Die heeft z'n handen al vol aan het T80 forumquote:
Je immer aanwezige afwezigheid zal gemist worden, Isa. Gelukkig hebben we de immer aanwezige afwezigheid van AR nog.quote:
De aanwezige afwezigheid van AR is vorige maand al omgezet is een afwezige aanwezigheid.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:26 schreef DO2 het volgende:
[..]
Je immer aanwezige afwezigheid zal gemist worden, Isa. Gelukkig hebben we de immer aanwezige afwezigheid van AR nog.
Lijkt me wel voldoende. Eens in de drie maanden mag je wat doen!quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
Troost je: niet alles verandert. Ik blijf namelijk gewoon.
Mijn dank, lieve DO2quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:26 schreef DO2 het volgende:
Je immer aanwezige afwezigheid zal gemist worden, Isa. Gelukkig hebben we de immer aanwezige afwezigheid van AR nog.
Ja, maar met mijn toenemende reislust wordt het steeds moeilijker om mijn vakanties tussen die moderatiepieken door te plannen..quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lijkt me wel voldoende. Eens in de drie maanden mag je wat doen!
Ik heb geen hekel aan Grieken. Ook niet aan bankiers trouwens.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 05:42 schreef Mainport het volgende:
Over tot de orde van de dag.
WAT HEBBEN GRIEKEN EN BANKIERS GEMEEN?
Linkse mensen hebben een hekel aan bankiers. Rechtse mensen hebben een hekel aan Grieken. Zowel bankiers als Grieken zijn onderdeel van een verziekt systeem met perverse prikkels; a priori zijn het geen slechte mensen. Nu is de vraag: geven we het systeem de schuld of het subject? Wie subjecten haat moet consequent zijn.
quote:Op zondag 17 mei 2015 02:49 schreef Mainport het volgende:
Het is ongenuanceerd gesteld, maar de these erachter: dat je subjecten van een verziekt systeem niet de schuld mag geven, lijkt me niet iets om moe van te worden.
Hoe oud ben je nu officieel, MP?quote:Op maandag 18 mei 2015 16:26 schreef Mainport het volgende:
Vandaag gaan we het hebben over de individualisering van verantwoordelijkheid. Een betere wereld begint bij jezelf. Als je tegen dierenleed bent, is het aan jou om biologisch vlees te kopen. Ben je tegen milieuvervuiling, dan doe je het ganglicht uit als je de woonkamer binnenloopt. Op deze manier worden de problemen opgelost.
Ok. Dat is een mooie leeftijd om je over dat soort zaken druk te maken. Ik had bijna gedacht dat je je jeugd vergooit over allerlei zaken die triviaal zijn, terwijl je je dan toch met zoveel vreugdevoller zaken had kunnen bezighouden.quote:
Ik heb hem ook maar aangeschaft... ik ben zo mode gevoelig.quote:
If you can't beat them, join them.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:49 schreef Ringo het volgende:
Als je op een mooie avond met verre vrienden eerst en vooral over je werk wil praten, weet je zeker dat je het op een droevige manier van de grotemensenwereld aan het verliezen bent.
Ik was voor mijn werk in Rome en kwam veel subtiele memento mori's tegen die je deemoedig stemmen en die alles meteen relatief maken.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:49 schreef Ringo het volgende:
Als je op een mooie avond met verre vrienden eerst en vooral over je werk wil praten, weet je zeker dat je het op een droevige manier van de grotemensenwereld aan het verliezen bent.
...maar ik zeg het je eerlijk hoor. Toen ik dat grapje in 2005 voorbij zag komen moest ik er ook wel even om lachen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:18 schreef Mainport het volgende:
Ik stuur deze post wel even door naar Van Warmerdam.
quote:Op maandag 1 juni 2015 06:01 schreef Mainport het volgende:
Ik stond zaterdag in een club te roken op het verwarmde buitenterras.
Een verwarmd buitenterras in een discotheekquote:Op maandag 1 juni 2015 15:33 schreef Ringo het volgende:
In een discotheek
Stond ik van de week
Op het verwarmde buitenterras
En ik voelde mijn daar zo alleen
Ach. Je moest dat allemaal maar niet al te serieus nemen. Ik klets daar maar wat uit mijn nek en hoop dat iemand ooit eens iets verstandigs terugzegt zonder daarbij te vervallen in 'quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:15 schreef Mainport het volgende:
F&L / Stel je vragen aan de filosoof! (Poging twee!)
Interessant topic. Eerst de mens gelijkstellen aan de rede, en dan dit.
Is er een gedeelde epistemologie?
JAM: Jazeker, die van de wetenschappelijke methode.
Waarbij toch een héél groot verschil is dat de wetenschapper voorspellende, verklarende, toestbare, herhaalbare, etc. uitspraken over de werkelijkheid kan doen. Dat is toch een wereld van verschil.quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:18 schreef Mainport het volgende:
Arnon Grunberg, 20 mei '15
Op 15 november 1986 schrijft Frans Kellendonk aan Gerard Reve: 'Maak die weldenkende zielen maar eens duidelijk dat hun rationalisme, hun positivisme, hun politieke overtuigingen vooral, allemaal pseudo-religies zijn.'
Het wordt dikwijls vergeten, bijvoorbeeld door atheïsten, die zich bevrijd menen te hebben van het irrationalisme, dat politieke overtuigingen een pseudoreligie kunnen worden, inclusief rituelen en geloofsgemeenschappen.
Hetzelfde kan worden beweerd over kunst en wetenschap. De heilsverwachtingen die mensen hebben van de wetenschap doen denken dat zij geloven dat diep in de wetenschap de Messias verstopt zit.
Vermoedelijk kunnen we niet zonder pseudoreligies; de erkenning dat ons leven er vol mee zit is een stap in de goede richting.
Op 21 december 1988 schreef Kellendonk aan Ernst Braches dat hij nog een angst over had: 'De angst voor medelijden.'
Het menselijk medelijden dient inderdaad gevreesd te worden, al was het maar omdat empathie voor velen ook een pseudoreligie is.
Mwoah, redelijk. Ik zit al een tijdje in Leeuwarden te wachten tot mijn huis in Den Haag vrijkomt. Dat duurt maar en duurt maar. De vorige bewoners zijn al weg, maar nu moet de woningbouw nog een inspectie uitvoeren en reparaties uitvoeren en dan een contract in elkaar flansen en de vent die daar overgaat is op vakantie dus zijn taken worden waargenomen door en bla-bla-bla.quote:
Daar woont mijn neef. Dus zie, ik zit droog en uit de wind. Wat betreft de Friezen, daar durf ik niet zoveel over te zeggen. Het gros van de tijd zit ik hier in zijn (neeflief dus) huis wat spelletjes te spelen en te lezen en met mijn piemel te spelen en weet ik veel wat. Veel omgang met de Friezen heb ik niet. Ja, het meisje achter de kassa bij de supermarkt of de man in de tabakswinkel. Die zijn dan vriendelijk en beleefd zoals ze elders in het land in dezelfde functie doorgaans net zo vriendelijk en beleefd zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:27 schreef Lienekien het volgende:
In Leeuwarden? Waarom daar?
Kun je ze verdragen, de Friezen?
Nee hoor. Ik weet niet hoe deze wijk heet, maar het is op een steenworp van het centrum. En ja, een wandelingetje door het centrum met een kopje koffie erbij doe ik ook weleens. Spannender dan dat wordt het echter niet. Héérlijk.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:34 schreef Lienekien het volgende:
Geen wandelingen door de binnenstad? Je zit toch niet in dat Cammingafuckingburen, hè?
Ja, ja, ik ken dat, de laatste keer was mijn moeder, afgelopen november, die niet dood ging in een soort van golf van andere gevallen van overlijden in mijn familie. Althans dat hoop je dan maar, hè, voor hetzelfde geld ga je zelf dood een half jaar of + later. Je weet het niet, toch? Dan ben je toch een deel van een soort golf aan overlijden in je familie. Het zal wel weer niet, maar je weet het gewoon niet.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik kom nog wel eens in Leeuwarden voor de nazit van een crematie. Of op doorreis met de trein naar/van Harlingen.
Weemoed.
Een laatste opmerking voordat ik morgen om vier uur 's middags wakker word: dit is het wetenschappelijk positivisme, waar al veel kritiek op gegeven is, maar kennelijk nog niet genoeg, want het heeft nog veel te veel draagvlak. Het positivisme is niet neutraal; meten is niet weten; een rationeel verklaarde wereld is geen verklaarde wereld; het komt voort uit het beheersingsmotief; boe en bah, foei JAMquote:Op donderdag 4 juni 2015 00:24 schreef PeteSampras het volgende:
[..]
Waarbij toch een héél groot verschil is dat de wetenschapper voorspellende, verklarende, toestbare, herhaalbare, etc. uitspraken over de werkelijkheid kan doen. Dat is toch een wereld van verschil.
Ligt het nu aan mij, of klinkt dat als een raadsel?quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:58 schreef Nibb-it het volgende:
Ik woon in een kleine stad langs het spoor. Als je lang langs het spoor loopt, kom je in een andere stad, waar niets is waarvoor je zo lang had hoeven lopen. Zo gaat het hier.
Wat ga je nu doen?quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:56 schreef sigme het volgende:
Ik heb mijn ontslag ingediend, ik werk nog maar 3 weken in Leeuwarden. Dan heb ik vier jaar in Leeuwarden gewerkt voor deze baas. Drie jaar in de oude binnenstad, het laatste jaar aan de rand.
Daar kan ik me nou boos om maken, je kinderen de geneugten van mayonaise ontzeggen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:38 schreef LXIV het volgende:
Ik leer mijn kinderen ook aan mosterd te gebruiken als saus in plaats van mayonaise. Niet omdat het gratis is, want bij ons in de winkel moet je er gewoon voor betalen, maar het is wel veel minder vet en je hebt er ook minder van nodig.
Hetzelfde, maar dan elders. Hopelijk in Stad, maar in dienst van een detacheerder, dus ik weet het niet.quote:
Ik ontzeg ze niks, want dat werkt toch niet. Maar ik moedig wel aan.quote:Op donderdag 4 juni 2015 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar kan ik me nou boos om maken, je kinderen de geneugten van mayonaise ontzeggen.
Ik heb het zo even niet voor de geest. Wat is voor jou de oude binnenstad?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:02 schreef sigme het volgende:
Het centrum van de stad zou ik aanwijzen als de plaats waar de meeste mensen en attracties zijn.
De oude binnenstad van L'warden is prachtig, maar er zitten praktisch geen winkels, geen muse, hooguit her en der een oude kerk. Er loopt zelden iemand. Ik denk dat de meeste bezoekers van Leeuwarden er ook niet komen. Die komen nét tot aan het Oranje bierhuis, en dan snel weer terug naar de mac / het museum.
Noord van de Bagijnestraat en Hofplein, west van de Eewal. Allemaal kleine straatje met oude huisjes en her en der een oude kerk. Ik zag toeristen wel vaak tot het Hofplein komen, daar wordt ook nog wel eens wat georganiseerd, maar dat lijkt dan toch de ránd van het centrum, met het centrumcentrum bij het Fries museum.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb het zo even niet voor de geest. Wat is voor jou de oude binnenstad?
Ik ken vooral het loopje vanaf het station richting Prinsentuin.
Cammingaburen staat tot Leeuwarden als Amstelveen staat tot Amsterdam.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:58 schreef Gellius het volgende:
Cammingaburen is wel héél erg erg hoor. Dat is waar onzelieveheer de Hel losjes op gebaseerd heeft.
Het hoort bij Leeuwarden. Het is gewoon erg.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
Als Almere tot Amsterdam dan toch zeker? Al ken ik Cammingaburen niet en kan ik dus alleen gissen naar de hellepijn die de mensen er doorstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |