abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154313807
Omdat het AEX Detroit topic niet meer open is:
quote:
Last Stop on the L Train: Detroit
“Detroit, Just West of Bushwick,” read the first billboard that popped up in Bushwick, Brooklyn, this spring, with a working class scene from one of Diego Rivera’s “Detroit Industry” murals. “Detroit, Be Left Alone,” a second one preached soon after, again in Bushwick. And then a third sign appeared, in two locations in Brooklyn and two in Manhattan — “Detroit: Now Hiring.”

No one quite knew where they were coming from or who had put them up.

But when an unrelated photo popped up on Instagram — “Move to Detroit” spray-painted on a girder of the Brooklyn Bridge — the campaign’s anonymous crusader finally revealed himself.

[...]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:27:00 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154412846
quote:
China Gold Reserves Top Russia in First Disclosure Since ’09

China increased its gold reserves 57 percent, overtaking Russia to become the country with the fifth-largest hoard in its first disclosure in six years.

The Asian nation boosted bullion assets to 53.31 million fine troy ounces (1,658 metric tons), the People’s Bank of China said in a statement Friday. That’s an increase from 33.89 million fine troy ounces (1,054 tons) in 2009, when it last updated the figures. The U.S. has the biggest reserves at 8,133.5 tons, data from the World Gold Council show. Prices were little changed after the announcement.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_154674795
China markets rout resumes with 8.5% Shanghai sell-off

quote:
1 February 27 2007 2771.791 -8.84%
2 July 27 2015 3725.56 -8.48%
3 June 4 2007 3670.401 -8.26%
4 June 10 2008 3072.333 -7.73%
5 January 19 2015 3116.35 -7.70%
6 June 26 2015 4192.87 -7.40%
7 January 22 2008 4559.751 -7.22%
8 January 28 2008 4419.294 -7.19%
9 August 31 2009 2667.745 -6.74%
10 June 19 2008 2748.874 -6.54%
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 27 juli 2015 @ 18:23:53 #105
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_154680121
quote:
Die Chinezen zijn helemaal leip! Een aandeel kan niet meer dan 10% verliezen op een dag :D

http://www.theguardian.co(...)et-biggest-fall-2007

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:17:50 #106
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_154732980
Waarom loopt de koers van IEX en ING sprinters niet parallel aan elkaar?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:17:59 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154902586

Het ziet er dus echt naar uit dat we met 0% rente de nieuwe crisis in gaan. De centrale banken hebben gewoon een complete rentecyclus gemist!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_154905721
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:17 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Het ziet er dus echt naar uit dat we met 0% rente de nieuwe crisis in gaan. De centrale banken hebben gewoon een complete rentecyclus gemist!
7 jaar na 2008. Dus het klopt ook nog eens met de anekdotische wijsheden op basis van het verleden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 5 augustus 2015 @ 09:00:39 #109
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_154919389
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:17 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

En wat zullen daar de (dramatische?) gevolgen van zijn denk je?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 11:40:23 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154922578
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:00 schreef WillemMiddelkoop het volgende:

[..]

En wat zullen daar de (dramatische?) gevolgen van zijn denk je?
De centrale bank kan dan weinig meer doen om de klap op te vangen (niet dat een centrale bank dat überhaupt kan, maar de perceptie is nog steeds dat centrale banken oppermachtig zijn, ondanks dat de praktijk het tegendeel bewijst).

Tijdens de vorige crisis konden ze de rente verlagen van 5,25% --> 0%. Dat was toch wel een forse ingreep. Wat kunnen ze nu nog?

Verder lijkt er momenteel een omslag plaats te vinden in het denken over centrale bank beleid. Steeds meer prominente mensen (ex Fed mensen en ook mensen zoals Bill Gross e.d.) uiten kritiek op het Fed beleid en vragen zich af wat er eigenlijk is bereikt met al die extreme acties van de centrale banken. Steeds meer prominente mensen maken zich nu ook zorgen over de enorme distorsies die dit beleid heeft veroorzaakt en de structurele schade die daardoor is aangericht in de economie. Tot voor kort las je dat soort dingen alleen maar op obscure blogs, maar nu dringt het (eindelijk) tot de mainstream door. Bij een hernieuwde crisis zal men dit keer sterker naar de centrale banken gaan wijzen als oorzaak van de crisis. Daarom sluit ik niet uit dat de dominantie van de centrale banken zijn langste tijd heeft gehad.

Ook in de Fed zelf zie ik een omslag. Het lijkt alsof ze nu persé zo snel mogelijk willen beginnen met een normalisatie, maar kijkend naar macrocijfers lopen ze een hele cyclus achter. Ze hadden nu allang op 4-5% rente moeten zitten en dan had je nu de rente geleidelijk aan kunnen verlagen, in overeenstemming met de business cycle. Als ze nu de rente gaan verhogen (wat ik nog steeds verwacht, zij het met babystapjes - 0,25% tot hooguit 0,75% eind 2016) zijn ze in feite pro-cyclisch aan het handelen in plaats van anti-cyclisch wat de bedoeling is.

De risico's voor de echte economie zijn nu imo veel groter dan ze in 2008 waren. Echter, de banken zijn wel iets veiliger dan ze in 2008 waren dus minder risico op een 2008-style domino effect. Dit en het feit dat de centrale banken al "all-in" zijn is de reden dat ik denk dat beleggers mogelijk overschatten hoe hard de Fed er dit keer in gaat om de val te stoppen. Dat kan nog weleens gaan tegenvallen (voor die beleggers) en dat zou een paniekerige vlucht naar de exit kunnen triggeren. Die beleggers ontdekken dan dat er nauwelijks meer diepte is in de markt, o.a. door nieuwe regulering die handel voor eigen rekening van banken beperkt. We hebben hiervan al een voorproefje gezien in obligatiemarkten.
Mijn reisverslagen
  woensdag 5 augustus 2015 @ 11:44:38 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154922699
Ondertussen moet in Japan het falen van Abenomics ook duidelijk zijn. Real wages zijn ingestort ten gevolge van het lage yen beleid. Burgers zijn 10%(!) slechter af dan 24(!) jaar geleden in 1991(!)

Mijn reisverslagen
pi_154927804
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

De centrale bank kan dan weinig meer doen om de klap op te vangen (niet dat een centrale bank dat überhaupt kan, maar de perceptie is nog steeds dat centrale banken oppermachtig zijn, ondanks dat de praktijk het tegendeel bewijst).

Tijdens de vorige crisis konden ze de rente verlagen van 5,25% --> 0%. Dat was toch wel een forse ingreep. Wat kunnen ze nu nog?

Verder lijkt er momenteel een omslag plaats te vinden in het denken over centrale bank beleid. Steeds meer prominente mensen (ex Fed mensen en ook mensen zoals Bill Gross e.d.) uiten kritiek op het Fed beleid en vragen zich af wat er eigenlijk is bereikt met al die extreme acties van de centrale banken. Steeds meer prominente mensen maken zich nu ook zorgen over de enorme distorsies die dit beleid heeft veroorzaakt en de structurele schade die daardoor is aangericht in de economie. Tot voor kort las je dat soort dingen alleen maar op obscure blogs, maar nu dringt het (eindelijk) tot de mainstream door. Bij een hernieuwde crisis zal men dit keer sterker naar de centrale banken gaan wijzen als oorzaak van de crisis. Daarom sluit ik niet uit dat de dominantie van de centrale banken zijn langste tijd heeft gehad.

Hoe zie je dat dan voor je? Ze hebben een vrij specifieke taak. Gaat de politiek het helemaal overnemen? Overigens verwacht ik dat de VS buitenschot gehouden wordt (zover mogelijk) totdat de verkiezingen zijn geweest.
quote:
Ook in de Fed zelf zie ik een omslag. Het lijkt alsof ze nu persé zo snel mogelijk willen beginnen met een normalisatie, maar kijkend naar macrocijfers lopen ze een hele cyclus achter. Ze hadden nu allang op 4-5% rente moeten zitten en dan had je nu de rente geleidelijk aan kunnen verlagen, in overeenstemming met de business cycle. Als ze nu de rente gaan verhogen (wat ik nog steeds verwacht, zij het met babystapjes - 0,25% tot hooguit 0,75% eind 2016) zijn ze in feite pro-cyclisch aan het handelen in plaats van anti-cyclisch wat de bedoeling is.

De risico's voor de echte economie zijn nu imo veel groter dan ze in 2008 waren. Echter, de banken zijn wel iets veiliger dan ze in 2008 waren dus minder risico op een 2008-style domino effect. Dit en het feit dat de centrale banken al "all-in" zijn is de reden dat ik denk dat beleggers mogelijk overschatten hoe hard de Fed er dit keer in gaat om de val te stoppen. Dat kan nog weleens gaan tegenvallen (voor die beleggers) en dat zou een paniekerige vlucht naar de exit kunnen triggeren. Die beleggers ontdekken dan dat er nauwelijks meer diepte is in de markt, o.a. door nieuwe regulering die handel voor eigen rekening van banken beperkt. We hebben hiervan al een voorproefje gezien in obligatiemarkten.
Voorbeeld? Ik zag wat volatiliteit maar meer ook niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:05:51 #113
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_154927871
quote:

[..]

^O^ Dank voor je heldere en uitgebreide uitleg! :)
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:30:05 #114
38496 Perrin
pi_154928482
De FED heeft bereikt dat de juiste mensen nog even hun zakken konden vullen voor de volgende grote crash.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 17:11:10 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154931579
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoe zie je dat dan voor je? Ze hebben een vrij specifieke taak. Gaat de politiek het helemaal overnemen? Overigens verwacht ik dat de VS buitenschot gehouden wordt (zover mogelijk) totdat de verkiezingen zijn geweest.

Veel beleggers zien de centrale bank als "the only game in town". En de centrale banken hebben dat zelf ook gecultiveerd door zich zo onbescheiden op te stellen. Maar eigenlijk kan een centrale bank maar heel weinig doen aan de echte economie. Het interessante is dat de Bernanke dat ook nooit heeft ontkend. Tijdens vragen op persconferenties bevestigde hij ook altijd dat de centrale bank acties alleen maar kortdurende positieve effecten kan bereiken. Maar inmiddels hebben we dus al wel bijna 7 jaar ZIRP!

De centrale banken kunnen hooguit business cycles wat uitmiddelen (en nu dus eigenlijk niet meer want het kruit is verschoten). Maar de problemen in de economie zijn van structurele aard. Een vrije markt zou dat vanzelf oplossen, maar dat geeft politiek ongewenste uitkomsten en daarom zijn vrije markten in feite afgeschaft. Sommige mensen vinden dat prima omdat ze tegen vrije markten zijn en willen dat de overheid alles oplost (ik hoor duidelijk niet bij die groep) maar het probleem is dat de overheid dit dus ook niet oppakt. Dus je hebt nu het slechtste van twee werelden imo.

quote:
Voorbeeld? Ik zag wat volatiliteit maar meer ook niet.
Die bewegingen in (met name Europese) staatsleningen van afgelopen voorjaar zijn volgens mij nog nooit eerder vertoond. Het interessante is dat dit zomaar out of the blue plaatsvond, zonder dat er echt een trigger of een crisis was. Dat geeft toch wel een flinke waarschuwing voor wat er kan gebeuren als er straks wel een echte aanleiding is om te handelen.
Mijn reisverslagen
pi_154940152
quote:

Als ze nu de rente gaan verhogen (wat ik nog steeds verwacht, zij het met babystapjes - 0,25% tot hooguit 0,75% eind 2016) zijn ze in feite pro-cyclisch aan het handelen in plaats van anti-cyclisch wat de bedoeling is.
Interessant artikel van Denninger dat het tegendeel stelt: https://market-ticker.org/akcs-www?post=230476

[edit] En in vervolg daarop, stel even dat Denninger gelijk heeft en dat de markt zelf leidend is in het doen klimmen van de rente. Wie zegt dan dat het de komende jaren tot babystapjes beperkt blijft? Ikzelf heb altijd geloofd dat de massale aankopen van staatsschuld door de diverse centrale banken (soms, ook momenteel, zelfs meer dan 100% van de jaarlijkse uitgifte) er wel degelijk de oorzaak van waren dat de rente naar 0 ging, en dat de centrale banken dus wel degelijk sturend waren. Nu ze tot hun nek in het staatspapier zitten ligt dat voor de komende jaren sowieso anders, ze zullen terughoudender moeten zijn, dus ongeacht de vraag wie er aan het stuur zit zal de rente waarschijnlijk stijgen. De vraag wordt dan vooral: Hoeveel? Want meer dan die babystapjes kunnen de aandelen- en woningmarkten niet aan.

[ Bericht 33% gewijzigd door dvr op 05-08-2015 22:12:18 ]
  donderdag 6 augustus 2015 @ 07:20:50 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154947787
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:57 schreef dvr het volgende:

[..]

Interessant artikel van Denninger dat het tegendeel stelt: https://market-ticker.org/akcs-www?post=230476

[edit] En in vervolg daarop, stel even dat Denninger gelijk heeft en dat de markt zelf leidend is in het doen klimmen van de rente. Wie zegt dan dat het de komende jaren tot babystapjes beperkt blijft? Ikzelf heb altijd geloofd dat de massale aankopen van staatsschuld door de diverse centrale banken (soms, ook momenteel, zelfs meer dan 100% van de jaarlijkse uitgifte) er wel degelijk de oorzaak van waren dat de rente naar 0 ging, en dat de centrale banken dus wel degelijk sturend waren. Nu ze tot hun nek in het staatspapier zitten ligt dat voor de komende jaren sowieso anders, ze zullen terughoudender moeten zijn, dus ongeacht de vraag wie er aan het stuur zit zal de rente waarschijnlijk stijgen. De vraag wordt dan vooral: Hoeveel? Want meer dan die babystapjes kunnen de aandelen- en woningmarkten niet aan.
Je moet onderscheid maken tussen korte en lange rente. Hoe langer de maturity, des te minder invloed heeft de centrale bank daarop.

Rente verhogen met babystapjes, dan heb ik het dus over de Fed-funds rate dus over korte rente. Hoe de lange rente daarop reageert is nog even de vraag. Het zou me niks verbazen als de lange rente juist daalt als de Fed begint met rente verhogingen aangezien dit de deflatoire tsunami die boven de markt hangt verder versterkt.

Op lange termijn verwacht ik overigens wel hogere reële rente vanwege de hoge schuldenlast wereldwijd. Dat zou logischerwijs een hogere risicopremie moeten betekenen. Maar diezelfde schuld overhang en misinvesteringen en de liquidatie daarvan zal ook de inflatie laag houden dus ik verwacht geen hele hoge nominale rente.

Natuurlijk kan dit alles heel anders uitpakken als er bijvoorbeeld een grote oorlog uitbreekt en/of landen gooien hun grenzen dicht (de-globalisatie). Ik heb dat (fantasie-)scenario hier al eens eerder besproken. Naar mijn mening heeft de westerse wereld een kwetsbare achilleshiel in het feit dat we zoveel uitbesteed hebben in Azië en veel dingen niet meer zelf kunnen maken. Een geopolitiek conflict zou een investeringsgolf in het westen kunnen triggeren om die capaciteit terug op te bouwen. In dat geval verwacht je torenhoge rentes (maar ook toenemende werkgelegenheid e.d.). Vooralsnog is dit een fantasie scenario, maar het is een voorbeeldje van hoe je in korte tijd in een compleet nieuw paradigma terecht zou kunnen komen.
Mijn reisverslagen
pi_154960465
Shell is in ieder geval lekker gestegen sinds vorige week :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 08:11:53 #119
38496 Perrin
pi_155007699
  zondag 9 augustus 2015 @ 09:33:45 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155038779
OMG 8)7

quote:
China brokerages repackage margin loans into exchange-traded securities

Huatai Securities is selling 500 million yuan of the country's first asset-based securities product built on margin-financing loans as underlying assets.

The product is due to be listed and sold to investors through the Shanghai Stock Exchange.

Margin finance, or money borrowed to buy stocks, largely fuelled the mainland stock rally, before it unravelled in mid June.

http://www.scmp.com/busin(...)ge-traded-securities
Mijn reisverslagen
pi_155038917
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:33 schreef SeLang het volgende:
OMG 8)7

[..]

WTF, krijg je dan ook margin loans on margin loans?
pi_155039155
quote:
OMG 8)7

[..]

:') China
pi_155106003
China gooit de Yuan even met een 2% naar beneden om de export te redden;

http://www.scmp.com/busin(...)s-yuan-almost-2-cent
pi_155108867
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 08:06 schreef Sparqq het volgende:
China gooit de Yuan even met een 2% naar beneden om de export te redden;

http://www.scmp.com/busin(...)s-yuan-almost-2-cent
Panic mode :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:42:32 #125
256829 Sokz
Livin' the life
pi_155109684
quote:
OMG 8)7

[..]

Genius!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:41:48 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155121158
Deflation, bitchez! ~O>
Mijn reisverslagen
pi_155121332
Ze zijn echt gek geworden daar als je kijkt wat voor ingrepen ze doen. Feestdagen verzinnen zodat de markt dicht is en niet gehandeld kan worden, strafbaar maken om bepaalde aandelen te verkopen, munt devalueren en weet ik wat nog meer. Leuk in combinatie met prachtproducten als de securities op margin financing loans, gaat lekker daar...
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_155141091
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:49 schreef ssebass het volgende:
Ze zijn echt gek geworden daar als je kijkt wat voor ingrepen ze doen. Feestdagen verzinnen zodat de markt dicht is en niet gehandeld kan worden, strafbaar maken om bepaalde aandelen te verkopen, munt devalueren en weet ik wat nog meer. Leuk in combinatie met prachtproducten als de securities op margin financing loans, gaat lekker daar...
Lijkt idd op het begin van het eind. De grote vraag is: wat gaat dat voor de westerse economieën betekenen?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 09:14:46 #129
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155141129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Lijkt idd op het begin van het eind. De grote vraag is: wat gaat dat voor de westerse economieën betekenen?
Dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:41 schreef SeLang het volgende:
Deflation, bitchez! ~O>
Mijn reisverslagen
pi_155141153
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit:

[..]

En de aandelen markten? Als ik de berichten moet geloven gingen die omlaag. Dat is enigsinds te begrijpen want exporteren naar china zal moeilijker worden en dat zal vooral landen raken die hoog technologische machinerie exporteren (Duitsland met name). Maar ik vraag mij af hoe dat met de VS zit.
pi_155141419
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En de aandelen markten? Als ik de berichten moet geloven gingen die omlaag. Dat is enigsinds te begrijpen want exporteren naar china zal moeilijker worden en dat zal vooral landen raken die hoog technologische machinerie exporteren (Duitsland met name). Maar ik vraag mij af hoe dat met de VS zit.
Volgens mij gaat dat pas later doorwerken in de kwartaalcijfers e.d. Aangezien de markt op dit moment naar mijn idee helemaal niet zo naar de fundamenten kijkt, maar zich vooral laat leiden door bijv het rentebesluit van de FED. Dus ze hebben nu weer een strohalm voor mogelijk uitstel van de rate hike. Wat dus juist stijging van de markt zal initiëren. Op lange termijn wordt het natuurlijk wel ellende. Dit is niet eeuwig vol te houden. Het is al langer dan ik had verwacht.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 12 augustus 2015 @ 09:37:09 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155141465
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De aandelenmarkt staat compleet los van de werkelijkheid dus daar valt weinig over te zeggen. Het is echt bizar om te zien hoe dat momenteel afwijkt van de fundamentals. Het is allemaal nog gebaseerd op een geloof dat centrale banken omnipotent zijn en alles kunnen (en zullen) backstoppen.

Maar zoals ik eerder schreef lijkt het alsof dat geloof nu begint af te brokkelen. Traders hebben zich de afgelopen maanden al flink gebrand aan centrale banken die plotseling toch niet almachtig bleken. Dat begon eind vorig jaar met de Zwitserse frank, dan begin dit jaar de "crash" van de Europese obligatiemarkt en nu weer de Chinese aandelenmarkt en CNY carrytrades.

Iedereen wil straks tegelijkertijd naar de uitgang, maar het beleid van de overheid en centrale banken heeft die uitgang veel nauwer gemaakt dan die in 2008 nog was. Dat versterkt nog verder het crash potentieel.

Wat je in elk geval weet is dat zo'n deflatoire golf uit China je winstmarges niet helpt en het risico op protectionisme zal aan beide kanten toenemen. Je kunt er echt op wachten tot dat weer een thema wordt in de Amerikaanse presidentsverkiezingen bijvoorbeeld.
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:11:24 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155142189
Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor we massale faillissementen krijgen in de oliesector. Bij gehalveerde olieprijzen moeten die straks hun schuld herfinancieren tegen bijna de dubbele rente.

Dit is ook weer grotendeels de schuld van het wanbeleid van de centrale banken. Ze konden lenen tegen kunstmatig lage rentes en olie opboren die ze tegen kunstmatig hoge prijzen konden verkopen (want kunstmatig hoge vraag door de bubbles overal). Gevolg: structurele overproductie.

Bij een normalisatie krijg je dan een zichzelf versterkend effect, want om in leven te blijven pompen ze nu alles wat ze kunnen en dumpen dat op de markt tegen elke prijs want ze hebben nu de cashflow nodig. Dit versterkt de neerwaartse prijsspiraal en faillissement risico, dus rentes waartegen geleend moet worden stijgen sterk, wat uiteindelijk zorgt voor massale faillissementen.

Dit is een klassiek voorbeeld van misalloctie van kapitaal, veroorzaakt door falsificatie van prijzen in de economie. De centrale banken worden hartelijk bedankt voor het creëren van een deflatoire spiraal.
Mijn reisverslagen
pi_155142293
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:11 schreef SeLang het volgende:

De centrale banken worden hartelijk bedankt voor het creëren van een deflatoire spiraal.
Zo lang de zittende regering maar herkozen wordt, aldus hun motto.
Naturheilmittel
pi_155143584
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:34 schreef ssebass het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat pas later doorwerken in de kwartaalcijfers e.d. Aangezien de markt op dit moment naar mijn idee helemaal niet zo naar de fundamenten kijkt, maar zich vooral laat leiden door bijv het rentebesluit van de FED. Dus ze hebben nu weer een strohalm voor mogelijk uitstel van de rate hike. Wat dus juist stijging van de markt zal initiëren. Op lange termijn wordt het natuurlijk wel ellende. Dit is niet eeuwig vol te houden. Het is al langer dan ik had verwacht.
Ik zie nu dat er pas een FED meeting is halverwege september. Gaat deze hele soap nog wel een maand duren.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:46:07 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155149001
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zie nu dat er pas een FED meeting is halverwege september. Gaat deze hele soap nog wel een maand duren.
Eigenlijk boeit die hele renteverhoging niet. Alsof 0,25% verhoging van korte rente ook maar iets uitmaakt in de echte economie. Dat is pure ruis. Wat er toe doet is kapitaalmarkt rente en die zal mede daardoor eerder dalen dan stijgen.

Het interessante aan dat rente verhaal is vooral dat het demonstreert hoever zowel de Fed als de financiële markten de weg kwijt zijn.
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:04:20 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155149521
Deflatie is goed 8-)

Correlatie != causatie, maar.... :D

quote:
Veel minder koperdiefstal op het spoor

Het aantal gevallen van koperdiefstal op het spoor blijft hard dalen. In de eerste helft van dit jaar werd er 54 keer koper gestolen, 57 procent minder dan in de eerste zes maanden van 2014. Toen waren er 127 gevallen van diefstal. Over heel 2014 was het aantal koperdiefstallen ook al met 40 procent gedaald.

http://nos.nl/artikel/205(...)al-op-het-spoor.html
Mijn reisverslagen
pi_155151299
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Panic mode :')
Vandaag weer 1.5% eraf. >:)

http://news.yahoo.com/chi(...)-1-62-015014063.html
pi_155152074
quote:
Het rare is, is dat de usd ook wegzakt tov de euro.
pi_155152290
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zou het idd zo raar zijn? Wij maken nog wel iets in europa, de VS is in mijn opinie een totale diensten economie geworden. Doordat men dus eigenlijk alleen nog maar diensteneconomie heeft en geen fysieke producten waar echte waarde aan toegevoegd wordt meer produceert word meteen voor hun de import waar men zo afhankelijk van is weer stukken duurder en dat dan dus op deze manier van een verlaging van de wisselkoers weer de uitwerking daarvan is.

Misschien ook wel een beetje vergelijkbaar de een stijging van de olieprijs ook veel heftiger effect op de amerikaanse economie heeft.

Maar goed zo heb ik me wel vaker al druk gemaakt over de vrije markt schreeuwers die het wel normaal vonden dat de chinese yuan vast aan de dollar gekoppeld was. Die yuan had natuurlijk altijd al moeten zweven dan was de chinese economie ook niet met de snelheden van de de afgelopen 15 a 20 jaar gegroeid.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 16:48:25 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155152307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Niet zo heel raar, aangezien veel van die CNY carrytrades worden gefund met euro's. (Dus gratis euro's lenen of zelfs geld toe krijgen want negatieve rente en die wegzetten in CNY). Als dat massaal wordt teruggedraaid dan helpt dat natuurlijk de euro.

Dit in combinatie met het feit dat EUR/USD grotendeels wordt gedreven door het renteverschil. En het verhaal was dat de Fed binnenkort rente gaat verhogen terwijl de ECB constant blijft. Nu verandert dat verhaal aangezien die Fed renteverhoging in gevaar komt door de deflatie uit China. Traders passen dus hun posities aan --> EUR stijgt vs USD.
Mijn reisverslagen
pi_155152429
Het is denk ik vooral het laatste want de US Dollar index daalt als geheel meer dan 1%, niet alleen tegen de euro.
pi_155177228
http://www.nytimes.com/20(...)sNext&pgtype=article

Wat al langer vermoed werd.

quote:
The situation is shaking the aura of supremacy surrounding President Xi Jinping and the Communist Party, which has portrayed a sense of ultimate authority. But the Chinese government’s response to the country’s financial woes is creating concerns about its ability to manage a slowdown.
quote:
The data coming out of China, too, is somewhat suspect. Economists now wonder whether, despite official figures showing growth, some provinces and regions could be dealing with outright recessions.

“To be honest, no one has a clue where the economy is, and I don’t think that it’s properly measured,” said Viktor E. Szabo, a senior investment manager at Aberdeen Asset Management.

“Definitely there is a slowdown,” he added. “You can have an argument about what level it is, but it’s not 7 percent,” he said, referring to the rate of growth.
Met mooie grafieken:
http://www.nytimes.com/in(...)my-stock-market.html
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:37:29 #144
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155177367
De ondergang van China. Wie had dat verwacht? Een stel communisten die menen dat ze een nieuwe economische wereldmacht kunnen worden. De komende maanden/jaren zal duidelijk worden dat dit een groot sprookje was. Mooi.
Bedankt Hans.
pi_155177424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:37 schreef bascross het volgende:
De ondergang van China. Wie had dat verwacht? Een stel communisten die menen dat ze een nieuwe economische wereldmacht kunnen worden. De komende maanden/jaren zal duidelijk worden dat dit een groot sprookje was. Mooi.
Nog een mooie quote uit het artikel:

quote:
“It’s all about the quality of growth,” said Victor Shih, a China scholar at the University of California, San Diego. “If they want to, they can always achieve the right rate of growth.”

The Chinese government, he added, just needs to find a group of people and “tell them to go dig a ditch.”
De kwaliteit van de groei is al jaren slecht natuurlijk.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:49:48 #146
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155177671
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nog een mooie quote uit het artikel:

[..]

De kwaliteit van de groei is al jaren slecht natuurlijk.
Absoluut. Je kan best nieuwe steden uit de grond stampen, dat levert op korte termijn ''positieve'' financiële cijfers op, maar als je een investering doet wil je ook graag rendement op lange termijn. Dat is een stuk lastiger.
Bedankt Hans.
pi_155178177
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:37 schreef bascross het volgende:
De komende maanden/jaren zal duidelijk worden dat dit een groot sprookje was. Mooi.
Ik ben wel benieuwd wat dit voor de productiesector in het westen gaat inhouden.
pi_155178204
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat dit voor de productiesector in het westen gaat inhouden.
Ik gok negatief. Veel machines werden gebouwd voor fabrieken in China.

Edit: tevens zijn veel aandelen van luxe merken zoals LV en dergelijke behoorlijk gedaald de laatste tijd. Ik gok echter dat dat nog maar het begin is.

[ Bericht 12% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 13-08-2015 16:44:04 ]
  donderdag 13 augustus 2015 @ 14:27:41 #149
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155178631
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net als icecreamfarmer vermoed ik dat dit een negatief effect heeft voor Europa. Is dat erg? Vervelend is het zeker, maar sprookjes moet je niet in stand houden. Helaas zijn we daar in Europa ook erg goed in.
Bedankt Hans.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 17:25:22 #150
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155183751
Interessante analyse van een kerel die promoveert (Finance) aan de universiteit van Leuven:

https://www.linkedin.com/(...)ng-china-floris-laly
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')