Jij had het over luidruchtig squatten wat reden genoeg zou zijn om afgevoerd te worden richting een politiebureau. Lijkt me iets anders dan dwars door een herdenking rennen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Sport je thuis, prima, in een sportschool, prima, ga je buiten hardlopen, ook prima, maar als je dan een herdenking tegen komt, dan loop je er omheen en niet doorheen.
Daar hoeft wat mij betreft geen nieuwe wetgeving voor gemaakt te worden hoor, verstoring van de openbare orde dekt het denk ik al wel.
Je bent zelf anders ook niet consequent in je standpunt:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gebrek aan respect is het niet issue. Je zit om de hete brij heen te draaien. Het gaat om het ACTIEF VERSTOREN van een bijeenkomst. ACTIEF VERSTOREN, snap je dat? Of moet ik het aan de hand van een woordenboek aan je uitleggen?
In die post lijk je te hinten op een gebrek aan respect.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
Als mensen niet uit zichzelf respect kunnen opbrengen voor andermans herdenking, dan moet het maar op deze manier.
Een bijeenkomst doelbewust verstoren, betekent automatisch dat je er geen respect voor opbrengt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je bent zelf anders ook niet consequent in je standpunt:
[..]
In die post lijk je te hinten op een gebrek aan respect.
Goed, het gaat je dus om het verstoren.
Wil je het verstoren van elke openbare dienst strafbaar stellen? Dus als een moskeegangers voortaan op de Dam gaan bidden, dan mag niemand dat meer verstoren?
Je kan praten tot je een ons weegt, sommige mensen beseffen blijkbaar niet dat dit gewoon een kwestie van fatsoen is.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een bijeenkomst doelbewust verstoren, betekent automatisch dat je er geen respect voor opbrengt.
Als we in dit land toestaan dat moskeegangers in de openbare ruimte mogen bidden, dan zou het inderdaad een goede zaak zijn om verstoring van dat gebed te verbieden. Ik denk alleen niet dat reguliere gebeden in de openbare ruimte thuishoren; dit in tegenstelling tot nationale dodenherdenking, wat een nationale gedenkdag is.
Juist wel, en daarmee ook dat je fatsoensnormen niet echt wettelijk af kunt dwingen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je kan praten tot je een ons weegt, sommige mensen beseffen blijkbaar niet dat dit gewoon een kwestie van fatsoen is.
luidruchtig squatten midden in een dodenherdenking... Wel goed lezen. En vergeet het spandex niet he, wat op zich al voldoende reden is..quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij had het over luidruchtig squatten wat reden genoeg zou zijn om afgevoerd te worden richting een politiebureau. Lijkt me iets anders dan dwars door een herdenking rennen.
Ah, zo. Maar dat is een redelijk absurde situatie die niet snel voorkomt, lijkt me.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
luidruchtig squatten midden in een dodenherdenking... Wel goed lezen. En vergeet het spandex niet he, wat op zich al voldoende reden is..
Ik praat veel te vaak tot ik een ons weeg. Sommige mensen willen het niet snappen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:10 schreef Lavenderr het volgende:
Je kan praten tot je een ons weegt, sommige mensen beseffen blijkbaar niet dat dit gewoon een kwestie van fatsoen is.
Tuurlijk wel. We zijn er in onze democratie zelf bij.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:23 schreef Xa1pt het volgende:
Juist wel, en daarmee ook dat je fatsoensnormen niet echt wettelijk af kunt dwingen.
Nederlands. Ik was er zelf bij, en toen de man langsliep wist ik al, hij wordt aangehouden. De man heeft psychopathische problemen en was al bekend bij de politie.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:07 schreef Irakees het volgende:
Nog een.. zijn afkomst, anyone?
ZOETERMEER - Tijdens de dodenherdenking in het Wilhelminapark in Zoetermeer is maandagavond een jongen aangehouden. Drie agenten moesten er aan te pas komen om de tiener weg te voeren.
De jongen wilde vlak voor het spelen van de Last Post door een afzetting heen. Toen hij die negeerde besloot de politie hem te arresteren. Mensen die in het Wilhelminapark aanwezig waren spreken van een 'bizarre situatie'. De plechtigheden gingen tijdens en na de arrestatie gewoon door.
http://www.omroepwest.nl/(...)#Ec0RDDe5ooHdOx1e.99
Gewoon reguleren en wettelijk afdwingen dat dit niet kan in Nederland. Zal hem leren (geestelikk gestoord of niet), die respectlozequote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:26 schreef bierdrinker93 het volgende:
[..]
Nederlands. Ik was er zelf bij, en toen de man langsliep wist ik al, hij wordt aangehouden. De man heeft psychopathische problemen en was al bekend bij de politie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |