SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Gelukkig levert het ook heel wat opquote:Op maandag 4 mei 2015 18:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Heb nog gevraagd of ik het onderhoud kon afkopen, dat kon niet en leasen was ook niet mogelijk
Elk huisje heeft zn kruisje en er is altijd iemand waarvan je denkt ik moet niet zeuren want die heeft het erger maar de realiteit is dat jij hier dagelijks tegenaan loopt. Sommige dingen zijn een accrptatie proces andere dingen een oplossing zoeken of combi van beiden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Spirit welkom.
Ik ben al een week van slag. Maar met het nieuws van L-e/cygne en wat minder vers lingue en klumsy vind ik dat ik mezelf niet aan moet stellen. Ik heb 2 gezonde kinderen en moet mijn zegeningen dus tellen.
/spoiler Waarom kan ik er dan niet mee dealen dat ik nog dagelijks last heb van de schade die de zwangerschap(pen) opgeleverd hebben.
Echt ik baal er van en vind dat mijn dochters dit niet verdienen maar ik krijg dat stemmetje niet helemaal weg/ einde gezeur./spoiler
Jaquote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:33 schreef Omentielvo het volgende:
Verbazend hoe snel die ik ben twee fase start hè?
Tnxquote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dr staat 1x zn volledige naam
Verder klinkt t als een heerlijk eigenwijs ventje
Exact dit.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:37 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja
En dan ook all the way he. Omdat de boterham verkeerd ligt. Omdat de beker verkeerd is. Omdat hij geen bleek in zijn neusgat mag druppelen. Omdat hij drinken wil, nee geen drinken, nee toch wel, HOEZO KRIJG IK GEEN DRINKEN, GA WEG IK WIL NIETS IK GOOI HET NAAR JE HOOFD enzo![]()
Omg, ik zit hier keihard te lachen om de iPad-verslaving van M.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:08 schreef Kyara het volgende:
Hier 3 bijdehante peuters die niet helemaal in hun hum zijn (nou ja, eentje maar die werkt door).
D zit in een groeispurtje en eet als een bootwerken, J is snotterig en huilt om alles en M heeft een IPad verslaving en sluipt s avonds regelmatig uit bed om op de IPad spelletjes te doen of filmpjes te kijken.
J vindt sommig eten "sooooooooo niet lekker", D heeft een voorkeur voor papa "nee mama, niet doen", "toe maar papa, nou mag jij" en M heeft zoveel maffe uitspraken dat het bijna niet meer bij te houden is.
Ooohh doorslapenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:32 schreef Loj het volgende:
Trouwens, over die peuter van mij gesproken... Ik durf nu wel officieel te melden dat na 27 maanden Ow echt doorslaapt. Tnx dat jullie 27 maanden lang naar m'n gezeur daarover hebben willen luisteren. En idd... Het kwam goed! (Zonder dat ik hem lang heb laten huilen)
Einde dagboek Ow
Fr, wat de rest ook zei!
Dit soort berichtjes geven een beetje hoopquote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:32 schreef Loj het volgende:
Peuters
Ow speelt met een leeuwtje, ik geef Js ff olifant... Ow ook olifant, Js krijgt pinguïn... Ow ook pinguïn, Js krijgt giraf, Ow ook giraf..
Dus ik vraag aan Ow, wat mag Js dan (die het hilarisch vond trouwens).. Geeft hij Js een van mijn tijdschriften
Ow, wil je een appel? Nee! Een banaan? Nee! Etc etc etc.... Een rijstewafel? Nee! "Oh gelukkig, die zijn ook op" Ow wil rijstewafel! Dan moeten we even naar de winkel... "Ow wil rijstewafel nu!" (Denk er ff een dramatische naar de grond val act bij)
Oh en toen hij vandaag ff te zwaar werd... "Mama niet sterk meer. Papa niet werken, papa moet Ow tillen
Oh en grapjes maken! Een olifant een giraf noemen en dan heel hard lachen!
Echt peuters, wat zijn ze leuk
Trouwens, over die peuter van mij gesproken... Ik durf nu wel officieel te melden dat na 27 maanden Ow echt doorslaapt. Tnx dat jullie 27 maanden lang naar m'n gezeur daarover hebben willen luisteren. En idd... Het kwam goed! (Zonder dat ik hem lang heb laten huilen)
Einde dagboek Ow
Fr, wat de rest ook zei!
Geweldig, ik zie het helemaal voor me. Ook al is mijne nog lang geen peuter, ze oefent wel alvast in die val acts.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:32 schreef Loj het volgende:
Ow, wil je een appel? Nee! Een banaan? Nee! Etc etc etc.... Een rijstewafel? Nee! "Oh gelukkig, die zijn ook op" Ow wil rijstewafel! Dan moeten we even naar de winkel... "Ow wil rijstewafel nu!" (Denk er ff een dramatische naar de grond val act bij)
Ik dacht wij hebben er lang over gedaan, maar het kan dus nog " erger"...ik kan mij goed indenken dat je erg blij mee bent...ik had op gegeven moment dat ik er zelfs niet meer snel in slaap kon vallen, nadat hij wakker werd....quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:46 schreef TimeJumper het volgende:
Nou ik kan even melden dat R sinds een paar weken doorslaapt![]()
Ik dacht haast werkelijk dat die dag nooit zou komen, hij is al 3 en een half![]()
![]()
Haha ja het kan inderdaad ergerquote:Op donderdag 7 mei 2015 10:05 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik dacht wij hebben er lang over gedaan, maar het kan dus nog " erger"...ik kan mij goed indenken dat je erg blij mee bent...ik had op gegeven moment dat ik er zelfs niet meer snel in slaap kon vallen, nadat hij wakker werd....
Hoe kan hij dan bij de iPadquote:Op woensdag 6 mei 2015 08:08 schreef Kyara het volgende:
Hier 3 bijdehante peuters die niet helemaal in hun hum zijn (nou ja, eentje maar die werkt door).
D zit in een groeispurtje en eet als een bootwerken, J is snotterig en huilt om alles en M heeft een IPad verslaving en sluipt s avonds regelmatig uit bed om op de IPad spelletjes te doen of filmpjes te kijken.
J vindt sommig eten "sooooooooo niet lekker", D heeft een voorkeur voor papa "nee mama, niet doen", "toe maar papa, nou mag jij" en M heeft zoveel maffe uitspraken dat het bijna niet meer bij te houden is.
Hier begint het de afgelopen maanden zo af en toe te komen, denk dat ze sinds de jaarwisseling een keer of vijf/ zes heeft doorgeslapen. Hou vol, het komt echt goed.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:39 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Dit soort berichtjes geven een beetje hoop
Mijn kleine Pluis slaapt wel maar wil nog wel 2-3x per nacht drinken. Zal er hier ook ooit eens doorslaapnacht gaan komen?!
Ik heb juist eerder de neiging om vaker op mijn strepen te staan en hem het toch meer zelfs te laten doen, makkelijker is het natuurlijk om hem zijn zin te geven, maar dan zouden wij 's ochtends al aan een ijsje zitten en laat hij zich vervolgens de hele dag bedienen en kan ik hem zijn speelgoed achteraan ruimen, en wil hij om het half uur iets eten, maar niet dat wat ik klaargemaakt heb en vraagt hij steeds om snoep en/of tablet. Verder is hij wel lief, hoor, maar opvoeden is echt een uitdaging....quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:26 schreef elamanilo het volgende:
Zana, ik zou hem lekker helpen, hij heeft dat nu even nodig van jou, die bescherming. Ik denk dat hij des te eerder zelf weer wil als je hem nu tegemoet komt daarin, omdat hij zich dan gehoord voelt en zijn zelfvertrouwen daar weer van zal groeien.
Kinderen die veel stress ervaren vallen vaak terug in zoeken naar bevestiging en kinderlijk gedrag. Juist nu belangrijk die bevestiging te geven door er wel voor hem te zijn maar die zelfstandigheid op een positieve manier te stimuleren. Dus ondanks dat hij het al lang kan, toch laten merken dat het heel knap is en dat jij er heel blij van wordt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:56 schreef Zana het volgende:
bij de bijna schoolgaande kinderen ook zulke drama's thuis?
Pfff....Wij zijn bezig om de zelfstandigheid een extra zetje te geven wat betreft aankleden en naar toilet gaan......Hij kan het best wel....maar oh wat doet hij moeilijk.....opeens moet mama overal weer mee helpen, het lijkt wel alsof hij beseft dat hij groot wordt. "Ik kan dat niet" en dan maar huilen en zielig doen...Volgens mij vindt hij naar school gaan best spannend, hoewel hij zich groot houdt op de wendagen.
Wat moet ik hiermee? Op school moeten ze het ook allemaal zelf doen. Trouwens, nog een speciaal trucje om zelfs de kont af te vegen?
Overal de zin in geven is toch wel wat anders dan je kind de dingen te laten doen die normaal zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:39 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik heb juist eerder de neiging om vaker op mijn strepen te staan en hem het toch meer zelfs te laten doen, makkelijker is het natuurlijk om hem zijn zin te geven, maar dan zouden wij 's ochtends al aan een ijsje zitten en laat hij zich vervolgens de hele dag bedienen en kan ik hem zijn speelgoed achteraan ruimen, en wil hij om het half uur iets eten, maar niet dat wat ik klaargemaakt heb en vraagt hij steeds om snoep en/of tablet. Verder is hij wel lief, hoor, maar opvoeden is echt een uitdaging....![]()
Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama mee moet...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 06:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je boos zou worden omdat hij opeens niet meer zelf durft aan te kleden of zn kont af te vegen is dat anders. Als je daarover boos wordt zal hij zich afgewezen voelen, omdat hij zoekt naar bevestiging dat hij het wel kan.
Bij de oudste is dat zelfstandige pas gekomen sinds ze naar school gaat. Ze doet nu zelf naar de wc gaan en afvegen. Kleding weer aantrekken. Aankleden help ik dr 's morgens bij want dat lukt dr nog niet (en misschien wel als ik haar dr gang zou laten gaan).quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:19 schreef Zana het volgende:
[..]
Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama mee moet...
Met toilet is het hetzelfde, hij gaat zitten en roept als hij klaar is...Hij probeert nog niet eens zelf af te vegen, terwijl wij het in het verleden wel al geoefend hebben. Ik snap ook wel dat het voor hem lastig is toiletpapier te pakken, wanneer hij op het toilet zit, maar er staat ook gewoon een potje en dan is het voor hem veel makkelijker om zelfs op te staan en zo. Ik heb hem nu al een paar keer laten zitten en na een tijdje moet hij dan toch zelfs een oplossing verzinnen...En stiekem is hij dan toch best trots als het hem wel lukt, maar hij probeert elke keer weer het mij te laten doen, en er mag ook niemand anders meegaan.
Gefeliciteerd met de jarigen!
Ik vind dat je hem iets overschat wat bovenstaande betreft.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:19 schreef Zana het volgende:
[..]
Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama
Wij kregen een briefje toen de juffrouw kwam kennis maken thuis dat de school stond voor zelfstandigheid. Leren zelf doen. Dus man en ik hadden er een hard hoofd in. Want thuis was het drama als ze zelf iets moest doen. Zelf haar broek op trekken was geheid drama en uitte zich in ter aarde storten en heel hard gillen en huilen. Ik kreeg de 2de keer school gaan, toen ik haar ging ophalen op school, een compliment van de juffrouw dat ze al zo zelfstandig was. En dat naar de wc gaan eigenlijk al helemaal zelf ging. En dat ze zelf dr schoenen aan en uit kon doen voor het gymen (bij ons is het nog gymen in kleding alleen andere schoenen aan). Wij waren echt verbaasd.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:34 schreef Zana het volgende:
Ik heb nog geen idee hoe het wordt als hij na deze vakantie echt naar school gaat, maar de juf kan niet 28 kinderen helpen met aan/uitkleden voor en na de sport en om naar toilet te gaan. Nu hoeft hij misschien zijn grote boodschap ook niet op school te doen, maar mij lijkt het toch handiger dat wij nu thuis al goed oefenen, kan hij zich op school op andere dingen concentreren. En volgens mij komt het ook wel goed, maar het is even weer iets waar wij doorheen moeten.
Juf en de oudere kinderen helpen de kleintjes best hoor.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:34 schreef Zana het volgende:
Ik heb nog geen idee hoe het wordt als hij na deze vakantie echt naar school gaat, maar de juf kan niet 28 kinderen helpen met aan/uitkleden voor en na de sport en om naar toilet te gaan. Nu hoeft hij misschien zijn grote boodschap ook niet op school te doen, maar mij lijkt het toch handiger dat wij nu thuis al goed oefenen, kan hij zich op school op andere dingen concentreren. En volgens mij komt het ook wel goed, maar het is even weer iets waar wij doorheen moeten.
Ik denk dat je toch wat veel verwacht van je knulletje van nog geen 4.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:34 schreef Zana het volgende:
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:37 schreef Kersjes het volgende:
En op school kunnen de meeste kinderen het ineens dus wel.
Gewoon rekening mee houden dat je op dagen dat hij gym heeft hem geen overhemd met veel knoopjes aantrekt of een skinny jeans oid.
En ik gooi hem er nog even in: GEEN witte onderbroek op gymdagen![]()
Dat dus gewoon?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:32 schreef Omentielvo het volgende:
Een vraagje. De laatste dagen heeft Riley weet interesse in het potje. Plassen of poepen doet ze nog niet. Maar wel constant zitten. Alleen speelt ze dus ook met het potje. Ze wil hem dragen. Staat er met haar voeten in. En eigenlijk wil ik haar leren dat het geen speelgoed is (stel dat ze plast of poept en meteen daarna haar voet in dat potje stopt of het potje op zijn kop houdt)
Hoe kan ik dat het beste leren?
Gisteren legde ik het uit dat het geen speelgoed is en herhaalde ik het de hele tijd. Maar als peuter geloof je dat uiteraard niet en blijf je doorgaan. Gisteren heb ik haar na de tigste keer uitleggen de keus heb gegeven om of het potje te laten staan of dat ik haar luier weer zou aantrekken en het potje zou wegzetten.
Remsporenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:01 schreef danic het volgende:
Ik ben dom denk ik. Waarom geen witte onderbroek op gymdagen?
Waar woon je?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:40 schreef Tally het volgende:
Ik zoek iets leuks om te doen met mijn kinderen (2 en 4) morgen. Ik heb een auto. Iemand een idee?
IJsselstein/Utrechtquote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Waar woon je?
Pampus heeft een piraten thema in de meivakantie.
Eerst varen met een boot natuurlijk dus al leuk.
Maar ze kunnen toch ook op andere dagen poepen op school. Als er geen gym is?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Remsporenwegens dat zelf de billen afvegen op school...
In een vieze onderbroek staan tijdens het omkleden is niet zo tof gewoon. Ik koop sowieso nooit witte onderbroeken, waarom zou je?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:57 schreef danic het volgende:
[..]
Maar ze kunnen toch ook op andere dagen poepen op school. Als er geen gym is?
Of meer omdat het gênant kan zijn tijdens het omkleden ofzo?
Hier gymen ze in hun gewone kleren. Ik moest alleen gymschoenen voor eva kopen. Misschien dat dat vanaf groep 3 anders wordt...
Precies dit.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:50 schreef L-E het volgende:
[..]
In een vieze onderbroek staan tijdens het omkleden is niet zo tof gewoon. Ik koop sowieso nooit witte onderbroeken, waarom zou je?
Dat heb ik met de oudste ook wel. Bij mij lusten ze geen melk dus bij ons is het fruitsap of chocolademelk. Maar is ook niet elke dag.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik geef altijd melk of fruitsap mee. Water is prima hoor, maar ik vind het bij Leyla belangrijk dat alles wat ze binnenkrijgt ook calorieen bevat. Water doet niets maar vult wel de maag.. Dus dan liever een beker melk.
Hier is het melk, aanmaaklimo of optimel. Water staat standaard naast het bed.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:56 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat heb ik met de oudste ook wel. Bij mij lusten ze geen melk dus bij ons is het fruitsap of chocolademelk. Maar is ook niet elke dag.
Dit iddquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Juf en de oudere kinderen helpen de kleintjes best hoor.
Mijne treuzelt enorm 's ochtends dus ik help hem met aankleden.
Op de dagen dat we de tijd hadden stimuleerde ik hem om het zelf te doen met de uitleg dat hij het met gym op school wel zoveel mogelijk zelf moest gaan doen.
Als hij ging huilen want lukt niet ben ik blijven herhalen dat hij kan vragen of mama hem wilt helpen ipv ter aarde te storten.
Dat laatste doet hij dus tegenwoordig keurig met struikelblok hemd.
Op school veegt hij zelf zijn billen af. Thuis roept hij ons. Dat vind ik geen probleem want dan is het wel beter schoon![]()
Vreemde ogen dwingen. Op school kunnen ze veel meer dan je denkt.
O. piept na 100 meter lopen al dat papa hem moet tillen.
Met het schoolreisje heeft hij zonder problemen de hele dag door de dierentuin gesjouwd.
Kortom het valt allemaal vanzelf op zijn plaats dadelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ergste hebben ze al achter de rug maar ik dacht dat het allemaal bij een verkoudheid hoorde. Pas toen ik over mazelen las vanmiddag kon ik het plaatsen. Koorts, goede verkoudheid, vlekken, ontstoken ogen en hangerigquote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:09 schreef Kersjes het volgende:
Mazelen, serieus![]()
Ik ken echt niemand wiens kinderen de mazelen hebben gehad.
Zijn ze erg ziek?
Ja klopt met 14 maanden. Daarom ga je er tegenwoordig ook niet meer dood aan maar word je wel ziek.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:22 schreef PureEvil het volgende:
Mazelen? Daar wordt je toch tegen ingeënt?
Neequote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Ah gos Tally wat sneu. Woon je in de bijbelbelt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Thanksquote:
Ach jeetje! Beterschapquote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Het ergste hebben ze al achter de rug maar ik dacht dat het allemaal bij een verkoudheid hoorde. Pas toen ik over mazelen las vanmiddag kon ik het plaatsen. Koorts, goede verkoudheid, vlekken, ontstoken ogen en hangerig
Ik foto's gemaakt en naar mn moeder gestuurd en die zei meteen (zonder dat ik wat zei) dat kind heeft de mazelen
Ze zijn op dit moment weer wat hangerig een koortsig.
Je weet dat er een meldplicht is wat betreft mazelen?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:50 schreef Tally het volgende:
Nou het zoeken naar een uitje is ter vergeefs geweest. We kunnen niet weg. De meiden hebben de mazelen
Ik denk dat we Bram vanaf 3 naar school laten gaan. Hij is zo leergierig, misschien wel fijn als hij wat wordt uitgedaagd.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:52 schreef Kersjes het volgende:
Ja, de timing is vrij waardeloos.
Nu moet hij nog langer naar het kdv....
Hij gaat er al heen sinds vlak voor zijn 1e verjaardag, voor 1 dag in de week, en elke week is het huilen en protesteren met het afscheid. Zo sneu![]()
Maar hij heeft het er wel naar zijn zin hoor, dus wat dat betreft zit het gelukkig wel goed.
Mijn kleintje hangt gewoon erg aan me
Nee dat weet ik niet. Ik was wel van plan om de dokter te bellen maandag.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je weet dat er een meldplicht is wat betreft mazelen?
Is het ook echt door bloedtest vastgesteld?
Ik weet eigenlijk niet of het van de juf afkomt of van een medekleuter (de ene keer zegt hij zo en de volgende keer zegt hij zo),maar de eerste dag kreeg ik de fles plakkerig aan de buitenkant terug....ik wou graag een fles/ beker die makkelijk schoon te maken gaat en met een grotere opening en dan gaat er sneller iets overheen, ben dus blij dat het nu water wordt, dan heeft hij alleen maar natte kleren en geen plakkerige...thuis krijgt hij voornamelijk ook alleen maar iets te drinken met calorieën, omdat hij altijd een slechte eter was...maar ja, water is natuurlijk ook goed/ beter. Woensdag is fruitdag en anders alleen maar gezonde dingen...weet ook niet, welke koekjes dan wel mogen of niet...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:42 schreef danic het volgende:
Qua eten en drinken zeiden ze een pakje sap en een liga. Waarom alleen water Zana? Niet dat water niet goed is hoor, maar wat sap moet toch ook kunnen?
Bij ons werd het vrij serieus genomen toen een huisarts dacht dat jen mazelen had. Die moest het melden, ik met kind naar de ggd, bloed afnemen. De hele bende.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:06 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee dat weet ik niet. Ik was wel van plan om de dokter te bellen maandag.
Ik zie het nu staan op de site van het rivm. Wel heeft ze een urine onderzoek gehad afgelopen maandag en heeft ze antibiotica meegekregen omdat er een blaasontsteking was gevonden. Nu was het maandag zo hectisch bij de huisarts (want eigenlijk waren ze niet open ivm dodenherdenking) dus ik wilde al bellen om te vragen of het wel een blaasontsteking was en of het kan dat het misschien van de mazelen kan komen. Ze heeft (op urine verlies na) eigenlijk verder geen symptonen van een blaasontsteking.
Hier werd mij geadviseerd om het drinken bij bram te beperken als hij slecht at. Anders drinken ze de honger weg.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:39 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of het van de juf afkomt of van een medekleuter (de ene keer zegt hij zo en de volgende keer zegt hij zo),maar de eerste dag kreeg ik de fles plakkerig aan de buitenkant terug....ik wou graag een fles/ beker die makkelijk schoon te maken gaat en met een grotere opening en dan gaat er sneller iets overheen, ben dus blij dat het nu water wordt, dan heeft hij alleen maar natte kleren en geen plakkerige...thuis krijgt hij voornamelijk ook alleen maar iets te drinken met calorieën, omdat hij altijd een slechte eter was...maar ja, water is natuurlijk ook goed/ beter. Woensdag is fruitdag en anders alleen maar gezonde dingen...weet ook niet, welke koekjes dan wel mogen of niet...
Altijd interresse!!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:51 schreef Goitske het volgende:
Ticootje ik heb op mn werk een stapeltje recepten liggen van jamie oliver en uit het boek goed zoet deze krijgen onze coeliakie patienten, als je interesse hebt wil ik het best op sturen moet je mij even een pm doen. (Ik werk voor een kindermdl arts dus altijd op jacht voor leuke dingen voor deze patiëntengroep)
Ik heb dat momenteel met 3.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Oudste krijgt een beker ranja en fruit mee. Op woensdag krijgt ze een koekje en een pakje mee. Op vrijdag moet ze fruit mee naar school. Vrijdag fruitdag.
Jongste is flink ziek geweest. Nu is ie nog moe. Tis hard werken om m overdag wakker te houden. Maar als ie slaapt dan gaat t s nachts bal.
Hij gaat enorm hard qua spraak. Dinsdag komt de logo nog langs. Maar wil dr eigenlijk mee stoppen.
Hij kan alleen niks hebben vam zn zus. Tis constant drama tussen die 2.
Het boek goed zoet zo uit mn hoofd iets van 70% van de recepten glutenvrij! En ik zag bij de bruna het blad glutenvrij liggen is niet van de coeliakie verenigingquote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Altijd interresse!!
Ik had van de week een gehaktschotel met rode pesto, uitjes en sperziebonen met aardappelpuree met roomkaas.
Echt erg lekker.
En we eten erg vaak pasta.
Wij hebben nu de regel, niet met zn 3 op 1 bank.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb ze op dit moment t liefst niet meer op dezelfde verdieping spelend. Luuk gilt bij alles MIJ!! mijn papa, mijn bus, mijn boom, mijn koe.
Mijn zusje was wel ingeent en die heeft kantje boort gelegen. Dus mij zou het allemaal niets verbazen. Ik bel maandag de huisarts en ik vraag gewoon wat te doen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij ons werd het vrij serieus genomen toen een huisarts dacht dat jen mazelen had. Die moest het melden, ik met kind naar de ggd, bloed afnemen. De hele bende.
Bleek toen "gewoon" 5e ziekte. Dus zelfs huisartsen hebben het wel eens fout qua vlekken en koorts...
Als ze geent zijn is de kans op mazelen echt nihil. Tenzij je echt heel toevallig 2 non responders hebt.
Hier gaat op lange stukken een van de twee voorin. Das dan wel weer drama als die weer naar achter moet.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben nu de regel, niet met zn 3 op 1 bank.
Jen is vooral van het uitlokken, leyla is een watje en gilt om het minste als een speenvarkentje en dan staat bram erbij te roepen "kappen leyla, niet janken!!" .
Oh en dit hebben we eind van het jaar 2700 km op de achterbank. Joy!
Hier kiezen alle kinderen zelf hun kleding. Bram woont in zn cars truien.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:17 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Hier gaat op lange stukken een van de twee voorin. Das dan wel weer drama als die weer naar achter moet.
Over drama gesproken. Luuk heeft vanmorgen anderhalf uur gedreind omdat ie een t-shirt met korte mouwen aanhad. Hij trok een romper lange mouwen uit de wasmand. Probeerde m aan te trekken. Maar hij moet hier ff doorheen. Hij vindt veranderingen wat lastig.
Nee, want t was niet koud in huis. Hij heeft t snel warm, net als zn vader. Vanmorgen waren de korte mouwen prima. Overgang winterjas naar zomerjas was ook lastig. Net als nieuwe schoenen, een andere slaapzak in bed. Hij heeft dus ook 3 dezelfde slaapzakken.quote:
Bewuste typo?quote:Op zondag 10 mei 2015 16:18 schreef Kyara het volgende:
Leuk om weer wat oudgedienden hier weer te treffen en de verhalen te lezen! En mooie moetendagknutsels. M heeft ook geknutseld op het kdv. Meiden laten het alweer afweten. Maar voor volgend jaar verwacht ik veel
Ja hij doet iets met mensen. We horen het heel erg vaak. Zn lach is <3 en hij is enorm spontaan en ongeremd.quote:
Voor mij wel eens "fijn" om te lezen dit.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:53 schreef Kersjes het volgende:
En ja, ik vind het ook wel prettig dat mijn jongens 's avonds meestal nog gezellig zijn.
Nou eten we hier doordeweeks nooit voor 19:00 uur (dan komt mijn man pas thuis) en ligt zeker S. doorgaans laat in bed (21:30 is vrij normaal).
Taferelen van kinderen die om 17:30 al aan het avondeten zitten zodat ze om 18:30 naar boven kunnen zul je hier niet zien. Maar die van mij worden dan ook niet voor dag en dauw wakker 's morgens.
Wat een verschil met Evaquote:Op maandag 11 mei 2015 07:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Cs wat een schrik.
2l welkom ken ik je al?
Ean gaat vandaag hele dagen naar school. Ik stond net op de trap om 06:10 en hoorde mama ik ben wakker. D'r mond is nog niet dicht geweest spannend voor d'r.
En nu ga ik werken en zie haar pas laat weer
Dat klinkt alsof we je zouden moeten kunnen kennen...quote:Op zondag 10 mei 2015 22:14 schreef 2L het volgende:
Ik heb al een tijdje een nieuw account klaar staan en ik dacht zijn 2de verjaardag is een mooi moment om weer wat in te stromen
Dat is me niet gelukt maar moederdag ook een goed moment
Plus ik kan nog een paar dagen over mijn
beide L kindjes mee praten!
Je username is in ieder geval een heel stuk makkelijker geworden!quote:Op maandag 11 mei 2015 14:50 schreef 2L het volgende:
Ja jullie kennen me al
draakje it is
Mijn meisjes L wordt vrijdag 5 en vooral bij haar schreef ik aktief mee
mn jongetjes L is in januari 2 geworden
Laat haar in een veld madeliefjes plukken of zo. Levert hele idyllische plaatjes opquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:54 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh ik ben ook erg blij met jouw nieuwe camera Omen!
Moet ook weer eens proberen om E er fatsoenlijk op te krijgen. Meestal fotografeer ik haar nu in een leuke setting ofzo, als ze in de salontafel is gekropen bijvoorbeeldmaar portretjes zijn toch ook wel errrg mooi...
Haha, ik had diezelfde fout donderdag gemaaktquote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:30 schreef mousemicky het volgende:
Welkom Shandaly!
Wij waren gisteren met J. in het spoorwegmuseum. Was al tijden gepland, maar ik heb nu geleerd eerst op de website te kijken voordat ik met mn ouders een datum prik. Het was dus Thomas (de trein) weekend, en zowat alle jongetjes tussen 2 en 7 jaar van Nederland wilden dat wel zien natuurlijkOk, lichtelijk overdreven, maar toch, DRUK!
Gelukkig waren we vroeg, en vond J. het echt geweldig. Hij durfde zelfs alleen in het kindertreintje
Idem hier, maar dan een donderdag laterquote:Op zondag 17 mei 2015 20:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik kom alvast een beetje om het hoekje spieken. Mijn dreumes is donderdag jarig en eigenlijk voelt ze echt al als een peuter, inclusief NEE en selluf doen
Dan voel ik aan haar vinger of die al dik is.quote:Op maandag 18 mei 2015 23:04 schreef PureEvil het volgende:
Fantasie check!
Midden in de Lidl staat ze ineens stil
Mam, Mama! Help! Ik zit vast in de modder!
En dan moet ik haar ( ietwat dramatisch) eruit trekken 😂
Geweldig 😝
En vandaag ging ze 'naar les' want ze wou grooote hoofd tekenen en ook verven...
En ze doet ook pirouettes. ... want ze is een prinses ..
Ok. En soms ook Super Eddy of Mega Mindy. En dan moet ik Mega Toby zijn...
Maargoed, das minder erg dan dat ik van " knibbel knabbel knuisje" ben 😂
En had je al de uitslag?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:06 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee dat weet ik niet. Ik was wel van plan om de dokter te bellen maandag.
Ik zie het nu staan op de site van het rivm. Wel heeft ze een urine onderzoek gehad afgelopen maandag en heeft ze antibiotica meegekregen omdat er een blaasontsteking was gevonden. Nu was het maandag zo hectisch bij de huisarts (want eigenlijk waren ze niet open ivm dodenherdenking) dus ik wilde al bellen om te vragen of het wel een blaasontsteking was en of het kan dat het misschien van de mazelen kan komen. Ze heeft (op urine verlies na) eigenlijk verder geen symptonen van een blaasontsteking.
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:50 schreef Clubsoda het volgende:
(En Shandaly, maar jij bent een doorgewinterde zwemmoeder toch? Ik herinner met hele gave onderwaterfoto's)
Ja, je laat het wel lekker aanlokkelijk klinken zoquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:10 schreef Shandaly het volgende:
[..]Maar zwemles voor kleuters voor diploma A is wel hele andere koek dan baby/peuterzwemmen.... Bij dat laatste (wat ik overigens nog iedere maandagochtend met Femke doe), ga je zelf ook mee het water in en doe je gezellig samen wat oefeningetjes enzo. Allemaal heel zen. Bij de zwemles van Lars op maandagmiddag zit de hele kleedzaal afgeladen vol met stuiterende kleuters, zit ik 3 kwartier in een véél te hete ruimte te wachten en Femke te vermaken om daarna in een veel te warme overvolle kleedzaal een poging te doen Lars af te drogen en in z'n kleren te krijgen...
Overigens lag het vooral aan mezelf hoor. Mijn lontje is erg kort de laatste tijd. Ik zit niet echt lekker in m'n vel. Heb toevallig vanochtend een afspraak bij de huisarts gemaakt om eens te kijken naar andere vormen van anticonceptie... ik voel me een hormonster, en nee, ik ben niet zwanger
Wat schattig eigenlijk, CS, arme M en z'n peuterzorgen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ze heeft geen pijn bij het poepen hoor. Dus ik stond er ook nogal van te kijken toen ze begon over movicolon, want ze heeft geen moeite met poepen. Ze voelt het goed aan, pakt een luier en doet die zelf om en 5 minuten later mag ik haar verschonen. Ik denk dat ze niet durft op de wc. En als ik dan een luier ontzeg, dan houdt ze het op (al uitgeprobeerdquote:Op donderdag 21 mei 2015 14:08 schreef Shandaly het volgende:
Jemig, da's inderdaad allemaal best heftig danic. Arme Eva...
Ik kan me best voorstellen dat ze niet durft te poepen. Als dat soms zo'n pijn doet, hou je het automatisch op. En wij snappen dat dat als gevolg heeft dat het dan later nog meer pijn doet, maar dat is voor een vers kleutermeisje natuurlijk niet zo logisch.
Enneh... psychologen kunnen ook gewoon helpen he. Je bent niet automatisch 'gek' als je een psycholoog om hulp moet vragen.
Doe ze maar lekker verwennen vanmiddag
Jeetje, dat is zeker een behoorlijk inspannende dag zo. Ik hoop dat het wat gaat opleveren allemaal. Juist nu ze naar school gaat zou het super zijn als ze beter in haar vel kan zitten.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:49 schreef danic het volgende:
Oh heerlijk om twee van die keutels met de slappe lach te hebben![]()
Het was een intense ochtend zeg. We gaan het van 3 kanten benaderen. Omdat eva nog steeds niet 'poep zindelijk' is en ik inmiddels heb gemerkt dat het komt doordat ze niet durft (los te laten?), hebben we een poep kalender gekregen. Eva moet iedere dag zo'n 3 minuten proberen op de wc/het potje te poepen. Daarna (ook zonder resultaat) mag ze een sticker plakken op het daarvoor bestemde vakje. Als ze daarna in haar luier (of op de wc) heeft gepoept bekijken we de structuur en daar oor plakken we de bijbehorende sticker. Dit om te zien of ze niet teveel moeite heeft en wellicht movicolon een oplossing zou kunnen bieden.
Verder een doorverwijzing gekregen naar de kinderpsycholoog. Ik vond het vrij heftig klinken, maar zij gaat met ons kijken naar het gedrag van Eva en ons handvatten geven om hier goed op te anticiperen.
Als laatste is er bloed geprikt. Ze vulde een lange lijst in, dus er waren 5 buisjes bloed nodig. Ze zei even 'au' maar huilde niet. Ik vond het zo stoer! En zoals Goitske ook adviseerde, wordt ze ook geprikt op glutenintolerantie.
Aan het einde werd de spanning toch allemaal wat teveel en viel ze flauw. Gelukkig zat ze op mijn schoot. Maar toen heeft dus nog een kwartier daar op een bed gelegen terwijl iemand haar benen omhoog hield. Zieltje...
Dinsdag bellen voor de uitslag van het prikken en eind juni terug.
Ik snap het dubbele gevoel, maar het is ook heel herkenbaar. Ik ben psycholoog, maar met mijn eigen kind ben ik zelf ook regelmatig enorm aan het worstelen en duurt het voor mijn gevoel eeuwig voor ik patronen doorzie. Niet te rot om voelen, als het dichtbij komt is het echt anders. En maar goed ook, want je bent haar mama en niet haar behandelaarquote:Op donderdag 21 mei 2015 14:15 schreef danic het volgende:
[..]
En dat van die psycholoog heb je natuurlijk gelijk in. Ik hoop ook vooral op tips voor ons.
Maar voelt ook dubbel: ik heb zelf SPH gestudeerd, maar ik zie het zelf echt even niet. Maar dat komt denk ik ook omdat het nu mijn eigen kind betreft en ik tè betrokken ben.
Ikk vaak ook hoor. Maar nu lag A. ernaast te slapen en ik hoopte dat hij dat nog even bleef doen, dus I. opgepakt en naar zijn eigen kamer meegenomen om daar rustig te worden. Helaas lukte dat dus niet en werd A. alsnog wakker (want 1 muurtje houdt dat gegil niet tegenquote:Op donderdag 21 mei 2015 22:27 schreef Kyara het volgende:
![]()
Herkenning
Ik geef aan de meeste grillen maar gewoon toe. Makkelijkste voor iedereen. En zelfs M gaat er in mee als het om de grillen van zijn zusjes gaat. Dus hij geeft rustig zijn knuffel aan zijn zusje zodat zij hem ook nog een keer aan hem kan geven.
quote:Op vrijdag 22 mei 2015 20:58 schreef Kyara het volgende:
M heeft een voorkeur voor Daphne, die vindt hij de leukste. Ik begrijp nu ook waarom want als 1 van zijn zussen stom doet dan noemt hij haar J, en als hij leuk speelt met zijn zus dan is dat D. ongeacht wie van de 2 dus
M komt s ochtends eerst bij mij in bed liggen (IPad, kletsen, met auto spelen of nog even slapen) maar zodra er geluid uit de kamer van zijn zusjes komt dan sprint hij daarheen om bij J in bed te duiken. Vanochtend hoorde ik hem vragen: "wie ben jij? Ben jij D?", vervolgens antwoordde J dat zij het was en toen volgde een "oh jaaaa, nu zie ik het!"
Maar goed, meiden zijn ook niet meer zo betrouwbaar want ze beweren nu ook glashard dat ze de ander zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |