Ik ga vandaag met de kinderarts bespreken dat ik op verzoek wil gaan voeden en niet meer alles in zijn maag wil proppen via de sonde. Als hij dan minder drinkt dan moet van het ziekenhuis, komt hij vanzelf eerder voor de volgende voeding, denk ik. Dat is hij nu nog niet gewend en daarom slaapt hij gewoon door voedingen heen.quote:Op woensdag 1 april 2015 23:05 schreef JufMariska het volgende:
MwC, herkenbaar! Ik heb op een gegeven moment m'n poot stijf gehouden en (na overleg met externe LK) gezorgd dat de vpk in het dossier zette welke 2 voedingen ik zelf zou geven. Die LK legde ook helder uit waarom een tepelhoedje bij prematuren juist wel aan te raden is. Ik voed inmiddels bijna 6 mnd met tepelhoedje btw.
De reacties eronder zijn om te huilen zeg...quote:Op woensdag 1 april 2015 22:27 schreef Franny_G het volgende:
Vandaag las ik via blende een column waarin werd geschreven over 'zooggekkies' en 'tietpolitie'.. Vond het allemaal weer zo gechargeerd. Maar toen kwam ik dit artikel tegen, en zeker met de ervaringen die nu hier te lezen zijn en ook mijn eigen ervaring met slechte begeleiding in de geboortekliniek, vond ik 'em wel erg spijker op de kop.
http://www.joop.nl/opinie(...)_eigen_bh_te_worden/
Wat een hele fijne column zeg. En wat ontzettend waar. Helaas.quote:Op woensdag 1 april 2015 22:27 schreef Franny_G het volgende:
Vandaag las ik via blende een column waarin werd geschreven over 'zooggekkies' en 'tietpolitie'.. Vond het allemaal weer zo gechargeerd. Maar toen kwam ik dit artikel tegen, en zeker met de ervaringen die nu hier te lezen zijn en ook mijn eigen ervaring met slechte begeleiding in de geboortekliniek, vond ik 'em wel erg spijker op de kop.
http://www.joop.nl/opinie(...)_eigen_bh_te_worden/
Oh, wat fijn!!quote:Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
De arts ging mee met mijn ideewe doen de komende tijd niets meer via de sonde en we voeden op verzoek! Heerlijk!!!
Wat fijn!quote:Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
De arts ging mee met mijn ideewe doen de komende tijd niets meer via de sonde en we voeden op verzoek! Heerlijk!!!
wat een ontzettend goed nieuws!quote:Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
Yes!quote:Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
Woah te gek!! *schiet vol* Goed gedaan!quote:Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat fijnquote:Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
Fijn!!quote:Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hij drinkt nu z'n tweede flesje sinds het besluit. Het vorige ging bijna helemaal op (15ml over, vond ik prima) en deze gaat er goed in. Allebei van gekolfde melk, want hij kan nog niet veel inspanning leveren zonder de zuurstof (die er nu net weer even in zit, want hij had het te zwaar).quote:
Top! Wat goed dat je je eigen gevoel kan volgen!quote:Op donderdag 2 april 2015 13:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
in het kinderfototopic staat hij in het grootquote:Op donderdag 2 april 2015 16:51 schreef LadyBlack het volgende:
MwCactus, superfijn!!!
Faptist, hoe gaat ie daar?
Pessie, nou zegwat jammer!
DJMO, normaal lees ik mobiel en zie ik geen UI's, maar daaaaamn die foto van M!!!
quote:Op donderdag 2 april 2015 17:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Hij drinkt nu z'n tweede flesje sinds het besluit. Het vorige ging bijna helemaal op (15ml over, vond ik prima) en deze gaat er goed in. Allebei van gekolfde melk, want hij kan nog niet veel inspanning leveren zonder de zuurstof (die er nu net weer even in zit, want hij had het te zwaar).
Natuurlijk doe je dat! Ik hoop ook dat je mini nog mooi blijft zitten en nog wat groeit.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:17 schreef pessie het volgende:
[..]![]()
En burdievoor 13 maanden!!
Morretje, nee ik heb geen restricties gekregen. Maar ik wil toch wel heel graag dat het nog ruim een week blijft zitten. Ik leg mezelf denk ik wel restricties op. Vind het een beetje spannend worden allemaal.
ik heb zelf sowieso geen moeite met voeden in het openbaar. Dit vond ik meer apart omdat dat vrouwtje het als vanzelfsprekend vond dat ik borstvoeding geef en me daarvoor een verwarmde plek aanbood in plaats van in de kou te laten zitten. Met alle verhalen die je hoort dat bv-moeders worden weggestuurd omdat ze hun kind de borst geven, vond ik dit wel een mooie tegenhanger.quote:Op donderdag 2 april 2015 19:16 schreef DaviniaHR het volgende:
MwC wat fijn!
DJMO, fijn dat je overal kan voeden
quote:Op vrijdag 3 april 2015 08:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Tot nu toe zijn alle flesjes (sommigen borstvoeding en sommigen flesvoeding) gewoon (bijna) helemaal opgegaan. Ik krijg nog niet genoeg gekolfd voor alle voedingen helaas, maar dat komt straks wel weer als J. weer aan de borst kan.
Voeden in het openbaar, ik vind het knap dat je het kan DJMO. Ik zou me er heel ongemakkelijk onder voelen.
Zuurstof is er nu 3 uur af en het gaat perfect... De verpleegster had het over "de grote dag die dichtbij komt"...quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:39 schreef pessie het volgende:
[..]prachtig nieuws! Hoe is het nu met zijn zuurstof?
En voeden in het openbaar komt wellicht als je zelf waar zekerder bent en hebt kunnen oefenen met direct aan de borst geven
Top!quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Zuurstof is er nu 3 uur af en het gaat perfect... De verpleegster had het over "de grote dag die dichtbij komt"...
Dit is iets waar je zelf je weg in moet vinden. Ik voedde gewoon bij het bezoek. En verder spraken we in principe tijden af. Dus in principe om 10 uur, tenzij we bellen, dan wordt het half 11/11 uur. Ze is nog zo klein, en je bezoek heeft heus ook begrip dat ze je wellicht maar 10minuutjes zien.quote:Op zondag 5 april 2015 10:30 schreef faptist het volgende:
Hai hai!
Hier een borstontstekingvrije faptist. Alles lekker zacht zoals het hoort. M'n kloofjes zijn zelfs verdwenen. *love*
Vind het voeden nog wel lastig. Probeer op verzoek te voeden, maar dan wel rond een bepaalde tijd. Ik let gewoon goed op haar signalen. Soms lukt het echter niet en daar kan ik dan wel moedeloos van worden. Dan begin ik bijv. om 19:00 met voeden en merk ik dat ik toch even wil verzitten ofzo. Ook al zit ze dan in een slurpfase is het daarna weer een strijd om haar aangelegd te krijgen. De 2e borst neemt ze soms pas na een half uur ofzo. Soms later. En een andere keer meteen.
Ik durf daarom dus ook nog niet uit huis te gaan, omdat er geen peil op te trekken is. Heb ook nog maar weinig visite om deze reden. Dan spreek je af om 11 uur.. Rekening houdend met 10 uur voeden en ja hoor... Op zo'n moment drinkt ze weer niet en ben ik tijdens het bezoek gewoon een uur weg. Zo jammer.
Hoe losten jullie dat op?
Oh en mevr cactus. Weet precies hoe je je voelt! Fijn dat je in ieder geval een lk hebt die je begrijpt en kan steunen.
En nu ook nog een arts die aan jouw kant staat. Super! Dit gaat de goede kant op!
Djmo, tof dat je M. Zo relaxed kon voeden. Hoort eigenlijk overal zo te gaan.
Enne.. Was jij het niet met de tip om iets erop te leggen tijdens het verschonen? ;-)
Ik voedde gewoon in de kamer met visite erbij.quote:Op zondag 5 april 2015 10:30 schreef faptist het volgende:
Hai hai!
Hier een borstontstekingvrije faptist. Alles lekker zacht zoals het hoort. M'n kloofjes zijn zelfs verdwenen. *love*
Vind het voeden nog wel lastig. Probeer op verzoek te voeden, maar dan wel rond een bepaalde tijd. Ik let gewoon goed op haar signalen. Soms lukt het echter niet en daar kan ik dan wel moedeloos van worden. Dan begin ik bijv. om 19:00 met voeden en merk ik dat ik toch even wil verzitten ofzo. Ook al zit ze dan in een slurpfase is het daarna weer een strijd om haar aangelegd te krijgen. De 2e borst neemt ze soms pas na een half uur ofzo. Soms later. En een andere keer meteen.
Ik durf daarom dus ook nog niet uit huis te gaan, omdat er geen peil op te trekken is. Heb ook nog maar weinig visite om deze reden. Dan spreek je af om 11 uur.. Rekening houdend met 10 uur voeden en ja hoor... Op zo'n moment drinkt ze weer niet en ben ik tijdens het bezoek gewoon een uur weg. Zo jammer.
Hoe losten jullie dat op?
Oh en mevr cactus. Weet precies hoe je je voelt! Fijn dat je in ieder geval een lk hebt die je begrijpt en kan steunen.
En nu ook nog een arts die aan jouw kant staat. Super! Dit gaat de goede kant op!
Djmo, tof dat je M. Zo relaxed kon voeden. Hoort eigenlijk overal zo te gaan.
Enne.. Was jij het niet met de tip om iets erop te leggen tijdens het verschonen? ;-)
Ik voedde de eerste weken buiten beeld van bezoek (manlief mocht ze dan entertainen), maar na een paar weken had ik er lak aan. Wel redelijk bedekt, met zo'n voedingsshirtje, maar gewoon in de huiskamer voeden. Als je dat niet wil zien ga je maar naar huis. Mijn huis, mijn baby, mijn borst.quote:Op zondag 5 april 2015 10:37 schreef AwayTL het volgende:
Voeden bij het bezoek is denk ik noet relaxt als het zo'n strijd is he.
Je kan ook om 10 kolven als ze niet wil aanhappen en dan het flesje geven als het bezoek er is?
(Of is dat productiegewijs nog niet aan te raden?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op zondag 5 april 2015 11:13 schreef JufMariska het volgende:
En oja: voor voeden in het openbaar is de laagjestip al regelmatig voorbijgekomen he? Een of meer laagje(s) die omhoog kunnen en een of meer voor omlaag, dan is er maar weinig te zien.Tip van de dag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zat ik dus ook te voeden met bezoek erbij.
En sommige dames vonden het juist tof om te zien en vroegen of ze van dichtbij mochten kijken.
Professioneel gifmenger.
Dit bedoel ik inderdaad! Heb er zelf voedingshemden van de H&M onder, vond ik prettig. BH los, hemd los, shirtje omhoog en klaar!quote:Op zondag 5 april 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Tip van de dag!
Zo zat ik dus ook te voeden met bezoek erbij.
En sommige dames vonden het juist tof om te zien en vroegen of ze van dichtbij mochten kijken.
Ik voede zelf ook met alles en iedereen erbij. Voedingshemdjes heb ik zelfs nooit gehad..quote:Op zondag 5 april 2015 11:05 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik voedde de eerste weken buiten beeld van bezoek (manlief mocht ze dan entertainen), maar na een paar weken had ik er lak aan. Wel redelijk bedekt, met zo'n voedingsshirtje, maar gewoon in de huiskamer voeden. Als je dat niet wil zien ga je maar naar huis. Mijn huis, mijn baby, mijn borst.
Buiten huis vroeg ik wel om een rustig plekje.
In de kraamweek vertelde ze me dat je tijdens bv naweeën kunt krijgen en dat bv ook bevordert dat je baarmoeder snel in oude vorm teruggaat. Dus samentrekkingen die tot harde buiken leiden als gevolg van bv lijken me dan wel logisch ook.quote:Op maandag 6 april 2015 12:03 schreef L-E het volgende:
Bestaat er een verband tussen bv en harde buiken? Ik heb er echt last van als Sticker drinkt, toeval? En als nee, moet ik er iets mee of kan het geen kwaad?
Verband ja, want oxytocine. Of je er wat mee moet ligt aan je eigen situatie: heb je een verhoogde kans op spontane vroeggeboorte en heb je ook restricties voor wat betreft seks,dan kan voeden in theorie tot weeën leiden. Speelt dat niet, hoef je je geen zorgen te maken over harde buiken.quote:Op maandag 6 april 2015 12:03 schreef L-E het volgende:
Bestaat er een verband tussen bv en harde buiken? Ik heb er echt last van als Sticker drinkt, toeval? En als nee, moet ik er iets mee of kan het geen kwaad?
ik kan me voorstellen dat LE zich wel zorgen maakt aangezien ze nog even niet moet bevallenquote:Op maandag 6 april 2015 13:53 schreef faptist het volgende:
L-E
Dat is helemaal normaal hoor.
Als ze bij mij goed ligt te drinken voel ik dat ook. Mij is duidelijk gemaakt dat dit een goed teken is.
Geen zorgen maken dus!
Oh, dat is inderdaad lastig. Soort overgangsfase?quote:Op maandag 6 april 2015 13:32 schreef Burdie het volgende:
Goed van Doutzen!
Ik ben bang dat het hier een beetje aan het aflopen is... Kuiken drinkt vooral nog voor een slaapje, en wil ook niet slapen zonder melk. Maar met de borst zijn we elke keer heel lang bezig en klieren en alles om in slaap te komen en soms lukt het ook helemaal niet... terwijl hij met een flesje binnen een paar minuten onder zeil is. Hij wordt alleen wel eerst heel verdrietig als hij een fles ipv borst krijgt.
Lastig zo....
Huubke drinkt al maanden alleen nog maar 's ochtends.quote:Op maandag 6 april 2015 09:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
/lief dagboek
Suus heeft nu zelf besloten niet meer aan de borst (of fles btw) te willen dus mijn productie loopt hard terug. Ik ga ook niet kolven om 't nog in stand te houden, dat zie ik 1. niet zitten met peuter om me heen en 2. ik wilde al afbouwen. Ik wilde het alleen niet zo snel... ze wil nu alleen nog voor het slapen gaan 's avonds bij me drinken, ben benieuwd hoe lang we dat vol houden.
/einde lief dagboek
Wat SQ zegt faptist, meeveren werkt het beste (hoe lastig en vermoeiend ook soms)
ooohquote:Op maandag 6 april 2015 19:22 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vandaag heeft 1 van mijn meisjes aan de borst gelegen. Wat een super ervaring na bijna 3 weken alleen maar kolven. Morgen gaan we kijken of mijn andere meisje het ook al wil proberen.
quote:Op maandag 6 april 2015 19:22 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vandaag heeft 1 van mijn meisjes aan de borst gelegen. Wat een super ervaring na bijna 3 weken alleen maar kolven. Morgen gaan we kijken of mijn andere meisje het ook al wil proberen.
Wauw wat goed! Laten we hopen dat deze trend zich voortzet!quote:Op maandag 6 april 2015 19:22 schreef Shopaholic1984 het volgende:
quote:Op maandag 6 april 2015 19:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ze heeft een klein beetje gedronken. Eerst even alleen gesabbeld. Daarna echt drinken. Zo bijzonder! Hopelijk doet N. het morgen net zo goed.
quote:Op maandag 6 april 2015 19:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ze heeft een klein beetje gedronken. Eerst even alleen gesabbeld. Daarna echt drinken. Zo bijzonder! Hopelijk doet N. het morgen net zo goed.
Wauw, wat goed! Zo ging het hier ook, en dat was ondanks prematuriteit de start van een succesvolle bv-periode, ik hoop dat jullie hetzelfde mogen ervarenquote:Op maandag 6 april 2015 19:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
/wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 6 april 2015 19:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
best wel he?quote:
fijn!quote:Op maandag 6 april 2015 20:53 schreef pessie het volgende:
Ik heb een donor! Ze komt voor de inleiding wat brengenHaar jongste is 3 maanden dus nog behoorlijk vette melk
![]()
Ik denk dat mijn tsr wel laat komt. Of ja, ik weet eigenlijk niet wat laat is maar bij Sil duurde het volgens mij een seconde of 10 en nu denk ik 30-40? Ik heb ook altijd maar 1 tsr, als ik dan van borst wissel komt er geen nieuwe. Ik kolf ook echt belabberd, meestal 40-80 cc maximaal als totaal van 2 kanten.quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
Oh Spees, wat irritant![]()
Het enige lijkt me wel om aan te bieden als ze echt honger heeft? Komt je tsr pas laat? En kun je misschien vantevoren daar iets aan doen? Denk syntocinonspray ofzo.... kolven lijkt me ook echt geen optie met peuter-S in de buurt he?
Uhm, ja nou je t zegt, die spray kwam wel op recept geloof ik. Misschien dat iemand hier het beter weet, maar ik kreeg het van de verloskundige voorgeschreven.quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[
Die spray, heeft dat nog nadelen verder? En kan ik dat gewoon kopen?
Ik heb geen idee... Wellicht wel. Ze wil nu in ieder geval altijd in mijn haar friemelenquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:56 schreef Burdie het volgende:
Spees, zou een voedingsketting haar kunnen helpen meer te focussen/minder afgeleid te raken en netter te drinken?
Ik vind het idee heel lief en leukquote:Op dinsdag 7 april 2015 23:05 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Bij mij helpt t om dan liggend te gaan voeden (tegenwoordig voed peuter dan meteen Elmo, das haar baby). Liggen we met zn allen oncomfortabel op t speelkleed... Maar het echt heel snel afgeleid zijn was hier ca een week. Nu nog maar af en toe..
Ik red het nog steeds niet een hele werkdag niet kolven en mijn baby is inmiddels bijna 14 maanden. Je kunt door niet te kolven stuwing krijgen, je productie zal achteruit gaan (want door stuwing een seintje dat er minder melk moet worden aangemaakt), als je nog geen cyclus terughad heb je grote kans dat 'ie dan terugkomt en als je gevoelig bent voor borstontstekingen lijkt dit me totaal een slecht plan. Tot zover het goede nieuwsquote:Op dinsdag 7 april 2015 20:26 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat goed Phaidra <3
Ik heb een vraag. Heeft iemand ervaring met weer gaan werken en niet kolven?
Mini is nu 8,5 maand en ik ben vanaf vandaag weer aan het werk. Ze eet 3 maaltijden met vast voedsel, en krijgt redelijk wat binnen. Ik geef nog bv, bij het ontbijt, voor het slapen gaan en tot nu toe dus een aantal keer verspreid over de dag, ongeveer 3x binnen "werktijd" zeg maar.
Maar het kolven is lastig te realiseren op mijn werk. Ik heb recht op max 2 uur kolfvrij op een dag, maar dat is een enorme belasting voor mijn groep. Voor elke minuut die ik weg ben, moeten mijn collega's harder werken. Behalve dat ik me bezwaard voel, ben ik bang dat het me op den duur meer stress geeft dan dat het iets oplevert. Een uur weg betekent niet dat het werk van dat uur niet gedaan hoeft te worden, zeg maar. (Ik kan ook de kinderen niet alleen aan tafel laten zitten, of zonder begeleding naar buiten sturen, bijv.)
Ik overweeg dus om tijdens mijn werktijd niet te kolven, en alleen ervoor en erna live te voeden. Maar zal mijn productie dat trekken? Tot nu toe is, na een lastige start, bv echt een eitje geweest. Maar ik wil niet dat mijn werk de bv om zeep helpt. Maar ik denk dat ik ook niet wil kolven onder werktijd (niet structureel). Iemand tips of ervaringen..?
Zou goed kunnen dat je gelijk hebt, ik ben zelf een beetje door mn opties heen heb ik het idee. Maar ik zal hier straks even uitgebreid op ingaan, bij mn volgende kolfpauzequote:Op woensdag 8 april 2015 10:41 schreef WupWup het volgende:
Spees, ik vraag me af of het een tsr-probleem is met live voeden. Je schrijft dat je die binnen 40 seconden krijgt. Dat is een normale tijdspanne. De eerste tsr voel je duidelijk, omdat je borst dan een voorraad melk bevat. De tsr's erna voel je vaak minder of niet, omdat je borst leger is, ik voel ze zelf ook niet.
Je schrijft ook dat je dikke flessen geeft. Zou het kunnen dat je productie gewoon laag is, waardoor baby na de eerste plens melk geen moeite meer wil doen voor de laatste druppels?
Is het niet mogelijk om dubbelzijdig te kolven? Dat zou waarschijnlijk wel in opbrengst schelen. En aangezien de eerste tsr wel goed gaat, zou je kunnen proberen om de neusspray pas bij de tweede borst in te zetten voor een nieuwe ronde. Ik heb bij het kolven ook een tijdje gesprayd voor de zekerheid, maar ik zag eigenlijk geen verschil met of zonder. Dus ik heb het niet lang gebruikt.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:29 schreef Spees_Eend het volgende:
WupWup, ik denk eigenlijk dat het twee 'problemen' zijn die mogelijk wel of niet met elkaar te maken hebben.
1. Ik kolf heel weinig en hier krijg ik sowieso geen tweede tsr. Aan de kant waar ik start blijft het even stromen na die eerste en na een paar minuutjes wordt het fors minder. Als ik dan aan de andere kant ga kolven is het bijna altijd druppels of een heel zwak straaltje. Bij het voeden hoor ik mn baby ook al vrij gauw niet echt meer slikken en dat is het punt waarop ze denk ik ook ongeïnteresseerd raakt.
2. Ze is sowieso onrustig aan de borst. Zelfs als ik voed na een soort van doorslaapnacht drinkt ze vaak maar een minuutje of 2 en gaat dan weer steeds loslaten, aanhappen, loslaten, lachen, etc. Op het kdv drinkt ze vervolgens wel weer een hele fles. 'S avonds clustert ze regelmatig en na een tijdje huilt ze of wordt ze boos, is moe, maar gaat niet slapen tot ze nog een flinke fles heeft gekregen. Bij mij komt er dan niks meer![]()
Heb nooit het idee gehad dat mijn productie om over naar huis te schrijven is, maar ik weet niet zo goed wat ik verder nog kan. Ze is vandaag een half jaar oud en ik voed of kolf meestal nog 6-7 x per etmaal. Soms clusterkolf ik extra als de kindjes weg zijn in een poging mn productie hoger te krijgen.
Ik vind eerlijk gezegd mn eigen verhaal ook wel onsamenhangend en mijn gevoel zegt iets met de tsr en het is ook een soort van last resort. Ik weet eigenlijk niks anders meer.
sorry hoor, maar wat een horkquote:Op woensdag 8 april 2015 12:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Een dubbelzijdige kolf aanschaffen vind ik te veel geld kosten voor hoe lang ik denk nog te gaan voeden. Als ik van tevoren had geweten dat ik nu nog zou voeden had ik het wel overwogen, maar had echt niet verwacht het half jaar te halen.
Ik ben net teruggebeld door de huisarts en heb een beetje een rotgevoel overgehouden aan het gesprek. Ze gaat me die spray voorschrijven maar zei dat ik waarschijnlijk gewoon moet accepteren dat mn melk op is en dat het zielig is voor mn dochtertje dat ze misschien al keilang te weinig melk krijgt en continu honger heeft en dat ik haar vaker moet wegen en dat ik als ik wil nog wel één keer per dag voor de gezelligheid mag voeden maar dat het verder anders wel gewoon klaar is. Ik zit op mn werk tussen allemaal collega's dus ik wilde en kon geen uitgebreide telefonische borstvoedingsdiscussie met haar aangaan maar heb echt een naar gevoel nu. Mijn gevoel zegt dat ze geen gelijk heeft maar misschien hou ik mezelf wel voor de gek.
Ik denk dat je gevoel gelijk heeft en je jezelf niet voor de gek houdtquote:Op woensdag 8 april 2015 12:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Een dubbelzijdige kolf aanschaffen vind ik te veel geld kosten voor hoe lang ik denk nog te gaan voeden. Als ik van tevoren had geweten dat ik nu nog zou voeden had ik het wel overwogen, maar had echt niet verwacht het half jaar te halen.
Ik ben net teruggebeld door de huisarts en heb een beetje een rotgevoel overgehouden aan het gesprek. Ze gaat me die spray voorschrijven maar zei dat ik waarschijnlijk gewoon moet accepteren dat mn melk op is en dat het zielig is voor mn dochtertje dat ze misschien al keilang te weinig melk krijgt en continu honger heeft en dat ik haar vaker moet wegen en dat ik als ik wil nog wel één keer per dag voor de gezelligheid mag voeden maar dat het verder anders wel gewoon klaar is. Ik zit op mn werk tussen allemaal collega's dus ik wilde en kon geen uitgebreide telefonische borstvoedingsdiscussie met haar aangaan maar heb echt een naar gevoel nu. Mijn gevoel zegt dat ze geen gelijk heeft maar misschien hou ik mezelf wel voor de gek.
Superlief! Maar het kolfopbrengstprobleem hoop ik nu aan te pakken met die sprayquote:Op woensdag 8 april 2015 19:44 schreef AwayTL het volgende:
Spees, je mag mijn medela swing wel lenen, maar hij vertoonde op het laatst wel wat haperingen.. Betwijfel ook of de motor dubbelzijdig aan kan.
Maar als je wil testen wil ik um wel opsturen.
Niet op deze leeftijd! Op z'n vroegst rond de eerste verjaardag, voor die tijd spenen kindjes zichzelf niet. Dan noem je het borstweigeren.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Soesa, het was nog niet eens in me opgekomen dat ze er zelf misschien klaar mee is... Dat bestaat natuurlijk ook gewoon. Ik hoop het niet, ik blijf mn best doen om het aan te houden maar mocht ze echt niet meer willen dan is dat haar keuze uiteindelijk. Wel eentje waarbij ik even moet slikken
Super!!quote:Op woensdag 8 april 2015 22:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Het zou kunnen dat ze tandjes krijgt LB, qua leeftijd sowieso. Ze is met alles lekker gemiddeld dus wellicht met dit ook. Ik zie nog niks in haar mond. Misschien inderdaad een fase waarin ze echt enorm afgeleid is zonder verdere ingewikkeldere redenen ofzo.
Oh en mevrouwjemelkisophuisarts, die spray die toch niet zou werken....Ik kolf net gewoon in minder dan tien minuten 100!cc. Normaal s avonds echt zelden meer dan 40 en dan doe ik daar 20 minuten over ofzo.
Die krijgt ze altijd wel hoor, want ze gaat maar 3-4 dagdelen. Ik kolf daar gewoon 21x per week voor hahahaquote:Op woensdag 8 april 2015 23:12 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hoera!
Fijn dat die spray helpt! Kan ze iig flessen bv ipv kv drinken op t kdv.. (ok, wat veel afkortingen in de zin)
Wow, is M al 6 maanden??? Gefeliciteerd met deze mijlpaal!quote:Op donderdag 9 april 2015 08:29 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag een half jaar volledige borstvoeding! Ben ik toch heel blij mee, moet er wel veel voor kolven maar het gaat allemaal super!
Succes! Neem je tijd, bouw rustig af, zodat je productie ook de kans krijgt de verhoogde vraag bij te werken.quote:Op donderdag 9 april 2015 08:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Gister een gesprek gehad met een leidster van LLL over het opbouwen van bv en afbouwen van kv. Sjaak is er nu sterk genoeg voor, denk ik. Morgen gaan we switchen, dan ben ik niet alleen thuis dus als er dan veel gehuild wordt, heb ik niet het idee er alleen voor te staan.
Ik ben erg benieuwd... Ik hoop dat Sjaak het oppakt en geen kv meer nodig heeft...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat niet hequote:Op donderdag 9 april 2015 21:40 schreef Burdie het volgende:
Gaat J ook bij je vrouw drinken Cactus, of is dat te veel gedoe?
Wat fijn!! Super dat het bij jullie ook goed werktquote:Op donderdag 9 april 2015 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
J. had moeite met aanhappen dus ik heb vanavond nog snel tepelhoedjes gekocht (nav het verhaal van JufMariska). J. ligt nu heerlijk ontspannen te drinkenHij blij en ik blij!
Op de site van de who staat het, maar die werkt (bij mij) momenteel niet...quote:Op donderdag 9 april 2015 23:20 schreef BlueEyes het volgende:
LE wat liefen ik reken 'm goed als WHO-norm
Sqeen half jaar!
Amsel fijn het meedenken!
MevrC goed te horen dat het zo ontspannen gaat!
Trouwens over de WHOnorm gesproken, kan iemand me vertellen waarop de 2 jaar gebaseerd is en waaruit nou echt blijkt dat 2 jaar beter is dan 6 mnd. Is het het stukje hechting, imuunsysteem dat beter ontwikkelt, of iets anders, you name it.
Heb het nog niet gegoogeld oid, misschien staat het wel ergens maar zat het me af te vragen.
nee, mag vaker, maar als je heel vaak kolft kun je beter een wat zwaarder model kopen, die kolven krachtiger en hebben een langere levensduur.quote:Op maandag 13 april 2015 10:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb een Medela Swing, via MP gekocht. Prima ding, wel minder sterk dan de symphony die je nu waarschijnlijk hebt. En er staat overal dat je de Swing maar 9x per week mag gebruiken, waarom weet ik niet.
Ik heb bij mijn middelste een Medela Swing gehad en daar 8 maanden lang op werkdagen twee keer per dag mee gekolfd en daarna nog tot hij anderhalf was een keer per dag. Je merkte inderdaad wel dat naar verloop van tijd de kracht ook behoorlijk afnam.quote:Op maandag 13 april 2015 10:10 schreef faptist het volgende:
Pessie,
Wat Bijzonder dat je donormelk hebt kunnen gebruiken. wat gaaf dat dit bestaat! Ik hoo dat je eigen melk binnenkort ook goed op gang komt. Succes! En gefeliciteerd met je kleintje!
Vraagje voor de kolvers:
Welk kolfapparaat gebruiken jullie?
Ik heb in m'n kraamweek zo'n uber dure medela geleend maar ben me nu aan het oriënteren op een kolf voor mezelf. Via Mp. Dat dan weer wel.
Ik heb van medela wel de slangetjes//flesjes/etc, want die moest ik kopen toen ik de pomp ging huren. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar medela.
Ben erg benieuwd naar jullie keuze!
* m'n plan is om nu te beginnen met kolven en dit in te vriezen, zodat ik tegen 24 juni -wanneer ik weer moet werken- een goede voorraad heb.
Wanneer ik werk wil ik ook op m'n werk gaan kolven. Liefst elektrisch.
*boks*quote:
Ja, ik dacht wel dat je dat zou vinden.quote:Op maandag 13 april 2015 13:33 schreef Schaetzli het volgende:
Volgens mij is jouw jongetje ongeveer even oud als mijn meisje (3 juli), BlueEyes, dus laten we hopen dat het een faaaaase is...
Buurpoes, hoe vervelend dat voor jou dan ook is, voor mij zijn dat geruststellende woorden :-)
Ja, het was zeker een mooie periode. Soms echt loeizwaar, vond ik, maar zo speciaal en ik ben zoveel langer doorgegaan dan ik voor mogelijk had gehouden. Dat ik dit kon, dat wij dit konden, ik vind het ongelooflijk. En ik ga het ook wel missen, die knusse momentjes zo lekker samen, de intimiteit en die lieve oogjes die naar je omhoog kijken. Hiermee stoppen, is ook weer een beetje loslaten. Dan is ze echt helemaal baby-af.quote:Op maandag 13 april 2015 13:33 schreef Phaidra het volgende:
Franny, heel veel succes met afbouwen! Je hebt een mooie bv-periode gehad, toch? Als het voor jou klaar is, is het goed(en nu hopen dat I. daar ook gauw zo over gaat denken).
Na 3 dagen proberen en aanmodderen ben ik gestopt met borstvoeding. J. kon makkelijk 1,5 tot 2 uur drinken en bleef zoeken. Bood ik hem daarna een flesje aan (65cc) dan dronk hij die ook nog helemaal leeg. Het was dus net of hij niet genoeg dronk.quote:Op maandag 13 april 2015 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Mevr.Cactus, hoe gaat het nu met voeden?
Ach wat jammerquote:Op maandag 13 april 2015 13:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Na 3 dagen proberen en aanmodderen ben ik gestopt met borstvoeding. J. kon makkelijk 1,5 tot 2 uur drinken en bleef zoeken. Bood ik hem daarna een flesje aan (65cc) dan dronk hij die ook nog helemaal leeg. Het was dus net of hij niet genoeg dronk.
Daarna leverde het bij hem en bij mij ontzettend veel frustratie op. Ik kolf nu en dan krijgt J. toch nog wat borstvoeding binnen. De rest doen we met kunstvoeding en alles gaat met de fles. Jammer, maar helaas. Hadden we een betere start gehad, dan was het wellicht anders gegaan.
Het was echt niet tof nee. Hij maar schreeuwen omdat hij honger had en ik in tranen omdat het niet lukte...quote:Op maandag 13 april 2015 14:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ach wat jammer. Maar zo te lezen is het een verstandige keuze. Gefrustreerde baby en mama is ook niet de bedoeling
.
Klinkt als een verstandige, maar moeilijke beslissing.quote:Op maandag 13 april 2015 14:15 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Het was echt niet tof nee. Hij maar schreeuwen omdat hij honger had en ik in tranen omdat het niet lukte...
+1quote:Op maandag 13 april 2015 14:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ach wat jammer. Maar zo te lezen is het een verstandige keuze. Gefrustreerde baby en mama is ook niet de bedoeling
.
wat is het en wat doet het ? *nog nooit van gehoord*quote:Op dinsdag 14 april 2015 07:59 schreef Burdie het volgende:
Voor wie wil heb ik evt ook nog kefir in de aanbieding.
Probioticaquote:Op dinsdag 14 april 2015 08:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
wat is het en wat doet het ? *nog nooit van gehoord*
of de ardo calypsoquote:Op dinsdag 14 april 2015 10:13 schreef faptist het volgende:
Even ego bij gelezen:
Super bedankt voor de adviezen weer. Freestyle en pumpease dus.
Check!
hier werkt dat helaas nietquote:Op dinsdag 14 april 2015 10:26 schreef Amsel het volgende:
Ik gebruik geen pumpease maar hang die kolfdingen heel makkelijk in m'n Mammae-beha. Die ik trouwens niet heel fijn vind voor voeden, maar voor kolven dus wel.
we've all been therequote:Op dinsdag 14 april 2015 13:27 schreef faptist het volgende:
Who norm? Whut is dat ?
Ik juich wel mee, maar dan wel achter jullie groepje zeg maar..
** Ik kan echt nog geen adviezen geven over bv dus voel me altijd een beetje een graaier hier. Wel veel vragen, maar niks te geven..
WHO = World Health Organisationquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:27 schreef faptist het volgende:
Who norm? Whut is dat ?
Ik juich wel mee, maar dan wel achter jullie groepje zeg maar..
** Ik kan echt nog geen adviezen geven over bv dus voel me altijd een beetje een graaier hier. Wel veel vragen, maar niks te geven..
Ik heb F, dat zal het verschil zijn jaquote:Op dinsdag 14 april 2015 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hier werkt dat helaas nietblijft niet hangen. Zal wel met mijn G-cup van doen hebben.
Dank dank. Hoop het wel *spons aan*quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
we've all been thereover zes maanden deel jij ook advies uit!
Who-norm is twee jaar borstvoeding
Er zijn van die borstvoedingscursussen voor zwangeren. Ik weet niet of dat wat is, heb het zelf niet gevolgd. En bij mij stond het in mijn bevallingsplan, maar volgens mij is het ook nog ter plaatse gevraagd.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:55 schreef J0ycie88 het volgende:
Ook al ben ik pas 16 weken, ik ga hier toch maar eens beginnen met meelezen. Ik zou heel graag borstvoeding willen geven aan ons kindje straks. Zijn er dingen waar je nu al aan moet gaan denken voor na de bevalling.
Het wordt hier een ziekenhuisbevalling, zijn er dan nog dingen waar je speciaal aan moet denken of bij stil moet staan/aangeven?
Ik weet dat het misschien nog wat vroeg is, maar goed beter te vroeg dan te laat
ligt ook een beetje aan de onderwijdtequote:Op dinsdag 14 april 2015 17:12 schreef Amsel het volgende:
LB!
[..]
Ik heb F, dat zal het verschil zijn ja![]()
www.borstvoeding.comquote:Op dinsdag 14 april 2015 17:55 schreef J0ycie88 het volgende:
Ook al ben ik pas 16 weken, ik ga hier toch maar eens beginnen met meelezen. Ik zou heel graag borstvoeding willen geven aan ons kindje straks. Zijn er dingen waar je nu al aan moet gaan denken voor na de bevalling.
Het wordt hier een ziekenhuisbevalling, zijn er dan nog dingen waar je speciaal aan moet denken of bij stil moet staan/aangeven?
Ik weet dat het misschien nog wat vroeg is, maar goed beter te vroeg dan te laat
quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:46 schreef LadyBlack het volgende:
Noh Omen![]()
Je had er niet overheen gelezen SQ, maar inderdaad: vandaag is mijn kleine baby 2 jaar geworden.
Waar ik gisteren nog hier wilde schrijven dat het zooooo herkenbaar was wat veel verse moeders typen, de onzekerheid, en het magere kolven, en het gedoe met kolven.... is het allemaal eigenlijk al zo lang geleden, want ik geef dus al 2 jaar borstvoeding![]()
Het is nog 1, hooguit 2x per dag, en een heel enkele nachtvoeding als ze niet kan slapen, maar wat vinden we het allebei nog fijnEn dat is ook precies het doel geweest: doorgaan totdat een van ons er klaar mee is. Ik vermoed inmiddels toch dat ik diegene ga zijn, maar dat zien we vanzelf
ja! Wellicht helpt het als je met je vinger haar plekjes masseert. Ik haf voor dit soort momenten dentinox in huis.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat, pessie!!
Mijn meisje bijt al de hele avond in mijn tepel als ik haar aanleg. En daarna huilt ze. Zou dat iets met het doorkomen van nieuwe tandjes te maken kunnen hebben? Ik durf nu mijn tepel er niet meer in te steken
Die site is geweldig!quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:50 schreef DJMO het volgende:
[..]
www.borstvoeding.com![]()
Ik vond het voornamelijk belangrijk dat ze in het ziekenhuis wisten dat ik borstvoeding wilde geven, en dat er onder geen beding iets anders (suikerwater, kunstvoeding) mocht worden gegeven. (ja, tenzij ik dood was gegaan tijdens de bevalling, maar dat lag niet voor de hand).
Nee, ze is vandaag alweer 19 dagen, maar ze slaapt alleen maar.quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:58 schreef pessie het volgende:
Faptist, vandaag ongeveer dag 10? Klinkt alsof je een regeldag hebt! Lekker toegeven, Is goed voor je productie. Meer info zie borstvoeding.com
en wees vooral die spons!
Wat ze zou willen: elke 2-3 uur ofzoquote:Op dinsdag 14 april 2015 21:22 schreef Omentielvo het volgende:
Lot,voor de Who norm. Hoe vaak drinkt zij nog als ze nog verslaafd is
Volgens mij is het inderdaad met onveilig drinkwater in gedachten bedacht.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:41 schreef -Spring het volgende:
Maarruhm, die WHO-norm, gaat die niet vooral, of iig voor een aardig deel, over moeders en kinderen in ontwikkelingslanden waar het drinkwater vervuild is en alternatieven voor bv zo lang mogelijk worden afgeraden? Kortom, in hoeverre is ie hier van toepassing? En maakt het hier echt uit of een kind 1 of 2 jaar bv krijgt? Waar is die norm eigenlijk op gebaseerd?
quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:33 schreef Stormqueen het volgende:
Faptist, die dagen heb ik er ook bij gehad in het begin. Als het je te lang duurt; gewoon wakker maken en aanleggen! Wat hier wel vaker gezegd wordt: voeden op verzoek is ook op jouw verzoek
Nee, in zulke landen wordt nog langer bv geadviseerd, de who norm geldt juist wereldwijd.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:41 schreef -Spring het volgende:
Maarruhm, die WHO-norm, gaat die niet vooral, of iig voor een aardig deel, over moeders en kinderen in ontwikkelingslanden waar het drinkwater vervuild is en alternatieven voor bv zo lang mogelijk worden afgeraden? Kortom, in hoeverre is ie hier van toepassing? En maakt het hier echt uit of een kind 1 of 2 jaar bv krijgt? Waar is die norm eigenlijk op gebaseerd?
Individuele moeders niet nee, maar de overheid kan wel haar adviserende instanties zoals het consultatiebureau en het voedingscentrum mensen laten voorlichten volgens de who norme. Of iig niet daar actief tegen in laten gaan, zoals nu gebeurt.quote:
Eens. En niet eens perse zodat elke vrouw bv gaat geven, want dat moet iedereen lekker zelf weten, maar zodat elke vrouw keuzes kan maken op grond van de juiste informatie/voorlichting.quote:Op woensdag 15 april 2015 09:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Individuele moeders niet nee, maar de overheid kan wel haar adviserende instanties zoals het consultatiebureau en het voedingscentrum mensen laten voorlichten volgens de who normen. Of iig niet daar actief tegen in laten gaan, zoals nu gebeurt.
Mits goed onderzoek, dan zijn andere factoren waarvan bekend is dat die eveneens invloed hebben, meegenomen in de analyses. Zo probeert men dan zoveel mogelijk het effect van de borstvoeding te meten. 100% sluitend ben je nooit in dit soort niet exacte wetenschappen, het is geen natuurkunde wat dat betreft.quote:Op woensdag 15 april 2015 09:03 schreef Omentielvo het volgende:
Maar die laatste drie hebben toch ook te maken met de omgeving waar een kindje in opgroeit? De opvoeding en de liefde die een kindje krijgt en de erfelijke factoren?
Ik heb mezelf namelijk ook meerdere keren afgevraagd waar de Who norm is op gebaseerd en hoe men dus zeker weet dat deze factoren echt alleen door de bv komen en niet door andere factoren. Het kan zijn dat het allemaal met elkaar te maken heeft hoor
Als die Who site het weer doet ga ik het inderdaad eens lezen![]()
Elavoor het behalen van de Who norm
ze bijt in plaats van aan te happen momenteel. Ik durf mijn tere roze tepel daar ook eigenlijk niet in te steken nuquote:Op woensdag 15 april 2015 11:27 schreef LadyBlack het volgende:
E heeft me ook wel gebeten als ze last van tandjes had, en ik heb ook au geroepen, maar dat maakte op haar niet zoveel indruk eigenlijk![]()
Lekker dentinox smeren SQ, en proberen op te letten of je het aan ziet komen. En dan dus op tijd loskoppelen
ja, lekker kolvenquote:Op woensdag 15 april 2015 11:28 schreef WupWup het volgende:
Tandjes zijn wel een bekende reden voor borstweigeren. Haar mond doet natuurlijk zeer. Zorg dat je productie goed blijft en weet dat het tijdelijk is.
Dochter van Miss_sly heeft ook tijdelijk geweigerd na ze keihard au riep
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |