abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152159414
Zwangerschap en Geboorte
2015

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
15 mei: Luuksor (meisje)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 01-05-2015 09:38:29 ]
pi_152159428
Even quoten voor wijzigingen!
pi_152159456
Ik word trouwens gek van de jeuk... op mijn scheenbeen. }:| Wat kan ik er tegen doen? Help!
pi_152159512
Whaaaah estrys wat geweldig *O* O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152159513
Estrys, ook al een jongetje!! *G*

Jantina, ga jij het rijtje compleet maken?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_152159519
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:37 schreef Limone het volgende:
Ik word trouwens gek van de jeuk... op mijn scheenbeen. }:| Wat kan ik er tegen doen? Help!
Oe, die tip wil ik ook graag horen. Mijn enkels doen ook mee. Tot bloedens toe krabben werkt niet goed kan ik vertellen. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152159525
De placenta ligt aan de achterkant trouwens. Heb volgens mij vandaag ook voor het eerst de baby gevoeld.
Ik moet wel wennen aan het gegeven dat het een jongetje is. Gek he. Had ik zelf toch gedacht dat het een meisje zou zijn.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_152159557
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef J0ycie88 het volgende:

Hoe komt oktober nu zo vol jongetjes? :X best bizar, hoe groot is die kans nou!
pi_152159594
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Oe, die tip wil ik ook graag horen. Mijn enkels doen ook mee. Tot bloedens toe krabben werkt niet goed kan ik vertellen. :P
Oh god ja. Die enkels vergat ik even..

(Lavendel huidolie werk iig niet ;( )
pi_152159705
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hoe komt oktober nu zo vol jongetjes? :X best bizar, hoe groot is die kans nou!
51%

Bij een ander forum krijgen ze vast alleen meisjes ;)

Bij mijn zwangerschapsgym zat ik in een groepje met alleen maar aanstaande meisjesmoeders. Terwijl het groepje een paar maanden na ons alleen aanstaande jongensmoeders had. Daar was niet op geselecteerd, puur toeval.
pi_152159827
Hoe denken jullie eigenlijk over thuis bevallen vs. poliklinisch? (voor zover je die keuze dus hebt).
Iemand die bewust voor thuis kiest?

Ik ben me wat aan het inlezen, want het lijkt me aan de ene kant wel heel relaxed. Maar ik lees ook dat 49% van de vrouwen bij een eerste bevalling alsnog naar het ziekenhuis gaat? Vond ik dan wel weer veel.
pi_152159828
Sowieso veel jongens dit jaar!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152159888
Ik wil wel voor thuis gaan, tenzij er een reden blijkt te zijn om het niet te doen. Lijkt me veel relaxter dan in het ziekenhuis, met al die mensen die zich ermee gaan bemoeien. Dan kan je je toch niet lekker ontspannen. Laat mij en m'n baby maar lekker ons ding doen! En dan hoef je ook niet nog eens in de auto naar huis als je compleet op bent na de bevalling.
En als het toch moet, ben je zo in het ziekenhuis.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152159911
Vorig jaar was augustus (?) een meisjes maand. Of een andere maand. Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonen :') :P
pi_152159932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mag ik erin? 4 augustus, geslacht een verrassing :)
  donderdag 30 april 2015 @ 19:53:19 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152159942
Leuk estrys! Volgens mij had ik misgegokt. Maar je staat niet in m'n lijstje dus die score telt mooi niet mee. :7 pinquit wel uiteraard. *)

In mijn omgeving ook wel veel zwangeren die een jongen verwachten! Ik ga dus snel wat roze mutsjes kopen, want ik wil later wel een bruiloft enzo. O+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_152159946
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over thuis bevallen vs. poliklinisch? (voor zover je die keuze dus hebt).

Ik ben me wat aan het inlezen, want het lijkt me aan de ene kant wel heel relaxed. Maar ik lees ook dat 49% van de vrouwen bij een eerste bevalling alsnog naar het ziekenhuis gaat? Vond ik dan wel weer veel.
Ik neig op dit moment naar een ziekenhuis bevalling. Puur omdat ik het doodeng vind, niet weet wat mij te wachten staat en er best wel tegen op zie. Gelukkig vergoed mijn verzekering een ziekenhuisbevalling sowieso, waardoor dit ook een goede optie is.
pi_152159986
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Vorig jaar was augustus (?) een meisjes maand. Of een andere maand. Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.

[..]

Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonen :') :P
Hormonen moet je heel serieus nemen :+
pi_152159994
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:53 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Mag ik erin? 4 augustus, geslacht een verrassing :)
Check!
pi_152160019
Hier 100% zeker in het ziekenhuis. Als ik eenmaal weet wat me te wachten staat en ik baby er zo uit nies zou ik voor een evt tweede een thuisbevalling wel overwegen. :P
pi_152160025
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Hormonen moet je heel serieus nemen :+
Zijn dank is groot _O_
pi_152160080
Ik ga voor thuis. Het ziekenhuis is waarschijnlijk een brug te ver ;)
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  donderdag 30 april 2015 @ 19:59:22 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152160115
quote:

Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn man is het er niet mee eens.
Het lijkt me erg fijn om in je eigen omgeving te blijven. Tot die 49% behoren denk ik ook de vrouwen die toch naar het ziekenhuis willen ivm pijnbestrijding. Niet alleen mensen die om medische reden naar het ziekenhuis moeten.
Ik word door iedereen echt raar aangekeken als ik zeg dat ik liever thuis zou bevallen en uiteraard kent iedereen wel iemand die het niet zou hebben gered als ze niet in het ziekenhuis waren geweest. :{
pi_152160135
Hoe bedoel je estrys?
pi_152160166
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het lijkt me erg fijn om in je eigen omgeving te blijven. Tot die 49% behoren denk ik ook de vrouwen die toch naar het ziekenhuis willen ivm pijnbestrijding. Niet alleen mensen die om medische reden naar het ziekenhuis moeten.
Ik word door iedereen echt raar aangekeken als ik zeg dat ik liever thuis zou bevallen en uiteraard kent iedereen wel iemand die het niet zou hebben gered als ze niet in het ziekenhuis waren geweest. :{
Waarom is hij het er niet mee eens dan? Lijkt me toch vooral iets waar jij je goed bij moet voelen.
  donderdag 30 april 2015 @ 20:01:09 #27
409579 LuDann
All the way
pi_152160172
Als ik de keus zou hebben zou ik ook voor thuis gaan. Maar goed, makkelijk gezegd want dat is geen serieuze optie. En vriend zou zich er met hand en tand tegen verzetten. :P
pi_152160248
quote:
oh, dat had ik ook een paar weken geleden. Eerst dacht ik droge huid, maar het leek wel van binnenuit te komen. Ik heb het een paar keer met hele vette bodylotion ingevet, heel erg dik..Na een paar dagen was het voorbij..
pi_152160265
Estrys: een jongen *G*

En nog een welkom voor..... Oh mijn geheugen... Saskia?

Edit: SaskiaR dus. Ik wist dat er nog een letter achter moest, maar welke.
  donderdag 30 april 2015 @ 20:04:38 #30
409579 LuDann
All the way
pi_152160274
Ik gebruik een coldpack op jeukende benen.
pi_152160293
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:04 schreef Malteser het volgende:
Estrys: een jongen *G*

En nog een welkom voor..... Oh mijn geheugen... Saskia?
Nog geen last van zwangerschapsgeheugenverlies zie ik ;)
pi_152160306
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:05 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nog geen last van zwangerschapsgeheugenverlies zie ik ;)
Check de edit ;)
pi_152160311
In Duitsland is het vrij ongewoon om thuis te bevallen.

En het is er gewoon om na de bevalling sowieso een aantal dagen in het ziekenhuis te blijven. Je krijgt ook niet iets van een kraamverzorgster ofzo, maar de verloskundige komt elke dag langs de eerste week ofzo. Ik weet niet of ik dat aantal dagen in het ziekenhuis blijven nu zo leuk vind...
pi_152160324
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

klopt. Groot deel pijnstilling en ook groot deel niet vorderende ontsluiting. Van die 49% is slechts 4% een spoedrit en ook daar binnen heb je weer spoed en spoed zeg maar. Er is echt maar een heel heel klein deel die horizontaal hun huis uit getakeld moeten worden zeg maar.
:)
pi_152160349
En ik ga voor thuis. :)
  donderdag 30 april 2015 @ 20:07:39 #36
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152160375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Waarom is hij het er niet mee eens dan? Lijkt me toch vooral iets waar jij je goed bij moet voelen.
Hij vindt het veel te gevaarlijk. Hij ziet een bevalling an sich geloof als een levensbedreigende situatie voor moeder en kind. :|W de vk raadde ook af om toch thuis te bevallen als 1 van de 2 het er niet mee eens is, als er toch wat gebeurt zouden er verwijten kunnen komen. Maar goed, er zijn ook wat praktische bezwaren die ons huis niet uitermate geschikt maken (enorm gehorig en slaapkamer is ongeschikt. Zou je dus een bed in de woonkamer moeten zetten. Bij nood is er natuurlijk altijd wel een oplossing (matras op tafel oid).).
Maar als deze bevalling goed verloopt dan komt een tweede opzeker thuis, tegen die tijd moeten we ook verhuisd zijn naar een bevalproof huis. :7
pi_152160380
Wat betreft bevallen: dat wordt sowieso ziekenhuis. Nu heb ik door omstandigheden niet echt een keuze maar ook als ik de keuze wel had, werd het ziekenhuis. Dus prima voor mij.
pi_152160384
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

klopt. Groot deel pijnstilling en ook groot deel niet vorderende ontsluiting. Van die 49% is slechts 4% een spoedrit en ook daar binnen heb je weer spoed en spoed zeg maar. Er is echt maar een heel heel klein deel die horizontaal hun huis uit getakeld moeten worden zeg maar.
Overigens komt mijn VK wel langs om te zien of ons huis thuisbevalproof is... hopelijk mag het, want we wonen op de 1e en 2e verdieping met vrij smalle trappen.

Mijn man was er eerst ook erg op tegen om thuis te bevallen, maar nadat we er wat dingen over hadden gelezen en met een paar net bevallen vriendinnen hadden gepraat, vond ie het wel ok. Zelf vind ik het wel vreselijk eng, maar het is thuis net zo eng als in het ziekenhuis.
pi_152160453
Oh sorry welkom nog SaskiaR *O*
  donderdag 30 april 2015 @ 20:11:05 #40
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152160480
quote:

Volgens mij is die 49% ook inclusief vrouwen die alsnog pijnbestrijding willen/nodig hebben, langdurig gebroken vliezen en nog wat redenen. Het hangt er denk ik ook van af hoe ver je van het ziekenhuis woont. Ik ben 2x prima thuis bevallen, had het voor de derde weer zo gewild, maar die kwam uiteindelijk op de OK ter wereld.
Waarom thuis: lekker in mijn eigen bed, onder mijn eigen douche, met mijn eigen verloskundige en mijn man en verder niemand. En na afloop wanneer je in stukjes ligt niet direct in de auto maar in je net verschoonde bedje ^O^
pi_152160564
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:
Wat betreft bevallen: dat wordt sowieso ziekenhuis. Nu heb ik door omstandigheden niet echt een keuze maar ook als ik de keuze wel had, werd het ziekenhuis. Dus prima voor mij.
+1. Heb ook geen keuze deze keer. Dat scheelt. Ik vind het alleen organisatorisch spannend maar dat zijn zorgen voor wat later :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152160774
Ziekenhuis hier. Omdat ik de mogelijkheid van pijnstilling in ieder geval wil hebben. Man vond ziekenhuis sowieso de enige optie. Dus gelukkig zitten we op één lijn.

Ik ga icepacks in huis halen voor de jeuk. :D

En van die enorme opliggende aderen op je handen en armen is normaal toch?
  donderdag 30 april 2015 @ 20:20:26 #43
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152160805
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:11 schreef pessie het volgende:
Waarom thuis: lekker in mijn eigen bed, onder mijn eigen douche, met mijn eigen verloskundige en mijn man en verder niemand. En na afloop wanneer je in stukjes ligt niet direct in de auto maar in je net verschoonde bedje ^O^
Dat lijkt mij ook fijn dus ik ga ook voor thuis :)
Maar ik ben best een mietje qua pijn dus het zal me niet verbazen als ik alsnog naar het ziekenhuis wil :P

We zien het wel!

Estrys ook een jochie *G*

En welkom Saskia :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 30 april 2015 @ 20:22:41 #44
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152160875
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:19 schreef Krisvc het volgende:
Ziekenhuis hier. Omdat ik de mogelijkheid van pijnstilling in ieder geval wil hebben. Man vond ziekenhuis sowieso de enige optie. Dus gelukkig zitten we op één lijn.

Ook thuis kan je pijnbestrijding krijgen (TENS). En de optie om alsnog naar het ziekenhuis te gaan staat sowieso altijd open. :)

Opliggende aders heb ik altijd al, ook niet zwanger :')
pi_152160917
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ook thuis kan je pijnbestrijding krijgen (TENS). En de optie om alsnog naar het ziekenhuis te gaan staat sowieso altijd open. :)

Opliggende aders heb ik altijd al, ook niet zwanger :')
Hee, die kende ik nog niet en ik dacht dat ik me goed ingelezen had. Interessant.
Neemt niet weg dat ik nog steeds niet thuis wil bevallen. :P
pi_152160952
Als ik bevallingsverhalen lees hier, dan kom je ook wel dingen tegen als 'de hartslag dipte bij een wee', dat zien ze toch aan de ctg? Volgen ze dat soort dingen thuis dan ook?
  donderdag 30 april 2015 @ 20:26:47 #47
259886 pessie
pi_152160998
quote:
11s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:20 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook fijn dus ik ga ook voor thuis :)
Maar ik ben best een mietje qua pijn dus het zal me niet verbazen als ik alsnog naar het ziekenhuis wil :P

We zien het wel!

Estrys ook een jochie *G*

En welkom Saskia :)
Tsja, wat is mietje zijn. Bij de tandarts ga ik toch echt standaard voor een verdoving, Bij bevallen weet ik dat ik het tot een cm of 7 echt wel te doen vind, en voorbij dat punt krijg je in het ziekenhuis ook geen pijnstilling meer.
Nu ik deze keer serieus na moest denken over pijnbestrijding van mijn fysiotherapeut heb ik gezien waarom ik het echt moeilijk zou vinden, ik vind de bijwerkingen best wel fors van een epidurale ruggeprik en pethidine vond ik voor mijn dysmature rand-prematuurtje echt geen optie. Maar goed, gelukkig bestaat de ruggeprik :+ snijden in mijn vleesch terwijl ik geen verdoving had gehad had me nou ook bepaald niets geleken :')
pi_152161052
* Limone noteert dikke vette bodylotion en coldpacks ^O^

Ik ga toch weer het ziekenhuis proberen te halen. Vorige keer niet gelukt en hoewel het prima ging en ik thuisbevallen echt kan aanraden, is ons huisje twee hoog achter er niet geschikt voor.

Als ik ooit in een groter huis zwanger ben zou ik zo thuisbevallen. O+
pi_152161093
Wij wonen gelukkig in de buurt van t ziekenhuis, zeker als je illegaal de busbaan pakt ipv via de normale wegen :+
Ik denk dat ik met een tweede wel thuis zou willen bevallen (afhankelijk van deze bevalling)
Nu denk ik echt nog, mķet ik bevallen? Kan ie er niet op een andere manier uit? Brrrr
  donderdag 30 april 2015 @ 20:30:50 #50
259886 pessie
pi_152161134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als ik bevallingsverhalen lees hier, dan kom je ook wel dingen tegen als 'de hartslag dipte bij een wee', dat zien ze toch aan de ctg? Volgen ze dat soort dingen thuis dan ook?
Thuis is de verloskundige die regelmatig luistert aan je buik met dat hartslagapparaatje (naam even kwijt). Als ze zich ook maar enigzins zorgen maakt stuurt ze je alsnog in.
pi_152161287
quote:
uiteraard volgen we dat thuis ook :) overigens zegt een dip van de hartslag an sich echt helemaal niets. Ik heb maar een handjevol verhalen hier op fok gelezen waar ik het echt benauwd van kreeg, met alle respect verder hoor! de bevalling van le en van danic zijn daar voorbeelden van.

Wij hebben ook reanimatiespullen bij ons thuis om kind of moeder :X te reanimeren. Verder hebben we alle instrumenten bij ons om een bevalling goed te kunnen begeleiden. Hetgeen we niet hebben is een vacuümpomp bijvoorbeeld. Maar bedenk je goed dat als ik iemand naar het ziekenhuis stuur, dan duurt het 15/20 min voor iemand ter plaatse is, maar dat is meestal ook de tijd s nachts die een gynacoloog of bijvoorbeeld een ok-team nodig heeft /hebben om in het ziekenhuis te komen (gyns slapen regelmatig nog thuis) of om paraat te staan.
Daarnaast wordt een vk opgeleid en getraind om echt in een thuissituatie te handelen, wat betekent dat ze van voor tot achter exact weet wat te doen in welke situatie. wij worden bijv. ook opgeleid in stuitbevallingen, zodat als je een onverwachte stuit thuis hebt, dat dit geen direct probleem is. :)
pi_152161541
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

uiteraard volgen we dat thuis ook :) overigens zegt een dip van de hartslag an sich echt helemaal niets. Ik heb maar een handjevol verhalen hier op fok gelezen waar ik het echt benauwd van kreeg, met alle respect verder hoor! de bevalling van le en van danic zijn daar voorbeelden van.

Wij hebben ook reanimatiespullen bij ons thuis om kind of moeder :X te reanimeren. Verder hebben we alle instrumenten bij ons om een bevalling goed te kunnen begeleiden. Hetgeen we niet hebben is een vacuümpomp bijvoorbeeld. Maar bedenk je goed dat als ik iemand naar het ziekenhuis stuur, dan duurt het 15/20 min voor iemand ter plaatse is, maar dat is meestal ook de tijd s nachts die een gynacoloog of bijvoorbeeld een ok-team nodig heeft /hebben om in het ziekenhuis te komen (gyns slapen regelmatig nog thuis) of om paraat te staan.
Daarnaast wordt een vk opgeleid en getraind om echt in een thuissituatie te handelen, wat betekent dat ze van voor tot achter exact weet wat te doen in welke situatie. wij worden bijv. ook opgeleid in stuitbevallingen, zodat als je een onverwachte stuit thuis hebt, dat dit geen direct probleem is. :)
Het is ook niet zo dat die dip nou iets is waar ik me zorgen over maak hoor. Maar dat was een voorbeeld wat ik me zo kon herinneren en ik heb nog niet zoveel ervaring :+
Maar interessant om te lezen, dat van een team optrommelen had ik me ook al bedacht ja. 'Snel' ingrijpen in een ziekenhuis kost natuurlijk ook gewoon tijd.

In eerste instantie neigde ik naar het ziekenhuis, met als idee 'alles bij de hand als er iets gebeurt', maar het verschil is in die zin niet zo heel groot natuurlijk.
pi_152161634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:
In Duitsland is het vrij ongewoon om thuis te bevallen.

En het is er gewoon om na de bevalling sowieso een aantal dagen in het ziekenhuis te blijven. Je krijgt ook niet iets van een kraamverzorgster ofzo, maar de verloskundige komt elke dag langs de eerste week ofzo. Ik weet niet of ik dat aantal dagen in het ziekenhuis blijven nu zo leuk vind...
Kan je man bij je blijven?
Hier in NO dezelfde regeling, en die dagen in het zkh zijn me erg meegevallen (zag er ook tegenop).
Wij drie in een cocon en de eerste visite zonder de rommel ervan. Eten wordt voor je gemaakt en met een druk op de bel heb je hulp-dag en nacht.
Wat ik wel fijn vond, was om op een inloopochtend even langs te gaan om te kijken hie het er uit zag enzo. Sfeer proeven :)
  donderdag 30 april 2015 @ 20:46:04 #54
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152161679
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:26 schreef pessie het volgende:

[..]

Tsja, wat is mietje zijn. Bij de tandarts ga ik toch echt standaard voor een verdoving, Bij bevallen weet ik dat ik het tot een cm of 7 echt wel te doen vind, en voorbij dat punt krijg je in het ziekenhuis ook geen pijnstilling meer.
Nu ik deze keer serieus na moest denken over pijnbestrijding van mijn fysiotherapeut heb ik gezien waarom ik het echt moeilijk zou vinden, ik vind de bijwerkingen best wel fors van een epidurale ruggeprik en pethidine vond ik voor mijn dysmature rand-prematuurtje echt geen optie. Maar goed, gelukkig bestaat de ruggeprik :+ snijden in mijn vleesch terwijl ik geen verdoving had gehad had me nou ook bepaald niets geleken :')
Ja, het is natuurlijk ook afwachten of ik met de pijn kan omgaan, ik heb geen idee. Maar soms voel ik mezelf al heel zielig als ik met darmkrampen op de wc zit, dat is natuurlijk niks vergeleken met weeën :D Maar we zullen het zien.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 30 april 2015 @ 20:46:48 #55
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152161703
Mignonne, ik huur je over een paar jaar in voor een voorlichting voor mijn man. :+ O+
Ik vond het erg jammer dat de vk helemaal niets vertelde over thuisbevallingen, toen mijn man zei dat hij het ziekenhuis wilde en ik thuis zei. Ze had bv kunnen vragen wat hem zo eng leek aan thuis bevallen en hoe een vk bij een thuisbevalling handelt. Het ging daarna eigenlijk alleen maar over dat het ziekenhuis ook heel fijn is, vooral in dat nieuwe beval pahlęs. }:|
pi_152161766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef Mariposas het volgende:
Mignonne, ik huur je over een paar jaar in voor een voorlichting voor mijn man. :+ O+
Ik vond het erg jammer dat de vk helemaal niets vertelde over thuisbevallingen, toen mijn man zei dat hij het ziekenhuis wilde en ik thuis zei. Ze had bv kunnen vragen wat hem zo eng leek aan thuis bevallen en hoe een vk bij een thuisbevalling handelt. Het ging daarna eigenlijk alleen maar over dat het ziekenhuis ook heel fijn is, vooral in dat nieuwe beval pahlęs. }:|
Maar het is dan ook echt wel heel erg mooi. ;)
pi_152161807
quote:
Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.
Oké, de statistiek-nerd in mij moet hier even op reageren :@

Statisch gezien zou je dat juist niet zeggen :+ om 100 andere redenen misschien wel, maar op statistisch vlak juist niet ;)

De kans is zelfs groter dat ze (of welke zwangere dan ook) zwanger is van een jongetje. Er worden namelijk meer jongetjes verwekt dan meisjes, omdat jongetjes zowel voor als na de geboorte meer risico lopen (op allerlei dingen)*. 'Moeder Natuur' zorgt er dus voor dat er meer jongetjes verwekt worden, zodat de verdeling uiteindelijk 50-50 wordt.

*Verschil is overigens echt minimaal hoor (maar wel statistisch significant), dus maak je vooral niet druk als je zwanger bent van een jongetje ;)

/nerd modus

Ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen (poliklinisch). Niet zozeer omdat ik echt bang ben dat het thuis misgaat, maar puur voor m'n gevoel. Ik kan goed tegen ziekenhuizen, dus ik denk dat ik me daar meer op m'n gemak voel (zeker bij een eerste kindje, zoals anderen ook al aangeven).
  donderdag 30 april 2015 @ 20:53:53 #58
259886 pessie
pi_152161953
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef Mariposas het volgende:
Eigenlijk vind ik dit een beetje raar. Alsof een ziekenhuisbevalling per definitie te prefereren valt boven een thuisbevalling :? . En raar dat ze dus eigenlijk niet in ging op jouw punt terwijl jij toch echt de enige bent die fysiek pijn lijd en daadwerkelijk een kind eruit moet zien te krijgen. Dan mag jij toch ook meer info verwachten over waar jij graag wilt zijn op dat moment?

quote:
11s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:46 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk ook afwachten of ik met de pijn kan omgaan, ik heb geen idee. Maar soms voel ik mezelf al heel zielig als ik met darmkrampen op de wc zit, dat is natuurlijk niks vergeleken met weeën :D Maar we zullen het zien.
Darmkrampen zijn erger in de zin dat ze er zijn en aan 1 stuk doorgaan in 1 heftigheid.
Weeën komen op, worden erger, en nog wat erger en zwakken dan weer af. En dan heb je pauze. En ja op een gegeven moment wordt het heel heftig, maar dan ben je er meestal al bijna.
Disclaimer: een weeënstorm gaat weer anders, maar daar ga je niet zomaar van uit.
  donderdag 30 april 2015 @ 20:55:23 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152161996
quote:

[..]

Maar dan komen de prachtige, geweldige endorfines niet vrij O+. En doe je het niet voor een baby maar voor en euh, drol. Toch heel anders :+
pi_152162035
quote:

[..]

Nee dat klopt, want darmkrampen hebben geen ritme, je raakt zelf ook niet in een soort trance en je krijgt er ook niets moois voor terug.

Ik vond weeen beter re doen.
pi_152162080
Estrys, een boy! Hoe kan het ook anders. :D En een blije zoon!

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef J0ycie88 het volgende:

Ben ik niet van plan. :P

quote:

[..]

Dat zou je wel zeggen, nu nog waar maken. :P

LuDann zei nog dat als het een meisje is, ze het voor het uitkiezen krijgt. Nou, dat vind mijn vriend dus maar niets. "Dan moet ik straks niet op 1 piemel maar op tig piemels gaan letten?!!" _O-

Mijn vriend gaat trouwens heel erg aan het idee moeten wennen als het een meisje is. Hij heeft 2 neefjes en geen ervaring met babymeisjes. En ziet zich meer als jongensvader bij een eerste. Maar hij gaat het net zo leuk vinden hoor. :D

Ach... nog iets minder dan 5 weken ongeduldig wachten. :')
pi_152162094
Goed, we zijn het dus eens.
Liever bevallen dan schijten :+
pi_152162104
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:49 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oké, de statistiek-nerd in mij moet hier even op reageren :@

Statisch gezien zou je dat juist niet zeggen :+ om 100 andere redenen misschien wel, maar op statistisch vlak juist niet ;)

De kans is zelfs groter dat ze (of welke zwangere dan ook) zwanger is van een jongetje. Er worden namelijk meer jongetjes verwekt dan meisjes, omdat jongetjes zowel voor als na de geboorte meer risico lopen (op allerlei dingen)*. 'Moeder Natuur' zorgt er dus voor dat er meer jongetjes verwekt worden, zodat de verdeling uiteindelijk 50-50 wordt.

*Verschil is overigens echt minimaal hoor (maar wel statistisch significant), dus maak je vooral niet druk als je zwanger bent van een jongetje ;)

/nerd modus

:o Ik heb nooit statistiek gehad haha. Maar ik bedoel meer, zoveel meisjes op zoveel jongetjes, leek mij de kans op 7 jongetjes en 0 meisjes gewoon heel erg klein :)
pi_152162151
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:45 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Kan je man bij je blijven?
Hier in NO dezelfde regeling, en die dagen in het zkh zijn me erg meegevallen (zag er ook tegenop).
Wij drie in een cocon en de eerste visite zonder de rommel ervan. Eten wordt voor je gemaakt en met een druk op de bel heb je hulp-dag en nacht.
Wat ik wel fijn vond, was om op een inloopochtend even langs te gaan om te kijken hie het er uit zag enzo. Sfeer proeven :)
website van ziekenhuis zegt dat vriend van 9 tot 9 daar mag zijn. Maar in individuele gevallen is een uitzondering mogelijk. Het zijn ook 1 of 2 persoons kamers...

Inloopavond zullen we ook zeker langs gaan...
pi_152162244
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:58 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

:o Ik heb nooit statistiek gehad haha. Maar ik bedoel meer, zoveel meisjes op zoveel jongetjes, leek mij de kans op 7 jongetjes en 0 meisjes gewoon heel erg klein :)
het is net als met een dobbelsteen rollen. Als je yathzee gooit en iemand gooit 4 zessen, dan is de kans dat de volgende dobbelsteen een 6 is nog steeds 1/6e. De kansen zijn onafhankelijk van elkaar....

/geeftlesinstatistiek..
  donderdag 30 april 2015 @ 21:02:37 #66
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152162246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:58 schreef ingee het volgende:
Goed, we zijn het dus eens.
Liever bevallen dan schijten :+
:D

Maar wel bedankt voor de antwoorden dames! Dit geeft mij moed! :D

En ja een baby is wel een leuker resultaat natuurlijk O+
Ziggy played guitar
pi_152162391
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij wonen gelukkig in de buurt van t ziekenhuis, zeker als je illegaal de busbaan pakt ipv via de normale wegen :+
Ik denk dat ik met een tweede wel thuis zou willen bevallen (afhankelijk van deze bevalling)
Nu denk ik echt nog, mķet ik bevallen? Kan ie er niet op een andere manier uit? Brrrr
Ik woonde op 20 min rijden van het ziekenhuis (met files gerust 45 min) en mijn vk vond het prima om thuis te bevallen. :X Ik niet, lekker naar t ziekenhuis gegaan. Voelde mij daar 100 keer veiliger dan thuis. Pijnstilling, alles bij de hand en overdracht van vk naar gyn toen er nog geen paniek was. Manlief was het er helemaal mee eens.
Professioneel gifmenger.
pi_152162488
@Cassandra: wat Jagar zegt :Y
Snap je gevoelsmatig wel hoor, maar vond het wel grappig dat je 'statistisch gezien' zei ;)

De kans dat een willekeurige groep van 10 zwangere vrouwen allemaal zwanger is van een jongetje, is overigens wel klein (vergelijkbaar met in één keer yahtzee gooien), maar als er eenmaal 9 van de 10 al bekend zijn, is de kans voor die 10e vrouw 'gewoon' 50/50
pi_152162593
Wij wonen op 13 minuten van het ziekenhuis zegt de routeplanner, en files kennen we hier niet :+
pi_152162610
Ik zou thuis bevallen wel een optie vinden, maar dat gaat m niet worden, want mijn man wil graag ziekenhuis en hij heeft wat mij betreft net zoveel inspraak. Organisatorisch vind ik het wel spannender, net verhuisd, geen (schoon)ouders in de buurt en al een kindje. En we wonen straks op 20-25 min rijden ipv 5 minuten van het ziekenhuis, ook zoiets.

Morgen SEO, ook spannend!
pi_152162758
Ik wil een thuisbevalling. Maar dat is ook mede omdat ik een ziekenhuisbevalling belachelijk duur vind. Anders zou het mij om het even zijn.

Nu las ik net trouwens ergens dat als je om een ruggenprik vraagt, je een medische indicatie krijgt en dat alles dan vergoedt zou worden vanuit de basis, maar dat is toch niet waar?
pi_152162814
Ik ben in het ziekenhuis bevallen met pijnstilling (remifentanil) en thuis bevallen.

Thuis bevallen was het mooiste en prettigste om te doen, pijnstilling leek voor mij in het zkh niets te doen.
In het zkh had ik geen begeleiding bij puffen, thuis wel. En dat heeft mij heel erg geholpen. De thuisbevalling zou ik zo nog eens doen.
Tralalalaaa
pi_152162831
Nou, ik weet niet of ik vind dat mijn vriend net zoveel inspraak heeft. Uiteraard wel inspraak en als hij het echt heel erg onprettig zou vinden is dat wel een factor, maar ik geloof dat ik mijn eigen gevoel hierbij wel iets belangrijker vind uiteindelijk..
  donderdag 30 april 2015 @ 21:20:42 #74
259886 pessie
pi_152162881
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:17 schreef JantinaGr het volgende:
Ik wil een thuisbevalling. Maar dat is ook mede omdat ik een ziekenhuisbevalling belachelijk duur vind. Anders zou het mij om het even zijn.

Nu las ik net trouwens ergens dat als je om een ruggenprik vraagt, je een medische indicatie krijgt en dat alles dan vergoedt zou worden vanuit de basis, maar dat is toch niet waar?
Jawel hoor!
pi_152162917
quote:
insmeren...... of in bad liggen weken :9
Meer opties heb ik zelf ook nog niet gevonden :D

quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:12 schreef Estrys het volgende:
Ik hoor erbij! :D It's a BOY!
Jihaaaaaaa! *O*
jongensmama boks :*
Schudden voor gebruik
pi_152162926
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:20 schreef pessie het volgende:

[..]

Jawel hoor!
Dat klinkt dan nogal krom??

Als je een ruggenprik wilt (wens!) dan krijg je die 316 euro aan ziekenhuis bevalling vergoedt, maar als je wilt bevallen in het ziekenhuis, maar geen ruggenprik vraagt dan mag je 316 euro dokken?
pi_152162942
quote:

Ik heb bewust voor een thuisbevalling gekozen. Het zetje werd bij mij gegeven door het boek Veilig bevallen van Beatrijs Smulders, dat ik tijdens de zwangerschap las. Ook door gesprekken met Baard vond ik het steeds gekker worden dat ik als gezonde vrouw voor de geboorte van een voor zover wij wisten gezonde baby en na een zwangerschap zonder problemen, naar het ziekenhuis zou gaan. Wat ik wel mee had genomen in mijn overweging was dat het ziekenhuis vanaf hier snel en goed te bereiken is, mocht dat toch nodig zijn.

De bevalling is voor zowel mij als Baard een heel mooie ervaring geweest, waarbij het zeker mee speelt dat het lekker in ons eigen huis was. Vertrouwd, na afloop geen gedoe maar direct lekker in mijn eigen bed, en ik vind het geweldig om te bedenken dat I ter wereld is gekomen op de plek waar nu de box staat. O+.

Nu is het wel zo dat ik met mijn bevalling wel thuis moest bevallen. Anderhalf uur na de eerste wee belde Baard de verloskundige, en toen die er een kwartier later was bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Naar het ziekenhuis gaan was op dat moment geen optie meer, dus ik was echt heel erg blij dat we onszelf hadden voorbereid op een thuisbevalling.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_152162974
quote:

[..]

Bart moet niet mutsen :Y
Schudden voor gebruik
  donderdag 30 april 2015 @ 21:26:47 #79
259886 pessie
pi_152163076
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:22 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Dat klinkt dan nogal krom??

Als je een ruggenprik wilt (wens!) dan krijg je die 316 euro aan ziekenhuis bevalling vergoedt, maar als je wilt bevallen in het ziekenhuis, maar geen ruggenprik vraagt dan mag je 316 euro dokken?
Ja!
Maar bedenk wel dat pijnbestrijding een medisch verhaal wordt met een reden.
De meeste zwangeren verzekeren zich bij voor een poliklinische bevalling. En over het algemeen ben je dan ook verzekerd voor de eigen bijdrage van de kraamzorg waardoor het heel snel uit kan (mijn aanvullende verzekering kost 10¤ per maand en daarvoor kreeg ik volledige vergoeding voor de kraamzorg, ik heb 59 uur gehad, en de lactatiekundige vergoed).
pi_152163093
quote:
naar mijn weten is het heel normaal dat de hartslag wat dipt bij een wee...
Het moet alleen niet onder een gekke grens komen.. maar ze kunnen je thuis ook goed monitoren hoor..
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')