Ik ben tegen contraproductieve hulp. Dat is namelijk geen hulp. Je kunt mensen als overheid niet aan een baan helpen, je kunt alleen proberen de werkgelegenheid proberen te vergroten.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, je bent tegen iedere vorm van hulp. Terwijl je prima weet dat niks doen ook niet werkt.
Als ie niet interieur past dan kun je hem ruilen hoor.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hang hem straks op.
Blijf jij ondertussen maar lekker volhouden dat het aan een ander ligt als je werkloos bent, en het ook door een ander moet worden opgelost.
Ik bedoel inderdaad 'men'.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als ie niet interieur past dan kun je hem ruilen hoor.
En ik weet niet hoe je aan het idee komt dat ik werkloos ben? Of bedoel je met "je" niet je maar "men"? Ik zit tot over mijn oren in het werk.
In dat gemeente stuk staat ook het volgende dat men niet oneindig daar tewerk gesteld moet worden, voorstel om het tijdgebonden te maken,bv 6 weken of 6 maanden afh. van.Men zou duidelijk een solicitatie-dag kunnen invoeren want dit werk is niet voor onbepaalde tijd. en binnen het grotere geheel wat je steeds aanhaald is het mogelijk om mensen te detacheren elders.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat maakt de stimulans om echt werk te zoeken niet bepaald groter.
En de werkgelegenheid vergroten kan een overheid amper doen. Dus dan geef jij die mensen dus maar op.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben tegen contraproductieve hulp. Dat is namelijk geen hulp. Je kunt mensen als overheid niet aan een baan helpen, je kunt alleen proberen de werkgelegenheid proberen te vergroten.
Het 'te werk stellen' is ook maximaal voor 32 uur per week. Die sollicitatiedag is er in principe dus al. Evenals de nodige ondersteuning daarbij.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
In dat gemeente stuk staat ook het volgende dat men niet oneindig daar tewerk gesteld moet worden, voorstel om het tijdgebonden te maken,bv 6 weken of 6 maanden afh. van.Men zou duidelijk een solicitatie-dag kunnen invoeren want dit werk is niet voor onbepaalde tijd. en binnen het groetere geheel wat je steeds aanhaald is het mogelijk om mensen te detacheren elders.
Zo dacht ik dus ook. En dat doe ik nog.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat ik heel goed snap, en me daarom dan ook niet laat verleiden om een individu de schuld te geven van een maatschappelijk probleem.
Met standaard een uur p/d als pauzes wat niet meegeteld wordt als werkuren kom je aan de 37 uur, de solicitaties moeten ze sávonds maar doen in hun eigen tijd.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het 'te werk stellen' is ook maximaal voor 32 uur per week. Die sollicitatiedag is er in principe dus al. Evenals de nodige ondersteuning daarbij.
Mensen opgeven doe je door ze achter de lopende band te parkeren waar ze gesubsidieerde 'arbeid' verrichten en daardoor moeilijker aan een baan komen.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En de werkgelegenheid vergroten kan een overheid amper doen. Dus dan geef jij die mensen dus maar op.
Overigens vergeet je dan even dat deze groep met een grotere werkgelegenheid zonder ondersteuning ook amper aan de bak komt. Die wil jij dus eeuwig in de bijstand houden.
Onzin.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En de werkgelegenheid vergroten kan een overheid amper doen.
Nee jij. Als je stelt dat de overheid niets aan het vergroten van de werkgelegenheid kan doen dan geef je die mensen op. Het enige waarmee ze geholpen zijn is immers een gewone betaalde baan.quote:Dus dan geef jij die mensen dus maar op.
Onzin.quote:Overigens vergeet je dan even dat deze groep met een grotere werkgelegenheid zonder ondersteuning ook amper aan de bak komt. Die wil jij dus eeuwig in de bijstand houden.
Het is maximaal 32 uur, dan is er echt door de week overdag nog ruimte om te solliciteren.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:30 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Met standaard een uur p/d als pauzes wat niet meegeteld wordt als werkuren kom je aan de 37 uur, de solicitaties moeten ze sávonds maar doen in hun eigen tijd.
Alleen wordt het vinden van een baan juist bemoeilijkt. De ironie.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is maximaal 32 uur, dan is er echt door de week overdag nog ruimte om te solliciteren.
Is dat wel eens bewezen eigenlijk?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen opgeven doe je door ze achter de lopende band te parkeren waar ze gesubsidieerde 'arbeid' verrichten en daardoor moeilijker aan een baan komen.
Ik heb even geen tijd om 40 blz door te lezen, waar kan ik het ongeveer vinden?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jep.
http://www.gemeenteloket.(...)gratie-regioplan.pdf
Niet bepaald, de invloed van de overheid is daarop vrij beperkt.quote:
de invloed daarop van de overheid is nu eenmaal beperkt. Dan moet men zich ook gewoon richten op het bij elkaar brengen van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt, daarmee zijn veel mensen wel aan het werk te krijgen. Dat wil je echter niet. Je geeft die mensen dus op om maar om een utopische volledige werkgelegenheid te kunnen roepen.quote:Nee jij. Als je stelt dat de overheid niets aan het vergroten van de werkgelegenheid kan doen dan geef je die mensen op. Het enige waarmee ze geholpen zijn is immers een gewone betaalde baan.
Nee, dat is bepaald geen onzin. Ook tijdens de hoogconjunctuur toen we echt een krappe arbeidsmarkt hadden kwam deze groep heel lastig aan het werk. Enkel werkgelegenheid bieden is dus niet genoeg.quote:Onzin.
Ohja want enkel mensen zonder enige stimulans thuis te laten zitten helpt ze beter. Je verhaa is niet bepaald sterk.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alleen wordt het vinden van een baan juist bemoeilijkt. De ironie.
Beter dan ze achter de lopende band te parkeren om gesubsidieerde 'arbeid' te laten verrichten inderdaad, heel goed.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ohja want enkel mensen zonder enige stimulans thuis te laten zitten helpt ze beter.
En ik snap nog steeds niet waarom jij mensen op voorhand compleet op wilt geven.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Beter dan ze achter de lopende band te parkeren om gesubsidieerde 'arbeid' te laten verrichten inderdaad, heel goed.
Nee, precies even slecht.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Beter dan ze achter de lopende band te parkeren om gesubsidieerde 'arbeid' te laten verrichten inderdaad, heel goed.
Maar ben jij dan ook van mening dat je mensen die eenmaal in de bijstand komen maar definitief op moet geven?quote:
Is dit nu een pose, die ongekende hardheid, of meen je dit allemaal echt?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hang hem straks op.
Blijf jij ondertussen maar lekker volhouden dat het aan een ander ligt als je werkloos bent, en het ook door een ander moet worden opgelost.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |