quote:Op zondag 19 april 2015 19:26 schreef 11en30 het volgende:
[..]We bedoelen hetzelfde!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het staat inderdaad niet op de 2e foto, maar de (zelfde soort) plant ernaast wel.quote:Op zondag 19 april 2015 19:38 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het zijn verschillende foto's met verschillende perspectieven van dezelfde lokatie. Matteo stelt dat het ding in de rode cirkel geen rechthoekig object is maar een plant en dat je dat goed kunt zien op de 2e foto. Mijn stelling is dat het object en zijn positie op de 2e foto buiten het beeld (in het bruine vlak) vallen. Ik neem aan dat het daar ook gewoon aanwezig is maar er dus geen 2e foto van gemaakt is.
Ik acht op basis van de bekende gegevens een misdrijf onwaarschijnlijk, maar die conclusie kan nooit 100 % zijn op basis van diezelfde gegevens.quote:Op zondag 19 april 2015 21:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en wederom zijn we het eens!
Ik vraag me af of degene die niet in een misdrijf geloven ook alle artikelen lezen en de reactie's hierop.
Dat was mijn hele punt: dat het ding (wat het ook is) buiten de 2e foto valt.quote:Op zondag 19 april 2015 22:36 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Het staat inderdaad niet op de 2e foto, maar de (zelfde soort) plant ernaast wel.
In die plant is hier en op WS al van alles gezien (en dan zwijg ik nog over de rest van de dierentuin op de foto).
De flits weerspiegelt op oppervlakten die nat zijn en/of die het licht direct terugkaatsen. Dat zie je ook op de andere nachtfoto's, maar ook op 542 op andere plaatsen. Door het weinige licht en daardoor de slechte resolutie (en de foto's zijn gereduceerd t.o.v het origineel met een factor 50 of zo) treden allerlei vertekeningen op, omdat de .jpeg techniek dat zo doet.quote:Op zondag 19 april 2015 22:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat was mijn hele punt: dat het ding (wat het ook is) buiten de 2e foto valt.
En ik bedoel dus niet de (zelfde soort) plant als die ernaast. Ik denk dat dat blad zich veel hoger bevindt, dichter bij de camera en op deze helling. Het rechthoekige object wordt half afgedekt door 'jouw' blad maar bevindt zich, zoals ik het zie, verder weg en veel lager, in de rivierbedding of op de andere oever.
Ja kan ook. Ze hadden ons wel even de originele foto's mogen leveren.quote:Op zondag 19 april 2015 22:55 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Het 'object' is gewoon een lichtspiegeling m.i.
Het bel-schema van Geruisloos laat dit duidelijk zien. Dit had toch al uitgezocht moeten worden.quote:Op zondag 19 april 2015 22:45 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik acht op basis van de bekende gegevens een misdrijf onwaarschijnlijk, maar die conclusie kan nooit 100 % zijn op basis van diezelfde gegevens.
Daarom volg ik ook de voortgang op de 'vreemde zaken'. De beltijden behoren daartoe en deze zijn nooit echt verklaard. Mogelijk zit er een aanknopingspunt in de Tree trek tijden, of andere toeristische / bedrijfs- tijden. Het is al vaker gesuggereerd dat het belschema met werktijden te maken kan hebben, maar het is nooit positief aannemelijk gemaakt.
Hallo allemaal!quote:Op zondag 19 april 2015 21:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vraag me af of degene die niet in een misdrijf geloven ook alle artikelen lezen en de reactie's hierop.
Als ik zo'n tour probeer te reconstrueren dan ziet die er ongeveer zo uit:quote:Op zondag 19 april 2015 19:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/zipline/
hopla, elke dag vertrek vanaf centrum boquete naar locatie om 08:00 uur en 13:00 uur.
Zip Line Canopy Tour Kosten en Schema in Boquete
10 minuten om te registreren en uitrusting aan te trekken
10 minuten voor introductieuitleg en veiligheids toespraak
30 minuten per 4x4 naar de Zip Line locatie
10 minuten wandelen om het hoogste platform te bereiken
1 uur en 20 minuten voor het zip lining
5 minuten om terug te wandelen naar het vervoer
30 minuten per 4x4 om terug te keren naar het centrum van Boquete
5 minuten voor de Tour evaluatie
De klanten komen dus naar de startlocaties om 09:00 (10:30 klaar) en om 14:00 (15:30 klaar) naar boven.
http://s8.photobucket.com(...)zpsf2wrc9fz.jpg.html
eens!quote:Op zondag 19 april 2015 22:26 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Als er met Teeven gesproken is, dan zijn de ouders gewoon uitgerangeerd om de zaak politiek onschadelijk te maken. Die man buit ieder onderhandelingsvoordeel genadeloos uit, brrrr.
Daar zijn Gynaika en ik off topic mee bezig!quote:Op zondag 19 april 2015 22:45 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik acht op basis van de bekende gegevens een misdrijf onwaarschijnlijk, maar die conclusie kan nooit 100 % zijn op basis van diezelfde gegevens.
Daarom volg ik ook de voortgang op de 'vreemde zaken'. De beltijden behoren daartoe en deze zijn nooit echt verklaard. Mogelijk zit er een aanknopingspunt in de Tree trek tijden, of andere toeristische / bedrijfs- tijden. Het is al vaker gesuggereerd dat het belschema met werktijden te maken kan hebben, maar het is nooit positief aannemelijk gemaakt.
je hoeft het niet te reconstrueren, het schema komt rechtstreeks uit de linkquote:Op zondag 19 april 2015 23:41 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Als ik zo'n tour probeer te reconstrueren dan ziet die er ongeveer zo uit:
Start 8.00 uur met vaste groep in centrum Boquete, na aanmelding. Deze wordt afgewerkt. In de ochtend.
30 min (?) verwerking groep en 2 x 10 min inschrijven en uitleg. Deze tijd komt er voor de werknemer bij om de hele groep af te handelen. (Als er alleen kleine groepjes kunnen, vervallen deze 30 minuten)
Rit vanuit centrum Boquete naar kantoor TT 30 min.
10 minuten wandelen om het hoogste platform te bereiken
1 uur en 20 minuten voor het zip lining
5 minuten om terug te wandelen naar het vervoer
30 minuten per 4x4 om terug te keren naar het centrum van Boquete
5 minuten voor de Tour evaluatie.
Totaal verwerking 1 groep 210 minuten = 3.30 uur tussen 8:00 en 12.00
Om 13.00 uur de volgende groep van 3.30 uur, die dan afloopt om ca. 16.30 uur.
Als er alleen kleine groepjes kunnen, is de doorlooptijd 30 min korter.
De beltijden in de ochtend passen m.i. niet, die in de middag alleen met veel wringen en later beginnen met de groep. De tijden op 1 april zouden kunnen, maar dan zouden de personen uit deze hypothese zeer snel gereisd moeten zijn, een feitelijk onmogelijke opgave - of die dag niet gewerkt hebben en 'iets anders' gedaan hebben. Het was een stralende dag, ideaal voor de TT.
Dat heb ik gezien, maar de doorlooptijd van die trek is wel wat langer dan je eerst aangaf! Dat maakt het passen met de beltijden ook een stuk lastiger, zo niet onwerkbaar.quote:Op zondag 19 april 2015 23:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
je hoeft het niet te reconstrueren, het schema komt rechtstreeks uit de link
Gynaika heeft een post gevonden dat er die week niet veel werd gewerkt in verband met feestdagen.quote:Op maandag 20 april 2015 00:00 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat heb ik gezien, maar de doorlooptijd van die trek is wel wat langer dan je eerst aangaf! Dat maakt het passen met de beltijden ook een stuk lastiger, zo niet onwerkbaar.
Uiteraard afhankelijk van de werkzaamheden die werden verricht. Als de groep het hele traject wordt begeleid, lijkt het me niet werkbaar om de telefoonoproepen te faken.
slaap lekker!quote:Op maandag 20 april 2015 00:24 schreef doorgaan het volgende:
Wel: bijgelezen...veel onrust in Boquete en ook hier onderling op het forum! Heftige bedoening al met al.
Morgen nieuwe dag en hopelijk alles met open vizier en objectieve ipv persoonlijke benaderingen, anders schieten we het doel voorbij. Is niet de bedoeling lijkt me.
Goede updates van Grijzemassa, ik was ze al weer bijna vergeten die verhalen.
Vorig jaar gelezen over die bananenkwestie.
Welterusten iedereen.
Ga jij ervan uit dat H bij de meet in het centrum van Boquete is of dat hij bij de TT staat?quote:Op maandag 20 april 2015 00:00 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat heb ik gezien, maar de doorlooptijd van die trek is wel wat langer dan je eerst aangaf! Dat maakt het passen met de beltijden ook een stuk lastiger, zo niet onwerkbaar.
Uiteraard afhankelijk van de werkzaamheden die werden verricht. Als de groep het hele traject wordt begeleid, lijkt het me niet werkbaar om de telefoonoproepen te faken.
Het veranderen van de cameratijden en data is niet traceerbaar. Je kunt hoogstens nagaan, of de Autofocus instelvelden en gebrek aan zoom etc. overeenkomt met wat je op de foto ziet, in samenhang met de stand van de zon en meer.quote:Op zondag 19 april 2015 18:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Het veranderen van de cameratijden kan ik ook, volgens jou is dit traceerbaar. Ik vraag me af of ze dit gedaan hebben. Gaat IMO alleen op verzoek.
Zover ben ik nog niet, en ja die 17 de juni.... ach, het stinkt en het begint steeds harder te stinken daar.quote:Op maandag 20 april 2015 00:40 schreef Perico het volgende:
[..]
Het veranderen van de cameratijden en data is niet traceerbaar. Je kunt hoogstens nagaan, of de Autofocus instelvelden en gebrek aan zoom etc. overeenkomt met wat je op de foto ziet, in samenhang met de stand van de zon en meer.
Als je gelooft in manipulatie, moet je dan wel nog kiezen, of je denkt dat het één van c.q. de misdrijfpleger(s) is geweest, die dan ook nog de rugzak heeft geplant, of iemand van Pitti's bureau, die het rond 17 juni 2014 op kantoor heeft gedaan.
Het gehele traject zal door verschillende personen begeleid worden. Dus deeltijdbanen.quote:Op maandag 20 april 2015 00:00 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
ik weet de bron ookquote:Op zondag 19 april 2015 22:16 schreef agter het volgende:
Je bron voor deze info is zeker niet openbaar?
Het weekend is weer voorbij.quote:
Het gehele TT gebeuren zal door verschillende personen begeleid worden. Dus deeltijdbanen.quote:Op maandag 20 april 2015 10:35 schreef MeloD het volgende:
En de deelnemers van de TT zullen waarschijnlijk opgehaald worden door 1 à 2 mensen met een busje of een auto met ruime laadbak waar zitplekken gemaakt zijn (beiden zag ik daar veel en ben ik zelf ook mee vervoerd)
Bij mijn TT (niet in Boquete!) werden we door 2 man begeleid, dat is ook het minimale aantal ivm veiligheid: een die mensen aan het einde van een zipline opvangt en eentje die ze correct bevestigt aan de zipline.
Er zijn verschillende variaties mogelijk daar, ik ga ff kijken bij waarbenjij.nu of ik wat reisverslagen over de TT kan vinden over hun werkwijze.quote:Op maandag 20 april 2015 16:06 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het gehele TT gebeuren zal door verschillende personen begeleid worden. Dus deeltijdbanen.
Dus één persoon die je op de juiste manier aan de zipline bevestigt en één die aan het einde van het traject je veilig opvangt en afkoppelt.
Die werknemers zijn dan b.v. ‘s morgens twee uur daarmee bezig en na de lunch van een uur ‘s middags ook weer twee uur.
Voor verdere begeleiding en vervoer zullen dan weer anderen ingezet worden.
Het bel-schema laat duidelijk zien dat dit met werktijden heeft te maken en dan denk ik in het bijzonder dus aan werktijden bij Tree Trek eventueel.
Mochten er dus personen bij de Tree Trek Boquete gewerkt hebben die van 11:00-13:00 en van 14:00-16:00 uur hun diensten verleenden dan konden zij dit bel-schema aanhouden.
Vóór 11:00 uur, tijdens de lunch van een uur en vanaf 16:00 uur.
Goed te zien op bel-schema van Geruisloos.
ja dat vraag ik me ook al de hele tijd af. 70 per dag x 7 =490 toeristen per week. Dat zijn er per jaar meer dan 25000 ! En dan zo weinig foto's te vinden.quote:Op maandag 20 april 2015 15:36 schreef jackie12 het volgende:
Paar vraagjes
1- Toen ik in het begin hier op FOK kwam las ik dat er dagelijks zo'n 70 mensen de Pianista doen.
Klopt dit wel? Is hier een bron van?
In de verslagen die ik heb gelezen komen mensen maar heel sporadisch andere toeristen tegen.
2- Er zijn verschillende verslagen van mensen die op de taalschool van Ingrid zitten en dan de Pianista doen met gids Feliciano. Dat ik het vreemd vind dat K en L dat dan niet deden weten jullie zo onderhand wel maar dat is niet de vraag.
De vraag is, hoe laat vertrek je als je met gids de Pianista gaat doen, is dat bekend?
Lijkt mij een heel leuke ervaring de Tree Trek en er wordt heel enthousiast over gesproken in de link.quote:Op maandag 20 april 2015 16:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er zijn verschillende variaties mogelijk daar, ik ga ff kijken bij waarbenjij.nu of ik wat reisverslagen over de TT kan vinden over hun werkwijze.
edit:
Ze zijn in ieder geval met "vele":
En gelukkig werden we op het volgende platform opgevangen door één van de vele instructeurs die met ons meegingen. Een hele gave ervaring! Na afloop hebben we met zijn allen nagenoten van de tour met een drankje en de gemaakte foto's op een groot scherm. We hebben zelfs een Certificado de Cumplimiento gekregen!
http://janique.reismee.nl(...)ingeren-en-la-feria/
ook handig, ze maken foto's voor je, die kun je dan achteraf op een cd'tje kopen!quote:Op maandag 20 april 2015 17:42 schreef gynaika het volgende:
[..]
Lijkt mij een heel leuke ervaring de Tree Trak en er wordt heel enthousiast over gesproken in de link.
Alleen hoe de organisatie precies in elkaar zit dat zal heel moeilijk te achterhalen zijn.
Maar kortom, het bel-schema doet mij toch in die richting denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker verdienen: tel zo'n 18 personen en 6 gidsen, das 18 x 65 = 1170 dollars.
Ik weet niet of er nog meer mensen op andere platforms staan.
[ Bericht 9% gewijzigd door ootjekatootje op 20-04-2015 21:43:59 ]
quote:Op maandag 20 april 2015 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Indrukwekkende foto op de werkplek!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker verdienen: tel zo'n 18 personen en 6 gidsen, das 18 x 65 = 1170 dollars.
Ik weet niet of er nog meer mensen op andere platforms staan.Zal best lekker verdienen!
En de duimpjes netjes omhoog!
[ Bericht 1% gewijzigd door gynaika op 20-04-2015 22:20:15 ]
Ik heb me ff gestort op de tree trek, is ook heel leuk! Staan veel filmpjes van op youtube, daarnaast de koffiefarms en de vulkaan en er is een tuin uitgeroepen tot derde mooiste tuin van de wereld, markt enz, als je er een week bent kun je de week goed vullen met andere dingen. Het lijkt me ook een eindje lopen en dan zijn de watervallen van Bajo Nogwat Mooier!quote:Op maandag 20 april 2015 17:40 schreef ToniB het volgende:
[..]
ja dat vraag ik me ook al de hele tijd af. 70 per dag x 7 =490 toeristen per week. Dat zijn er per jaar meer dan 25000 ! En dan zo weinig foto's te vinden.
Je tweede vraag daar zou ik ook graag antwoord op hebben. Lijkt mij heel relevant.
Al met al zijn de Panamesen commercieel goed bezig om flink te gaan verdienen aan het toerisme.quote:Op maandag 20 april 2015 17:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ook handig, ze maken foto's voor je, die kun je dan achteraf op een cd'tje kopen!
En je moet 5 dollar betalen voor een kluisje voor je spullen, zodat je geen camera meeneemt. Je krijgt dan 4 dollar terug
Je gaat met een vrachtwagen naar boven, zoals MeloD al postte.
Je hebt personeel en bemanning.
Er zijn 5 bemanningsleden op de tocht
Het kost 65 dollar, de cd 10 dollar en ze hebben op het dak een restaurantje.
Veel positieve reactie's over de leuke tocht en het personeel trouwens!
Voor maart 2014 waren er 6-7 bemanningsleden op de track.
In maart 2015 5 bemanningsleden, maart 2014 was natuurlijk nog met Osman![]()
Zelfs als je helemaal alleen bent, gaat het door, je bent dan met 2 bemanningsleden
Veiligheid staat hoog in het vaandel.
O en ze werken vaak, ook op oudjaarsdag en op zaterdag en zondag.
Ik heb teruggelezen tot oktober 2013, en de bron was:
http://www.tripadvisor.nl(...)rovince.html#REVIEWS
Het zijn 12 platformen en 13 kabels. Ze moeten ook onderhoud plegen, anders zitten ze zo in de struikenquote:Op dinsdag 21 april 2015 00:24 schreef jackie12 het volgende:
Als ik naar de video's kijk van de Tree Trek dan lopen die van oost naar west.
Dus vanaf de Tree Trek richting de Pianista.
De Tree Trek heeft meen ik 20 platformen.
Ik vraag me af of je vanaf de "mirador" ook via een binnendoorweggetje lopend naar een van die platformen kunt komen.
Ja, misschien wel. F was best pissig om die amerikanen in 2008. Dat ze erna hun mond hielden over de hele mooie stukken? Ik kan ze trouwens niet vinden, wel H en T, de laatste is ook amerikaans maar die zitten er al 15 jaar.quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Al met al zijn de Panamesen commercieel goed bezig om flink te gaan verdienen aan het toerisme.
Ook een van de redenen dat ik twijfel aan die kloof waar je niet uit kunt komen met aan weerszijden watervallen.
Zoiets moois en unieks zou commercieel al lang uitgebuit zijn dunkt mij.
Tenzij tenzij tenzij dat dit nog niet is gebeurd maar de locals die watervallen wel weten te vinden.
Dan zouden Kris en Lisanne idd op 1 april watervallen gaan zien zoals ze in Nederland al wilden gaan doen maar achteraf niet geboekt hadden.
Op zoek dus naar de 2 Amerikanen die zichzelf te "huur" aanboden als gids na Feliciano als gids voor de kennis te hebben ge/misbruikt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, misschien wel. F was best pissig om die amerikanen in 2008. Dat ze erna hun mond hielden over de hele mooie stukken? Ik kan ze trouwens niet vinden, wel H en T, de laatste is ook amerikaans maar die zitten er al 15 jaar.
Voor zover ik weet is en geen binnendoorpad van onze mirador naar de tree trek. Je moet er naartoe vanuit Boquete. Van de mirador via zuid moet je dwars over diverse rivierdalen. Dat maakt de tree trek zo mooi, maar een route bijna onbegaanbaar.quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:24 schreef jackie12 het volgende:
Als ik naar de video's kijk van de Tree Trek dan lopen die van oost naar west.
Dus vanaf de Tree Trek richting de Pianista.
De Tree Trek heeft meen ik 20 platformen.
Ik vraag me af of je vanaf de "mirador" ook via een binnendoorweggetje lopend naar een van die platformen kunt komen.
Je hebt een pad en een pad. Ik denk dat iedereen zo'n pad wel kent die niemand kent maar als je die neemt je een heel stuk overslaat en sneller gaatquote:Op dinsdag 21 april 2015 00:37 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is en geen binnendoorpad van onze mirador naar de tree trek. Je moet er naartoe vanuit Boquete. Van de mirador via zuid moet je dwars over diverse rivierdalen. Dat maakt de tree trek zo mooi, maar een route bijna onbegaanbaar.
Wel moet er een pad zijn dat oostelijk van de tree trek naar het noorden gaat en daar de CD oversteekt op een laagste punt. Het loopt vervolgens door, waarschijnlijk naar hut 13 via een lang recht dal. Dat levert dan een lange rondwandeling op van twee dagen over waarschijnlijk tamelijk ruige paden. Wel mooi!
Op de Sinaproc kaart loopt er een rode lijn over de CD. Zou dat toch een pad zijn? Ik heb met mezelf afgesproken nooit contact op te nemen met iemand, betrokkenen in IRL, ik ben bijna zover om H&T te contacten als gids op afstand. Die kennen alle padenquote:Op dinsdag 21 april 2015 00:37 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is en geen binnendoorpad van onze mirador naar de tree trek. Je moet er naartoe vanuit Boquete. Van de mirador via zuid moet je dwars over diverse rivierdalen. Dat maakt de tree trek zo mooi, maar een route bijna onbegaanbaar.
Wel moet er een pad zijn dat oostelijk van de tree trek naar het noorden gaat en daar de CD oversteekt op een laagste punt. Het loopt vervolgens door, waarschijnlijk naar hut 13 via een lang recht dal. Dat levert dan een lange rondwandeling op van twee dagen over waarschijnlijk tamelijk ruige paden. Wel mooi!
goeie post, de twee gidsen aan het woord!quote:Op dinsdag 21 april 2015 01:19 schreef vronie het volgende:
Wat mij bij is gebleven is hoe P M dit hier verwoord.
http://www.volkskrant.nl/(...)an-vermeld~a3680236/
Ik heb me daar ook zo kwaad overgemaakt had dit er wel gestaan dan hadden kris en Lisanne zich wel bedacht om de pianista trail te volgen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
goeie post, de twee gidsen aan het woord!
edit:
Plinio doet de trail maar 4 keer per jaar, ik denk dus niet dat er daar 490 toeristen per week lopen
Ook opmerkelijk dat Lonely Planet wel waarschuwde voor berovingen maar de taalschool dit eruit liet. Weer een schop onder de kont van IL!
Twee onjuistheden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
goeie post, de twee gidsen aan het woord!
edit:
Plinio doet de trail maar 4 keer per jaar, ik denk dus niet dat er daar 490 toeristen per week lopen
Ook opmerkelijk dat Lonely Planet wel waarschuwde voor berovingen maar de taalschool dit eruit liet. Weer een schop onder de kont van IL!
Hij bedoelt de hele overtseek naar de caribische kust toe. Dát doet hij 4x per jaar.quote:Op dinsdag 21 april 2015 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Als je dat toch doet, zou je ze dan ook willen vragen:quote:Op dinsdag 21 april 2015 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:
ik ben bijna zover om H&T te contacten als gids op afstand. Die kennen alle paden
en of het een druk bewandeld pad isquote:Op dinsdag 21 april 2015 08:27 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Als je dat toch doet, zou je ze dan ook willen vragen:
- waar Quebrada Alejandro ligt (beschrijving: op 2 uur lopen van de Pianista, achter de mirador vd pianista. "quebrada Alejandro ubicada en la cordillera entre Boquete y Bocas del Toro" + "quebrada Alejandra(o), a dos horas del sendero de El Pianista".) Een link: http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23800113
- of ze de helling van Frank kennen
- over de rivierbedding met aan weerskanten de watervallen
![]()
Die twee Amerikanen, ook een optie.quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:35 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Op zoek dus naar de 2 Amerikanen die zichzelf te "huur" aanboden als gids na Feliciano als gids voor de kennis te hebben ge/misbruikt.
Goeie vraag voor de expeditie om hem te vragen welke personen dat dan zijn.
Ok dus elke week bewandelden 490 mensen de pleasant day hike, even rekening houdend met slecht weer en hoog en laag seizoen: 490 x 52 = 25480 mensen per jaar. Ik denk eerder wat minder dus hou het op 2000 per jaar. Dat zijn er ongeveer 5 per dag. En die lopen heen en terug.quote:Op dinsdag 21 april 2015 01:50 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Twee onjuistheden.
Eén: 490 toeristen per week heeft betrekking op de pleasant day hike, de wandeling tot de mirador en terug. De tocht die Plinio vier keer per jaar onderneemt is de hele camino de Culebra, dus tot aan de Caribische kust. Twee heel verschillende dingen.
Twee: Lonely Planet waarschuwde niet voor berovingen voordat de meiden verdwenen.
Tja lastig te vinden, je krijgt snel alle bedrijven waar P, H en F werken. En van de taalscholen..quote:
Inderdaad, ik heb het al zo vaak gezegd, de meiden staan op specifieke plekken voor een foto. Daarbij, Lisanne met haar duimen omhoog.quote:Op dinsdag 21 april 2015 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:
wat ik ook nog bedacht, over een valscenario:
je hoort dat water toch? Dan kijk je toch uit, op een pad naast een afgrond?
Je eerste hike, zintuigen staan wijd openen. Je neemt alles in je op. Vermoeiend.
Dan draai je toch op een gegeven moment om? Tenzij je een gids hebt, maar wat kwam er dan nog?
Er kwam toch niets moois meer, ja een paddock, die hebben ze ook hele mooie voor de CD. Er kwam toch geen mooi punt meer, speciale waterval?
ook nog zoiets, die duimen omhoog. Van introverte Lisanne op een uitkijkplek, ons bekend als de Mirador. Dat heet alleen op Fok zo. Hoe wist ze dat dat een mooie uitkijkpost was? De meeste hebben daar dikke wolken en zien niets.
En dan op zo'n specifieke plek gaan staan met de duimen omhoog, als bij alle foto's die ik zie waar gidsen bij staan
Mooie posts, Stacey!quote:Op dinsdag 21 april 2015 09:48 schreef StaceySinger het volgende:
http://zosiaumajow.blogspot.nl/2014_06_01_archive.html
Dit staat haaks op eerstehands informatie die Lee Z. van eileen zou hebben vernomen op 3-4 april en wat IL heeft gepost op 4 april. Er is op 4 april lopend gezocht, dus niet "pas" op 5 april:quote:
Corcovado National Park 130 km van Boquetequote:
Nee joh, die uitzichtplek is een van de eerste dingen die je hoort als je in Boquete om bezienswaardigheden vraagt: "die plek waar je bij goed weer de 2 oceanen tegelijkertijd kunt zien, cool!". Dus dat verbaast me nietsquote:Op dinsdag 21 april 2015 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:
ook nog zoiets, die duimen omhoog. Van introverte Lisanne op een uitkijkplek, ons bekend als de Mirador. Dat heet alleen op Fok zo. Hoe wist ze dat dat een mooie uitkijkpost was? De meeste hebben daar dikke wolken en zien niets.
En dan op zo'n specifieke plek gaan staan met de duimen omhoog, als bij alle foto's die ik zie waar gidsen bij staan
http://www.outsideonline.(...)appearance-cody-dialquote:Op dinsdag 21 april 2015 10:34 schreef StaceySinger het volgende:
missing Corcovado National Park
https://www.google.nl/?gf(...)covado+National+Park
Ja, voor je scenario een hele belangrijke!quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]![]()
Weet je hoe lang ik naar dit stukje heb gezocht?!
Kon m nergens meer terugvinden!!
Juist, daar gaat het om.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb het niet over de uitzichtplek, waar bijna iedereen mist heeft. Ik heb het over de specifieke plek waar Lisanne gaat staan, binnen 6 seconde na de andere foto.
Nee, nu zeg je juist iets wat ik aanhaalde waarmee ik wilde aantonen dat Kris en Lisanne Feliciano WEL zelf hebben gesproken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:39 schreef MeloD het volgende:
[..]
Nee joh, die uitzichtplek is een van de eerste dingen die je hoort als je in Boquete om bezienswaardigheden vraagt: "die plek waar je bij goed weer de 2 oceanen tegelijkertijd kunt zien, cool!". Dus dat verbaast me niets
kijk om goed onderzoek te kunnen doen moet je kijken wat er in een straal van 150 km gebeurd is op het gebied van verdwijningenquote:Op dinsdag 21 april 2015 10:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
http://www.outsideonline.(...)appearance-cody-dial
Goed gevonden Stacey!, hij verdween in juli 2014!
Volgens deze post was het een zeer getrainde hiker, met een flinke staat van dienst.
vader vermoed hetzelfde als HK, ook van Cody is niets teruggevonden.
http://www.adn.com/articl(...)rica-fears-foul-play
edit:
en de volgende vermiste in CR, waarvan niets is teruggevonden. Ouders vermoeden ook een misdrijf door gangs. Geen tot zeer slecht onderzoek door de instanties:
Michael Dixon, 2009 Tamrindo
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/fast_track/9485099.stm
Het lijkt er op alsof er van hogerhand niet gezocht mocht wordenquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]![]()
Weet je hoe lang ik naar dit stukje heb gezocht?!
Kon m nergens meer terugvinden!!
On this trip learned nothing new, although we did drive down to Paso Canoas and talk briefly to the Panamanian DIJ (like Costa Rica’s OIJ) there. We went to the Panama border because Cody wanted to go to Panama but had no return ticket and very little money — although we are not sure how much money, as the credit union has not yet provided us any information. So we went to the Panama border to see if perhaps he had tried to sneak in and was caught and thrown in jail.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:38 schreef StaceySinger het volgende:
Lost in the Jungle: The Search for Cody Dial
http://news.co.cr/please-(...)an-costa-rica/36959/
Simpele aanwijzingen kunnen duidelijkheid geven.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee, nu zeg je juist iets wat ik aanhaalde waarmee ik wilde aantonen dat Kris en Lisanne Feliciano WEL zelf hebben gesproken.
In de normale brochures staat nergens dat je op de "mirador" beide oceanen kunt zien.
Sterker nog, "mijn contact" (een local) in Boquete lachte me uit toen ik hem dat vertelde want volgens hem kon je beide oceanen alleen zien op vulkaan Baru en niet op de top van de Pianista.
Dus hoe wisten Kris en Lisanne dit?
Door Eileen die net in Boquete was? Lijkt me sterk.
Wat ik wel zeker weet is dat de ouders van Kris ook wisten dat je op de top van de Pianista beide oceanen kunt zien want dat staat namelijk letterlijk in beeld bij AFK na 9.26 min
https://vimeo.com/104789019
Dus dan vind ik het t meest logisch dat zowel de ouders als Kris en Lisanne dit gehoord hebben van Feliciano.
Terug naar Lisanne met haar duimen in de lucht.
Lisanne staat eerst rechts (met de Atlantische Oceaan achter zich) en daarna links (met de Grote Oceaan achter zich)
Knap staaltje dat je precies weet waar te poseren als je niet is verteld dat je beide oceanen bij helder weer kunt zien.
Voor mij een aanwijzing dat Kris en Lisanne niet alleen waren op de top
Juist, Gynaika, jij en ik bedoelen hetzelfde punt. Ook de ouders staan niet op de plek waar lisanne poseert. Dit is makkelijker uit te leggen face tot face, wat we bedoelen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee, nu zeg je juist iets wat ik aanhaalde waarmee ik wilde aantonen dat Kris en Lisanne Feliciano WEL zelf hebben gesproken.
In de normale brochures staat nergens dat je op de "mirador" beide oceanen kunt zien.
Sterker nog, "mijn contact" (een local) in Boquete lachte me uit toen ik hem dat vertelde want volgens hem kon je beide oceanen alleen zien op vulkaan Baru en niet op de top van de Pianista.
Wat ik wel zeker weet is dat de ouders van Kris ook wisten dat je op de top van de Pianista beide oceanen kunt zien want dat staat namelijk letterlijk in beeld bij AFK na 9.26 min
Dus dan vind ik het t meest logisch dat zowel de ouders als Kris en Lisanne dit gehoord hebben van Feliciano.
Lisanne staat eerst rechts (met de Atlantische Oceaan achter zich) en daarna links (met de Grote Oceaan achter zich)
Knap staaltje dat je precies weet waar te poseren als je niet is verteld dat je beide oceanen bij helder weer kunt zien.
En datzelfde zeggen alle ouders van de vermisten kinderen (volwassen maar dan nog).quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Het lijkt er op alsof er van hogerhand niet gezocht mocht worden
Vreemd, want de eerste dagen zijn vaak Cruciaal
goed punt jackie12. De ene oceaan kun je goed zien maar de ander vanaf dit punt niet. Toch staat zij met duimen omhoog precies goed .Dat zou betekenen dat zequote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Volgens mij staat Lisanne niet voor de Caribische Zee (Noord), maar met een uitzicht naar het (Zuid)Oosten op de achtergrond (richting Boquete). Kris staat met die rode struik en de Zuidwestelijke kant op de achtergrond (richting de Barú).quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:26 schreef ToniB het volgende:
[..]
goed punt jackie12. De ene oceaan kun je goed zien maar de ander vanaf dit punt niet. Toch staat zij met duimen omhoog precies goed .Dat zou betekenen dat ze
A wel goed richting gevoel hadden of
B iemand ze daarop wees. Zo van; daar sta je voor de Pacifische oceaan en als je daar staat ligt de Atlantische oceaan achter je.
Dat kan dan alsnog, beide oceanen zien, links naar het zuidwesten en rechts naar het zuidoosten.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij staat Lisanne niet voor de Caribische Zee (Noord), maar met een uitzicht naar het (Zuid)Oosten op de achtergrond (richting Boquete). Kris staat met die rode struik en de Zuidwestelijke kant op de achtergrond (richting de Barú).
Ja het is niet alleen Pamana maar ook Costa Rica,quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kijk om goed onderzoek te kunnen doen moet je kijken wat er in een straal van 150 km gebeurd is op het gebied van verdwijningen
Ted Bundy reisde ook rond
Het stond e nu niet echt vol met vvv-bordjes, knap dat zij het wel goed hadden. En dat wij hier na een jaar het nog steeds niet eens zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:44 schreef jackie12 het volgende:
Ik denk ook dat je op de top kijkend naar Lisanne Boquete achter je ligt en de Grote Oceaan links en de Atlantische (Caribische) rechts
https://www.google.nl/map(...)3:0x79eee04d1fa59bcf
Sinaproccers.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]
waar zaten die 10 jongens en wat waren dat voor jongens?
iemand enige idee?
De plekken om te gaan staan zijn helemaal kaal. Want....iedereen staat daar om een foto te maken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Is dat zo?quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:01 schreef schuschuho het volgende:
[..]
De plekken om te gaan staan zijn helemaal kaal. Want....iedereen staat daar om een foto te maken.
Als je het plantje in het midden bedoelt, met de witte stip erbij en twee blaadjes rechts/onder en drie links/boven, dan is dat m.i. een plantje.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:00 schreef StaceySinger het volgende:
ik kan nog steeds niet thuisbrengen wat hier nu ligt ??
[ afbeelding ]
Ik zie linksboven een menselijk been waarvan de knie goed zichtbaar is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:00 schreef StaceySinger het volgende:
ik kan nog steeds niet thuisbrengen wat hier nu ligt ??
[ afbeelding ]
Nee hoor, dat is die andere foto: tak met twee rode tasjes.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:24 schreef Domnivoor het volgende:
Ik zie duidelijk een been, met een wandelschoen met gekruiste veters.
En toch is het een tak
Daar zie ik geen been in.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:27 schreef gynaika het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is die andere foto: tak met twee rode tasjes.
juist daar ligt een beenquote:Op dinsdag 21 april 2015 16:22 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik zie linksboven een menselijk been waarvan de knie goed zichtbaar is.
We weten toch niet wat de families onderling allemaal met elkaar hebben besproken?quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:46 schreef El_Matador het volgende:
Jaja, een been. Gek dat de ouders of Martijn nooit over een been begonnen.
Zeker naar de hoogresolute foto's niet zo goed gekeken als de fantasten hier naar de kopietjes. Amateurs.
Wel waar. Heb ik tig topics terug al gezegd.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:50 schreef RapaNui het volgende:
Stacey, het is geen been, het is een plooi/glooiing in de rots.
oh echt ?quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:05 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Wel waar. Heb ik tig topics terug al gezegd.
Een boot was het toch?quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:46 schreef El_Matador het volgende:
Jaja, een been. Gek dat de ouders of Martijn nooit over een been begonnen.
Zeker naar de hoogresolute foto's niet zo goed gekeken als de fantasten hier naar de kopietjes. Amateurs.
En wat zegt Mata ervan, hij is expert op dat gebied.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:05 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Wel waar. Heb ik tig topics terug al gezegd.
Ja, we hebben daar een been en een voet zien liggen, maar dat verzwijgen we. Omdat dat leuk is voor de Missers Marples.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:04 schreef gynaika het volgende:
We weten toch niet wat de families onderling allemaal met elkaar hebben besproken?
Niet alles komt naar buiten.
nee, sorry. Die boot ligt op een andere foto. Die hebben we hier niet gepost. Is een daglichtfoto, nabij een grot/kloof en daarop een andere gids dan de hier bekende gidsen.quote:
Op die foto van 11:30 en Matteo (542?) ligt imo ook zo'n duiker.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:29 schreef jackie12 het volgende:
Een boot in de jungle...
Of zou Steffens hier een boot(je) in zien?
http://i.imgur.com/4pihq0Y.jpg
Ik heb het niet over verzwijgen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, we hebben daar een been en een voet zien liggen, maar dat verzwijgen we. Omdat dat leuk is voor de Missers Marples.
Waar komt deze foto vandaan? Google image search vindt'm niet?quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:29 schreef jackie12 het volgende:
Een boot in de jungle...
Of zou Steffens hier een boot(je) in zien?
http://i.imgur.com/4pihq0Y.jpg
uit de grotten van facebookquote:Op dinsdag 21 april 2015 17:53 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Waar komt deze foto vandaan? Google image search vindt'm niet?
Staan die dan elke ochtend paraat of zijn die op dinsdagavond al opgetrommeld door Feliciano?quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:04 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sinaproccers.
In een ander stuk (kan die ook niet terugvinden) stond dat Feliciano bij het begin van het Pianistapad de Sinaproccers 's ochtends zelf stond in te delen.
Dus als dat klopt is Feliciano meer dan zomaar een gids maar een gids die ook nog wat te zeggen heeft
Op elk gebied!quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:21 schreef gynaika het volgende:
[..]
En wat zegt Mata ervan, hij is expert op dat gebied.
Heb je gelezen dat er nog 2 mannen vermist waren? In CR, iets noordelijker dan David. Ook helemaal niets van teruggevonden. Nog geen schoen.quote:
Wanneer was die vermissing?quote:Op dinsdag 21 april 2015 18:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb je gelezen dat er nog 2 mannen vermist waren? In CR, iets noordelijker dan David. Ook helemaal niets van teruggevonden. Nog geen schoen.
De ene was een echte Rambo, had veel ervaring. Beide ouderstellen denken ook aan een misdrijf, en ook heeft de overheid hier zeer slecht onderzoek gedaan.
edit: die pa van Rambo was een nog grotere Rambo en heeft zelf het hele gebied uitgekamt. Helemaal niets
De eerste uit juli 2009 en de tweede uit oktober 2009:quote:
Je kunt er ook nog een gedeeltelijk opgegeten vis in zien. Dan is het plantje wat graatjes.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:50 schreef RapaNui het volgende:
Stacey, het is geen been, het is een plooi/glooiing in de rots.
Raadselachtige gebeurtenissen...quote:Op dinsdag 21 april 2015 18:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De eerste uit juli 2009 en de tweede uit oktober 2009:
http://www.helpfindmichaeldixon.com/Michael-Dixon-Time-line.pdf
De ouders vermoeden gangs, herkenbaar schema.![]()
3 mannen in een jaar tijd..
ja, Alex en Cody en Michael. Alle drie alleen op reis, binnen een half jaar weg en nooit meer wat van gevonden. Een autist, een journalist en een Rambo.quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2015 01:50 schreef Gorraay het volgende:
Twee: Lonely Planet waarschuwde niet voor berovingen voordat de meiden verdwenen.
Volgens deze bron vermeldde de 4e editie van Lonely Planet, van oktober 2007, (kaft met zandstrand en palmboom) het wel: https://books.google.nl/b(...)l%20pianista&f=falsequote:Op dinsdag 21 april 2015 05:26 schreef Domnivoor het volgende:
De taalschool had de tekst uit de 5e of nog oudere editie overgenomen. Daar stond die waarschuwing nog niet in.
waarom zou die taalschool toeristen niet waarschuwen ? onbegrijpelijkquote:Op dinsdag 21 april 2015 19:55 schreef RapaNui het volgende:
[..]
[..]
Volgens deze bron vermeldde de 4e editie van Lonely Planet, van oktober 2007, (kaft met zandstrand en palmboom) het wel: https://books.google.nl/b(...)l%20pianista&f=false
Er staat gewoon: "Don't go alone and exercise caution as robberies have been reported here."
Dus de Volkskrant heeft het bij het rechte eind met: "De Lonely Planet waarschuwt in zijn tekst wel voor berovingen. De taalschool liet deze waarschuwing achterwege."
Ah oké, Danyoromijn had een versie van de LP gevonden waar het niet in staat. Maar ik kan zijn bericht niet direct terugvinden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:55 schreef RapaNui het volgende:
Volgens deze bron vermeldde de 4e editie van Lonely Planet, van oktober 2007, (kaft met zandstrand en palmboom) het wel: https://books.google.nl/b(...)l%20pianista&f=false
Er staat gewoon: "Don't go alone and exercise caution as robberies have been reported here."
Dus de Volkskrant heeft het bij het rechte eind met: "De Lonely Planet waarschuwt in zijn tekst wel voor berovingen. De taalschool liet deze waarschuwing achterwege."
1 omdat ze hun studenten geen angst willen bezorgenquote:Op dinsdag 21 april 2015 19:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waarom zou die taalschool toeristen niet waarschuwen ? onbegrijpelijk
Heel goed gevonden!quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:55 schreef RapaNui het volgende:
[..]
[..]
Dat hele clubje Taalschool & vrijwilligers werk clubje is volgens mij fakequote:Op dinsdag 21 april 2015 20:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heel goed gevonden!
OP waardig!
Juist omdat het dus al sinds 2007 in de Lonely Planet staat. Bewust eruit gehouden dus.
Wat heeft ze nog meer verdraaid en verzwegen?
Ja en haar administratie ook, had er gisteren weer een gepost. Een backpacker die voor minimaal een maand kon komen werken. Tegen logies, eten en 4 uur spaanse les.quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat hele clubje Taalschool & vrijwilligers werk clubje is volgens mij fake
Opgezet om toeristen te lokken
Wat deed die F daar eigenlijk ? potentiële klantjes oppikken
Er is daar ook een vent (vriend van Ossie) die zogenaamd voorlichting - sessies geeft in een hotel
dat is voor nieuwe toeristen om ze wegwijs te maken in de omgeving![]()
Je kan ook bij hem thuis gratis films kijken
net zoals de foto van het meisje met de rode haren. Wie weet wat er nog meer uit de hoge hoed komt of nooit openbaar wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, we hebben daar een been en een voet zien liggen, maar dat verzwijgen we. Omdat dat leuk is voor de Missers Marples.
Kris en Lisanne kregen op vrijdag 28 maart een bevestigingsmail dat maandag 31 maart het vrijwilligerswerk door ging.quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat hele clubje Taalschool & vrijwilligers werk clubje is volgens mij fake
Opgezet om toeristen te lokken
Wat deed die F daar eigenlijk ? potentiële klantjes oppikken "?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |