Ha ha ha. Ik heb net zo iets. Mijn vet moet al een jaar ververst worden.quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:47 schreef Gewas het volgende:
Altijd mooi om dit soort verhalen te lezen.
Ik krijg ook trek maar heb geen frituurpan in huis.
Friet uit de ovenquote:Op vrijdag 24 april 2015 15:47 schreef Gewas het volgende:
Altijd mooi om dit soort verhalen te lezen.
Ik krijg ook trek maar heb geen frituurpan in huis.
Oud vet is vies.quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ha ha ha. Ik heb net zo iets. Mijn vet moet al een jaar ververst worden.
Dat heb ik weleens geprobeerd maar dat werden van die slappe dingen.quote:
getuige veel 'friet/patat'zaken en wat zij je voor weten te schotelen, lijkt het af en toe toch echt een wetenschap op zich....quote:
ja je moet er wel frituurvet ipv afgewerkte olie in gooien maar de op spreekt over hooggeleide g's die nu een frituurkot beginnen met hun phd'squote:Op vrijdag 24 april 2015 16:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
getuige veel 'friet/patat'zaken en wat zij je voor weten te schotelen, lijkt het af en toe toch echt een wetenschap op zich....
Meen je dat ? Ik ben jaloers.quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
getuige veel 'friet/patat'zaken en wat zij je voor weten te schotelen, lijkt het af en toe toch echt een wetenschap op zich....
Koffietest, Terrassentest.quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:21 schreef BaardaapAd het volgende:
Gezien de populariteit van DE TEST van het AD is het verbazingwekkend dat ze er niet veel vaker eentje doen - oliebollen, haring en friet, meer niet?
Voorlopig houdt ik het toch bij BRAM LADAGE (of die andere Ladage) als het om patat gaat; die is de beste van Rotjeknor en wijde omgeving.
quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:36 schreef tong80 het volgende:
[..]Krijg jij geen lekkere trek Brandx ?
Ja okee, maar ik bedoelde meer in de zin van "was ik de baas van 't AD, dan was er minstens om de week een test" want ze scoren er publiciteit mee en voor de oplage is het ook een aardige opsteker.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
Als je om de week een test doet dan boeit het niemand meer.quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:51 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Ja okee, maar ik bedoelde meer in de zin van "was ik de baas van 't AD, dan was er minstens om de week een test" want ze scoren er publiciteit mee en voor de oplage is het ook een aardige opsteker.
Dus KOM OP AD, doe een KAPSALON test voor de dames, een KAPSALON test voor de heren en een KAPSALON test voor wie meer wil dan friet alleen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuuuurlijk wel - als het maar een beetje brede groep(en) aanspreekt en de getestten lekker pissig worden (dat is toch de enige reden om in die testen meer te bekijken dan de zaken in je buurt, de uitvluchten van misnoegde middenstanders).quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je om de week een test doet dan boeit het niemand meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
Die keet op schouwburgplein is ook lekker. Verder heb je ook nog Tante Nel, Fritez en Pomms in Rotterdam. Pomms heb ik nog niet gehad en Fritez alleen van de wagen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:21 schreef BaardaapAd het volgende:
Gezien de populariteit van DE TEST van het AD is het verbazingwekkend dat ze er niet veel vaker eentje doen - oliebollen, haring en friet, meer niet?
Voorlopig houdt ik het toch bij BRAM LADAGE (of die andere Ladage) als het om patat gaat; die is de beste van Rotjeknor en wijde omgeving.
Op de pagina van van Gogh is te lezen hoe die test in zijn werk gaat, het blijkt dus dat ondernemers op de hoogte gesteld worden van wanneer het AD komt, en dat het AD verschillende testmethoden hanteert. Zo blijken ze de ene keer in de zaak de friet te nuttigen, en de andere keer een zak mee te nemen. Daar komt een verschil in punten vandaan.quote:Op vrijdag 24 april 2015 17:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Valt op dat er weer een pas geopende wint![]()
Benieuwd welke plaats Fers nu komt te staan (afgelopen jaar nr 1). Ben blij nu niet, scheelt rijen! En de friet is nog altijd even fantastisch
Moet ik nog eens proberen als ik er in de buurt ben!quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
Op de pagina van van Gogh is te lezen hoe die test in zijn werk gaat, het blijkt dus dat ondernemers op de hoogte gesteld worden van wanneer het AD komt, en dat het AD verschillende testmethoden hanteert. Zo blijken ze de ene keer in de zaak de friet te nuttigen, en de andere keer een zak mee te nemen. Daar komt een verschil in punten vandaan.
https://www.facebook.com/vangoghfrites?fref=ts
Zo stond van Gogh dus vorig jaar 'lager'' aangeschreven omdat de friet meegenomen werd; en dan wordt het vanzelf slapper. Maar het is dus sowieso enigzins doorgestoken kaart omdat ondernemers dus weten wie de testers zijn.
Niettemin is de friet van de zaken die er als beste uitkomen altijd lekker; en die van van Gogh is wat mij betreft nog steeds de beste van Nederland waar ik wekelijks wel kom
Waar zie je dat?quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Moet ik nog eens proberen als ik er in de buurt ben!
Oh Fers is 4e geworden met een 9,5. Dat worden nog steeds dus een paar weken weer lange rijen...
quote:Op vrijdag 24 april 2015 19:03 schreef Windigo het volgende:
http://vangoghfrites.nl/ad-friettest-2015-onbetrouwbaar/
Hier overigens een directe link naar het artikel over de test.
.quote:De friet werd vervolgens meegenomen naar de auto, uitgepakt en geproefd. Dan eet je nog steeds een lekker frietje. Maar wel iets minder lekker. Inpakken van friet maakt de beleving toch net wat minder. Dat weet iedereen
Dan doe je iets verkeerd. Echt.quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:53 schreef Gewas het volgende:
[..]
Oud vet is vies.
[..]
Dat heb ik weleens geprobeerd maar dat werden van die slappe dingen.Voor in mijn nieuwe huis had ik vorig jaar wel een frituurpan gekocht waar je alleen een beetje zonnebloem olie in hoefde te doen. Daar is echt nog nooit iets lekkers uitgekomen, heb dat ding weggegooid.
Vraag me sowieso wel af in hoeverre die dingen meespelen bij het beoordelen. Wat dat betreft zou een blinde test beter zijn, maar lastig uitvoerbaar natuurlijk asngezien je het snel moet proeven omdat de kwaliteit snel achteruit gaatquote:Op zaterdag 25 april 2015 12:11 schreef silverhill het volgende:
Ik krijg een beetje een allergische reactie van hoe vaak "ambachtelijk", "duurzaam" en vooral "biologisch" in het artikel (op) voorkomen. Alsof je de marqt onder de snackbars binnenstapt. En de prijs is daar ook naar. Meer dan twee keer zo duur als de nummer 2 in de test.
Doet niets af aan de prestatie om met 0 ervaring binnen een jaar dit te bereiken uiteraard.
Eens. Snackbar hier in Schiedam scoort een 9 en staat op nr 21. Ze zijn niet slecht, maar heb elders echt lekkerder gegeten. Bijvoorbeeld Tante Nel die een 6,5 scoort.quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:47 schreef Windigo het volgende:
Lol de friettent op het Eemplein hier heeft een 8; daar loop ik altijd met een bocht omheen omdat hij zo stinkt
En ze geven van Gogh een 6,5. Het zal allemaal wel..
Ik ga af op mijn eigen oordeel
Heb je het over de van Gogh, of de zaak op het Eemplein?quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:51 schreef louter_genieten het volgende:
Verbaast me, ik woon er praktisch naast. Het is zeker lekkere patat, maar geen 10. Bijvoorbeeld Vlemminkcx in de Handboogstraat in Amsterdam is veel lekkerder. Daarbij vind ik de mayo van de frietwinkel niet echt lekker, dat is hinderlijk, want friet met mayo.
nee over de 10 van Frietwinkel, het topicquote:Op zaterdag 25 april 2015 15:54 schreef Windigo het volgende:
[..]
Heb je het over de van Gogh, of de zaak op het Eemplein?
ik vind het daar (Eemplein) echt nooit lekker ruiken. Is een persoonlijk iets, maar ja, het AD beoordeelt de frieten ook maar 1x. Als ik AD tester was hadden ze dus een onvoldoende
Ik vind het maar een vreemde test.
Jawel hoorquote:Op zaterdag 25 april 2015 17:30 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ga zelf maar eens testen.
Het valt me op dat Smullers er niet tussen staat, dat is toch wel de meest verkochte friet van Nederland.
Oh, totaal over het hoofd gezien.quote:
Zo moeilijk is het nou ook weer niet, als je een keer verdwaalt in een Belgische achterstandsregio serveert het plaatselijke frietkot er nog de juiste mayo bij ook, terwijl je het sociale werkplaatsgezicht van de verantwoordelijk ziet vertrekken omdat die de 1 euro 20 nog omrekent naar Belgische franken en zich afvraagt of het niet veel te duur is.quote:Op zaterdag 25 april 2015 12:11 schreef silverhill het volgende:
Ik krijg een beetje een allergische reactie van hoe vaak "ambachtelijk", "duurzaam" en vooral "biologisch" in het artikel (op) voorkomen. Alsof je de marqt onder de snackbars binnenstapt. En de prijs is daar ook naar. Meer dan twee keer zo duur als de nummer 2 in de test.
Doet niets af aan de prestatie om met 0 ervaring binnen een jaar dit te bereiken uiteraard.
Ik heb die van het Eemplein ook nog niet geproefd, terwijl ik de Subway aan de overkant en de King of the Ribs verderop op het plein al wel getest heb.quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:54 schreef Windigo het volgende:
[..]
Heb je het over de van Gogh, of de zaak op het Eemplein?
ik vind het daar (Eemplein) echt nooit lekker ruiken. Is een persoonlijk iets, maar ja, het AD beoordeelt de frieten ook maar 1x. Als ik AD tester was hadden ze dus een onvoldoende
Ik vind het maar een vreemde test.
tja, er zijn mensen die de friet van mcDonalds helemaal te gek vinden, anderen willen dikke friet, zelfs met schil en een ongezoete mayonaise ipv zoete frietsausquote:Op zaterdag 25 april 2015 17:36 schreef RobinOok het volgende:
Volgens mij verschilllen de smaken en voorkeuren nogal wat betreft friet. Het is maar net waar je van houdt. Lijkt mij vrij moeilijk om daar een rangorde in aan te brengen.
Koffie? Terras?quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:21 schreef BaardaapAd het volgende:
En dit gevoel bekroop mij dus ook ja. Noem het biologisch, ambachtelijk en duurzaam, en je kan opeens bijna twee keer zo veel vragen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 12:11 schreef silverhill het volgende:
Nog even en er staat weer "Backery" op de gevel van de bakker om de ouderwetsche kwaliteit aan te duidenquote:Op zaterdag 25 april 2015 21:42 schreef probeer het volgende:
[..]
En dit gevoel bekroop mij dus ook ja. Noem het biologisch, ambachtelijk en duurzaam, en je kan opeens bijna twee keer zo veel vragen.
En er zijn genoeg producten waarbij ik denk, ja dat 'eerlijke' zal het productieproces wel een stuk duurder maken, wat een hogere prijs rechtvaardigt. Maar bij friet denk ik ... Kom op zeg .. koop biologische aardappelen en je bent klaar. En aardappelen door zo'n aardappel-snij-pers rammen kan ik nou ook niet echt ambachtelijk noemen.
Ze zouden met de hand moeten snijden?quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:42 schreef probeer het volgende:
[..]
En dit gevoel bekroop mij dus ook ja. Noem het biologisch, ambachtelijk en duurzaam, en je kan opeens bijna twee keer zo veel vragen.
En er zijn genoeg producten waarbij ik denk, ja dat 'eerlijke' zal het productieproces wel een stuk duurder maken, wat een hogere prijs rechtvaardigt. Maar bij friet denk ik ... Kom op zeg .. koop biologische aardappelen en je bent klaar. En aardappelen door zo'n aardappel-snij-pers rammen kan ik nou ook niet echt ambachtelijk noemen.
Ow nee, dat niet hoor.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze zouden met de hand moeten snijden?
En de meest overrated frituur van Nederlandquote:Op zaterdag 25 april 2015 22:11 schreef FritzWepper het volgende:
Randstadlijst. En dan zakken ze 'n keer af naar Maastricht en gaan ze niet eens naar het befaamde Reitz, de oudste friture van Nederland.
Op drie anders Apeldoorn, Gelderlandquote:Op zaterdag 25 april 2015 22:11 schreef FritzWepper het volgende:
Randstadlijst. En dan zakken ze 'n keer af naar Maastricht en gaan ze niet eens naar het befaamde Reitz, de oudste friture van Nederland.
Op zich wel, alleen denk ik dat friet wel snel lekker gevonden wordt, en dan vergeet je hoe het ook kan smaken. Dus als je nog aardappel proeft, lijkt me dat iets wat iedereen wel waardeert ook al wordt het vaak niet gemist, en geldt dat wel als kwaliteit.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:36 schreef RobinOok het volgende:
Volgens mij verschilllen de smaken en voorkeuren nogal wat betreft friet. Het is maar net waar je van houdt. Lijkt mij vrij moeilijk om daar een rangorde in aan te brengen.
Dat Tuutsje van Teunsje in Maastricht een 9,5 krijgt, is ook erg overdreven. Gewoon prima friet, maar ZEKER niets bijzonders.quote:Op zondag 26 april 2015 07:09 schreef renwan het volgende:
[..]
En de meest overrated frituur van Nederland
Eerst fantastisch roepen als je wint, verliezen ze als nummertje 62 dan deugt de hele test niet.quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
Op de pagina van van Gogh is te lezen hoe die test in zijn werk gaat, het blijkt dus dat ondernemers op de hoogte gesteld worden van wanneer het AD komt, en dat het AD verschillende testmethoden hanteert. Zo blijken ze de ene keer in de zaak de friet te nuttigen, en de andere keer een zak mee te nemen. Daar komt een verschil in punten vandaan.
Zo stond van Gogh dus vorig jaar 'lager'' aangeschreven omdat de friet meegenomen werd; en dan wordt het vanzelf slapper. Maar het is dus sowieso enigzins doorgestoken kaart omdat ondernemers dus weten wie de testers zijn.
Niettemin is de friet van de zaken die er als beste uitkomen altijd lekker; en die van van Gogh is wat mij betreft nog steeds de beste van Nederland waar ik wekelijks wel kom
Er valt in Amersfoort idd nog genoeg te lachen....quote:Op zondag 26 april 2015 17:08 schreef Jaden het volgende:
[..]
Eerst fantastisch roepen als je wint, verliezen ze als nummertje 62 dan deugt de hele test niet.![]()
Tuurlijk is het een hard gelach, want de slogan in het logo van beste in Amersfoort zal er ook af moeten als je nog geloofwaardig wilt blijven. De frieten zijn een harde handel geworden.
Van gogh heeft gelijk dat ingepakte friet lang niet zo goed is als vers genuttigde, maar van gogh zelf heeft ook wisselvallige kwaliteit, van heel erg fantastis tot best goed. De friet is lang niet altijd krokant.quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
woehahahahahahaquote:Op zondag 26 april 2015 19:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er valt in Amersfoort idd nog genoeg te lachen....
De kwaliteit van Belgische frietkotten kan enorm variëren. Als het AD België mee zou nemen in deze lijst denk ik dat ze zowel de top 10 als onderste 10 bezetten.quote:Op zondag 26 april 2015 16:18 schreef Zigger het volgende:
[..]
Dat Tuutsje van Teunsje in Maastricht een 9,5 krijgt, is ook erg overdreven. Gewoon prima friet, maar ZEKER niets bijzonders.
Reitz vind ik beter dan tvt. Alleen jammer van die slappen aangelengde mayo.
Maar goed, ik ga veel liever naar België. Betere friet én mayo. En ook nog heerlijke "Amerikaanse hamburgers" met van die grote harde broodjes, oh men, ik krijg al honger.
quote:Op zondag 26 april 2015 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van gogh heeft gelijk dat ingepakte friet lang niet zo goed is als vers genuttigde, maar van gogh zelf heeft ook wisselvallige kwaliteit, van heel erg fantastis tot best goed. De friet is lang niet altijd krokant.
Voor je het weet blijkt Piet af en toe op de Hof een terrasje te pakkenquote:
Ik kom er wekelijks, ik heb nog nooit een slap frietje gehad. Ik vind het testresultaat niet representatief voor die zaak. Een 6,5 ? Kom nou toch; er zijn zat zaken die echt veel slechter presteren..quote:Op zondag 26 april 2015 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van gogh heeft gelijk dat ingepakte friet lang niet zo goed is als vers genuttigde, maar van gogh zelf heeft ook wisselvallige kwaliteit, van heel erg fantastis tot best goed. De friet is lang niet altijd krokant.
Ik heb een tijd terug een jaar Amersfoort gewerkt en later nog een keer een half jaar.quote:Op zondag 26 april 2015 22:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor je het weet blijkt Piet af en toe op de Hof een terrasje te pakken
God verhoede dat hij weet wat een broodje Hadi is
Heb bij hun filiaal twee keer wat slappe friet gekregen, maar meestal is het meesterlijk. De smaak is zelfs dan veel beter dan eem 6.5, en ze hebben échte mayoquote:Op maandag 27 april 2015 06:13 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik kom er wekelijks, ik heb nog nooit een slap frietje gehad. Ik vind het testresultaat niet representatief voor die zaak. Een 6,5 ? Kom nou toch; er zijn zat zaken die echt veel slechter presteren..
Verder is het inderdaad wel een beetje hypocriet dat ze nu roepen dat de test niet klopt terwijl ze er eerst mee adverteerden, maar die test vertrouwde ik sowieso al niet.
Ja precies,en daarom sta ik achter de kritiek die ze uiten op de onderzoeksmethode. Een 6,5 is echt niet representatief voor het niveau waarop zij werken, maar dat krijg je als een testpanel maar 1x langs gaat en dan ook nog de frites laat verpakken. Dat is echt geen zuiver oordeel.quote:Op maandag 27 april 2015 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb bij hun filiaal twee keer wat slappe friet gekregen, maar meestal is het meesterlijk. De smaak is zelfs dan veel beter dan eem 6.5, en ze hebben échte mayo
Mee eens. Je zou als frietboer toch bijna zeggen dat ze de friet meteen op moeten eten, en je anders weigert mee te doen aan die test.quote:Op maandag 27 april 2015 10:21 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja precies,en daarom sta ik achter de kritiek die ze uiten op de onderzoeksmethode. Een 6,5 is echt niet representatief voor het niveau waarop zij werken, maar dat krijg je als een testpanel maar 1x langs gaat en dan ook nog de frites laat verpakken. Dat is echt geen zuiver oordeel.
Michelin komt ook minimaal drie keer bij een zaak langs voor ze een oordeel geven en hanteert dan steeds dezelfde methode. Het AD komt een keer langs en eet afhankelijk van de tester de frites in de zaak op of neemt ze mee. Neem ze dan allemaal mee, of eet ze allemaal in de zaak op. Op deze manier is het eindoordeel nogal willekeurig.
Heb ik je een keer niet teruggebeld nadat ik je geneukt heb?quote:Op maandag 27 april 2015 13:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Piet weet alles, zelfs als hij het niet weet.
Jup. Heb mn teddybeer laten liggen, wil m graag terug.quote:Op maandag 27 april 2015 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb ik je een keer niet teruggebeld nadat ik je geneukt heb?
Vind het sowieso vreemd dat ze ontkennen dat friet slap wordt van verpakken, terwijl ze klagen dat hun verpakte friet slap was. Als je vergelijkt moet je het altijd vers eten, of altijd verpakt, niet de ene keer dit, de andere keer dat.quote:Op maandag 27 april 2015 10:21 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja precies,en daarom sta ik achter de kritiek die ze uiten op de onderzoeksmethode. Een 6,5 is echt niet representatief voor het niveau waarop zij werken, maar dat krijg je als een testpanel maar 1x langs gaat en dan ook nog de frites laat verpakken. Dat is echt geen zuiver oordeel.
Michelin komt ook minimaal drie keer bij een zaak langs voor ze een oordeel geven en hanteert dan steeds dezelfde methode. Het AD komt een keer langs en eet afhankelijk van de tester de frites in de zaak op of neemt ze mee. Neem ze dan allemaal mee, of eet ze allemaal in de zaak op. Op deze manier is het eindoordeel nogal willekeurig.
Dit dus. Slaat nergens op. Verder is het vreemd dat ze verschillende panelleden op verschillende plaatsen maar één keer laten testen.quote:Op maandag 27 april 2015 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind het sowieso vreemd dat ze ontkennen dat friet slap wordt van verpakken, terwijl ze klagen dat hun verpakte friet slap was. Als je vergelijkt moet je het altijd vers eten, of altijd verpakt, niet de ene keer dit, de andere keer dat.
Het dient vooral één ding, hun patattest krijgt veel aandacht, lekker drama er in, alles voor de oplage en poep aan de restquote:Op maandag 27 april 2015 16:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit dus. Slaat nergens op. Verder is het vreemd dat ze verschillende panelleden op verschillende plaatsen maar één keer laten testen.
Ja, zoals zeggen dat de patat lekker is, maar dat er op een andere aardappel overgestapt moet worden vanwege de kleur:quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:36 schreef RobinOok het volgende:
Terwijl het er imho beter uit ziet dan veel andere (bleke) voorbeelden die voorbij komen.quote:Fritèz Cafetaria Extraordinaire
Witte de Withstraat 68 A - Rotterdam
Oordeel jury: Goed
Cijfer friet: 8
Merk friet: Vers / Onbekend
Gewicht per portie: 233 gram
Prijs per portie: ¤ 3.00
Prijs per 100gr: ¤ 1.29
Vetpercentage friet: 11.6
Prijs mayonaise: ¤ 0.50
Frituurtijd: 2:27
Smaakoordeel en conclusie: Door het hoge zetmeelgehalte bakt de aardappel veel te donker. Dat moet je niet willen verkopen. Schakel over op andere aardappel. Wel goed wat betreft smaak, mag iets krokanter.
quote:Op maandag 27 april 2015 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb ik je een keer niet teruggebeld nadat ik je geneukt heb?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovendien is het niet het zetmeelgehalte wat te donker bakt, maar de suikers ( oude aardappels)quote:Op woensdag 29 april 2015 13:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, zoals zeggen dat de patat lekker is, maar dat er op een andere aardappel overgestapt moet worden vanwege de kleur:
[ afbeelding ]
[..]
Terwijl het er imho beter uit ziet dan veel andere (bleke) voorbeelden die voorbij komen.
Frietbakkers klagen vaak over nieuwe aardappels, dat ze zo bleek blijven. Als aardappels oud worden zet het zetmeel zich om in suikers die bruin kleuren bij het bakken. Of er een verschil zit in suiker gehalte tussen de verschillende rassen, kan, geen idee. Weet wel dat je goede friet bakt met aardappels met een hoog zetmeel gehalte omdat deze krokant worden en beter smaken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:04 schreef RobinOok het volgende:
Nou, dat hoeft niet perse een oude aardappel te zijn toch? Ligt ook gewoon aan het ras.
Ik vind die donkergekleurde juist altijd extra lekker. :-)
Dat heb ik ook. Lekkere korstjes.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:04 schreef RobinOok het volgende:
Nou, dat hoeft niet perse een oude aardappel te zijn toch? Ligt ook gewoon aan het ras.
Ik vind die donkergekleurde juist altijd extra lekker. :-)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |