quote:Hillary Clinton stelt zich officieel kandidaat voor presidentschap
Hillary Clinton stelt zich kandidaat voor de presidentsverkiezingen in 2016. 'Gewone Amerikanen hebben een kampioen nodig en ik wil die voor hen zijn', twitterde ze vanavond. Op de website www.hillaryclinton.com en in een filmpje presenteert de Amerikaanse politica zich nadrukkelijk als voorvechter van de 'gewone' Amerikaan.
Vandaag ging er ook een mailtje rond bij Amerikaanse media afkomstig van Clintons campagneleider. Die kondigde aan dat de campagne volgende maand officieel van start gaat.
Haar kandidatuur komt niet onverwachts: er wordt al jaren over gespeculeerd en de afgelopen dagen gonsde het van de geruchten over 'een belangrijke boodschap van Clinton'.
Het is niet waarschijnlijk dat ze direct met vlammende speeches door het land gaat toeren. Bronnen die dicht bij Clinton staan, zeggen dat ze zich in de eerste fase van haar campagne zal focussen op kleinere, intieme bijeenkomsten.
Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat Clinton het in de voorverkiezingen erg lastig zal krijgen want ze is de gedoodverfde favoriet van de Democraten. President Barack Obama vanmorgen vroeg al gezegd dat Clinton 'een uitstekende president zou zijn'.
Bij de Republikeinen is er meer strijd om de nominatie: senator Ted Cruz heeft zich al gemeld als kandidaat en Rand Paul zal waarschijnlijk deze week volgen. Beiden zullen het vermoedelijk afleggen tegen Jeb Bush en Scott Walker.
Clinton heeft als voormalig First Lady, senator voor de staat New York en minister van Buitenlandse Zaken tientallen jaren ervaring aan de top van de Amerikaanse politiek. Die hoopt ze nu te kunnen uitspelen.
In 2008 deed ze een gooi naar het presidentschap, maar werd toen in de voorverkiezingen uitgeschakeld door Barack Obama. De zittende president kan zich in 2016 echter niet opnieuw kandidaat stellen, omdat hij al twee termijnen aan de macht is.
Bron: De Volkskrant
Hoe heb je die afbeelding toegevoegd?quote:
Mwoah, qua opvattingen verschillen ze niet zo heel veel. Rand is echter een stuk pragmatischer en opportunistischer.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:43 schreef waht het volgende:
Weten de mensen hier wel dat Rand Paul en Ron Paul twee verschillende mensen zijn?
Ik vraag het omdat voorheen iedereen hier zo kwijlde op Ron Paul, de eeuwige marginale kandidaat.
Verschil zit vooral in interventie(rol Amerika in de wereld), homohuwelijk en abortus.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:43 schreef waht het volgende:
Weten de mensen hier wel dat Rand Paul en Ron Paul twee verschillende mensen zijn?
Ik vraag het omdat voorheen iedereen hier zo kwijlde op Ron Paul, de eeuwige marginale kandidaat.
Ook wel qua standpunt omtrent bijvoorbeeld de Fed hoor of in ieder geval de standpunten die ze daar uit laten voortvloeien.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:47 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Verschil zit vooral in interventie(rol Amerika in de wereld), homohuwelijk en abortus.
printscreen gemaakt en vervolgens op deze site plakken en verwerkenquote:Op donderdag 16 april 2015 12:32 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Hoe heb je die afbeelding toegevoegd?
Dan is het niet gek dat je bij de groenen uitkomtquote:Op donderdag 16 april 2015 16:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mag nog niet stemmen
Maar politieke voorkeur ligt bij PvdA.
Had mezelf misschien nog wat meer richting de democraten verwacht dan zowat op de GP, maar heel erg verrassend is de uitkomst niet idd.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:55 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Dan is het niet gek dat je bij de groenen uitkomt
quote:Republikeinse: ik kan Clinton neutraliseren
De voormalige Hewlett-Packard-topvrouw Carly Fiorina zegt dat ze als Republikeinse presidentskandidaat de Democratische Hillary Clinton kan neutraliseren.
„Als Hillary Clinton tegenover een vrouwelijke kandidaat zou staan, dan is er een groot aantal onderwerpen waarover ze niet kan praten. Ze kan dan niet zeggen dat ze de eerste vrouwelijke president van de Verenigde Staten zou zijn. Ze kan dan niets zeggen over de oorlog tegen vrouwen zonder dat ze daarop uitgedaagd wordt. Ze kan dan niet het sekseargument gebruiken.”
Fiorina bezoekt momenteel een aantal staten in de aanloop naar een mogelijke kandidatuur. Ze komt in de peilingen onder Republikeinse stemmers amper voor, maar zegt toch serieus te overwegen zich kandidaat te stellen. Fiorina denkt dat het Amerikaanse publiek toe is aan iemand die niet uit de politieke arena komt.
Bron: Telegraaf
Je kan ook kiezen voor geen meningquote:Op donderdag 16 april 2015 18:07 schreef De_Kaas het volgende:
Die test maak ik niet af. Vragen als "moet er meer/minder overheidsbemoeienis in de zorg?" of "moet het gemakkelijker worden een vakbond te starten?" kan ik niet beantwoorden wegens imperfecte kennis over hoe dat momenteel in de VS geregeld is.
Als ik dat 10x doe op 30 vragen lijkt de uitslag me weinig realistisch.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:28 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Je kan ook kiezen voor geen mening
je kan ook neutraal doenquote:Op donderdag 16 april 2015 19:59 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Als ik dat 10x doe op 30 vragen lijkt de uitslag me weinig realistisch.
Ach bij de PS stemwijzer deed ik dat 27 van de 30 keer.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:59 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Als ik dat 10x doe op 30 vragen lijkt de uitslag me weinig realistisch.
Dramaqueen.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach bij de PS stemwijzer deed ik dat 27 van de 30 keer.
Een portret van deze man, wat hoogtepuntjes:quote:Ben Carson plans May 4 Detroit announcement
Washington (CNN)Ben Carson will make a major announcement on May 4 in Detroit, his campaign tells CNN, setting the date and location for what's expected to be the launch of his presidential bid.
The announcement will take place at the Detroit Music Hall Center for the Performing Arts, and will be ticketed, but the rest of the details — the exact time, and how many tickets Carson will distribute to supporters — have yet to be hammered out, a spokeswoman said.
Indeed, the substance of the announcement itself, spokeswoman Deana Bass said, is still up in the air.
"He will make an announcement. But he's still very much in the exploratory phase, so he hasn't made a decision yet," she said.
If Carson does kick off a presidential bid, as expected, his announcement would add a political newcomer and African-American candidate to the rapidly growing Republican field.
Lees verder: http://edition.cnn.com/20(...)ouncement/index.html
Ik weet niet of ik nu moetquote:What If Sarah Palin Were a Brain Surgeon?
Until two years ago, Ben Carson was a mild-mannered neurosurgeon—a hero to black America, the subject of a tender made-for-TV movie. Then he started raving about Nazis and America's demise. Now he's the Tea Party's great White House hope—and the GOP's worst nightmare. Never mind that he's never been elected to anything: Being president, Carson says, ain't exactly brain surgery
(..)
Since his inadvertent entry into politics two years ago, Carson has defined himself chiefly as a rhetorical bomb-thrower. He's invoked bestiality and pedophilia while arguing against gay marriage, and earlier this month, during an appearance on CNN, he argued that homosexuality is a choice, "because a lot of people who go into prison go into prison straight, and when they come out, they're gay." (After an uproar, Carson issued an apology and declared he would no longer talk about gay rights.) With equally provocative flair, he's railed against the forces of government, declaring that Obamacare is "the worst thing that has happened in this nation since slavery" and, in fact, "is slavery, in a way." Similarly outrageous was his contention that "we live in a Gestapo age" and that America today is "very much like Nazi Germany."
(..)
"In the United States, we have Republicans, Democrats, and independents. What do you have?" Carson asked.
It was about a month before the president's State of the Union speech, and Carson was in the first-class lounge at the Newark airport, waiting for a flight to Tel Aviv. He'd never been to Israel before, but a trip to the Holy Land has become, in recent years, a prerequisite for presidential aspirants. When Governor George W. Bush went in 1998, he was given a helicopter tour by Ariel Sharon. Ten years later, Senator Barack Obama met with the Israeli prime minister as well as the leader of the Palestinian Authority. Now, as Carson sat across from the young Israeli woman who'd be his guide, he was getting a head start on what he called his own "fact-finding mission." The more basic the facts, the better.
The woman answered Carson's question about political parties, telling him that there were Labor and Likud and a host of other factions in the Knesset. "And what is the role of the Knesset?" he interjected. This prompted a tutorial on Israel's legislature. Carson is a tall, dignified-looking man with a placid, almost sleepy face. As he tried to concentrate on his Hebrew Schoolhouse Rock primer, he seemed even more fatigued. "It sounds complex," he finally said. "Why don't they just adopt the system we have?"
Sparse as Carson's foreign-policy bona fides may be, the trip was devised to bolster them. And although he wasn't able to secure a meeting with Prime Minister Benjamin Netanyahu, Carson and his entourage—consisting of his wife, Candy; Williams; and a handful of aides and their spouses-visited the Western Wall, lit a menorah with the mayor of Jerusalem, and drove to the Golan Heights for what was billed as a "geopolitical strategic briefing." But the three members of the Israeli Defense Forces assigned to give it-a portly male lieutenant colonel in the medical corps and two twentysomething female soldiers from the public-affairs unit—didn't seem to be at risk of revealing classified information. Adding to the low-key vibe, the briefing took place at an observation deck on Mount Bental, a popular tourist destination with a gift shop and coin-operated binoculars, where a group of high school students on a field trip were making a ruckus.
"Perhaps we can move over here," the lieutenant colonel suggested, steering Carson's group to a quieter spot to discuss the nearby Syrian civil war. He claimed that most of the Islamist fighters weren't Syrian but came from Morocco and Europe. "It's just like the troublemakers in Ferguson," Carson said, betraying a habit of wedging the unfamiliar into a context he understands.
The lieutenant colonel tried to direct Carson's attention to a Syrian city in the distance, where some of the war's fiercest fighting has raged. But Carson seemed just as interested in his own location—and whether he was safely under the cover of Israel's vaunted missile-defense system. "Is this area right here protected by the Iron Dome?" he wondered.
The next day, Carson was standing on a pleasant hillside outside Jerusalem that overlooked a grove of olive trees; a shepherd tended his flock of sheep in the distance. Carson heard some noise from a construction site, and he flinched. "Was that machine-gun fire?" he asked.
Lees meer: http://www.gq.com/news-po(...)ben-carson-tea-party
Ik hoop eerlijk gezegd dat hij niet meedoet, en dat er geen andere kandidaat van de LP is. Johnson is inderdaad erg symphatiek, maar ik heb hem een keer in het echt gezien hier op de universiteit, en dat viel me erg tegen. Hij kon geen enkele vraag fatsoenlijk beantwoorden.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:34 schreef Homey het volgende:
Wat een circus weer, en een hoop kansloze kandidaten, met name aan Republikeinse kant.
Ik ga zelf voor Rand Paul, maar hij mist wel wat charisma.
Ik hoop ook dat Gary Johnson gaat runnen voor de Libertarian Party, hij heeft echt slimme opvattingen en komt sympathiek over. Als 3rd party wordt hij uiteraard compleet buitengesloten helaas.
Dat is zeggen dat Ralph Nader de nominatie van Al Gore kostte in 2000. Wat wil je dan? A la Iran bij voorbaat kandidaten verbieden mee te doen? Er zijn al toelatingscriteria die best streng zijn. Als kandidaten voldoen, kunnen ze gewoon mee doen. Het is aan de burger op wie te stemmen. De burger beslist toch?quote:Op zaterdag 18 april 2015 19:47 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ik hoop eerlijk gezegd dat hij niet meedoet, en dat er geen andere kandidaat van de LP is. Johnson is inderdaad erg symphatiek, maar ik heb hem een keer in het echt gezien hier op de universiteit, en dat viel me erg tegen. Hij kon geen enkele vraag fatsoenlijk beantwoorden.
En hoe meer stemmen een kandidaat van de LP krijgt, hoe makkelijker het wordt voor Clinton om te winnen,aangezien die stemmers over het algemeen Republikeins zouden stemmen als er geen kandidaat van de LP is.
Oh ik wil absoluut niemand verbieden om op een bepaalde persoon te stemmen, of kandidaten verbieden om mee te doen. Maar dat betekent niet dat het slim is om op een bepaalde kandidaat te stemmen, als je daarmee de kandidaat wiens posities het minste overeen komen met de jouwe helpt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:32 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat is zeggen dat Ralph Nader de nominatie van Al Gore kostte in 2000. Wat wil je dan? A la Iran bij voorbaat kandidaten verbieden mee te doen? Er zijn al toelatingscriteria die best streng zijn. Als kandidaten voldoen, kunnen ze gewoon mee doen. Het is aan de burger op wie te stemmen. De burger beslist toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |