Dwangarbeid met behoud van uitkering, anders ben je je uitkering kwijt.quote:Gemeenten Aalten en Oude IJsselstreek verdienen half miljoen euro aan dwangarbeid
Vice-voorzitter Ruud Kuin van de FNV is des duivels. "Dit is zo ontzettend fout. Het is absurd dat de gemeenten hier geld aan verdienen."
Ophef
In de afgelopen weken ontstond ophef over de activiteiten van het ISWI. Dat verplicht werklozen soms jarenlang zonder loon te werken in fabriekshallen in Dinxperlo en Ulft. Daar vouwen ze kunstbloemen en maken zij enveloppen.
Reïntegratie
Momenteel werken er 80 mensen, van wie de helft langer dan een halfjaar. De gemeenten zien de activiteiten als onderdeel van de reïntegratie van bijstandsgerechtigden. Bedrijven betalen de gemeenten voor het werk dat de werklozen verrichten.
Minimumloon
Tot 2011 hadden werknemers in deze 'leerwerkcentra' een arbeidscontract en ontvingen zij het minimumloon. Doordat het rijk minder geld voor reïntegratie aan gemeenten uitkeerde, was dit volgens het bestuur van het Iswi niet meer te betalen en werd het werken tegen minimumloon afgeschaft. Sindsdien werken de werklozen er zonder loon, met behoud van een uitkering.
'Geen ideale situatie'
Het bestuur van het ISWI erkent dat het geen ideale situatie is, maar vindt deze toch gerechtvaardigd. Het zou de beste manier zijn om mensen aansluiting bij de arbeidsmarkt te laten houden.
1 2 3 4 5 6 7 8 | CDA 6.8 Lokalen 6.3 VVD 3.3 PVDA 2.9 D66 2.2 Groen Links 1 CU/SGP 0.3 Overigen 0 |
Is nog altijd een stuk efficiënter inderdaad.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
Voorstel: 5 ton winst op 60 mensen.
Dat is 8333 ¤ /persoon.
½ handje contantje aan die personen geven, de winst werd door hun arbeid gemaakt.
½ aan een opleidingenbudget /persoon geven, zodat ze echt een steuntje in de rug krijgen.
En voor de bodemloze gaten in hun begroting verhogen ze maar de gemeentelijke belastingen wmb, tientje /persoon. Kun je ook niet over de ruggen van des mensens arbeid mooi weer spelen bij gemeenteverkiezingen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Is nog altijd een stuk efficiënter inderdaad.
Reintegratie is een nobel streven maar dat moet wat professioneler worden uitgevoerd dan dat in Nederland de afgelopen decennia gebeurde. De UWV bakte er niets van, die commerciële bedrijfjes waren zo mogelijk nog erger.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Den Haag die miljarden voor reintegratie en andere bemoeizucht nu gewoon niet zou uitgeven, en de daarmee bespaarde miljarden (9 Miljard per jaar alleen voor Reintegratie) terug zou geven aan de belastingbetaler kom ik op een slordige 2000 euro NETTO per huishouden.
Een groot deel van de HRA - ik heb schattingen gelezen en gehoord dat het om minstens de helft zou gaan - gaat naar villabezitters. Die kunnen best wat minder te besteden hebben, dat geld kan dan weer worden aangewend waar het meer nodig is. Iedereen die een klein beetje economisch inzicht heeft begrijpt dat mensen die minder geld hebben het minder oppotten. Als je wil dat geld wordt besteedt dan is herverdeling van geld dus een zeer probaat middel om dit te bewerkstelligen. Dat voorkomt het oppotten.quote:Je = over HRA slaat als kut op dirk, als je de HRA nu afschaft hebben mensen meer dan 2000 euro per huishouden MINDER te besteden en dat is kut voor de economie en daarmee zal de werkloosheid stijgen.
Je vergeet iets.....als het tegen behoud van uitkering is, gaat het van de uitkering af als zijnde inkomsten.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
Voorstel: 5 ton winst op 60 mensen.
Dat is 8333 ¤ /persoon.
½ handje contantje aan die personen geven, de winst werd door hun arbeid gemaakt. Kunnen ze een keer op vakantie, mooie pc kopen of iets uitgeven aan luxe dingen.
½ aan een opleidingenbudget /persoon geven, zodat ze echt een steuntje in de rug krijgen.
En mensen met gezond verstand begrijpen dat je het over ordinaire diefstal hebt, gevoed door afgunst.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gekwek nog wel. Moet het zo kleurrijk?
Een groot deel van de HRA - ik heb schattingen gelezen en gehoord dat het om minstens de helft zou gaan - gaat naar villabezitters. Die kunnen best wat minder te besteden hebben, dat geld kan dan weer worden aangewend waar het meer nodig is. Iedereen die een klein beetje economisch inzicht heeft begrijpt dat mensen die minder geld hebben het minder oppotten. Als je wil dat geld wordt besteedt dan is herverdeling van geld dus een zeer probaat middel om dit te bewerkstelligen. Dat voorkomt het oppotten.
Welke partijen weinig zetels hebben in die gemeenten konden we gemakkelijk raden. Ik had wel iets meer zetels van de VVD verwacht.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:47 schreef niels0 het volgende:
Ik had 1 van de laatste posts. Jammer. Ik post 'm nog 'ns.
Om eens een beeld te scheppen wie er zoal verantwoordelijk zijn voor de uitwassen waar dit topic over gaat heb ik van de gemeenten in de Achterhoek een gemiddelde zetelverdeling berekend op basis van de gemeenteraad verkiezingsuitslagen van 2014.
[code]
CDA 6.8
Lokalen 6.3
VVD 3.3
PVDA 2.9
D66 2.2
Groen Links 1
CU/SGP 0.3
Overigen 0
[/code]
De cijfers per gemeente zijn hier te vinden (inter-actieve kaart).
Dat laatste is een nogal vreemde en vrije interpretatie, als het eerste zou kloppen dan elke vorm van belasting "ordinaire diefstal" zijn. Meen jij dat serieus?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En mensen met gezond verstand begrijpen dat je het over ordinaire diefstal hebt, gevoed door afgunst.
Reintegratie is bullshit, wat je nodig hebt zijn banen, geen cv training of ander halfzacht gelul. Voor banen heb je economische groei nodig en daarvoor zullen mensen weer geld moeten gaan uitgeven. Dat bereik je niet door nog meer lastenverhoging.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Reintegratie is een nobel streven maar dat moet wat professioneler worden uitgevoerd dan dat in Nederland de afgelopen decennia gebeurde. De UWV bakte er niets van, die commerciële bedrijfjes waren zo mogelijk nog erger.
[..]
Gekwek nog wel. Moet het zo kleurrijk?
Een groot deel van de HRA - ik heb schattingen gelezen en gehoord dat het om minstens de helft zou gaan - gaat naar villabezitters. Die kunnen best wat minder te besteden hebben, dat geld kan dan weer worden aangewend waar het meer nodig is. Iedereen die een klein beetje economisch inzicht heeft begrijpt dat mensen die minder geld hebben het minder oppotten. Als je wil dat geld wordt besteedt dan is herverdeling van geld dus een zeer probaat middel om dit te bewerkstelligen. Dat voorkomt het oppotten.
Ik weet niet wat mensen als spaargeld kunnen houden met bijstand, zal toch niet < dan 4000 ¤ zijn. Geef ze dat dan, kunnen ze iets leuks doen. De tering je zal er maar 5 jaar werken tegen je uitkering, wat, en dat weet iedereen, gewoon armoe is. Bijstandtrekkers zijn wrs allemaal zorgmijders bijv. Want de eigen bijdrage kunnen ze niet betalen. Naar de tandarts gaan? Eg nie.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:00 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Je vergeet iets.....als het tegen behoud van uitkering is, gaat het van de uitkering af als zijnde inkomsten.
Misschien een verwarming in die fabriek neerzetten zet meer zoden aan de dijk, hoeven ze hun jas ook niet meer aan te houden
Onder dwang een deel van je inkomsten afstaan staat bij mij wel redelijk gelijk aan soort diefstal ja. Maar ik begrijp dat jij het begrip belasting omarmt als een manier om rijkeren hard aan te pakken om hun....ja, om wat precies ? Gewoon het feit dat ze meer hebben dan anderen?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat laatste is een nogal vreemde en vrije interpretatie, als het eerste zou kloppen dan elke vorm van belasting "ordinaire diefstal" zijn. Meen jij dat serieus?
Reintegratie is een zeer moeizaam en weinig efficiënt proces. Er zijn mensen die problemen hebben met solliciteren (hoe schrijf je een CV, hoe schrijf je een goede sollitatiebrief, de do's en dont's bij een sollicitatiegesprek) en die kunnen gebaat zijn bij oefenen. Daar hoef je echter niet heel die merkwaardige reintegratie-industrie voor op te zetten die wij hadden/hebben. Wat cursussen bij de UWV voor die mensen die denken daar baat bij te hebben zou volstaan. Het doel van mensen aan het werk krijgen is niet om de werkeloosheid terug te dringen, dat zal inderdaad niet lukken op die manier. Het doel is eerder om ervoor te zorgen dat je mensen perspectief biedt, dat ze de hoop kunnen koesteren weer aan het werk te geraken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reintegratie is bullshit, wat je nodig hebt zijn banen, geen cv training of ander halfzacht gelul.
Voor banen heb je economische groei nodig en daarvoor zullen mensen weer geld moeten gaan uitgeven. Dat bereik je niet door nog meer lastenverhoging.
Jij vindt elke vorm van inkomstenbelasting dus diefstal. Oké, dan weten we genoeg.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onder dwang een deel van je inkomsten afstaan staat bij mij wel redelijk gelijk aan soort diefstal ja.
Leuk idee dat spaargeld maar het gaat om waar dat vandaan komt , daarbij zal de belastingdienst ook gelijk staan te juichen, in veel bedrijven kan er nauwelijks een kerstpakket afquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat mensen als spaargeld kunnen houden met bijstand, zal toch niet < dan 4000 ¤ zijn. Geef ze dat dan, kunnen ze iets leuks doen. De tering je zal er maar 5 jaar werken tegen je uitkering, wat, en dat weet iedereen, gewoon armoe is. Bijstandtrekkers zijn wrs allemaal zorgmijders bijv. Want de eigen bijdrage kunnen ze niet betalen. Naar de tandarts gaan? Eg nie.
We hebben een onderlaag gecreëerd wrs in een korte 10 jaar tijd die echt mensonwaardige levensomstandigheden doormaakt.
Zelfs de SP is er niet voor die mensen.
En jij vindt het blijkbaar 'normaal', dan weten we helemaal genoeg.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij vindt elke vorm van inkomstenbelasting dus diefstal. Oké, dan weten we genoeg.
Is gewoon loon wat uitgesteld is, kun je een deal over maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:07 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Leuk idee dat spaargeld maar het gaat om waar dat vandaan komt , daarbij zal de belastingdienst ook gelijk staan te juichen, in veel bedrijven kan er nauwelijks een kerstpakket af
Keep calm and think happy thoughts dusquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Reintegratie is een zeer moeizaam en weinig efficiënt proces. Er zijn mensen die problemen hebben met solliciteren (hoe schrijf je een CV, hoe schrijf je een goede sollitatiebrief, de do's en dont's bij een sollicitatiegesprek) en die kunnen gebaat zijn bij oefenen. Daar hoef je echter niet heel die merkwaardige reintegratie-industrie voor op te zetten die wij hadden/hebben. Wat cursussen bij de UWV voor die mensen die denken daar baat bij te hebben zou volstaan. Het doel van mensen aan het werk krijgen is niet om de werkeloosheid terug te dringen, dat zal inderdaad niet lukken op die manier. Het doel is eerder om ervoor te zorgen dat je mensen perspectief biedt, dat ze de hoop kunnen koesteren weer aan het werk te geraken.
Het is alleen niet de werknemer die dit veroorzaaktquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind jij het een goed idee de Nederlandse werknemer 9,5 miljard duurder te maken voor dit soort onzin?
Jouw omschrijving van de reïntegratie-industrie vind ik behoorlijk treffend eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind jij het een goed idee de Nederlandse werknemer 9,5 miljard duurder te maken voor dit soort onzin?
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat mensen als spaargeld kunnen houden met bijstand, zal toch niet < dan 4000 ¤ zijn.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Den Haag zou dit misbruik gemakkelijk kunnen oplossen door ook voor reïntegratietrajecten het wettelijk minimumuurloon verplicht te stellen. Blijkbaar vindt Den Haag het dus wel best dat Nederland terug de slavernij heeft ingevoerd. Een tegenprestatie - voor de rechtse onderbuikjes die dat zo graag willen maar die weigeren om naar de HRA te kijken - zou zijn als die persoon X uur per week ( met (X/wettelijk maandloon) * 36 uur = hoogte bijstandsuitkering) dat werk zou doen, niet als hij meer uren dan dat per week zou werken.
zou zijn als die persoon X uur per week ( met (X/wettelijk maandloon) * 36 uur = hoogte bijstandsuitkering) dat werk zou doenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:19 schreef 99.999, ook bekend als Duke en de huistrol van Fok het volgende:
Wederom toon je aan geen enkel benul van een onderwerp te hebben Bram.
...En ten derde zal bij dergelijke trajecten er zelden of nooit sprake zijn van 36 gewerkte uren
Waar heb ik gesteld dat de HRA niet wordt beperkt? De HRA wordt dermate gering en dermate traag beperkt dat er nog heel erg veel villasubsidie tussen zit en het huidige plan is om de HRA ook op de lange termijn voor modale koopwoningen in stand te houden. Wel klagen over de bijstandsuitkering terwijl de HRA zelfs na die beperking nog een veelvoud gaat kosten indien het huidige plan stand houdt is nogal hypocriet.quote:ten tweede wordt de HRA al beperkt en is dat al steeds meer gebeurd afgelopen decennia
Dat gaat inderdaad nergens over. Hij zou bovendien met 20 uur werk onderbetaald worden met die 700 Euro bijstandsuitkering. En dan zou hij ook nog eens zijn huidige baan moeten opgeven? Moderne slavernij.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is het zeker, maar hier is al lang voor gewaarschuwd. Het veroorzaakt verdringing en uitbuiting.
Een maat van mij heeft bijstand gehad en hem werd een soortement gelijkwaardige keuze voorgelegd. Hij had een parttime baan gevonden waarmee ie dus onder de bijstandsnorm verdiende, allang blij natuurlijk want werk = werk en dat is niet zo makkelijk te vinden. Hij kon een aanvulling krijgen van nog geen 200 euro in de maand ; maar dan moest hij wel 5 dagen in de week (20 uur) in de ochtenden een station ''beheren'' (schoonmaken, mensen aanspreken enzovoort) ook in het kader van ''werkervaring''
We praten hier over iemand die een mbo 4 diploma heeft in de autotechniek en eigenlijk vanaf z'n 16e niet werkeloos is geweest. Dat werk werd voorheen gedaan door loondienst personeel trouwens. Hij heeft vriendelijk bedankt. Oh ja, hij moest wel zijn marktplaats advertentie verwijderen waarin hij monteursdiensten aanboodt want dat mocht dan weer niet![]()
![]()
Denk je niet dat er meer mensen een baan zouden vinden als deze 9,5 miljard en nog wat miljarden van andere onzin gewoon bij de werknemer zouden komen in de vorm van een hogere arbeidskorting? Slordige 150-200 euro NETTO in de maand?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jouw omschrijving van de reïntegratie-industrie vind ik behoorlijk treffend eerlijk gezegd.
Maar ik denk wel dat veel mensen gebaat kunnen zijn met persoonlijke begeleiding om duurzaam en structureel uit te stromen uit de Bijstand.
Je snapt het punt niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het is alleen niet de werknemer die dit veroorzaakt
Huurders merken het ook, de huur (woningbouwbedrijven) is flink omhoog gegaan voor de verhuurdersbelasting die slechts gedeeltelijk werd gecompenseerd voor de huurder. Gekker moet het toch niet worden!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:18 schreef Scorpie het volgende:
Villasubsidie? Jan met een rijtjeshuis merkt het nu al
Bram volgens mij is dit een andere discussie en offtopic hierquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Huurders merken het ook, de huur (woningbouwbedrijven) is flink omhoog gegaan voor de verhuurdersbelasting die slechts gedeeltelijk werd gecompenseerd voor de huurder. Gekker moet het toch niet worden!
Het punt is dat de HRA ongeveer 4 keer zo veel kost als de bijstandsuitkering. De HRA zal nog gedurende een lange tijd meer blijven kosten dan de HRA, de afbouw verloopt zeer traag en het plan is om het slechts gedeeltelijk af te bouwen. Het is dan nogal hypocriet als mensen die zo enorm profiteren van de HRA klagen over het zoethoudertje van de armste mensen in onze samenleving, een zoethoudertje waarmee je als je geluk hebt net rondkomt en niet meer dan dat. Ook voor hen stegen namelijk allerlei kosten terwijl keer op keer de uitkering werd verlaagt (reële waarde!) via bevriezingen.
Het zou de economie inderdaad enorm stimuleren waardoor er meer werkgelegenheid zou ontstaan, waar vervolgens ongetwijfeld een (groot) deel van de huidige bijstandsgerechtigden aan het werk kan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je niet dat er meer mensen een baan zouden vinden als deze 9,5 miljard en nog wat miljarden van andere onzin gewoon bij de werknemer zouden komen in de vorm van een hogere arbeidskorting? Slordige 150-200 euro NETTO in de maand?
Mensen hebben dan meer te besteden, dat is goed voor de economische groei
Ik heb niet beweerd dat ik geloof dat het veel zoden aan de dijk zet, ik geef slechts aan dat dit voor linkse partijen een belangrijk motief voor begeleiding is om mensen aan het werk te krijgen. Zoals je zelf stelt, het aantal banen zal hier niet van toenemen, dus ruil je de ene werkeloze in voor de andere als het al werkt om iemand aan de bak te krijgen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Keep calm and think happy thoughts dus
Wat studeer jij in godesnaam bram?
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reintegratie is bullshit, wat je nodig hebt zijn banen, geen cv training of ander halfzacht gelul. Voor banen heb je economische groei nodig en daarvoor zullen mensen weer geld moeten gaan uitgeven. Dat bereik je niet door nog meer lastenverhoging.
Als die miljarden voor reintegratie en andere kul moeten opgebracht worden uit de belastingpot en maken de Nederlandse werknemer alleen maar duurder.
Ik weet het maar aangezien -99.999 het nodig vond om dit aan te grijpen om mij weer even zwart te maken terwijl ik er slechts kort over sprak in een bijzinnetje vond ik het nodig om de huistrol even van repliek te dienen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Bram volgens mij is dit een andere discussie en offtopic hier
Dat is gewoon onzin. Iedereen kan gewoon het minimumloon verdienen op zijn minst. En ook een baan vinden, maar die is er niet voor iedereen, want 1,2 miljoen werklozen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:28 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]![]()
En iedereen die hier zo op inhakt, gaat er maar vanuit dat iedere uitkeringsgerechtigde in staat is om zelfstandig werk te vinden of zelfs maar in staat is om zelfstandig het minimumloon te verdienen. Dat is natuurlijk niet zo. Dat betekent niet dat die mensen helemaal niet kunnen werken maar wel behoefte hebben aan intensieve begeleiding en juist dit soort trajecten.
Er is vanuit de maatschappij jarenlang geroepen dat die uitkeringstrekkers maar eens wat moesten doen voor hun 'gratis' geld. Daarvan zie je nu de resultaten.
Je kunt er wel aan twijfelen, maar er is gewoon 5 ton gegaan om de gaten in de gemeentebegroting te stoppen over de ruggen van de arbeid van deze mensen.quote:Ik betwijfel overigens dat die 5 ton pure winst is. Het creëren en inrichten van de werkplek, begeleiding van en de controle op plus de uitkeringen zelf kosten klauwen vol geld. En dat zijn geen onnodige kosten of je moet besluiten dat je dus geen participatiemaatschappij wilt. Daar hebben de kiezers wel op aan gestuurd.
En voor de mensen die roepen dat al die mensen een opleiding moeten volgen. Veel mensen hebben zo'n afstand tot de arbeidsmarkt (door sociale gebreken, handicaps of ze zijn simpelweg gewoon niet zo heel slim) dat dit natuurlijk niet realistisch is.
http://www.gelderlander.n(...)wangarbeid-1.4879591quote:Vice-voorzitter Ruud Kuin van de FNV is des duivels. "Dit is zo ontzettend fout. Het is absurd dat de gemeenten hier geld aan verdienen."
Ophef
In de afgelopen weken ontstond ophef over de activiteiten van het ISWI. Dat verplicht werklozen soms jarenlang zonder loon te werken in fabriekshallen in Dinxperlo en Ulft. Daar vouwen ze kunstbloemen en maken zij enveloppen.
Reïntegratie
Momenteel werken er 80 mensen, van wie de helft langer dan een halfjaar. De gemeenten zien de activiteiten als onderdeel van de reïntegratie van bijstandsgerechtigden. Bedrijven betalen de gemeenten voor het werk dat de werklozen verrichten.
Minimumloon
Tot 2011 hadden werknemers in deze 'leerwerkcentra' een arbeidscontract en ontvingen zij het minimumloon. Doordat het rijk minder geld voor reïntegratie aan gemeenten uitkeerde, was dit volgens het bestuur van het Iswi niet meer te betalen en werd het werken tegen minimumloon afgeschaft. Sindsdien werken de werklozen er zonder loon, met behoud van een uitkering.
'Geen ideale situatie'
Het bestuur van het ISWI erkent dat het geen ideale situatie is, maar vindt deze toch gerechtvaardigd. Het zou de beste manier zijn om mensen aansluiting bij de arbeidsmarkt te laten houden.
Maar waar staat dat dan? In ieder geval niet in dat artikel.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin. Iedereen kan gewoon het minimumloon verdienen op zijn minst. En ook een baan vinden, maar die is er niet voor iedereen, want 1,2 miljoen werklozen.
[..]
Je kunt er wel aan twijfelen, maar er is gewoon 5 ton gegaan om de gaten in de gemeentebegroting te stoppen over de ruggen van de arbeid van deze mensen.
Je kunt er wel een heel verhaal van maken maar de feiten zijn gewoon heel eenvoudig.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:39 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Maar waar staat dat dan? In ieder geval niet in dat artikel.
En dat iedereen het minimumloon kan verdienen, is gewoon niet waar. Iemand met een iq van 70 kun je wel een echte baan proberen te laten uitvoeren, maar die is daar simpelweg niet toe in staat. Die heeft wel nuttige levensinvulling nodig en dus is een baan(tje) handig en verstandig maar zal nooit goed genoeg zijn om zelfstandig zonder begeleiding zoals jij en ik aan de slag te kunnen. En daar is het loon ook naar.
Die mensen zaten dus in een sociale werkplaats wat een beschermde werkomgeving was. die zijn her en der(als niet overal) gesloten of omgevormd.Meestal als forse bezuinigingsmaatregel.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:39 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Maar waar staat dat dan? In ieder geval niet in dat artikel.
En dat iedereen het minimumloon kan verdienen, is gewoon niet waar. Iemand met een iq van 70 kun je wel een echte baan proberen te laten uitvoeren, maar die is daar simpelweg niet toe in staat. Die heeft wel nuttige levensinvulling nodig en dus is een baan(tje) handig en verstandig maar zal nooit goed genoeg zijn om zelfstandig zonder begeleiding zoals jij en ik aan de slag te kunnen. En daar is het loon ook naar.
Nou dan hoef je hier ook geen discussie te voeren als je vooral star aan je eigen mening wilt vasthoudenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt er wel een heel verhaal van maken maar de feiten zijn gewoon heel eenvoudig.
Er is 5 ton in die gemeente kas gegaan.
En ja iedere normale NL'er kan werk doen dat gewoon op zijn minst het minimumloon oplevert.
Ik ga niet dieper nadenken dan dat. Allerlei geweasel dat anders beweert, accepteer ik gewoon niet.
Dat ben ik dus absoluut met je eens. Die centra hadden geen afvalbak moeten worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Die mensen zaten dus in een sociale werkplaats wat een beschermde werkomgeving was. die zijn her en der(als niet overal) gesloten of omgevormd.Meestal als forse bezuinigingsmaatregel.
Nu worden daar dus ook mensen heen gestuurd (gedumpt)vanuit de bijstand als zijnde een reintergratie traject.
Nee, het is eerder andersom imho.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:43 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Nou dan hoef je hier ook geen discussie te voeren als je vooral star aan je eigen mening wilt vasthouden
Uh nee, jij zegt dat je over die doelgroepen die ik noem niet eens wil nadenken. Terwijl dat gewoon een hele grote groep is die inderdaad niet in staat is het minimumloon te verdienen. Maar goed, blijf vooral hangen in je denkbeelden. Als je daar nou gelukkig van wordt, vooral doen!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, het is eerder andersom imho.
Je kunt absoluut nooit waar maken dat er mensen in NL leven die nooit hun eigen minimumloon niet eens waar kunnen maken.
En die 5 ton kun je gewoon lezen in het artikel.
Over die doelgroepen die jij noemt is de zienswijze ook fors verandert, nu is het de bedoeling om die mensen in het gewone bedrijfsleven op te laten gaan, wat volgens mij in de huidige samenleving als niet gewenst gezien kan worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Uh nee, jij zegt dat je over die doelgroepen die ik noem niet eens wil nadenken. Terwijl dat gewoon een hele grote groep is die inderdaad niet in staat is het minimumloon te verdienen. Maar goed, blijf vooral hangen in je denkbeelden. Als je daar nou gelukkig van wordt, vooral doen!![]()
Ben ik ook weer met je eens. Maar dat wordt ingezet door de politiek. Kies een kabinet dat vooral vindt dat iedereen moet bijdragen (en dat er vooral geen 'gratis geld' weggegeven moet worden) en dit is het resultaat. Kun je de ambtenaren overigens ook niet kwalijk nemen want die voeren in principe het opgelegde beleid alleen maar uit.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:53 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Over die doelgroepen die jij noemt is de zienswijze ook fors verandert, nu is het de bedoeling om die mensen in het gewone bedrijfsleven op te laten gaan, wat volgens mij in de huidige samenleving als niet gewenst gezien kan worden.
Schei toch uit joh, je hoeft niets te kunnen om dat minimumloon op te brengen. Een normaal mens zonder opleiding kan dat gewoon opbrengen. Het gaat erom dat we tegenwoordig voor normale dingen niets meer willen betalen. Want producten uit Zuid-Oostazië kosten bijna niets meer, en daarom worden andere dingen ook steeds minder waard. Race to the bottom. Over een tijdje is alle arbeid onder niveau HBO niet meer minimumloon opbrengend daardoor, en zijn vervolgens de mensen die deze arbeid moeten verrichten niets meer waard. Mensen die niets waard zijn. Daar gaan we naar toe.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Uh nee, jij zegt dat je over die doelgroepen die ik noem niet eens wil nadenken. Terwijl dat gewoon een hele grote groep is die inderdaad niet in staat is het minimumloon te verdienen. Maar goed, blijf vooral hangen in je denkbeelden. Als je daar nou gelukkig van wordt, vooral doen!![]()
Je bent wel erg bozig. Het is maar een forum. Denk aan je hart enzo. Ik ben het in ieder geval niet met je eens (over het devalueren van arbeid dan overigens weer wel. Die tendens is inderdaad gewoon zondequote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Schei toch uit joh, je hoeft niets te kunnen om dat minimumloon op te brengen. Een normaal mens zonder opleiding kan dat gewoon opbrengen. Het gaat erom dat we tegenwoordig voor normale dingen niets meer willen betalen. Want producten uit Zuid-Oostazië kosten bijna niets meer, en daarom worden andere dingen ook steeds minder waard. Race to the bottom. Over een tijdje is alle arbeid onder niveau HBO niet meer minimumloon opbrengend daardoor, en zijn vervolgens de mensen die deze arbeid moeten verrichten niets meer waard. Mensen die niets waard zijn. Daar gaan we naar toe.
Ik ben helemaal niet bozig, dit is gewoon onrechtvaardig, iedereen die dit in kan zien, ook daarvoor hoef je niet hoger opgeleid te zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:59 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Je bent wel erg bozig. Het is maar een forum. Denk aan je hart enzo. Ik ben het in ieder geval niet met je eens (over het devalueren van arbeid dan overigens weer wel. Die tendens is inderdaad gewoon zonde).
Ga dan met die mensen in discussie en laat ze zien waar ze fout zitten ipv anderen wat onzin aan te wrijvenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Doodeng, die opvattingen (al dan niet ook daadwerkelijk geloofd) van lieden die hier geen problemen in zien.
Je moet ook lef hebben, pretenderen dat enkel door het verrichten van betaalde arbeid je iets waardevols toevoegt aan de maatschappij; leuk voor al die thuisblijvende vaders en moeders die zich bezighouden met dat niemandalletje dat men 'de opvoeding' noemt, bejaarden die al jaren niets 'productiefs' uitvoeren, zieken die simpelweg niet kunnen.
Kenmerkend ook weer dat de usual suspects die hetzij d.m.v. newspeak ("we moeten die arme mensen helpen -> bedrijfshal bloemetjes vouwen") hetzij d.m.v. achterlijke opvattingen omtrent loon en arbeid ("de zeurders zijn gewoon JALOERS!", "weg met het minimumloon") hun complete gebrek aan empathie weer menen te moeten uitbraken over de rug van een doelgroep die al decennia in het verdomhoekje zit.
Goede post. En jouw plan met die centen klopt ook. Het is eens wat anders dan altijd te horen dat je, als je enigszins sociaal bent ingesteld je altijd andermans geld wilt weggeven.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat mensen als spaargeld kunnen houden met bijstand, zal toch niet < dan 4000 ¤ zijn. Geef ze dat dan, kunnen ze iets leuks doen. De tering je zal er maar 5 jaar werken tegen je uitkering, wat, en dat weet iedereen, gewoon armoe is. Bijstandtrekkers zijn wrs allemaal zorgmijders bijv. Want de eigen bijdrage kunnen ze niet betalen. Naar de tandarts gaan? Eg nie.
We hebben een onderlaag gecreëerd wrs in een korte 10 jaar tijd die echt mensonwaardige levensomstandigheden doormaakt.
Zelfs de SP is er niet voor die mensen.
Probleem met zijn voorstel is dat als je een uitkering hebt je bijverdiensten worden gekortquote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Goede post. En jouw plan met die centen klopt ook. Het is eens wat anders dan altijd te horen dat je, als je enigszins sociaal bent ingesteld je altijd andermans geld wilt weggeven.
Komt bij veel mensen toch gewoon niet aan, vrees ik.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Goede post. En jouw plan met die centen klopt ook. Het is eens wat anders dan altijd te horen dat je, als je enigszins sociaal bent ingesteld je altijd andermans geld wilt weggeven.
Daar kun je wel wat op verzinnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Probleem met zijn voorstel is dat als je een uitkering hebt je bijverdiensten worden gekort
Niet alleen dat maar met behoud van uitkering betaald de dat staat nog steeds met belastinggeld(lees andermans geld)die uitkering.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Probleem met zijn voorstel is dat als je een uitkering hebt je bijverdiensten worden gekort
Dat maakt toch niets uit. Dat is prima want die verdiensten waar ze in meedelen brengen vele malen meer op. Een typische win-win situatie waar zelfs jij geen bezwaar tegen kunt hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben volledig tegen dit soort projecten.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat maakt toch niets uit. Dat is prima want die verdiensten waar ze in meedelen brengen vele malen meer op. Een typische win-win situatie waar zelfs jij geen bezwaar tegen kunt hebben.
Nog even voor wie het niet gelezen heeft. Het gaat over dit artikel.quote:Op maandag 27 april 2015 16:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tot zo ver het geromantiseerde verhaaltje van 99.999 dat dit een reintegratietraject zou betreffen.
Ok. Dat is tenminste eerlijk. Het heeft even geduurd maar dan komen we tot iets.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben volledig tegen dit soort projecten.
Deze Henk moeten we even in de gaten houden. Ik heb het vermoeden dat hij nooit in deze bedrijfshal gaat komen, maar tot die tijd krijgt hij het voordeel van de twijfel.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De politiek verantwoordelijke in Aalten, wethouder Henk Wiltink (ChristenUnie), is sinds een half jaar in functie en is nog niet in de bedrijfshal geweest.
hetzelfde voor dit heerschap, waarschijnlijk nog nooit daar geweestquote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Deze Henk moeten we even in de gaten houden. Ik heb het vermoeden dat hij nooit in deze bedrijfshal gaat komen, maar tot die tijd krijgt hij het voordeel van de twijfel.
Een waarheid als een koe! Met wat geluk kan je van het vakantiegeld de eigen bijdrage betalen maar het staat als een paal boven water dat een alleenstaande die een bijstandsuitkering krijgt van zijn maandelijkse uitkering niet genoeg kan sparen om die eigen bijdrage te betalen. Jij bent een intelligente jongen dus jij zal vast wel weten wat er gebeurt als mensen zorg uitstellen, het leidt tot veel hogere kosten op de lange termijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:04 schreef Ryan3 het volgende:Bijstandtrekkers zijn wrs allemaal zorgmijders bijv. Want de eigen bijdrage kunnen ze niet betalen. Naar de tandarts gaan?
Ja, wat ze ook niet kunnen betalen, en dus gaan ze dood aan dingen die te behandelen zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een waarheid als een koe! Met wat geluk kan je van het vakantiegeld de eigen bijdrage betalen maar het staat als een paal boven water dat een alleenstaande die een bijstandsuitkering krijgt van zijn maandelijkse uitkering niet genoeg kan sparen om die eigen bijdrage te betalen. Jij bent een intelligente jongen dus jij zal vast wel weten wat er gebeurt als mensen zorg uitstellen, het leidt tot veel hogere kosten op de lange termijn.
Dan weten we in ieder geval dat hij daar weinig komt, als je regelmatig daar op de vloer komt en je gaat een gesprek aan met die mensen (niets mis mee aangezien het zogezegd niet zou gaan om hun productie) dan kom je er snel genoeg achter hoe lang de mensen dit al doen (daar of ander onbetaald werk).quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
hetzelfde voor dit heerschap, waarschijnlijk nog nooit daar geweest
Michel Hendriksen is directeur van het ISWI (Intergemeentelijk Samenwerkingsverband Werk en Inkomen) waarin Aalten en Oude IJsselstreek samenwerken. Hij zegt dat het niet de bedoeling is dat mensen er jaren achtereen werken. Hij zegt zich niet te kunnen voorstellen dat er mensen 5 jaar werken, maar weet het niet zeker.
Je zou zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van Michel H. dat ie dit wel zeker weet.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
hetzelfde voor dit heerschap, waarschijnlijk nog nooit daar geweest
Michel Hendriksen is directeur van het ISWI (Intergemeentelijk Samenwerkingsverband Werk en Inkomen) waarin Aalten en Oude IJsselstreek samenwerken. Hij zegt dat het niet de bedoeling is dat mensen er jaren achtereen werken. Hij zegt zich niet te kunnen voorstellen dat er mensen 5 jaar werken, maar weet het niet zeker.
Of ze gaan alsnog naar het ziekenhuis toe (nood breekt wet), worden een wanbetaler en de ziekenhuiskosten zijn een groot veelvoud van wat het zou zijn geweest indien ze wel direct zorg konden krijgen. Ofwel leidt het tot mensonterende taferelen (we lijken Marokko wel: geen geld => geen zorg) ofwel leidt het tot hogere maatschappelijke kosten. Pick your poison. En dat alleen maar omdat de VVD66 er bezwaar tegen maakt om mensen met een laag inkomen vrij te stellen van de eigen bijdrage. Tja, dan leef je echt in een ivoren toren als je niet begrijpt dat die eigen bijdrage te duur is voor deze groep mensen, of achter een grachtengordel.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wat ze ook niet kunnen betalen, en dus gaan ze dood aan dingen die te behandelen zijn.
Stel je voor dat ze niet dat topsalaris zouden betalen, dan zou je een of andere prutser krijgen. Wacht even...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van Michel H. dat ie dit wel zeker weet.
Hij is directeur dus hij hoort dit dit weten maar het interesseert hem vermoedelijk geen f*ck.
Ja, het is best zwaar aan de top. Daar staat wel een prima salaris tegenover gelukkig.
Ja en helaas heb je SP ook niet mee, en het is allemaal nog een mythe ook.... Kafkaësk.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of ze gaan alsnog naar het ziekenhuis toe (nood breekt wet), worden een wanbetaler en de ziekenhuiskosten zijn een groot veelvoud van wat het zou zijn geweest indien ze wel direct zorg konden krijgen. Ofwel leidt het tot mensonterende taferelen (we lijken Marokko wel: geen geld => geen zorg) ofwel leidt het tot hogere maatschappelijke kosten. Pick your poison. En dat alleen maar omdat de VVD66 er bezwaar tegen maakt om mensen met een laag inkomen vrij te stellen van de eigen bijdrage. Tja, dan leef je echt in een ivoren toren als je niet begrijpt dat die eigen bijdrage te duur is voor deze groep mensen, of achter een grachtengordel.
Niet de realiteit uit het oog verliezen bram, je wordt gewoon geholpen (als je maar verzekerd bent , en zelfs zonder verzekering) die bijdrage betaal je achteraf en kan veelal in termijnen betaald worden(afh. van je zorgverzekeraar)quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of ze gaan alsnog naar het ziekenhuis toe (nood breekt wet), worden een wanbetaler en de ziekenhuiskosten zijn een groot veelvoud van wat het zou zijn geweest indien ze wel direct zorg konden krijgen. Ofwel leidt het tot mensonterende taferelen (we lijken Marokko wel: geen geld => geen zorg) ofwel leidt het tot hogere maatschappelijke kosten. Pick your poison. En dat alleen maar omdat de VVD66 er bezwaar tegen maakt om mensen met een laag inkomen vrij te stellen van de eigen bijdrage. Tja, dan leef je echt in een ivoren toren als je niet begrijpt dat die eigen bijdrage te duur is voor deze groep mensen, of achter een grachtengordel.
De SP is tegen het eigen risico en eigen bijdrages hoor.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja en helaas heb je SP ook niet mee, en het is allemaal nog een mythe ook.... Kafkaësk.
We zijn echt wel naar de sodemieter geholpen door deze crisis.
Dat is leuk en aardig maar je hebt er weinig aan als je het met 700 Euro per maand moet doen. Dan is zelfs betalen in termijnen een groot probleem. Je zit al snel opgescheept met de maximum eigen bijdrage (de reden waarom ze het jaar in jaar uit nog hoger maken?), als je bijv. 250 Euro moet betalen aan eigen bijdrage en je houdt per maand 10 Euro over (een goede maand!) dan ben je ruim 2 jaar aan het afbetalen. Ondertussen gaat de wasmachine nog eens stuk...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:55 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Niet de realiteit uit het oog verliezen bram, je wordt gewoon geholpen (als je maar verzekerd bent , en zelfs zonder verzekering) die bijdrage betaal je achteraf en kan veelal in termijnen betalald worden(afh. van je zorgverzekeraar)
SP is voor arbeit macht frei, voor dit soort projecten en dus ook voor het feit dat mensen hun eigen minimumloon moeten opbrengen, vervolgens nooit het eigen bijdrage meer kunnen betalen en maar dood moeten gaan aan ziekten die behandelbaar zijn. Onder huidige omstandigheden, waaraan zij niets veranderen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De SP is tegen het eigen risico en eigen bijdrages hoor.
En niet te vergeten die 52 inch flatscreen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig maar je hebt er weinig aan als je het met 700 Euro per maand moet doen. Dan is zelfs betalen in termijnen een groot probleem. Je zit al snel opgescheept met de maximum eigen bijdrage (de reden waarom ze het jaar in jaar uit nog hoger maken?), als je bijv. 250 Euro moet betalen aan eigen bijdrage en je houdt per maand 10 Euro over (een goede maand!) dan ben je ruim 2 jaar aan het afbetalen. Ondertussen gaat de wasmachine nog eens stuk...
Het is niet voor niets dat het aantal wanbetalers zo sterk is toegenomen, dat is lang niet altijd omdat ze te veel geld verspillen aan een telefoontje of een scooter.
SP is een moralistische partij die wil dat je arbeidt voor je geld onder om het even welke omstandigheden. Want dat geeft zin aan het bestaan. Ulenbelt bij Erik de Vlieger in cafeweltschmerz.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De SP is tegen het eigen risico en eigen bijdrages hoor.
Oh ja, 52 inch ook nog wel.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En niet te vergeten die 52 inch flatscreen
Iets zegt met dat de SP wel een voorstander is van minimaal het minimum maandsalaris voor wie arbeidt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
SP is een moralistische partij die wil dat je arbeidt voor je geld onder om het even welke omstandigheden. Want dat geeft zin aan het bestaan. Ulenbelt bij Erik de Vlieger in cafeweltschmerz.
Ik denk niet dat je tijd hebt om televisie te kijken, gezien de activiteit.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh ja, 52 inch ook nog wel.![]()
Ik droom al van een 30 inch scherm, ik kijk nu televisie met een 24 inch monitor (budget ips). Niet dat ik erover klaag hoor.
Iets zegt me nadat ik Ulenbelt gehoord heb dat ze bij SP heel starre denkers zijn. Misschien dat daar de babyboomers een keer weg moeten?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iets zegt met dat de SP wel een voorstander is van minimaal het minimum maandsalaris voor wie arbeidt.
Ik kijk graag naar een aflevering van een serie voor het slapen gaan. Ik heb geen kabelaansluiting voor de televisie dus ik zie enkel af en toe wat via Uitzendinggemist of de website van een c.o.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je tijd hebt om televisie te kijken, gezien de activiteit.
Ulenbelt is de SP?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iets zegt me nadat ik Ulenbelt gehoord heb dat ze bij SP heel starre denkers zijn. Misschien dat daar de babyboomers een keer weg moeten?
Let wel, hoe hoger de resolutie hoe meer het loont om een groter scherm te hebben. Vroeger stond je voor lul met zo'n scherm in een huiskamer, met 1080p is het warempel nog ietwat functioneel als je een meter of 3-4 van het scherm zit.quote:
En? Bij sommige partijen mag een lid een afwijkende mening hebben van een officieel partijstandpunt of de fractie.quote:
Ja, ik ben van een generatie een tv is een tv.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zwaar offtopic
[..]
Let wel, hoe hoger de resolutie hoe meer het loont om een groter scherm te hebben. Vroeger stond je voor lul met zo'n scherm in een huiskamer, met 1080p is het warempel nog ietwat functioneel als je een meter of 3-4 van het scherm zit.
Vertel me alsjeblieft dat jij niet met de ingebouwde speakertjes luistert.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik ben van een generatie een tv is een tv..
Ik neem even aan dat dit SP gedachtegoed is.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En? Bij sommige partijen mag een lid een afwijkende mening hebben van een officieel partijstandpunt of de fractie.
Ik heb gewoon een tv.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vertel me alsjeblieft dat jij niet met de ingebouwde speakertjes luistert.
Je kan met die flutspeakertjes luisteren die er in zitten (extreem slechte geluidskwaliteit) en je kan er fatsoenlijke speakers op aansluiten.quote:
De 52 inch wordt meestal gebruikt als een hyperbool van een dure, onverantwoordelijke uitgave.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zwaar offtopic
[..]
Let wel, hoe hoger de resolutie hoe meer het loont om een groter scherm te hebben. Vroeger stond je voor lul met zo'n scherm in een huiskamer, met 1080p is het warempel nog ietwat functioneel als je een meter of 3-4 van het scherm zit.
Is niet nodig, tv geeft goed geluid.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan met die flutspeakertjes luisteren die er in zitten (extreem slechte geluidskwaliteit) en je kan er fatsoenlijke speakers op aansluiten.
Een tv geeft nooit goed geluid zonder aparte speakers.quote:
Nou ja, dan niet, ik vind het geluid goed iig. 32' btw. En van Philips.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een tv geeft nooit goed geluid zonder aparte speakers.
Ik ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De 52 inch wordt meestal gebruikt als een hyperbool van een dure, onverantwoordelijke uitgave.
Althans, het is iets wat sommige users, waarvan de de namen helaas niet mogen noemen, wel hebben want daar hebben ze "hard voor gewerkt" maar niet gegund is aan paupers die sowieso hun schamele inkomsten onverantwoordelijk besteden. De onderbuik van "hardwerkend" Nederland.
Een beetje moe word ik hiervan.
Ligt voor iedereen anders.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ook.
Bij overdadige luxe waar je recht op hebt omdat je 'hard' werkt denk ik eerder aan 3 vakanties per jaar, elke week uit eten gaan, een zeer dure hobby, een auto en speakers van 1000 Euro met een versterker van 500 Euro, niet aan een flatscreen televisie. De grootte doet er niet eens toe, je hebt betere modellen met een kleinere diagonaal en slechtere modellen met een grotere.
Bovendien zeggen bezittingen niet zoveel.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ook.
Bij overdadige luxe waar je recht op hebt omdat je 'hard' werkt denk ik eerder aan 3 vakanties per jaar, elke week uit eten gaan, een zeer dure hobby, een auto en speakers van 1000 Euro met een versterker van 500 Euro, niet aan een flatscreen televisie. De grootte doet er niet eens toe, je hebt betere modellen met een kleinere diagonaal en slechtere modellen met een grotere.
Nee Ryan, een televisie is al lang geen luxeproduct meer en elk scherm wat niet behoorlijk oud is is een flatscreen.quote:
Dat is een goed punt!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien zeggen bezittingen niet zoveel.
Iemand kan jarenlang hard gewerkt hebben en mooie spulletjes gekocht hebben en in een uitkering belanden. Zodoende heb je dan een Bijstandstrekker met dure spulletjes in huis.
Komt vaker voor dan je zou denken, is denk ik zelfs meer regel dan uitzondering, maar dat komt geenszins doordat mensen in een uitkering zich massaal in de schulden zouden steken en niet met geld zouden kunnen omgaan.
Maar wat is de relevantie? Dit is gewoon een zijspoor wmb.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee Ryan, een televisie is al lang geen luxeproduct meer en elk scherm wat niet behoorlijk oud is is een flatscreen.
Ja en nee. Die 52-inch flatscreen wordt als voorbeeld gebruikt door mensen die vinden dat de uitkering te hoog is.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar wat is de relevantie? Dit is gewoon een zijspoor wmb.
Over het algemeen meer om aan te geven wat voor klaplopers er uitkeringsafhankelijk zijn door aan te geven dat ze niet met geld kunnen omgaan en parasiteren op de samenleving en alleen maar schulden aangaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja en nee. Die 52-inch flatscreen wordt als voorbeeld gebruikt door mensen die vinden dat de uitkering te hoog is.
Dat is onzin, kun je simpel over zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja en nee. Die 52-inch flatscreen wordt als voorbeeld gebruikt door mensen die vinden dat de uitkering te hoog is.
Terwijl veel van diezelfde mensen jaarlijks een flink bedrag aan HRA krijgen (door minder belasting te hoeven betalen).quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Over het algemeen meer om aan te geven wat voor klaplopers er uitkeringsafhankelijk zijn door aan te geven dat ze niet met geld kunnen omgaan en parasiteren op de samenleving en alleen maar schulden aangaan.
Dat dit vooroordeel zoals gewoonlijk te kortzichtig is en eenvoudig door te prikken moge duidelijk zijn.
Haha, kom je nu weer de hypotheekrenteaftrek er met de haren bijslepen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Terwijl veel van diezelfde mensen jaarlijks een flink bedrag aan HRA krijgen (door minder belasting te hoeven betalen).
Meten met twee standaarden en zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Haha, kom je nu weer de hypotheekrenteaftrek er met de haren bijslepen.
Het is een beetje de stigmatisering en disciplinering met betrekking tot uitkeringsgerechtigden die de norm is geworden waardoor dergelijke "reintegratietrajecten" zoals uit de OP gebruikelijk zijn geworden en vergoeilijkt worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
Ik snap de relevantie tav onderwerp van dit topic, maar goed. Niet.
Heren, graag weer ontopic. Als het over televisies moet gaan kun je terecht bij Tweakers.net.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
Ik snap de relevantie tav onderwerp van dit topic, maar goed. Niet.
Dus als iemand een 52' tv heeft en werkloos is dan moet-ie maar met behoud van uitkering werken? Ik snap het niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is een beetje de stigmatisering en disciplinering met betrekking tot uitkeringsgerechtigden die de norm is geworden waardoor dergelijke "reintegratietrajecten" zoals uit de OP gebruikelijk zijn geworden en vergoeilijkt worden.
Beter weer ontopic idd. Misschien ben ik te oud om dit soort argumentatie te begrijpen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Heren, graag weer ontopic. Als het over televisies moet gaan kun je terecht bij Tweakers.net.
En sorry dat ik daar over begonnen ben.
Kom op, volgens mij ben je in een recalcitrante bui vanavond.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus als iemand een 52' tv heeft en werkloos is dan moet-ie maar met behoud van uitkering werken? Ik snap het niet..
Voor de oliecrisis van de jaren 70 kon je dat als argument nog een beetje ophouden, toen hadden we op 13 ½ miljoen inwoners iets van 35.000 werklozen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kom op, volgens mij ben je in een recalcitrante bui vanavond.
Het zijn ondermeer de vooroordelen hierover (over uitkeringsgerechtigden met grote flatscreens bijvoorbeeld) die het klimaat schapen voor dergelijk repressief uitkeringsbeleid.
Namelijk de stereotypering van de luie ongemotiveerde uitkeringstrekker die manieren, beschaving en discipline moet worden bijgebracht.
Mee eens, maar schijnbaar trappen massa's Nederlanders in die kortzichtige beeldvorming, gezien de vele stemmen op de VVD, en de populariteit van slogans als "hand ophouden" en "hardwerkende Nederlander" enz.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor de oliecrisis van de jaren 70 kon je dat als argument nog een beetje ophouden, toen hadden we op 13 ½ miljoen inwoners iets van 35.000 werklozen.
Maar na de oliecrises ook van begin jaren 80 niet meer.
En zeker nu niet, met 1,2 miljoen keiharde werklozen.
En er komen er steeds meer bij, terwijl we weer economische groei kennen.
Ja, veel lutsers die denken dat ze winnaars zijn en dan VVD praatjes slikken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mee eens, maar schijnbaar trappen massa's Nederlanders in die kortzichtige beeldvorming, gezien de vele stemmen op de VVD, en de populariteit van slogans als "hand ophouden" en "hardwerkende Nederlander" enz.
Ik lees anders genoeg kritiek van de SP op mensen die moeten werken voor hun uitkering. Dus de opmerking van Ulenbelt kan ik niet helemaal plaatsen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, veel lutsers die denken dat ze winnaars zijn en dan VVD praatjes slikken.
Maar goed is ook met name een fout van linkse partijen.
Kijk naar dat topic over economische mythes, welke partij gaat daar mee aan de slag? Toch zeker SP niet. Die willen gewoon dat je bloemen vouwt daar in de Achterhoek.
PvdD zegt dat wel?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik lees anders genoeg kritiek van de SP op mensen die moeten werken voor hun uitkering. Dus de opmerking van Ulenbelt kan ik niet helemaal plaatsen.
Maar de SP is inderdaad wel een partij die nog steeds pleit voor volledige werkgelegenheid volgens mij en nog steeds niet wilt inzien dat er een einde aan de groei zit en dat er altijd werkloosheid zal bestaan. Wat dat betreft is er in Nederland maar 1 partij die dat goed doorziet en dat is de Partij voor de Dieren.
Okee, couleur locale.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:48 schreef .Sparkling. het volgende:
He, dit gaat over mijn gemeente/woonplaatsik ga dit even volgen, interessant.
Zeker, ze hebben best goede standpunten:quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
PvdD zegt dat wel?
Dan zijn ze goed bezig, gaat mijn stem aan hen.
Ik denk nl. dat dat de toekomst is.
En neem Heertje's definitie van de economie erin mee.
Zie veel onderwerpen, zijn ze nou voor basisinkomen?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zeker, ze hebben best goede standpunten:
https://www.partijvoordedieren.nl/standpunten
Jammer dat ze zo als one-issue partij worden weggezet alleen.
Topic in POL over economische mythes.quote:Ik ben wel benieuwd naar Heertje's visie op de economie.
https://www.partijvoordedieren.nl/standpunt/basisinkomenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 00:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zie veel onderwerpen, zijn ze nou voor basisinkomen?
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 00:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
https://www.partijvoordedieren.nl/standpunt/basisinkomen
Niet helemaal wat ik denk.quote:De Partij voor de Dieren staat open voor alle alternatieven voor het huidige (fiscale) systeem. Dat kan zijn in de vorm van een basisinkomen, het afschaffen van belasting op inkomen of het invoeren van een belasting op grondstoffen. De wijze waarop onze economie nu georganiseerd is, moet drastisch veranderen. Het huidige systeem is vastgelopen waardoor mensen, dieren, de natuur en het milieu de dupe worden. We hebben niet alleen een economische crisis maar ook een grondstoffen-, biodiversiteit- en klimaatcrisis. De overheid kan een belangrijke rol vervullen om het vastgelopen systeem te veranderen. Want het is niet te verantwoorden dat een samenleving veel onvervulde en onvervulbare taken kent, en tegelijk een groot aantal werklozen. Ook moeten mensen die langdurig werkloos zijn financieel gestimuleerd worden om maatschappelijke taken te vervullen. Het gevoel voor arbeidsparticipatie wordt hierdoor in stand gehouden en bevorderd.
Om deze content te zien moet je cookies geaccepteerd hebben
Wat betreft het basisinkomen en hun visie op de eindigheid van economische groei wel, maar met name de laatste zin, wat betreft het financieel stimuleren van langdurig werklozen, valt mij wel tegen van de Partij voor de Dieren ja.quote:
Ja, o.a. idd. Veel haken en ogen aan wat mij betreft.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat betreft het basisinkomen en hun visie op de eindigheid van economische groei wel, maar met name de laatste zin, wat betreft het financieel stimuleren van langdurig werklozen, valt mij wel tegen van de Partij voor de Dieren ja.
Nee, met een salaris gewoon.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 00:27 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Met behoud van uitkering hun eigen weiland in de gaten houden?
Wellicht goed om ook even te beseffen dat blind de retoriek in de krant geloven veelal wat kortzichtig is.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nog even voor wie het niet gelezen heeft. Het gaat over dit artikel.
Uitkeringsgerechtigde ervaart bloemen vouwen als dwangarbeid
AALTEN - Tegen werken voor zijn uitkering heeft Peter Dibbets geen bezwaar. Hij heeft wel bezwaar tegen dwangarbeid. En wat de gemeente Aalten hem laat doen in een fabriekshal, ervaart hij als dwangarbeid.
Sinds begin dit jaar moeten gemeenten bepalen of zij uitkeringsgerechtigden tot een tegenprestatie willen verplichten. Veel Gelderse gemeenten doen dat nog niet. In Aalten doen ze het al jarenlang, onder het mom van re-integratie. In een fabriekshal in Dinxperlo vouwen mensen die bijstand krijgen kunstbloemen. Of, zoals het in de gemeentelijke folders heet: ze modelleren zijden bloemen. Dibbets doet dit sinds 2 jaar, zonder uitzicht op betaald werk.
Somber
Hij is opgeleid als filiaalmanager, werkte een tijdje bij Lidl, maar is al jaren werkloos. Ruim 2 jaar werkt hij voor zijn uitkering nu in Dinxperlo. Hij schetst een naargeestig beeld van een hardvochtig regime, in een koude fabriekshal, vol sombere mensen. Dibbets schat dat er 50 tot 60 mensen met een uitkering werken, sommigen al 5 jaar lang. Wie een minuut te vroeg aan zijn koffiepauze begint, krijgt op zijn kop. Wie te weinig bloemen vouwt, krijgt de wind van voren.
'Niet voorstellen'
Plezier
De politiek verantwoordelijke in Aalten, wethouder Henk Wiltink (ChristenUnie), is sinds een half jaar in functie en is nog niet in de bedrijfshal geweest. . Hij zegt: "Ik ga hier mee aan de slag, Want ik vind dat mensen er ook plezier in moeten hebben. En dat ze niet tot in lengte van jaren hetzelfde blijven doen."
Tendens
Vice-voorzitter Ruud Kuin van de FNV noemt de situatie in de Achterhoek 'uitbuiting'. "Veel gemeenten staan nog aan het begin van deze ontwikkeling. Ik ben bang dat dit het begin van een heel foute tendens is."
bron: De Gelderlander
Nee, blind meegaan met de directeur die het zich niet voor kan stellen dat er mensen zijn die er al 5 jaar werken (maar hij weet het niet zeker), is idd veel verstandiger.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 08:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht goed om ook even te beseffen dat blind de retoriek in de krant geloven veelal wat kortzichtig is.
Eindelijk iemand die de materie werkelijk snapt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:28 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]![]()
En iedereen die hier zo op inhakt, gaat er maar vanuit dat iedere uitkeringsgerechtigde in staat is om zelfstandig werk te vinden of zelfs maar in staat is om zelfstandig het minimumloon te verdienen. Dat is natuurlijk niet zo. Dat betekent niet dat die mensen helemaal niet kunnen werken maar wel behoefte hebben aan intensieve begeleiding en juist dit soort trajecten.
Er is vanuit de maatschappij jarenlang geroepen dat die uitkeringstrekkers maar eens wat moesten doen voor hun 'gratis' geld. Daarvan zie je nu de resultaten.
Ik betwijfel overigens dat die 5 ton pure winst is. Het creëren en inrichten van de werkplek, begeleiding van en de controle op plus de uitkeringen zelf kosten klauwen vol geld. En dat zijn geen onnodige kosten of je moet besluiten dat je dus geen participatiemaatschappij wilt. Daar hebben de kiezers wel op aan gestuurd.
En voor de mensen die roepen dat al die mensen een opleiding moeten volgen. Veel mensen hebben zo'n afstand tot de arbeidsmarkt (door sociale gebreken, handicaps of ze zijn simpelweg gewoon niet zo heel slim) dat dit natuurlijk niet realistisch is.
Die directeur zal er vaak genoeg komen kijken. Maar als je het jaarverslag leest dan zie je dat er flinke uitstroom is uit die projecten. Deels gewoon weer terug naar de bijstand zonder dat werk als tegenprestatie maar deels ook gewoon naar betaalde banen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:00 schreef Arth_NL het volgende:
Misschien dat meneer de directeur dan eens een keer moet komen kijken.Ik ken een paar mensen die er zeker al een paar jaar zitten, al heb ik geen idee of het voor hen alweer vijf jaar is.
Allemaal aannames, en dan zeg jij dat we ons aan de feiten moeten houden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die directeur zal er vaak genoeg komen kijken. Maar als je het jaarverslag leest dan zie je dat er flinke uitstroom is uit die projecten. Deels gewoon weer terug naar de bijstand zonder dat werk als tegenprestatie maar deels ook gewoon naar betaalde banen.
Als je al vijf jaar in zo'n project zit, dan moeten er bijzondere omstandigheden zijn en kan dat niet geheel tegen je zin zijn geweest.
Het is een voor die club erg prestigieus project. Dan komt de directeur zo nu en dan op bezoek. Zo werkt dat nu eenmaal. Vergeet niet dat de omvang van die organisatie redelijk beperkt is.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Allemaal aannames, en dan zeg jij dat we ons aan de feiten moeten houden.
Je bedoelt dat je jouw wereldbeeld bevestigd wil zien.
Gelul dit kan al jaren, het is de laatste tijd alleen maar strenger geworden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:42 schreef 99.999 het volgende:
En over dat tweede punt, het is pas zeer recent zo dat uitkeringen eventueel gekort kunnen worden als je niet mee wilt werken aan een dergelijk project. Dat was vijf of drie jaar terug zeker niet het geval.
Wat kun jij een onzin uitkramen zeg.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is een voor die club erg prestigieus project. Dan komt de directeur zo nu en dan op bezoek. Zo werkt dat nu eenmaal. Vergeet niet dat de omvang van die organisatie redelijk beperkt is.
En over dat tweede punt, het is pas zeer recent zo dat uitkeringen eventueel gekort kunnen worden als je niet mee wilt werken aan een dergelijk project. Dat was vijf of drie jaar terug zeker niet het geval. Dus moet er mee ingestemd zijn door de uitkeringsgerechtigde.
Of die persoon moet de hele periode jonger dan 27 zijn geweest en nooit in aanmerking zijn gekomen voor een opleiding oid. Het kan maar zoals gezegd moet dat vrij uitzonderlijk zijn geweest.
quote:Een woordvoerder van het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid wijst er althans fijntjes op dat uitvoeringsinstanties uitkeringsgerechtigden nu al op hun uitkering kunnen korten. Dat kan op grond van de in 1997 ingevoerde Wet boeten en maatregelen.
Juist wel, want dit soort projecten bemoeilijken het vinden van werk.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die directeur zal er vaak genoeg komen kijken. Maar als je het jaarverslag leest dan zie je dat er flinke uitstroom is uit die projecten. Deels gewoon weer terug naar de bijstand zonder dat werk als tegenprestatie maar deels ook gewoon naar betaalde banen.
Als je al vijf jaar in zo'n project zit, dan moeten er bijzondere omstandigheden zijn en kan dat niet geheel tegen je zin zijn geweest.
Dus het opdoen van werkervaring, volgen van opleidingen en het krijgen van begeleiding bij het zoeken naar werk bemoeilijken het vinden van werk. Wat zou het vinden van werk in hemelsnaam dan wel makkelijker maken?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Juist wel, want dit soort projecten bemoeilijken het vinden van werk.
Werkervaring opdoen aan een lopende band.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus het opdoen van werkervaring, volgen van opleidingen en het krijgen van begeleiding bij het zoeken naar werk bemoeilijken het vinden van werk. Wat zou het vinden van werk in hemelsnaam dan wel makkelijker maken?
De mogelijkheden zijn er 'iets' groter. Maar je weet ook dat een deel van de groep die in de bijstand zit eigenlijk nog moet leren werken, dus een normaal ritme en discipline opdoen? Dan heb je aan enkel een opleiding niet zoveel.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:53 schreef niels0 het volgende:
[..]
Werkervaring opdoen aan een lopende band.![]()
Alleen opleidingen hebben zin.
Een normaal ritme en discipline opdoen. Wat een retoriek. Indien mensen fatsoenlijk betaalt worden komen ze vanzelf opdagen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De mogelijkheden zijn er 'iets' groter. Maar je weet ook dat een deel van de groep die in de bijstand zit eigenlijk nog moet leren werken, dus een normaal ritme en discipline opdoen? Dan heb je aan enkel een opleiding niet zoveel.
Ik betwijfel ten zeerste of het hier om voltijds werken gaat.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:00 schreef niels0 het volgende:
[..]
Een normaal ritme en discipline opdoen. Wat een retoriek. Indien mensen fatsoenlijk betaalt worden komen ze vanzelf opdagen.
Maar laat maar. Wij worden het toch niet eens.
Mensen voltijds laten werken onder het minimumloon is fout. Punt. Het heet niet voor niets minimumloon.
Laten we dan spreken van het minimum uurloon dan maakt dat ook niet meer uit.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste of het hier om voltijds werken gaat.
@99.999 als ik het goed begrijp ben je op de gemeente werkzaam, je hebt wel veel tijd dan om hier te posten dan.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste of het hier om voltijds werken gaat.
Je leest niet goed er staat IK betwijfel, dat is geen garantie he, hetzelfde als met ik heb kan op een prijs.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Laten we dan spreken van het minimum uurloon dan maakt dat ook niet meer uit.
Volgens mij snap ik het wel hoor. Het ging over voltijd werken onder het minimumloon. En 99.999 betwijfelde of het over voltijd gaat. Als we dan gewoon uitrekenen wat deze mensen per uur "verdienen" dan weten we zeker of dat zo is. Of ze nou 8 uur per week werken of 40.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je leest niet goed er staat IK betwijfel, dat is geen garantie he, hetzelfde als met ik heb kan op een prijs.
Dan moet er veel extra geld bij. Geld wat hun arbeid helaas niet waard is.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Laten we dan spreken van het minimum uurloon dan maakt dat ook niet meer uit.
Dan hoeven ze ook niet te werken, want het is onder het minimumloon. Voltijd of niet. Dat jij dat het niet waard vind is jammer maar op die manier kun je alles en iedereen wel onder minimumloon laten werken.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan moet er veel extra geld bij. Geld wat hun arbeid helaas niet waard is.
Werkkleding en schoeisel zullen ze toch krijgen of niet?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan hoeven ze ook niet te werken, want het is onder het minimumloon.
Dat is schitterend. Ik snap gewoon de hele discussie niet. Wat is het hele nut van een minimumloon als we het toch gaan omzeilen met dit soort drogredenaties en dwangmiddelen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Werkkleding en schoeisel zullen ze toch krijgen of niet?
Vervoer zal ook geregeld moeten worden denk ik, net zo als hun verzekeringen lijkt me dan?
Doel is natuurlijk het spoedig vinden van echt betaald werk.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan hoeven ze ook niet te werken, want het is onder het minimumloon. Voltijd of niet. Dat jij dat het niet waard vind is jammer maar op die manier kun je alles en iedereen wel onder minimumloon laten werken.
Is wel een beetje cynisch, toch?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan moet er veel extra geld bij. Geld wat hun arbeid helaas niet waard is.
Iemand kansloos werk laten doen voor onder minimumloon helpt daarmee?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Doel is natuurlijk het spoedig vinden van echt betaald werk.
Het ging op zich ook niet zo zeer over het minimum loon, maar over hoe reintergratie trajecten misbruikt werden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is schitterend. Ik snap gewoon de hele discussie niet. Wat is het hele nut van een minimumloon als we het toch gaan omzeilen met dit soort drogredenaties en dwangmiddelen.
Ik vind dat dat in een adem genoemd mag worden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:39 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het ging op zich ook niet zo zeer over het minimum loon, maar over hoe reintergratie trajecten misbruikt werden.
Ja spoedig dat ze maar kijken dat de economie snel aantrekt dan is er ook meer werk lijkt me, volgens mij mag men op het moment blij zijn als men een baan heeft en houden kan?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom ook de constante discussie dat er geen sprake mag zijn van verdringing.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is schitterend. Ik snap gewoon de hele discussie niet. Wat is het hele nut van een minimumloon als we het toch gaan omzeilen met dit soort drogredenaties en dwangmiddelen.
neequote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zou ik de enige zijn die werkelijk fysiek misselijk wordt van 99.999's doorzichtige newspeak?
