Leg dan eens uit hoe het middel geschikt is voor dat doel.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Doel is het helpen van die mensen naar echt werk.
Vent, die mensen laten je helemaal koud.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Ik ben er enkel voor dat mensen uit de uitkering naar echt werk geholpen worden. Ik weiger die mensen op voorhand op te geven.
In plaats van die mensen aan het werk helpen zou je ze aan een baan moeten helpen, en voor een baan moet je in NL minimaal minimumloon betaald krijgen.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Ik ben er enkel voor dat mensen uit de uitkering naar echt werk geholpen worden. Ik weiger die mensen op voorhand op te geven.
Juist dit type projecten doet veel aan arbeidsbemiddeling en opleiding. Dat punt gaat dus alweer mank. En de hoogconjunctuur is wel wat recenter hoor. Rond 2007 was de arbeidsmarkt echt bijzonder krap. Toch bleven er toen honderduizenden in de bijstand zitten. Spontane reintegratie blijkt dus heel lastig.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor. Je kunt ATV fiscaal stimuleren of zelfs verplichten, je kunt de loonkosten omlaag brengen, je kunt de economie stimuleren ipv afremmen, en je zou kunnen ophouden de werkloosheid kunstmatig te verhogen met arbeidsmigratie.
[..]
Je kunt de bestaande vraag bij het aanbod brengen, door arbeidsbemiddeling en opleiding, en dat doet de overheid juist niet meer. Maar dat blijft gerommel in de marge, zolang je de grootte van de vraag en de grootte van het aanbod niet dichter bij elkaar brengt. Als er immers 100.000 vacatures zijn voor 800.000 werkzoekenden, dan geef je de resterende 700.000 alsnog op.
[..]
Dat is maar een heel klein deel van de groep die nu werkloos is. Bovendien is dat alweer meer dan 15 jaar geleden. Sindsdien hebben we alweer het zoet moeten hebben. Dat de hoogconjunctuur ook doorwerkt in de arbeidsvraag in de onderkant van de arbeidsmarkt is een kwestie van beleid.
Ja hallo, dat is dus niet de bedoeling... dat is duur.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
In plaats van die mensen aan het werk helpen zou je ze aan een baan moeten helpen, en voor een baan moet je in NL minimaal minimumloon betaald krijgen.
Opleidingen, begeleiding, bemiddeling en andere ondersteuning bieden lijkt me daar inderdaad geschikt voor. Daaronder kan ook het leren werken een rol spelen.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leg dan eens uit hoe het middel geschikt is voor dat doel.
Levert ook minder op zeker?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja hallo, dat is dus niet de bedoeling... dat is duur.
Ja en al die reïntegratiebureaus dan?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Levert ook minder op zeker?
Het zou me niets verbazen als de gemeentes deze winst wel prettig vinden...
Het middel is onderdeel van een veel bredere aanpak. Volgens mij staat dat niet bepaald los van elkaar.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het doel en het middel staan in dit geval alleen totaal los van elkaar, en het middel heeft ook nog eens nadelen voor mensen die er verder helemaal niks mee te maken hebben.
Maar in 2007 was men zelfs niet in staat dit soort projecten succesvol te maken, ondanks een compleet andere arbeidsmarkt...quote:Op zondag 3 mei 2015 15:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Juist dit type projecten doet veel aan arbeidsbemiddeling en opleiding. Dat punt gaat dus alweer mank. En de hoogconjunctuur is wel wat recenter hoor. Rond 2007 was de arbeidsmarkt echt bijzonder krap. Toch bleven er toen honderduizenden in de bijstand zitten. Spontane reintegratie blijkt dus heel lastig.
Dat zeg ik toch ook. Doel is om die mensen aan een gewone baan te helpen. Dus niet bepaald om ze in de werkverschaffing te laten hangen.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
In plaats van die mensen aan het werk helpen zou je ze aan een baan moeten helpen, en voor een baan moet je in NL minimaal minimumloon betaald krijgen.
quote:Op zondag 3 mei 2015 15:54 schreef 99.999 het volgende:
En wie hebben er last van? Want het is juist dit type werk om verdringing te voorkomen.
Kun je dat eens specifieker maken?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het middel is onderdeel van een veel bredere aanpak. Volgens mij staat dat niet bepaald los van elkaar.
En wie hebben er last van? Want het is juist dit type werk om verdringing te voorkomen.
Dit type projecten bestond toen niet echt.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar in 2007 was men zelfs niet in staat dit soort projecten succesvol te maken, ondanks een compleet andere arbeidsmarkt...
Mij stoort het vooral dat deze mensen de vrucht van hun arbeid niet zelf kunnen plukken.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het middel is onderdeel van een veel bredere aanpak. Volgens mij staat dat niet bepaald los van elkaar.
Dat doel wordt echter niet bereikt, want het middel daartoe is niet geschikt.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook. Doel is om die mensen aan een gewone baan te helpen. Dus niet bepaald om ze in de werkverschaffing te laten hangen.
Dit is niet bepaald commercieel productiewerk. Dit werk is in Nederland helaas het minimumloon gewoon niet waard. Er is hooguit verdringing richting sociale werkplaatsen en gevangenissen.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]Juist niet. Commercieel productiewerk.
Er is alles bij elkaar niet echt een vrucht van deze arbeid.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mij stoort het vooral dat deze mensen de vrucht van hun arbeid niet zelf kunnen plukken.
Dat doen de "handige" jongens wel.
Vertel is wat aan dit werk de sociaal nuttige bijdrage is aan de samenleving.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is niet bepaald commercieel productiewerk. Dit werk is in Nederland helaas het minimumloon gewoon niet waard. Er is hooguit verdringing richting sociale werkplaatsen en gevangenissen.
Als er al een directeur is die amper weet hoe het in het bedrijf gaat, dan zal het wel een overgewaardeerde directeur zijn die het eigenlijk vooral druk heeft met van project naar project rijden, en van geen enkel onderdeel weet waar het nou werkelijk om draait.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat verdienen die bobo's die deze onzin bedacht hebben eigenlijk?
Ben jij net als een aantal anderen hier dan ook van mening dat er eigenlijk geen enkel middel is wat deze mensen kan helpen?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doel wordt echter niet bereikt, want het middel daartoe is niet geschikt.
Echt 99.999...quote:Op zondag 3 mei 2015 15:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is alles bij elkaar niet echt een vrucht van deze arbeid.
Uiteindelijk het weer mogelijk maken dat mensen de reguliere arbeidsmarkt gaan betreden.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:59 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Vertel is wat aan dit werk de sociaal nuttige bijdrage is aan de samenleving.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |