Oe, die tip wil ik ook graag horen. Mijn enkels doen ook mee. Tot bloedens toe krabben werkt niet goed kan ik vertellen.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:37 schreef Limone het volgende:
Ik word trouwens gek van de jeuk... op mijn scheenbeen.Wat kan ik er tegen doen? Help!
Hoe komt oktober nu zo vol jongetjes?quote:Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef J0ycie88 het volgende:
Estrys, ook al een jongetje!!![]()
Jantina, ga jij het rijtje compleet maken?
Oh god ja. Die enkels vergat ik even..quote:Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Oe, die tip wil ik ook graag horen. Mijn enkels doen ook mee. Tot bloedens toe krabben werkt niet goed kan ik vertellen.
51%quote:Op donderdag 30 april 2015 19:41 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hoe komt oktober nu zo vol jongetjes?best bizar, hoe groot is die kans nou!
Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Even quoten voor wijzigingen!
Mag ik erin? 4 augustus, geslacht een verrassingquote:Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik neig op dit moment naar een ziekenhuis bevalling. Puur omdat ik het doodeng vind, niet weet wat mij te wachten staat en er best wel tegen op zie. Gelukkig vergoed mijn verzekering een ziekenhuisbevalling sowieso, waardoor dit ook een goede optie is.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over thuis bevallen vs. poliklinisch? (voor zover je die keuze dus hebt).
Iemand die bewust voor thuis kiest?
Ik ben me wat aan het inlezen, want het lijkt me aan de ene kant wel heel relaxed. Maar ik lees ook dat 49% van de vrouwen bij een eerste bevalling alsnog naar het ziekenhuis gaat? Vond ik dan wel weer veel.
Hormonen moet je heel serieus nemenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Vorig jaar was augustus (?) een meisjes maand. Of een andere maand. Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.
[..]
Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonen![]()
Check!quote:Op donderdag 30 april 2015 19:53 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mag ik erin? 4 augustus, geslacht een verrassing
Zijn dank is grootquote:Op donderdag 30 april 2015 19:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Hormonen moet je heel serieus nemen
Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn man is het er niet mee eens.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over thuis bevallen vs. poliklinisch? (voor zover je die keuze dus hebt).
Ik ben me wat aan het inlezen, want het lijkt me aan de ene kant wel heel relaxed. Maar ik lees ook dat 49% van de vrouwen bij een eerste bevalling alsnog naar het ziekenhuis gaat? Vond ik dan wel weer veel.
Waarom is hij het er niet mee eens dan? Lijkt me toch vooral iets waar jij je goed bij moet voelen.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:59 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn man is het er niet mee eens.
Het lijkt me erg fijn om in je eigen omgeving te blijven. Tot die 49% behoren denk ik ook de vrouwen die toch naar het ziekenhuis willen ivm pijnbestrijding. Niet alleen mensen die om medische reden naar het ziekenhuis moeten.
Ik word door iedereen echt raar aangekeken als ik zeg dat ik liever thuis zou bevallen en uiteraard kent iedereen wel iemand die het niet zou hebben gered als ze niet in het ziekenhuis waren geweest.
oh, dat had ik ook een paar weken geleden. Eerst dacht ik droge huid, maar het leek wel van binnenuit te komen. Ik heb het een paar keer met hele vette bodylotion ingevet, heel erg dik..Na een paar dagen was het voorbij..quote:Op donderdag 30 april 2015 19:37 schreef Limone het volgende:
Ik word trouwens gek van de jeuk... op mijn scheenbeen.Wat kan ik er tegen doen? Help!
Nog geen last van zwangerschapsgeheugenverlies zie ikquote:Op donderdag 30 april 2015 20:04 schreef Malteser het volgende:
Estrys: een jongen![]()
En nog een welkom voor..... Oh mijn geheugen... Saskia?
Check de editquote:Op donderdag 30 april 2015 20:05 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nog geen last van zwangerschapsgeheugenverlies zie ik
klopt. Groot deel pijnstilling en ook groot deel niet vorderende ontsluiting. Van die 49% is slechts 4% een spoedrit en ook daar binnen heb je weer spoed en spoed zeg maar. Er is echt maar een heel heel klein deel die horizontaal hun huis uit getakeld moeten worden zeg maar.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:59 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn man is het er niet mee eens.
Het lijkt me erg fijn om in je eigen omgeving te blijven. Tot die 49% behoren denk ik ook de vrouwen die toch naar het ziekenhuis willen ivm pijnbestrijding. Niet alleen mensen die om medische reden naar het ziekenhuis moeten.
Ik word door iedereen echt raar aangekeken als ik zeg dat ik liever thuis zou bevallen en uiteraard kent iedereen wel iemand die het niet zou hebben gered als ze niet in het ziekenhuis waren geweest.
Hij vindt het veel te gevaarlijk. Hij ziet een bevalling an sich geloof als een levensbedreigende situatie voor moeder en kind.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Waarom is hij het er niet mee eens dan? Lijkt me toch vooral iets waar jij je goed bij moet voelen.
Overigens komt mijn VK wel langs om te zien of ons huis thuisbevalproof is... hopelijk mag het, want we wonen op de 1e en 2e verdieping met vrij smalle trappen.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
klopt. Groot deel pijnstilling en ook groot deel niet vorderende ontsluiting. Van die 49% is slechts 4% een spoedrit en ook daar binnen heb je weer spoed en spoed zeg maar. Er is echt maar een heel heel klein deel die horizontaal hun huis uit getakeld moeten worden zeg maar.
Volgens mij is die 49% ook inclusief vrouwen die alsnog pijnbestrijding willen/nodig hebben, langdurig gebroken vliezen en nog wat redenen. Het hangt er denk ik ook van af hoe ver je van het ziekenhuis woont. Ik ben 2x prima thuis bevallen, had het voor de derde weer zo gewild, maar die kwam uiteindelijk op de OK ter wereld.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
+1. Heb ook geen keuze deze keer. Dat scheelt. Ik vind het alleen organisatorisch spannend maar dat zijn zorgen voor wat laterquote:Op donderdag 30 april 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:
Wat betreft bevallen: dat wordt sowieso ziekenhuis. Nu heb ik door omstandigheden niet echt een keuze maar ook als ik de keuze wel had, werd het ziekenhuis. Dus prima voor mij.
Dat lijkt mij ook fijn dus ik ga ook voor thuisquote:Op donderdag 30 april 2015 20:11 schreef pessie het volgende:
Waarom thuis: lekker in mijn eigen bed, onder mijn eigen douche, met mijn eigen verloskundige en mijn man en verder niemand. En na afloop wanneer je in stukjes ligt niet direct in de auto maar in je net verschoonde bedje
Ook thuis kan je pijnbestrijding krijgen (TENS). En de optie om alsnog naar het ziekenhuis te gaan staat sowieso altijd open.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:19 schreef Krisvc het volgende:
Ziekenhuis hier. Omdat ik de mogelijkheid van pijnstilling in ieder geval wil hebben. Man vond ziekenhuis sowieso de enige optie. Dus gelukkig zitten we op één lijn.
Hee, die kende ik nog niet en ik dacht dat ik me goed ingelezen had. Interessant.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:22 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ook thuis kan je pijnbestrijding krijgen (TENS). En de optie om alsnog naar het ziekenhuis te gaan staat sowieso altijd open.![]()
Opliggende aders heb ik altijd al, ook niet zwanger
Tsja, wat is mietje zijn. Bij de tandarts ga ik toch echt standaard voor een verdoving, Bij bevallen weet ik dat ik het tot een cm of 7 echt wel te doen vind, en voorbij dat punt krijg je in het ziekenhuis ook geen pijnstilling meer.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook fijn dus ik ga ook voor thuis![]()
Maar ik ben best een mietje qua pijn dus het zal me niet verbazen als ik alsnog naar het ziekenhuis wil
We zien het wel!
Estrys ook een jochie
En welkom Saskia
Thuis is de verloskundige die regelmatig luistert aan je buik met dat hartslagapparaatje (naam even kwijt). Als ze zich ook maar enigzins zorgen maakt stuurt ze je alsnog in.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als ik bevallingsverhalen lees hier, dan kom je ook wel dingen tegen als 'de hartslag dipte bij een wee', dat zien ze toch aan de ctg? Volgen ze dat soort dingen thuis dan ook?
uiteraard volgen we dat thuis ookquote:Op donderdag 30 april 2015 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als ik bevallingsverhalen lees hier, dan kom je ook wel dingen tegen als 'de hartslag dipte bij een wee', dat zien ze toch aan de ctg? Volgen ze dat soort dingen thuis dan ook?
Het is ook niet zo dat die dip nou iets is waar ik me zorgen over maak hoor. Maar dat was een voorbeeld wat ik me zo kon herinneren en ik heb nog niet zoveel ervaringquote:Op donderdag 30 april 2015 20:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
uiteraard volgen we dat thuis ookoverigens zegt een dip van de hartslag an sich echt helemaal niets. Ik heb maar een handjevol verhalen hier op fok gelezen waar ik het echt benauwd van kreeg, met alle respect verder hoor! de bevalling van le en van danic zijn daar voorbeelden van.
Wij hebben ook reanimatiespullen bij ons thuis om kind of moederte reanimeren. Verder hebben we alle instrumenten bij ons om een bevalling goed te kunnen begeleiden. Hetgeen we niet hebben is een vacuümpomp bijvoorbeeld. Maar bedenk je goed dat als ik iemand naar het ziekenhuis stuur, dan duurt het 15/20 min voor iemand ter plaatse is, maar dat is meestal ook de tijd s nachts die een gynacoloog of bijvoorbeeld een ok-team nodig heeft /hebben om in het ziekenhuis te komen (gyns slapen regelmatig nog thuis) of om paraat te staan.
Daarnaast wordt een vk opgeleid en getraind om echt in een thuissituatie te handelen, wat betekent dat ze van voor tot achter exact weet wat te doen in welke situatie. wij worden bijv. ook opgeleid in stuitbevallingen, zodat als je een onverwachte stuit thuis hebt, dat dit geen direct probleem is.
Kan je man bij je blijven?quote:Op donderdag 30 april 2015 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:
In Duitsland is het vrij ongewoon om thuis te bevallen.
En het is er gewoon om na de bevalling sowieso een aantal dagen in het ziekenhuis te blijven. Je krijgt ook niet iets van een kraamverzorgster ofzo, maar de verloskundige komt elke dag langs de eerste week ofzo. Ik weet niet of ik dat aantal dagen in het ziekenhuis blijven nu zo leuk vind...
Ja, het is natuurlijk ook afwachten of ik met de pijn kan omgaan, ik heb geen idee. Maar soms voel ik mezelf al heel zielig als ik met darmkrampen op de wc zit, dat is natuurlijk niks vergeleken met weeënquote:Op donderdag 30 april 2015 20:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Tsja, wat is mietje zijn. Bij de tandarts ga ik toch echt standaard voor een verdoving, Bij bevallen weet ik dat ik het tot een cm of 7 echt wel te doen vind, en voorbij dat punt krijg je in het ziekenhuis ook geen pijnstilling meer.
Nu ik deze keer serieus na moest denken over pijnbestrijding van mijn fysiotherapeut heb ik gezien waarom ik het echt moeilijk zou vinden, ik vind de bijwerkingen best wel fors van een epidurale ruggeprik en pethidine vond ik voor mijn dysmature rand-prematuurtje echt geen optie. Maar goed, gelukkig bestaat de ruggepriksnijden in mijn vleesch terwijl ik geen verdoving had gehad had me nou ook bepaald niets geleken
Maar het is dan ook echt wel heel erg mooi.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef Mariposas het volgende:
Mignonne, ik huur je over een paar jaar in voor een voorlichting voor mijn man.![]()
![]()
Ik vond het erg jammer dat de vk helemaal niets vertelde over thuisbevallingen, toen mijn man zei dat hij het ziekenhuis wilde en ik thuis zei. Ze had bv kunnen vragen wat hem zo eng leek aan thuis bevallen en hoe een vk bij een thuisbevalling handelt. Het ging daarna eigenlijk alleen maar over dat het ziekenhuis ook heel fijn is, vooral in dat nieuwe beval pahlęs.![]()
Oké, de statistiek-nerd in mij moet hier even op reagerenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.
Eigenlijk vind ik dit een beetje raar. Alsof een ziekenhuisbevalling per definitie te prefereren valt boven een thuisbevallingquote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef Mariposas het volgende:
Mignonne, ik huur je over een paar jaar in voor een voorlichting voor mijn man.![]()
![]()
Ik vond het erg jammer dat de vk helemaal niets vertelde over thuisbevallingen, toen mijn man zei dat hij het ziekenhuis wilde en ik thuis zei. Ze had bv kunnen vragen wat hem zo eng leek aan thuis bevallen en hoe een vk bij een thuisbevalling handelt. Het ging daarna eigenlijk alleen maar over dat het ziekenhuis ook heel fijn is, vooral in dat nieuwe beval pahlęs.![]()
Darmkrampen zijn erger in de zin dat ze er zijn en aan 1 stuk doorgaan in 1 heftigheid.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk ook afwachten of ik met de pijn kan omgaan, ik heb geen idee. Maar soms voel ik mezelf al heel zielig als ik met darmkrampen op de wc zit, dat is natuurlijk niks vergeleken met weeënMaar we zullen het zien.
Maar dan komen de prachtige, geweldige endorfines niet vrijquote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk ook afwachten of ik met de pijn kan omgaan, ik heb geen idee. Maar soms voel ik mezelf al heel zielig als ik met darmkrampen op de wc zit, dat is natuurlijk niks vergeleken met weeënMaar we zullen het zien.
Nee dat klopt, want darmkrampen hebben geen ritme, je raakt zelf ook niet in een soort trance en je krijgt er ook niets moois voor terug.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ben ik niet van plan.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef J0ycie88 het volgende:
Estrys, ook al een jongetje!!![]()
Jantina, ga jij het rijtje compleet maken?
Dat zou je wel zeggen, nu nog waar maken.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Vorig jaar was augustus (?) een meisjes maand. Of een andere maand. Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.
[..]
quote:Op donderdag 30 april 2015 20:49 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oké, de statistiek-nerd in mij moet hier even op reageren
Statisch gezien zou je dat juist niet zeggenom 100 andere redenen misschien wel, maar op statistisch vlak juist niet
De kans is zelfs groter dat ze (of welke zwangere dan ook) zwanger is van een jongetje. Er worden namelijk meer jongetjes verwekt dan meisjes, omdat jongetjes zowel voor als na de geboorte meer risico lopen (op allerlei dingen)*. 'Moeder Natuur' zorgt er dus voor dat er meer jongetjes verwekt worden, zodat de verdeling uiteindelijk 50-50 wordt.
*Verschil is overigens echt minimaal hoor (maar wel statistisch significant), dus maak je vooral niet druk als je zwanger bent van een jongetje
/nerd modus
website van ziekenhuis zegt dat vriend van 9 tot 9 daar mag zijn. Maar in individuele gevallen is een uitzondering mogelijk. Het zijn ook 1 of 2 persoons kamers...quote:Op donderdag 30 april 2015 20:45 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Kan je man bij je blijven?
Hier in NO dezelfde regeling, en die dagen in het zkh zijn me erg meegevallen (zag er ook tegenop).
Wij drie in een cocon en de eerste visite zonder de rommel ervan. Eten wordt voor je gemaakt en met een druk op de bel heb je hulp-dag en nacht.
Wat ik wel fijn vond, was om op een inloopochtend even langs te gaan om te kijken hie het er uit zag enzo. Sfeer proeven
het is net als met een dobbelsteen rollen. Als je yathzee gooit en iemand gooit 4 zessen, dan is de kans dat de volgende dobbelsteen een 6 is nog steeds 1/6e. De kansen zijn onafhankelijk van elkaar....quote:Op donderdag 30 april 2015 20:58 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]Ik heb nooit statistiek gehad haha. Maar ik bedoel meer, zoveel meisjes op zoveel jongetjes, leek mij de kans op 7 jongetjes en 0 meisjes gewoon heel erg klein
quote:Op donderdag 30 april 2015 20:58 schreef ingee het volgende:
Goed, we zijn het dus eens.
Liever bevallen dan schijten
Ik woonde op 20 min rijden van het ziekenhuis (met files gerust 45 min) en mijn vk vond het prima om thuis te bevallen.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij wonen gelukkig in de buurt van t ziekenhuis, zeker als je illegaal de busbaan pakt ipv via de normale wegen
Ik denk dat ik met een tweede wel thuis zou willen bevallen (afhankelijk van deze bevalling)
Nu denk ik echt nog, mķet ik bevallen? Kan ie er niet op een andere manier uit? Brrrr
Jawel hoor!quote:Op donderdag 30 april 2015 21:17 schreef JantinaGr het volgende:
Ik wil een thuisbevalling. Maar dat is ook mede omdat ik een ziekenhuisbevalling belachelijk duur vind. Anders zou het mij om het even zijn.
Nu las ik net trouwens ergens dat als je om een ruggenprik vraagt, je een medische indicatie krijgt en dat alles dan vergoedt zou worden vanuit de basis, maar dat is toch niet waar?
insmeren...... of in bad liggen wekenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:37 schreef Limone het volgende:
Jihaaaaaaa!quote:
Dat klinkt dan nogal krom??quote:
Ik heb bewust voor een thuisbevalling gekozen. Het zetje werd bij mij gegeven door het boek Veilig bevallen van Beatrijs Smulders, dat ik tijdens de zwangerschap las. Ook door gesprekken met Baard vond ik het steeds gekker worden dat ik als gezonde vrouw voor de geboorte van een voor zover wij wisten gezonde baby en na een zwangerschap zonder problemen, naar het ziekenhuis zou gaan. Wat ik wel mee had genomen in mijn overweging was dat het ziekenhuis vanaf hier snel en goed te bereiken is, mocht dat toch nodig zijn.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bart moet niet mutsenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:52 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonen![]()
Ja!quote:Op donderdag 30 april 2015 21:22 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dat klinkt dan nogal krom??
Als je een ruggenprik wilt (wens!) dan krijg je die 316 euro aan ziekenhuis bevalling vergoedt, maar als je wilt bevallen in het ziekenhuis, maar geen ruggenprik vraagt dan mag je 316 euro dokken?
naar mijn weten is het heel normaal dat de hartslag wat dipt bij een wee...quote:Op donderdag 30 april 2015 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
quote:Op donderdag 30 april 2015 20:58 schreef ingee het volgende:
Goed, we zijn het dus eens.
Liever bevallen dan schijten
Het is inderdaad wel normaal, vooral als je al bijna richting de persfase gaat. Een kindje met normaal gewicht kan dat ook prima aan. Waarom het bij mij een keizersnede werd is omdat ik nog niet eens ontsluitingsweeën had en M. al dipte. Hoe zou hij dan reageren op echte weeën? Het was dus een voorzorgsmaatregel. Zodra de oxytocine uitging ging het met M. dus ook weer helemaal prima. De reden waarom het dan tot "spoedkeizersnede" geclassificeerd wordt heeft ermee te maken dat ze willen (protocol) dat een kindje na dippen binnen een bepaalde tijd geboren wordt.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:27 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
naar mijn weten is het heel normaal dat de hartslag wat dipt bij een wee...
Het moet alleen niet onder een gekke grens komen.. maar ze kunnen je thuis ook goed monitoren hoor..
Ja, maar die reden hoeft niet perse puur medisch te zijn op het moment dat je de keuze voor pijnbestrijding maakt toch? Naar mijn idee is een ruggenprik nog steeds in de meeste gevallen een keuze en staat dit dan los van noodzaak.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja!
Maar bedenk wel dat pijnbestrijding een medisch verhaal wordt met een reden.
De meeste zwangeren verzekeren zich bij voor een poliklinische bevalling. En over het algemeen ben je dan ook verzekerd voor de eigen bijdrage van de kraamzorg waardoor het heel snel uit kan (mijn aanvullende verzekering kost 10¤ per maand en daarvoor kreeg ik volledige vergoeding voor de kraamzorg, ik heb 59 uur gehad, en de lactatiekundige vergoed).
Wat ik wel eens vernomen heb is het door wee opwekkers wel eens anders kan zijn.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:31 schreef pessie het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel normaal, vooral als je al bijna richting de persfase gaat. Een kindje met normaal gewicht kan dat ook prima aan. Waarom het bij mij een keizersnede werd is omdat ik nog niet eens ontsluitingsweeën had en M. al dipte. Hoe zou hij dan reageren op echte weeën? Het was dus een voorzorgsmaatregel. Zodra de oxytocine uitging ging het met M. dus ook weer helemaal prima. De reden waarom het dan tot "spoedkeizersnede" geclassificeerd wordt heeft ermee te maken dat ze willen (protocol) dat een kindje na dippen binnen een bepaalde tijd geboren wordt.
Een baby is idd leuker dan een drolquote:Op donderdag 30 april 2015 21:02 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar wel bedankt voor de antwoorden dames! Dit geeft mij moed!
En ja een baby is wel een leuker resultaat natuurlijk
Ze zeiden bij mij inderdaad dat ze graag wilden dat mijn baby binnen hun dienst geboren werd. Maar ja, toen kwam er een ernstig spoedgeval op een andere kamer en begonnen ze pas om 12 uur, waarna ik de mededeling kreeg dat ze hoopten dat de baby die avond nog geboren zou wordenquote:Op donderdag 30 april 2015 21:38 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat ik wel eens vernomen heb is het door wee opwekkers wel eens anders kan zijn.
Als het geheel "vanzelf gaat" onsluiting, weeën ed dat moeder en kindje het ook beter verwerken.
Mja dat is van horen zeggen/schrijven en niet uit eerste hand natuurlijk![]()
Het is ook "normaal" begreep ik dat als je al een poos onderweg bent, dat je lichaam een soort rust in kan bouwen. De weeën nemen even af en je kunt rustiger liggen of op adem en kracht komen en dan weer aanzwellen voor het laatste stuk ontsluiting en pers weeën.
Kan ook aan je houding liggen.. bv op je rug kan je andere weeën of je weeën afnemen dan bijvoorbeeld als je op de wc/baarkruk/hurken zit. Omdat de druk anders is....
maar dat is natuurlijk niet bij iedereen of in iedere bevalling het geval![]()
Ik vind het zo ruk dat ze zo pushen in het ziekenhuis om het kindje binnen een bepaald aantal uur te halen of druk er achter zetten NU MOET je echt.. terwijl dat soms alleen te maken heeft met hun aflopende dienst of iets dergelijks...
In principe heb je gelijk hoor, maar ik denk (hoop?) niet dat vrouwen zo makkelijk over een ruggenprik denken. Daarmee bedoel ik niet dat voor een ruggenprik kiezen de 'easy way out' is(!), maar ik denk niet dat financiën vaak de reden zijn om ervoor te kiezen.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:36 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, maar die reden hoeft niet perse puur medisch te zijn op het moment dat je de keuze voor pijnbestrijding maakt toch? Naar mijn idee is een ruggenprik nog steeds in de meeste gevallen een keuze en staat dit dan los van noodzaak.
Daarom vind ik het zo gek dat je blijkbaar bij het maken van die keuze opeens die eigen bijdrage niet meer hoeft te betalen. Klinkt als een soort maas in de wet. En daarom kiezen vrouwen wellicht toch ook sneller voor een ruggenprik, immers is dan je bevalling gratis. Of mis ik toch iets?
maar baby's kan je niet in lettervormen eruit poepenquote:Op donderdag 30 april 2015 21:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een baby is idd leuker dan een drol.
Nou ja, het ligt iets genuanceerder, in die zin dat het mij niet heel erg uitmaakt waar ik beval (thuis bevallen zou ik organisatorisch nu wat handiger vinden) en mijn man het wel een fijner en veiliger idee vindt als iedereen in de buurt is als er iets mis zou gaan. Dus vandaar ziekenhuis.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nou, ik weet niet of ik vind dat mijn vriend net zoveel inspraak heeft. Uiteraard wel inspraak en als hij het echt heel erg onprettig zou vinden is dat wel een factor, maar ik geloof dat ik mijn eigen gevoel hierbij wel iets belangrijker vind uiteindelijk..
Dat vind ik echt jammer voor je, dat ze dat gewoon zeggen... "je hebt tijdsdruk bij deze.... want ik moet naar huisquote:Op donderdag 30 april 2015 21:44 schreef pessie het volgende:
[..]
Ze zeiden bij mij inderdaad dat ze graag wilden dat mijn baby binnen hun dienst geboren werd. Maar ja, toen kwam er een ernstig spoedgeval op een andere kamer en begonnen ze pas om 12 uur, waarna ik de mededeling kreeg dat ze hoopten dat de baby die avond nog geboren zou wordengelukkig was hij er na een uur al
![]()
(Disclaimer: ik had echt geen zin in bevallen in het ziekenhuis, in een ziekenhuis verloskamer, echt die keizersnede vond ik wat dat betreft zo gek nog niet).
Combinatietest moet je in bijna alle gevallen zelf betalen sinds 1 jan dit jaarquote:Op donderdag 30 april 2015 21:46 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nou ja, het ligt iets genuanceerder, in die zin dat het mij niet heel erg uitmaakt waar ik beval (thuis bevallen zou ik organisatorisch nu wat handiger vinden) en mijn man het wel een fijner en veiliger idee vindt als iedereen in de buurt is als er iets mis zou gaan. Dus vandaar ziekenhuis.
Ik ga me overigens idd bijverzekeren tzt voor een ziekenhuisbevalling en kraamzorg.
Combinatietest heb ik wel zelf betaald.
Sowieso niet nee, ik denk dat 99% van de bevallende vrouwen een aanvullende verzekering heeft waardoor de poliklinische bevalling is gedekt.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:44 schreef twist02 het volgende:
[..]
In principe heb je gelijk hoor, maar ik denk (hoop?) niet dat vrouwen zo makkelijk over een ruggenprik denken. Daarmee bedoel ik niet dat voor een ruggenprik kiezen de 'easy way out' is(!), maar ik denk niet dat financiën vaak de reden zijn om ervoor te kiezen.
Met dank aan dit forum wist ik dat dus al.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:46 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dat vind ik echt jammer voor je, dat ze dat gewoon zeggen... "je hebt tijdsdruk bij deze.... want ik moet naar huis"
Dan behoor ik tot die 1%quote:Op donderdag 30 april 2015 21:51 schreef pessie het volgende:
[..]
Sowieso niet nee, ik denk dat 99% van de bevallende vrouwen een aanvullende verzekering heeft waardoor de poliklinische bevalling is gedekt.
[..]
kon je ook niet bijverzekeren? Of was dat ook niet interessant?quote:Op donderdag 30 april 2015 21:56 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dan behoor ik tot die 1%![]()
Ik testte positief in februari, dus overstappen was ook geen optie meer.
Ik had van tevoren wel de boel uitgezocht hoor, maar ik zit bij een vd goedkoopste zorgverzekeraars en als je die basispremie vergelijkt met een zorgverzekeraar die een interessante aanvullende verzekering heeft dan haal je het geld er niet uit.
Misschien was voor haar die ervaring dat wel... dat kan ookquote:Op donderdag 30 april 2015 21:56 schreef laziness het volgende:
Zo'n hel is bevallen in een verloskamer anders niet hoor
Al lieten ze me in de lobby bevallen, ik zou het niet eens door gehad hebbenquote:Op donderdag 30 april 2015 21:56 schreef laziness het volgende:
Zo'n hel is bevallen in een verloskamer anders niet hoor
Dit vond ik echt een vreselijk boek! Het was me aangeraden door de VK omdat ik zei dat ik de bevalling eng vond. Toen bleek het HELE boek te gaan over hoeveel pijn het deed, hoe vreselijk het allemaal was en wat er mis kon gaan. Voordat ik het las dacht ik 'het is wel eng, maar hoe erg kan het nou echt zijn.' Daarna heb ik een week lang gedacht 'ik ga dood!!!'quote:Op donderdag 30 april 2015 21:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb bewust voor een thuisbevalling gekozen. Het zetje werd bij mij gegeven door het boek Veilig bevallen van Beatrijs Smulders, dat ik tijdens de zwangerschap las.
Nu moet ik zeggen dat ik mij nog niet heb verdiept in een aanvullend pakket ergens los afsluiten.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:57 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
kon je ook niet bijverzekeren? Of was dat ook niet interessant?
Haha, dat heb ik er dus helemaal niet uitgehaald.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:01 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dit vond ik echt een vreselijk boek! Het was me aangeraden door de VK omdat ik zei dat ik de bevalling eng vond. Toen bleek het HELE boek te gaan over hoeveel pijn het deed, hoe vreselijk het allemaal was en wat er mis kon gaan. Voordat ik het las dacht ik 'het is wel eng, maar hoe erg kan het nou echt zijn.' Daarna heb ik een week lang gedacht 'ik ga dood!!!'
Wat een naar boek![]()
Wat ze zei over thuis bevallen was wel nuttig, vandaar dat ik het thuis wil proberen.
oh!!quote:Op donderdag 30 april 2015 22:01 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dit vond ik echt een vreselijk boek! Het was me aangeraden door de VK omdat ik zei dat ik de bevalling eng vond. Toen bleek het HELE boek te gaan over hoeveel pijn het deed, hoe vreselijk het allemaal was en wat er mis kon gaan. Voordat ik het las dacht ik 'het is wel eng, maar hoe erg kan het nou echt zijn.' Daarna heb ik een week lang gedacht 'ik ga dood!!!'
Wat een naar boek![]()
Wat ze zei over thuis bevallen was wel nuttig, vandaar dat ik het thuis wil proberen.
Ik ben zo iemand die waarschijnlijk de baby eruit niest.quote:
Mag je ook als je in het ziekenhuis bent zeggen: he mensen, ik heb me bedacht, dit vind ik niks. Ik ga naar huisquote:Op donderdag 30 april 2015 22:29 schreef mignonne het volgende:
overigens is in het ziekenhuis bevallen helemaal niet slecht he, je moet gewoon bevallen waar je je op je gemak voelt en het beste ontspant. Je mag ook altijd op het moment van bevallen nog wijzigen van gedachte. Toch thuis of toch ziekenhuis, geen probleem.
Na het lezen van het boek wilde ik in het ziekenhuis bevallen, met epiduraal.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:01 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Wat een naar boek![]()
nee dat doet niemandquote:Op donderdag 30 april 2015 22:32 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mag je ook als je in het ziekenhuis bent zeggen: he mensen, ik heb me bedacht, dit vind ik niks. Ik ga naar huis? Dat doet dan weer niemand of wel?
Betaal je dat per uur?quote:Op donderdag 30 april 2015 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
nee dat doet niemandwel opvallend veel mensen die bij 9 cm roepen dat ze dr mee ophouden
![]()
in theorie mag het en als de cm's het toelaten kan het. Maar je krijgt wel een rekening voor huur van de verloskamer.
Ik vind ook dat je zelf de regie moet kunnen houdenquote:Op donderdag 30 april 2015 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
nee dat doet niemandwel opvallend veel mensen die bij 9 cm roepen dat ze dr mee ophouden
![]()
in theorie mag het en als de cm's het toelaten kan het. Maar je krijgt wel een rekening voor huur van de verloskamer.
Ik betwijfel dat ze dat hier gaan regelen, zo veel service kennen ze hier niet.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:33 schreef mignonne het volgende:
oh en sillie... in principe bel je altijd t ziekenhuis zodra jij denkt dat het begonnen is. Als je zelf denkt dat je het ziekenhuis niet meer redt dan kan het zo zijn dat het ziekenhuis een verloskundige in de buurt belt om ff langs te komen.
De meest ongunstige plek om een kind te krijgen is namelijk in een auto of in de achterkant van een ambulance. Veel liever warm en droog thuis dan koud en tochtig enzo in de auto.
in den haag wel! op vrijdag na de overdracht van 5 uur. Moeten de co's altijd regelen. Bier en chips woehoe! Dus als hij nou ergens een witte jas hosselt en oefent op zn ernstige blik dan kan ie zo aanschuivenquote:Op donderdag 30 april 2015 22:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
Man vraagt of ze ook happy hour hebben
Ik ben bang dat hij flauwvalt als hij een witte jas zietquote:Op donderdag 30 april 2015 22:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
in den haag wel! op vrijdag na de overdracht van 5 uur. Moeten de co's altijd regelen. Bier en chips woehoe! Dus als hij nou ergens een witte jas hosselt en oefent op zn ernstige blik dan kan ie zo aanschuiven
want je huisarts is verloskundig actief en begeleidt ook thuisbevallingen? kan hoor! die zijn er.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat ze dat hier gaan regelen, zo veel service kennen ze hier niet.
Maar maakt ook niet uit; als het er op aan zou komen doe ik wel een beroep op mijn huisarts ofzo.
hahahahaha xD ja nee dan houdt het een beetje opquote:Op donderdag 30 april 2015 22:43 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik ben bang dat hij flauwvalt als hij een witte jas ziet
Check. Fuck it, ik ga slapenquote:Op donderdag 30 april 2015 22:34 schreef mignonne het volgende:
nee dat doet niemand wel opvallend veel mensen die bij 9 cm roepen dat ze dr mee ophouden
Thuis dan maar he.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahahaha xD ja nee dan houdt het een beetje op
haha echt hčquote:
Ja dan moet ie het bier maar koud zetten in zn eigen koelkastquote:
Ja en jaquote:Op donderdag 30 april 2015 22:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
want je huisarts is verloskundig actief en begeleidt ook thuisbevallingen? kan hoor! die zijn er.
Maar als dat niet zo is dan zou ik eerder de dichtsbijzijnde verloskundige bellen dan de huisarts.
Ah ok! Ja er zijn er wel een aantal, stuk of 20 dacht ik? Dus vandaar, zou goed kunnen. In dat geval kun je natuurlijk prima je huisarts bellen, zeker als ie het zelf al aangegeven heeftquote:Op donderdag 30 april 2015 22:58 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja en ja![]()
Hij gaat wel samen met een verloskundige, maar gaf aan dat ik, als ik zou bellen omdat ik het ziekenhuis niet red, hij zou zorgen dat er een verloskundige mee komt. Maar die moet van verder weg komen dan de huisarts, dus hij komt dan eerst zelf.
Je was bij de Pfaffs?quote:Op donderdag 30 april 2015 22:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dan moet ie het bier maar koud zetten in zn eigen koelkast![]()
kreeg laatst ergens na een bevalling champagne aangebodenheel lief, maar heb het toch maar niet genomen. Zo lullig voor de volgende die belt die nacht
nee niet eens!quote:Op donderdag 30 april 2015 23:04 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je was bij de Pfaffs?![]()
Nee joh, beschuitje is prima
Jawel, dat vertelde de gyn mij nog toen ik zei dat ik het oneerlijk vond dat mensen die minder te besteden hebben dus minder makkelijk voor een ziekenhuisbevalling kunnen kiezen.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:17 schreef JantinaGr het volgende:
Nu las ik net trouwens ergens dat als je om een ruggenprik vraagt, je een medische indicatie krijgt en dat alles dan vergoedt zou worden vanuit de basis, maar dat is toch niet waar?
Ik weet dat bij een aantal zorgverzekeraars een zwangerschap een reden is om wel gedurende het jaar je verzekering nog uit te mogen breiden. Misschien de moeite waard om even na te vragen of dit bij jouw verzekeraar ook geldt.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:56 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dan behoor ik tot die 1%![]()
Ik testte positief in februari, dus overstappen was ook geen optie meer.
Ik had van tevoren wel de boel uitgezocht hoor, maar ik zit bij een vd goedkoopste zorgverzekeraars en als je die basispremie vergelijkt met een zorgverzekeraar die een interessante aanvullende verzekering heeft dan haal je het geld er niet uit.
Ik vind jou ook altijd heel stoer!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 00:16 schreef Sara82 het volgende:
Wow, zowel Pinquit als Estrys een jochie! Hoe gaaf is dat...! Oktober is piemeltjesmaand! Bij mij lag het geslacht natuurlijk allang vast. De Chinese geboortekalender is daar heel duidelijk in. Bevruchting in januari op 32 jarige leeftijd kan maar 1 uitkomst geven, kijk maar:![]()
http://www.babytjes.nl/chinesegeboortekalender.html
En ik ga dus echt heus wel in het ziekenhuis bevallen. Hoewel ik het natuurlijk eerst zonder ga proberen, gaat er bij mij namelijk echt wel een prik mijn rug in als ik er na uren gillen klaar mee ben. (heb een onwijs romantische kijk op bevallen, merk ik) Bovendien denk ik niet dat ik het erg relaxed vind om in een gehorige kleine flat te bevallen. Je kunt het al horen als mijn bovenburen een goede scheet laten, zeg maar... En ik denk dat mijn katten dan ook urenlang in paniek zijn, die arme beesten die hangen ondersteboven aan het plafond als ik een keertje schreeuw tijdens een WKwedstrijd ofzo.
![]()
En mochten we toevallig al in ons nieuwe huis zitten, ga ik natuurlijk niet mijn versgeverfde muren onderspetteren.![]()
En behalve dat, ben ik gewoon te mieterig om het de eerste keer thuis te doen. Maar dat is geheim, dus niet verder vertellen jongens, ben namelijk Heel Stoer verder.
Is dat hetzelfde als een kraamhotel?quote:Op donderdag 30 april 2015 23:06 schreef Skoap het volgende:
over dat thuis/ziekenhuis bevallen.
Ik kies voor het ziekenhuis, maar ik krijg dan een eigen kamer, met evt slaapplek voor mijn man.
Alleen mijn man en VK zijn er bij en pas als er een reden is om aan te nemen dat er "iets" medisch aan de hand is of dat ik pijnbestrijding wil word ik overgedragen aan het ziekenhuis. Het is dus bijna net als thuis bevallen, met als voordeel dat je niet meer in de auto hoeft mocht het wel medisch worden.
Nadeel is inderdaad wel dat je daarna wel in de auto moet terug naar huisMisschien kan ik dit keer beter de bus nemen en blijven staan
![]()
Ik zou niet gaan fietsenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 06:54 schreef Daui het volgende:
Hier is het ziekenhuis op 11 minuten fietsen. Ook al ben ik eerder bang dat het gebeurt op werk. Dat je je werk aan het overdragen bent en er opeens een plens water onder je bureau ligt en je collega's je moeten helpen bevallen
Oh dat klinkt fijn. Ik hoop dat ik ook zoiets kan krijgen en niet met 3 anderen de kamer hoef te delen. En vooral dat je vriend kan blijven en niet op de grond hoeft te slapenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 06:54 schreef LuDann het volgende:
Ik krijg in het ziekenhuis trouwens ook een eigen kamer en mijn vriend mag (iig de eerste nacht) overnachten. Voor zover ik weet is dat geen geboortehotel of iets dergelijks, aangezien ik onder begeleiding van de gyn ga werpen.
Je moet je niet druk gaan maken over iets waar je geen invloed op hebt. Wie weet gaat het in een vloek en een zucht, of niet. Het resultaat is een mooi kindje. (Of een lief kindquote:Op vrijdag 1 mei 2015 07:53 schreef Kuukske het volgende:
Van al die reacties over bevallen zit ik wel heel ver met m'n hoofd in het zand ineens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yesssssss... Dankuwel Mevrouw! Bij jullie thuis alles al onder controle?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 06:55 schreef MevrouwCactus het volgende:
Nikoos, jij en je vriendin hebben de mijlpaal der mijlpalen bereikt! Gefeliciteerd!
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:21 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Yesssssss... Dankuwel Mevrouw!40 weken
Iemand van mijn pufclupje was op de fiets naar de vk gegaan om gestript te worden (alleen). Op de terugweg kwam ze er achter dat dat niet zo slim was. Anderhalf uur later had ze een kind.quote:
Dat klinkt als iets dat mij ook nog wel zou kunnen overkomenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:31 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Iemand van mijn pufclupje was op de fiets naar de vk gegaan om gestript te worden (alleen). Op de terugweg kwam ze er achter dat dat niet zo slim was. Anderhalf uur later had ze een kind.
Thuisbevalling, ik gok dat ze haar fiets ergens in de struiken heeft gemikt.
dingetje van hier had dat ook gedaan. Althans niet precies dat maar goed. Seilram, die is achterop de fiets naar het ziekenhuis gegaan met haar weeënquote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:31 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Iemand van mijn pufclupje was op de fiets naar de vk gegaan om gestript te worden (alleen). Op de terugweg kwam ze er achter dat dat niet zo slim was. Anderhalf uur later had ze een kind.
Thuisbevalling, ik gok dat ze haar fiets ergens in de struiken heeft gemikt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
dingetje van hier had dat ook gedaan. Althans niet precies dat maar goed. Seilram, die is achterop de fiets naar het ziekenhuis gegaan met haar weeën
Ja nouja.. de eerste keer ging niet zo vlot dusjaquote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:18 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je moet je niet druk gaan maken over iets waar je geen invloed op hebt. Wie weet gaat het in een vloek en een zucht, of niet. Het resultaat is een mooi kindje. (Of een lief kind) focus je daar op.
Anders bel je een taxi.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:59 schreef Selvaria het volgende:
Nikooos 40 weken mijlpaal!![]()
![]()
![]()
FF veel plezier op vakantie!
Hipelijk heeft klumsy haar baby al.![]()
Ik ga nog regelmatig op fiets naar de stad, van daaruit is het twee minuten verder naar het ziekenhuis, dat red ik wel tussen de weeën door toch?
Fijne vakantie!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:40 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat klinkt als iets dat mij ook nog wel zou kunnen overkomenmental note gemaakt!
En ik ga jullie een weekje verlaten! Laatste vakantie met z'n tweeën (of eigenlijk 18en, aangezien mijn hele familie mee gaat, maar daar hoeven wij niet voor te zorgen)!
Nikooos, twist, melliemuis en Klumsy veel succes de komende week! Ik verwacht minimaal 1 verse baby van jullie als ik terug ben!
Hoop dat je pijnvrij blijft en snel lekker naar huis magquote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:00 schreef klumsy het volgende:
Zo, medicatie is uitgezet, nu hopen dat ik pijnvrij blijf en vanmiddag naar huis mag
Lig nu aan de Ctg, ook even afwachten wat daar uit komt, want hartslag van Frits blijft aan de lage kant... Wel opvallend dat dat is sinds die medicijnen en ze me niet wist te vertellen of dat de oorzaak was ( ging ze wel zo bij de arts navragen ) waar hij voor de echte pijn rond de 135-145 zat ( met die koliekaanvallen rond de 190-210 ) zit hij nu rond de 110-120
Ligt ie niet gewoon te tukken na alle beweging/weeen?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:00 schreef klumsy het volgende:
Zo, medicatie is uitgezet, nu hopen dat ik pijnvrij blijf en vanmiddag naar huis mag
Lig nu aan de Ctg, ook even afwachten wat daar uit komt, want hartslag van Frits blijft aan de lage kant... Wel opvallend dat dat is sinds die medicijnen en ze me niet wist te vertellen of dat de oorzaak was ( ging ze wel zo bij de arts navragen ) waar hij voor de echte pijn rond de 135-145 zat ( met die koliekaanvallen rond de 190-210 ) zit hij nu rond de 110-120
Hopelijk gaat het goed en mag je gewoon lekker naar huis! Succes!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:00 schreef klumsy het volgende:
Wat gaan ze doen als hij zo blijft?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:12 schreef klumsy het volgende:
Hmm net een harde buik... En hartslag Frits naar 98.... Zal het zo wel horen, ze komen over 10 minuten weer even kijken zeiden ze
Ik vind dat ik nu wel in de OP wil, met 12 weken.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wel 4 jaar te laat hoorquote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:23 schreef 1stGirl het volgende:
[..]
Ik vind dat ik nu wel in de OP wil, met 12 weken.
Uitgerekende datum is bijgesteld naar 11 november bij de termijnecho... onze trouwdag!! Wij moesten zo hard lachen. Het is echt een carnavalsbaby :p
Oh ik voelde er juist nauwelijks iets van... dat kan dus echt heel erg verschillenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:36 schreef Estrys het volgende:
Strippen. Daar ben ik wel bang van. Dat deed meer pijn dan de bevalling.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:21 schreef mignonne het volgende:
hahahaha op facebook![]()
een briefje van groep 6/7/8 aan de juf die met zwangerschapsverlof gaat![]()
heerlijk!
[ afbeelding ]
Ja en ik had gehoord van de meeste dat ze er niet veel van voelde. Daar had ik me een beetje op ingesteld denk ik.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh ik voelde er juist nauwelijks iets van... dat kan dus echt heel erg verschillenvoor iedereen die er tegenop ziet (ook eens een keer géén gruwelverhaal van een reeds bevallen dame).
nu heb ik sowieso niet zoveel gruwelverhalen want t werd een keizersnede en dat viel me 100% mee qua herstel dus ach
welkomquote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:23 schreef 1stGirl het volgende:
[..]
Ik vind dat ik nu wel in de OP wil, met 12 weken.
Uitgerekende datum is bijgesteld naar 11 november bij de termijnecho... onze trouwdag!! Wij moesten zo hard lachen. Het is echt een carnavalsbaby :p
Die vent van jou...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja en ik had gehoord van de meeste dat ze er niet veel van voelde. Daar had ik me een beetje op ingesteld denk ik.
Ik was ook alleen gegaan trouwens, mijn man wilde wel mee toen hij hoorde dat 'de Verloskundige ging strippen'
Ik sla nog even een tijdje overquote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:33 schreef Mariposas het volgende:
Het is trouwens 1 mei vandaag, labor day! Deze dag roept gewoon om een bevalling! Wie oh wie?
Ik stem wel voorquote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:33 schreef Mariposas het volgende:
Het is trouwens 1 mei vandaag, labor day! Deze dag roept gewoon om een bevalling! Wie oh wie?
Klinkt een beetje als hartkloppingen? Dat heb ik ook wel, maar duurt dan maar een paar seconden. Geen idee of dat ook langer kan duren.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:37 schreef Malteser het volgende:
Heb sinds gisteravond een nogal 'bonkende' hartslag. Ook wat sneller dan normaal en heel duidelijk aanwezig dus. Het voelt niet fijn. Iemand een idee hoe ik daar weer vanaf kom?
Ik denk dat mijn pijngrens best hoog ligt maar ik zat tegen het plafond. Echt. volgende ochtend wel een baby, dat dan weer welquote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die vent van jou...hahaha
Ik weet niet hoe strippen voeltik heb me nooit laten strippen tot dusver. Ik weet wel dat het echt heel erg uiteen loopt inderdaad. Van "oh ben je al klaar?" tot mensen die bijna van de bank afvliegen zeg maar. Gemiddeld genomen omschrijven we het meestal gevoelig en ongemakkelijk.
hoe gaat het met je meiden eigk?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:52 schreef Fuente het volgende:
Ik heb ook heel erg veel zin in de bevalling straksThuis of ziekenhuis, dat ligt aan hoe snel het gaat. De bedoeling is ziekenhuis ivm medische indicatie.
Maar ik kijk echt uit naar het moment dat ze net geboren is, dat eerste uurtje vond ik het meest geweldige ooit.
Strippen hebben ze bij Merel gedaan. Het deed onwijs pijn en hielp geen zak, anderhalve week later werd ik ingeleid. Zou ik niet snel weer doen.
Zover ik weet blijf je daarna daar nog een paar dagen als je bevallen bent. Hier niet.quote:
Ik heb ook een duidelijk aanwezige, snelle hartslag. De reden is (nog) niet duidelijk, maar het is er altijd. Geen idee hoe je eraf komt helaas!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:37 schreef Malteser het volgende:
Heb sinds gisteravond een nogal 'bonkende' hartslag. Ook wat sneller dan normaal en heel duidelijk aanwezig dus. Het voelt niet fijn. Iemand een idee hoe ik daar weer vanaf kom?
ZOMG, dat had ik me helemaal niet gerealiseerd!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Weekwissel voor LuDannLuDann dat is gewoon een half jaar!
Hier vandaag vijftien weken
Met 29 weken zou ik nog gewoon gaan. Zelfs met mijn verhoogde kans op een vroeggeboorte (vanaf 35 weken kan ik mijn baby verwachten). Duitsland is niet het einde van de wereld en de kans is niet zo groot dat het misgaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:35 schreef SaskiaR het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)aakt-extra-stop.html
Dat wil je dus niet....
Ik vraag me zelf nog wel af of ik over een paar weken voor mijn werk een paar dagen naar het buitenland zal gaan. Het gaat om Bochum, Duitsland, dus ik zal dan in mijn eentje met de trein daarheen moeten. Ik ben dan 29 weken, dus nog niet op het punt van bevallen. Ik voel me nu ook prima, nergens last van. Maar stel dat er wat mis gaat en ik lig daar in een Duits ziekenhuis...
Hebben jullie een mening hierover?
Ik kijk ook echt niet op tegen de bevalling, het lijkt me juist geweldig om mee te maken. Over pijn en uitscheuren debk ik niet. Niet dat ik het niet verwacht, maar het voelt nogal nutteloos om me daar druk over te maken. Ik ga er van uit dat alles gewoon goed verloopt. Ik zie het allemaal wel, ik kan me er nu toch geen voorstelling van maken. Maar ik weet gewoon dat ik dit kan, ik ben zo blij dat ik mag bevallen en niet mijn man!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:37 schreef mignonne het volgende:
oh en rampbevallingen... ik kijk er juist nu al naar uit om straks weer te mogen. Ik vond het heerlijk, fijne pijn is het niet, maar oh die gedachte dat je kindje eraan komt en die eerste kennismakingen enz enz. Het is zo'n ontzettend bijzonder moment
Gaat goed! Ze worden zo grootquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En met die van jou?
Ik vlieg met 23 weken nog naar Egypte voor twee weken vakantie. Ik heb er niet eens over nagedacht dat ik daar een arts nodig kan hebben eigenlijk. Ga ik ook niet van uit, ik zie de gynaecoloog voordien nog een aantal keer en ga in overleg wel of niet. Reden voor mijn medische indicatie is mijn astma en dat is juist vele malen rustiger in droge landen als egypte. Lijkt me dus alleen maar fijn om nog even bij te tanken daar.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:35 schreef SaskiaR het volgende:
Dat wil je dus niet....
Ik vraag me zelf nog wel af of ik over een paar weken voor mijn werk een paar dagen naar het buitenland zal gaan. Het gaat om Bochum, Duitsland, dus ik zal dan in mijn eentje met de trein daarheen moeten. Ik ben dan 29 weken, dus nog niet op het punt van bevallen. Ik voel me nu ook prima, nergens last van. Maar stel dat er wat mis gaat en ik lig daar in een Duits ziekenhuis...
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:45 schreef Fuente het volgende:
[..]
Gaat goed! Ze worden zo grootSara wordt gewoon alweer 10 in augustus. Ze vinden het geweldig dat er een baby bij komt
Oooh, wat heb jij mooie kindjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En met die van jou?![]()
Bochum is bijna Nederland tochquote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:35 schreef SaskiaR het volgende:
Dat wil je dus niet....
Veeeeel drinken (volle blaas), dan kan het wellicht gewoon van buiten.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:49 schreef tharealmb het volgende:
Vandaag hebben L en ik de eerste echo. God wat is dat toch stiekem best wel spannend. Vanmiddag zijn we aan de beurt....
Wat ik alleen niet snap... bij de intake is ons niet verteld of het een inwendige of uitwendige echo is... Lijkt me toch wel handig om te weten vooraf, zeker als vrouw![]()
L moet maar even bellen, maar wel apart dat ze dat niet gemeld hadden. Zelf wist ik niet eens dat het inwendig konik heb nog wat in te lezen merk ik wel.
Bij onze praktijk doen ze onder de tien weken altijd inwendig.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:51 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Veeeeel drinken (volle blaas), dan kan het wellicht gewoon van buiten.
Woensdag weer een afspraak met VK waarbij gestript wordt. Dan de maandag erop gaan we een afspraak maken voor de gyn voor inleiden.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:52 schreef klumsy het volgende:
OW en natuurlijk een extravoor nikoos!
Gaan jullie komende week nog plannen maken om eventueel te gaan inleiden?
Dan zou ik dus voor die tijd geen echo laten maken bij jullie.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:53 schreef Estrys het volgende:
[..]
Bij onze praktijk doen ze onder de tien weken altijd inwendig.
in een duits ziekenhuis kunnen ze ook goed voor je zorgen!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:35 schreef SaskiaR het volgende:
Dat wil je dus niet....
Dat weten ze zelf ook niet altijd. Mijn ervaring is dat ze uitwendig proberen en als dat nog niet lukt ivm de termijn dan proberen ze het inwendig.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:49 schreef tharealmb het volgende:
Vandaag hebben L en ik de eerste echo. God wat is dat toch stiekem best wel spannend. Vanmiddag zijn we aan de beurt....
Wat ik alleen niet snap... bij de intake is ons niet verteld of het een inwendige of uitwendige echo is... Lijkt me toch wel handig om te weten vooraf, zeker als vrouw![]()
L moet maar even bellen, maar wel apart dat ze dat niet gemeld hadden. Zelf wist ik niet eens dat het inwendig konik heb nog wat in te lezen merk ik wel.
Als je in de grensstreek woont, heb je kans dat je bij spoed naar een Duits ziekenhuis wordt gestuurd. Dat doen ze echt niet als de zorg daar minder zou zijn hoor!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
in een duits ziekenhuis kunnen ze ook goed voor je zorgen!
Ik zou m'n leven niet on hold zetten omdat je 2.5 maand daarna een baby verwacht!
En je bent NIKS verplicht he? Wil ze geen inwendige echo, dan kunnen jullie ook besluiten over 1-2 weken nog eens terug te komen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:57 schreef tharealmb het volgende:
Volle blaas heeft ze net gehoord. Fijn dat je dat zelf moet navragen... achjaverloskundigen zijn ook net mensen soms denk ik maar
En ik heb geen vagina, maar lijkt mij ook niks aan nee. Ze nemen je niet mee uit eten en steken de kaarsjes ook niet eerst aan bij de VK
Ik ben een zeikwijf dat ik het niet wil.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef Krisvc het volgende:
Ik hoor het al, ik ben weer zo'n sloerie die zich door wildvreemden zonder problemen inwendig laat poeren. Zelfs als het niet aangekondigd is.
Bij onze praktijk stonden zulke dingen wel op de website, misschien dat daar nog meer info staat?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:57 schreef tharealmb het volgende:
Volle blaas heeft ze net gehoord. Fijn dat je dat zelf moet navragen... achjaverloskundigen zijn ook net mensen soms denk ik maar
En ik heb geen vagina, maar lijkt mij ook niks aan nee. Ze nemen je niet mee uit eten en steken de kaarsjes ook niet eerst aan bij de VK
Ik vind het geen probleem. Er was zelfs een stagiaire bij die mee keek. Prima. Uitstrijkjes, spiraaltjes in zetten en spiraaltjes die er niet uit willen met voor mij onbekende gyneacologen die er met een tang aan staan te trekken en co's die meekijken, bevallingen, hechtingen. I've seen it all.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:55 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dan zou ik dus voor die tijd geen echo laten maken bij jullie.
Zo'n wildvreemde, die met zo'n ding in je vagina zit te porken.
Het was niet mijn vk, trouwens. Die echoscopiste heb ik daarna nog 1 keer gezien ofzo. En dat porken was blijkbaar nodig omdat de knipper ontbrak.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef twist02 het volgende:
[..]
Bij onze praktijk stonden zulke dingen wel op de website, misschien dat daar nog meer info staat?
En het is ongetwijfeld heel persoonlijk, maar ik vond die inwendige echo niet zoveel voorstellen hoor. Ja, het voelde wel ongemakkelijk om daar halfnaakt te liggen, maar de echo zelf was helemaal niet vervelend ofzo.
Zeker niet toen we 3 seconden later iets zagen knipperen en te horen kregen dat er inderdaad een kindje groeide
En die 'wildvreemde' ga je sowieso nog vaker zien, en uiteindelijk ook in ongemakkelijkere situatiesen dat 'porken'(?) viel dus ook reuze mee
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef Krisvc het volgende:
Ik hoor het al, ik ben weer zo'n sloerie die zich door wildvreemden zonder problemen inwendig laat poeren. Zelfs als het niet aangekondigd is.
Ah kijk, dan ligt het inderdaad al anders. Ik hield mezelf juist voor dat ik de vk nog wel vaker zou zien en (bijv. tijdens de bevalling) in 'ergere' situatiesquote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:02 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het was niet mijn vk, trouwens. Die echoscopiste heb ik daarna nog 1 keer gezien ofzo. En dat porken was blijkbaar nodig omdat de knipper ontbrak.
Ik voelde er niks van! Nou ja, alsof je een tampon inbrengt ofzo. Denk dat het ook los staat van je pijngrens, maar eerder hoe klaar je lichaam al is voor de bevalling oid.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn pijngrens best hoog ligt maar ik zat tegen het plafond. Echt. volgende ochtend wel een baby, dat dan weer wel
Dat je je broek al uit hebt voordat ze iets hebben gezegdquote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef Krisvc het volgende:
20 cm haal ik nieteens in niet-zwangere toestand!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:06 schreef pinquit het volgende:
Ik rij in augustus naar Texel, ben wel blij dat ik in NL blijf toch![]()
Alleen hoe zit het met rijden-met-buik? Ik las ergens dat als je stuur 20cm van je buik zit, dat je dan niet meer mag rijden. Mijn buik zit nu zon 15cm van stuur(stoel staat vrij hoog, ben maar kort, dus zit met onderbuik dicht bij stuur).
Vriend is nu bezig met rijles, en heeft zn rijbewijs tegen die tijd ws wel, maar ik denk dat ik dan nog niet bij m in de auto durf met mn twee kinderen
Oh goddank, ik dacht al dat t aan mij lagquote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:07 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
20 cm haal ik nieteens in niet-zwangere toestand!
Ik kon in de laatste weken niet meer bij de pedalen, dus toen reed manlief.
Moet je de voorstoel eruit halen en op de achterbank gaan zittenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:07 schreef pinquit het volgende:
In augustus zit het stuur dus ws 10cm in mijn buik als ik zo door groei
Beenverlenging!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
Moet je de voorstoel eruit halen en op de achterbank gaan zitten
In niet zwangere toestand kun je ook veel minder schade aanrichten als er iets gebeurt, natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:07 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
20 cm haal ik nieteens in niet-zwangere toestand!
Ik kon in de laatste weken niet meer bij de pedalen, dus toen reed manlief.
Ik ging in de laatste weken liever niet eens meer naar mijn ouders in Brabant, want ik, en vooral B, wilde wel dat ze in Amsterdam geboren zou wordenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:13 schreef Mariposas het volgende:
Soberso zou ik niet naar Duitsland gaan, maar naar de VS ofzo. Dan krijgt je kind tenminste naast de Nederlandse nationaliteit ook nog de Amerikaanse nationaliteit, daar geldt namelijk het ius soli rechtsbeginsel (het recht van de grond).
en dan moet het kind z'n hele leven belasting in NL en in de US betalen...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:13 schreef Mariposas het volgende:
Soberso zou ik niet naar Duitsland gaan, maar naar de VS ofzo. Dan krijgt je kind tenminste naast de Nederlandse nationaliteit ook nog de Amerikaanse nationaliteit, daar geldt namelijk het ius soli rechtsbeginsel (het recht van de grond).
Daar kan ik nog wel in komen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ging in de laatste weken liever niet eens meer naar mijn ouders in Brabant, want ik, en vooral B, wilde wel dat ze in Amsterdam geboren zou worden
Nee hoor, pas wanneer je er woont en/of werkt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en dan moet het kind z'n hele leven belasting in NL en in de US betalen...
Hier is het in principe elke week vanaf 38 weken. Dus om de 7 dagen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:20 schreef twist02 het volgende:
Hmm, gisteren nog controle gehad (met 39+5) en de volgende afspraak gemaakt voor as. maandag (40+2). Maar heb net die afspraak van maandag moeten verzetten i.v.m. een uitvaart. En nu is er volgende week vrijdag dus pas weer plek (ben dan 40+6).
Is dat erg, dat er dan zo 'lang' tussen zit?![]()
Alles gaat prima en mocht er in de tussentijd iets zijn kan ik natuurlijk altijd bellen... Maar er zit nu opeens 8 dagen tussen i.p.v. 4. Aan de andere kant, voor hetzelfde geld haal ik as. maandag niet eens, dan maakt het sowieso niet uit natuurlijk.
Ik heb een aantal amerikaanse collega's die toch echt belastingen moeten betalen over hun inkomen hier!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Daar kan ik nog wel in komen.
[..]
Nee hoor, pas wanneer je er woont en/of werkt.
Maar in de VS betalen ze dan toch geen inkomstenbelasting? Bovendien heeft een kind dat daar geboren wordt uit Nederlandse ouders een dubbele nationaliteit.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb een aantal amerikaanse collega's die toch echt belastingen moeten betalen over hun inkomen hier!
Had ik ook op het einde. Al kwam mijn meisje precies op de dag dat we weer controle hadden. Maakte we nog grapjes over op de okquote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:20 schreef twist02 het volgende:
Hmm, gisteren nog controle gehad (met 39+5) en de volgende afspraak gemaakt voor as. maandag (40+2). Maar heb net die afspraak van maandag moeten verzetten i.v.m. een uitvaart. En nu is er volgende week vrijdag dus pas weer plek (ben dan 40+6).
Is dat erg, dat er dan zo 'lang' tussen zit?![]()
Alles gaat prima en mocht er in de tussentijd iets zijn kan ik natuurlijk altijd bellen... Maar er zit nu opeens 8 dagen tussen i.p.v. 4. Aan de andere kant, voor hetzelfde geld haal ik as. maandag niet eens, dan maakt het sowieso niet uit natuurlijk.
Ik ben er nu over aan het lezen (alles om m'n eigenlijke werk niet te hoeven doen) en zelfs als ze nog nooit in de US geweest zijn moeten ze over inkomen dat ze in een ander land verdienen (als het meer is dan 9000 USD) belasting betalen. Tenminste, dat is wat deze website me zo snel verteld.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:28 schreef -Spring het volgende:
[..]
Maar in de VS betalen ze dan toch geen inkomstenbelasting? Bovendien heeft een kind dat daar geboren wordt uit Nederlandse ouders een dubbele nationaliteit.
Toch?
Ze betalen nooit inkomstenbelasting in twee landen. Dus of ze betalen daar en niet hier, of andersom.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb een aantal amerikaanse collega's die toch echt belastingen moeten betalen over hun inkomen hier!
nee. Maar als land A op bepaalde dingen geen belasting heeft, en de US wel, dan zou het kunnen dat ze daar alsnog belasting over betalen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze betalen nooit inkomstenbelasting in twee landen. Dus of ze betalen daar en niet hier, of andersom.
Ja, dat is ook weer zo. Het is ook vooral het idee denk ik, dat er gevoelsmatig nu veel tussen zit. Omdat je van 'nog niet eens de UD' naar 'een week overtijd' gaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:23 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Hier is het in principe elke week vanaf 38 weken. Dus om de 7 dagen.
Dan lijkt 8 niet heel veel meer, voor mijn gevoel gebeurd er qua controle nu toch niet zo heel veel meer.
Haha, dat kan natuurlijk ook nog ja!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:28 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Had ik ook op het einde. Al kwam mijn meisje precies op de dag dat we weer controle hadden. Maakte we nog grapjes over op de ok
Dat deed ik ook. De echoscopiste keek helemaal verschrikt en vroeg wat ik aan het doen was.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:41 schreef silliegirl het volgende:
Ik trok bij de tweede echo al bijna mijn broek uit (eerste was inwendig), terwijl het toen uitwendig kon.
Achja!
Haha, de mijne had het bijtijds door en zei "ooh nee die mag je aanhouden! We kijken eerst even uitwendig deze keer!" Dat maakte het watquote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:43 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dat deed ik ook. De echoscopiste keek helemaal verschrikt en vroeg wat ik aan het doen was.
Wou dat die van mij ook zo gereageerd had, dan was mijn kop wat minder rood aangelopen misschien.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:44 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Haha, de mijne had het bijtijds door en zei "ooh nee die mag je aanhouden! We kijken eerst even uitwendig deze keer!"
De gyn die mijn eerste echo deed, legde eerst uit dat ik mocht kiezen, maar dat zijn voorkeur naar inwendig ging. Hij wilde niet dat ik zou schrikken omdat uitwendig niet lukte; dan zou inwendig alsnog kunnen, maar hij wilde me de schok maar besparen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:50 schreef Skoap het volgende:
Ik vind inwendig ook echt geen probleem maar liever niet natuurlijk. Ik had de mazzel dat het 6+ weken al uitwendig lukte.
Fijn om van je te horen! Ik moest gisteravond nog aan je denken. Ik zou me -in eerste instantie- een beetje verneukt voelen: beetje weeën opvangen voor niets. Maar later bedacht ik me dat het ook wel fijn is dat men niet heeft ingegrepen, omdat je jongetje er nog niet klaar voor was. Naja, zo gingen mijn gedachten een beetje heen en weerquote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:00 schreef klumsy het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo pių di ieri ma meno di domani
Wachten op de babyquote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:48 schreef Limone het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Nikooos met de UD! Gaan jullie nog iets speciaals doen vandaag?
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:48 schreef Estrys het volgende:
Zojuist mijn eerste aankoop voor ons baby mannetje gedaan
Like!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh die collectie is leuk van Z8!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Heb er ook al naar zitten loeren.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
Kun je je nog een beetje concentreren?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:49 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Wachten op de baby
Nee, ik ben gewoon aan het werk en vanavond gaan we gewoon samen rustig op de bank hangen
Dan belanden de trappen in je maag. Ik weet niet of je dat moet prefereren.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:01 schreef LuDann het volgende:
[..]
Kun je je nog een beetje concentreren?
---
Ik zou willen dat mijn baby eens ging verliggen! Mijn blaas en andere benedenregionen zijn al een week of 7 het doelwit en hoewel ik het getrap an sich erg fijn vind zou ik graag hebben dat de beurs getrapte gebieden een beetje ontzien werden.![]()
Dus baby; vriendelijk verzoek om te draaien. Liefs, je moeder.
Wat ontzettend hipSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier hoef ik geen kleding te kopen... 2 koopgekke oma's en een koopgekke/knutselgekke oma-oma ben ik nu al voorzien van genoeg rompertjes.... en dat voor de eerste echo![]()
Misschien niet, maar het zou zo'n opluchting zijn als het daar beneden even met rust gelaten kon worden! Ik voel af en toe wel wat stompjes onder mijn ribben, maar de keiharde trappen zijn echt systematisch op mijn blaas gericht. Die heb ik ergens anders nog niet gevoeld. Maag is nog vervelender ja?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:04 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Dan belanden de trappen in je maag. Ik weet niet of je dat moet prefereren.
Blaas is ook niet prettig nee. Ik kreeg nog meer maagzuur van die kicks richting m'n maag en ribbenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:07 schreef LuDann het volgende:
[..]
Misschien niet, maar het zou zo'n opluchting zijn als het daar beneden even met rust gelaten kon worden! Ik voel af en toe wel wat stompjes onder mijn ribben, maar de keiharde trappen zijn echt systematisch op mijn blaas gericht. Die heb ik ergens anders nog niet gevoeld. Maag is nog vervelender ja?
Jij bent een man toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:06 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Wat ontzettend hip
Hier hoef ik geen kleding te kopen... 2 koopgekke oma's en een koopgekke/knutselgekke oma-oma ben ik nu al voorzien van genoeg rompertjes.... en dat voor de eerste echo
''En het gereedmaken van de babykamer kan ook wel even wachten tot een week of 38''quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Jij bent een man toch?
Zeg dat maar eens tegen je vrouw: 'schat je hoeft geen kleertjes te kopen voor de baby'
Ja even om en om zou wel fijn zijn danquote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:14 schreef LuDann het volgende:
Ja, dat ja!Ik heb vaker dan me lief is mijn broek of ondergoed halverwege de dag moeten verschonen. Ik probeer elk uur naar de wc te gaan om ongelukjes te voorkomen maar dit is echt niet chill zo.
![]()
Maagzuur heb ik nog geen last van (dat wordt een kale baby), al heb ik wel Rennies in huis. Lijkt me ook vervelend, maar pff, dat even liever dan dit!
Geen secondequote:
Als ik me in jouw positie zou bevinden zou ik me ook geen minuut kunnen focussen. Als vrouw weet je tenminste wat er gaande is, jij moet afgaan op wat je vriendin je zegt. Lastig lijkt me dat ja!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:19 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Geen seconde
Ik ben er zo eentje die zelfs op mijn leeftijd nog gespannen is als we een dagje pretpark of zoiets gaan doen. Dan is dit best lastig
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Jij bent een man toch?
Zeg dat maar eens tegen je vrouw: 'schat je hoeft geen kleertjes te kopen voor de baby'
Beide erg goede puntenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:17 schreef LuDann het volgende:
[..]
''En het gereedmaken van de babykamer kan ook wel even wachten tot een week of 38''
Gelukkig geen deadlines op het moment. Ben al redelijk vrijgepland op werk.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:21 schreef LuDann het volgende:
[..]
Als ik me in jouw positie zou bevinden zou ik me ook geen minuut kunnen focussen. Als vrouw weet je tenminste wat er gaande is, jij moet afgaan op wat je vriendin je zegt. Lastig lijkt me dat ja!
Wij wachten gespannen met je mee.
Ze probeert het gewoon handig in het weekend te plannenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:28 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Gelukkig geen deadlines op het moment. Ben al redelijk vrijgepland op werk.
We houden ons maar gewoon rustig
En me nu al een vrije dag door de neus te boren zeker?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:38 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ze probeert het gewoon handig in het weekend te plannen
Volgens mij ga ik het wel overlevenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:24 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hoppa, in een topic vol zwangere hormonale vrouwen!![]()
Held!![]()
Ik denk dat t wel handig is de maxi-cosi te hebben voordat de baby er isquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:14 schreef ingee het volgende:
Ach joh, die komen toch op kraamvisite? Meteen de auto vol laden dus.
11-11-11 zijn we getrouwdquote:
dat is het dan ookquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:15 schreef 1stGirl het volgende:
[..]
11-11-11 zijn we getrouwd![]()
Baby is met carnaval gemaakt en nu uitgerekend op 11 november.
We vinden het heel erg bijzonder.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:45 schreef Nikooos het volgende:
[..]
En me nu al een vrije dag door de neus te boren zeker?
Zijn ze in Duitsland zoveel duurder of is dit een hele nieuwe?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo, wij hebben net een maxi cosi gescoord. Op de duitse marktplaats, een maxi cosi cabriofix voor 110 euro. Die gaat richting de Duutser's ouders. straks hebben we een logistiek probleem, de kinderwagen staat bij mijn ouders, die maxi cosi staat bij de Duutser's ouders, en wij wonen 400 km van mijn en 800 km van zijn ouders!
Daarom moest ik mijn inleiding op donderdag plannen. Op vrijdag was mijn man toch al vrij en dan had ie maandag ook nog gratisquote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:45 schreef Nikooos het volgende:
[..]
En me nu al een vrije dag door de neus te boren zeker?
O ja... Nou dan moeten ze er maar bij zijn bij de bevallingquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:14 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik denk dat t wel handig is de maxi-cosi te hebben voordat de baby er is(voor de reis ziekenhuis-huis...)
Dit is ook een nieuwe, en het 2015 model!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:37 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zijn ze in Duitsland zoveel duurder of is dit een hele nieuwe?Wij hebben 'm laatst nieuw gekocht voor 139 euro namelijk (wel model 2014). http://www.baby-dump.nl/i(...)k=43825&groep_id=116
ammehoela! Desnoods komt hij met de post!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:43 schreef ingee het volgende:
[..]
O ja... Nou dan moeten ze er maar bij zijn bij de bevalling
Ik beval alleen op dinsdagen op de een of andere manier tot nu toequote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daarom moest ik mijn inleiding op donderdag plannen. Op vrijdag was mijn man toch al vrij en dan had ie maandag ook nog gratis
Niet gezellig puffen samen met schoonmoeder?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ammehoela! Desnoods komt hij met de post!
De droom van iedere (zwangere) vrouw.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:03 schreef LuDann het volgende:
[..]
Niet gezellig puffen samen met schoonmoeder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |