Lijkt idd op het begin van het eind. De grote vraag is: wat gaat dat voor de westerse economieën betekenen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:49 schreef ssebass het volgende:
Ze zijn echt gek geworden daar als je kijkt wat voor ingrepen ze doen. Feestdagen verzinnen zodat de markt dicht is en niet gehandeld kan worden, strafbaar maken om bepaalde aandelen te verkopen, munt devalueren en weet ik wat nog meer. Leuk in combinatie met prachtproducten als de securities op margin financing loans, gaat lekker daar...
Dit:quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Lijkt idd op het begin van het eind. De grote vraag is: wat gaat dat voor de westerse economieën betekenen?
quote:
En de aandelen markten? Als ik de berichten moet geloven gingen die omlaag. Dat is enigsinds te begrijpen want exporteren naar china zal moeilijker worden en dat zal vooral landen raken die hoog technologische machinerie exporteren (Duitsland met name). Maar ik vraag mij af hoe dat met de VS zit.quote:
Volgens mij gaat dat pas later doorwerken in de kwartaalcijfers e.d. Aangezien de markt op dit moment naar mijn idee helemaal niet zo naar de fundamenten kijkt, maar zich vooral laat leiden door bijv het rentebesluit van de FED. Dus ze hebben nu weer een strohalm voor mogelijk uitstel van de rate hike. Wat dus juist stijging van de markt zal initiëren. Op lange termijn wordt het natuurlijk wel ellende. Dit is niet eeuwig vol te houden. Het is al langer dan ik had verwacht.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En de aandelen markten? Als ik de berichten moet geloven gingen die omlaag. Dat is enigsinds te begrijpen want exporteren naar china zal moeilijker worden en dat zal vooral landen raken die hoog technologische machinerie exporteren (Duitsland met name). Maar ik vraag mij af hoe dat met de VS zit.
De aandelenmarkt staat compleet los van de werkelijkheid dus daar valt weinig over te zeggen. Het is echt bizar om te zien hoe dat momenteel afwijkt van de fundamentals. Het is allemaal nog gebaseerd op een geloof dat centrale banken omnipotent zijn en alles kunnen (en zullen) backstoppen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En de aandelen markten? Als ik de berichten moet geloven gingen die omlaag. Dat is enigsinds te begrijpen want exporteren naar china zal moeilijker worden en dat zal vooral landen raken die hoog technologische machinerie exporteren (Duitsland met name). Maar ik vraag mij af hoe dat met de VS zit.
Zo lang de zittende regering maar herkozen wordt, aldus hun motto.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:11 schreef SeLang het volgende:
De centrale banken worden hartelijk bedankt voor het creëren van een deflatoire spiraal.
Ik zie nu dat er pas een FED meeting is halverwege september. Gaat deze hele soap nog wel een maand duren.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:34 schreef ssebass het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat pas later doorwerken in de kwartaalcijfers e.d. Aangezien de markt op dit moment naar mijn idee helemaal niet zo naar de fundamenten kijkt, maar zich vooral laat leiden door bijv het rentebesluit van de FED. Dus ze hebben nu weer een strohalm voor mogelijk uitstel van de rate hike. Wat dus juist stijging van de markt zal initiëren. Op lange termijn wordt het natuurlijk wel ellende. Dit is niet eeuwig vol te houden. Het is al langer dan ik had verwacht.
Eigenlijk boeit die hele renteverhoging niet. Alsof 0,25% verhoging van korte rente ook maar iets uitmaakt in de echte economie. Dat is pure ruis. Wat er toe doet is kapitaalmarkt rente en die zal mede daardoor eerder dalen dan stijgen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zie nu dat er pas een FED meeting is halverwege september. Gaat deze hele soap nog wel een maand duren.
quote:Veel minder koperdiefstal op het spoor
Het aantal gevallen van koperdiefstal op het spoor blijft hard dalen. In de eerste helft van dit jaar werd er 54 keer koper gestolen, 57 procent minder dan in de eerste zes maanden van 2014. Toen waren er 127 gevallen van diefstal. Over heel 2014 was het aantal koperdiefstallen ook al met 40 procent gedaald.
http://nos.nl/artikel/205(...)al-op-het-spoor.html
Het rare is, is dat de usd ook wegzakt tov de euro.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vandaag weer 1.5% eraf.![]()
http://news.yahoo.com/chi(...)-1-62-015014063.html
Zou het idd zo raar zijn? Wij maken nog wel iets in europa, de VS is in mijn opinie een totale diensten economie geworden. Doordat men dus eigenlijk alleen nog maar diensteneconomie heeft en geen fysieke producten waar echte waarde aan toegevoegd wordt meer produceert word meteen voor hun de import waar men zo afhankelijk van is weer stukken duurder en dat dan dus op deze manier van een verlaging van de wisselkoers weer de uitwerking daarvan is.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het rare is, is dat de usd ook wegzakt tov de euro.
Niet zo heel raar, aangezien veel van die CNY carrytrades worden gefund met euro's. (Dus gratis euro's lenen of zelfs geld toe krijgen want negatieve rente en die wegzetten in CNY). Als dat massaal wordt teruggedraaid dan helpt dat natuurlijk de euro.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het rare is, is dat de usd ook wegzakt tov de euro.
quote:The situation is shaking the aura of supremacy surrounding President Xi Jinping and the Communist Party, which has portrayed a sense of ultimate authority. But the Chinese government’s response to the country’s financial woes is creating concerns about its ability to manage a slowdown.
Met mooie grafieken:quote:The data coming out of China, too, is somewhat suspect. Economists now wonder whether, despite official figures showing growth, some provinces and regions could be dealing with outright recessions.
“To be honest, no one has a clue where the economy is, and I don’t think that it’s properly measured,” said Viktor E. Szabo, a senior investment manager at Aberdeen Asset Management.
“Definitely there is a slowdown,” he added. “You can have an argument about what level it is, but it’s not 7 percent,” he said, referring to the rate of growth.
Nog een mooie quote uit het artikel:quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:37 schreef bascross het volgende:
De ondergang van China. Wie had dat verwacht? Een stel communisten die menen dat ze een nieuwe economische wereldmacht kunnen worden. De komende maanden/jaren zal duidelijk worden dat dit een groot sprookje was. Mooi.
De kwaliteit van de groei is al jaren slecht natuurlijk.quote:“It’s all about the quality of growth,” said Victor Shih, a China scholar at the University of California, San Diego. “If they want to, they can always achieve the right rate of growth.”
The Chinese government, he added, just needs to find a group of people and “tell them to go dig a ditch.”
Absoluut. Je kan best nieuwe steden uit de grond stampen, dat levert op korte termijn ''positieve'' financiële cijfers op, maar als je een investering doet wil je ook graag rendement op lange termijn. Dat is een stuk lastiger.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nog een mooie quote uit het artikel:
[..]
De kwaliteit van de groei is al jaren slecht natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd wat dit voor de productiesector in het westen gaat inhouden.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:37 schreef bascross het volgende:
De komende maanden/jaren zal duidelijk worden dat dit een groot sprookje was. Mooi.
Ik gok negatief. Veel machines werden gebouwd voor fabrieken in China.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat dit voor de productiesector in het westen gaat inhouden.
Net als icecreamfarmer vermoed ik dat dit een negatief effect heeft voor Europa. Is dat erg? Vervelend is het zeker, maar sprookjes moet je niet in stand houden. Helaas zijn we daar in Europa ook erg goed in.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat dit voor de productiesector in het westen gaat inhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |