SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 23-04-2015 19:26:08 ]![]()
Als ik er aan denk zal ik morgen een fotootje maken.quote:Op woensdag 22 april 2015 22:06 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dan moet ik maar heel hard mijn best doen om het te visualiseren
Volgens mij ben jij enorm vooruit gegaan. Tijd voor een 10 km wedstrijdje dus![]()
![]()
Ja een marathon. Ik moet er ook nog 1 vinden voor 't najaar.
Amsterdam lijkt me supertof maar druk, Eindhoven lijkt me tof, tisvoorniks te rustig qua publiek.
Keuzes keuzes. Zijn er nog andere interessante?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Kustmarathon!quote:Op woensdag 22 april 2015 22:13 schreef Daywalk3r het volgende:
Ja een marathon. Ik moet er ook nog 1 vinden voor 't najaar.
Amsterdam lijkt me supertof maar druk, Eindhoven lijkt me tof, tisvoorniks te rustig qua publiek.
Keuzes keuzes. Zijn er nog andere interessante?![]()
Zucht. Jij moet ook. Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen?quote:Op woensdag 22 april 2015 22:16 schreef thelaudprince het volgende:
Kustmarathon natuurlijk ! Niet voor mij trouwensZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Die lijkt me mooi, maar ik woon niet nabij de ondergrond en omstandigheden die de kustmarathon heeft, dus die ga ik maar niet doen als eerste.quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Later als ik groot benquote:Op woensdag 22 april 2015 22:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Zucht. Jij moet ook. Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen?![]()
![]()
Je hebt keuze zat of moet het perse in Nederland zijn?quote:Op woensdag 22 april 2015 22:13 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Keuzes keuzes. Zijn er nog andere interessante?![]()
Hoge Veluwe Trailmarathon!quote:Op woensdag 22 april 2015 22:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die lijkt me mooi, maar ik woon niet nabij de ondergrond en omstandigheden die de kustmarathon heeft, dus die ga ik maar niet doen als eerste.Dat soort ondergrond en omstandigheden heb jij ook wel dichtbij
Kustmarathon lijkt mij trouwens ook nog steeds ontzettend gaaf, maar die is ook weer een week voor de HVT...![]()
![]()
Geen asfalt, schelpenpaadjes en een briesje in Twente?quote:Op woensdag 22 april 2015 22:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die lijkt me mooi, maar ik woon niet nabij de ondergrond en omstandigheden die de kustmarathon heeft, dus die ga ik maar niet doen als eerste.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wat een spannende dag wordt dat. Mijn trainer en zijn vriendin worden ook genoemd. Hij is vorig jaar boven jou geëindigd, maar jij hebt dit jaar zoveel progressie gemaakt en mijn trainer heb ik serieus nog nooit zien lopen. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken. Jammer dat ik me niet heb ingeschreven voor de microtrailafstand.quote:Op woensdag 22 april 2015 21:45 schreef Jero_nimo het volgende:
Ohja, even een klein egopostje tussendoor![]()
http://www.mudsweattrails.nl/kroningvanspanje2015
Ik sta wel ergens achteraan, maar toch, ik sta erbij!![]()
![]()
![]()
en geschreven door een blog die je wat trail running betreft wel serieus kunt nemenquote:Op woensdag 22 april 2015 22:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat een spannende dag wordt dat. Mijn trainer en zijn vriendin worden ook genoemd. Hij is vorig jaar boven jou geëindigd, maar jij hebt dit jaar zoveel progressie gemaakt en mijn trainer heb ik serieus nog nooit zien lopen. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken. Jammer dat ik me niet heb ingeschreven voor de microtrailafstand.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Welke van die laatste elementen vond jij het zwaarst aan die marathon?quote:Op woensdag 22 april 2015 22:38 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Geen asfalt, schelpenpaadjes en een briesje in Twente?
Geen heuvels in Zeeland?![]()
Kan iemand mij vertellen wat een goed interval schema is om wat overtollig vet weg te krijgen?
Zelf dacht ik aan:
-5 minuten warming up
-5 x 30 seconden vol gas afwisselen met 30 seconden @ +/- 140bpm
-Minuutje normaal lopen
-(de 2 vetgedrukte punten 3 a 4 x herhalen)
-5 minuten cooling downPeople assume too much.![]()
Als je vet wilt verbranden kun je beter langzame lange duurlopen gaan doenquote:Op woensdag 22 april 2015 23:03 schreef very het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een goed interval schema is om wat overtollig vet weg te krijgen?
Zelf dacht ik aan:
-5 minuten warming up
-Minuutje normaal lopen
-5 minuten cooling down
Verder kun je voor opbouwschema's even in de OP kijken.Het is zowaar geluktquote:Op woensdag 22 april 2015 22:34 schreef thelaudprince het volgende:
Mag ik in de OP voor Eindhoven, HM![]()
![]()
Intervaltrainingen zijn in principe niet ter bevordering van je vetverbranding. En die sprintjes al helemaal niet.
Je kunt beter gewoon langere tijd op een rustig tempo lopen.![]()
Je haalt zoveel energie uit maar weinig vet dat je ontzettend veel moet sporten om een redelijke hoeveelheid vet weg te krijgen. Je spieren worden wel steviger waardoor het lijkt alsof je minder vet hebt, maar minder/anders eten heeft veel meer effect.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:03 schreef very het volgende:
Zelf dacht ik aan:
-5 minuten warming up
-Minuutje normaal lopen
-5 minuten cooling down![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:06 schreef Quoi het volgende:
[..]
Als je vet wilt verbranden kun je beter langzame lange duurlopen gaan doen
Verder kun je voor opbouwschema's even in de OP kijken.Volgens mijn fysio niet. Ik heb niet heel precies onthouden wat hij zei, maar het kwam er deels op neer dat ik erg snel spieren opbouw maar erg langzaam vet verbrand. Ik ben iemand die het dus echt meer moet hebben van kortere, maar intensievere trainingen. Ook had hij het erover dat ik goed moet letten op verandering van pas en niet continu dezelfde pas moet aanhouden omdat ik dan snel geblesseerd ga raken.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:07 schreef wyccie het volgende:
Intervaltrainingen zijn in principe niet ter bevordering van je vetverbranding. En die sprintjes al helemaal niet.
Je kunt beter gewoon langere tijd op een rustig tempo lopen.
Ik zal eens vragen of hij eens kan opschrijven waarom hij dit advies gaf.
Los hiervan, ik dacht dat men er tegenwoordig wel van was overtuigd dat interval sneller resultaten geeft: http://fitness-science.nl(...)nstante-duurtrainingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:16 schreef very het volgende:
[..]
[..]
Volgens mijn fysio niet. Ik heb niet heel precies onthouden wat hij zei, maar het kwam er deels op neer dat ik erg snel spieren opbouw maar erg langzaam vet verbrand. Ik ben iemand die het dus echt meer moet hebben van kortere, maar intensievere trainingen. Ook had hij het erover dat ik goed moet letten op verandering van pas en niet continu dezelfde pas moet aanhouden omdat ik dan snel geblesseerd ga raken.
Los hiervan, ik dacht dat men er tegenwoordig wel van was overtuigd dat interval sneller resultaten geeft: http://fitness-science.nl(...)nstante-duurtrainingIk wou het net zeggen, het is een HIIT training, die erg goed is om vet te verbranden. De meeste vet verbrand je zelfs nog ná de training.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.bodylab.nl/info/advies/vet-verbranden![]()
Ik lees daar dat die trainingen zelfs niet langer duren dan 15 minuten. Maar dat is excl. warming up/cooling down dan, neem ik aanquote:Op woensdag 22 april 2015 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik wou het net zeggen, het is een HIIT training, die erg goed is om vet te verbranden. De meeste vet verbrand je zelfs nog ná de training.
https://www.bodylab.nl/info/advies/vet-verbranden
People assume too much.![]()
De training die jij ongeveer wilt doen is hier beschreven:quote:Op woensdag 22 april 2015 23:19 schreef very het volgende:
[..]
Ik zie daar dat die trainingen zelfs niet langer duren dan 15 minuten. Maar dat is excl. warming up/cooling down dan, neem ik aan
http://running.competitor(...)-billats-30-30_33782
Ook erg goed om je VO2max te verhogen, dus win-win![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:16 schreef very het volgende:
[..]
[..]
Volgens mijn fysio niet. Ik heb niet heel precies onthouden wat hij zei, maar het kwam er deels op neer dat ik erg snel spieren opbouw maar erg langzaam vet verbrand. Ik ben iemand die het dus echt meer moet hebben van kortere, maar intensievere trainingen. Ook had hij het erover dat ik goed moet letten op verandering van pas en niet continu dezelfde pas moet aanhouden omdat ik dan snel geblesseerd ga raken.
Ik zal eens vragen of hij eens kan opschrijven waarom hij dit advies gaf.
Los hiervan, ik dacht dat men er tegenwoordig wel van was overtuigd dat interval sneller resultaten geeft: http://fitness-science.nl(...)nstante-duurtrainingJa, natuurlijk. Het helpt OOK, in combinatie met andere trainingsvormen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we weten nop van je, dus kunnen je echt bar weinig aanraden.![]()
Oh ja, verhip, het is een HIIT.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik wou het net zeggen, het is een HIIT training, die erg goed is om vet te verbranden. De meeste vet verbrand je zelfs nog ná de training.
https://www.bodylab.nl/info/advies/vet-verbranden
Bij het hardlopen (als sport) zijn gewone intervaltrainingen in principe om snelheid te kweken.
Misschien moet ik dan maar weer HIIT's gaan doen. Ik heb ook enorme spieren in mijn benen, met een laagje vet eromheen.![]()
![]()
Dat is waarquote:Op woensdag 22 april 2015 23:19 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Het helpt OOK, in combinatie met andere trainingsvormen.
Maar we weten nop van je, dus kunnen je echt bar weinig aanraden.
Ik zal proberen of ik in het kort een beeld kan schetsen;
Wie ben ik
Ik ben 1.86 lang en weeg +/-103 kilo. Een aanzienlijk deel daarvan is spier, dus ik ben niet volledig #viesdik (ik wil overigens graag eens een vet- en spierpercentage meting doen). Mijn fysio vergelijkt mij altijd met een musclecar. Dus ik kan goed hard knallen, maar efficiëntie is niet mijn sterkte punt.
Sport
Ik fiets graag. Zoveel mogelijk woon-werk verkeer op de fiets (enkeltje is 11km) en ik probeer minimaal één, maar liever meer keer per week een wat langere afstand te fietsen (gemiddeld tussen de 50 en de 70km, met een sporadische >100km). Nu het wat lekkerder weer begint te worden en het lekker lang licht blijft pak ik dus weer wat vaker een omweg naar huis. Ik begin er trouwens aan te denken om juist op de heenweg een omweg te nemen, want lekker rustig zo in de ochtend en ik heb toch een douche op werk. Dan ben ik na het werk tenminste op een normale tijd thuis om te eten.
Voeding
Ik fiets de heenweg naar mijn werk overigens altijd nuchter en ontbijt pas op werk (magere kwark + granny smith). Dit is dan ongeveer 45 minuten nadat ik wakker ben geworden. Mijn lunch op werk is meestal een rijkelijk gevulde salade met eigenlijk altijd wel wat vlees erin. Soms een extra broodje erbij. Of twee. En wat fruit (mandarijn/sinaasappel/grapefruit). 's Avonds probeer ik zo weinig mogelijk aardappelen, rijst en pasta te eten. Dit lukt prima, maar ik pak toch ook nog wel eens een pizza uit het vers-vak als de vrouw niet thuis is en ik geen zin heb om te koken.
Ik heb er wel een handje van om laat op de avond nog een klein handje snoepjes of een blokje chocola naar binnen te harken. Vooral als ik op de bank TV kijk. Qua drinken krijg ik eigenlijk alleen maar water naar binnen en in het weekend wat biertjes.
Blessure
Overigens merk ik met de langere stukken fietsen dat ik de laatste tijd na een kilometer of 50 fietsen wat last krijg van het zogenaamde tractus iliotibialis frictiesyndroom. Volgens mijn fysio dus het gevolg van enerzijds het te snel groeien van spieren i.c.m. een te langzame vet afbouw, waardoor mijn dijbeenspier(?) klem komt te zitten en begint te trekken aan het spiertje dat onder mijn knie door gaat (of zoiets...). Anderzijds heeft dus het continu dezelfde beweging maken ook een negatief effect. Ook met fietsen zou hij mij dus aanraden wat meer te intervallen. Oh, en ik moet met een deegroller over mijn dijbeen heen om die spier losser te maken![]()
Ik heb me trouwens wel opnieuw laten afmeten op mijn fiets, want dit schijnt ook voor te komen door een verkeerde houding. Die zou nu goed moeten zijn. Ook oefen ik om steeds meer op een licht verzet te fietsen, wat ik nog lastig vind aangezien ik dus wel genoeg kracht in mijn benen heb om langere tijd flink zwaar te trappen.
Hardlopen
Voordat ik last kreeg van die spier ging ik ook regelmatig hardlopen. Maar dit stond nu eventjes op een laag pitje. Inmiddels heb ik wat shockwave therapie gehad en ben wat gemasseerd en nu voel ik het spiertje nog wel na een langere rit, maar de pijn is stukken minder en zakt ook sneller weer weg. Daarom durf ik het weer aan en ga ik volgende week weer rustig aan beginnen met hardlopen. Maar wil nu dus in plaats van +/- 10km op een rustig tempo gewoon wat korter en dus flink intervallen.
Zwemmen
Verder zwem ik ook graag. Maar dit doe ik gemiddeld maar 1 x per week en zwem dan in totaal ongeveer een ruime kilometer aan baantjes. Ook jog ik van en naar het zwembad, wat een kleine 8 kilometer in totaal is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door very op 23-04-2015 01:17:30 ]People assume too much.![]()
Die 30 seconden je hartslag op 140 houden lijkt me lastig.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:03 schreef very het volgende:
Zelf dacht ik aan:
-5 minuten warming up
-Minuutje normaal lopen
-5 minuten cooling down
Wat ik ooit als HIIT heb gedaan is 20 seconden voluit, daarna 15 seconden rust, en dat maal 8.
Elke training kwam ik weer een stukje verder.De meeste sportscholen hebben wel zo'n weegschaal.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:29 schreef very het volgende:
Ik ben 1.86 lang en weeg +/-103 kilo.
Een groot deel daarvan is wel spier, dus niet helemaal #viesdik (ik wil overigens graag eens een vet- en spierpercentage meting doen).
[ Bericht 22% gewijzigd door wyccie op 22-04-2015 23:37:08 ]![]()
Dat zat ik me ook te bedenken.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:31 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die 30 seconden je hartslag op 140 houden lijkt me lastig.
Wat ik ooit als HIIT heb gedaan is 20 seconden voluit, daarna 15 seconden rust, en dat maal 8.
Elke training kwam ik weer een stukje verder.
En wat bedoel je met verder komen? Meer herhalingen of langere intervallen?People assume too much.![]()
Haha, nee. Dat is een stom grapje hier: de ideale manier om het hardlopen op te bouwen is door elke keer 50 meter verder te sprinten.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:37 schreef very het volgende:
En wat bedoel je met verder komen? Meer herhalingen of langere intervallen?![]()
Ah zoquote:Op woensdag 22 april 2015 23:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Haha, nee. Dat is een stom grapje hier: de ideale manier om het hardlopen op te bouwen is door elke keer 50 meter verder te sprinten.
Quoi, kan je het stukje over de Ekiden Zwolle uit de OP halen?
Voor de Ekiden Rotterdam hebben we nog maar 1 deelnemer nodig om het derde team vol te maken; wie dus zeker wil zijn van deelname moet opschieten!![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:19 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
De training die jij ongeveer wilt doen is hier beschreven:
http://running.competitor(...)-billats-30-30_33782
Ook erg goed om je VO2max te verhogen, dus win-win![]()
Gelukkig vanochtend nog gelopen, want de komende dagen/weken/maanden zijn nogal onzeker: WKN / Daar gaan we weer... Vulkaan Calbuco uitgebarsten
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Het wordt bij ons in ieder geval afgeraden om met redelijk nieuwe schoenen op de baan te lopen. Dan krijg je last van dubbele demping, wat juist extra belasting voor je knieën enzo kan opleveren.quote:Op woensdag 22 april 2015 21:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja oke, maar dat is een valide argument. Dat van die schoenen vind ik maar gek. Natuurlijk kun je met schoenen met demping ook prima op de baan lopen. Je zal er geen clubrecord op de 400m mee zetten, maar dat hoeft ook niet..
Ik zou het trouwens wel echt heel kut vinden als ik niet op de baan zou kunnen trainen bij een AV.![]()
Vroeg op vandaag, testafette lopen van Kampen naar Emmen!
Roparun komt alweer mooi dichterbij.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Mbt op de baan lopen met schoenen met veel demping: ze gaf aan dat je daar blessures van krijgt, als je dat veel doet.
Ik ga nog eens navragen hoe dat zit, want de combi leek me juist wel leuk en ik heb schoenen met weinig demping.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Maar dan ga je toch gewoon met andere schoenen op de baan lopen als op de weg? Ik heb er trouwens bij ons nooit iets over gehoord; wij lopen zowel op de baan, als op de weg, als op het strand, als op zandpaden, als op..![]()
Ik vind het echt niet fijn om met "normale" schoenen op de atletiekbaan te lopen. Je merkt het verschil pas echt als je met schoenen gaat lopen die daar wel voor gemaakt zijn. En als je dat niet voelt dan moet je nieuwe schoenen kopen, want dan zijn ze versleten.
![]()
Maar als ik van tevoren weet dat we op de baan trainen, doe ik toch andere schoenen aan naar de training. Dan kies ik voor de schoenen met de minste demping, gewoon omdat dat veel lekkerder looptquote:Op donderdag 23 april 2015 07:16 schreef Mr.B. het volgende:
Maar dan ga je toch gewoon met andere schoenen op de baan lopen als op de weg? Ik heb er trouwens bij ons nooit iets over gehoord; wij lopen zowel op de baan, als op de weg, als op het strand, als op zandpaden, als op..F means you're fucked![]()
Ja, dat lijkt mij dus ook. Ik heb toch 180 paar schoenen (en 5finfers, dat dempt al helemaal niet).quote:Op donderdag 23 april 2015 07:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar als ik van tevoren weet dat we op de baan trainen, doe ik toch andere schoenen aan naar de training. Dan kies ik voor de schoenen met de minste demping, gewoon omdat dat veel lekkerder loopt
Vanavond nog maar ns bespreken. Ik geloof dat alleen de pubers op de baan lopen ofzo dus dan zit je daar ook tussen. Vind ik geen hele grote ramp voor afentoe.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Haha, jawel, die juist. Zwaarste deel was wat mij betreft de 5km tussen Domburg en Westkapelle, na 30km. Dan loop je continu op en neer over die duinen. Ik vergeleek het met een soort van golfplaten dak. En uiteraard komen dan in de laatste 5 km nog de hoogste duinen.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Welke van die laatste elementen vond jij het zwaarst aan die marathon?
Geen heuvels in Zeeland?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Net als ik voor een lange duurloop andere schoenen aandoe als voor een intervaltraining. Maar dan blijft het raar om te zeggen dat een wegatletiekgroep niet op de baan loopt omdat hun schoenen daarvoor niet geschikt zijnquote:Op donderdag 23 april 2015 07:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar als ik van tevoren weet dat we op de baan trainen, doe ik toch andere schoenen aan naar de training. Dan kies ik voor de schoenen met de minste demping, gewoon omdat dat veel lekkerder loopt![]()
Ik heb het ook nog nooit gehoord. Het is ook niet alsof je je duurlopen van 25km op de baan gaat lopen toch?quote:Op donderdag 23 april 2015 07:37 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Net als ik voor een lange duurloop andere schoenen aandoe als voor een intervaltraining. Maar dan blijft het raar om te zeggen dat een wegatletiekgroep niet op de baan loopt omdat hun schoenen daarvoor niet geschikt zijn
En over drukte, denk ik dat dat ook wel te reguleren valt. Op onze baan trainen 3 verschillende atletiekverenigingen, allemaal met een legio aan groepen. Daarnaast ook nog wat voetbalteams o.i.d. Gewoon goed afspreken wie op welke avond op welk deel vd baan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ok, thanks all! Ik ga het gesprek er nog n keer over aan. Misschien kan ik het er afentoe bij doen bijv. Het lijkt me gewoon weer eens leuk, er is geen enorme noodzaak voor en verder lijkt het me wel n leuke club
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
bij de club waar ik trainde werd dat inderdaad afgesproken. En als je sneller bent gil je "BAAN" naar diegene voor je. Die gaat dan aan de kant en je haalt dan aan de binnenzijde in. Snellere lopers (wedstrijdgroep) liepen daarom altijd op baan 1.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog nooit gehoord. Het is ook niet alsof je je duurlopen van 25km op de baan gaat lopen toch?
En over drukte, denk ik dat dat ook wel te reguleren valt. Op onze baan trainen 3 verschillende atletiekverenigingen, allemaal met een legio aan groepen. Daarnaast ook nog wat voetbalteams o.i.d. Gewoon goed afspreken wie op welke avond op welk deel vd baan.![]()
Grappig. Bij ons lopen snellere lopers gewoon om de langzamere heen. Iedereen in baan 1 zeg maarquote:Op donderdag 23 april 2015 07:50 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
bij de club waar ik trainde werd dat inderdaad afgesproken. En als je sneller bent gil je "BAAN" naar diegene voor je. Die gaat dan aan de kant en je haalt dan aan de binnenzijde in. Snellere lopers (wedstrijdgroep) liepen daarom altijd op baan 1.Maar wij hebben ook maar een klein clubje.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat is bij ons ook, maar je kunt wel BAAN roepen als je echt met 200tjes bezig bent en mensen zijn heel breed aan het sjokken in baan 1 of zo. En sprinters trainen in de buitenste banen aan de ene zijde, hordenlopers in de buitenste banen aan de andere zijde.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Grappig. Bij ons lopen snellere lopers gewoon om de langzamere heen. Iedereen in baan 1 zeg maarMaar wij hebben ook maar een klein clubje.
Het enige 'gevaarlijke' is wanneer ik op het binnenterrein wil inlopen en de jeugd is nog bezig, want die doen echt alles door elkaar dus dan moet je uitkijken dat je geen discus om je oren krijgt
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oh das wel rottig. Daar waren bij ons (vroeger) wel vaste plekken voor.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook, maar je kunt wel BAAN roepen als je echt met 200tjes bezig bent en mensen zijn heel breed aan het sjokken in baan 1 of zo. En sprinters trainen in de buitenste banen aan de ene zijde, hordenlopers in de buitenste banen aan de andere zijde.
Het enige 'gevaarlijke' is wanneer ik op het binnenterrein wil inlopen en de jeugd is nog bezig, want die doen echt alles door elkaar dus dan moet je uitkijken dat je geen discus om je oren krijgt
Al heb ik het idee dat we met speerwerpen wel midden in allee stonden. Geen idee eigenlijk waar toentertijd werd ingelopen. Misschien buiten de baan ofzo.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Het probleem is er vooral in de winter. Op dinsdagavond trainden we eens in de 2 weken op de baan. Het bos konden we niet in omdat het iets te donker is.
De andere dinsdag trainden we in de woonwijken.
Maar alle groepen deden dit, dus dan is het druk. Het wedstrijdteam traint altijd op de baan en anders kunnen die nooit voluit.![]()
Gister een 17 km gelopen en ik heb nu wat moeite met lopen, vooral als ik ga zitten moet ik me tijdens het buigen aan alle kanten ondersteunen. Knietjes doen echt ff pijn.Paar dagen rust inlassen maar.
![]()
Je hebt uit het niets ineens 17km gelopen/grote sprong vooruit gemaakt qua afstand?
Ik voel me erg goed na de loop van gisteravondZo mogen er nog veel meer zijn!
Ja doei.![]()
Endorfientjesquote:Op donderdag 23 april 2015 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
Fear is the path to the Dark Side.![]()
Nou, vooral geen last van rug of schenen (de nieuwste aanwinst in mijn blessureleedquote:)
En heb nog steeds mijn dosis pijnstillers gehalveerd (diclofenac, van 2 keer per dag nu naar 1 keer per dag!)
Zaterdag hopelijk weer eens een lekkere LDL!
Ja doei.![]()
Ik had twee week terug een 16 gelopen voor het eerst (wel gied opgebouwd) en afgelopen week een 12 en een 5. Misschien moet ik nog wennen aan m'n nieuwe schoentjes.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
Je hebt uit het niets ineens 17km gelopen/grote sprong vooruit gemaakt qua afstand?
Maar moet wel doortrainen want op 17 mei wacht de halve marathon en die 17 km die me amper lukte is nu m'n langste afstand ooit tot op heden. Wil komende zaterdag en die daarop nog een 18 lopen als de knietjes goed zijn en dan afbouwen.
Wel relaxed hoor, dat gevoel dat jij nu hebt na een goede run! Dan voelt je bed 's nachts ook echt gewoon zalig.![]()
![]()
Dit is een van de redenen dat ik ben gaan lopen en ben blijven lopen. Sowieso met sport of een andere inspanning is dat effect dikwijls aanwezig.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
En voel me ook prima, ondanks het bultje-op-en-afparcours dat de loopgroep gisteren voor iedereen in petto had.![]()
Oi. Vervelend van al die pijntjes! Maar wel heel fijn dat het gisteren dan zo lekker ging.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, vooral geen last van rug of schenen (de nieuwste aanwinst in mijn blessureleed)
En heb nog steeds mijn dosis pijnstillers gehalveerd (diclofenac, van 2 keer per dag nu naar 1 keer per dag!)
Zaterdag hopelijk weer eens een lekkere LDL!
Dat was wat ik gister weer besefte. Door alles met het werken in het buitenland lukte het echt niet om te gaan, hoe graag ik ook wilde.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:26 schreef Vork het volgende:
[..]
Dit is een van de redenen dat ik ben gaan lopen en ben blijven lopen. Sowieso met sport of een andere inspanning is dat effect dikwijls aanwezig.
Aangezien ik ingeschreven sta voor de Mariekenloop, en we langer blijven hier, is t nu gewoon alles aan de kant, bepaalde avonden ga ik samen met een collega de deur uit.
Gister dan ook heerlijk langs t water gelopen door de stad heenik
maar t was goed, echt goed.
Nu langzaam weer opbouwen, die 5 km maak ik me niet druk om, ik ga gewoon intervallen. en zie wel hoe het gaat. Al moet ik kruipend de finish over heb ik me voorgenomen, ik ga
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Is het al vrijdag, overigens?! Heb bedacht dat ik morgen een rondje op/rondom de Tankenberg wil doen, en wat bospaadjes meepakken. Can't wait. Zó veel zin in!
Zie ik in de OP nu dat ik gewoon de ENIGE ben die de Golden Ten loopt op 14 mei?Het is hier ook hollen of stilstaan hè?
Yup. Done. Hoop dat er nog een derde team komt hoorquote:Op donderdag 23 april 2015 00:43 schreef pijll het volgende:
Voor de Ekiden Rotterdam hebben we nog maar 1 deelnemer nodig om het derde team vol te maken; wie dus zeker wil zijn van deelname moet opschieten!![]()
![]()
Eerste 10km op mijn Hokas achter de rug.
Nog wat vroeg om te juichen maar ik denk dat we het heel goed kunnen gaan vinden samen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Welke heb je?quote:Op donderdag 23 april 2015 09:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
Eerste 10km op mijn Hokas achter de rug.
Nog wat vroeg om te juichen maar ik denk dat we het heel goed kunnen gaan vinden samen.F means you're fucked![]()
Ik stond ingeschreven, maar het gaat niet lukken. Helaas.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:49 schreef Quoi het volgende:
Zie ik in de OP nu dat ik gewoon de ENIGE ben die de Golden Ten loopt op 14 mei?Het is hier ook hollen of stilstaan hè?
[..]
Yup. Done. Hoop dat er nog een derde team komt hoor
Over niet lukken gesproken: ik ga m'n startnummer voor de Nike Women's 10km op 16 mei proberen kwijt te raken. Die mag dus iig ook uit de OP
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Hoe gaat het met je verder?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:02 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik stond ingeschreven, maar het gaat niet lukken. Helaas.
Over niet lukken gesproken: ik ga m'n startnummer voor de Nike Women's 10km op 16 mei proberen kwijt te raken. Die mag dus iig ook uit de OP![]()
![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nog wat langer de tijd nodig dus?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:02 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik stond ingeschreven, maar het gaat niet lukken. Helaas.
Over niet lukken gesproken: ik ga m'n startnummer voor de Nike Women's 10km op 16 mei proberen kwijt te raken. Die mag dus iig ook uit de OP![]()
![]()
Weinig verandering, eigenlijk. Lopen gaat niet of nauwelijks, dus ik probeer maar wat meer te fietsen en wandelen. Ook erg veel tijd kwijt met reizen voor m'n werk, dus doordeweeks schiet het er sowieso nog wel eens bij in. Zal overigens ook wel met motivatie te maken hebben. Lopen is voor mij even niet zo leuk, dus maak ik er ook geen tijd voor.quote:
Jij bent wel weer lekker bezig geloof ik, he?
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
ik heb t waarschijnlijk door de drukte hier gemistquote:Op donderdag 23 april 2015 10:09 schreef Yuki het volgende:
[..]
Weinig verandering, eigenlijk. Lopen gaat niet of nauwelijks, dus ik probeer maar wat meer te fietsen en wandelen. Ook erg veel tijd kwijt met reizen voor m'n werk, dus doordeweeks schiet het er sowieso nog wel eens bij in. Zal overigens ook wel met motivatie te maken hebben. Lopen is voor mij even niet zo leuk, dus maak ik er ook geen tijd voor.
Jij bent wel weer lekker bezig geloof ik, he?maar wat is er aan de hand?
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Niet om het één of ander, maar uit deze post begrijp ik een beetje dat je die training veel te hard loopt, anders zou je al die ongemakken niet moeten hebben. Loop je trainingen een heel stuk langzamer. Dat scheelt heel veel belasting en je wordt er bovendien sneller van.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:20 schreef De_Kaas het volgende:
Gister een 17 km gelopen en ik heb nu wat moeite met lopen, vooral als ik ga zitten moet ik me tijdens het buigen aan alle kanten ondersteunen. Knietjes doen echt ff pijn.Paar dagen rust inlassen maar.
Meh, dat blijft ook maar duren.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:09 schreef Yuki het volgende:
[..]
Weinig verandering, eigenlijk. Lopen gaat niet of nauwelijks, dus ik probeer maar wat meer te fietsen en wandelen. Ook erg veel tijd kwijt met reizen voor m'n werk, dus doordeweeks schiet het er sowieso nog wel eens bij in. Zal overigens ook wel met motivatie te maken hebben. Lopen is voor mij even niet zo leuk, dus maak ik er ook geen tijd voor.
Jij bent wel weer lekker bezig geloof ik, he?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik mag in de OP voor de Mariekenloop 5km.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Quoi, kan je dit toevoegen aan de OP?
1
2[b]05 mei 2015- [url=http://www.aaa-atletiek.nl]Bevrijdingsloop (Alblasserdam)[/url][/b]
[*] MaleDuck - 4 km
1
2[b]20 mei 2015- [url=http://www.verkerkloop.nl]Verkerkloop (Zwijndrecht)[/url][/b]
[*] MaleDuck - 5 km
Omloop Ter Heijde (al in de OP)
MaleDuck - 5 km
1
2[b]20 juni 2015- [url=http://http://www.innercirclerun.nl/]Inner Circle Run (Hendrik Ido Ambacht)[/url][/b]
[*] MaleDuck - 5 km<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik ga hem ook lopen. Waarschijnlijk niet helemaal voluit, want 10 dagen later is de marathon. Of wel, omdat het goed is om nog eens helemaal 'leeg te lopen'.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:49 schreef Quoi het volgende:
Vind het altijd wel een leuke wedstrijd om te doen.![]()
Uit de lijst van vorig jaar is er toch vast nog wel 1 over te halen:quote:Op donderdag 23 april 2015 00:43 schreef pijll het volgende:
Voor de Ekiden Rotterdam hebben we nog maar 1 deelnemer nodig om het derde team vol te maken; wie dus zeker wil zijn van deelname moet opschieten!
Jero_nimo > verjaardag vriendin
Mr.B. > herstellende van een M
hatsaflats > verhuisperikelen
MaleDuck > al erbij
Cynic > ???
DeeBee > Studieperikelen
Guppyfriend > ???
Yuki > blessure/motivatiedip
Simone / Minoes > al erbij
Angel-A > al erbij
Nirak > ???
Murmeli > al erbij
De_kluizenaar > blessure dacht ik
TheWhiteCowboy > al erbij
Siik > al erbij
Mascleta > zwarte lijst
Gogo83 > geen zin dacht ik
xzaz > lang niet gezien, gewoon even contact zoeken
E.T. > ???
Mr. Quoi > ander team
Quoi > ander team
YUR > geen zin
Bonobo11 > al erbij
Swetsenegger > ???
streamnl > ???
te-brengla > al erbij
Corniel > ???
Pijll > Mr. Eindbaas dit jaar!
McTwente > al erbij
Zwabberhark > wil wel, kan wat minder
Guard > ???
GlenHighland > twijfelt nog volgens mij
LastPost > ???
CRX_master > ???
Daywalk3r > ???
..-._---_-.- > al erbij<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Forum Opties Forumhop: Hop naar: