Verwilderde honden worden op deze wereld bij bosjes afgeschoten en in de landen waar er een probleem is met zwerfhonden/verwilderde honden zijn verreweg de meeste mensen daar niet rouwig om.quote:Op zondag 19 april 2015 12:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
Reacties zouden anders zijn als het om een hond ging. Dan zou iedereen op de dierenarts kotsen
Hoe zie je het verschil? En wat voor verschil maakt het voor de wildstand of er 100 verwende huiskatten op ze jagen of verwilderde katten?quote:Op zondag 19 april 2015 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Verwilderde katten zijn van een andere orde dan huiskatten he. Maar dat begrijp je zelf ook wel hoop ik.
Dat is wel een succesvolle methode, vooral omdat die katten een vast territorium hebben. Door onvruchtbare dieren te hebben stopt de groei van de populatie op die plek.quote:
Dat zie je niet, maar dit topic gaat toch een beetje over de bewoonde wereld (ergo stadskatten) op het moment dat die verwilderd zijn zijn die niet echt een probleem voor de wildstand, want sowieso amper wild en daar vinden ze wel vreten wat gewoon weggepleurd wordt.quote:Op zondag 19 april 2015 13:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe zie je het verschil? En wat voor verschil maakt het voor de wildstand of er 100 verwende huiskatten op ze jagen of verwilderde katten?
Denk dat de gemiddelde verwende huiskat meer slachtoffers maakt dan de echt verwilderde kat. Die laatste gaat wat zuiniger met zijn energie om, voor die is het een zaak van leven en dood.
Ik zou het ongelofelijk kut vinden. Maar dat neemt niet weg dat verwilderde katten een enorm probleem zijn en dat afschot zo nu en dan toch echt nog noodzakelijk is.quote:Op zondag 19 april 2015 13:44 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Niemand, van degenen die het helemaal oké vonden wat deze kat overkomen is, reageert op de vraag hoe je het zou vinden en zou reageren als dit een kat overkwam van je van één van je naasten. Wel heel stoer doen hier maar te laf zijn om daar op te reageren.
Die kat loopt toch echt in bossig gebied rond, nou ja, loopt niet meer dan, maar is daar wel te zien.quote:Op zondag 19 april 2015 13:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zie je niet, maar dit topic gaat toch een beetje over de bewoonde wereld (ergo stadskatten) op het moment dat die verwilderd zijn zijn die niet echt een probleem voor de wildstand, want sowieso amper wild en daar vinden ze wel vreten wat gewoon weggepleurd wordt.
De meeste honden zijn heel erg lief.quote:Op zondag 19 april 2015 13:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dan had ik hier niet zoveel gereageerd.Uiteraard is het net zo erg als het een hond zou overkomen, maar ik vind ze een beetje eng en spring al een meter de lucht in van hun geblaf.
![]()
Ik geloof ook niet dat iemand dat ontkent.quote:Op zondag 19 april 2015 13:47 schreef erodome het volgende:
Ik zou het ongelofelijk kut vinden. Maar dat neemt niet weg dat verwilderde katten een enorm probleem zijn en dat afschot zo nu en dan toch echt nog noodzakelijk is.
Het zou me koud laten, maar ik beschouw beesten dan ook niet als meer dan wat ze zijn.quote:Op zondag 19 april 2015 13:44 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Niemand, van degenen die het helemaal oké vonden wat deze kat overkomen is, reageert op de vraag hoe je het zou vinden en zou reageren als dit een kat overkwam van je van één van je naasten. Wel heel stoer doen hier maar te laf zijn om daar op te reageren.
Als dat een feit is, dan gaat het over hoe wil je het dan oplossen?quote:Op zondag 19 april 2015 13:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat iemand dat ontkent.
Dat is dan ook geen wild of gevogelte... Of jij moet er een andere definitie van wild/ gevogelte op na houden.quote:Op zondag 19 april 2015 13:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Die kat loopt toch echt in bossig gebied rond, nou ja, loopt niet meer dan, maar is daar wel te zien.
Ook rond bewoonde gebieden is er veel natuur, zelfs in bewoonde gebieden. Neem de mus, inmiddels bedreigt zelfs. Die zal je niet veel tegenkomen ergens midden in het bos, in de bewoonde wereld des te meer.
Als je met een boog de kat van de buren door zijn hoofd schiet zoals in dit topic staat beschreven kun je het moeilijk over afschot van verwilderde katten hebben.quote:Maar er wordt simpelweg niet geschoten midden in bewoond gebied, dus dat is niet echt een argument.
Een mus is geen wild of gevogelte????????? Euhm, jawel?quote:Op zondag 19 april 2015 13:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen wild of gevogelte... Of jij moet er een andere definitie van wild/ gevogelte op na houden.
[..]
Als je met een boog de kat van de buren door zijn hoofd schiet zoals in dit topic staat beschreven kun je het moeilijk over afschot van verwilderde katten hebben.
Nogmaals, ik heb al eerder in dit topic gezegd dat ik afschot van verwilderde katten die een probleem beginnen te vormen prima vind. Maar we hebben het nu over een huiskat die door de tuin van de buren loopt en zonder pardon met een pijl overhoop geschoten wordt. En dat wordt door sommige users nog toegejuichd ook nog.quote:Op zondag 19 april 2015 13:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Als dat een feit is, dan gaat het over hoe wil je het dan oplossen?
Maar dit klopt wel, buitenkatten kun je niet in je tuin houden want dan moet je er een binnenkat van maken.quote:Op zondag 19 april 2015 13:09 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Maar dat gebazel over 'katten zijn buitendieren' hangt me helemaal de keel uit, hou je kat gewoon in je eigen tuin zeg.
Nee. Valt niet onder de categorie wild of gevogelte. Patrijs, fazant, wild zwijn, hert en dat soort beesten wel. Of ze moeten tegenwoordig alles wat buiten leeft wild of gevogelte noemen, dan heb ik dat gemist.quote:Op zondag 19 april 2015 13:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Een mus is geen wild of gevogelte????????? Euhm, jawel?
Het is toch echt een vogel, een wilde vogel.
quote:De kat van de buren die kilometers ver van huis is midden in het bos. We hebben het niet over in de achtertuin.
Huffington Postquote:Dr. Kristen Lindsey bragged online that she killed a "feral" cat in her neighborhood in Brenham.
Is dat spul niet gevaarlijk voor de kat?quote:Op zondag 19 april 2015 14:11 schreef hans1985 het volgende:
Om katten eigenaren te pakken kun je het beste een rioolpijp pakken van meter deze van binnen insmeren met grafiet poeder en in midden wat lekkers.
Kat gaat pijp in eet hapje n hele vacht vol grafietpoeder. Beest komt thuis. Gaat op bank, vloerbedekking en bed liggen en eigenaar kan alleen nog vlekkenschaar gebruiken.
Nee. Totaal ongevaarlijk. Alleen grafietpoeder ruïneert stoffen voor altijd.quote:Op zondag 19 april 2015 14:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Is dat spul niet gevaarlijk voor de kat?
Oh, ik vind de actie van deze mevrouw, die nota bene dierenarts is ook buiten iedere proportie, zelfs als het inderdaad en verwilderde huiskat was dan vind ik het nog absurd om zo met je geschoten "prooi" te poseren, en wederom; juist als dierenarts.quote:Op zondag 19 april 2015 12:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
Reacties zouden anders zijn als het om een hond ging. Dan zou iedereen op de dierenarts kotsen
Rioolpijp? Lopen er bij jou leeuwen los ofzo?quote:Op zondag 19 april 2015 14:11 schreef hans1985 het volgende:
Om katten eigenaren te pakken kun je het beste een rioolpijp pakken van meter deze van binnen insmeren met grafiet poeder en in midden wat lekkers.
Kat gaat pijp in eet hapje n hele vacht vol grafietpoeder. Beest komt thuis. Gaat op bank, vloerbedekking en bed liggen en eigenaar kan alleen nog vlekkenschaar gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |