Het weekend is weer voorbij.quote:
Het gehele TT gebeuren zal door verschillende personen begeleid worden. Dus deeltijdbanen.quote:Op maandag 20 april 2015 10:35 schreef MeloD het volgende:
En de deelnemers van de TT zullen waarschijnlijk opgehaald worden door 1 à 2 mensen met een busje of een auto met ruime laadbak waar zitplekken gemaakt zijn (beiden zag ik daar veel en ben ik zelf ook mee vervoerd)
Bij mijn TT (niet in Boquete!) werden we door 2 man begeleid, dat is ook het minimale aantal ivm veiligheid: een die mensen aan het einde van een zipline opvangt en eentje die ze correct bevestigt aan de zipline.
Er zijn verschillende variaties mogelijk daar, ik ga ff kijken bij waarbenjij.nu of ik wat reisverslagen over de TT kan vinden over hun werkwijze.quote:Op maandag 20 april 2015 16:06 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het gehele TT gebeuren zal door verschillende personen begeleid worden. Dus deeltijdbanen.
Dus één persoon die je op de juiste manier aan de zipline bevestigt en één die aan het einde van het traject je veilig opvangt en afkoppelt.
Die werknemers zijn dan b.v. ‘s morgens twee uur daarmee bezig en na de lunch van een uur ‘s middags ook weer twee uur.
Voor verdere begeleiding en vervoer zullen dan weer anderen ingezet worden.
Het bel-schema laat duidelijk zien dat dit met werktijden heeft te maken en dan denk ik in het bijzonder dus aan werktijden bij Tree Trek eventueel.
Mochten er dus personen bij de Tree Trek Boquete gewerkt hebben die van 11:00-13:00 en van 14:00-16:00 uur hun diensten verleenden dan konden zij dit bel-schema aanhouden.
Vóór 11:00 uur, tijdens de lunch van een uur en vanaf 16:00 uur.
Goed te zien op bel-schema van Geruisloos.
ja dat vraag ik me ook al de hele tijd af. 70 per dag x 7 =490 toeristen per week. Dat zijn er per jaar meer dan 25000 ! En dan zo weinig foto's te vinden.quote:Op maandag 20 april 2015 15:36 schreef jackie12 het volgende:
Paar vraagjes
1- Toen ik in het begin hier op FOK kwam las ik dat er dagelijks zo'n 70 mensen de Pianista doen.
Klopt dit wel? Is hier een bron van?
In de verslagen die ik heb gelezen komen mensen maar heel sporadisch andere toeristen tegen.
2- Er zijn verschillende verslagen van mensen die op de taalschool van Ingrid zitten en dan de Pianista doen met gids Feliciano. Dat ik het vreemd vind dat K en L dat dan niet deden weten jullie zo onderhand wel maar dat is niet de vraag.
De vraag is, hoe laat vertrek je als je met gids de Pianista gaat doen, is dat bekend?
Lijkt mij een heel leuke ervaring de Tree Trek en er wordt heel enthousiast over gesproken in de link.quote:Op maandag 20 april 2015 16:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er zijn verschillende variaties mogelijk daar, ik ga ff kijken bij waarbenjij.nu of ik wat reisverslagen over de TT kan vinden over hun werkwijze.
edit:
Ze zijn in ieder geval met "vele":
En gelukkig werden we op het volgende platform opgevangen door één van de vele instructeurs die met ons meegingen. Een hele gave ervaring! Na afloop hebben we met zijn allen nagenoten van de tour met een drankje en de gemaakte foto's op een groot scherm. We hebben zelfs een Certificado de Cumplimiento gekregen!
http://janique.reismee.nl(...)ingeren-en-la-feria/
ook handig, ze maken foto's voor je, die kun je dan achteraf op een cd'tje kopen!quote:Op maandag 20 april 2015 17:42 schreef gynaika het volgende:
[..]
Lijkt mij een heel leuke ervaring de Tree Trak en er wordt heel enthousiast over gesproken in de link.
Alleen hoe de organisatie precies in elkaar zit dat zal heel moeilijk te achterhalen zijn.
Maar kortom, het bel-schema doet mij toch in die richting denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker verdienen: tel zo'n 18 personen en 6 gidsen, das 18 x 65 = 1170 dollars.
Ik weet niet of er nog meer mensen op andere platforms staan.
[ Bericht 9% gewijzigd door ootjekatootje op 20-04-2015 21:43:59 ]
quote:Op maandag 20 april 2015 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Indrukwekkende foto op de werkplek!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker verdienen: tel zo'n 18 personen en 6 gidsen, das 18 x 65 = 1170 dollars.
Ik weet niet of er nog meer mensen op andere platforms staan.Zal best lekker verdienen!
En de duimpjes netjes omhoog!
[ Bericht 1% gewijzigd door gynaika op 20-04-2015 22:20:15 ]
Ik heb me ff gestort op de tree trek, is ook heel leuk! Staan veel filmpjes van op youtube, daarnaast de koffiefarms en de vulkaan en er is een tuin uitgeroepen tot derde mooiste tuin van de wereld, markt enz, als je er een week bent kun je de week goed vullen met andere dingen. Het lijkt me ook een eindje lopen en dan zijn de watervallen van Bajo Nogwat Mooier!quote:Op maandag 20 april 2015 17:40 schreef ToniB het volgende:
[..]
ja dat vraag ik me ook al de hele tijd af. 70 per dag x 7 =490 toeristen per week. Dat zijn er per jaar meer dan 25000 ! En dan zo weinig foto's te vinden.
Je tweede vraag daar zou ik ook graag antwoord op hebben. Lijkt mij heel relevant.
Al met al zijn de Panamesen commercieel goed bezig om flink te gaan verdienen aan het toerisme.quote:Op maandag 20 april 2015 17:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ook handig, ze maken foto's voor je, die kun je dan achteraf op een cd'tje kopen!
En je moet 5 dollar betalen voor een kluisje voor je spullen, zodat je geen camera meeneemt. Je krijgt dan 4 dollar terug
Je gaat met een vrachtwagen naar boven, zoals MeloD al postte.
Je hebt personeel en bemanning.
Er zijn 5 bemanningsleden op de tocht
Het kost 65 dollar, de cd 10 dollar en ze hebben op het dak een restaurantje.
Veel positieve reactie's over de leuke tocht en het personeel trouwens!
Voor maart 2014 waren er 6-7 bemanningsleden op de track.
In maart 2015 5 bemanningsleden, maart 2014 was natuurlijk nog met Osman![]()
Zelfs als je helemaal alleen bent, gaat het door, je bent dan met 2 bemanningsleden
Veiligheid staat hoog in het vaandel.
O en ze werken vaak, ook op oudjaarsdag en op zaterdag en zondag.
Ik heb teruggelezen tot oktober 2013, en de bron was:
http://www.tripadvisor.nl(...)rovince.html#REVIEWS
Het zijn 12 platformen en 13 kabels. Ze moeten ook onderhoud plegen, anders zitten ze zo in de struikenquote:Op dinsdag 21 april 2015 00:24 schreef jackie12 het volgende:
Als ik naar de video's kijk van de Tree Trek dan lopen die van oost naar west.
Dus vanaf de Tree Trek richting de Pianista.
De Tree Trek heeft meen ik 20 platformen.
Ik vraag me af of je vanaf de "mirador" ook via een binnendoorweggetje lopend naar een van die platformen kunt komen.
Ja, misschien wel. F was best pissig om die amerikanen in 2008. Dat ze erna hun mond hielden over de hele mooie stukken? Ik kan ze trouwens niet vinden, wel H en T, de laatste is ook amerikaans maar die zitten er al 15 jaar.quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Al met al zijn de Panamesen commercieel goed bezig om flink te gaan verdienen aan het toerisme.
Ook een van de redenen dat ik twijfel aan die kloof waar je niet uit kunt komen met aan weerszijden watervallen.
Zoiets moois en unieks zou commercieel al lang uitgebuit zijn dunkt mij.
Tenzij tenzij tenzij dat dit nog niet is gebeurd maar de locals die watervallen wel weten te vinden.
Dan zouden Kris en Lisanne idd op 1 april watervallen gaan zien zoals ze in Nederland al wilden gaan doen maar achteraf niet geboekt hadden.
Op zoek dus naar de 2 Amerikanen die zichzelf te "huur" aanboden als gids na Feliciano als gids voor de kennis te hebben ge/misbruikt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, misschien wel. F was best pissig om die amerikanen in 2008. Dat ze erna hun mond hielden over de hele mooie stukken? Ik kan ze trouwens niet vinden, wel H en T, de laatste is ook amerikaans maar die zitten er al 15 jaar.
Voor zover ik weet is en geen binnendoorpad van onze mirador naar de tree trek. Je moet er naartoe vanuit Boquete. Van de mirador via zuid moet je dwars over diverse rivierdalen. Dat maakt de tree trek zo mooi, maar een route bijna onbegaanbaar.quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:24 schreef jackie12 het volgende:
Als ik naar de video's kijk van de Tree Trek dan lopen die van oost naar west.
Dus vanaf de Tree Trek richting de Pianista.
De Tree Trek heeft meen ik 20 platformen.
Ik vraag me af of je vanaf de "mirador" ook via een binnendoorweggetje lopend naar een van die platformen kunt komen.
Je hebt een pad en een pad. Ik denk dat iedereen zo'n pad wel kent die niemand kent maar als je die neemt je een heel stuk overslaat en sneller gaatquote:Op dinsdag 21 april 2015 00:37 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is en geen binnendoorpad van onze mirador naar de tree trek. Je moet er naartoe vanuit Boquete. Van de mirador via zuid moet je dwars over diverse rivierdalen. Dat maakt de tree trek zo mooi, maar een route bijna onbegaanbaar.
Wel moet er een pad zijn dat oostelijk van de tree trek naar het noorden gaat en daar de CD oversteekt op een laagste punt. Het loopt vervolgens door, waarschijnlijk naar hut 13 via een lang recht dal. Dat levert dan een lange rondwandeling op van twee dagen over waarschijnlijk tamelijk ruige paden. Wel mooi!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |