich in ongeduld, desinteresse en klaarblijkelijk honger in een fles daarna, want die drinkt ze daarna alsof ze nog erge honger heeft.

Ik kolf dan zelf overigens vaak voor de vorm nog even na (ofwel direct ofwel een tijdje daarna) om zeker te zijn dat ik niet vraag en aanbod verstoor.
pi_151465826
Ik heb via de assistente van de ha gevraagd om Syntocinon. Op aanraden van een oud collega die LK is.
Ik kreeg bij kolven op het werk een dramatische of geen tsr.

En heb de syntocinon gebruikt bij veelvuldig bijten van meneer omdat de tsr niet opschoot in combi met tandjes krijgen.Ik ging een neerwaartse spiraal in want bijten doet zeer,dus gespannen en niet leuk meer voeden dus nog minder tsr.
Heeft het voeden weer makkelijk gemaakt en kan nu zonder.
Nu alleen weer bij kolven op het werk.

Maar was hier easy aanvragen, niet eens live voor naar de ha gehoeven ervoor.
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:56:33 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151466166
Spees, zou een voedingsketting haar kunnen helpen meer te focussen/minder afgeleid te raken en netter te drinken?
KuikenGuppy
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:00:14 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151466380
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:56 schreef Burdie het volgende:
Spees, zou een voedingsketting haar kunnen helpen meer te focussen/minder afgeleid te raken en netter te drinken?
Ik heb geen idee... Wellicht wel. Ze wil nu in ieder geval altijd in mijn haar friemelen O+ dus ze moet idd wel wat vast hebben!
pi_151469764
Bij mij helpt t om dan liggend te gaan voeden (tegenwoordig voed peuter dan meteen Elmo, das haar baby). Liggen we met zn allen oncomfortabel op t speelkleed... Maar het echt heel snel afgeleid zijn was hier ca een week. Nu nog maar af en toe..
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:25:21 #120
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_151470626
Shop wat heerlijk van het drinken O+

DJ schattige foto's!

Pessie ^O^

Spees, hopelijk helpen de tips die hierboven gegeven zijn :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_151470781
Die spray heb ik ook gehad, ook na telefonisch contact met de assistente. Werkte prima. Wel éérst je blouse losknopen en dan pas sprayen, anders ben je te laat. :+ Ik had hem nodig omdat ik bij de kolf helemaal geen tsr kreeg.

Edit: de assistente van de huisarts.

[ Bericht 6% gewijzigd door Buurpoes op 08-04-2015 19:49:55 ]
Professioneel gifmenger.
  woensdag 8 april 2015 @ 10:04:12 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151476233
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:05 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Bij mij helpt t om dan liggend te gaan voeden (tegenwoordig voed peuter dan meteen Elmo, das haar baby). Liggen we met zn allen oncomfortabel op t speelkleed... Maar het echt heel snel afgeleid zijn was hier ca een week. Nu nog maar af en toe..
Ik vind het idee heel lief en leuk :D maar ik weet 100% zeker dat mijn peuter er niet bij gaat liggen (maar bijvoorbeeld ervoor kiest om op haar hoofd een tapdansje te gaan doen en dat Suus dan alle kanten op gaat rollen :+ )

Ik zat weer te faalkolven op mn werk, ben er klaar mee om 3-4x te moeten kolven voor 1 voeding. Heb net gebeld voor die spray, ze gaat overleggen met de huisarts en ik word gebeld.

Bedankt allemaal voor de adviezen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 april 2015 @ 10:22:05 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151476608
even een vraagje: Michael heeft nu al een dag of twee geen poepluier gehad (hooguit een klein veegje). Z'n plasluiers zitten wel elke keer (goed) vol. Is er met vier weken nog een minimum aantal aan poepluiers wat ze moeten hebben ??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 8 april 2015 @ 10:24:05 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151476652
Volgens mij niet, zolang de poep die er wel komt maar niet groen is.
KuikenGuppy
pi_151476912
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:26 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat goed Phaidra <3

Ik heb een vraag. Heeft iemand ervaring met weer gaan werken en niet kolven?
Mini is nu 8,5 maand en ik ben vanaf vandaag weer aan het werk. Ze eet 3 maaltijden met vast voedsel, en krijgt redelijk wat binnen. Ik geef nog bv, bij het ontbijt, voor het slapen gaan en tot nu toe dus een aantal keer verspreid over de dag, ongeveer 3x binnen "werktijd" zeg maar.
Maar het kolven is lastig te realiseren op mijn werk. Ik heb recht op max 2 uur kolfvrij op een dag, maar dat is een enorme belasting voor mijn groep. Voor elke minuut die ik weg ben, moeten mijn collega's harder werken. Behalve dat ik me bezwaard voel, ben ik bang dat het me op den duur meer stress geeft dan dat het iets oplevert. Een uur weg betekent niet dat het werk van dat uur niet gedaan hoeft te worden, zeg maar. (Ik kan ook de kinderen niet alleen aan tafel laten zitten, of zonder begeleding naar buiten sturen, bijv.)
Ik overweeg dus om tijdens mijn werktijd niet te kolven, en alleen ervoor en erna live te voeden. Maar zal mijn productie dat trekken? Tot nu toe is, na een lastige start, bv echt een eitje geweest. Maar ik wil niet dat mijn werk de bv om zeep helpt. Maar ik denk dat ik ook niet wil kolven onder werktijd (niet structureel). Iemand tips of ervaringen..?
Ik red het nog steeds niet een hele werkdag niet kolven en mijn baby is inmiddels bijna 14 maanden. Je kunt door niet te kolven stuwing krijgen, je productie zal achteruit gaan (want door stuwing een seintje dat er minder melk moet worden aangemaakt), als je nog geen cyclus terughad heb je grote kans dat 'ie dan terugkomt en als je gevoelig bent voor borstontstekingen lijkt dit me totaal een slecht plan. Tot zover het goede nieuws :7
Weet je, ik ken het, werk dat doorgaat, ook al neem je zelf pauze. Als ik pauze neem, dan heeft dat effect op een ander (collega die moet inspringen of patiënt die moet wachten). Maar ik kan mijn werk ook niet goed doen als ik klap van de stuwing. En met een borstontsteking zijn m'n collega's helemaal de sjaak. En dan is er ook nog het puntje dat ik mijn kind gewoon m'n eigen melk wil laten geven. Zij gaat sowieso voor op wie dan ook.
Net als met alles, moet iedereen zijn eigen afwegingen maken. Dit is de mijne :)
  woensdag 8 april 2015 @ 10:35:23 #126
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_151476923
Piranha laat er vanaf de zkh-opnames (met 3 en 5 weken) minimaal een week tussen, met als toppunt 14 dagen. Ik heb het hier toen nog gepost geloof ik.
pi_151477076
Spees, ik vraag me af of het een tsr-probleem is met live voeden. Je schrijft dat je die binnen 40 seconden krijgt. Dat is een normale tijdspanne. De eerste tsr voel je duidelijk, omdat je borst dan een voorraad melk bevat. De tsr's erna voel je vaak minder of niet, omdat je borst leger is, ik voel ze zelf ook niet.
Je schrijft ook dat je dikke flessen geeft. Zou het kunnen dat je productie gewoon laag is, waardoor baby na de eerste plens melk geen moeite meer wil doen voor de laatste druppels?
  woensdag 8 april 2015 @ 10:50:12 #128
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151477231
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 10:41 schreef WupWup het volgende:
Spees, ik vraag me af of het een tsr-probleem is met live voeden. Je schrijft dat je die binnen 40 seconden krijgt. Dat is een normale tijdspanne. De eerste tsr voel je duidelijk, omdat je borst dan een voorraad melk bevat. De tsr's erna voel je vaak minder of niet, omdat je borst leger is, ik voel ze zelf ook niet.
Je schrijft ook dat je dikke flessen geeft. Zou het kunnen dat je productie gewoon laag is, waardoor baby na de eerste plens melk geen moeite meer wil doen voor de laatste druppels?
Zou goed kunnen dat je gelijk hebt, ik ben zelf een beetje door mn opties heen heb ik het idee. Maar ik zal hier straks even uitgebreid op ingaan, bij mn volgende kolfpauze :)
  woensdag 8 april 2015 @ 11:29:37 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151478143
WupWup, ik denk eigenlijk dat het twee 'problemen' zijn die mogelijk wel of niet met elkaar te maken hebben.
1. Ik kolf heel weinig en hier krijg ik sowieso geen tweede tsr. Aan de kant waar ik start blijft het even stromen na die eerste en na een paar minuutjes wordt het fors minder. Als ik dan aan de andere kant ga kolven is het bijna altijd druppels of een heel zwak straaltje. Bij het voeden hoor ik mn baby ook al vrij gauw niet echt meer slikken en dat is het punt waarop ze denk ik ook ongeïnteresseerd raakt.

2. Ze is sowieso onrustig aan de borst. Zelfs als ik voed na een soort van doorslaapnacht drinkt ze vaak maar een minuutje of 2 en gaat dan weer steeds loslaten, aanhappen, loslaten, lachen, etc. Op het kdv drinkt ze vervolgens wel weer een hele fles. 'S avonds clustert ze regelmatig en na een tijdje huilt ze of wordt ze boos, is moe, maar gaat niet slapen tot ze nog een flinke fles heeft gekregen. Bij mij komt er dan niks meer -O-

Heb nooit het idee gehad dat mijn productie om over naar huis te schrijven is, maar ik weet niet zo goed wat ik verder nog kan. Ze is vandaag een half jaar oud en ik voed of kolf meestal nog 6-7 x per etmaal. Soms clusterkolf ik extra als de kindjes weg zijn in een poging mn productie hoger te krijgen.

Ik vind eerlijk gezegd mn eigen verhaal ook wel onsamenhangend en mijn gevoel zegt iets met de tsr en het is ook een soort van last resort. Ik weet eigenlijk niks anders meer.
pi_151478611
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:29 schreef Spees_Eend het volgende:
WupWup, ik denk eigenlijk dat het twee 'problemen' zijn die mogelijk wel of niet met elkaar te maken hebben.
1. Ik kolf heel weinig en hier krijg ik sowieso geen tweede tsr. Aan de kant waar ik start blijft het even stromen na die eerste en na een paar minuutjes wordt het fors minder. Als ik dan aan de andere kant ga kolven is het bijna altijd druppels of een heel zwak straaltje. Bij het voeden hoor ik mn baby ook al vrij gauw niet echt meer slikken en dat is het punt waarop ze denk ik ook ongeïnteresseerd raakt.

2. Ze is sowieso onrustig aan de borst. Zelfs als ik voed na een soort van doorslaapnacht drinkt ze vaak maar een minuutje of 2 en gaat dan weer steeds loslaten, aanhappen, loslaten, lachen, etc. Op het kdv drinkt ze vervolgens wel weer een hele fles. 'S avonds clustert ze regelmatig en na een tijdje huilt ze of wordt ze boos, is moe, maar gaat niet slapen tot ze nog een flinke fles heeft gekregen. Bij mij komt er dan niks meer -O-

Heb nooit het idee gehad dat mijn productie om over naar huis te schrijven is, maar ik weet niet zo goed wat ik verder nog kan. Ze is vandaag een half jaar oud en ik voed of kolf meestal nog 6-7 x per etmaal. Soms clusterkolf ik extra als de kindjes weg zijn in een poging mn productie hoger te krijgen.

Ik vind eerlijk gezegd mn eigen verhaal ook wel onsamenhangend en mijn gevoel zegt iets met de tsr en het is ook een soort van last resort. Ik weet eigenlijk niks anders meer.
Is het niet mogelijk om dubbelzijdig te kolven? Dat zou waarschijnlijk wel in opbrengst schelen. En aangezien de eerste tsr wel goed gaat, zou je kunnen proberen om de neusspray pas bij de tweede borst in te zetten voor een nieuwe ronde. Ik heb bij het kolven ook een tijdje gesprayd voor de zekerheid, maar ik zag eigenlijk geen verschil met of zonder. Dus ik heb het niet lang gebruikt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 april 2015 @ 12:37:41 #131
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151479964
Een dubbelzijdige kolf aanschaffen vind ik te veel geld kosten voor hoe lang ik denk nog te gaan voeden. Als ik van tevoren had geweten dat ik nu nog zou voeden had ik het wel overwogen, maar had echt niet verwacht het half jaar te halen.

Ik ben net teruggebeld door de huisarts en heb een beetje een rotgevoel overgehouden aan het gesprek. Ze gaat me die spray voorschrijven maar zei dat ik waarschijnlijk gewoon moet accepteren dat mn melk op is en dat het zielig is voor mn dochtertje dat ze misschien al keilang te weinig melk krijgt en continu honger heeft en dat ik haar vaker moet wegen en dat ik als ik wil nog wel één keer per dag voor de gezelligheid mag voeden maar dat het verder anders wel gewoon klaar is ;(. Ik zit op mn werk tussen allemaal collega's dus ik wilde en kon geen uitgebreide telefonische borstvoedingsdiscussie met haar aangaan maar heb echt een naar gevoel nu. Mijn gevoel zegt dat ze geen gelijk heeft maar misschien hou ik mezelf wel voor de gek.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 april 2015 @ 12:43:05 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151480106
is je huisarts ook lactatiekundige? Nee? dan moet ze niet dat soort onzin uitkramen. Ik zou een lk bellen als ik jou was SE, en die om raad vragen, in plaats van te luisteren naar dat soort onzin.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 8 april 2015 @ 12:46:12 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151480185
Wat een rotgesprek Spees. Niet leuk om te horen en volgens mij ook nog eens best wel grote onzin. Echt naar dat ze zo op je moedergevoel inspeelt.

Kolf lenen of huren anders een optie? Je mag de mijne wel lenen maar zit ook niet echt naast de deur.
pi_151480258
Wat een nare reactie van je huisarts Spees. Weinig empatisch en kan me voorstellen dat je nu met een naar gevoel zit.
pi_151480338
Spees, ik zou lk bellen en daar om advies vragen. Laat je ha maar kletsen.

En ik zit buiten op een boomstam in het zonnetje m'n dreumes in slaap te voeden, terwijl de vogeltjes fluiten. Genieten O+
Home is where the O+ is...
  woensdag 8 april 2015 @ 12:53:10 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151480355
Wat een stomme reactie van je huisarts zeg -O-. Heel ouderwets ook, dus probeer het aan de kant te leggen, je doet het prima!
(Was dit je eigen ha? Ik zou persoonlijk serieus overwegen om om zoiets een andere ha te zoeken)
KuikenGuppy
  woensdag 8 april 2015 @ 12:53:53 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151480376
Wat voor kolf heb je btw? De medela kan je eenvoudig ombouwen naar dubbelzijdig.
KuikenGuppy
pi_151480690
Jeetje Spees, wat een naar gesprek :*
pi_151480781
Spees neezeg, wat een ontzettend vervelend gesprek!
Idd misschien een lk bellen een optie? Of iemand van LLL of BVN?
Misschien hebben zij nog tips of andere inzichten?
:*
  woensdag 8 april 2015 @ 13:09:01 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_151480833
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Een dubbelzijdige kolf aanschaffen vind ik te veel geld kosten voor hoe lang ik denk nog te gaan voeden. Als ik van tevoren had geweten dat ik nu nog zou voeden had ik het wel overwogen, maar had echt niet verwacht het half jaar te halen.

Ik ben net teruggebeld door de huisarts en heb een beetje een rotgevoel overgehouden aan het gesprek. Ze gaat me die spray voorschrijven maar zei dat ik waarschijnlijk gewoon moet accepteren dat mn melk op is en dat het zielig is voor mn dochtertje dat ze misschien al keilang te weinig melk krijgt en continu honger heeft en dat ik haar vaker moet wegen en dat ik als ik wil nog wel één keer per dag voor de gezelligheid mag voeden maar dat het verder anders wel gewoon klaar is ;(. Ik zit op mn werk tussen allemaal collega's dus ik wilde en kon geen uitgebreide telefonische borstvoedingsdiscussie met haar aangaan maar heb echt een naar gevoel nu. Mijn gevoel zegt dat ze geen gelijk heeft maar misschien hou ik mezelf wel voor de gek.
sorry hoor, maar wat een hork :')
Wil je mijn huisarts? :*
disclaimer
pi_151480945
Jeez Spees, wat een stomme reactie van je ha! Niks van aantrekken hoor... :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 april 2015 @ 13:26:08 #142
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151481317
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Een dubbelzijdige kolf aanschaffen vind ik te veel geld kosten voor hoe lang ik denk nog te gaan voeden. Als ik van tevoren had geweten dat ik nu nog zou voeden had ik het wel overwogen, maar had echt niet verwacht het half jaar te halen.

Ik ben net teruggebeld door de huisarts en heb een beetje een rotgevoel overgehouden aan het gesprek. Ze gaat me die spray voorschrijven maar zei dat ik waarschijnlijk gewoon moet accepteren dat mn melk op is en dat het zielig is voor mn dochtertje dat ze misschien al keilang te weinig melk krijgt en continu honger heeft en dat ik haar vaker moet wegen en dat ik als ik wil nog wel één keer per dag voor de gezelligheid mag voeden maar dat het verder anders wel gewoon klaar is ;(. Ik zit op mn werk tussen allemaal collega's dus ik wilde en kon geen uitgebreide telefonische borstvoedingsdiscussie met haar aangaan maar heb echt een naar gevoel nu. Mijn gevoel zegt dat ze geen gelijk heeft maar misschien hou ik mezelf wel voor de gek.
Ik denk dat je gevoel gelijk heeft en je jezelf niet voor de gek houdt :* kijk het eerst eens aan met die spray.
  woensdag 8 april 2015 @ 13:44:21 #143
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151481846
Ja, want S2 is het toonbeeld van een ontevreden , huilerige baby...

Het lijkt heel erg op hoe het bij ons gaat Spees, ik herken heel veel. Hier is ze steeds meer gaan weigeren en m'n productie is inmiddels bijna niks meer. Geen goed verhaal dus en ook geen tips. Behalve: bel een LK, al is het maar om even te sparren :*
pi_151483384
Laat die huisarts even lekker de hoogste boom inklimmen die je kunt vinden zeg, jeetje.
Maak vandaag of morgen even tijd om met een leidster van LLL te bellen. Dat is gratis (alleen normale telefoonkosten) en brengt je waarschijnlijk een stuk verder. Zij kan wat orde scheppen in je verhaal en je een goed persoonlijk advies geven.
En ik denk dat je de syntospray inderdaad goed kunt inzetten op de manier die Phaidra beschrijft. Of je sprayt gewoon twee keer tijdens een kolfbeurt.
  woensdag 8 april 2015 @ 15:25:02 #145
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151484521
Bedankt allemaal voor jullie bemoedigende berichten! Ik ga na mn werk even op jullie vragen reageren, dat lukt me weer net niet nu in mn kolfpauze :)
  woensdag 8 april 2015 @ 19:36:03 #146
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151492098
Zo, kindjes in bed, gevoed en nagekolfd mét spray. Wilde het even uitproberen. Had wel het idee dat het iets doet want normaal druppelt er alleen wat bij nakolven als ik Suus aan één kant gevoed heb en kolf ik maximaal 20ml, nu kreeg ik nog 60 gekolfd! Wat voor mij best wat is. Misschien is het toeval, maar de melk lijkt veel geler/vetter dan wat ik normaal kolf.

Dan nog even een reactie op jullie bedenkingen bij mijn huisarts. Wij gaan zeer binnenkort verhuizen naar een dorp en krijgen sowieso een nieuwe huisarts. Ik heb eigenlijk bijna altijd een andere huisarts de laatste tijd, eentje die juist steeds zei dat als het lukte ik maar moest blijven voeden gezien Suus' pech met virussen steeds. Maar ik heb inmiddels het nare gevoel van het gesprek wel achter me gelaten en ben nu alleen een beetje pissed om zo'n stom 'advies' en haar aannames op basis van anderhalf woord van mijn kant. Ik denk dat ik serieus een andere huisarts zou overwegen als we niet zouden verhuizen.

Ik heb overigens een enkelzijdige Aventkolf die je zowel met batterij als op netstroom kan gebruiken. Helaas geen medela waar je nog wat op kan koppelen. Huren vind ik ook te duur, das een aardig maandbedrag als je dat bij elkaar optelt.

Ik ga gewoon nog even kolven met die spray, even kijken of het inderdaad meer oplevert zoals het vooralsnog lijkt.

En voor wat betreft de onrust en desinteresse van Suze, daarvoor overweeg ik idd een telefoontje met LLL. Bedankt voor die tip.

Soesa, het was nog niet eens in me opgekomen dat ze er zelf misschien klaar mee is... Dat bestaat natuurlijk ook gewoon. Ik hoop het niet, ik blijf mn best doen om het aan te houden maar mocht ze echt niet meer willen dan is dat haar keuze uiteindelijk. Wel eentje waarbij ik even moet slikken :)
  woensdag 8 april 2015 @ 19:44:00 #147
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_151492431
Spees, je mag mijn medela swing wel lenen, maar hij vertoonde op het laatst wel wat haperingen.. Betwijfel ook of de motor dubbelzijdig aan kan.

Maar als je wil testen wil ik um wel opsturen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 8 april 2015 @ 20:09:21 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151493525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:44 schreef AwayTL het volgende:
Spees, je mag mijn medela swing wel lenen, maar hij vertoonde op het laatst wel wat haperingen.. Betwijfel ook of de motor dubbelzijdig aan kan.

Maar als je wil testen wil ik um wel opsturen.
Superlief! Maar het kolfopbrengstprobleem hoop ik nu aan te pakken met die spray :) het suzegedeelte staat verder los van mn kolf dus ik laat het maar zo. Wel bedankt!!
pi_151495694
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:36 schreef Spees_Eend het volgende:

Soesa, het was nog niet eens in me opgekomen dat ze er zelf misschien klaar mee is... Dat bestaat natuurlijk ook gewoon. Ik hoop het niet, ik blijf mn best doen om het aan te houden maar mocht ze echt niet meer willen dan is dat haar keuze uiteindelijk. Wel eentje waarbij ik even moet slikken :)
Niet op deze leeftijd! Op z'n vroegst rond de eerste verjaardag, voor die tijd spenen kindjes zichzelf niet. Dan noem je het borstweigeren.
*O* 60cc! Vet goed! ;) Dat is behoorlijk veel om na te kolven en dan ook nog in de avond! Wellicht dan toch alleen het probleem van te veel afgeleid zijn?
  woensdag 8 april 2015 @ 22:07:28 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151498663
Fijn dat de spray iets lijkt te helpen Spees!!

En heel goed dat je zelf ook weet dat die huisarts uit haar nekt lult, en mijns inziens haar boekje te buiten gaat door jou zo belerend toe te spreken terwijl het met je kind hartstikke goed gaat!

Hopelijk blijft S iets langer geïnteresseerd als je die spray gebruikt, en is het een fase die ze doormaakt nu. Krijgt ze nog tandjes ook misschien?
pi_151498939
Spuit elf hoor, maar 'dat je melk op is', dat is echt zo jaar nul, om meteen zo te redeneren. Dan ben je als huisarts echt geen haar beter dan mijn schoonmoeder die de eerste maanden na de bevalling bij ieder bezoek aan me vroeg: 'En, is je melk nog niet op?' :') .

Spees, ik hoop dat het snel beter gaat, :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 8 april 2015 @ 22:16:12 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_151499053
Alsof je een limiet hebt idd. "Gij zult maar 50 liter aanmaken". En dat het na 50 liter ook acuut klaar is. Niet te gulzig he baby!
disclaimer
pi_151499327
Stomme huisarts zeg...misschien kun je later (bij de verhuizing, als je toch weggaat) eens terugkoppelen dat het advies onprofessioneel was en dat hij/ze je beter had kunnen doorsturen naar een LK? Als je er gelijk de telefonnumers bijdoet, gaat t bij de volgende mama wellicht beter.
Professioneel gifmenger.
pi_151499777
60 ml nakomen in de avond _O_!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 april 2015 @ 22:32:42 #155
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151499933
Het zou kunnen dat ze tandjes krijgt LB, qua leeftijd sowieso. Ze is met alles lekker gemiddeld dus wellicht met dit ook ;). Ik zie nog niks in haar mond. Misschien inderdaad een fase waarin ze echt enorm afgeleid is zonder verdere ingewikkeldere redenen ofzo.

Oh en mevrouwjemelkisophuisarts, die spray die toch niet zou werken.... :6 Ik kolf net gewoon in minder dan tien minuten 100!cc. Normaal s avonds echt zelden meer dan 40 en dan doe ik daar 20 minuten over ofzo.
  woensdag 8 april 2015 @ 22:36:33 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151500139
Jeeeej!! *O*
pi_151500245
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Het zou kunnen dat ze tandjes krijgt LB, qua leeftijd sowieso. Ze is met alles lekker gemiddeld dus wellicht met dit ook ;). Ik zie nog niks in haar mond. Misschien inderdaad een fase waarin ze echt enorm afgeleid is zonder verdere ingewikkeldere redenen ofzo.

Oh en mevrouwjemelkisophuisarts, die spray die toch niet zou werken.... :6 Ik kolf net gewoon in minder dan tien minuten 100!cc. Normaal s avonds echt zelden meer dan 40 en dan doe ik daar 20 minuten over ofzo.
Super!! *O* In ieder geval 1 deel getackeld!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151501631
Hoera!
Fijn dat die spray helpt! Kan ze iig flessen bv ipv kv drinken op t kdv.. (ok, wat veel afkortingen in de zin)
pi_151501785
*O* voor de volle tieten van Spees :9
  donderdag 9 april 2015 @ 06:11:03 #160
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151505277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 23:12 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hoera!
Fijn dat die spray helpt! Kan ze iig flessen bv ipv kv drinken op t kdv.. (ok, wat veel afkortingen in de zin)
Die krijgt ze altijd wel hoor, want ze gaat maar 3-4 dagdelen. Ik kolf daar gewoon 21x per week voor hahaha :+
pi_151505689
Wow... da's wel heel vaak. Als je dat blijft doen heb je in no-time vriezervoorraad..
  donderdag 9 april 2015 @ 08:19:45 #162
73386 Fazz
onderweg
pi_151505785
Wat goed dat het helpt Spees! :)

Ik had vorige week nog een bv pareltje in m'n familie. M'n moeders zussen waren er en 1 tante vroeg of ik nog bv gaf. Reageerde een ander tante met: 'Het zal toch niet zeg?' :')
pi_151505803
:{

Wat goed Spees!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 9 april 2015 @ 08:28:42 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_151505899
Jeetje spees, is het zó eenvoudig! *O*
disclaimer
  donderdag 9 april 2015 @ 08:29:43 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_151505915
Vandaag een half jaar volledige borstvoeding! Ben ik toch heel blij mee, moet er wel veel voor kolven maar het gaat allemaal super!
disclaimer
pi_151506012
Gister een gesprek gehad met een leidster van LLL over het opbouwen van bv en afbouwen van kv. Sjaak is er nu sterk genoeg voor, denk ik. Morgen gaan we switchen, dan ben ik niet alleen thuis dus als er dan veel gehuild wordt, heb ik niet het idee er alleen voor te staan.
Ik ben erg benieuwd... Ik hoop dat Sjaak het oppakt en geen kv meer nodig heeft...
pi_151506041
Wat goed en spannend MwC!

En *O* voor 6 maanden bv en dus ook 6 maanden Mauwtje!!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151506065
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:29 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag een half jaar volledige borstvoeding! Ben ik toch heel blij mee, moet er wel veel voor kolven maar het gaat allemaal super!
Wow, is M al 6 maanden??? Gefeliciteerd met deze mijlpaal!
  donderdag 9 april 2015 @ 08:43:25 #169
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151506096
Hartstikke goed Spees *O*! (en 21x per week kolven, _O_ )

Spannend Cactus!

6 maanden bv voor SQ en Mauw, fijn!

Mijn S'je begint weer wat vaker aan de borst te willen drinken, tis nog niet als vanouds (dat kan ook niet, ik produceer bijna niks meer) maar hey, ik ben er al lang blij mee. Zo kunnen we het iets geleidelijker afbouwen ipv in 1x abrupt!
pi_151506195
Zet 'm op vandaag Cactus!

Nog maar 1 maand kolfrecht :{
pi_151506434
MevrC spannend!

Amsel ik leef met je mee, de mijne is net afgelopen en ga er overuren voor opofferen. Enige is nog mijn collega's die daar niet happy mee zijn, maar dat is pech voor ze
  donderdag 9 april 2015 @ 09:31:11 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151506830
Zes maanden moedermelk voor Mauwtje *O*

Cactus wat spannend!
KuikenGuppy
  donderdag 9 april 2015 @ 09:41:12 #173
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151507014
Omg fazz die opmerking :')

Sq wat goed *O* zeker met al dat kolven super knap
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 april 2015 @ 09:58:28 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151507387
SQ al weer een half jaar :o gaat de tijd toch snel zeg ; gefeliciteerd!!

S_E: je kunt dus mooi een lange neus trekken naar je huisarts :Y Wellicht dat de spray ook helpt bij het live voeden om de melkstroom op gang te krijgen/houden zodat ze wel moet drinken ipv om zich heen te kijken??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151508669
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Gister een gesprek gehad met een leidster van LLL over het opbouwen van bv en afbouwen van kv. Sjaak is er nu sterk genoeg voor, denk ik. Morgen gaan we switchen, dan ben ik niet alleen thuis dus als er dan veel gehuild wordt, heb ik niet het idee er alleen voor te staan.
Ik ben erg benieuwd... Ik hoop dat Sjaak het oppakt en geen kv meer nodig heeft...
Succes! Neem je tijd, bouw rustig af, zodat je productie ook de kans krijgt de verhoogde vraag bij te werken.
pi_151511583
Wat een opmerkingen komen er weer voorbij zeg :')

MwC: spannend! Ik hoop dat hij snel volledig aan de bv zit :)

Al maanden denk ik dat elke dag onze laatste bv-dag is, maar mijn bijna-peuter blijft trouw drinken, melk of geen melk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151511884
Lieve foto L-E. O+
En goede vraag. Ik vind van wel hoor *O*
pi_151512987
Jij bent geslaagd voor de who-norm hoor :D
  donderdag 9 april 2015 @ 13:22:00 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151513099
L-E O+ O+ O+

En MevrouwCactus *O*
pi_151519543
SQ, zes maanden! Mooie mijlpaal (en ook van harte met halfjaar oude M. :) .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 9 april 2015 @ 16:59:14 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151519782
Nohhh L-E O+!

En 6 maanden voor SQ *O*

Soesa, wat fijn!

En de dames met (bijna) geen kolfrecht meer: je collega's zouden bewondering voor je moeten hebben. Probeer er niet mee bezig te zijn!

MwCactus, spannend en fijn zeg! Ik vond t zo'n overwinning toen ik haar volledig aan de borst had O+!
pi_151521553
Ik noemde vandaag terloops tegen mijn leidinggevende dat m'n kolfrecht bijna "op" is en toen zei ze iets als "maar daar hoeven we toch niet heel moeilijk over te doen? :)" Ik zal er later nog eens op terugkomen, maar ik heb zo het idee dat dit betekent dat ik geen pauzes hoef op te offeren zolang het werk maar af komt O+ En dat komt wel goed, want ik bepaal zo'n beetje m'n eigen werkzaamheden en die hangen niet op een uurtje meer of minder achter m'n bureau zitten op een dag. Dat zou wel mega-relaxed zijn als dat zo kan :o
  donderdag 9 april 2015 @ 18:55:36 #183
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151523051
L-E gehaald is gehaald hoor! *O* lieve foto ook.

Amsel, dat klinkt meedenkend!

Cactus, goed vooruitzicht ^O^
pi_151525065
LE O+ En who-norm bijna gehaald!

SQ 6 maanden bv! *O*

Succes MvrCactus!

Amsel, fijn een werkgever die meedenkt :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151528169
J. had moeite met aanhappen dus ik heb vanavond nog snel tepelhoedjes gekocht (nav het verhaal van JufMariska). J. ligt nu heerlijk ontspannen te drinken :) Hij blij en ik blij!
  donderdag 9 april 2015 @ 21:40:06 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151530297
Gaat J ook bij je vrouw drinken Cactus, of is dat te veel gedoe?
KuikenGuppy
pi_151531450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:40 schreef Burdie het volgende:
Gaat J ook bij je vrouw drinken Cactus, of is dat te veel gedoe?
Gaat niet he :) Zij heeft geen melk...
  donderdag 9 april 2015 @ 22:09:32 #188
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151531967
Misschien was relactatie nog een mogelijkheid ;)
  donderdag 9 april 2015 @ 23:17:12 #189
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151535033
LE die foto O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151535147
LE wat lief O+ en ik reken 'm goed als WHO-norm

Sq *O* een half jaar!

Amsel fijn het meedenken!

MevrC goed te horen dat het zo ontspannen gaat!

Trouwens over de WHOnorm gesproken, kan iemand me vertellen waarop de 2 jaar gebaseerd is en waaruit nou echt blijkt dat 2 jaar beter is dan 6 mnd. Is het het stukje hechting, imuunsysteem dat beter ontwikkelt, of iets anders, you name it.
Heb het nog niet gegoogeld oid, misschien staat het wel ergens maar zat het me af te vragen.
pi_151535509
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
J. had moeite met aanhappen dus ik heb vanavond nog snel tepelhoedjes gekocht (nav het verhaal van JufMariska). J. ligt nu heerlijk ontspannen te drinken :) Hij blij en ik blij!
Wat fijn!! Super dat het bij jullie ook goed werkt :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 10 april 2015 @ 10:00:44 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151541245
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 23:20 schreef BlueEyes het volgende:
LE wat lief O+ en ik reken 'm goed als WHO-norm

Sq *O* een half jaar!

Amsel fijn het meedenken!

MevrC goed te horen dat het zo ontspannen gaat!

Trouwens over de WHOnorm gesproken, kan iemand me vertellen waarop de 2 jaar gebaseerd is en waaruit nou echt blijkt dat 2 jaar beter is dan 6 mnd. Is het het stukje hechting, imuunsysteem dat beter ontwikkelt, of iets anders, you name it.
Heb het nog niet gegoogeld oid, misschien staat het wel ergens maar zat het me af te vragen.
Op de site van de who staat het, maar die werkt (bij mij) momenteel niet...

http://www.who.int/topics/breastfeeding/en/
KuikenGuppy
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 april 2015 @ 10:32:56 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151542113
ben ik weer met m'n gezeur :@

Gebruik nu twee dagen GV; klopt het dat hij binnen een dag al dusdanig minder pijn heeft en daardoor beter/meer drinkt (ik merk wel dat hij minder snel loslaat, beter aanhapt (lees sneller) en de borst minder wegduwt (omdat hij het niet meer associeert met pijn?!). Had 'm vanmorgen even op de weegschaal thuis en die gaf nu 3375 aan tov 3265 drie dagen geleden. (was wel na een voeding btw).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151587098
Weet ik niet, geen persoonlijke ervaring met spruw en gentiaan.

Kolven kun je ook verleren schijnbaar. Heb nu zo'n zes weken ofzo niet meer gekolfd, nu weer een keer, maar de opbrengst is dramatisch :') Hopelijk voldoende om geen stuwing meer te hebben.
pi_151587740
Bedankt voor het meedenken eerder, over kolven op het werk enzo.

Stuwing heb ik gek genoeg haast neit, dus in die zin zou ik zonder komen. Ik heb deze week elke dag gekolfd en ze is een keer live komen drinken. De kolfopbrengst was maar magertjes. 's Ochtends kolv ik zo 150 per tiet, en nu was de totale opbrengst een schamele 100 ml max. Maar goed, ochtend en midden op de dag zijn ook niet te vergelijken. Van mn baas mag ik zelf lekker uitzoeken wanneer ik kolf, dus ik doe het als de kinderen buiten zijn. Werkt goed tot nu toe. Ben benieuwd wat mijn productie doet op de lange termijn.
  zondag 12 april 2015 @ 09:18:14 #196
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151601985
Zo, ik hoor hier ook weer.
M. Is vrijdag met een ks geboren. Helaas zorgt dat er voor dat het op gang komen van de melk langer duurt. Er zijn al 2 zakjes donor melk leeg, 1 in de koelkast en Nog 1 in de vriezer. Hoop toch echt vandaag meer te kolven. Hij moet 8x per dag 15cc erbij krijgen. Dat doen we met spuitje en slangetje. Hij lijkt nu helder genoeg om 2 borsten per keer te kunnen drinken. Ik kolf nu 1,5cc per kolf beurt, ook 8x per dag.

Veel verpleegkundigen vinden de donor melk erg mooi. De eerste kinderarts ook. Hij doet het er goed op.
pi_151624561
pessie, veel succes, hopelijk gaat het nu goed op gang komen. :* .

Nou, hier is het moment toch echt echt echt aangebroken dat ik ga afbouwen en stoppen. Eigenlijk hik ik er al sinds januari tegenaan. I is de laatste maanden juist weer fan van de borst en ik ben er ook zo aan gewend dat het gewoon heel lastig is de knoop door te hakken. Maar ik wil het nu toch echt en over iets meer dan een maand ga ik tien dagen op reis en dan wil ik liever niet hoeven kolven.

Ik voed nu rond 17.00, voor het slapen gaan om 19.30 en 's nachts nog, meestal 1 nachtvoeding. Op dagen dat ik vrij ben, drinkt I ook 's ochtends nog wel eens. Het idee is om komende week te stoppen met de ochtendvoeding en de voeding om 17.00.

Het meest zie ik op tegen het stoppen met de nachtvoeding. Mabawa, ik weet dat dat bij jullie ook een moeilijke stap was. Heb je tips voor ons?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 13 april 2015 @ 10:10:57 #198
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151637807
Pessie,
Wat Bijzonder dat je donormelk hebt kunnen gebruiken. wat gaaf dat dit bestaat! Ik hoo dat je eigen melk binnenkort ook goed op gang komt. Succes! En gefeliciteerd met je kleintje!

Vraagje voor de kolvers:
Welk kolfapparaat gebruiken jullie?
Ik heb in m'n kraamweek zo'n uber dure medela geleend maar ben me nu aan het oriënteren op een kolf voor mezelf. Via Mp. Dat dan weer wel.
Ik heb van medela wel de slangetjes//flesjes/etc, want die moest ik kopen toen ik de pomp ging huren. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar medela.
Ben erg benieuwd naar jullie keuze!

* m'n plan is om nu te beginnen met kolven en dit in te vriezen, zodat ik tegen 24 juni -wanneer ik weer moet werken- een goede voorraad heb.
Wanneer ik werk wil ik ook op m'n werk gaan kolven. Liefst elektrisch.
pi_151637932
Ik ben blij met de Medela freestyle, maar de slangetjes passen daar niet op helaas :) Flesjes wel!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151637954
Ik heb een Medela Swing, via MP gekocht. Prima ding, wel minder sterk dan de symphony die je nu waarschijnlijk hebt. En er staat overal dat je de Swing maar 9x per week mag gebruiken, waarom weet ik niet.
  maandag 13 april 2015 @ 10:18:31 #201
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_151637984
Ik heb zelf de medele freestyle gekocht. Daar zit wel een ander slangetje bij. Maar die zit al bij aanschaf van de kolf.
De slangetjes van de andere gebruik ik nog als ik in het ziekenhuis kolf.
  maandag 13 april 2015 @ 10:19:51 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_151638013
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb een Medela Swing, via MP gekocht. Prima ding, wel minder sterk dan de symphony die je nu waarschijnlijk hebt. En er staat overal dat je de Swing maar 9x per week mag gebruiken, waarom weet ik niet.
nee, mag vaker, maar als je heel vaak kolft kun je beter een wat zwaarder model kopen, die kolven krachtiger en hebben een langere levensduur.

Ardo en medela zijn qua flesjes ook uitwisselbaar trouwens!

Franny, succes met afbouwen! Lijkt mij ook moeilijk. :*
disclaimer
  maandag 13 april 2015 @ 10:43:22 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151638666
Succes Franny :* ... ik hoor graag je ervaringen/bevindingen...
KuikenGuppy
  maandag 13 april 2015 @ 11:10:19 #204
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_151639293
Hier bij Draak een Swing gehad. Inderdaad minder vacuüm en hij ging bij mij al na 6 maanden kapot. Laten maken, nog 6 maanden kunnen kolven en toen ik bij Piranha weer wilde kolven deed hij niks meer.
Het grootste nadeel aan de Swing vond ik dat die membraantjes die de melk uit de slang moest houden, regelmatig vastgekoekt zaten aan het plastic waardoor er alsnog melk in de slang kwam.


Nu heb ik een Freestyle, en dat is echt een verademing t.o.v. de Swing!
Beter vacuüm, veeulll degelijker, geen geklooi met batterijtjes maar een goede accu (als er geen netstroom is) en stiller naar mijn idee.
Ik ben geen frequente kolver want huismama, maar voor de keren dat ik kolf ben ik zo vreselijk blij met m'nm'n Freestyle!
pi_151641257
Hallo, ik kom even binnenvallen zonder nu echt meegelezen te hebben. Een paar jaar geleden heb ik hier lang meegelezen en ontzettend veel geleerd. Ik heb mijn oudste zoon 2,5 jaar probleemloos borstvoeding kunnen geven, mede dankzij de ervaringen en vele tips die ik hier las. En nu loop ik tegen een probleem aan waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Kort nadat ik gestopt ben met voeden werd ik weer zwanger en inmiddels voedt ik mijn dochter ook al weer 9 maanden. Tot nu toe ging dat allemaal prima, totdat ze sinds een paar weken overdag bijna niet meer wil drinken. Op dat moment was ze verkouden, dus ik dacht dat het daaraan lag. Maar inmiddels is dat voorbij en heeft ze overdag nog steeds geen interesse. ’s Avonds voor het slapen gaan wel, dan drinkt ze nog echt goed, en tijdens de nacht komt ze ook wel een paar keer maar hoe veel ze dan drinkt weet ik niet echt.

Aan de ene kant vind ik het prima. Het is een kwestie van vraag en aanbod, als zij niet meer dan dat wil, dan zal ze het wel niet nodig hebben. Maar aan de andere kant maak ik me toch wel een, want wat nou als ik op deze manier ‘droog’ kom te staan. Baby’s hebben het eerste jaar wel melk nodig, moedermelk of kunstvoeding, en ik heb helemaal geen zin me nu voor de komende maanden nog in kunstvoeding te moeten verdiepen…

Ik heb nu dus een paar vragen waarvan ik hoop hier antwoord te kunnen krijgen. Hoe veel voedingen heeft een baby van 3 maanden nog nodig? En, moet ik me zorgen maken over droog komen te staan, als ik inmiddels als meer dan 4 jaar gevoed heb, met een onderbreking van 10 maanden? Was het niet zo dat rond een maand of 9 de productie zich stabiliseert? Herkent iemand wat mijn meisje aan het doen is?
pi_151641950
Schaetzli herkenbaar! Dat begon hier een maand geleden denk ik ook ineens.
Overdag drinken als een dweil en in de avond bijtanken.
Ik weet het aan tandjes krijgen maar is een beetje gebleven.
Wat hier helpt is hem voeden voor het slapen gaan. Als hij net wakker is of tussendoor is het echt bal en lukt het niet.
Als hij moe is drinkt hij 'redelijk' overdag en in de avond wordt er nog wel bijgedronken.
Wat er precies ingaat weet ik niet, en op kdv hebben we de regel biedt maar aan en wat er in gaat is mooi meegenomen.
En als wij thuis zijn krijgt hij bij zijn brood tussen de middag een bekertje (difrax oefenbekertje) gekolfde melk, dikke hit en krijg ik er toch nog weer 30-50ml in.
pi_151642162
Ik heb een Medela Swing Maxi en dat kolft prima. Wel vond ik de Ardo iets fijner, het vacuum bleef makkelijker behouden en was volgens mij iets krachtiger. Eigenlijk heb ik achteraf spijt dat ik geen Freestyle heb gekocht toen mijn Ardo stukging. Maar ja, toen kolfde ik nog maar weinig en wist ik nog niet dat er een tweede zou komen.

Mevr.Cactus, hoe gaat het nu met voeden?

Room, succes op je werk!

Schaetzli, wat drinkt je dochter nu overdag? Zou ze afgekolfde melk wel uit een bekertje willen drinken? Ik zou het zelf niet prettig vinden om overdag helemaal geen voedingen meer te geven als ze nog onder het jaar is. Je productie zal toch minder worden als ze alleen nog 's avonds en 's nachts drinkt en zoals je zelf zegt, bv (of kv) is nog de belangrijkste voedingsbron op die leeftijd...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151642244
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:10 schreef faptist het volgende:
Pessie,
Wat Bijzonder dat je donormelk hebt kunnen gebruiken. wat gaaf dat dit bestaat! Ik hoo dat je eigen melk binnenkort ook goed op gang komt. Succes! En gefeliciteerd met je kleintje!

Vraagje voor de kolvers:
Welk kolfapparaat gebruiken jullie?
Ik heb in m'n kraamweek zo'n uber dure medela geleend maar ben me nu aan het oriënteren op een kolf voor mezelf. Via Mp. Dat dan weer wel.
Ik heb van medela wel de slangetjes//flesjes/etc, want die moest ik kopen toen ik de pomp ging huren. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar medela.
Ben erg benieuwd naar jullie keuze!

* m'n plan is om nu te beginnen met kolven en dit in te vriezen, zodat ik tegen 24 juni -wanneer ik weer moet werken- een goede voorraad heb.
Wanneer ik werk wil ik ook op m'n werk gaan kolven. Liefst elektrisch.
Ik heb bij mijn middelste een Medela Swing gehad en daar 8 maanden lang op werkdagen twee keer per dag mee gekolfd en daarna nog tot hij anderhalf was een keer per dag. Je merkte inderdaad wel dat naar verloop van tijd de kracht ook behoorlijk afnam.

Bij de jongste heb ik direct een Freestyle gekocht, had ik achteraf bij de middelste ook moeten doen, en hij bevalt prima. Is een stuk degelijker, krachtiger en je kan dubbelzijdig tegelijk kolven.

De vraag is hoeveel wil je gaan kolven. Als je van plan bent voor langere tijd met name op werkdagen wil gaan kolven zou ik voor de Freestyle gaan.
Overweeg ook te investeren in een pumpease kolfbh. Dat is een soort band waar je de kolf in klemt om handsfree te kolven en dus kun je tijdens het kolven makkelijk iets eten, drinken en natuurlijk fokken :)
  maandag 13 april 2015 @ 12:53:36 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_151642271
Pumpease _O_
disclaimer
pi_151642337
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 12:53 schreef Stormqueen het volgende:
Pumpease _O_
*boks*

Ik wist dat iemand hier er ook één had want toen ik dat las heb ik er ook meteen één besteld.
Dus beter laat dan nooit, thanks voor de tip :)
pi_151642466
Goede tip van het bekertje BlueEyes, zo één heb ik hier inderdaag ook nog staan. En idd, 's avonds en 's nachts lijkt ze het wel in te halen. 's Ochtends heeft ze mega volle plasluiers. Wat me ook onzeker maakt is dat ik nooit echt stuwing heb, de hele 9 maanden ook vrijwel niet gehad. Maar ze ziet er goed uit, dus ze krijgt genoeg binnen.

Ik heb de luxe dat haar kinderdagverblijf bij mij op het werk is, dus ik ga live voeden. Tot vorige week nog 3 x per dag, maar omdat ze dan maar een paar slokjes dronk, nu terug gegaan naar 2x. Verder drinkt ze overdag water, maar ook niet mee dan 50ml
pi_151642628
Ik klem mijn kolf onder een (strak) hemdje, dat werkt -bij mij- ook voor handsfree. Fijn inderdaad om wat te kunnen eten/drinken/doen, dan is het meer een ontspanningsmomentje.

En succes, Franny! :*
pi_151642737
Dank voor jullie steunbetuigingen. :P . :* .

Een dag alleen met haar zijn, is wel de uitdaging.. maar gaat heel goed tot nu toe. Vanochtend was ze even heel hard aan het huilen om de borst, maar met wat afleiding en het aanbieden van een alternatief was het eigenlijk vrij snel over. En net is ze ook naar bed gegaan zonder om de borst te vragen.

Maar goed, het lastigste wordt het natuurlijk in de nacht of als ze pijn/verdriet heeft, want als troostmiddel vind ik het echt zo geniaal...
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151642791
Schaetzli ik kan alleen maar herkenning uitspreken ;)

Franny ben benieuwd hoe het gaat, veel succes!
pi_151643264
Schaetzli, ik heb maar een half jaar gevoed en heb nu, vier jaar later, nog steeds melk (ik lek bij warmte af en toe nog). Ik hoop eigenlijk dat dit ooit nog stopt. :D
Professioneel gifmenger.
pi_151643435
Volgens mij is jouw jongetje ongeveer even oud als mijn meisje (3 juli), BlueEyes, dus laten we hopen dat het een faaaaase is...

Buurpoes, hoe vervelend dat voor jou dan ook is, voor mij zijn dat geruststellende woorden :-)
pi_151643466
Franny, heel veel succes met afbouwen! Je hebt een mooie bv-periode gehad, toch? Als het voor jou klaar is, is het goed ^O^ (en nu hopen dat I. daar ook gauw zo over gaat denken).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151643480
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:33 schreef Schaetzli het volgende:
Volgens mij is jouw jongetje ongeveer even oud als mijn meisje (3 juli), BlueEyes, dus laten we hopen dat het een faaaaase is...

Buurpoes, hoe vervelend dat voor jou dan ook is, voor mij zijn dat geruststellende woorden :-)
Ja, ik dacht wel dat je dat zou vinden. :+
Professioneel gifmenger.
pi_151644245
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:33 schreef Phaidra het volgende:
Franny, heel veel succes met afbouwen! Je hebt een mooie bv-periode gehad, toch? Als het voor jou klaar is, is het goed ^O^ (en nu hopen dat I. daar ook gauw zo over gaat denken).
Ja, het was zeker een mooie periode. Soms echt loeizwaar, vond ik, maar zo speciaal en ik ben zoveel langer doorgegaan dan ik voor mogelijk had gehouden. Dat ik dit kon, dat wij dit konden, ik vind het ongelooflijk. En ik ga het ook wel missen, die knusse momentjes zo lekker samen, de intimiteit en die lieve oogjes die naar je omhoog kijken. Hiermee stoppen, is ook weer een beetje loslaten. Dan is ze echt helemaal baby-af.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151644288
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Mevr.Cactus, hoe gaat het nu met voeden?
Na 3 dagen proberen en aanmodderen ben ik gestopt met borstvoeding. J. kon makkelijk 1,5 tot 2 uur drinken en bleef zoeken. Bood ik hem daarna een flesje aan (65cc) dan dronk hij die ook nog helemaal leeg. Het was dus net of hij niet genoeg dronk.
Daarna leverde het bij hem en bij mij ontzettend veel frustratie op. Ik kolf nu en dan krijgt J. toch nog wat borstvoeding binnen. De rest doen we met kunstvoeding en alles gaat met de fles. Jammer, maar helaas. Hadden we een betere start gehad, dan was het wellicht anders gegaan.
pi_151644466
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Na 3 dagen proberen en aanmodderen ben ik gestopt met borstvoeding. J. kon makkelijk 1,5 tot 2 uur drinken en bleef zoeken. Bood ik hem daarna een flesje aan (65cc) dan dronk hij die ook nog helemaal leeg. Het was dus net of hij niet genoeg dronk.
Daarna leverde het bij hem en bij mij ontzettend veel frustratie op. Ik kolf nu en dan krijgt J. toch nog wat borstvoeding binnen. De rest doen we met kunstvoeding en alles gaat met de fles. Jammer, maar helaas. Hadden we een betere start gehad, dan was het wellicht anders gegaan.
Ach wat jammer ;(. Maar zo te lezen is het een verstandige keuze. Gefrustreerde baby en mama is ook niet de bedoeling :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151644760
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ach wat jammer ;(. Maar zo te lezen is het een verstandige keuze. Gefrustreerde baby en mama is ook niet de bedoeling :*.
Het was echt niet tof nee. Hij maar schreeuwen omdat hij honger had en ik in tranen omdat het niet lukte...
pi_151652675
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Het was echt niet tof nee. Hij maar schreeuwen omdat hij honger had en ik in tranen omdat het niet lukte...
Klinkt als een verstandige, maar moeilijke beslissing. :*
  maandag 13 april 2015 @ 22:55:29 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151664597
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ach wat jammer ;(. Maar zo te lezen is het een verstandige keuze. Gefrustreerde baby en mama is ook niet de bedoeling :*.
+1

:*
pi_151669333
Ik ben overdag zo goed als helemaal over op fv, maar zou zo graag nog een tijdje de late, nacht- en ochtendvoeding bv blijven geven. Omdat afbouwen ineens erg snel ging omdat het samenviel met weinig en rommelig drinken (want verkouden en later ziek) is mijn productie nu zodanig ingekakt dat we merken dat het niet goed lukt om een hele voeding te drinken 's avonds/'s nachts/'s ochtends.
We lossen dit nu op door een van de 3 een fv te geven, maar de enige manier om dit weer recht te breien zou denk ik zijn om een paar nachten 'op te offeren' en meerdere voedingen te geven he? Zodat vraag en aanbod weer afgestemd worden? Of zie ik nog andere opties over het hoofd?

Ik zie daar tegenop, omdat het slaap gaat kosten (we zijn verwend met 1 nachtvoeding, i know, maar de afgelopen weken met sippe/zieke uk plus meer werken hebben al veel extra energie gekost..) en omdat ik ook bang ben dat we dan op dat patroon blijven zitten, en na een tijdje doorslapen en nu weer een aantal weken 1 nachtvoeding zie ik dat ook niet zo zitten eigenlijk :@

Iemand nog slimme ideeën?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 14 april 2015 @ 07:06:57 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_151669391
Ja, 's nachts extra kolven zonder baby te wekken. Dan kun je die melk extra aanbieden na de borst.
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 april 2015 @ 07:56:06 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151669644
ik heb geen tips voor je Mariska sorry.

Hier gisteren probiotica besteld. na de spruw vorige week, en nu weer m'n eigen keelontsteking, werd het tijd om eens tegengas te geven. Hopelijk helpt het ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 14 april 2015 @ 07:59:09 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151669663
Voor wie wil heb ik evt ook nog kefir in de aanbieding.
KuikenGuppy
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 april 2015 @ 08:24:36 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151669878
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 07:59 schreef Burdie het volgende:
Voor wie wil heb ik evt ook nog kefir in de aanbieding.
wat is het en wat doet het ? *nog nooit van gehoord*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151669913
Over die pumpease, mijn man heeft een wat oudere BH kapot geknipt, werkte ook prima
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:34:51 #231
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151670005
Kolft jouw man Skoap :o ;)

Hier is het hetzelfde Maris, mijn productie is ook te weinig om nog de avond/nacht en ochtendvoedingen zelf te geven. Vaak red ik nu alleen de nachtvoeding nog omdat ze dan niet echt hongerig is maar meer overstuur door het hoesten, en dan geeft de borst fijne troost.

Het is hier nu verder dus echt wel klaar. Mijn linkerborst doet helemaal niks meer, daar kolf ik (nog wel met TSR) maximaal 20 cc uit en als ze live drinkt is ze ook totaal niet tevreden met wat ze krijgt :+. Rechts wil nog wel, as usual, daar kolf ik nog wel zo'n 100 cc uit (na 12 uur niet voeden, dat wel) en daar drinkt ze ook echt nog wel wat uit maar 1x per dag, meer ook niet. Ik heb er nu vrede mee maar dat heeft even geduurd...Ach, ze heeft een half jaar volledig bv gehad en daarna nog een maand gecombineerd. Ik ben tevreden :)
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:53:48 #232
73386 Fazz
onderweg
pi_151670269
JM, zo ging het hier wel ja, een paar nachten met 1 of meerdere nachtvoedingen. Daarna was het wel weer gereguleerd. Sinds januari hebben we meerdere van dit soort periodes gehad (steeds een dag of 3/4).

We geven hier nu om 2300 een fles fv (180cc) en dat is nu genoeg om de nacht door te trekken. Maar goed, jij bent wel voornemens nog even door te voeden toch? Ik maak me ook wel eens zorgen om mijn productie maar ben nu wel op een punt dat als het over is, het goed is zo :) Ik had van te voren nooit gedacht dat ik uberhaupt bijna een jaar zou voeden :)
pi_151670389
Thanks dames! Fijn om te horen dat het geen vaste prik werd Fazz, en 'snachts kolven zou ook nog kunnen, hoewel dat mij wel slaap gaat kosten (en het in de woonkamer zou moeten ivm baby naast me :) Brrr!)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:02:03 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151671697
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:24 schreef DJMO het volgende:

[..]

wat is het en wat doet het ? *nog nooit van gehoord*
Probiotica ;) ze noemen het ook wel yoghurtplantje, je maakt er een soort yakult mee en dat schijnt ook te helpen tegen spruw.
KuikenGuppy
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:13:36 #235
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151671942
Even ego bij gelezen:

Super bedankt voor de adviezen weer. Freestyle en pumpease dus.
Check!
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:26:30 #236
344469 Amsel
zonder t
pi_151672133
Ik gebruik geen pumpease maar hang die kolfdingen heel makkelijk in m'n Mammae-beha. Die ik trouwens niet heel fijn vind voor voeden, maar voor kolven dus wel.
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:28:54 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_151672175
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:13 schreef faptist het volgende:
Even ego bij gelezen:

Super bedankt voor de adviezen weer. Freestyle en pumpease dus.
Check!
of de ardo calypso :)
disclaimer
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:30:01 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_151672198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:26 schreef Amsel het volgende:
Ik gebruik geen pumpease maar hang die kolfdingen heel makkelijk in m'n Mammae-beha. Die ik trouwens niet heel fijn vind voor voeden, maar voor kolven dus wel.
hier werkt dat helaas niet ;( blijft niet hangen. Zal wel met mijn G-cup van doen hebben.
disclaimer
pi_151672481
Duss...wat iedereen al zegt..

[ Bericht 83% gewijzigd door watmoetikkiezen op 14-04-2015 10:45:41 (spuit elf....) ]
pi_151673375
Ik wil even juichen voor LB *O*
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:21:41 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151673403
WHO norm voor LB! *O*
KuikenGuppy
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:22:50 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_151673440
lees ik daar nou gewoon overheen? :o
disclaimer
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:27:07 #243
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151676684
Who norm? Whut is dat ?
Ik juich wel mee, maar dan wel achter jullie groepje zeg maar.. ;)

** Ik kan echt nog geen adviezen geven over bv dus voel me altijd een beetje een graaier hier. Wel veel vragen, maar niks te geven..
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:44:12 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_151677144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:27 schreef faptist het volgende:
Who norm? Whut is dat ?
Ik juich wel mee, maar dan wel achter jullie groepje zeg maar.. ;)

** Ik kan echt nog geen adviezen geven over bv dus voel me altijd een beetje een graaier hier. Wel veel vragen, maar niks te geven..
we've all been there ;) over zes maanden deel jij ook advies uit!
Who-norm is twee jaar borstvoeding :)
disclaimer
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:51:48 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151677338
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:27 schreef faptist het volgende:
Who norm? Whut is dat ?
Ik juich wel mee, maar dan wel achter jullie groepje zeg maar.. ;)

** Ik kan echt nog geen adviezen geven over bv dus voel me altijd een beetje een graaier hier. Wel veel vragen, maar niks te geven..
WHO = World Health Organisation

Zij raden aan om een kind minimaal 2 jaar borstvoeding te geven, waarvan de eerste 6 maanden exclusief borstvoeding.

Meer info hier: https://www.borstvoeding.(...)/gc/groeicurve5.html (hun eigen site is nog altijd offline zie ik -O- )
KuikenGuppy
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:46:54 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151678788
Noh Omen O+

Je had er niet overheen gelezen SQ, maar inderdaad: vandaag is mijn kleine baby 2 jaar geworden.

Waar ik gisteren nog hier wilde schrijven dat het zooooo herkenbaar was wat veel verse moeders typen, de onzekerheid, en het magere kolven, en het gedoe met kolven.... is het allemaal eigenlijk al zo lang geleden, want ik geef dus al 2 jaar borstvoeding :o

Het is nog 1, hooguit 2x per dag, en een heel enkele nachtvoeding als ze niet kan slapen, maar wat vinden we het allebei nog fijn O+ En dat is ook precies het doel geweest: doorgaan totdat een van ons er klaar mee is. Ik vermoed inmiddels toch dat ik diegene ga zijn, maar dat zien we vanzelf ;)
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:01:08 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151679155
*O* W *O* H *O* O *O*
Wat ontzettend fijn LB! Het ging niet heel gemakkelijk voor jullie in het begin, maar nu toch al 2 jaar verder! O+
pi_151682622
Super LB!! w/

Wij gaan een paar nachten ons best doen voor de nachtvoedingen bv. J doet zijn best om me overdag zo goed mogelijk af te lossen als het me serieus slaap gaat kosten :) Ik wil zo graag nog een poosje doorgaan!
Net ineens weer vette stuwing, terwijl de middagvoedingen er al een tijdje af zijn :? Even de spanning eraf gekolfd, nu geen bo krijgen... 110 in 5 minuten :o
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:12:34 #249
344469 Amsel
zonder t
pi_151682815
LB! *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hier werkt dat helaas niet ;( blijft niet hangen. Zal wel met mijn G-cup van doen hebben.
Ik heb F, dat zal het verschil zijn ja :P ;)
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:30:21 #250
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151683253
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

we've all been there ;) over zes maanden deel jij ook advies uit!
Who-norm is twee jaar borstvoeding :)
Dank dank. Hoop het wel *spons aan*

wij hebben hier een raar daagje. R. Heeft vanaf 11:00 niet echt een normale voeding gehad. Wel af en toe eventjes aan de borst gehangen, soms even geklokt, maar niet gedronken zoals normaal. M'n borsten voelen ook zo zacht dat ik me afvraag of er überhaupt nog iets in zit.
Maar goed, ze vraagt ook niet om bv. dus dan is het ook geen probleem toch?

Lb
En nu ik snap wat de who norm is, bravo!
Inderdaad een prestatie waar je trots op mag zijn en natuurlijk gefeliciteerd met je kleine!
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:31:00 #251
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151683270
Dubbel
pi_151683852
Ook al ben ik pas 16 weken, ik ga hier toch maar eens beginnen met meelezen. Ik zou heel graag borstvoeding willen geven aan ons kindje straks. Zijn er dingen waar je nu al aan moet gaan denken voor na de bevalling.
Het wordt hier een ziekenhuisbevalling, zijn er dan nog dingen waar je speciaal aan moet denken of bij stil moet staan/aangeven?

Ik weet dat het misschien nog wat vroeg is, maar goed beter te vroeg dan te laat ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151684249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:55 schreef J0ycie88 het volgende:
Ook al ben ik pas 16 weken, ik ga hier toch maar eens beginnen met meelezen. Ik zou heel graag borstvoeding willen geven aan ons kindje straks. Zijn er dingen waar je nu al aan moet gaan denken voor na de bevalling.
Het wordt hier een ziekenhuisbevalling, zijn er dan nog dingen waar je speciaal aan moet denken of bij stil moet staan/aangeven?

Ik weet dat het misschien nog wat vroeg is, maar goed beter te vroeg dan te laat ;)
Er zijn van die borstvoedingscursussen voor zwangeren. Ik weet niet of dat wat is, heb het zelf niet gevolgd. En bij mij stond het in mijn bevallingsplan, maar volgens mij is het ook nog ter plaatse gevraagd.

Het is wèl heel handig als je de theorie rondom bv kent, want niet alle mensen in het ziekenhuis zijn even goed op de hoogte. Dus als jij dan goed weet hoevaak, hoelang, welke houding, kun je gewoon doen wat goed is voor jou en je kindje.

Enne: feli!
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:38:44 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_151685093
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:12 schreef Amsel het volgende:
LB! *O*

[..]

Ik heb F, dat zal het verschil zijn ja :P ;)
ligt ook een beetje aan de onderwijdte O-) maar zal wel voornamelijk aan het model van de borst liggen :Y

Joyce, zorg dat je goed bent voorgelicht en vraag om een kraamhulp met veel borstvoedingservaring!
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 april 2015 @ 18:50:30 #255
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151685491
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:55 schreef J0ycie88 het volgende:
Ook al ben ik pas 16 weken, ik ga hier toch maar eens beginnen met meelezen. Ik zou heel graag borstvoeding willen geven aan ons kindje straks. Zijn er dingen waar je nu al aan moet gaan denken voor na de bevalling.
Het wordt hier een ziekenhuisbevalling, zijn er dan nog dingen waar je speciaal aan moet denken of bij stil moet staan/aangeven?

Ik weet dat het misschien nog wat vroeg is, maar goed beter te vroeg dan te laat ;)
www.borstvoeding.com :)

Ik vond het voornamelijk belangrijk dat ze in het ziekenhuis wisten dat ik borstvoeding wilde geven, en dat er onder geen beding iets anders (suikerwater, kunstvoeding) mocht worden gegeven. (ja, tenzij ik dood was gegaan tijdens de bevalling, maar dat lag niet voor de hand).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151685511
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:46 schreef LadyBlack het volgende:
Noh Omen O+

Je had er niet overheen gelezen SQ, maar inderdaad: vandaag is mijn kleine baby 2 jaar geworden.

Waar ik gisteren nog hier wilde schrijven dat het zooooo herkenbaar was wat veel verse moeders typen, de onzekerheid, en het magere kolven, en het gedoe met kolven.... is het allemaal eigenlijk al zo lang geleden, want ik geef dus al 2 jaar borstvoeding :o

Het is nog 1, hooguit 2x per dag, en een heel enkele nachtvoeding als ze niet kan slapen, maar wat vinden we het allebei nog fijn O+ En dat is ook precies het doel geweest: doorgaan totdat een van ons er klaar mee is. Ik vermoed inmiddels toch dat ik diegene ga zijn, maar dat zien we vanzelf ;)
*O* *O* Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 april 2015 @ 18:57:43 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151685802
gefelicteerd LadyBlack *O* O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:58:37 #258
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151685828
Gefeliciteerd met E. Lady! 2 jaar alweer! Jullie hadden een heftige start en nu gewoon al weer Who-norm!

Faptist, vandaag ongeveer dag 10? Klinkt alsof je een regeldag hebt! Lekker toegeven, Is goed voor je productie. Meer info zie borstvoeding.com
en wees vooral die spons!

Lk is geweest, het gaat hier eigenlijk perfect zegt zij. Hij geeft het zelf wel aan, hem de tijd geven en max 3 uur tussen de voedingen en nachts 4. Wel even spannend maar m. Doet het gewoon goed. Niet meer kolven tenzij hij onrustig is en wel uit de koelkast drinkt. 1 borst per keer.
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:04:26 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_151686010
Fijn dat het zo goed gaat, pessie!! O+

Mijn meisje bijt al de hele avond in mijn tepel als ik haar aanleg. En daarna huilt ze. Zou dat iets met het doorkomen van nieuwe tandjes te maken kunnen hebben? Ik durf nu mijn tepel er niet meer in te steken :')
disclaimer
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:08:14 #260
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151686152
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat, pessie!! O+

Mijn meisje bijt al de hele avond in mijn tepel als ik haar aanleg. En daarna huilt ze. Zou dat iets met het doorkomen van nieuwe tandjes te maken kunnen hebben? Ik durf nu mijn tepel er niet meer in te steken :')
ja! Wellicht helpt het als je met je vinger haar plekjes masseert. Ik haf voor dit soort momenten dentinox in huis.
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:10:09 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_151686225
Ja, tanden poetsen was een hit zojuist. Ik heb dentinox liggen, zal het straks even toedienen. Bijten in tepels is nooit grappig :')
disclaimer
pi_151686283
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:50 schreef DJMO het volgende:

[..]

www.borstvoeding.com :)

Ik vond het voornamelijk belangrijk dat ze in het ziekenhuis wisten dat ik borstvoeding wilde geven, en dat er onder geen beding iets anders (suikerwater, kunstvoeding) mocht worden gegeven. (ja, tenzij ik dood was gegaan tijdens de bevalling, maar dat lag niet voor de hand).
Die site is geweldig!
al lees je daar ook verhalen over moeizame start, kloven, tig borstontstekingen en weet ik wat voor ellende en dan doorgaan...ik had er in hun plaats allang mee gekapt
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:26:45 #263
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151686928
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:58 schreef pessie het volgende:


Faptist, vandaag ongeveer dag 10? Klinkt alsof je een regeldag hebt! Lekker toegeven, Is goed voor je productie. Meer info zie borstvoeding.com
en wees vooral die spons!


Nee, ze is vandaag alweer 19 dagen, maar ze slaapt alleen maar.
Ik mag niet weg -niet dat ik dat wil-... Ik luv m'n plakkende kindje..
Maar het is nu al 4,5 uur geleden sinds ze wat melk op heeft en dan bedoel ik ook evht een beetje. Niet zoals het normale 20 minuten (10 min gulzig en daarna 10 min rustig).
Maak me zorgen :(
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:33:32 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_151687214
Faptist, die dagen heb ik er ook bij gehad in het begin. Als het je te lang duurt; gewoon wakker maken en aanleggen! Wat hier wel vaker gezegd wordt: voeden op verzoek is ook op jouw verzoek ;)
disclaimer
pi_151690089
LB WHO yessss!! *O* *O* *O* Super! O+

En morgen is het de beurt aan ela!! *O*

Hier zelf afgelopen zaterdag ook de WHO-norm gehaald *O*. J is nog aardig verslaafd aan de borst :'). Soms word ik er echt helemaal kriegel van maar meestal geniet ik nog erg van onze momentjes samen O+.
pi_151691913
Lot, *O* voor de Who norm. Hoe vaak drinkt zij nog als ze nog verslaafd is :D
pi_151692145
LB *O* *O*
pi_151693115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:22 schreef Omentielvo het volgende:
Lot, *O* voor de Who norm. Hoe vaak drinkt zij nog als ze nog verslaafd is :D
Wat ze zou willen: elke 2-3 uur ofzo :'). Maar dat wil ik echt niet meer. Sowieso elke ochtend en voor het slapen 's avonds en overdag nog max. 2 keer tussendoor, vaak voor het middagslaapje (ze gaat alleen slapen aan de borst of in de kinderwagen).
's Nachts houd ik niet bij, geloof dat ze nog wel op het slaappatroon van een kleine baby zit ;(. Nja, mijn lichaam is er inmiddels zo aan gewend dat ik me (meestal) wel aardig uitgerust voel.
Verder vind het het gewoon heel belangrijk om haar nog dit stukje geborgenheid te bieden :).
pi_151694828
Dat snap ik. Al is ze nu geen baby meer, ze is met twee jaar eigenlijk nog zo klein.
Vind ik dan tenminste.
Riley is echt een peutertje natuurlijk. Maar laatst sliep ze naast me toen ik wakker werd en besefte ik gewoon weer hoe klein en afhankelijk ze eigenlijk nog is. O+
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:24:51 #270
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151694989
LB en Lot Gefeliciteerd *O*

Gister gesprek met een (gepensioneerde) arts.
Arts: geef je nog borstvoeding???
Ik: ja hij wil nog zo'n 9 a 10 keer per dag drinken
Arts: maar je mag binnenkort starten met fruithapjes toch?
Ik: met bijvoeding zijn we al ruim drie maanden mee bezig :)
Arts: ohhh maar dan hoeft hij binnenkort geen melk meer. Ze hoeven sowieso maar tot 9 maanden melk.
Ik: ehmmm nee sowieso het eerste jaar is Melk de hoofdvoeding en de who adviseert om twee jaar borstvoeding te geven en verder zolang moeder en kind willen

:')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151695810
Maarruhm, die WHO-norm, gaat die niet vooral, of iig voor een aardig deel, over moeders en kinderen in ontwikkelingslanden waar het drinkwater vervuild is en alternatieven voor bv zo lang mogelijk worden afgeraden? Kortom, in hoeverre is ie hier van toepassing? En maakt het hier echt uit of een kind 1 of 2 jaar bv krijgt? Waar is die norm eigenlijk op gebaseerd?
pi_151696851
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:41 schreef -Spring het volgende:
Maarruhm, die WHO-norm, gaat die niet vooral, of iig voor een aardig deel, over moeders en kinderen in ontwikkelingslanden waar het drinkwater vervuild is en alternatieven voor bv zo lang mogelijk worden afgeraden? Kortom, in hoeverre is ie hier van toepassing? En maakt het hier echt uit of een kind 1 of 2 jaar bv krijgt? Waar is die norm eigenlijk op gebaseerd?
Volgens mij is het inderdaad met onveilig drinkwater in gedachten bedacht.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:24:31 #273
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151697281
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:33 schreef Stormqueen het volgende:
Faptist, die dagen heb ik er ook bij gehad in het begin. Als het je te lang duurt; gewoon wakker maken en aanleggen! Wat hier wel vaker gezegd wordt: voeden op verzoek is ook op jouw verzoek ;)
:* bedankt voor je antwoord.
ze slaapt gewoon zo lekker. voel me gewoon rot wanneer ik haar wakker maak.
En ohhhhh wat is het kroelen fijn.. ze ligt zo lekker met haar hoofdje net onder de mijne, zodat je heerlijk met je kin door haar haren heen kan... en waarom ruiken baby's zoooooo lekker?
O+ O+
pi_151700253
Bv-opkrik-nacht 1: valt alles mee vooralsnog :) Voedingen om 20.00, 0.30 en nu 4.30, verder slaap O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 15 april 2015 @ 06:04:41 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_151700296
Fijn dat het mee viel Mariska!

Wij hadden een rare nacht. Mevrouw was aan het borstweigeren :? Sinds gisteren 17:00 vertikte ze het. En niet zomaar, nee, zodra er een tepel in de buurt komt huilen als een malle en niet eens een poging doen tot aanhappen. Twee keer een flesje nutrilon gemaakt en halverwege het flesje net de speen er uit getrokken en de tepel er in geduwd. Ze drinkt nu door. Maar wat bizar! Herkent iemand het?
disclaimer
  woensdag 15 april 2015 @ 07:38:12 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151700614
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:41 schreef -Spring het volgende:
Maarruhm, die WHO-norm, gaat die niet vooral, of iig voor een aardig deel, over moeders en kinderen in ontwikkelingslanden waar het drinkwater vervuild is en alternatieven voor bv zo lang mogelijk worden afgeraden? Kortom, in hoeverre is ie hier van toepassing? En maakt het hier echt uit of een kind 1 of 2 jaar bv krijgt? Waar is die norm eigenlijk op gebaseerd?
Nee, in zulke landen wordt nog langer bv geadviseerd, de who norm geldt juist wereldwijd.
De website van de who is helaas offline, want daar staat het helemaal uitgelegd. Ik kan ook geen cache of mirror vinden... Maar het heeft iig te maken met de cognitieve ontwikkeling, goede gezondheid en verminderde kans op obesitas.
KuikenGuppy
pi_151701563
Maar die laatste drie hebben toch ook te maken met de omgeving waar een kindje in opgroeit? De opvoeding en de liefde die een kindje krijgt en de erfelijke factoren?
Ik heb mezelf namelijk ook meerdere keren afgevraagd waar de Who norm is op gebaseerd en hoe men dus zeker weet dat deze factoren echt alleen door de bv komen en niet door andere factoren. Het kan zijn dat het allemaal met elkaar te maken heeft hoor :D

Als die Who site het weer doet ga ik het inderdaad eens lezen :D

Ela *O* voor het behalen van de Who norm
  woensdag 15 april 2015 @ 09:17:20 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151701822
Ik vraag me vooral af waarom de who een norm opstelt waar bijv onze overheid lak aan heeft... :P

WHO norm voor ela *O*.
KuikenGuppy
  woensdag 15 april 2015 @ 09:21:44 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_151701908
Je kan het moeilijk forceren, wel?
disclaimer
  woensdag 15 april 2015 @ 09:27:29 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151702040
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
Je kan het moeilijk forceren, wel?
Individuele moeders niet nee, maar de overheid kan wel haar adviserende instanties zoals het consultatiebureau en het voedingscentrum mensen laten voorlichten volgens de who norme. Of iig niet daar actief tegen in laten gaan, zoals nu gebeurt.
KuikenGuppy
pi_151702046
Oh wat een boel mijlpalen deze week! Lot, LB en Ela: gefeliciteerd met het behalen van de who-norm! O+
pi_151702050
Was afgelopen week bij de bedrijfsarts, preventief consult.
Hij raadde aan om maar met bv te stoppen. Er was volgens hem geen enkel onderzoek dat aantoonde dat bv na 4 mnd beter was dan flesvoeding. 2e tip was om de baby maar elke week een paar nachten uit logeren te doen. Ja, ik ben wel moe, maar niet zo moe.
Gelukkig werd ik van de huisarts wel blij. Die zei dat t inderdaad zwaar kan zijn. Gaf een compliment dat L nog bv krijgt ( zeker ivm zijn exceem) en heeft vervolgens bloed laten prikken: ijzer te laag..
pi_151702062
Dat inderdaad ook. Ik vind dat de voorlichting over bv veel beter kan. Dat de stap naar een lk veel bekender moet zijn bij het grote publiek.
En ik vind dat het normaler moet worden dat een kind ouder dan 6 maanden de borst krijgt. Maak het opener op tv door bij een reclame een peuter te laten drinken, zodat het langzaam maar zeker als normaal gezien gaat worden.
Het klopt gewoon niet dat zoiets als 'raars' gezien wordt
pi_151702078
Moest t even kwijt, werd er boos van.
Verder iedereen gefeliciteerd met de who norm! Duurt nog even voor wij die halen..
pi_151702096
Watmoetikkiezen. Wat een mafketel die bedrijfsarts :(
  woensdag 15 april 2015 @ 09:30:03 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151702104
Wat een hork van een bedrijfsarts zeg, wmik -O-.
KuikenGuppy
pi_151702117
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Individuele moeders niet nee, maar de overheid kan wel haar adviserende instanties zoals het consultatiebureau en het voedingscentrum mensen laten voorlichten volgens de who normen. Of iig niet daar actief tegen in laten gaan, zoals nu gebeurt.
Eens. En niet eens perse zodat elke vrouw bv gaat geven, want dat moet iedereen lekker zelf weten, maar zodat elke vrouw keuzes kan maken op grond van de juiste informatie/voorlichting.
pi_151702664
Wmik, dat is ook irritatiepunt van mij, dat bv zo vaak als oorzaak wordt bestempeld zonder enig onderzoek. Oh je geeft bv, ja daar komt het door!! Vaak leg ik dat naast me neer. Maar knap stom als een bedrijfsarts dat adviseert als je bijvoorbeeld in een reïntegratietraject zit. Voor je het weet wordt je al niet-coöperaief bestempeld (wel eens gehoord via-via).

Verder (weer eens) eens met LE :).

SQ, wat gek joh! -O-. Ik heb helaas geen tips voor je, ik hoop dat het een korte fase is.

JM, gelukkig viel de nacht mee. Beetje als de mijne :P.

L0t en Ela ook al de who-norm behaald *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 15-04-2015 10:02:00 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151703235
Gefeliciteerd voor de dames met de jarige kindjes! *O*
En gefeliciteerd met de WHO-norm! *O*
Trotse mama van 2 :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 april 2015 @ 10:23:19 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151703353
wat een lapzwans WMIK!!

en L0t ook gefeliciteerd met de WHO norm *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 15 april 2015 @ 10:27:15 #291
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151703439
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:03 schreef Omentielvo het volgende:
Maar die laatste drie hebben toch ook te maken met de omgeving waar een kindje in opgroeit? De opvoeding en de liefde die een kindje krijgt en de erfelijke factoren?
Ik heb mezelf namelijk ook meerdere keren afgevraagd waar de Who norm is op gebaseerd en hoe men dus zeker weet dat deze factoren echt alleen door de bv komen en niet door andere factoren. Het kan zijn dat het allemaal met elkaar te maken heeft hoor :D

Als die Who site het weer doet ga ik het inderdaad eens lezen :D

Ela *O* voor het behalen van de Who norm
Mits goed onderzoek, dan zijn andere factoren waarvan bekend is dat die eveneens invloed hebben, meegenomen in de analyses. Zo probeert men dan zoveel mogelijk het effect van de borstvoeding te meten. 100% sluitend ben je nooit in dit soort niet exacte wetenschappen, het is geen natuurkunde wat dat betreft.

En ik verbaas me ook wel over de beperkte informatie, niet alleen op gebied van borstvoeding maar ook dat een kind bv geacht wordt door te slapen. Eerlijk is eerlijk: zonder fok zou ik waarschijnlijk andere keuzes gemaakt hebben omdat ik bepaalde informatie niet had gehad en gevaren was op adviezen van het CB. Omdat ik hier dingen lees en zelf op onderzoek uitga, maar ik nu andere keuzes en ik denk dat die keuzes meer bij me passen.

En de WHO-norm, tsja…. ik weet niet of ik die ga halen. Het is niet dat ik dat nu als doel heb. Ik houd mijn doelen klein en het hoofddoel is doorgaan zolang Lucas daar behoefte aan heeft en zolang ik het kan, prettig vind, etc. Voor mij telt: zolang mijn kind erom vraagt, zal dat een reden hebben. Voordelen voor het immuunsysteem, gezondheidsvoordelen en andere ontwikkelingsvoordelen zijn verder heel mooi meegenomen. Ik denk niet dat een kind perse slechter af is als het geen 2 jaar of langer borstvoeding krijgt :) Maar als het allemaal goed gaat, waarom zou je dan moeten stoppen?

Daarom vind ik het jammer dat er dan mensen zijn die tegen je zeggen: je kind is 6/ 9/ 12 maanden dus het heeft geen borstvoeding meer nodig. Ik kijk nu al uit naar de discussie in juni met mijn schoonmoeder als ik dan nog borstvoeding geef :+ Die vond namelijk dat het na 6 maanden niet meer hoeft want er is toch kunstvoeding.

WMIK: wat een nare bedrijfsarts, fijn dat je HA je beter heeft geholpen!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151704546
Ik werd er net even fijntjes aan herinnerd tijdig los te koppelen als madame in slaap is gevallen. Tandjes ;(
  woensdag 15 april 2015 @ 11:25:43 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_151704862
tandjes ;(

Zou ze daarom geen borst willen? Ze heeft me maandag en dinsdag een paar keer gebeten en ik ben daar wel van geschrokken en heb ook wel au geroepen. Zou ze daar nu bang voor zijn ? ;(
disclaimer
  woensdag 15 april 2015 @ 11:27:55 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151704915
E heeft me ook wel gebeten als ze last van tandjes had, en ik heb ook au geroepen, maar dat maakte op haar niet zoveel indruk eigenlijk :')

Lekker dentinox smeren SQ, en proberen op te letten of je het aan ziet komen. En dan dus op tijd loskoppelen ;)
pi_151704925
Tandjes zijn wel een bekende reden voor borstweigeren. Haar mond doet natuurlijk zeer. Zorg dat je productie goed blijft en weet dat het tijdelijk is.
Dochter van Miss_sly heeft ook tijdelijk geweigerd na ze keihard au riep :')
  woensdag 15 april 2015 @ 11:28:46 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_151704941
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:27 schreef LadyBlack het volgende:
E heeft me ook wel gebeten als ze last van tandjes had, en ik heb ook au geroepen, maar dat maakte op haar niet zoveel indruk eigenlijk :')

Lekker dentinox smeren SQ, en proberen op te letten of je het aan ziet komen. En dan dus op tijd loskoppelen ;)
ze bijt in plaats van aan te happen momenteel. Ik durf mijn tere roze tepel daar ook eigenlijk niet in te steken nu :@ :')
disclaimer
  woensdag 15 april 2015 @ 11:29:32 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_151704954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:28 schreef WupWup het volgende:
Tandjes zijn wel een bekende reden voor borstweigeren. Haar mond doet natuurlijk zeer. Zorg dat je productie goed blijft en weet dat het tijdelijk is.
Dochter van Miss_sly heeft ook tijdelijk geweigerd na ze keihard au riep :')
ja, lekker kolven :')

Waarom drinkt ze dan wel flessen?
disclaimer
  woensdag 15 april 2015 @ 11:32:20 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151705019
SQ, ze kauwt misschien ook wel wat op de flessenspeen, maar dat merk je niet zo he. En anders..... mijn ervaring hier is dat mama nou eenmaal de meeste shit over zich heen krijgt :') Ik mag haar niet aankleden, ik mag haar niet verschonen, ik mocht haar niet naar bed brengen.... ik hou me maar voor dat ik haar het dierbaarst ben, en daarom de special treatment oO<


Wij zijn net terug van het cb, dame is nog steeds mooi gemiddeld, hoewel nu heel ietsje boven de middellijn met zowel lengte als gewicht. :)
pi_151705053
Uit de fles loopt het er zo in, hè. En kauwen op de flessenspeen merk je een stuk minder ;)
  woensdag 15 april 2015 @ 11:36:52 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_151705142
Da's waar. Vannacht in d'r halfslaap heb ik haar wel aan kunnen leggen na een paar minuten flesdrinken trouwens.
Lastige materie, zo'n kind :')
disclaimer
  woensdag 15 april 2015 @ 12:00:23 #301
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151705840
dicht dan maar?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')