Dus jij vind dat de overheid kinderen kapot mag maken?quote:Op zondag 26 april 2015 09:56 schreef Fides het volgende:
Louter omdat ik vind dat het kind niet de dupe mag zijn van de laksheid van de ouder (die het allemaal okee vindt en zijn/haar kind naar de dichtstbijzijnde kutschool stuurt) snap ik deze oplossing van het probleem wel. Of het wenselijk is dat de overheid bepaald naar welke school je kind gaat...dat is weer een ander verhaal.
Overigens zal dit er ook toe leiden dat koopwoningen in buurten met veel goede scholen nóg duurder zullen worden....
Hier in de omgeving zitten heel veel Islamitische kinderen juist op Chr. of Prot. scholen omdat daar juist nog in 'iets' wordt geloofd.quote:Op zondag 26 april 2015 08:53 schreef hans1985 het volgende:
Amsterdam is al een afvoerputje en dan moet je de toekomst van ke kind ook nog verknallen 😕
Je kind laten dopen en naar een christelijke school doen dus.
Waar staat dat?quote:Op zondag 26 april 2015 09:57 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Dus jij vind dat de overheid kinderen kapot mag maken?
We verbieden confessioneel onderwijs, maar er is echt geen aantasting van je vrijheid hoor. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.quote:Op zondag 26 april 2015 08:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er is geen sprake van haat, alleen maar van samen naar school gaan. Dat zou en de voedingsbodem voor heel wat vooroordelen en fundamentalistisch denken wegehalen en de segregatie voor een deel compenseren, zonder dat je de vrijheid in schoolkeuze aantast.
Je zegt dat je de oplossing voor probleem snapt.quote:
Zoals ik het zie betaalt de overheid nu per leerling een vast bedrag aan de scholen. Geef dat vaste bedrag niet aan de scholen maar aan de ouders. Ouders worden zo een partij in het proces. Scholen zullen zo hun best moeten doen om het beste onderwijs te bieden. Ze worden dan immers betaald door de klant.quote:Op zondag 26 april 2015 09:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan krijg je een soort papieren versie van de kinderopvangtoeslag...
Dat lijkt me geen goed idee.
Mogen de scholen zelf bepalen hoeveel ze vragen?quote:Op zondag 26 april 2015 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zoals ik het zie betaalt de overheid nu per leerling een vast bedrag aan de scholen. Geef dat vaste bedrag niet aan de scholen maar aan de ouders. Ouders worden zo een partij in het proces. Scholen zullen zo hun best moeten doen om het beste onderwijs te bieden. Ze worden dan immers betaald door de klant.
Tja. Daar hebben 'we' blijkbaar voor gekozen.quote:Op zondag 26 april 2015 02:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou vooral willen dat ouders (of kinderen, als we over het VO hebben) zelf mogen kiezen. Op welke gronden dat dan is zal me een worst wezen, maar het is te bezopen voor woorden dat een ambtenaar gaat bepalen wat er goed is voor jouw kind.
Heen artikel zo?quote:Op zondag 26 april 2015 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens lijkt dit erg op het Engelse systeem. De gevolgen daarvan mag je zelf opzoeken.
Natuurlijk.quote:Op zondag 26 april 2015 10:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mogen de scholen zelf bepalen hoeveel ze vragen?
Goed idee in combinatie met de leerplicht.quote:
Want alle scholen gaan hun prijzen verhogen?quote:Op zondag 26 april 2015 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed idee in combinatie met de leerplicht.
Nee hoor, niet allemaal. Maar is er genoeg plek op de scholen die het niet doen? En wat doen we met scheefleerlingen?quote:Op zondag 26 april 2015 10:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Want alle scholen gaan hun prijzen verhogen?
We kennen in Nederland ook de eetplicht. Iedereen heeft te eten en voor elk budget is er aanbod.quote:Op zondag 26 april 2015 10:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, niet allemaal. Maar is er genoeg plek op de scholen die het niet doen?
Goeie vergelijking man. Echt briljant.quote:Op zondag 26 april 2015 10:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
We kennen in Nederland ook de eetplicht. Iedereen heeft te eten en voor elk budget is er aanbod.
Scheefleerlingen?quote:Op zondag 26 april 2015 10:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, niet allemaal. Maar is er genoeg plek op de scholen die het niet doen? En wat doen we met scheefleerlingen?
http://www.amsterdam.nl/o(...)veelgestelde-vragen/quote:Geldt het toelatingsbeleid ook voor speciaal onderwijs?
Nee
Luister Janneke. Als er geld is dan zal iedereen daar zijn deel van willen hebben en concurreren om daar zoveel mogelijk van binnen te slepen. Ik zie onderwijs eerder goedkoper dan duurder worden.quote:Op zondag 26 april 2015 10:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goeie vergelijking man. Echt briljant.
Ja, leerlingen die op basis van het inkomen van hun ouders prima een duurdere school aan kunnen, maar toch een plek voor een minimaleerling bezet houden op een goedkopere school.quote:
Een beetje wel. Ook daar bepaalt de computer wie waar komt. Je moet tien scholen opgeven en de computer plaatst je op een van die scholen. Het advies van de school bepaalt de eerste plaatsing en de Cito de definitieve waarbij je nooit lager wordt geplaatst dan het advies van de basisschool.quote:Op zondag 26 april 2015 10:13 schreef Jigzoz het volgende:
Even voor de zekerheid:
[..]
http://www.amsterdam.nl/o(...)veelgestelde-vragen/
Zulke plekken bestaan niet. Er bestaan alleen maar scholen die zelf bepalen hoe ze zo veel mogelijk kinderen goed onderwijs bieden.quote:Op zondag 26 april 2015 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, leerlingen die op basis van het inkomen van hun ouders prima een duurdere school aan kunnen, maar toch een plek voor een minimaleerling bezet houden op een goedkopere school.
Maar bespaar je de moeite van het reageren verder, ik ga deze discussie verder niet met jou aan. Zinloos, we worden het toch niet eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |