Oe, die tip wil ik ook graag horen. Mijn enkels doen ook mee. Tot bloedens toe krabben werkt niet goed kan ik vertellen.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:37 schreef Limone het volgende:
Ik word trouwens gek van de jeuk... op mijn scheenbeen.Wat kan ik er tegen doen? Help!
Hoe komt oktober nu zo vol jongetjes?quote:Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef J0ycie88 het volgende:
Estrys, ook al een jongetje!!![]()
Jantina, ga jij het rijtje compleet maken?
Oh god ja. Die enkels vergat ik even..quote:Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Oe, die tip wil ik ook graag horen. Mijn enkels doen ook mee. Tot bloedens toe krabben werkt niet goed kan ik vertellen.
51%quote:Op donderdag 30 april 2015 19:41 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hoe komt oktober nu zo vol jongetjes?best bizar, hoe groot is die kans nou!
Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Even quoten voor wijzigingen!
Mag ik erin? 4 augustus, geslacht een verrassingquote:Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Even quoten voor wijzigingen!
Ik neig op dit moment naar een ziekenhuis bevalling. Puur omdat ik het doodeng vind, niet weet wat mij te wachten staat en er best wel tegen op zie. Gelukkig vergoed mijn verzekering een ziekenhuisbevalling sowieso, waardoor dit ook een goede optie is.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over thuis bevallen vs. poliklinisch? (voor zover je die keuze dus hebt).
Iemand die bewust voor thuis kiest?
Ik ben me wat aan het inlezen, want het lijkt me aan de ene kant wel heel relaxed. Maar ik lees ook dat 49% van de vrouwen bij een eerste bevalling alsnog naar het ziekenhuis gaat? Vond ik dan wel weer veel.
Hormonen moet je heel serieus nemenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Vorig jaar was augustus (?) een meisjes maand. Of een andere maand. Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.
[..]
Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonen![]()
Check!quote:Op donderdag 30 april 2015 19:53 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mag ik erin? 4 augustus, geslacht een verrassing
Zijn dank is grootquote:Op donderdag 30 april 2015 19:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Hormonen moet je heel serieus nemen
Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn man is het er niet mee eens.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over thuis bevallen vs. poliklinisch? (voor zover je die keuze dus hebt).
Ik ben me wat aan het inlezen, want het lijkt me aan de ene kant wel heel relaxed. Maar ik lees ook dat 49% van de vrouwen bij een eerste bevalling alsnog naar het ziekenhuis gaat? Vond ik dan wel weer veel.
Waarom is hij het er niet mee eens dan? Lijkt me toch vooral iets waar jij je goed bij moet voelen.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:59 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn man is het er niet mee eens.
Het lijkt me erg fijn om in je eigen omgeving te blijven. Tot die 49% behoren denk ik ook de vrouwen die toch naar het ziekenhuis willen ivm pijnbestrijding. Niet alleen mensen die om medische reden naar het ziekenhuis moeten.
Ik word door iedereen echt raar aangekeken als ik zeg dat ik liever thuis zou bevallen en uiteraard kent iedereen wel iemand die het niet zou hebben gered als ze niet in het ziekenhuis waren geweest.
oh, dat had ik ook een paar weken geleden. Eerst dacht ik droge huid, maar het leek wel van binnenuit te komen. Ik heb het een paar keer met hele vette bodylotion ingevet, heel erg dik..Na een paar dagen was het voorbij..quote:Op donderdag 30 april 2015 19:37 schreef Limone het volgende:
Ik word trouwens gek van de jeuk... op mijn scheenbeen.Wat kan ik er tegen doen? Help!
Nog geen last van zwangerschapsgeheugenverlies zie ikquote:Op donderdag 30 april 2015 20:04 schreef Malteser het volgende:
Estrys: een jongen![]()
En nog een welkom voor..... Oh mijn geheugen... Saskia?
Check de editquote:Op donderdag 30 april 2015 20:05 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nog geen last van zwangerschapsgeheugenverlies zie ik
klopt. Groot deel pijnstilling en ook groot deel niet vorderende ontsluiting. Van die 49% is slechts 4% een spoedrit en ook daar binnen heb je weer spoed en spoed zeg maar. Er is echt maar een heel heel klein deel die horizontaal hun huis uit getakeld moeten worden zeg maar.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:59 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn man is het er niet mee eens.
Het lijkt me erg fijn om in je eigen omgeving te blijven. Tot die 49% behoren denk ik ook de vrouwen die toch naar het ziekenhuis willen ivm pijnbestrijding. Niet alleen mensen die om medische reden naar het ziekenhuis moeten.
Ik word door iedereen echt raar aangekeken als ik zeg dat ik liever thuis zou bevallen en uiteraard kent iedereen wel iemand die het niet zou hebben gered als ze niet in het ziekenhuis waren geweest.
Hij vindt het veel te gevaarlijk. Hij ziet een bevalling an sich geloof als een levensbedreigende situatie voor moeder en kind.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Waarom is hij het er niet mee eens dan? Lijkt me toch vooral iets waar jij je goed bij moet voelen.
Overigens komt mijn VK wel langs om te zien of ons huis thuisbevalproof is... hopelijk mag het, want we wonen op de 1e en 2e verdieping met vrij smalle trappen.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
klopt. Groot deel pijnstilling en ook groot deel niet vorderende ontsluiting. Van die 49% is slechts 4% een spoedrit en ook daar binnen heb je weer spoed en spoed zeg maar. Er is echt maar een heel heel klein deel die horizontaal hun huis uit getakeld moeten worden zeg maar.
Volgens mij is die 49% ook inclusief vrouwen die alsnog pijnbestrijding willen/nodig hebben, langdurig gebroken vliezen en nog wat redenen. Het hangt er denk ik ook van af hoe ver je van het ziekenhuis woont. Ik ben 2x prima thuis bevallen, had het voor de derde weer zo gewild, maar die kwam uiteindelijk op de OK ter wereld.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
+1. Heb ook geen keuze deze keer. Dat scheelt. Ik vind het alleen organisatorisch spannend maar dat zijn zorgen voor wat laterquote:Op donderdag 30 april 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:
Wat betreft bevallen: dat wordt sowieso ziekenhuis. Nu heb ik door omstandigheden niet echt een keuze maar ook als ik de keuze wel had, werd het ziekenhuis. Dus prima voor mij.
Dat lijkt mij ook fijn dus ik ga ook voor thuisquote:Op donderdag 30 april 2015 20:11 schreef pessie het volgende:
Waarom thuis: lekker in mijn eigen bed, onder mijn eigen douche, met mijn eigen verloskundige en mijn man en verder niemand. En na afloop wanneer je in stukjes ligt niet direct in de auto maar in je net verschoonde bedje
Ook thuis kan je pijnbestrijding krijgen (TENS). En de optie om alsnog naar het ziekenhuis te gaan staat sowieso altijd open.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:19 schreef Krisvc het volgende:
Ziekenhuis hier. Omdat ik de mogelijkheid van pijnstilling in ieder geval wil hebben. Man vond ziekenhuis sowieso de enige optie. Dus gelukkig zitten we op één lijn.
Hee, die kende ik nog niet en ik dacht dat ik me goed ingelezen had. Interessant.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:22 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ook thuis kan je pijnbestrijding krijgen (TENS). En de optie om alsnog naar het ziekenhuis te gaan staat sowieso altijd open.![]()
Opliggende aders heb ik altijd al, ook niet zwanger
Tsja, wat is mietje zijn. Bij de tandarts ga ik toch echt standaard voor een verdoving, Bij bevallen weet ik dat ik het tot een cm of 7 echt wel te doen vind, en voorbij dat punt krijg je in het ziekenhuis ook geen pijnstilling meer.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook fijn dus ik ga ook voor thuis![]()
Maar ik ben best een mietje qua pijn dus het zal me niet verbazen als ik alsnog naar het ziekenhuis wil
We zien het wel!
Estrys ook een jochie
En welkom Saskia
Thuis is de verloskundige die regelmatig luistert aan je buik met dat hartslagapparaatje (naam even kwijt). Als ze zich ook maar enigzins zorgen maakt stuurt ze je alsnog in.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als ik bevallingsverhalen lees hier, dan kom je ook wel dingen tegen als 'de hartslag dipte bij een wee', dat zien ze toch aan de ctg? Volgen ze dat soort dingen thuis dan ook?
uiteraard volgen we dat thuis ookquote:Op donderdag 30 april 2015 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als ik bevallingsverhalen lees hier, dan kom je ook wel dingen tegen als 'de hartslag dipte bij een wee', dat zien ze toch aan de ctg? Volgen ze dat soort dingen thuis dan ook?
Het is ook niet zo dat die dip nou iets is waar ik me zorgen over maak hoor. Maar dat was een voorbeeld wat ik me zo kon herinneren en ik heb nog niet zoveel ervaringquote:Op donderdag 30 april 2015 20:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
uiteraard volgen we dat thuis ookoverigens zegt een dip van de hartslag an sich echt helemaal niets. Ik heb maar een handjevol verhalen hier op fok gelezen waar ik het echt benauwd van kreeg, met alle respect verder hoor! de bevalling van le en van danic zijn daar voorbeelden van.
Wij hebben ook reanimatiespullen bij ons thuis om kind of moederte reanimeren. Verder hebben we alle instrumenten bij ons om een bevalling goed te kunnen begeleiden. Hetgeen we niet hebben is een vacuümpomp bijvoorbeeld. Maar bedenk je goed dat als ik iemand naar het ziekenhuis stuur, dan duurt het 15/20 min voor iemand ter plaatse is, maar dat is meestal ook de tijd s nachts die een gynacoloog of bijvoorbeeld een ok-team nodig heeft /hebben om in het ziekenhuis te komen (gyns slapen regelmatig nog thuis) of om paraat te staan.
Daarnaast wordt een vk opgeleid en getraind om echt in een thuissituatie te handelen, wat betekent dat ze van voor tot achter exact weet wat te doen in welke situatie. wij worden bijv. ook opgeleid in stuitbevallingen, zodat als je een onverwachte stuit thuis hebt, dat dit geen direct probleem is.
Kan je man bij je blijven?quote:Op donderdag 30 april 2015 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:
In Duitsland is het vrij ongewoon om thuis te bevallen.
En het is er gewoon om na de bevalling sowieso een aantal dagen in het ziekenhuis te blijven. Je krijgt ook niet iets van een kraamverzorgster ofzo, maar de verloskundige komt elke dag langs de eerste week ofzo. Ik weet niet of ik dat aantal dagen in het ziekenhuis blijven nu zo leuk vind...
Ja, het is natuurlijk ook afwachten of ik met de pijn kan omgaan, ik heb geen idee. Maar soms voel ik mezelf al heel zielig als ik met darmkrampen op de wc zit, dat is natuurlijk niks vergeleken met weeënquote:Op donderdag 30 april 2015 20:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Tsja, wat is mietje zijn. Bij de tandarts ga ik toch echt standaard voor een verdoving, Bij bevallen weet ik dat ik het tot een cm of 7 echt wel te doen vind, en voorbij dat punt krijg je in het ziekenhuis ook geen pijnstilling meer.
Nu ik deze keer serieus na moest denken over pijnbestrijding van mijn fysiotherapeut heb ik gezien waarom ik het echt moeilijk zou vinden, ik vind de bijwerkingen best wel fors van een epidurale ruggeprik en pethidine vond ik voor mijn dysmature rand-prematuurtje echt geen optie. Maar goed, gelukkig bestaat de ruggepriksnijden in mijn vleesch terwijl ik geen verdoving had gehad had me nou ook bepaald niets geleken
Maar het is dan ook echt wel heel erg mooi.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef Mariposas het volgende:
Mignonne, ik huur je over een paar jaar in voor een voorlichting voor mijn man.![]()
![]()
Ik vond het erg jammer dat de vk helemaal niets vertelde over thuisbevallingen, toen mijn man zei dat hij het ziekenhuis wilde en ik thuis zei. Ze had bv kunnen vragen wat hem zo eng leek aan thuis bevallen en hoe een vk bij een thuisbevalling handelt. Het ging daarna eigenlijk alleen maar over dat het ziekenhuis ook heel fijn is, vooral in dat nieuwe beval pahlęs.![]()
Oké, de statistiek-nerd in mij moet hier even op reagerenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.
Eigenlijk vind ik dit een beetje raar. Alsof een ziekenhuisbevalling per definitie te prefereren valt boven een thuisbevallingquote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef Mariposas het volgende:
Mignonne, ik huur je over een paar jaar in voor een voorlichting voor mijn man.![]()
![]()
Ik vond het erg jammer dat de vk helemaal niets vertelde over thuisbevallingen, toen mijn man zei dat hij het ziekenhuis wilde en ik thuis zei. Ze had bv kunnen vragen wat hem zo eng leek aan thuis bevallen en hoe een vk bij een thuisbevalling handelt. Het ging daarna eigenlijk alleen maar over dat het ziekenhuis ook heel fijn is, vooral in dat nieuwe beval pahlęs.![]()
Darmkrampen zijn erger in de zin dat ze er zijn en aan 1 stuk doorgaan in 1 heftigheid.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk ook afwachten of ik met de pijn kan omgaan, ik heb geen idee. Maar soms voel ik mezelf al heel zielig als ik met darmkrampen op de wc zit, dat is natuurlijk niks vergeleken met weeënMaar we zullen het zien.
Maar dan komen de prachtige, geweldige endorfines niet vrijquote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk ook afwachten of ik met de pijn kan omgaan, ik heb geen idee. Maar soms voel ik mezelf al heel zielig als ik met darmkrampen op de wc zit, dat is natuurlijk niks vergeleken met weeënMaar we zullen het zien.
Nee dat klopt, want darmkrampen hebben geen ritme, je raakt zelf ook niet in een soort trance en je krijgt er ook niets moois voor terug.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ben ik niet van plan.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef J0ycie88 het volgende:
Estrys, ook al een jongetje!!![]()
Jantina, ga jij het rijtje compleet maken?
Dat zou je wel zeggen, nu nog waar maken.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Vorig jaar was augustus (?) een meisjes maand. Of een andere maand. Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.
[..]
quote:Op donderdag 30 april 2015 20:49 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oké, de statistiek-nerd in mij moet hier even op reageren
Statisch gezien zou je dat juist niet zeggenom 100 andere redenen misschien wel, maar op statistisch vlak juist niet
De kans is zelfs groter dat ze (of welke zwangere dan ook) zwanger is van een jongetje. Er worden namelijk meer jongetjes verwekt dan meisjes, omdat jongetjes zowel voor als na de geboorte meer risico lopen (op allerlei dingen)*. 'Moeder Natuur' zorgt er dus voor dat er meer jongetjes verwekt worden, zodat de verdeling uiteindelijk 50-50 wordt.
*Verschil is overigens echt minimaal hoor (maar wel statistisch significant), dus maak je vooral niet druk als je zwanger bent van een jongetje
/nerd modus
website van ziekenhuis zegt dat vriend van 9 tot 9 daar mag zijn. Maar in individuele gevallen is een uitzondering mogelijk. Het zijn ook 1 of 2 persoons kamers...quote:Op donderdag 30 april 2015 20:45 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Kan je man bij je blijven?
Hier in NO dezelfde regeling, en die dagen in het zkh zijn me erg meegevallen (zag er ook tegenop).
Wij drie in een cocon en de eerste visite zonder de rommel ervan. Eten wordt voor je gemaakt en met een druk op de bel heb je hulp-dag en nacht.
Wat ik wel fijn vond, was om op een inloopochtend even langs te gaan om te kijken hie het er uit zag enzo. Sfeer proeven
het is net als met een dobbelsteen rollen. Als je yathzee gooit en iemand gooit 4 zessen, dan is de kans dat de volgende dobbelsteen een 6 is nog steeds 1/6e. De kansen zijn onafhankelijk van elkaar....quote:Op donderdag 30 april 2015 20:58 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]Ik heb nooit statistiek gehad haha. Maar ik bedoel meer, zoveel meisjes op zoveel jongetjes, leek mij de kans op 7 jongetjes en 0 meisjes gewoon heel erg klein
quote:Op donderdag 30 april 2015 20:58 schreef ingee het volgende:
Goed, we zijn het dus eens.
Liever bevallen dan schijten
Ik woonde op 20 min rijden van het ziekenhuis (met files gerust 45 min) en mijn vk vond het prima om thuis te bevallen.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij wonen gelukkig in de buurt van t ziekenhuis, zeker als je illegaal de busbaan pakt ipv via de normale wegen
Ik denk dat ik met een tweede wel thuis zou willen bevallen (afhankelijk van deze bevalling)
Nu denk ik echt nog, mķet ik bevallen? Kan ie er niet op een andere manier uit? Brrrr
Jawel hoor!quote:Op donderdag 30 april 2015 21:17 schreef JantinaGr het volgende:
Ik wil een thuisbevalling. Maar dat is ook mede omdat ik een ziekenhuisbevalling belachelijk duur vind. Anders zou het mij om het even zijn.
Nu las ik net trouwens ergens dat als je om een ruggenprik vraagt, je een medische indicatie krijgt en dat alles dan vergoedt zou worden vanuit de basis, maar dat is toch niet waar?
insmeren...... of in bad liggen wekenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:37 schreef Limone het volgende:
Jihaaaaaaa!quote:
Dat klinkt dan nogal krom??quote:
Ik heb bewust voor een thuisbevalling gekozen. Het zetje werd bij mij gegeven door het boek Veilig bevallen van Beatrijs Smulders, dat ik tijdens de zwangerschap las. Ook door gesprekken met Baard vond ik het steeds gekker worden dat ik als gezonde vrouw voor de geboorte van een voor zover wij wisten gezonde baby en na een zwangerschap zonder problemen, naar het ziekenhuis zou gaan. Wat ik wel mee had genomen in mijn overweging was dat het ziekenhuis vanaf hier snel en goed te bereiken is, mocht dat toch nodig zijn.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Bart moet niet mutsenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:52 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonen![]()
Ja!quote:Op donderdag 30 april 2015 21:22 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dat klinkt dan nogal krom??
Als je een ruggenprik wilt (wens!) dan krijg je die 316 euro aan ziekenhuis bevalling vergoedt, maar als je wilt bevallen in het ziekenhuis, maar geen ruggenprik vraagt dan mag je 316 euro dokken?
naar mijn weten is het heel normaal dat de hartslag wat dipt bij een wee...quote:Op donderdag 30 april 2015 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |