abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152159414
Zwangerschap en Geboorte
2015

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
15 mei: Luuksor (meisje)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 01-05-2015 09:38:29 ]
pi_152159428
Even quoten voor wijzigingen!
pi_152159456
Ik word trouwens gek van de jeuk... op mijn scheenbeen. }:| Wat kan ik er tegen doen? Help!
pi_152159512
Whaaaah estrys wat geweldig *O* O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152159513
Estrys, ook al een jongetje!! *G*

Jantina, ga jij het rijtje compleet maken?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_152159519
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:37 schreef Limone het volgende:
Ik word trouwens gek van de jeuk... op mijn scheenbeen. }:| Wat kan ik er tegen doen? Help!
Oe, die tip wil ik ook graag horen. Mijn enkels doen ook mee. Tot bloedens toe krabben werkt niet goed kan ik vertellen. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152159525
De placenta ligt aan de achterkant trouwens. Heb volgens mij vandaag ook voor het eerst de baby gevoeld.
Ik moet wel wennen aan het gegeven dat het een jongetje is. Gek he. Had ik zelf toch gedacht dat het een meisje zou zijn.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_152159557
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef J0ycie88 het volgende:

Hoe komt oktober nu zo vol jongetjes? :X best bizar, hoe groot is die kans nou!
pi_152159594
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Oe, die tip wil ik ook graag horen. Mijn enkels doen ook mee. Tot bloedens toe krabben werkt niet goed kan ik vertellen. :P
Oh god ja. Die enkels vergat ik even..

(Lavendel huidolie werk iig niet ;( )
pi_152159705
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hoe komt oktober nu zo vol jongetjes? :X best bizar, hoe groot is die kans nou!
51%

Bij een ander forum krijgen ze vast alleen meisjes ;)

Bij mijn zwangerschapsgym zat ik in een groepje met alleen maar aanstaande meisjesmoeders. Terwijl het groepje een paar maanden na ons alleen aanstaande jongensmoeders had. Daar was niet op geselecteerd, puur toeval.
pi_152159827
Hoe denken jullie eigenlijk over thuis bevallen vs. poliklinisch? (voor zover je die keuze dus hebt).
Iemand die bewust voor thuis kiest?

Ik ben me wat aan het inlezen, want het lijkt me aan de ene kant wel heel relaxed. Maar ik lees ook dat 49% van de vrouwen bij een eerste bevalling alsnog naar het ziekenhuis gaat? Vond ik dan wel weer veel.
pi_152159828
Sowieso veel jongens dit jaar!
pi_152159888
Ik wil wel voor thuis gaan, tenzij er een reden blijkt te zijn om het niet te doen. Lijkt me veel relaxter dan in het ziekenhuis, met al die mensen die zich ermee gaan bemoeien. Dan kan je je toch niet lekker ontspannen. Laat mij en m'n baby maar lekker ons ding doen! En dan hoef je ook niet nog eens in de auto naar huis als je compleet op bent na de bevalling.
En als het toch moet, ben je zo in het ziekenhuis.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152159911
Vorig jaar was augustus (?) een meisjes maand. Of een andere maand. Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonen :') :P
pi_152159932
quote:
Mag ik erin? 4 augustus, geslacht een verrassing :)
  donderdag 30 april 2015 @ 19:53:19 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152159942
Leuk estrys! Volgens mij had ik misgegokt. Maar je staat niet in m'n lijstje dus die score telt mooi niet mee. :7 pinquit wel uiteraard. *)

In mijn omgeving ook wel veel zwangeren die een jongen verwachten! Ik ga dus snel wat roze mutsjes kopen, want ik wil later wel een bruiloft enzo. O+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_152159946
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over thuis bevallen vs. poliklinisch? (voor zover je die keuze dus hebt).

Ik ben me wat aan het inlezen, want het lijkt me aan de ene kant wel heel relaxed. Maar ik lees ook dat 49% van de vrouwen bij een eerste bevalling alsnog naar het ziekenhuis gaat? Vond ik dan wel weer veel.
Ik neig op dit moment naar een ziekenhuis bevalling. Puur omdat ik het doodeng vind, niet weet wat mij te wachten staat en er best wel tegen op zie. Gelukkig vergoed mijn verzekering een ziekenhuisbevalling sowieso, waardoor dit ook een goede optie is.
pi_152159986
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Vorig jaar was augustus (?) een meisjes maand. Of een andere maand. Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.

[..]

Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonen :') :P
Hormonen moet je heel serieus nemen :+
pi_152159994
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:53 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Mag ik erin? 4 augustus, geslacht een verrassing :)
Check!
pi_152160019
Hier 100% zeker in het ziekenhuis. Als ik eenmaal weet wat me te wachten staat en ik baby er zo uit nies zou ik voor een evt tweede een thuisbevalling wel overwegen. :P
pi_152160025
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Hormonen moet je heel serieus nemen :+
Zijn dank is groot _O_
pi_152160080
Ik ga voor thuis. Het ziekenhuis is waarschijnlijk een brug te ver ;)
  donderdag 30 april 2015 @ 19:59:22 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152160115
quote:

Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn man is het er niet mee eens.
Het lijkt me erg fijn om in je eigen omgeving te blijven. Tot die 49% behoren denk ik ook de vrouwen die toch naar het ziekenhuis willen ivm pijnbestrijding. Niet alleen mensen die om medische reden naar het ziekenhuis moeten.
Ik word door iedereen echt raar aangekeken als ik zeg dat ik liever thuis zou bevallen en uiteraard kent iedereen wel iemand die het niet zou hebben gered als ze niet in het ziekenhuis waren geweest. :{
pi_152160135
Hoe bedoel je estrys?
pi_152160166
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het lijkt me erg fijn om in je eigen omgeving te blijven. Tot die 49% behoren denk ik ook de vrouwen die toch naar het ziekenhuis willen ivm pijnbestrijding. Niet alleen mensen die om medische reden naar het ziekenhuis moeten.
Ik word door iedereen echt raar aangekeken als ik zeg dat ik liever thuis zou bevallen en uiteraard kent iedereen wel iemand die het niet zou hebben gered als ze niet in het ziekenhuis waren geweest. :{
Waarom is hij het er niet mee eens dan? Lijkt me toch vooral iets waar jij je goed bij moet voelen.
  donderdag 30 april 2015 @ 20:01:09 #27
409579 LuDann
All the way
pi_152160172
Als ik de keus zou hebben zou ik ook voor thuis gaan. Maar goed, makkelijk gezegd want dat is geen serieuze optie. En vriend zou zich er met hand en tand tegen verzetten. :P
pi_152160248
quote:
oh, dat had ik ook een paar weken geleden. Eerst dacht ik droge huid, maar het leek wel van binnenuit te komen. Ik heb het een paar keer met hele vette bodylotion ingevet, heel erg dik..Na een paar dagen was het voorbij..
pi_152160265
Estrys: een jongen *G*

En nog een welkom voor..... Oh mijn geheugen... Saskia?

Edit: SaskiaR dus. Ik wist dat er nog een letter achter moest, maar welke.
  donderdag 30 april 2015 @ 20:04:38 #30
409579 LuDann
All the way
pi_152160274
Ik gebruik een coldpack op jeukende benen.
pi_152160293
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:04 schreef Malteser het volgende:
Estrys: een jongen *G*

En nog een welkom voor..... Oh mijn geheugen... Saskia?
Nog geen last van zwangerschapsgeheugenverlies zie ik ;)
pi_152160306
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:05 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nog geen last van zwangerschapsgeheugenverlies zie ik ;)
Check de edit ;)
pi_152160311
In Duitsland is het vrij ongewoon om thuis te bevallen.

En het is er gewoon om na de bevalling sowieso een aantal dagen in het ziekenhuis te blijven. Je krijgt ook niet iets van een kraamverzorgster ofzo, maar de verloskundige komt elke dag langs de eerste week ofzo. Ik weet niet of ik dat aantal dagen in het ziekenhuis blijven nu zo leuk vind...
pi_152160324
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

klopt. Groot deel pijnstilling en ook groot deel niet vorderende ontsluiting. Van die 49% is slechts 4% een spoedrit en ook daar binnen heb je weer spoed en spoed zeg maar. Er is echt maar een heel heel klein deel die horizontaal hun huis uit getakeld moeten worden zeg maar.
:)
pi_152160349
En ik ga voor thuis. :)
  donderdag 30 april 2015 @ 20:07:39 #36
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152160375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Waarom is hij het er niet mee eens dan? Lijkt me toch vooral iets waar jij je goed bij moet voelen.
Hij vindt het veel te gevaarlijk. Hij ziet een bevalling an sich geloof als een levensbedreigende situatie voor moeder en kind. :|W de vk raadde ook af om toch thuis te bevallen als 1 van de 2 het er niet mee eens is, als er toch wat gebeurt zouden er verwijten kunnen komen. Maar goed, er zijn ook wat praktische bezwaren die ons huis niet uitermate geschikt maken (enorm gehorig en slaapkamer is ongeschikt. Zou je dus een bed in de woonkamer moeten zetten. Bij nood is er natuurlijk altijd wel een oplossing (matras op tafel oid).).
Maar als deze bevalling goed verloopt dan komt een tweede opzeker thuis, tegen die tijd moeten we ook verhuisd zijn naar een bevalproof huis. :7
pi_152160380
Wat betreft bevallen: dat wordt sowieso ziekenhuis. Nu heb ik door omstandigheden niet echt een keuze maar ook als ik de keuze wel had, werd het ziekenhuis. Dus prima voor mij.
pi_152160384
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

klopt. Groot deel pijnstilling en ook groot deel niet vorderende ontsluiting. Van die 49% is slechts 4% een spoedrit en ook daar binnen heb je weer spoed en spoed zeg maar. Er is echt maar een heel heel klein deel die horizontaal hun huis uit getakeld moeten worden zeg maar.
Overigens komt mijn VK wel langs om te zien of ons huis thuisbevalproof is... hopelijk mag het, want we wonen op de 1e en 2e verdieping met vrij smalle trappen.

Mijn man was er eerst ook erg op tegen om thuis te bevallen, maar nadat we er wat dingen over hadden gelezen en met een paar net bevallen vriendinnen hadden gepraat, vond ie het wel ok. Zelf vind ik het wel vreselijk eng, maar het is thuis net zo eng als in het ziekenhuis.
pi_152160453
Oh sorry welkom nog SaskiaR *O*
  donderdag 30 april 2015 @ 20:11:05 #40
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152160480
quote:

Volgens mij is die 49% ook inclusief vrouwen die alsnog pijnbestrijding willen/nodig hebben, langdurig gebroken vliezen en nog wat redenen. Het hangt er denk ik ook van af hoe ver je van het ziekenhuis woont. Ik ben 2x prima thuis bevallen, had het voor de derde weer zo gewild, maar die kwam uiteindelijk op de OK ter wereld.
Waarom thuis: lekker in mijn eigen bed, onder mijn eigen douche, met mijn eigen verloskundige en mijn man en verder niemand. En na afloop wanneer je in stukjes ligt niet direct in de auto maar in je net verschoonde bedje ^O^
pi_152160564
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:
Wat betreft bevallen: dat wordt sowieso ziekenhuis. Nu heb ik door omstandigheden niet echt een keuze maar ook als ik de keuze wel had, werd het ziekenhuis. Dus prima voor mij.
+1. Heb ook geen keuze deze keer. Dat scheelt. Ik vind het alleen organisatorisch spannend maar dat zijn zorgen voor wat later :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152160774
Ziekenhuis hier. Omdat ik de mogelijkheid van pijnstilling in ieder geval wil hebben. Man vond ziekenhuis sowieso de enige optie. Dus gelukkig zitten we op één lijn.

Ik ga icepacks in huis halen voor de jeuk. :D

En van die enorme opliggende aderen op je handen en armen is normaal toch?
  donderdag 30 april 2015 @ 20:20:26 #43
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152160805
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:11 schreef pessie het volgende:
Waarom thuis: lekker in mijn eigen bed, onder mijn eigen douche, met mijn eigen verloskundige en mijn man en verder niemand. En na afloop wanneer je in stukjes ligt niet direct in de auto maar in je net verschoonde bedje ^O^
Dat lijkt mij ook fijn dus ik ga ook voor thuis :)
Maar ik ben best een mietje qua pijn dus het zal me niet verbazen als ik alsnog naar het ziekenhuis wil :P

We zien het wel!

Estrys ook een jochie *G*

En welkom Saskia :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 30 april 2015 @ 20:22:41 #44
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152160875
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:19 schreef Krisvc het volgende:
Ziekenhuis hier. Omdat ik de mogelijkheid van pijnstilling in ieder geval wil hebben. Man vond ziekenhuis sowieso de enige optie. Dus gelukkig zitten we op één lijn.

Ook thuis kan je pijnbestrijding krijgen (TENS). En de optie om alsnog naar het ziekenhuis te gaan staat sowieso altijd open. :)

Opliggende aders heb ik altijd al, ook niet zwanger :')
pi_152160917
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ook thuis kan je pijnbestrijding krijgen (TENS). En de optie om alsnog naar het ziekenhuis te gaan staat sowieso altijd open. :)

Opliggende aders heb ik altijd al, ook niet zwanger :')
Hee, die kende ik nog niet en ik dacht dat ik me goed ingelezen had. Interessant.
Neemt niet weg dat ik nog steeds niet thuis wil bevallen. :P
pi_152160952
Als ik bevallingsverhalen lees hier, dan kom je ook wel dingen tegen als 'de hartslag dipte bij een wee', dat zien ze toch aan de ctg? Volgen ze dat soort dingen thuis dan ook?
  donderdag 30 april 2015 @ 20:26:47 #47
259886 pessie
pi_152160998
quote:
11s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:20 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook fijn dus ik ga ook voor thuis :)
Maar ik ben best een mietje qua pijn dus het zal me niet verbazen als ik alsnog naar het ziekenhuis wil :P

We zien het wel!

Estrys ook een jochie *G*

En welkom Saskia :)
Tsja, wat is mietje zijn. Bij de tandarts ga ik toch echt standaard voor een verdoving, Bij bevallen weet ik dat ik het tot een cm of 7 echt wel te doen vind, en voorbij dat punt krijg je in het ziekenhuis ook geen pijnstilling meer.
Nu ik deze keer serieus na moest denken over pijnbestrijding van mijn fysiotherapeut heb ik gezien waarom ik het echt moeilijk zou vinden, ik vind de bijwerkingen best wel fors van een epidurale ruggeprik en pethidine vond ik voor mijn dysmature rand-prematuurtje echt geen optie. Maar goed, gelukkig bestaat de ruggeprik :+ snijden in mijn vleesch terwijl ik geen verdoving had gehad had me nou ook bepaald niets geleken :')
pi_152161052
* Limone noteert dikke vette bodylotion en coldpacks ^O^

Ik ga toch weer het ziekenhuis proberen te halen. Vorige keer niet gelukt en hoewel het prima ging en ik thuisbevallen echt kan aanraden, is ons huisje twee hoog achter er niet geschikt voor.

Als ik ooit in een groter huis zwanger ben zou ik zo thuisbevallen. O+
pi_152161093
Wij wonen gelukkig in de buurt van t ziekenhuis, zeker als je illegaal de busbaan pakt ipv via de normale wegen :+
Ik denk dat ik met een tweede wel thuis zou willen bevallen (afhankelijk van deze bevalling)
Nu denk ik echt nog, mķet ik bevallen? Kan ie er niet op een andere manier uit? Brrrr
  donderdag 30 april 2015 @ 20:30:50 #50
259886 pessie
pi_152161134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als ik bevallingsverhalen lees hier, dan kom je ook wel dingen tegen als 'de hartslag dipte bij een wee', dat zien ze toch aan de ctg? Volgen ze dat soort dingen thuis dan ook?
Thuis is de verloskundige die regelmatig luistert aan je buik met dat hartslagapparaatje (naam even kwijt). Als ze zich ook maar enigzins zorgen maakt stuurt ze je alsnog in.
pi_152161287
quote:
uiteraard volgen we dat thuis ook :) overigens zegt een dip van de hartslag an sich echt helemaal niets. Ik heb maar een handjevol verhalen hier op fok gelezen waar ik het echt benauwd van kreeg, met alle respect verder hoor! de bevalling van le en van danic zijn daar voorbeelden van.

Wij hebben ook reanimatiespullen bij ons thuis om kind of moeder :X te reanimeren. Verder hebben we alle instrumenten bij ons om een bevalling goed te kunnen begeleiden. Hetgeen we niet hebben is een vacuümpomp bijvoorbeeld. Maar bedenk je goed dat als ik iemand naar het ziekenhuis stuur, dan duurt het 15/20 min voor iemand ter plaatse is, maar dat is meestal ook de tijd s nachts die een gynacoloog of bijvoorbeeld een ok-team nodig heeft /hebben om in het ziekenhuis te komen (gyns slapen regelmatig nog thuis) of om paraat te staan.
Daarnaast wordt een vk opgeleid en getraind om echt in een thuissituatie te handelen, wat betekent dat ze van voor tot achter exact weet wat te doen in welke situatie. wij worden bijv. ook opgeleid in stuitbevallingen, zodat als je een onverwachte stuit thuis hebt, dat dit geen direct probleem is. :)
pi_152161541
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

uiteraard volgen we dat thuis ook :) overigens zegt een dip van de hartslag an sich echt helemaal niets. Ik heb maar een handjevol verhalen hier op fok gelezen waar ik het echt benauwd van kreeg, met alle respect verder hoor! de bevalling van le en van danic zijn daar voorbeelden van.

Wij hebben ook reanimatiespullen bij ons thuis om kind of moeder :X te reanimeren. Verder hebben we alle instrumenten bij ons om een bevalling goed te kunnen begeleiden. Hetgeen we niet hebben is een vacuümpomp bijvoorbeeld. Maar bedenk je goed dat als ik iemand naar het ziekenhuis stuur, dan duurt het 15/20 min voor iemand ter plaatse is, maar dat is meestal ook de tijd s nachts die een gynacoloog of bijvoorbeeld een ok-team nodig heeft /hebben om in het ziekenhuis te komen (gyns slapen regelmatig nog thuis) of om paraat te staan.
Daarnaast wordt een vk opgeleid en getraind om echt in een thuissituatie te handelen, wat betekent dat ze van voor tot achter exact weet wat te doen in welke situatie. wij worden bijv. ook opgeleid in stuitbevallingen, zodat als je een onverwachte stuit thuis hebt, dat dit geen direct probleem is. :)
Het is ook niet zo dat die dip nou iets is waar ik me zorgen over maak hoor. Maar dat was een voorbeeld wat ik me zo kon herinneren en ik heb nog niet zoveel ervaring :+
Maar interessant om te lezen, dat van een team optrommelen had ik me ook al bedacht ja. 'Snel' ingrijpen in een ziekenhuis kost natuurlijk ook gewoon tijd.

In eerste instantie neigde ik naar het ziekenhuis, met als idee 'alles bij de hand als er iets gebeurt', maar het verschil is in die zin niet zo heel groot natuurlijk.
pi_152161634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:
In Duitsland is het vrij ongewoon om thuis te bevallen.

En het is er gewoon om na de bevalling sowieso een aantal dagen in het ziekenhuis te blijven. Je krijgt ook niet iets van een kraamverzorgster ofzo, maar de verloskundige komt elke dag langs de eerste week ofzo. Ik weet niet of ik dat aantal dagen in het ziekenhuis blijven nu zo leuk vind...
Kan je man bij je blijven?
Hier in NO dezelfde regeling, en die dagen in het zkh zijn me erg meegevallen (zag er ook tegenop).
Wij drie in een cocon en de eerste visite zonder de rommel ervan. Eten wordt voor je gemaakt en met een druk op de bel heb je hulp-dag en nacht.
Wat ik wel fijn vond, was om op een inloopochtend even langs te gaan om te kijken hie het er uit zag enzo. Sfeer proeven :)
  donderdag 30 april 2015 @ 20:46:04 #54
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152161679
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:26 schreef pessie het volgende:

[..]

Tsja, wat is mietje zijn. Bij de tandarts ga ik toch echt standaard voor een verdoving, Bij bevallen weet ik dat ik het tot een cm of 7 echt wel te doen vind, en voorbij dat punt krijg je in het ziekenhuis ook geen pijnstilling meer.
Nu ik deze keer serieus na moest denken over pijnbestrijding van mijn fysiotherapeut heb ik gezien waarom ik het echt moeilijk zou vinden, ik vind de bijwerkingen best wel fors van een epidurale ruggeprik en pethidine vond ik voor mijn dysmature rand-prematuurtje echt geen optie. Maar goed, gelukkig bestaat de ruggeprik :+ snijden in mijn vleesch terwijl ik geen verdoving had gehad had me nou ook bepaald niets geleken :')
Ja, het is natuurlijk ook afwachten of ik met de pijn kan omgaan, ik heb geen idee. Maar soms voel ik mezelf al heel zielig als ik met darmkrampen op de wc zit, dat is natuurlijk niks vergeleken met weeën :D Maar we zullen het zien.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 30 april 2015 @ 20:46:48 #55
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152161703
Mignonne, ik huur je over een paar jaar in voor een voorlichting voor mijn man. :+ O+
Ik vond het erg jammer dat de vk helemaal niets vertelde over thuisbevallingen, toen mijn man zei dat hij het ziekenhuis wilde en ik thuis zei. Ze had bv kunnen vragen wat hem zo eng leek aan thuis bevallen en hoe een vk bij een thuisbevalling handelt. Het ging daarna eigenlijk alleen maar over dat het ziekenhuis ook heel fijn is, vooral in dat nieuwe beval pahlęs. }:|
pi_152161766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef Mariposas het volgende:
Mignonne, ik huur je over een paar jaar in voor een voorlichting voor mijn man. :+ O+
Ik vond het erg jammer dat de vk helemaal niets vertelde over thuisbevallingen, toen mijn man zei dat hij het ziekenhuis wilde en ik thuis zei. Ze had bv kunnen vragen wat hem zo eng leek aan thuis bevallen en hoe een vk bij een thuisbevalling handelt. Het ging daarna eigenlijk alleen maar over dat het ziekenhuis ook heel fijn is, vooral in dat nieuwe beval pahlęs. }:|
Maar het is dan ook echt wel heel erg mooi. ;)
pi_152161807
quote:
Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.
Oké, de statistiek-nerd in mij moet hier even op reageren :@

Statisch gezien zou je dat juist niet zeggen :+ om 100 andere redenen misschien wel, maar op statistisch vlak juist niet ;)

De kans is zelfs groter dat ze (of welke zwangere dan ook) zwanger is van een jongetje. Er worden namelijk meer jongetjes verwekt dan meisjes, omdat jongetjes zowel voor als na de geboorte meer risico lopen (op allerlei dingen)*. 'Moeder Natuur' zorgt er dus voor dat er meer jongetjes verwekt worden, zodat de verdeling uiteindelijk 50-50 wordt.

*Verschil is overigens echt minimaal hoor (maar wel statistisch significant), dus maak je vooral niet druk als je zwanger bent van een jongetje ;)

/nerd modus

Ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen (poliklinisch). Niet zozeer omdat ik echt bang ben dat het thuis misgaat, maar puur voor m'n gevoel. Ik kan goed tegen ziekenhuizen, dus ik denk dat ik me daar meer op m'n gemak voel (zeker bij een eerste kindje, zoals anderen ook al aangeven).
  donderdag 30 april 2015 @ 20:53:53 #58
259886 pessie
pi_152161953
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef Mariposas het volgende:
Eigenlijk vind ik dit een beetje raar. Alsof een ziekenhuisbevalling per definitie te prefereren valt boven een thuisbevalling :? . En raar dat ze dus eigenlijk niet in ging op jouw punt terwijl jij toch echt de enige bent die fysiek pijn lijd en daadwerkelijk een kind eruit moet zien te krijgen. Dan mag jij toch ook meer info verwachten over waar jij graag wilt zijn op dat moment?

quote:
11s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk ook afwachten of ik met de pijn kan omgaan, ik heb geen idee. Maar soms voel ik mezelf al heel zielig als ik met darmkrampen op de wc zit, dat is natuurlijk niks vergeleken met weeën :D Maar we zullen het zien.
Darmkrampen zijn erger in de zin dat ze er zijn en aan 1 stuk doorgaan in 1 heftigheid.
Weeën komen op, worden erger, en nog wat erger en zwakken dan weer af. En dan heb je pauze. En ja op een gegeven moment wordt het heel heftig, maar dan ben je er meestal al bijna.
Disclaimer: een weeënstorm gaat weer anders, maar daar ga je niet zomaar van uit.
  donderdag 30 april 2015 @ 20:55:23 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152161996
quote:

[..]

Maar dan komen de prachtige, geweldige endorfines niet vrij O+. En doe je het niet voor een baby maar voor en euh, drol. Toch heel anders :+
pi_152162035
quote:

[..]

Nee dat klopt, want darmkrampen hebben geen ritme, je raakt zelf ook niet in een soort trance en je krijgt er ook niets moois voor terug.

Ik vond weeen beter re doen.
pi_152162080
Estrys, een boy! Hoe kan het ook anders. :D En een blije zoon!

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef J0ycie88 het volgende:

Ben ik niet van plan. :P

quote:

[..]

Dat zou je wel zeggen, nu nog waar maken. :P

LuDann zei nog dat als het een meisje is, ze het voor het uitkiezen krijgt. Nou, dat vind mijn vriend dus maar niets. "Dan moet ik straks niet op 1 piemel maar op tig piemels gaan letten?!!" _O-

Mijn vriend gaat trouwens heel erg aan het idee moeten wennen als het een meisje is. Hij heeft 2 neefjes en geen ervaring met babymeisjes. En ziet zich meer als jongensvader bij een eerste. Maar hij gaat het net zo leuk vinden hoor. :D

Ach... nog iets minder dan 5 weken ongeduldig wachten. :')
pi_152162094
Goed, we zijn het dus eens.
Liever bevallen dan schijten :+
pi_152162104
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:49 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oké, de statistiek-nerd in mij moet hier even op reageren :@

Statisch gezien zou je dat juist niet zeggen :+ om 100 andere redenen misschien wel, maar op statistisch vlak juist niet ;)

De kans is zelfs groter dat ze (of welke zwangere dan ook) zwanger is van een jongetje. Er worden namelijk meer jongetjes verwekt dan meisjes, omdat jongetjes zowel voor als na de geboorte meer risico lopen (op allerlei dingen)*. 'Moeder Natuur' zorgt er dus voor dat er meer jongetjes verwekt worden, zodat de verdeling uiteindelijk 50-50 wordt.

*Verschil is overigens echt minimaal hoor (maar wel statistisch significant), dus maak je vooral niet druk als je zwanger bent van een jongetje ;)

/nerd modus

:o Ik heb nooit statistiek gehad haha. Maar ik bedoel meer, zoveel meisjes op zoveel jongetjes, leek mij de kans op 7 jongetjes en 0 meisjes gewoon heel erg klein :)
pi_152162151
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:45 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Kan je man bij je blijven?
Hier in NO dezelfde regeling, en die dagen in het zkh zijn me erg meegevallen (zag er ook tegenop).
Wij drie in een cocon en de eerste visite zonder de rommel ervan. Eten wordt voor je gemaakt en met een druk op de bel heb je hulp-dag en nacht.
Wat ik wel fijn vond, was om op een inloopochtend even langs te gaan om te kijken hie het er uit zag enzo. Sfeer proeven :)
website van ziekenhuis zegt dat vriend van 9 tot 9 daar mag zijn. Maar in individuele gevallen is een uitzondering mogelijk. Het zijn ook 1 of 2 persoons kamers...

Inloopavond zullen we ook zeker langs gaan...
pi_152162244
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:58 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

:o Ik heb nooit statistiek gehad haha. Maar ik bedoel meer, zoveel meisjes op zoveel jongetjes, leek mij de kans op 7 jongetjes en 0 meisjes gewoon heel erg klein :)
het is net als met een dobbelsteen rollen. Als je yathzee gooit en iemand gooit 4 zessen, dan is de kans dat de volgende dobbelsteen een 6 is nog steeds 1/6e. De kansen zijn onafhankelijk van elkaar....

/geeftlesinstatistiek..
  donderdag 30 april 2015 @ 21:02:37 #66
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152162246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:58 schreef ingee het volgende:
:D

Maar wel bedankt voor de antwoorden dames! Dit geeft mij moed! :D

En ja een baby is wel een leuker resultaat natuurlijk O+
Ziggy played guitar
pi_152162391
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij wonen gelukkig in de buurt van t ziekenhuis, zeker als je illegaal de busbaan pakt ipv via de normale wegen :+
Ik denk dat ik met een tweede wel thuis zou willen bevallen (afhankelijk van deze bevalling)
Nu denk ik echt nog, mķet ik bevallen? Kan ie er niet op een andere manier uit? Brrrr
Ik woonde op 20 min rijden van het ziekenhuis (met files gerust 45 min) en mijn vk vond het prima om thuis te bevallen. :X Ik niet, lekker naar t ziekenhuis gegaan. Voelde mij daar 100 keer veiliger dan thuis. Pijnstilling, alles bij de hand en overdracht van vk naar gyn toen er nog geen paniek was. Manlief was het er helemaal mee eens.
Professioneel gifmenger.
pi_152162488
@Cassandra: wat Jagar zegt :Y
Snap je gevoelsmatig wel hoor, maar vond het wel grappig dat je 'statistisch gezien' zei ;)

De kans dat een willekeurige groep van 10 zwangere vrouwen allemaal zwanger is van een jongetje, is overigens wel klein (vergelijkbaar met in één keer yahtzee gooien), maar als er eenmaal 9 van de 10 al bekend zijn, is de kans voor die 10e vrouw 'gewoon' 50/50
pi_152162593
Wij wonen op 13 minuten van het ziekenhuis zegt de routeplanner, en files kennen we hier niet :+
pi_152162610
Ik zou thuis bevallen wel een optie vinden, maar dat gaat m niet worden, want mijn man wil graag ziekenhuis en hij heeft wat mij betreft net zoveel inspraak. Organisatorisch vind ik het wel spannender, net verhuisd, geen (schoon)ouders in de buurt en al een kindje. En we wonen straks op 20-25 min rijden ipv 5 minuten van het ziekenhuis, ook zoiets.

Morgen SEO, ook spannend!
pi_152162758
Ik wil een thuisbevalling. Maar dat is ook mede omdat ik een ziekenhuisbevalling belachelijk duur vind. Anders zou het mij om het even zijn.

Nu las ik net trouwens ergens dat als je om een ruggenprik vraagt, je een medische indicatie krijgt en dat alles dan vergoedt zou worden vanuit de basis, maar dat is toch niet waar?
pi_152162814
Ik ben in het ziekenhuis bevallen met pijnstilling (remifentanil) en thuis bevallen.

Thuis bevallen was het mooiste en prettigste om te doen, pijnstilling leek voor mij in het zkh niets te doen.
In het zkh had ik geen begeleiding bij puffen, thuis wel. En dat heeft mij heel erg geholpen. De thuisbevalling zou ik zo nog eens doen.
Tralalalaaa
pi_152162831
Nou, ik weet niet of ik vind dat mijn vriend net zoveel inspraak heeft. Uiteraard wel inspraak en als hij het echt heel erg onprettig zou vinden is dat wel een factor, maar ik geloof dat ik mijn eigen gevoel hierbij wel iets belangrijker vind uiteindelijk..
  donderdag 30 april 2015 @ 21:20:42 #74
259886 pessie
pi_152162881
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:17 schreef JantinaGr het volgende:
Ik wil een thuisbevalling. Maar dat is ook mede omdat ik een ziekenhuisbevalling belachelijk duur vind. Anders zou het mij om het even zijn.

Nu las ik net trouwens ergens dat als je om een ruggenprik vraagt, je een medische indicatie krijgt en dat alles dan vergoedt zou worden vanuit de basis, maar dat is toch niet waar?
Jawel hoor!
pi_152162917
quote:
insmeren...... of in bad liggen weken :9
Meer opties heb ik zelf ook nog niet gevonden :D

quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:12 schreef Estrys het volgende:
Ik hoor erbij! :D It's a BOY!
Jihaaaaaaa! *O*
jongensmama boks :*
Schudden voor gebruik
pi_152162926
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:20 schreef pessie het volgende:

[..]

Jawel hoor!
Dat klinkt dan nogal krom??

Als je een ruggenprik wilt (wens!) dan krijg je die 316 euro aan ziekenhuis bevalling vergoedt, maar als je wilt bevallen in het ziekenhuis, maar geen ruggenprik vraagt dan mag je 316 euro dokken?
pi_152162942
quote:

Ik heb bewust voor een thuisbevalling gekozen. Het zetje werd bij mij gegeven door het boek Veilig bevallen van Beatrijs Smulders, dat ik tijdens de zwangerschap las. Ook door gesprekken met Baard vond ik het steeds gekker worden dat ik als gezonde vrouw voor de geboorte van een voor zover wij wisten gezonde baby en na een zwangerschap zonder problemen, naar het ziekenhuis zou gaan. Wat ik wel mee had genomen in mijn overweging was dat het ziekenhuis vanaf hier snel en goed te bereiken is, mocht dat toch nodig zijn.

De bevalling is voor zowel mij als Baard een heel mooie ervaring geweest, waarbij het zeker mee speelt dat het lekker in ons eigen huis was. Vertrouwd, na afloop geen gedoe maar direct lekker in mijn eigen bed, en ik vind het geweldig om te bedenken dat I ter wereld is gekomen op de plek waar nu de box staat. O+.

Nu is het wel zo dat ik met mijn bevalling wel thuis moest bevallen. Anderhalf uur na de eerste wee belde Baard de verloskundige, en toen die er een kwartier later was bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Naar het ziekenhuis gaan was op dat moment geen optie meer, dus ik was echt heel erg blij dat we onszelf hadden voorbereid op een thuisbevalling.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_152162974
quote:

[..]

Bart moet niet mutsen :Y
Schudden voor gebruik
  donderdag 30 april 2015 @ 21:26:47 #79
259886 pessie
pi_152163076
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:22 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Dat klinkt dan nogal krom??

Als je een ruggenprik wilt (wens!) dan krijg je die 316 euro aan ziekenhuis bevalling vergoedt, maar als je wilt bevallen in het ziekenhuis, maar geen ruggenprik vraagt dan mag je 316 euro dokken?
Ja!
Maar bedenk wel dat pijnbestrijding een medisch verhaal wordt met een reden.
De meeste zwangeren verzekeren zich bij voor een poliklinische bevalling. En over het algemeen ben je dan ook verzekerd voor de eigen bijdrage van de kraamzorg waardoor het heel snel uit kan (mijn aanvullende verzekering kost 10¤ per maand en daarvoor kreeg ik volledige vergoeding voor de kraamzorg, ik heb 59 uur gehad, en de lactatiekundige vergoed).
pi_152163093
quote:
naar mijn weten is het heel normaal dat de hartslag wat dipt bij een wee...
Het moet alleen niet onder een gekke grens komen.. maar ze kunnen je thuis ook goed monitoren hoor..
Schudden voor gebruik
pi_152163224
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:58 schreef ingee het volgende:
_O-
Schudden voor gebruik
  donderdag 30 april 2015 @ 21:31:10 #82
259886 pessie
pi_152163242
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:27 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

naar mijn weten is het heel normaal dat de hartslag wat dipt bij een wee...
Het moet alleen niet onder een gekke grens komen.. maar ze kunnen je thuis ook goed monitoren hoor..
Het is inderdaad wel normaal, vooral als je al bijna richting de persfase gaat. Een kindje met normaal gewicht kan dat ook prima aan. Waarom het bij mij een keizersnede werd is omdat ik nog niet eens ontsluitingsweeën had en M. al dipte. Hoe zou hij dan reageren op echte weeën? Het was dus een voorzorgsmaatregel. Zodra de oxytocine uitging ging het met M. dus ook weer helemaal prima. De reden waarom het dan tot "spoedkeizersnede" geclassificeerd wordt heeft ermee te maken dat ze willen (protocol) dat een kindje na dippen binnen een bepaalde tijd geboren wordt.
pi_152163453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:26 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja!
Maar bedenk wel dat pijnbestrijding een medisch verhaal wordt met een reden.
De meeste zwangeren verzekeren zich bij voor een poliklinische bevalling. En over het algemeen ben je dan ook verzekerd voor de eigen bijdrage van de kraamzorg waardoor het heel snel uit kan (mijn aanvullende verzekering kost 10¤ per maand en daarvoor kreeg ik volledige vergoeding voor de kraamzorg, ik heb 59 uur gehad, en de lactatiekundige vergoed).
Ja, maar die reden hoeft niet perse puur medisch te zijn op het moment dat je de keuze voor pijnbestrijding maakt toch? Naar mijn idee is een ruggenprik nog steeds in de meeste gevallen een keuze en staat dit dan los van noodzaak.

Daarom vind ik het zo gek dat je blijkbaar bij het maken van die keuze opeens die eigen bijdrage niet meer hoeft te betalen. Klinkt als een soort maas in de wet. En daarom kiezen vrouwen wellicht toch ook sneller voor een ruggenprik, immers is dan je bevalling gratis. Of mis ik toch iets?
pi_152163522
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:31 schreef pessie het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel normaal, vooral als je al bijna richting de persfase gaat. Een kindje met normaal gewicht kan dat ook prima aan. Waarom het bij mij een keizersnede werd is omdat ik nog niet eens ontsluitingsweeën had en M. al dipte. Hoe zou hij dan reageren op echte weeën? Het was dus een voorzorgsmaatregel. Zodra de oxytocine uitging ging het met M. dus ook weer helemaal prima. De reden waarom het dan tot "spoedkeizersnede" geclassificeerd wordt heeft ermee te maken dat ze willen (protocol) dat een kindje na dippen binnen een bepaalde tijd geboren wordt.
Wat ik wel eens vernomen heb is het door wee opwekkers wel eens anders kan zijn.
Als het geheel "vanzelf gaat" onsluiting, weeën ed dat moeder en kindje het ook beter verwerken.
Mja dat is van horen zeggen/schrijven en niet uit eerste hand natuurlijk ;)

Het is ook "normaal" begreep ik dat als je al een poos onderweg bent, dat je lichaam een soort rust in kan bouwen. De weeën nemen even af en je kunt rustiger liggen of op adem en kracht komen en dan weer aanzwellen voor het laatste stuk ontsluiting en pers weeën.
Kan ook aan je houding liggen.. bv op je rug kan je andere weeën of je weeën afnemen dan bijvoorbeeld als je op de wc/baarkruk/hurken zit. Omdat de druk anders is....

maar dat is natuurlijk niet bij iedereen of in iedere bevalling het geval ;)

Ik vind het zo ruk dat ze zo pushen in het ziekenhuis om het kindje binnen een bepaald aantal uur te halen of druk er achter zetten NU MOET je echt.. terwijl dat soms alleen te maken heeft met hun aflopende dienst of iets dergelijks...
Schudden voor gebruik
  donderdag 30 april 2015 @ 21:39:37 #85
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152163568
Ik ga mijn vrouw blind achterna. Als het gevaarlijk zou zijn, dan zouden er geen thuisbevallingen zijn. Ze is inmiddels een paar keer van gedachten gewisseld, maar gaat nu toch echt voor thuis. Lijkt mij voor haar ook het prettigste qua omgeving.

Ze werkt overigens zelf in dat ziekenhuis dus het is niet dat ze daar een hekel aan heeft ofzo.

Het is heel persoonlijk denk ik.
  donderdag 30 april 2015 @ 21:40:35 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152163602
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:02 schreef MissBliss het volgende:

[..]

:D

Maar wel bedankt voor de antwoorden dames! Dit geeft mij moed! :D

En ja een baby is wel een leuker resultaat natuurlijk O+
Een baby is idd leuker dan een drol :+.
KuikenGuppy
pi_152163761
Ik zou dol graag thuis willen bevallen en tweede optie in bad in het geboortehuis.
op eigen tempo, zonder pijnstilling.

Hopen dat we met de bloeddruk binnen de beperken blijven en we niet medisch worden. Dat zou ik zo teleurstellend vinden.

Mijn meneer zegt: Jij bent diegene die het zware werk op moet knappen en je in je cocon moet kunnen terug trekken. Waar je je veilig en fijn voelt..... ik kan alleen maar toekijken en af en toe drukken op je rug als je dat wil... Dus we bevallen waar en hoe jij dat wil.
Nou vond hij eerst een bad helemaal niets, hij had wat plaatjes gezien waarbij het bad echt te ranzig voor woorden was :D "Als jij daarin wil prima, maar ik niet!"
Toen we bij het bad gingen kijken in het geboortehuis zei ik fijn daar kan jij ook bij! Dan kan ik jou als steun gebruiken of op jou hangen of wat dan ook als dat nodig of fijn is.
Toen zei hij gelijk prima.. zwembroek mee in de vluchttas ^^,

Ik vind het fijn dat hij mij daarin vrij laat keuze te hebben. We hebben het er wel vaak over wat ik wel of niet graag zou willen en dat hij mij daarin ook moet helpen steunen, zijn mond open trekken als ik het zelf niet meer kan.
Schudden voor gebruik
  donderdag 30 april 2015 @ 21:44:51 #88
259886 pessie
pi_152163769
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:38 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat ik wel eens vernomen heb is het door wee opwekkers wel eens anders kan zijn.
Als het geheel "vanzelf gaat" onsluiting, weeën ed dat moeder en kindje het ook beter verwerken.
Mja dat is van horen zeggen/schrijven en niet uit eerste hand natuurlijk ;)

Het is ook "normaal" begreep ik dat als je al een poos onderweg bent, dat je lichaam een soort rust in kan bouwen. De weeën nemen even af en je kunt rustiger liggen of op adem en kracht komen en dan weer aanzwellen voor het laatste stuk ontsluiting en pers weeën.
Kan ook aan je houding liggen.. bv op je rug kan je andere weeën of je weeën afnemen dan bijvoorbeeld als je op de wc/baarkruk/hurken zit. Omdat de druk anders is....

maar dat is natuurlijk niet bij iedereen of in iedere bevalling het geval ;)

Ik vind het zo ruk dat ze zo pushen in het ziekenhuis om het kindje binnen een bepaald aantal uur te halen of druk er achter zetten NU MOET je echt.. terwijl dat soms alleen te maken heeft met hun aflopende dienst of iets dergelijks...
Ze zeiden bij mij inderdaad dat ze graag wilden dat mijn baby binnen hun dienst geboren werd. Maar ja, toen kwam er een ernstig spoedgeval op een andere kamer en begonnen ze pas om 12 uur, waarna ik de mededeling kreeg dat ze hoopten dat de baby die avond nog geboren zou worden :') gelukkig was hij er na een uur al *O*
(Disclaimer: ik had echt geen zin in bevallen in het ziekenhuis, in een ziekenhuis verloskamer, echt die keizersnede vond ik wat dat betreft zo gek nog niet).
pi_152163771
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:36 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ja, maar die reden hoeft niet perse puur medisch te zijn op het moment dat je de keuze voor pijnbestrijding maakt toch? Naar mijn idee is een ruggenprik nog steeds in de meeste gevallen een keuze en staat dit dan los van noodzaak.

Daarom vind ik het zo gek dat je blijkbaar bij het maken van die keuze opeens die eigen bijdrage niet meer hoeft te betalen. Klinkt als een soort maas in de wet. En daarom kiezen vrouwen wellicht toch ook sneller voor een ruggenprik, immers is dan je bevalling gratis. Of mis ik toch iets?
In principe heb je gelijk hoor, maar ik denk (hoop?) niet dat vrouwen zo makkelijk over een ruggenprik denken. Daarmee bedoel ik niet dat voor een ruggenprik kiezen de 'easy way out' is(!), maar ik denk niet dat financiën vaak de reden zijn om ervoor te kiezen.
pi_152163781
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Een baby is idd leuker dan een drol :+.
maar baby's kan je niet in lettervormen eruit poepen :+
Schudden voor gebruik
pi_152163826
Hier medisch, dus het wordt sowieso bevallen in 't ziekenhuis.

Ik denk dat ik daar toch wel voor had gekozen; voelt veiliger.

Het enige waar ik mee zit is dat alle vrouwen in mijn familie achterlijk snel bevallen (mijn oma
kreeg haar eerste binnen een uur na de eerste wee en mijn vader heeft mijn geboorte voor de helft gemist; hij werkte 30 min van huis, mijn moeder belde m dat haar vliezen waren gebroken, daarna kreeg ze pas weeen en tegen de tijd dat Pa er was, stond mijn hoofdje al :{ ).
Als ik die genen heb geerfd, ga ik het ziekenhuis echt niet halen.
pi_152163842
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nou, ik weet niet of ik vind dat mijn vriend net zoveel inspraak heeft. Uiteraard wel inspraak en als hij het echt heel erg onprettig zou vinden is dat wel een factor, maar ik geloof dat ik mijn eigen gevoel hierbij wel iets belangrijker vind uiteindelijk..
Nou ja, het ligt iets genuanceerder, in die zin dat het mij niet heel erg uitmaakt waar ik beval (thuis bevallen zou ik organisatorisch nu wat handiger vinden) en mijn man het wel een fijner en veiliger idee vindt als iedereen in de buurt is als er iets mis zou gaan. Dus vandaar ziekenhuis.

Ik ga me overigens idd bijverzekeren tzt voor een ziekenhuisbevalling en kraamzorg.
Combinatietest heb ik wel zelf betaald.
pi_152163854
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:44 schreef pessie het volgende:

[..]

Ze zeiden bij mij inderdaad dat ze graag wilden dat mijn baby binnen hun dienst geboren werd. Maar ja, toen kwam er een ernstig spoedgeval op een andere kamer en begonnen ze pas om 12 uur, waarna ik de mededeling kreeg dat ze hoopten dat de baby die avond nog geboren zou worden :') gelukkig was hij er na een uur al *O*
(Disclaimer: ik had echt geen zin in bevallen in het ziekenhuis, in een ziekenhuis verloskamer, echt die keizersnede vond ik wat dat betreft zo gek nog niet).
Dat vind ik echt jammer voor je, dat ze dat gewoon zeggen... "je hebt tijdsdruk bij deze.... want ik moet naar huis :') "
Schudden voor gebruik
pi_152163913
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:46 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nou ja, het ligt iets genuanceerder, in die zin dat het mij niet heel erg uitmaakt waar ik beval (thuis bevallen zou ik organisatorisch nu wat handiger vinden) en mijn man het wel een fijner en veiliger idee vindt als iedereen in de buurt is als er iets mis zou gaan. Dus vandaar ziekenhuis.

Ik ga me overigens idd bijverzekeren tzt voor een ziekenhuisbevalling en kraamzorg.
Combinatietest heb ik wel zelf betaald.
Combinatietest moet je in bijna alle gevallen zelf betalen sinds 1 jan dit jaar ;)
Schudden voor gebruik
pi_152164060
Niet als je heel erg aanvullend verzekerd bent toch?

Als ik m vergoed had willen hebben had ik m'n verzekering in feb al omhoog moeten gooien, die premie voor de rest van het jaar was duurder geweest dan combinatietest zelf betalen en vanaf aug aanvullend verzekerd.
  donderdag 30 april 2015 @ 21:51:43 #96
259886 pessie
pi_152164099
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:44 schreef twist02 het volgende:

[..]

In principe heb je gelijk hoor, maar ik denk (hoop?) niet dat vrouwen zo makkelijk over een ruggenprik denken. Daarmee bedoel ik niet dat voor een ruggenprik kiezen de 'easy way out' is(!), maar ik denk niet dat financiën vaak de reden zijn om ervoor te kiezen.
Sowieso niet nee, ik denk dat 99% van de bevallende vrouwen een aanvullende verzekering heeft waardoor de poliklinische bevalling is gedekt.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:46 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Dat vind ik echt jammer voor je, dat ze dat gewoon zeggen... "je hebt tijdsdruk bij deze.... want ik moet naar huis :') "
Met dank aan dit forum wist ik dat dus al.
Weet je, zij weten ook dat verschillende gezichten niet prettig zijn voor een bevallende vrouw, en als ze je dan in 1 dienst kunnen laten bevallen vinden ze dat voor jou prettiger. Althans, zo begreep ik dat. Maar ja, dan moet je niet met het hele team ergens anders broodnodig zijn.

Keizersnede voelt steeds vaker als een opluchting. Hoe emotioneel en geschrokken ik er toen ook van was, ik was dat omdat ik wist dat het herstel vaak zwaarder is, en dat ervaar ik ook echt zo, ik vind het herstel heftig, maar dat ik niet in een verloskamer hoefde te bevallen vind ik echt geen gemis :@
  donderdag 30 april 2015 @ 21:56:29 #97
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152164322
Zo'n hel is bevallen in een verloskamer anders niet hoor :?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152164328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:51 schreef pessie het volgende:

[..]

Sowieso niet nee, ik denk dat 99% van de bevallende vrouwen een aanvullende verzekering heeft waardoor de poliklinische bevalling is gedekt.

[..]

Dan behoor ik tot die 1% :')
Ik testte positief in februari, dus overstappen was ook geen optie meer.

Ik had van tevoren wel de boel uitgezocht hoor, maar ik zit bij een vd goedkoopste zorgverzekeraars en als je die basispremie vergelijkt met een zorgverzekeraar die een interessante aanvullende verzekering heeft dan haal je het geld er niet uit.
pi_152164363
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:56 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ik had van tevoren wel de boel uitgezocht hoor, maar ik zit bij een vd goedkoopste zorgverzekeraars en als je die basispremie vergelijkt met een zorgverzekeraar die een interessante aanvullende verzekering heeft dan haal je het geld er niet uit.
kon je ook niet bijverzekeren? Of was dat ook niet interessant?
Schudden voor gebruik
pi_152164404
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:56 schreef laziness het volgende:
Misschien was voor haar die ervaring dat wel... dat kan ook ;)
Schudden voor gebruik
pi_152164464
Ik heb de module 'gezinsplanning' van fbto, die is voor zowel het niet krijgen van een baby als juist wel :+
  donderdag 30 april 2015 @ 22:01:30 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152164517
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:56 schreef laziness het volgende:
Al lieten ze me in de lobby bevallen, ik zou het niet eens door gehad hebben :').
KuikenGuppy
pi_152164531
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:22 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb bewust voor een thuisbevalling gekozen. Het zetje werd bij mij gegeven door het boek Veilig bevallen van Beatrijs Smulders, dat ik tijdens de zwangerschap las.

Dit vond ik echt een vreselijk boek! Het was me aangeraden door de VK omdat ik zei dat ik de bevalling eng vond. Toen bleek het HELE boek te gaan over hoeveel pijn het deed, hoe vreselijk het allemaal was en wat er mis kon gaan. Voordat ik het las dacht ik 'het is wel eng, maar hoe erg kan het nou echt zijn.' Daarna heb ik een week lang gedacht 'ik ga dood!!!'
Wat een naar boek :( :(

Wat ze zei over thuis bevallen was wel nuttig, vandaar dat ik het thuis wil proberen.
pi_152164609
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:57 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

kon je ook niet bijverzekeren? Of was dat ook niet interessant?
Nu moet ik zeggen dat ik mij nog niet heb verdiept in een aanvullend pakket ergens los afsluiten.
pi_152164637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:01 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dit vond ik echt een vreselijk boek! Het was me aangeraden door de VK omdat ik zei dat ik de bevalling eng vond. Toen bleek het HELE boek te gaan over hoeveel pijn het deed, hoe vreselijk het allemaal was en wat er mis kon gaan. Voordat ik het las dacht ik 'het is wel eng, maar hoe erg kan het nou echt zijn.' Daarna heb ik een week lang gedacht 'ik ga dood!!!'

Wat ze zei over thuis bevallen was wel nuttig, vandaar dat ik het thuis wil proberen.
Haha, dat heb ik er dus helemaal niet uitgehaald. :D. Ik vond de kijk op pijn juist heel geruststellend.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_152165304
quote:

[..]

oh!! :D haha dat was een beetje contraproductief dus :')
ik heb gehoord dat "als bevallen spannend is" een aanrader is voor mensen die om wat voor reden dan ook bang zijn voor de bevalling. En andere boeken die erg van het positieve en natuurlijke uitgaan zijn "Vrije Geboorte" van Korteweg en "Bevallen op Eigen Kracht" van Schouten.
Als je wat angstig bent voor met name omgang met pijn bijvoorbeeld en je voelt je prettig bij ademtechnieken dan zou je een cursus hypnobirthing of haptonomie kunnen overwegen. Beiden bijzonder effectief.
pi_152165377
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe bedoel je estrys?
Ik ben zo iemand die waarschijnlijk de baby eruit niest. :+ De verloskundige denkt niet dat ze het aandurft om met mij naar het ziekenhuis te gaan heeft ze al gezegd.

Overigens dipte dochter ook in hartslag op het laatst. ze had in het vruchtwater gepoept. Maar de vliezen werden gebroken bij 8 cm ontsluiting.Dus toen durfde de verloskundige het ook niet meer aan. ben ik wel erg van geschrokken. De vk die dat zegt: het kan zijn dat ik de baby dadelijk meteen mee moet nemen om 'op gang te brengen' met alle instrumenten van dien die klaar gelegd waren.

Het heeft me wel doen twijfelen aan thuis of ziekenhuis. Maar onderweg in de auto lijkt me ook niet wat. De pijn kan me niet schelen eigenlijk. Ik weet dat ik het aankan. Maar dan heb ik tot nu toe wel het geluk gehad van snelle bevallingen. Hevig maar kort. Prima te doen, achteraf dan. Op het moment zelf bij de eerste dacht ik dat ik dood ging.
pi_152165616
Overigens lijkt internationaal gezien de thuisbevalling weer wat meer in de gratie te raken.
Keer op keer komt uit onderzoeken dat voor gezonde vrouwen de begeleiding van zwangerschap en vooral ook bevalling door een verloskundige beter is dan door een dokter. Betekent uiteraard pertinent niet dat zorg van een gyn slecht is voor iedereen maar wel dat dit voor gezonde vrouwen /kinderen onnodig is maar dat het risico op onnodige interventies wel groter is daardoor.

In Engeland is nu een nieuwe richtlijn waarin staat dat aan alle gezonde zwangeren in principe aangeraden wordt om thuis te bevallen of anders in een 1e lijns setting zoals geboortehotel.

overigens is in het ziekenhuis bevallen helemaal niet slecht he, je moet gewoon bevallen waar je je op je gemak voelt en het beste ontspant. Je mag ook altijd op het moment van bevallen nog wijzigen van gedachte. Toch thuis of toch ziekenhuis, geen probleem.
pi_152165761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:29 schreef mignonne het volgende:

overigens is in het ziekenhuis bevallen helemaal niet slecht he, je moet gewoon bevallen waar je je op je gemak voelt en het beste ontspant. Je mag ook altijd op het moment van bevallen nog wijzigen van gedachte. Toch thuis of toch ziekenhuis, geen probleem.
Mag je ook als je in het ziekenhuis bent zeggen: he mensen, ik heb me bedacht, dit vind ik niks. Ik ga naar huis ;) ? Dat doet dan weer niemand of wel?
pi_152165767
quote:

[..]

Na het lezen van het boek wilde ik in het ziekenhuis bevallen, met epiduraal. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_152165792
oh en sillie... in principe bel je altijd t ziekenhuis zodra jij denkt dat het begonnen is. Als je zelf denkt dat je het ziekenhuis niet meer redt dan kan het zo zijn dat het ziekenhuis een verloskundige in de buurt belt om ff langs te komen.

De meest ongunstige plek om een kind te krijgen is namelijk in een auto of in de achterkant van een ambulance. Veel liever warm en droog thuis dan koud en tochtig enzo in de auto.
pi_152165844
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:32 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mag je ook als je in het ziekenhuis bent zeggen: he mensen, ik heb me bedacht, dit vind ik niks. Ik ga naar huis ;) ? Dat doet dan weer niemand of wel?
nee dat doet niemand :D wel opvallend veel mensen die bij 9 cm roepen dat ze dr mee ophouden :+

in theorie mag het en als de cm's het toelaten kan het. Maar je krijgt wel een rekening voor huur van de verloskamer.
pi_152165882
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

nee dat doet niemand :D wel opvallend veel mensen die bij 9 cm roepen dat ze dr mee ophouden :+

in theorie mag het en als de cm's het toelaten kan het. Maar je krijgt wel een rekening voor huur van de verloskamer.
Betaal je dat per uur? :+
pi_152165975
ohja en het mooie pâhles... :') ik vind het er vreselijk kil en onpersoonlijk uit zien :@ maar dat ligt wellicht aan mij, geen idee. Jammer dat ze daar niet verder op in ging zeg! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het veel hoor in jouw stad. Op papier heb je een keuze maar in de praktijk is men erg directief en zijn er 1001 redenen bedacht waarom het niet mag.
pi_152165989
quote:

[..]

Ik vind ook dat je zelf de regie moet kunnen houden :(
pi_152165997
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:35 schreef Estrys het volgende:

[..]

Betaal je dat per uur? :+
ik ben bang van niet :') :+
pi_152166058
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:33 schreef mignonne het volgende:
oh en sillie... in principe bel je altijd t ziekenhuis zodra jij denkt dat het begonnen is. Als je zelf denkt dat je het ziekenhuis niet meer redt dan kan het zo zijn dat het ziekenhuis een verloskundige in de buurt belt om ff langs te komen.

De meest ongunstige plek om een kind te krijgen is namelijk in een auto of in de achterkant van een ambulance. Veel liever warm en droog thuis dan koud en tochtig enzo in de auto.
Ik betwijfel dat ze dat hier gaan regelen, zo veel service kennen ze hier niet.
Maar maakt ook niet uit; als het er op aan zou komen doe ik wel een beroep op mijn huisarts ofzo.
pi_152166085
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik ben bang van niet :') :+
Man vraagt of ze ook happy hour hebben :')
pi_152166212
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

Man vraagt of ze ook happy hour hebben :')
in den haag wel! op vrijdag na de overdracht van 5 uur. Moeten de co's altijd regelen. Bier en chips woehoe! Dus als hij nou ergens een witte jas hosselt en oefent op zn ernstige blik dan kan ie zo aanschuiven :P
pi_152166249
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

in den haag wel! op vrijdag na de overdracht van 5 uur. Moeten de co's altijd regelen. Bier en chips woehoe! Dus als hij nou ergens een witte jas hosselt en oefent op zn ernstige blik dan kan ie zo aanschuiven :P
Ik ben bang dat hij flauwvalt als hij een witte jas ziet :+
pi_152166300
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:39 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat ze dat hier gaan regelen, zo veel service kennen ze hier niet.
Maar maakt ook niet uit; als het er op aan zou komen doe ik wel een beroep op mijn huisarts ofzo.
want je huisarts is verloskundig actief en begeleidt ook thuisbevallingen? kan hoor! die zijn er.
Maar als dat niet zo is dan zou ik eerder de dichtsbijzijnde verloskundige bellen dan de huisarts.
pi_152166333
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:43 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik ben bang dat hij flauwvalt als hij een witte jas ziet :+
hahahahaha xD ja nee dan houdt het een beetje op :D
  donderdag 30 april 2015 @ 22:45:59 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152166360
quote:
nee dat doet niemand wel opvallend veel mensen die bij 9 cm roepen dat ze dr mee ophouden
Check. Fuck it, ik ga slapen :')
pi_152166372
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahahahaha xD ja nee dan houdt het een beetje op :D
Thuis dan maar he.
pi_152166742
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

Check. Fuck it, ik ga slapen :')
haha echt hč :') :D zoveel mensen die dan roepen jongens ik kap ermee, ik ga naar huis! :D heerlijk O+ lekker direct.
pi_152166783
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

Thuis dan maar he.
Ja dan moet ie het bier maar koud zetten in zn eigen koelkast :D

kreeg laatst ergens na een bevalling champagne aangeboden :D heel lief, maar heb het toch maar niet genomen. Zo lullig voor de volgende die belt die nacht :+
pi_152166884
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

want je huisarts is verloskundig actief en begeleidt ook thuisbevallingen? kan hoor! die zijn er.
Maar als dat niet zo is dan zou ik eerder de dichtsbijzijnde verloskundige bellen dan de huisarts.
Ja en ja ;)

Hij gaat wel samen met een verloskundige, maar gaf aan dat ik, als ik zou bellen omdat ik het ziekenhuis niet red, hij zou zorgen dat er een verloskundige mee komt. Maar die moet van verder weg komen dan de huisarts, dus hij komt dan eerst zelf.

In de praktijk haalt hij in dit dorp meer kinderen dan de verloskundige, want die moet vanuit elders komen. Ze komen dan regelmatig te laat ;(
pi_152167066
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja en ja ;)

Hij gaat wel samen met een verloskundige, maar gaf aan dat ik, als ik zou bellen omdat ik het ziekenhuis niet red, hij zou zorgen dat er een verloskundige mee komt. Maar die moet van verder weg komen dan de huisarts, dus hij komt dan eerst zelf.
Ah ok! Ja er zijn er wel een aantal, stuk of 20 dacht ik? Dus vandaar, zou goed kunnen. In dat geval kun je natuurlijk prima je huisarts bellen, zeker als ie het zelf al aangegeven heeft :D
Ik vind dat wel leuk, die verloskundig actieve huisartsen. Die doen dat vaak echt uit interesse en liefde voor t vak, want veel extra werk voor een toch al drukke huisarts en weinig extra vergoeding.
pi_152167123
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dan moet ie het bier maar koud zetten in zn eigen koelkast :D

kreeg laatst ergens na een bevalling champagne aangeboden :D heel lief, maar heb het toch maar niet genomen. Zo lullig voor de volgende die belt die nacht :+
Je was bij de Pfaffs? ;)

Nee joh, beschuitje is prima
pi_152167210
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:04 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je was bij de Pfaffs? ;)

Nee joh, beschuitje is prima
nee niet eens! :D
pi_152167229
over dat thuis/ziekenhuis bevallen.
Ik kies voor het ziekenhuis, maar ik krijg dan een eigen kamer, met evt slaapplek voor mijn man.
Alleen mijn man en VK zijn er bij en pas als er een reden is om aan te nemen dat er "iets" medisch aan de hand is of dat ik pijnbestrijding wil word ik overgedragen aan het ziekenhuis. Het is dus bijna net als thuis bevallen, met als voordeel dat je niet meer in de auto hoeft mocht het wel medisch worden.
Nadeel is inderdaad wel dat je daarna wel in de auto moet terug naar huis :D Misschien kan ik dit keer beter de bus nemen en blijven staan :') :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152167398
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:17 schreef JantinaGr het volgende:
Jawel, dat vertelde de gyn mij nog toen ik zei dat ik het oneerlijk vond dat mensen die minder te besteden hebben dus minder makkelijk voor een ziekenhuisbevalling kunnen kiezen.
Hij zei letterlijk "Die zeg ik gewoon dat ze om pijnbestrijding moeten vragen, dan krijg je een medische indicatie en alles vergoed"

heb zelf nooit nagekeken of dit nu ook echt zo is trouwens :D
pi_152167575
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:56 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ik weet dat bij een aantal zorgverzekeraars een zwangerschap een reden is om wel gedurende het jaar je verzekering nog uit te mogen breiden. Misschien de moeite waard om even na te vragen of dit bij jouw verzekeraar ook geldt.

Ik ga voor een ziekenhuisbevalling! Ik heb geen zin in al die rommel thuis :@ Plus dat ik heel erg op een van m'n zussen lijk qua uiterlijk en bouw en die heeft een nogal problematische bevalling gehad met daardoor een ernstig gehandicapt zoontje. Voor m'n eigen gemoedsrust wil ik gewoon dat ze, indien nodig, direct in kunnen grijpen op welke manier dan ook. Mocht deze bevalling goed gaan dan wil ik het bij een tweede wel overwegen.
pi_152167906
ohja ik weet niet meer wie het zei. Combinatietest wordt inderdaad nog steeds door een aantal zorgverzekeraars in het aanvullende pakket vergoed. Delta Lloyd vergoed hem vanaf het laagste aanvullende pakket al. De moeite waard om je verzekering even na te kijken dus, je kunt hem tot een jaar erna geloof ik nog indienen.
pi_152169451
Wow, zowel Pinquit als Estrys een jochie! Hoe gaaf is dat...! Oktober is piemeltjesmaand! Bij mij lag het geslacht natuurlijk allang vast. De Chinese geboortekalender is daar heel duidelijk in. Bevruchting in januari op 32 jarige leeftijd kan maar 1 uitkomst geven, kijk maar: ;)

http://www.babytjes.nl/chinesegeboortekalender.html

En ik ga dus echt heus wel in het ziekenhuis bevallen. Hoewel ik het natuurlijk eerst zonder ga proberen, gaat er bij mij namelijk echt wel een prik mijn rug in als ik er na uren gillen klaar mee ben. (heb een onwijs romantische kijk op bevallen, merk ik :P ) Bovendien denk ik niet dat ik het erg relaxed vind om in een gehorige kleine flat te bevallen. Je kunt het al horen als mijn bovenburen een goede scheet laten, zeg maar... En ik denk dat mijn katten dan ook urenlang in paniek zijn, die arme beesten die hangen ondersteboven aan het plafond als ik een keertje schreeuw tijdens een WKwedstrijd ofzo. _O-
En mochten we toevallig al in ons nieuwe huis zitten, ga ik natuurlijk niet mijn versgeverfde muren onderspetteren. :7
En behalve dat, ben ik gewoon te mieterig om het de eerste keer thuis te doen. Maar dat is geheim, dus niet verder vertellen jongens, ben namelijk Heel Stoer verder.
pi_152170172
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 00:16 schreef Sara82 het volgende:
Wow, zowel Pinquit als Estrys een jochie! Hoe gaaf is dat...! Oktober is piemeltjesmaand! Bij mij lag het geslacht natuurlijk allang vast. De Chinese geboortekalender is daar heel duidelijk in. Bevruchting in januari op 32 jarige leeftijd kan maar 1 uitkomst geven, kijk maar: ;)

http://www.babytjes.nl/chinesegeboortekalender.html

En ik ga dus echt heus wel in het ziekenhuis bevallen. Hoewel ik het natuurlijk eerst zonder ga proberen, gaat er bij mij namelijk echt wel een prik mijn rug in als ik er na uren gillen klaar mee ben. (heb een onwijs romantische kijk op bevallen, merk ik :P ) Bovendien denk ik niet dat ik het erg relaxed vind om in een gehorige kleine flat te bevallen. Je kunt het al horen als mijn bovenburen een goede scheet laten, zeg maar... En ik denk dat mijn katten dan ook urenlang in paniek zijn, die arme beesten die hangen ondersteboven aan het plafond als ik een keertje schreeuw tijdens een WKwedstrijd ofzo. _O-
En mochten we toevallig al in ons nieuwe huis zitten, ga ik natuurlijk niet mijn versgeverfde muren onderspetteren. :7
En behalve dat, ben ik gewoon te mieterig om het de eerste keer thuis te doen. Maar dat is geheim, dus niet verder vertellen jongens, ben namelijk Heel Stoer verder.

Ik vind jou ook altijd heel stoer! :Y

en verder... _O- om je katten en de rest van je post :D
Schudden voor gebruik
  vrijdag 1 mei 2015 @ 06:36:30 #137
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152171674
Nog geen nieuws van klumsy! :%
pi_152171729
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:06 schreef Skoap het volgende:
over dat thuis/ziekenhuis bevallen.
Ik kies voor het ziekenhuis, maar ik krijg dan een eigen kamer, met evt slaapplek voor mijn man.
Alleen mijn man en VK zijn er bij en pas als er een reden is om aan te nemen dat er "iets" medisch aan de hand is of dat ik pijnbestrijding wil word ik overgedragen aan het ziekenhuis. Het is dus bijna net als thuis bevallen, met als voordeel dat je niet meer in de auto hoeft mocht het wel medisch worden.
Nadeel is inderdaad wel dat je daarna wel in de auto moet terug naar huis :D Misschien kan ik dit keer beter de bus nemen en blijven staan :') :D
Is dat hetzelfde als een kraamhotel?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 06:52:08 #139
409579 LuDann
All the way
pi_152171731
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 06:36 schreef Mariposas het volgende:
Nog geen nieuws van klumsy! :%
Ik lag vannacht ook nog aan haar te denken, benieuwd hoe het met haar gaat.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 06:54:00 #140
409579 LuDann
All the way
pi_152171738
Ik krijg in het ziekenhuis trouwens ook een eigen kamer en mijn vriend mag (iig de eerste nacht) overnachten. Voor zover ik weet is dat geen geboortehotel of iets dergelijks, aangezien ik onder begeleiding van de gyn ga werpen.
pi_152171741
Hier is het ziekenhuis op 11 minuten fietsen. Ook al ben ik eerder bang dat het gebeurt op werk :D. Dat je je werk aan het overdragen bent en er opeens een plens water onder je bureau ligt en je collega's je moeten helpen bevallen
pi_152171749
Nikoos, jij en je vriendin hebben de mijlpaal der mijlpalen bereikt! Gefeliciteerd! *O*
pi_152171752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 06:54 schreef Daui het volgende:
Hier is het ziekenhuis op 11 minuten fietsen. Ook al ben ik eerder bang dat het gebeurt op werk :D. Dat je je werk aan het overdragen bent en er opeens een plens water onder je bureau ligt en je collega's je moeten helpen bevallen
Ik zou niet gaan fietsen :+ ;)
pi_152171775
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 06:54 schreef LuDann het volgende:
Ik krijg in het ziekenhuis trouwens ook een eigen kamer en mijn vriend mag (iig de eerste nacht) overnachten. Voor zover ik weet is dat geen geboortehotel of iets dergelijks, aangezien ik onder begeleiding van de gyn ga werpen.
Oh dat klinkt fijn. Ik hoop dat ik ook zoiets kan krijgen en niet met 3 anderen de kamer hoef te delen. En vooral dat je vriend kan blijven en niet op de grond hoeft te slapen
pi_152171782
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 06:56 schreef Estrys het volgende:

[..]

Beetje sportiviteit vlak voor het moment supreme :)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 07:29:47 #146
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152171890
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 06:51 schreef Daui het volgende:

[..]

Nee, in 'mijn' ziekenhuis is dit ook. Kraamsuites noemen ze deze kamers. Ideaal wmb!
pi_152172040
Van al die reacties over bevallen zit ik wel heel ver met m'n hoofd in het zand ineens :').
pi_152172300
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 07:53 schreef Kuukske het volgende:
Van al die reacties over bevallen zit ik wel heel ver met m'n hoofd in het zand ineens :').
Je moet je niet druk gaan maken over iets waar je geen invloed op hebt. Wie weet gaat het in een vloek en een zucht, of niet. Het resultaat is een mooi kindje. (Of een lief kind :+ ) focus je daar op.
pi_152172301
Whii jongetjes *O* leuk pinquit en estrys!

Ik wil (om duizend redenen) thuis bevallen. Mocht er echt dringend medische noodzaak zijn voor een ziekenhuisbevalling, gaat dat uiteraard voor, maar laat mij anders maar thuis. Bij nood woon ik tussen 2 goede ziekenhuizen in, allebei op 5-10min afstand. Ik merk trouwens wel dat thuisbevallingen steeds gekker worden, of althans, mensen reageren er vrij heftig op merk ik.. Man bijvoorbeeld ook (vette pech ;) gelukkig is 'ie inmiddels om)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 08:21:02 #150
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152172325
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 06:55 schreef MevrouwCactus het volgende:
Nikoos, jij en je vriendin hebben de mijlpaal der mijlpalen bereikt! Gefeliciteerd! *O*
Yesssssss... Dankuwel Mevrouw! Bij jullie thuis alles al onder controle?

*O* 40 weken *O*
pi_152172338
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:21 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Yesssssss... Dankuwel Mevrouw!

*O* 40 weken *O*
*O* sterkte voor je vrouw! Laatste loodjes nu echt!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 08:22:25 #152
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152172340
Ben overigens ook wel benieuwd naar Klumsy, hoe het nu gaat. En Melliemuis!
pi_152172427
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 06:56 schreef Estrys het volgende:

[..]

Iemand van mijn pufclupje was op de fiets naar de vk gegaan om gestript te worden (alleen). Op de terugweg kwam ze er achter dat dat niet zo slim was. Anderhalf uur later had ze een kind. _O-
Thuisbevalling, ik gok dat ze haar fiets ergens in de struiken heeft gemikt. :+
Professioneel gifmenger.
pi_152172485
Strippen. Daar ben ik wel bang van. Dat deed meer pijn dan de bevalling.
pi_152172514
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:31 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Iemand van mijn pufclupje was op de fiets naar de vk gegaan om gestript te worden (alleen). Op de terugweg kwam ze er achter dat dat niet zo slim was. Anderhalf uur later had ze een kind. _O-
Dat klinkt als iets dat mij ook nog wel zou kunnen overkomen :D mental note gemaakt!

En ik ga jullie een weekje verlaten! Laatste vakantie met z'n tweeën (of eigenlijk 18en, aangezien mijn hele familie mee gaat, maar daar hoeven wij niet voor te zorgen)!

Nikooos, twist, melliemuis en Klumsy veel succes de komende week! Ik verwacht minimaal 1 verse baby van jullie als ik terug ben!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 08:43:47 #156
298849 mignonne
mignonne
pi_152172558
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:31 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

dingetje van hier had dat ook gedaan. Althans niet precies dat maar goed. Seilram, die is achterop de fiets naar het ziekenhuis gegaan met haar weeën :D
pi_152172585
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

dingetje van hier had dat ook gedaan. Althans niet precies dat maar goed. Seilram, die is achterop de fiets naar het ziekenhuis gegaan met haar weeën :D
:D Stoere dames! O+
Professioneel gifmenger.
pi_152172716
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je moet je niet druk gaan maken over iets waar je geen invloed op hebt. Wie weet gaat het in een vloek en een zucht, of niet. Het resultaat is een mooi kindje. (Of een lief kind :+ ) focus je daar op.
Ja nouja.. de eerste keer ging niet zo vlot dusja :'). Zo ontstaat er wel een referentiekader.
Ik vind het wel lastig om er weer blanco in te stappen.
pi_152172768
Nikooos 40 weken mijlpaal! *O* *O* *O*

FF veel plezier op vakantie!

Hopelijk heeft klumsy haar baby al. O+

Ik ga nog regelmatig op fiets naar de stad, van daaruit is het twee minuten verder naar het ziekenhuis, dat red ik wel tussen de weeën door toch? :+
pi_152172779
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:59 schreef Selvaria het volgende:
Nikooos 40 weken mijlpaal! *O* *O* *O*

FF veel plezier op vakantie!

Hipelijk heeft klumsy haar baby al. O+

Ik ga nog regelmatig op fiets naar de stad, van daaruit is het twee minuten verder naar het ziekenhuis, dat red ik wel tussen de weeën door toch? :+
Anders bel je een taxi.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:00:44 #161
313574 klumsy
Lola O+
pi_152172782
Zo, medicatie is uitgezet, nu hopen dat ik pijnvrij blijf en vanmiddag naar huis mag :)
Lig nu aan de Ctg, ook even afwachten wat daar uit komt, want hartslag van Frits blijft aan de lage kant... Wel opvallend dat dat is sinds die medicijnen en ze me niet wist te vertellen of dat de oorzaak was ( ging ze wel zo bij de arts navragen ) waar hij voor de echte pijn rond de 135-145 zat ( met die koliekaanvallen rond de 190-210 ) zit hij nu rond de 110-120
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:01:12 #162
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152172788
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:40 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat klinkt als iets dat mij ook nog wel zou kunnen overkomen :D mental note gemaakt!

En ik ga jullie een weekje verlaten! Laatste vakantie met z'n tweeën (of eigenlijk 18en, aangezien mijn hele familie mee gaat, maar daar hoeven wij niet voor te zorgen)!

Nikooos, twist, melliemuis en Klumsy veel succes de komende week! Ik verwacht minimaal 1 verse baby van jullie als ik terug ben!
Fijne vakantie!
pi_152172794
Nikooos: *O* UD *O*

FF: fijne vakantie!
pi_152172798
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:00 schreef klumsy het volgende:
Zo, medicatie is uitgezet, nu hopen dat ik pijnvrij blijf en vanmiddag naar huis mag :)
Lig nu aan de Ctg, ook even afwachten wat daar uit komt, want hartslag van Frits blijft aan de lage kant... Wel opvallend dat dat is sinds die medicijnen en ze me niet wist te vertellen of dat de oorzaak was ( ging ze wel zo bij de arts navragen ) waar hij voor de echte pijn rond de 135-145 zat ( met die koliekaanvallen rond de 190-210 ) zit hij nu rond de 110-120
Hoop dat je pijnvrij blijft en snel lekker naar huis mag :Y
pi_152172815
quote:
Ligt ie niet gewoon te tukken na alle beweging/weeen?
Professioneel gifmenger.
pi_152172824
Even nog een fotootje van de geslachtsbepaling. Ik zag het al voordat ze iets had gezegd.

O+
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:03:45 #167
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152172825
quote:
Hopelijk gaat het goed en mag je gewoon lekker naar huis! Succes!
pi_152172888
*O* voor de 40 weken bij Nikoos! *O*

Hopelijk kan je lekker naar huis vandaag Klumsy!

Zo! Ik ben vrij tm dinsdag. Lang weekend om uit te rusten. O+
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:11:19 #169
313574 klumsy
Lola O+
pi_152172918
Nou dan slaapt ie al bijna 3 Ctg's lang... Maar hoor net dat tegenwoordig een hartslag rond de 110-150 goed is, dus daar valt ie net binnen :)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:12:23 #170
313574 klumsy
Lola O+
pi_152172932
Hmm net een harde buik... En hartslag Frits naar 98.... Zal het zo wel horen, ze komen over 10 minuten weer even kijken zeiden ze
pi_152172957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:12 schreef klumsy het volgende:
Hmm net een harde buik... En hartslag Frits naar 98.... Zal het zo wel horen, ze komen over 10 minuten weer even kijken zeiden ze
Wat gaan ze doen als hij zo blijft?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:17:22 #172
313574 klumsy
Lola O+
pi_152172992
Geen idee... Arts zal dat wel gaan bespreken en als hij/zij z'n ronde gaat lopen melden... Verpleging mag er geen uitspraken over doen ( al zeggen ze wel vaak wat ze verwachten dat de arts gaat melden )
pi_152173027
Wij willen baby's zien! wij willen baby's zien! ;) kom op mei mama's
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:21:52 #174
298849 mignonne
mignonne
pi_152173070
hahahaha op facebook :D
een briefje van groep 6/7/8 aan de juf die met zwangerschapsverlof gaat _O-

heerlijk! :D

vrijdag 1 mei 2015 @ 09:23:38 #175
298849 mignonne
mignonne
pi_152173096
Klums veel succes vandaag :* klinkt alsof je een enerverende paar dagen achter de boeg hebt. Hopelijk snel duidelijkheid.
pi_152173098
quote:
Ik vind dat ik nu wel in de OP wil, met 12 weken.

Uitgerekende datum is bijgesteld naar 11 november bij de termijnecho... onze trouwdag!! Wij moesten zo hard lachen. Het is echt een carnavalsbaby :p
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:25:04 #177
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152173117
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:23 schreef 1stGirl het volgende:

[..]

Uitgerekende datum is bijgesteld naar 11 november bij de termijnecho... onze trouwdag!! Wij moesten zo hard lachen. Het is echt een carnavalsbaby :p
Wel 4 jaar te laat hoor ;)

Maar welkom!! *O*
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:29:04 #178
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152173168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:36 schreef Estrys het volgende:
Strippen. Daar ben ik wel bang van. Dat deed meer pijn dan de bevalling.
Oh ik voelde er juist nauwelijks iets van... dat kan dus echt heel erg verschillen :Y voor iedereen die er tegenop ziet (ook eens een keer géén gruwelverhaal van een reeds bevallen dame).

nu heb ik sowieso niet zoveel gruwelverhalen want t werd een keizersnede en dat viel me 100% mee qua herstel dus ach
Kwak
pi_152173217
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:21 schreef mignonne het volgende:
hahahaha op facebook :D
een briefje van groep 6/7/8 aan de juf die met zwangerschapsverlof gaat _O-

heerlijk! :D

[ afbeelding ]
_O-

Je gaat je toch bijna afvragen waarom we ze allemaal zo graag willen he, die kinderen ;)
pi_152173223
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh ik voelde er juist nauwelijks iets van... dat kan dus echt heel erg verschillen :Y voor iedereen die er tegenop ziet (ook eens een keer géén gruwelverhaal van een reeds bevallen dame).

nu heb ik sowieso niet zoveel gruwelverhalen want t werd een keizersnede en dat viel me 100% mee qua herstel dus ach
Ja en ik had gehoord van de meeste dat ze er niet veel van voelde. Daar had ik me een beetje op ingesteld denk ik.
Ik was ook alleen gegaan trouwens, mijn man wilde wel mee toen hij hoorde dat 'de Verloskundige ging strippen' :')
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:33:29 #181
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152173227
Het is trouwens 1 mei vandaag, labor day! Deze dag roept gewoon om een bevalling! Wie oh wie?
pi_152173229
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:23 schreef 1stGirl het volgende:

[..]

welkom *O*
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:36:15 #183
298849 mignonne
mignonne
pi_152173274
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja en ik had gehoord van de meeste dat ze er niet veel van voelde. Daar had ik me een beetje op ingesteld denk ik.
Ik was ook alleen gegaan trouwens, mijn man wilde wel mee toen hij hoorde dat 'de Verloskundige ging strippen' :')
Die vent van jou... :D hahaha

Ik weet niet hoe strippen voelt :') ik heb me nooit laten strippen tot dusver. Ik weet wel dat het echt heel erg uiteen loopt inderdaad. Van "oh ben je al klaar?" tot mensen die bijna van de bank afvliegen zeg maar. Gemiddeld genomen omschrijven we het meestal gevoelig en ongemakkelijk.
pi_152173278
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:33 schreef Mariposas het volgende:
Het is trouwens 1 mei vandaag, labor day! Deze dag roept gewoon om een bevalling! Wie oh wie?
Ik sla nog even een tijdje over :+
pi_152173291
Heb sinds gisteravond een nogal 'bonkende' hartslag. Ook wat sneller dan normaal en heel duidelijk aanwezig dus. Het voelt niet fijn. Iemand een idee hoe ik daar weer vanaf kom?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:37:19 #186
298849 mignonne
mignonne
pi_152173295
oh en rampbevallingen... ik kijk er juist nu al naar uit om straks weer te mogen. Ik vond het heerlijk, fijne pijn is het niet, maar oh die gedachte dat je kindje eraan komt en die eerste kennismakingen enz enz. Het is zo'n ontzettend bijzonder moment O+
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:39:19 #187
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152173331
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:33 schreef Mariposas het volgende:
Ik stem wel voor :+
pi_152173339
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:37 schreef Malteser het volgende:
Heb sinds gisteravond een nogal 'bonkende' hartslag. Ook wat sneller dan normaal en heel duidelijk aanwezig dus. Het voelt niet fijn. Iemand een idee hoe ik daar weer vanaf kom?
Klinkt een beetje als hartkloppingen? Dat heb ik ook wel, maar duurt dan maar een paar seconden. Geen idee of dat ook langer kan duren.
pi_152173439
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die vent van jou... :D hahaha

Ik weet niet hoe strippen voelt :') ik heb me nooit laten strippen tot dusver. Ik weet wel dat het echt heel erg uiteen loopt inderdaad. Van "oh ben je al klaar?" tot mensen die bijna van de bank afvliegen zeg maar. Gemiddeld genomen omschrijven we het meestal gevoelig en ongemakkelijk.
Ik denk dat mijn pijngrens best hoog ligt maar ik zat tegen het plafond. Echt. volgende ochtend wel een baby, dat dan weer wel :)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:52:54 #190
105850 Fuente
mamamuts
pi_152173570
Ik heb ook heel erg veel zin in de bevalling straks O+ Thuis of ziekenhuis, dat ligt aan hoe snel het gaat. De bedoeling is ziekenhuis ivm medische indicatie.
Maar ik kijk echt uit naar het moment dat ze net geboren is, dat eerste uurtje vond ik het meest geweldige ooit.
Strippen hebben ze bij Merel gedaan. Het deed onwijs pijn en hielp geen zak, anderhalve week later werd ik ingeleid. Zou ik niet snel weer doen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:04:16 #191
298849 mignonne
mignonne
pi_152173769
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:52 schreef Fuente het volgende:
Ik heb ook heel erg veel zin in de bevalling straks O+ Thuis of ziekenhuis, dat ligt aan hoe snel het gaat. De bedoeling is ziekenhuis ivm medische indicatie.
Maar ik kijk echt uit naar het moment dat ze net geboren is, dat eerste uurtje vond ik het meest geweldige ooit.
Strippen hebben ze bij Merel gedaan. Het deed onwijs pijn en hielp geen zak, anderhalve week later werd ik ingeleid. Zou ik niet snel weer doen.
hoe gaat het met je meiden eigk? :)
pi_152173882
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 06:51 schreef Daui het volgende:

[..]

Zover ik weet blijf je daarna daar nog een paar dagen als je bevallen bent. Hier niet.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:25:29 #193
416758 twist02
twist02
pi_152174202
_O_ Mijlpaal der mijlpalen voor Mevr. Nikooos _O_
En mei is een mooie maand om buiten te komen spelen, baby meisje Nikooos! ;)

Klumsy, hoop dat de pijn nu wegblijft! :* Ben benieuwd wanneer Frits zich aandient!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:27:05 #194
409579 LuDann
All the way
pi_152174246
Weekwissel! *O* 26 weken alweer vandaag. :D De tijd gaat toch best hard nu!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:37 schreef Malteser het volgende:
Ik heb ook een duidelijk aanwezige, snelle hartslag. De reden is (nog) niet duidelijk, maar het is er altijd. Geen idee hoe je eraf komt helaas!

Nikooos gefeliciteerd met de 40 weken. *O*
pi_152174336
Gefeliciteerd met de 40 weken *O*
Weekwissel voor LuDann *O* LuDann dat is gewoon een half jaar!

Hier vandaag vijftien weken *O*
pi_152174420
http://www.nu.nl/buitenla(...)aakt-extra-stop.html
Dat wil je dus niet....

Ik vraag me zelf nog wel af of ik over een paar weken voor mijn werk een paar dagen naar het buitenland zal gaan. Het gaat om Bochum, Duitsland, dus ik zal dan in mijn eentje met de trein daarheen moeten. Ik ben dan 29 weken, dus nog niet op het punt van bevallen. Ik voel me nu ook prima, nergens last van. Maar stel dat er wat mis gaat en ik lig daar in een Duits ziekenhuis...
Hebben jullie een mening hierover?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:35:52 #197
409579 LuDann
All the way
pi_152174433
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:30 schreef Cassandra87 het volgende:

Weekwissel voor LuDann *O* LuDann dat is gewoon een half jaar!

Hier vandaag vijftien weken *O*
ZOMG, dat had ik me helemaal niet gerealiseerd! :D Een half jaar, dat is eigenlijk best wel lang, haha. Toch voelt het niet zo.

Hoera voor jouw weekwissel! *O*
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:38:28 #198
409579 LuDann
All the way
pi_152174493
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:35 schreef SaskiaR het volgende:
Dat wil je dus niet....

Ik vraag me zelf nog wel af of ik over een paar weken voor mijn werk een paar dagen naar het buitenland zal gaan. Het gaat om Bochum, Duitsland, dus ik zal dan in mijn eentje met de trein daarheen moeten. Ik ben dan 29 weken, dus nog niet op het punt van bevallen. Ik voel me nu ook prima, nergens last van. Maar stel dat er wat mis gaat en ik lig daar in een Duits ziekenhuis...
Met 29 weken zou ik nog gewoon gaan. Zelfs met mijn verhoogde kans op een vroeggeboorte (vanaf 35 weken kan ik mijn baby verwachten). Duitsland is niet het einde van de wereld en de kans is niet zo groot dat het misgaat.
pi_152174567
Ik ben ook als de dood voor vroeggeboorte. Zit toevallig ook met 29 weken in Duitsland. Wel met man, dat scheelt voor mijn gemoedsrust.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:43:48 #200
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152174619
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:37 schreef mignonne het volgende:
oh en rampbevallingen... ik kijk er juist nu al naar uit om straks weer te mogen. Ik vond het heerlijk, fijne pijn is het niet, maar oh die gedachte dat je kindje eraan komt en die eerste kennismakingen enz enz. Het is zo'n ontzettend bijzonder moment O+
Ik kijk ook echt niet op tegen de bevalling, het lijkt me juist geweldig om mee te maken. Over pijn en uitscheuren debk ik niet. Niet dat ik het niet verwacht, maar het voelt nogal nutteloos om me daar druk over te maken. Ik ga er van uit dat alles gewoon goed verloopt. Ik zie het allemaal wel, ik kan me er nu toch geen voorstelling van maken. Maar ik weet gewoon dat ik dit kan, ik ben zo blij dat ik mag bevallen en niet mijn man! :D
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:45:12 #201
105850 Fuente
mamamuts
pi_152174649
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

hoe gaat het met je meiden eigk? :)
Gaat goed! Ze worden zo groot O+ Sara wordt gewoon alweer 10 in augustus. Ze vinden het geweldig dat er een baby bij komt O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En met die van jou?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152174701
quote:
Dat wil je dus niet....

Ik vlieg met 23 weken nog naar Egypte voor twee weken vakantie. Ik heb er niet eens over nagedacht dat ik daar een arts nodig kan hebben eigenlijk. Ga ik ook niet van uit, ik zie de gynaecoloog voordien nog een aantal keer en ga in overleg wel of niet. Reden voor mijn medische indicatie is mijn astma en dat is juist vele malen rustiger in droge landen als egypte. Lijkt me dus alleen maar fijn om nog even bij te tanken daar.
pi_152174728
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:45 schreef Fuente het volgende:

[..]

Gaat goed! Ze worden zo groot O+ Sara wordt gewoon alweer 10 in augustus. Ze vinden het geweldig dat er een baby bij komt O+

SPOILER
En met die van jou?
Oooh, wat heb jij mooie kindjes! O+
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:48:52 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_152174768
quote:
Dat wil je dus niet....

Bochum is bijna Nederland toch :) Daarnaast, verkijk je er niet op, wellicht is de zorg in Duitsland op dat punt wel beter dan in Nederland, het zal niet het enige vakgebied zijn wat voorop loopt op Nederland ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152174791
Ik ga met 28 weken met de auto naar Italië voor drie weken. Ik maak me er geen zorgen om. Ja om in een caravan te slapen 😂
pi_152174794
Vandaag hebben L en ik de eerste echo. God wat is dat toch stiekem best wel spannend. Vanmiddag zijn we aan de beurt....

Wat ik alleen niet snap... bij de intake is ons niet verteld of het een inwendige of uitwendige echo is... Lijkt me toch wel handig om te weten vooraf, zeker als vrouw :?

L moet maar even bellen, maar wel apart dat ze dat niet gemeld hadden. Zelf wist ik niet eens dat het inwendig kon :X ik heb nog wat in te lezen merk ik wel. :X
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:50:28 #207
313574 klumsy
Lola O+
pi_152174812
Tja de zorg in Duitsland is volgens mij meer dan prima, dus als je je goed voelt gewoon doen... Maar dat is zo persoonlijk! Zelf wilde ik ivm voorgeschiedenis niet naar het buitenland ( los van het feit dat ik elke week 1-2 keer in het zkh zat desnoods niet echt weg kon )
pi_152174838
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:49 schreef tharealmb het volgende:
Vandaag hebben L en ik de eerste echo. God wat is dat toch stiekem best wel spannend. Vanmiddag zijn we aan de beurt....

Wat ik alleen niet snap... bij de intake is ons niet verteld of het een inwendige of uitwendige echo is... Lijkt me toch wel handig om te weten vooraf, zeker als vrouw :?

L moet maar even bellen, maar wel apart dat ze dat niet gemeld hadden. Zelf wist ik niet eens dat het inwendig kon :X ik heb nog wat in te lezen merk ik wel. :X
Veeeeel drinken (volle blaas), dan kan het wellicht gewoon van buiten.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:52:20 #209
313574 klumsy
Lola O+
pi_152174856
OW en natuurlijk een extra *O* voor nikoos!
Gaan jullie komende week nog plannen maken om eventueel te gaan inleiden?
pi_152174879
Ik was ook bang voor een vroeggeboorte (oma 5 couveusekindjes tussen de 4 en 8 weken te vroeg, moeder 2 kindjes waarvan beide 3,5 week te vroeg) maar ik waggel met 38+1 nog vrolijk rond. :P Bij de meeste mensen is er geen peil op te trekken en daarbij is Duitsland naast de deur en is alles daar medisch (van horen zeggen) prima in orde. Ik zeg doen!
pi_152174882
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:51 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Veeeeel drinken (volle blaas), dan kan het wellicht gewoon van buiten.
Bij onze praktijk doen ze onder de tien weken altijd inwendig.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:54:09 #212
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152174906
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:52 schreef klumsy het volgende:
OW en natuurlijk een extra *O* voor nikoos!
Gaan jullie komende week nog plannen maken om eventueel te gaan inleiden?
Woensdag weer een afspraak met VK waarbij gestript wordt. Dan de maandag erop gaan we een afspraak maken voor de gyn voor inleiden.

Tenzij........
pi_152174947
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:53 schreef Estrys het volgende:

[..]

Bij onze praktijk doen ze onder de tien weken altijd inwendig.
Dan zou ik dus voor die tijd geen echo laten maken bij jullie. :X
Zo'n wildvreemde, die met zo'n ding in je vagina zit te porken. :r
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:55:40 #214
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152174953
quote:
Dat wil je dus niet....

in een duits ziekenhuis kunnen ze ook goed voor je zorgen!

Ik zou m'n leven niet on hold zetten omdat je 2.5 maand daarna een baby verwacht!
pi_152174965
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:49 schreef tharealmb het volgende:

Dat weten ze zelf ook niet altijd. Mijn ervaring is dat ze uitwendig proberen en als dat nog niet lukt ivm de termijn dan proberen ze het inwendig.
pi_152174993
Volle blaas heeft ze net gehoord. Fijn dat je dat zelf moet navragen... achja :P verloskundigen zijn ook net mensen soms denk ik maar ;)

En ik heb geen vagina, maar lijkt mij ook niks aan nee. Ze nemen je niet mee uit eten en steken de kaarsjes ook niet eerst aan bij de VK :+
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:57:36 #217
105850 Fuente
mamamuts
pi_152174995
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:47 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Oooh, wat heb jij mooie kindjes! O+
thnx O+
Sara
Merel
Ukje
pi_152175003
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

in een duits ziekenhuis kunnen ze ook goed voor je zorgen!

Ik zou m'n leven niet on hold zetten omdat je 2.5 maand daarna een baby verwacht!
Als je in de grensstreek woont, heb je kans dat je bij spoed naar een Duits ziekenhuis wordt gestuurd. Dat doen ze echt niet als de zorg daar minder zou zijn hoor!
Professioneel gifmenger.
pi_152175032
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:57 schreef tharealmb het volgende:
Volle blaas heeft ze net gehoord. Fijn dat je dat zelf moet navragen... achja :P verloskundigen zijn ook net mensen soms denk ik maar ;)

En ik heb geen vagina, maar lijkt mij ook niks aan nee. Ze nemen je niet mee uit eten en steken de kaarsjes ook niet eerst aan bij de VK :+
En je bent NIKS verplicht he? Wil ze geen inwendige echo, dan kunnen jullie ook besluiten over 1-2 weken nog eens terug te komen.
Hoewel moeten wachten ook jammer zou zijn...even spieken is leuk O+
Professioneel gifmenger.
pi_152175098
Ik hoor het al, ik ben weer zo'n sloerie die zich door wildvreemden zonder problemen inwendig laat poeren. Zelfs als het niet aangekondigd is. :P
pi_152175114
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef Krisvc het volgende:
Ik hoor het al, ik ben weer zo'n sloerie die zich door wildvreemden zonder problemen inwendig laat poeren. Zelfs als het niet aangekondigd is. :P
Ik ben een zeikwijf dat ik het niet wil. :P
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:01:40 #222
416758 twist02
twist02
pi_152175115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:57 schreef tharealmb het volgende:

Bij onze praktijk stonden zulke dingen wel op de website, misschien dat daar nog meer info staat?

En het is ongetwijfeld heel persoonlijk, maar ik vond die inwendige echo niet zoveel voorstellen hoor. Ja, het voelde wel ongemakkelijk om daar halfnaakt te liggen, maar de echo zelf was helemaal niet vervelend ofzo.
Zeker niet toen we 3 seconden later iets zagen knipperen en te horen kregen dat er inderdaad een kindje groeide O+
En die 'wildvreemde' ga je sowieso nog vaker zien, en uiteindelijk ook in ongemakkelijkere situaties ;) en dat 'porken'(?) viel dus ook reuze mee
pi_152175138
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:55 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan zou ik dus voor die tijd geen echo laten maken bij jullie. :X
Zo'n wildvreemde, die met zo'n ding in je vagina zit te porken. :r
Ik vind het geen probleem. Er was zelfs een stagiaire bij die mee keek. Prima. Uitstrijkjes, spiraaltjes in zetten en spiraaltjes die er niet uit willen met voor mij onbekende gyneacologen die er met een tang aan staan te trekken en co's die meekijken, bevallingen, hechtingen. I've seen it all. ;)
pi_152175146
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef twist02 het volgende:

[..]

Bij onze praktijk stonden zulke dingen wel op de website, misschien dat daar nog meer info staat?

En het is ongetwijfeld heel persoonlijk, maar ik vond die inwendige echo niet zoveel voorstellen hoor. Ja, het voelde wel ongemakkelijk om daar halfnaakt te liggen, maar de echo zelf was helemaal niet vervelend ofzo.
Zeker niet toen we 3 seconden later iets zagen knipperen en te horen kregen dat er inderdaad een kindje groeide O+
En die 'wildvreemde' ga je sowieso nog vaker zien, en uiteindelijk ook in ongemakkelijkere situaties ;) en dat 'porken'(?) viel dus ook reuze mee
Het was niet mijn vk, trouwens. Die echoscopiste heb ik daarna nog 1 keer gezien ofzo. En dat porken was blijkbaar nodig omdat de knipper ontbrak.
Professioneel gifmenger.
pi_152175171
quote:
_O-

En ze zit zo rond de 10 weken... Ik blijf het raar rekenen vinden dat je rekent vanaf de laatste menstruatie en niet de daadwerkelijke bevruchting :+ . Ik schrok bij het narekenen al even... 8 weken!? ohnee...... ze rekenen raar :9 :9

en ik denk dat ze te nieuwschierig is om het erg te vinden
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:04:24 #226
416758 twist02
twist02
pi_152175190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:02 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het was niet mijn vk, trouwens. Die echoscopiste heb ik daarna nog 1 keer gezien ofzo. En dat porken was blijkbaar nodig omdat de knipper ontbrak.
Ah kijk, dan ligt het inderdaad al anders. Ik hield mezelf juist voor dat ik de vk nog wel vaker zou zien en (bijv. tijdens de bevalling) in 'ergere' situaties ;)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:06:10 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152175235
Ik rij in augustus naar Texel, ben wel blij dat ik in NL blijf toch :P
Alleen hoe zit het met rijden-met-buik? Ik las ergens dat als je stuur 20cm van je buik zit, dat je dan niet meer mag rijden. Mijn buik zit nu zon 15cm van stuur :') (stoel staat vrij hoog, ben maar kort, dus zit met onderbuik dicht bij stuur).

Vriend is nu bezig met rijles, en heeft zn rijbewijs tegen die tijd ws wel, maar ik denk dat ik dan nog niet bij m in de auto durf met mn twee kinderen :')
pi_152175258
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:44 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn pijngrens best hoog ligt maar ik zat tegen het plafond. Echt. volgende ochtend wel een baby, dat dan weer wel :)
Ik voelde er niks van! Nou ja, alsof je een tampon inbrengt ofzo. Denk dat het ook los staat van je pijngrens, maar eerder hoe klaar je lichaam al is voor de bevalling oid.
pi_152175260
quote:
Dat je je broek al uit hebt voordat ze iets hebben gezegd ;)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:07:17 #230
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152175266
In augustus zit het stuur dus ws 10cm in mijn buik als ik zo door groei :P
pi_152175267
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:06 schreef pinquit het volgende:
Ik rij in augustus naar Texel, ben wel blij dat ik in NL blijf toch :P
Alleen hoe zit het met rijden-met-buik? Ik las ergens dat als je stuur 20cm van je buik zit, dat je dan niet meer mag rijden. Mijn buik zit nu zon 15cm van stuur :') (stoel staat vrij hoog, ben maar kort, dus zit met onderbuik dicht bij stuur).

Vriend is nu bezig met rijles, en heeft zn rijbewijs tegen die tijd ws wel, maar ik denk dat ik dan nog niet bij m in de auto durf met mn twee kinderen :')
20 cm haal ik nieteens in niet-zwangere toestand! :o
Ik kon in de laatste weken niet meer bij de pedalen, dus toen reed manlief. O+
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:08:31 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152175301
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:07 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Oh goddank, ik dacht al dat t aan mij lag :') :D
pi_152175317
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:07 schreef pinquit het volgende:
In augustus zit het stuur dus ws 10cm in mijn buik als ik zo door groei :P
Moet je de voorstoel eruit halen en op de achterbank gaan zitten ;)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:09:46 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152175342
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:09 schreef Estrys het volgende:

[..]

Moet je de voorstoel eruit halen en op de achterbank gaan zitten ;)
Beenverlenging! :9
pi_152175369
Ik zit ook dicht op t stuur, niet bij nagedacht! Nou rijd ik zelden zelf maar toch
  Moderator vrijdag 1 mei 2015 @ 11:11:30 #236
5428 crew  miss_sly
pi_152175377
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:07 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

In niet zwangere toestand kun je ook veel minder schade aanrichten als er iets gebeurt, natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152175410
Ik heb nog best veel gereden na mijn UD, naar het ziekenhuis voor controles enzo.
Geen idee of dat afgeraden werd.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:13:30 #238
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152175417
Soberso zou ik niet naar Duitsland gaan, maar naar de VS ofzo. Dan krijgt je kind tenminste naast de Nederlandse nationaliteit ook nog de Amerikaanse nationaliteit, daar geldt namelijk het ius soli rechtsbeginsel (het recht van de grond). 8-)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:20:03 #239
416758 twist02
twist02
pi_152175583
Hmm, gisteren nog controle gehad (met 39+5) en de volgende afspraak gemaakt voor as. maandag (40+2). Maar heb net die afspraak van maandag moeten verzetten i.v.m. een uitvaart. En nu is er volgende week vrijdag dus pas weer plek (ben dan 40+6).

Is dat erg, dat er dan zo 'lang' tussen zit? :{

Alles gaat prima en mocht er in de tussentijd iets zijn kan ik natuurlijk altijd bellen... Maar er zit nu opeens 8 dagen tussen i.p.v. 4. Aan de andere kant, voor hetzelfde geld haal ik as. maandag niet eens, dan maakt het sowieso niet uit natuurlijk.
  Moderator vrijdag 1 mei 2015 @ 11:20:29 #240
5428 crew  miss_sly
pi_152175596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:13 schreef Mariposas het volgende:
Soberso zou ik niet naar Duitsland gaan, maar naar de VS ofzo. Dan krijgt je kind tenminste naast de Nederlandse nationaliteit ook nog de Amerikaanse nationaliteit, daar geldt namelijk het ius soli rechtsbeginsel (het recht van de grond). 8-)
Ik ging in de laatste weken liever niet eens meer naar mijn ouders in Brabant, want ik, en vooral B, wilde wel dat ze in Amsterdam geboren zou worden :')
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:22:29 #241
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152175648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:13 schreef Mariposas het volgende:
en dan moet het kind z'n hele leven belasting in NL en in de US betalen... -O-
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:23:08 #242
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152175667
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ging in de laatste weken liever niet eens meer naar mijn ouders in Brabant, want ik, en vooral B, wilde wel dat ze in Amsterdam geboren zou worden :')
Daar kan ik nog wel in komen. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

en dan moet het kind z'n hele leven belasting in NL en in de US betalen... -O-
Nee hoor, pas wanneer je er woont en/of werkt. ;)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:23:13 #243
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152175669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:20 schreef twist02 het volgende:
Hmm, gisteren nog controle gehad (met 39+5) en de volgende afspraak gemaakt voor as. maandag (40+2). Maar heb net die afspraak van maandag moeten verzetten i.v.m. een uitvaart. En nu is er volgende week vrijdag dus pas weer plek (ben dan 40+6).

Alles gaat prima en mocht er in de tussentijd iets zijn kan ik natuurlijk altijd bellen... Maar er zit nu opeens 8 dagen tussen i.p.v. 4. Aan de andere kant, voor hetzelfde geld haal ik as. maandag niet eens, dan maakt het sowieso niet uit natuurlijk.
Hier is het in principe elke week vanaf 38 weken. Dus om de 7 dagen.
Dan lijkt 8 niet heel veel meer, voor mijn gevoel gebeurd er qua controle nu toch niet zo heel veel meer.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:24:34 #244
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152175693
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:23 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Daar kan ik nog wel in komen. :P

[..]

Nee hoor, pas wanneer je er woont en/of werkt. ;)
Ik heb een aantal amerikaanse collega's die toch echt belastingen moeten betalen over hun inkomen hier!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:28:01 #245
370685 -Spring
-Spring
pi_152175765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb een aantal amerikaanse collega's die toch echt belastingen moeten betalen over hun inkomen hier!
Maar in de VS betalen ze dan toch geen inkomstenbelasting? Bovendien heeft een kind dat daar geboren wordt uit Nederlandse ouders een dubbele nationaliteit.

Toch?

Edit: oh wacht, wel dus. Ze ze werken hier en betalen twee keer belasting over hun inkomsten?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:28:32 #246
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_152175781
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:20 schreef twist02 het volgende:

Had ik ook op het einde. Al kwam mijn meisje precies op de dag dat we weer controle hadden. Maakte we nog grapjes over op de ok :P
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:29:50 #247
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152175810
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:28 schreef -Spring het volgende:

[..]

Maar in de VS betalen ze dan toch geen inkomstenbelasting? Bovendien heeft een kind dat daar geboren wordt uit Nederlandse ouders een dubbele nationaliteit.

Toch?
Ik ben er nu over aan het lezen (alles om m'n eigenlijke werk niet te hoeven doen) en zelfs als ze nog nooit in de US geweest zijn moeten ze over inkomen dat ze in een ander land verdienen (als het meer is dan 9000 USD) belasting betalen. Tenminste, dat is wat deze website me zo snel verteld.
  Moderator vrijdag 1 mei 2015 @ 11:30:00 #248
5428 crew  miss_sly
pi_152175818
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ze betalen nooit inkomstenbelasting in twee landen. Dus of ze betalen daar en niet hier, of andersom.
pi_152175831
Nou, dan ga ik gewoon naar Duitsland :)

Mijn eerste echo moest inwendig, omdat het uitwendig niet lukte. Prima hoor, ze vroeg eerst of ik dat wilde, anders kon ze het ook wel een andere keer proberen. En ik voelde er verder niets van.

Die volle blaas is wel lastig, bij de andere drie echo's die ik had gehad wist ik dat ik een volle blaas moest hebben, dus ik drinken... maar steeds was ie te leeg. Bij de 20 weken lag baby dus lekker met z'n kont helemaal naar beneden en kon ze de rug niet zien. Pas na 3 kwartier op en neer springen draaide die om... zucht. Eigenwijsje!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:33:03 #250
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152175895
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze betalen nooit inkomstenbelasting in twee landen. Dus of ze betalen daar en niet hier, of andersom.
nee. Maar als land A op bepaalde dingen geen belasting heeft, en de US wel, dan zou het kunnen dat ze daar alsnog belasting over betalen.

Gek systeem. Ik ben blij dat ik niet nog een keer in NL belastingaangifte moet doen, hier kan ik het zelfs via een sms doen!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:34:07 #251
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152175925
anyways, dit is niet heel erg relevant voor dit topic!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:37:48 #252
416758 twist02
twist02
pi_152176026
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:23 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Hier is het in principe elke week vanaf 38 weken. Dus om de 7 dagen.
Dan lijkt 8 niet heel veel meer, voor mijn gevoel gebeurd er qua controle nu toch niet zo heel veel meer.
Ja, dat is ook weer zo. Het is ook vooral het idee denk ik, dat er gevoelsmatig nu veel tussen zit. Omdat je van 'nog niet eens de UD' naar 'een week overtijd' gaat.

En zo spannend zijn de controles inderdaad niet, vooral omdat alles tot nu toe elke keer prima in orde is. Ik ga er gewoon vanuit dat de volgende controle niet meer nodig is! ;)

quote:
17s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:28 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Had ik ook op het einde. Al kwam mijn meisje precies op de dag dat we weer controle hadden. Maakte we nog grapjes over op de ok :P
Haha, dat kan natuurlijk ook nog ja! :D
pi_152176063
Ik heb zaterdag nog inwendig gehad voor de geslachtsbepaling, lag met zijn kontje naar beneden, inwendig keek ze zo in t geslacht. Prettig is anders maar heb er geen problemen mee, via het ofo zat inwendige echos gehad. Een assistent was druk bezig zoeken naar mijn eierstok, dat deed gruwelijk pijn maar voor de rest..
De enige echo die ik niet fijn vond was een stagiaire die bij de termijn echo aan t zoeken was en zowel inwendig als uitwendig geen kloppend hartje kon vinden. Ik was zo geschrokken dat ik voor de rest weinig mee had gekregen, achteraf had haar begeleider beter eerst kunnen kijken en daarna de stagiaire zelf kunnen oefenen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:41:05 #254
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152176108
Ik vond inwendig echt geen probleem. Deed ook geen pijn. Uitwendig deed meer pijn op een gegeven moment omdat de baby erg diep zat, en ze heel erg hard moest duwen. Had echt een beurs gevoel!
pi_152176122
Ik trok bij de tweede echo al bijna mijn broek uit (eerste was inwendig), terwijl het toen uitwendig kon. :')
Achja!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:43:27 #256
409579 LuDann
All the way
pi_152176159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:41 schreef silliegirl het volgende:
Ik trok bij de tweede echo al bijna mijn broek uit (eerste was inwendig), terwijl het toen uitwendig kon. :')
Achja!
Dat deed ik ook. De echoscopiste keek helemaal verschrikt en vroeg wat ik aan het doen was. :')
pi_152176192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:43 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat deed ik ook. De echoscopiste keek helemaal verschrikt en vroeg wat ik aan het doen was. :')
Haha, de mijne had het bijtijds door en zei "ooh nee die mag je aanhouden! We kijken eerst even uitwendig deze keer!" Dat maakte het wat
minder genant.

Mijn 20 weken echo is gewoon al gepland! Dat is dan weer wel netjes; de echoscopiste belde, wetende dat ik een voorkeur heb voor vrijdag, met de mededeling dat het snel volliep. Dus ze wilde me er vast bijplannen!

ik heb laten vallen dan ik amper last minute afspraken kan maken omdat ik op werkdagen dan clienten moet afzeggen. Dat is echt heel vervelend en doe ik liever niet. Toen waren ze ineens wel flexibel met vooruit plannen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:46:15 #258
409579 LuDann
All the way
pi_152176214
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:44 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Haha, de mijne had het bijtijds door en zei "ooh nee die mag je aanhouden! We kijken eerst even uitwendig deze keer!"
Wou dat die van mij ook zo gereageerd had, dan was mijn kop wat minder rood aangelopen misschien. :P Vond het wel een beetje vreemd dat ze zo reageerde, want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
pi_152176320
Ik vind inwendig ook echt geen probleem maar liever niet natuurlijk. Ik had de mazzel dat het 6+ weken al uitwendig lukte.
pi_152176552
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:50 schreef Skoap het volgende:
Ik vind inwendig ook echt geen probleem maar liever niet natuurlijk. Ik had de mazzel dat het 6+ weken al uitwendig lukte.
De gyn die mijn eerste echo deed, legde eerst uit dat ik mocht kiezen, maar dat zijn voorkeur naar inwendig ging. Hij wilde niet dat ik zou schrikken omdat uitwendig niet lukte; dan zou inwendig alsnog kunnen, maar hij wilde me de schok maar besparen.
Was het er mee eens, dan maar meteen inwendig (ik geef er na operaties/ingrepen en tig inwendige echo's toch al geen bal meer om.) De enige die er raar van opkeek was mijn vriend "huh? Gaat er dan iets naar binnen!?!" :')

Nu ik daarover nadenk mag het wel een wonder heten dat ik zo snel zwanger was.

Overigens is mijn chronische schimmelinfectie verdwenen sinds ik zwanger ben! Komt dat vaker voor? En ik slikte ook al een jaar dagelijks antibiotica ivm blaasontstekingen. Was in december nog gestopt, maar toen kwam het vol terug, dus in overleg met uroloog weer gestart. Nu ivm de baby toch weer een stoppoging en nu gaat het al 13 weken goed! O+
Ik hou van deze baby, ik word er gezonder van O+ .
pi_152177570
quote:
Fijn om van je te horen! Ik moest gisteravond nog aan je denken. Ik zou me -in eerste instantie- een beetje verneukt voelen: beetje weeën opvangen voor niets. Maar later bedacht ik me dat het ook wel fijn is dat men niet heeft ingegrepen, omdat je jongetje er nog niet klaar voor was. Naja, zo gingen mijn gedachten een beetje heen en weer ;)

---
Gefeliciteerd Nikooos met de UD! Gaan jullie nog iets speciaals doen vandaag?
pi_152177585
Zojuist mijn eerste aankoop voor ons baby mannetje gedaan O+

SPOILER
  vrijdag 1 mei 2015 @ 12:49:08 #263
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152177596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:48 schreef Limone het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Nikooos met de UD! Gaan jullie nog iets speciaals doen vandaag?
Wachten op de baby :+

Nee, ik ben gewoon aan het werk en vanavond gaan we gewoon samen rustig op de bank hangen :P
pi_152177604
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:48 schreef Estrys het volgende:

SPOILER
Like!
pi_152177645
Ik kan die baby toch geen kleertjes van zeven jaar oud aan doen he. O-)
Volgende week gaan we op vakantie naar zeeland. Ik denk dat ik een middagje in mn eentje weg sneak om te shoppen O+
pi_152177685
quote:

SPOILER
Oh die collectie is leuk van Z8! O+. Heb er ook al naar zitten loeren.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:01:14 #267
409579 LuDann
All the way
pi_152177923
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:49 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Wachten op de baby :+

Nee, ik ben gewoon aan het werk en vanavond gaan we gewoon samen rustig op de bank hangen :P
Kun je je nog een beetje concentreren?

---

Ik zou willen dat mijn baby eens ging verliggen! Mijn blaas en andere benedenregionen zijn al een week of 7 het doelwit en hoewel ik het getrap an sich erg fijn vind zou ik graag hebben dat de beurs getrapte gebieden een beetje ontzien werden. :X

Dus baby; vriendelijk verzoek om te draaien. Liefs, je moeder. O+
pi_152177985
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:01 schreef LuDann het volgende:

[..]

---

Ik zou willen dat mijn baby eens ging verliggen! Mijn blaas en andere benedenregionen zijn al een week of 7 het doelwit en hoewel ik het getrap an sich erg fijn vind zou ik graag hebben dat de beurs getrapte gebieden een beetje ontzien werden. :X

Dus baby; vriendelijk verzoek om te draaien. Liefs, je moeder. O+
Dan belanden de trappen in je maag. Ik weet niet of je dat moet prefereren. ;)
pi_152178065
quote:

SPOILER
Wat ontzettend hip :D
Hier hoef ik geen kleding te kopen... 2 koopgekke oma's en een koopgekke/knutselgekke oma-oma ben ik nu al voorzien van genoeg rompertjes.... en dat voor de eerste echo 8)7
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:07:07 #270
409579 LuDann
All the way
pi_152178079
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:04 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dan belanden de trappen in je maag. Ik weet niet of je dat moet prefereren. ;)
Misschien niet, maar het zou zo'n opluchting zijn als het daar beneden even met rust gelaten kon worden! Ik voel af en toe wel wat stompjes onder mijn ribben, maar de keiharde trappen zijn echt systematisch op mijn blaas gericht. Die heb ik ergens anders nog niet gevoeld. Maag is nog vervelender ja?
pi_152178140
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Misschien niet, maar het zou zo'n opluchting zijn als het daar beneden even met rust gelaten kon worden! Ik voel af en toe wel wat stompjes onder mijn ribben, maar de keiharde trappen zijn echt systematisch op mijn blaas gericht. Die heb ik ergens anders nog niet gevoeld. Maag is nog vervelender ja?
Blaas is ook niet prettig nee. Ik kreeg nog meer maagzuur van die kicks richting m'n maag en ribben -O-. Maar daar kun je nog wat tegen innemen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:10:43 #272
105850 Fuente
mamamuts
pi_152178194
Op de blaas, boks LuDann! Ribben is ook niet fijn hoor, maag ook niet. Maar nu zeik ik steeds half in m'n broek :')
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:14:45 #273
409579 LuDann
All the way
pi_152178319
Ja, dat ja! :D Ik heb vaker dan me lief is mijn broek of ondergoed halverwege de dag moeten verschonen. Ik probeer elk uur naar de wc te gaan om ongelukjes te voorkomen maar dit is echt niet chill zo. :')

Maagzuur heb ik nog geen last van (dat wordt een kale baby :D ), al heb ik wel Rennies in huis. Lijkt me ook vervelend, maar pff, dat even liever dan dit!
pi_152178351
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:06 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Wat ontzettend hip :D
Hier hoef ik geen kleding te kopen... 2 koopgekke oma's en een koopgekke/knutselgekke oma-oma ben ik nu al voorzien van genoeg rompertjes.... en dat voor de eerste echo 8)7
Jij bent een man toch?

Zeg dat maar eens tegen je vrouw: 'schat je hoeft geen kleertjes te kopen voor de baby' ;)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:17:02 #275
409579 LuDann
All the way
pi_152178420
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

Jij bent een man toch?

Zeg dat maar eens tegen je vrouw: 'schat je hoeft geen kleertjes te kopen voor de baby' ;)
''En het gereedmaken van de babykamer kan ook wel even wachten tot een week of 38''
pi_152178440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:14 schreef LuDann het volgende:
Ja, dat ja! :D Ik heb vaker dan me lief is mijn broek of ondergoed halverwege de dag moeten verschonen. Ik probeer elk uur naar de wc te gaan om ongelukjes te voorkomen maar dit is echt niet chill zo. :')

Maagzuur heb ik nog geen last van (dat wordt een kale baby :D ), al heb ik wel Rennies in huis. Lijkt me ook vervelend, maar pff, dat even liever dan dit!
Ja even om en om zou wel fijn zijn dan :D. Wisselend in je zij dan ook nog.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:19:31 #277
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152178499
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:01 schreef LuDann het volgende:

[..]

Geen seconde :')

Ik ben er zo eentje die zelfs op mijn leeftijd nog gespannen is als we een dagje pretpark of zoiets gaan doen. Dan is dit best lastig :D
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:21:37 #278
409579 LuDann
All the way
pi_152178562
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:19 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Geen seconde :')

Ik ben er zo eentje die zelfs op mijn leeftijd nog gespannen is als we een dagje pretpark of zoiets gaan doen. Dan is dit best lastig :D
Als ik me in jouw positie zou bevinden zou ik me ook geen minuut kunnen focussen. Als vrouw weet je tenminste wat er gaande is, jij moet afgaan op wat je vriendin je zegt. Lastig lijkt me dat ja!

Wij wachten gespannen met je mee. :Y
pi_152178628
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:15 schreef Estrys het volgende:

[..]

Jij bent een man toch?

quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

''En het gereedmaken van de babykamer kan ook wel even wachten tot een week of 38''
Beide erg goede punten :+

Gelukkig maakt ze zich nu vooral druk om de achtertuin :P Maar dat kan na vanmiddag zo omslaan naar de babykamer natuurlijk.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:28:10 #280
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152178753
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:21 schreef LuDann het volgende:

[..]

Als ik me in jouw positie zou bevinden zou ik me ook geen minuut kunnen focussen. Als vrouw weet je tenminste wat er gaande is, jij moet afgaan op wat je vriendin je zegt. Lastig lijkt me dat ja!

Wij wachten gespannen met je mee. :Y
Gelukkig geen deadlines op het moment. Ben al redelijk vrijgepland op werk.
We houden ons maar gewoon rustig :')
pi_152179099
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:28 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Gelukkig geen deadlines op het moment. Ben al redelijk vrijgepland op werk.
We houden ons maar gewoon rustig :')
Ze probeert het gewoon handig in het weekend te plannen ;)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:45:33 #282
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152179327
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:38 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ze probeert het gewoon handig in het weekend te plannen ;)
En me nu al een vrije dag door de neus te boren zeker? :{w
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:08:04 #283
416758 twist02
twist02
pi_152179947
Die vrouwen ook hč?! :{w
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:08:35 #284
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152179962
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:08 schreef twist02 het volgende:
Die vrouwen ook hč?! :{w
Zelfs voor de geboorte al irritant :+
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:24:19 #285
416758 twist02
twist02
pi_152180378
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:08 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Zelfs voor de geboorte al irritant :+
Hoppa, in een topic vol zwangere hormonale vrouwen! :o
Held! _O_

;)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:25:11 #286
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152180400
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:24 schreef twist02 het volgende:

[..]

Hoppa, in een topic vol zwangere hormonale vrouwen! :o
Held! _O_

;)
Volgens mij ga ik het wel overleven :D
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:48:34 #287
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152181018
Zo, wij hebben net een maxi cosi gescoord. Op de duitse marktplaats, een maxi cosi cabriofix voor 110 euro. Die gaat richting de Duutser's ouders. straks hebben we een logistiek probleem, de kinderwagen staat bij mijn ouders, die maxi cosi staat bij de Duutser's ouders, en wij wonen 400 km van mijn en 800 km van zijn ouders!
pi_152181658
Ach joh, die komen toch op kraamvisite? Meteen de auto vol laden dus.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:14:56 #289
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152181684
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:14 schreef ingee het volgende:
Ach joh, die komen toch op kraamvisite? Meteen de auto vol laden dus.
Ik denk dat t wel handig is de maxi-cosi te hebben voordat de baby er is ;) (voor de reis ziekenhuis-huis...)
pi_152181698
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:25 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Wel 4 jaar te laat hoor ;)

Maar welkom!! *O*
11-11-11 zijn we getrouwd ;)
Baby is met carnaval gemaakt en nu uitgerekend op 11 november.
We vinden het heel erg bijzonder.
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_152182029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:15 schreef 1stGirl het volgende:

[..]

11-11-11 zijn we getrouwd ;)
Baby is met carnaval gemaakt en nu uitgerekend op 11 november.
We vinden het heel erg bijzonder.
dat is het dan ook :D
Schudden voor gebruik
pi_152182256
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:45 schreef Nikooos het volgende:

[..]

_O-
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:37:14 #293
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152182323
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo, wij hebben net een maxi cosi gescoord. Op de duitse marktplaats, een maxi cosi cabriofix voor 110 euro. Die gaat richting de Duutser's ouders. straks hebben we een logistiek probleem, de kinderwagen staat bij mijn ouders, die maxi cosi staat bij de Duutser's ouders, en wij wonen 400 km van mijn en 800 km van zijn ouders!
Zijn ze in Duitsland zoveel duurder of is dit een hele nieuwe? :o Wij hebben 'm laatst nieuw gekocht voor 139 euro namelijk (wel model 2014). http://www.baby-dump.nl/i(...)k=43825&groep_id=116
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:39:31 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_152182388
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:45 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Daarom moest ik mijn inleiding op donderdag plannen. Op vrijdag was mijn man toch al vrij en dan had ie maandag ook nog gratis :')
disclaimer
pi_152182516
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:14 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik denk dat t wel handig is de maxi-cosi te hebben voordat de baby er is ;) (voor de reis ziekenhuis-huis...)
O ja... Nou dan moeten ze er maar bij zijn bij de bevalling :+
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:45:51 #296
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152182581
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:37 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Zijn ze in Duitsland zoveel duurder of is dit een hele nieuwe? :o Wij hebben 'm laatst nieuw gekocht voor 139 euro namelijk (wel model 2014). http://www.baby-dump.nl/i(...)k=43825&groep_id=116
Dit is ook een nieuwe, en het 2015 model!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:46:07 #297
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152182593
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:43 schreef ingee het volgende:

[..]

O ja... Nou dan moeten ze er maar bij zijn bij de bevalling :+
ammehoela! Desnoods komt hij met de post!
pi_152182874
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Daarom moest ik mijn inleiding op donderdag plannen. Op vrijdag was mijn man toch al vrij en dan had ie maandag ook nog gratis :')
Ik beval alleen op dinsdagen op de een of andere manier tot nu toe :')
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:03:03 #299
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152183102
:o www.meneerkonijn.nl

Lama's O+ O+ O+ O+

Maar die prijzen :') ;(
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:03:16 #300
409579 LuDann
All the way
pi_152183111
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ammehoela! Desnoods komt hij met de post!
Niet gezellig puffen samen met schoonmoeder?
pi_152183696
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:03 schreef LuDann het volgende:

[..]

Niet gezellig puffen samen met schoonmoeder?
De droom van iedere (zwangere) vrouw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')