Er zijn er zoveel die zo denken. Zo fucking veel zelfs, dat er nu een kabinet zit dat dat soort mensen vertegenwoordigt en alle bijstandsgerechtigden weggezet heeft als luie paria's.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zou ik de enige zijn die werkelijk fysiek misselijk wordt van 99.999's doorzichtige newspeak?
Wat er aantoonbaar wel isquote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom ook de constante discussie dat er geen sprake mag zijn van verdringing.
Je snapt het echt niet he. Dat is dus wel gaande... en laten we utopisch stellen dat dat er niet was ; dan mag je nog steeds niet iemand onder minimumloon laten werken ómdat 'ie in de bijstand zit. Wat is dat voor nare gedachte?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom ook de constante discussie dat er geen sprake mag zijn van verdringing.
Spoedig? Men neemt het schijnbaar niet zo nauw volgens het artikel in de OP. En als het echt om mensen gaat die verstandelijk beperkt zijn of een andere beperking hebben waardoor ze amper een opleiding op MBO n3 kunnen volgen dan zorg je voor normale werkomstandigheden(al is dat dan lopende band werk) met de begeleiding die daar bij behoort. Zeker geen beul die ook nog sancties gaat opleggen bij niet gehaalde productie.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Helaas wel. De ellende is dat als mensen voldoende kunnen verdienen voor hun werkgever om een normaal salaris te krijgen, ze meestal niet in de bijstand komen.quote:
Dat zeg ik al jaren. Dit soort beleid kan alleen uit de empathie-loze harten van lieden wiens kostje al gekost is komen: gezond, kapitaalkrachtig en hoogopgeleid. En nog niet tevreden zijn, en zelfs het lammetje van de arme wegnemen onder het mom van 'zelfredzaamheid'.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn er zoveel die zo denken. Zo fucking veel zelfs, dat er nu een kabinet zit dat dat soort mensen vertegenwoordigt en alle bijstandsgerechtigden weggezet heeft als luie paria's.
Ik stop met deze discussie.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Helaas wel. De ellende is dat als mensen voldoende kunnen verdienen voor hun werkgever om een normaal salaris te krijgen, ze meestal niet in de bijstand komen.
Diezelfde werkgever wordt volgens mij ook de nek omgedraaid, kosten denk ik schieten de pan uit?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Helaas wel. De ellende is dat als mensen voldoende kunnen verdienen voor hun werkgever om een normaal salaris te krijgen, ze meestal niet in de bijstand komen.
Als onderdeel van een groter geheel kan dat voor bepaalde groepen zeker helpen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iemand kansloos werk laten doen voor onder minimumloon helpt daarmee?
Voor bepaalde groepen ben ik het met je eens, die zijn er altijd al geweest lijkt me, ook toen het economisch goed ging.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als onderdeel van een groter geheel kan dat voor bepaalde groepen zeker helpen.
Houd nou eens OP man...quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor welke groepen? Degene met een verstandelijke beperking of andere beperking? Je bezuinigd de sociale werkplaatsen weg en deze mensen moeten nu met behoud van een uitkering onder een beul werken. Want dat is dan schijnbaar die groep. Ik ga er vanuit dat de meeste mbv van een degelijke opleiding dit bespaart blijft.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heel eerlijk: ik denk het niet!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:55 schreef Cherna het volgende:
Ik ga er vanuit dat de meeste mbv van een degelijke opleiding dit bespaart blijft.
Oh vanwege mijn werkervaring, nu zo'n kleine 20 jaar, weet ik al langer hoe gemeente en bedrijfsleven hun kekke ideeën in pakkende retoriek verpakken. Daar zijn krantenkoppen een leuke aanvulling op die dat steeds weer bevestigt, meer niet...quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of jij probeert eens verder te kijken dan de ronkende krantenkoppen...
Ga lekker door met het negeren van de feiten...quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh vanwege mijn werkervaring, nu zo'n kleine 20 jaar, weet ik al langer hoe gemeente en bedrijfsleven hun kekke ideeën in pakkende retoriek verpakken. Daar zijn krantenkoppen een leuke aanvulling op die dat steeds weer bevestigt, meer niet...
Iemand met een normaal intelligentie niveau zou een opleiding(omscholing) naar keuze aangeboden(daar waar werk is)moeten krijgen als hij niet snel ander werk in zijn eigen branche vind voordat hij in een traject terecht komt dat neigt naar dwangarbeid.quote:
De feiten. Dat uitgerekend jij dat uit je strot krijgt.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ga lekker door met het negeren van de feiten...
Staat of bestaat Westerbok of hoe hete het nog?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Iemand met een normaal intelligentie niveau zou een opleiding(omscholing) naar keuze aangeboden(daar waar werk is)moeten krijgen als hij niet snel ander werk in zijn eigen branche vind voordat hij in een traject terecht komt dat neigt naar dwangarbeid.
Ja, de feiten. Probeer eens verder te kijken dan de krantenkoppen. Het jaarverslag van iswi is eenvoudig te vinden. Zie je precies wat ze werkelijk doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De feiten. Dat uitgerekend jij dat uit je strot krijgt.
Overigens laat je je masker hier en daar al wel vallen, dus voor de goede verstaander is al lang duidelijk wat jouw ware drijfveren zijn voor het goedpraten van dit soort achterlijkheid.
Ga eerst maar eens inhoudelijk in op de vragen die hier constant gesteld worden. Waaronder: wie bepaalt wat 'nuttig' is?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, de feiten. Probeer eens verder te kijken dan de krantenkoppen. Het jaarverslag van iswi is eenvoudig te vinden. Zie je precies wat ze werkelijk doen.
Dat zou je beter staan dan je constante persoonlijke geneuzel.
Dit werkt vooral voor mensen met een zekere afstand tot de arbeidsmarkt. Deels is het daarmee 'leren werken'.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Voor welke groepen? Degene met een verstandelijke beperking of andere beperking? Je bezuinigd de sociale werkplaatsen weg en deze mensen moeten nu met behoud van een uitkering onder een beul werken. Want dat is dan schijnbaar die groep. Ik ga er vanuit dat de meeste mbv van een degelijke opleiding dit bespaart blijft.
De meeste vragen heb ik al meerdere malen inhoudelijk beantwoord, dat kan de reden dus niet zijn dat je persoonlijk probeert te neuzelen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens inhoudelijk in op de vragen die hier constant gesteld worden. Waaronder: wie bepaalt wat 'nuttig' is?
Is het niet ook baantjes creeren voor ambtenaren die toezien dat de mensen het werk goed uitvoeren?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit werkt vooral voor mensen met een zekere afstand tot de arbeidsmarkt. Deels is het daarmee 'leren werken'.
Je hebt helemaal geen vragen beantwoord, je hebt dezelfde standaard riedel afgewerkt waarin je op haast pathologische wijze tracht dit beleid te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De meeste vragen heb ik al meerdere malen inhoudelijk beantwoord, dat kan de reden dus niet zijn dat je persoonlijk probeert te neuzelen.
En op de vraag wie bepaalt wat nuttig is, uiteindelijk is dat degene die de uitkering verstrekt, dus daarmee de politiek.
Bullseye... elkaar lekker bezig houden tegen riante salarissen over de rug van werklozen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is het niet ook baantjes creeren voor ambtenaren die toezien dat de mensen het werk goed uitvoeren?
Dan moet je ze niet onder een beul laten werken en sancties opleggen bij niet gehaalde productie met behoud van een uitkering. Mensen die een zekere afstand tot de arbeidsmarkt hebben daar is wel iets mee aan de hand. Natuurlijk heb je altijd een aantal klaplopers. Maar dat kun je nooit voorkomen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit werkt vooral voor mensen met een zekere afstand tot de arbeidsmarkt. Deels is het daarmee 'leren werken'.
Nu niet gaan liegen om de inhoudelijke discussie maar te gaan ontlopen. Dat is zo mogelijk nog flauwer dan je constante persoonlijke geneuzelquote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen vragen beantwoord, je hebt dezelfde standaard riedel afgewerkt waarin je op haast pathologische wijze tracht dit beleid te rechtvaardigen.
Hoeveel bijstandsgerechtigden heb jij hieromtrent eigenlijk gesproken?
Misschien zijn er ook wel tevreden als ze alleen een messing punt op hun pet krijgen een pakje en eventueel een paar laarzen of niet?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bullseye... elkaar lekker bezig houden tegen riante salarissen over de rug van werklozen.
Wat ik al eerder enkele keren heb aangegeven. Als er dergelijke uitwassen zijn, dan moet daar iets aan gebeuren. Maar het kan natuurlijk allemaal ook niet geheel vrijblijvend zijn, het is een lastige balans.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:12 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dan moet je ze niet onder een beul laten werken en sancties opleggen bij niet gehaalde productie met behoud van een uitkering. Mensen die een zekere afstand tot de arbeidsmarkt hebben daar is wel iets mee aan de hand. Natuurlijk heb je altijd een aantal klaplopers. Maar dat kun je nooit voorkomen.
Als je leren werken er met de harde hand wil inslaan bij dat soort mensen dan gaat het mis. En niet zo zuinig ook.
Je noemt het zelf het is lastig en niet iedereen zal over dezelfde kam geschoren kunnen worden lijkt me?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat ik al eerder enkele keren heb aangegeven. Als er dergelijke uitwassen zijn, dan moet daar iets aan gebeuren. Maar het kan natuurlijk allemaal ook niet geheel vrijblijvend zijn, het is een lastige balans.
Inhoudelijk ben je niet verder gekomen dan:quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nu niet gaan liegen om de inhoudelijke discussie maar te gaan ontlopen. Dat is zo mogelijk nog flauwer dan je constante persoonlijke geneuzel.
Uiteindelijk moet er sprake zijn van maatwerk.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je noemt het zelf het is lastig en niet iedereen zal over dezelfde kam geschoren kunnen worden lijkt me?
En juist dat lastige zal het zeer moeilijk maken denk ik dus, alleen zie ik de overheid niet tot lastige dingen in staat!
Zal ook wel niet kunnen met al de wetten die er zijn lijkt me?
En moet de target gehaald worden... Hoeveel bijstandsgerechtigden heeft het gemeentelijk apparaat thans weer op wonderbaarlijke wijze 'rendabel' gemaakt...quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet er sprake zijn van maatwerk.
Als je nou dat uiteindelijk weglaat zou ik het haast met je eens zijn, dat dubbel of met dubbele tong spreken heb ik geen boodschap aan!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet er sprake zijn van maatwerk.
Tevreden ambtenaren.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als je nou dat uiteindelijk weglaat zou ik het haast met je eens zijn, dat dubbel of met dubbele tong spreken heb ik geen boodschap aan!
Ga voor 100% en als het dan 95% word mag men in de handen klappen lijkt me, vraag me wel alleen af waar dat maatwerk heen leidt als er geen arbeid is?
Wanneer ga je stoppen met dit riedeltje? Als er 7 miljoen werklozen zijn en er niemand meer is die je serieus neemt?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De feiten doen je pijn?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:27 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Wanneer ga je stoppen met dit riedeltje? Als er 7 miljoen werklozen zijn en er niemand meer is die je serieus neemt?
Dus jij komt aan met een jaarverslag van uit de bovenlaag wat puur is geschreven met de tendens van oh kijk ons eens goed werk doen, en de subsidiekraan wordt weer rijkelijk opengedraaid met een bonus voor meneer de directeur, die dus niet weet wat er werkelijk op de werkvloer gebeurt.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, de feiten. Probeer eens verder te kijken dan de krantenkoppen. Het jaarverslag van iswi is eenvoudig te vinden. Zie je precies wat ze werkelijk doen.
Ja vaak uitgerangeerde wethoudersquote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is het niet ook baantjes creeren voor ambtenaren die toezien dat de mensen het werk goed uitvoeren?
En die beul heeft niks te zeggen over kortingen op uitkeringen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:12 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dan moet je ze niet onder een beul laten werken en sancties opleggen bij niet gehaalde productie met behoud van een uitkering. Mensen die een zekere afstand tot de arbeidsmarkt hebben daar is wel iets mee aan de hand. Natuurlijk heb je altijd een aantal klaplopers. Maar dat kun je nooit voorkomen.
Als je leren werken er met de harde hand wil inslaan bij dat soort mensen dan gaat het mis. En niet zo zuinig ook.
quote:
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:03 schreef 99.999 het volgende:
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:10 schreef 99.999 het volgende:
dat kan de reden dus niet zijn dat je persoonlijk probeert te neuzelen.
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nu niet gaan liegen om de inhoudelijke discussie maar te gaan ontlopen. Dat is zo mogelijk nog flauwer dan je constante persoonlijke geneuzel.
Wat wil je zeggen bram?quote:
Dat hij er ook een hekel aan heeft de feiten te onderzoeken voor hij uit zijn plaat gaat over een krantenkop.quote:
Dat zie ik toch anders. Ik pleit voor een persoonlijke aanpak waarbij hulp richting het krijgen van werk van belang is. Juist omdat dit mensen uiteindelijk meer helpt dan ze eeuwig in een hulpbehoevende positie te laten zitten.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Over 'persoonlijk' gesproken... 99.999 en consorten zijn behoorlijk 'persoonlijk' waar het de bijstandsgerechtigde betreft. Ze zijn óf te lui, óf dermate debiel dat ze de helpende hand [sic] van gemeente en reïntegratiebureau nodig hebben.
Uiteraard zie je dat anders. Jammer dat de werkelijke reden voor het toejuichen van deze briljante aanpak steeds verhuld blijft in nietszeggende slogans.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zie ik toch anders. Ik pleit voor een persoonlijke aanpak waarbij hulp richting het krijgen van werk van belang is. Juist omdat dit mensen uiteindelijk meer helpt dan ze eeuwig in een hulpbehoevende positie te laten zitten.
Dat is heel wat anders dan constant op de man proberen te spelen in een discussie...
Ja, en ik denk dat dit een gepasseerd station is. Nu al met effectief 1,2 miljoen werklozen, maar zeker in de toekomst wordt volledige werkgelegenheid een achterhaald perspectief.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zie ik toch anders. Ik pleit voor een persoonlijke aanpak waarbij hulp richting het krijgen van werk van belang is. Juist omdat dit mensen uiteindelijk meer helpt dan ze eeuwig in een hulpbehoevende positie te laten zitten.
Dat is heel wat anders dan constant op de man proberen te spelen in een discussie...
Ondanks jouw heldhaftige verzet, waarvoor respect denk ik dat dit inderdaad projectjes zijn ter meerdere glorie van de "begeleiders" en dat met de betrokken mensen die het werk uitvoeren een heel flauw spelletje wordt gespeeld. Dus dat het eigenlijk zo verzonnen is om wat ambtenaren aan het werk te houden. Dat toegeven zou niet erg zijn want eigenlijk snappen we wel hoe dit spel eigenlijk in elkaar steekt.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, zo zit ik er toch niet in. Juist dit type projecten lijkt best aardig te werken om mensen weer echt aan het werk te krijgen zonder gigantische overhead.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ondanks jouw heldhaftige verzet, waarvoor respect denk ik dat dit inderdaad projectjes zijn ter meerdere glorie van de "begeleiders" en dat met de betrokken mensen die het werk uitvoeren een heel flauw spelletje wordt gespeeld. Dus dat het eigenlijk zo verzonnen is om wat ambtenaren aan het werk te houden. Dat toegeven zou niet erg zijn want eigenlijk snappen we wel hoe dit eigenlijk in elkaar steekt.
Tja, wederom dit persoonlijke geneuzel. Ik heb geen enkele agenda op dit gebied. Behalve mensen zo nu dan op de feiten wijzen als ze weer eens wegduiken achter ronkende krantenkoppen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard zie je dat anders. Jammer dat de werkelijke reden voor het toejuichen van deze briljante aanpak steeds verhuld blijft in nietszeggende slogans.
Overigens, zoals ik al aangaf, zal de goede verstaander reeds meerdere keren hebben kunnen lezen wat jouw werkelijke agenda is.
Tja. Ik bekijk het vanaf de zijlijn en jij zit er w.s. tot over de oren in.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, zo zit ik er toch niet in. Juist dit type projecten lijkt best aardig te werken om mensen weer echt aan het werk te krijgen zonder gigantische overhead.
En betere manieren om mensen op een goede manier uit de bijstand te krijgen heb ik hier helaas ook niet voorbij zien komen. Natuurlijk moeten uitwassen tegengegaan worden maar het streven om de bijstand geen regeling te laten zijn waarin je bijna per definitie tot aan je AOW in zit vind ik erg belangrijk.
Al ongeveer een jaar groeit de werkgelegenheid weer elk kwartaal. En de vergrijzing gaat snel effect krijgen op het arbeidsaanbod. Volledige werkgelegenheid zal nooit bestaan maar dat de arbeidsmarkt weer veel krapper gaat worden is wel duidelijk. Ook een prima reden om mensen die om een of andere reden in een uitkering terecht komen niet op voorhand op te geven!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en ik denk dat dit een gepasseerd station is. Nu al met effectief 1,2 miljoen werklozen, maar zeker in de toekomst wordt volledige werkgelegenheid een achterhaald perspectief.
De tekenen zijn er al. Economische groei zonder dat dit leidt tot meer werkgelegenheid.
Ik bekijk het net zo goed van een afstand hoor. Maar ik zorg wel graag dat ik mijn feiten redelijk op orde heb. En dat lijkt niet die crux van jou te zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tja. Ik bekijk het vanaf de zijlijn en jij zit er w.s. tot over de oren in.
Dat is wel een verschil natuurlijk.
Maar ik denk dat ik de crux hiervan wel doorheb..
Je hebt het wel steeds over ronkende krantenkoppen maar ik zie jouw niet anders doen dan die bevestigen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, wederom dit persoonlijke geneuzel. Ik heb geen enkele agenda op dit gebied. Behalve mensen zo nu dan op de feiten wijzen als ze weer eens wegduiken achter ronkende krantenkoppen.
Dan let je niet zo goed opquote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:10 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Je hebt het wel steeds over ronkende krantenkoppen maar ik zie jouw niet anders doen dan die bevestigen.
Het UWV kwam ook met schitterende rapporten,terwijl de klachten de pan uitrezen, een kompleet zwartboek werd aan de regering aangeboden, maar de directeur van het UWVkon zich daar niet in vinden.
Hij deed zulk goed werk toch.
Maar de mensen waarom het hier draait zullen nooit meer een normale baan krijgen, juist dat soort werk verdwijnt, is al verdwenen en indien nog voorradig wordt dat door MOE-landers uitgevoerd (met allerlei aantrekkelijke nog steeds niet aangepakte fiscale regeltjes, zodat hun arbeid netto onder het minimumloon ligt).quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Al ongeveer een jaar groeit de werkgelegenheid weer elk kwartaal. En de vergrijzing gaat snel effect krijgen op het arbeidsaanbod. Volledige werkgelegenheid zal nooit bestaan maar dat de arbeidsmarkt weer veel krapper gaat worden is wel duidelijk. Ook een prima reden om mensen die om een of andere reden in een uitkering terecht komen niet op voorhand op te geven!
Je kon wel eens gelijk hebben hierin, al denk ik dat die lijn nog steeds dalend is of was.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Al ongeveer een jaar groeit de werkgelegenheid weer elk kwartaal. En de vergrijzing gaat snel effect krijgen op het arbeidsaanbod. Volledige werkgelegenheid zal nooit bestaan maar dat de arbeidsmarkt weer veel krapper gaat worden is wel duidelijk. Ook een prima reden om mensen die om een of andere reden in een uitkering terecht komen niet op voorhand op te geven!
Nee, het zal nog wel even duren voor het op het niveau van voor de crisis is.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je kon wel eens gelijk hebben hierin, al denk ik dat die lijn nog steeds dalend is of was.
http://www.nrcq.nl/2014/0(...)n-dat-is-goed-nieuws
Maar is het dan alweer gelijk of komt die weer gelijk met hoe die was?
Wat dan of hoe dan, arbeidsritme b.v?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan let je niet zo goed op. Ik geef juist elke keer aan dat het project meer omvat dan enkel gedwongen lopende band werk. Die nuance ontbreekt bij die krantenkoppen nogal.
Ben benieuwd naar de volgende BTW verhoging? LOLquote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, het zal nog wel even duren voor het op het niveau van voor de crisis is.
Is dat werkelijk zo? Er blijft altijd werk voor wat minder goed opgeleide mensen. Daar ben ik echt niet bang voor.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar de mensen waarom het hier draait zullen nooit meer een normale baan krijgen, juist dat soort werk verdwijnt, is al verdwenen en indien nog voorradig wordt dat door MOE-landers uitgevoerd (met allerlei aantrekkelijke nog steeds niet aangepakte fiscale regeltjes, zodat hun arbeid netto onder het minimumloon ligt).
Zeker niet, ben ik zwaar op tegen.quote:Dan maar het minimumloon afschaffen, zou in jouw redenatie wrs de volgende stap zijn, toch?
Tja, het aantal banen neemt weer toe en het aantal werklozen daalt. Je bewering klopte dus gewoon niet. Dan kan je zelf wel nieuwe statistieken gaan verzinnen maar dat vind ik niet zo sterk.quote:En jij zegt nou wel dat er minder werklozen zijn. Dit is onjuist er bestaat een heel grote groep die wel wil werken, maar nu niet werkt en die buiten de cijfers gehouden wordt. Officieel ligt de werkloosheid ronde 650K, officieus, zoals eerder gezegd, ligt-ie zeker 500K hoger.
Verder, mensen kunstmatig arm houden is slecht voor hun IQ ook. Armoede maakt dom.
Opleidingen, bemiddeling, begeleiding etc etc.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat dan of hoe dan, arbeidsritme b.v?
Dit klinkt al anders als enveloppen vouwen, minder negatief dus, maar verzeker je die mensen of jouw organisatie dat dan ook?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Opleidingen, bemiddeling, begeleiding etc etc.
Maar daar schort het nogal aan, opleidingen zijn voor een groot wegbezuinigd , bemiddeling idemdito en de begeleiding is teruggebracht naar zoek het zelf maar uitquote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Opleidingen, bemiddeling, begeleiding etc etc.
Ik neem aan dat mensen die via zo'n project werken op dat moment ook verzekerd zijn, net als andere werknemers.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dit klinkt al anders als enveloppen vouwen, minder negatief dus, maar verzeker je die mensen of jouw organisatie dat dan ook?
Bij deze specifieke organisatie? Waar blijkt dat dan uit?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:20 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Maar daar schort het nogal aan, opleidingen zijn voor een groot wegbezuinigd , bemiddeling idemdito en de begeleiding is teruggebracht naar zoek het zelf maar uit
verzekerd tegen wat? ze zijn niet eens in loondienstquote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat mensen die via zo'n project werken op dat moment ook verzekerd zijn, net als andere werknemers.
Nee nee je leest het niet goed of ik heb het verkeerd omschreven, kan ik een prijs winnen of win ik een prijs zo mag je het lezen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat mensen die via zo'n project werken op dat moment ook verzekerd zijn, net als andere werknemers.
Er is een tekort van circa 700.000 banen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:18 schreef 99.999 het volgende:
En juist om uit die armoede te komen is het van belang dat mensen gaan werken! Waar jij zo tegen lijkt te zijn hier...
Dat is voor jou dus reden om mensen maar in de armoede te laten wegkwijnen?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is een tekort van circa 700.000 banen.
Dan nog zal men wel verzekerd zijn tegen bijvoorbeeld ongelukken op het werk.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
verzekerd tegen wat? ze zijn niet eens in loondienst
Zet eens een andere plaat op.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is voor jou dus reden om mensen maar in de armoede te laten wegkwijnen?
Daar ga je weer.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is voor jou dus reden om mensen maar in de armoede te laten wegkwijnen?
Tja, ze moeten zelf ook wel gemotiveerd zijn maar dan kan er volgens mij best veel.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee nee je leest het niet goed of ik heb het verkeerd omschreven, kan ik een prijs winnen of win ik een prijs zo mag je het lezen.
Zijn deze mensen dus verzekerd van die opleiding etc. of niet?
Of hangt men ze een worst voor de mond waar ze naartoe mogen rennen die echter aan een touwtje net genoeg verwijderd is zodat ze die nooit bereiken?
Sterker nog, dan duw je mensen er juist verder in.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zet eens een andere plaat op.
Mensen haal je niet uit de armoede door ze beneden minimumloon envelopjes te laten vouwen.
Tja, het ging er om dat armoede slecht is en mensen dom maakt. Daar kan ik redelijk in meegaan. Dan is het volgens mij zaak die mensen uit de armoede te halen. En volgens mij kan dat het beste door middel van werk. Echter daar lijk jij niks van te willen weten...quote:
In mijn meest Schoppenhauer-achtige momenten verdenk ik de beleidsmakers er wel eens van dat dat ook precies de bedoeling is... Op nog donkerder momenten verdenk ik ze er zelfs van dat ze bewust aansturen op zelfdoding bij de onrendabelen. Maak het mensen het leven compleet onmogelijk, sar ze, treiter ze, bedreig ze, en met een beetje doorzettingskracht lost het probleem zichzelf op met een stuk touw of een scheermes.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sterker nog, dan duw je mensen er juist verder in.
Nee, die haal je daar uit door ze aan het werk te krijgen. Arbeidsritme opdoen is daarbij slechts een mogelijk hulpmiddel.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zet eens een andere plaat op.
Mensen haal je niet uit de armoede door ze beneden minimumloon envelopjes te laten vouwen.
WERK ja... geen envelopjes vouwen onder het minimumloon.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, het ging er om dat armoede slecht is en mensen dom maakt. Daar kan ik redelijk in meegaan. Dan is het volgens mij zaak die mensen uit de armoede te halen. En volgens mij kan dat het beste door middel van werk. Echter daar lijk jij niks van te willen weten...
Alweer dat woordje kan ertussen, daar zou ik dus niet intrappen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, ze moeten zelf ook wel gemotiveerd zijn maar dan kan er volgens mij best veel.
Arbeidsritme... 8 uur per dag onder het wakend oog van een UWV waakhond bloemetjes in elkaar zetten.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, die haal je daar uit door ze aan het werk te krijgen. Arbeidsritme opdoen is daarbij slechts een mogelijk hulpmiddel.
Dat werk is er niet. En met dit soort projecten duw je mensen juist verder de armoede in.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, het ging er om dat armoede slecht is en mensen dom maakt. Daar kan ik redelijk in meegaan. Dan is het volgens mij zaak die mensen uit de armoede te halen. En volgens mij kan dat het beste door middel van werk.
Kruimelbaantjes, 0-urencontracten worden gezien als baan, maar zijn het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat werkelijk zo? Er blijft altijd werk voor wat minder goed opgeleide mensen. Daar ben ik echt niet bang voor.
[..]
Zeker niet, ben ik zwaar op tegen.
[..]
Tja, het aantal banen neemt weer toe en het aantal werklozen daalt. Je bewering klopte dus gewoon niet. Dan kan je zelf wel nieuwe statistieken gaan verzinnen maar dat vind ik niet zo sterk.
En juist om uit die armoede te komen is het van belang dat mensen gaan werken! Waar jij zo tegen lijkt te zijn hier...
Aha, door mensen richting werk proberen te helpen duw je mensen juist verder de armoede in.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sterker nog, dan duw je mensen er juist verder in.
Je HELPT ze niet richting WERK.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, door mensen richting werk proberen te helpen dus je mensen juist verder de armoede in.
Kan je die stelling ook wat toelichten?
Ook hier weer proberen ertussen, help ze aan het werk of niet zeg!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, door mensen richting werk proberen te helpen duw je mensen juist verder de armoede in.
Lees nu eens wat er geschreven wordt. Dat is slechts een mogelijk hulpmiddel bij de route naar echt werk.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
WERK ja... geen envelopjes vouwen onder het minimumloon.
Diverse onderzoeken wijzen erop dat dit circus juist contraproductief werkt.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, door mensen richting werk proberen te helpen duw je mensen juist verder de armoede in.
Vergeef ze Heer ze weten niet beter?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je HELPT ze niet richting WERK.
Jezus, Maria en Jozef... heb erbarmen over dit volk.
Dat is het niet, integendeel.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lees nu eens wat er geschreven wordt. Dat is slechts een mogelijk hulpmiddel bij de route naar echt werk.
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan nog zal men wel verzekerd zijn tegen bijvoorbeeld ongelukken op het werk.
Normaal gesproken zou een ongeluk op het werk leiden naar minder inkomsten, maar dat geldt niet voor iemand met bijstand ,sterker nog die is de pineut want voor de eigenbijdrage kan die zelf opdraaien ,niet het bedrijf. is dus gewoon een wasse neusquote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan nog zal men wel verzekerd zijn tegen bijvoorbeeld ongelukken op het werk.
Ga toch weg. De enige reden waarom types als jij dit soort achterlijkheid toejuichen is omdat jullie bij de gemeente als de dood zijn dat 'het electoraat', de 'hardwerkende burger', niet genoeg hardheid in het beleid terugziet. En dan is het jouw kop. Zit je straks zelf in zo'n hal.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lees nu eens wat er geschreven wordt. Dat is slechts een mogelijk hulpmiddel bij de route naar echt werk.
Er is geen methode die gegarandeerd werkt voor deze groep lijkt me. Anders was dat al lang en breed toegepast. Mensen moeten zelf ook gemotiveerd zijn en tenminste iets kunnen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ook hier weer proberen ertussen, help ze aan het werk of niet zeg!
Ah, daar lift meneer Duke weer een stukje van de sluier...quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is geen methode die gegarandeerd werkt voor deze groep lijkt me. Anders was dat al lang en breed toegepast. Mensen moeten zelf ook gemotiveerd zijn en tenminste iets kunnen.
11.700 boven dat bedrag moet je eerst vermogen opetenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:31 schreef Ryan3 het volgende:
Paren met meer spaargeld dan 11.000 ¤ komen niet in de bijstand.
Dit specifieke type project ook? Of verschuil je je nu weer achter onderzoeken van ver voor dit type projecten van de grond kwam?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Diverse onderzoeken wijzen erop dat dit circus juist contraproductief werkt.
Dan komt men wel niet uit het ritme he!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ga toch weg. De enige reden waarom types als jij dit soort achterlijkheid toejuichen is omdat jullie bij de gemeente als de dood zijn dat 'het electoraat', de 'hardwerkende burger', niet genoeg hardheid in het beleid terugziet. En dan is het jouw kop. Zit je straks zelf in zo'n hal.
En dan moet er nog werk zijn. Alleen is dat er niet. Mquote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is geen methode die gegarandeerd werkt voor deze groep lijkt me. Anders was dat al lang en breed toegepast. Mensen moeten zelf ook gemotiveerd zijn en tenminste iets kunnen.
Door niets te doen komen deze mensen dus sneller aan het werk. Waarom lukte ze dat in voorgaande jaren dan niet?quote:
Voor ze allemaal niet inderdaad dat heb ik al eerder aangegeven met die waren er vroeger ook, maar voor de nieuwe die erin vloeien zou ik garantie eisen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onderzoeken naar arbeidsbemiddeling en reïntegratie trajecten wijzen uit dat het meer kwaad dan goed doet.quote:
Wie zegt dat ze niets doen? Treffend wel dat ook een ambtenaar alleen nog in economische termen kan denken. De overheid als 'bedrijf'. Mag ik een teiltje?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door niets te doen komen deze mensen dus sneller aan het werk. Waarom lukte ze dat in voorgaande jaren dan niet?
Een leeg gat is nog altijd beter te verantwoorden dan het vouwen van enveloppen op je CV.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door niets te doen komen deze mensen dus sneller aan het werk.
Er zijn jaarlijks vele vacatures. Daar komen ook mensen vanuit de bijstand tussen. Ik zie niet in waarom je mensen op zou moeten geven als ze eenmaal in een uitkering terecht komen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dan moet er nog werk zijn. Alleen is dat er niet. M
Je hebt je dus nog steeds niet verdiept in dit type project. Beetje sneu.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onderzoeken naar arbeidsbemiddeling en reïntegratie trajecten wijzen uit dat het meer kwaad dan goed doet.
Vent, hou nou eens op met die gespeelde behulpzaamheid... wordt echt genant nu.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn jaarlijks vele vacatures. Daar komen ook mensen vanuit de bijstand tussen. Ik zie niet in waarom je mensen op zou moeten geven als ze eenmaal in een uitkering terecht komen.
Enorme hoeveelheid HBO'ers bijgekomen die niet veel kunnen, vrees ik.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat moet ook ontzettend motiverend werken... Na 40 jaar gewerkt te hebben door een of andere HBO-pipo onderwezen worden in het nut van een LinkedInprofiel, en een hijgende wolf van het UWV op je lip bij het dagelijks bloemen in elkaar flansen.
Dit land is echt compleet gedebiliseerd sinds de 'fortuynistische' revolte.
Ook dit als iemand een opleiding van heb ik jouw daar heeft, kan ik me inderdaad niet voorstellen om op die persoon zijn CV enveloppen vouwen te hebben staan?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een leeg gat is nog altijd beter te verantwoorden dan het vouwen van enveloppen op je CV.
Wat denk je van al die managers overal?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Enorme hoeveelheid HBO'ers bijgekomen die niet veel kunnen, vrees ik.
Je gelooft dit werkelijk?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een leeg gat is nog altijd beter te verantwoorden dan het vouwen van enveloppen op je CV.
Helemaal waar. Goed gezien.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In mijn meest Schoppenhauer-achtige momenten verdenk ik de beleidsmakers er wel eens van dat dat ook precies de bedoeling is... Op nog donkerder momenten verdenk ik ze er zelfs van dat ze bewust aansturen op zelfdoding bij de onrendabelen. Maak het mensen het leven compleet onmogelijk, sar ze, treiter ze, bedreig ze, en met een beetje doorzettingskracht lost het probleem zichzelf op met een stuk touw of een scheermes.
Nogal een verschil tussen een opleiding richting passend en nuttig werk aanbieden en mensen een hal in lazeren om enveloppen te vouwen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je gelooft dit werkelijk?
Dat niks doen beter is dan opleidingen, ondersteuning en bemiddeling krijgen?
Bizar.
Dat is wat hij bepleit. Helemaal niets doen om werklozen weer aan het werk te krijgen.quote:
Uit het oog uit het hart denk ik dan.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nogal een verschil tussen een opleiding richting passend en nuttig werk aanbieden en mensen een hal in lazeren om enveloppen te vouwen.
Ja, bijna iedereen is manager geworden ook idd.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat denk je van al die managers overal?
Begint het nu al een klein beetje bij je te dagen dat dit project "iets" meer is dan enkel enveloppen vouwen?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nogal een verschil tussen een opleiding richting passend en nuttig werk aanbieden en mensen een hal in lazeren om enveloppen te vouwen.
Klinkt bekend.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, bijna iedereen is manager geworden ook idd.
Vaak de hele dag mailtjes beantwoorden aan andere managers.
En op de werkvloer komen ze er vervolgens dan achter dat veel niet of niet goed geregeld.
Wordt dat gemeld aan de manager dan zegt-ie vaak: dat moet je zelf regelen..
"Ruimt lekker op", staat mij nog bij.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is wat hij bepleit. Helemaal niets doen om werklozen weer aan het werk te krijgen.
En kan je nu eindelijk eens kappen met dat compleet achterlijke persoonlijke geneuzel van je? Je bent toch geen kleuter?
Natuurlijk, 99.999. Want dat is enkel 'tijdelijk', en echt niet om die mensen te sarren. En het spekt ook totaal niet de kas van de gemeente, dat zou onethisch zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Begint het nu al een klein beetje bij je te dagen dat dit project "iets" meer is dan enkel enveloppen vouwen?
Gisteren nog een telefoontje gehad, met de vraag of ik dat mailtje ontvangen had, ik beantwoord natuurlijk met nee!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, bijna iedereen is manager geworden ook idd.
Vaak de hele dag mailtjes beantwoorden aan andere managers.
En op de werkvloer komen ze er vervolgens dan achter dat veel niet of niet goed geregeld.
Wordt dat gemeld aan de manager dan zegt-ie vaak: dat moet je zelf regelen..
Het kost inderdaad veel meer dan het oplevert. Dat is wel duidelijk. Pas als mensen hierdoor gewoon aan het werk komen levert het voor de gemeenten geld op. Immers da hoeven ze geen uitkering meer te betalen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk, 99.999. Want dat is enkel 'tijdelijk', en echt niet om die mensen te sarren. En het spekt ook totaal niet de kas van de gemeente, dat zou onethisch zijn.
Het is goed met je, trollebol.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn jaarlijks vele vacatures. Daar komen ook mensen vanuit de bijstand tussen. Ik zie niet in waarom je mensen op zou moeten geven als ze eenmaal in een uitkering terecht komen.
Echt... Ik loop te trollen ja?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het kost inderdaad veel meer dan het oplevert. Dat is wel duidelijk. Pas als mensen hierdoor gewoon aan het werk komen levert het voor de gemeenten geld op. Immers da hoeven ze geen uitkering meer te betalen.
Blijft sneu dat je je overigens niet in de achtergronden wilt verdiepen maar enkel loopt te trollen hier.
Dat is ook gewoon aangetoond.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je gelooft dit werkelijk?
Dat niks doen beter is dan opleidingen, ondersteuning en bemiddeling krijgen?
Bizar.
Op de werkvloer ben je tegenwoordig ook 50% van je tijd met onnozele administratie bezig, want dat geeft weer input aan die managers die met hun excelsheetjes aan de slag moeten. En dan denk je toch eigenlijk altijd dat is het eenvoudige werk, maar ja die gasten verdienen veel meer dan de mensen die het echte werk doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gisteren nog een telefoontje gehad, met de vraag of ik dat mailtje ontvangen had, ik beantwoord natuurlijk met nee!
Het was immers geen mailtje maar een sms je, ben benieuwd wat ik daarvan hoor. LOL.
Tja, ik heb het gewoon niet zo op het op voorhand opgeven van mensen. Als je dat trollen noemt, dan vind ik dat een creatieve interpretatie van mijn woorden.quote:
Nogal, constant op de man spelen en de inhoud compleet ontwijken. Dat is trollen.quote:
Het verhaal wordt er niet anders van lijkt me.quote:Kun je nog een keer dat verhaaltje ophangen over hoe erg je het vindt om mensen 'op te geven', en dat ze een 'steuntje in de rug' nodig hebben?
Whehe.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, ik heb het gewoon niet zo op het op voorhand opgeven van mensen. Als je dat trollen noemt, dan vind ik dat een creatieve interpretatie van mijn woorden.
En wellicht is het goed om je nu wel even in het type projecten te gaan verdiepen waar we hier over praten. Kan je straks na vier delen wellicht ook inhoudelijk eens meepraten.
Een opleiding of training waardoor iemands capaciteiten beter aansluiten op de arbeidsmarkt is per definitie slecht dus...quote:
Veel onderwijs is ook nutteloos.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een opleiding of training waardoor iemands capaciteiten beter aansluiten op de arbeidsmarkt is per definitie slecht dus...
Onderwijs ook maar afschaffen?
Het is toch triest dat je na vier delen nog bijna iedere post laat zien dat je je nog totaal niet verdiept hebt in de casus?quote:
Nee.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een opleiding of training waardoor iemands capaciteiten beter aansluiten op de arbeidsmarkt is per definitie slecht dus...
Als ik het zo begrijp zou onderwijs maar na de peuterspeelzaal moeten stoppen. Dat soort dwang vergroot alleen maar de afstand tot de arbeidsmarkt.quote:
Het is goed met je trollebol.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is toch triest dat je na vier delen nog bijna iedere post laat zien dat je je nog totaal niet verdiept hebt in de casus?
Nee, maar het heeft vaak geen reet te maken met wat je later gaat doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als ik het zo begrijp zou onderwijs maar na de peuterspeelzaal moeten stoppen. Dat soort dwang vergroot alleen maar de afstand tot de arbeidsmarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |