http://www.rtl.nl/peter-r-de-vries-internetpesters-aangepakt/#!/quote:Peter R. De Vries neemt het internetpesten vanaf 11 mei onder handen in het nieuwe spraakmakende RTL 5-programma Peter R. de Vries: Internetpesters Aangepakt. Het is het eerste programma dat de misdaadverslaggever voor RTL 5 presenteert. "Ik wil dit programma maken omdat ik de afgelopen jaren veel uitwassen van internetterreur heb gezien en heb meegemaakt hoe dat levens kan beīnvloeden. Ik wil graag dat de daders worden aangepakt. Slachtoffers krijgen vaak weinig gehoor en dat moet veranderen"
En gelukkig is dit ook gewoon een herhaling van de enige serie ooit gemaakt.quote:Op zondag 3 mei 2015 22:58 schreef maryen65 het volgende:
Peter rrrrrrrrrrrrrrrrgelukkig heb ik een knop op mijn tv
Wat?quote:Op maandag 4 mei 2015 01:47 schreef dl3b het volgende:
En gelukkig is dit ook gewoon een herhaling van de enige serie ooit gemaakt.
Iddquote:Op maandag 11 mei 2015 20:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hoezo zitten al haar collegas op kinkytijd.nl??
Dan heeft het dorp in ieder geval direct het juiste verhaalquote:Op maandag 11 mei 2015 20:41 schreef Murmeli het volgende:
"Ik wil niet dat het hele dorp het weet"
En jezelf dan aanmelden voor dit programma.
Ai, en haar eigen familie heeft t gedaan
Dat dan weer welquote:Op maandag 11 mei 2015 20:42 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Dan heeft het dorp in ieder geval direct het juiste verhaal
Dan kunnen ze over een paar jaar direct meedoen aan 'Het familiediner'quote:Op maandag 11 mei 2015 20:45 schreef 10minuteman het volgende:
Lekker lullig als je eigen familie is.
Past wel bij het hoofdquote:Op maandag 11 mei 2015 20:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Wat heeft Peter toch een zeurstem.
Mja apart ia het welquote:Op maandag 11 mei 2015 20:46 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Dan kunnen ze over een paar jaar direct meedoen aan 'Het familiediner'
Als die pikante foto's online zet, reageert er niemand. Lelijke trolquote:Op maandag 11 mei 2015 20:47 schreef 10minuteman het volgende:
Volgens mij is het gewoon die tokkie in die trainingspak
Ik hoop dat deurwaarders een keer bij mij langskomen, raken ze vast overspannenquote:
Gewoon je rekeningen een jaartje laten liggen, gebeurt het vanzelfquote:Op maandag 11 mei 2015 20:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik hoop dat deurwaarders een keer bij mij langskomen, raken ze vast overspannen
Inderdaad. Wel goed dat die tokkietrol weggeblurred is trouwens.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:51 schreef 10minuteman het volgende:
Vind alleen jammer dat er geen ondertitels bij zit
CJIB zoekt mij al tijden.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:52 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Gewoon je rekeningen een jaartje laten liggen, gebeurt het vanzelf
Dit is gewoon basiskennisquote:Op maandag 11 mei 2015 20:57 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Dit is toch geen detectivewerk...
quote:Op maandag 11 mei 2015 20:58 schreef Sjors_Peter het volgende:
Zou hij bij anonymous zitten? Hij is wel goed
Sites geven dat nooit zomaar.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:59 schreef StephanL het volgende:
Hij heeft wel gelijk volgens mij hoor, een IP adres privacy is een gegeven en kan naar een persoon leiden.
Klopt..quote:Op maandag 11 mei 2015 21:02 schreef Sjors_Peter het volgende:
Vrouwen weer hoor, agressief gedrag. Die vent had gewoon geen zin in dat mensen aan ze deur komen zeuren.
Hahahaquote:Op maandag 11 mei 2015 21:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
En toen was het een 10 jarig meisje en wordt zometeen Peter opgewacht door Chris Hanson van Dateline.
"Have a seat Peter."
Jaquote:Op maandag 11 mei 2015 21:08 schreef Sjors_Peter het volgende:
Kan je zo makkelijk bij gmail iemands ip zien?
Heb je wat te verbergen?quote:Op maandag 11 mei 2015 21:08 schreef Sjors_Peter het volgende:
Kan je zo makkelijk bij gmail iemands ip zien?
Nog geen idee juist, geen motief.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:09 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb het begin gemist
Waarom is die schoonbroer boos?
Nope, maar als een website t niet geeft (wat we normaal vinden) vind ik t wel raar dat je t gewoon bij een email kan vindenquote:
Ze herkende het nummer, van één van de twee telefoos, niet zo raar nog.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:22 schreef Paxcon het volgende:
Maar ze zei toch net: dan gaat mijn telefoon af, of de jouwe?
Zij doet het ook, maar dan op andere websites, zonder het van elkaar te weten.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:22 schreef Paxcon het volgende:
Maar ze zei toch net: dan gaat mijn telefoon af, of de jouwe?
Man van zus is geen eigen bloed hoor?quote:Op maandag 11 mei 2015 21:25 schreef 10minuteman het volgende:
Ik vind het echt zeer triest, gewoon omdat zij er kapot aan gaat. Eigen bloed zit erachter.
Hoe kun je zoiets iemand vergeven? Dat lukt je niet.
Contact verbreken en weg ermee.
D'r zuster moet hem de caravan uitquote:Op maandag 11 mei 2015 21:25 schreef 10minuteman het volgende:
Ik vind het echt zeer triest, gewoon omdat zij er kapot aan gaat. Eigen bloed zit erachter.
Hoe kun je zoiets iemand vergeven? Dat lukt je niet.
Contact verbreken en weg ermee.
Idd.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:28 schreef quirina het volgende:
Echt die vriend... Ik zweer t je.. Ik snap niet dat ie niet gaat rammen.
1 klap?quote:Op maandag 11 mei 2015 21:27 schreef gosschalks het volgende:
Die vriend van haar moet hem nu een klap geven eigenlijk
Dat staat onze wetgeving helaas niet zomaar toequote:Op maandag 11 mei 2015 21:29 schreef Fylax het volgende:
Jammer dat ze niet gewoon het gezicht laten zien.
Helaas niet nee.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:30 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Dat staat onze wetgeving helaas niet zomaar toe
Hij zal vast ook wel Facebook hebben..quote:Op maandag 11 mei 2015 21:29 schreef Fylax het volgende:
Jammer dat ze niet gewoon het gezicht laten zien.
Ja, dan moet je waarschijnlijk op Jacqueline's naam zoekenquote:Op maandag 11 mei 2015 21:33 schreef quirina het volgende:
[..]
Hij zal vast ook wel Facebook hebben..
Volgens mij was het gewoon een campingquote:Op maandag 11 mei 2015 21:30 schreef MacorgaZ het volgende:
Jep, camera's erbij is irritant, maar als die kamper een paar dagen later in z'n slaap wakker wordt gemaakt door 2 brede kerels, tjah....
Het was de zwager. Hij bekende, en zei dat het een uit de hand gelopen grap was.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:44 schreef Murmeli het volgende:
Heeft die leuke zwager en/of de zus nog bekend en gezegd waarom? Ik heb het einde niet gezien
Omgwtfbbq!!!?!?!?????quote:Op maandag 11 mei 2015 22:57 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Het was de zwager. Hij bekende, en zei dat het een uit de hand gelopen grap was.
quote:Sinds Peter R. de Vries geen tv-programma meer heeft, is hij vaker op tv dan ooit.
Er gaat nauwelijks een avond voorbij waarop hij niet aanschuift, soms in wel twee of drie talkshows, om zijn licht te laten schijnen over misdaad, voetbal, politiek of Peter R. de Vries. Hij heeft de gave van het directe woord: onverschrokken geeft hij zijn mening, in puntige televisietaal. En dat treft: hij had alles al zien aankomen en heeft altijd gelijk. De ideale televisiegast.
Maandag was er iets opvallends aan de hand: Peter R. de Vries met een eigen tv-programma. Hij had er al in diverse tv-programma's over gesproken. Peter R. de Vries: internetpesters aangepakt, heette het, op RTL 5 ingeklemd tussen aansprekende titels als Deurwaarders, Seksverslaafd, Extreme bruiden en Shopping Queens VIPS - zalf voor de zoekende ziel.
'Jacqueline van Doesburg', 27, moeder van twee kindjes, was tegen haar wil op sekssites beland met al haar persoonsgegevens. Jacqueline had naar Peter R. de Vries gebeld, want ze wilde ervan af. Straks zou het hele dorp ontdekken dat ze op een sekssite staat, zei ze met haar gezicht (en haar hotmailadres) vol in beeld. Sinds vier jaar werd ze belaagd door mannen die iets van haar wilden. Ze belden zelfs bij haar thuis aan. De Vries: 'En niet voor een goed gesprek.'
Inspecteur De Vries ging de dader opsnorren. Het werd verteld onder de monotone, dreigende hoofdpijnklanken waarop De Vries, John van den Heuvel en Alberto Stegeman patent hebben: welke speurneus pakt het syndicaat van misdaadmusici eens aan?
Aanknopingspunt één: een 'frivole foto' van Jacqueline met half ontblote borsten, die op haar nepprofiel was geplaatst. Die foto was alleen in bezit van haar ouders, haar zussen, een zwager en haar vriend. Een abc'tje natuurlijk, ver beneden de stand van Peter R. de Vries, misdaadverslaggever.
Deduceren en combineren met Peter: 'Dat kan betekenen dat haar plaaggeest dichtbij moet worden gezocht. Misschien wel heel dichtbij.' Hij nam de kijker bij de hand: 'Misschien is het goed als Jacqueline heel expliciet bij bepaalde familieleden vraagt of ze ermee te maken hebben. Het zou zomaar kunnen dat er een spontane bekentenis uit volgt. Dan is de zaak rond, dat zou mooi zijn.'
Dat Jacqueline daar nou zelf nooit op was gekomen. Het hielp niet: iedereen ontkende, gek genoeg.
Willeke, een zus van Jacqueline, stond ook tegen haar wil op de sekssite. Speurhond Peter rook onraad. Daar was de verborgen camera: op naar de Willeke en haar man Mathijs, die op een camping in Rheeze woonden. Peter: 'Als ik het gesprek nog eens terugkijk, valt me iets op aan de lichaamstaal. Klopt mijn intuītie wel?'
Reken maar. Net als die van de kijker: alle sporen wezen richting zwager Mathijs. De enige die nog deed alsof, was inspecteur De Vries. Die ging eerst nog langs een internetdetective om het IP-adres van de dader te achterhalen. Later vond hij diens telefoonnummer. Dat had De Vries natuurlijk aan Jacqueline kunnen tonen, die het ongetwijfeld zou hebben herkend, maar zo maak je geen televisie. Met verborgen camera werd de geblurde zwager Mathijs erin geluisd. Wie had dat gedacht.
De Vries sprak hem toe als oom agent: 'Kom er eens mee voor de dag, Mathijs.' Die moest naar het huis van Jacqueline, om te bekennen. Zij wilde haar zwager nooit meer zien, en stuurde hem haar huis uit. Daar eindigde deze flinterdunne detective. Volgde er nog aangifte? Straf? Zit Mathijs in een gesloten TBS-kliniek?
De Vries had dan een internetpester aangepakt, de tv-kijker werd danig mishandeld.
http://www.volkskrant.nl/(...)mishandeld~a4016449/
Ik gok op jaloezie.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:45 schreef Ballet9 het volgende:
Ik denk dat er wel aangifte is gedaan? Ik vind het zo erg/raar, maar snap niet waarom hij dit heeft gedaanwat zit hier voor reden achter..
Zo´n show is meer iets voor Alberto of Thijs Zeeman.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind dit wel een stap terug zeg.
Eerst spoor je een moordenaar op en nu een "pester".
Maar wat een geniale tv maakt deze baas toch, ongeacht wat men van zijn karakter vindt.
Ze kent haar eigen telefoonnummer toch welquote:Op maandag 11 mei 2015 21:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze herkende het nummer, van één van de twee telefoos, niet zo raar nog.
Nou het lijkt mij niet zo'n helder licht.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ze kent haar eigen telefoonnummer toch wel
Dat zou je zeggen ja, hun niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ze kent haar eigen telefoonnummer toch wel
Nu ik erover nadenk heeft hij misschien een oogje gehad op haar en heeft zij hem afgewezen en neemt hij zo wraak.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik gok op jaloezie.
Hij woont in een verrotte stacaravan.
En die andere zus in een leuk huisje.
Mathijs wilde Jacqueline maar dan moest die relatie nog wel even kapot.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk heeft hij misschien een oogje gehad op haar en heeft zij hem afgewezen en neemt hij zo wraak.
Zij is ook een stuk knapper en slanker dan zijn eigen vrouw.
Ik begreep dat Matthijs zijn eigen telefoonnummer gaf aan geile mannen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 00:55 schreef Nober het volgende:
Blij dat ik het terug heb gekeken zodat ik door kon spoelen, matige uitzending! 1,6/10.
[..]
Mathijs wilde Jacqueline maar dan moest die relatie nog wel even kapot.
Dat vette mormel als vriendin had er niks mee te maken ?quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:34 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Volgens z'n FB zit ie inmiddels in een inrichting
Geen ideequote:Op woensdag 13 mei 2015 21:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat vette mormel als vriendin had er niks mee te maken ?
Pm z'n Facebook ff, Thanks xquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:34 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Volgens z'n FB zit ie inmiddels in een inrichting
Ik kan mij niet voorstellen dat ze er helemaal niks van wist....Misschien wist ze het wel, maar laat ze het gewoon niet blijken.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat vette mormel als vriendin had er niks mee te maken ?
Oh hmmquote:Op maandag 18 mei 2015 20:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Gehuurd voor het programma neem ik aan.
echt hequote:Op maandag 18 mei 2015 21:04 schreef houdjemond het volgende:
En waarom niet dat nummer gewoon bellen..
das waarquote:Op maandag 18 mei 2015 21:07 schreef ijverigstudentje het volgende:
[..]
Ja, anders hebben ze niks bijzonders om uit te zenden...
Peter is dan ook een opperbaas hequote:
Het is net echt hequote:Op maandag 18 mei 2015 21:22 schreef Stimorol- het volgende:
Omg t niveau van Peter is echt retarded tegenwoordig
Hij heeft haar 8 jaar lang via Hyves en FB lastig gevallen..quote:Op maandag 18 mei 2015 21:26 schreef Stimorol- het volgende:
Mensen. Dit is toch geen stalking?! Waar gaat dit over.
Af en toe een paar berichtjes. Nou boehoe.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:27 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hij heeft haar 8 jaar lang via Hyves en FB lastig gevallen..
Vindt zichzelf geweldig.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
Peter R. De Vries is trots op Peter R. De Vries.
Ik vond vorige week ook leuker ja.. Nu gezellie meeten met je stalkerquote:Op maandag 18 mei 2015 21:28 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Af en toe een paar berichtjes. Nou boehoe.
Of ze krijgen een relatie..quote:Op maandag 18 mei 2015 21:30 schreef MissJ het volgende:
kijk maar uit, dadelijk gaat ie juist nog meer stalken nu hij haar gezien heeft.
haha ja dat dacht ik ook heel evenquote:
Peter heeft het vast wel.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik denk dat ik na deze aflevering verliefd ben geworden op Jamilla. Wie heeft haar Facebook?
Modje, op zijn minst.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:46 schreef Coritchando het volgende:
neem aan dat laurent een actieve fok user is?
quote:Op maandag 18 mei 2015 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik denk dat ik na deze aflevering verliefd ben geworden op Jamilla. Wie heeft haar Facebook?
vroeg me steeds af waarom ze haar privacy-instellingen niet veranderde zodat er geen vreemden op profiel konden komen laat staan berichten konden sturen.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:27 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hij heeft haar 8 jaar lang via Hyves en FB lastig gevallen..
Zo iemand kunnen de stagiaires van Peter natuurlijk niet vinden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:13 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik als amateur had ook nog wel de juiste persoon kunnen opsporen, zeker na zoveel jaar. Hij liet zich wel heel makkelijk vangen, niet echt de meest handige jongens die stalkers.
Het zou leuk zijn als er nog eens een aflevering komt met een echte gevaarlijke stalker die zich verschuilt achter allerlei proxy's en openbare wifi's en belt met steeds wisselende vage pre-paid toestellen.
Had ik ook liever gewild hoe het nu met ze gaat?quote:Op maandag 11 mei 2015 21:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik mis een beetje het 'drie maanden later'...
Vrij makkelijk te vinden.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Toch vind ik Peter R De Vries leukquote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:05 schreef DKUp het volgende:
De eerste aflevering was wel boeiender![]()
"Ik weet alles over je, ik weet wie je moeder is en waar je woont."
Ach, als mensen nog niet eens snappen dat ze mensen in Whatsapp kunnen blokkeren maar wel zeuren over "hij blijft me maar lastigvallen op Whatsapp" zullen ze echt niet naar de privacy-settings van Facebook/ed gaan kijken.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:49 schreef JJ76 het volgende:
[..]
vroeg me steeds af waarom ze haar privacy-instellingen niet veranderde zodat er geen vreemden op profiel konden komen laat staan berichten konden sturen.
Ik, wat schuift het?quote:Op maandag 18 mei 2015 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is het wat ? Dan kijk ik vanavond een keer en kijk VI later wel terug.quote:
Net een aflevering teruggezien. Het ging eigenlijk niet over pesten maar over een stalker.. Maar dat is wellicht eenmalig. Peter's aanpak is minder sensationeel dan die van Alberto en je krijgt een kijkje in de aanpak om de pestkop/stalker aan te pakken, ik zeg doenquote:Op maandag 25 mei 2015 18:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is het wat ? Dan kijk ik vanavond een keer en kijk VI later wel terug.
voor 350 zou ik hem wel zelf ophalenquote:
Ja toch. En anders vind je er wel een in de buurtquote:Op maandag 25 mei 2015 20:35 schreef donald_dick het volgende:
[..]
voor 350 zou ik hem wel zelf ophalen
ja of nietquote:Op maandag 25 mei 2015 20:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
En nu naar de politie met dat rijbewijs en het balletje gaat aan het rollen
zeker voor zo'n bedragquote:Op maandag 25 mei 2015 20:40 schreef gosschalks het volgende:
Daarom moet je dingen ook altijd in persoon ophalen en betalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |