abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152239256
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_152239348
Goed, wat ik wilde zeggen :+

Dat zou mij ook zo kunnen overkomen Danic. Je enkel verzwikken om (om die reden) non-existente hakken. Onhandig, ik ben het :') Maar gelukkig ben je nog heel! *O*

Spannend Fieder! Bijzonder he, hoe die gevoelens dan opeens de kop op kunnen steken!

M ziet de supermarkt altijd als één groot voedselfestijn, er liggen meestal krentenbollen, plakjes worst en stukjes kaas. En van de O+ vakkenvuller O+ van de groenteafdeling (het is zo'n schatje :@ ) krijgt hij geregeld een banaan. We gaan altijd na het zwemmen dus dan heeft meneer hongerrrrrr, dus dan zijn alle snacks welkom (jaja, ik geef mijn kind zelf gewoon eten na het zwembad hoor :+ )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_152241085
Vandaag met vriendinnen naar het bos geweest. Jan zijn vriendinnetje stond gelijk bij de auto mag jan er uit?? Jaaa hij mag er uit en daar gingen ze hoor zooo schattig. Zij is 9 maanden ouder maar echt even groot dus echt smelt....
Nog even ergens anders wat gegeten en kids laten spelen onderweg naar huis max 10 min geslapen kon hem niet doorleggen ivm een poepluier maja slapen daarna dacht het niet he!!!
Net in bad gedaan 5x terug moeten leggen en nu is het stil....
pi_152267304
Al lang niet meer gepost hier. Ga proberen het weer op te pakken. Heb de meeste van jullie ook op facebook dus het schiet er nog al eens mee in.

Met lisa gaat alles super. Ze zit op zwemles en kan nu zonder drijfmiddelen op haar rug drijven en zwemmen. Ook kan ze in het diepe zich omhoog helpen houden en naar de kant komen. Wat een fijn gevoel! Na de vakantie start ze voor vier dagen op de peuterschool waar ze ook erg graag is. Zaterdag is ze jarig en word ze alweer 3! Voor deze week zijn we lekker aan het genieten van ons gezin want amber is er voor twee weken.

Met mij gaat het super goed ook met mijn nieuwe relatie sinds 9.10maanden. Na veel praten hebben we besloten voor een tweede te gaan en vrijdag is mijn implanon eruit gegaan. Menstruatie is ook lekker op schema dus laat die toekomstplannen maar komen!

2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_152268236
Wat een dame al Sam.

Danic heb je vandaag de ha gebeld?

Ik heb deze 2 gekocht bij de hema. Vond ze wel leuk en vrij goedkoop. Gekukkig heb ik 2 fietsstoeltjes op mijn slagschip dus ze konden ook nog mee naar huis.
pi_152268996
Goitske, wat een leuke foto's. En lief zo'n vriendinnetje. Echt smelt O+

Sam, wat spannend. Een tweede. Leuke dame he je daar O+

FR, goede koop zeg O+
pi_152269509
Sam, wat fijn om te horen dat het zo goed gaat!

Mooie foto Goitske

FR, houdt je nog wel rekening met de kosten voor het onderhoud?
(Geintje, Lekker duo heb je!!)
pi_152270356
Heb nog gevraagd of ik het onderhoud kon afkopen, dat kon niet en leasen was ook niet mogelijk :{
pi_152270473
Sam wat een leuk nieuws!
pi_152270897
Hoi! Ik kom me hier ook melden met mijn O+ peuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_152272741
Welkom Spirit *O*
pi_152274918
Spirit welkom *O*

F-r, ik ben het vergeten |:(
Ik dacht er om 07.30 aan maar toen kon het nog niet. En op mijn werk dacht ik er pas om 11.30 aan en ik kan maar bellen tot 11.00.
Hopelijk zijn ze er morgen.
pi_152274978
Welkom Spirit, met je peutert! O+
pi_152275229
Welkom spirit!
  maandag 4 mei 2015 @ 22:10:33 #15
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152279923
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Heb nog gevraagd of ik het onderhoud kon afkopen, dat kon niet en leasen was ook niet mogelijk :{
Gelukkig levert het ook heel wat op O+

Welkom spirit!

Danic, het zal wel woensdag worden dan..

Morgen hopen dat de buien wegblijven. Dan kan ik lekker met de jongens naar het bevrijdingsfestival. Met speciale familiepodia.
Daan is vanavond ook bijna 2 minuten stil geweest, viel me nog mee ;)
  maandag 4 mei 2015 @ 23:17:09 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152282747
Welkom Spirit O+!
pi_152289785
Welkom Spirit *O*
pi_152289883
Welkom spirit!
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:55:15 #19
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152291097
Mijn kind is definitief geen baby meer :'(

Hij heeft vannacht heerlijk geslapen in z'n nieuwe grote bed in z'n nieuwe grote kamer. Ondanks ikea plankje toch 1 keer uit bed gevallen, sneetje in kin en grote paniek :'( , maar vanochtend vrolijk wakker *O* En ik moest vanochtend even bij m in bed komen liggen O+

J.'s oude kamer wordt weer babykamer, dus straks maar eens aan de poets }:|
pi_152291220
Nieuwe aanwas *O*! Welkom!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152292733
Tof toch MM!!!
(Behalve dat sneetje dan...)

Hier kwam ik vandaag weer tot de conclusie dat ik een echte peuter heb:
Mama, wij wonen in Nederland :o
Kijk mama, vlaggen van Nederland
Vlaggen rood, blauw en wit...
Ik wil vlaggen paars!

Echt, het kind is net twee! Hoe weet hij dat! :o
pi_152293242
Wat een slimmerik Loj! :D.
pi_152294141
Jeetje Loj, wat een slimme peuter heb jij zeg O+
pi_152297767
Spirit welkom.

Ik ben al een week van slag. Maar met het nieuws van L-e/cygne en wat minder vers lingue en klumsy vind ik dat ik mezelf niet aan moet stellen. Ik heb 2 gezonde kinderen en moet mijn zegeningen dus tellen.

/spoiler Waarom kan ik er dan niet mee dealen dat ik nog dagelijks last heb van de schade die de zwangerschap(pen) opgeleverd hebben.

Echt ik baal er van en vind dat mijn dochters dit niet verdienen maar ik krijg dat stemmetje niet helemaal weg/ einde gezeur./spoiler
pi_152298504
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Spirit welkom.

Ik ben al een week van slag. Maar met het nieuws van L-e/cygne en wat minder vers lingue en klumsy vind ik dat ik mezelf niet aan moet stellen. Ik heb 2 gezonde kinderen en moet mijn zegeningen dus tellen.

/spoiler Waarom kan ik er dan niet mee dealen dat ik nog dagelijks last heb van de schade die de zwangerschap(pen) opgeleverd hebben.

Echt ik baal er van en vind dat mijn dochters dit niet verdienen maar ik krijg dat stemmetje niet helemaal weg/ einde gezeur./spoiler
Elk huisje heeft zn kruisje en er is altijd iemand waarvan je denkt ik moet niet zeuren want die heeft het erger maar de realiteit is dat jij hier dagelijks tegenaan loopt. Sommige dingen zijn een accrptatie proces andere dingen een oplossing zoeken of combi van beiden.

Zelf heb ik het hypermobiliteitssyndroom waardoor ik sneller moe ben en bepaalde dingen niet kan/mag zonder er mijn straf voor te krijgen dwz pijn. Dit was voor mij diagnose krijgen, mensendueck therapie, steunzolen en bepaalde dingen laten en stuk acceptatie.
Nu kan ik er goed mee leven maar ik loop er nog wel regelmatig tegen aan. Dit betekend niet dat mijn probleem in het niets valt omdat anderen grotere problemen hebben want dit is mijn probleem en mijn leven. Dus waar jij tegenaan loopt mag er ook zijn O+
  dinsdag 5 mei 2015 @ 15:31:01 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152298987
Ferrari, herkenbaar hoor :* Maar Goitske verwoordt het heel goed. Ondanks dat er mensen zijn die het misschien wel nog zwaarder hebben (ongetwijfeld! maar we weten ook zoooooveel van iedereen wereldwijd, dankzij alle media, vergelijken is echt ondoenlijk), maar jouw eigen dagelijks leven is toch waar je mee te maken hebt he.

Laat het maar naast elkaar bestaan: erken/accepteer dat je last hebt van je eigen probleem, en laat je daarbij helpen door het feit dat je ook zegeningen kunt tellen.
pi_152299109
Ferrari, ik sluit me aan bij Goitske en LB. Jouw gevoel mag er ook zijn en mag je hier of in dat ene topic (als de zwangerschap anders verloopt) ook kwijt :*
pi_152312623
Jullie zijn lief.
pi_152314779
Ja, wat zij zeggen dus he!

Mijn man ontving vandaag een parkeerboete van 90,- ;( Ja nee, niet zo erg als een dood kindje, maar toch balen we daar flink van hoor. Lijkt me heel gezond ;) Eigen lasten voelen sowieso het zwaarst, je daar ook nog schuldig over voelen lijkt me weinig constructief :*

Mijn kind is twee. Ikwilalleswatikwilenandersgaikhysterischhuilenalsofjulliememartelen-twee, zeg maar. Meeveren, meeveren, meeveren.. :')
pi_152315148
*breekt in*

Lieve fr, tuurlijk mag je je zegeningen tellen met je prachtige dochters. Maar daarnaast mag je het best kut vinden dat je lijf niet wil. Dat gevoel mag er gewoon zijn. Niet schuldig over voelen. :*
pi_152315150
Verbazend hoe snel die ik ben twee fase start hè? :D
pi_152315299
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:33 schreef Omentielvo het volgende:
Verbazend hoe snel die ik ben twee fase start hè? :D
Ja :D

En dan ook all the way he. Omdat de boterham verkeerd ligt. Omdat de beker verkeerd is. Omdat hij geen bleek in zijn neusgat mag druppelen. Omdat hij drinken wil, nee geen drinken, nee toch wel, HOEZO KRIJG IK GEEN DRINKEN, GA WEG IK WIL NIETS IK GOOI HET NAAR JE HOOFD enzo :') O+
pi_152315470
Daar staat tegenover dat hij hele dagen over iedereens wang aait omdat we allemaal zo 'IEFFF' zijn, en zijn piemel bij elke verschoningsbeurt uitgebreid gedag wordt gezwaaid O+

Peuters O+
pi_152315835
Zo herkenbaar. Vooral dat wel en niet tegelijk willen is geweldig. Dan lijkt het AEL of ze eigenwijs zijn, gewoon omdat het kan.
Maar inderdaad. Ook de knuffels en kusjes die ze geven. Dat ze met de dag meer gaan vertellen.
En jij hebt gewoon echt een knul dus. Riley roept altijd iedereen voor haar buik en billen. "Oma, buikie" om dan vervolgens in mijn armen weg te duiken als oma aankomt lopen. Peuters inderdaad O+
pi_152317384
Peuters O+
Ow speelt met een leeuwtje, ik geef Js ff olifant... Ow ook olifant, Js krijgt pinguïn... Ow ook pinguïn, Js krijgt giraf, Ow ook giraf..
Dus ik vraag aan Ow, wat mag Js dan (die het hilarisch vond trouwens).. Geeft hij Js een van mijn tijdschriften :')

Ow, wil je een appel? Nee! Een banaan? Nee! Etc etc etc.... Een rijstewafel? Nee! "Oh gelukkig, die zijn ook op" Ow wil rijstewafel! Dan moeten we even naar de winkel... "Ow wil rijstewafel nu!" (Denk er ff een dramatische naar de grond val act bij :') )

Oh en toen hij vandaag ff te zwaar werd... "Mama niet sterk meer. Papa niet werken, papa moet Ow tillen :')

Oh en grapjes maken! Een olifant een giraf noemen en dan heel hard lachen!

Echt peuters, wat zijn ze leuk O+

Trouwens, over die peuter van mij gesproken... Ik durf nu wel officieel te melden dat na 27 maanden Ow echt doorslaapt. Tnx dat jullie 27 maanden lang naar m'n gezeur daarover hebben willen luisteren. En idd... Het kwam goed! (Zonder dat ik hem lang heb laten huilen ;) )

Einde dagboek Ow O+

Fr, wat de rest ook zei! :*

[ Bericht 1% gewijzigd door Loj op 05-05-2015 23:46:19 ]
pi_152317621
Dr staat 1x zn volledige naam ;)

Verder klinkt t als een heerlijk eigenwijs ventje O+
S. 2014
J. 2016
pi_152317838
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 23:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dr staat 1x zn volledige naam ;)

Verder klinkt t als een heerlijk eigenwijs ventje O+
Tnx :)
(Z'n naam is geen geheim natuurlijk, maar nogal makkelijk te googelen ;) )

En dat is hij zeker... daar komt een wacht maar ;)
pi_152317938
hahaha ik laat t maar gewoon over me heen komen, duurt gelukkig nog 15 maanden :P
S. 2014
J. 2016
pi_152320713
Die zijn echt zo snel om. Ik keek pas weer foto's van 2013. Zo kort geleden nog. Maar zo snel voorbij gegaan :'(

Loj, jouw eigenwijze peuter O+

Die grapjes doet Riley ook inderdaad.
Maar ook zelf snappen als ze in de maling genomen wordt en meedoen.
Laatste pikte ze de zitplek van mijn vader in. En mijn vader wijst naar de grond en zegt dat ze daar moet kijken. Zij kijken en mijn vader snel weer gaan zitten. Riley lag dubbel en deed ons afwisselend naar de grond sturen om te kijken. :D
pi_152320716
En *O* voor jouw doorslaper Loj. Fijn
  woensdag 6 mei 2015 @ 08:05:40 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152321177
Grote peuters die doorslapen en naar grote jongenskamers verhuizen O+ *G*

Nieuwe peuter! Welkom Spirit *O*

Leuke verhaaltjes over Ow, Sticker en Riley (ik vind dat altijd zo leuk om te lezen! O+ )

FR :* sluit me aan bij mijn voorgangers ;)

Danic, HA al gebeld? Zo niet, dit is je reminder ;)
  woensdag 6 mei 2015 @ 08:08:49 #42
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152321209
Hier 3 bijdehante peuters die niet helemaal in hun hum zijn (nou ja, eentje maar die werkt door).

D zit in een groeispurtje en eet als een bootwerken, J is snotterig en huilt om alles en M heeft een IPad verslaving en sluipt s avonds regelmatig uit bed om op de IPad spelletjes te doen of filmpjes te kijken.

J vindt sommig eten "sooooooooo niet lekker", D heeft een voorkeur voor papa "nee mama, niet doen", "toe maar papa, nou mag jij" en M heeft zoveel maffe uitspraken dat het bijna niet meer bij te houden is.
pi_152321581
Jouw drietal. Ik ben er een beetje verliefd op O+
pi_152332556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 22:37 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja :D

En dan ook all the way he. Omdat de boterham verkeerd ligt. Omdat de beker verkeerd is. Omdat hij geen bleek in zijn neusgat mag druppelen. Omdat hij drinken wil, nee geen drinken, nee toch wel, HOEZO KRIJG IK GEEN DRINKEN, GA WEG IK WIL NIETS IK GOOI HET NAAR JE HOOFD enzo :') O+
Exact dit.
En ik maar gefrustreerd vragen aan hem: wat wil je dán? }:|
Meneer vind zichzelf nu ook al veel te groot om aan de hand over het parkeerterrein naar de auto te lopen.
Jammer dan, tot zover je zelfstandigheid. :P

Hij wilt trouwens al een maand of 2 inmiddels zelden meer zijn avondeten. Alleen maar brood, brood of oma's eten.
Kook ik zo verschrikkelijk of is dit een faaaase? :{
pi_152332700
Haha. Eigenwijze peuter Venco. En dat gefrustreerde vragen wat ze dan wel willen. Herkenbaar.

Hier is het andersom. Brood wil ze niet eten en middageten slaat ze regelmatig over. Maar avondeten gaat goed hier. Fase inderdaad :Y
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:35:09 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152333304
Die fase duurt hier erg laaaaaaaang! Irritant ook.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:37:16 #47
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152333380
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 08:08 schreef Kyara het volgende:
Hier 3 bijdehante peuters die niet helemaal in hun hum zijn (nou ja, eentje maar die werkt door).

D zit in een groeispurtje en eet als een bootwerken, J is snotterig en huilt om alles en M heeft een IPad verslaving en sluipt s avonds regelmatig uit bed om op de IPad spelletjes te doen of filmpjes te kijken.

J vindt sommig eten "sooooooooo niet lekker", D heeft een voorkeur voor papa "nee mama, niet doen", "toe maar papa, nou mag jij" en M heeft zoveel maffe uitspraken dat het bijna niet meer bij te houden is.
Omg, ik zit hier keihard te lachen om de iPad-verslaving van M. _O-

Hoi :W
Ik kom hier echt bijna nooit, maar viel meteen met mijn beus in de boter.
Want een heerlijke peuterstreken allemaal O+
Die van mij doet vrolijk mee. Eind volgende maand wordt hij alweer 3!
Hij is om op te vreten, heus. Maar *insert koppige streken/boevigheid/minstens 2 keer per nacht wakker worden*

:+
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:40:29 #48
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152333530
Verder is hij dol op verkleden, doet hij elke dag wel een paar keer.
En hij kent alle kleuren van de regenboog and beyond, en als hij te lomp doet bij het drinken zegt hij "solly mama", en hij vroeg gisteren voor het eerst of hij mocht gamen op de Xbox, toen zijn grote broers er niet waren.
En toen kon hij mij uitleggen hoe je Skylanders moet spelen, ik had geen flauw idee _O-
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:05:21 #49
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152334521
Bij de hand zijn ze hè Kersjes?
pi_152336112
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 23:32 schreef Loj het volgende:

Trouwens, over die peuter van mij gesproken... Ik durf nu wel officieel te melden dat na 27 maanden Ow echt doorslaapt. Tnx dat jullie 27 maanden lang naar m'n gezeur daarover hebben willen luisteren. En idd... Het kwam goed! (Zonder dat ik hem lang heb laten huilen ;) )

Einde dagboek Ow O+

Ooohh doorslapen O+ Mijn kind werd vanochtend om half acht wakker... HALF ACHT!! JA!!!! Niet dat ze altijd doorslaapt, maar het gebeurt steeds vaker. En man wat wordt je uitgerust wakker na zo'n hele nacht doorslapen O+ We leggen haar nu iets later in bed en dat werkt goed, en komt nog handig uit ook met eten en het bedritueel enzo.
Sarcasme. Herken het.
pi_152344586
Oh die streken en opmerkingen :D En stiekem uit bed sluipen voor de IPad :o die is wel heul erg verslaafd _O-

Ik was vandaag een dagje bij mijn ouders. Rond 18.30 was ik de boel aan het pakken voor vertrek, meiden hadden hun schoenen al aan. Kijk ik op van mijn tas, zie ik eva ineens voorbij rennen.
Buiten ja! En 2 seconden later Rosalie erachter aan!! :o

Stelletjes boeven. Gelukkig was het vlak langs het raam en hebben mijn ouders ook nog een stukje voortuin én wonen ze op het laatste huis van een doodlopende straat. Maar toch!!

En ik ben aan het aftellen. Nog 2 dagen en ik heb een kleuter O+
Een kleuter die morgenmiddag om 14.10 even bij de huisarts langs mag. Ben benieuwd.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:39:55 #52
426379 elamanilo
elämänilo
pi_152353396
quote:
Peuters O+
Ow speelt met een leeuwtje, ik geef Js ff olifant... Ow ook olifant, Js krijgt pinguïn... Ow ook pinguïn, Js krijgt giraf, Ow ook giraf..
Dus ik vraag aan Ow, wat mag Js dan (die het hilarisch vond trouwens).. Geeft hij Js een van mijn tijdschriften :')

Ow, wil je een appel? Nee! Een banaan? Nee! Etc etc etc.... Een rijstewafel? Nee! "Oh gelukkig, die zijn ook op" Ow wil rijstewafel! Dan moeten we even naar de winkel... "Ow wil rijstewafel nu!" (Denk er ff een dramatische naar de grond val act bij :') )

Oh en toen hij vandaag ff te zwaar werd... "Mama niet sterk meer. Papa niet werken, papa moet Ow tillen :')

Oh en grapjes maken! Een olifant een giraf noemen en dan heel hard lachen!

Echt peuters, wat zijn ze leuk O+

Einde dagboek Ow O+

Dit soort berichtjes geven een beetje hoop :)

Mijn kleine Pluis slaapt wel maar wil nog wel 2-3x per nacht drinken. Zal er hier ook ooit eens doorslaapnacht gaan komen?!
pi_152358143
quote:

Geweldig, ik zie het helemaal voor me. Ook al is mijne nog lang geen peuter, ze oefent wel alvast in die val acts. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:46:24 #54
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_152359349
Nou ik kan even melden dat R sinds een paar weken doorslaapt *O*
Ik dacht haast werkelijk dat die dag nooit zou komen, hij is al 3 en een half :o 8)7 :P
Rayen 2½ jaar!
pi_152359558
bij de bijna schoolgaande kinderen ook zulke drama's thuis?

Pfff....Wij zijn bezig om de zelfstandigheid een extra zetje te geven wat betreft aankleden en naar toilet gaan......Hij kan het best wel....maar oh wat doet hij moeilijk.....opeens moet mama overal weer mee helpen, het lijkt wel alsof hij beseft dat hij groot wordt. "Ik kan dat niet" en dan maar huilen en zielig doen...Volgens mij vindt hij naar school gaan best spannend, hoewel hij zich groot houdt op de wendagen.
Wat moet ik hiermee? Op school moeten ze het ook allemaal zelf doen. Trouwens, nog een speciaal trucje om zelfs de kont af te vegen?
pi_152359762
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:46 schreef TimeJumper het volgende:
Nou ik kan even melden dat R sinds een paar weken doorslaapt *O*
Ik dacht haast werkelijk dat die dag nooit zou komen, hij is al 3 en een half :o 8)7 :P
Ik dacht wij hebben er lang over gedaan, maar het kan dus nog " erger"...ik kan mij goed indenken dat je erg blij mee bent...ik had op gegeven moment dat ik er zelfs niet meer snel in slaap kon vallen, nadat hij wakker werd....
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:13:37 #57
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_152359963
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:05 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik dacht wij hebben er lang over gedaan, maar het kan dus nog " erger"...ik kan mij goed indenken dat je erg blij mee bent...ik had op gegeven moment dat ik er zelfs niet meer snel in slaap kon vallen, nadat hij wakker werd....
Haha ja het kan inderdaad erger :P . Als je voordat ik een kind had had gezegd, hej de eerstkomende dikke 3 jaar slaap je geen één nacht meer door dan had ik je voor gek verklaard :+

Maar ik moet zeggen ik heb het me wel makkelijk gemaakt, als hij wakker werd dan nam ik hem mee in mijn eigen bed en sliepen we daar verder. Gelukkig had ik niet zoveel problemen met weer in slaap vallen.
Maar het sloopt je wel hoor, vind ik.
Maar daar zijn we gelukkig nu vanaf *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_152360193
Het is wel herkenbaar Zana. Ik hou het op spanning voor school en Maak er geen probleem van.
Je zegt het zelf al: hij kan het best. Dus dat komt echt wel goed als hij een beetje zijn draai heeft gevonden op school.
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:26:03 #59
426379 elamanilo
elämänilo
pi_152360276
Zana, ik zou hem lekker helpen, hij heeft dat nu even nodig van jou, die bescherming. Ik denk dat hij des te eerder zelf weer wil als je hem nu tegemoet komt daarin, omdat hij zich dan gehoord voelt en zijn zelfvertrouwen daar weer van zal groeien.

TimeJumper, dat is wel een *O* waard! (En geeft opnieuw ook weer hoop!)
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:49:27 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152360878
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 08:08 schreef Kyara het volgende:

Hoe kan hij dan bij de iPad :D? Wat een boef!

Mijn peuter noemt mij de laatste dagen 'mam'. 'Lekker gekookt hoor mam', zegt ze dan. Kind, je bent nog maar 2 :').

Oh, en ze is ineens enorm met plassen op het potje bezig *O*! Gaat echt heel goed. Laatst was ik boven met S'je hoor ik ineens van beneden 'maaahaam :') waar zijn de doekjes? dan kan ik m'n billen vegen _O- . Was ze zelf, helemaal zelf, op het potje gaan plassen! Groot kind O+
pi_152370835
Nou we zijn bij de ha geweest. Hij heeft goed geluisterd, eva d'r oren, schildklier, amandelen en lymfeklieren nagekeken. Zag er allemaal prima uit. Ook haar buik gevoeld en hartje geluisterd. Geen bijzonderheden.
Hij vond mijn vraag terecht en Eva heeft ter onderbouwing nog een paar keer flink zitten geeuwen :D

We hebben een doorverwijzing gekregen naar de kinderarts. De huisarts vond dat onze vraag daar beter tot zijn recht zou komen.
Ik kan alleen pas morgen een afspraak maken omdat de kinderartsen schijnbaar zelf hun afspraken beheren en vanmiddag afwezig zijn :')
pi_152371573
Gelukkig dat op het eerste gezicht alles in orde lijkt. Maar wel eng ook, omdat je nou nog niks weet :*
pi_152378653
Nou eng vind ik het niet hoor. Ik heb ook al heel lang de vraag of dit wel iets lichamelijke is. Het is een meisje waarbij heel veel in haar hoofd gebeurd/afspeelt en dat kan ook zeer vermoeiend zijn.

Het kan ook zijn dat ze de verkeerde emotie benoemd of dat het een excuus is. Dat laatste geloof ik niet zo. We gaan het zien.
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:17:24 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152382520
Wel fijn dat de ha het serieus neemt, in die zin dat hij jullie doorstuurt en niet naar huis met de mededeling stop haar maar op tijd in bed :P
pi_152382883
Wat een doorslapers ineens *O*
tante_soesa wauw dat gaat goed ineens
Danic fijn dat jullie doorverwezen worden.

4 jaar geleden lag ik in het ziekenhuis niet wetende dat ik morgen op toen moederdag mijn cadeautje al kreeg. Dat mooie cadeautje is echt al bijna 4. Ze heeft er helemaal zin in en is al helemaal klaar voor school.
pi_152383040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:39 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Dit soort berichtjes geven een beetje hoop :)

Mijn kleine Pluis slaapt wel maar wil nog wel 2-3x per nacht drinken. Zal er hier ook ooit eens doorslaapnacht gaan komen?!
Hier begint het de afgelopen maanden zo af en toe te komen, denk dat ze sinds de jaarwisseling een keer of vijf/ zes heeft doorgeslapen. Hou vol, het komt echt goed. :* (dat zeg ik in ieder geval tegen mezelf oO< )
pi_152389382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:26 schreef elamanilo het volgende:
Zana, ik zou hem lekker helpen, hij heeft dat nu even nodig van jou, die bescherming. Ik denk dat hij des te eerder zelf weer wil als je hem nu tegemoet komt daarin, omdat hij zich dan gehoord voelt en zijn zelfvertrouwen daar weer van zal groeien.

Ik heb juist eerder de neiging om vaker op mijn strepen te staan en hem het toch meer zelfs te laten doen, makkelijker is het natuurlijk om hem zijn zin te geven, maar dan zouden wij 's ochtends al aan een ijsje zitten en laat hij zich vervolgens de hele dag bedienen en kan ik hem zijn speelgoed achteraan ruimen, en wil hij om het half uur iets eten, maar niet dat wat ik klaargemaakt heb en vraagt hij steeds om snoep en/of tablet. Verder is hij wel lief, hoor, maar opvoeden is echt een uitdaging.... :X *O*
  vrijdag 8 mei 2015 @ 06:11:32 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152393704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:56 schreef Zana het volgende:
bij de bijna schoolgaande kinderen ook zulke drama's thuis?

Pfff....Wij zijn bezig om de zelfstandigheid een extra zetje te geven wat betreft aankleden en naar toilet gaan......Hij kan het best wel....maar oh wat doet hij moeilijk.....opeens moet mama overal weer mee helpen, het lijkt wel alsof hij beseft dat hij groot wordt. "Ik kan dat niet" en dan maar huilen en zielig doen...Volgens mij vindt hij naar school gaan best spannend, hoewel hij zich groot houdt op de wendagen.
Wat moet ik hiermee? Op school moeten ze het ook allemaal zelf doen. Trouwens, nog een speciaal trucje om zelfs de kont af te vegen?
Kinderen die veel stress ervaren vallen vaak terug in zoeken naar bevestiging en kinderlijk gedrag. Juist nu belangrijk die bevestiging te geven door er wel voor hem te zijn maar die zelfstandigheid op een positieve manier te stimuleren. Dus ondanks dat hij het al lang kan, toch laten merken dat het heel knap is en dat jij er heel blij van wordt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152393713
F_r gefeliciteerd met Ean. Je hebt een heuse kleuter *O*
  vrijdag 8 mei 2015 @ 06:18:15 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152393724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 23:39 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik heb juist eerder de neiging om vaker op mijn strepen te staan en hem het toch meer zelfs te laten doen, makkelijker is het natuurlijk om hem zijn zin te geven, maar dan zouden wij 's ochtends al aan een ijsje zitten en laat hij zich vervolgens de hele dag bedienen en kan ik hem zijn speelgoed achteraan ruimen, en wil hij om het half uur iets eten, maar niet dat wat ik klaargemaakt heb en vraagt hij steeds om snoep en/of tablet. Verder is hij wel lief, hoor, maar opvoeden is echt een uitdaging.... :X *O*
Overal de zin in geven is toch wel wat anders dan je kind de dingen te laten doen die normaal zijn.
Logische normale regels consequent hanteren heeft elk kind baat bij. Daarover hoef je nooit in discussie. Ijsje in de ochtend / de hele tijd snoepjes en koekjes, heel normaal dat dat niet gaat gebeuren.
Dus qua logische regels op je strepen gaan staan is juist heel goed.
Als je boos zou worden omdat hij opeens niet meer zelf durft aan te kleden of zn kont af te vegen is dat anders. Als je daarover boos wordt zal hij zich afgewezen voelen, omdat hij zoekt naar bevestiging dat hij het wel kan.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 06:29:25 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152393762
Fr en Danic van harte met jullie kleuters *O*
pi_152393797
Danic gefeliciteerd met Eva.
pi_152393806
Gefeliciteerd met jullie kleuters Danic en FR!! *O*
pi_152393911
Gefeliciteerd met jullie kleuters Danic en FR *O*
pi_152393999
Een vraagje. De laatste dagen heeft Riley weet interesse in het potje. Plassen of poepen doet ze nog niet. Maar wel constant zitten. Alleen speelt ze dus ook met het potje. Ze wil hem dragen. Staat er met haar voeten in. En eigenlijk wil ik haar leren dat het geen speelgoed is (stel dat ze plast of poept en meteen daarna haar voet in dat potje stopt of het potje op zijn kop houdt :X )
Hoe kan ik dat het beste leren?
Gisteren legde ik het uit dat het geen speelgoed is en herhaalde ik het de hele tijd. Maar als peuter geloof je dat uiteraard niet en blijf je doorgaan. Gisteren heb ik haar na de tigste keer uitleggen de keus heb gegeven om of het potje te laten staan of dat ik haar luier weer zou aantrekken en het potje zou wegzetten.
pi_152396774
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 06:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je boos zou worden omdat hij opeens niet meer zelf durft aan te kleden of zn kont af te vegen is dat anders. Als je daarover boos wordt zal hij zich afgewezen voelen, omdat hij zoekt naar bevestiging dat hij het wel kan.
Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama mee moet...

Met toilet is het hetzelfde, hij gaat zitten en roept als hij klaar is...Hij probeert nog niet eens zelf af te vegen, terwijl wij het in het verleden wel al geoefend hebben. Ik snap ook wel dat het voor hem lastig is toiletpapier te pakken, wanneer hij op het toilet zit, maar er staat ook gewoon een potje en dan is het voor hem veel makkelijker om zelfs op te staan en zo. Ik heb hem nu al een paar keer laten zitten en na een tijdje moet hij dan toch zelfs een oplossing verzinnen...En stiekem is hij dan toch best trots als het hem wel lukt, maar hij probeert elke keer weer het mij te laten doen, en er mag ook niemand anders meegaan.

Gefeliciteerd met de jarigen!
pi_152396813
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:19 schreef Zana het volgende:

[..]

Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama mee moet...

Met toilet is het hetzelfde, hij gaat zitten en roept als hij klaar is...Hij probeert nog niet eens zelf af te vegen, terwijl wij het in het verleden wel al geoefend hebben. Ik snap ook wel dat het voor hem lastig is toiletpapier te pakken, wanneer hij op het toilet zit, maar er staat ook gewoon een potje en dan is het voor hem veel makkelijker om zelfs op te staan en zo. Ik heb hem nu al een paar keer laten zitten en na een tijdje moet hij dan toch zelfs een oplossing verzinnen...En stiekem is hij dan toch best trots als het hem wel lukt, maar hij probeert elke keer weer het mij te laten doen, en er mag ook niemand anders meegaan.

Gefeliciteerd met de jarigen!
Bij de oudste is dat zelfstandige pas gekomen sinds ze naar school gaat. Ze doet nu zelf naar de wc gaan en afvegen. Kleding weer aantrekken. Aankleden help ik dr 's morgens bij want dat lukt dr nog niet (en misschien wel als ik haar dr gang zou laten gaan).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_152396892
En wat is de jongste toch ook geweldig O+ Ja ze houd met 300000 keer per nacht wakker maar dat is uiteraard omdat ze nu verkouden/de griep heeft. :P (Hoop ik dan maar). Maar ze kan zo lekker praten en ze doet lekker haar eigen ding en een eigen wil *zucht* :P

Ze vind het leuk om samen met Papa op de iPad te spelen. Of dr vader uit te dagen O+ Mijn iPad, Nee Papa zn iPad. Nee MIJN! Dat ze hem dan pakt en schuin richting Papa kijkt en roept: Aaah mooie iPad, aaah lieve iPad, MIJN iPad. O+

Kan lief met haar zusje spelen en stoeien. En uiteraard kan ze ook flink van zich af meppen :P Laat ze zich zeker niet slaan door een ander (dan haar zus).

Mijn 2 meiden zijn het allermooiste wat me ooit is overkomen O+ (ook al kan ik ze soms achter het granol plakken).
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:34:43 #79
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152397097
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:19 schreef Zana het volgende:

[..]

Nu ja boos, ik laat hem wel aanmodderen, dus begin op tijd te zeggen dat hij zich moet aankleden, leg de kleertjes klaar zodat hij ze makkelijk kan oppakken, maar hij begint vaak pas op te schieten, wanneer ik de sleutel van de huisdeur al in de hand heb en hem vertel dat hij dan maar in pyjama
Ik vind dat je hem iets overschat wat bovenstaande betreft.

Mijn jongens van 5 en 7 zijn 's morgens meestal ook niet vooruit te branden. Getreuzel en gedoe als ik het ze zelf laat "uitzoeken", maar als ik er gewoon even bij blijf en intussen met ze klets... dan scheelt dat een hoop ergernis en frustratie bij zowel hun als bij mij. En zijn ze veel sneller klaar.
Van andere moeders van leeftijdsgenoten hoor ik overigens niet anders.
Jongens zijn notoire dromers en echte treuzelkonten :Y
pi_152397101
Ik heb nog geen idee hoe het wordt als hij na deze vakantie echt naar school gaat, maar de juf kan niet 28 kinderen helpen met aan/uitkleden voor en na de sport en om naar toilet te gaan. Nu hoeft hij misschien zijn grote boodschap ook niet op school te doen, maar mij lijkt het toch handiger dat wij nu thuis al goed oefenen, kan hij zich op school op andere dingen concentreren. En volgens mij komt het ook wel goed, maar het is even weer iets waar wij doorheen moeten.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:37:04 #81
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152397155
En op school kunnen de meeste kinderen het ineens dus wel.

Gewoon rekening mee houden dat je op dagen dat hij gym heeft hem geen overhemd met veel knoopjes aantrekt of een skinny jeans oid.

En ik gooi hem er nog even in: GEEN witte onderbroek op gymdagen :+
pi_152397353
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:34 schreef Zana het volgende:
Ik heb nog geen idee hoe het wordt als hij na deze vakantie echt naar school gaat, maar de juf kan niet 28 kinderen helpen met aan/uitkleden voor en na de sport en om naar toilet te gaan. Nu hoeft hij misschien zijn grote boodschap ook niet op school te doen, maar mij lijkt het toch handiger dat wij nu thuis al goed oefenen, kan hij zich op school op andere dingen concentreren. En volgens mij komt het ook wel goed, maar het is even weer iets waar wij doorheen moeten.
Wij kregen een briefje toen de juffrouw kwam kennis maken thuis dat de school stond voor zelfstandigheid. Leren zelf doen. Dus man en ik hadden er een hard hoofd in. Want thuis was het drama als ze zelf iets moest doen. Zelf haar broek op trekken was geheid drama en uitte zich in ter aarde storten en heel hard gillen en huilen. Ik kreeg de 2de keer school gaan, toen ik haar ging ophalen op school, een compliment van de juffrouw dat ze al zo zelfstandig was. En dat naar de wc gaan eigenlijk al helemaal zelf ging. En dat ze zelf dr schoenen aan en uit kon doen voor het gymen (bij ons is het nog gymen in kleding alleen andere schoenen aan). Wij waren echt verbaasd.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:17:52 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152397933
quote:
Juf en de oudere kinderen helpen de kleintjes best hoor.
Mijne treuzelt enorm 's ochtends dus ik help hem met aankleden.
Op de dagen dat we de tijd hadden stimuleerde ik hem om het zelf te doen met de uitleg dat hij het met gym op school wel zoveel mogelijk zelf moest gaan doen.
Als hij ging huilen want lukt niet ben ik blijven herhalen dat hij kan vragen of mama hem wilt helpen ipv ter aarde te storten.
Dat laatste doet hij dus tegenwoordig keurig met struikelblok hemd.

Op school veegt hij zelf zijn billen af. Thuis roept hij ons. Dat vind ik geen probleem want dan is het wel beter schoon ;)

Vreemde ogen dwingen. Op school kunnen ze veel meer dan je denkt.
O. piept na 100 meter lopen al dat papa hem moet tillen.
Met het schoolreisje heeft hij zonder problemen de hele dag door de dierentuin gesjouwd.
Kortom het valt allemaal vanzelf op zijn plaats dadelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:29:56 #84
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152398191
quote:
Ik denk dat je toch wat veel verwacht van je knulletje van nog geen 4.

Hier worden de jongste kleuters gewoon geholpen door de wat oudere kindjes of de juf bij de dingen die nog wat lastig gaan.

Leyla wordt in sept 5 en kleedt zich pas sinds kort echt volledig zelfstandig aan.

Wat leuk is om te oefenen: verkleedkleren...
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:30:17 #85
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152398207
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:37 schreef Kersjes het volgende:
En op school kunnen de meeste kinderen het ineens dus wel.

Gewoon rekening mee houden dat je op dagen dat hij gym heeft hem geen overhemd met veel knoopjes aantrekt of een skinny jeans oid.

En ik gooi hem er nog even in: GEEN witte onderbroek op gymdagen :+
:D:D
  vrijdag 8 mei 2015 @ 11:31:44 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152398239
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 07:32 schreef Omentielvo het volgende:
Een vraagje. De laatste dagen heeft Riley weet interesse in het potje. Plassen of poepen doet ze nog niet. Maar wel constant zitten. Alleen speelt ze dus ook met het potje. Ze wil hem dragen. Staat er met haar voeten in. En eigenlijk wil ik haar leren dat het geen speelgoed is (stel dat ze plast of poept en meteen daarna haar voet in dat potje stopt of het potje op zijn kop houdt :X )
Hoe kan ik dat het beste leren?
Gisteren legde ik het uit dat het geen speelgoed is en herhaalde ik het de hele tijd. Maar als peuter geloof je dat uiteraard niet en blijf je doorgaan. Gisteren heb ik haar na de tigste keer uitleggen de keus heb gegeven om of het potje te laten staan of dat ik haar luier weer zou aantrekken en het potje zou wegzetten.
Dat dus gewoon?
En doen wat je zegt. Het zit m vooral in de herhaling voordat het kwartje valt.
pi_152399041
Ik ben dom denk ik. Waarom geen witte onderbroek op gymdagen?
pi_152399070
Oh en Omen, ik laat ze er wel mee spelen. Het nieuwe is er snel af en dan laten ze hem wel staan. Of er gaat sporadisch een pop op de pot. Maar ik wilde dat het geen beladen ding zou zijn. Hij staat dus ook gewoon in de woonkamer.
(Er is ook geen plek voor op de wc :X )
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:03:30 #89
244125 laziness
pi_152399083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:01 schreef danic het volgende:
Ik ben dom denk ik. Waarom geen witte onderbroek op gymdagen?
Remsporen :+ wegens dat zelf de billen afvegen op school...
pi_152399824
hier (Belgie) gaan de kinderen pas naar school als ze 2,5 jaar en zindelijk zijn.

het dochtertje van mijn broer is in haar 'waajom (lees: waarom)' periode.

ik heb zelf geen kinderen maar verzorg die van mijn broer en zus mee. ok, die van mijn zus zijn al wat groter maar ben een fiere tante hoor.
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_152400078
Ik zoek iets leuks om te doen met mijn kinderen (2 en 4) morgen. Ik heb een auto. Iemand een idee?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:45:29 #92
244125 laziness
pi_152400241
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:40 schreef Tally het volgende:
Ik zoek iets leuks om te doen met mijn kinderen (2 en 4) morgen. Ik heb een auto. Iemand een idee?
Waar woon je?
Pampus heeft een piraten thema in de meivakantie.
Eerst varen met een boot natuurlijk dus al leuk.
pi_152400366
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:45 schreef laziness het volgende:

[..]

Waar woon je?
Pampus heeft een piraten thema in de meivakantie.
Eerst varen met een boot natuurlijk dus al leuk.
IJsselstein/Utrecht
pi_152400577
Ik dacht Dolfinarium is misschien wel leuk maar 23.50 voor een kind van 3 vind ik toch aardig aan de prijs :{

Sea Life Scheveningen heeft een leuke moederdag aanbieding! De tickets kan je alleen online kopen maar als je een kinderkaartje koopt mag moeder gratis mee!
Maar dat is geen dag vullend programma dus wat te doen er na :')
pi_152400618
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Remsporen :+ wegens dat zelf de billen afvegen op school...
Maar ze kunnen toch ook op andere dagen poepen op school. Als er geen gym is?
Of meer omdat het gênant kan zijn tijdens het omkleden ofzo?
Hier gymen ze in hun gewone kleren. Ik moest alleen gymschoenen voor eva kopen. Misschien dat dat vanaf groep 3 anders wordt...
pi_152401058
Sesamstraat in Kijkduin! Vanavond de oudste eens vragen of dr dat leuk lijkt. De jongste is gek op Elmo. En de oudste heeft dezelfde naam als een poppetje in Sesamstraat!

Edit: Maar ook geen dagattractie en er staan nog wel wat mindere recensies op de site :') Dus weer even verder zoeken.
pi_152401674
Hier is gym in onderbroek en hemdje, en af en toe gaan ze naar de grote sporthal, dan mogen ze nog een tshirt, want daar is het 's ochtends nog te koud....
Dus ze moeten wel de broek, shirt en schoenen uit en aan.

Kreeg al commentaar van mijn zoontje op het drinken wat hij mee had en het doosje.....mocht alleen maar warm of koud water mee en het doosje voor het fruit ging te moeilijk open en dicht (had speciaal een doosje gekocht met 4 flapjes die na beneden worden gedrukt en wij hadden thuis al geoefend)

Morgen (en zondag?) is Molendag, misschien niet voor de hele dag, maar voor een paar uurtjes.
pi_152402158
Ik denk dat ik naar Sea life ga. En mocht er dan nog een aantal uur over zijn door rij naar Kijkduin :)
Papa komt pas laat thuis en ik wil morgen niet de hele dag thuis zitten. Ik wil iets leuks gaan doen met ze.
pi_152402429
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:57 schreef danic het volgende:

[..]

Maar ze kunnen toch ook op andere dagen poepen op school. Als er geen gym is?
Of meer omdat het gênant kan zijn tijdens het omkleden ofzo?
Hier gymen ze in hun gewone kleren. Ik moest alleen gymschoenen voor eva kopen. Misschien dat dat vanaf groep 3 anders wordt...
In een vieze onderbroek staan tijdens het omkleden is niet zo tof gewoon. Ik koop sowieso nooit witte onderbroeken, waarom zou je? :+
  vrijdag 8 mei 2015 @ 14:08:17 #100
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152403043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:50 schreef L-E het volgende:

[..]

In een vieze onderbroek staan tijdens het omkleden is niet zo tof gewoon. Ik koop sowieso nooit witte onderbroeken, waarom zou je? :+
Precies dit.

Dank voor de Molendag-tip!
Misschien dat wij dit weekend ook even gaan kijken. We wonen in een molen-buurt, ik denk dat het wel lollig is als we "onze"(straatnaam)molen gaan bezichtigen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')