Daar doe je ook niet echt moeite voor, heb ik het idee. Verder hoort dit natuurlijk niet in het datingtopic.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet meer alleen zijn en samen dingen doen en delen, praten steun en toeverlaat zijn. En eerlijk gezegd: onzekerheid wegnemen. Dat er dus wel iemand jou leuk vindt om hoe en wie je bent. Ja dat kan je oplossen door vrienden, maar die heb ik niet en zie dat helaas ook niet snel veranderen.
Anders lees je het gewoon niet?quote:Op woensdag 22 april 2015 13:27 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Anders doe je dit gewoon even via DM / PM
Dat dus. Onzekerheden gaan niet weg door een partner, ze worden alleen gecamoufleerd waarbij ze vroeg of laat toch weer naar boven komen.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die verantwoordelijkheid kun je niet bij een partner leggen.
Neven en nichten heb ik al heel lang geen conctact meer mee. Reden: minimaal 1,5 uur verderop en ze hebben allemaal hun eigen leven en wonen al samen met hun partner en sommige zelfs kinderen. Die hebben het druk zat met andere zaken Dus: nee buiten dat ik geen klik met ze heb ook niet echt uitgaanmateriaal.. Maar daar dus ook een beetje het baalmomentje: ik ben nog altijd single terwijl de rest hun leventje al op orde heeft en redelijk happy lijkt.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:57 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dit dus.
Een valkuil is dat je afhankelijk wordt van diegene. Niet echt prettig voor haar. Het is tevens belangrijk je eigen (sociale) leven te hebben, vrienden, familie, studie/werk etc.
Heb je trouwens geen neven of nichten van jouw leeftijd met wie je op stap kunt?
Jammer.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Neven en nichten heb ik al heel lang geen conctact meer mee. Reden: minimaal 1,5 uur verderop en ze hebben allemaal hun eigen leven en wonen al samen met hun partner en sommige zelfs kinderen. Die hebben het druk zat met andere zaken Dus: nee buiten dat ik geen klik met ze heb ook niet echt uitgaanmateriaal.. Maar daar dus ook een beetje het baalmomentje: ik ben nog altijd single terwijl de rest hun leventje al op orde heeft en redelijk happy lijkt.
Happy zijn met jezelf is idd wel handig en dat ben ik oprecht ook. Bijna klaar met studie, genoeg geld op de rekening, doe waar ik zin in heb maar mis wel iemand om dat allemaal samen mee te kunnen doen.. Vanavond ga ik naar the Avengers. Leuk, ook niet echt een romantisch gebeuren verder.. maar als ik de behoefte zou hebben kan ik er met niemand over napraten of zeggen dat ik er (ook) geweest ben.
niet.hier.niet.nu Txquote:Op donderdag 23 april 2015 17:00 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Jammer.
Bioscoop is ook niet echt de ideale plek om met mensen in contact te komen. Eigenlijk zou je gewoon eens de kroeg in moeten gaan. Aan de bar zitten, en begin eens met de barman/vrouw te praten, drink een paar, wordt wat losser en wie weet met je wie nog meer in contact komt. In de kroeg praat iedereen met iedereen.
Verplaatst.quote:
Ik vind daten (als in, met iemand in contact treden, met eigenlijk de intentie om daar uiteindelijk een relatie mee te krijgen) daar eigenlijk totaal niet voor geschikt. Ik zie veel meer in iemand ontmoeten, die beter leren kennen en je realiseren dat die persoon best leuk is, daar je tong in steken en er mee trouwen veel logischer. Maar ja, als dat niet gebeurt, dan moet een mens iets.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:30 schreef The_Odd_One het volgende:
Gaan anderen dan Deezertje ook nog antwoord op mijn vragen geven?
Waarom willen jullie eigenlijk een vriendin/vriend?
En waarom is daten daarvoor een goed middel?
Ben er trots opquote:
Ik ontmoet best vaak mensen waar ik een klik mee heb, waar ik graag mee afspreek, zonder dat dat voor mij mogelijk een relatie kan worden. Dat is voor mij met (hetero)mannen niet anders dan met de vrouwen of homomannen die ik ontmoet.quote:Op vrijdag 24 april 2015 06:41 schreef Nammie het volgende:
Maar iemand ontmoeten, beseffen dat er een klik is en elkaar vervolgens beter leren kennen is toch ook gewoon daten? Je ontkomt niet aan afspraakjes en dus daten als je elkaar interessant vindt, tenzij je op elkaars lip zit of zo. Maar zelfs dan.
Dat gaat wel erg snel dan.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
In mijn ideale geval blijkt dan ineens een van die mensen toch wel heel erg leuk en struikel je een keer per ongeluk op elkaars mond en ga je dan trouwen.
Omdat het leuk is om je leven met iemand te delen en gewoon een wederhelft te hebben. Lastig uit te leggen verder, maar alleen is maar alleen.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:30 schreef The_Odd_One het volgende:
Gaan anderen dan Deezertje ook nog antwoord op mijn vragen geven?
Waarom willen jullie eigenlijk een vriendin/vriend?
En waarom is daten daarvoor een goed middel?
Maar dat zou eigenlijk niet het doel moeten zijn. Natuurlijk is het leuk als mensen je aantrekkelijk vinden, maar op die manier wordt je geluk afhankelijk van je partner en is er de kans dat je die persoon gaat waarderen omdat hij/zij simpelweg voor je gevoel de enige persoon in je leven is die om je geeft en van je houdt, en niet omdat dat nou zo erg wederzijds is.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:43 schreef Deezertje het volgende:
En eerlijk gezegd: onzekerheid wegnemen. Dat er dus wel iemand jou leuk vindt om hoe en wie je bent. Ja dat kan je oplossen door vrienden, maar die heb ik niet en zie dat helaas ook niet snel veranderen.
Ja true, maar als je dan op een date zit met "meh, dit is alwéér niksquote:Op vrijdag 24 april 2015 08:27 schreef Nammie het volgende:
Ohja, maar ik denk dat iedereen dat heeft in de meeste gevallen dat je wel weet of het wel of geen relatie wordt. Ik bedoel dus die legendarische klik, zeg maar. Dus dat je iemand ontmoet en dat je denkt JJAAAAA, dan ga je uiteindelijk ook afspreken/daten met elkaar. Dat bedoelde ik.
Ah zo, ja dat komt wel eens voor. Maar inderdaad niet zó vaak denk ik. Nouja, het komt wel een keer. En anders maar niet.
Ja oke, maar mijn ideale wereld heb je dat dan niet en leef je nog lang en gelukkig samen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:30 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ja true, maar als je dan op een date zit met "meh, dit is alwéér niks" dan is de lol er ook snel af
klinkt als een toffe wereld om in te levenquote:Op vrijdag 24 april 2015 08:36 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja oke, maar mijn ideale wereld heb je dat dan niet en leef je nog lang en gelukkig samen.
en niet elke dag uit bed stappen in de hoop dat je die dag eindelijk een relatie gaat vindenquote:Op vrijdag 24 april 2015 09:05 schreef Re het volgende:
misschien moet je daten eens los gaan zien van een relatie krijgen...
Voor wie spreek je nou? Ik vind niet dat het moeite kost om een relatie te krijgen of dat dat bijzonder is. Ik denk de meeste mensen niet, eerlijk gezegd. Maar dé juiste persoon vinden; dat is wel wat moeilijker. En verder: wat is onbewust daten? En onbewust in een relatie?quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:57 schreef Deezertje het volgende:
Maar blijft raar dat wij zoveel moeite hebben om een relatie te krijgen en andere mensen vaak onbewust aan het daten zijn of in een relatie zitten..
Goede post dit. Even een spiegel voorhoudenquote:Op vrijdag 24 april 2015 09:10 schreef Cue_ het volgende:
Onbewust in een relatie zittenVolgens mij leef je dan niet in je eigen werkelijkheid
En wat Re zegt!
Mensen hebben moeite met een relatie te krijgen omdat ze of te kieskeurig zijn, of uberhaupt niet zo veel mensen interessant vinden, of ze hebben problemen, of ze hebben zelf niets te bieden, dat soort dingen
Oh jaquote:Op vrijdag 24 april 2015 09:36 schreef Silenus het volgende:
Deezertje bedoelt natuurlijk 'daten hebben of een relatie zonder er 24/7 geforceerd mee bezig te zijn'. Ofwel bijna iedereen, behalve hijzelf en nog een paar anderen.
Amen!!!quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:10 schreef Cue_ het volgende:
Onbewust in een relatie zittenVolgens mij leef je dan niet in je eigen werkelijkheid
En wat Re zegt!
Mensen hebben moeite met een relatie te krijgen omdat ze of te kieskeurig zijn, of uberhaupt niet zo veel mensen interessant vinden, of ze hebben problemen, of ze hebben zelf niets te bieden, dat soort dingen
Goede post ja. Met de zoveelste uit de lucht gegrepen clichés. Als je een beetje om je heen kijkt zie je dat het nergens op gebaseerd is.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Goede post dit. Even een spiegel voorhouden.
Is dat echt zo? Misschien ben je inderdaad wel kieskeurig. Of ben je inderdaad niet zo in anderen geïnteresseerd. Heb je wel daadwerkelijk iets te bieden? Zijn er problemen die je in de weg staan?quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:49 schreef Faxie het volgende:
[..]
Goede post ja. Met de zoveelste uit de lucht gegrepen clichés. Als je een beetje om je heen kijkt zie je dat het nergens op gebaseerd is.
Vrouwen in real life zijn te 'oppervlakkig', te 'mainstream', te 'hip', 'oninteressant', hebben uiterlijke 'imperfecties', voldoen niet aan je ideaalbeeld.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:49 schreef Faxie het volgende:
[..]
Goede post ja. Met de zoveelste uit de lucht gegrepen clichés. Als je een beetje om je heen kijkt zie je dat het nergens op gebaseerd is.
Neuh. Als je graag wil en het lukt niet, is de kans aanwezig dat het aan jezelf ligt. Niet altijd, maar vaak wel. Is geen cliché hoorquote:Op vrijdag 24 april 2015 09:49 schreef Faxie het volgende:
[..]
Sinds wanneer?quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:52 schreef artelligence het volgende:
[..]
Vrouwen in real life zijn te 'oppervlakkig', te 'mainstream', te 'hip', 'oninteressant', hebben uiterlijke 'imperfecties', voldoen niet aan je ideaalbeeld.
Dit geldt voor iedereen, behalve voor die paar oelewappers waar overduidelijk iets aan mankeert. En we weten allemaal wie daar bijhoort in dit topic.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:49 schreef Faxie het volgende:
[..]
Jij ontmoet gewoon te weinig vrouwen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:49 schreef Faxie het volgende:
[..]
Lees jouw gemiddelde post op FOK! eens door... 60% bestaat sowieso uit Vrouwenquote:
Enquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Lees jouw gemiddelde post op FOK! eens door... 60% bestaat sowieso uit Vrouwen, afgewisseld met een Vrouwen
of Vrouwen
.
Oh ja.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:02 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
En![]()
Misschien eens verder kijken dan de vrouwen op FOK! Zeker als je een bepaalde reputatie hebt.
Is het ook. Een relatie hebben is niet vanzelfsprekend. Tenzij je dat laatste wel prima vindt.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:08 schreef Fascination het volgende:
Nah, ik zie een relatie krijgen wel als iets bijzonders. Er moet, idealiter, sprake zijn van verliefdheid aan beide kanten, dat is al vrij zeldzaam, en je moet ook nog eens qua karakter bij elkaar passen. Maar je kunt natuurlijk ook genoegen nemen met Pietje van hiernaast, want hij is wel aardig en verdient genoeg om een kind te onderhouden.
Dit. Ik zie om me heen ook genoeg mensen die een relatie nemen met iemand die 'wel leuk' is omdat ze het fijn vinden om een relatie te hebben, maar wederzijdse verliefdheid en echt bij iemand passen zijn vrij zeldzaam..quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:08 schreef Fascination het volgende:
Nah, ik zie een relatie krijgen wel als iets bijzonders. Er moet, idealiter, sprake zijn van verliefdheid aan beide kanten, dat is al vrij zeldzaam, en je moet ook nog eens qua karakter bij elkaar passen. Maar je kunt natuurlijk ook genoegen nemen met Pietje van hiernaast, want hij is wel aardig en verdient genoeg om een kind te onderhouden.
Wat voor reputatie heeft hij?quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:02 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
En![]()
Misschien eens verder kijken dan de vrouwen op FOK! Zeker als je een bepaalde reputatie hebt.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:18 schreef Cue_ het volgende:
Een relatie krijgen is dan niet bijzonder, een leuke relatie krijgen wel![]()
(en een relatie leuk houden ook)
quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gefrustreerd, wanhopig, stuurt naaktfoto's.
Dit ja.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:08 schreef Fascination het volgende:
Moest lachen om dat laatste.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inderdaad. Bijna alles in het leven is voorspelbaar en te koop, behalve een partner en relatie. Als ik een brood wil ga ik naar de supermarkt en zodra ik betaal krijg ik hem mee. De winkel blijft bij voldoende brood dit dagelijks verkopen totdat er geen vraag meer is. Een relatie kan zomaar op een dag uitgaan en je partner is niet te koop, althans dan weet je dat er geen liefde in het spel is.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:08 schreef Fascination het volgende:
Ook niet altijd waar.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Inderdaad. Bijna alles in het leven is voorspelbaar en te koop, behalve een partner en relatie. Als ik een brood wil ga ik naar de supermarkt en zodra ik betaal krijg ik hem mee. De winkel blijft bij voldoende brood dit dagelijks verkopen totdat er geen vraag meer is. Een relatie kan zomaar op een dag uitgaan en je partner is niet te koop, althans dan weet je dat er geen liefde in het spel is.
Niet teveel over nadenken. Als je nog een keer wil afspreken, dan moet je dat gewoon voorstellen. Het is niet alsof je meteen eeuwige trouw en een bruiloft beloofd.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:32 schreef dudewhereismycar het volgende:
Zo, mijn *blind* date zit er op. Een vrouw van Tinder, amper gesproken via whatsapp. Eigenlijk totaal geen gesprekken.
Ze wilde graag afspreken en zo gezegd, zo gedaan. Date was afgelopen woensdag. Van 8u tot 2u s nachts aan een stuk zitten ouwehoeren. Gezellig en veel humor.
Er is een klik.
Sinds woensdag is ze een stuk spraakzamer op de app. Ik twijfel nog wel of ik een 2e date moet voorstellen, of dat ik het initiatief aan haar over laat.
Twijfel zit hem in feit dat mijn relatie pas net over is.. maar is dat de reden om iemand te laten schieten? Mmmm moeilijk..
heb je het wel over "de breuk" gehad?quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:32 schreef dudewhereismycar het volgende:
Zo, mijn *blind* date zit er op. Een vrouw van Tinder, amper gesproken via whatsapp. Eigenlijk totaal geen gesprekken.
Ze wilde graag afspreken en zo gezegd, zo gedaan. Date was afgelopen woensdag. Van 8u tot 2u s nachts aan een stuk zitten ouwehoeren. Gezellig en veel humor.
Er is een klik.
Sinds woensdag is ze een stuk spraakzamer op de app. Ik twijfel nog wel of ik een 2e date moet voorstellen, of dat ik het initiatief aan haar over laat.
Twijfel zit hem in feit dat mijn relatie pas net over is.. maar is dat de reden om iemand te laten schieten? Mmmm moeilijk..
Ik praat niet over exen op een eerste date. Ze weet wel dat t vrij pril is allemaal.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:33 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
heb je het wel over "de breuk" gehad?
Waarom daten als je nog niet over je ex heen bent.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:32 schreef dudewhereismycar het volgende:
Er is een klik.
Vind je haar leuk? dan tweede date voorstellenquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:32 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik twijfel nog wel of ik een 2e date moet voorstellen, of dat ik het initiatief aan haar over laat.
Je praat zo te zien wel VOOR de date over je exenquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:35 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik praat niet over exen op een eerste date. Ze weet wel dat t vrij pril is allemaal.
ook al niet. hmmmmquote:Op vrijdag 24 april 2015 11:09 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je praat zo te zien wel VOOR de date over je exen
quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:32 schreef dudewhereismycar het volgende:
Dat dus. Goede post fas!quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:08 schreef Fascination het volgende:
Dat.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:08 schreef Fascination het volgende:
Narcisten zoals jij?quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:58 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dit geldt voor iedereen, behalve voor die paar oelewappers waar overduidelijk iets aan mankeert. En we weten allemaal wie daar bijhoort in dit topic.
Nounounouquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Google die term eens?quote:
Die weten hun reputatie dan wat beter te behouden.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:22 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nounounou![]()
Maar ondertussen achter de schermen bij de 'brave' users....
Heel leuk voor zequote:Op vrijdag 24 april 2015 12:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die weten hun reputatie dan wat beter te behouden.
Oh ja, dat maakt het minder kansloos.quote:
Ik dacht: Yes hij gaat het niet over de breuk hebben....maar helaas toch daar aan het eind...quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:32 schreef dudewhereismycar het volgende:
Er is een klik.
Nee ik praat niet over exen. Uiteraard als ze vragen hoe lang ik single ben, dan zeg ik dat dit nog vrij pril is. Over je ex ga je pas praten als je wat verder bent met daten of zelfs in een relatie zit. Dan kom je beetje bij beetje te weten wat de ander hiervoor allemaal heeft uitgespookt...quote:Op vrijdag 24 april 2015 11:09 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je praat zo te zien wel VOOR de date over je exen
15 Jaar geleden alquote:Op vrijdag 24 april 2015 12:28 schreef Silenus het volgende:
Haha, en al zelfs zou ik er één zijn...Jij zit nog steeds elke avond huilend in je hutje op de hei aan je pik te trekken.
En ik vermoed dat je dat over vijf jaar nog steeds doet. Net als dat je dat vijf jaar geleden al deed.
quote:
Je geeft zelf het antwoord alquote:Op vrijdag 24 april 2015 12:41 schreef Faxie het volgende:
[..]
Sindsdien heel wat veranderd. Alleen de gemiddelde vrouw niet
Ik zeg dat ze niet veranderd zijn. Hoe ze dan zijn zeg ik toch niet?quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:44 schreef artelligence het volgende:
[..]
[..]
Je geeft zelf het antwoord al
Alles oke?quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:47 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze niet veranderd zijn. Hoe ze dan zijn zeg ik toch niet?![]()
Overigens toch kuthoeren.
Je begrijpt het nietquote:Op vrijdag 24 april 2015 12:50 schreef Nammie het volgende:
[..]
Alles oke?
Anderen doen een beetje lullig tegen je, dus misschien voel je je in het nauw gedreven, maar hoe je zelf doet is ook vrij vreemd hoor. Ook hoe je praat over Silenus. En nu deze opmerking over vrouwen. Of ik begrijp het internet niet en dit is 'grappig' bedoeld of zo.
Ik denk dat jij niet bent veranderd, niet wilt veranderen en een irreëel beeld hebt van vrouwen op fok! en van vrouwen in het algemeen. Het valt op dat je vrouwen op fok! op een voetstuk zet, maar ondertussen alle vrouwen kuthoeren noemt. Nee, daar scoor je punten mee. Vrouwen op fok! zijn echt geen perfecte poppetjes, die van vage eclectische muziek houden, transformers sparen en modelbouw interessant vinden. Er zijn genoeg op fok! die van oppervlakkige shit houden waar jij constant op afgeeft. Je gooit je eigen glazen in.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:47 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze niet veranderd zijn. Hoe ze dan zijn zeg ik toch niet?![]()
Overigens toch kuthoeren.
Gastquote:Op vrijdag 24 april 2015 12:58 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet bent veranderd, niet wilt veranderen en een irreëel beeld hebt van vrouwen op fok! en van vrouwen in het algemeen. Het valt op dat je vrouwen op fok! op een voetstuk zet, maar ondertussen alle vrouwen kuthoeren noemt. Nee, daar scoor je punten mee. Vrouwen op fok! zijn echt geen perfecte poppetjes, die van vage eclectische muziek houden, transformers sparen en modelbouw interessant vinden. Er zijn genoeg op fok! die van oppervlakkige shit houden waar jij constant op afgeeft. Je gooit je eigen glazen in.
Mooi eerlijk antwoord en herkenbaar. Bij mij is hij echt de andere kant op geslagen, van twijfel naar overtuiging dat ik er echt geen zin meer in heb. Ik ben prima alleen en vind het een fijnere gedachte dit te delen met vrienden dan met iemand in een relatie.quote:Op donderdag 23 april 2015 22:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind daten (als in, met iemand in contact treden, met eigenlijk de intentie om daar uiteindelijk een relatie mee te krijgen) daar eigenlijk totaal niet voor geschikt. Ik zie veel meer in iemand ontmoeten, die beter leren kennen en je realiseren dat die persoon best leuk is, daar je tong in steken en er mee trouwen veel logischer. Maar ja, als dat niet gebeurt, dan moet een mens iets.
En ik weet niet goed of ik wel een vriend wil. Wanneer ik last heb van zelfmedelijden baal ik er van dat ik die niet heb. Dus als ik dat verder analyseer dan besef ik me ook wel dat dat nou niet echt de ideale basis voor een relatie is. Dat je graag zou willen dat er iemand was om dat pijntje uit je schouder te masseren, of waar je bij weg kunt kruipen wanneer je eens een beetje een onbestemd potje wil huilen....
Soms zou ik willen dat ik de hele fijne dingen die ik meemaak en waar ik me hysterisch gelukkig over voel met iemand zou kunnen delen, aan iemand zou kunnen vertellen in de relatievorm. Maar als ik dan vervolgens weer denk aan dat ik die dingen (waar ik zo blij van word) MET die ander zou moeten doen, vind ik dat weer lastig...
Ik ben er dan ook niet zo zeker van dat ik wel een relatie wil. Ik weet wel dat ik ergens graag wil dat ik weer iemand tegen zou komen waarmee ik het graag wil. Dat je iemand ontmoet waarbij alle bezwaren wegvallen, met wie alles logisch en vanzelfsprekend voelt en die direct "met mij" is. Alsof ie er nooit niet was zeg maar.
Maar dat is waarschijnlijk utopisch en te sprookjesboek om ooit daadwerkelijk te gaan gebeurendus tot die tijd lees ik hier met een half oog mee, reageer ik af en toe op een oneliner en drink ik nog een wijntje.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 24 april 2015 13:15 schreef Cue_ het volgende:
http://speld.nl/2015/04/2(...)iet-van-lekker-eten/
Wat is de definitie van verliefd zijn?quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik word ook nooit verliefd eigenlijk
En dat heb ik wel nodig om het niet allemaal een hoop gedoe te vinden.
Tis wel fok, incl autisten, hequote:Op vrijdag 24 april 2015 16:13 schreef Silenus het volgende:
Verliefd heeft geen definitie, dat is een gevoel. Er is geen wiskundige formule voor ofzo.
1-({(4R,7S,10S,13S,16S,19R)-19-amino-7-(2-amino-2-oxoethyl)-10-(3-amino-3-oxopropyl)-16-(4-hydroxybenzoyl)-13-[(1S)-1-methylpropyl]-6,9,12,15,18-pentaoxo-1,2-dithia-5,8,11,14,17-pentaazacycloicosan-4-yl}carbonyl)-L-prolyl-L-leucylglycinamidequote:Op vrijdag 24 april 2015 16:13 schreef Silenus het volgende:
Verliefd heeft geen definitie, dat is een gevoel. Er is geen wiskundige formule voor ofzo.
Maakt het uit?quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:05 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Wat is de definitie van verliefd zijn?
Maar daarom is het dus ook moeilijk om te begrijpen wat verliefdheid nou eigenlijk is. Heeft iemand die geen verliefdheid heeft gekend, niet het zelfde gevoel als dat iemand die het wel als "verliefdheid" bestempeld? maar het dus anders ervaart.quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tis wel fok, incl autisten, he![]()
Overal moet een vaste definitie voor zijn die iedereen op dezelfde manier ervaart
Het gaat er toch om dat de persoon zelf ervaart dat diegene verliefd is? Of dat nu op dezelfde manier is als een ander dat ervaart maakt fan niet uit.quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:57 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Maar daarom is het dus ook moeilijk om te begrijpen wat verliefdheid nou eigenlijk is. Heeft iemand die geen verliefdheid heeft gekend, niet het zelfde gevoel als dat iemand die het wel als "verliefdheid" bestempeld? maar het dus anders ervaart.
De vraag die ik stelde zegt ook niet dat er een definitie is, maar als die er is omdat iemand het niet voelt, wat dat dan precies is :-)
Dat bedoel ik ook nietquote:Op vrijdag 24 april 2015 17:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het gaat er toch om dat de persoon zelf ervaart dat diegene verliefd is? Of dat nu op dezelfde manier is als een ander dat ervaart maakt fan niet uit.
Als iets pijn doet bij mij en ik geef daar een 8 op een schaal van 1 tot 10 aan. Kan dat bij jou een 5 zijn, terwijl we hetzelfde voelen enkel anders bestempelen. Maakt dat de pijn voor mij minder of voor jou meer? Lijkt me niet.
Dusja snap de redenatie achter je vraag dan ook niet echt.
Wat praat je over mij Strawquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zij is ik?quote:Op vrijdag 24 april 2015 17:20 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet
Zij gaf aan dat ze nog nooit verliefdheid heeft gekend. Ik bedoel daar niet mee te zeggen dat ze dat inderdaad nooit heeft gekend, of juist wel, maar meer: hoe weet je wanneer je verliefd bent. Welke definitie hang je daar aanvast.
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben niet zo snel onder de indruk. Ik kan wel iemand snel leuk vinden, maar echt verliefde gevoelens. Dat gebeurt nauwelijks/niet.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zij is ik?
Dat gaf ik allerminst aan. Ik ben verliefd geweest, heb ontzettend veel gehouden van en ben samengeweest met. Heb daarna(ast) ook echt wel vonken gevoeld en interesse gehad.
Alleen wanneer ik de momenten dat ik denk "okthatsinteresting" vergelijk met de frequentie waarin mensen om mij heen dat denken, dan moet ik denk ik concluderen dat het bij mij anders werkt dan bij anderen.
Heel weinig mensen springen uit de massa bij mij. Ik word maar door heel weinig mensen getriggerd om ze beter te willen leren kennen of om meer van ze te weten te komen.
En ik weet dondersgoed dat dat eerder aan mij dan aan de rest van de wereld zal liggen, maar wat doe je er aan? De kunst van een relatie blijft toch iemand vinden die minofmeernaadloos aansluit op jouw imperfecties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |