abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155201967
Ik ga short in China en Amerika, iemand aanraders? haha
pi_155202001
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat dit voor de productiesector in het westen gaat inhouden.
Herstructureren.
Naturheilmittel
pi_155203514
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:25 schreef Falco het volgende:
Interessante analyse van een kerel die promoveert (Finance) aan de universiteit van Leuven:

https://www.linkedin.com/(...)ng-china-floris-laly
Die comments :X

quote:
Minhaj Quazi
Experienced CEO, Marketing advisor and teaching to Quazi's step and junior to adv. A. Baten, entrepreneur & writer

Sam, sorry, you are not frivolous one, certainly, but the data you have possessed it comes up from the garbage only.
Pls. live to Gungju,Beijing or any other big cities in China for the next 3 months then the realization would be that this article is based on hogwash, eye washing, bubbling math only--where no truth lies.

Or just have journey by a train from Gungju railway station to go Beijing for 2700 miles journey then go for Urumqi another 3000 miles journey--you realize what I said---both I did by having read almost 1000 Time, News Week, Fortune paper editions best consultants writings--all made me to write something here only, sorry.

Chinese people know how to work and do hard labor that we BD and somewhere even the USA people don't know! They make gold by their labor not writing on Pulse only, sorry, reality only!
WTF staat hier.

quote:
Jorge Amorim
Project Manager PMO (Sr Mech., Hvac-R & LQ Eng.)

Mr. Floris, how many times did you come to visit China last year? How many times did you come to visit China this year? You wrote: "I find that most views expressed about China are often very naive, sometimes stubbornly bullish, and most of the time far too optimistic".

It seems that you wrote your article based on assumptions of third parties, hearing here and there and based on economic theories after reading some obsolete books holed up in some room at the Université Catholique of Louvain. :?

After living or visiting China, you will have the opportunity to check the progress, how giant and modern are the buildings, the frenzied consumption, the money floating around all over the place, crowded shopping malls, plenty of new cars and millions of electric scooters circulating, thousands of cranes erecting new buildings, demolishing the obsolete on a large scale to make way for the new. Too many Universities and high quality schools everywhere.
Fantastic speed train and airports, excellent highways connecting all the country, massive bridges. I'm sorry Mr. Floris, but your vision and opinion about China is misguided.
Who has to worry about their poor and affected economies are the other countries in Europe and Latin America that are nearly bankrupt, in particular the Brazil that has a gang of crooks in the Government, who managed to blow up the economy and the country.
China has a great advantage over other countries; punishment to the corrupt guys is heavy and exemplary. It's a basic point to keep any economy forward!
Ze hebben mooie gebouwen dus het gaat goed.

quote:
Minhaj Quazi
Experienced CEO, Marketing advisor and teaching to Quazi's step and junior to adv. A. Baten, entrepreneur & writer

Your all analysis is good or may be applauded too as math is full of there, however, you just omit a vital analysis that is human power! Floris, math is not all in our Economy---it is ultimately the power of innovation,energy and labor management.
Like, there are 4 people in the room, math says---but if you are human it says 2 men and 2 women in the room that math can't distinguish but says 4 people!
People's power is all, China is stand on there only, if you want to kill a country economy, you hit the morality of mass people that is OK, isn't it? I guess the USA wanted China to be raised once, if she now dislikes Chinese rising, may be still there is some chance to be, but basic "ECONOMICS" says not viable!
China is not a Russia! In many ways the USA likes her or She likes the USA==result is super dropper economy now---where all speculation is now a children's bubbling game. Do you know many American couples like to adaptation of child from the China not Russia or India? It has been happening for the almost last thirty years!
Echt ongelofelijk wat wil hij nu aantonen :?

[ Bericht 24% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 14-08-2015 10:25:22 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155203827
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die comments :X

[..]

WTF staat hier.

[..]

Ze hebben mooie gebouwen dus het gaat goed.
Ach, dit zijn normale reacties van Chinezen. Als je midden in de bubbel zit is het allemaal fantastisch, dat is/was overal zo en zal altijd zo zijn. Als men niet onrealistisch optimistisch wordt ontstaan die dingen helemaal niet, of althans niet zo extreem.

Mensen zijn zeer capabel om zichzelf voor de gek te houden.
Naturheilmittel
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:57:13 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_155204544
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:23 schreef Gerolsteiner het volgende:

Steeds maar weer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:01:30 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155287323

Abenomics is echt awesome! Okee, tot nu toe is het resultaat rampzalig maar misschien kunnen ze de yen nog wat verder laten zakken en nog wat meer schulden opbouwen zodat de middenklasse nog verder wordt uitgehold en de opgebouwde pensioenen van het meest vergrijsde land ter wereld nog verder in rook opgaan (of dat nu linksom is via monetarisatie/inflatie of rechtsom via default). Komt allemaal goed.

Moar! :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155292151
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:23 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Ach, dit zijn normale reacties van Chinezen. Als je midden in de bubbel zit is het allemaal fantastisch, dat is/was overal zo en zal altijd zo zijn. Als men niet onrealistisch optimistisch wordt ontstaan die dingen helemaal niet, of althans niet zo extreem.

Die mensen houden zichzelf voor de gek inderdaad, als ik met Chinezen praat dan valt de business tegen. Als ik met andere buitenlanders in China praat dan hebben ze last van tegenvallende export. Dat is ook een beeld wat ik zie in de fabrieken in zuid China, heel veel overcapaciteit, lege fabriekshallen en lege appartementen.
pi_155489023
XHNews twitterde op maandag 24-08-2015 om 05:31:09 Black Monday! #ChinaStocks join global panic selloff, dive 8.5%, worst since Asian financial crisis at midday http://t.co/nLHoFf34bV reageer retweet
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 24 augustus 2015 @ 07:38:42 #159
38496 Perrin
pi_155489078
http://www.theguardian.co(...)c-grips-markets-live

Ohjee, de Guardian heeft er zelfs een liveblog over.
pi_155496739
Even een crosspost want het andere topic sneeuwt in dit tempo zo onder ;)

Ik vind dit wel een interessante grafiek, vanaf vandaag staat er een lange termijn sell signaal.
Misschien dat TA er niet toe doet maar volgens mij gaan er toch nog meer partijen verkopen als dit soort signalen afgaan.

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_155497253
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:36 schreef fedsingularity het volgende:
Even een crosspost want het andere topic sneeuwt in dit tempo zo onder ;)

Ik vind dit wel een interessante grafiek, vanaf vandaag staat er een lange termijn sell signaal.
Misschien dat TA er niet toe doet maar volgens mij gaan er toch nog meer partijen verkopen als dit soort signalen afgaan.

[ afbeelding ]
Is dit een grafiek die nu eenmalig door een user gemaakt is, of wordt deze periodiek bijgehouden?
Wel interessant om te zien en bij te houden.
pi_155497326
Deze wordt automatisch geüpdate, het linkje staat in de tekst.
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:00:27 #163
38496 Perrin
pi_155497482
Brenda_Kelly twitterde op maandag 24-08-2015 om 14:30:16 Limit down on Nasdaq. Can someone just close the stock markets? reageer retweet
pi_155497773
Limit down?
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:14:19 #165
38496 Perrin
pi_155497916
quote:
US stock market authorities have been forced to suspend the futures market on the Nasdaq index

Panicking traders have driven it down 5% - the maximum allowed under Wall Street rules before a circuit-breaker is triggered.
(van guardian liveblog)
pi_155498189
quote:
5s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:09 schreef Sloggi het volgende:
Limit down?
Wat ik net Gegoogled heb klinkt dat niet best :P
pi_155498399
my, die damian mc bride ook met zn advies: "Advice on the looming crash, No.1: get hard cash in a safe place now; don't assume banks & cashpoints will be open, or bank cards will work." (ook van die live blog)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:56:41 #168
38496 Perrin
pi_155499318
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:30 schreef simmu het volgende:
my, die damian mc bride ook met zn advies: "Advice on the looming crash, No.1: get hard cash in a safe place now; don't assume banks & cashpoints will be open, or bank cards will work." (ook van die live blog)
Idd :P Beman de schuilkelders!!11

Nog snel even nalezen: ONZ / Wat zijn de lekkerste smaken soepblikken?
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:57:07 #169
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155499331
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:00 schreef Perrin het volgende:
Brenda_Kelly twitterde op maandag 24-08-2015 om 14:30:16 Limit down on Nasdaq. Can someone just close the stock markets? reageer retweet
Doe eens rustig, Brenda. Dit is (hopelijk) pas het begin.
Bedankt Hans.
pi_155500160
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Idd :P Beman de schuilkelders!!11

Nog snel even nalezen: ONZ / Wat zijn de lekkerste smaken soepblikken?
:P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 24 augustus 2015 @ 17:29:30 #171
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155502335
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:00 schreef Perrin het volgende:
Vuile communiste, ja toch :D?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155502794
Hopen dat er meteen ook nog wat lijken uit de kast komen!
pi_155520069
Het gaat lekker in China, alweer 8% eraf!

dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:01:31 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155521062
quote:
Beijing capitulates after spending $200bn to prop up equities

After spending about $200bn buying shares to prop up falling equity prices over the past seven weeks, Beijing capitulated to market forces on Monday by choosing not to intervene as the benchmark Shanghai Composite Index fell 8.5 per cent.

The fall was the worst since February 2007. But unlike on most other days since the government launched an unprecedented effort to reverse plunging equities last month, the “national team” of state-owned stock buyers did not jump in to support the market.

Beijing’s leaders appear to have belatedly decided it is too expensive and ultimately futile to fight gravity in the equity market, especially as the government is now intervening separately on a massive scale to stop its currency from devaluing further.

Since the People’s Bank of China devalued its currency and introduced a new “market-oriented” foreign exchange price-setting mechanism on August 11, it has had to spend as much as $200bn of the country’s foreign exchange reserves to prevent the renminbi from falling more than it wants, according to people familiar with the central bank and its market interventions.

That was more money than the PBoC had spent over the past two years to keep its currency in the desired range against the dollar, these people said.

The scale of the intervention in both equity and currency markets has led many to question whether the Chinese authorities are in control of the situation or whether they have made a series of policy blunders.

“The problem they have now is that they’ve spent as much as $400bn supporting the currency and stock market and they are now worse off than when they started,” said one person with close ties to the PBoC. “I think they got overconfident and underestimated how strong the global reaction would be to the devaluation.”

http://www.ft.com/cms/s/0(...)58-8a9722977189.html

Maar maar maar.... centrale banken zijn toch omnipotent en kunnen alles backstoppen? :D
Mijn reisverslagen
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:16:15 #175
38496 Perrin
pi_155521343
Vroeger was een land beschuldigen van een centraal geleide economie een belediging in 't Westen, nu is het een diepste wens van velen.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:44:42 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155521789
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:16 schreef Perrin het volgende:
Vroeger was een land beschuldigen van een centraal geleide economie een belediging in 't Westen, nu is het een diepste wens van velen.
Dat is voor mij inderdaad ook de grote verrassing van de afgelopen 1-2 decennia. Na de val van het communisme in de USSR had ik verwacht dat je meer vrije markten zou krijgen, maar vreemd genoeg is met name in westerse landen de economie steeds meer een staatsgeleide plan economie geworden (met bijbehorende performance), met name in deze eeuw.
Mijn reisverslagen
pi_155523776
http://lukasdaalder.com/2(...)eb-15-08-23-nr-1277/

Vooral sommige grafieken zouden interessant zijn voor Selang. :).
pi_155524519
Het enigste wat staatsgeleid is, is de gelduitgifte en de niet gewenste ondersteuning van de financiele sector. Typisch neoliberaal beleid wat niet alleen in deze eeuw speelt maar in gang is gezet door de zo bejubelde reagen en thatcher. :D
pi_155525936
*Chinese centrale bank: verlagen ratio aanhouden reservekapitaal gericht op hebben van voldoende liquiditeit, stabiele groei kredietverstrekking

*Chinese centrale bank: renteverlagingen vanaf woensdag, gericht op verlagen financieringskosten bedrijfsleven

*Chinese centrale bank verlaagt ratio reservekapitaal eisen met 0,5 procentpunt, gaat 6 sept in

*Chinese centrale bank verlaagt benchmarkrente met 0,25 procentpunt

*Chinese centrale bank verlaagt rentetarieven

http://www.telegraaf.nl/d(...)l_te_beperken__.html

http://www.reuters.com/ar(...)dUSKCN0QU16K20150825
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_155526000
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar maar maar.... centrale banken zijn toch omnipotent en kunnen alles backstoppen? :D
Deze hele week blijft het zo gaan dunkt mij. En de AEX maar lekker dead cat bouncen :D
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:17:21 #181
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155531606
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
*Chinese centrale bank: verlagen ratio aanhouden reservekapitaal gericht op hebben van voldoende liquiditeit, stabiele groei kredietverstrekking

*Chinese centrale bank: renteverlagingen vanaf woensdag, gericht op verlagen financieringskosten bedrijfsleven

*Chinese centrale bank verlaagt ratio reservekapitaal eisen met 0,5 procentpunt, gaat 6 sept in

*Chinese centrale bank verlaagt benchmarkrente met 0,25 procentpunt

*Chinese centrale bank verlaagt rentetarieven

http://www.telegraaf.nl/d(...)l_te_beperken__.html

http://www.reuters.com/ar(...)dUSKCN0QU16K20150825
Dat lijken mij prima maatregelen om de bubbel nog wat verder op te blazen.
Bedankt Hans.
pi_155602514

pi_155602685
Wat nou crash.

Verzin een benaming voor morgen. Ik ga voor:
Fantastic Friday
pi_155603156
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:51 schreef Terrorizer het volgende:
Wat nou crash.

[ afbeelding ]

Verzin een benaming voor morgen. Ik ga voor:
Fantastic Friday
Manic monday zou dan mooier staan
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_155603293
Als ik zo naar de VS kijk zou het ook Fizzling friday kunnen worden _O-
pi_155624109
pi_155631686
quote:
Plaatje moet bijgewerkt worden :O , we zitten al lang weer in de lift. :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door Terrorizer op 28-08-2015 19:24:23 ]
pi_155643719
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:16 schreef Perrin het volgende:
Op alles volgt een reactie. Er is geen recht pad te bekennen inzake dit soort kwesties. Wat nu geschiedt vindt z'n oorzaken in hetgeen hier aan vooraf ging. En de huidige tijd zaait weer de oorzaken van de toekomst.
Naturheilmittel
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:22:55 #189
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155809279
quote:
Wellink twijfelt aan inflatiedoel ECB

AMSTERDAM (AFN) - Voormalig DNB-president Nout Wellink heeft zijn twijfels over het door de Europese Centrale Bank (ECB) gevoerde monetaire beleid. Dat zegt hij in een vrijdag gepubliceerd interview met Het Financieele Dagblad.

Daarin gaat hij onder meer in op de vraag of dalende prijzen schadelijk zijn voor de economie. Het risico dat consumenten aankopen uitstellen omdat spullen steeds goedkoper worden, wordt volgens Wellink wellicht overdreven. ,,Mensen kopen hun kleren op het internet omdat het 10 of 20 procent goedkoper is. Dan is het eigenlijk heel dwaas dat dan een monetaire autoriteit zegt: goedkoper, dat willen we niet.''

De ECB hanteert een bijzonder lage rente en koopt maandelijks voor 60 miljard euro aan obligaties op in een poging de inflatie op te krikken naar het gewenste niveau van ongeveer 2 procent. De bank gaf donderdag nogmaals aan dat dit programma kan worden uitgebreid als dat noodzakelijk wordt geacht. De ECB wil daarmee voorkomen dat er deflatie ontstaat, een periode van aanhoudende prijsdalingen die schadelijk zouden zijn voor de economie.

Diagnose

,,Ik heb me vaak afgevraagd of de diagnose van de huidige problematiek wel de juiste is'’, stelt Wellink. ,,En als die niet de juiste is, moet je je ook afvragen of de instrumenten die we inzetten wel de juiste zijn.’'

Wellink, die als DNB-president jarenlang een stem had in het beleid van de ECB, maakt zich meer zorgen over de beurskoersen, die mede door alle stimuleringsmaatregelen van centrale banken hard zijn opgelopen. ,,Dát kan verstorend werken op de reële economie.'' Hij vraagt zich daarom af of ,,het risicomanagement van de centrale banken niet aan het falen is''.

http://www.iex.nl/nieuws/(...)nflatiedoel-ECB.aspx
Wellink trekt dezelfde conclusies als een rapport van het BIS eerder dit jaar (dat historische deflatie periodes onderzocht), namelijk dat er helemaal geen bewijs is dat CPI deflatie slecht zou zijn voor de economie. En net als het BIS rapport benadrukt hij dat het echte gevaar voor de economie asset bubbles zijn, want die zijn wel aantoonbaar slecht voor de economie.

Wel jammer dat dit soort mensen hier altijd pas mee komt als ze geen beleidsverantwoordelijkheid meer dragen. Of is dit voortschrijdend inzicht?
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:29:17 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155809369
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wellink trekt dezelfde conclusies als een rapport van het BIS eerder dit jaar (dat historische deflatie periodes onderzocht), namelijk dat er helemaal geen bewijs is dat CPI deflatie slecht zou zijn voor de economie. En net als het BIS rapport benadrukt hij dat het echte gevaar voor de economie asset bubbles zijn, want die zijn wel aantoonbaar slecht voor de economie.

Wel jammer dat dit soort mensen hier altijd pas mee komt als ze geen beleidsverantwoordelijkheid meer dragen. Of is dit voortschrijdend inzicht?
De inflatie dient niet om de consumentenaankopen aan te wakkeren, maar, in combinatie met de lage rente, om de schulden van Griekenland c.s. af te bouwen. En in dat opzicht is het beleid van de ECB wel degelijk effectief! Dit resulteert namelijk in een netto negatieve rente, dus die schulden kosten helemaal geen geld meer! Het is gewoon kapitaalsoverdracht van schuldeiser naar schuldenaar.
The End Times are wild
pi_155810400
Tja het ze lijken altijd te opereren onder het mom "Après nous la déluge". Dat zou betekenen dat ze de situatie kunstmatig hoog zullen houden tot zij zelf hoog en droog ergens anders zitten. Nieuwe groep kan dan natuurlijk het falen afschuiven op de voorganger en als redder fungeren. Dus win win voor hen. Al wil ik niet geloven dat dit de enige reden is.

Ik kan mij namelijk ook niet voorstellen dat al die beleidsmakers blind zijn voor de risico's. Misschien wordt deze situatie niet eens al zodanig slecht ervaren met lage grondstofprijzen en sterke dollar (voor de VS dan). Geeft de consument wat meer bestedingsruimte. Neem aan dat ze niet echt denken dat de economie dit recht gaat trekken aangezien de discrepantie alleen maar groter wordt en de stimuleringsmiddelen nou niet echt het beoogde effect van het aanwakkeren van de economie met zich mee hebben gebracht. Oftewel hoe langer je doorgaat hoe groter de klap gaat worden.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_155816083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wilde precies hetzelfde posten. Waarom lijkt het zo dat die lui altijd pas het licht zien als ze geen belangrijke positie meer hebben. Geloof er niets van dat het voortschrijdend inzicht is, denk meer dat er een taboe op rust.

Bovendien is geen enkele prijsdaling of -stijging in zichzelf goed of slecht voor de economie, zonder eerst een oorzaak aan te wijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wegenbouwer op 04-09-2015 14:56:04 ]
pi_155938414
quote:
The pitch arrived with an iconic image of the American Dream: a neat house with a white picket fence.

But behind that picture of a $2.95 million home in Manhattan Beach, California, were hints of something darker: liar loans, those toxic mortgages of the subprime era.

Years after the great American housing bust, mortgages akin to the so-called liar loans -- which were made without verifying people’s finances -- are creeping back into the market. And, like last time, they’re spreading risks far and wide via Wall Street.

Today’s versions bear only passing resemblance to the ones that proliferated in the mid-2000s, and they’re by no means as widespread. Still, they reflect how the business is starting to join in the frenzy that’s been creating booms in everything from subprime car loans to junk-rated company bonds.
http://www.bloomberg.com/(...)into-aaa-rated-bonds
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_155938788
quote:
Wedden dat een aantal Nederlandse banken en verzekeraars er alweer vuistdiep in zitten, waarschijnlijk zonder het zelf te weten?
pi_155975141
quote:
'ECB wil Nederlandse hypotheekleningen kopen'
De Europese Centrale Bank (ECB) gaat nu ook verpakte Nederlandse hypotheekleningen opkopen van private partijen.

Volgens persbureau Bloomberg, dat zich baseert op ingewijden, wil de ECB voor 597 miljoen euro van het schuldpapier overnemen van beleggers. De Europese toezichthouder wil geen commentaar geven op het bericht.

De ECB zou onder andere hypotheken van Delta Lloyd en ING willen overkopen.

Dat het opkoopprogramma van de centrale bank zich nu ook op deze leningen richt, kan voordelig zijn voor de Nederlandse consument. Het opkopen van securitisaties, het bundelen en doorverkopen van hypotheken, kan ervoor zorgen dat de rente verder omlaag gaat. Dat kan weer resulteren in een daling van de hypotheekrente.

De ECB koopt sinds maart maandelijks voor 60 miljard euro aan leningen en staatsobligaties van eurolanden bij banken in de eurozone op.

De operatie duurt in ieder geval tot en met september 2016 en bedraagt in totaal 1.140 miljard euro. De ECB wil zo de economie in de eurozone aanjagen en de inflatie laten stijgen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_155975191
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:00 schreef Aether het volgende:

[..]

WTF ze weten het echt niet meer of wel. Waarom zou een ECB zoiets doen.
pi_155976363
China moet alle zeilen bijzetten om de munt overeind te houden:

quote:
China has tightened its capital controls, in a sharp reversal of its market liberalising rhetoric, as it struggles to contain the fallout from last month’s devaluation of the renminbi.

.....

“They have gone from a credible peg that cost them almost nothing to a weak peg that nobody believes and that is costing them more than $10bn a day to defend. They’re paying huge sums for something they had for free just a few weeks ago,” said one person with close ties to China’s central bank.
Within the government, the decision to move on the currency so soon after the bursting of an enormous stock market bubble is now widely regarded as a policy misstep.
http://www.ft.com/intl/cm(...)4.html#axzz3lLZP3zjh
pi_155976982
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

WTF ze weten het echt niet meer of wel. Waarom zou een ECB zoiets doen.
Dat verpakken ze dan met die slechte hypotheken van een paar post terug en dan stort eindelijk alles in als die bubbel knapt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_155977648
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:05 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat verpakken ze dan met die slechte hypotheken van een paar post terug en dan stort eindelijk alles in als die bubbel knapt
Déjà vu :P

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_155982009
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:05 schreef vipergts het volgende:

[..]

Hoe heten die verpakte hypotheken ook alweer.
Ik denk heel de tijd CDS maar dat is het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')