abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152353534
Gaat het panorama dek na die werkzaamheden weer vollop open of blijft het kleine stukje??
Geniet van het leven:):)
pi_152357577
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Beide.

[..]

De Antonov 124 en 225 hebben hun eigen tow bar die meegaat in het vliegtuig:

[ afbeelding ]

[..]

Wordt ouder, wordt kostbaarder om te gebruiken (meer en duurder onderhoud) en brandstofverbruik ligt significant hoger dan van vergelijkbare modellen.
Een 777-300ER kan bijvoorbeeld bijna alles wat een 747-400 kan maar voor lagere kosten.

't geluk voor de 747 momenteel is dat de brandstofprijzen lager zijn (maar dat werkt niet altijd door in prijzen voor de maatschappijen zélf) en dat ze vaak afgeschreven zijn.
Want een 777 kost je een hoop meer aan lease of afschrijving dan een 747.
Maar ze worden nog wel volop nieuw gebouwd toch? Zijn de nieuwere motoren dan zuiniger?
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:52:31 #211
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152359448
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:43 schreef prefix1 het volgende:
Gaat het panorama dek na die werkzaamheden weer vollop open of blijft het kleine stukje??
Wat bedoel je met "het kleine stukje"?
So we just called him Fred
pi_152362678
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:43 schreef prefix1 het volgende:
Gaat het panorama dek na die werkzaamheden weer vollop open of blijft het kleine stukje??
In de plannen staat dat straks weer open gaat, minus de ruimte voor de nieuwe lounges natuurlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:52 schreef FredvZ het volgende:
Wat bedoel je met "het kleine stukje"?
Een groot deel van het terras is afgesloten; alleen het deel bij de Fokker is nu open.
Het stuk bij de bij de E/F-pier is afgesloten omdat hiertussen de nieuwe Swissport Aspire Lounge en de British Airways Lounge zijn gebouwd.
Schijnbaar zou je eind juni achter deze nieuwe lounges langs weer naar de E/F-pier te kunnen lopen.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 07:07 schreef kikoooooo het volgende:
Maar ze worden nog wel volop nieuw gebouwd toch?
Volop, mwah.

In augustus 2008 werd aan de productie van de eerste 747-8 begonnen en sindsdien zijn er maar 51 747-8i's en 71 747-8F's besteld waarvan er respectievelijk 30 en 57 stuks van zijn geleverd.
Er zijn er dus nog maar 35 openstaande orders en met een zo'n 1.3 geproduceerde 747 per maand (zo'n 16 stuks p/jaar) houden ze het dus nog maar zo'n 2 jaar vol voordat de orders opdrogen.

De publieke opinie is dat de 3 747's voor de USAF (vervanging voor de huidige 2 Air Force One 747-200's) de laatst gebouwde 747's zullen worden en dat daarna de productielijn gesloten zal worden.

Eigenlijk kan alleen een verbeterde vrachtmarkt de 747-8 redden; want voor vracht biedt de 747-8F toch een aantal voordelen t.o.v. bijvoorbeeld de 777F of A330F.
quote:
Zijn de nieuwere motoren dan zuiniger?
Ja. Lufthansa zélf zegt (naast Air China vooralsnog de enige maatschappij die de 747-8i vliegt) dat de 747-8i zo'n 15% zuiniger is dan de 747-400. (Boeing zelf zegt 16%)
Verder is de 747-8i op diverse punten anders t.o.v. de -400; het toestel is verlengd (en is met 76.25 meter het langste passagierstoestel ter wereld), vleugels zijn vernieuwd, nieuwe motoren en nog meer diverse aanpassingen)

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 07-05-2015 12:03:21 ]
pi_152363083
Duidelijk, thanks ^O^
  donderdag 7 mei 2015 @ 12:37:25 #214
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_152364308
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 21:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Die laatste foto is wel gaaf. :D

[..]

Tweaker nustys/NustyR stond op dat moment dus al bij de Polderbaan :P

[ afbeelding ]

En morgen komt er weer nieuw spul naar Schiphol. Morgenvroeg zou PH-HSM, een Boeing 737-8K2 voor Transavia op Schiphol moeten landen. De kist zal over een paar uur vertrekken vanaf Boeing Field richting Keflavík waarna het weer doorvliegt naar Amsterdam.
Het is de 2e nieuwe kist voor Transavia dit jaar (na PH-HSK die op 9 april op EHAM landde) en ook de laatste.
De volgende kist volgt pas in maart 2016.

PH-HSM vooraan met haar Franse zusters F-GZHT en F-GZHQ:
[ afbeelding ]

De eerstvolgende nieuwe kisten die op Schiphol landen zijn PH-BHA en PH-BHB; de Boeing 787-9 Dreamliners voor KLM die in oktober en november op Schiphol landen.
Hmm ik vind die Transavia livery nog niet eens heel erg lelijk :@ Mooi kleurtje groen wel
  donderdag 7 mei 2015 @ 20:17:49 #215
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152380260
De PH-OYI van Arke heeft wat vetraging opgelopen in zijn C-Check en daarom heeft Arke voor de komende dagen her en der wat vliegtuigen gehuurd, waaronder dus ook eentje van concurent Transavia: PH-HSC

Die had enkele jaren geleden deze leus op de romp staan:


Op zich niet bijzonder natuurlijk, maar die leus was het antwoord op de leus van Arke uit die tijd:
"Daar zit je goed"
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 20:34:23 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152380882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Beide.
Maar ik denk vooral die die ze optillen? Heb het met zon towbar zelf nog nooit gezien, dit zal dan vooral zijn met de vliegtuigen die er maar weinig komen? A340 misschien? ATR 72 komt ook niet zo vaak daar denk ik?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 8 mei 2015 @ 00:06:03 #217
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_152390508
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:14 schreef derLudolf het volgende:
Nu het toch over Pushback trucks gaat. Worden allemaal van die gevallen gebruikt die hert neuswiel optillen of worden ook van die duwstangen gebruikt?
Ligt eraan wat voor materiaal de afhandelaar heeft. Zelf gebruiken wij een sleper met towbar, maar in het verleden hadden we ook zo'n voertuig die het neuswiel optilde. En dan hebben we het over types als 777/747.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_152393907
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:17 schreef FredvZ het volgende:

Die had enkele jaren geleden deze leus op de romp staan:
[ afbeelding ]

Op zich niet bijzonder natuurlijk, maar die leus was het antwoord op de leus van Arke uit die tijd:
"Daar zit je goed"
De slogan was totaal losstaand van die van Arkefly hoor, is nergens een reactie op geweest :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_152408537
Vlucht KL1607 naar Rome wordt vandaag uitgevoerd door PH-BFG. Blijkt dat de KL1603 is geannuleerd, wel een stoere oplossing.

[ Bericht 16% gewijzigd door inkjet op 08-05-2015 18:13:46 (1603 toegevoegd.) ]
--
pi_152414744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:11 schreef inkjet het volgende:
Vlucht KL1607 naar Rome wordt vandaag uitgevoerd door PH-BFG. Blijkt dat de KL1603 is geannuleerd, wel een stoere oplossing.
Gisteren zijn 2 vluchten niet doorgegaan en naast vlucht 1603 van KLM ook vlucht 6291 van Vueling en vlucht 109 van Alitalia ook niet door



5Y-KYZ; een van Kenya Airways' 4 777-200ER's op Schiphol gistermiddag op Schiphol.
Kenya Airways zet momenteel ook nog af en toe de -200ER in op Schiphol i.p.v. de -300ER.
Wil je deze nog zien/spotten; ga snel.
Over 10 dagen gaat de -200ER uit de vloot; dan is de laatste vlucht vanuit Dubai naar Nairobi.

Ook geinig; de deliveryflight van Lufthansa's D-ABYT (retrojet); zonder economystoelen.
De cabin crew rest is ook duidelijk te zien (boven de lagere bagagebakken in het midden):
(En ja; dat touw is om je aan vast te pakken in geval van turbulentie)


  zaterdag 9 mei 2015 @ 12:45:33 #221
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152428124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:11 schreef inkjet het volgende:
Vlucht KL1607 naar Rome wordt vandaag uitgevoerd door PH-BFG. Blijkt dat de KL1603 is geannuleerd, wel een stoere oplossing.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:19 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren zijn 2 vluchten niet doorgegaan en naast vlucht 1603 van KLM ook vlucht 6291 van Vueling en vlucht 109 van Alitalia ook niet door
Nog wel meer vluchten ook: Terminal 3 is in Rome (FCO) (gedeeltelijk) afgebrand.
http://uk.businessinsider(...)terminal-2015-5?r=US
pi_152429557
Militair vliegtuig neergestort bij Sevilla
quote:
In het zuiden van Spanje is een militair vrachtvliegtuig neergestort. Volgens Spaanse media zaten er zeven mensen in het toestel. Over doden of gewonden is nog niets bekend.

Het vliegtuig stortte kort na het opstijgen neer, ongeveer een kilometer van de luchthaven van Sevilla. In de omgeving zijn zwarte rookwolken te zien. Het vliegtuig zou zijn neergestort bij een fabriek van Coca Cola.

Testfase
Kort voor de crash had de bemanning een noodsignaal verstuurd. De luchthaven van Sevilla is vanwege het ongeluk gesloten.

Het neergestorte toestel is een Airbus A400M. Het vliegtuig zat nog in de testfase. De Spaanse overheid heeft 27 vliegtuigen van de model gekocht. De eerste zou volgend jaar worden geleverd. Ook andere Europese landen hebben het toestel besteld.






Een nieuw toestel; er zijn er nog maar 19 stuks van gebouwd:


EDIT: lijkt om c/n 23 voor de Turkse Luchtmacht te gaan die haar eerste vlucht aan het maken was. Het zou de 3e A400M voor de Turkse Luchtmacht worden.
Hieronder de eerste A400M voor de Turkse Luchtmacht:




Verschil in verticale snelheid, van +1664 ft/m naar -2944 ft/m...




[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 09-05-2015 16:44:07 ]
  zaterdag 9 mei 2015 @ 14:12:43 #223
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152429896
De gecrashte kist zal ook wel splinternieuw geweest zijn, aangezien daar de assembly line van de A400M staat.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 13:59 schreef Iemand91 het volgende:
lijkt om c/n 23 voor de Turkse Luchtmacht te gaan die haar eerste (?) vlucht aan het maken was.
Vluchtnummer was CASA423, dus dat zal idd MSN 23 zijn.

[ Bericht 39% gewijzigd door OEM op 09-05-2015 14:56:30 ]
  zaterdag 9 mei 2015 @ 18:59:21 #224
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_152436723
Poeh dat klinkt niet best.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 18:59:53 #225
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_152442294


Weer een maatschappij erbij die de Boeing 787 gaat inzetten op Schiphol.
Vanaf 17 december zal United Airlines een 787-9 inzetten op Schiphol vanaf Houston.
Deze kist zal de huidige dagelijkse vlucht met de 777-200ER vervangen.
United heeft in het verleden wel eens de 787-8 op Schiphol ingezet als vervanging. (zie hieronder)

Hiermee komt ein-de-lijk de United 787 naar Nederland; het oorspronkelijke idee was om de 787 vanaf
4 december 2012 (!) al op Amsterdam in te zetten maar dit is telkens uitgesteld.
Amsterdam zou toen de eerste internationale 787-bestemming van United worden.

Hiermee wordt United Airlines de 6e maatschappij die de 787 op Schiphol inzet.
Namelijk (in volgorde): Arke, Qatar, Xiamen, Kenya, KLM en United.

Het rooster wat ik hier had staan kan dus krijgt dus een update:
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:50 schreef Iemand91 het volgende:
- Dinsdag 16 of woensdag 17 juni: Qatar Airways met de 787. (16 juni begint de route maar dat is juist een dinsdag; een dag waarop ze nu niet gaan vliegen, mogelijk dus voor inauguratie nog wel)
Zesmaal per week.
Komt aan om 14:00 uur, vertrekt om 16:10 uur.

- Maandag 27 juli: Xiamen Airlines met de 787. Komt elke maandag, woensdag, vrijdag op Schiphol, en vertrekt in China de dag ervoor (om 23:50 uur vandaar de volgende dag in Nederland)
Komt aan om 05:45 uur, vertrekt om 12:35 uur.

- Maandag 7 september: Kenya Airways met de 787. Komt elke dag.
Komt aan om 15:45 uur, vertrekt om 21:00 uur.

- Donderdag 17 december: United Airlines met de 787. Komt elke dag.
Komt aan om 09:20 uur, vertrekt om 11:10 uur.

Dit
quote:
Met een beetje vertraging van de Kenya kist heb je kans dat ze nooit tegelijk op Schiphol staan. :P
geldt dan dus niet meer. :+



Ook geinig; de economycabine met kerstversiering (en wiegjes!) van een KLM DC-8 in december 1967 onderweg van Sydney naar Manilla:



[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 09-05-2015 23:39:34 ]
pi_152469655
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:52 schreef FredvZ het volgende:
Wat bedoel je met "het kleine stukje"?
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:52 schreef Iemand91 het volgende:
Een groot deel van het terras is afgesloten; alleen het deel bij de Fokker is nu open.
Het stuk bij de bij de E/F-pier is afgesloten omdat hiertussen de nieuwe Swissport Aspire Lounge en de British Airways Lounge zijn gebouwd.
Schijnbaar zou je eind juni achter deze nieuwe lounges langs weer naar de E/F-pier te kunnen lopen.
Hier - iets - beter te zien:
(Let op de eerste foto ook op de lange loopbrug die naar de F-pier gaat.)





quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:11 schreef inkjet het volgende:
Vlucht KL1607 naar Rome wordt vandaag uitgevoerd door PH-BFG. Blijkt dat de KL1603 is geannuleerd, wel een stoere oplossing.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:19 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren zijn 2 vluchten niet doorgegaan en naast vlucht 1603 van KLM ook vlucht 6291 van Vueling en vlucht 109 van Alitalia ook niet door
Ook vandaag zijn er weer een aantal vluchten naar Rome geannuleerd: Easyjet 4994, KLM 1601, Alitalia 109 en Vueling 6295.
Hierop werd wederom een Boeing 747 van KLM ingezet (PH-BFL) als vlucht 1607 en 1608 terug.
Staat momenteel in Rome.

Rusland vierde gisteren hun overwinning op Nazi-Duitsland 70 jaar geleden. En dat ging gepaard met een indrukwekkende flypast van heel veel vliegend materieel over het Rode Plein in Moskou:
(Disclamer; niet elke foto is van gisteren; er zitten ook foto's tussen van oefeningen voorafgaand de grote parade)













[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 10-05-2015 21:55:42 ]
  zondag 10 mei 2015 @ 23:12:01 #228
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_152475954
Wel tof, lijkt me mooi om een keer bij aanwezig te zijn.
  maandag 11 mei 2015 @ 00:16:27 #229
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152477908
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 23:12 schreef Tinos85 het volgende:
Wel tof, lijkt me mooi om een keer bij aanwezig te zijn.
Dat denken enkele miljoenen Russen ook.

99,9999% van de Russen ziet dit alleen maar op tv. 0,00009% zijn de deelnemende militairen en 0,00001% is toeschouwer.

Als gewone sterveling kom je niet eens in de buurt van het Rode plein op dit soort dagen.
So we just called him Fred
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 00:26:15 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152478101
Wow! Schitterende foto's zeg, dank voor het samenstellen van de collage! Ik vind die Tu95 echt vette kisten
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152478384
Iemand wel eens bij de 14 Juli parade in Parijs geweest ?
Schijnt ook wel mooi te zijn.
http://www.parool.nl/paro(...)-juillet.dhtml#photo
pi_152478526
Als jullie zo beginnen: Londen, 8 mei 1995 vanaf Buckingham Palace; een Avro Lancaster dropt poppies (klaprozen):

pi_152496358
quote:
Hierop werd wederom een Boeing 747 van KLM ingezet (PH-BFL) als vlucht 1607 en 1608 terug.
Staat momenteel in Rome.
Vandaag gaat de PH-AKF als 1607.
--
pi_152500368
Aer Lingus' Greenjet. Speciaal voor het wereldkampioenschap rugby

"Get busy living, or get busy dying"
pi_152508582


Er komen nog meer 787's naar Schiphol (hoogstwaarschijnlijk).
De TUI-group heeft een aantal 787-9's besteld.
Dit is nog niet officieel bekend gemaakt maar ze staan onder Unidentified Customer(s).
Als ik bronnen er op nasla lijkt de groep 4 787-9's besteld te hebben en de eerste (LN439) is voor Thomson.
Deze zal halverwege 2016 geleverd worden zoals het lijkt.
Dus sowieso al 2 versies van de 787 in de TUI-vloot.

En over de 787 gesproken; de 3e 787 voor KLM (PH-BHD) die in februari 2016 geleverd zal worden wordt de allerlaatste 787 van de tijdelijke extra 787-productielijn op Everett. Hierna wordt deze omgebouwd voor de nieuwe 777x lijn.
De productie van de 787 gaat dan verder op de 2 vaste productielijnen op Everett en Charleston.

Enne:

Vrouw eist 5 miljoen dollar van United voor ontbreken betaaltelevisie
quote:
DRIEBERGEN - Een Amerikaanse vrouw eist 5 miljoen dollar (4,4 miljoen euro) van United Airlines omdat de betaaltelevisie aan boord van het toestel niet werkte. De vrouw had bijna 8 dollar betaald om via een live stream televisie te kunnen kijken op haar vlucht van Puerto Rico naar Newark.

Ze betaalde voor vier uur tv, maar kon slechts de laatste tien minuten van de vlucht kijken. Ze heeft nu een schadeclaim ingediend en eist 5 miljoen dollar van United voor "alle passagiers die hetzelfde meemaakten."

United Airlines zegt dat voor er betaald moet worden er duidelijk wordt aangegeven dat de live-televisie enkel werkt boven Amerikaans grondgebied. United makt gebruik van een zogenaamde air-to-ground verbinding voor wifi.
_O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 11-05-2015 23:44:21 ]
pi_152514848
Welke ADS-B tracking websites kennen en gebruiken jullie?

Momenteel feeden mijn receivers Flightradar24 (duh) en planefinder. Moet ik nog meer grote sites toevoegen?
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:14:01 #237
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_152515005
Radarbox24.com is er ook eentje.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_152515058
Ik heb flightaware nog geprobeerd te voeden maar die lui hebben zo'n teringzooi van hun feed-scripts gemaakt dat ik het heb opgegeven. :{

Heb je een beetje een goede antenne gevonden? Ik heb nu 30-35 vliegtuigen goed in zicht (nummer van fr24feed, volgens mij het aantal unieke vliegtuigen in een seconde). :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152518356
ff de log gechecked, de fr24 client stuurt bij mij tussen de 50 en 60 planes ca. iedere seconde. Dump1090 heeft er een stuk of 100 op de kaart staan. Heb zelf co-co antennes gemaakt.
pi_152529832
:D :



Doen! ^O^
  dinsdag 12 mei 2015 @ 17:21:30 #241
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_152529895
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 17:19 schreef Ferry_76 het volgende:
:D :

[ link | afbeelding ]

Doen! ^O^
Mooi, behalve die leeuw.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_152530177
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 17:21 schreef donroyco het volgende:

[..]

Mooi, behalve die leeuw.
Leuk toch, als middelvinger naar Air France. Op de bodem (Zoals de nieuwe Transavia livery) was ook mooi geweest.
pi_152540718
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 17:19 schreef Ferry_76 het volgende:
:D :

[ link | afbeelding ]

Doen! ^O^
Ech nie :r

Dit op de 777 werd ook genoemd, ook geen verbetering.
pi_152543378
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:39 schreef KomtTijd... het volgende:
ff de log gechecked, de fr24 client stuurt bij mij tussen de 50 en 60 planes ca. iedere seconde. Dump1090 heeft er een stuk of 100 op de kaart staan. Heb zelf co-co antennes gemaakt.
Oeh, netjes. :D Ik heb er een besteld via eBay, was ook vrij goedkoop. Hangt hier aan mijn balkon. Probleem is dat er een flink stuk gebouw in de weg staat wat mijn "line of sight" zicht wat beperkt. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152543836
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:35 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ech nie :r

Dit op de 777 werd ook genoemd, ook geen verbetering.
Dat was ook meer een geintje voor koningsdag door de KLM, wel leuk dat men er in de FS community mee aan de gang is gegaan.
pi_152545106
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:23 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Oeh, netjes. :D Ik heb er een besteld via eBay, was ook vrij goedkoop. Hangt hier aan mijn balkon. Probleem is dat er een flink stuk gebouw in de weg staat wat mijn "line of sight" zicht wat beperkt. ;(
Ja heb er ook een thuis achter het raam van mijn flat, maar die ziet nog geen kwart van de antenne die ik aan de nok van het clubhuis van mijn zweefvliegclub heb bevestigd. Die komt misschien wel in de top 10 terecht van de planefinder sharers list tegen de tijd dat'ie een maand aan staat.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:02:46 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152545423
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:57 schreef Iemand91 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)31500.jpg]afbeelding[/url] ]

Er komen nog meer 787's naar Schiphol (hoogstwaarschijnlijk).
De TUI-group heeft een aantal 787-9's besteld.
Dit is nog niet officieel bekend gemaakt maar ze staan onder Unidentified Customer(s).
Als ik bronnen er op nasla lijkt de groep 4 787-9's besteld te hebben en de eerste (LN439) is voor Thomson.
Deze zal halverwege 2016 geleverd worden zoals het lijkt.
Dus sowieso al 2 versies van de 787 in de TUI-vloot.
Ik gok dat TUI daar direct de naam zet die ze naar verwachting morgen tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers bekend gaan maken.
Bron: http://www.travmagazine.nl/tui-arke-verdwijnt/

Vast staat dat merken binnen de TUI Group op de schop gaan en dat er in geval iets met de naam Arke gaat verdwijnen of dat alleen de luchtvaartmaatschapij is of óók het reisburau is nog onduidelijk.

Ben ook wel benieuwd wat de gevolgen gaan zijn voor inrichting van de dienstverlening op de vakantiebestemmingen. Nu hebben Jetair, Arke/Holland International, Thomson en TUI onder hun eigen naam personeel op het vliegveld staan voor het toewijzen van de transferbussen. In de grotere hotels hebben ze vaak ook hun eigen map (of complete zithoek) staan. Als dat allemaal TUI gaat het heten wordt het er voor de toerist niet overzichtelijker op.

SPOILER: off-topic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So we just called him Fred
pi_152546413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:19 schreef Iemand91 het volgende:
Ook geinig; de deliveryflight van Lufthansa's D-ABYT (retrojet); zonder economystoelen.
De cabin crew rest is ook duidelijk te zien (boven de lagere bagagebakken in het midden):
(En ja; dat touw is om je aan vast te pakken in geval van turbulentie)



En ze gaan al net zo leeg naar hun laatste bestemming ;( :





Vloerbedekking is nog precies in de vorm van de oude First Class.
Dit is G-BNLZ; een British Airways 747-400 die vandaag naar haar laatste rustplaats werd gebracht: Kemble Airfield.
Was vanaf Cardiff en dus een van de kortste 747 vluchten ooit.


quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:49 schreef Iemand91 het volgende:
Rusland vierde gisteren hun overwinning op Nazi-Duitsland 70 jaar geleden. En dat ging gepaard met een indrukwekkende flypast van heel veel vliegend materieel over het Rode Plein in Moskou:
(Disclamer; niet elke foto is van gisteren; er zitten ook foto's tussen van oefeningen voorafgaand de grote parade)
:7





[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 13-05-2015 00:03:45 ]
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:32:57 #249
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_152546882
Wat is dat voor Russisch godending? Heerlijk zeg!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:43:58 #250
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_152547312
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:32 schreef Fiorano het volgende:
Wat is dat voor Russisch godending? Heerlijk zeg!
TU160 Blackjack
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:47:38 #251
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152547440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En ze gaan al net zo leeg naar hun laatste bestemming ;( :

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vloerbedekking is nog precies in de vorm van de oude First Class.
Dit is G-BNLZ; een British Airways 747-400 die vandaag naar haar laatste rustplaats werd gebracht: Kemble Airfield.
Was vanaf Cardiff en dus een van de kortste 747 vluchten ooit.

[ afbeelding ]
Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.

En deze jongen staat er al weer 6 jaar te wachten op wat komen gaat:


[ Bericht 14% gewijzigd door Fred op 13-05-2015 00:00:00 ]
So we just called him Fred
pi_152547857
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja heb er ook een thuis achter het raam van mijn flat, maar die ziet nog geen kwart van de antenne die ik aan de nok van het clubhuis van mijn zweefvliegclub heb bevestigd. Die komt misschien wel in de top 10 terecht van de planefinder sharers list tegen de tijd dat'ie een maand aan staat.
:D Dat klinkt wel als een geschikte lokatie idd. Zoeentje wil ik ook nog ergens neer gaan zetten..

Het is wel cool om zo nu en dan je eigen radar ID te zien in flightradar24 nu.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152560089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.

En deze jongen staat er al weer 6 jaar te wachten op wat komen gaat:
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:47 schreef FredvZ het volgende:
Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.

En deze jongen staat er al weer 6 jaar te wachten op wat komen gaat:
[ afbeelding ]
D'r zit een hele geschiedenis aan MK-airlines en dat is ook een 747-200 wat beide bijdraagt dat dit toestel hier nog staat.
BA is al tijden bezig met het uit de vloot halen van een deel van haar 747-400's en wat er van deze toestellen af komt wordt weer gebruikt op de blijvende toestellen.

Bijvoorbeeld G-BNLL; het toestel dat rond kerst 2013 haar vleugel in een gebouw boorde op de luchthaven van Johannesburg had slechts weken daarvoor een miljoenen kostende D-check ondergaan waarbij het de First Class stoelen had gekregen van 747's die uit de vloot waren gehaald.

Verder; wat ik hier al bekend maakte is nu officieel:

TUI definitief verder als één merk
quote:
LONDEN - De afgelopen dagen waren er al volop geruchten over de verdere integratie binnen de TUI Group en dat de TUI Group haar reismerken in de toekomst verder zou onderbrengen onder één brandmerk. Vanochtend is dat tijdens de officiële persconferentie in Londen van de TUI Group bevestigd. De naam TUI wordt het leading merk binnen het concern, wat betekent dat in Nederland en België de namen JetAir, Arkefly en ook de productnaam Arke zullen verdwijnen.

Ook werd bekendgemaakt dat Elie Bruyninckx, nu nog directeur TUI Nederland en België, verantwoordelijk wordt voor TUI West Europa. Naast zijn huidige regio's Nederland en België, krijgt hij de verantwoordelijk voor Frankrijk.

Flexibeler en efficiënter
Fritz Joussen en Peter Long, Joint CEO's van de TUI Group lieten tijdens de persconferentie weten: "Onze groeifase komt in een stroomversnelling. We zijn onze operationele structuren aan het aanpassen. De meer flexibele en efficiënte structuur moet het toekomstige succes van onze groep veiligstellen".

Vanmiddag volgt een officieel statement vanuit TUI Nederland over de nieuwe structuur binnen de TUI Group en de gevolgen daarvan voor de Nederlandse markt.

One stop shop
De kogel om als de TUI Groep met één merk naar buiten te gaan treden, is nu dus echt door de kerk. Steven van Nieuwenhuijzen, CCO TUI Benelux / Deputy CEO TUI Nederland, liet in april al aan Luchtvaartnieuws weten hier een voorstander van te zijn. Hij zei toen: "Opereren onder één merknaam zou natuurlijk veel meer passen binnen ons internationale merkbeleid. Het liefst zou ik een merk willen hebben dat je kunt zien als een one stop shop, waarbij een dominante plek is weggelegd voor pakketreizen en daarnaast voor losse vluchten en hotels. Ik verwacht dat we binnen twee maanden intern wel een roadmap klaar hebben voor de totale merkstrategie binnen TUI en we met de uitrol daarvan kunnen starten."
Arke gaat per 1 oktober over op TUI; de ombouw van de 787's (interieur) komt dan mooi tegelijk met de nieuwe naam op de buitenkant van de kisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 13-05-2015 15:46:22 ]
pi_152564177
Blijven de huidige Arke toestellen wel hun NL-registraties voeren?
--
pi_152569170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:05 schreef inkjet het volgende:
Blijven de huidige Arke toestellen wel hun NL-registraties voeren?
Denk het wel, ze blijven ook gewoon een Nederlandse AOC gebruiken om zo de landingsrechten etc niet te verliezen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:45:15 #256
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152574613
Uit onbevestigde bronnen hoor ik dat de 4 787-9's voor TUI een omzetting betreffen uit de oorspronkelijke order van 15 787-8's. Er zijn er nu 11 geleverd, de laatste 4 worden dus een 787-9.

De 787-9 zijn voor de Engelse markt. TUI heeft nog 8 767-300ER's, ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren:
1
2
3
4
5
6
7
8
G-OOAL (SE-RFR) TUI-Nordic
G-OBYB (SE-RFS) TUI-Nordic
G-OBYE          Thomson     Dreamwave
G-OBYF          Thomson     Dreamwave
G-OBYG          Thomson     Dreamwave
G-OBYH          Thomson     Dreamwave
G-OBYI (PH-OYI) Arke        Dreamwave
G-OBYJ (OO-JNL) JetAir      Dreamwave?

De meeste vliegen alleen naar de vakantiegebieden rond de Middellandse Zee. Behalve de PH-OYI, die gaat deze zomer samen met de PH-TFM op woensdag en zondag naar Curaçao. De 787 vliegt zowel heen als terug non-stop. De 767 vliegt op zondag op de heenweg eerst naar Aruba, op woensdag is Aruba de tweede stop.
Opmerkelijk: de ticketprijzen voor de 767 liggen gemiddeld hoger dan de 787 voor deze vluchten.
So we just called him Fred
pi_152577768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef FredvZ het volgende:
Uit onbevestigde bronnen hoor ik dat de 4 787-9's voor TUI een omzetting betreffen uit de oorspronkelijke order van 15 787-8's. Er zijn er nu 11 geleverd, de laatste 4 worden dus een 787-9.

De 787-9 zijn voor de Engelse markt. TUI heeft nog 8 767-300ER's, ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren:
[ code verwijderd ]

De meeste vliegen alleen naar de vakantiegebieden rond de Middellandse Zee. Behalve de PH-OYI, die gaat deze zomer samen met de PH-TFM op woensdag en zondag naar Curaçao. De 787 vliegt zowel heen als terug non-stop. De 767 vliegt op zondag op de heenweg eerst naar Aruba, op woensdag is Aruba de tweede stop.
Opmerkelijk: de ticketprijzen voor de 767 liggen gemiddeld hoger dan de 787 voor deze vluchten.
Het zijn 2 orders en 2 opties voor de 787-9. (en dus in feite 4 stuks :P)
pi_152578296
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Het zijn 2 orders en 2 opties voor de 787-9. (en dus in feite 4 stuks :P)
G-TUII (LN 300) wordt binnenkort afgeleverd waarmee TUI 14 van de 15 orders binnen heeft.

Met nog 8 767's en 3 a 5 787's die geleverd worden.. zou mij niet verbazen dat als alle 787's in dienst genomen zijn daarna alle 767's uit de TUI vloot vertrekken. Mogelijk met nog een enkele 787s extra. Hoeveel opties had TUI eigenlijk naast de 15 firm orders?
V10
pi_152581693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:54 schreef M5 het volgende:
G-TUII (LN 300) wordt binnenkort afgeleverd waarmee TUI 14 van de 15 orders binnen heeft.
13 van de 15. ;)

Alle maatschappijen van de TUI-groep die 787's zouden gaan vliegen hadden dan al hun 787's binnen op TUIfly Nordic na. Deze zou de resterende 2 moeten krijgen.

Zo staat de gehele stand van zaken bij al mijn bronnen en bij de orderlist van Boeing zelf.
Oorspronkelijk hadden ze 23 toestellen besteld maar dit hebben ze naar beneden gesteld naar 13 toestellen; de 13 die ze nu dus hebben.
Maar toen hebben ze ook opties op 13 toestellen genomen.

Maar het is laat dus heel ver heb ik dit niet uitgezocht nu.
quote:
Met nog 8 767's en 3 a 5 787's die geleverd worden.. zou mij niet verbazen dat als alle 787's in dienst genomen zijn daarna alle 767's uit de TUI vloot vertrekken. Mogelijk met nog een enkele 787s extra. Hoeveel opties had TUI eigenlijk naast de 15 firm orders?
De 787's zullen uiteindelijk vast wel de 767's vervangen inderdaad.

Ah, de presence and grace van de 747...daar kan nog geen enkel ander type vliegtuig aan tippen O+



[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 14-05-2015 00:40:46 ]
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:18:29 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152589911
True... Maar goed dat ze niet voor dit ontwerp hebben gekozen:



Over concepts gesproken, dit zou ook een vreemd gezicht zijn geweest:


Of deze:


En ik vraag me af wat de tekenaar/ontwerper dacht toen hij hier mee bezig was:


En toch is het jammer dat niemand hem wilde hebben:


Het lijkt net een slechte edit met instagram, maar het is een ontwerp om de 767 bijna met de snelheid van het geluid te laten vliegen:


???


Ooit wilde Boeing ook sneller dan het geluid:


De foto's van de modellen zijn afkomstig van airwaynews.com
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')