Ik mis even het punt hier. Dame roept dat we nog maar een keer gaan binnenkort.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou ja, volgens mij is de vrouw in heel veel gevallen ook wel de beslisser daar in...
Zou moeten, maar generaliserend is het volgens mij zo dat vrouwen vaker degene zijn die aangeven een tweede date echt niet te willen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:13 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Ik mis even het punt hier. Dame roept dat we nog maar een keer gaan binnenkort.
Er wordt mij echt letterlijk niks gevraagd, dacht het niet. De vrouw bepaalt helemaal niks, gelijkwaardigheid zou de basis moeten zijn.
Dat kan op zich wel zo zijn dat als je mannen en vrouwen na een eerste date dat vraagt... kan zo zijn. Maar dat het je niet eens gevraagd wordt. Er wordt gewoon van uitgegaan dat jij sowieso wel nog een keer wil. Kijk als ze er nou uitziet als Mila Kunis of Megan Fox, dan snap ik het nog.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zou moeten, maar generaliserend is het volgens mij zo dat vrouwen vaker degene zijn die aangeven een tweede date echt niet te willen.
Mierenneukerquote:Op zaterdag 25 april 2015 22:05 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Dat kan op zich wel zo zijn dat als je mannen en vrouwen na een eerste date dat vraagt... kan zo zijn. Maar dat het je niet eens gevraagd wordt. Er wordt gewoon van uitgegaan dat jij sowieso wel nog een keer wil. Kijk als ze er nou uitziet als Mila Kunis of Megan Fox, dan snap ik het nog.
Als je een ding toch bij mij echt even moet laten is mij als vanzelfsprekend gaan zien.![]()
![]()
Het is ook maar net hoe je het opvat.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:13 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Er wordt mij echt letterlijk niks gevraagd, dacht het niet. De vrouw bepaalt helemaal niks, gelijkwaardigheid zou de basis moeten zijn.
Dat doe ik niet. Heb een partnerquote:Op zondag 26 april 2015 15:33 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je benen voor elke willekeurige man spreiden is toch geen scoren?
Heb het idee dat Tinder ook aardig dood is momenteel. Ik hoor velen erover dat je nu een beperkte aantal likes kan geven en dat het betaald is etc. maar merk daar niks van?quote:Op zondag 26 april 2015 15:25 schreef Hondenfluitje het volgende:
Zo heb Tinder verwijderd, in het begin vond ik het erg leuk maar ik was er al snel klaar mee. Heb wel een aantal dates gehad maar vond het allemaal maar geforceerd. Doe het toch liever in het echt. Heb nu in het 'echt' een meisje ontmoet die echt superleuk is en die mij ook leuk vindt. Dus daar gaan we mee verder.
In de islam mag je met 4 vrouwen trouwen. Dus zo haram is weiss niet eens.quote:
Best wel apart dit. Die tweede date had je toch afgelopen week al gehad? En toen kon je zowat niet wachten.quote:Op zondag 26 april 2015 17:40 schreef Jaimito het volgende:
gisteren was ik wat wezen drinken met een vriendin van mij in een cafe. En op een gegeven moment zie ik dus dat meisje van de eerste date sex met een andere date. Nee ik baalde niet. Ik was opgelucht want ik wilde haar nog zeggen van dit wordt niks een 2e date zit er gewoon niet in. maar aangezien ze nooit meer iets van zich horen heb ik het erbij gelaten. zij keek me aan, herkende me en kreeg een knalrood hoofd :p haar date ging naar de wc en weg was ze, heeft ze die arme jongen laten zitten. We hebben hem gevraagd bij ons te komen zitten. Ik heb niet verteld dat ik haar kende maar ik ben gewoon naar hem toegelopen, met van, hee wat een kutstreek, kom met ons een biertje drinken. Hij zei van oh beter dan thuis zitten.
Waar kom je je parter nou tegen? Met uitgaan? Al mijn vrienden zijn hun partner tegengekomen met uitgaan Of in vriendenkringen. Alleen ben ik getuige geweest van vriendenkringen die helemaal kapot gingen omdat 2 uit elkaar gingen. Misschien denk ik te moeilijk na, dat kan ook.
Ik geloof sowieso niets van het hele verhaal. Los van wat jij nu aankaart. Of eigenlijk er boven opquote:Op zondag 26 april 2015 19:46 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Best wel apart dit. Die tweede date had je toch afgelopen week al gehad? En toen kon je zowat niet wachten.
Moest even terugzoeken, maar ik dacht dat ook inderdaag gelezen te hebben:quote:Op zondag 26 april 2015 19:46 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Best wel apart dit. Die tweede date had je toch afgelopen week al gehad? En toen kon je zowat niet wachten.
Of heb je meerdere meisjes zoals haar gehad?quote:Op dinsdag 21 april 2015 02:57 schreef Jaimito het volgende:
Het meisje van de eerste date sex had mij vanavond een app gestuurd.
"Hey sorry van toen, ik voelde mij belazerd en ik had het anders aan moeten pakken. Kunnen we weer afspreken?"
Ik snapte er niks van en heb dit terug gestuurd.
"Hee s, hoe gaat het met je? Ik snap eerlijk gezegd niet waarom jij je excuses aanbied want ik ben een behoorlijke botte lul geweest. Kan je toevallig vanavond.
Waarop zei zegt "ja het was niet mijn bedoeling want je hebt een foute indruk van mij gekregen dat ik een tinderfuck wilde"
ze kon toevallig vanavond en we hebben een leuke 2e date gehad, uiteraard niet van bil gegaan want ik ga haar niet laten lopen of weer verpesten :$
Ik vroeg dr wat een tinderfuck is. Want dat heb ik nog nooit gehoord. ze vertelde dat vrienden en vriendinnen van haar dat doen en dat is dus gewoon een one night stand en daarna hoor je niks meer van elkaar. ( zal wel nieuw zijn, vindt het een kutwoord)
Toch heb ik zoiets. Er klopt iets niet, tinderfuck nog nooit van gehoord en na een eerste date iemand zoiets vergeven en zichzelf de schuld geven.
Het swipen is ook niet echt meer leuk, ik swipe echt nog maar zelden naar rechts. Ik heb echt het idee dat er niets leuks meer zit, dito met Paiq. Dat beperkt aantal likes gedoe is bij sommige wel en sommige niet. Aantal mensen moeten ook voor premium 12.99 betalen en amdere weer 3.99. Denk dat Tinder aan het testen was wat een gek ervoor geeftquote:Op zondag 26 april 2015 16:18 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Heb het idee dat Tinder ook aardig dood is momenteel. Ik hoor velen erover dat je nu een beperkte aantal likes kan geven en dat het betaald is etc. maar merk daar niks van?
Ach, het swipen blijft wel leuk om te doen
Zoveel tegelijk.quote:Op zondag 26 april 2015 22:56 schreef yats het volgende:
Deze week had ik drie dates. Vorige week zaterdag had ik een erg leuke date die gisteren herhaald werd, en tussendoor heb ik woensdag nog een picknicdate met iemand anders (een volleybalster) gehad.
Twee personen tegelijk is veel?quote:
Dan zeg je dat je niet wil. Is niet moeilijk toch.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:13 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje niet gedate. Dit was ook niet gepland ofzo. Ik zie gewoon wel hoe dingen lopen en dat bevalt prima.quote:Op maandag 27 april 2015 07:57 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, best wel. Vooral omdat je er geen zin in had/hebt.
quote:Op maandag 27 april 2015 08:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hahaha yats zei dattie niet meer zou daten en nu date ie er twee! Haha wat een sjappie joh, haha!
Ergens is dit best wel hypocrietquote:Op maandag 27 april 2015 07:57 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, best wel. Vooral omdat je er geen zin in had/hebt.
Ik? Hoezo dat?quote:Op maandag 27 april 2015 11:42 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ergens is dit best wel hypocriet
Oh oke. Het was ook niet 'serieus' bedoeld hoor zoals je (nam ik aan) ziet aan dat poppetje daarvoor.quote:Op maandag 27 april 2015 11:14 schreef yats het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje niet gedate. Dit was ook niet gepland ofzo. Ik zie gewoon wel hoe dingen lopen en dat bevalt prima.
quote:Op maandag 27 april 2015 11:42 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Je bent die jongen die je zo genakt hebt al vergeten?quote:
Whehe.quote:Op maandag 27 april 2015 11:42 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 april 2015 13:24 schreef Nammie het volgende:
Ik heb een jongen heel erg 'genakt'? Ik weet nergens van. En al zou dat, dat maakt 't nog niet hypocriet om een geintje te maken.
Dat had ik door inderdaadquote:Op maandag 27 april 2015 12:28 schreef Nammie het volgende:
[..]
Oh oke. Het was ook niet 'serieus' bedoeld hoor zoals je (nam ik aan) ziet aan dat poppetje daarvoor.
Dat is niet hypocriet. Ik heb het een eerlijke kans gegeven door te gaan daten met hem, want ik had tijdens onze eerste ontmoeting in de trein al zoiets van 'erg leuk, maar niet leuk genoeg'. Ik kan er verder ook niets aan doen dat ik geen zin heb om af te spreken op zo'n moment, maar ik ben natuurlijk gegaan en we hebben het gezellig gehad.quote:Op maandag 27 april 2015 14:23 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Gaat er toch om hoe je naar een date gaat. Die jongen ging er misschien wel heel enthousiast heen, in de veronderstelling dat jij er net zo veel zin in had. Maar je gaf hier al aan 'Heb geen zin, ga liever met vriendinnen wat doen'. Met die instelling geef je het ook geen eerlijke kans.
Dat bedoel ik met hypocriet
nou ja je zou kunnen zeggen dat het dan eerlijker is om gewoon niet af te sprekenquote:Op maandag 27 april 2015 15:45 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dat is niet hypocriet. Ik heb het een eerlijke kans gegeven door te gaan daten met hem, want ik had tijdens onze eerste ontmoeting in de trein al zoiets van 'erg leuk, maar niet leuk genoeg'. Ik kan er verder ook niets aan doen dat ik geen zin heb om af te spreken op zo'n moment, maar ik ben natuurlijk gegaan en we hebben het gezellig gehad.
Waarom zou dat eerlijker zijn? Het was maar een afspraakje, we leerden elkaar een beetje kennen, het was gezellig en hij is een heel leuk persoon. Het is niet dat we een levenslange relatie met elkaar aangaan en ik hem aan het lijntje houd. Nouja, ik denk hier overduidelijk anders over.quote:Op maandag 27 april 2015 15:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou ja je zou kunnen zeggen dat het dan eerlijker is om gewoon niet af te spreken
quote:
Je kan het hier nooit goed doen lieverdquote:Op maandag 27 april 2015 16:02 schreef Nammie het volgende:
[..]
Waarom zou dat eerlijker zijn? Het was maar een afspraakje, we leerden elkaar een beetje kennen, het was gezellig en hij is een heel leuk persoon. Het is niet dat we een levenslange relatie met elkaar aangaan en ik hem aan het lijntje houd. Nouja, ik denk hier overduidelijk anders over.
quote:Op maandag 27 april 2015 18:12 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zei niet dat dat eerlijker was, ik zei dat je het ook zo zou kunnen bekijken
QUOTECEPTIONquote:Op maandag 27 april 2015 15:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou ja je zou kunnen zeggen dat het dan eerlijker is om gewoon niet af te spreken
Ik ben blij voor haar dat ze het leuk vond. Ik niet. Ik ga niet nog een keer.quote:Op zondag 26 april 2015 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is ook maar net hoe je het opvat.
Ipv dat jij het ziet als dat zij het bepaald kan het ook uitdagend en plagend bedoelt zijn.
In ieder geval wil ze je graag nog eens zien. Is dat niet leuk?
Zozo, lieverd nog wel.quote:Op maandag 27 april 2015 18:11 schreef Faxie het volgende:
[..]
Je kan het hier nooit goed doen lieverd
Ik ben er op tegen. Je gaat alleen maar argumenten vinden voor wat je hart al weet of er toch meer van maken. En daar weer spijt van en iemand weer teleurstellen. Aan het lijntje houden gaat te ver als omschrijving, idem met hypocriet, maar het is de eerste babystep die kant op ;-)quote:Op maandag 27 april 2015 18:25 schreef rhubarbje het volgende:
Er staat toch niet dat ik dat vind of dat het per definitie zo is?
Ik ben juist voor mensen een tweede kans geven ook al was je niet meteen hoteldebotel. Lees de afgelopen 923737 topics maar na
ik ben nu met 2 mensen waarmee het even duurde voor de vonk helemaal over sprong. Voor mij werkt het dus prima.quote:Op maandag 27 april 2015 21:47 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Ik ben er op tegen. Je gaat alleen maar argumenten vinden voor wat je hart al weet of er toch meer van maken. En daar weer spijt van en iemand weer teleurstellen. Aan het lijntje houden gaat te ver als omschrijving, idem met hypocriet, maar het is de eerste babystep die kant op ;-)
Zonde van de energie, leven is te kort, next
Ik vind het geen zonde van de energie. Het kan prima zijn dat je alsnog een goede vriendschap met zo iemand opbouwt.quote:Op maandag 27 april 2015 21:47 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Ik ben er op tegen. Je gaat alleen maar argumenten vinden voor wat je hart al weet of er toch meer van maken. En daar weer spijt van en iemand weer teleurstellen. Aan het lijntje houden gaat te ver als omschrijving, idem met hypocriet, maar het is de eerste babystep die kant op ;-)
Zonde van de energie, leven is te kort, next
Alles kan natuurlijk. Wie weet kun je samen ook nog eens een wegrestaurant in zuidmali beginnen. Het kan zomaar.quote:Op dinsdag 28 april 2015 00:44 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik vind het geen zonde van de energie. Het kan prima zijn dat je alsnog een goede vriendschap met zo iemand opbouwt.
Lekker in de friendzone stoppen toch?quote:Op dinsdag 28 april 2015 00:44 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik vind het geen zonde van de energie. Het kan prima zijn dat je alsnog een goede vriendschap met zo iemand opbouwt.
Er moet direct dan sprake zijn van een vriendschappelijke klik die voor beiden dan geldt. Het kan, ik heb het eens meegemaakt op xxx dates.quote:
Ik vind het iig een beetje sneu om alleen maar de focus op een relatie te leggen, terwijl er genoeg mensen zijn van het andere geslacht waar het vriendschappelijk heel goed mee klikt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 06:40 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Alles kan natuurlijk. Wie weet kun je samen ook nog eens een wegrestaurant in zuidmali beginnen. Het kan zomaar.
maar waarom het dan een date noemen? Dan is de intentie wel wat anders natuurlijkquote:Op dinsdag 28 april 2015 10:15 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik vind het iig een beetje sneu om alleen maar de focus op een relatie te leggen, terwijl er genoeg mensen zijn van het andere geslacht waar het vriendschappelijk heel goed mee klikt.
Dat ben ik wel weer met je eens. Een leuke avond tot een relatie, daar zit nog veel tussen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:15 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik vind het iig een beetje sneu om alleen maar de focus op een relatie te leggen, terwijl er genoeg mensen zijn van het andere geslacht waar het vriendschappelijk heel goed mee klikt.
Omdat het gewoon een date was. En nu weet ik inmiddels 100% zeker dat hij niet meer dan een vriend kan worden.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar waarom het dan een date noemen? Dan is de intentie wel wat anders natuurlijk
Gaan we het zo spelen?quote:
Ik verwacht geen vuurwerk, maar dit was gewoon totaal niet wie ik ben of wat ik zoek. En de eerste keer seks is nooit hotel de botel, je moet elkaar nog helemaal ontdekken. Kan hier natuurlijk ook niet het achterste van mijn tong laten zien. Genoeg gebruikers hier die mij kennen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:09 schreef Silenus het volgende:
Waarom verwacht je de eerste keer gelijk vuurwerk? Het is in het begin toch altijd even aftasten?
Was jij niet pas net weer vrijgezel na een lange relatie? Dat kan ook een en ander verklaren en dan is binnen een paar weken gewoon heel snel.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:12 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik verwacht geen vuurwerk, maar dit was gewoon totaal niet wie ik ben of wat ik zoek. En de eerste keer seks is nooit hotel de botel, je moet elkaar nog helemaal ontdekken. Kan hier natuurlijk ook niet het achterste van mijn tong laten zien. Genoeg gebruikers hier die mij kennen.
Probeer de vraag aan jezelf te stellen: wanneer knap ik er op af. Een van die voorbeelden zou je in mijn situatie moeten invullen
Maarja, hoe nu verder is the big question...
Daar noem je er ook gelijk eenquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:36 schreef Samzz het volgende:
Ik heb eigenlijk geen enkele datingsite die me echt goed bevalt. Van de week Badoo weer afgestoft, maar meh.
Badoo ook weer eens aangeslingerd.quote:
gast, hij zegt dat alles lekker loopt en klikt, maar dat da wijf nie ken neuken. Dat heeft nou net niks te maken met kort vrijgezel zijn....quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:31 schreef yats het volgende:
[..]
Was jij niet pas net weer vrijgezel na een lange relatie? Dat kan ook een en ander verklaren en dan is binnen een paar weken gewoon heel snel.
Really? Wellicht spookt zijn ex onbewust nog in zijn hoofd gezien hoe het gegaan is, Er zijn genoeg redenen te bedenken. Ik vind het nogal kort de bocht in ieder geval. Ja, seks is belangrijk in een relatie, maar ik verwacht een eerste keer met iemand echt geen goede seks en zeker als het voor de rest gewoon 'klopt' is het geen dealbreaker voor mij.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:40 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
gast, hij zegt dat alles lekker loopt en klikt, maar dat da wijf nie ken neuken. Dat heeft nou net niks te maken met kort vrijgezel zijn....
Dit idd.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:40 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
gast, hij zegt dat alles lekker loopt en klikt, maar dat da wijf nie ken neuken. Dat heeft nou net niks te maken met kort vrijgezel zijn....
Voor jou niet misschien. Er is verschil tussen slechte seks en matige seks.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:44 schreef yats het volgende:
[..]
Really? Wellicht spookt zijn ex onbewust nog in zijn hoofd gezien hoe het gegaan is, Er zijn genoeg redenen te bedenken. Ik vind het nogal kort de bocht in ieder geval. Ja, seks is belangrijk in een relatie, maar ik verwacht een eerste keer met iemand echt geen goede seks en zeker als het voor de rest gewoon 'klopt' is het geen dealbreaker voor mij.
Omdat sommige mensen al blij zijn met seks en gewoon niet weten wat goed en slecht is. Dus dan zal het wel iets anders zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Voor jou niet misschien. Er is verschil tussen slechte seks en matige seks.
Bij slechte seks kan t gewoon zijn dat t echt niet klikt, hoe leuk iemand ook kan zijn.
Hoe je in dit hele verhaal z'n ex erbij kan halen, snap die gedachtegang echt niet.
Dit dus. Het was geen matige, maar slechte seks. Ik kan niet zeggen wat precies.. maar you've got the picture.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen al blij zijn met seks en gewoon niet weten wat goed en slecht is. Dus dan zal het wel iets anders zijn.
Zonder push up bh, zonder korset, met cellulitis, zonder sok in de heer zijn onderbroek, met bierbuik is het soms ff schrikken ja.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:16 schreef UnicornFarts het volgende:
Als het echt zo slecht is zou ik ermee kappen. Tuurlijk is de eerste keer altijd een beetje aftasten alleen als je er nu al tegenop ziet zou ik er gewoon mee stoppen.
Het komt vaker voor dan je denkt, met kleding aan klikt het enorm en met kleding uit absoluut niet.
Nou dit dus. Als ze voor de rest echt geweldig is, dit dat, dan kan er toch wel aan de seks gewerkt worden?quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:39 schreef tja77 het volgende:
Ik weet niet hoe ik zou reageren na zwaar tegenvallende seks.
Als de vrouw voor de rest ALLES is wat ik zoek in een vrouw, en ze staat open voor opbouwende en gefundeeerde kritiek, dan zou ik haar niet meteen afrekenen op die eerste keer samen.
Aan de andere kant, moet de eerste keer seks er wel degelijk sprake zijn van passie (ja kutwoord) of iets van chemie.
Wat nou spelen, ik stel je gewoon een vraagquote:Op dinsdag 28 april 2015 16:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Gaan we het zo spelen?![]()
Slecht: Geen enkel initiatief tonen, geen passie, zoent niet met passie en nog veel andere punten. Past totaal niet bij wat ik zoek of nodig heb. Uiteraard heb ik al nagedacht over het stukje verlegenheid, of onervarenheid.. maar ik weet het niet. Wil ik zo seks, dan probeer ik tijdens het stappen wel iemand mee naar huis te krijgen. Ik zoek dat niet. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik het wil afkappen, of het eerlijk wil zeggen. Maar wat win ik er mee om het eerlijk te zeggen? Dan kwets ik haar.. en te eerlijk zijn is ook niet altijd even goed.
quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:09 schreef Silenus het volgende:
Waarom verwacht je de eerste keer gelijk vuurwerk? Het is in het begin toch altijd even aftasten?
Oh gatverdamme. Zonder passie zoenenquote:Op dinsdag 28 april 2015 16:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Slecht: Geen enkel initiatief tonen, geen passie, zoent niet met passie
Topic terug vroeg ik aan jou wat de definitie van verliefdheid was ;-)quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat nou spelen, ik stel je gewoon een vraag
[..]![]()
De eerste keer is voor mij gewoon seks al meer dan genoeg. Ik ben nog best een beetje 1902 in die dingen en doe het ook niet heel snel, dus dan is rechttoe rechtaan de eerste keer met een nieuwe partner al meer dan genoeg. Sowieso ben ik dan nog veel meer van het vurige zoenen en in elkaar opgaan (herderp) dan van de acrobatische toeren en de ruigere neukerij. Ik ga alleen naar bed mensen met iemand waar ik wat in zie, dus dan is het intieme gedoe voor mij belangrijker.
[..]
Oh gatverdamme. Zonder passie zoenen
Maar dat merk je toch ook al voor de seks? Als het zoenen ruk en ongeïnspireerd is, is het bij mij loskoppelen en
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |