abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152189642
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:24 schreef Toga het volgende:

[..]

In plaats daarvan krijgt de agent blijkbaar wat verwensingen naar zijn hoofd waardoor zaken nogal escaleren.
Of hij vraagt slechts om opheldering, wat de agent prikkelbaar en handtastelijk maakt. Dit volgens de verklaring van het slachtoffer. Op basis van de beelden kan je in ieder geval geen conclusie trekken over wat er in zijn algemeenheid gezegd is. :{w

Dat deze aanval gelijk geframed wordt als racistisch lijkt mij ook fout.
pi_152202516
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:12 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Of hij vraagt slechts om opheldering, wat de agent prikkelbaar en handtastelijk maakt. Dit volgens de verklaring van het slachtoffer. Op basis van de beelden kan je in ieder geval geen conclusie trekken over wat er in zijn algemeenheid gezegd is. :{w

Dat deze aanval gelijk geframed wordt als racistisch lijkt mij ook fout.
Ach ja, ik weet hoe het gaat, niet als in Nederland waar elke agent vriendelijk ("zou u alstublieft... want.. ") aan iedereen persoonlijk uitlegt wat er aan de hand is en mensen vrijwillig aan de kant gaan. In Israël gaat dan van: "zooz miepo!".
De agent kijkt continue naar de weg, heeft het er blijkbaar druk mee en heeft geen tijd om die soldaat te gaan overtuigen of het wel zo nodig is dat hij ergens anders moet gaan staan. Ik vermoed zelfs dat hij bar zenuwachtig is van zo'n potige kerel met rugzak die achter 'm staat terwijl hij de weg moet vrijhouden (voor een konvooi parlementariërs?)
Als een agent in functie tegen je zegt: "weg hier", ga jij 'm ook negeren of een discussie aan?
Racist
  zaterdag 2 mei 2015 @ 11:16:49 #153
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_152203473
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:47 schreef Montana_ir het volgende:
Ethiopians protest racist attack, clash with police: 'Israel will be like Baltimore'

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4652484,00.html

Typisch zionistisch, typisch racistisch
pi_152205097
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 10:03 schreef Toga het volgende:

[..]

Ach ja, ik weet hoe het gaat, niet als in Nederland waar elke agent vriendelijk ("zou u alstublieft... want.. ") aan iedereen persoonlijk uitlegt wat er aan de hand is en mensen vrijwillig aan de kant gaan. In Israël gaat dan van: "zooz miepo!".
Zo gaat dat meestal, inderdaad. :D :')
quote:
De agent kijkt continue naar de weg, heeft het er blijkbaar druk mee en heeft geen tijd om die soldaat te gaan overtuigen of het wel zo nodig is dat hij ergens anders moet gaan staan. Ik vermoed zelfs dat hij bar zenuwachtig is van zo'n potige kerel met rugzak die achter 'm staat terwijl hij de weg moet vrijhouden (voor een konvooi parlementariërs?)
De politie heeft de straat afgesloten omdat er een verdacht pakketje was aangetroffen.
quote:
Als een agent in functie tegen je zegt: "weg hier", ga jij 'm ook negeren of een discussie aan?
Hangt van mijn dag af. Maar dat lijkt mij irrelevant, want het legitimeert niet het handelen van deze agent(en).
pi_152252943
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:54 schreef waht het volgende:

[..]

Ik gebruik graag te veel komma's.

En al het land is ooit veroverd.
Het ging mij niet eens om de komma's. Die kon ik nog wel volgen.
Mwa, dat is niet helemaal waar, er is ook land ontgonnen, maar in het Midden-Oosten klopt jouw stelling wel.

Maar dan is dus de vraag, welke verovering de meeste rechten oplevert.
En hoe lang na een verovering de nieuwe bewoners meer rechten hebben dan de verdreven bewoners.

Precies om deze problemen te voorkomen heeft de VN besloten dat bezet gebied niet gekoloniseerd mag worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152253065
quote:
Hier snap ik niks van:
"We went to other homes in Saja'iyya, and some of them contained prayer beads and keffiyehs. We took some of them and played with them, but I don't remember how many I took because they got mixed together with my grandfather's prayer beads, but it was a small number," he said, adding that he also took "two keffiyehs".

Een joodse soldaat speelt met gebedskralen in een vernield Gazaans huis en weet niet meer hoe veel kralen hij meegenomen heeft want ze raakten vermengd met de gebedskralen van zijn grootvader.
Losse gebedskralen? En vermengen van islamitische en joodse gebedskralen?
Vreemd! Ik heb geleerd zorgvuldig om te gaan met de rozenkrans en diverse parafernalia.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152253125
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:00 schreef Szikha het volgende:

[..]

Er is een oud gezegde : waar 2 Joden zijn, zijn 3 meningen.
Dan kun je ze dus inderdaad niet vertrouwen.
Overigens geldt dat voor wel meer mensen, dus nieuw is het niet.
quote:
[..]

Zie je jezelf als een waardige discussie partner eigenlijk? Want je hebt je vanaf begin af aan buitenspel gezet
Mwa: ik denk na, ik probeer te reageren op argumenten, ik verzin af en toe eens een nieuw argument, ik ben scherp op drogredenen, ik neem a priori mijn gesprekspartners serieus, ik ben discreet.
Dus ja: ik zie mijzelf als een waardige discussiepartner. (zonder spatie).
pi_152253511
Zo, dat is een heel verhaal. Een poging to antwoord.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:26 schreef Szikha het volgende:

[..]

Weet je Kees? Je hebt jezelf buitenspel gezet
Omdat je de staat Israel in zijn totaliteit niet erkend. Je hebt zelfs gezegd dat het volledig de zee terug in geschoven mag worden. Maar dat het helaas niet meer kan. Je ziet geheel Israel als onrechtvaardig. Jij spreekt dus niet over de bezette gebieden maar over geheel Israel als bezet gebied. Je erkent het dus niet.
Je bent niet objectief in deze discussie
Niemand is objectief in deze discussie. Maar ik wel het meest van al, omdat ik nergens belang bij heb.
quote:
Als je Israels recht op bestaan niet eens erkend Kees dan mogen de Joden daar ook niet zitten in eerste instantie. Wat je letterlijk zegt in je posten

En als ze daar in eerste instantie niet mogen wonen en leven dan hebben ze al he-le-maal geen recht om zich te beschermen. Ook dat heb je zeer duidelijk door het gehele forum gepredikt. Zowel in het verleden als op dit moment.

Heb jij jezelf hiermee niet buitenspel gezet dan?
Het maakt namelijk voor jou dan niet uit wat of hoe Israel zich gedraagt en wat zijn inwoners doen of gedaan hebben. Het zal altijd fout zijn in jouw ogen. Het maakt niet uit waar het over gaat. Het is slecht in jouw ogen

En als er iets gebeurd tegen Israel...dan frommel je het als een stukje papier en gooi je het weg.
De raket aanvallen die ze te verduren krijgen.... valt te verwaarlozen.

De aanslagen in steden , het gooien met bommen , het doden van onschuldige Israelis ( of ze nu baby zijn of soldaat) valt niet te betreuren en te zelfs verwaarlozen.
En als je er niet om heen kan bewerk je het taalkundig zo dat de schuld toch weer komt te liggen bij Israel of Joden.
Je haalt hier dingen door elkaar.
Het proberen om een joodse staat te vestigen in Palestina was een bijzonder kwalijke stommiteit en bij voorbaat gedoemd om heftige weerstand op te wekken van de toenmalige bewoners van Palestina (t.w. moslims, christenen en joden).
De joodse staat Israel is gevestigd, zelf uitgeroepen, verdedigd m.b.v. gesmokkelde wapens en veroverd door een naqba, en dus amper gelegitimeerd.
Maar goed: zoals waht terecht zegt: alle grond is ooit veroverd.
quote:
En hun angst (zowel binnen en buiten Israel) van veel Joden is volgens jouw visie niet eens gegrond. Je noemt het zelfs een soort angststoornis waar ze aan lijden. Je gaat nog verder door te zeggen dat ze het zelf afgeroepen hebben

Gaat dat niet erg ver? Ben je dan nog objectief in deze?
Ja, dat is een stoornis. Een die zichzelf ook nog eens bevestigt. Cijfers? Dat kan. En zelf afgeroepen? Denk even aan de familie Loonstein.
quote:
Jouw doel is duidelijk. Je demoniseert de staat Israel en zijn bevolking volledig. En je ontkent dat ook niet.
Maar ik vind dat niet nuttig in discussies als deze en het maakt je daardoor nooit geloofwaardig.
Mijn doel? Rechtvaardigheid. En erkenning van grond, van bodem. (Geen bloed!)
quote:
Verder vind ik persoonlijk ook dat je het Joodse geloof en de Joden algemeen ook demoniseert in je posten. Ongeacht waar ze wonen of vandaan komen. Je maakt geen enkel onderscheidt tussen Joden en inwoners van Israel of soldaten.

In zo goed als alle topics over Israel of de Palestijnen haal jij het Joodse volk erbij. Jammer! En het verraadt iets over jouw motivatie
Ik doe mijn best om onderscheid te maken tussen joden en Israeli's. En ook tussen burgers en soldaten, maar dat is in Israel inderdaad erg lastig, want alle burgers zijn ook soldaat. Dat verzin niet ik, dat verzint de joodse staat Israel.

Overigens zijn het vooral joden die dat onderscheid verwaarlozen. Ik mag je wijzen op diverse joden die in tv-praatprogramma's kwamen vertellen dat ze de bedreigde staat Israel gingen helpen om Gaza plat te bombarderen. Jihad maar dan op zijn joods.
quote:
Ook maak je regelmatig de vergelijking tussen het land Nederland en de staat Israel. Tussen Bibi en premier Rutte. Of Wilders. Of de vergelijking staat Israel en Nazi Duitsland (oorlog dus niet de holocaust)

Onterechte vergelijkingen altijd. En de enige reden dat je dat doet is om jezelf geloofwaardiger te maken of medestanders te krijgen. Wellicht beiden

Hoe kunnen mensen jou serieus als discussie partner zien?!
Ik denk dat je die vergelijkingen niet helemaal begrijpt. Maar ik moet toegeven: ze zijn ook wat lastig.
quote:
In het verleden ben je vaak voor antisemiet uitgemaakt.
Vind je dat terecht?
Dat maakt me echt geen bal uit. Water van een eend. Ik vind het een non-argument dat vooral beschamend is voor degene die het gebruikt.
quote:
Vind je jezelf een waardige gesprekspartner als je dingen roept dat 'je het jammer vindt dat Israel niet terug de zee in geschoven kan worden' en je letterlijk vind Israel zich rustig moeten houden. Dus met andere woorden Israel mag zich niet verdedigen (je ziet het ook niet als verdediging ) omdat jij vind dat geheel Palestina is gepikt door de Joden.
Geheel Palestina wordt ingepikt door Israel. Hoor Netanyahu! Dat is geen verdediging, dat is landjepik, tegen alle beschaafde normen in.
quote:
En dat Israelis (en Joden wereldwijd ) zich onveilig voelen is hun eigen schuld want zij zijn begonnen ( jouw woorden! )
Zij zijn begonnen? Dat snap ik niet.
Het is wel zo dat zij zich bij uitstek als afgezonderde bevolkingsgroep gehandhaafd hebben. Dat is natuurlijk heel knap en bijzonder, maar heeft ook zijn prijs. Dan ben je namelijk altijd de lul, als er problemen ontstaan.
quote:
Vind je het niet een klein beetje extreem? Ik weet het. Aangeleerd gedrag/ een extreem visie krijg je helaas niet zo gauw weg. Dus je ziet mijn punt die ik wil maken toch niet.

Groot deel van Palestina die wij kennen is Jordanie overigens. Maar hey wie maakt daar nou druk om?
Palestina als naam is een verbastering van een ancient oude provincie van Ken'an
Zelfs voor die tijd bestond de naam al in verschillende variaties en talen
De naam en gebied heeft door al die eeuwen een ware metamorfose ondergaan zowel geografisch al taalkundig

Ik merk dat Israel en Joden je erg raakt. Ik merk veel emoties bij je. Eveneens het Joodse geloof. Je bent altijd terug te zien met je (herhaalde) meningen en standpunten.

Je zal in de loop der jaren best wat opgevangen hebben in Nederland maar je weet denk ik te weinig af van Israel (geschiedenis cultuur )
Dit omdat ik merk dat je bijvoorbeeld dingen blijft herhalen (jaar in en jaar uit) en bovendien wat je herhaald is ook nog eens niet juist of op zijn minst zeer opmerkelijk en dubieus te noemen.

Van alle ' Israel tegenstanders ' ben je wel de meest beleefde persoon. Je valt mensen niet aan op hun taalgebruik. Je scheld mensen niet uit. Je komt niet trollen. Of even smileys plaatsen. Je neemt zelfs serieus de tijd om bronnen na te checken. Ook antwoord je altijd terug. Dat nodigt wel uit. En dat vind ik tov aan jou

Taalkundig weet je het allemaal prima te vertellen. En dat is jouw wapen. Iets wat ik helemaal niet beheers. Dus je komt zeer sterk over in discussies

Je beleefdheid appricieer ik onzettend. Ondanks ik uiteraard niet met je eens ben. Maar dat hoeft ook niet. Ik zeg niet dat ik alles (beter) weet overigens. Maar ik denk dat het uiteindelijk voor jou en mij beiden niets uitmaakt wat Israel doet. In jouw ogen slecht en in mijn ogen probeer ik het te rechtvaardigen (wat niet altijd het geval is hoor)

Rechtvaardiging van mijn kant komt omdat ik connectie heb met de staat Israel. Ik weet dat het verre van perfect land is. Keur veel dingen af. Maar heeft de wereld niets aan.

Ik probeer zo objectief mogelijk naar te kijken. Ik weet wat goed en fout is gegaan en ontken dit ook niet.

Wat jouw connectie met de staat Israel en de Joden of gebied Palestina is blijft voor mij mysterieus. Maar je zal je redenen hebben. En ik twijfel ten zeerste of je net zo objectief kan kijken als ik eerlijk gezegd.
Ik hou er niet van om belazerd te worden. En hecht aan rechtvaardigheid.
En de joodse staat Israel en zijn verdedigers grossieren in leugens en drogargumenten.
quote:
Tot slot wil ik een aantal quotes van Golda Meir gebruiken. Je kent haar vast wel

Zij was in mijn ogen een goede zionist. Haar uitspraaken slaan precies op het conflict en met haar uitspraken wil ik deze discussie topic ook verlaten

" It is true we have won all our wars, but we have paid for them. We don't want victories anymore"

" We can forgive the Arabs for killing our childeren. We cannot forgive them for forcing us to kill their childeren. We will only have peace with the Arabs when they love their childeren more than they hate us"
Tja, die laatste uitspraak is wel erg typerend: (vet van mij) hoe dan ook is het de schuld van de slachtoffers. Godverdomme, hoe krijg je het uit je strot!
Maar het was ook Golda Meir die erkende dat de joodse staat Israel gebaseerd was op de terreur van de joden in Palestina.
pi_152255374
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 02:19 schreef Kees22 het volgende:
Zo, dat is een heel verhaal. Een poging to antwoord.
Dat heb je met een discussie forum.

quote:
Niemand is objectief in deze discussie. Maar ik wel het meest van al, omdat ik nergens belang bij heb.
Dat klopt, niemand is objectief ,maar als jij spreekt over bezet gebied spreek je over geheel Israel. En als jij letterlijk zegt "helaas niet haalbaar om het land terug de zee in te schuiven" het een kankgezwel noemt, dan vraag ik mij ernstig af wat je doelen zijn en hoe objectief je kan zijn

Stel dat ik op een forum in een discussie over Servië en Kosova conflict zit voor jaren, maar ik erken Kosova helemaal niet. Ik vind dat Kosova volledig van de kaart gezweept mag worden , dat de Kosovaren eeuwenlang niet hebben geintergreerd in de wereld. Een kankergezwel voor de gehele wereld. Ze hebben geen enkel recht in mijn ogen
Hoe kun je dan een nuttige bijdrage leveren aan het discussie over deze? Belang heb je wel Kees dat is het juist! Jouw belang is het demoniseren van de staat en zijn inwoners. Je hebt vaak gezegd: "ze willen al eeuwen terug naar het land dat ze ingepakt hebben van de Kanieten"

Je weet dus helemaal niets Kees

quote:
Je haalt hier dingen door elkaar.
Het proberen om een joodse staat te vestigen in Palestina was een bijzonder kwalijke stommiteit en bij voorbaat gedoemd om heftige weerstand op te wekken van de toenmalige bewoners van Palestina (t.w. moslims, christenen en joden).
Dank je. Deze post bevestigt wederom mijn punt:

quote:
Als ze daar in eerste instantie niet mogen wonen en leven dan hebben ze al he-le-maal geen recht om zich te beschermen. Het maakt namelijk voor jou dan niet uit wat of hoe Israel zich gedraagt en wat zijn inwoners doen of gedaan hebben. Het zal altijd fout zijn in jouw ogen.
Als er iets gebeurd tegen Israel...dan frommel je het als een stukje papier en gooi je het weg. (raket aanvallen , aanslagen in steden, kidnappen van kinderen, gooien met bommen, het doden van kinderen en babys, het valt niet te betreuren en te zelfs verwaarlozen. En als je er niet om heen kan bewerk je het taalkundig zo dat de schuld toch weer komt te liggen bij Israel of Joden.
quote:
Ja, dat is een stoornis. Een die zichzelf ook nog eens bevestigt. Cijfers? Dat kan. En zelf afgeroepen? Denk even aan de familie Loonstein.
Ken de familie niet. Wederom heb je mijn punt bevestigd

quote:

Mijn doel? Rechtvaardigheid. En erkenning van grond, van bodem. (Geen bloed!)
Rechtvaardigheid en erkenning. Maar je erkend de staat Israel in zijn geheel niet . Het is zelfs een kankergezwel dat terug de zee in moet

Vervang rechtvaardigheid en erkenning maar in demoniseren

quote:

Ik doe mijn best om onderscheid te maken tussen joden en Israeli's. En ook tussen burgers en soldaten, maar dat is in Israel inderdaad erg lastig, want alle burgers zijn ook soldaat. Dat verzin niet ik, dat verzint de joodse staat Israel.
Daarom is het gerechtvaardigd om nons-stop raketten af te schieten op burgerdoelen , mensen te doden en te kidnappen. Ongeacht hun leeftijd

quote:

Overigens zijn het vooral joden die dat onderscheid verwaarlozen. Ik mag je wijzen op diverse joden die in tv-praatprogramma's kwamen vertellen dat ze de bedreigde staat Israel gingen helpen om Gaza plat te bombarderen. Jihad maar dan op zijn joods.
Ah oké ze hebben het zelf afgeroepen hé

quote:

Geheel Palestina wordt ingepikt door Israel. Hoor Netanyahu! Dat is geen verdediging, dat is landjepik, tegen alle beschaafde normen in.
Daarom zei ik al je weet helemaal niets

quote:

Zij zijn begonnen? Dat snap ik niet.
Het is wel zo dat zij zich bij uitstek als afgezonderde bevolkingsgroep gehandhaafd hebben. Dat is natuurlijk heel knap en bijzonder, maar heeft ook zijn prijs. Dan ben je namelijk altijd de lul, als er problemen ontstaan.
Inderdaad zoals je al eens eerder zei dat hebben alle mensen die ooit verdreven waren een nieuw leven opgebouwd, maar de Joden die verdreven werden in het verleden en hedendagen hebben nooit aan hun eigen leven en toekomst gewerkt. Alleen maar hun drang om land af te pikken dat ze in eerste instantie al hebben ingepikt van de Kanieten

Robert R. Wistrich:

quote:
Hoewel kritiek op Israel niet altijd antisemitisch is, is het in linkse en radicaal-rechtse kringen alsmede onder moslims wel zo verworden mede door het gebruik van Joodse stereotypen in de kritieken op het zionisme. Kritiek op Israel gaat steevast gepaard met kritiek op Joods gedrag
quote:

Ik hou er niet van om belazerd te worden. En hecht aan rechtvaardigheid.
Grapjas

quote:

En de joodse staat Israel en zijn verdedigers grossieren in leugens en drogargumenten.
Ja , je boodschap is duidelijk. Stop maar

[
quote:

Tja, die laatste uitspraak is wel erg typerend: (vet van mij) hoe dan ook is het de schuld van de slachtoffers. Godverdomme, hoe krijg je het uit je strot!
Maar het was ook Golda Meir die erkende dat de joodse staat Israel gebaseerd was op de terreur van de joden in Palestina.
Dat heeft ze niet gezegd.

Je houdt van rechtvaardiging en erkenning zeg je en hoe zit het dan met India en Pakistan? Ik houd eigenlijk niet van vergelijkingen maar goed, kan het niet laten. Waarom erken je Pakistan wel? Die werd namelijk rond dezelfde tijd in 1947 door de UN gerealiseerd (verdelingsplan , net zoals Israel dat jaar) India werd verdeeld in een moslim en hindi staat. India werd de hindi staat en de moslim staat zou voortaan Pakistan gaan heten. Het gebied is volgens wiki 796.095 vierkante km

Het creeren van alleen deze staat Pakistan leidde alleen meteen tot 14.000.000 vluchtelingen. En leidde tot meer dan 1.000.000 doden

Waarom wordt Israels bestaansrecht als enige ter wereld in twijfel getrokken? Er was nooit een Pakistan geweest. Het was compleet een nieuwe natie. De creatie is alleen mogelijk geworden door de moslim invasie. Ze zijn India binnen gevallen en ongeveer 60.000.000 hindi's gedood tijdens hun 2 duizend jaar moslim overheersing op India
Het gebied dat we nu kennen als Pakistan was altijd Hindustaans totdat de moslims binnen kwamen ergens in 712

Waarom wordt Israels bestaansrecht in twijfel getrokken telkens? Terwijl die van Pakistan niet? En zijn creatie leidde tot de grootste massa immigratie ooit!

We weten allemaal het antwoord. Grappig er zijn meer dan 50 landen waar de moslims in de meerderheid zijn (moslims staten) en 22 arabische staten maar de wereld heeft zijn twijfels op het bestaan van Israel, de enige Joodse staat zo groot als...

Waarom is Pakistan legaal en Israel niet? Omdat het verzet tegen Israel is niet gebasseerd op morele overwegingen.
pi_152255559
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 01:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan kun je ze dus inderdaad niet vertrouwen.
"Kritiek op Israel gaat steevast gepaard met kritiek op Joods gedrag"
pi_152257150
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 01:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hier snap ik niks van:
"We went to other homes in Saja'iyya, and some of them contained prayer beads and keffiyehs. We took some of them and played with them, but I don't remember how many I took because they got mixed together with my grandfather's prayer beads, but it was a small number," he said, adding that he also took "two keffiyehs".

Een joodse soldaat speelt met gebedskralen in een vernield Gazaans huis en weet niet meer hoe veel kralen hij meegenomen heeft want ze raakten vermengd met de gebedskralen van zijn grootvader.
Losse gebedskralen? En vermengen van islamitische en joodse gebedskralen?
Vreemd! Ik heb geleerd zorgvuldig om te gaan met de rozenkrans en diverse parafernalia.
Waarschijnlijk een Druze of Arabier dan. Het jodendom kent geen gebedskralen.
pi_152259598
IraqiSecurity twitterde op zondag 03-05-2015 om 22:38:18 Israeli police cracking down on protesting Ethiopian Jews. #BlackLivesMatter http://t.co/nsXRVZ37f7 reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152269773
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4653595,00.html

De ironie. Israël hoeft helemaal niets te doen. Ze moorden elkaar wel uit , uiteindelijk
  maandag 4 mei 2015 @ 18:16:31 #164
93664 waht
Mushir
pi_152269928
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:08 schreef Szikha het volgende:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4653595,00.html

De ironie. Israël hoeft helemaal niets te doen. Ze moorden elkaar wel uit , uiteindelijk
Dat is overal daar zo he. Gaza, Egypte, Jordanië, Libanon, Syrië, Irak, Jemen.

Zo nu en dan nemen ze even pauze van het elkaar afslachten door boos te zijn over de 'gruweldaden' van het Israëlische regime, en vervolgens gaan ze fijn verder met hun bezigheid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152278400
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:16 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is overal daar zo he. Gaza, Egypte, Jordanië, Libanon, Syrië, Irak, Jemen.

Zo nu en dan nemen ze even pauze van het elkaar afslachten door boos te zijn over de 'gruweldaden' van het Israëlische regime, en vervolgens gaan ze fijn verder met hun bezigheid.
Ja, maar het is (voor mij) echt triest om te zien. En het raakt mij persoonlijk. Ik begrijp werkelijk niet waarom ze ( moslims) elkaar zo bruut afslachten. Ik hoop dus ook dat het stopt. Al ben ik vrij pessimistisch ingesteld.
  maandag 4 mei 2015 @ 23:39:18 #166
176916 Karrs
2007-2017
pi_152283708
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:37 schreef Szikha het volgende:

[..]

Ja, maar het is (voor mij) echt triest om te zien. En het raakt mij persoonlijk. Ik begrijp werkelijk niet waarom ze ( moslims) elkaar zo bruut afslachten. Ik hoop dus ook dat het stopt. Al ben ik vrij pessimistisch ingesteld.
Dat lijkt toch echt in die rivaliteitcultuur te zitten. Al eeuwen- en eeuwenlang. Stamgedrag. Het was ook één van de hoofdredenen om de islam op te richten; om van dat eeuwige onderlinge geknok af te komen. "ZO moet het, DIT zijn de regels en iedereen is vooraleerst MOSLIM!"
Werkte ook nog goed, de eerste 1000 jaar. :)

En een goeie manier om een volk, of meerdere volkeren, te verenigen is door een zondebok aan te wijzen. Raad eens wie. :)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 4 mei 2015 @ 23:42:50 #167
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_152283822
Ik zag dat deze hier nog steeds niet gepost was, dus dan doe ik het maar even, al is het alleen maar om de aanhoudende leugens voor de zoveelste keer te ontkrachten dat Israel alles op alles zet om burgerslachtoffers te voorkomen...

http://www.independent.co(...)ilians-10223427.html

quote:
'Fire at every person you see': Israeli soldiers reveal they were ordered to shoot to kill in Gaza - even if the targets may have been civilians

The Israeli military deliberately pounded civilian areas in the Gaza Strip with incessant fire of inaccurate ordinance during last year's war against Hamas and was at best indifferent about casualties among the Palestinian population.

Those are the conclusions of a report complied by Breaking the Silence, an Israeli group that has spent the eight months since the end of the war, known as Operation Protective Edge, interviewing more than 60 members of the Israeli army, air force and navy, including soldiers and officers up to the rank of major.

The service personnel paint a picture that runs counter to official Israeli military claims that the surgical operation - which became a full-blown conflict after three Israeli teenagers were kidnapped and murdered in the occupied West Bank - took great care to avoid civilian casualties and that Gaza's already fragile infrastructure was not unnecessarily targetted.

International critics of Israeli tactics during the seven-week conflict have argued that the army, the IDF, and the country's other forces, responded disproportionately to rocket attacks from groups such as Hamas. This, they say, led to 2,220 Palestinians being killed, according to UN figures, the vast majority of them civilians.

There were seven civilian deaths on the Israeli side of the border as a result of rockets fired from inside the Gaza Strip by militant groups. A total of 66 Israeli military personnel were killed. Those Palestinian militants firing rockets across the border could not possibly have known where they were going to land.

This latest report by Breaking the Silence comes not only from within Israel itself, but includes more than 100 testimonies from soldiers who took part in the campaign.

The testimonies include examples of the acts of individual soldiers, including the shooting dead of civilians where those providing evidence say a more measured approach could have been taken. Others talk of incidents where confusion in the midst of a military campaign led to lethal decisions being made when there were other courses of action. A large number of soldiers maintain that the way in which the war was conducted was reasonable, but have decided to speak out against particular decisions or practices.

More worryingly, the report which runs to 240 pages, also details policies and norms - some of which came directly from IDF high command, which Breaking the Silence claims are systematic and led explicitly to greater loss of life and more damage.

"While the testimonies include pointed descriptions of inappropriate behavior by soldiers in the field, the more disturbing picture that arises from these testimonies reflects systematic policies that were dictated to IDF forces of all ranks and in all zones," the report says.

"The guiding military principle of 'minimum risk to our forces, even at the cost of harming innocent civilians,' alongside efforts to deter and intimidate the Palestinians, led to massive and unprecedented harm to the population and the civilian infrastructure in the Gaza Strip. Policymakers could have predicted these results prior to the operation and were surely aware of them throughout."

Chief among Breaking the Silence's findings is that the IDF watered down the rules of engagement such that any person in a combat zone was considered an enemy threat.

"Many of the soldiers testified that the rules of engagement they were provided with before the ground incursion into Gaza were unclear and lenient. The soldiers were briefed by their commanders to fire at every person they identified in a combat zone, since the working assumption was that every person in the field was an enemy," Breaking the Silence claims.

One solider, a First Sergeant in the IDF's engineering unit who was sent to Gaza City, said: "The briefing on rules of engagement was [to open fire at], 'Anything you think you should [open fire at]... Anyone you spot that you can be positive is not the IDF.' The only emphasis regarding rules of engagement was to make sure you weren't firing at IDF forces, but other than that, 'Any person you see.' From the very start they told us, 'Shoot to kill.' As far as the IDF was concerned, there wasn't supposed to be any civilian population there."

The Israeli air force dropped thousands of leaflets on areas it was preparing to attack, but according to the testimonies, it was assumed that once these leaflets had been distributed, anyone left would be from Hamas, or one of the other militant groups that took part in the war.

Another first sergeant, from an infantry division operating northern Gaza, said that he was told that, "if it looks like a man, shoot. It was simple: You're in a motherf***ing combat zone. A few hours before you went in the whole area was bombed, if there's anyone there who doesn't clearly look innocent, you apparently need to shoot that person."

A captain, who didn't want his unit to be publicised, said: "During the briefing with the battalion commander on the night of the incursion, he was asked what the rules of engagement were, how we conduct ourselves, whom we shoot and whom we don't. What he said was - and this was the general gist of things - 'We are entering a war zone.' Meaning, what we prepared for during training - combat in urban areas. The IDF distributed flyers informing the residents of the areas we were entering, and that anyone remaining in the area was in effect sentencing themselves to death. That's what was said."

Gaza, measuring about 40km by 10km, is one of the most densely populated areas on Earth with about 1.8 million residents. It is inconceivable that, even at a time of war, entire civilian populations could move to different areas of the strip. Moreover, the crossings between Gaza and Israel, and Gaza and Egypt, were for the most part closed to civilians during the war, meaning that civilians were unable to leave the enclave.

Another central claim by the Israelis was that buildings targetted by its bombers received a "knock at the door," before they were destroyed. In practice, this was a small missile that caused only marginal damage to a building. The suggestion was that places being used by Palestinian fighters as command centres would receive a warning before they were destroyed, allowing civilians to leave.

During this war, this policy was lauded by the Israelis as a sign that civilian casualties were being kept to a minimum.

"I do remember there was this one house of five or six stories in Khirbet Khuza'a. I remember there was 'hot' intel [sic] data on a meeting between militants there," said one of the soldiers quoted in the report.

"The head of the cell was there for sure, and a decision was made to 'knock on the building's roof,' ... and then immediately after that drop a bomb on it."

Asked by Breaking the Silence what he means by "immediately," the soldier replied: "Not enough time for everyone to leave. Somewhere between 30 seconds and one minute."

The bombing began on 8 July last year, nine days before Israeli forces entered the Palestinian enclave. Whole areas of Gaza, particularly Shuja'iyya and Beit Hanoun, were flattened during the campaign. Other military personnel interviewed by Breaking the Silence admit that this was part of a deliberate effort by the IDF, and say that inaccurate weapons were used to bombard neighbourhoods before ground troops arrived. "... shells, shells, shells. A suspicious structure, an open area, a field, a place where a tunnel shaft could be - fire, fire, fire. There was a period of about five days from the moment when we were first called in for duty until there was a ground incursion. Throughout that entire time, fire."

Breaking the Silence has specifically condemned the IDF for the use of what it describes "statistical weapons" - mortars and other artillery that are almost impossible to aim accurately. In such a densely populated area, and where homes are built on top of each other, collateral damage was inevitable, the group argues.

"In practice, during the preliminary shelling, the army pounded populated areas throughout the Strip with artillery shells in order to scare off enemy combatants who were in the area, and at times also to urge the civilian population to flee," Breaking the Silence say.

Israel won plaudits from its allies in London and Washington for the war was conducted. General Martin Dempsey, the chairman of the US joint chiefs, the United States' most senior military officer said in November last year that, "Israel went to extraordinary lengths to limit collateral damage and civilian casualties".

Last week, in an interview with the Jewish Chronicle newspaper, David Cameron made one of his strongest defences of the Israeli position yet.

Using a phrase that was coined by Israeli premier Benjamin Netanyahu, the prime minister said that it was "important to speak out" about standing by Israel and said there was an "important difference" between Israel's use of weapons to defend itself and Hamas' use of them "to defend its weapons".

Other Israeli soldiers interviewed by Breaking the Silence talked about the need to win the propaganda war. The war was characterised by a number of ceasefires that fell apart, and when an Egyptian brokered deal eventually brought an end to the fighting, both the Israelis and Hamas claimed victory.

One soldier described a system by which targets would come with a rating - zero, one and two, to describe the potential loss of civilian life that came with destroying it.

"It's always 'Targets, targets, targets.' And at a certain point they say 'You can start submitting targets to the planning crews, you can start submitting targets for approval that are at the highest collateral damage levels, at collateral damage level two.' This was during a later stage of the fighting... So they just say that there was an instruction issued by the general staff (The IDF's supreme command) that from now on we can plan strikes on targets that are level two collateral damage.

Asked why the target level changed, the soldier explained, "because the target bank was being depleted. Like, 'Hamas is pushing for a display of victory,' that's always the expression used, 'pushing for a display of victory' is this sweeping expression that's used at the end of every round [of fighting]."

Breaking the Silence argues that its findings justify an independent investigation into the conduct of last summer's war. The group says each time Israel goes to war in Gaza, the threshold of what is acceptable is pushed up a level.

In a statement the IDF said: "The IDF is committed to properly investigating all credible claims raised via media, NGOs, and official complaints concerning IDF conduct during operation Protective Edge, in as serious a manner as possible.

"Today, as in the past the organisation 'Breaking the Silence' has been asked to provide any evidence or testimony related to IDF activities prior to publication, in order for genuine investigations to be carried out. Unfortunately, as in the past, 'Breaking the Silence' has refused to provide the IDF with any proof of their claims."

In a letter seen by The Independent, Breaking the Silence approached the IDF on 23 March. The group wrote to the IDF chief of staff, Gadi Eizenkot, requesting a meeting. "With the completion of the first stage of gathering testimonies from the combatants from Operation Protective Edge, and in the light of the severity of the facts described in the [testimonies], we ask to present the findings to you, urgently," the letter says.

The group says that it approached soldiers to interview, and that it rejected the testimony of some on the grounds that it was unreliable. Included in that number is a new Israeli MP from Mr Netanyahu's Likud party, Oren Hazan, who approached the group with the intention of giving false testimony with the aim of discrediting the organisation. Mr Hazan did not take part in the conflict.

Staatsterrorisme.

Maar goed, laat het goedpraten maar weer beginnen, en uiteraard zijn de feiten en ik natuurlijk weer ontzettend 'anti-semitisch'... (!) :')
  maandag 4 mei 2015 @ 23:49:53 #168
176916 Karrs
2007-2017
pi_152284084
quote:
99s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:42 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zag dat deze hier nog steeds niet gepost was, dus dan doe ik het maar even, al is het alleen maar om de aanhoudende leugens voor de zoveelste keer te ontkrachten dat Israel alles op alles zet om burgerslachtoffers te voorkomen...

[..]

Staatsterrorisme.

Maar goed, laat het goedpraten maar weer beginnen, en uiteraard zijn de feiten en ik natuurlijk weer ontzettend 'anti-semitisch'... (!) :')
Feiten kunnen niet antisemitisch zijn. Jij natuurlijk wel.

Schattig dat je je op voorhand ook al probeert in te dekken daartegen. :')
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:01:02 #169
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_152284523
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:49 schreef Karrs het volgende:

[..]

Feiten kunnen niet antisemitisch zijn. Jij natuurlijk wel.

Schattig dat je je op voorhand ook al probeert in te dekken daartegen. :')
Ik vind het grappiger dat figuren als jij altijd alleen maar de 'anti-semitisme' kaart kunnen trekken, zonder daarvoor een enkele quote van mij te kunnen aanhalen waaruit dat anti-semitisme zou moeten blijken...

... maar hey, op die manier hoef je natuurlijk niet inhoudelijk te reageren, en daar gaat het nou eenmaal om bij het trekken van die kaart.

Wat dat betreft hebben jullie uitstekend geleerd van Goebbels: "Als je de leugen maar vaak genoeg herhaalt..."
pi_152284978
quote:
99s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:42 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Staatsterrorisme.

Het was al geplaatst in NWS en op FP en zo wat alle news sites ter wereld. Ook in Israelis nieuws wereld.

Het is trouwens al langer bekend. Tevens is Gaza nooit leeg. Dat gaat niet (waar moeten ze naartoe?) en daarbij zit Hamas in hun nek te hijgen
Verder heerst er in Gaza een sterfcultuur. Je kan dat als westerling niet begrijpen noch voorstellen maar voor hen is sterven tegen hun vijand Israel een hele eer.

Niets antisemitisch aan. Het laat zien hoe fucked up de gehele situatie is.

Ik hoop daarom ook dat Egypte Gaza weer gaat innemen. Dat konden ze goed al die jaren. Beetje beschaving bij brengen aan de Gazanen.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:37:24 #171
176916 Karrs
2007-2017
pi_152285654
An sich is zo'n strakke geweldsinstructie, 'schiet op iedereen die er niet zo uitziet als jij', niet direct heel erg opmerkelijk in urban warfare. Bovendien, burgers horen daar helemaal niet te zijn. Die horen in schuilkelders te zitten of allang weg te zijn uit dat gebied. Dat dat niet gebeurt is wat anders en verwijtbaar aan beide partijen, en de enorme hoeveelheid mensen op een klein gebiedje. Maar aan de andere kant, er was tijd genoeg (dagenlang) op voorhand om te weten dat het grensgebied een oorlogszone ging worden en het is niet zo dat die burgers daar van niks weten als het gaat om oorlog.

Zo'n geweldsinstructie is er niet om zoveel mogelijk Palestijnen dood te schieten, maar om eigen verliezen te beperken. Dat is in een kleine ruimte als Gaza al moeilijk genoeg. Aangezien je tegenstander ook nog eens niet geüniformeerd is, betekent dat je vaak niet de luxe hebt om twee keer te kijken voor je de trekker overhaalt. Liever twee van hen dood dan één van jou. Tot nu toe zie ik eigenlijk helemaal niets echt out of place. Sterker nog: de Amerikanen hadden er denk ik een groter zooitje van gemaakt. En wij al helemaal.

Dit bericht wil het er echter op doen lijken dat de terughoudendheid die Israël 'normaliter' tentoonstelt tijdens operaties in Gaza, het sparen van de burgerbevolking, niet langer van toepassing was, of dat er minder rekening mee werd gehouden. Weet niet, kan me niet aan de indruk onttrekken dat dát maar één kant van 't verhaal is.

Overigens: een quote uit dat verhaal, "Like, ‘Hamas is pushing for a display of victory", herken ik maar hoort niet in dit verhaal thuis. Komt uit een beschouwing over de oorlog in Libanon in 2006 en gaat over de veranderde tactische doelstellingen in die fucked-up nieuwe doctrine die het IDF hanteerde tijdens die oorlog. Eén van die supervage tactische doelen was "to push for a display of victory". :')
Als jij weet wat dat betekent mag je 't zeggen. De Israëli in 't veld wisten het in ieder geval niet en de meeste officieren ook niet. :')
Vraag ik me wel af wat die quote in dit stuk moet, want na 2006 (en voor de oorlog in Gaza in 2008) hebben ze die vage rommel uit de doctrine gesodemieterd en vervangen door klinkklare, begrijpelijke taal.

Kortom. Het artikel wil de indruk wekken dat het allemaal bijzonder onmenselijk was. En daar zal absoluut veel van waar zijn. Maar er zijn nog steeds maar 2200 doden gevallen in vier weken keihard knokken. Die vallen er op één dag in Syrië. :')

En de hamvraag blijft: waarom? We weten nog steeds niet zeker waarom het IDF met zoveel man naar binnen is gegaan en 66 man is kwijtgeraakt. In 2008 verloren ze er maar 10 (en werden er 'maar' 1300 Palestijnen gedood). Ik denk nog steeds dat het om tunnels ging en dat die een levensgrote bedreiging aan het vormen waren. Tijdens die oorlog vorig jaar zijn ook een paar incidenten geweest van Hamas-strijders die achter de linies opdoken. De beste manier om tunnels te vernietigen is door alles wat er bovenop staat, in de poeier te gooien en dat is ook gebeurd. Met ongeleide projectielen, ja. Allicht...
  dinsdag 5 mei 2015 @ 01:02:56 #172
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_152286204
Dat je het beschieten van burgers en cruciale infrastructuur kunt verdedigen betekent niet dat je zulk soort dingen ook moet verdedigen.
“An interesting thing is a good thing.”
  dinsdag 5 mei 2015 @ 01:04:50 #173
176916 Karrs
2007-2017
pi_152286243
Goed stuk op GeenStijl(!) vandaag.

http://www.geenstijl.nl/m(...)enen_van_1.html#more

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:02 schreef Repelsteeltju het volgende:
Dat je het beschieten van burgers en cruciale infrastructuur kunt verdedigen betekent niet dat je zulk soort dingen ook moet verdedigen.
Waar slaat dit nou weer op?
  dinsdag 5 mei 2015 @ 08:02:12 #174
93664 waht
Mushir
pi_152288143
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:37 schreef Szikha het volgende:

[..]

Ik kan het ook niet bevatten, maar het heeft historische precedenten. Duizend jaar geleden deden ze in Europa vergelijkbare dingen.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 08:32:40 #175
93664 waht
Mushir
pi_152288373
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 01:04 schreef Karrs het volgende:
Goed stuk op GeenStijl(!) vandaag.

http://www.geenstijl.nl/m(...)enen_van_1.html#more

Mwah, er staan wat leuke dingen in maar de rode draad ontgaat me. Het klopt wel dat Europeanen grotendeels te lam zijn om zich iets aan te trekken van conflicten elders, tevens klopt de schets van Israël en houding van sommige moslims tegenover Israël. Maar ik zie op geen enkele manier hoe de 'val' van Israël alle moslims zou verenigen. Een dermate grote groep verenig je enkel onder een gedeelde soevereiniteit, en die is nergens te bekennen. Dat deze groep vervolgens naar Europa zou kijken als volgende doelwit is speculatie op speculatie.

Op GS denkt men dat invloeden slechts ėėn kant op gaan, namelijk van buiten Europa naar binnen, de werkelijkheid laat zien dat de invloed van Europa in MENA veel groter is. Uiteraard zijn extremisme en de grote hoeveelheid vluchtelingen directe problemen voor Europa, maar bedenk ook dat 'we' laatst een land daar hebben ontmanteld. Dat is niet zo goed uitgepakt maar laat prima zien wat onze invloed is.

Goed, dat is maar een klein voorbeeld. De machtsbalans is in ons voordeel en weinig duidt erop dat dit zal veranderen. Er zijn voldoende problemen inzake dit onderwerp, maar een mogelijke val van Israël en hieropvolgende 'aanval' op Europa zijn niet bepaald nijpend.

Maar goed, als dit de enige manier is waarop de achterlijke heersende mening over Israël kan worden bijgesteld dan zij het zo.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:33:50 #176
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152290549
EjmAlrai twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 07:49:19 #ISIS preparing a "campaign for al-Aqsa" asking for money to finance its branch in #Gaza #Palestine #Israel. http://t.co/7wqOlii8IV reageer retweet

EjmAlrai twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 08:28:03 #Hamas arrests 35 pro-#ISIS in #Gaza incl Adnan Meit & raided Al-Mutahab'oon Mosque. Aknaf beit-al-Maqdes fighting #ISIS n Yarmouk not far. reageer retweet
Say what?
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:43:29 #177
93664 waht
Mushir
pi_152290793
Ah, nog meer IS-apen met doodswens.
pi_152291646
Nou GS heeft een punt. Israel staat aan de frontline van onze bescherming van democratie

Ik wil nogmaals Yousef's boodschap laten horen
Dat is het enige wat we kunnen doen

pi_152291710
Zionistische terroristen vernietigen weer een Palestijns dorp:
http://www.presstv.ir/Det(...)-Palestinian-village
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:36:06 #180
93664 waht
Mushir
pi_152292056
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:22 schreef reza1 het volgende:
Oh noes, Iraanse staatsmedia zeggen iets over Israël.

Dat dit kan anno 2015.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 13:00:33 #181
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_152294344
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:22 schreef reza1 het volgende:
niks nieuws voor terreurstaat israel zullen we maar zeggen :r
  dinsdag 5 mei 2015 @ 13:14:36 #182
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_152294771
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:36 schreef waht het volgende:

[..]

Oh noes, Iraanse staatsmedia zeggen iets over Israël.

Dat dit kan anno 2015.
Ga je nu beweren dat Israel geen lange geschiedenis heeft wat betreft het van de kaart vegen van Palestijnse dorpen, inclusief inwoners...!? Nog even los van de vraag of de Iraanse media nou echt zoveel ongeloofwaardiger is tegenwoordig dan onze westerse media...

Waar ik me trouwens ook aan erger is de eenzijdige media wat betreft 'Syrië-gangers', terwijl Israel zo'n 34.000 reservisten uit het buitenland heeft opgeroepen om actief mee te doen aan hun oorlogsmisdaden een klein jaartje geleden, en die moordenaars en handlangers kunnen blijkbaar zonder problemen gewoon weer terugkeren naar ons 'beschaafde' westen, zonder enige gevolgen wat betreft hun daden.

Dat Karrs mij beschuldigd van anti-semitisme omdat ik me uitspreek tegen de aanhoudende stelselmatige oorlogsmisdaden, landjepik, onderdrukking, etc etc door Israel tegen de Palestijnen is natuurlijk lachwekkend, helemaal wanneer hij geen enkel voorbeeld van dat zogenaamde 'anti-semitisme' zal kunnen vinden in mijn hele post-geschiedenis (om de doodsimpele reden dat ik niets tegen Joden heb (of ooit heb gehad) en dus ook altijd dat onderscheid zal blijven maken tussen de misdaden door Israel/zionisten, en gewoon normale Joden die zich daar absoluut niet mee bezighouden, net zoals ik een duidelijk onderscheid maak tussen normale moslims en terroristen), maar vervolgens gaat HIJ al die misdaden van Israel weer lopen goedpraten, en als je de posts van Karrs van alleen al de laatste weken ziet, dan blijkt daar overduidelijk een zeer grote moslim-haat uit...

Oftewel, zolang Israel maar gewoon moslims af blijft maken (en dat zullen ze ook vast en zeker blijven doen), zullen figuren als Karrs het wel gewoon blijven verdedigen.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:04:04 #183
176916 Karrs
2007-2017
pi_152296202
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 13:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat Karrs mij beschuldigd van anti-semitisme
Yi-Long...

Je BENT een antisemiet.

En dat is niet omdat ik (zegt de gek) je ergens van beschuldig, dat is omdat je je zo manifesteert.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 15:17:28 #184
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_152298515
quote:

[..]

Ga je nu beweren dat Israel geen lange geschiedenis heeft wat betreft het van de kaart vegen van Palestijnse dorpen, inclusief inwoners...!? Nog even los van de vraag of de Iraanse media nou echt zoveel ongeloofwaardiger is tegenwoordig dan onze westerse media...

Waar ik me trouwens ook aan erger is de eenzijdige media wat betreft 'Syrië-gangers', terwijl Israel zo'n 34.000 reservisten uit het buitenland heeft opgeroepen om actief mee te doen aan hun oorlogsmisdaden een klein jaartje geleden, en die moordenaars en handlangers kunnen blijkbaar zonder problemen gewoon weer terugkeren naar ons 'beschaafde' westen, zonder enige gevolgen wat betreft hun daden.

Dat Karrs mij beschuldigd van anti-semitisme omdat ik me uitspreek tegen de aanhoudende stelselmatige oorlogsmisdaden, landjepik, onderdrukking, etc etc door Israel tegen de Palestijnen is natuurlijk lachwekkend, helemaal wanneer hij geen enkel voorbeeld van dat zogenaamde 'anti-semitisme' zal kunnen vinden in mijn hele post-geschiedenis (om de doodsimpele reden dat ik niets tegen Joden heb (of ooit heb gehad) en dus ook altijd dat onderscheid zal blijven maken tussen de misdaden door Israel/zionisten, en gewoon normale Joden die zich daar absoluut niet mee bezighouden, net zoals ik een duidelijk onderscheid maak tussen normale moslims en terroristen), maar vervolgens gaat HIJ al die misdaden van Israel weer lopen goedpraten, en als je de posts van Karrs van alleen al de laatste weken ziet, dan blijkt daar overduidelijk een zeer grote moslim-haat uit...

Oftewel, zolang Israel maar gewoon moslims af blijft maken (en dat zullen ze ook vast en zeker blijven doen), zullen figuren als Karrs het wel gewoon blijven verdedigen.
Als je bij dat soort figuren om voorbeelden vraagt krijg je toch niks. Gewoon tegenstanders van die fascistische staat voor antisemiet uitmaken is veel makkelijker :').
pi_152300403
quote:

[..]

Geen antisemitisme maar onwetendheid dit

Er is verschil in kritiek uiten en stommiteit en onverschilligheid. Dingen niet weten en begrijpen kan trouwens gevaarlijk zijn
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:27:16 #186
176916 Karrs
2007-2017
pi_152302916
Een heel land eenzijdig de schuld geven van alle ellende in de wereld... de wandaden, het terrorisme en de ziedende haat van de éigenlijke agressor in dat conflict negeren, bagatelliseren en goedpraten... het land dat zich uit alle macht inhoudt terwijl het in één dag alle Palestijnen kan ombrengen onafgebroken beschuldigen van fascisme, racisme en apartheid... ze zelf uitmaken voor de nieuwe nazi's... en dat allemaal onder de onschuldige vlag "antizionisme"...

... en dan verbolgen zijn omdat die stomme Karrs je een antisemiet noemt. :')
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:34:11 #187
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_152303075
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:27 schreef Karrs het volgende:
het land dat zich uit alle macht inhoudt terwijl het in één dag alle Palestijnen kan ombrengen
Afgezien van het gegeven dat een genocide politieke zelfmoord zou betekenen voor de huidige heersende klasse van Israël en derhalve zeer onwaarschijnlijk is. Vind ik het een heel eng idee dat er mensen zijn die dit soort rotzooi uiten en overwegen.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:43:04 #188
176916 Karrs
2007-2017
pi_152303302
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Afgezien van het gegeven dat een genocide politieke zelfmoord zou betekenen voor de huidige heersende klasse van Israël en derhalve zeer onwaarschijnlijk is. Vind ik het een heel eng idee dat er mensen zijn die dit soort rotzooi uiten en overwegen.
Ja hoor, dat vind je een heel eng idee. :')

Je hoeft niet bang te zijn: als ze het hadden gewild, was het allang gebeurd. En als het Israël niet was geweest maar de VS, of Nederland, dan waren de Palestijnen allang slechts een voetnoot in de geschiedenis geweest.

Weet je wat ik een eng idee vind? Dat de Palestijnen geen seconde zouden nadenken of ze genocide op de Israëliërs zouden plegen als zij de wapens van Israël hadden gehad. Dat vind ik een eng idee. En het is helaas de keiharde realiteit.
pi_152303376
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:43 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je hoeft niet bang te zijn: als ze het hadden gewild, was het allang gebeurd. En als het Israël niet was geweest maar de VS, of Nederland, dan waren de Palestijnen allang slechts een voetnoot in de geschiedenis geweest.

Weet je wat ik een eng idee vind? Dat de Palestijnen geen seconde zouden nadenken of ze genocide op de Israëliërs zouden plegen als zij de wapens van Israël hadden gehad. Dat vind ik een eng idee. En het is helaas de keiharde realiteit.
Dat is nogal een aanname.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:53:28 #190
176916 Karrs
2007-2017
pi_152303516
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is nogal een aanname.
Welk deel van "keiharde realiteit" begrijp je niet?
pi_152303570
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:53 schreef Karrs het volgende:

[..]

Welk deel van "keiharde realiteit" begrijp je niet?
Ah, het is al voorgevallen, de media moeten het alleen nog verslaan.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:58:06 #192
176916 Karrs
2007-2017
pi_152303631
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, het is al voorgevallen, de media moeten het alleen nog verslaan.
Je wil wel... maar je kunt het niet. Sorry.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:12:49 #193
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_152303986
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:43 schreef Karrs het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat jij zo denkt is best wel eng. Ik hoop van harte dat dit soort ideeën slechts in de marges te vinden zijn.
pi_152304038
quote:
Een heel land eenzijdig de schuld geven van alle ellende in de wereld... de wandaden, het terrorisme en de ziedende haat van de éigenlijke agressor in dat conflict negeren, bagatelliseren en goedpraten... het land dat zich uit alle macht inhoudt terwijl het in één dag alle Palestijnen kan ombrengen onafgebroken beschuldigen van fascisme, racisme en apartheid... ze zelf uitmaken voor de nieuwe nazi's... en dat allemaal onder de onschuldige vlag "antizionisme"...

Ik denk dat een aantal users hier vooral reacties willen uitlokken.
pi_152304246
quote:

Precies, iedereen die kritiek heeft op Israel is een antisemiet.
pi_152304444
Zionistische terroristen hebben 5 Palestijnen ontvoerd:
http://www.presstv.ir/Det(...)nistrative-Detention
pi_152304924
Israel beschuldigen lost helemaal niets op voor de Palestijnen. Sterker nog het brengt hen alleen maar dieper in the shit.
Dat is nog het ergste. En ik vind persoonlijk dat de Palestijnse burgers de grootste slachtoffers zijn ( als je leed kan meten)

En waarom? Omdat Palestijnen denken dat Israel en VS hun grote vijand is. Ze worden van kinds af aan geindoctrineerd met een klote ideologie
Ze worden erin gezogen , ze zien niets anders dan ellende.
Ze verkeren in oorlog met Israel en er is ook een burgeroorlog bezig
Ze worden in buurlanden behandeld als honden. Ze zijn slachtoffer in Syrie in Libenon. Ze worden daar uitgekotst.
Veel sympathie van Israel kunnen ze ook niet op rekenen.

Gaza wordt met veel geweld geregeerd door Hamas. Dat is een organisatie waar ik persoonlijk om moet :r
Ze slaan mensen dood . Ze binden hen aan auto's vast. Ze gebruiken de Palestijnen voor hun ideologie
Geen vrijheid van meningsuiting. Je moet als Palestijn aldaar constant op je hoede zijn.
Je wordt gevoedt met het idee dat Israel je dood wil.

In de Westbank is ook vage bedoelingen. Stadje /dorp naast Bethlehem zijn maar aantal christelijke families over. De rest gevlucht uit angst voor de moslim groei

Je bent als Palestijn daar afgesneden omdat e paar maloten maar niet kunnen gedragen. Bijna 90% van de Palestijnse huizen wordne leeggehaald in dat gebied op verzoek van de bewoners zelf. Iets wat heel taboe en gevaarlijk is. Vandaar dat je ook de Palestijnse huizen vol met spullen ziet. Ik heb veel Palestijnen gesproken die mij vertellen dat ze zelf weg zijn gegaan. Ze maken deals met Israel (strikt geheim) omdat de buurt niet mag weten dat je heult met de vijand. Daarom gebeurd dit of snachts en laten ze spullen achter zodat het net lijkt alsof jij bent verdreven. Of ze doen dit met veel toneel , alles om de buurt niet te laten weten dat je vrijwillig bent gegaan want dat brengt jou en je familie in discretie en zelfs gevaar

Uiteraard zijn er genoeg Palestijnen verdreven uit hun huizen maar dat is gering. De meesten gaan zelf weg omdat ze economisch beter willen en dat gaat allemaal heel erg in het geniep. Gelukkig dat Israelis discreet zijn
Overigens vaak weten de buren dat hun Palestijnse buren vrijwillig zijn vertrokken maar blijven ze roepen dat het onrechtmatig was of ze zijn verdreven.

Op 1 of ander manier zijn ze toch slachtoffer vind ik. En ja veel Palestijnen haten Israel. Terecht of onterecht i don't care. In hun ogen terecht.
Ook Arabische Israelis moeten niets van de Israelische overheid hebben maar ik moet eerlijk zeggen dat ik genoeg Nederlanders kennen die ook niets van de Nederlandse regering moeten hebben. Eveneens Franse bevolking. Velen uiten hun ongenoegen luidkeels.
Dus dat zegt allemaal niets.

Burgers zijn altijd slachtoffer. Ongeacht welke 'kant'
Palestijnen meer door de indoctrinatie en hun sterfcultuur. Die in mijn ogen de zaken allemaal erger maken. Maar vooral door de burgeroorlog ( http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Burgeroorlog ) en door de terroristische organistaties die voor zogenaamd namens hun spreken.

En de wereld die kijkt maar toe. Israel redt zich wel. De Palestijnen hebben hulp nodig. Doordat de ogen zo gericht zijn op Israel en hun beleid wordt de Palestijnse kwestie volledig genegeerd. Ondanks die massale pro Palestijnen protest , is alleen maar in het nadeel van de Palestijnen.
Eveneens boycotten van Israel. Daar schieten de Palestijnen geen fuck mee op.

Dat is het grootste probleem want de wereld is geobsedeerd door Israel en juist die obsessie is nadelig voor de Palestijnen. Dat is het probleem. Hamas moet daar weg. Ik hoop vurig op een Palestijnse lente. Dat is de enige oplossing. En de haat moet omgezet worden. De jonge generaties, die kleine kinderen... Die volgestopt wordt met haat. Tja.. Zal mischien nooit ophouden maar als dat stopt kan er pas vrede komen eerder gewoon niet. Klaar

De 1,5 miljoen Palestijnen in buurlanden (Syrie , Libanon ect) moeten burgerrechten krijgen. Recht op burgerschap, recht op deelname aan de maatschappij, recht op zorg, ze moeten de kans krijgen om te integreren. Uit die tenten , hup de maatschapij in. Zij moeten niet het slachtoffer zijn van politieke machtspelletjes van de Arabische landen.

Als dat allemaal gebeurd. Hamas weg, Fatah weg , Abbas weg ( PLO ) , de Palestijnen die kiezen voor hun families inplaats voor hun haat jegens Israel dan pas kan vrede ontstaan. Eerder niet. Dat kost tijd.

En ja Israel heeft hier niets mee te maken. Het is volledig in handen van de Palestijnen. Wat kies je? Vrede en leven voor je familie en landgenoten of de haat voor je vijand?

Aan hen de keuze. En het zal nog een lange tijd duren
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:49:12 #198
176916 Karrs
2007-2017
pi_152304997
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:12 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat jij zo denkt is best wel eng. Ik hoop van harte dat dit soort ideeën slechts in de marges te vinden zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:23 schreef reza1 het volgende:

[..]

Precies, iedereen die kritiek heeft op Israel is een antisemiet.
Confirmation Bias in een notendop, dit. Alleen maar kunnen zien wat je wil zien, of wat je verwacht te zien. Niet wat er daadwerkelijk staat.

Sneu.
pi_152340801
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:58 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je wil wel... maar je kunt het niet. Sorry.
Goed verhaal wel.
pi_152344528
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:30 schreef reza1 het volgende:
Zionistische terroristen hebben 5 Palestijnen ontvoerd:
http://www.presstv.ir/Det(...)nistrative-Detention
Nice.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')