quote:Reken er maar rustig op dat dat zeer bewust is gebeurd.
Op maandag 5 januari 2004 00:24 schreef ErikT het volgende:
Ik denk terug aan de Warren commissie en moet weer hard lachen. Dit moet wel het meest incapabele (bewust of onbewust, ik denk het eerste) zooitje mensen bij elkaar ooit geweest zijn.
quote:Dan neem je wel makkelijk een positie in waarin je je laat leiden door een conspiracy-spiraal; alle bewijzen ertegen zijn dan gemanipuleerd door de complottisten, en ook gebreken in complot-theorieen worden veronachtzaamd.
Op maandag 5 januari 2004 01:14 schreef scanman01 het volgende:Alle FEITEN worden natuurlijk weerlegd door de mensen die er belang bij hebben dat het weerlegd wordt. Als je alle onderzoekingen naast elkaar legt, kom je net zo veel feiten tegen dat Oswald het niet (alleen) gedaan kan hebben als feiten dat hij het wel alleen gedaan KAN hebben. Maar vergeet niet dat het feit dat hij het wel alleen gedaan KAN hebben niet betekent dat hij het ook alleen gedaan heeft! Er zijn te veel onduidelijkheden en onwaarheden boven tafel gekomenom de mogelijkheid van meerdere daders uit te sluiten. Sterker nog, waarom zouden er zo enorm veel aanwijzingen zijn dathij het niet alleen gedaan heeft, als het wel zo is. Zou wel heel erg toevallig zijn, niet?
Jij richt je duidelijk voornamelijk op de argumenten van de 'verdedigende' partij, die uit alle macht probeert aan te tonen (dmv 'wonderkogels' e.d.) dat het wel degelijk mogelijk is dat alleen Oswald de dader is. Als je alle aanwijzingen naast elkaar legt kun je gewoon tot geen enkele andere conclusie komen dat er meerdere daders moeten zijn geweest. En wie dat dan zijn, is dan weer een ander verhaal.
Ik zie mensen die makkelijke uitspraken doen over 'media-manipulatie' maar wel de enorme geschiedsvervalsing in Oliver Stone's JFK als zoete koek slikken.
lees deze overzichtspagina over de single bullet theory:
http://mcadams.posc.mu.edu/sbt.htm
complot-theoritici's stellingen:
s: de kogel zou na Kennedy opeens naar boven gegaan moeten zijn
a: kennedy zat 25 cm hoger dan Connally, de kogel vervolgde gewoon zijn weg, enkel trof hierna een persoon die 25cm lager zat, dit verklaart de positionering van intrede- en exit-wonden. (zeker als de 3graden helling neerwaarts van Elm st. meeneemt)
s: de kogel zou een 'draai in delucht moeten maken' tussen connally en kennedy
a: kennedy en connally zaten niet recht achter elkaar, K. zat tegen de rechterrand aan, Connally zat juist meer naar binnen toe 
s: Connally zou niet reageren als men de Zapruder film bekijkt,
a: in de zapruder film zie je connaly wel degelijk direkt na Kennedy met vertrokken gezicht naar rechts draaien, en zelfs is het opbollen van zij jas zichtbaar door uittrede van de kogel (ook onderzoek hiernaar door dr. John Latimer voor het HSCA onderschrijft dit)
s: in de tekening van het autopsie rapport (van dr. Boswell) staat de intrede wond van ce399 bij kennedy een stuk lager (tussen de schouderbladen) dan volgens de single bullet theory mogelijk is
a: die tekening is slechts een snelle schets, datzelfde autopsie-rapport bevat ook een exacte opmeting van de locatie van de wond, en deze is correct met de plek waarop volgens de theorie de kogel moeten intreden, tevens staat er een redelijke exacte beschrijving van de baan van de kogel in het lichaam van Kennedy, daarbij zijn er ook foto's van de autopsie gepubliceerd:
de schets bij de autopsie is een foutje, zowel de tekst van de autopsie alswel de foto's van kennedy's rug onderschrijven dat, toch komen complot-theoristen telkens weer aan met de schets en negeren ze de foto's
a: de kogel was vrijwel ongeschonden
als je foto van de zijkant bekijkt lijkt dat enigszins zo, echter een frontaal beeld bewijst dat de kogel compleet afgeplat is, het komt overeen met testkogels die door kaders zijn geschoten door dr. Latimer voor onderzoek voor het HSCA. klik voor een direkte vergelijking van een testkogel met CE 399
Er is iets interessants aan de wens tot 'ontkenning' van de single bullet theorie, die het voor mij een essentieel voorval.
de SBT is een vorm van 'toeval', er is niks geplands aan, het is afhankelijk van de preciese locatie van personen op één moment in tijd, en hierdoor is het een ontkenning van het bijna universele en mysticisme achter de moord op Kennedy.
Mensen die de SBT ontkennen willen graag denken dat alles gepland is, dat er niet zoiets als 'toeval kan en vooral _mag_ bestaan.
Natuurlijk is de SBT in zichzelf nog geen 'bewijs' dat Oswald alleen gehandeld heeft, de achtergronden rond zijn motieven zijn nog altijd onduidelijk en ook is er ook voor mij de vraag in welke vorm er gemanipuleerd is aan het onderzoek (de beroemde foto van oswald en het geweer, en de politieke achtergrond van Oswald).
Maar voor mij staat wel vast dat het onderzoek van de Warren Commision het beste en meest objectieve onderzoek is naar de kennedy-moord en hun bevindingen zeker zeer na aan de waarheid liggen,
of men het _wil_ geloven of niet
(het onderzoek van het House Select Commitee is ook interessant, en zeer uitgebreid, maar kent volgens mij meer subjectieve beinvloeding door 'vooroordelen' die onderzoekers hadden doordat ze meer wisten van alles wat er al over de gebeurtenissen gezegd en geschreven was (bv. de theorie dat de 3 schoten in 5,6 secondes werden afgevuurd afkomstig van het HSCA, huidige analyses gaan uit van ongeveer 8,6 secondes tussen de drie schoten, op basis van de zapruder film); Garrison en zijn zaak zijn wat mij betreft een lachertje, van een overspannen officier van Justitie die zichzelf wilde bewijzen)
Overigens ben ik serieus erg nieuwsgierig naar die 'bewijzen voor meerdere daders', zeker als je zegt dan wel te moeten concluderen dat die onbreekbaar zijn, die heb ikzelf nog nooit gezien, en ik nodig je van harte uit deze te tonen:
hooguit kun je vragen stellen bij de mogelijke kogelinslag op de trottoirband bij Elm street, waar die exact vandaan komt is nog onduidelijk, maar ook daarbij lijkt me zeker een herkomst uit de richting van de school book depository aannemelijk, een herkomst uit richting van de Grassy Knoll is vrijwel onmogelijk, als er tenminste op de limousine geschoten zou zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 05-01-2004 11:24]
quote:Nee hoor. Achteraf iets als toevallig bestempelen is erg makkelijk. We kunnen vanaf morgen iedere loterijwinnaar als verdachte door de politie laten oppakken omdat de kans dat de winnaar zou winnen zo klein is dat ie wel door oplichterij zal hebben gewonnen.
Op maandag 5 januari 2004 01:14 schreef scanman01 het volgende:
Zou wel heel erg toevallig zijn, niet?
Als je vooraf moet bedenken wat een kogel zal gaan doen die vanuit Oswalds "sniper's nest" met hoge snelheid hoog in de rug van JFK geschoten wordt, dan is dat (net als de uitkomst van een loterij) niet te voorspellen. Een van de oneindige mogelijkheden is de huidige uitkomst. Er is IMO niets onverklaarbaars of onrealistisch aan die uitkomst.
Het omgekeerde is zelfs waar. Stel dat Kennedy en Connaly niet door één, maar door (twee of drie) afzonderlijke kogels zijn geraakt. Hoe toevallig zou het dan niet zijn dat:
a) de wonden gezamelijk een hoek maken die precies één baan maken (of tenminste precies genoeg om de deksel op de doofpot te kunnen houden) die ook nog naar naar Oswalds "sniper's nest" leiden?
b) de kogels tegelijk (of tenminste tegelijk genoeg om de deksel op de doofpot te kunnen houden) bij beide personen (~Z223) lijken in te slaan?
c) de verschillende kogels niet allemaal gevonden worden, of heel gelukkig alleen door collega-samenzweerders?
Als je de zaak als complot zou moeten inschatten, dan moet je toch stellen dat het een bijzonder idiote beslissing moet zijn geweest om één iemand te willen "framen", maar om daarbij meerdere schutters, daardoor ook verschillende geweren, én verschillende posities te gebruiken.....
Bovendien zit er minimaal 5 seconden tussen de eerste inslag en het uiteindelijk fatale schot, en ook dat getuigt van een zeer slecht complot. De kans dat Kennedy zelf wegduikt na een of twee schoten, door Jackie naar beneden wordt gedrukt, of de auto zigzaggend wegscheurt lijkt me vooraf genomen te groot om de huidige schietsequentie vooraf als een goed plan te beschouwen..
Als ik chef-samenzwering zou zijn geweest (zou ik de president al niet in het openbaar neerschieten, maar dat terzijde) en "we" Oswald als ideale "patsy" hadden geselecteerd, zou ik gewoon mijn beste scherpschutter hebben uitgekozen en hem een of twee keer laten vuren vanuit Oswalds "sniper's nest" of vanuit een vergelijkbare lijn. Dan had ik achteraf niet zo'n probleem gehad met allerlei extra geheime agenten die kogels uit andere pistolen kwijt moesten maken, onmogelijke wonden moesten verplaatsen, lijken moesten verwisselen, foto's en films moesten vervalsen met zestigerjarentechnologie, en bovendien lastige getuigen moesten intimideren, vermoorden, of met kankercellen injecteren.....
Dan zou de moord ook gewoon gepleegd zijn door één persoon en zou er weinig tot geen bewijs veranderd hoeven te worden, en zou er bovendien geen kans zijn dat er bewijs voor een complot zou ontstaan dat echt "onveranderbaar" of onverdedigbaar zou zijn geweest.
quote:Meer dan 95% van de getuigen dacht dat de schoten van één locatie kwamen en er is overweldigend bewijs dat tenminste één van de schoten uit Oswalds "sniper's nest" kwam.
Jij richt je duidelijk voornamelijk op de argumenten van de 'verdedigende' partij, die uit alle macht probeert aan te tonen (dmv 'wonderkogels' e.d.) dat het wel degelijk mogelijk is dat alleen Oswald de dader is. Als je alle aanwijzingen naast elkaar legt kun je gewoon tot geen enkele andere conclusie komen dat er meerdere daders moeten zijn geweest. En wie dat dan zijn, is dan weer een ander verhaal.
Alle kogelsporen gevonden op straat, in de lichamen van slachtoffers en/of die gevonden op een ziekenhuisstretcher, komen overeen met Oswalds geweer, dat bovendien op de plaats delict is gevonden. Bovendien beweren verschillende getuigen een verdieping lager dat ze schoten vanuit het gebouw boven hun hoorden.
De gedragingen van Oswald op 22/11/63 zijn ook vrij raar voor een onschuldige: hij neemt een lang, ingepakt voorwerp mee waarvan hij tegen een collega zegt dat het "curtain rods" zijn. Later onkent Oswald tegen politie het verhaal en blijken er al "curtain rods" geïnstalleerd te zijn op de plek waar Oswald dat van plan zou zijn (ook wordt de zak waarin de "curtain rods" zaten op de plaats delict gevonden, met afdrukken van Oswald en vezels doe consistent zijn met de vezels van het kleed waarin het geweer zich in de schuur bevond). Na de moord vertrekt ie als enige snel van zijn werk (omdat ie van iemand begrepen zou hebben dat er toch geen werk meer gedaan zou worden die dag), gaat ie naar huis, neemt zijn revolver mee, schiet een agent dood, gaat naar de bioscoop en als de politie binnenkomt trekt ie opnieuw zijn revolver onder de woorden "this is it".
Al het solide bewijs wijst op één dader en drie kogels die met één geweer zijn afgeschoten. Het "probleem" van de complottheorie is dat er geen echte complotheorie is. De theorie houdt slechts in dat er een of ander complot moet zijn geweest, maar iets dat ook maar een klein beetje op een geloofwaardig scenario lijkt is nog niet gepresenteerd, en dat zal het waarschijnlijk ook nooit gebeuren. De mop wil dat de "conspiracy buff" na zijn dood aan god vraagt: "wie heeft Kennedy nu werkelijk vermoord?", God daarop antwoordt "het was Lee Harvey Oswald, in zijn eentje", waarop de "buff" antwoord: "Zo, ik wist niet dat het complot zó hoog geregeld was".
als je goed in de info duikt kan je de 1 dader theorie weggooien...bekijk de ballistics zeer goed, en als je daar kennis van hebt, dan kan je niet anders concluderen...
tel mee met de zapruder film, het aantal schoten, het tijdsbestek, dat kan niet, het herladen van de rifle die Oswald zou hebben gebruikt duurt te lang om al de schoten in die tijd te lossen op een bewegend doel...
heb in mijn tijd bij de USMC herhaaldelijk meegemaakt dat we tijdens een training in contact kwamen met scherpschutters van de USMC, de Special Forces...ik heb ze allemaal gevraagd of zij (terwijl dat echt zeer goede schutters zijn, anders kom je niet als scherpschutter bij de SF) of zij met dat wapen in dat tijdsbestek zoveel schoten kunnen lossen op een bewegend doel...en zij zeiden dat ze het ooit wel eens hebben geprobeerd, maar dat het ze nooit is gelukt...ook zeiden ze dat gezien de ballistics, door hun ogen bekeken, een 1 shooter theorie niet kan...
http://www.groene.nl/2003/0325/rz_kennedy.html
Het verhaal stond als ik me niet vergis ook in de GPD-bladen.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 05-01-2004 16:12]
quote:Precies. Maar blijkbaar heeft niet iedereen dat gedaan.
Op maandag 5 januari 2004 14:59 schreef David Letterman het volgende:
als je goed in de info duikt kan je de 1 dader theorie weggooien...bekijk de ballistics zeer goed, en als je daar kennis van hebt, dan kan je niet anders concluderen...
quote:over Judyth Vary Baker:
Op maandag 5 januari 2004 15:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik geloof in deze versie, het verhaal van Oswalds minnares. Oswald zou juist een bewonderaar van Kennedy zijn. Iemand met goede argumenten en bewijzen voor een complot. Let op de toevallig overleden collega's trouwens:http://www.groene.nl/2003/0325/rz_kennedy.html
Het verhaal stond als ik me niet vergis ook in de GPD-bladen.
haar bewijsvoering is voornamelijk gebaseerd op haar verhaal:
ze wordt gedeeltelijk ondersteund door getuigen die ook door Garrison onderzocht zijn, maar door hem als niet betrouwbaar zijn afgewezen (David Lewis).
haar beweringen zijn direkt in tegenspraak met de getuigenis van Marina Oswald.
een geschrift dat van Oswald afkomstig zou zijn, inclusief steeds meer documenten die in haar bezit zou zijn, maar ze weigert deze te laten onderzoeken op echtheid door onafhankelijke onderzoekers (omdat die natuurlijk deel uitmaken van het 'complot')
Haar verhaal is in de loop der tijd op cruciale punten veranderd, omtrend de betrokken personen, zoals bv de rol van David Atlee Phillips, een CIA agent, die echter uit haar verhaal verdween toen bleek dat hij gedurende die tijd in Mexico Stad gestationeerd was.
Persoonlijk plaats ik iemand als Judyth Vary Baker in dezelfde categorie als Jean Hill, mensen die graag veel lezen over de bestaande theorieen en zichzelf tussen deze personen infantaseren
Overigens is het wel opvallend dat Judyth na het zien van de film JFK van Stone opeens gemotiveerd was 'om haar verhaal te vertellen':
deze theorie komt exact overeen met een boek van Ed Haslam 'Mary, Ferrie, and the Monkey Virus' dat verscheen voordat Judyth de eerste maal haar verhaal vertelde.
Ze is vaker betrapt op leugens en zichzelf belangrijk voordoen, in een nieuwsgroep over de mormoonse kerk deed ze zich voor als linguist met diepe kennis van oud-egyptisch.
Toen ze in een nieuwsgroep beschuldigd werd van het opdoffen van haar verhaal om haar eigen saaie leven meer interessant te maken, reageerde ze met een uitgebreidde mail; http://mcadams.posc.mu.edu/boring.txt
hierin beweert ze een spin te zijn geweest bij het oprollen van maffia-netwerken, aanslagen op Reagan voorkomen te hebben,
Ze gaf aan dat de National Enquirer 600.000 dollar haar geboden had voor haar verhaal, maar moest toegeven dat haar agent enkel ooit eens had aangegeven dat haar verhaal 'misschien' zoveel waard zou zijn.
quote:Als het waar is wat je zegt (welke belangrijke onafhankelijke autoriteiten hebben dit bevestigd?) dan zou het wel een knap staaltje zijn.
Op maandag 5 januari 2004 16:31 schreef RM-rf het volgende:knip
Wordt trouwens ook nog iets afgedaan van de beweringen dat collegawetenschappers van haar toevallig allemaal overleden zijn omdat ze teveel van het geheime laboratorium afwisten? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk, want het lijkt me nogal moeilijk te vervalsen, dat gedeelte van haar CV.
quote:ik weet niet hoor, maar waar heb ik het over de film JFK?
Op maandag 5 januari 2004 00:43 schreef RM-rf het volgende:[..]
de jury heeft Garrison niet ontvankelijk verklaard, omdat hij niet kwam opdagen met de essentiele getuige die kon bewijzen dat Clay Shaw ook Clay Bertrand was, zonder die getuige was die gehele overeenkomst gebaseerd op de werkelijk gedane uitspraak van Garrison dat homosexuelen bij het gebruik van schuilnamen altijd hun voornaam aanhielden en dus deze Clay, die andere Clay was.
homosexualiteit was in die tijd een overtreding in amerika, maar het aantonen van homosexualiteit, want dat was Shaw inderdaad, is nog geen bewijs voor betrokkenheid bij de moord op K.
Overigens heeft Stone in zijn film wel die betreffende essentiele getuige opgevoerd aan het eind, die feitelijk nooit bestaan heeft, een stukje 'artistieke vrijheid' laten we het noemen.
verder heeft die Jury geen uitspraken gedaan, en garrison's zaak werd een enorme publieke afgang, omdat hij geen van zijn beweringen ook maar minimaal kon onderbouwen en ook zijn onderzoeksmethoden zeer zwak bleken (een getuigenis opvoeren die onder invloed tot stand kwam).
Later deed een commisie van het huis van Afgevaardigden (het Select Commitee) wel gericht onderzoek naar verschillende complot-theorieen, en ging erg ver in het vinden van geloofwaardigheidsgronden (o.m. een acoustisch onderzoek dat het voor 95% zeker vaststelde dat schoten van de 'Grassy Knoll afkwamen, en er 4 schoten zouden zijn geweest).maar verder zie ik het nut niet in om een discussie over de moord op Kennedy te laten verzanden in een filmbespreking van een tweederangs amerikaanse filmhit met Kevin Costner in de hoofdrol (vind je waterworld nu ook geloofwaardig?)
verder veel plezier met je vrije interpretatie van de feiten, maar doe niet alsof je boven media-manipulatie staat als je filmessenceringen als feiten gaat aannemen (ook.., ja zelfs al zijn ze in zwart-wit gefilmd)
je bent overigens altijd vrij om nog een keertje met je 'bibliografie' aan te komen, alles rondom die moord interesseert en intrigeert me enorm, los van de dadervraag, ook het mysticisme, het volksgeloof, de complottheorieen an sich.
[Dit bericht is gewijzigd door Reeferman op 08-01-2004 23:53]
quote:Hij zegt ook dat er een kolonie op mars werd gesticht in 1962 waar selekte mensen wonen....
Op donderdag 8 januari 2004 20:10 schreef Reeferman het volgende:
Ik heb hier een stukje gescant uit een boek. Boek van een man die bij ONI (office of naval intellegence) zat. Over de Kennedy moord. Boek komt uit 1991. Hij zegt ook dat de chauffeur het fatale schot loste. En ook de reden waarom die vermoord zou zijn. http://members.lycos.nl/The_Reeferman/Cooper_JFK.htm
wat?quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:17 schreef Parafernalia het volgende:
subtiel
Als je er nu eens wat info bijzette ipv alleen een linkdumpquote:Op vrijdag 1 september 2006 12:16 schreef Wutangtony het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=2928756561478705121&q=jfk
Zijn wonden, en zijn gedrag direct volgend op de verwonding, sluiten dat uit:quote:
Hoeveel hier van waar is? Geen idee, Hopsickers verhaalstijl van schrijven laat het soms mooier lijken dan dat het is denk ik... verder heb ik mij er nog niet zoveel in verdiept.quote:Deposed CIA head Porter Goss was once a member of the CIA's super-secret Operation 40, an assassination squad which roamed through North and Central America during the 1960's.
It is the only extant photograph of the members of Operation Forty, the CIA’s assassination squad, taken in a Mexico City nightclub in 1963.
Barry Seal had been recruited at the age of 17, along with Lee Oswald, by CIA agent David Ferrie, at a two week summer camp of the Louisiana Civil Air Patrol in 1957.
The product of a patrician Connecticut upbringing, an elite preparatory school and Yale University, Goss entered the high-stakes espionage game being played out between the Florida Keys and the coast of Cuba after the CIA-backed coup against Castro collapsed at the Bay of Pigs.
"During his junior year, he met a CIA recruiter through his ROTC commanders,” reported the September 24, 2002 Orlando Sentinel, in a story headlined “TERRORISM FIGHT KEEPS REP. GOSS IN POLITICAL FRAY.”
“It is true I was in CIA from approximately the late 50's to approximately the early 70's,” Goss told antagonist Michael Moore.
Seal is seated third from left. Sitting right next to him (second from left) is Porter Goss. Beside Goss is notorious "freedom fighter" Felix Rodriguez (front left), a Cuban vice cop under the corrupt Mob-run Batista regime in Cuba who later became an Iran Contra operative and a confidant of the first George Bush.
On the other side of the table is the the only spook celebrant displaying any regard for tradecraft... Covering his face with his sport coat is Frank Sturgis, famous for being one of the Watergate burglars.
Beside Sturgis (front right) is another famous spook, at least among Kennedy assassination researchers, William Seymour, the New Orleans representative of the Double-Chek Corporation, a CIA front used to recruit pilots (like Seal). Seymour is regarded by many researchers as the man who on several notable occasions is said to have impersonated Lee Harvey Oswald, when that lone nut gunman was out of the country.
At the time it was taken the CIA's covert action chief in Mexico City was David Atlee Phillips, AKA Maurice Bishop, who reportedly met with Oswald in Dallas before the assassination.
Bron: http://www.madcowprod.com/05072006.html
Files claimt dat hij op z'n rechteroog mikte de kogel kwam in z'n rechter slaap. logisch dat z'n linker kant nog heel was.quote:Op zondag 3 september 2006 14:44 schreef Apropos het volgende:
If [the President] had been hit from the Grassy Knoll or stockade fence, it would have taken off the left side of his head and thrown him violently sideways, and not backward as in the film. The left side of his head was not damaged at all
Ik vind die ballistiek altijd een beetje een heikel punt. Heb het filmpje nou ongeveer 30 keer gezien, en ik blijf het appart vinden, vooral dat na het eerste schot nog niemand iets doorheeft.quote:Op maandag 5 januari 2004 14:59 schreef David Letterman het volgende:
heb er veel over gelezen en onderzocht, gewoon als amateur geschiedenisfreak...
tel mee met de zapruder film, het aantal schoten, het tijdsbestek, dat kan niet, het herladen van de rifle die Oswald zou hebben gebruikt duurt te lang om al de schoten in die tijd te lossen op een bewegend doel...
heb in mijn tijd bij de USMC herhaaldelijk meegemaakt dat we tijdens een training in contact kwamen met scherpschutters van de USMC, de Special Forces...ik heb ze allemaal gevraagd of zij (terwijl dat echt zeer goede schutters zijn, anders kom je niet als scherpschutter bij de SF) of zij met dat wapen in dat tijdsbestek zoveel schoten kunnen lossen op een bewegend doel...en zij zeiden dat ze het ooit wel eens hebben geprobeerd, maar dat het ze nooit is gelukt...ook zeiden ze dat gezien de ballistics, door hun ogen bekeken, een 1 shooter theorie niet kan...
plastisch gezegd komt dit door een schot aan de voorkant, watr aan de achterkant het hoofd weer verlaat. door dat gat spatten ook hersenen naar buiten. dat levert een voorwaartse kracht op, waardoor het hoofd naar voren beweegt.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:09 schreef AY het volgende:
Is het trouwens al iemand opgevallen dat als hij net neergeschoten wordt z'n hoofd naar voren gaat?
Denk het niet, alleen LBJ, Lady Bird en die andere man lachen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:05 schreef Billy_Mack het volgende:
oh johnson... misschien in de trant van "congratulations mr. president"
Nee inderdaad, Earl Warren die zat toen vast wel ergens in Washington. Ze moesten snel een judge naar Air Force One halen om hem president te laten worden.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:06 schreef Billy_Mack het volgende:
wie heeft hem ingezworen dan? die vrouw is niet de chief justice?
denk dat je er niet te veel achetr moeten zoeken, iedereen in onzettend gespannen... ik bedoel, deze man is 2 uur ervoor nog VP, en later wordt zijn president vermoord en wordt hij zelf president. kan me voorstellen dat je op zo'n moment misschien ergens ongepast om lacht...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:35 schreef AY het volgende:
[..]
Denk het niet, alleen LBJ, Lady Bird en die andere man lachen.
Of Johnson heeft Kennedy uit de weg laten ruimen..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:52 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
denk dat je er niet te veel achetr moeten zoeken, iedereen in onzettend gespannen... ik bedoel, deze man is 2 uur ervoor nog VP, en later wordt zijn president vermoord en wordt hij zelf president. kan me voorstellen dat je op zo'n moment misschien ergens ongepast om lacht...
Johnson was niet zo'n lieverdje, dus je weet het maar nooit.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:09 schreef Billy_Mack het volgende:
wat een beschuldigingen allemaal....
Beweert Arlen Specter dat ze op hetzelfde moment geraakt werden? Dat lijkt me niet. Heb je trouwens een direct citaat?quote:Op zondag 14 januari 2007 13:44 schreef AY het volgende:
Volgens meneer en mevrouw Connally werd John Connally niet op zelfde moment geraakt als JFK. Dus die single bullet klopt dus officieel niet, Connally werd pas geraakt toen hij terug draaide, vlak voor dat JFK in het hoofd werd geschoten.
Is goed hoorquote:Op zondag 14 januari 2007 15:05 schreef Apropos het volgende:
Is het goed als ik hier op terug kom? Ik wil in ieder geval het filmpje van mevrouw Connally bekijken, maar dat gaat op het moment niet. Daarbij moet ik ook nog wat dingen opzoeken.
James Files heeft Kennedy wel vermoord, maar hij verzint er ook een hoop dingen omheen. Hij wil het allemaal mooier laten zien dan dat het eigenlijk was.. Hij claimt bijvoorbeeld ook dat de man die J.D Tippit heeft vermoord bij hem voor de deur stond toen later en zo, maar hij moet soms ook wel lang nadenken en zo van hoe het allemaal weer zat.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:46 schreef skyfire het volgende:
Ik zit eens te kijken naar dat filmpje waarin James Files de moord op JFK bekent. Het lijkt me dat dit voor een soort reporters is, gezien het feit dat hij hier aan het einde van het filmpje wat over rept. In ieder geval valt het mij op dat zijn manier van spreken zeer snel is. Ik kan me voorstellen dat als je een dergelijk verhaal uitlegt, je nogal geregeld na moet denken hoe het met de preciese feiten rond dit voorval zat, in plaats van het op hoog tempo opsommen van de feiten. Op mij komt het dus eigenlijk een beetje over alsof de heer Files gewoon een verhaaltje op zit te lezen. Of dit dan een eigen verhaal is, wat op de waarheid gebaseerd is, of als het gewoon iets is wat van een ander komt, weet ik niet, maar ik vind zijn hele voorkomen het verhaal nogal ongeloofwaardig maken.
Hij was toendertijd 21 jaar, maar hij zou in eerst instantie niet schieten. Voor Sam Giancana was Charles Nicoletti de beste en eerste schutter. Hij loste de eerste schoten en raakte Kennedy maar niet in het hoofd. James Files had opdracht gekregen om als er nog geen dodelijk headshot gelost was om het werk af te maken. James Files schoot gewoon omdat hij niet zeker wist of JFK al in het hoofd geraakt was. James Files was de chauffeur en bodyguard voor Charles Nicoletti.. James Files was eigenlijk gewoon backup die dag.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:33 schreef Billy_Mack het volgende:
james files is geschift, hij was toen 22 ofzo... de maffia gaat echt geen pikkie van die leeftijd inzetten om de President te assasineren!!
overigens geloof ik wel in een complot binnen een kleine cirkel (groepje cubanen, groep binnen de cia)...
ja dat weet ik, maar hij was de laatste backup: mocht pas schieten als de rest miste... daar zet je toch geen joch van 21 op? daar zet je een professionele en ervaren hitman op!quote:Op maandag 15 januari 2007 11:48 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
Hij was toendertijd 21 jaar, maar hij zou in eerst instantie niet schieten. Voor Sam Giancana was Charles Nicoletti de beste en eerste schutter. Hij loste de eerste schoten en raakte Kennedy maar niet in het hoofd. James Files had opdracht gekregen om als er nog geen dodelijk headshot gelost was om het werk af te maken. James Files schoot gewoon omdat hij niet zeker wist of JFK al in het hoofd geraakt was. James Files was de chauffeur en bodyguard voor Charles Nicoletti.. James Files was eigenlijk gewoon backup die dag.
Connally is dood johquote:Op maandag 15 januari 2007 11:35 schreef Billy_Mack het volgende:
overigens ziet die Gouverneur Connaly er nog best goed uit voor zijn leeftijd!
[afbeelding]
Lee Harvey Oswald was zelf ook pas 24 volgens mij, 21,24 of 42 het maakt toch niet uit hoe oud iemand was, als Kennedy Dealy Plaza maar niet levend zou verlaten.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:04 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
ja dat weet ik, maar hij was de laatste backup: mocht pas schieten als de rest miste... daar zet je toch geen joch van 21 op? daar zet je een professionele en ervaren hitman op!![]()
Files was ook in Dealey Plaza.quote:Op maandag 15 januari 2007 16:14 schreef Billy_Mack het volgende:
mwa... vindt het nogal vergezocht... bovendien lijkt die Files me een enorme gek met een aandachtsprobleem. Ja, hij was die dag in Dallas, net als ongeveer 700.000 andere personen!![]()
Files had toen der tijd ook op die leeftijd al de nodige ervaring met vuurwapens en afrekeningen etc.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:04 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
ja dat weet ik, maar hij was de laatste backup: mocht pas schieten als de rest miste... daar zet je toch geen joch van 21 op? daar zet je een professionele en ervaren hitman op!![]()
welk bewijs is daar dan voor?quote:
dat zegt hij zelf ja. ik heb de dvd gezien waarop hij zijn verhaal doet (overigens ook de PRdV aflevering), en ik vind het een beetje een praatjesmaker. ik geloof hem iig niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:57 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
Files had toen der tijd ook op die leeftijd al de nodige ervaring met vuurwapens en afrekeningen etc.
Ja hij werd daar gezien omdat hij daar werkte, Files is gezien door ene Ed Hoffman(die gast is doof) hij zag een man staan op de Grassy Knoll, wat hij verteld is het vrijwel zeker dat hij Files heb gezien.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:54 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
welk bewijs is daar dan voor?
LHO werd door meerdere personen, waaronder een agent, gezien in de BD!
op de dvd beweert hij dat hij er rond liep, en zich voordeed als een arbeider. hij werkte er dus niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:16 schreef AY het volgende:
[..]
Ja hij werd daar gezien omdat hij daar werkte, Files is gezien door ene Ed Hoffman(die gast is doof) hij zag een man staan op de Grassy Knoll, wat hij verteld is het vrijwel zeker dat hij Files heb gezien.
Nee ik heb het over LHO die werkte daar, daarom werd hij daar gezienquote:Op maandag 15 januari 2007 19:21 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
op de dvd beweert hij dat hij er rond liep, en zich voordeed als een arbeider. hij werkte er dus niet.
die ed hoffman gast zag hem vanaf dat rangeergebouw, op een relatief grote afstand. niet echt betrouwbaar dus.
in november 2003 was nellie Connally bij Larry King ...quote:Op maandag 15 januari 2007 16:13 schreef AY het volgende:
Nellie Connally bij Larry King live(ergens in 2002)
KING: You had a disagreement over the -- where the shots went or -- Connally thought he was shot with the same bullet that hit Kennedy, right?
CONNALLY: No, but everybody else thought he was. And they couldn't find...
KING: The third bullet.
CONNALLY: The third bullet. And, see, just think about it. Six seconds a shot. John turns, can't see anything. He turns over here, he can't see anything. He starts back and there's another shot. That bullet couldn't have just hung in the air.
KING: Couldn't have gone through both?
CONNALLY: No, it just couldn't have.
Ik heb die DVD ook en ook het boek. Waarom durf je het niet gewoon toe te geven dat Files het heeft gedaan? Ben je Oswald fan ofzo.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:55 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
dat zegt hij zelf ja. ik heb de dvd gezien waarop hij zijn verhaal doet (overigens ook de PRdV aflevering), en ik vind het een beetje een praatjesmaker. ik geloof hem iig niet.
Het mooie van Adamski is dat hij met zijn l*lverhalen wl mooi rijk geworden is.quote:Op zondag 10 november 2002 13:20 schreef ParAlien het volgende:
Dat was James Files.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:58 schreef Fabeltjeskrant2001 het volgende:
Ah, en wie heeft JFK vermoord?
een goedbedoelde tip, overigens zonder direkt je mijn mening te willen opdringen (die eerder kritisch over de ideeen van Garrison en de JFK-film van Stone is) ...quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:25 schreef huupia het volgende:
ben toevallig net begonnen in het boek JFK VAN JIM GARRISON , wat later is verfilmd door oliver stone.
zijn dan ook de meest gigantische onzin...quote:[b]Op woensdag 7 februari 2007 19:42
Kortom de film van Oliver Stone bevat een zekere bron van waarheid
dat soort beweringen doen is een beetje 'leeg' zonder enige argumentatie of onderbouwing ...quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:31 schreef AY het volgende:
Ook al is de film van Stone onzin, Oswald was een ''patsy''
het boek is niet geschreven om er een film van te maken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:20 schreef KroJo het volgende:
[..]
een goedbedoelde tip, overigens zonder direkt je mijn mening te willen opdringen (die eerder kritisch over de ideeen van Garrison en de JFK-film van Stone is) ...
Maar neem ook niet alles wat in dat boek staat en zeker niet wat in de Oliver Stone film getoond wordt voor waar aan..
Juist als je jezelf voor wilt houden kritisch te zijn over de manipulatie in de media zou je juist ook des te kritischer zijn tegenover mensen die beweren 'complotten te ontmaskeren'...
die mensen hebben daar zelf veelal ook een direkt belang bij (Stone maakte bv met JFK een boxoffice filmhit die grote filmmaatschappijen miljoenen in de kas bracht, met de waarheid nam hij het daarvoor niet zo nauw)
uitspraken als deze:
[..]
zijn dan ook de meest gigantische onzin...
JFK heeft net zozeer een 'bron van waarheid' als dat je kunt beweren dat 'Lord of the Rings' gebaseerd is op een 'bron van waarheid'.
Wat gebeurd er precies hierquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:37 schreef AY het volgende:
Connally wordt op hetzelfde moment geraakt? Oordeel zelf...
[afbeelding]
Garrison heeft uiteindelijk aan die zaak veel negatieve effecten gehad omdat hij wel heel veel publiciteit kreeg, maar vervolgens zelf grandioos faalde en nergens zijn zaak rond kon krijgen....quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:53 schreef huupia het volgende:
[..]
het boek is niet geschreven om er een film van te maken.
oliver stone heeft een paar jaar daarna het boek als uitgangspunt genomen.
heb pas 60 bladzijden gelezen, maar vind het nu al een goed boek, omdat de schrijver ( die overigens officier van justitie was) de hele zaak gedegen uitlegt.
'met zekerheid zeggen' kan natuurlijk nooit, hooguit kun je argumenten voor de ene theorie afwegen tegenover argumenten voor of tegen andere theorieen en dan een bepaalde 'waarschijnlijkheid' aangeven.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:04 schreef AY het volgende:
Kun je echt met een zekerheid zeggen dat LHO Tippit heeft vermoord? Als jij de president zou vermoorden zou je dan eerst aandacht trekken door iemand te vermoorden en snel een bioscoop in rennen zonder te betalen? Of zou je snel uit Texas vluchten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |