Hmm.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:59 schreef crowd-fundi het volgende:
Hoe moet je zo'n verslag van Creditsafe nou lezen? 8 pagina's met informatie. Op bladzij 7 lees je dan:
LS Control BV met een creditsafescore van 85. Dat vermeldt GVE ook. Maar er staat in het rapport ook: Lab Services BV met een creditsafescore van 32. En dat lijkt me nou net de BV die geld vraagt.
Absoluut zeg! Dit zorgt in elk geval voor een "vertraging" van 10 minuten bij het vollopen van projecten, als je de rapporten goed wilt lezen.... Als meneer Marcel Mossou hoofdelijk ook nog aansprakelijk is (en dat is-ie, toch??) zie ik bijzonder weinig risico in deze aanvraag. Misschien toch maar meedoen, de ratings '1' zijn zeldzaam geworden, dus rentepercentage is lastig te vergelijken!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:20 schreef Horsemen het volgende:we wilden meer info en we hebben nu meer info.
Het enige dat je over de werkmaatschappij leest in deze cijferbrij is dat die er beroerd voor staat en niet kredietwaardig is volgens de nieuwste normen van GVE. Immers:quote:Op zaterdag 9 mei 2015 17:16 schreef obligataire het volgende:
Ik mis vooral gegevens van de werkmaatschappij zelf.
quote:Geldvoorelkaar.nl publiceert uitsluitend aanvragen met een Creditsafe score van 37 of hoger. Zodra de door Creditsafe afgegeven score lager is dan 37 zullen wij de aanvraag niet publiceren.
Zo, ja, dat is nogal wat. Op 1 december vorig jaar nog 1,22 SEK en nu 42 öre. Huidige wisselkoers: 1 SEK = 0,10814 EUR. Ik weet niet wat de wisselkoers toen was. Als die hetzelfde zou zijn, is het aandeel dus van 13,19eurocent naar 4,54eurocent gegaan. Is nog beroerd weinig, maar klinkt net iets minder dramatisch.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:20 schreef snoopy40 het volgende:
Je moet de aandelenprijs van trust buddy (hun moederbedrijf) eens googelen, zou dit invloed hebben op gve? de directeuren van gve hebben nog een groot pakket aandelen. Een verlies van 10 ct/aandeel en een waarde van 0,42 ct/aandeel is niet echt florissant te noemen, heb veel respect voor gve, ze waren de eerste en zijn de grootste maar hun ontwikkeling baart me zorgen. Wilde vorig jaar nog een pakket aandelen van trust buddy kopen maar kon geen broker vinden........
Ik ben met je eens dat er een aantal onduidelijkheden zijn, echter verschillende zaken staan er wel degelijk in zoals het aantal personeelsleden. De persoon die gaat tekenen is gewoon Dhr. Marcel Mossou.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:51 schreef snoopy40 het volgende:
De cijferbrij klopt wel, dit zijn gewoon statistieken uit officiele bronnen en geeft veel achtergrondinformatie om risico's in te schatten alleen de link met de pitch is ver te zoeken, wie tekent, hoeveel personneel, credit score, etc. Die is gewoon informatie die helder gecommuniceed dient te worden en consistent dient te zijn met de achtergrondinformatie. Net nog even de pitch van mijn laatste project bij collin gelezen, veel helderder en consistent voor mij, sorry voor GvE, jammer dat ze niet de tijd/moeite/investering nemen om een heldere pitch neer te zetten (met een fantsoenlijk rendement).
ik heb daar een aantal projecten lopen (6) en dat gaat prima: redelijk safe naar mijn idee, met bijvoorbeeld verpanding van de opbrengst van de zonnepanelen plus de installatie zelf.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:38 schreef troepjepdat het volgende:
Hebben veel mensen hier ervaring met Greencrowd?Werkt dat een beetje soepeltjes? Ik wil nog wel een beetje uitbreiden (zit nu voornamelijk bij GVE en een beetje bij KOM) en ze hebben bij Greencrowd nog twee zonnepaneelprojecten open staan. 4% annuitair voor 8 jaar is misschien niet heel veel, maar het is alsnog beter dan een deposito, en m.i. redelijk veilig.
Mocht je die behoefte toch weer krijgen: bij BinckBank kun je ze kopen (ISIN: SE0006600037)quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:20 schreef snoopy40 het volgende:
Wilde vorig jaar nog een pakket aandelen van trust buddy kopen maar kon geen broker vinden........
Dank, goed om te horen!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:47 schreef Camogli het volgende:
[..]
ik heb daar een aantal projecten lopen (6) en dat gaat prima: redelijk safe naar mijn idee, met bijvoorbeeld verpanding van de opbrengst van de zonnepanelen plus de installatie zelf.
Geen klachten over!
DIt ken ik van mn werkquote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:38 schreef obligataire het volgende:
. Als je de pech hebt om veel B.V.'s te hebben krijg je die call center gastjes héél vaak aan de telefoonBen benieuwd wat deze club aan meerwaarde heeft te bieden voor GvE.
Goeie achtergrondquote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:18 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Mocht je die behoefte toch weer krijgen: bij BinckBank kun je ze kopen (ISIN: SE0006600037)
Ter informatie:
Koers: 1 december 2014 1,22 SEK = 0,13 EUR
Koers: 9 mei 2015 0,42 SEK = 0,045 EUR
Wisselkoersen: (Bron)
Koers 1 december 2014: 1 EUR = 9,2717 SEK
Koers: 9 mei 2015: 1 EUR = 9,2565 SEK
YTD is het aandeel 65,85% gedaald. Als je het aandeel precies een jaar geleden gekocht had, had je nu tegen een verlies van 82,86% aan gekeken (Bron). De brede aandelenmarkt is in dezelfde periode echter fors gestegen. Waarom is er dan zoveel "distrust" in Trustbuddy? Op 7 mei werd een vooruitblik gegeven op de cijfers van het eerste kwartaal (lees hier). Die werd vrijdag niet positief ontvangen.
dank hiervoor! De tijd om het bedrag op te halen is een week of 3; raar dat het dan toch nog lang duurt voordat het echt gaat lopen.quote:Op zondag 10 mei 2015 23:10 schreef obligataire het volgende:
Bij Zencap heb ik er een paar lopen en komende week wordt de eerste geļncasseerd.
Ik vind de info stukken beter dan bij GvE (al is daar niet veel voor nodig).
Met name de financiėle info is duidelijk en to the point. Dat is toch het belangrijkste. Wat ze precies met het geld doen vind ik vaak wat minder belangrijk, interessanter is voor de geldlener toch de vraag of ze in staat zijn om hun verplichtingen na te komen.
Ik heb gekozen voor de minst risicovolle projecten wat blijkt uit de rating. Er staan projecten bij met financiėle ratio's om van te watertanden dus ik heb niet de indruk dat het allemaal tweede keus is.
Tsja waarom Zencap. Zencap komt vanuit Duitsland en daar schijnt het goed te werken. Grootste nadeel vind ik vooralsnog dat het allemaal zo vreselijk lang duurt. En dat is met name voor de geldlener lastig; die mensen zullen toch graag een keer aan de slag willen met dat geld, lijkt me zo.
20 dagen is voor een relatief onbekend platform niet veel inderdaad. Maar met hetzelfde gemak wordt het nog eens 20 dagen verlengd.quote:Op zondag 10 mei 2015 23:34 schreef Camogli het volgende:
dank hiervoor! De tijd om het bedrag op te halen is een week of 3; raar dat het dan toch nog lang duurt voordat het echt gaat lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 mei 2015 09:54 schreef Goesten het volgende:
Geen ervaringen met Zencap. Maar wacht zelf even af totdat ze zich een beetje bewezen hebben. Bij hun zusje Lendico was ik er meteen ingestapt (met een klein bedrag) maar dat is ook niet helemaal goed gelopen.
Heb trouwens gisteren Lendico laten weten waarom ik niet meer investeer via hun platform.Eens met de redenen die je aangeeft. Ze schermen ermee, dat ze al zoveel ervaring hebben in andere landen. Die ervaring laten ze dan kennelijk in die andere landen achter. Ze lijken er in ieder geval helemaal niets mee te doen. De enorm vertraagde uitbetaling zint me totaal niet. Ik ben er dan ook na 7 projecten mee gestopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd even schakelen. Maar over 2 weken willen we ws niets anderquote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:20 schreef Horsemen het volgende:
Een kunnen we wel vaststellen, we wilden meer info en we hebben nu meer info. Ik moet wel even schakelen.... Volgens mij nog meer info dan bij KoM. Nu voor mijzelf even een systeem bedenken waarmee ik het snel kan beoordelen. Straks nog maar even naar kijken.....
Ik denk dat er niemand 'overstapt', maar dat de eigenaresse van deze locatie haar eigen keuze gemaakt heeftquote:Op maandag 11 mei 2015 10:56 schreef Goesten het volgende:
Oude bekende maar nu bij Colin:
Brownies & downies
Ben benieuwd waarom sommige overstappen van GvE en KOM naar Col.
Statistiekjesquote:1 ccf/addrs.txt
148 gve/addrs.txt
24 kom/addrs.txt
In mn spambox terechtgekomen.quote:
Het zat dus vast op 500 euro. Je zult vandaag de nieuwe schuldbekentenis hebben gekregen. Nu kan het heel snel gaan.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:13 schreef aborren het volgende:
GVE #10131 (GWE Leidingtechniek) volgeschreven 13 april, geld overgemaakt 23 april, en daarna is het stil... ben ik dan te ongeduldig?
En als het project in die tijd niet vol zit, dan loop je de kans dat er gewoon weer 20 dagen bij worden opgeteld. Dat is bijv. gebeurd bij het project 'Voorfinanciering Debiteuren - m.n. Overheid' (B, 18mnd, 7,62%).quote:Op zondag 10 mei 2015 23:34 schreef Camogli het volgende:
[..]
dank hiervoor! De tijd om het bedrag op te halen is een week of 3; raar dat het dan toch nog lang duurt voordat het echt gaat lopen.
Ik heb hem ook net gehad.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:51 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Het zat dus vast op 500 euro. Je zult vandaag de nieuwe schuldbekentenis hebben gekregen. Nu kan het heel snel gaan.
Inderdaad 😉.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:51 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Het zat dus vast op 500 euro. Je zult vandaag de nieuwe schuldbekentenis hebben gekregen. Nu kan het heel snel gaan.
Dank u! Ik kon het niet laten even 'namen en rugnummers' te publiceren. Misschien ga ik even graven in oude verklaringen om recidivisten te zoekenquote:Op maandag 11 mei 2015 17:51 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Hotmailquote:
Ik mag toch aannemen dat GvE bij herhaling van niet betalen die persoon er uit knikkert.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:08 schreef aborren het volgende:
[..]
Dank u! Ik kon het niet laten even 'namen en rugnummers' te publiceren. Misschien ga ik even graven in oude verklaringen om recidivisten te zoeken
GvE #10131 : project GWE niet (tijdig) overgemaakt:
017332 ¤ 200
011478 ¤ 300
GvE #10341 : Silverline niet (tijdig) overgemaakt:
010664 ¤ 1000 toegezegd, 500 overgemaakt
GvE #08595 : Domino's Pizza Tilburg niet (tijdig) overgemaakt:
008649 ¤ 200
Jup, nog geen defaults hier en gezonde rente boven de 7%, eerste project is bijna afgerond!quote:Op maandag 11 mei 2015 21:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Zijn er al mensen die echt hebben geļnvesteerd en rendement maken hier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |