SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 23-04-2015 19:26:08 ]![]()
Als ik er aan denk zal ik morgen een fotootje maken.quote:Op woensdag 22 april 2015 22:06 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dan moet ik maar heel hard mijn best doen om het te visualiseren
Volgens mij ben jij enorm vooruit gegaan. Tijd voor een 10 km wedstrijdje dus![]()
![]()
Ja een marathon. Ik moet er ook nog 1 vinden voor 't najaar.
Amsterdam lijkt me supertof maar druk, Eindhoven lijkt me tof, tisvoorniks te rustig qua publiek.
Keuzes keuzes. Zijn er nog andere interessante?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Kustmarathon!quote:Op woensdag 22 april 2015 22:13 schreef Daywalk3r het volgende:
Ja een marathon. Ik moet er ook nog 1 vinden voor 't najaar.
Amsterdam lijkt me supertof maar druk, Eindhoven lijkt me tof, tisvoorniks te rustig qua publiek.
Keuzes keuzes. Zijn er nog andere interessante?![]()
Zucht. Jij moet ook. Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen?quote:Op woensdag 22 april 2015 22:16 schreef thelaudprince het volgende:
Kustmarathon natuurlijk ! Niet voor mij trouwensZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Die lijkt me mooi, maar ik woon niet nabij de ondergrond en omstandigheden die de kustmarathon heeft, dus die ga ik maar niet doen als eerste.quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Later als ik groot benquote:Op woensdag 22 april 2015 22:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Zucht. Jij moet ook. Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen?![]()
![]()
Je hebt keuze zat of moet het perse in Nederland zijn?quote:Op woensdag 22 april 2015 22:13 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Keuzes keuzes. Zijn er nog andere interessante?![]()
Hoge Veluwe Trailmarathon!quote:Op woensdag 22 april 2015 22:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die lijkt me mooi, maar ik woon niet nabij de ondergrond en omstandigheden die de kustmarathon heeft, dus die ga ik maar niet doen als eerste.Dat soort ondergrond en omstandigheden heb jij ook wel dichtbij
Kustmarathon lijkt mij trouwens ook nog steeds ontzettend gaaf, maar die is ook weer een week voor de HVT...![]()
![]()
Geen asfalt, schelpenpaadjes en een briesje in Twente?quote:Op woensdag 22 april 2015 22:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die lijkt me mooi, maar ik woon niet nabij de ondergrond en omstandigheden die de kustmarathon heeft, dus die ga ik maar niet doen als eerste.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wat een spannende dag wordt dat. Mijn trainer en zijn vriendin worden ook genoemd. Hij is vorig jaar boven jou geëindigd, maar jij hebt dit jaar zoveel progressie gemaakt en mijn trainer heb ik serieus nog nooit zien lopen. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken. Jammer dat ik me niet heb ingeschreven voor de microtrailafstand.quote:Op woensdag 22 april 2015 21:45 schreef Jero_nimo het volgende:
Ohja, even een klein egopostje tussendoor![]()
http://www.mudsweattrails.nl/kroningvanspanje2015
Ik sta wel ergens achteraan, maar toch, ik sta erbij!![]()
![]()
![]()
en geschreven door een blog die je wat trail running betreft wel serieus kunt nemenquote:Op woensdag 22 april 2015 22:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat een spannende dag wordt dat. Mijn trainer en zijn vriendin worden ook genoemd. Hij is vorig jaar boven jou geëindigd, maar jij hebt dit jaar zoveel progressie gemaakt en mijn trainer heb ik serieus nog nooit zien lopen. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken. Jammer dat ik me niet heb ingeschreven voor de microtrailafstand.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Welke van die laatste elementen vond jij het zwaarst aan die marathon?quote:Op woensdag 22 april 2015 22:38 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Geen asfalt, schelpenpaadjes en een briesje in Twente?
Geen heuvels in Zeeland?![]()
Kan iemand mij vertellen wat een goed interval schema is om wat overtollig vet weg te krijgen?
Zelf dacht ik aan:
-5 minuten warming up
-5 x 30 seconden vol gas afwisselen met 30 seconden @ +/- 140bpm
-Minuutje normaal lopen
-(de 2 vetgedrukte punten 3 a 4 x herhalen)
-5 minuten cooling downPeople assume too much.![]()
Als je vet wilt verbranden kun je beter langzame lange duurlopen gaan doenquote:Op woensdag 22 april 2015 23:03 schreef very het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een goed interval schema is om wat overtollig vet weg te krijgen?
Zelf dacht ik aan:
-5 minuten warming up
-Minuutje normaal lopen
-5 minuten cooling down
Verder kun je voor opbouwschema's even in de OP kijken.Het is zowaar geluktquote:Op woensdag 22 april 2015 22:34 schreef thelaudprince het volgende:
Mag ik in de OP voor Eindhoven, HM![]()
![]()
Intervaltrainingen zijn in principe niet ter bevordering van je vetverbranding. En die sprintjes al helemaal niet.
Je kunt beter gewoon langere tijd op een rustig tempo lopen.![]()
Je haalt zoveel energie uit maar weinig vet dat je ontzettend veel moet sporten om een redelijke hoeveelheid vet weg te krijgen. Je spieren worden wel steviger waardoor het lijkt alsof je minder vet hebt, maar minder/anders eten heeft veel meer effect.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:03 schreef very het volgende:
Zelf dacht ik aan:
-5 minuten warming up
-Minuutje normaal lopen
-5 minuten cooling down![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:06 schreef Quoi het volgende:
[..]
Als je vet wilt verbranden kun je beter langzame lange duurlopen gaan doen
Verder kun je voor opbouwschema's even in de OP kijken.Volgens mijn fysio niet. Ik heb niet heel precies onthouden wat hij zei, maar het kwam er deels op neer dat ik erg snel spieren opbouw maar erg langzaam vet verbrand. Ik ben iemand die het dus echt meer moet hebben van kortere, maar intensievere trainingen. Ook had hij het erover dat ik goed moet letten op verandering van pas en niet continu dezelfde pas moet aanhouden omdat ik dan snel geblesseerd ga raken.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:07 schreef wyccie het volgende:
Intervaltrainingen zijn in principe niet ter bevordering van je vetverbranding. En die sprintjes al helemaal niet.
Je kunt beter gewoon langere tijd op een rustig tempo lopen.
Ik zal eens vragen of hij eens kan opschrijven waarom hij dit advies gaf.
Los hiervan, ik dacht dat men er tegenwoordig wel van was overtuigd dat interval sneller resultaten geeft: http://fitness-science.nl(...)nstante-duurtrainingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:16 schreef very het volgende:
[..]
[..]
Volgens mijn fysio niet. Ik heb niet heel precies onthouden wat hij zei, maar het kwam er deels op neer dat ik erg snel spieren opbouw maar erg langzaam vet verbrand. Ik ben iemand die het dus echt meer moet hebben van kortere, maar intensievere trainingen. Ook had hij het erover dat ik goed moet letten op verandering van pas en niet continu dezelfde pas moet aanhouden omdat ik dan snel geblesseerd ga raken.
Los hiervan, ik dacht dat men er tegenwoordig wel van was overtuigd dat interval sneller resultaten geeft: http://fitness-science.nl(...)nstante-duurtrainingIk wou het net zeggen, het is een HIIT training, die erg goed is om vet te verbranden. De meeste vet verbrand je zelfs nog ná de training.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.bodylab.nl/info/advies/vet-verbranden![]()
Ik lees daar dat die trainingen zelfs niet langer duren dan 15 minuten. Maar dat is excl. warming up/cooling down dan, neem ik aanquote:Op woensdag 22 april 2015 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik wou het net zeggen, het is een HIIT training, die erg goed is om vet te verbranden. De meeste vet verbrand je zelfs nog ná de training.
https://www.bodylab.nl/info/advies/vet-verbranden
People assume too much.![]()
De training die jij ongeveer wilt doen is hier beschreven:quote:Op woensdag 22 april 2015 23:19 schreef very het volgende:
[..]
Ik zie daar dat die trainingen zelfs niet langer duren dan 15 minuten. Maar dat is excl. warming up/cooling down dan, neem ik aan
http://running.competitor(...)-billats-30-30_33782
Ook erg goed om je VO2max te verhogen, dus win-win![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:16 schreef very het volgende:
[..]
[..]
Volgens mijn fysio niet. Ik heb niet heel precies onthouden wat hij zei, maar het kwam er deels op neer dat ik erg snel spieren opbouw maar erg langzaam vet verbrand. Ik ben iemand die het dus echt meer moet hebben van kortere, maar intensievere trainingen. Ook had hij het erover dat ik goed moet letten op verandering van pas en niet continu dezelfde pas moet aanhouden omdat ik dan snel geblesseerd ga raken.
Ik zal eens vragen of hij eens kan opschrijven waarom hij dit advies gaf.
Los hiervan, ik dacht dat men er tegenwoordig wel van was overtuigd dat interval sneller resultaten geeft: http://fitness-science.nl(...)nstante-duurtrainingJa, natuurlijk. Het helpt OOK, in combinatie met andere trainingsvormen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we weten nop van je, dus kunnen je echt bar weinig aanraden.![]()
Oh ja, verhip, het is een HIIT.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik wou het net zeggen, het is een HIIT training, die erg goed is om vet te verbranden. De meeste vet verbrand je zelfs nog ná de training.
https://www.bodylab.nl/info/advies/vet-verbranden
Bij het hardlopen (als sport) zijn gewone intervaltrainingen in principe om snelheid te kweken.
Misschien moet ik dan maar weer HIIT's gaan doen. Ik heb ook enorme spieren in mijn benen, met een laagje vet eromheen.![]()
![]()
Dat is waarquote:Op woensdag 22 april 2015 23:19 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Het helpt OOK, in combinatie met andere trainingsvormen.
Maar we weten nop van je, dus kunnen je echt bar weinig aanraden.
Ik zal proberen of ik in het kort een beeld kan schetsen;
Wie ben ik
Ik ben 1.86 lang en weeg +/-103 kilo. Een aanzienlijk deel daarvan is spier, dus ik ben niet volledig #viesdik (ik wil overigens graag eens een vet- en spierpercentage meting doen). Mijn fysio vergelijkt mij altijd met een musclecar. Dus ik kan goed hard knallen, maar efficiëntie is niet mijn sterkte punt.
Sport
Ik fiets graag. Zoveel mogelijk woon-werk verkeer op de fiets (enkeltje is 11km) en ik probeer minimaal één, maar liever meer keer per week een wat langere afstand te fietsen (gemiddeld tussen de 50 en de 70km, met een sporadische >100km). Nu het wat lekkerder weer begint te worden en het lekker lang licht blijft pak ik dus weer wat vaker een omweg naar huis. Ik begin er trouwens aan te denken om juist op de heenweg een omweg te nemen, want lekker rustig zo in de ochtend en ik heb toch een douche op werk. Dan ben ik na het werk tenminste op een normale tijd thuis om te eten.
Voeding
Ik fiets de heenweg naar mijn werk overigens altijd nuchter en ontbijt pas op werk (magere kwark + granny smith). Dit is dan ongeveer 45 minuten nadat ik wakker ben geworden. Mijn lunch op werk is meestal een rijkelijk gevulde salade met eigenlijk altijd wel wat vlees erin. Soms een extra broodje erbij. Of twee. En wat fruit (mandarijn/sinaasappel/grapefruit). 's Avonds probeer ik zo weinig mogelijk aardappelen, rijst en pasta te eten. Dit lukt prima, maar ik pak toch ook nog wel eens een pizza uit het vers-vak als de vrouw niet thuis is en ik geen zin heb om te koken.
Ik heb er wel een handje van om laat op de avond nog een klein handje snoepjes of een blokje chocola naar binnen te harken. Vooral als ik op de bank TV kijk. Qua drinken krijg ik eigenlijk alleen maar water naar binnen en in het weekend wat biertjes.
Blessure
Overigens merk ik met de langere stukken fietsen dat ik de laatste tijd na een kilometer of 50 fietsen wat last krijg van het zogenaamde tractus iliotibialis frictiesyndroom. Volgens mijn fysio dus het gevolg van enerzijds het te snel groeien van spieren i.c.m. een te langzame vet afbouw, waardoor mijn dijbeenspier(?) klem komt te zitten en begint te trekken aan het spiertje dat onder mijn knie door gaat (of zoiets...). Anderzijds heeft dus het continu dezelfde beweging maken ook een negatief effect. Ook met fietsen zou hij mij dus aanraden wat meer te intervallen. Oh, en ik moet met een deegroller over mijn dijbeen heen om die spier losser te maken![]()
Ik heb me trouwens wel opnieuw laten afmeten op mijn fiets, want dit schijnt ook voor te komen door een verkeerde houding. Die zou nu goed moeten zijn. Ook oefen ik om steeds meer op een licht verzet te fietsen, wat ik nog lastig vind aangezien ik dus wel genoeg kracht in mijn benen heb om langere tijd flink zwaar te trappen.
Hardlopen
Voordat ik last kreeg van die spier ging ik ook regelmatig hardlopen. Maar dit stond nu eventjes op een laag pitje. Inmiddels heb ik wat shockwave therapie gehad en ben wat gemasseerd en nu voel ik het spiertje nog wel na een langere rit, maar de pijn is stukken minder en zakt ook sneller weer weg. Daarom durf ik het weer aan en ga ik volgende week weer rustig aan beginnen met hardlopen. Maar wil nu dus in plaats van +/- 10km op een rustig tempo gewoon wat korter en dus flink intervallen.
Zwemmen
Verder zwem ik ook graag. Maar dit doe ik gemiddeld maar 1 x per week en zwem dan in totaal ongeveer een ruime kilometer aan baantjes. Ook jog ik van en naar het zwembad, wat een kleine 8 kilometer in totaal is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door very op 23-04-2015 01:17:30 ]People assume too much.![]()
Die 30 seconden je hartslag op 140 houden lijkt me lastig.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:03 schreef very het volgende:
Zelf dacht ik aan:
-5 minuten warming up
-Minuutje normaal lopen
-5 minuten cooling down
Wat ik ooit als HIIT heb gedaan is 20 seconden voluit, daarna 15 seconden rust, en dat maal 8.
Elke training kwam ik weer een stukje verder.De meeste sportscholen hebben wel zo'n weegschaal.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:29 schreef very het volgende:
Ik ben 1.86 lang en weeg +/-103 kilo.
Een groot deel daarvan is wel spier, dus niet helemaal #viesdik (ik wil overigens graag eens een vet- en spierpercentage meting doen).
[ Bericht 22% gewijzigd door wyccie op 22-04-2015 23:37:08 ]![]()
Dat zat ik me ook te bedenken.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:31 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die 30 seconden je hartslag op 140 houden lijkt me lastig.
Wat ik ooit als HIIT heb gedaan is 20 seconden voluit, daarna 15 seconden rust, en dat maal 8.
Elke training kwam ik weer een stukje verder.
En wat bedoel je met verder komen? Meer herhalingen of langere intervallen?People assume too much.![]()
Haha, nee. Dat is een stom grapje hier: de ideale manier om het hardlopen op te bouwen is door elke keer 50 meter verder te sprinten.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:37 schreef very het volgende:
En wat bedoel je met verder komen? Meer herhalingen of langere intervallen?![]()
Ah zoquote:Op woensdag 22 april 2015 23:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Haha, nee. Dat is een stom grapje hier: de ideale manier om het hardlopen op te bouwen is door elke keer 50 meter verder te sprinten.
Quoi, kan je het stukje over de Ekiden Zwolle uit de OP halen?
Voor de Ekiden Rotterdam hebben we nog maar 1 deelnemer nodig om het derde team vol te maken; wie dus zeker wil zijn van deelname moet opschieten!![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:19 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
De training die jij ongeveer wilt doen is hier beschreven:
http://running.competitor(...)-billats-30-30_33782
Ook erg goed om je VO2max te verhogen, dus win-win![]()
Gelukkig vanochtend nog gelopen, want de komende dagen/weken/maanden zijn nogal onzeker: WKN / Daar gaan we weer... Vulkaan Calbuco uitgebarsten
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Het wordt bij ons in ieder geval afgeraden om met redelijk nieuwe schoenen op de baan te lopen. Dan krijg je last van dubbele demping, wat juist extra belasting voor je knieën enzo kan opleveren.quote:Op woensdag 22 april 2015 21:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja oke, maar dat is een valide argument. Dat van die schoenen vind ik maar gek. Natuurlijk kun je met schoenen met demping ook prima op de baan lopen. Je zal er geen clubrecord op de 400m mee zetten, maar dat hoeft ook niet..
Ik zou het trouwens wel echt heel kut vinden als ik niet op de baan zou kunnen trainen bij een AV.![]()
Vroeg op vandaag, testafette lopen van Kampen naar Emmen!
Roparun komt alweer mooi dichterbij.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Mbt op de baan lopen met schoenen met veel demping: ze gaf aan dat je daar blessures van krijgt, als je dat veel doet.
Ik ga nog eens navragen hoe dat zit, want de combi leek me juist wel leuk en ik heb schoenen met weinig demping.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Maar dan ga je toch gewoon met andere schoenen op de baan lopen als op de weg? Ik heb er trouwens bij ons nooit iets over gehoord; wij lopen zowel op de baan, als op de weg, als op het strand, als op zandpaden, als op..![]()
Ik vind het echt niet fijn om met "normale" schoenen op de atletiekbaan te lopen. Je merkt het verschil pas echt als je met schoenen gaat lopen die daar wel voor gemaakt zijn. En als je dat niet voelt dan moet je nieuwe schoenen kopen, want dan zijn ze versleten.
![]()
Maar als ik van tevoren weet dat we op de baan trainen, doe ik toch andere schoenen aan naar de training. Dan kies ik voor de schoenen met de minste demping, gewoon omdat dat veel lekkerder looptquote:Op donderdag 23 april 2015 07:16 schreef Mr.B. het volgende:
Maar dan ga je toch gewoon met andere schoenen op de baan lopen als op de weg? Ik heb er trouwens bij ons nooit iets over gehoord; wij lopen zowel op de baan, als op de weg, als op het strand, als op zandpaden, als op..F means you're fucked![]()
Ja, dat lijkt mij dus ook. Ik heb toch 180 paar schoenen (en 5finfers, dat dempt al helemaal niet).quote:Op donderdag 23 april 2015 07:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar als ik van tevoren weet dat we op de baan trainen, doe ik toch andere schoenen aan naar de training. Dan kies ik voor de schoenen met de minste demping, gewoon omdat dat veel lekkerder loopt
Vanavond nog maar ns bespreken. Ik geloof dat alleen de pubers op de baan lopen ofzo dus dan zit je daar ook tussen. Vind ik geen hele grote ramp voor afentoe.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Haha, jawel, die juist. Zwaarste deel was wat mij betreft de 5km tussen Domburg en Westkapelle, na 30km. Dan loop je continu op en neer over die duinen. Ik vergeleek het met een soort van golfplaten dak. En uiteraard komen dan in de laatste 5 km nog de hoogste duinen.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Welke van die laatste elementen vond jij het zwaarst aan die marathon?
Geen heuvels in Zeeland?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Net als ik voor een lange duurloop andere schoenen aandoe als voor een intervaltraining. Maar dan blijft het raar om te zeggen dat een wegatletiekgroep niet op de baan loopt omdat hun schoenen daarvoor niet geschikt zijnquote:Op donderdag 23 april 2015 07:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar als ik van tevoren weet dat we op de baan trainen, doe ik toch andere schoenen aan naar de training. Dan kies ik voor de schoenen met de minste demping, gewoon omdat dat veel lekkerder loopt![]()
Ik heb het ook nog nooit gehoord. Het is ook niet alsof je je duurlopen van 25km op de baan gaat lopen toch?quote:Op donderdag 23 april 2015 07:37 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Net als ik voor een lange duurloop andere schoenen aandoe als voor een intervaltraining. Maar dan blijft het raar om te zeggen dat een wegatletiekgroep niet op de baan loopt omdat hun schoenen daarvoor niet geschikt zijn
En over drukte, denk ik dat dat ook wel te reguleren valt. Op onze baan trainen 3 verschillende atletiekverenigingen, allemaal met een legio aan groepen. Daarnaast ook nog wat voetbalteams o.i.d. Gewoon goed afspreken wie op welke avond op welk deel vd baan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ok, thanks all! Ik ga het gesprek er nog n keer over aan. Misschien kan ik het er afentoe bij doen bijv. Het lijkt me gewoon weer eens leuk, er is geen enorme noodzaak voor en verder lijkt het me wel n leuke club
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
bij de club waar ik trainde werd dat inderdaad afgesproken. En als je sneller bent gil je "BAAN" naar diegene voor je. Die gaat dan aan de kant en je haalt dan aan de binnenzijde in. Snellere lopers (wedstrijdgroep) liepen daarom altijd op baan 1.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog nooit gehoord. Het is ook niet alsof je je duurlopen van 25km op de baan gaat lopen toch?
En over drukte, denk ik dat dat ook wel te reguleren valt. Op onze baan trainen 3 verschillende atletiekverenigingen, allemaal met een legio aan groepen. Daarnaast ook nog wat voetbalteams o.i.d. Gewoon goed afspreken wie op welke avond op welk deel vd baan.![]()
Grappig. Bij ons lopen snellere lopers gewoon om de langzamere heen. Iedereen in baan 1 zeg maarquote:Op donderdag 23 april 2015 07:50 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
bij de club waar ik trainde werd dat inderdaad afgesproken. En als je sneller bent gil je "BAAN" naar diegene voor je. Die gaat dan aan de kant en je haalt dan aan de binnenzijde in. Snellere lopers (wedstrijdgroep) liepen daarom altijd op baan 1.Maar wij hebben ook maar een klein clubje.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat is bij ons ook, maar je kunt wel BAAN roepen als je echt met 200tjes bezig bent en mensen zijn heel breed aan het sjokken in baan 1 of zo. En sprinters trainen in de buitenste banen aan de ene zijde, hordenlopers in de buitenste banen aan de andere zijde.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Grappig. Bij ons lopen snellere lopers gewoon om de langzamere heen. Iedereen in baan 1 zeg maarMaar wij hebben ook maar een klein clubje.
Het enige 'gevaarlijke' is wanneer ik op het binnenterrein wil inlopen en de jeugd is nog bezig, want die doen echt alles door elkaar dus dan moet je uitkijken dat je geen discus om je oren krijgt
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oh das wel rottig. Daar waren bij ons (vroeger) wel vaste plekken voor.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook, maar je kunt wel BAAN roepen als je echt met 200tjes bezig bent en mensen zijn heel breed aan het sjokken in baan 1 of zo. En sprinters trainen in de buitenste banen aan de ene zijde, hordenlopers in de buitenste banen aan de andere zijde.
Het enige 'gevaarlijke' is wanneer ik op het binnenterrein wil inlopen en de jeugd is nog bezig, want die doen echt alles door elkaar dus dan moet je uitkijken dat je geen discus om je oren krijgt
Al heb ik het idee dat we met speerwerpen wel midden in allee stonden. Geen idee eigenlijk waar toentertijd werd ingelopen. Misschien buiten de baan ofzo.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Het probleem is er vooral in de winter. Op dinsdagavond trainden we eens in de 2 weken op de baan. Het bos konden we niet in omdat het iets te donker is.
De andere dinsdag trainden we in de woonwijken.
Maar alle groepen deden dit, dus dan is het druk. Het wedstrijdteam traint altijd op de baan en anders kunnen die nooit voluit.![]()
Gister een 17 km gelopen en ik heb nu wat moeite met lopen, vooral als ik ga zitten moet ik me tijdens het buigen aan alle kanten ondersteunen. Knietjes doen echt ff pijn.Paar dagen rust inlassen maar.
![]()
Je hebt uit het niets ineens 17km gelopen/grote sprong vooruit gemaakt qua afstand?
Ik voel me erg goed na de loop van gisteravondZo mogen er nog veel meer zijn!
Ja doei.![]()
Endorfientjesquote:Op donderdag 23 april 2015 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
Fear is the path to the Dark Side.![]()
Nou, vooral geen last van rug of schenen (de nieuwste aanwinst in mijn blessureleedquote:)
En heb nog steeds mijn dosis pijnstillers gehalveerd (diclofenac, van 2 keer per dag nu naar 1 keer per dag!)
Zaterdag hopelijk weer eens een lekkere LDL!
Ja doei.![]()
Ik had twee week terug een 16 gelopen voor het eerst (wel gied opgebouwd) en afgelopen week een 12 en een 5. Misschien moet ik nog wennen aan m'n nieuwe schoentjes.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
Je hebt uit het niets ineens 17km gelopen/grote sprong vooruit gemaakt qua afstand?
Maar moet wel doortrainen want op 17 mei wacht de halve marathon en die 17 km die me amper lukte is nu m'n langste afstand ooit tot op heden. Wil komende zaterdag en die daarop nog een 18 lopen als de knietjes goed zijn en dan afbouwen.
Wel relaxed hoor, dat gevoel dat jij nu hebt na een goede run! Dan voelt je bed 's nachts ook echt gewoon zalig.![]()
![]()
Dit is een van de redenen dat ik ben gaan lopen en ben blijven lopen. Sowieso met sport of een andere inspanning is dat effect dikwijls aanwezig.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
En voel me ook prima, ondanks het bultje-op-en-afparcours dat de loopgroep gisteren voor iedereen in petto had.![]()
Oi. Vervelend van al die pijntjes! Maar wel heel fijn dat het gisteren dan zo lekker ging.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, vooral geen last van rug of schenen (de nieuwste aanwinst in mijn blessureleed)
En heb nog steeds mijn dosis pijnstillers gehalveerd (diclofenac, van 2 keer per dag nu naar 1 keer per dag!)
Zaterdag hopelijk weer eens een lekkere LDL!
Dat was wat ik gister weer besefte. Door alles met het werken in het buitenland lukte het echt niet om te gaan, hoe graag ik ook wilde.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:26 schreef Vork het volgende:
[..]
Dit is een van de redenen dat ik ben gaan lopen en ben blijven lopen. Sowieso met sport of een andere inspanning is dat effect dikwijls aanwezig.
Aangezien ik ingeschreven sta voor de Mariekenloop, en we langer blijven hier, is t nu gewoon alles aan de kant, bepaalde avonden ga ik samen met een collega de deur uit.
Gister dan ook heerlijk langs t water gelopen door de stad heenik
maar t was goed, echt goed.
Nu langzaam weer opbouwen, die 5 km maak ik me niet druk om, ik ga gewoon intervallen. en zie wel hoe het gaat. Al moet ik kruipend de finish over heb ik me voorgenomen, ik ga
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Is het al vrijdag, overigens?! Heb bedacht dat ik morgen een rondje op/rondom de Tankenberg wil doen, en wat bospaadjes meepakken. Can't wait. Zó veel zin in!
Zie ik in de OP nu dat ik gewoon de ENIGE ben die de Golden Ten loopt op 14 mei?Het is hier ook hollen of stilstaan hè?
Yup. Done. Hoop dat er nog een derde team komt hoorquote:Op donderdag 23 april 2015 00:43 schreef pijll het volgende:
Voor de Ekiden Rotterdam hebben we nog maar 1 deelnemer nodig om het derde team vol te maken; wie dus zeker wil zijn van deelname moet opschieten!![]()
![]()
Eerste 10km op mijn Hokas achter de rug.
Nog wat vroeg om te juichen maar ik denk dat we het heel goed kunnen gaan vinden samen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Welke heb je?quote:Op donderdag 23 april 2015 09:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
Eerste 10km op mijn Hokas achter de rug.
Nog wat vroeg om te juichen maar ik denk dat we het heel goed kunnen gaan vinden samen.F means you're fucked![]()
Ik stond ingeschreven, maar het gaat niet lukken. Helaas.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:49 schreef Quoi het volgende:
Zie ik in de OP nu dat ik gewoon de ENIGE ben die de Golden Ten loopt op 14 mei?Het is hier ook hollen of stilstaan hè?
[..]
Yup. Done. Hoop dat er nog een derde team komt hoor
Over niet lukken gesproken: ik ga m'n startnummer voor de Nike Women's 10km op 16 mei proberen kwijt te raken. Die mag dus iig ook uit de OP
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Hoe gaat het met je verder?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:02 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik stond ingeschreven, maar het gaat niet lukken. Helaas.
Over niet lukken gesproken: ik ga m'n startnummer voor de Nike Women's 10km op 16 mei proberen kwijt te raken. Die mag dus iig ook uit de OP![]()
![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nog wat langer de tijd nodig dus?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:02 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik stond ingeschreven, maar het gaat niet lukken. Helaas.
Over niet lukken gesproken: ik ga m'n startnummer voor de Nike Women's 10km op 16 mei proberen kwijt te raken. Die mag dus iig ook uit de OP![]()
![]()
Weinig verandering, eigenlijk. Lopen gaat niet of nauwelijks, dus ik probeer maar wat meer te fietsen en wandelen. Ook erg veel tijd kwijt met reizen voor m'n werk, dus doordeweeks schiet het er sowieso nog wel eens bij in. Zal overigens ook wel met motivatie te maken hebben. Lopen is voor mij even niet zo leuk, dus maak ik er ook geen tijd voor.quote:
Jij bent wel weer lekker bezig geloof ik, he?
ik heb t waarschijnlijk door de drukte hier gemistquote:Op donderdag 23 april 2015 10:09 schreef Yuki het volgende:
[..]
Weinig verandering, eigenlijk. Lopen gaat niet of nauwelijks, dus ik probeer maar wat meer te fietsen en wandelen. Ook erg veel tijd kwijt met reizen voor m'n werk, dus doordeweeks schiet het er sowieso nog wel eens bij in. Zal overigens ook wel met motivatie te maken hebben. Lopen is voor mij even niet zo leuk, dus maak ik er ook geen tijd voor.
Jij bent wel weer lekker bezig geloof ik, he?maar wat is er aan de hand?
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Niet om het één of ander, maar uit deze post begrijp ik een beetje dat je die training veel te hard loopt, anders zou je al die ongemakken niet moeten hebben. Loop je trainingen een heel stuk langzamer. Dat scheelt heel veel belasting en je wordt er bovendien sneller van.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:20 schreef De_Kaas het volgende:
Gister een 17 km gelopen en ik heb nu wat moeite met lopen, vooral als ik ga zitten moet ik me tijdens het buigen aan alle kanten ondersteunen. Knietjes doen echt ff pijn.Paar dagen rust inlassen maar.
Meh, dat blijft ook maar duren.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:09 schreef Yuki het volgende:
[..]
Weinig verandering, eigenlijk. Lopen gaat niet of nauwelijks, dus ik probeer maar wat meer te fietsen en wandelen. Ook erg veel tijd kwijt met reizen voor m'n werk, dus doordeweeks schiet het er sowieso nog wel eens bij in. Zal overigens ook wel met motivatie te maken hebben. Lopen is voor mij even niet zo leuk, dus maak ik er ook geen tijd voor.
Jij bent wel weer lekker bezig geloof ik, he?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik mag in de OP voor de Mariekenloop 5km.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Quoi, kan je dit toevoegen aan de OP?
1
2[b]05 mei 2015- [url=http://www.aaa-atletiek.nl]Bevrijdingsloop (Alblasserdam)[/url][/b]
[*] MaleDuck - 4 km
1
2[b]20 mei 2015- [url=http://www.verkerkloop.nl]Verkerkloop (Zwijndrecht)[/url][/b]
[*] MaleDuck - 5 km
Omloop Ter Heijde (al in de OP)
MaleDuck - 5 km
1
2[b]20 juni 2015- [url=http://http://www.innercirclerun.nl/]Inner Circle Run (Hendrik Ido Ambacht)[/url][/b]
[*] MaleDuck - 5 km<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik ga hem ook lopen. Waarschijnlijk niet helemaal voluit, want 10 dagen later is de marathon. Of wel, omdat het goed is om nog eens helemaal 'leeg te lopen'.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:49 schreef Quoi het volgende:
Vind het altijd wel een leuke wedstrijd om te doen.![]()
Uit de lijst van vorig jaar is er toch vast nog wel 1 over te halen:quote:Op donderdag 23 april 2015 00:43 schreef pijll het volgende:
Voor de Ekiden Rotterdam hebben we nog maar 1 deelnemer nodig om het derde team vol te maken; wie dus zeker wil zijn van deelname moet opschieten!
Jero_nimo > verjaardag vriendin
Mr.B. > herstellende van een M
hatsaflats > verhuisperikelen
MaleDuck > al erbij
Cynic > ???
DeeBee > Studieperikelen
Guppyfriend > ???
Yuki > blessure/motivatiedip
Simone / Minoes > al erbij
Angel-A > al erbij
Nirak > ???
Murmeli > al erbij
De_kluizenaar > blessure dacht ik
TheWhiteCowboy > al erbij
Siik > al erbij
Mascleta > zwarte lijst
Gogo83 > geen zin dacht ik
xzaz > lang niet gezien, gewoon even contact zoeken
E.T. > ???
Mr. Quoi > ander team
Quoi > ander team
YUR > geen zin
Bonobo11 > al erbij
Swetsenegger > ???
streamnl > ???
te-brengla > al erbij
Corniel > ???
Pijll > Mr. Eindbaas dit jaar!
McTwente > al erbij
Zwabberhark > wil wel, kan wat minder
Guard > ???
GlenHighland > twijfelt nog volgens mij
LastPost > ???
CRX_master > ???
Daywalk3r > ???
..-._---_-.- > al erbij<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
En leuk!quote:
[/peer pressure]<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
In december, na de Bruggenloop, een knieblessure opgelopen. Fysio voor gehad en in januari geprobeerd om weer op te gaan bouwen. Toen kwamen er andere pijntjes om de hoek kijken. Eigenlijk niet meer lekker kunnen lopen, sinds half december.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb t waarschijnlijk door de drukte hier gemistmaar wat is er aan de hand?
Ik post hier dus ook al een tijdje erg weinig en lees ook niet meer trouw mee. Ik wil niet alleen maar komen zeuren dat lopen niet goed gaat en egoïstisch genoeg geniet ik toch minder van het enthousiasme van anderen
Hoe is het met jou? Ook al een tijd niet gezien, volgens mij. Waarschijnlijk door bovenstaande...Jaquote:Op donderdag 23 april 2015 10:11 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar uit deze post begrijp ik een beetje dat je die training veel te hard loopt, anders zou je al die ongemakken niet moeten hebben. Loop je trainingen een heel stuk langzamer. Dat scheelt heel veel belasting en je wordt er bovendien sneller van.
[..]
Meh, dat blijft ook maar duren.
Jij alweer een beetje hersteld, 11 dagen na R'dam?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Dan is de Leidscherijn loop, dat noem ik geen stilstaanquote:Op donderdag 23 april 2015 09:49 schreef Quoi het volgende:
Zie ik in de OP nu dat ik gewoon de ENIGE ben die de Golden Ten loopt op 14 mei? Het is hier ook hollen of stilstaan hè?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Geen centje pijn meer Maar ik ga pas maandag voor het eerst lopen. Rustigaan, samen met Gogo over het strand in Zeeland.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:21 schreef Yuki het volgende:
Ja
Jij alweer een beetje hersteld, 11 dagen na R'dam?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 10:21 schreef Yuki het volgende:
In december, na de Bruggenloop, een knieblessure opgelopen. Fysio voor gehad en in januari geprobeerd om weer op te gaan bouwen. Toen kwamen er andere pijntjes om de hoek kijken. Eigenlijk niet meer lekker kunnen lopen, sinds half december.Dat klinkt helemaal niet fijn! Hoop dat t snel beter gaat.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:21 schreef Yuki het volgende:
In december, na de Bruggenloop, een knieblessure opgelopen. Fysio voor gehad en in januari geprobeerd om weer op te gaan bouwen. Toen kwamen er andere pijntjes om de hoek kijken. Eigenlijk niet meer lekker kunnen lopen, sinds half december.
Ik post hier dus ook al een tijdje erg weinig en lees ook niet meer trouw mee. Ik wil niet alleen maar komen zeuren dat lopen niet goed gaat en egoïstisch genoeg geniet ik toch minder van het enthousiasme van anderen
Hoe is het met jou? Ook al een tijd niet gezien, volgens mij. Waarschijnlijk door bovenstaande...
Ik ben halsoverkop in Jan naar Zwitserland vertrokken om daar te gaan werken voor een project. En daarmee is het lopen hier in de knel geraakt, het lopen met de groep op zaterdag en woensdag mis ik enorm. Het werk en de omgeving zijn echt tof maar de verandering heeft veel energie gekost. Inmiddels in een wat rustiger vaarwater en het nu weer aan het oppakken.
De eeuwige starter ben ik bang. Zit nu weer op 3 min lopen 1 min rust. Alleen de afstanden zijn minder een probleem dan vorig jaar, ik loop best makkelijk nu 4 km, mits intervallen.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Oja en ik ben van plan om op 3 mei een HM georganiseerd door AV'40 te doen: de Delftse Parkenloop. Heeft iemand hier die al eens gedaan? Het lijkt me zo op het eerst gezicht wel erg kleinschalig, maar een andere optie voor een HM in dat weekend is er niet echt geloof ik.![]()
De Hoka Stinson ATR.quote:
hoewel mijn Altra Olympus ook maximalistisch zijn lopen de Hokas toch weer heel anders....echt alsof je op wolken loopt'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ynske: je staat erinAh kijk, dat dacht ik al.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:14 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik ga hem ook lopen. Waarschijnlijk niet helemaal voluit, want 10 dagen later is de marathon. Of wel, omdat het goed is om nog eens helemaal 'leeg te lopen'.
Vind het altijd wel een leuke wedstrijd om te doen.
Lekker om effe te knallen ja. Ga je goed met je voorbereidingen voor de marathon? Dan zit je nu wel een beetje aan je top waarschijnlijk qua duurloop.Truequote:Op donderdag 23 april 2015 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dan is de Leidscherijn loop, dat noem ik geen stilstaanAlleen normaal gesproken liepen er wel 2 terrastafeltjes mee.
Leuk! Gezellig dat je Omloop Ter Heijde looptquote:Op donderdag 23 april 2015 10:13 schreef MaleDuck het volgende:
Quoi, kan je dit toevoegen aan de OP?Zoals elk jaar schrijf ik me niet in, maar beslis ik op de dag zelf. Dat betekent dat ik 'm altijd loop
Tot daar dus, hopelijk ook met Zwab.
En de zoektocht naar een Ekidenner: had je even tijd over?![]()
![]()
![]()
Volgens mij heb ik daar 2 jaar geleden een keer gelopen. Is inderdaad leuk kleinschalig en een hoog fietspaden gehalte, maar denk dat Quoi je er veel meer over kan vertellen.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:32 schreef Mr.B. het volgende:
Oja en ik ben van plan om op 3 mei een HM georganiseerd door AV'40 te doen: de Delftse Parkenloop. Heeft iemand hier die al eens gedaan? Het lijkt me zo op het eerst gezicht wel erg kleinschalig, maar een andere optie voor een HM in dat weekend is er niet echt geloof ik.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Wat MaleDuck zegtquote:Op donderdag 23 april 2015 10:32 schreef Mr.B. het volgende:
Oja en ik ben van plan om op 3 mei een HM georganiseerd door AV'40 te doen: de Delftse Parkenloop. Heeft iemand hier die al eens gedaan? Het lijkt me zo op het eerst gezicht wel erg kleinschalig, maar een andere optie voor een HM in dat weekend is er niet echt geloof ik.Ik ben toen gaan kijken! Qua parcours hoef ik jou niks te vertellen, dat ken je. Het was eigenlijk de Delftse Houtloop, maar dan de HM. Ideaal voor het neerzetten van een ongestoorde prestatie, lijkt me.
![]()
Afgelopen jaren veel over die wedstrijd gehoord en hij past er mooi tussen! Dus vandaar dat ik daar ook eens ga kijkenquote:Op donderdag 23 april 2015 10:34 schreef Quoi het volgende:
Leuk! Gezellig dat je Omloop Ter Heijde looptZoals elk jaar schrijf ik me niet in, maar beslis ik op de dag zelf. Dat betekent dat ik 'm altijd loop
Tot daar dus, hopelijk ook met Zwab.
En de zoektocht naar een Ekidenner: had je even tijd over?![]()
En nee, niet echt tijd over, maar gewoon even een snellle copy paste actie vanuit mn befaamde excel! en daarachter wat redenen typen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik zeg nog steeds geen nee tegen de Ekiden! Maar ik wil dat pas begin juni beslissen. Als dat te laat is, heb ik pech
Inderdaad, het is zo kleinschalig dat ik met mijn dramatisch ingedeelde HM zelfs nog top 10 liepquote:Op donderdag 23 april 2015 10:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat MaleDuck zegtIk ben toen gaan kijken! Qua parcours hoef ik jou niks te vertellen, dat ken je. Het was eigenlijk de Delftse Houtloop, maar dan de HM. Ideaal voor het neerzetten van een ongestoorde prestatie, lijkt me.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik heb nog geen enkele zekerheid of ik 4 juli in Nederland ben, dus ik ga en kan helaas niets beloven. Mocht het toch zo zijn, dan ben ik er, al dan niet wederom als last-minute reserve, bij!Get stoned![]()
Ik zit nu in mijn laatste zware week met zaterdag nog een 36km duurloop. Daarna langzaam maar zeker afbouwen. Moet zeggen dat ik daar ook wel aan toe ben; weken van 100+ km hakken er toch behoorlijk inquote:Op donderdag 23 april 2015 10:34 schreef Quoi het volgende:
Ah kijk, dat dacht ik al.
Lekker om effe te knallen ja. Ga je goed met je voorbereidingen voor de marathon? Dan zit je nu wel een beetje aan je top waarschijnlijk qua duurloop.
Die Parkenloop klinkt zo eigenlijk wel als ideale voorbereidings-HM. Staat genoteerd!quote:Op donderdag 23 april 2015 10:34 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik daar 2 jaar geleden een keer gelopen. Is inderdaad leuk kleinschalig en een hoog fietspaden gehalte, maar denk dat Quoi je er veel meer over kan vertellen.![]()
Had je ook zo'n zwaar schema voor je eerste M?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:55 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik zit nu in mijn laatste zware week met zaterdag nog een 36km duurloop. Daarna langzaam maar zeker afbouwen. Moet zeggen dat ik daar ook wel aan toe ben; weken van 100+ km hakken er toch behoorlijk inMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het aantal km's is wel redelijk vergelijkbaar, maar nu heb ik er meer tempo-trainingen inzitten. Dat maakt het deze keer iets zwaarder dan de vorige.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:59 schreef Guard het volgende:
[..]
Had je ook zo'n zwaar schema voor je eerste M?![]()
Goed zo! Verstandig dat je even rust genomen hebt na je zware tocht. Veel plezier vast, maandag!quote:Op donderdag 23 april 2015 10:26 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Geen centje pijn meer Maar ik ga pas maandag voor het eerst lopen. Rustigaan, samen met Gogo over het strand in Zeeland.Ja, dat had ik nog meegekregen van Zwitserland. Hoe lang blijf je daar?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
[..]
Dat klinkt helemaal niet fijn! Hoop dat t snel beter gaat.
Ik ben halsoverkop in Jan naar Zwitserland vertrokken om daar te gaan werken voor een project. En daarmee is het lopen hier in de knel geraakt, het lopen met de groep op zaterdag en woensdag mis ik enorm. Het werk en de omgeving zijn echt tof maar de verandering heeft veel energie gekost. Inmiddels in een wat rustiger vaarwater en het nu weer aan het oppakken.
De eeuwige starter ben ik bang. Zit nu weer op 3 min lopen 1 min rust. Alleen de afstanden zijn minder een probleem dan vorig jaar, ik loop best makkelijk nu 4 km, mits intervallen.
Goed dat je weer begonnen bent! Dan maar de eeuwige starter; je loopt iig!♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 11:07 schreef Yuki het volgende:
[..]
Goed zo! Verstandig dat je even rust genomen hebt na je zware tocht. Veel plezier vast, maandag!
[..]
Ja, dat had ik nog meegekregen van Zwitserland. Hoe lang blijf je daar?
Goed dat je weer begonnen bent! Dan maar de eeuwige starter; je loopt iig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Je hebt echt veel km's gemaakt in de voorbereiding, en als ik die trainingen van je voorbij zie komen zit het met het tempo ook wel goed.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:07 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Het aantal km's is wel redelijk vergelijkbaar, maar nu heb ik er meer tempo-trainingen inzitten. Dat maakt het deze keer iets zwaarder dan de vorige.
Ik zit nu zelf ook in de zwaarste twee weken, deze week qua afstand, en volgende week qua tijd (en hoogtemeters), ik verwacht op de KvS een stuk langer bezig te zijn dan op de MVB![]()
Na de KvS lekker afbouwen
Ik moet nog bedenken hoe ik voor de marathon ga trainen.. de traditionele manier met lange duurlopen of toch maar eens helemaal vertrouwen op het schema van de trainer met de Verheulmethode?
Nouja, eerst maar eens afwachten hoe de HMs nu gaan
Wat is je PR? En wat is het doel voor deze marathon?quote:Op donderdag 23 april 2015 11:07 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Het aantal km's is wel redelijk vergelijkbaar, maar nu heb ik er meer tempo-trainingen inzitten. Dat maakt het deze keer iets zwaarder dan de vorige.
Met de kilometers die je hebt gemaakt zal er toch wel een mooie tijd in zitten gok ik zo.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Sub 1:40 uiteraard, na je 10 van zondagquote:Op donderdag 23 april 2015 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet nog bedenken hoe ik voor de marathon ga trainen.. de traditionele manier met lange duurlopen of toch maar eens helemaal vertrouwen op het schema van de trainer met de Verheulmethode?
Nouja, eerst maar eens afwachten hoe de HMs nu gaan
Doe ik, als jij dan die 3.13 loopt?quote:Op donderdag 23 april 2015 11:34 schreef Guard het volgende:
[..]
Sub 1:40 uiteraard, na je 10 van zondagIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
PR is 2:52, het doel is nu om onder de 4 min/km te lopen en dat is dus onder de 2:48. De voorbereiding gaat tot nu toe goed, dus het zou zomaar kunnen lukkenquote:Op donderdag 23 april 2015 11:29 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Wat is je PR? En wat is het doel voor deze marathon?
Met de kilometers die je hebt gemaakt zal er toch wel een mooie tijd in zitten gok ik zo.De souplessemethode stelt dat duurlopen onnodig zijn... behalve voor een marathontraining. Maar dan niet de traditionele lange langzame duurlopen, maar wisselduurlopen, met tempowisselingen dus.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Nouja, eerst maar eens afwachten hoe de HMs nu gaan![]()
hahaha, dat gaat zeker niet in juni gebeuren.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Doe ik, als jij dan die 3.13 loopt?
In nov wil ik wel een poging wagen (maar dan om onder 3.30 te komen)Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja precies, dat zal je toch wel op één of andere manier moeten doen. Veel fietsen is ook chill denk ik. Toch voelen wisselduurlopen voor mij heel anders dan de duurlopen die ik voor de marathon deed, waar je op een gegeven moment in zo'n trance komt en je voeten maar doorgaan. Met wisselduurlopen moet ik mentaal echt scherp blijven, maar je merkt wel dat het beter is voor je techniek. Maar dan moet ik dus wel mijn langste duurlopen alleen gaan doen en niet met de trainingslopen, beetje raar als je er bijv. elke km vandoor sprintquote:Op donderdag 23 april 2015 11:36 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
PR is 2:52, het doel is nu om onder de 4 min/km te lopen en dat is dus onder de 2:48. De voorbereiding gaat tot nu toe goed, dus het zou zomaar kunnen lukken
[..]
De souplessemethode stelt dat duurlopen onnodig zijn... behalve voor een marathontraining. Maar dan niet de traditionele lange langzame duurlopen, maar wisselduurlopen, met tempowisselingen dus.
En MrB jij gaat die marathon echt onwijs goed lopen als ik de trainingen en uitvoering zie.. zelden iemand zo strak zien trainen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Yuks, hoe zorgen we er nu voor dat jij je plezier in het lopen weer vindt?![]()
Of ga je je schoenen aan de wilgen hangen?Wow, snelle tijd manquote:Op donderdag 23 april 2015 11:36 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
PR is 2:52, het doel is nu om onder de 4 min/km te lopen en dat is dus onder de 2:48. De voorbereiding gaat tot nu toe goed, dus het zou zomaar kunnen lukkenDat is even andere koek. En dan nog eens in zo'n mooie stad. Je plakt er zelf een paar dagen omheen aan vast of haak je aan bij een marathonreis?
![]()
Ik ben benieuwd naar Kopenhagen, nog nooit geweest. We gaan er een kleine week heen, dus buiten M-day nog genoeg tijd om de stad te verkennenquote:Op donderdag 23 april 2015 11:42 schreef Quoi het volgende:
Wow, snelle tijd manDat is even andere koek. En dan nog eens in zo'n mooie stad. Je plakt er zelf een paar dagen omheen aan vast of haak je aan bij een marathonreis?
![]()
Shit ey, wat een vet doel! Dat vind ik echt knap. Veel succes iig.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:36 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
PR is 2:52, het doel is nu om onder de 4 min/km te lopen en dat is dus onder de 2:48. De voorbereiding gaat tot nu toe goed, dus het zou zomaar kunnen lukkenFear is the path to the Dark Side.![]()
Klinkt als een mooi doel!quote:Op donderdag 23 april 2015 11:36 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
PR is 2:52, het doel is nu om onder de 4 min/km te lopen en dat is dus onder de 2:48. De voorbereiding gaat tot nu toe goed, dus het zou zomaar kunnen lukken
We zitten hier ondertussen aardig in marathon-support modus. Er gaan er een aantal van de club (en een paar collega's) London lopen dit weekend. Van de mensen die vergelijkbaren tijden lopen (sub-3) is het allemaal secondenwerk wat ze aan verbeteringen hopen te zien, waarbij sommigen net zulke kilometers hebben gemaakt over de winter om vergelijkbare verbeteringen te maken.
Succes!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
![]()
en een clubgenoot is dus gisteren aangereden.
Kwam scheldend de trap af. Is een van onze supergoeie lopers, PRs op de M van rond de 2.43 geloof ik, had supergoed getrained, helemaal in topvorm... wordt hij gisteren godverdomme van achteren aangereden tijdens het rennen, en de malloot is doorgereden...![]()
London Marathon
![]()
Ja doei.![]()
Jezus wat een ontzettende klootzakquote:Op donderdag 23 april 2015 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
Kwam scheldend de trap af. Is een van onze supergoeie lopers, PRs op de M van rond de 2.43 geloof ik, had supergoed getrained, helemaal in topvorm... wordt hij gisteren godverdomme van achteren aangereden tijdens het rennen, en de malloot is doorgereden...![]()
London Marathon
![]()
![]()
Ik hoop dat karma zijn werk gaat doen. Grrrr!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
WTFquote:Op donderdag 23 april 2015 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
London Marathon
![]()
Wat naar! En wat een eikel, die automobilist.
Zo. Hij is weg. Nu heb ik het niet zo op van die 'kijk mij eens literair zijn' avondjes, heb ik al andere plannen die avond en vind ik het een takke-end voor zo'n avond, maar moet ik me eigenlijk ook maar daarvoor opgeven.![]()
Damn! Hoe gaat t met hem?quote:Op donderdag 23 april 2015 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
London Marathon
Today is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 12:42 schreef Quoi het volgende:
Zo. Hij is weg. Nu heb ik het niet zo op van die 'kijk mij eens literair zijn' avondjes, heb ik al andere plannen die avond en vind ik het een takke-end voor zo'n avond, maar moet ik me eigenlijk ook maar daarvoor opgeven.tof dat je een verhaal geschreven hebt,
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Dat een goede tijd niet mogelijk is door slechte weersomstandigheden of doordat je ziek wordt of een blessure oploopt is zuur, maar ok, kan gebeuren.quote:Op donderdag 23 april 2015 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
London Marathon
![]()
Maar dit![]()
![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 11:11 schreef Ynske het volgende:
[..]Ha! DuidelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn iig duidelijk tevreden over je, anders moest je volgende week wel naar huis
Dat ben ik niet van plan. Maar ik wil iig de druk eraf hebben, dus nu gewoon even niks. Sowieso weer wat lekkerder in m'n vel zitten voor ik weer begin. En dan desnoods met Evy op pad... Even geen grote ambities, maar weer pijnvrij en met plezier kunnen lopen. Dan kijk ik daarna wel weer verder.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:42 schreef Quoi het volgende:
Yuks, hoe zorgen we er nu voor dat jij je plezier in het lopen weer vindt?![]()
Of ga je je schoenen aan de wilgen hangen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 13:43 schreef Yuki het volgende:
[..]Kan je niet alleen meedoen met de warming up en loopscholing? Of hebben jullie dat niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 21:41 schreef Wolve000 het volgende:
Ik weet niet of ik me hier nog mag melden. Ik heb niet voldaan aan de voorspelling van zwabber...
"Slechts" 39:17 op de 5 mijl gelopen. Meer zat er ook niet in. Maar ik had ook iets meer dan de gewenste afstand gemeten op m'n horloge, dus wellicht had een 38er er net in gezeten. Maar we houden de officiele afstand gewoon aan. Desalniettemin ongeveer 3 minuten van m'n PR afgelopen. Dus ik ben er zeer tevreden mee. En een aantal mensen achter me weten te houden die ik twee weken geleden voor moest laten gaan.
De route was nieuw, dus ik wist niet precies wat me te wachten stond. Het begin was, zoals verwacht, wat druk en opgepropt. Maar eenmaal een stukje onderweg kwam er wat ruimte. Na eerst een kilometer wat omhoog en daarna een kilometer wat omlaag werd het (relatief) vlak, net als m'n kilometersplits. Iets verval en dus een positieve split, maar het liep ook af en toe net iets omhoog in het laatste stuk.
Maar het was lekker, en het was gezellig, en nu heb ik wel honger!Goed gelopen WolveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die 38'er (en sneller) komt zonder enige twijfel.Blessure... Misschien ga ik wel met mevrouw Z meedoen aan de wandeltocht die dag. Dat hangt volledig van het weer af trouwens.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:49 schreef Quoi het volgende:
Benieuwd wat je geschreven hebt en of je mag komen voorlezen!quote:Op donderdag 23 april 2015 12:42 schreef Quoi het volgende:
Zo. Hij is weg. Nu heb ik het niet zo op van die 'kijk mij eens literair zijn' avondjes, heb ik al andere plannen die avond en vind ik het een takke-end voor zo'n avond, maar moet ik me eigenlijk ook maar daarvoor opgeven.Misschien is een Evy-achtig schema juist nu al wel een goed idee? Of heb je na de eerste stap meteen pijn? Dat lijkt me overigens niet goed.quote:Op donderdag 23 april 2015 13:43 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat ben ik niet van plan. Maar ik wil iig de druk eraf hebben, dus nu gewoon even niks. Sowieso weer wat lekkerder in m'n vel zitten voor ik weer begin. En dan desnoods met Evy op pad... Even geen grote ambities, maar weer pijnvrij en met plezier kunnen lopen. Dan kijk ik daarna wel weer verder.![]()
Dat hebben we wel. Maar ik vind het wat veel om ruim 40 minuten te fietsen voor een warming up en wat loopscholing.quote:Op donderdag 23 april 2015 13:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kan je niet alleen meedoen met de warming up en loopscholing? Of hebben jullie dat niet?Niet meteen na de eerste stap, maar wel snel.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:20 schreef Zwabberhark het volgende:
Misschien is een Evy-achtig schema juist nu al wel een goed idee? Of heb je na de eerste stap meteen pijn? Dat lijkt me overigens niet goed.
Maar ik denk dat het nu goed is om gewoon even niet te lopen. Als ik mezelf iets ga verplichten waar ik op dit moment alleen maar frustratie uit haal, dan ga ik het misschien nooit meer leuk vinden. Het komt wel weer.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Hee, maar ik kwam hier dus juist niet om te zeuren over hoe slecht het lopen nu gaat en dat m'n motivatie ver te zoeken is. Daar is niks aan, zowel voor jullie als voor mij.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Wandeltocht Zwabber, dat kan natuurlijk ook. Hoe gaat het met Mw.Z's lopen eigenlijk? Ze liep pas wel een wedstrijd, toch?Reken het fietstochtje erbij, muziek op je hoofd en je hebt even lekker gesport. En misschien kun je dan langzaamaan aanhaken bij de groep. Volgens mij gaat dat je goed doen! Probeer het anders 1 week en oordeel dan.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:28 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat hebben we wel. Maar ik vind het wat veel om ruim 40 minuten te fietsen voor een warming up en wat loopscholing.
Ik zal stoppen met drammen nu![]()
![]()
Ik ben de laatste die daar wat van mag zeggen. Het hoort er ook gewoon bij. Misschien dat je zelfs wat actiever moet komen klagen, want het is eerlijk gezegd wel bijzonder kut hoever je verwijderd geraakt bent (vooral qua plezier) van Lissabon/7HL. Da's echt écht jammer. Hopelijk kun je nog wel teren op de herinneringen eraan.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:30 schreef Yuki het volgende:
Hee, maar ik kwam hier dus juist niet om te zeuren over hoe slecht het lopen nu gaat en dat m'n motivatie ver te zoeken is. Daar is niks aan, zowel voor jullie als voor mij.![]()
Dat lopen staat stil. Het lukte helaas niet om de wedstrijd (oliebollenloop) te halen. Maar wellicht pakt ze het later weer op.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:33 schreef Quoi het volgende:
Wandeltocht Zwabber, dat kan natuurlijk ook. Hoe gaat het met Mw.Z's lopen eigenlijk? Ze liep pas wel een wedstrijd, toch?![]()
Mijn HM-training kan voorlopig inderdaad weer de koelkast inHet ziet er hier intussen zo uit:
Nee, dat is geen sneeuw...Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Damn, heftig!quote:Op donderdag 23 april 2015 14:37 schreef flipsen het volgende:
Mijn HM-training kan voorlopig inderdaad weer de koelkast inHet ziet er hier intussen zo uit:
[ afbeelding ]
Hoelang duurt dat voor je weer kunt gaan?Today is life -
Dale Carnegie![]()
Op verse sneeuw kun je perfect lopen. Heerlijk zelfs.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:37 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dat is geen sneeuw...![]()
As!quote:Op donderdag 23 april 2015 14:37 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Wow. Is dat niet gevaarlijk? (denkt aan Pompeï, maar er zal wel een verschil zijn)![]()
Zie de editquote:Op donderdag 23 april 2015 14:38 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Op verse sneeuw kun je perfect lopen. Heerlijk zelfs.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Jeetjequote:Op donderdag 23 april 2015 14:37 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dat is geen sneeuw...het is iig nooit saai bij jou!
quote:Op donderdag 23 april 2015 14:37 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
In dat geval een mooie aanleiding om me daar eens aan te meldenquote:Op donderdag 23 april 2015 14:39 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Vulkaanas
Is daar een badge voor op smashrun?!!
De Garmin Forerunner 220 besteld. Kom maar op met de cijfertjes
Vulkaan ligt hemelsbreed zo´n 75km links van Bariloche. Alleen woon ik 25km uit het centrum, tussen Bariloche en vulkaan in. Het is hier inmiddels compleet nacht buiten (09:40). Zit er toch aan te denken om er tussenuit te knijpen hier, al is het maar voor een tijdje. Geen idee hoe lang dit weer gaat duren, de vorige lading (2011, Puyehue) duurde een jaar of 2 voordat alles weer redelijk normaal was. Fijn voor een stad die voornamelijk op toerisme draait.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:42 schreef Zwabberhark het volgende:
Waar is dit precies? Calbuco ligt in Chili toch? Maar jij woont in Argentinië?Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 14:42 schreef DeLuna het volgende:
De Garmin Forerunner 220 besteld. Kom maar op met de cijfertjes
Kan je niet met een masker gaan lopen?quote:Op donderdag 23 april 2015 14:37 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dat is geen sneeuw...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sportshoes heeft 26,2% korting ivm London marathon...
Misschien toch maar vast mijn volgend paar schoenen bestellen
17 mei 2015 loop ik de halve marathon in Leiden (HM-ontgroening voor mij). Zou dat svp toegevoegd mogen worden aan de OP?![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 15:39 schreef Oceanonix het volgende:
In China deden ze dat wel
[ afbeelding ]![]()
![]()
Dat zou wel wat voor mij zijn. Het lijkt alleen wel lastig met drinken.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:39 schreef Oceanonix het volgende:
In China deden ze dat wel
[ afbeelding ]![]()
Ik twijfel ook om naar die avond te gaan. Maar ik heb geen verhaal geschreven hoor, dat is niet zo aan mij besteed.quote:Op donderdag 23 april 2015 12:42 schreef Quoi het volgende:
Zo. Hij is weg. Nu heb ik het niet zo op van die 'kijk mij eens literair zijn' avondjes, heb ik al andere plannen die avond en vind ik het een takke-end voor zo'n avond, maar moet ik me eigenlijk ook maar daarvoor opgeven.![]()
Waar zie je dat dan? Ik heb nog wel wat zomerspul nodig.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:48 schreef Guard het volgende:
Sportshoes heeft 26,2% korting ivm London marathon...
Misschien toch maar vast mijn volgend paar schoenen bestellen![]()
Als je gaat zou dat wel gezellig zijnquote:Op donderdag 23 april 2015 18:18 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik twijfel ook om naar die avond te gaan. Maar ik heb geen verhaal geschreven hoor, dat is niet zo aan mij besteed.
Ik neig nu wel naar Gaan.![]()
Echt... Zowel gisteren als eergisteren veel te lang op het werk gezeten. Balen, maar ach, kan gebeuren. Kon ik vandaag lekker ietsje eerder weg zodat ik naar de AV kon om hard te lopen. Maar ja, toen deed de NS z'n werk weer eens niet.![]()
Zo dadelijk maar de deur uit voor een rondje in m'n eentje. Ik denk dat ik intervallen van 1000 meter ga lopen met 300 rust ofzo. Nog even zien wat het precies wordt.![]()
Mailtje gehad, maar het is alleen op roadshoes...quote:Op donderdag 23 april 2015 18:25 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Waar zie je dat dan? Ik heb nog wel wat zomerspul nodig.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Je staat erbij. Leuk, je eerste! Heb je een streeftijd?quote:Op donderdag 23 april 2015 16:58 schreef De_Kaas het volgende:
17 mei 2015 loop ik de halve marathon in Leiden (HM-ontgroening voor mij). Zou dat svp toegevoegd mogen worden aan de OP?![]()
Ik zal van de week te denken hoe leuk het zou zijn als iemand tijd zo hebben voor een overzicht met het wel en wee van 1000 topics en al de legendarische posters van toen en nu.... sommige zijn verdwenen maar hebben wel degelijk een prachtige bijdrage geleverd...Viking, Slacker om er een paar te noemenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hee, het is helemaal niet erg. Soms moet je gewoon even ventileren. En waar anders dan in een topic waar we bijna allemaal hetzelfde ooit wel eens hebben meegemaakt?quote:Op donderdag 23 april 2015 14:30 schreef Yuki het volgende:
Hee, maar ik kwam hier dus juist niet om te zeuren over hoe slecht het lopen nu gaat en dat m'n motivatie ver te zoeken is. Daar is niks aan, zowel voor jullie als voor mij.
Voel je vooral niet schuldig.![]()
Bedankt hoor! Ja, de inschrijving was twee maand geleden een stiekem cadeau van een vriend en sindsdien ben ik ineens wat serieuzer gaan hardlopen i.p.v. af en toe even 5 km als een kip zonder kop te gaan rennen.quote:Op donderdag 23 april 2015 19:26 schreef Quoi het volgende:
[..]
Je staat erbij. Leuk, je eerste! Heb je een streeftijd?Direct schema'tje maken om in drie maand van 5 naar 21 km te gaan (3 runs per week). M'n langste tot nu toe was 17 in 5:35/km. Heb er zo plotseling een hobby bijgekregen!
Doel is onder de twee uur te lopen. Denk dat als m'n laatste trainingsmaand ook voorspoedig verloopt dat het ook wel moet lukken. Droom stiekem al van een marathon, maar dat is nog ver weg en ben ik eigenlijk ook veel te zwaar voor (bijna 100 kilo).
![]()
En dan eenquote:Op donderdag 23 april 2015 20:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ik zal van de week te denken hoe leuk het zou zijn als iemand tijd zo hebben voor een overzicht met het wel en wee van 1000 topics en al de legendarische posters van toen en nu.... sommige zijn verdwenen maar hebben wel degelijk een prachtige bijdrage geleverd...Viking, Slacker om er een paar te noemenerop.
Finito, Basta, Fin, Ende, The EndMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ok, dan wordt dat misschien ooit nog wel een hoger doel. Klinkt wel heel erg zwaar. Dat trekt mijn kuitspier niet.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:36 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Haha, jawel, die juist. Zwaarste deel was wat mij betreft de 5km tussen Domburg en Westkapelle, na 30km. Dan loop je continu op en neer over die duinen. Ik vergeleek het met een soort van golfplaten dak. En uiteraard komen dan in de laatste 5 km nog de hoogste duinen.
Voorlopig maar weer kleine trails proberen.![]()
En dan iedereen verder bij Trail-,Fell- en Ultrarunning zeker? Het is daar net zo lekker rustigquote:Op donderdag 23 april 2015 20:48 schreef Guard het volgende:
[..]
En dan een [ afbeelding ] erop.
Finito, Basta, Fin, Ende, The End
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Hoezo verder? Stoppen op het hoogtepuntquote:Op donderdag 23 april 2015 20:50 schreef Frsh het volgende:
[..]
En dan iedereen verder bij Trail-,Fell- en Ultrarunning zeker? Het is daar net zo lekker rustig
Dat was een lekker rondje. 4x1000 meter gelopen met 300 meter wandelen. Oh, ik was wel een hoer trouwens. Omdat ik een dikke kont heb en hardloop volgens mij.![]()
![]()
Owh dan ben ik ook een hoer.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:59 schreef Gogo83 het volgende:
Dat was een lekker rondje. 4x1000 meter gelopen met 300 meter wandelen. Oh, ik was wel een hoer trouwens. Omdat ik een dikke kont heb en hardloop volgens mij.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Er zijn er een paar al bij sinds topic 1, ik ookquote:Op donderdag 23 april 2015 20:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ik zal van de week te denken hoe leuk het zou zijn als iemand tijd zo hebben voor een overzicht met het wel en wee van 1000 topics en al de legendarische posters van toen en nu.... sommige zijn verdwenen maar hebben wel degelijk een prachtige bijdrage geleverd...Viking, Slacker om er een paar te noemen
Wel een mooi moment om er mee te kappen eigenlijk
F means you're fucked![]()
Het moet trouwens niet gekker worden. Ik heb net alweer 40 minuten zonder noemenswaardige problemen gelopen. Had ik dan eerder huilie huilie moeten gaan doen?F means you're fucked![]()
Heb je huiliehuilie gedaan?quote:Op donderdag 23 april 2015 21:11 schreef YUR het volgende:
Het moet trouwens niet gekker worden. Ik heb net alweer 40 minuten zonder noemenswaardige problemen gelopen. Had ik dan eerder huilie huilie moeten gaan doen?
Heb ik niks van gemerkt....
ik denk vanaf #20...dus hier het een en ander meegemaakt en diverse mensen zien komen en gaanquote:Op donderdag 23 april 2015 21:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Er zijn er een paar al bij sinds topic 1, ik ook
Wel een mooi moment om er mee te kappen eigenlijk'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
O, die heb ik niet nodigquote:Op donderdag 23 april 2015 19:18 schreef Guard het volgende:
[..]
Mailtje gehad, maar het is alleen op roadshoes...![]()
![]()
Zo! Was gezellig bij PAC hoor![]()
10x2,5 min hollen rond 5.30 en nog wat in en uitloopgedoetje. Was fijn om weer eens niet alleen te lopen. En beetje gas te geven.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik welquote:Op donderdag 23 april 2015 21:13 schreef Guard het volgende:
[..]
Heb je huiliehuilie gedaan?
Heb ik niks van gemerkt....![]()
![]()
En dat was de allerfijnste training in heel lang. Hardlopen
M'n loopmaatje vanavond bleek een bierliefhebbende gamer, dus we hebben de training lekker ontspannen babbelend afgelegd (hij was semi-geblesseerd, en ik ben ik). De 800jes vlogen voorbij, en gingen evengoed lekker soepel (en doorbabbelend) in 5:00/km. Steeds tussendoor een rondje wandelen, dus weer helemaal hersteld voor de volgende 800. Het stemt weer een beetje positief![]()
![]()
Durf te blijven dromen en dan gaat het vanzelf een keer gebeuren. Ik denk dat vrijwel iedereen hier die een marathon heeft gelopen ooit hetzelfde heeft geroepen.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:47 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Droom stiekem al van een marathon, maar dat is nog ver weg en ben ik eigenlijk ook veel te zwaar voor (bijna 100 kilo).
![]()
Klopt.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:24 schreef Devv het volgende:
[..]
Durf te blijven dromen en dan gaat het vanzelf een keer gebeuren. Ik denk dat vrijwel iedereen hier die een marathon heeft gelopen ooit hetzelfde heeft geroepen.
En ik heb tijdens de marathon zat mensen gezien die met behoorlijk overgewicht mij zonder enige moeite voorbij liepen. Het kan echt.![]()
Ging alles in het leven maar zo makkelijk als deze training!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had gisteren 55km gefietst dus dacht dat ik nog een beetje moeie benen had, maar de tempo's waarop ik de 6x1000 moest lopen voelde echt als LDL tempo aan, terwijl het toch echt maar een paar seconden boven HM tempo is! (ze moesten in 4.49, een paar gingen iets sneller)
Misschien begint de soeplesse dan toch eindelijk een beetje tot mij te komen!
Mijn Garmin is wel echt flink onnauwkeurig op de baan, dat is wel irritant. Moet ik toch nog een iets beter tempogevoel ontwikkelen.
[ Bericht 18% gewijzigd door La_Tramposa op 23-04-2015 21:39:59 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Topic 1000 zou een mooi moment zijn om eindelijk eens uit de doeken te doen wat iedereen alleen weet. Ik verwacht toch wel dingen als:
• Jero is in werkelijkheid een man van 50 die 300+ kg weegt en nog nooit hardgelopen heeft. De foto's van het snelle scharminkel die hij plaatst zijn willekeurig van het internet gegrist.
• RD woont in Ruurloo, is bijzonder goed in photoshoppen (vooral landschappen) en dat Lake in Lap the Lake was een teiltje met bedorven afwaswater op zijn balkon.
• YUR. Ach ja YUR. Wil al 992 topics hier niet posten.
• Geen enkel PR van Pijll voldoet aan zijn eigen wet
• Ikzelf ben eigenlijk wielrenner en onder invloed van chemicaliën heb ik een forse haat jegens het hardloopgepeupelte ontwikkeld, die ik hier daarom zoveel mogelijk belachelijk probeer te maken.![]()
Hier volgt een hele enthousiaste multi-quote
Nou, je kunt alvast gaan beginnen. Dan is je verhaal tegen de tijd dat we bij #1000 zijn wel afquote:Op donderdag 23 april 2015 20:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ik zal van de week te denken hoe leuk het zou zijn als iemand tijd zo hebben voor een overzicht met het wel en wee van 1000 topics en al de legendarische posters van toen en nu.... sommige zijn verdwenen maar hebben wel degelijk een prachtige bijdrage geleverd...Viking, Slacker om er een paar te noemenquote:Op donderdag 23 april 2015 20:59 schreef Gogo83 het volgende:
Dat was een lekker rondje. 4x1000 meter gelopen met 300 meter wandelen. Oh, ik was wel een hoer trouwens. Omdat ik een dikke kont heb en hardloop volgens mij.! Absurd. Maar je hebt een lekker rondje gelopen!
Die heb ik vaker gehoordquote:Op donderdag 23 april 2015 21:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Er zijn er een paar al bij sinds topic 1, ik ook
Wel een mooi moment om er mee te kappen eigenlijk![]()
40 minuten pijnloos, zei je dat nou?
Mijn eigen tientonner (100+ kgquote:Op donderdag 23 april 2015 20:47 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Doel is onder de twee uur te lopen. Denk dat als m'n laatste trainingsmaand ook voorspoedig verloopt dat het ook wel moet lukken. Droom stiekem al van een marathon, maar dat is nog ver weg en ben ik eigenlijk ook veel te zwaar voor (bijna 100 kilo).
) heeft vorig weekend zijn tweede marathon succesvol afgelegd
Ligt er natuurlijk ook aan welke lengte daar bijhoort.
Hey lekkerquote:Op donderdag 23 april 2015 21:22 schreef Murmeli het volgende:
Zo! Was gezellig bij PAC hoor![]()
10x2,5 min hollen rond 5.30 en nog wat in en uitloopgedoetje. Was fijn om weer eens niet alleen te lopen. En beetje gas te geven.Niet alleen lopen, ik vrees dat ik niks anders meer kan. Kon mezelf niet naar buiten schoppen vanavond en morgenavond moet ik afhaken bij de loopgroep vanwege andere plannen.
Ook goed nieuws! Klinkt als een leuk loopmaatje. Je niet teveel binden hè? Je gaat verhuizen!quote:Op donderdag 23 april 2015 21:23 schreef hatsaflats het volgende:
En dat was de allerfijnste training in heel lang. Hardlopen
M'n loopmaatje vanavond bleek een bierliefhebbende gamer, dus we hebben de training lekker ontspannen babbelend afgelegd (hij was semi-geblesseerd, en ik ben ik). De 800jes vlogen voorbij, en gingen evengoed lekker soepel (en doorbabbelend) in 5:00/km. Steeds tussendoor een rondje wandelen, dus weer helemaal hersteld voor de volgende 800. Het stemt weer een beetje positief![]()
![]()
Je vergeet er eentje: het draait wél om tijden.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:32 schreef Zwabberhark het volgende:
Topic 1000 zou een mooi moment zijn om eindelijk eens uit de doeken te doen wat iedereen alleen weet. Ik verwacht toch wel dingen als:
• Jero is in werkelijkheid een man van 50 die 300+ kg weegt en nog nooit hardgelopen heeft. De foto's van het snelle scharminkel die hij plaatst zijn willekeurig van het internet gegrist.
• RD woont in Ruurloo, is bijzonder goed in photoshoppen (vooral landschappen) en dat Lake in Lap the Lake was een teiltje met bedorven afwaswater op zijn balkon.
• Ikzelf ben eigenlijk wielrenner en onder invloed van chemicaliën heb ik een forse haat jegens het hardloopgepeupelte ontwikkeld, die ik hier daarom zoveel mogelijk belachelijk probeer te maken.![]()
Oud nieuws, iedereen weet al welke, je moet zelf alleen nog even bepalen of het al in 2016 of eerder gaat gebeuren.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:28 schreef thelaudprince het volgende:
Hola !!!
Misschien ga ik toch ooit eens een marathon lopen......Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Watquote:Op donderdag 23 april 2015 21:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Je vergeet er eentje: het draait wél om tijden.![]()
![]()
2017 eerder denk ikquote:Op donderdag 23 april 2015 21:36 schreef Guard het volgende:
[..]
Oud nieuws, iedereen weet al welke, je moet zelf alleen nog even bepalen of het al in 2016 of eerder gaat gebeuren.![]()
![]()
Welnee. Het wordt gewoon 2016, en zelfs 2015 kan, want hij is al hartstikke sterk met een paar HM's op z'n naam.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:36 schreef Guard het volgende:
[..]
Oud nieuws, iedereen weet al welke, je moet zelf alleen nog even bepalen of het al in 2016 of eerder gaat gebeuren.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nee, ik kom jullie aanmoedigen bij de editie van 2015 !quote:Op donderdag 23 april 2015 21:44 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Welnee. Het wordt gewoon 2016, en zelfs 2015 kan, want hij is al hartstikke sterk met een paar HM's op z'n naam.![]()
![]()
Ah, het ziet er naar uit dat ik ook toch nog aan de Batavierenrace mee ga doen
Cool! Ik werd vanavond wéér gevraagdquote:Op donderdag 23 april 2015 21:48 schreef Artoo het volgende:
Ah, het ziet er naar uit dat ik ook toch nog aan de Batavierenrace mee ga doenHelaas kan ik nog steeds niet.
Maar het team zoekt wel nog iemand, liefst een vrouw, dus als iemand nog wil?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 21:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Ging alles in het leven maar zo makkelijk als deze training!Tempo's omrekenen naar seconden per 100m, en dan zorgen dat je elke keer na x aantal seconden op de 100m-lijn bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had gisteren 55km gefietst dus dacht dat ik nog een beetje moeie benen had, maar de tempo's waarop ik de 6x1000 moest lopen voelde echt als LDL tempo aan, terwijl het toch echt maar een paar seconden boven HM tempo is! (ze moesten in 4.49, een paar gingen iets sneller)
Misschien begint de soeplesse dan toch eindelijk een beetje tot mij te komen!
Mijn Garmin is wel echt flink onnauwkeurig op de baan, dat is wel irritant. Moet ik toch nog een iets beter tempogevoel ontwikkelen.![]()
Mja, ik hoop dat ik er automatisch wat beter in word. Hoe meer ik over de verschillende lijnen na ga denken hoe meer ik altijd in de war raak en dan weet ik niet meer hoe ver ik nog moet en zoquote:Op donderdag 23 april 2015 21:50 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Tempo's omrekenen naar seconden per 100m, en dan zorgen dat je elke keer na x aantal seconden op de 100m-lijn bent.
En dan steeds versnellen/vertragen als je ziet dat je te veel afwijkt van het beoogde tempo? Daar word je toch gek van?quote:Op donderdag 23 april 2015 21:50 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Tempo's omrekenen naar seconden per 100m, en dan zorgen dat je elke keer na x aantal seconden op de 100m-lijn bent.![]()
Gewoon elke week op de baan trainen. Dat creëer je dat gevoel vanzelf. Hoef je bijna niet voor op je horloge te kijken.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:52 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
En dan steeds versnellen/vertragen als je ziet dat je te veel afwijkt van het beoogde tempo? Daar word je toch gek van?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Het ging trouwens best goed qua tempi hoor! Het moest in 4.49 en het was; 4.37-4.46-4.47-4.50-4.50-4.48. Alleen op mijn horloge loop ik een pace van 4.30 of zo, dat is wel irritant. Soms moet ik dan de laatste 100m inderdaad nog vertragen of sprinten
Deze discussie hebben we al eens gehadquote:Op donderdag 23 april 2015 21:52 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
En dan steeds versnellen/vertragen als je ziet dat je te veel afwijkt van het beoogde tempo? Daar word je toch gek van?Gaat vanzelf beter.
![]()
Het voordeel van omrekenen naar 100m is dat je elke 100m kunt zien of je nog op het goede tempo zit, en als je per ongeluk vertraagt maar een klein beetje hoeft te herstellen. GPS is te onnauwkeurig om actuele snelheid weer te geven, en heb je op de baan dus eigenlijk helemaal niets aan.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Het ging trouwens best goed qua tempi hoor! Het moest in 4.49 en het was; 4.37-4.46-4.47-4.50-4.50-4.48. Alleen op mijn horloge loop ik een pace van 4.30 of zo, dat is wel irritant. Soms moet ik dan de laatste 100m inderdaad nog vertragen of sprinten
Dat tempogevoel komt dan vanzelf wel.![]()
Instant pace = waardeloos. Gebruik Lap Pace en accepteer dat die pas na 200 m een bruikbare waarde geeft.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Het ging trouwens best goed qua tempi hoor! Het moest in 4.49 en het was; 4.37-4.46-4.47-4.50-4.50-4.48. Alleen op mijn horloge loop ik een pace van 4.30 of zo, dat is wel irritant. Soms moet ik dan de laatste 100m inderdaad nog vertragen of sprintenDamn, ik verdwijn samen met YUR na topic 1000.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Deze discussie hebben we al eens gehadGaat vanzelf beter.
![]()
Hè hè. En de Ekiden? Doe jij nou mee?quote:Op donderdag 23 april 2015 21:28 schreef thelaudprince het volgende:
Hola !!!
Misschien ga ik toch ooit eens een marathon lopen......![]()
FTFYquote:Op donderdag 23 april 2015 21:24 schreef Devv het volgende:
[..]
Durf te blijven dromen en dan gaat het vanzelf een keer gebeuren. Ik denk dat vrijwel iedereen hier die een marathon heeft gelopen ooit hetzelfde heeft geroepen gewogen.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
quote:Ik sinds topic #456, post #232. Alweer bijna 2 jaar geleden.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Er zijn er een paar al bij sinds topic 1, ik ook![]()
Ja ik heb het over mijn lap pace, maar die wijkt dus ook sterk af. Mijn 2.5 rondje op de baan is zelden minder dan 1.05/1.1 km op mijn horloge.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:57 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Instant pace = waardeloos. Gebruik Lap Pace en accepteer dat die pas na 200 m een bruikbare waarde geeft.
[..]
Damn, ik verdwijn samen met YUR na topic 1000.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Post 123 zou geniaal geweest zijnquote:Op donderdag 23 april 2015 22:01 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
[..]
Ik sinds topic #456, post #232. Alweer bijna 2 jaar geleden.F means you're fucked![]()
Ik zei misschien hèquote:Op donderdag 23 april 2015 22:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hè hè. En de Ekiden? Doe jij nou mee?![]()
Ja, ik ben aanwezig in Rotterdam![]()
![]()
Nou hardlooptraining ging niet door, dus mochten we fitnessen. Nou ik heb het geweten.... Morgen spierpijn. Maargoed ik wou niet doelloos op de bank hangen. Heb wel even op de loopband gewandeld en een beetje hardgelopen, maar dat hield snel op. Knie deed echt heel snel zeer
. Zou dat aan de loopband liggen? Buiten valt het namelijk wel mee normaal qua pijn.
. Afijn het was wel leuk om een x wat anders te doen
![]()
![]()
Deze topics waren al lang en breed bezig toen ik begon met hardlopen. Eerste post hier was ergens in de herfst![]()
![]()
Ik moest lachen, bedanktquote:Op donderdag 23 april 2015 21:32 schreef Zwabberhark het volgende:
• Ikzelf ben eigenlijk wielrenner en onder invloed van chemicaliën heb ik een forse haat jegens het hardloopgepeupelte ontwikkeld, die ik hier daarom zoveel mogelijk belachelijk probeer te maken.
Ik ben nog maar een groentje hier en in het hardlopen, dus ik zeg: op naar de volgende 1000 topics!
A.s. zaterdag voor het eerst weer een wedstrijd lopen. Ben nu al zenuwachtig...op de tijd ga ik me niet eens focussen, wel op het uitlopen. (4mijl)
vorig jaar heb ik hem voor mijn doen heel goed gelopen, maar inmiddels ben ik een operatie en een burn out verder en is mijn conditie en kracht een stuk minder...en ik heb nauwelijks kunnen trainen door die operatie. We shall see..![]()
Succces !quote:Op donderdag 23 april 2015 22:21 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik ben nog maar een groentje hier en in het hardlopen, dus ik zeg: op naar de volgende 1000 topics!
A.s. zaterdag voor het eerst weer een wedstrijd lopen. Ben nu al zenuwachtig...op de tijd ga ik me niet eens focussen, wel op het uitlopen. (4mijl)
vorig jaar heb ik hem voor mijn doen heel goed gelopen, maar inmiddels ben ik een operatie en een burn out verder en is mijn conditie en kracht een stuk minder...en ik heb nauwelijks kunnen trainen door die operatie. We shall see..![]()
Gewoon genieten![]()
![]()
Veel plezierquote:Op donderdag 23 april 2015 22:32 schreef Teis91 het volgende:
Ook ingeschreven voor marathon Eindhoven, nu al zin in de voorbereiding![]()
Al meer gelopen misschien ?![]()
Wat was het een mooie dag om buiten te zijn en af en toe een stukje te lopen!
Knie ging steeds minder pijn doen naarmate de dag vorderde, da's ook wel plezierig.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Deal, ga ik ook.quote:Op donderdag 23 april 2015 18:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Als je gaat zou dat wel gezellig zijn
Ik neig nu wel naar Gaan.![]()
Verstandig geweest en niet gelopen. Kuit is nog wat stijfjes en geirriteerd, maar ik heb goede hoop.![]()
Ik stam van topic #34, post #74
Dan moet ik wel héél oud zijn (en dat klopt...)
Dat was in de tijd dat iedereen (Zelfs RD) nog aan het ploeteren was op de 5 of 10km en alleen Slacker_NL al een HM had gelopen.
Vroegâh...![]()
Of hele marathons als trainingquote:Op donderdag 23 april 2015 23:21 schreef Devv het volgende:
En tegenwoordig lopen een aantal hier halve marathons als ontbijt.
![]()
![]()
Marathon Rotterdam en vorig jaar de HM in Eindhoven, ken het parcours dus al een beetje.quote:Op donderdag 23 april 2015 22:35 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Veel plezier![]()
Al meer gelopen misschien ?FR1908![]()
-edit-
ik ga toch maar eens, op een verloren avond kijken wat ik me nog kan herinnneren van 1000 topics hardlooponzin... sommige dingen en/of mogen natuurlijk niet ontbreken.... DJMO en de marathonplannen, datisstom, "boerenkoolrel" (of was het zuurkool Hats?)
[ Bericht 89% gewijzigd door rechtsedirecte op 24-04-2015 01:41:58 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Boerenkool! En rel is ook wel een groot woord hoor. We zijn gewoon allebei botte Hollandse horken die dingen zeiden die we niet zo leuk vonden van elkaar![]()
![]()
We houden het op rel Hatsiequote:Op vrijdag 24 april 2015 05:44 schreef hatsaflats het volgende:
Boerenkool! En rel is ook wel een groot woord hoor.... dat geeft de newbies het idee at het hier altijd spanning en sensatie is, goed voor de kijkcijfers!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 24 april 2015 01:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
-edit-
ik ga toch maar eens, op een verloren avond kijken wat ik me nog kan herinnneren van 1000 topics hardlooponzin... sommige dingen en/of mogen natuurlijk niet ontbreken.... DJMO en de marathonplannen, datisstom, "boerenkoolrel" (of was het zuurkool Hats?)
Ja, het is echt leip hier, de afstanden die gelopen worden!quote:Op donderdag 23 april 2015 23:21 schreef Devv het volgende:
En tegenwoordig lopen een aantal hier halve marathons als ontbijt.
Het parcours in Eindhoven is wel wat anders dan vorig jaar. Dit jaar is de marathon voor het eerst 1 hele ronde, ipv de 2 die er voorheen gelopen werden. Maar de helft van het parcours van de hele is nagenoeg het zelfde als vorig jaar, al zal er iig op de Huizingalaan een ander wegdek liggen. Die ligt momenteel namelijk open.quote:Op donderdag 23 april 2015 23:26 schreef Teis91 het volgende:
[..]
Marathon Rotterdam en vorig jaar de HM in Eindhoven, ken het parcours dus al een beetje.
Ik zal ook dit jaar daar weer de HM gaan lopen."Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Ik begin de mensen hier in het topic die trails op blijven zoeken inmiddels wel een beetje te begrijpen... Ik ben nu twee dagen op teambuilding van mijn werk in het Brabantse Heeze en aangezien het ontbijt pas om half negen is en ik om half zeven wel wakker was, ben ik maar een rondje hier gaan lopen in de bossen. Wat is dat prachtig om te lopen zeg! Vooral van die kleine kronkelende paadjes en heb ook nog een paar reeën zien lopen, wow, heerlijk begin van de dag!
https://www.endomondo.com/workouts/509220314/2924303<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Strabrechtse Heidequote:Op vrijdag 24 april 2015 07:34 schreef MaleDuck het volgende:
Ik begin de mensen hier in het topic die trails op blijven zoeken inmiddels wel een beetje te begrijpen... Ik ben nu twee dagen op teambuilding van mijn werk in het Brabantse Heeze en aangezien het ontbijt pas om half negen is en ik om half zeven wel wakker was, ben ik maar een rondje hier gaan lopen in de bossen. Wat is dat prachtig om te lopen zeg! Vooral van die kleine kronkelende paadjes en heb ook nog een paar reeën zien lopen, wow, heerlijk begin van de dag!
https://www.endomondo.com/workouts/509220314/2924303
Uiteindelijk gaat iedereen trailenquote:Op vrijdag 24 april 2015 07:34 schreef MaleDuck het volgende:
https://www.endomondo.com/workouts/509220314/2924303![]()
Mooi begin van de dag![]()
![]()
Trailen is tofquote:Op vrijdag 24 april 2015 07:34 schreef MaleDuck het volgende:
https://www.endomondo.com/workouts/509220314/2924303
Als ik woensdag die blauwe paaltjesloop ga doen, lijken me de trailschoenen ook het meest geschikt. Maar ik twijfel nog... De afstand is vrij kort om een training voor te laten schieten.![]()
Hebben we het al over whey-eiwit gehad?quote:Op vrijdag 24 april 2015 01:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
-edit-
Of colourruns?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Stukje goed in en uitlopen en je hebt een goede training dan toch?quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:58 schreef McTwente het volgende:
Als ik woensdag die blauwe paaltjesloop ga doen, lijken me de trailschoenen ook het meest geschikt. Maar ik twijfel nog... De afstand is vrij kort om een training voor te laten schieten.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb me gemeld in topic 372. Wel grappig om te lezen want dat was 29-12-12 en er kwamen een hoop persoonlijke jaaroverzichten voorbij![]()
![]()
Of dat Swets "gewoon" minder / anders moet eten!quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:01 schreef Frsh het volgende:
[..]
Hebben we het al over whey-eiwit gehad?
Of colourruns?
![]()
#489, newbie dat ik ben..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zonnewijzereilandquote:Op vrijdag 24 april 2015 01:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
-edit-
ik ga toch maar eens, op een verloren avond kijken wat ik me nog kan herinnneren van 1000 topics hardlooponzin... sommige dingen en/of mogen natuurlijk niet ontbreken.... DJMO en de marathonplannen, datisstom, "boerenkoolrel" (of was het zuurkool Hats?)![]()
![]()
Oh dan zal ik me voor het eerst ook ergens in de 300 gemeld hebben want ik begon in 2012 met hardlopen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:02 schreef Serinde het volgende:
Ik heb me gemeld in topic 372. Wel grappig om te lezen want dat was 29-12-12 en er kwamen een hoop persoonlijke jaaroverzichten voorbij
Daarna weer een tijd niet en toen in najaar 2013 teruggekomen en gebleven.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Prachtige foto's wel: http://data.sa-rl.at/files/calbuco/quote:Op donderdag 23 april 2015 14:37 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn profiel bestaat hier uit oktober 2012... welk topicnummer dat was. 325 zegt google maar daar kom ik mezelf niet tegenquote:Op vrijdag 24 april 2015 08:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oh dan zal ik me voor het eerst ook ergens in de 300 gemeld hebben want ik begon in 2012 met hardlopen.
Daarna weer een tijd niet en toen in najaar 2013 teruggekomen en gebleven.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Vanavond richting Enschede
Hoop dat het morgen droog is als ik moet lopen..334.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:20 schreef Frsh het volgende:
[..]
Mijn profiel bestaat hier uit oktober 2012... welk topicnummer dat was. 325 zegt google maar daar kom ik mezelf niet tegenWhy get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:51 schreef Mr.B. het volgende:
MD, nee!!! Stop nu het nog kan! We kunnen er niet nog meer verliezen aan de andere kant:-oik ben veel te veel een randstedeling om naar de dark side te gaan... al zou ik het willen, dan moet ik alleen maar in bermen gaan trainen
Dat is waar. En misschien gaat er maandag wel weer een groepje lopen. Dan kan ik kilometers maken op maandag en woensdag deze lopen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Stukje goed in en uitlopen en je hebt een goede training dan toch?![]()
Ik vind trailen vooral tof omdat je elke pas moet opletten waar je loopt enzo.
Op asfalt gaat het allemaal wat makkelijker, en dan hou ik tijd over om na te denken hoe vreselijk zielig ik mezelf weer vind omdat ik aant doodgaan ben enzo.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Nee toch niet. Ik zou de laatste etappe moeten lopen en daar ¤40 voor lappen. Dat wordt 'm niet hè. Als je last minute iemand wilt fixen zullen ze toch concessies moeten doenquote:Op donderdag 23 april 2015 21:48 schreef Artoo het volgende:
Ah, het ziet er naar uit dat ik ook toch nog aan de Batavierenrace mee ga doen
Oh fijn dat je ons uit de brand wil helpen, en oh ja wil je effe lappen?quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:39 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nee toch niet. Ik zou de laatste etappe moeten lopen en daar ¤40 voor lappen. Dat wordt 'm niet hè. Als je last minute iemand wilt fixen zullen ze toch concessies moeten doen
Gelijk heb je.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:39 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nee toch niet. Ik zou de laatste etappe moeten lopen en daar ¤40 voor lappen. Dat wordt 'm niet hè. Als je last minute iemand wilt fixen zullen ze toch concessies moeten doen
Vind sowieso de prijsverschillen tussen teams groot. Heb alles tussen de ¤20,- en ¤50,- p.p. voorbij horen komen.
Ik realiseer me nu pas dat ik morgen kei vroeg moet opstaan![]()
Hoef pas tegen 10en te lopen als het goed is, maar moet natuurlijk al optijd mee het busje in met de hele ochtendploeg om richting locatie te gaan.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Ah, je loopt de ochtendploeg? Dat is echt een rottijd om op te staan inderdaad. Wel echt een tof avontuur verder, die Bata!quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:43 schreef SiIk het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Vind sowieso de prijsverschillen tussen teams groot. Heb alles tussen de ¤20,- en ¤50,- p.p. voorbij horen komen.
Ik realiseer me nu pas dat ik morgen kei vroeg moet opstaan![]()
Hoef pas tegen 10en te lopen als het goed is, maar moet natuurlijk al optijd mee het busje in met de hele ochtendploeg om richting locatie te gaan.
quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:46 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ah, je loopt de ochtendploeg? Dat is echt een rottijd om op te staan inderdaad. Wel echt een tof avontuur verder, die Bata!Etappe 13 loop ik, da's halverwege de ochtend.
Ik slaap sowieso al slecht in tenten, dus die paar uurtjes minder kan er ook nog wel bij. Ofzo.
Het is mijn eerste keer, merk dat ik t spannend begin te gaan vinden. Maar volgens mij gaat t een heel tof weekend worden!Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:48 schreef SiIk het volgende:
[..]Etappe 13 loop ik, da's halverwege de ochtend.
Ik slaap sowieso al slecht in tenten, dus die paar uurtjes minder kan er ook nog wel bij. Ofzo.
Het is mijn eerste keer, merk dat ik t spannend begin te gaan vinden. Maar volgens mij gaat t een heel tof weekend worden!Heel veel plezier!
Ja, dat plezier komt ongetwijfeld goedquote:Op vrijdag 24 april 2015 08:48 schreef SiIk het volgende:
Het is mijn eerste keer, merk dat ik t spannend begin te gaan vinden. Maar volgens mij gaat t een heel tof weekend worden!Geniet er van!
Succes!!quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:48 schreef SiIk het volgende:
Het is mijn eerste keer, merk dat ik t spannend begin te gaan vinden. Maar volgens mij gaat t een heel tof weekend worden!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
In nummertje 514 kwam ik m'n eerste loopje melden.
LIF / [Hardlopen] #514 - de paden op, de lanen in...met een appNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Mooi was die tijd, toen ik nog sneller was.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:49 schreef Wolve000 het volgende:
In nummertje 514 kwam ik m'n eerste loopje melden.
LIF / [Hardlopen] #514 - de paden op, de lanen in...met een app
Ja doei.![]()
Ik heb heel rebels altijd vooral in het topic in SPT gepost. Maar dat overleed toen en daarna de transfer hierheen gemaakt.
Jack does it in real time...![]()
En ook het melden van wanneer je eerste post was is al een paar keer voorbij gekomenMuurvast zitten we!
![]()
Die van mij was ergens begin 2012.
Vandaag mijn oude hardloopschoentjes onderbinden voor een wandeling met m'n pa. Waarvandaan en waarheen voor mij nog niet bekend, wel eindigend bij een biertje. Mooie traditie![]()
![]()
"Beste McTwente,quote:
Bij deze bent u opgegeven voor maandag 11 mei: literaire hardloopavond - Bibliotheek het Eemhuis."
Mocht je met de trein komen, de bibliotheek is 5 minuten lopen vanaf het station.![]()
Oh, ik kan ook vertellen wanneer ik binnen ben komen waaien, dat was in topic 468. Tijdje weg geweest en nu weer veel aan het meelezen. Consequent actief posten is niet zo mijn ding, heb ook weinig zinnigs te vertellen
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Eigenlijk niks.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:33 schreef Oceanonix het volgende:
Wat is het verschil tussen trailrunning en cross?
Al zullen de puristen komen met een lijstje eisen waar een trail aan moet voldoen (wat in Nederland vaak al niet lukt vanwege het gebrek aan hoogteverschil).Gewoon hardlopen over ondergrond anders dan asfalt.
Vroeger als pupil liep ik de Haagse Crosscompetitie, tegenwoordig zullen dezelfde rondjes wel de Red Bull The Hague Trailrunning Classics heten ofzo, je moet wat om lopers te trekken!
Jack does it in real time...![]()
De verschillen die zijn aangedragen zijn terug te lezen in de afgelopen bijna 1000 topics.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
oh was dat een serieuze vraag? Ik dacht dat het een suggestie voor het 1000 topic overzicht was
Wordt ook een paar X per jaar besprokenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Crossjes zijn over rondjes zelden langer dan 2, 3km, dat is wel een flink verschil.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Eigenlijk niks.
Al zullen de puristen komen met een lijstje eisen waar een trail aan moet voldoen (wat in Nederland vaak al niet lukt vanwege het gebrek aan hoogteverschil).Gewoon hardlopen over ondergrond anders dan asfalt.
Vroeger als pupil liep ik de Haagse Crosscompetitie, tegenwoordig zullen dezelfde rondjes wel de Red Bull The Hague Trailrunning Classics heten ofzo, je moet wat om lopers te trekken!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mmmm...toch maar even een wedstrijdje doen voor Leiden
OP ??
1
2[b]8 mei 2015- [url=http://www.dynamica-sport.nl/]Griffioenloop (Middelburg)[/url][/b]
[*] thelaudprince - 5 km![]()
Ik ben een tijdje afgehaakt geweest en heb ze niet alle 992 bijgehouden.![]()
Mijn oprechte excuses maar heb toen ik de laatste keer stopte met hardlopen echt gedacht dat ik nooit meer zou hardlopen. En heb deze reeks toen ook ontvolgt.![]()
![]()
Het antwoord op deze vraag was het onderwerp van mijn eerste (of tweede) post hier. Topicnummer weet ik niet, maar de datum was 31-12-2013.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:33 schreef Oceanonix het volgende:
Wat is het verschil tussen trailrunning en cross?![]()
Cross is doorgaans een wedstrijd die niet veel langer is dan 8-10 km, gelopen over een aantal kortere ronden, veelal over gras dan wel door bos. Meeste cross wedstrijden vinden plaats in het najaar dan wel winter.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:42 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben een tijdje afgehaakt geweest en heb ze niet alle 992 bijgehouden.![]()
Mijn oprechte excuses maar heb toen ik de laatste keer stopte met hardlopen echt gedacht dat ik nooit meer zou hardlopen. En heb deze reeks toen ook ontvolgt.
Trail is onverhard lopen over single tracks en bij voorkeur met hoogteverschillen, modder en watercrossings. Kan het hele jaar
Trailen is een excuus om bij de verzorgingsposten jezelf vol te duwen met vlaai, chips, winegums en cola en na de finish aan het speciaal bier te gaan (de avond voor de trail hoeft het bier ook niet geschuwd te worden).Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dit was je eerste: LIF / [Hardlopen] #664 - Met tagspoilers & flitsschoenenquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:45 schreef pijll het volgende:
[..]
Het antwoord op deze vraag was het onderwerp van mijn eerste (of tweede) post hier. Topicnummer weet ik niet, maar de datum was 31-12-2013.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Nee hoor, gewoon nog de Haagse Crosscompetitie. Is voor de jeugd. Voor minder jeugdigen is er de 1vd4 Crosscompetitie, van de 3 Haagse AV's + de Koplopersquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Eigenlijk niks.
Vroeger als pupil liep ik de Haagse Crosscompetitie, tegenwoordig zullen dezelfde rondjes wel de Red Bull The Hague Trailrunning Classics heten ofzo, je moet wat om lopers te trekken!![]()
Dat was een mooie dag om de UHT te lopenquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:50 schreef Quoi het volgende:
http://inspire2run.nl/vro(...)eet-dat-trailrunnen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Zo mooi weer vandaag en ik heb een rustdag![]()
Morgen mag ik weer lopen, maar dan wordt het weer een stuk minder.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:54 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat was een mooie dag om de UHT te lopen
Ik moest nog aan jullie denken. Toeval!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welkom geheten door o.a. Murmeliquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:51 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dit was je eerste: LIF / [Hardlopen] #664 - Met tagspoilers & flitsschoenen
Sindsdien is er een hoop veranderd. Zo heb ik in de tussentijd een trail gelopen. En ik heb deze week nieuwe schoenen gekocht.![]()
Oh ja je kon niet eens je schoenen aanhoudenquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:56 schreef YUR het volgende:
Nee man, dat was echt de slechtste loopdag die ik dit jaar heb gehad
Ohja, ook dat nogquote:Op vrijdag 24 april 2015 11:44 schreef Guard het volgende:
[..]
Oh ja je kon niet eens je schoenen aanhouden
Trailschoenen?quote:Op vrijdag 24 april 2015 11:38 schreef pijll het volgende:
[..]
Welkom geheten door o.a. Murmeli
Sindsdien is er een hoop veranderd. Zo heb ik in de tussentijd een trail gelopen. En ik heb deze week nieuwe schoenen gekocht.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
De uitslagen vind ik niet zo interessant, maar de lijst in het tabblad "marathons" is wel leuk. Zeker met alle deelnemeraantallen erbij.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:00 schreef Guard het volgende:
http://www.prorun.nl/marathon-ranglijst/
Leuk (al staan er alleen wegmarathons in)![]()
Ik ben zelf in juli ongeveer begonnen met wat hardlopen, wat erg goed ging naar mijn mening. Kon gewoon lekker lopen en qua conditie ging het allemaal goed. Binnen 4 maanden had ik al behoorlijk wat leuke dingen gerend, 5 kilometer in 19.42, 10 in 42.46 en HM in 1.42.04. Had me dus mooi ingeschreven voor de 7heuvelenloop. Hopend dat ik ongeveer een tijd zou kunnen rennen onder de 1.05.00, kreeg ik ongeveer 2 weken daarvoor wat last van mijn linker scheenbeen.
Onderhand heb ik dus al 4 weken niet kunnen lopen en ik hoop dat ik volgende week weer rustig kan beginnen met opbouwen. Op dit moment voel ik het alleen nog als ik trap op/af ren of even snel een sprintje trek. Shin splints zijn echt kut en ik wil dan ook iedereen even meegeven dat hij niet teveel moet opbouwen in een te korte tijd! Voor volgende keer ga ik me echt wat beter inlezen, wat ik natuurlijk onderhand al wel gedaan heb. Denk dat ik ook Evy er even bij pak en dan bij de 5 kilometer weer voor mezelf ga lopen, met rustig elke week wat afstand erbij en wat 5 kilometer wedstrijden erbij. Ook ben ik van plan om meer interval trainingen te gaan doen, 200/400/800 metertjes enzovoort.
Als iemand nog wat tips voor me heeft, graag![]()
![]()
Er is dus nog hoop voor ons stervelingenquote:Op vrijdag 24 april 2015 12:23 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ben zelf in juli ongeveer begonnen met wat hardlopen, wat erg goed ging naar mijn mening. Kon gewoon lekker lopen en qua conditie ging het allemaal goed. Binnen 4 maanden had ik al behoorlijk wat leuke dingen gerend, 5 kilometer in 19.42, 10 in 42.46 en HM in 1.42.04. Had me dus mooi ingeschreven voor de 7heuvelenloop. Hopend dat ik ongeveer een tijd zou kunnen rennen onder de 1.05.00, kreeg ik ongeveer 2 weken daarvoor wat last van mijn linker scheenbeen.
Onderhand heb ik dus al 4 weken niet kunnen lopen en ik hoop dat ik volgende week weer rustig kan beginnen met opbouwen. Op dit moment voel ik het alleen nog als ik trap op/af ren of even snel een sprintje trek. Shin splints zijn echt kut en ik wil dan ook iedereen even meegeven dat hij niet teveel moet opbouwen in een te korte tijd! Voor volgende keer ga ik me echt wat beter inlezen, wat ik natuurlijk onderhand al wel gedaan heb. Denk dat ik ook Evy er even bij pak en dan bij de 5 kilometer weer voor mezelf ga lopen, met rustig elke week wat afstand erbij en wat 5 kilometer wedstrijden erbij. Ook ben ik van plan om meer interval trainingen te gaan doen, 200/400/800 metertjes enzovoort.
![]()
Ik denk dat je gewoon te snel wil. Is nergens voor nodig. Wedstrijden ga je toch niet winnen; de allersnelsten zijn buiten het bereik van de gewone lopers zoals hier op Fok. Dus probeer gewoon plezier te hebben in het lopen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:23 schreef Jero_nimo het volgende:
Lopen is afzienquote:Op vrijdag 24 april 2015 12:32 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon te snel wil. Is nergens voor nodig. Wedstrijden ga je toch niet winnen; de allersnelsten zijn buiten het bereik van de gewone lopers zoals hier op Fok. Dus probeer gewoon plezier te hebben in het lopen.![]()
![]()
Ze gaat niet met de elite starten, maar ik gok dat ze zeer veelvuldig in beeld zal worden gebracht zondag.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:17 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.runnersweb.nl/(...)-Paula-Radcliffe.htm
Moo verhaal, wat een atlete
Ik hoop wel dat haar lichaam het nog een keer vol kan houden, zou anders wel een erg zuur afscheid worden.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Hoi Jero_nimo! Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik zou een andere hobby gaan zoeken als ik jou was. Iets waar je meer talent en aanleg voor hebt. Shinsplints zijn namelijk een teken dat hardlopen niets voor jou is.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:23 schreef Jero_nimo het volgende:
Ohja, ik moet nog ff fixen dat ik de BBC iplayer kan kijken op de een of andere manierquote:Op vrijdag 24 april 2015 12:34 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ze gaat niet met de elite starten, maar ik gok dat ze zeer veelvuldig in beeld zal worden gebracht zondag.
Ik hoop wel dat haar lichaam het nog een keer vol kan houden, zou anders wel een erg zuur afscheid worden.
Dat is ruk.... 3 jaar van mijn leven vernaggeld.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:37 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Hoi Jero_nimo! Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik zou een andere hobby gaan zoeken als ik jou was. Iets waar je meer talent en aanleg voor hebt. Shinsplints zijn namelijk een teken dat hardlopen niets voor jou is.Gelukkig kan ik ook nog gaan midgetgolfen.
En YUR, daar heb je zeker gelijk in!![]()
10 km is nu het doel. En ik woon in een bosrijke omgeving, alle crosses hier gaan dus door het bos.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:49 schreef Guard het volgende:
[..]
Cross is doorgaans een wedstrijd die niet veel langer is dan 8-10 km, gelopen over een aantal kortere ronden, veelal over gras dan wel door bos. Meeste cross wedstrijden vinden plaats in het najaar dan wel winter.
Trail is onverhard lopen over single tracks en bij voorkeur met hoogteverschillen, modder en watercrossings. Kan het hele jaar
Trailen is een excuus om bij de verzorgingsposten jezelf vol te duwen met vlaai, chips, winegums en cola en na de finish aan het speciaal bier te gaan (de avond voor de trail hoeft het bier ook niet geschuwd te worden).
En dat volduwen met calorierijk voedsel heb ik genoeg gedaan en dat is nou net de reden dat ik nu zo hard moet werken om er niet uit te zien als een barbapapa.![]()
Dus ik laat de trails nog even voor wat het is. Kom maar op met de onverharde loopjes tot 10 km.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:37 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Hoi Jero_nimo! Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik zou een andere hobby gaan zoeken als ik jou was. Iets waar je meer talent en aanleg voor hebt. Shinsplints zijn namelijk een teken dat hardlopen niets voor jou is.![]()
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ga anders trailen, dat is sportief wandelen. Misschien lukt dat beter.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:41 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat is ruk.... 3 jaar van mijn leven vernaggeld.Gelukkig kan ik ook nog gaan midgetgolfen.
En YUR, daar heb je zeker gelijk in!![]()
Meeten jullie weleens? Gewoon, samen een rondje lopen in een fijne omgeving en dan na afloop wat drinken?![]()
Ik zag dat mijn eerste post iets meer dan een jaar geleden is.
Net weer begonnen met lopen destijds, inmiddels weer 2 HM'S gelopen en nog 2 op de planning voor dit jaar.
En een trail gelopen, meteen mijn langste afstand ooit in een wedstrijd. Lekker!
Hopelijk volgend jaar een M, dat zou helemaal top zijn.![]()
huh?quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:59 schreef Zwabberhark het volgende:
Meeten jullie weleens? Gewoon, samen een rondje lopen in een fijne omgeving en dan na afloop wat drinken?F means you're fucked![]()
Ik ben een echte newbie hier (#952). En in het hardlopen eigenlijk ook. Sinds toen heb ik een lekkere 15km race gelopen en een jammere halve marathon![]()
Wel allerlei wilde plannen, zoals het aanscherpen van mijn PR op de 5 km én op de HM, omdat dat in Enschede niet is gelukt. En ik wil crossloopjes gaan doen dit jaar.Fear is the path to the Dark Side.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: