Zijn inderdaad wel aan de hoge kant. Denk dat daardoor met name de kortlopende leningen op Symbid het niet zo goed gaan doen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:55 schreef Camogli het volgende:
de kosten bij symbid zijn me te hoog; ik houd het bij GvE (afbouw), KoM, Greencrowd, Lendahand en Collin.
Ze staan nu in mijn overzicht als betaald dus het zal vandaag ongetwijfeld binnen komen. Blijft apart.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:08 schreef Horsemen het volgende:
Heel vreemd die verschillen en ik vraag mij af hoe dat kan. Het geld is bij KoM of binnen of niet toch? Hoe kunnen ze nu de een uitbetalen en de ander nog niet....
Bij staan op dit moment Faja Lobi, Aurora Flowers en special trees als " betaald: nee" en ook niets binnen.
Bij veel van de platformen (alle?) heb je de overeenkomst met de partij waaraan je het geld leent. Mocht het platform verdwijnen, moet de partij aan wie het geld geleend is iedereen nog wel gewoon terugbetalen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:31 schreef snoopy40 het volgende:
...
Welk platform heeft het beste model voor de lange termijn? de aflossingen duren vaak 5 jaar en dan moet het platform nog wel bestaan.
KOM is ook gewoon 0.9% toch?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:31 schreef snoopy40 het volgende:
Alles betalingen van kom zijn binnen. Ben even naar de verschillen voor de lener aan het bekijken op de verschillende platforms KoM eenmalig 3,25%, GvE eenmalig 1,25% en daarna 0,95% per jaar : Collin 1,4-1,9% en daarna 0,6% per jaar. Alles los van dossierkosten. Betekent dit dat de grootste geldstroom van KoM moet komen van nieuwe projecten? En dat dit een grote(re) druk voor KoM geeft om projecten te laten doorgaan dan GvE of Collin? Denk dat GvE een grote druk heeft omdat ze (in)direct beursgenoteerd zijn en dus sterk moeten groeien. Welk platform heeft het beste model voor de lange termijn? de aflossingen duren vaak 5 jaar en dan moet het platform nog wel bestaan.
5/B/horecaquote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:26 schreef µ het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10490
5/B/8%
Bistro
Absoluut!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:40 schreef bleyenburg het volgende:
Zeker de voetnoot is interessant.
Goed gedaan door GvE de aanvullende info!
ik blijf hier ook heel erg ver weg vanquote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:40 schreef bleyenburg het volgende:
De Rotonde is een absolute no-go.
Zelfs met 10% had ik er nog over moeten denken.
Maar 8% is echt te weinig met de achtergrond zoals gepresenteerd.
Zeker de voetnoot is interessant.
Goed gedaan door GvE de aanvullende info!
GvE en KOM hebben hetzelfde verdienmodel. Bij Gve betaal je eenmalig: 1,25 + 0.95 pj. Bij 3 jaar bijvoorbeeld betaal je bij GvE eenmalig 4,1%.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:31 schreef snoopy40 het volgende:
Alles betalingen van kom zijn binnen. Ben even naar de verschillen voor de lener aan het bekijken op de verschillende platforms KoM eenmalig 3,25%, GvE eenmalig 1,25% en daarna 0,95% per jaar : Collin 1,4-1,9% en daarna 0,6% per jaar. Alles los van dossierkosten. Betekent dit dat de grootste geldstroom van KoM moet komen van nieuwe projecten? En dat dit een grote(re) druk voor KoM geeft om projecten te laten doorgaan dan GvE of Collin? Denk dat GvE een grote druk heeft omdat ze (in)direct beursgenoteerd zijn en dus sterk moeten groeien. Welk platform heeft het beste model voor de lange termijn? de aflossingen duren vaak 5 jaar en dan moet het platform nog wel bestaan.
Liever 1% rente op me spaarrekening dan me geld steken in dit project.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:26 schreef µ het volgende:
5/B/8%
Bistro
Ik blijf er ook weg van, maar mocht je wel eens in die omgeving eten dan is de incentive natuurlijk perfect om een kleine investering te verantwoorden. ¤100 erin en direct al ¤25 korting als incentive bovenop de 8% rente. Daarmee dam je eventuele risico's natuurlijk direct enorm in.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:26 schreef µ het volgende:
5/B/8%
Bistro
quote:
Mede-eigenaar H. Kap heeft al twee succesvolle projecten lopen via zijn personal holding H. Kap Beheer BV: het gaat om de leningnummers 4394 en 5202. De 50 % aandelen in GKK Beheer BV houdt hij in privé. De heer J. Kloos heeft een loondienstfuctie en belegt nog in ander onroerend goed.
De risicoklasse van dit project is op 4 gesteld omdat inkomsten en uitgaven voor 2015 al vast staan. Daarom is de afloscapaciteit zoals die in de prognose staat hard genoeg.
De heren Kloos en Kap hebben verklaard geen onttrekkingen uit GKK Beheer BV te doen gedurende de looptijd van de crowdfunding.
Afloscapaciteit net genoeg, waarom dan een 4? En 19.000,- resultaat voor vennootschapsbelasting in 2013 en 2014, blijft er 15200,- over per jaar. Het is krap allemaal.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:38 schreef µ het volgende:
GKK: 4/BB/8%: https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9488
[..]
Ook voor dit project:quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:38 schreef µ het volgende:
GKK: 4/BB/8%: https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9488
[..]
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:31 schreef JortK het volgende:
[..]
Liever 1% rente op me spaarrekening dan me geld steken in dit project.
de opmerking van net genoeg slaat op de bistroquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:49 schreef MSR het volgende:
[..]
Afloscapaciteit net genoeg, waarom dan een 4? En 19.000,- resultaat voor vennootschapsbelasting in 2013 en 2014, blijft er 15200,- over per jaar. Het is krap allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |