quote:Op zondag 19 april 2015 12:14 schreef Sapstengel het volgende:
Amerikaanse wijven die stoer doen met jagen
Er is nog zo'n ander smerig wijf die in Afrika leeuwen enz neerschiet en er dan stoer over doet. Zou er geen moment over twijfelen om die vrouwen zelf met pijl en boog door het hoofd te schieten.
Als het een plaag wordt moet er iets aan gedaan worden. Aan de andere kant is bv de wilde kat een beschermde diersoort en staat half Nederland weer te juichen als dat beest gesignaleerd wordt net zoals met die wolf.quote:Op zondag 19 april 2015 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op de vraag, als je er toch op reageren wil
Vangen en castreren, iig niet afschieten.quote:Op zondag 19 april 2015 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat vind jij dat er moet gebeuren met verwilderde vrij lopende katten die de wildstand bedreigen?
Mijn vraag was:quote:Op zondag 19 april 2015 12:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het een plaag wordt moet er iets aan gedaan worden.
En dan? Weer vrijlaten?quote:Op zondag 19 april 2015 12:22 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Vangen en castreren, iig niet afschieten.
Het slaat ook nergens op, maar waarom mens en beest gelijk stellen? Dat is pas echt raar.quote:Op zondag 19 april 2015 12:14 schreef Sapstengel het volgende:
Amerikaanse wijven die stoer doen met jagen
Er is nog zo'n ander smerig wijf die in Afrika leeuwen enz neerschiet en er dan stoer over doet. Zou er geen moment over twijfelen om die vrouwen zelf met pijl en boog door het hoofd te schieten.
Wat probeer je nou? Er wordt helemaal geen wildstand bedreigd door wat loslopende katten. Ik zie ze althans niet met een hert in de bek door het bos heen rennen.quote:Op zondag 19 april 2015 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn vraag was:
Wat vind jij dat er moet gebeuren met verwilderde vrij lopende katten die de wildstand bedreigen?
Als je gaat patsen met het doodschieten van huisdieren of bedreigde exotische soorten dan ben je wat mij betreft lager dan een dier.quote:Op zondag 19 april 2015 12:23 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op, maar waarom mens en beest gelijk stellen? Dat is pas echt raar.
Ik zal alle katten in onze achtertuin voortaan wel zeggen dat ze een paar kilometer verderop moeten zijnquote:Op zondag 19 april 2015 12:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat probeer je nou? Er wordt helemaal geen wildstand bedreigd door wat loslopende katten. Ik zie ze althans niet met een hert in de bek door het bos heen rennen.
Daarbij hier in Fryslan kunnen er niet genoeg katten buiten lopen ivm de muizenplaag.
Dan ben je een godse mongool, maar als je dergelijke personen dan maar dood wil maken ben je zelf net zo goed een beest.quote:Op zondag 19 april 2015 12:25 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als je gaat patsen met het doodschieten van huisdieren of bedreigde exotische soorten dan ben je wat mij betreft lager dan een dier.
Wie gaat dat betalen? Kost nogal wat centen.quote:Op zondag 19 april 2015 12:22 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Vangen en castreren, iig niet afschieten.
Belastinggeld moet ergens in geïnvesteerd wordenquote:Op zondag 19 april 2015 12:31 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wie gaat dat betalen? Kost nogal wat centen.
Ah, een kattenbelasting invoeren dus? Dat lijkt me wel wat.quote:Op zondag 19 april 2015 12:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Belastinggeld moet ergens in geïnvesteerd worden
Dan moet het met alle huisdieren. inc je hamster.quote:Op zondag 19 april 2015 12:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ah, een kattenbelasting invoeren dus? Dat lijkt me wel wat.
Liever kattenbelasting betalen en dat katten zonder baasje op die kosten worden gecastreerd dan ze afschieten uiteraard.quote:Op zondag 19 april 2015 12:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Belastinggeld moet ergens in geïnvesteerd worden
Net als de vogelstandquote:Op zondag 19 april 2015 12:42 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja, dan worden het er toch vanzelf minder.
Duidelijk, je wilt de vraag niet beantwoordenquote:Op zondag 19 april 2015 12:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat probeer je nou? Er wordt helemaal geen wildstand bedreigd door wat loslopende katten. Ik zie ze althans niet met een hert in de bek door het bos heen rennen.
Daarbij hier in Fryslan kunnen er niet genoeg katten buiten lopen ivm de muizenplaag.
Dan komt er wel weer een volgende. Het is niet aan tuineigenaren om katten uit hun tuin te jagen, het is aan katteneigenaren om hun katten uit andermans tuinen te houden.quote:Op zondag 19 april 2015 11:29 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Je kan toch afspreken dat je de kat een keer goed laat schrikken en wat water spuit met een plantenspuit/waterpistool? Na 1 of 2 keer komt ie echt niet meer terug.
Al.quote:Op zondag 19 april 2015 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duidelijk, je wilt de vraag niet beantwoorden
Dat dus, al die ongein die er nu aan de haren bijgesleept wordt over verwilderde katten die de wildstand zouden bedreigen doet weinig terzake.quote:Op zondag 19 april 2015 13:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Het blijft gewoon erg dat een huiskat.
Dan had ik hier niet zoveel gereageerd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |