abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152239256
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_152239348
Goed, wat ik wilde zeggen :+

Dat zou mij ook zo kunnen overkomen Danic. Je enkel verzwikken om (om die reden) non-existente hakken. Onhandig, ik ben het :') Maar gelukkig ben je nog heel! *O*

Spannend Fieder! Bijzonder he, hoe die gevoelens dan opeens de kop op kunnen steken!

M ziet de supermarkt altijd als één groot voedselfestijn, er liggen meestal krentenbollen, plakjes worst en stukjes kaas. En van de O+ vakkenvuller O+ van de groenteafdeling (het is zo'n schatje :@ ) krijgt hij geregeld een banaan. We gaan altijd na het zwemmen dus dan heeft meneer hongerrrrrr, dus dan zijn alle snacks welkom (jaja, ik geef mijn kind zelf gewoon eten na het zwembad hoor :+ )
pi_152241085
Vandaag met vriendinnen naar het bos geweest. Jan zijn vriendinnetje stond gelijk bij de auto mag jan er uit?? Jaaa hij mag er uit en daar gingen ze hoor zooo schattig. Zij is 9 maanden ouder maar echt even groot dus echt smelt....
Nog even ergens anders wat gegeten en kids laten spelen onderweg naar huis max 10 min geslapen kon hem niet doorleggen ivm een poepluier maja slapen daarna dacht het niet he!!!
Net in bad gedaan 5x terug moeten leggen en nu is het stil....
pi_152267304
Al lang niet meer gepost hier. Ga proberen het weer op te pakken. Heb de meeste van jullie ook op facebook dus het schiet er nog al eens mee in.

Met lisa gaat alles super. Ze zit op zwemles en kan nu zonder drijfmiddelen op haar rug drijven en zwemmen. Ook kan ze in het diepe zich omhoog helpen houden en naar de kant komen. Wat een fijn gevoel! Na de vakantie start ze voor vier dagen op de peuterschool waar ze ook erg graag is. Zaterdag is ze jarig en word ze alweer 3! Voor deze week zijn we lekker aan het genieten van ons gezin want amber is er voor twee weken.

Met mij gaat het super goed ook met mijn nieuwe relatie sinds 9.10maanden. Na veel praten hebben we besloten voor een tweede te gaan en vrijdag is mijn implanon eruit gegaan. Menstruatie is ook lekker op schema dus laat die toekomstplannen maar komen!

2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_152268236
Wat een dame al Sam.

Danic heb je vandaag de ha gebeld?

Ik heb deze 2 gekocht bij de hema. Vond ze wel leuk en vrij goedkoop. Gekukkig heb ik 2 fietsstoeltjes op mijn slagschip dus ze konden ook nog mee naar huis.
pi_152268996
Goitske, wat een leuke foto's. En lief zo'n vriendinnetje. Echt smelt O+

Sam, wat spannend. Een tweede. Leuke dame he je daar O+

FR, goede koop zeg O+
pi_152269509
Sam, wat fijn om te horen dat het zo goed gaat!

Mooie foto Goitske

FR, houdt je nog wel rekening met de kosten voor het onderhoud?
(Geintje, Lekker duo heb je!!)
pi_152270356
Heb nog gevraagd of ik het onderhoud kon afkopen, dat kon niet en leasen was ook niet mogelijk :{
pi_152270473
Sam wat een leuk nieuws!
pi_152270897
Hoi! Ik kom me hier ook melden met mijn O+ peuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_152272741
Welkom Spirit *O*
pi_152274918
Spirit welkom *O*

F-r, ik ben het vergeten |:(
Ik dacht er om 07.30 aan maar toen kon het nog niet. En op mijn werk dacht ik er pas om 11.30 aan en ik kan maar bellen tot 11.00.
Hopelijk zijn ze er morgen.
pi_152274978
Welkom Spirit, met je peutert! O+
pi_152275229
Welkom spirit!
  maandag 4 mei 2015 @ 22:10:33 #15
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152279923
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Heb nog gevraagd of ik het onderhoud kon afkopen, dat kon niet en leasen was ook niet mogelijk :{
Gelukkig levert het ook heel wat op O+

Welkom spirit!

Danic, het zal wel woensdag worden dan..

Morgen hopen dat de buien wegblijven. Dan kan ik lekker met de jongens naar het bevrijdingsfestival. Met speciale familiepodia.
Daan is vanavond ook bijna 2 minuten stil geweest, viel me nog mee ;)
  maandag 4 mei 2015 @ 23:17:09 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152282747
Welkom Spirit O+!
pi_152289785
Welkom Spirit *O*
pi_152289883
Welkom spirit!
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:55:15 #19
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152291097
Mijn kind is definitief geen baby meer :'(

Hij heeft vannacht heerlijk geslapen in z'n nieuwe grote bed in z'n nieuwe grote kamer. Ondanks ikea plankje toch 1 keer uit bed gevallen, sneetje in kin en grote paniek :'( , maar vanochtend vrolijk wakker *O* En ik moest vanochtend even bij m in bed komen liggen O+

J.'s oude kamer wordt weer babykamer, dus straks maar eens aan de poets }:|
pi_152291220
Nieuwe aanwas *O*! Welkom!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152292733
Tof toch MM!!!
(Behalve dat sneetje dan...)

Hier kwam ik vandaag weer tot de conclusie dat ik een echte peuter heb:
Mama, wij wonen in Nederland :o
Kijk mama, vlaggen van Nederland
Vlaggen rood, blauw en wit...
Ik wil vlaggen paars!

Echt, het kind is net twee! Hoe weet hij dat! :o
pi_152293242
Wat een slimmerik Loj! :D.
pi_152294141
Jeetje Loj, wat een slimme peuter heb jij zeg O+
pi_152297767
Spirit welkom.

Ik ben al een week van slag. Maar met het nieuws van L-e/cygne en wat minder vers lingue en klumsy vind ik dat ik mezelf niet aan moet stellen. Ik heb 2 gezonde kinderen en moet mijn zegeningen dus tellen.

/spoiler Waarom kan ik er dan niet mee dealen dat ik nog dagelijks last heb van de schade die de zwangerschap(pen) opgeleverd hebben.

Echt ik baal er van en vind dat mijn dochters dit niet verdienen maar ik krijg dat stemmetje niet helemaal weg/ einde gezeur./spoiler
pi_152298504
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Spirit welkom.

Ik ben al een week van slag. Maar met het nieuws van L-e/cygne en wat minder vers lingue en klumsy vind ik dat ik mezelf niet aan moet stellen. Ik heb 2 gezonde kinderen en moet mijn zegeningen dus tellen.

/spoiler Waarom kan ik er dan niet mee dealen dat ik nog dagelijks last heb van de schade die de zwangerschap(pen) opgeleverd hebben.

Echt ik baal er van en vind dat mijn dochters dit niet verdienen maar ik krijg dat stemmetje niet helemaal weg/ einde gezeur./spoiler
Elk huisje heeft zn kruisje en er is altijd iemand waarvan je denkt ik moet niet zeuren want die heeft het erger maar de realiteit is dat jij hier dagelijks tegenaan loopt. Sommige dingen zijn een accrptatie proces andere dingen een oplossing zoeken of combi van beiden.

Zelf heb ik het hypermobiliteitssyndroom waardoor ik sneller moe ben en bepaalde dingen niet kan/mag zonder er mijn straf voor te krijgen dwz pijn. Dit was voor mij diagnose krijgen, mensendueck therapie, steunzolen en bepaalde dingen laten en stuk acceptatie.
Nu kan ik er goed mee leven maar ik loop er nog wel regelmatig tegen aan. Dit betekend niet dat mijn probleem in het niets valt omdat anderen grotere problemen hebben want dit is mijn probleem en mijn leven. Dus waar jij tegenaan loopt mag er ook zijn O+
  dinsdag 5 mei 2015 @ 15:31:01 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152298987
Ferrari, herkenbaar hoor :* Maar Goitske verwoordt het heel goed. Ondanks dat er mensen zijn die het misschien wel nog zwaarder hebben (ongetwijfeld! maar we weten ook zoooooveel van iedereen wereldwijd, dankzij alle media, vergelijken is echt ondoenlijk), maar jouw eigen dagelijks leven is toch waar je mee te maken hebt he.

Laat het maar naast elkaar bestaan: erken/accepteer dat je last hebt van je eigen probleem, en laat je daarbij helpen door het feit dat je ook zegeningen kunt tellen.
pi_152299109
Ferrari, ik sluit me aan bij Goitske en LB. Jouw gevoel mag er ook zijn en mag je hier of in dat ene topic (als de zwangerschap anders verloopt) ook kwijt :*
pi_152312623
Jullie zijn lief.
pi_152314779
Ja, wat zij zeggen dus he!

Mijn man ontving vandaag een parkeerboete van 90,- ;( Ja nee, niet zo erg als een dood kindje, maar toch balen we daar flink van hoor. Lijkt me heel gezond ;) Eigen lasten voelen sowieso het zwaarst, je daar ook nog schuldig over voelen lijkt me weinig constructief :*

Mijn kind is twee. Ikwilalleswatikwilenandersgaikhysterischhuilenalsofjulliememartelen-twee, zeg maar. Meeveren, meeveren, meeveren.. :')
pi_152315148
*breekt in*

Lieve fr, tuurlijk mag je je zegeningen tellen met je prachtige dochters. Maar daarnaast mag je het best kut vinden dat je lijf niet wil. Dat gevoel mag er gewoon zijn. Niet schuldig over voelen. :*
pi_152315150
Verbazend hoe snel die ik ben twee fase start hè? :D
pi_152315299
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:33 schreef Omentielvo het volgende:
Verbazend hoe snel die ik ben twee fase start hè? :D
Ja :D

En dan ook all the way he. Omdat de boterham verkeerd ligt. Omdat de beker verkeerd is. Omdat hij geen bleek in zijn neusgat mag druppelen. Omdat hij drinken wil, nee geen drinken, nee toch wel, HOEZO KRIJG IK GEEN DRINKEN, GA WEG IK WIL NIETS IK GOOI HET NAAR JE HOOFD enzo :') O+
pi_152315470
Daar staat tegenover dat hij hele dagen over iedereens wang aait omdat we allemaal zo 'IEFFF' zijn, en zijn piemel bij elke verschoningsbeurt uitgebreid gedag wordt gezwaaid O+

Peuters O+
pi_152315835
Zo herkenbaar. Vooral dat wel en niet tegelijk willen is geweldig. Dan lijkt het AEL of ze eigenwijs zijn, gewoon omdat het kan.
Maar inderdaad. Ook de knuffels en kusjes die ze geven. Dat ze met de dag meer gaan vertellen.
En jij hebt gewoon echt een knul dus. Riley roept altijd iedereen voor haar buik en billen. "Oma, buikie" om dan vervolgens in mijn armen weg te duiken als oma aankomt lopen. Peuters inderdaad O+
pi_152317384
Peuters O+
Ow speelt met een leeuwtje, ik geef Js ff olifant... Ow ook olifant, Js krijgt pinguïn... Ow ook pinguïn, Js krijgt giraf, Ow ook giraf..
Dus ik vraag aan Ow, wat mag Js dan (die het hilarisch vond trouwens).. Geeft hij Js een van mijn tijdschriften :')

Ow, wil je een appel? Nee! Een banaan? Nee! Etc etc etc.... Een rijstewafel? Nee! "Oh gelukkig, die zijn ook op" Ow wil rijstewafel! Dan moeten we even naar de winkel... "Ow wil rijstewafel nu!" (Denk er ff een dramatische naar de grond val act bij :') )

Oh en toen hij vandaag ff te zwaar werd... "Mama niet sterk meer. Papa niet werken, papa moet Ow tillen :')

Oh en grapjes maken! Een olifant een giraf noemen en dan heel hard lachen!

Echt peuters, wat zijn ze leuk O+

Trouwens, over die peuter van mij gesproken... Ik durf nu wel officieel te melden dat na 27 maanden Ow echt doorslaapt. Tnx dat jullie 27 maanden lang naar m'n gezeur daarover hebben willen luisteren. En idd... Het kwam goed! (Zonder dat ik hem lang heb laten huilen ;) )

Einde dagboek Ow O+

Fr, wat de rest ook zei! :*

[ Bericht 1% gewijzigd door Loj op 05-05-2015 23:46:19 ]
pi_152317621
Dr staat 1x zn volledige naam ;)

Verder klinkt t als een heerlijk eigenwijs ventje O+
S. 2014
J. 2016
pi_152317838
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 23:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dr staat 1x zn volledige naam ;)

Verder klinkt t als een heerlijk eigenwijs ventje O+
Tnx :)
(Z'n naam is geen geheim natuurlijk, maar nogal makkelijk te googelen ;) )

En dat is hij zeker... daar komt een wacht maar ;)
pi_152317938
hahaha ik laat t maar gewoon over me heen komen, duurt gelukkig nog 15 maanden :P
S. 2014
J. 2016
pi_152320713
Die zijn echt zo snel om. Ik keek pas weer foto's van 2013. Zo kort geleden nog. Maar zo snel voorbij gegaan :'(

Loj, jouw eigenwijze peuter O+

Die grapjes doet Riley ook inderdaad.
Maar ook zelf snappen als ze in de maling genomen wordt en meedoen.
Laatste pikte ze de zitplek van mijn vader in. En mijn vader wijst naar de grond en zegt dat ze daar moet kijken. Zij kijken en mijn vader snel weer gaan zitten. Riley lag dubbel en deed ons afwisselend naar de grond sturen om te kijken. :D
pi_152320716
En *O* voor jouw doorslaper Loj. Fijn
  woensdag 6 mei 2015 @ 08:05:40 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152321177
Grote peuters die doorslapen en naar grote jongenskamers verhuizen O+ *G*

Nieuwe peuter! Welkom Spirit *O*

Leuke verhaaltjes over Ow, Sticker en Riley (ik vind dat altijd zo leuk om te lezen! O+ )

FR :* sluit me aan bij mijn voorgangers ;)

Danic, HA al gebeld? Zo niet, dit is je reminder ;)
  woensdag 6 mei 2015 @ 08:08:49 #42
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152321209
Hier 3 bijdehante peuters die niet helemaal in hun hum zijn (nou ja, eentje maar die werkt door).

D zit in een groeispurtje en eet als een bootwerken, J is snotterig en huilt om alles en M heeft een IPad verslaving en sluipt s avonds regelmatig uit bed om op de IPad spelletjes te doen of filmpjes te kijken.

J vindt sommig eten "sooooooooo niet lekker", D heeft een voorkeur voor papa "nee mama, niet doen", "toe maar papa, nou mag jij" en M heeft zoveel maffe uitspraken dat het bijna niet meer bij te houden is.
pi_152321581
Jouw drietal. Ik ben er een beetje verliefd op O+
pi_152332556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:37 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja :D

En dan ook all the way he. Omdat de boterham verkeerd ligt. Omdat de beker verkeerd is. Omdat hij geen bleek in zijn neusgat mag druppelen. Omdat hij drinken wil, nee geen drinken, nee toch wel, HOEZO KRIJG IK GEEN DRINKEN, GA WEG IK WIL NIETS IK GOOI HET NAAR JE HOOFD enzo :') O+
Exact dit.
En ik maar gefrustreerd vragen aan hem: wat wil je dán? }:|
Meneer vind zichzelf nu ook al veel te groot om aan de hand over het parkeerterrein naar de auto te lopen.
Jammer dan, tot zover je zelfstandigheid. :P

Hij wilt trouwens al een maand of 2 inmiddels zelden meer zijn avondeten. Alleen maar brood, brood of oma's eten.
Kook ik zo verschrikkelijk of is dit een faaaase? :{
pi_152332700
Haha. Eigenwijze peuter Venco. En dat gefrustreerde vragen wat ze dan wel willen. Herkenbaar.

Hier is het andersom. Brood wil ze niet eten en middageten slaat ze regelmatig over. Maar avondeten gaat goed hier. Fase inderdaad :Y
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:35:09 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152333304
Die fase duurt hier erg laaaaaaaang! Irritant ook.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:37:16 #47
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152333380
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 08:08 schreef Kyara het volgende:
Hier 3 bijdehante peuters die niet helemaal in hun hum zijn (nou ja, eentje maar die werkt door).

D zit in een groeispurtje en eet als een bootwerken, J is snotterig en huilt om alles en M heeft een IPad verslaving en sluipt s avonds regelmatig uit bed om op de IPad spelletjes te doen of filmpjes te kijken.

J vindt sommig eten "sooooooooo niet lekker", D heeft een voorkeur voor papa "nee mama, niet doen", "toe maar papa, nou mag jij" en M heeft zoveel maffe uitspraken dat het bijna niet meer bij te houden is.
Omg, ik zit hier keihard te lachen om de iPad-verslaving van M. _O-

Hoi :W
Ik kom hier echt bijna nooit, maar viel meteen met mijn beus in de boter.
Want een heerlijke peuterstreken allemaal O+
Die van mij doet vrolijk mee. Eind volgende maand wordt hij alweer 3!
Hij is om op te vreten, heus. Maar *insert koppige streken/boevigheid/minstens 2 keer per nacht wakker worden*

:+
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:40:29 #48
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152333530
Verder is hij dol op verkleden, doet hij elke dag wel een paar keer.
En hij kent alle kleuren van de regenboog and beyond, en als hij te lomp doet bij het drinken zegt hij "solly mama", en hij vroeg gisteren voor het eerst of hij mocht gamen op de Xbox, toen zijn grote broers er niet waren.
En toen kon hij mij uitleggen hoe je Skylanders moet spelen, ik had geen flauw idee _O-
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:05:21 #49
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152334521
Bij de hand zijn ze hè Kersjes?
pi_152336112
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 23:32 schreef Loj het volgende:

Trouwens, over die peuter van mij gesproken... Ik durf nu wel officieel te melden dat na 27 maanden Ow echt doorslaapt. Tnx dat jullie 27 maanden lang naar m'n gezeur daarover hebben willen luisteren. En idd... Het kwam goed! (Zonder dat ik hem lang heb laten huilen ;) )

Einde dagboek Ow O+

Ooohh doorslapen O+ Mijn kind werd vanochtend om half acht wakker... HALF ACHT!! JA!!!! Niet dat ze altijd doorslaapt, maar het gebeurt steeds vaker. En man wat wordt je uitgerust wakker na zo'n hele nacht doorslapen O+ We leggen haar nu iets later in bed en dat werkt goed, en komt nog handig uit ook met eten en het bedritueel enzo.
Sarcasme. Herken het.
pi_152344586
Oh die streken en opmerkingen :D En stiekem uit bed sluipen voor de IPad :o die is wel heul erg verslaafd _O-

Ik was vandaag een dagje bij mijn ouders. Rond 18.30 was ik de boel aan het pakken voor vertrek, meiden hadden hun schoenen al aan. Kijk ik op van mijn tas, zie ik eva ineens voorbij rennen.
Buiten ja! En 2 seconden later Rosalie erachter aan!! :o

Stelletjes boeven. Gelukkig was het vlak langs het raam en hebben mijn ouders ook nog een stukje voortuin én wonen ze op het laatste huis van een doodlopende straat. Maar toch!!

En ik ben aan het aftellen. Nog 2 dagen en ik heb een kleuter O+
Een kleuter die morgenmiddag om 14.10 even bij de huisarts langs mag. Ben benieuwd.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:39:55 #52
426379 elamanilo
elämänilo
pi_152353396
quote:
Peuters O+
Ow speelt met een leeuwtje, ik geef Js ff olifant... Ow ook olifant, Js krijgt pinguïn... Ow ook pinguïn, Js krijgt giraf, Ow ook giraf..
Dus ik vraag aan Ow, wat mag Js dan (die het hilarisch vond trouwens).. Geeft hij Js een van mijn tijdschriften :')

Ow, wil je een appel? Nee! Een banaan? Nee! Etc etc etc.... Een rijstewafel? Nee! "Oh gelukkig, die zijn ook op" Ow wil rijstewafel! Dan moeten we even naar de winkel... "Ow wil rijstewafel nu!" (Denk er ff een dramatische naar de grond val act bij :') )

Oh en toen hij vandaag ff te zwaar werd... "Mama niet sterk meer. Papa niet werken, papa moet Ow tillen :')

Oh en grapjes maken! Een olifant een giraf noemen en dan heel hard lachen!

Echt peuters, wat zijn ze leuk O+

Einde dagboek Ow O+

Dit soort berichtjes geven een beetje hoop :)

Mijn kleine Pluis slaapt wel maar wil nog wel 2-3x per nacht drinken. Zal er hier ook ooit eens doorslaapnacht gaan komen?!
pi_152358143
quote:

Geweldig, ik zie het helemaal voor me. Ook al is mijne nog lang geen peuter, ze oefent wel alvast in die val acts. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:46:24 #54
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_152359349
Nou ik kan even melden dat R sinds een paar weken doorslaapt *O*
Ik dacht haast werkelijk dat die dag nooit zou komen, hij is al 3 en een half :o 8)7 :P
Rayen 2½ jaar!
pi_152359558
bij de bijna schoolgaande kinderen ook zulke drama's thuis?

Pfff....Wij zijn bezig om de zelfstandigheid een extra zetje te geven wat betreft aankleden en naar toilet gaan......Hij kan het best wel....maar oh wat doet hij moeilijk.....opeens moet mama overal weer mee helpen, het lijkt wel alsof hij beseft dat hij groot wordt. "Ik kan dat niet" en dan maar huilen en zielig doen...Volgens mij vindt hij naar school gaan best spannend, hoewel hij zich groot houdt op de wendagen.
Wat moet ik hiermee? Op school moeten ze het ook allemaal zelf doen. Trouwens, nog een speciaal trucje om zelfs de kont af te vegen?
pi_152359762
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:46 schreef TimeJumper het volgende:
Nou ik kan even melden dat R sinds een paar weken doorslaapt *O*
Ik dacht haast werkelijk dat die dag nooit zou komen, hij is al 3 en een half :o 8)7 :P
Ik dacht wij hebben er lang over gedaan, maar het kan dus nog " erger"...ik kan mij goed indenken dat je erg blij mee bent...ik had op gegeven moment dat ik er zelfs niet meer snel in slaap kon vallen, nadat hij wakker werd....
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:13:37 #57
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_152359963
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:05 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik dacht wij hebben er lang over gedaan, maar het kan dus nog " erger"...ik kan mij goed indenken dat je erg blij mee bent...ik had op gegeven moment dat ik er zelfs niet meer snel in slaap kon vallen, nadat hij wakker werd....
Haha ja het kan inderdaad erger :P . Als je voordat ik een kind had had gezegd, hej de eerstkomende dikke 3 jaar slaap je geen één nacht meer door dan had ik je voor gek verklaard :+

Maar ik moet zeggen ik heb het me wel makkelijk gemaakt, als hij wakker werd dan nam ik hem mee in mijn eigen bed en sliepen we daar verder. Gelukkig had ik niet zoveel problemen met weer in slaap vallen.
Maar het sloopt je wel hoor, vind ik.
Maar daar zijn we gelukkig nu vanaf *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_152360193
Het is wel herkenbaar Zana. Ik hou het op spanning voor school en Maak er geen probleem van.
Je zegt het zelf al: hij kan het best. Dus dat komt echt wel goed als hij een beetje zijn draai heeft gevonden op school.
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:26:03 #59
426379 elamanilo
elämänilo
pi_152360276
Zana, ik zou hem lekker helpen, hij heeft dat nu even nodig van jou, die bescherming. Ik denk dat hij des te eerder zelf weer wil als je hem nu tegemoet komt daarin, omdat hij zich dan gehoord voelt en zijn zelfvertrouwen daar weer van zal groeien.

TimeJumper, dat is wel een *O* waard! (En geeft opnieuw ook weer hoop!)
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:49:27 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152360878
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 08:08 schreef Kyara het volgende:

Hoe kan hij dan bij de iPad :D? Wat een boef!

Mijn peuter noemt mij de laatste dagen 'mam'. 'Lekker gekookt hoor mam', zegt ze dan. Kind, je bent nog maar 2 :').

Oh, en ze is ineens enorm met plassen op het potje bezig *O*! Gaat echt heel goed. Laatst was ik boven met S'je hoor ik ineens van beneden 'maaahaam :') waar zijn de doekjes? dan kan ik m'n billen vegen _O- . Was ze zelf, helemaal zelf, op het potje gaan plassen! Groot kind O+
pi_152370835
Nou we zijn bij de ha geweest. Hij heeft goed geluisterd, eva d'r oren, schildklier, amandelen en lymfeklieren nagekeken. Zag er allemaal prima uit. Ook haar buik gevoeld en hartje geluisterd. Geen bijzonderheden.
Hij vond mijn vraag terecht en Eva heeft ter onderbouwing nog een paar keer flink zitten geeuwen :D

We hebben een doorverwijzing gekregen naar de kinderarts. De huisarts vond dat onze vraag daar beter tot zijn recht zou komen.
Ik kan alleen pas morgen een afspraak maken omdat de kinderartsen schijnbaar zelf hun afspraken beheren en vanmiddag afwezig zijn :')
pi_152371573
Gelukkig dat op het eerste gezicht alles in orde lijkt. Maar wel eng ook, omdat je nou nog niks weet :*
pi_152378653
Nou eng vind ik het niet hoor. Ik heb ook al heel lang de vraag of dit wel iets lichamelijke is. Het is een meisje waarbij heel veel in haar hoofd gebeurd/afspeelt en dat kan ook zeer vermoeiend zijn.

Het kan ook zijn dat ze de verkeerde emotie benoemd of dat het een excuus is. Dat laatste geloof ik niet zo. We gaan het zien.
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:17:24 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152382520
Wel fijn dat de ha het serieus neemt, in die zin dat hij jullie doorstuurt en niet naar huis met de mededeling stop haar maar op tijd in bed :P
pi_152382883
Wat een doorslapers ineens *O*
tante_soesa wauw dat gaat goed ineens
Danic fijn dat jullie doorverwezen worden.

4 jaar geleden lag ik in het ziekenhuis niet wetende dat ik morgen op toen moederdag mijn cadeautje al kreeg. Dat mooie cadeautje is echt al bijna 4. Ze heeft er helemaal zin in en is al helemaal klaar voor school.
pi_152383040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:39 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Dit soort berichtjes geven een beetje hoop :)

Mijn kleine Pluis slaapt wel maar wil nog wel 2-3x per nacht drinken. Zal er hier ook ooit eens doorslaapnacht gaan komen?!
Hier begint het de afgelopen maanden zo af en toe te komen, denk dat ze sinds de jaarwisseling een keer of vijf/ zes heeft doorgeslapen. Hou vol, het komt echt goed. :* (dat zeg ik in ieder geval tegen mezelf oO< )
pi_152389382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:26 schreef elamanilo het volgende:
Zana, ik zou hem lekker helpen, hij heeft dat nu even nodig van jou, die bescherming. Ik denk dat hij des te eerder zelf weer wil als je hem nu tegemoet komt daarin, omdat hij zich dan gehoord voelt en zijn zelfvertrouwen daar weer van zal groeien.

Ik heb juist eerder de neiging om vaker op mijn strepen te staan en hem het toch meer zelfs te laten doen, makkelijker is het natuurlijk om hem zijn zin te geven, maar dan zouden wij 's ochtends al aan een ijsje zitten en laat hij zich vervolgens de hele dag bedienen en kan ik hem zijn speelgoed achteraan ruimen, en wil hij om het half uur iets eten, maar niet dat wat ik klaargemaakt heb en vraagt hij steeds om snoep en/of tablet. Verder is hij wel lief, hoor, maar opvoeden is echt een uitdaging.... :X *O*
  vrijdag 8 mei 2015 @ 06:11:32 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152393704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:56 schreef Zana het volgende:
bij de bijna schoolgaande kinderen ook zulke drama's thuis?

Pfff....Wij zijn bezig om de zelfstandigheid een extra zetje te geven wat betreft aankleden en naar toilet gaan......Hij kan het best wel....maar oh wat doet hij moeilijk.....opeens moet mama overal weer mee helpen, het lijkt wel alsof hij beseft dat hij groot wordt. "Ik kan dat niet" en dan maar huilen en zielig doen...Volgens mij vindt hij naar school gaan best spannend, hoewel hij zich groot houdt op de wendagen.
Wat moet ik hiermee? Op school moeten ze het ook allemaal zelf doen. Trouwens, nog een speciaal trucje om zelfs de kont af te vegen?
Kinderen die veel stress ervaren vallen vaak terug in zoeken naar bevestiging en kinderlijk gedrag. Juist nu belangrijk die bevestiging te geven door er wel voor hem te zijn maar die zelfstandigheid op een positieve manier te stimuleren. Dus ondanks dat hij het al lang kan, toch laten merken dat het heel knap is en dat jij er heel blij van wordt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152393713
F_r gefeliciteerd met Ean. Je hebt een heuse kleuter *O*
  vrijdag 8 mei 2015 @ 06:18:15 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152393724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 23:39 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik heb juist eerder de neiging om vaker op mijn strepen te staan en hem het toch meer zelfs te laten doen, makkelijker is het natuurlijk om hem zijn zin te geven, maar dan zouden wij 's ochtends al aan een ijsje zitten en laat hij zich vervolgens de hele dag bedienen en kan ik hem zijn speelgoed achteraan ruimen, en wil hij om het half uur iets eten, maar niet dat wat ik klaargemaakt heb en vraagt hij steeds om snoep en/of tablet. Verder is hij wel lief, hoor, maar opvoeden is echt een uitdaging.... :X *O*
Overal de zin in geven is toch wel wat anders dan je kind de dingen te laten doen die normaal zijn.
Logische normale regels consequent hanteren heeft elk kind baat bij. Daarover hoef je nooit in discussie. Ijsje in de ochtend / de hele tijd snoepjes en koekjes, heel normaal dat dat niet gaat gebeuren.
Dus qua logische regels op je strepen gaan staan is juist heel goed.
Als je boos zou worden omdat hij opeens niet meer zelf durft aan te kleden of zn kont af te vegen is dat anders. Als je daarover boos wordt zal hij zich afgewezen voelen, omdat hij zoekt naar bevestiging dat hij het wel kan.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 06:29:25 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152393762
Fr en Danic van harte met jullie kleuters *O*
pi_152393797
Danic gefeliciteerd met Eva.
pi_152393806
Gefeliciteerd met jullie kleuters Danic en FR!! *O*
pi_152393911
Gefeliciteerd met jullie kleuters Danic en FR *O*
pi_152393999
Een vraagje. De laatste dagen heeft Riley weet interesse in het potje. Plassen of poepen doet ze nog niet. Maar wel constant zitten. Alleen speelt ze dus ook met het potje. Ze wil hem dragen. Staat er met haar voeten in. En eigenlijk wil ik haar leren dat het geen speelgoed is (stel dat ze plast of poept en meteen daarna haar voet in dat potje stopt of het potje op zijn kop houdt :X )
Hoe kan ik dat het beste leren?
Gisteren legde ik het uit dat het geen speelgoed is en herhaalde ik het de hele tijd. Maar als peuter geloof je dat uiteraard niet en blijf je doorgaan. Gisteren heb ik haar na de tigste keer uitleggen de keus heb gegeven om of het potje te laten staan of dat ik haar luier weer zou aantrekken en het potje zou wegzetten.
pi_152396774
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 06:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je boos zou worden omdat hij opeens niet meer zelf durft aan te kleden of zn kont af te vegen is dat anders. Als je daarover boos wordt zal hij zich afgewezen voelen, omdat hij zoekt naar bevestiging dat hij het wel kan.
Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama mee moet...

Met toilet is het hetzelfde, hij gaat zitten en roept als hij klaar is...Hij probeert nog niet eens zelf af te vegen, terwijl wij het in het verleden wel al geoefend hebben. Ik snap ook wel dat het voor hem lastig is toiletpapier te pakken, wanneer hij op het toilet zit, maar er staat ook gewoon een potje en dan is het voor hem veel makkelijker om zelfs op te staan en zo. Ik heb hem nu al een paar keer laten zitten en na een tijdje moet hij dan toch zelfs een oplossing verzinnen...En stiekem is hij dan toch best trots als het hem wel lukt, maar hij probeert elke keer weer het mij te laten doen, en er mag ook niemand anders meegaan.

Gefeliciteerd met de jarigen!
pi_152396813
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:19 schreef Zana het volgende:

[..]

Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama mee moet...

Met toilet is het hetzelfde, hij gaat zitten en roept als hij klaar is...Hij probeert nog niet eens zelf af te vegen, terwijl wij het in het verleden wel al geoefend hebben. Ik snap ook wel dat het voor hem lastig is toiletpapier te pakken, wanneer hij op het toilet zit, maar er staat ook gewoon een potje en dan is het voor hem veel makkelijker om zelfs op te staan en zo. Ik heb hem nu al een paar keer laten zitten en na een tijdje moet hij dan toch zelfs een oplossing verzinnen...En stiekem is hij dan toch best trots als het hem wel lukt, maar hij probeert elke keer weer het mij te laten doen, en er mag ook niemand anders meegaan.

Gefeliciteerd met de jarigen!
Bij de oudste is dat zelfstandige pas gekomen sinds ze naar school gaat. Ze doet nu zelf naar de wc gaan en afvegen. Kleding weer aantrekken. Aankleden help ik dr 's morgens bij want dat lukt dr nog niet (en misschien wel als ik haar dr gang zou laten gaan).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_152396892
En wat is de jongste toch ook geweldig O+ Ja ze houd met 300000 keer per nacht wakker maar dat is uiteraard omdat ze nu verkouden/de griep heeft. :P (Hoop ik dan maar). Maar ze kan zo lekker praten en ze doet lekker haar eigen ding en een eigen wil *zucht* :P

Ze vind het leuk om samen met Papa op de iPad te spelen. Of dr vader uit te dagen O+ Mijn iPad, Nee Papa zn iPad. Nee MIJN! Dat ze hem dan pakt en schuin richting Papa kijkt en roept: Aaah mooie iPad, aaah lieve iPad, MIJN iPad. O+

Kan lief met haar zusje spelen en stoeien. En uiteraard kan ze ook flink van zich af meppen :P Laat ze zich zeker niet slaan door een ander (dan haar zus).

Mijn 2 meiden zijn het allermooiste wat me ooit is overkomen O+ (ook al kan ik ze soms achter het granol plakken).
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:34:43 #79
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152397097
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:19 schreef Zana het volgende:

[..]

Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama
Ik vind dat je hem iets overschat wat bovenstaande betreft.

Mijn jongens van 5 en 7 zijn 's morgens meestal ook niet vooruit te branden. Getreuzel en gedoe als ik het ze zelf laat "uitzoeken", maar als ik er gewoon even bij blijf en intussen met ze klets... dan scheelt dat een hoop ergernis en frustratie bij zowel hun als bij mij. En zijn ze veel sneller klaar.
Van andere moeders van leeftijdsgenoten hoor ik overigens niet anders.
Jongens zijn notoire dromers en echte treuzelkonten :Y
pi_152397101
Ik heb nog geen idee hoe het wordt als hij na deze vakantie echt naar school gaat, maar de juf kan niet 28 kinderen helpen met aan/uitkleden voor en na de sport en om naar toilet te gaan. Nu hoeft hij misschien zijn grote boodschap ook niet op school te doen, maar mij lijkt het toch handiger dat wij nu thuis al goed oefenen, kan hij zich op school op andere dingen concentreren. En volgens mij komt het ook wel goed, maar het is even weer iets waar wij doorheen moeten.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:37:04 #81
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152397155
En op school kunnen de meeste kinderen het ineens dus wel.

Gewoon rekening mee houden dat je op dagen dat hij gym heeft hem geen overhemd met veel knoopjes aantrekt of een skinny jeans oid.

En ik gooi hem er nog even in: GEEN witte onderbroek op gymdagen :+
pi_152397353
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:34 schreef Zana het volgende:
Ik heb nog geen idee hoe het wordt als hij na deze vakantie echt naar school gaat, maar de juf kan niet 28 kinderen helpen met aan/uitkleden voor en na de sport en om naar toilet te gaan. Nu hoeft hij misschien zijn grote boodschap ook niet op school te doen, maar mij lijkt het toch handiger dat wij nu thuis al goed oefenen, kan hij zich op school op andere dingen concentreren. En volgens mij komt het ook wel goed, maar het is even weer iets waar wij doorheen moeten.
Wij kregen een briefje toen de juffrouw kwam kennis maken thuis dat de school stond voor zelfstandigheid. Leren zelf doen. Dus man en ik hadden er een hard hoofd in. Want thuis was het drama als ze zelf iets moest doen. Zelf haar broek op trekken was geheid drama en uitte zich in ter aarde storten en heel hard gillen en huilen. Ik kreeg de 2de keer school gaan, toen ik haar ging ophalen op school, een compliment van de juffrouw dat ze al zo zelfstandig was. En dat naar de wc gaan eigenlijk al helemaal zelf ging. En dat ze zelf dr schoenen aan en uit kon doen voor het gymen (bij ons is het nog gymen in kleding alleen andere schoenen aan). Wij waren echt verbaasd.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:17:52 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152397933
quote:
Juf en de oudere kinderen helpen de kleintjes best hoor.
Mijne treuzelt enorm 's ochtends dus ik help hem met aankleden.
Op de dagen dat we de tijd hadden stimuleerde ik hem om het zelf te doen met de uitleg dat hij het met gym op school wel zoveel mogelijk zelf moest gaan doen.
Als hij ging huilen want lukt niet ben ik blijven herhalen dat hij kan vragen of mama hem wilt helpen ipv ter aarde te storten.
Dat laatste doet hij dus tegenwoordig keurig met struikelblok hemd.

Op school veegt hij zelf zijn billen af. Thuis roept hij ons. Dat vind ik geen probleem want dan is het wel beter schoon ;)

Vreemde ogen dwingen. Op school kunnen ze veel meer dan je denkt.
O. piept na 100 meter lopen al dat papa hem moet tillen.
Met het schoolreisje heeft hij zonder problemen de hele dag door de dierentuin gesjouwd.
Kortom het valt allemaal vanzelf op zijn plaats dadelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:29:56 #84
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152398191
quote:
Ik denk dat je toch wat veel verwacht van je knulletje van nog geen 4.

Hier worden de jongste kleuters gewoon geholpen door de wat oudere kindjes of de juf bij de dingen die nog wat lastig gaan.

Leyla wordt in sept 5 en kleedt zich pas sinds kort echt volledig zelfstandig aan.

Wat leuk is om te oefenen: verkleedkleren...
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:30:17 #85
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152398207
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:37 schreef Kersjes het volgende:
En op school kunnen de meeste kinderen het ineens dus wel.

Gewoon rekening mee houden dat je op dagen dat hij gym heeft hem geen overhemd met veel knoopjes aantrekt of een skinny jeans oid.

En ik gooi hem er nog even in: GEEN witte onderbroek op gymdagen :+
:D:D
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:31:44 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152398239
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 07:32 schreef Omentielvo het volgende:
Een vraagje. De laatste dagen heeft Riley weet interesse in het potje. Plassen of poepen doet ze nog niet. Maar wel constant zitten. Alleen speelt ze dus ook met het potje. Ze wil hem dragen. Staat er met haar voeten in. En eigenlijk wil ik haar leren dat het geen speelgoed is (stel dat ze plast of poept en meteen daarna haar voet in dat potje stopt of het potje op zijn kop houdt :X )
Hoe kan ik dat het beste leren?
Gisteren legde ik het uit dat het geen speelgoed is en herhaalde ik het de hele tijd. Maar als peuter geloof je dat uiteraard niet en blijf je doorgaan. Gisteren heb ik haar na de tigste keer uitleggen de keus heb gegeven om of het potje te laten staan of dat ik haar luier weer zou aantrekken en het potje zou wegzetten.
Dat dus gewoon?
En doen wat je zegt. Het zit m vooral in de herhaling voordat het kwartje valt.
pi_152399041
Ik ben dom denk ik. Waarom geen witte onderbroek op gymdagen?
pi_152399070
Oh en Omen, ik laat ze er wel mee spelen. Het nieuwe is er snel af en dan laten ze hem wel staan. Of er gaat sporadisch een pop op de pot. Maar ik wilde dat het geen beladen ding zou zijn. Hij staat dus ook gewoon in de woonkamer.
(Er is ook geen plek voor op de wc :X )
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:03:30 #89
244125 laziness
pi_152399083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:01 schreef danic het volgende:
Ik ben dom denk ik. Waarom geen witte onderbroek op gymdagen?
Remsporen :+ wegens dat zelf de billen afvegen op school...
pi_152399824
hier (Belgie) gaan de kinderen pas naar school als ze 2,5 jaar en zindelijk zijn.

het dochtertje van mijn broer is in haar 'waajom (lees: waarom)' periode.

ik heb zelf geen kinderen maar verzorg die van mijn broer en zus mee. ok, die van mijn zus zijn al wat groter maar ben een fiere tante hoor.
Werewolf
pi_152400078
Ik zoek iets leuks om te doen met mijn kinderen (2 en 4) morgen. Ik heb een auto. Iemand een idee?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:45:29 #92
244125 laziness
pi_152400241
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:40 schreef Tally het volgende:
Ik zoek iets leuks om te doen met mijn kinderen (2 en 4) morgen. Ik heb een auto. Iemand een idee?
Waar woon je?
Pampus heeft een piraten thema in de meivakantie.
Eerst varen met een boot natuurlijk dus al leuk.
pi_152400366
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:45 schreef laziness het volgende:

[..]

Waar woon je?
Pampus heeft een piraten thema in de meivakantie.
Eerst varen met een boot natuurlijk dus al leuk.
IJsselstein/Utrecht
pi_152400577
Ik dacht Dolfinarium is misschien wel leuk maar 23.50 voor een kind van 3 vind ik toch aardig aan de prijs :{

Sea Life Scheveningen heeft een leuke moederdag aanbieding! De tickets kan je alleen online kopen maar als je een kinderkaartje koopt mag moeder gratis mee!
Maar dat is geen dag vullend programma dus wat te doen er na :')
pi_152400618
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Remsporen :+ wegens dat zelf de billen afvegen op school...
Maar ze kunnen toch ook op andere dagen poepen op school. Als er geen gym is?
Of meer omdat het gênant kan zijn tijdens het omkleden ofzo?
Hier gymen ze in hun gewone kleren. Ik moest alleen gymschoenen voor eva kopen. Misschien dat dat vanaf groep 3 anders wordt...
pi_152401058
Sesamstraat in Kijkduin! Vanavond de oudste eens vragen of dr dat leuk lijkt. De jongste is gek op Elmo. En de oudste heeft dezelfde naam als een poppetje in Sesamstraat!

Edit: Maar ook geen dagattractie en er staan nog wel wat mindere recensies op de site :') Dus weer even verder zoeken.
pi_152401674
Hier is gym in onderbroek en hemdje, en af en toe gaan ze naar de grote sporthal, dan mogen ze nog een tshirt, want daar is het 's ochtends nog te koud....
Dus ze moeten wel de broek, shirt en schoenen uit en aan.

Kreeg al commentaar van mijn zoontje op het drinken wat hij mee had en het doosje.....mocht alleen maar warm of koud water mee en het doosje voor het fruit ging te moeilijk open en dicht (had speciaal een doosje gekocht met 4 flapjes die na beneden worden gedrukt en wij hadden thuis al geoefend)

Morgen (en zondag?) is Molendag, misschien niet voor de hele dag, maar voor een paar uurtjes.
pi_152402158
Ik denk dat ik naar Sea life ga. En mocht er dan nog een aantal uur over zijn door rij naar Kijkduin :)
Papa komt pas laat thuis en ik wil morgen niet de hele dag thuis zitten. Ik wil iets leuks gaan doen met ze.
pi_152402429
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:57 schreef danic het volgende:

[..]

Maar ze kunnen toch ook op andere dagen poepen op school. Als er geen gym is?
Of meer omdat het gênant kan zijn tijdens het omkleden ofzo?
Hier gymen ze in hun gewone kleren. Ik moest alleen gymschoenen voor eva kopen. Misschien dat dat vanaf groep 3 anders wordt...
In een vieze onderbroek staan tijdens het omkleden is niet zo tof gewoon. Ik koop sowieso nooit witte onderbroeken, waarom zou je? :+
  vrijdag 8 mei 2015 @ 14:08:17 #100
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152403043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:50 schreef L-E het volgende:

[..]

In een vieze onderbroek staan tijdens het omkleden is niet zo tof gewoon. Ik koop sowieso nooit witte onderbroeken, waarom zou je? :+
Precies dit.

Dank voor de Molendag-tip!
Misschien dat wij dit weekend ook even gaan kijken. We wonen in een molen-buurt, ik denk dat het wel lollig is als we "onze"(straatnaam)molen gaan bezichtigen :)
pi_152404089
Ik ook niet hoor. Allemaal leuke kleurtjes en blommetjes :+
Maar er wordt bij ons dus niet omgekleed in de kleuterklassen. Of gegymd in hun ondergoed maar dan heb ik dat niet goed begrepen.

Qua eten en drinken zeiden ze een pakje sap en een liga. Waarom alleen water Zana? Niet dat water niet goed is hoor, maar wat sap moet toch ook kunnen?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 14:50:46 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152404363
Ik geef altijd melk of fruitsap mee. Water is prima hoor, maar ik vind het bij Leyla belangrijk dat alles wat ze binnenkrijgt ook calorieen bevat. Water doet niets maar vult wel de maag.. Dus dan liever een beker melk.
pi_152404559
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 14:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik geef altijd melk of fruitsap mee. Water is prima hoor, maar ik vind het bij Leyla belangrijk dat alles wat ze binnenkrijgt ook calorieen bevat. Water doet niets maar vult wel de maag.. Dus dan liever een beker melk.
Dat heb ik met de oudste ook wel. Bij mij lusten ze geen melk dus bij ons is het fruitsap of chocolademelk. Maar is ook niet elke dag.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:00:20 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152404674
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 14:56 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat heb ik met de oudste ook wel. Bij mij lusten ze geen melk dus bij ons is het fruitsap of chocolademelk. Maar is ook niet elke dag.
Hier is het melk, aanmaaklimo of optimel. Water staat standaard naast het bed.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:08:10 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152404908
Oh en bekers mee naar school heb ik geprobeert, maar blijkbaar ben ik daar het type moeder niet voor en mijn kinderen het type kind niet... Ik begon dit jaar met een stuk of 7 bekers, ik heb daar nu nog 1 van over.
Koekjes pak ik altijd in alufoli of een boterhamzakje. Maar eigenlijk krijgen ze vaker een stuk fruit mee, de koekjes zijn meer een noodgreep als ik misgrijp..
Qua koek gaan er dan 2 lange vingers mee of een rijswafel ofzo...
Leyla stop ik soms nog wel eens een kitkatachtig reepje toe, zeker op de woendag als Jen dat niet ziet. :D
pi_152405363
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:17 schreef laziness het volgende:

[..]

Juf en de oudere kinderen helpen de kleintjes best hoor.
Mijne treuzelt enorm 's ochtends dus ik help hem met aankleden.
Op de dagen dat we de tijd hadden stimuleerde ik hem om het zelf te doen met de uitleg dat hij het met gym op school wel zoveel mogelijk zelf moest gaan doen.
Als hij ging huilen want lukt niet ben ik blijven herhalen dat hij kan vragen of mama hem wilt helpen ipv ter aarde te storten.
Dat laatste doet hij dus tegenwoordig keurig met struikelblok hemd.

Op school veegt hij zelf zijn billen af. Thuis roept hij ons. Dat vind ik geen probleem want dan is het wel beter schoon ;)

Vreemde ogen dwingen. Op school kunnen ze veel meer dan je denkt.
O. piept na 100 meter lopen al dat papa hem moet tillen.
Met het schoolreisje heeft hij zonder problemen de hele dag door de dierentuin gesjouwd.
Kortom het valt allemaal vanzelf op zijn plaats dadelijk.
Dit idd

Mijn oudste kon wel zelf aankleden, maar vertikte het. Op een lijst die wij voor school moesten invullen moest je opschrijven wat ie al zelf.kon enzo. Dus daar hielden zr wel rekening mee. T shirts kon hij zelf aantrekken. Na 2x gym kon hij het wel.

Ik zou er niet teveel druk opleggen bij hem, werkt vaak alleen maar averechts.

Wij waren vandaag in een speelbos bij ons in de buurt.
Was echt super leuk. Kinderen wilden niet weg, maar we moesten wel. Want de dame viel in een plas :') foto's onder de spoiler vanwege de hoeveelheid :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152407433
Mooie spam Sonnetje. O+
  vrijdag 8 mei 2015 @ 17:33:47 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152407767
Hihi Son, je moddermeisje O+

Mijn jongens krijgen deze gevuld met aanmaaklimo mee naar school:

En S. ziet het als zijn taak om elke ochtend het pauzehapje- en drankje van T. van de kapstok naar de klas te brengen. Dan legt hij het op de plank, geeft de juf een handje, pakt de bidon voor "één slokje?" en gaat aan tafel zitten met een puzzeltje of boek. 9 van de 10 keer heeft hij bij de kapstok ook al zijn jas in grote broer z'n luizenzak gepropt en heb ik de grootst mogelijke moeite hem de klas weer uit te krijgen: "Ik wil ook naar school!!" :'( :'(

Hij moet nog 3 worden!
En omdat hij pas op 28 juni jarig is, zal hij volgend jaar nog tot na de zomervakantie moeten wachten tot hij echt mag.
Ik hou m'n hart vast :{
pi_152407950
Oh Kersjes, dat is sneu en lief tegelijk. O+
  vrijdag 8 mei 2015 @ 17:52:37 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152408118
Ja, de timing is vrij waardeloos.
Nu moet hij nog langer naar het kdv....
Hij gaat er al heen sinds vlak voor zijn 1e verjaardag, voor 1 dag in de week, en elke week is het huilen en protesteren met het afscheid. Zo sneu ;(
Maar hij heeft het er wel naar zijn zin hoor, dus wat dat betreft zit het gelukkig wel goed.
Mijn kleintje hangt gewoon erg aan me O+
pi_152409559
Nou het zoeken naar een uitje is ter vergeefs geweest. We kunnen niet weg. De meiden hebben de mazelen :')
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:09:27 #112
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152410183
Mazelen, serieus :o
Ik ken echt niemand wiens kinderen de mazelen hebben gehad.
Zijn ze erg ziek?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:22:40 #113
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_152410633
Mazelen? Daar wordt je toch tegen ingeënt?
pi_152410742
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:09 schreef Kersjes het volgende:
Mazelen, serieus :o
Ik ken echt niemand wiens kinderen de mazelen hebben gehad.
Zijn ze erg ziek?
Het ergste hebben ze al achter de rug maar ik dacht dat het allemaal bij een verkoudheid hoorde. Pas toen ik over mazelen las vanmiddag kon ik het plaatsen. Koorts, goede verkoudheid, vlekken, ontstoken ogen en hangerig :')
Ik foto's gemaakt en naar mn moeder gestuurd en die zei meteen (zonder dat ik wat zei) dat kind heeft de mazelen :')
Ze zijn op dit moment weer wat hangerig een koortsig.
pi_152410761
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:22 schreef PureEvil het volgende:
Mazelen? Daar wordt je toch tegen ingeënt?
Ja klopt met 14 maanden. Daarom ga je er tegenwoordig ook niet meer dood aan maar word je wel ziek.
pi_152410851
Ah gos Tally wat sneu. Woon je in de bijbelbelt?
pi_152410936
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Ah gos Tally wat sneu. Woon je in de bijbelbelt?
Nee :D Al zou het me niet verbazen als zulke hier ook wonen :)
pi_152411122
Mijn grote meid O+ Onder de vlekken.
SPOILER
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:42:09 #119
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152411413
Oh gos, je vlekkenmeisje...
Beterschap voor de dames!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:47:57 #120
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152411666
Jakkes Tally, beterschap voor je meiden! En ik vond je eerdere stukje over je kleinste O+ Balen dat je uitje niet doorgaat.

Ik hoop dat je de vakantie volgend jaar overleeft Kersjes ;) Scheelt misschien wel dat de oudsten dan ook vakantie hebben denk ik?

En over aan en uitkleden; dat treuzelen is niet alleen een jongensding ;) Het is hier iedere dag bal en ook zeggen kan ik niet! Nu, ik heb bewijs, vandaag het "welbevinden" van het kdv en daar staat op:"Anouk kan zich zelf uit- en aankleden" Dus. :P En nog heel veel andere leuke en lieve dingen O+ Dat ze een rustig en lief meisje is O+ (alhoewel ik dat rustige dan niet snap :P ). En ze is een vrolijk en gezellig meisje, houdt zich goed aan de afspraken en regels, speelt graag met de anderen en anderen met haar O+ Kan zich goed zelfstandig vermaken, doet graag spelletjes, knutselen is favoriet en muziek vind ze erg leuk O+
/einde pleidooi dat ik een voorbeeldig kind op het kdv heb, dat thuis soms wel anders is ;) :D O+
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:49:01 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152411712
Ps. Leuk dat je hier weer bent Kersjes!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:01:33 #122
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152412190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:49 schreef Susie het volgende:
Ps. Leuk dat je hier weer bent Kersjes!
Thanks O+
Ik zit hier koortsig te rillen onder een deken op de bank terwijl de jongens in de loop van de middag door oma zijn opgehaald.
We zitten middenin een verbouwing en morgenochtend staan hier om 8 uur de bouwvakkers weer op de stoep. De 2 oudsten sliepen de afgelopen week op zolder omdat hun kamer niet meer toegankelijk is, en morgenochtend komt het dakkapel op zolder erop.
Dus geregeld dat ze bij opa en oma zouden slapen. S. Niet, die ging manlief net ophalen.
Maar hij wilde niet mee :o
Hij is nog maar 1x uit logeren geweest en wordt 's nachts nog minimaal 2x wakker.
Ik vind het spannend en raar en HELP :X

En Susie, wat fijn om zoveel complimenten te horen te krijgen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Kersjes op 08-05-2015 20:09:29 ]
pi_152413741
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:25 schreef Tally het volgende:

[..]

Het ergste hebben ze al achter de rug maar ik dacht dat het allemaal bij een verkoudheid hoorde. Pas toen ik over mazelen las vanmiddag kon ik het plaatsen. Koorts, goede verkoudheid, vlekken, ontstoken ogen en hangerig :')
Ik foto's gemaakt en naar mn moeder gestuurd en die zei meteen (zonder dat ik wat zei) dat kind heeft de mazelen :')
Ze zijn op dit moment weer wat hangerig een koortsig.
Ach jeetje! Beterschap
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:58:04 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152414028
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:50 schreef Tally het volgende:
Nou het zoeken naar een uitje is ter vergeefs geweest. We kunnen niet weg. De meiden hebben de mazelen :')
Je weet dat er een meldplicht is wat betreft mazelen?
Is het ook echt door bloedtest vastgesteld?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:59:37 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152414076
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 17:52 schreef Kersjes het volgende:
Ja, de timing is vrij waardeloos.
Nu moet hij nog langer naar het kdv....
Hij gaat er al heen sinds vlak voor zijn 1e verjaardag, voor 1 dag in de week, en elke week is het huilen en protesteren met het afscheid. Zo sneu ;(
Maar hij heeft het er wel naar zijn zin hoor, dus wat dat betreft zit het gelukkig wel goed.
Mijn kleintje hangt gewoon erg aan me O+
Ik denk dat we Bram vanaf 3 naar school laten gaan. Hij is zo leergierig, misschien wel fijn als hij wat wordt uitgedaagd.
pi_152414286
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je weet dat er een meldplicht is wat betreft mazelen?
Is het ook echt door bloedtest vastgesteld?
Nee dat weet ik niet. Ik was wel van plan om de dokter te bellen maandag.

Ik zie het nu staan op de site van het rivm. Wel heeft ze een urine onderzoek gehad afgelopen maandag en heeft ze antibiotica meegekregen omdat er een blaasontsteking was gevonden. Nu was het maandag zo hectisch bij de huisarts (want eigenlijk waren ze niet open ivm dodenherdenking) dus ik wilde al bellen om te vragen of het wel een blaasontsteking was en of het kan dat het misschien van de mazelen kan komen. Ze heeft (op urine verlies na) eigenlijk verder geen symptonen van een blaasontsteking.

[ Bericht 29% gewijzigd door Tally op 08-05-2015 21:13:17 ]
pi_152415399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 14:42 schreef danic het volgende:

Qua eten en drinken zeiden ze een pakje sap en een liga. Waarom alleen water Zana? Niet dat water niet goed is hoor, maar wat sap moet toch ook kunnen?
Ik weet eigenlijk niet of het van de juf afkomt of van een medekleuter (de ene keer zegt hij zo en de volgende keer zegt hij zo),maar de eerste dag kreeg ik de fles plakkerig aan de buitenkant terug....ik wou graag een fles/ beker die makkelijk schoon te maken gaat en met een grotere opening en dan gaat er sneller iets overheen, ben dus blij dat het nu water wordt, dan heeft hij alleen maar natte kleren en geen plakkerige...thuis krijgt hij voornamelijk ook alleen maar iets te drinken met calorieën, omdat hij altijd een slechte eter was...maar ja, water is natuurlijk ook goed/ beter. Woensdag is fruitdag en anders alleen maar gezonde dingen...weet ook niet, welke koekjes dan wel mogen of niet...
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:44:01 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152415560
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zie het nu staan op de site van het rivm. Wel heeft ze een urine onderzoek gehad afgelopen maandag en heeft ze antibiotica meegekregen omdat er een blaasontsteking was gevonden. Nu was het maandag zo hectisch bij de huisarts (want eigenlijk waren ze niet open ivm dodenherdenking) dus ik wilde al bellen om te vragen of het wel een blaasontsteking was en of het kan dat het misschien van de mazelen kan komen. Ze heeft (op urine verlies na) eigenlijk verder geen symptonen van een blaasontsteking.
Bij ons werd het vrij serieus genomen toen een huisarts dacht dat jen mazelen had. Die moest het melden, ik met kind naar de ggd, bloed afnemen. De hele bende.
Bleek toen "gewoon" 5e ziekte. Dus zelfs huisartsen hebben het wel eens fout qua vlekken en koorts...
Als ze geent zijn is de kans op mazelen echt nihil. Tenzij je echt heel toevallig 2 non responders hebt.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:47:22 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152415675
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:39 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of het van de juf afkomt of van een medekleuter (de ene keer zegt hij zo en de volgende keer zegt hij zo),maar de eerste dag kreeg ik de fles plakkerig aan de buitenkant terug....ik wou graag een fles/ beker die makkelijk schoon te maken gaat en met een grotere opening en dan gaat er sneller iets overheen, ben dus blij dat het nu water wordt, dan heeft hij alleen maar natte kleren en geen plakkerige...thuis krijgt hij voornamelijk ook alleen maar iets te drinken met calorieën, omdat hij altijd een slechte eter was...maar ja, water is natuurlijk ook goed/ beter. Woensdag is fruitdag en anders alleen maar gezonde dingen...weet ook niet, welke koekjes dan wel mogen of niet...
Hier werd mij geadviseerd om het drinken bij bram te beperken als hij slecht at. Anders drinken ze de honger weg.
Leyla is een geval apart, die heeft coeliakie en een fikse groeiachterstand.
pi_152415826
Ticootje ik heb op mn werk een stapeltje recepten liggen van jamie oliver en uit het boek goed zoet deze krijgen onze coeliakie patienten, als je interesse hebt wil ik het best op sturen moet je mij even een pm doen. (Ik werk voor een kindermdl arts dus altijd op jacht voor leuke dingen voor deze patiëntengroep)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:52:49 #131
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152415863
Goeie Ticootje!

Met betrekking tot de mazelen, maar ook wat betreft het eerder laten starten met school.

Raad eens wie er 10 minuten geleden op de stoep stond?
Hij had zelf zijn schoenen al aangetrokken en zijn tas gepakt "Mama toe, ikke mama dinken!" O+
Mijn kuikentje O+
pi_152416038
Oudste krijgt een beker ranja en fruit mee. Op woensdag krijgt ze een koekje en een pakje mee. Op vrijdag moet ze fruit mee naar school. Vrijdag fruitdag.

Jongste is flink ziek geweest. Nu is ie nog moe. Tis hard werken om m overdag wakker te houden. Maar als ie slaapt dan gaat t s nachts bal.
Hij gaat enorm hard qua spraak. Dinsdag komt de logo nog langs. Maar wil dr eigenlijk mee stoppen.
Hij kan alleen niks hebben vam zn zus. Tis constant drama tussen die 2. :X
*poef* nu is het weg
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:59:25 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152416098
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:51 schreef Goitske het volgende:
Ticootje ik heb op mn werk een stapeltje recepten liggen van jamie oliver en uit het boek goed zoet deze krijgen onze coeliakie patienten, als je interesse hebt wil ik het best op sturen moet je mij even een pm doen. (Ik werk voor een kindermdl arts dus altijd op jacht voor leuke dingen voor deze patiëntengroep)
Altijd interresse!!

Ik had van de week een gehaktschotel met rode pesto, uitjes en sperziebonen met aardappelpuree met roomkaas.
Echt erg lekker.

En we eten erg vaak pasta.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:00:57 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152416155
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Oudste krijgt een beker ranja en fruit mee. Op woensdag krijgt ze een koekje en een pakje mee. Op vrijdag moet ze fruit mee naar school. Vrijdag fruitdag.

Jongste is flink ziek geweest. Nu is ie nog moe. Tis hard werken om m overdag wakker te houden. Maar als ie slaapt dan gaat t s nachts bal.
Hij gaat enorm hard qua spraak. Dinsdag komt de logo nog langs. Maar wil dr eigenlijk mee stoppen.
Hij kan alleen niks hebben vam zn zus. Tis constant drama tussen die 2. :X
Ik heb dat momenteel met 3.
En ligt vooral aan het feit dat jen en bram dikke mik zijn en leyla erbuiten valt.
pi_152416270
Ik heb ze op dit moment t liefst niet meer op dezelfde verdieping spelend. Luuk gilt bij alles MIJ!! mijn papa, mijn bus, mijn boom, mijn koe.
*poef* nu is het weg
pi_152416312
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Altijd interresse!!

Ik had van de week een gehaktschotel met rode pesto, uitjes en sperziebonen met aardappelpuree met roomkaas.
Echt erg lekker.

En we eten erg vaak pasta.
Het boek goed zoet zo uit mn hoofd iets van 70% van de recepten glutenvrij! En ik zag bij de bruna het blad glutenvrij liggen is niet van de coeliakie vereniging
http://www.deglutenvrijeman.nl/review-magazine-glutenvrij/
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:07:42 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152416378
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb ze op dit moment t liefst niet meer op dezelfde verdieping spelend. Luuk gilt bij alles MIJ!! mijn papa, mijn bus, mijn boom, mijn koe.
Wij hebben nu de regel, niet met zn 3 op 1 bank.
Jen is vooral van het uitlokken, leyla is een watje en gilt om het minste als een speenvarkentje en dan staat bram erbij te roepen "kappen leyla, niet janken!!" .

Oh en dit hebben we eind van het jaar 2700 km op de achterbank. Joy!
pi_152416465
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij ons werd het vrij serieus genomen toen een huisarts dacht dat jen mazelen had. Die moest het melden, ik met kind naar de ggd, bloed afnemen. De hele bende.
Bleek toen "gewoon" 5e ziekte. Dus zelfs huisartsen hebben het wel eens fout qua vlekken en koorts...
Als ze geent zijn is de kans op mazelen echt nihil. Tenzij je echt heel toevallig 2 non responders hebt.
Mijn zusje was wel ingeent en die heeft kantje boort gelegen. Dus mij zou het allemaal niets verbazen. Ik bel maandag de huisarts en ik vraag gewoon wat te doen.
pi_152416467
Jeetje Tally. Beterschap voor je meiden :*

Kersjes, hoe lief dat hij dat zei. Smelt gewoon O+

KJ, super dat het zo goed gaat met het praten. Minder dat het niet zo botert tussen hem en zijn zus momenteel :*
pi_152416682
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij hebben nu de regel, niet met zn 3 op 1 bank.
Jen is vooral van het uitlokken, leyla is een watje en gilt om het minste als een speenvarkentje en dan staat bram erbij te roepen "kappen leyla, niet janken!!" .

Oh en dit hebben we eind van het jaar 2700 km op de achterbank. Joy!
Hier gaat op lange stukken een van de twee voorin. Das dan wel weer drama als die weer naar achter moet.

Over drama gesproken. Luuk heeft vanmorgen anderhalf uur gedreind omdat ie een t-shirt met korte mouwen aanhad. Hij trok een romper lange mouwen uit de wasmand. Probeerde m aan te trekken. Maar hij moet hier ff doorheen. Hij vindt veranderingen wat lastig.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 9 mei 2015 @ 00:10:46 #141
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_152420553
Had ie t niet gewoon koud?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 06:54:59 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152424373
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:17 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Hier gaat op lange stukken een van de twee voorin. Das dan wel weer drama als die weer naar achter moet.

Over drama gesproken. Luuk heeft vanmorgen anderhalf uur gedreind omdat ie een t-shirt met korte mouwen aanhad. Hij trok een romper lange mouwen uit de wasmand. Probeerde m aan te trekken. Maar hij moet hier ff doorheen. Hij vindt veranderingen wat lastig.
Hier kiezen alle kinderen zelf hun kleding. Bram woont in zn cars truien.
pi_152424625
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:10 schreef PureEvil het volgende:
Had ie t niet gewoon koud?
Nee, want t was niet koud in huis. Hij heeft t snel warm, net als zn vader. Vanmorgen waren de korte mouwen prima. Overgang winterjas naar zomerjas was ook lastig. Net als nieuwe schoenen, een andere slaapzak in bed. Hij heeft dus ook 3 dezelfde slaapzakken.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:49:09 #144
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152425327
Echt een gewoontediertje dus, die Luuk.

S. maakt het meestal niet zo uit wat voor kleding hij aan krijgt. De helft van de tijd is het toch niet te zien vanwege het Spiderman/Batman-pak dat eroverheen zit. En laten we vooral zijn collectie capes niet vergeten *O*
Ik vind het allemaal prima dat hij graag verkleed rondloopt. Behalve dan als hij per se zijn ridderhelm op wil als ik net zijn haar heb gedaan. Loopt hij daarna de hele dag met platte gelharen rond }:|
pi_152439922
Kwart voor 6 wakker worden en niet willen slapen in de middag doet het humeur van Riley en mij geen goed :X
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:54:23 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152440060
Bram slaapt bij ons nooit meer in de middag, maar vandaag werd hij zo onwijs vervelend en onredelijk boos bij een spelletje loco dat ik m mooi ff naar boven heb gebracht. En toen moest ik m zelfs wakker maken. Kinderen :D
pi_152442242
Omen komt me zoooo bekend voor! Jan wil ook niet slapen leggen hem nu ene dag wel andere dag niet smiddags in bed trekt hij het beter op... Maar ik ben onderhand bekaf!

Einde van de middag bij opa en oma op de bank
pi_152442437
Het was duidelijk dat eva behoorlijk last heeft/had van de spanning rondom haar verjaardag en school.
Vannacht had ze voor het eerst een ongelukje. Stond ik om 04.30 haar bed te verschonen :O
Vervolgens sliep mevrouw dus uit tot 10.00 :o

Maar de eerste visite zou tussen 11.30 en 12.00 komen en ik moest ook nog gebak halen. Dus ik kwam wel wat in tijdnood aangezien eva altijd aardig wat tijd nodig heeft om te acclimatiseren wanneer ze de slingers en cadeautjes ziet.

Uiteindelijk wilde Rosalie wel even alleen beneden filmpje kijken en het ik even geturbodoucht. En Eva heeft haar cadeautje pas opengemaakt nadat we het gebak hadden gehaald. Eerder wilde ze niet.
Ik vind dat zo sneu. Zodra er een papiertje omheen zit is het te spannend en durft ze niet meer. Geef haar maar gewoon het cadeautje zonder pakpapier. Vindt ze veel beter.

Morgen even een rustig dagje om lekker met haar cadeautjes te spelen en dan maandag naar school.
Spannund!!!
pi_152443399
Tico, die Bram :D

Goitske wat een lieve foto O+

Danic, wat zielig dat ze een cadeautje met papier net te spannend vindt. Klinkt verder wel als een geslaagde dag. En al een heuse kleuter O+
pi_152452130
Fijne Moederdag allemaal. Wat hebben jullie gekregen? Ik een tekening met foto van het kdv

zondag 10 mei 2015 @ 14:41:38 #151
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152458668
Fijne moederdag!
J. heeft op het KDV een bloemenvaasje beschilderd, en z'n papa heeft een waardebon voor een massage geregeld O+ En ik kreeg ontbijt op bed (nu dus ook croissantkruimels in bed ;))
pi_152458979

zondag 10 mei 2015 @ 15:41:42 #153
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152460462
Awww Goitske, wat schattig O+

Eind van de middag is tricky inderdaad, voor je het weet zijn ze zomaar weggedommeld :Z

Mijn Party-Hardy heeft gistermiddag een kwartiertje in de auto geslapen en verder de hele dag druk geweest.
Vanaf 19:00 waren we welkom op de verjaardag van schoonzus en we zouden blijven "zolang de kinderen het nog leuk en gezellig hebben."
Uiteindelijk zaten we pas om 23:10 in de auto, alleen maar omdat mijn vent moe was :+
Kleuter viel in slaap nog voordat we de straat uit waren gereden, maar S. bleef nog tot zeker 23:30 kletsen en zingen op de achterbank _O-

We zitten middenin een verbouwing thuis, dus we zijn blijven slapen in het huis van mijn ouders (die kwamen vandaag pas terug van vakantie).
Gewoon ontbijt aan tafel dus, maar wel zelfgemaakte cadeautjes O+
Van S. kreeg ik 3 setjes postpapier:

Weten jullie meteen ook hoe mijn kleintje heet ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Kersjes op 10-05-2015 15:48:07 ]
  zondag 10 mei 2015 @ 15:47:50 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152460710
Oh wat heerlijk zo lang met je kinderen naar een feestje Kersjes! O+

Mijn peutertje had op het kdv koffiefilters beschilderd, en daar hadden ze een bloem van gemaakt. Schattig. E kon zich alleen niet beheersen en kwam er donderdagochtend al mee aanzetten _O- O+

Oh en ze zit in een groeispurt denk ik, t kind eet me arm! :o Gisteren:
ontbijt = 3 boterhammen, 1/2 rijstwafel
lunch = 1 appel, 1 ei, 2 boterhammen
tussendoor = 2 bananen
avondeten = 2 pannenkoeken, yoghurt

:Y)
  zondag 10 mei 2015 @ 15:50:14 #155
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152460816
Haha, logisch E!
Zo'n mooi ingepakt pakje (toch?) voor de liefste mama... Dat wil je toch meteen cadeau geven?

En whoahh voor de groeispurt :Y)
  zondag 10 mei 2015 @ 15:53:40 #156
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152460963
En ja, ik vind het ook wel prettig dat mijn jongens 's avonds meestal nog gezellig zijn.
Nou eten we hier doordeweeks nooit voor 19:00 uur (dan komt mijn man pas thuis) en ligt zeker S. doorgaans laat in bed (21:30 is vrij normaal).
Taferelen van kinderen die om 17:30 al aan het avondeten zitten zodat ze om 18:30 naar boven kunnen zul je hier niet zien. Maar die van mij worden dan ook niet voor dag en dauw wakker 's morgens.
  zondag 10 mei 2015 @ 16:06:01 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152461414
Same here, wij eten tussen 18:00 en 19:00, en E gaat tussen 20:00 en 21:00 naar bed. En ligt dan tegenwoordig nog rustig 3 kwartier te kletsen :')

Het kind lijkt op haar moeder..... avondmens pur sang.

Al zou ik het best fijn vinden als ze iets vroeger naar bed ging hoor, ik vind mijn 'eigen' avond zo best kort soms
  zondag 10 mei 2015 @ 16:16:46 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152461756
Hier dus wel om 17.30 aan tafel. Dan maar zonder papa. Later trekken ze hier echt niet. En ik eigenlijk ook niet :X
  zondag 10 mei 2015 @ 16:18:31 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152461820
Leuk om weer wat oudgedienden hier weer te treffen en de verhalen te lezen! En mooie moetendagknutsels. M heeft ook geknutseld op het kdv. Meiden laten het alweer afweten. Maar voor volgend jaar verwacht ik veel ;)
pi_152462526
Hier eten we rond 17.00 uur. Rond 18.30 ligt ze op bed. Tegenwoordig is ze wel heel vroeg wakker helaas. Maar later naar bed helpt niet

Zeker leuk dat er weer zo een gepost wordt O+

Vandaag een gezellige dag gehad. Naar het park geweest. Naar de speeltuin. En nu eten we pizza. Riley niet. Die lust dat niet. Die krijgt eitjes :)
  zondag 10 mei 2015 @ 16:50:22 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152462663
Wij hebben de kinderen eigenlijk altijd om 19 op bed. Moe of niet.

Maar nu naar de zomervakantie toe gaan we het avondeten iets meer rekken.
pi_152463527
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:18 schreef Kyara het volgende:
Leuk om weer wat oudgedienden hier weer te treffen en de verhalen te lezen! En mooie moetendagknutsels. M heeft ook geknutseld op het kdv. Meiden laten het alweer afweten. Maar voor volgend jaar verwacht ik veel ;)
Bewuste typo? ;)
Wij zijn vanmiddag zomaar een eindje wezen fietsen, kwamen in de buurt van het vliegveld uit, dus hebben daar even heerlijk op het panoramaterras rondgehangen. En op de terugweg nog omgereden langs een leuke kinderboerderij waar Lars en Femke heerlijk rondgescharreld hebben. Super, zo'n moederdag! (Ook al had ik beide kinderen op mijn slagschip en moest ik dus best hard trappen enzo ;) )
Geen middagdutje voor Femke dus, dus ik heb me nu maar even voor een uurtje teruggetrokken op zolder... zonder mij in de buurt op dit soort momenten is ze toch een stuk gezelliger, ondanks moederdag ;)
  zondag 10 mei 2015 @ 17:31:07 #163
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152463957
Hihi, die (al dan niet bewuste) typo van Kyara :P

Maar Kyara, eten jij en je man doordeweeks dan echt nooit samen?

En die korte avonden, tja...
Wat dat betreft kan ik soms best jaloers zijn op ouders die vanaf 'n uur of half 8 de avond voor zich alleen hebben. Maar het is zoals het is. Dit is zo gegroeid door onze werktijden en eigenlijk altijd zo gebleven.

Heerlijk he, dat warme weer en die uitstapjes buiten de deur.
En dat allemaal met ZON *O*
pi_152465441
Kersjes, hoe gaat dat met jouw schoolgaande kinderen? Redden die het ook goed op weinig slaap? Of slapen ze doordeweek eerder?

Shandaly, gezellige Moederdag O+
  zondag 10 mei 2015 @ 19:05:19 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152465980
Zo dus. Plof!
3 kinderen afgemat op het strand.

Alledrie een lekkere kleur op de snoet.
  zondag 10 mei 2015 @ 19:09:57 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152466076
pi_152466185
Wat een leuk ventje is B toch O+
  zondag 10 mei 2015 @ 19:18:19 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152466342
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:13 schreef Omentielvo het volgende:
Wat een leuk ventje is B toch O+
Ja hij doet iets met mensen. We horen het heel erg vaak. Zn lach is <3 en hij is enorm spontaan en ongeremd.
pi_152466362
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:53 schreef Kersjes het volgende:
En ja, ik vind het ook wel prettig dat mijn jongens 's avonds meestal nog gezellig zijn.
Nou eten we hier doordeweeks nooit voor 19:00 uur (dan komt mijn man pas thuis) en ligt zeker S. doorgaans laat in bed (21:30 is vrij normaal).
Taferelen van kinderen die om 17:30 al aan het avondeten zitten zodat ze om 18:30 naar boven kunnen zul je hier niet zien. Maar die van mij worden dan ook niet voor dag en dauw wakker 's morgens.
Voor mij wel eens "fijn" om te lezen dit.

Ik werk tot 18 (wat vaak uitloopt tot 18:30) mijn man haalt Luc op bij het KDV om 17:55 (18h sluiten ze) Wij zitten ons al af te vragen hoe we dit straks eens gaan doen als Luc straks naar school gaat en s avonds warm moet eten (hij eet nu tussen de middag warm @ KDV)
Luc is ook een langslaper vaak tussen 8:30 & 9:30 ergens wakker O+

Maar eens zien hoe dat straks gaat als hij naar school gaat. En ook hoe laat wij dan gaan avond eten enzo. Om nu alleen met zijn allen warm te eten op vrijdag(mijn vrije dag), zaterdag & zondag is ook zo wat. Naja hopelijk kunnen we rond 19h warm eten & Luc rond 20h naar bed en houdt hij dat gewoon vol O-)
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 10 mei 2015 @ 19:23:55 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152466518
Wij hebben een voordeel dat we niet hoeven te halen van het kdv en als ik mn gastouder vraag zet ze het eten al klaar om op te zetten. Ik ben meestal rond 17:30 thuis en dan is het een kwestie van vuur aan. J is om 18 thuis en dan meteen aan tafel en daarna meteen de bed ridel.
Ik hecht enorm aan mn eigen avond in alle rust zonder kinderen. En ik vind het erg belangrijk dat mn kinderen voldoende rust krijgen.
  zondag 10 mei 2015 @ 19:24:27 #171
244125 laziness
pi_152466531
Mijn vierjarige gaat om 20:00-20:30uur naar bed. En dan is hij rond 7:15uur weer wakker.
Eerder naar bed resulteert in wakker om 06:00uur en dat hoeft van mij niet :P
Gaat ook samen met school prima.
Eten gebeurt zo rond 18:00-18:30uur hier.
Hij is altijd een kind geweest dat minder sliep dan de gemiddeldes. Als baby al.
pi_152466669
Wij eten doordeweeks ook niet met z'n 3en. Billie en ik eten rond 17:15 en ligt ook om 19:00 in bed. Soms ziet ie z'n vader nog, dan lezen ze samen nog een verhaaltje. Maar soms ook niet.
pi_152470136
Wij vinden met zijn allen eten echt de bom. Mijn man heeft zelfs zijn werktijden aangepast om dat mogelijk te maken ;) En hier begint de dag tegenwoordig tussen 5 en 6, ongeacht hoe laat hij naar bed toe ging de avond ervoor. Maar heej, hij slaapt snachts soort van bijna door, dus wij klagen niet! oO<
  zondag 10 mei 2015 @ 21:14:24 #174
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152470548
Onze dag begint voor iedereen 6:15. Wij vinden met zn allen ontbijt namelijk ook belangrijk.
Wij vertrekken beiden om 7:30, zo hebben we dus in de ochtend lekker de tijd met zn allen.
  zondag 10 mei 2015 @ 21:20:15 #175
244125 laziness
pi_152470754
Wij ontbijten ook maar dan pas om 07:30uur.
We hoeven niet zo vroeg de deur uit :s)
  zondag 10 mei 2015 @ 21:23:37 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152470861
Hier ook altijd met zn drieën ontbijt en avondeten, maar dat is geheel dankzij onze onregelmatige roosters. Vriend kan meestal op zn werk verschijnen wanneer het hem uitkomt, dus we timen onze dag zo'n beetje op mijn rooster, en hij brengt E naar het kdv. En dan ben ik meestal aan het koken als hij 's avonds weer thuiskomt.
  zondag 10 mei 2015 @ 21:46:15 #177
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152471722
Strand O+

Omen, ook de 2 groten (bijna 8 en 5 jaar oud) hebben relatief weinig slaap nodig. Ook als baby's al, net als bij Laziness.
Doordeweeks moet ik ze meestal om 7:30 wakker maken, dat gaat niet altijd even soepeltjes, maar in het weekend komen ze meestal om 7 uur al vragen of ze TV mogen kijken :')
We proberen er voor te zorgen dat ze zo rond 20:45 in bed liggen. Dan leest M. ze nog even voor en ga ik met S. naar beneden.

S. is de jongste, maar gaat het laatst naar bed. Hij heeft het echt nog nodig om 's avonds bij me te liggen clusteren en de dag door te nemen. Ook even wat quality time met M. zodra hij weer beneden komt. Kletsen, spelen, boekjes lezen...
De ene keer gaat hij om 21:15 naar boven, maar soms pas om 22:00 uur. Ligt er aan hoe moe hij is.
Meestal horen we hem over de babyfoon nog een tijdje zingen in bed, of spelen met zijn knuffels.

Voor ons werkt dit.
Niet naar de klok kijken, maar naar het kind zelf. Naar mijn mening en in onze situatie is het veel fijner om naar bed te gaan omdat je moe bent, in plaats van "want de klok zegt dat het moet". Net als eten: Soms heeft S. als we om 8:20 de deur uit gaan om zijn broers naar school te brengen als 2 boterhammen op, maar soms wil hij nog niet eten en doet hij dat pas om 9:30.

Zelf kon ik vroeger heel slecht ontbijten. Alsof mijn keel nog dicht zat. Van mijn moeder mocht ik absoluut niet naar school zonder gegeten te hebben, en dat was el-ke ochtend strijd :{
Heb me altijd voorgenomen dat zelf anders te doen en meer te kijken naar de behoeften van mijn kind op dat moment, en daar rekening mee te houden.

Maar nogmaals:
Dit werkt voor ons gezin fijn. Kan me voorstellen dat anderen gillend gek worden bij het idee al :D
  zondag 10 mei 2015 @ 21:48:29 #178
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152471803
M. gaat elke ochtend om 6:10 naar zijn werk.
Samen ontbijten zit er dan ook niet in, maar juist daarom vind ik het belangrijk dat ze in ieder geval 's avonds nog even wat tijd hebben met hun vader.
pi_152471840
Ik moet aanwezig zijn van 08:00 tot 17:00 maar ben er om 07:45 en moet om 07:10 de deur uit.

Samen ontbijten hier dus niet avondeten wel. De meiden liggen tussen 19:00 en 19:30 in bed. Om 06:00 zijn we up and running.

Morgen weer na 2wk vrij dat gaat zwaar worden
pi_152471949
I. lag een tijdlang pas rond 21.00 of 21.30 uur op bed. Dat vonden we in de zomer niet zo erg (lekker lang genieten van de buitenlucht, nog even naar het strand, etc), maar in de winter toch minder fijn, gevoelsmatig. Toen hebben we zijn middagslaapje eruit gehaald en sindsdien ligt hij rond 19.30 te slapen. Rond 18.45 gaan we naar boven, 19 uur als hij niet onder de douche hoeft. Als hij 15 min per ongeluk slaapt in de auto, merken we al verschil met naar bed gaan 's avonds. Veel meer gedoe en drama. Volgens mij staat elk kwartier slapen overdag gelijk aan 45 min later in bed :P.

Mijn moederdagcadeautje was een zelfbeschilderd en bestickerd doosje. En een ontbijt van American pancakes O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152472208
Wij zijn dus van die gezegende mensen die rond 19.45 beneden zitten. Rosalie d'r klok staat heel scherp om 07.15 afgesteld, Eva wisselt nog wel eens.
Vanmorgen dus andersom, slaapt Rosalie eindelijk tot 08.00, is Eva om 07.00 wakker.

Geen ontbijt op bed voor mij want vriend heeft dagdienst en moet dan om 06.00 de deur al uit. Mijn cadeautjes mocht ik zelf pakken: "op de bovenste plank in de garage mama, bij papa zijn gereedschap :D
Ze hadden op de psz allebei een kartonnen map geknutseld met een pijpenrager als handvat en een klittenbandje als sluiting. Erin nog een mooie geknutselde bloem O+
's Middags kreeg ik nog een hangertje met de letter R gegraveerd voor aan mijn ketting. Die droeg ik niet meer omdat ik alleen een hangertje van Eva had. Dus nu is het weer compleet.

We zullen vanaf morgen een nieuw ritme krijgen, met meer wekkers. Voor het eerst breng ik Eva morgen naar school. Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden!
  zondag 10 mei 2015 @ 22:04:15 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152472574
Spannend Danic!
Je kleine meisje als schoolkind O+
pi_152472681
Hier ook Phaidra, kwartiertje slapen in de auto en hij wil 's avonds echt niet slapen. Maar zonder middagslaap is hij zo moe aan het eind van de dag dat zijn humeur er niet beter op wordt.... :X

Wij eten om 18 uur, eerder red ik niet want ik werk tot 17 uur. Ik bedenk wel altijd gerechten op kdv-dagen die in een kwartier klaar zijn. Mijn lief probeert 1 avond mee te eten, de andere twee avonden is ze vaak later, helaas. M gaat tussen 20 en 20.30 naar bed.

Mijn moederdagcadeau was, naast een plantje met beschilderd potje O+ , een hartverzakking; kind stuiterde zo de trap af vanmorgen :'( Behoorlijk hoog, met een draai erin want hij landde head first. ;( geen tekenen van een hersenschudding gelukkig en daarna lekker op de hei gespeeld (mooi O+ ), maar damn, ik stond wel mee te huilen, wat een naar gezicht :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 10-05-2015 22:20:09 ]
pi_152472982
Wakker worden is hier de laatste weken al om 6 uur. Maar ook dat gaat in fases. Net als LE zijn we maar wat blij dat er geregeld doorgeslapen wordt (helft van de nachten denk ik) sinds maart ongeveer. Als hij wel wakker wordt, slaapt hij vaak wat langer door in de ochtend, maar wat ik nou liever heb??

Danic en fr, ik heb jullie nog helemaal niet gefeliciteerd met jullie grote dames! :@ 4 jaar, wat een mijlpaal! Succes met de eerste schooldag :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152473115
Ik heb al een tijdje een nieuw account klaar staan en ik dacht zijn 2de verjaardag is een mooi moment om weer wat in te stromen

Dat is me niet gelukt maar moederdag ook een goed moment
Plus ik kan nog een paar dagen over mijn
beide L kindjes mee praten!

Ik heb nog lang niet alles terug gelezen, maar wat een schrik club soda
en danic veel plezier voor je meisje op school
en bij fr ook morgen?
En heel leuk om jullie moederdag cadeautjes te lezen!
pi_152473122
CS, nee!! Dat is zeker schrikken! :X Fijn dat hij er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 10 mei 2015 @ 23:10:01 #187
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152475869
Clubsoda, wat een schrik :o
En nu? Wekadvies? Of was dat nou achterhaald :?

Hoi 2L.
Kennen we elkaar?
pi_152476506
Jeetje Clubsoda dat is schrikken! Gelukkig liep het goed af.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152480425
Cs wat een schrik.
2l welkom ken ik je al?

Ean gaat vandaag hele dagen naar school. Ik stond net op de trap om 06:10 en hoorde mama ik ben wakker. D'r mond is nog niet dicht geweest spannend voor d'r.

En nu ga ik werken en zie haar pas laat weer :'(
pi_152480819
Leuk om te lezen over die verschillende avondroutines en slaaptijden. O+
Ik ben ook zo blij hoe het bij mij gaat. De avond voor mezelf geniet ik enorm van. O+

2L, welkom. Ken ik je al?

CS, wat een schrik zeg :*
pi_152482955
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 07:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Cs wat een schrik.
2l welkom ken ik je al?

Ean gaat vandaag hele dagen naar school. Ik stond net op de trap om 06:10 en hoorde mama ik ben wakker. D'r mond is nog niet dicht geweest spannend voor d'r.

En nu ga ik werken en zie haar pas laat weer :'(
Wat een verschil met Eva :D
Die heb ik om 07.15 uit haar bed gehaald. Ze was niet wakker te krijgen. Maar uiteindelijk was ze net op tijd klaar. Rosalie was om 07.45 wakker en was nog sneller klaar :D

Tot in de gang van school Ging het goed. Eenmaal op haar stoel was het brullen en klampte ze zich aan me vast. Niet leuk en helemaal over dr toeren.
Ik heb nog even op de gang naar haar zitten kijken. Ze zat heel sip om zich heen te kijken. Ik had het zelf ook echt even moeilijk.
De juf was heel lief en heeft zich over haar ontfermd.
Gelukkig zitten er 2 meisjes in haar klas die ze al kent van de psz dus ik hoop dat dat helpt. Daar speelde ze altijd graag mee samen.

Ik ben nog niet gebeld door school dus het zal wel goed gaan.

Ben benieuwd hoe ze het zelf ervaart en wat ze vanmiddag verteld.

CS wat een schrik!! Je bent instant grijs denk ik :o
Eva is 1x achterover van de trap gegaan en zij was pas halverwege en dat vond ik al vreselijk om te zien.

2L ben je een bekende??
  maandag 11 mei 2015 @ 10:44:42 #192
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152483463
Oei CS, dat is niet zo fijn om te zien! Snap dat je hart ook een duik heeft genomen!

Grappig die bedtijden, dacht dat ik een laatslaper had :D Bij ons wel heel wisselend trouwens. Maar hoe laat ze ook in bed ligt, tussen half 7 en 7 is ze wakker. En dan heb ik dus liever dat ze er eerder in ligt,zodat we nog wat aan de avond hebben.

Spannende tijden FR en Danic. Wat naar dat je haar zo hebt moeten achter laten :* Zal vast goed komen.
pi_152485407
Ah Eva wat sneu als ze het lastig vinden he.

Ean heeft het geluk in een kleine groep te zitten dat scheelt heel erg.
pi_152486826
Wat spannend Danic! Die zal wel helemaal gesloopt zijn als ze straks thuis komt. Ik hoop dat ze toch een beetje een leuke dag heeft gehad, ondanks dat ze vanochtend zo sip was.

Ik moet dit even met jullie delen hoor. Sinds een paar dagen zijn de peuterbuien hier in alle hevigheid begonnen. Nou was ze al moe, want om 6 uur wakker, dus dan is sowieso niks goed. We hebben vanochtend gevingerverfd en daarna wilde ze alleen maar op de bank zitten en " tiesie kijke". Nouja, dikke prima voor een keer. We hebben lekker vroeg geluncht, maar ze wilde echt nog niet naar bed hoor. "ISA NEE BEDJE WAAAAHHHH". Nou ok, ook goed, op onze maandagen maak ik me niet meer zo snel ergens druk om dus ik ben lekker met de ipad naast haar op de bank gedoken, maar het was ineens zo stil :D Ze is echt nog nooit zomaar ergens in slaap gevallen :D

Sarcasme. Herken het.
pi_152487013
Aaw... wat schattig!
Toevallig hadden ml en ik het daar gister nog over. Dat Femke dat ook nog nooit gedaan heeft, zomaar ergens in slaap vallen. Lars kon dat wel... in de kinderstoel tijdens het eten, op schoot, op de bank,.. overal! Maar wie weet, misschien geeft zij zich ook nog wel eens buiten bed over aan slaap O+

Eerste schooldagen voor Eva en Ean! Spannende tijden! Maar wel een relaxte tijd nu... 2,5e dag school en alweer een superlang weekend :)

Dat zijn toch minder leuke moederdagcadeautejs, CS, hartverzakkingen! Bah! Hoe is het nu?

quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:14 schreef 2L het volgende:
Ik heb al een tijdje een nieuw account klaar staan en ik dacht zijn 2de verjaardag is een mooi moment om weer wat in te stromen

Dat is me niet gelukt maar moederdag ook een goed moment
Plus ik kan nog een paar dagen over mijn
beide L kindjes mee praten!
Dat klinkt alsof we je zouden moeten kunnen kennen...
* Shandaly zet speurneus op
pi_152489616
Spirit, wat een lieve foto O+
Riley slaapt ook niet zomaar ergens. Uitzondering was op schoot tijdens haar ziek zijn, maar verder alleen in bed. Ik hoop ook wel dat zij zich eens overgeeft om buiten haar bed te slapen terwijl ze beter is

Shandaly zoekse. Laat het ons weten :D
pi_152490036
Ja jullie kennen me al
draakje it is

Mijn meisjes L wordt vrijdag 5 en vooral bij haar schreef ik aktief mee
mn jongetjes L is in januari 2 geworden
pi_152490141
Hopelijk heeft eva het naar haar zin gehad op school

spirit ondanks de driftbui wel een schattige foto

en fr wat was je meisje op tijd wakker! Benieuwd naar de verhalen als je haar weer ziet
pi_152494761
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:50 schreef 2L het volgende:
Ja jullie kennen me al
draakje it is

Mijn meisjes L wordt vrijdag 5 en vooral bij haar schreef ik aktief mee
mn jongetjes L is in januari 2 geworden
Je username is in ieder geval een heel stuk makkelijker geworden! ^O^
Welkom terug!!
  maandag 11 mei 2015 @ 17:25:42 #200
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152495205
2L, nu snap ik je naam ook!
Leuk dat je er ook weer bent :)

Wat schattig Spirit!
Eens moet de eerste keer zijn he ;)

Zo sneu, die kleintjes die nog zo moeten wennen aan het naar school gaan...
Ooit wordt het beter. Serieus, ik ken weinig 8e groepers die nog huilen bij het afscheid 's ochtends!
pi_152495253
Welkom back dracu.

Ean en sac zijn altijd vroeg wakker. D'r eerste schooldag zit erop. Ze is enthousiast maar wel moe nu.
pi_152500510
Djenna is me er ook eentje.

Vandaag voor het eerst naar de nieuwe gastouder (topwijf overigens!).
Ging daar een meiske van een jaar of 4 naar de wc. Gaat Djenna mee .. geeft ze aan dat ze ook moet plassen. Hup luier uit, hup Djenna op de grote wc. Piest ze daar zo aan :o
Ik bedoel .. vreemde omgeving, wennen enzo? :? En thuis verrekt ze het natuurlijk :+
Nou ja, stimuleren en complimenteren. Komt vanzelf wel is me inmiddels duidelijk geworden ^O^

Dracu wb! :s)

Haha Spirit :D
Djenna ook altijd .. bennie moe bennie moe! Totdat je der in bed knikkert en ze binnen 2 seconden vertrokken is :Z .... 'Bennie moe' :+

CS :X .. de horror! Gelukkig lijkt het mee te vallen.
pi_152500728
Misschien juist vanwege die vreemde omgeving, Twinkle. Dan is alles al anders, en kan dat er ook nog wel bij ofzo? ;)
pi_152502311
Eva heeft 5 minuutjes gehuild en daarna ging het hartstikke goed O+
Met brooddeeg werken vond ze geweldig. Thuis vertelde ze dat ze ook een puzzel had gemaakt van een bakker die een taart bakt. "Zonder andere kindjes mama, dat kan ik wel zelf".
Druif.
pi_152504233
Goed gedaan djenna!

En hoe fijn danic! Brood deeg op school is ook een tof begin!
pi_152514649
Twinkle, wat goed van Djenna *O*

2L, goede username

Danic, super dat het zo goed ging. Hoe ging het vandaag?

Gisteren zagen we een vogeltje op de grond, dat (hopelijk) vliegles kreeg. Riley was helemaal onder de indruk

dinsdag 12 mei 2015 @ 16:03:55 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152526802
:W ik haak ook weer even aan. Zoals gezegd, leuk om weer oude bekenden terug te zien! O+
Die typo was niet eens bewust :D _O-

Kersjes, ik eet doordeweeks altijd samen met mijn man, de kinderen eten eerder. Nu was het tot voor kort sowieso al heel lastig om samen te eten omdat ze gewoonweg nog teveel hulp nodig hadden waardoor je niet aan je eigen eten toe komt. Nu is dat minder dus we proberen in het weekend nu wel samen te eten. Doordeweeks is mijn man gewoon te laat thuis, dat trekken ze echt niet. De koek is hier echt wel op om 19.00 uur (en niet alleen bij de kinderen :X ). Samen ontbijten doen ze ook al niet. Als ik eindelijk de laatste boterham gesmeerd heb, wil de eerste nog meer (hier ook bootwerkers LB). En mijn man gaat s ochtends om half 7 de deur uit en dan slapen wij meestal nog.

Hier trouwens veelslapers, ze slapen van 19.00 - 08.00 (soms wat korter, soms wat langer). Wat dat betreft zal het wel even wennen zijn als M straks naar school gaat en iedereen vroeg op moet.

Verder zijn we nu net terug van een weekend Berlijn. Een citytrip met 3 kinderen :D We hebben dan ook weinig gezien maar hopelijk gaan we volgend jaar nog een keer terug en dan hebben we al een heleboel leuke ideeën.

Plaatje bij het praatje:
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:13:47 #208
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152533484
Maakt jouw man lange dagen dan Kyara, poeh.
Op mijn werkdagen eten we ook vaak laat, half 7 thuis en aanschuiven dus. Mijn vrije dagen eten we tussen 17 en 17.30 zo ongeveer.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 20:15:41 #209
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152536193
Wat lijkt m ook op zijn zusjes Kyara...
En lange dagen met die kleintjes voor jou.

We eten hier meestal rond half 6/6 uur. Maar Daan doet ook net zo moeilijk als het eens later wordt.
Afgelopen weekend met mijn ouders en zusje en gezin weg geweest. Met 6 volwassenen en 5 jongens (7,6,4,3&2) hadden we een gezellige kudde.
Daan vliegt zo door de ballenbak, deed vrolijk mee met de peutergym, heeft lekker gestuiterd op de trampoline en leuk gespeeld met zijn "kleine" neefje. Die 2 kunnen de boel wel goed op stelten zetten. Mij oudste had ze ook al van de weg geplukt toen we even druk waren met uitpakken. Ze gingen op onderzoek uit ;)
pi_152537718
Wat heb je toch een leuke kindjes Kyara.
Volgens mij zijn jullie echt een leuk gezin. :)
pi_152539408
Wij eten tussen 18 en 18.30
Beide gaan om 19.30/45 naar boven
qua wakker worden scheelt het nogal, ligt er ook aan hoe vaak / lang ze wakker zijn snachts

leuk berlijn! Kan me voorstellen dat het met 3 kleintjes een heel georganiseer is!

En riley zo lief geïnteresseerd
pi_152540533
Kyara, leuke foto's O+

Deepfreeze, klinkt als een geslaagd weekend O+

Vandaag had Riley het nog over het vogeltje. "Mama leert hem vliegen".
Zo had ik het haar gisteren ook uitgelegd O+
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:46:26 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152544643
Omen, wat een superlieve foto van Riley met dat vogeltje! O+! Twee piepkuuk'ns naast elkaar O+

En Kyara, die foto van je kindertjes bij die toffe Berlijnse graffitideur...... ik word er helemaal kriebelig van, zo'n foto wil ik ook met E! O+!
pi_152571884
Ik heb een nieuwe camera. Ik ben er erg blij mee O+

woensdag 13 mei 2015 @ 20:54:47 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152572155
Ohhhh ik ben ook erg blij met jouw nieuwe camera Omen! O+

Moet ook weer eens proberen om E er fatsoenlijk op te krijgen. Meestal fotografeer ik haar nu in een leuke setting ofzo, als ze in de salontafel is gekropen bijvoorbeeld :D maar portretjes zijn toch ook wel errrg mooi...
pi_152572246
O ik had dat smurfenshirt ook gezien bij H&M :D
Zo tof! :D

En een camera is echt wel een goede investering denk ik .. kijk dan :D
pi_152573110
Ik vind het zo belangrijk om samen te eten, dat is hier echt een gezinsmoment waar we allemaal van genieten. Ontbijten lukt niet altijd helaas ivm douchebeurten en opschieten, maar avondeten doen we als mogelijk altijd samen tussen 18:30 en 19:00. Isa's bedtijd is opgeschoven van 7 naar 8 uur en dat geeft ons zoveel meer ruimte. Zorgt er ook voor dat ze sochtends veel minder vaak om 6 uur wakker is :) Zo zie ik m'n kind tenminste nog even op mijn werkdagen. Gisteren kon ik gaar nog net een kus geven voor ze ging slapen. Ik haat dat soort dagen, dan mis ik haar zo..
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:24:50 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152573578
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:54 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh ik ben ook erg blij met jouw nieuwe camera Omen! O+

Moet ook weer eens proberen om E er fatsoenlijk op te krijgen. Meestal fotografeer ik haar nu in een leuke setting ofzo, als ze in de salontafel is gekropen bijvoorbeeld :D maar portretjes zijn toch ook wel errrg mooi...
Laat haar in een veld madeliefjes plukken of zo. Levert hele idyllische plaatjes op O+
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:25:25 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152573602
En mooie foto Omen! Goede investering!
pi_152573867
Avondeten doen we samen, dat wil zeggen, als mijn man of ik geen avond dienst hebben. maar diegene die wel thuis is, eet met de kinderen. Zo tussen 17.30 en 18.00 uur. Kinderen gaan tussen 18.15 en 18.30 naar boven en na t bad naar bed. Vooral om en om in bad, dat scheelt een avond ruzie.

Luuk slaapt weer dramatisch sus hadden we vorige week al t peuter bed in elkaar gezet. Nog wel met een grote rand. Maar hij ging rammen tegen de muur en was heel boos dat ie er zelf niet in kpn. Dus heb ik m vanmiddag omgedraaid hij vond t heel spannend, en ik eigenlijk ook wel.
:')
gelukkig had ik t matras van t ledikant er voor de zekerheid naast gelegd. Vrijdag bij de ikea maar een rekje halen.
*poef* nu is het weg
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:40:08 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152574318
Oh, ik moest even lachen KJ! Wat een heerlijke rode wangetjes heeft hij O+

Anouk is trouwens maar 2 keer uit bed gevallen. Misschien zonder slaapzak proberen? Heb het idee (totaal helemaal nergens op gebaseerd!) dat ze dan juist meer bewegingsvrijheid hebben en misschien de rand van het bed beter voelen? :?
pi_152574818
Heb ik al geprobeerd maar dat wil ie niet. Ons gewoontedier O+. In bed wil ie ook nog geen pyjama met korte mouwen. Ik heb m eindelijk zover dat ie geen pyjamabroek meer aan hoeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaatjejannie op 13-05-2015 21:59:36 ]
*poef* nu is het weg
pi_152574882
Ik moest trouwens ook lachen toen ik m zag liggen. Kon m gelukkig zo over leggen. Mn vriendje O+
*poef* nu is het weg
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:58:10 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152575280
Hij ziet er ook uit alsof hij gevloerd is ;) makkelijk over te tillen dus. Het was maar een gekke gedachte, lekker eigen willetje dus O+
pi_152578568
Haha kj wat schattig O+

Wellicht dat zon rekje wil helpen ja :Y . Hier hadden we in het begin inderdaad ook het ledikantmatras ernaast liggen .. just in case :s)
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:26:28 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152616595
Weer een nieuw peutermeisje! *O* *O* *O*

Welkom Shandaly! En gefeliciteerd met Femmetje!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:43:16 #227
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152617098
Hoi Shandaly en peuterdochter :W

Na veel twijfel, ga ik toch maar even juichen hier:
*O* Hij ging gisteren om 21;45 naar bed, en werd vanmorgen om 7 uur pas wakker *O*
Ik ben in shock!
Rond 'n uurtje of 5 ben ik gaan checken of hij het nog deed, maar daar werd hij gelukkig niet wakker van.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:58:44 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152617610
*O* wat fijn Kersjes!

Mijn meiden zijn heel bijdehand aan het worden. "ik vind boterhammetjes echt soooooooow niet lekker" :') Maar heel lief samen, ze vragen elkaar om hulp, bespreken in bed samen de dag en hebben aan een half woord genoeg om te begrijpen wat er is (wel handig, als er eentje op de grond ligt te gillen, kan ik de ander vragen wat er aan de hand is...)

M was altijd al bijdehand dus dat is ook onveranderd. In de auto, M merkt op dat de auto kapot is, papa schrikt een beetje.. "Rustig maar papa, het is niet dat er een wiel af is of zo" . Ook echt een grote broer, hij legt zijn zusjes alles uit en vertelt ook even wat wel en niet mag. :D
pi_152617778
Wat een heerlijk stel heb je toch Kyara. Ik lig echt dubbel van dat soort opmerkingen. Lekker droog ook :D

Kersjes *O* Hopelijk zet hij deze trend door!

Shandaly gefeliciteerd met je mooie peuter *O*
pi_152619529
Nieuwe peuter! :D

En wat zijn peuters toch leuk!
pi_152619663
Ja! Een nieuw peutertje! Stiekum was ik hier de laatste weken al aan het meeposten, maar vanaf vandaag ook legaal!
Twee jaar geleden was ik op dit moment bij de verloskundige voor het lootjestrekken voor een onderzoek... en vroeg ik haar of ik die avond wel nog mocht gaan zwemmen ;) Het mocht, maar dat zwembad heb ik niet meer gehaald...

pi_152621621
Welkom Shandaly *O*
pi_152622203
Welkom Shandaly!
*poef* nu is het weg
pi_152623038
Nohh die pasgeboren foto :D O+

Gefelicitaart met je grote kleine meisje *O*
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:53:32 #235
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152627301
Gefeliciteerd met je peuter Shandaly! *O*

Wij waren vanmiddag naar Dora in het theater. Anouk heeft het superleuk gehad. Beetje jammer dat de meet & greet alleen met Dora was, want giga druk dus. Wel gelukt, maar dat was vorig jaar beter met Elmo is jarig, daar kwamen ook Bert, Ernie en Tommie(drukte dus verspreid over 4 poppen) . Nu dus alleen Dora voor al die peuters...jammer. Maar evengoed een geslaagde middag! :)
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:36:51 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152639118
Aaaahh daar is t meisje met de lieve droopy eyes O+

Gefeliciteerd Shandaly!!
pi_152644428
Gefeliciteerd nog shandaly!
  zaterdag 16 mei 2015 @ 11:30:45 #238
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152645832
Welkom Shandaly!

Wij waren gisteren met J. in het spoorwegmuseum. Was al tijden gepland, maar ik heb nu geleerd eerst op de website te kijken voordat ik met mn ouders een datum prik. Het was dus Thomas (de trein) weekend, en zowat alle jongetjes tussen 2 en 7 jaar van Nederland wilden dat wel zien natuurlijk }:| Ok, lichtelijk overdreven, maar toch, DRUK!

Gelukkig waren we vroeg, en vond J. het echt geweldig. Hij durfde zelfs alleen in het kindertreintje O+
pi_152652821
Volgens mij heeft Femke gister best een leuke dag gehad... O+

De pop heeft al tig keer alle hoeken van de kamer gezien in d'r poppenbuggy. De kralenkettingen die we hebben gemaakt zijn vandaag al meegemoeten naar de supermarkt en de autogarage, en het snijfruit is ook al helemaal tot moes gesneden :) Ze vond haar cadeautjes iig hartstikke leuk O+
Morgen nog een klein feestje bij opa en oma, en is de hectische verjaardagenperiode hier gelukkig weer voorbij...
  zaterdag 16 mei 2015 @ 21:03:08 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152660430
Wat een leuke foto's Shandaly! Ziet er gezellig uit en fijn dat de cadeaus zo in de smaak vallen! O+

Leuk Susie! Wij gaan eind mei naar het peuterfestival, met 3 peuters (en oma, om toch 1 op 1 te zijn). Ben erg benieuwd hoe ze het vinden.

MM, :D dat zal inderdaad wel heel erg druk zijn geweest :D
  zaterdag 16 mei 2015 @ 21:35:49 #241
378192 -mandy-
I am who I am
pi_152661377
Welkom Shandaly!!!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_152661523
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 11:30 schreef mousemicky het volgende:
Welkom Shandaly!

Wij waren gisteren met J. in het spoorwegmuseum. Was al tijden gepland, maar ik heb nu geleerd eerst op de website te kijken voordat ik met mn ouders een datum prik. Het was dus Thomas (de trein) weekend, en zowat alle jongetjes tussen 2 en 7 jaar van Nederland wilden dat wel zien natuurlijk }:| Ok, lichtelijk overdreven, maar toch, DRUK!

Gelukkig waren we vroeg, en vond J. het echt geweldig. Hij durfde zelfs alleen in het kindertreintje O+
Haha, ik had diezelfde fout donderdag gemaakt :D gelukkig komen we er wel vaker dus we hebben t na 1-1,5 uur wel voor gezien verklaard.

Shandaly heeft een tweejarige zie ik, gefeliciteerd!
  zondag 17 mei 2015 @ 15:58:00 #243
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152679808
Nog gefeliciteerd en welkom Shandaly!

Jammer als het zo druk is in die theaters/musea/pretparken. Gelukkig weet Daan wel een plekje te bemachtigen als hij dat wil. Chris was altijd erg verlegen, dus die stond altijd achteraan bij ons te sippen.

Gisteren weer met Daan naar kleuterzwemles geweest (3-4,5 jarigen). Echt leuk om te zien dat hij best goed naar juf kan luisteren en de oefeningetjes probeert. Ze beginnen daar ook al met de schoolslag en crawls qua beenslag. Maar ook heerlijk spelen. Van de kant af springen in het water, zonder bandjes. Met ca 80 cm diep is dat best eng lijkt me, maar Daan springt erin en komt vlot genoeg weer boven. Onder de poortjes door duiken zag daan niet zo zitten en tilde hij de poortjes voor het gemak maar even op. Alleen later wilde hij onder het touw door (halverwege het bad) en probeerde het ook op te tillen. Jammer genoeg lag daar een dikke mat op. Dus de dappere dodo ging toch maar met zijn koppie onder water om onder dat touw door te komen.
Ik denk dat we na de zomervakantie wekelijks gaan, en dan kan hij met 4/4,5 mooi doorstromen naar de A-zwemles. Dan heeft hij een mooie basis al te pakken. En het is de helft van de prijs van zwemles, dus dat is mooi meegenomen :P
pi_152689989
Ik kom alvast een beetje om het hoekje spieken. Mijn dreumes is donderdag jarig en eigenlijk voelt ze echt al als een peuter, inclusief NEE en selluf doen :D
E.
pi_152698678
Deepfreeze klinkt leuk dat zwemmen!
En wat knap van hem!

Ik heb met meisje L veel baby peuter zwemmen gedaan
met jongetje L nu baby peuter survival, als hij 3 is en hij / wij het durven zou hij dan alleen naar de les gaan, in de zin van dan zijn de ouders niet bij, klinkt een beetje zoals jij omschreef verwacht ik
pi_152698695
Sparkling bijna dus!
  maandag 18 mei 2015 @ 00:24:10 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152701013
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik kom alvast een beetje om het hoekje spieken. Mijn dreumes is donderdag jarig en eigenlijk voelt ze echt al als een peuter, inclusief NEE en selluf doen :D
Idem hier, maar dan een donderdag later :+.

Vanmiddag nog een Grootsch Drama omdat ze even moest wachten tot ze haar appel terugkreeg (die we moesten afspoelen want ze had m onder de bank laten rollen).

:')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_152703214
Hehe, wat een onrecht toch ook in (bijna)peuterleventje he O+

Femke heeft weer wat nieuws ontdekt: "Nee Doeh!", wat betekent "Niet doen alsjeblieft"
en "Doeh!", wat staat voor "Zou je dat alsjeblieft voor mij willen doen?" Nu aan ons de schone taak wat het nu precies is dat we wel of niet moeten doen... En aangezien we dat meestal niet in één keer raden, horen we héél vaak "DOEH!!!" :')

Ik heb met beide kinderen baby/peuterzwemmen gedaan. Sterker nog, over 2 uurtjes ga ik weer met Femke het water in. Heerlijk! (Tenminste, als ik er eenmaal ben, vooraf denk ik vaak "waar ben ik toch weer aan begonnen?!") En vanmiddag mag Lars naar zwemles, yay...
  maandag 18 mei 2015 @ 07:45:27 #249
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152703303
Sparkling, heb je al leuke cadeautjes klaar staan?

Xcuz, het is me wat, wachten op een appel. Dat is toch ook een groot probleem';)

Shandaly, wel fijn als ze meer woordjes zou kunnen gebruiken. Dat maakt het raden toch wat makkelijker ;)

2L, ze noemen dit kleuterzwemmen. Met de ouders aan de kant/in de kantine.
Baby/peuter zwemmen heb ik niet gedaan. Het is nogal prijzig, en dan ga ik liever zo een uurtje of 2 zwemmen. Bij Chris was dat ook een drama. Al dat galmende geluid en drukke kinderen. Dat hebben we na 3 lessen voor gezien gehouden.
Het is het zo'n 8 euro de les maar als je een abonnement neemt is het 22 euro in een maand. Dat gaan we dus mooi doen na de zomervakantie..
(En de oudste is voor de zomer klaar met zwemles, dus ik ga gewoon door met Daan)

Vandaag weer het normale ritme in, grote broer weer naar school en Daan vanmiddag naar de PSZ. Kan ik gelijk die fisher price kassamunt terug geven die uit zijn broekzak kwam na het wassen :P
pi_152717396
Shandaly, nog gefeliciteerd :) Dat "niet doen" zegt Isa ook, heeeel vaak. En ze maakt er, om nog irritanter te zijn, "NIET DOEHOEHOEHOEHOEHOEHOEEEEENNNNN!!!" van :')

Oh mensen, weet je nog toen je zo'n pasgeboren popje had en dat je er he-le-maal verliefd op was? Dat gevoel ben ik best een tijdje kwijt geweest. Niet dat ik haar niet leuk vind hoor, want ze is gewoon awesome, maar ineens ben ik weer zoooo verliefd op m'n kind O+ ze is zo geweldig O+
Sarcasme. Herken het.
pi_152718425
Daarvoor moet ik toch wel erg diep in mijn geheugen graven momenteel... Alsof een zwemles met een sauna als wachtruimte en een dreumespeuter om te vermaken al niet irritant genoeg is, vond ik ook nog eens de auto terug met amper 20 cm speling aan de passagierskant. :( |:( Ik heb Femke via de andere kant in haar stoeltje moet frotten, want de deur ging echt niet ver genoeg open. Het kostte heel veel moeite om niet per ongeluk expres wat krassen in die auto te maken...
  maandag 18 mei 2015 @ 21:30:29 #252
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152729324
Shandaly, dat is niet zo best voor het humeur...

Spirit. Ik denk dat ik juist met de tijd steeds meer geniet van de kinderen. Samen met hun de wereld ontdekken en genieten van hun streken.
Nou had ik bij de eerste een pnd, dus dat was ook geen roze wolk. Nr2 was makkelijker, maar ik niet zo'n babymoeder, dat grote spul gaat me beter af..
pi_152729664
Persoonlijk vond ik de babyfase niet zoveel aan. Beetje makkelijk gezegd: reageren op huiltjes, BV's geven, luiers verschonen.
Ik kan niet zoveel met baby's..je moet ze maar een beetje in leven houden.. >:)

Als ze gaan praten wordt het al leuker.
En nu ze een peuter is, vind ik het geweldig! Die fantasie, samen dingen ondernemen, hele gesprekken samen, karakter wat zich zo laat spreken, bijsturen waar nodig, uitleggen, handvatten geven in de wereld en haar plek daarin en de emoties die erbij horen. Geweldig vind ik dat!
Daar kan ik echt van genieten. *)
Make my day!
  maandag 18 mei 2015 @ 21:39:58 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152729875
Wat knap DF! Wij gaan met M in oktober weer een poging wagen met zwemmen. Hopelijk kunnen we hem wel een beetje watervrij maken voordat hij naar zwemles gaat.

XM en Spark ook al bijna peuters O+

Spirit, herkenbaar dat gevoel. Ik vind de peuterleeftijd zo ontzettend leuk. Dat bijdehante gebabbel, de streken, gesprekjes. Maar tegelijkertijd vind ik dit ook wel de meest pittige en intensieve periode. De babytijd in onze situatie was pittig maar nu met 3 peuters met verschillende behoeften (waardoor er dus altijd wel iemand zijn zin niet krijgt...... ). Maar ik geniet ook intens van ze de wereld laten zien. Wat agter ook beschrijft.
  maandag 18 mei 2015 @ 21:40:40 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152729915
Shandaly dat is ook niet tof.
pi_152730265
We zaten na het avondeten nog even te knuffelen op de bank, zij op schoot, draait ze zich ineens naar me om en zegt "mama ik hou van je". Nou echt, en ik ben al zo hormonaal :') O+ O+ O+

En ja wat jullie zeggen, dat ontdekken, maar ook de manier waarop ze naar dingen kijken. Totaaaaal anders dan hoe wij het zien! Ik lig zo vaak in een deuk om "rare" uitspraken van haar :D
Sarcasme. Herken het.
  maandag 18 mei 2015 @ 21:49:39 #257
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152730400
Kyara, de oudste was hier ook niet zo'n waterrat. Hij heeft bij zwemles een half jaar nodig gehad om zijn neus onder water te durven. Laat staan iets als duiken. Heb er wel speciaal een zwemclub voor uitgekozen die goed waren met angstige kinderen. Met mij in het zwembad om hem watervrij te maken lukte ook niet. Dus daarom het aan de zwemjuf door gegeven.
Dat Chris motorisch niet zo handig was hielp ook niet mee. Bij daan gaat dat wel vlot.
  maandag 18 mei 2015 @ 22:01:51 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152730947
Ja hier dus ook motorisch niet zo handig. Maar de laatste paar keer in een zwembad ging hij compleet over de rooie. Dat is niet zo handig met zwemles. In open water trouwens geen probleem, dan gaat hij (bij mij op de arm) ook wel tot zijn kin het water in.
  maandag 18 mei 2015 @ 22:13:50 #259
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152731470
Op mijn arm durfde Chris ook wel. Maar als ik los liet dan was het drama. Ik had ook het idee dat het kwam door het lawaai, die rare galm. In een klein zwembad op vakantie (4x8 meter) in een omgebouwde boerderij was dat niet. Daar ging het wel een stukje beter. Hij durfde wel 3 hele tellen los te drijven op zijn bandjes :P
Maar niet zoals Daan, die van de waterkant over mij heenspringt en flink koppie onder gaat om vervolgens eruit te klimmen x20
Kinderen verschillen. En ze blijven me verrassen O+
  maandag 18 mei 2015 @ 22:17:41 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152731650
Ja :D Loslaten ben ik niet aan toegekomen :D wat veel te blij dat hij überhaupt mee het water in wilde. Maar goed, zo vaak zijn we ook niet gaan zwemmen vorige zomer.

Binnenkort maar eens bandjes kopen, kijken wat hij dan wil in open water. En wat de meiden gaan doen :X
  maandag 18 mei 2015 @ 23:04:26 #261
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_152733781
Fantasie check!

Midden in de Lidl staat ze ineens stil

Mam, Mama! Help! Ik zit vast in de modder!

En dan moet ik haar ( ietwat dramatisch) eruit trekken 😂

Geweldig 😝

En vandaag ging ze 'naar les' want ze wou grooote hoofd tekenen en ook verven...

En ze doet ook pirouettes. ... want ze is een prinses ..

Ok. En soms ook Super Eddy of Mega Mindy. En dan moet ik Mega Toby zijn...

Maargoed, das minder erg dan dat ik van " knibbel knabbel knuisje" ben 😂
pi_152733872
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:04 schreef PureEvil het volgende:
Fantasie check!

Midden in de Lidl staat ze ineens stil

Mam, Mama! Help! Ik zit vast in de modder!

En dan moet ik haar ( ietwat dramatisch) eruit trekken 😂

Geweldig 😝

En vandaag ging ze 'naar les' want ze wou grooote hoofd tekenen en ook verven...

En ze doet ook pirouettes. ... want ze is een prinses ..

Ok. En soms ook Super Eddy of Mega Mindy. En dan moet ik Mega Toby zijn...

Maargoed, das minder erg dan dat ik van " knibbel knabbel knuisje" ben 😂
Dan voel ik aan haar vinger of die al dik is.
Of ik moet mijn poot bij de deur laten zien of ik 'wolf van de zeven geitjes' ben. _O-

*zucht* kon het maar altijd zo blijven. O+
Make my day!
pi_152734043
Djena ws eerst altijd een waterratje mategenwoig .. :N
Zo'n klein peuterbadje gaat nog wel maar in een wat dieper bad kruipt ze helemaal bovenop me en klemt ze zich zo stevig vast :X

Ik weet niet waar die angst ineens vandaan komt :?

We hebben zon seizoenskaart van het zwembad. Dus als het even kan gaan we zwemmen in de hoop dat ze ooit weer vertrouwen krijgt en zwemmen s iets fijns ziet.

Die babyleeftijd is wel schattig hoor. Kan echt wel genieten van mijn knuffelbaby.

Maar inderdaad die wijsheid van een peuter _O- .
nu is het iedere keer als papa of mama thuis komt VERSTOPPEN VERSTOPPEN :D . En dan nog 1 voetje onder het deken uit ofzo :') .. en die uitspraken ooit _O-

'Ik denk dat Djenna zo even een lekker dutje gaat doen'

'Denk het niet ....'

Veeg me op :D _O-
pi_152734867
Ik heb wel twee waterratten. Bandjes om en ze zwemmen het hele zwembad door. Jongste had laatst op vakantie bedacht dat ze wel haar zwembandjes af mocht doen en zo het water in kon springen :') vond ik een minder goed idee...en zij geloof ik ook wel toen ze boven kwam :')

Verder is ze idd ontzettend leuk. Hoewel ze gisteren een piepdag had. Alles was huilen of piepen. Maar met uitleg hielp het een hoop.
Vanochtend bedacht ze dat ze om 9 uur wel een ijsje mocht. Want ze had al gegeten zei ze. Ik vroeg dus wat ze gegeten had dan. Zegt ze: broccoli en kip.
Dat was dus op zaterdag :') :D gek kind O+ (ijsje kreeg ze uiteraard niet ;))
  dinsdag 19 mei 2015 @ 06:28:28 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152738510
Noh! Ik wil ook wel ijsjes als ontbijt. Ik snap het wel.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:07:24 #266
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152739748
Son, dat hadden we bij Daan ook. Hij was er ook snel achter dat die bandjes toch echt wel nut hadden..

En ijsjes zijn toch gewoon lekker. Heb ze Chris ook weleens vroeg op de dag gegeven, en erbij gezegd dat hij dan later geen glaasjes sap/koekje zou krijgen. :P
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:33:25 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152744633
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:06 schreef Tally het volgende:

[..]

En had je al de uitslag?
pi_152745104
Jongens, ik probeer hier mee te posten maar mijn echte leven zit me in de weg :{w dank voor de lieve reacties op M's valpartij nog O+ Hij heeft nergens meer last van gehad en hij durft ook gewoon nog de trap zelf op en af.

Welkom nieuwe aanwas! *O*

Lekker gezwommen DF! (En Shandaly, maar jij bent een doorgewinterde zwemmoeder toch? Ik herinner met hele gave onderwaterfoto's :Y ) wij gaan nog steeds elke week babyzwemmen en hebben veel lol. M is echt watervrij, hij duikt dingen van de bodem, springt zo in het diepe en duikt alleen door het gat. We oefenen met drijven en beenslagen, hij zwemt nog echt op z'n hondjes maar we oefenen ook voorzichtig de schoolslag. Diplomazwemmen kan hier pas vanaf 5 jaar, dus ik denk dat we nog een jaartje gaan kleuterzwemmen volgend jaar, om het niet te verleren. Ik vraag me af of hij hierdoor echt sneller zijn diploma gaat halen, het is toch voor een groot deel kracht.

Ik vind peuters ook O+ Soms dodelijk vermoeiend, dat eindeloze gediscussieer over al-les :') Ik worstel vaak met de combinatie van Neanderthalerige gedrag en buitengewoon welbespraakt zijn, maar dat heb ik al eens vaker geventileerd. Maar soms is dat goed kunnen praten weer reuze handig. We hebben al weken gedoe op dinsdag bij het naar het kdv gaan. Verdriet bij het opstaan ('ik wil niet!"), véél verdriet bij het afscheid. Vanochtend praatten we erover en toen zei M opeens: "mama, kun je me horen als ik op de groep ben?" Ik vroeg hem waarom hij dat wilde weten en toen kwam de aap uit de mouw: wéken geleden was er een brandoefening en M-etje had gedacht dat er echt brand was en was erg in de war dat ik niet was gekomen om hem te halen. Arm ding :{ Ik heb hem uitgelegd dat het niet echt was geweest en als er wel echt iets is, dat ze mij of papa dan bellen. Het afscheid ging meteen een stuk soepeler vanmorgen, hopelijk was dit het probleem.
pi_152745637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:50 schreef Clubsoda het volgende:
(En Shandaly, maar jij bent een doorgewinterde zwemmoeder toch? Ik herinner met hele gave onderwaterfoto's :Y )
:Y Maar zwemles voor kleuters voor diploma A is wel hele andere koek dan baby/peuterzwemmen.... Bij dat laatste (wat ik overigens nog iedere maandagochtend met Femke doe), ga je zelf ook mee het water in en doe je gezellig samen wat oefeningetjes enzo. Allemaal heel zen. Bij de zwemles van Lars op maandagmiddag zit de hele kleedzaal afgeladen vol met stuiterende kleuters, zit ik 3 kwartier in een véél te hete ruimte te wachten en Femke te vermaken om daarna in een veel te warme overvolle kleedzaal een poging te doen Lars af te drogen en in z'n kleren te krijgen...

Overigens lag het vooral aan mezelf hoor. Mijn lontje is erg kort de laatste tijd. Ik zit niet echt lekker in m'n vel. Heb toevallig vanochtend een afspraak bij de huisarts gemaakt om eens te kijken naar andere vormen van anticonceptie... ik voel me een hormonster, en nee, ik ben niet zwanger ;)

Wat schattig eigenlijk, CS, arme M en z'n peuterzorgen... O+
  dinsdag 19 mei 2015 @ 13:28:30 #270
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152746136
Ik vind het jammer dat ik geen tijd meer heb voor peuterzwemmen... Ik ging elke ochtend op mijn vrije dag. Maar dat gaat niet meer doordat de oudste dan naar therapie moet..

Maar goed, daar is ook weer een einddatum in zicht, we hebben aangegeven dat we het nog een bepaalde tijd geven en daarna klaar is.
Dan kunnen de dames gewoon in de ochtend naar school en dan heb ik ook nog en jaartje op de woensdagochtend Bram voor me alleen.
pi_152748550
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:10 schreef Shandaly het volgende:

[..]

:Y Maar zwemles voor kleuters voor diploma A is wel hele andere koek dan baby/peuterzwemmen.... Bij dat laatste (wat ik overigens nog iedere maandagochtend met Femke doe), ga je zelf ook mee het water in en doe je gezellig samen wat oefeningetjes enzo. Allemaal heel zen. Bij de zwemles van Lars op maandagmiddag zit de hele kleedzaal afgeladen vol met stuiterende kleuters, zit ik 3 kwartier in een véél te hete ruimte te wachten en Femke te vermaken om daarna in een veel te warme overvolle kleedzaal een poging te doen Lars af te drogen en in z'n kleren te krijgen...

Overigens lag het vooral aan mezelf hoor. Mijn lontje is erg kort de laatste tijd. Ik zit niet echt lekker in m'n vel. Heb toevallig vanochtend een afspraak bij de huisarts gemaakt om eens te kijken naar andere vormen van anticonceptie... ik voel me een hormonster, en nee, ik ben niet zwanger ;)

Wat schattig eigenlijk, CS, arme M en z'n peuterzorgen... O+
Ja, je laat het wel lekker aanlokkelijk klinken zo :+ Wij moeten bij het diplomazwemmen geloof ik in de kantine wachten en daar is het goed uit te houden. We drinken daar nu na het peuterzwemmen ook een kopje koffie. En omkleden in die hitte, tja... :') We gaan nu altijd al naar de grote kleedkamer, want in die hokjes word ik echt helemaal kriegel. Maar M is ook altijd enorm afgeleid, bij het uitkleden staat hij altijd naar alle baby's te staren en bij het aankleden rent hij alleen de kleedkamer op en neer met z'n vriendjes... :+

Wat naar dat je niet lekker in je vel zit. Ik merk ook altijd hoe dat direct effect heeft op het humeur van m'n kind. Ik hoop dat andere anticonceptie helpt, en anders proberen actief te ontspannen? Middagje vrij nemen en even helemaal aan jezelf besteden?

Begrijpelijk Tico, ik vind zo'n uurtje samen heel waardevol tussen alle drukte door. Zeker als je meer kinderen hebt kan ik me goed voorstellen dat een ochtend met Bram alleen heerlijk is.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:06:55 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152758205
@Shandaly: Ik ben vorige maand weer terug naar microgynon gegaan en merk alweer verschil in mijzelf. Rustiger, niet overal op inspringen, katten etc. Ik was over gegaan op trigynon ivm maandelijkse jeuk daar :@ , maar bij deze werd ik dus en een vreselijke heks en had ik iedere maand pijnlijke borsten alsof ik zwanger was (Kon er niet eens op liggen). Ik was er klaar mee in ieder geval, hoop alleen dat je jeuk weg blijft :X

En weer terug naar de springende, babbelende, stoere zwemmende peuters! *O*
  woensdag 20 mei 2015 @ 21:08:06 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152801991
Aaah CS, wat sneu. Leuk om weer een update van je te lezen O+

Shandaly :*

Wij waren vanochtend weer eens in de dierentuin. En even tussen de idyllische plaatjes nog even een typisch peuterplaatje :D

Tweeling :')
SPOILER
pi_152803506
Shandaly :*

Kyara :D
Heel herkenbaar ;)

Ik lees mee hoor. Maar heb zo weinig te vertellen. Alleen we merken nu dag Rosalie helemaal van slag is nu eva naar school gaat. Ik had verwacht dat ze het heerlijk zou vinden om qualitytime met ons te hebben en rustig te spelen. Maar daarentegen is heel huilerig, snel boos en loopt ze ontzettend met haar ziel onder haar arm. Ze slentert meer door de kamer dan dat ze lekker speelt.
Echt heel sneu om te merken dat ze Eva zo mist.

Ik weet dat eva door is naar het kleutertopic, maar jullie zijn meer op de hoogte dan de meiden daar. Morgen dus de afspraak bij de kinderarts. Ik heb een lijstje gemaakt met aandachtspunten die ik wil aankaarten.
Toen ik op school melde dat eva morgen later was en waarom, wilde de juf me gelijk spreken.
Want ook zij had het (binnen een week :o ) al gemerkt.
Eva had vanmorgen namelijk tijdens een (zelfuitgezocht) werkje gezrgd: 'als ik moe ben doe ik niks juf' en heeft dus al die tijd stil op dr stoeltje gezeten :')
Het is me allang duidelijk dat ze heel erg zoekende is naar haar plek in de groep dus dat heeft er ook wel mee te maken. Ze zegt het leuk te vinden op school, maar is nog niet vrij om te spelen zoals ze kan spelen (bij buiten spelen kruipt ze naast de juf op het bankje).....

Maar wel fijn dat ze zo alert zijn en dat ze gelijk voorbeelden kon geven
Dat helpt morgen weer. Ben benieuwd wat de arts zegt. Ik vermoed dat we sowieso moeten bloed prikken.
pi_152804166
Succes morgen Danic. Fijn om met Eva te naar de ka te gaan. Ben benieuwd hoe het zal gaan morgen.
Met een meidenkwartet
pi_152805454
Succes morgen Danic.

CS arme M, ik kan me voorstellen dat een brandoefening heel verwarrend kan zijn.

Posten komt er hier ook niet echt van, meelezen vaak wel. Otje is meer dan awesome, is gek op puzzelen, knippen, plakken, stickers, fietsen, chocoladetaartjes bakken van zand, glijen (kan zowel kleien als glijen betekenen :D geen idee waarom, ze praat als een pro verder :P ), verzucht bijna dagelijks dat het zo'n fijne dag is, "smeert" haar eigen brood en lust de ene dag geen bloemkool en de andere dag niets anders. Mijn lieve snOtje O+
  woensdag 20 mei 2015 @ 23:07:10 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152806923
Succes morgen Danic. Ben benieuwd wat de ka te zeggen heeft.

Otje O+
  woensdag 20 mei 2015 @ 23:08:48 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152806974
Dat klinkt fantastisch Ophelia :D O+ Vooral dat verzuchten dat het een fijne dag is! O+!

En danic, wat sneu dat ze dr zus zo mist :o Succes morgen met Eva, het zou fijn zijn als je haar kunt helpen wat meer energie te krijgen.

Shandaly, oei. Hormonen zijn krengen he, wie weet wat een andere pil doet!

Kyara, je tweeling *; En wel herkenbaar hoor.... het is hier ook jantje lacht jantje huilt bij tijd en wijle. Soms voel ik me een heel kreng van een moeder als ik uit mijn slof schiet, maar ik kan het soms echt niet opbrengen om erin mee te gaan. Maar meestal lukt dat gelukkig wel.

Ik had vandaag 2 kindjes met de slappe lach aan tafel :D O+ echt, je kon me opvegen van geluk O+
Het zoontje van een vriendin (1,5 jr) at met ons mee, en ze deden allebei de steel van hun lepel in hun mond en gingen dan al hummend met hun hoofd schudden. En dan kwamen ze niet meer bij!! _O- Het was zo schattig.....
pi_152811882
Mini's met de slappe lach O+
pi_152820406
Oh heerlijk om twee van die keutels met de slappe lach te hebben O+

Het was een intense ochtend zeg. We gaan het van 3 kanten benaderen. Omdat eva nog steeds niet 'poep zindelijk' is en ik inmiddels heb gemerkt dat het komt doordat ze niet durft (los te laten?), hebben we een poep kalender gekregen. Eva moet iedere dag zo'n 3 minuten proberen op de wc/het potje te poepen. Daarna (ook zonder resultaat) mag ze een sticker plakken op het daarvoor bestemde vakje. Als ze daarna in haar luier (of op de wc) heeft gepoept bekijken we de structuur en daar oor plakken we de bijbehorende sticker. Dit om te zien of ze niet teveel moeite heeft en wellicht movicolon een oplossing zou kunnen bieden.

Verder een doorverwijzing gekregen naar de kinderpsycholoog. Ik vond het vrij heftig klinken, maar zij gaat met ons kijken naar het gedrag van Eva en ons handvatten geven om hier goed op te anticiperen.

Als laatste is er bloed geprikt. Ze vulde een lange lijst in, dus er waren 5 buisjes bloed nodig. Ze zei even 'au' maar huilde niet. Ik vond het zo stoer! En zoals Goitske ook adviseerde, wordt ze ook geprikt op glutenintolerantie.
Aan het einde werd de spanning toch allemaal wat teveel en viel ze flauw. Gelukkig zat ze op mijn schoot. Maar toen heeft dus nog een kwartier daar op een bed gelegen terwijl iemand haar benen omhoog hield. Zieltje...

Dinsdag bellen voor de uitslag van het prikken en eind juni terug.
pi_152821132
Jemig, da's inderdaad allemaal best heftig danic. Arme Eva...
Ik kan me best voorstellen dat ze niet durft te poepen. Als dat soms zo'n pijn doet, hou je het automatisch op. En wij snappen dat dat als gevolg heeft dat het dan later nog meer pijn doet, maar dat is voor een vers kleutermeisje natuurlijk niet zo logisch.

Enneh... psychologen kunnen ook gewoon helpen he. Je bent niet automatisch 'gek' als je een psycholoog om hulp moet vragen.
Doe ze maar lekker verwennen vanmiddag :*
pi_152821353
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:08 schreef Shandaly het volgende:
Jemig, da's inderdaad allemaal best heftig danic. Arme Eva...
Ik kan me best voorstellen dat ze niet durft te poepen. Als dat soms zo'n pijn doet, hou je het automatisch op. En wij snappen dat dat als gevolg heeft dat het dan later nog meer pijn doet, maar dat is voor een vers kleutermeisje natuurlijk niet zo logisch.

Enneh... psychologen kunnen ook gewoon helpen he. Je bent niet automatisch 'gek' als je een psycholoog om hulp moet vragen.
Doe ze maar lekker verwennen vanmiddag :*
Nou ze heeft geen pijn bij het poepen hoor. Dus ik stond er ook nogal van te kijken toen ze begon over movicolon, want ze heeft geen moeite met poepen. Ze voelt het goed aan, pakt een luier en doet die zelf om en 5 minuten later mag ik haar verschonen. Ik denk dat ze niet durft op de wc. En als ik dan een luier ontzeg, dan houdt ze het op (al uitgeprobeerd :+).

En dat van die psycholoog heb je natuurlijk gelijk in. Ik hoop ook vooral op tips voor ons.
Maar voelt ook dubbel: ik heb zelf SPH gestudeerd, maar ik zie het zelf echt even niet. Maar dat komt denk ik ook omdat het nu mijn eigen kind betreft en ik tè betrokken ben.
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:26:24 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152821697
Danic, dat is zeker een intensieve ochtend geweest.

Psycholoog is misschien alleen maar goed, als het jullie handvatten kan geven met bepaalde gedrag om te gaan en hoe jullie haar kunnen helpen om uit haar schulp te kruipen. Dat je het zelf niet ziet is inderdaad niet zo gek, je bent haar moeder, niet haar hulpverlener ;)

Ben benieuwd of er nog iets uit het bloedonderzoek komt. Wel heel sneu. Lijkt me ook best naar als je kind flauw valt eigenlijk?

Oh, en arme Rosalie dat ze haar zus zo mist. Tegen de tijd dat ze gewend is, is het weer schoolvakantie....
pi_152822173
Ja klopt. Er gebeurd deze weken even heel veel qua verschuiving in het ritme. Iedereen moet even zijn draai hervinden. Maar dat komt goed. Vanmorgen heeft ze heerlijk met papa buiten gespeeld terwijl ik met Eva weg was.

Dat flauw vallen is inderdaad best naar. Maar een tijdje terug deed ze het ook nadat ze flink gevallen was. Echt van schrik. Nu weer. Ze zat bij mij op schoot en het prikken was net klaar. Eerst leek het alsof ze alleen ontspande, maar ik voelde al snel dat ze net iets te slap aanvoelde. Dat in combinatie met een klam, zweterig lijfje zorgen ervoor dat ik het snel doorhad. Maar het is best heftig om te zien vind ik. De prikster pakte haar gelijk van me over en hield haar in haar armen helemaal achterover. Daarna heeft ze ze op het bed gelegd en haar benen hoog gehouden.
Eva kon niet echt antwoord geven en sloot steeds haar ogen. Het is echt wachten tot ze weer bij komt en weer kleur krijgt.
pi_152822961
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:49 schreef danic het volgende:
Oh heerlijk om twee van die keutels met de slappe lach te hebben O+

Het was een intense ochtend zeg. We gaan het van 3 kanten benaderen. Omdat eva nog steeds niet 'poep zindelijk' is en ik inmiddels heb gemerkt dat het komt doordat ze niet durft (los te laten?), hebben we een poep kalender gekregen. Eva moet iedere dag zo'n 3 minuten proberen op de wc/het potje te poepen. Daarna (ook zonder resultaat) mag ze een sticker plakken op het daarvoor bestemde vakje. Als ze daarna in haar luier (of op de wc) heeft gepoept bekijken we de structuur en daar oor plakken we de bijbehorende sticker. Dit om te zien of ze niet teveel moeite heeft en wellicht movicolon een oplossing zou kunnen bieden.

Verder een doorverwijzing gekregen naar de kinderpsycholoog. Ik vond het vrij heftig klinken, maar zij gaat met ons kijken naar het gedrag van Eva en ons handvatten geven om hier goed op te anticiperen.

Als laatste is er bloed geprikt. Ze vulde een lange lijst in, dus er waren 5 buisjes bloed nodig. Ze zei even 'au' maar huilde niet. Ik vond het zo stoer! En zoals Goitske ook adviseerde, wordt ze ook geprikt op glutenintolerantie.
Aan het einde werd de spanning toch allemaal wat teveel en viel ze flauw. Gelukkig zat ze op mijn schoot. Maar toen heeft dus nog een kwartier daar op een bed gelegen terwijl iemand haar benen omhoog hield. Zieltje...

Dinsdag bellen voor de uitslag van het prikken en eind juni terug.
Jeetje, dat is zeker een behoorlijk inspannende dag zo. Ik hoop dat het wat gaat opleveren allemaal. Juist nu ze naar school gaat zou het super zijn als ze beter in haar vel kan zitten. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152823385
Ophelia, hier zegt peuter tegenwoordig vaak: het is een lekker weertje vandaag! Oud wijf ;) :D

CS, leuk om weer eens over M te lezen! Sneu van het brandalarm! Je zou toch zeggen dat ze dat soort voorvallen even melden bij het ophalen. I. kreeg al nachtmerries nadat er met veel lawaai bomen gekapt werden voor het kdv, een brandoefening lijkt me nog wel wat meer impact hebben, zeg maar. Hier ook wat meer moeite met wegbrengen, het eerste dat hij 's ochtends vraagt is: Moet ik naar het kinderdagverblijf vandaag? Maar ik wijt het vooral aan de rare situatie dat ik met A. weer naar huis ga en niet werk. Logisch dan hij dan liever bij ons blijft...

Vanochtend had meneer een slechte start. Ik vroeg of hij de tablet uit wilde zetten (hij keek een filmpje omdat het om 6 uur nog niet direct noodzakelijk was om op te staan ;)). Het antwoord was nee, maar toen ik het vervolgens deed was het huis te klein. Helemaal overstuur huilen dat hij-ij-ij nohohohohog op het knohohopje wihilde druhukken!!! Inclusief half hyperventileren ruim 15 min. 100 keer uitgelegd dat ik dat niet snap als hij nee zegt en dat hij het de volgende keer mocht doen hielp niet. Toen maar voor de vorm alsnog het knopje in laten drukken en toen was het ook meteen over... Peuters.. :P :?

Ik geniet trouwens enorm van zijn fantasiespel O+. Hele verhalen verzint hij met zijn auto's en happers en brandweerwagens, heerlijk! Hij kan zich echt opeens veel beter zelf vermaken!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152838607
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:15 schreef danic het volgende:

[..]

En dat van die psycholoog heb je natuurlijk gelijk in. Ik hoop ook vooral op tips voor ons.
Maar voelt ook dubbel: ik heb zelf SPH gestudeerd, maar ik zie het zelf echt even niet. Maar dat komt denk ik ook omdat het nu mijn eigen kind betreft en ik tè betrokken ben.
Ik snap het dubbele gevoel, maar het is ook heel herkenbaar. Ik ben psycholoog, maar met mijn eigen kind ben ik zelf ook regelmatig enorm aan het worstelen en duurt het voor mijn gevoel eeuwig voor ik patronen doorzie. Niet te rot om voelen, als het dichtbij komt is het echt anders. En maar goed ook, want je bent haar mama en niet haar behandelaar :* Wat fijn om te horen dat er zo breed ingezet wordt en jullie vast begeleiding krijgen. Ik hoop dat er snel duidelijk komt. En wat naar dat ze flauwviel, lijkt me akelig om te zien -O-

Phaidra, ze hadden het wel verteld hoor :Y Maar toen deed M er vrij luchtig over, hij had het ook wel leuk gevonden, want O+ brandweer O+ . Maar blijkbaar had het toch veel indruk gemaakt en was dat blijven sluimeren. Wat sneu dat I moeite heeft met het afscheid, ik kan me ook goed voorstellen dat het maar raar is dat mama en broertje weer naar huis gaan. Het is soms ook niet bij te benen als je zo klein bent. Heb je nog lang verlof?

Die foto Kyara :+ Maar twee van de drie staan blij te kijken, prima score ^O^

Och Otje, wat klink je gezellig O+ Leuk hoor!
pi_152839241
Oh en Phaidra, je bent niet alleen in onbegrijpelijke driftbuien. Deze kwam op FB voorbij en ik moest grijnzen van herkenning :+ :

donderdag 21 mei 2015 @ 22:27:33 #289
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152839348
:D _O-

Herkenning :')

Ik geef aan de meeste grillen maar gewoon toe. Makkelijkste voor iedereen. En zelfs M gaat er in mee als het om de grillen van zijn zusjes gaat. Dus hij geeft rustig zijn knuffel aan zijn zusje zodat zij hem ook nog een keer aan hem kan geven. O+
pi_152841210
Wat knap van hem Kyara!

En die plaatjes :D zo herkenbaar!
Ik werd vandaag ook met driftbuien om de oren geslagen (heel fijn als Vriendlief werken is). Eva omdat ze moest plassen en ik de voordeur open deed en 'nou hoeft het niet meer -O-'
Sneutje.
Komt echt door alle commotie van vandaag.

En Rosalie....Nou ja, omdat Rosalie :+
Die momenteel moeite heeft met de afwezigheid van haar allerliefste grote zus, die 2 kiezen krijgt maar die pas volgend jaar maandag lijken door te komen, die compleet met haar slaapritme aan het stoeien is.
En dan is alles teveel. Precies van die situaties alles bij Phaidra. Alles is NEE! en als ik het dan doe dan is het huis te klein omdat ze het zelfde wilde doen.
Ze laat zich dan ook zo ter aarde storten en ik maf haar dan niet bij me pakken.
Wat voor haar helpt is dat ik vlakbij ga zitten en zeg dat als zeg wil kroelen ze naar me toe mag komen. Meestal is dat binnen de minuut O+ en dan die armpjes om mijn nek en die intense verdrietigheid die ze er dan uit gooit. Al dat onrecht! :+

Vanavond was wel toppunt. We zaten aan tafel te eten en ze was enorm dwars. Dus ineens besloot ze haar sokken uit te doen en en dan al 'zo! Zo!' roepend mij uitdagend aankijken. Vervolgens gooit ze ze op de grond.
Ik negeer het geheel want ik had al menig strijd gehad en was er ff klaar mee.
En toen ging ze dus volledig over de flos omdat haar sokken op de grond lagen 8)7

Gotta love todlers O+
pi_152845644
Ohh heel herkenbaar allemaal :D

L doet tegenwoordig alles ontkennen wat ik zeg. Hij herhaalt dan mijn woorden met 'niet' erachter. "Wat een mooie auto L" "Mooie auto niet!" met zo'n opstandig gezicht :X

Danic hopelijk kunnen ze jullie verder helpen, arme Eva
pi_152845845
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:27 schreef Kyara het volgende:
:D _O-

Herkenning :')

Ik geef aan de meeste grillen maar gewoon toe. Makkelijkste voor iedereen. En zelfs M gaat er in mee als het om de grillen van zijn zusjes gaat. Dus hij geeft rustig zijn knuffel aan zijn zusje zodat zij hem ook nog een keer aan hem kan geven. O+
Ikk vaak ook hoor. Maar nu lag A. ernaast te slapen en ik hoopte dat hij dat nog even bleef doen, dus I. opgepakt en naar zijn eigen kamer meegenomen om daar rustig te worden. Helaas lukte dat dus niet en werd A. alsnog wakker (want 1 muurtje houdt dat gegil niet tegen :P)...

CS, ik moet 1 juli weer beginnen met werken. Ik kijk er niet echt naar uit nog, maar ik zou voor I. wel blij zijn als alles weer écht normaal wordt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152845949
Oh Danic, zeeeeer herkenbaar idd!! Sneu dat Rosalie haar zus zo mist ;(

Wat bij mij momenteel het bloed onder mijn nagels haalt: als I honger heeft of moe is, gaat hij uit baldadigheid slaan, knijpen of schoppen. Dat is al vervelend, maar als ik dan zeg dat slaan pijn doet en dat ik daar verdrietig van word, kreeg ik steevast te horen: Nee hoor! Met zo'n evil grijns, echt uitdagen. Je dringt dan ook niet door, dus ik kan beter negeren en iets anders gaan doen (dan stort I zich ter aarde meestal), want ik word echt boos als ik de discussie met hem aanga.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152846199
Sac mist Ean ook heel erg. Al is Sac nog lang geen peuter wel herkenning hier.
pi_152846310
Luuk mist zn zus totaal niet. Hij vindt t heerlijkndat ze er niet is. Hij kan spelen zonder dat er ruzie is om speelgoed, scharrelt de hele dag lekker rond.
Al vondt hij het woensdag wat lastig. Sofie wilde spelen bij een vriendinnetje, dus hebben we haar na school daar naar toe gebracht . Toen ze weer thuis was ging ze gelijk door naar een ander vriendinnetje in de straat. Toen werd luuk verdrietig. Hij wilde Siesje halen! !
*poef* nu is het weg
  vrijdag 22 mei 2015 @ 15:57:29 #296
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152857066
Hoi allemaal!
Lees al even met jullie mee maar was mijn wachtwoord kwijt dus kon niks zelf neerzetten maar het is gelukt...
Al even geleden dat ik in oud gepost heb maar zal me even kort voorstellen

Ik ben trotse moeder van onze Flint die nu alweer 2 jaar is geweest in maart. Onze flint is volgens mij ook het standaard voorbeeld peuter... Neejuh, selluf, ikkuh ineens drama om in de kinderwagen en winkelwagen te zitten ( inclusief eruit klimmen en bij zelf laten lopen driftbuien en dan echt op de grond liggen... Dramaqueen...) hij weet precies wat hij wel en niet wil is enorm ondernemend en nergens bang voor
Gewoon genieten dus maar oh wat is het ook heerlijk dat hij aan het eind van de dag zn bed in mag en we even rust hebben ;-)
Hoewel ik het soms echt pittig vind deze leeftijd is het vooral erg leuk...Hopelijk kan ik wat tips en trucs hier opdoen of gewoon stoomafblazen!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:26:32 #297
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152864412
Wat vind ik het toch fijn dat jullie ook van die opstandige peuters hebben >:) Ik dacht al dat ik de enige was en dat het aan mij lag dat er eentje totaaaaaal niet luistert naar wat ik zeg en vervolgens mij nog uitlacht ook. Dus bedankt daarvoor ;) :*

Welkom Eresh :W

Dat klinkt als een heftige ochtend Danic. Ben benieuwd of er iets uit de onderzoeken gaat komen.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:58:56 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152865487
Susie :D
Nou moet ik wel zeggen dat M momenteel in zijn beter fase zit. Hij luistert (redelijk), kan afspraken met hem maken en hij is gewoon (meer) voor rede vatbaar.

Mijn meiden daarentegen :X :X :X

M heeft een voorkeur voor Daphne, die vindt hij de leukste. Ik begrijp nu ook waarom want als 1 van zijn zussen stom doet dan noemt hij haar J, en als hij leuk speelt met zijn zus dan is dat D. ongeacht wie van de 2 dus :')

M komt s ochtends eerst bij mij in bed liggen (IPad, kletsen, met auto spelen of nog even slapen) maar zodra er geluid uit de kamer van zijn zusjes komt dan sprint hij daarheen om bij J in bed te duiken. Vanochtend hoorde ik hem vragen: "wie ben jij? Ben jij D?", vervolgens antwoordde J dat zij het was en toen volgde een "oh jaaaa, nu zie ik het!" :')

Maar goed, meiden zijn ook niet meer zo betrouwbaar want ze beweren nu ook glashard dat ze de ander zijn.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 20:59:33 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152865502
Opstandig? Nou ik weet niet waar jullie het over hebben hoor.
pi_152865595
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 20:58 schreef Kyara het volgende:

M heeft een voorkeur voor Daphne, die vindt hij de leukste. Ik begrijp nu ook waarom want als 1 van zijn zussen stom doet dan noemt hij haar J, en als hij leuk speelt met zijn zus dan is dat D. ongeacht wie van de 2 dus :')

M komt s ochtends eerst bij mij in bed liggen (IPad, kletsen, met auto spelen of nog even slapen) maar zodra er geluid uit de kamer van zijn zusjes komt dan sprint hij daarheen om bij J in bed te duiken. Vanochtend hoorde ik hem vragen: "wie ben jij? Ben jij D?", vervolgens antwoordde J dat zij het was en toen volgde een "oh jaaaa, nu zie ik het!" :')

Maar goed, meiden zijn ook niet meer zo betrouwbaar want ze beweren nu ook glashard dat ze de ander zijn.
_O- x3

Welkom terug Eresh :W
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:08:27 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152865808
Zal ik hem dan maar dichtgooien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')