Vanmorgen een bezoekje gebracht aan de kinderarts, dit om de gevolgen van mijn medicijngebruik (bloedverdunners en anti-depressivum) te spreken. En daarvan raakte ik een beetje van slag
Nu was ik al de hoogte van het risico op een laag geboortegewicht en een eventuele vroegbevalling, maar vooralsnog zag alles er bij elke echo steeds goed uit dus heb dat wat naast me neergelegd.
Echter kreeg ik vandaag te horen dat er een (erg) kleine kans bestaat dat het er zuurstoftekort op kan treden na de geboorte omdat de werking van de longetjes niet goed inzet. Maar dan zou de baby gelijk zuurstof toegediend krijgen, maar toch geen fijne gedachte.
Ook bestaat er het risico op bloedingen die niet zullen stollen vanwege de bloedverdunners. Dit is wel echt een angst. Straks verlies ik enorm veel bloed

.
En tot slot kreeg ik te horen dat de vermoeidheid die komt kijken bij het geven van borstvoeding een verergering van depressieve klachten met zich kan brengen. Wat dus zou betekenen dat we voor flesvoeding zouden gaan. En met name dat vond ik echt heel vervelend nieuws. Want ik wil niets liever dan borstvoeding geven. Ik ga het ook zeker gewoon proberen. En dan kijken hoe het uitpakt. Misschien valt het wel mee?
Het zijn allemaal dingen om rekening mee te houden en voor hetzelfde geld gaat alles gewoon goed en verloopt zonder problemen, maar ik ben er niet veel geruster op geworden.
Ik wil niets liever dan een gezond kindje op de wereld zetten die het gelijk "goed" doet en daarna fijn een half jaar of langer borstvoeding geven.