abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153383429
Wat is jullie ervaring van de prikpil en borstvoeding? Do of Don't? Ik lees verschillende verhalen..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_153383737
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:22 schreef Chanty het volgende:
Mensen ik twijfel wat ik nou moet doen. Situatie is als volgt: Lucas drinkt de laatste tijd overdag minder. Dit komt volgens mij deels doordat hij toch wat meer eet (behalve de laatste paar dagen doordat hij ziek en zielig was) en deels doordat hij nu zelf kan gaan staan en dit dus continu wil doen en gewoon niet de rust in zijn kont meer heeft om rustig te blijven drinken }:| Met andere woorden: ik heb het idee dat hij een beetje aan het afbouwen is overdag en aangezien hij bijna een jaar is, is dat wat mij betreft ook prima.

Nu ga ik over een kleine twee weken weer aan het werk voor 3 dagen ( *O* ) en moet ik bedenken wat ik wil gaan doen qua voeding. Ik heb geen kolfrecht meer, maar kan natuurlijk bespreken dat ik in mijn eigen tijd 1 a 2 keer per dag kolf. Ben ik wel later thuis en ik heb geen idee of hij die melk nog drinkt. Laatste keren heeft hij het flesje gekolfde melk niet gedronken namelijk toen ik weg was. Sowieso kolf ik niet makkelijk en heb ik geen idee hoeveel hij nog drinkt overdag dus hoeveel ik zou moeten kolven en of dat überhaupt lukt of dat ik sowieso moet aanvullen met kunstvoeding. Of dat het niet nodig is om aan te vullen en ik kan volstaan met koemelk of ander drinken en eten overdag.

Het makkelijkste is om te zeggen: ik bouw het overdag af en indien nodig krijgt hij kunstvoeding en dan in de ochtend, avond en nacht gewoon nog borstvoeding. Geen gedoe met kolven (wat ik ook wel prettig vind bij een nieuwe werkgever). Maar ik ben ook wel bang dat dit dan direct einde borstvoeding betekent en dat zou ik jammer vinden want zowel Lucas als ik vinden het nog erg fijn. Kan de productie volledig instorten omdat ik drie dagen per week niet meer overdag voed? Of is de kans groot dat mijn lichaam dit gewoon goed oppakt? En wat zouden jullie doen?
Toen I 10 maanden werd, ben ik gestopt met kolven. Ik ben 2 keer per week tot 15 u weg en 1 keer per week tot 17.45 u. Dan krijgt ze yoghurt en water en sinds kort koemelk. Qua productie merk ik er niks van.

Hier zitten we alweer op een jaar. :o *; I leek wen tijdje wat minder te willen drinken maar de laatste weken is ze ineens weer erg gehecht aan de borst. Zo leuk en schattig. O+
  dinsdag 9 juni 2015 @ 16:55:31 #253
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153385662
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:41 schreef Cantare het volgende:

[..]

Toen I 10 maanden werd, ben ik gestopt met kolven. Ik ben 2 keer per week tot 15 u weg en 1 keer per week tot 17.45 u. Dan krijgt ze yoghurt en water en sinds kort koemelk. Qua productie merk ik er niks van.

Hier zitten we alweer op een jaar. :o *; I leek wen tijdje wat minder te willen drinken maar de laatste weken is ze ineens weer erg gehecht aan de borst. Zo leuk en schattig. O+
^O^ En ook alweer een jaar borstvoeding *O* Toch een behoorlijke groep die het al een jaar doet :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153394657
Wat gaaf van je baan, Chanty!!
En heel spannend zo allemaal, met kdv, en de borstvoeding.

Waarschijnlijk wil L flink bijtanken na zo'n kdv dagje en hij zal misschien ook clusteren 's avonds. Je productie kan die wat meer onregelmatige tijden inmiddels wel aan, zo is ook mijn ervaring.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153394877
Met ruim elf maanden gestopt met kolven. J krijgt nu nog een voeding uit de vriezer mee en als die lade ooit leeg is, dan wordt het koemelk. Qua productie geen problemen ervaren. Ze doet 's avonds nog even 'moeilijk' als altijd en in de nachten ook geen verandering. Voor mezelf wisselt het echt per dag met stuwing of vooral de mate waarin ik er wat last/ongemak van heb. De voeding 'à morgens is dan om iets na 7 uur en dan pas 's avonds weer. De ene keer moet het echt voor het eten en de andere keer vraagt ze er pas veel later om.

Heel veel succes!
pi_153396044
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:28 schreef Vlindur het volgende:
Wat is jullie ervaring van de prikpil en borstvoeding? Do of Don't? Ik lees verschillende verhalen..
Bij het beginnen met de pil heb kans op wat regeldagen. Bij de prikpil is dat minder. Er is wel een kans op bloedstollingsproblemen en bij een zwangerschap heb je ook al een verhoogde kans op trombose, dus sommige HA zijn wat terughoudend met voorschrijven. Heb je em al eerder gebruikt?
Professioneel gifmenger.
pi_153420104
Ik vandaag ben gestopt met kolven na 11 maanden.
Vandaag heb ik F gevoed om 4u en 8u en toen is hij naar het KDV gegaan.
Om 17u weer bij mij gedronken, hij trok aan m'n shirt en deed uh uh :') en net voor het slapen gaan.
Hij wil ook geen bv in rietjesbejer of gewoon bekertje. Alleen nog maar het 'echte werk' bij mama, de rest haalt hij zijn neus voor op.
Nu nog een vriezer vol voorraad, maar eens bedenken wat ik daarmee doen ga.
In elk geval gaan we proberen bij een vroege dienst van mij hem pap van bv te geven en bij een late dienst krijgt hij voor het slapen bv met rijstebloem.
En verder lekker drinken als ik thuis ben voor zijn slaapjes, als troost en als hij wil O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 10 juni 2015 @ 20:19:52 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153420279
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:14 schreef BlueEyes het volgende:
Nu nog een vriezer vol voorraad, maar eens bedenken wat ik daarmee doen ga.
bak er pannenkoeken van :Y)

fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153420298
Ik heb al bijna wekelijks nu pannenkoeken :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 10 juni 2015 @ 20:22:23 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153420362
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:20 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb al bijna wekelijks nu pannenkoeken :')
als je echt zovéél hebt, is het doneren misschien een optie? weet niet of dat mogelijk is?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_153420556
Daar moet je volgens mij aan bepaalde eisen voldoen en geloof tests en weet ik wat.
En daarbij, ik zit met een voorraad van 3 mnd he, dat gaat vast niet werken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 10 juni 2015 @ 20:28:43 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153420603
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:27 schreef BlueEyes het volgende:
Daar moet je volgens mij aan bepaalde eisen voldoen en geloof tests en weet ik wat.
En daarbij, ik zit met een voorraad van 3 mnd he, dat gaat vast niet werken.
het schoot me ook zomaar te binnen. Ik heb van m'n leven misschien 100 cc gekolfd .. meer lukt(e) niet en is ook nooit nodig geweest. Laat staan dat ik voorraad heb :')

pi_153421593
Vandaag in Trouw een mooi artikel over borstvoeding en langvoeden.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)zit-in-de-lift.dhtml
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153424184
Ik ben met 14 maanden gestopt met kolven bij m'n oudste. Ik was 3 dagen aan het werk en voedde dan niet tussen ongeveer 6.30 en 18 uur. Eerste dagen wel wat stuwing, maar het viel mee. Op mijn vrije dagen dronk hij ook overdag gewoon nog (totaal 4-5x denk ik). Toen ik nog wel kolfde was de opbrengst nog hooguit 50 ml totaal. Ik vond het niet de moeite meer voor de tijd die het kostte en het gedoe van spullen verslepen. Hij dronk het ook niet meer op, dus daar hoefde ik het ook niet meer voor te doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:02:36 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153424410
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:53 schreef Franny_G het volgende:
Vandaag in Trouw een mooi artikel over borstvoeding en langvoeden.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)zit-in-de-lift.dhtml
Mooi artikel idd, alleen. Kloppen de cijfers denk ik niet :+. Want als gemiddeld vrouwen 8 weken bv geven, en 39% langer dan 6 maanden dan kan dat toch niet kloppen? :?.
KuikenGuppy
pi_153424447
Ik vond het stoppen met kolven wel even moeilijk om los te laten.
Want stel dat de bv instort en weetik wat allemaal.
Maar na vandaag heb ik er vertrouwen in, en de kolf zal heus na een late dienst nog gepakt worden als hij slaapt, of ' s morgensvroegvoor ik werken ga omdat ikhem niet wakker ga maken ervoor.
Maar gewoon overdag niet meer kolven is goed zo, vrijheid!
pi_153431974
Dat is inderdaad heel fijn, Blue. En het is zo heerlijk: genieten van die momenten samen en verder geen gedoe ervan hebben. Ik vond de eerste zeven maanden bv geven echt behoorlijk pittig, maar nadien is alleen maar fijner en fijner geworden.
Straks ga ik gewoon die 2 jaar halen :o , :) .

Maar dat duurt nog wel eventjes. Ik volg gewoon I. Zolang zij wil, ga ik door.
pi_153437177
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mooi artikel idd, alleen. Kloppen de cijfers denk ik niet :+. Want als gemiddeld vrouwen 8 weken bv geven, en 39% langer dan 6 maanden dan kan dat toch niet kloppen? :?.
39% van degenen die na 8 wk nog voeden, wellicht? Maar het staat erg onduidelijk zo. Ik vind de toon van het stuk sowieso niet zo fijn. Moeders met vage namen, boude uitspraken zonder onderbouwing, ik houd daar niet zo van.

Enne... Geen moeder die voedt in de trein of op het perron? Dacht het wel, hoor.
Home is where the O+ is...
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:42:36 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153437236
Heerlijk, zo'n ouder kindje aan de borst... Kuiken roept soms hard: "niiiiiiiijnie" voor hij gaat drinken, en dan is het de bedoeling dat ik het liedje van Nijntje voor hem zing. En dan laat hij tussendoor soms even los om een woordje mee te zingen O+.
KuikenGuppy
pi_153439422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:42 schreef Burdie het volgende:
Heerlijk, zo'n ouder kindje aan de borst... Kuiken roept soms hard: "niiiiiiiijnie" voor hij gaat drinken, en dan is het de bedoeling dat ik het liedje van Nijntje voor hem zing. En dan laat hij tussendoor soms even los om een woordje mee te zingen O+.
Noh O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153439574
Omdat ik het leuk vind om te delen, hierbij nog even de stats van beide kindjes. Ook van mijn oudste, aangezien hij tot januari nog bv kreeg. Blijft mooi om te zien hoor, hoe je kinderen groeien op jouw eigen melk! O+

Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:17:54 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153439630
Volgens mij gaan ze aardig gelijk op, Phaidra!
Gaaf he, op jouw eigengemaakte melk O+.

Wil je oudste ook nog weer drinken nu, of is alle melk exclusief voor A?
KuikenGuppy
pi_153439927
Nee,voor de oudste is het echt klaar. Hij heeft er nog 1x om gevraagd toen A een week of 3 was, maar toen hapte hij niet eens echt aan, het was meer een lik over m'n borst :D. Wat mij betreft meer dan prima, tandemvoeden leek me niet heel ideaal.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153440123
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:40 schreef Cwen het volgende:

[..]

39% van degenen die na 8 wk nog voeden, wellicht? Maar het staat erg onduidelijk zo. Ik vind de toon van het stuk sowieso niet zo fijn. Moeders met vage namen, boude uitspraken zonder onderbouwing, ik houd daar niet zo van.

Enne... Geen moeder die voedt in de trein of op het perron? Dacht het wel, hoor.
In de trein: check!
Perron vond ik te tochtig. :+

Rare reacties onder dat artikel, trouwens. Even melden dat kinderen op kv ook groot worden...waarom? Dat ontkent toch niemand?
Professioneel gifmenger.
pi_153445629
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:23 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Bij het beginnen met de pil heb kans op wat regeldagen. Bij de prikpil is dat minder. Er is wel een kans op bloedstollingsproblemen en bij een zwangerschap heb je ook al een verhoogde kans op trombose, dus sommige HA zijn wat terughoudend met voorschrijven. Heb je em al eerder gebruikt?
In overleg met Stefan Kleintjes zou ik een gewone pil nemen omdat met de prikpil de kans op productieverlaging groot is. Met de gewone pil ook zei mn gynaecoloog, dus 5 augustus krijg ik de Mirena. Die is prima geschikt aldus hem. We gaan het zien :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:22:15 #276
52229 Chanty
pi_153449176
Ahh blue ook gestopt met kolven! Geen stuwing gehad ook?

Benieuwd of ik straks nog moet kolven om de druk eraf te halen. Zo'n koeltas voor melktransport? Is dat iets heel bijzonders waarin de melk heel koud blijft onderweg of kan ik gewoon een koeltas van de xenos meenemen en daar de gekolfde melk in doen voor die ene keer dat ik misschien moet kolven nog?
pi_153449774
Ik heb zo'n koeltasje bij m'n medelakolf, niet iets bijzonders. Behalve precies op maat, maar dat lijkt me niet heel essentieel.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_153449887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:22 schreef Chanty het volgende:

Benieuwd of ik straks nog moet kolven om de druk eraf te halen. Zo'n koeltas voor melktransport? Is dat iets heel bijzonders waarin de melk heel koud blijft onderweg of kan ik gewoon een koeltas van de xenos meenemen en daar de gekolfde melk in doen voor die ene keer dat ik misschien moet kolven nog?
Ik gebruik gewoon normale koeltasjes van stipenbloem.nl . Bij de action verkopen ze ook goedkope koeltasjes. En kleine koelelementen die er precies impassen.
pi_153449907
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:22 schreef Chanty het volgende:

Ik deed er wel een vrieselement in en bij voorkeur ook mijn draagdoek omheen voor extra isolatie.
Professioneel gifmenger.
pi_153450498
Als je er maar koelelementen in doet is elke koeltas volgens mij wel prima.
Spannend Chanty!

Over die percentages, waarom gaan gemiddeld 8 weken en 39% na 6 maanden nog niet samen dan? er zijn veel die binnen twee weken stoppen die het gemiddelde omlaag halen.
Vind de toon van het artikel ook een beetje apart met stellige uitspraken, maar wel fijn dat het aandacht krijgt.
pi_153450603
Geen stuwing afgelopen woensdag.
Hoe dat vanaf volgende week gaat zijn ben ik erg benieuwd naar.
Hoop gewoon dat de productie niet instort.

Koeltasje een simpele witte met koelelement voor vervoer van werk naar huis. Melk dat meeging naar KDV ging zonder koeltasje, dat was vaak nog iets bevroren en nog geen 5-10 minuten uit de koelkast van huis naar KDVkoelkast.
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:06:43 #282
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_153450625
Dat meer aandacht zorgt voor bewustwording en beter te vinden hulp vind ik echt goed. Maar wordt het langzamerhand niet echt een ding zo? Ik bedoel, we willen zo graag dat het normaal wordt/is, maar er wordt steeds zoveel nadruk op gelegd. Het valt me gewoon op.
pi_153453333
Gras onder je voeten heeft leuke koeltasjes O+

Ik denk dat ik van de zomer ook wil stoppen met kolven overdag. Baby is dan een jaar. Wat zou ze dan overdag moeten gaan drinken? Moet er dan meer zuivel in en wordt dat dus gewone melk? Of is gewoon water en verder vast voedsel tegen ide tijd genoeg? Ik snap niet zo goed hoe noodzakelijk zuivel voor een kindje is en alle info lijkt zo gekleurd.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 juni 2015 @ 22:34:32 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153453497
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 22:30 schreef Amsel het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe noodzakelijk zuivel voor een kindje is en alle info lijkt zo gekleurd.
ik kwam laatst dit tegen: klik. wellicht ter overweging meenemen ?

pi_153461418
Als kindjes buiten werkuren gewoon onbeperkt mogen drinken naar behoefte, is er geen extra zuivel nodig na een jaar. Of ze ook voldoende eten en anders drinken om dat zelf te vinden is een ander punt :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_153461870
quote:

Ik denk dat ik van de zomer ook wil stoppen met kolven overdag. Baby is dan een jaar. Wat zou ze dan overdag moeten gaan drinken? Moet er dan meer zuivel in en wordt dat dus gewone melk? Of is gewoon water en verder vast voedsel tegen ide tijd genoeg? Ik snap niet zo goed hoe noodzakelijk zuivel voor een kindje is en alle info lijkt zo gekleurd.
Mijnes krijgen geen melk. Rond het jaar bij allebei gestopt met voeden en nooit verder gegaan met melk. Het is eerlijk gezegd gewoon zo gegroeid. Ik drink zelf geen melk omdat ik daar niet tegen kan, B. drinkt het sporadisch. Het zit dus ook gewoon echt niet in ons systeem. Ze drinken hier thuis water en zo af en toe limo. Zuivel krijgen ze wel, maar meer voor de lekker dan omdat het moet. Een schaaltje vanille yoghurt, zuivel ijs, E. drinkt nog wel eens een glas melk ergens bij opa en oma ofzo, en soms haal ik wel eens yokidrink (vooruit, bonomel want das de lekkerste :P ) maar nouja goed, echt voor de lekker dus, net zoals ik ook wel eens koekjes haal of snoepjes ofzo.

Voor calcium etcetera voer ik ze 2 keer per week broccoli. Een stronk van 750 gram eten ze met zn tweeën rustig schoon op. Wtf :') :D
:)
pi_153462014
Ja wat mignonne zegt dus.
pi_153462253
quote:

Ik heb toen water en thee laten aanbieden, hij dronk geen koemelk en ik vond dat eerlijk gezegd wel prima, dus heb dat niet gestimuleerd (wij drinken zelf ook geen melk). Verder heb ik extra yoghurt gegeven vanwege de calcium, dat at en eet hij heel graag.

Later begon hij het op het kdv wel melk te drinken en hij vroeg er toen ook thuis om. Maar toen was hij al minstens anderhalf of richting twee. Inmiddels vindt hij melk érg lekker en hij drinkt niet heel veel, dus geef ik het thuis inmiddels ook bij de lunch.

Hele stronken broccoli mignonne, wow :o
pi_153462574
Wat betreft koeltasjes: Groupon heeft nu wat in de aanbieding? http://m.groupon.nl/deals(...)bution-1-35/65568584
pi_153462773
Thanks voor jullie input op de vraag van Amsel!
Zat hier zelf ook al over na te denken, wij zijn ook beide geen melkdrinkers namelijk.
Gelukkig is water in de rietjesbeker een feestje. En af en toe diksap of wat anders is helemaal pret.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:01:37 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153462837
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 09:48 schreef lunapuella het volgende:
Wat betreft koeltasjes: Groupon heeft nu wat in de aanbieding? http://m.groupon.nl/deals(...)bution-1-35/65568584
Ik vind deze leuker: http://www.stipenbloem.nl/c-2009743/koeltasjes/
KuikenGuppy
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:06:23 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153462942
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 08:44 schreef Morretje het volgende:
Als kindjes buiten werkuren gewoon onbeperkt mogen drinken naar behoefte, is er geen extra zuivel nodig na een jaar. Of ze ook voldoende eten en anders drinken om dat zelf te vinden is een ander punt :+
Kan jij niet eens met mijn kuiken gaan praten? :+ die slaapt niet zonder melk. Dus als ik er niet ben, krijgt hij een fles koemelk.
Overigens wil ik graag van de flessen af, maar weet niet goed hoe... Kuiken wil vaak 's avonds voor het slapen aan de borst en daarna nog een fles koemelk... Hij tikt dan zo nog 180ml weg. Als hij die fles eens niet krijgt ivm Hele Grote Vermoeidheid en per ongeluk aan de borst in slaap valt, wordt hij een paar uur later wakker om alsnog die fles te willen.
Oh, hij wil die fles alleen niet van mij :').
Iemand een tip? Want ik vind het dus wel een beetje irritant. Ik dacht zelf misschien de fles aanlengen met water tot het alleen nog water is? Of zal hij het vanzelf wel een keer gaan overslaan?
KuikenGuppy
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:54:44 #293
52229 Chanty
pi_153469528
^O^ voor alle koeltasjes antwoorden. Scheelt weer kopen.
pi_153479317
Burdie, heeft hij als hij die fles per ongeluk overslaat honger of dorst denk je? Zou het helpen om hem over de dag heen meer te geven misschien? Ik merk hier bijvoorbeeld dat T na de borst voor het slapen gaan vaak nog dorst heeft op dit soort dagen, en daarom staat er een rietjesbeker bij het bed. Lastig wel.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_153479468
Hier geen bv meer, maar Ow wou tot anderhalf een fles en daarna was het van de een op de andere dag klaar.
Hij had vanaf dat moment wel een rietjesbeker in/ nu naast z'n bed met water...
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:36:49 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153484896
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:16 schreef Morretje het volgende:
Burdie, heeft hij als hij die fles per ongeluk overslaat honger of dorst denk je? Zou het helpen om hem over de dag heen meer te geven misschien? Ik merk hier bijvoorbeeld dat T na de borst voor het slapen gaan vaak nog dorst heeft op dit soort dagen, en daarom staat er een rietjesbeker bij het bed. Lastig wel.
Ik weet het niet, want hij eet echt veel op een dag en drinkt op een dag ook meestal twee rietjesbekers drinken helemaal leeg, plus dan nog 2-5 keer bv.
Rietjesbeker bij het bed kan natuurlijk niet met een ledikant, of wel?
KuikenGuppy
pi_153485512
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik weet het niet, want hij eet echt veel op een dag en drinkt op een dag ook meestal twee rietjesbekers drinken helemaal leeg, plus dan nog 2-5 keer bv.
Rietjesbeker bij het bed kan natuurlijk niet met een ledikant, of wel?
Wow wat drinkt kuiken veel! Hier 2 slokjes uit de beker en verder niets helaas. Geen tip trouwens al zou ik een rietjes beker gewoon proberen bij zijn bedje! Wie weet werkt het :)
♥ J & S
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:55:06 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153485612
Ja het is een vuilnisvatje net als zijn papa O+.
Ik ga eens kijken of de antilek rietjesbeker die wij hebben op echt niet lekt, en dan proberen ;).
KuikenGuppy
pi_153491937
Hier stond hij in het ledikant in een hoek... Maar antilek is dan wel fijn idd ;)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:23:26 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_153585606
Hoi, ik ben er weer.
Mauwtje is nu acht maanden en ik merk dat de frequentie van de borstvoeding af begint te nemen. Nu is dat niet erg want ze begint ook meer vast voedsel te eten. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik er zelf mee om moet gaan :')

Nu drinkt ze ongeveer zo: 7-11-15-18-20 (aftanken voor slapen gaan) en dan nog variërend 1-3 keer in de nacht. Zijn wel kleine voedingen dan. Kan ik er nog steeds op vertrouwen dat ze voldoende binnen krijgt aan vocht? Ik denk namelijk dat het niet meer dan een halve liter op een dag is. En drinken uit een beker doen we niet structureel.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')