Oe, die tip wil ik ook graag horen. Mijn enkels doen ook mee. Tot bloedens toe krabben werkt niet goed kan ik vertellen.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:37 schreef Limone het volgende:
Ik word trouwens gek van de jeuk... op mijn scheenbeen.Wat kan ik er tegen doen? Help!
Hoe komt oktober nu zo vol jongetjes?quote:Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef J0ycie88 het volgende:
Estrys, ook al een jongetje!!![]()
Jantina, ga jij het rijtje compleet maken?
Oh god ja. Die enkels vergat ik even..quote:Op donderdag 30 april 2015 19:40 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Oe, die tip wil ik ook graag horen. Mijn enkels doen ook mee. Tot bloedens toe krabben werkt niet goed kan ik vertellen.
51%quote:Op donderdag 30 april 2015 19:41 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hoe komt oktober nu zo vol jongetjes?best bizar, hoe groot is die kans nou!
Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Even quoten voor wijzigingen!
Mag ik erin? 4 augustus, geslacht een verrassingquote:Op donderdag 30 april 2015 19:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Even quoten voor wijzigingen!
Ik neig op dit moment naar een ziekenhuis bevalling. Puur omdat ik het doodeng vind, niet weet wat mij te wachten staat en er best wel tegen op zie. Gelukkig vergoed mijn verzekering een ziekenhuisbevalling sowieso, waardoor dit ook een goede optie is.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over thuis bevallen vs. poliklinisch? (voor zover je die keuze dus hebt).
Iemand die bewust voor thuis kiest?
Ik ben me wat aan het inlezen, want het lijkt me aan de ene kant wel heel relaxed. Maar ik lees ook dat 49% van de vrouwen bij een eerste bevalling alsnog naar het ziekenhuis gaat? Vond ik dan wel weer veel.
Hormonen moet je heel serieus nemenquote:Op donderdag 30 april 2015 19:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Vorig jaar was augustus (?) een meisjes maand. Of een andere maand. Je zou haast zeggen dat statistisch gezien Jantina wel een meisje moet krijgen.
[..]
Mijn man gromt naast mij, dat Bartholomeus met een hoofdletter moet. Zeikerd. Zijn de hormonen![]()
Check!quote:Op donderdag 30 april 2015 19:53 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mag ik erin? 4 augustus, geslacht een verrassing
Zijn dank is grootquote:Op donderdag 30 april 2015 19:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Hormonen moet je heel serieus nemen
Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn man is het er niet mee eens.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over thuis bevallen vs. poliklinisch? (voor zover je die keuze dus hebt).
Ik ben me wat aan het inlezen, want het lijkt me aan de ene kant wel heel relaxed. Maar ik lees ook dat 49% van de vrouwen bij een eerste bevalling alsnog naar het ziekenhuis gaat? Vond ik dan wel weer veel.
Waarom is hij het er niet mee eens dan? Lijkt me toch vooral iets waar jij je goed bij moet voelen.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:59 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn man is het er niet mee eens.
Het lijkt me erg fijn om in je eigen omgeving te blijven. Tot die 49% behoren denk ik ook de vrouwen die toch naar het ziekenhuis willen ivm pijnbestrijding. Niet alleen mensen die om medische reden naar het ziekenhuis moeten.
Ik word door iedereen echt raar aangekeken als ik zeg dat ik liever thuis zou bevallen en uiteraard kent iedereen wel iemand die het niet zou hebben gered als ze niet in het ziekenhuis waren geweest.
oh, dat had ik ook een paar weken geleden. Eerst dacht ik droge huid, maar het leek wel van binnenuit te komen. Ik heb het een paar keer met hele vette bodylotion ingevet, heel erg dik..Na een paar dagen was het voorbij..quote:Op donderdag 30 april 2015 19:37 schreef Limone het volgende:
Ik word trouwens gek van de jeuk... op mijn scheenbeen.Wat kan ik er tegen doen? Help!
Nog geen last van zwangerschapsgeheugenverlies zie ikquote:Op donderdag 30 april 2015 20:04 schreef Malteser het volgende:
Estrys: een jongen![]()
En nog een welkom voor..... Oh mijn geheugen... Saskia?
Check de editquote:Op donderdag 30 april 2015 20:05 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nog geen last van zwangerschapsgeheugenverlies zie ik
klopt. Groot deel pijnstilling en ook groot deel niet vorderende ontsluiting. Van die 49% is slechts 4% een spoedrit en ook daar binnen heb je weer spoed en spoed zeg maar. Er is echt maar een heel heel klein deel die horizontaal hun huis uit getakeld moeten worden zeg maar.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:59 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zou graag thuis bevallen, maar mijn man is het er niet mee eens.
Het lijkt me erg fijn om in je eigen omgeving te blijven. Tot die 49% behoren denk ik ook de vrouwen die toch naar het ziekenhuis willen ivm pijnbestrijding. Niet alleen mensen die om medische reden naar het ziekenhuis moeten.
Ik word door iedereen echt raar aangekeken als ik zeg dat ik liever thuis zou bevallen en uiteraard kent iedereen wel iemand die het niet zou hebben gered als ze niet in het ziekenhuis waren geweest.
Hij vindt het veel te gevaarlijk. Hij ziet een bevalling an sich geloof als een levensbedreigende situatie voor moeder en kind.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Waarom is hij het er niet mee eens dan? Lijkt me toch vooral iets waar jij je goed bij moet voelen.
Overigens komt mijn VK wel langs om te zien of ons huis thuisbevalproof is... hopelijk mag het, want we wonen op de 1e en 2e verdieping met vrij smalle trappen.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
klopt. Groot deel pijnstilling en ook groot deel niet vorderende ontsluiting. Van die 49% is slechts 4% een spoedrit en ook daar binnen heb je weer spoed en spoed zeg maar. Er is echt maar een heel heel klein deel die horizontaal hun huis uit getakeld moeten worden zeg maar.
Volgens mij is die 49% ook inclusief vrouwen die alsnog pijnbestrijding willen/nodig hebben, langdurig gebroken vliezen en nog wat redenen. Het hangt er denk ik ook van af hoe ver je van het ziekenhuis woont. Ik ben 2x prima thuis bevallen, had het voor de derde weer zo gewild, maar die kwam uiteindelijk op de OK ter wereld.quote:Op donderdag 30 april 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
+1. Heb ook geen keuze deze keer. Dat scheelt. Ik vind het alleen organisatorisch spannend maar dat zijn zorgen voor wat laterquote:Op donderdag 30 april 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:
Wat betreft bevallen: dat wordt sowieso ziekenhuis. Nu heb ik door omstandigheden niet echt een keuze maar ook als ik de keuze wel had, werd het ziekenhuis. Dus prima voor mij.
Dat lijkt mij ook fijn dus ik ga ook voor thuisquote:Op donderdag 30 april 2015 20:11 schreef pessie het volgende:
Waarom thuis: lekker in mijn eigen bed, onder mijn eigen douche, met mijn eigen verloskundige en mijn man en verder niemand. En na afloop wanneer je in stukjes ligt niet direct in de auto maar in je net verschoonde bedje
Ook thuis kan je pijnbestrijding krijgen (TENS). En de optie om alsnog naar het ziekenhuis te gaan staat sowieso altijd open.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:19 schreef Krisvc het volgende:
Ziekenhuis hier. Omdat ik de mogelijkheid van pijnstilling in ieder geval wil hebben. Man vond ziekenhuis sowieso de enige optie. Dus gelukkig zitten we op één lijn.
Hee, die kende ik nog niet en ik dacht dat ik me goed ingelezen had. Interessant.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:22 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ook thuis kan je pijnbestrijding krijgen (TENS). En de optie om alsnog naar het ziekenhuis te gaan staat sowieso altijd open.![]()
Opliggende aders heb ik altijd al, ook niet zwanger
Tsja, wat is mietje zijn. Bij de tandarts ga ik toch echt standaard voor een verdoving, Bij bevallen weet ik dat ik het tot een cm of 7 echt wel te doen vind, en voorbij dat punt krijg je in het ziekenhuis ook geen pijnstilling meer.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook fijn dus ik ga ook voor thuis![]()
Maar ik ben best een mietje qua pijn dus het zal me niet verbazen als ik alsnog naar het ziekenhuis wil
We zien het wel!
Estrys ook een jochie
En welkom Saskia
Thuis is de verloskundige die regelmatig luistert aan je buik met dat hartslagapparaatje (naam even kwijt). Als ze zich ook maar enigzins zorgen maakt stuurt ze je alsnog in.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als ik bevallingsverhalen lees hier, dan kom je ook wel dingen tegen als 'de hartslag dipte bij een wee', dat zien ze toch aan de ctg? Volgen ze dat soort dingen thuis dan ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |