abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151852258
En de deelnemers van de TT zullen waarschijnlijk opgehaald worden door 1 à 2 mensen met een busje of een auto met ruime laadbak waar zitplekken gemaakt zijn (beiden zag ik daar veel en ben ik zelf ook mee vervoerd)

Bij mijn TT (niet in Boquete!) werden we door 2 man begeleid, dat is ook het minimale aantal ivm veiligheid: een die mensen aan het einde van een zipline opvangt en eentje die ze correct bevestigt aan de zipline.
pi_151859180
waarom is het zo stil?
  maandag 20 april 2015 @ 14:55:28 #178
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151859614
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:40 schreef RapaNui het volgende:
waarom is het zo stil?
Het weekend is weer voorbij.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_151860237
Ik wil wel een liedje zingen
pi_151860636
Ik wil wel een spookverhaaltje posten.
pi_151860818
Paar vraagjes

1- Toen ik in het begin hier op FOK kwam las ik dat er dagelijks zo'n 70 mensen de Pianista doen.
Klopt dit wel? Is hier een bron van?
In de verslagen die ik heb gelezen komen mensen maar heel sporadisch andere toeristen tegen.

2- Er zijn verschillende verslagen van mensen die op de taalschool van Ingrid zitten en dan de Pianista doen met gids Feliciano. Dat ik het vreemd vind dat K en L dat dan niet deden weten jullie zo onderhand wel maar dat is niet de vraag.
De vraag is, hoe laat vertrek je als je met gids de Pianista gaat doen, is dat bekend?
pi_151861707
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:35 schreef MeloD het volgende:
En de deelnemers van de TT zullen waarschijnlijk opgehaald worden door 1 à 2 mensen met een busje of een auto met ruime laadbak waar zitplekken gemaakt zijn (beiden zag ik daar veel en ben ik zelf ook mee vervoerd)

Bij mijn TT (niet in Boquete!) werden we door 2 man begeleid, dat is ook het minimale aantal ivm veiligheid: een die mensen aan het einde van een zipline opvangt en eentje die ze correct bevestigt aan de zipline.
Het gehele TT gebeuren zal door verschillende personen begeleid worden. Dus deeltijdbanen.

Dus één persoon die je op de juiste manier aan de zipline bevestigt en één die aan het einde van het traject je veilig opvangt en afkoppelt.

Die werknemers zijn dan b.v. ‘s morgens twee uur daarmee bezig en na de lunch van een uur ‘s middags ook weer twee uur.

Voor verdere begeleiding en vervoer zullen dan weer anderen ingezet worden.

Het bel-schema laat duidelijk zien dat dit met werktijden heeft te maken en dan denk ik in het bijzonder dus aan werktijden bij Tree Trek eventueel.

Mochten er dus personen bij de Tree Trek Boquete gewerkt hebben die van 11:00-13:00 en van 14:00-16:00 uur hun diensten verleenden dan konden zij dit bel-schema aanhouden.

Vóór 11:00 uur, tijdens de lunch van een uur en vanaf 16:00 uur.

Goed te zien op bel-schema van Geruisloos.
  maandag 20 april 2015 @ 16:34:25 #183
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151862674
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:06 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het gehele TT gebeuren zal door verschillende personen begeleid worden. Dus deeltijdbanen.

Dus één persoon die je op de juiste manier aan de zipline bevestigt en één die aan het einde van het traject je veilig opvangt en afkoppelt.

Die werknemers zijn dan b.v. ‘s morgens twee uur daarmee bezig en na de lunch van een uur ‘s middags ook weer twee uur.

Voor verdere begeleiding en vervoer zullen dan weer anderen ingezet worden.

Het bel-schema laat duidelijk zien dat dit met werktijden heeft te maken en dan denk ik in het bijzonder dus aan werktijden bij Tree Trek eventueel.

Mochten er dus personen bij de Tree Trek Boquete gewerkt hebben die van 11:00-13:00 en van 14:00-16:00 uur hun diensten verleenden dan konden zij dit bel-schema aanhouden.

Vóór 11:00 uur, tijdens de lunch van een uur en vanaf 16:00 uur.

Goed te zien op bel-schema van Geruisloos.
Er zijn verschillende variaties mogelijk daar, ik ga ff kijken bij waarbenjij.nu of ik wat reisverslagen over de TT kan vinden over hun werkwijze.

edit:
Ze zijn in ieder geval met "vele":
En gelukkig werden we op het volgende platform opgevangen door één van de vele instructeurs die met ons meegingen. Een hele gave ervaring! Na afloop hebben we met zijn allen nagenoten van de tour met een drankje en de gemaakte foto's op een groot scherm. We hebben zelfs een Certificado de Cumplimiento gekregen!

http://janique.reismee.nl(...)ingeren-en-la-feria/

[ Bericht 15% gewijzigd door ootjekatootje op 20-04-2015 17:18:05 ]
pi_151864382
Ik heb thuis en met mn personeel overlegd maar as zondag ben ik er niet bij.

Zou heel graag willen want na bijna een jaar "Kris en Lisanne" ben ik ook wel benieuwd welke gezichten er achter de namen zitten.
Het is niet de 2 uur heen en 2 uur terug. Het is de korte tijd dat ik er maar kan zijn.
Ik denk dat als ik net iedereen een handje heb gegeven ik alweer terug moet.

Ik hoop dan ook dat er op zeer korte termijn er door iemand nog een keer een meeting wordt georganiseerd (Bij mij kan het trouwens altijd maar das wel in Groningen maar het eten en de drankjes zijn dan wel voor "free" c_/ )
Wel ben ik van mening dat zo'n meeting langer moet duren dan een paar uurtjes.

Voor iedereen die wel gaat, have fun!
  maandag 20 april 2015 @ 17:26:13 #185
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151864433
Hopla en weer zo'n mooi sollicitatiegesprek gevonden:

Met een enorme keuken en het is als 1 grote familie waar iedereen voor elkaar kookt. En terwijl ik met het zoveelste afzakkertje bezig was samen met de eigenaar, krijg ik een baan aangeboden om in dit hostel te gaan werken. De deal is, werk lekker rustig in dit hostel en in ruil daarvoor krijg je een beetje eten, gratis onderdak en 4 uur spaans les per dag. Klinkt erg erg goed maar een minimum van een maand is te lang.
pi_151864817
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:36 schreef jackie12 het volgende:
Paar vraagjes

1- Toen ik in het begin hier op FOK kwam las ik dat er dagelijks zo'n 70 mensen de Pianista doen.
Klopt dit wel? Is hier een bron van?
In de verslagen die ik heb gelezen komen mensen maar heel sporadisch andere toeristen tegen.

2- Er zijn verschillende verslagen van mensen die op de taalschool van Ingrid zitten en dan de Pianista doen met gids Feliciano. Dat ik het vreemd vind dat K en L dat dan niet deden weten jullie zo onderhand wel maar dat is niet de vraag.
De vraag is, hoe laat vertrek je als je met gids de Pianista gaat doen, is dat bekend?
ja dat vraag ik me ook al de hele tijd af. 70 per dag x 7 =490 toeristen per week. Dat zijn er per jaar meer dan 25000 ! En dan zo weinig foto's te vinden.
Je tweede vraag daar zou ik ook graag antwoord op hebben. Lijkt mij heel relevant.
pi_151864890
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 16:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er zijn verschillende variaties mogelijk daar, ik ga ff kijken bij waarbenjij.nu of ik wat reisverslagen over de TT kan vinden over hun werkwijze.

edit:
Ze zijn in ieder geval met "vele":
En gelukkig werden we op het volgende platform opgevangen door één van de vele instructeurs die met ons meegingen. Een hele gave ervaring! Na afloop hebben we met zijn allen nagenoten van de tour met een drankje en de gemaakte foto's op een groot scherm. We hebben zelfs een Certificado de Cumplimiento gekregen!

http://janique.reismee.nl(...)ingeren-en-la-feria/

Lijkt mij een heel leuke ervaring de Tree Trek en er wordt heel enthousiast over gesproken in de link.

Alleen hoe de organisatie precies in elkaar zit dat zal heel moeilijk te achterhalen zijn.

Maar kortom, het bel-schema doet mij toch in die richting denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door gynaika op 20-04-2015 18:21:12 ]
  maandag 20 april 2015 @ 17:50:23 #188
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151865095
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:42 schreef gynaika het volgende:

[..]

Lijkt mij een heel leuke ervaring de Tree Trak en er wordt heel enthousiast over gesproken in de link.

Alleen hoe de organisatie precies in elkaar zit dat zal heel moeilijk te achterhalen zijn.

Maar kortom, het bel-schema doet mij toch in die richting denken.
ook handig, ze maken foto's voor je, die kun je dan achteraf op een cd'tje kopen!
En je moet 5 dollar betalen voor een kluisje voor je spullen, zodat je geen camera meeneemt. Je krijgt dan 4 dollar terug

Je gaat met een vrachtwagen naar boven, zoals MeloD al postte.

Je hebt personeel en bemanning.

Er zijn 5 bemanningsleden op de tocht

Het kost 65 dollar, de cd 10 dollar en ze hebben op het dak een restaurantje.

Veel positieve reactie's over de leuke tocht en het personeel trouwens!

Voor maart 2014 waren er 6-7 bemanningsleden op de track.
In maart 2015 5 bemanningsleden, maart 2014 was natuurlijk nog met Osman :X

Zelfs als je helemaal alleen bent, gaat het door, je bent dan met 2 bemanningsleden

Veiligheid staat hoog in het vaandel.

O en ze werken vaak, ook op oudjaarsdag en op zaterdag en zondag.

Ik heb teruggelezen tot oktober 2013, en de bron was:
http://www.tripadvisor.nl(...)rovince.html#REVIEWS

[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 20-04-2015 22:37:54 ]
pi_151866551
Veel werk ootje! :Y
pi_151867013
Jammer Jackie, ik ben ook wel benieuwd naar de persoon achter Jackie :)
  maandag 20 april 2015 @ 20:26:29 #191
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151870685
Zullen we FvdG eens gaan helpen?

Wie vindt de beste val-potentie/ inclusief riviertje/ vegetatie van de nachtfoto's/zonder bereik plek met foto?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker verdienen: tel zo'n 18 personen en 6 gidsen, das 18 x 65 = 1170 dollars.

Ik weet niet of er nog meer mensen op andere platforms staan. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door ootjekatootje op 20-04-2015 21:43:59 ]
pi_151873348
quote:
6s.gif Op maandag 20 april 2015 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker verdienen: tel zo'n 18 personen en 6 gidsen, das 18 x 65 = 1170 dollars.

Ik weet niet of er nog meer mensen op andere platforms staan. :) Zal best lekker verdienen!
Indrukwekkende foto op de werkplek!

En de duimpjes netjes omhoog!

[ Bericht 1% gewijzigd door gynaika op 20-04-2015 22:20:15 ]
  dinsdag 21 april 2015 @ 00:08:27 #193
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151880176
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:40 schreef ToniB het volgende:

[..]

ja dat vraag ik me ook al de hele tijd af. 70 per dag x 7 =490 toeristen per week. Dat zijn er per jaar meer dan 25000 ! En dan zo weinig foto's te vinden.
Je tweede vraag daar zou ik ook graag antwoord op hebben. Lijkt mij heel relevant.
Ik heb me ff gestort op de tree trek, is ook heel leuk! Staan veel filmpjes van op youtube, daarnaast de koffiefarms en de vulkaan en er is een tuin uitgeroepen tot derde mooiste tuin van de wereld, markt enz, als je er een week bent kun je de week goed vullen met andere dingen. Het lijkt me ook een eindje lopen en dan zijn de watervallen van Bajo Nogwat Mooier!
pi_151880690
Als ik naar de video's kijk van de Tree Trek dan lopen die van oost naar west.
Dus vanaf de Tree Trek richting de Pianista.

De Tree Trek heeft meen ik 20 platformen.

Ik vraag me af of je vanaf de "mirador" ook via een binnendoorweggetje lopend naar een van die platformen kunt komen.
pi_151880822
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ook handig, ze maken foto's voor je, die kun je dan achteraf op een cd'tje kopen!
En je moet 5 dollar betalen voor een kluisje voor je spullen, zodat je geen camera meeneemt. Je krijgt dan 4 dollar terug

Je gaat met een vrachtwagen naar boven, zoals MeloD al postte.

Je hebt personeel en bemanning.

Er zijn 5 bemanningsleden op de tocht

Het kost 65 dollar, de cd 10 dollar en ze hebben op het dak een restaurantje.

Veel positieve reactie's over de leuke tocht en het personeel trouwens!

Voor maart 2014 waren er 6-7 bemanningsleden op de track.
In maart 2015 5 bemanningsleden, maart 2014 was natuurlijk nog met Osman :X

Zelfs als je helemaal alleen bent, gaat het door, je bent dan met 2 bemanningsleden

Veiligheid staat hoog in het vaandel.

O en ze werken vaak, ook op oudjaarsdag en op zaterdag en zondag.

Ik heb teruggelezen tot oktober 2013, en de bron was:
http://www.tripadvisor.nl(...)rovince.html#REVIEWS
Al met al zijn de Panamesen commercieel goed bezig om flink te gaan verdienen aan het toerisme.

Ook een van de redenen dat ik twijfel aan die kloof waar je niet uit kunt komen met aan weerszijden watervallen.
Zoiets moois en unieks zou commercieel al lang uitgebuit zijn dunkt mij.

Tenzij tenzij tenzij dat dit nog niet is gebeurd maar de locals die watervallen wel weten te vinden.
Dan zouden Kris en Lisanne idd op 1 april watervallen gaan zien zoals ze in Nederland al wilden gaan doen maar achteraf niet geboekt hadden. ;)
  dinsdag 21 april 2015 @ 00:30:24 #196
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151880833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:24 schreef jackie12 het volgende:

Ik vraag me af of je vanaf de "mirador" ook via een binnendoorweggetje lopend naar een van die platformen kunt komen.
Het zijn 12 platformen en 13 kabels. Ze moeten ook onderhoud plegen, anders zitten ze zo in de struiken
  dinsdag 21 april 2015 @ 00:32:35 #197
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151880879
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Al met al zijn de Panamesen commercieel goed bezig om flink te gaan verdienen aan het toerisme.

Ook een van de redenen dat ik twijfel aan die kloof waar je niet uit kunt komen met aan weerszijden watervallen.
Zoiets moois en unieks zou commercieel al lang uitgebuit zijn dunkt mij.

Tenzij tenzij tenzij dat dit nog niet is gebeurd maar de locals die watervallen wel weten te vinden.
Dan zouden Kris en Lisanne idd op 1 april watervallen gaan zien zoals ze in Nederland al wilden gaan doen maar achteraf niet geboekt hadden. ;)
Ja, misschien wel. F was best pissig om die amerikanen in 2008. Dat ze erna hun mond hielden over de hele mooie stukken? Ik kan ze trouwens niet vinden, wel H en T, de laatste is ook amerikaans maar die zitten er al 15 jaar.

edit: Dat doen ze bij de tree trek wel slim, iedereen moet zijn spullen achterlaten in een kluisje:
1 omdat de toestellen/spullen anders gaan vallen en ze ze moeten gaan zoeken, dus toch een pas?
2 omdat ze zo zelf bepalen wat er gefilmd en gefotografeerd wordt. Ze maken zelf een fotopresentatie die ze verkopen op cd voor 10 dollar.

Slimme onderneming!
pi_151880951
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, misschien wel. F was best pissig om die amerikanen in 2008. Dat ze erna hun mond hielden over de hele mooie stukken? Ik kan ze trouwens niet vinden, wel H en T, de laatste is ook amerikaans maar die zitten er al 15 jaar.
Op zoek dus naar de 2 Amerikanen die zichzelf te "huur" aanboden als gids na Feliciano als gids voor de kennis te hebben ge/misbruikt.

Goeie vraag voor de expeditie om hem te vragen welke personen dat dan zijn.
pi_151881001
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:24 schreef jackie12 het volgende:

Voor zover ik weet is en geen binnendoorpad van onze mirador naar de tree trek. Je moet er naartoe vanuit Boquete. Van de mirador via zuid moet je dwars over diverse rivierdalen. Dat maakt de tree trek zo mooi, maar een route bijna onbegaanbaar.

Wel moet er een pad zijn dat oostelijk van de tree trek naar het noorden gaat en daar de CD oversteekt op een laagste punt. Het loopt vervolgens door, waarschijnlijk naar hut 13 via een lang recht dal. Dat levert dan een lange rondwandeling op van twee dagen over waarschijnlijk tamelijk ruige paden. Wel mooi!
pi_151881115
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:37 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is en geen binnendoorpad van onze mirador naar de tree trek. Je moet er naartoe vanuit Boquete. Van de mirador via zuid moet je dwars over diverse rivierdalen. Dat maakt de tree trek zo mooi, maar een route bijna onbegaanbaar.

Wel moet er een pad zijn dat oostelijk van de tree trek naar het noorden gaat en daar de CD oversteekt op een laagste punt. Het loopt vervolgens door, waarschijnlijk naar hut 13 via een lang recht dal. Dat levert dan een lange rondwandeling op van twee dagen over waarschijnlijk tamelijk ruige paden. Wel mooi!
Je hebt een pad en een pad. Ik denk dat iedereen zo'n pad wel kent die niemand kent maar als je die neemt je een heel stuk overslaat en sneller gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')