abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151934061
Over alle poepverhalen lees ik heen hoor ;).

Heb net mijn eerste draagdoek gekocht O+. Overgenomen van Moppert :). En nu ben ik blij!
pi_151936120
Vanmorgen een bezoekje gebracht aan de kinderarts, dit om de gevolgen van mijn medicijngebruik (bloedverdunners en anti-depressivum) te spreken. En daarvan raakte ik een beetje van slag ;(

Nu was ik al de hoogte van het risico op een laag geboortegewicht en een eventuele vroegbevalling, maar vooralsnog zag alles er bij elke echo steeds goed uit dus heb dat wat naast me neergelegd.

Echter kreeg ik vandaag te horen dat er een (erg) kleine kans bestaat dat het er zuurstoftekort op kan treden na de geboorte omdat de werking van de longetjes niet goed inzet. Maar dan zou de baby gelijk zuurstof toegediend krijgen, maar toch geen fijne gedachte.

Ook bestaat er het risico op bloedingen die niet zullen stollen vanwege de bloedverdunners. Dit is wel echt een angst. Straks verlies ik enorm veel bloed :o :{ .

En tot slot kreeg ik te horen dat de vermoeidheid die komt kijken bij het geven van borstvoeding een verergering van depressieve klachten met zich kan brengen. Wat dus zou betekenen dat we voor flesvoeding zouden gaan. En met name dat vond ik echt heel vervelend nieuws. Want ik wil niets liever dan borstvoeding geven. Ik ga het ook zeker gewoon proberen. En dan kijken hoe het uitpakt. Misschien valt het wel mee?

Het zijn allemaal dingen om rekening mee te houden en voor hetzelfde geld gaat alles gewoon goed en verloopt zonder problemen, maar ik ben er niet veel geruster op geworden.

Ik wil niets liever dan een gezond kindje op de wereld zetten die het gelijk "goed" doet en daarna fijn een half jaar of langer borstvoeding geven. O+
pi_151936242
De vermoeidheid die komt kijken bij het geven van bv kan depressieve klachten verergeren? Sja... Wat te denken van het mooie van het op die manier opbouwen van de band met je kleintje? Dat lijkt me zeker ook een factor hoor! Als jij graag bv wilt geven kan dat ook een superfijne ervaring zijn die je 'beschermt' tegen depressieve gedachten. (Yup, ervaring hier..)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151936445
De vermoeidheid van iedere 3 uur wakker worden om een flesje te geven lijkt me ook niet bevorderlijk voor eventuele depressieve klachten. Bevallen an sich lijkt me niet bevorderlijk voor eventuele depressieve klachten. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_151936610
quote:
99s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:12 schreef Quickie_Brat het volgende:
Vanmorgen een bezoekje gebracht aan de kinderarts, dit om de gevolgen van mijn medicijngebruik (bloedverdunners en anti-depressivum) te spreken. En daarvan raakte ik een beetje van slag ;(

Nu was ik al de hoogte van het risico op een laag geboortegewicht en een eventuele vroegbevalling, maar vooralsnog zag alles er bij elke echo steeds goed uit dus heb dat wat naast me neergelegd.

Echter kreeg ik vandaag te horen dat er een (erg) kleine kans bestaat dat het er zuurstoftekort op kan treden na de geboorte omdat de werking van de longetjes niet goed inzet. Maar dan zou de baby gelijk zuurstof toegediend krijgen, maar toch geen fijne gedachte.

Ook bestaat er het risico op bloedingen die niet zullen stollen vanwege de bloedverdunners. Dit is wel echt een angst. Straks verlies ik enorm veel bloed :o :{ .

En tot slot kreeg ik te horen dat de vermoeidheid die komt kijken bij het geven van borstvoeding een verergering van depressieve klachten met zich kan brengen. Wat dus zou betekenen dat we voor flesvoeding zouden gaan. En met name dat vond ik echt heel vervelend nieuws. Want ik wil niets liever dan borstvoeding geven. Ik ga het ook zeker gewoon proberen. En dan kijken hoe het uitpakt. Misschien valt het wel mee?

Het zijn allemaal dingen om rekening mee te houden en voor hetzelfde geld gaat alles gewoon goed en verloopt zonder problemen, maar ik ben er niet veel geruster op geworden.

Ik wil niets liever dan een gezond kindje op de wereld zetten die het gelijk "goed" doet en daarna fijn een half jaar of langer borstvoeding geven. O+
Ja want voor flesvoeding hoef je niet 's nachts je nest uit :D En flesgevoede baby's hebben nooit krampjes of huiltjes die je uit je slaap houden.

Het is een feit dat vermoeidheid en slechte voedingsstatus een depressie in de hand kúnnen werken of een bestaande depressie kúnnen verergeren. Het is geen feit dat borstvoeding hiervoor verantwoordelijk is. Je baby is hiervoor verantwoordelijk, ongeacht het soort voeding (klinkt negatiever dan ik bedoel :+ ) Borstvoeding is vraag-aanbod, lang niet overal is het dikke ellende in het begin, maar de eerste week of twee weken is het wel aftasten en leren enz.
Doe iets met die wetenschap! Zorg dat je tussen de middag gaat slapen, zorg dat je gezond en voldoende eet, schakel laagdrempelig lactatiekundige hulp in en modder niet te lang door met klachten.

Natuurlijk kun jij gewoon borstvoeding geven, je lijf is daar gewoon toe in staat en je kind is daartoe in staat. Hou voor jezelf de kanttekeningen in t oog en dan ben je een heel eind. De meeste AD kun je ook gebruiken tijdens de borstvoeding overigens, daar kun je ook een LK voor bellen voor een medicatie-consult.
:)
pi_151936660
En hier op het forum is er het fijne bv-topic voor spuien, tips, tricks en harten onder riemen O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151937102
Ok, dank jullie wel O+

Ik had zelf ook al bedacht dat flesvoeding geven net zo uitputtend kan zijn natuurlijk. En het vooruitzicht van zo;n kleintje aan de borst is zo'n fijne gedachte O+ . Ik wil dat zooo graag!!!

Ik wil het op zijn minst proberen. Valt het me echt heel zwaar dan kan ik altijd nog omschakelen en kan mijn partner ook helpen met voeden.

En het bv-topic had ik al doorgelurkt ja O+
pi_151937237
Als je graag bv wilt geven, lijkt het me juist deprimerend om bij voorbaat al voor fles moet gaan. Ik zou dat bijvoorbeeld heel erg hebben gevonden, mocht het niet gelukt zijn. Bv is in het begin wel even doorzetten, maar van het idee te moeten flesvoeden werd ik alleen maar neerslachtig. En het is zo heerlijk intiem. O+
Ik zeg ga ervoor en bereid je goed voor.
pi_151937418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:40 schreef Risu het volgende:
Als je graag bv wilt geven, lijkt het me juist deprimerend om bij voorbaat al voor fles moet gaan. Ik zou dat bijvoorbeeld heel erg hebben gevonden, mocht het niet gelukt zijn. Bv is in het begin wel even doorzetten, maar van het idee te moeten flesvoeden werd ik alleen maar neerslachtig. En het is zo heerlijk intiem. O+
Ik zeg ga ervoor en bereid je goed voor.
Dank je :)

De kraamhulp is er ook al van op de hoogte, dus ik hoop dat ik tzt een kundig, ervaren iemand krijg.
pi_151937705
Omg die poepverhalen van jullie! :') Ga echt stuk hier :D
pi_151937861
Vanavond de eerste foto gemaakt van de buik. Hallo, overgangsfase :') Er mag van mij nu wel gauw een duidelijke zwangerschapsbuik zichtbaar worden, dit is geen potje. :+

Heb ook gelachen om een hele reeks reacties hier!
pi_151939857
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:52 schreef JantinaGr het volgende:
Vanavond de eerste foto gemaakt van de buik. Hallo, overgangsfase :') Er mag van mij nu wel gauw een duidelijke zwangerschapsbuik zichtbaar worden, dit is geen potje. :+

Heb ook gelachen om een hele reeks reacties hier!
Ik wil al die poep verhalen niet lezen hoor! }:| :r :')

Mijn buik heeft een soort van "poef" gedaan want je kan er niet meer omheen. Met 12 weken al. Belooft wat..
pi_151939992
Ah Jan en Sil, doe es een ploatje in t dikke-buuk-topic! Benieuwd! c_/
pi_151940436
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:38 schreef Sara82 het volgende:
Ah Jan en Sil, doe es een ploatje in t dikke-buuk-topic! Benieuwd! c_/
Vooruit..
pi_151946917
Bedankt lieve allemaal!

Het is zover! :o *O* *O* *O* *O* oO<
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151946926
Succes Vlindur!
pi_151946942
Vlindur! Zet m op ^O^ *O*
  donderdag 23 april 2015 @ 06:21:04 #68
386633 Adnap
I love Life !
pi_151946947
*inbreekt voor Vlindur*

You go girl !

*sluipt weer weg*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  donderdag 23 april 2015 @ 06:24:26 #69
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151946950
Toi toi toi Vlindur! Op een spoedige bevalling!
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_151946952
Go Vlindurrrr!!!! Spannend...! Succes!

^O^
pi_151946962
Gooooo Vlindur! :%
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_151946979
Vlindur je gaat straks gewoon kennis maken met je zoon O+ ineens mama van 3 knullen!!! Succes :%
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_151946993
Go Vlinder! Sterkte en vooral veel geluk met je 3e zoontje :) *G* *G* *G*
pi_151947017
Spannend Vlindur. Succes vandaag. Je derde zoontje ontmoeten. O+
  donderdag 23 april 2015 @ 06:56:35 #75
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151947036
even ontlurken om Vlindur veel succes te wensen! Heb je goed kunnen slapen?
Veel plezier alvast met genieten! *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 april 2015 @ 07:06:53 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151947066
succes vlindur!!! :% :%
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151947067
Vlindur succes en ga genieten! *O*
pi_151947075
Succes Vlindur! Straks jullie knulletje nummer 3 ontmoeten O+
pi_151947083
Ohh vlindur, succes en wooaaah O+ genieten daarna!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151947142
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 06:00 schreef Vlindur het volgende:
Bedankt lieve allemaal!

Het is zover! :o *O* *O* *O* *O* oO<
Zet m op!
Heel veel succes en straks zoon nummer 3 in je armen! O+
pi_151947158
Succes Vlindur!!
pi_151947209
heel veel succes vlindur O+ bijna je menneke ♡
pi_151947242
Go vlindur!! *O* b5 is onderweg!!!!
pi_151947248
Ik had een nat shirt bij linkerboob vannacht :o
Er is dus toch een uitgang :D O+ excitedddd!
pi_151947253
Go go go Vlindur! *O*
pi_151947254
Succes Vlindur!!
pi_151947296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 07:38 schreef pinquit het volgende:
Ik had een nat shirt bij linkerboob vannacht :o
Er is dus toch een uitgang :D O+ excitedddd!
yaaay! *O*
wilde je nou bv proberen ook?
pi_151947326
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 07:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

yaaay! *O*
wilde je nou bv proberen ook?
Ik was/ben nog heel erg in twijfel, omdat ik bij Max (voor de reductie) constant borstontstekingen had, borsten leken niet leeg te komen ofzo. Heb het toen 3mnd volgehouden. Ben wel bang dat als ik het nu probeer, met hulp uiteraard, dat de kans op BO ook groot is, deze keer juist vanwege de reductie. Ik ben daar zo godsgruwelijk ziek van geweest, dat ik een beetje bang ben :') en die eerste dagen/weken/maanden zijn al zo zwaar.
Ik neigde dus heel erg naar nee, maar nu er spontaan al wat uitkomt twijfel ik weer wat meer :)
pi_151947336
Ik wil sowieso overleg met lactatiekundige binnenkort :)
pi_151947339
Succes Vlindur!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  Spellchecker donderdag 23 april 2015 @ 07:56:06 #91
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_151947348
Vlindur: zet 'm op buiten! ^O^
  donderdag 23 april 2015 @ 08:00:13 #92
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_151947379
Succes Vlindur! Jullie gaan bijna je zoon ontmoeten O+ *G*
pi_151947396
Zet 'm op Vlinder!
pi_151947415
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 07:52 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik was/ben nog heel erg in twijfel, omdat ik bij Max (voor de reductie) constant borstontstekingen had, borsten leken niet leeg te komen ofzo. Heb het toen 3mnd volgehouden. Ben wel bang dat als ik het nu probeer, met hulp uiteraard, dat de kans op BO ook groot is, deze keer juist vanwege de reductie. Ik ben daar zo godsgruwelijk ziek van geweest, dat ik een beetje bang ben :') en die eerste dagen/weken/maanden zijn al zo zwaar.
Ik neigde dus heel erg naar nee, maar nu er spontaan al wat uitkomt twijfel ik weer wat meer :)
Ik heb het bij de oudste maar kort gedaan en niet al te beste ervaring en dus had bij de tweede zoiets van ik zie het wel. Ga het proberen maar gaat het niet dan is er ook geen man over boord. En ik hield het met gemak zeven maanden vol. Dus misschien niet bij voorbaat al afschieten. Het kan heel anders gaan nu natuurlijk.

Succes Vlindur!
ti amo piů di ieri ma meno di domani
pi_151947426
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 08:05 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb het bij de oudste maar kort gedaan en niet al te beste ervaring en dus had bij de tweede zoiets van ik zie het wel. Ga het proberen maar gaat het niet dan is er ook geen man over boord. En ik hield het met gemak zeven maanden vol. Dus misschien niet bij voorbaat al afschieten. Het kan heel anders gaan nu natuurlijk.

Succes Vlindur!
Das ook zo natuurlijk, maar heb nu wel borstreductie gehad, dus de kans dat het lukt is gewoon heel klein omdat ze de melkkanaaltjes naar tepel hebben doorgesneden :P duurt ff voordat dat teruggroeit (is nu 6 jaar geleden).
pi_151947435
Ik droomde vannacht dat ik beviel :D zou t daardoor komen, die lektiet? :D
  donderdag 23 april 2015 @ 08:22:29 #97
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151947540
Succes Vlinder *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_151947548
Hup Vlindur en B5!
pi_151947567
Succes Vlindur!! *G*
pi_151947631
Go Vlindur *O*
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: