Morele en ethische dilemma's van het gebruik van Unmanned Combat Aerial Vehicles voor counter-insurgency en counter-terrorismquote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Gaaf, ik begin eraan in September. Waar ging ie over?
Korte scriptie zeker?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:08 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Morele en ethische dilemma's van het gebruik van Unmanned Combat Aerial Vehicles voor counter-insurgency en counter-terrorism
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Actueel, genoeg informatie voor handen of was het veel onderzoek?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:08 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Morele en ethische dilemma's van het gebruik van Unmanned Combat Aerial Vehicles voor counter-insurgency en counter-terrorism
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Korte scriptie zeker?Mee eens, of dit nu via een Hud, tv-cam of via een radio link 5000 km verderop wordt waargenomen, zicht op doel en psychologische uitwerking op gevechtspiloten/dronebestuurders is hetzelfde. Het feit dat het drones zijn maakt het alleen maar beter aangezien er geen risico is van verlies van piloot. Alsof drone piloten een groter gevaar voor burgers vormen dan reguliere jagers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
Bestaande informatie moet ook onderzocht worden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:13 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Actueel, genoeg informatie voor handen of was het veel onderzoek?
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Korte scriptie zeker?Tegen de de 8000wrdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar er zijn toch voldoende hekele puntjes bij het gebruik van die apparaten. Vooral in het geval van signature strikes.
Bakken met info beschikbaar. Daardoor wel heel veel literatuuronderzoek moeten doen. Uiteindelijk een bronnenlijst van ruim 35 bronnen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:13 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Actueel, genoeg informatie voor handen of was het veel onderzoek?Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
35 referenties of 35 bronnen?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:17 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Tegen de de 8000wrdMaar er zijn toch voldoende hekele puntjes bij het gebruik van die apparaten. Vooral in het geval van signature strikes.
[..]
Bakken met info beschikbaar. Daardoor wel heel veel literatuuronderzoek moeten doen. Uiteindelijk een bronnenlijst van ruim 35 bronnen.
Als anderen je kwantitatief onderzoek voor je hebben gedaan scheelt dat enorm. Als die betrouwbaar is gebruiken en bron vermelden, klaal.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:16 schreef Awsom het volgende:
[..]
Bestaande informatie moet ook onderzocht worden.
Vertrouw niet alles wat anderen zeggen. Check, check, dubbel check.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:18 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Als anderen je kwantitatief onderzoek voor je hebben gedaan scheelt dat enorm. Als die betrouwbaar is gebruiken en bron vermelden, klaal.
Nou ja, ik surf m'n hbo zo prima door dus het is wel best,.quote:
Dat is zeker waar. Zelfs betoogt dat staten drones moeten gebruiken ipv bemande jagers als zij daartoe instaat zijn. Staten zijn namelijk moreel verplicht de risicos voor hun militairen zo laag mogelijk te houden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Mee eens, of dit nu via een Hud, tv-cam of via een radio link 5000 km verderop wordt waargenomen, zicht op doel en psychologische uitwerking op gevechtspiloten/dronebestuurders is hetzelfde. Het feit dat het drones zijn maakt het alleen maar beter aangezien er geen risico is van verlies van piloot. Alsof drone piloten een groter gevaar voor burgers vormen dan reguliere jagers.
Gebruik geen voetnoten, enkel 2 om conceptkeuze te verhelderen. Maar idd moet 35 referenties zijn. Mogelijk wel 100 bronnen gebruikt.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:17 schreef Awsom het volgende:
[..]
35 referenties of 35 bronnen?
Hoeveel voetnoten heb je?Sommigen zien dat als graadmeter van succes.
Eens, vooral dat je benoemd dat een land moreel verplicht is aan haar militairen de risico's zo laag mogelijk te maken als dat het kan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:21 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Zelfs betoogt dat staten drones moeten gebruiken ipv bemande jagers als zij daartoe instaat zijn. Staten zijn namelijk moreel verplicht de risicos voor hun militairen zo laag mogelijk te houden.
Onder andere het intentioneel onderscheiden van non-combatants is een belangrijk discussiepuntje. UCAVs kunnen beter voor dat onderscheid zorgen door langere observatie- en interpretatietijd. Probleem is alleen dat je nog steeds niet weet of zon vent nu een jachtgeweer bij zich heeft om coyotes te verjagen of een enfield om kwaad te doen.
twitter:landmacht twitterde op woensdag 20-05-2015 om 12:00:03“@victorginori: Een collega van me zoekt soldaat Bas uit Wormerveer/Assen. Zie tekst hieronder. #dtv http://t.co/1BklxJgjB1” We zoeken mee. reageer retweet
Dat. Wie weet wat voor IS hinderlaag dat had kunnen zijn, niet eens gechecked op boobytraps of IED's. IK 5-137 is er niet voor niets lui. En betreft IK 2-22 willen zij vast en zeker wel weten of hij het vuurgevecht wel heeft gewonnen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:14 schreef AchJa het volgende:
Ja, dat snap ik dat de KL wil weten wie het is... Er moet natuurlijk een gele flap uitgedeeld worden wegens het negeren van een dienstbevel. (reizen in uniform)...
En zo hoort het, dit is goed.quote:
Het is alleen geen pax van de KL maar van de brandweer.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:14 schreef AchJa het volgende:
Ja, dat snap ik dat de KL wil weten wie het is... Er moet natuurlijk een gele flap uitgedeeld worden wegens het negeren van een dienstbevel. (reizen in uniform)...
Een gratificatie met een geldboete.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:14 schreef AchJa het volgende:
Yup, was later pas bekend. Iemand die het leuk vindt om in camo te lopen ofzo...quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:13 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Het is alleen geen pax van de KL maar van de brandweer.
Dat was ook ongeveer mijn gedachte idd...quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:13 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een gratificatie met een geldboete.
Geld moet wel binnenboord blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |