abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:47:38 #251
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152547440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En ze gaan al net zo leeg naar hun laatste bestemming ;( :

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vloerbedekking is nog precies in de vorm van de oude First Class.
Dit is G-BNLZ; een British Airways 747-400 die vandaag naar haar laatste rustplaats werd gebracht: Kemble Airfield.
Was vanaf Cardiff en dus een van de kortste 747 vluchten ooit.

[ afbeelding ]
Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.

En deze jongen staat er al weer 6 jaar te wachten op wat komen gaat:


[ Bericht 14% gewijzigd door Fred op 13-05-2015 00:00:00 ]
So we just called him Fred
pi_152547857
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja heb er ook een thuis achter het raam van mijn flat, maar die ziet nog geen kwart van de antenne die ik aan de nok van het clubhuis van mijn zweefvliegclub heb bevestigd. Die komt misschien wel in de top 10 terecht van de planefinder sharers list tegen de tijd dat'ie een maand aan staat.
:D Dat klinkt wel als een geschikte lokatie idd. Zoeentje wil ik ook nog ergens neer gaan zetten..

Het is wel cool om zo nu en dan je eigen radar ID te zien in flightradar24 nu.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152560089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.

En deze jongen staat er al weer 6 jaar te wachten op wat komen gaat:
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:47 schreef FredvZ het volgende:
Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.

En deze jongen staat er al weer 6 jaar te wachten op wat komen gaat:
[ afbeelding ]
D'r zit een hele geschiedenis aan MK-airlines en dat is ook een 747-200 wat beide bijdraagt dat dit toestel hier nog staat.
BA is al tijden bezig met het uit de vloot halen van een deel van haar 747-400's en wat er van deze toestellen af komt wordt weer gebruikt op de blijvende toestellen.

Bijvoorbeeld G-BNLL; het toestel dat rond kerst 2013 haar vleugel in een gebouw boorde op de luchthaven van Johannesburg had slechts weken daarvoor een miljoenen kostende D-check ondergaan waarbij het de First Class stoelen had gekregen van 747's die uit de vloot waren gehaald.

Verder; wat ik hier al bekend maakte is nu officieel:

TUI definitief verder als één merk
quote:
LONDEN - De afgelopen dagen waren er al volop geruchten over de verdere integratie binnen de TUI Group en dat de TUI Group haar reismerken in de toekomst verder zou onderbrengen onder één brandmerk. Vanochtend is dat tijdens de officiële persconferentie in Londen van de TUI Group bevestigd. De naam TUI wordt het leading merk binnen het concern, wat betekent dat in Nederland en België de namen JetAir, Arkefly en ook de productnaam Arke zullen verdwijnen.

Ook werd bekendgemaakt dat Elie Bruyninckx, nu nog directeur TUI Nederland en België, verantwoordelijk wordt voor TUI West Europa. Naast zijn huidige regio's Nederland en België, krijgt hij de verantwoordelijk voor Frankrijk.

Flexibeler en efficiënter
Fritz Joussen en Peter Long, Joint CEO's van de TUI Group lieten tijdens de persconferentie weten: "Onze groeifase komt in een stroomversnelling. We zijn onze operationele structuren aan het aanpassen. De meer flexibele en efficiënte structuur moet het toekomstige succes van onze groep veiligstellen".

Vanmiddag volgt een officieel statement vanuit TUI Nederland over de nieuwe structuur binnen de TUI Group en de gevolgen daarvan voor de Nederlandse markt.

One stop shop
De kogel om als de TUI Groep met één merk naar buiten te gaan treden, is nu dus echt door de kerk. Steven van Nieuwenhuijzen, CCO TUI Benelux / Deputy CEO TUI Nederland, liet in april al aan Luchtvaartnieuws weten hier een voorstander van te zijn. Hij zei toen: "Opereren onder één merknaam zou natuurlijk veel meer passen binnen ons internationale merkbeleid. Het liefst zou ik een merk willen hebben dat je kunt zien als een one stop shop, waarbij een dominante plek is weggelegd voor pakketreizen en daarnaast voor losse vluchten en hotels. Ik verwacht dat we binnen twee maanden intern wel een roadmap klaar hebben voor de totale merkstrategie binnen TUI en we met de uitrol daarvan kunnen starten."
Arke gaat per 1 oktober over op TUI; de ombouw van de 787's (interieur) komt dan mooi tegelijk met de nieuwe naam op de buitenkant van de kisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 13-05-2015 15:46:22 ]
pi_152564177
Blijven de huidige Arke toestellen wel hun NL-registraties voeren?
--
pi_152569170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:05 schreef inkjet het volgende:
Blijven de huidige Arke toestellen wel hun NL-registraties voeren?
Denk het wel, ze blijven ook gewoon een Nederlandse AOC gebruiken om zo de landingsrechten etc niet te verliezen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:45:15 #256
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152574613
Uit onbevestigde bronnen hoor ik dat de 4 787-9's voor TUI een omzetting betreffen uit de oorspronkelijke order van 15 787-8's. Er zijn er nu 11 geleverd, de laatste 4 worden dus een 787-9.

De 787-9 zijn voor de Engelse markt. TUI heeft nog 8 767-300ER's, ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren:
1
2
3
4
5
6
7
8
G-OOAL (SE-RFR) TUI-Nordic
G-OBYB (SE-RFS) TUI-Nordic
G-OBYE          Thomson     Dreamwave
G-OBYF          Thomson     Dreamwave
G-OBYG          Thomson     Dreamwave
G-OBYH          Thomson     Dreamwave
G-OBYI (PH-OYI) Arke        Dreamwave
G-OBYJ (OO-JNL) JetAir      Dreamwave?

De meeste vliegen alleen naar de vakantiegebieden rond de Middellandse Zee. Behalve de PH-OYI, die gaat deze zomer samen met de PH-TFM op woensdag en zondag naar Curaçao. De 787 vliegt zowel heen als terug non-stop. De 767 vliegt op zondag op de heenweg eerst naar Aruba, op woensdag is Aruba de tweede stop.
Opmerkelijk: de ticketprijzen voor de 767 liggen gemiddeld hoger dan de 787 voor deze vluchten.
So we just called him Fred
pi_152577768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef FredvZ het volgende:
Uit onbevestigde bronnen hoor ik dat de 4 787-9's voor TUI een omzetting betreffen uit de oorspronkelijke order van 15 787-8's. Er zijn er nu 11 geleverd, de laatste 4 worden dus een 787-9.

De 787-9 zijn voor de Engelse markt. TUI heeft nog 8 767-300ER's, ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren:
[ code verwijderd ]

De meeste vliegen alleen naar de vakantiegebieden rond de Middellandse Zee. Behalve de PH-OYI, die gaat deze zomer samen met de PH-TFM op woensdag en zondag naar Curaçao. De 787 vliegt zowel heen als terug non-stop. De 767 vliegt op zondag op de heenweg eerst naar Aruba, op woensdag is Aruba de tweede stop.
Opmerkelijk: de ticketprijzen voor de 767 liggen gemiddeld hoger dan de 787 voor deze vluchten.
Het zijn 2 orders en 2 opties voor de 787-9. (en dus in feite 4 stuks :P)
pi_152578296
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Het zijn 2 orders en 2 opties voor de 787-9. (en dus in feite 4 stuks :P)
G-TUII (LN 300) wordt binnenkort afgeleverd waarmee TUI 14 van de 15 orders binnen heeft.

Met nog 8 767's en 3 a 5 787's die geleverd worden.. zou mij niet verbazen dat als alle 787's in dienst genomen zijn daarna alle 767's uit de TUI vloot vertrekken. Mogelijk met nog een enkele 787s extra. Hoeveel opties had TUI eigenlijk naast de 15 firm orders?
V10
pi_152581693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:54 schreef M5 het volgende:
G-TUII (LN 300) wordt binnenkort afgeleverd waarmee TUI 14 van de 15 orders binnen heeft.
13 van de 15. ;)

Alle maatschappijen van de TUI-groep die 787's zouden gaan vliegen hadden dan al hun 787's binnen op TUIfly Nordic na. Deze zou de resterende 2 moeten krijgen.

Zo staat de gehele stand van zaken bij al mijn bronnen en bij de orderlist van Boeing zelf.
Oorspronkelijk hadden ze 23 toestellen besteld maar dit hebben ze naar beneden gesteld naar 13 toestellen; de 13 die ze nu dus hebben.
Maar toen hebben ze ook opties op 13 toestellen genomen.

Maar het is laat dus heel ver heb ik dit niet uitgezocht nu.
quote:
Met nog 8 767's en 3 a 5 787's die geleverd worden.. zou mij niet verbazen dat als alle 787's in dienst genomen zijn daarna alle 767's uit de TUI vloot vertrekken. Mogelijk met nog een enkele 787s extra. Hoeveel opties had TUI eigenlijk naast de 15 firm orders?
De 787's zullen uiteindelijk vast wel de 767's vervangen inderdaad.

Ah, de presence and grace van de 747...daar kan nog geen enkel ander type vliegtuig aan tippen O+



[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 14-05-2015 00:40:46 ]
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:18:29 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152589911
True... Maar goed dat ze niet voor dit ontwerp hebben gekozen:



Over concepts gesproken, dit zou ook een vreemd gezicht zijn geweest:


Of deze:


En ik vraag me af wat de tekenaar/ontwerper dacht toen hij hier mee bezig was:


En toch is het jammer dat niemand hem wilde hebben:


Het lijkt net een slechte edit met instagram, maar het is een ontwerp om de 767 bijna met de snelheid van het geluid te laten vliegen:


???


Ooit wilde Boeing ook sneller dan het geluid:


De foto's van de modellen zijn afkomstig van airwaynews.com
So we just called him Fred
pi_152593651
Daarover gesproken; de 1519e Boeing 747 is dinsdagavond uit de fabriek gerold; het is de eerste 747-8 voor Transaero Airlines. Zij worden hiermee de 3e klant voor de passagiersversie. In totaal zal Transaero 4 toestellen ontvangen, mogelijk later nog meer (4 stuks extra bijv.)
Zo te zien krijgt ook deze kist de nieuwe livery:




Dit is ook de 100e gebouwde 747-8!

Hierna volgt alleen nog Korean Air.
Dan blijft er alleen nog Arik Air over die 2 stuks heeft bestled maar of deze ooit geleverd gaan worden is maar zeer de vraag.

De stand van zaken voor wat betreft de 747-8i:
- Launch customer Lufthansa (die er feitelijk voor zorgde dat de 747-8i er zou komen) heeft al haar 19 kisten binnen. Orders voor meer 747-8i's zijn onwaarschijnlijk.

- Air China: 5 van de 7 orders zijn al geleverd; de overige 2 staan al op Paine Field.
Meer orders zijn niet waarschijnlijk.

- Korean Air: 10 orders, 2 zijn al gebouwd en staan al maanden op Paine Field. De eerste zal in juli worden geleverd waarna er dit jaar nog 3 stuks volgen. Minieme kans dat ze nog een aantal bijbestellen.

- Arik Air: betwijfel dus of die ooit geleverd gaan worden.

- Transearo Airlines: eerste is uit de fabriek gerold. In totaal 4 stuks besteld. Misschien nog 4 stuks extra maar ook dat is twijfelachtig gezien de Russische situatie.

Dus in ieder geval 13 te leveren 747-8i's waarvan nog 11 nieuw te bouwen.
Naast in totaal 9 VIP toestellen (alleen al gebouwd; maar waarvan de laatste al maanden in Pinal Airpark staat. zie foto hieronder, rechts op de foto) is dat het dan voorlopig voor de passagiers 747-8.



Heel misschien doet bijv. China Airlines en/of Turkish Airlines nog een (kleine) order maar we hoeven in ieder geval geen grote orders meer te verwachten.

Met in totaal 122 orders (51 passagiers- en 71 vrachtversies) waarvan er nu 100 zijn gebouwd en 89 geleverd houden we dus nog 33 openstaande orders over.
Momenteel bouwt Boeing 1.3 747's per maand / 15.6 p/jaar dus over ruim 2 jaar droogt de boel op.
Hierbij zijn overigens niet de aan te schaven toestellen voor de USAF meegeteld die (o.a.) de Boeing VC-25 moet gaan vervangen.

Maar onlangs gaf Boeing CEO Ray Connor toe dat zelfs met een productiesnelheid van 1 per maand de 747 nog steeds winstgevend zal zijn. Dit is dus teken aan de wand dat de productiesnelheid vermoedelijk weer omlaag gesteld zal worden.
Het lijkt erop dat Boeing de groei in de vrachtmarkt hopelijk ziet resulteren in meer orders voor de 747-8F.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 14-05-2015 21:02:20 ]
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:16:33 #262
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152619371

F-86K Sabre

Vraag me niet hoe ik er op kom, maar Nostalgienet zendt nu een docu uit over dit toestel.
Nederland had ooit 63 van deze vliegtuigen, die "maar" 9 jaar hebben gevlogen. Ter vergelijking, van de F16 zijn er in de afgelopen 36 jaar 213 gekocht, waarvan er nog ca. 65 in gebruik zijn.
So we just called him Fred
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:11:27 #263
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152622373
Weet iemand ergens een actuele, grote versie van deze plattegrond te vinden?


Het is de plattegrond van de terminal van Curacao Airport, maar het lijkt erop dat alleen deze kleine onleesbare versie online staat.

Ik kwam nog wel deze foto tegen:


[ Bericht 18% gewijzigd door Fred op 15-05-2015 15:22:38 ]
So we just called him Fred
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:13:49 #264
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_152627826
Prachtige foto die laatste.
pi_152635923
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:16 schreef FredvZ het volgende:
Ter vergelijking, van de F16 zijn er in de afgelopen 36 jaar 213 gekocht, waarvan er nog ca. 65 in gebruik zijn.
En 36 afgeschreven waarvan 24 neergestort waarvan 13 neergestort boven Nederland('s grondgebied) waarbij 13 piloten zijn omgekomen. Begin jaren '90 zelfs 6 toestellen binnen 2 jaar waarbij 3 piloten omkwamen.

De meeste F-16's zijn verkocht, 13 zijn gesloopt en 10 staan ter display.

(Deze informatie is nog van een geschiedenispost van mij - geschiedenispost van 11 februari 2015 - dus kan inmiddels alweer verouderd zijn. Toen waren er bijvoorbeeld ook nog 68 toestellen in gebruik)

ew ew ew
quote:
A LAN Airlines Boeing 787-800, registration CC-BBD performing flight LA-705 from Madrid,SP (Spain) to Santiago (Chile), was on approach to Santiago's runway 17L when the aircraft flew through a flock of birds and received a number of bird strikes into both engines (Trent 1000), pitot tubes, nose cone and landing gear. The aircraft continued for a safe landing on runway 17L.

The aircraft is still on the ground in Santiago about 35 hours after landing.
quote:
One of the engines:

quote:
The "feathered" nose gear:
pi_152652478
Nederland onderzoekt 'preclearance' met Verenigde Staten
quote:
DEN HAAG - Passagiers reizend naar de Verenigde Staten ondergaan in de toekomst mogelijk al op Schiphol de Amerikaanse paspoortcontrole. Minister Van der Steur (Veiligheid en Justitie) heeft woensdag in een brief aan de Tweede Kamer laten weten dat de Verenigde Staten Nederland hebben benaderd met het verzoek om op Schiphol preclearance-faciliteiten op te zetten.

Preclearance houdt in dat de grenscontrole van de Verenigde Staten, zowel van personen als bagage en meegenomen goederen, plaatsvindt in Nederland. Dit gebeurt nadat de uitreiscontrole heeft plaatsgevonden en voordat de reiziger aan boord gaat van het vliegtuig waarmee hij of zij direct naar de Verenigde Staten vliegt. Bij aankomst in de Verenigde Staten geldt de reiziger dan als een lokale passagier en kan hierdoor lange rijen bij de douane vermijden.

De Verenigde Staten hebben op dit moment wereldwijd preclearance-faciliteiten in vijftien landen, waaronder in Canada, Ierland, de Verenigde Arabische Emiraten, Bermuda, Aruba en de Bahama's. Het beleid van de Verenigde Staten is er op gericht om het aantal preclearance locaties verder uit te breiden. Het land heeft in dit kader ook andere Europese landen benaderd met het verzoek om preclearance-faciliteiten op te zetten.

'Aandachtspunten'
Momenteel wordt onderzocht wat de gevolgen zouden zijn van een mogelijke introductie van preclearance-faciliteiten op Schiphol, zowel voor de luchthaven en luchtvaartmaatschappijen als voor de Nederlandse overheid. Volgens de Minister brengt een introductie van preclearance-faciliteiten "aandachtspunten" met zich mee, bijvoorbeeld op het gebied van geweigerde reizigers, gegevensuitwisseling, goederen en bewapening van grensbewakers uit de Verenigde Staten.

Ook heeft Nederland een standpunt gevraagd van de Europese Commissie inzake de EU-compliance van het verzoek van de Verenigde Staten.
Weet niet of dit nou zo heel gunstig is voor Schiphol/KLM om eerlijk te zijn...
  Moderator zaterdag 16 mei 2015 @ 16:26:40 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152652764
Waarom? Ja oké, je geeft die kuur Amerikanen nog weer iets meer macht. Maar het levert misschien meer reizigers op omdat je in de VS niet lang in de rij hoeft te staan.

En als ze het gaan doen, alleen bij Delta/KLM natuurlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152653454
In 2014 gingen er 5.8 miljoen passagiers van/naar de VS met 21.653 vliegbewegingen.
Dat komt neer op zo'n 15.890 passagiers / 59.32 vliegbewegingen per dag.
Voornamelijk door KLM en Delta Airlines.
En laten die het nou op Schiphol nou voornamelijk van transfers moeten hebben, zo'n driekwart van alle KLM passagiers zijn transfers.
(En het percentage transfers die van/naar de VS vliegen met Delta/KLM vanaf Schiphol zal waarschijnlijk nog hoger liggen want driekwart van het totaal aantal KLM passagiers is transfer).

Als er op Schiphol dus pre-clearance komt zullen deze passagiers op Schiphol een langere overstaptijd krijgen.
Dit maakt KLM/Delta vervolgens minder aantrekkelijk voor deze passagiers.

Een voorbeeld; een Duitser vliegt nu met KLM van Frankfurt via Schiphol naar New York, daar moet hij dan een tijd wachten voor de controle.
Met pre-clearance op Schiphol moet hij eerder vertrekken vanuit Frankfurt, moet hij lange tijd op Schiphol verblijven voordat hij door kan vliegen naar New York. Daar is hij dan weliswaar wel sneller klaar.
Maar wordt het voor deze Duitser dan niet aantrekkelijker om dan maar gewoon direct non-stop(!) vanuit Frankfurt naar NY te gaan vliegen en daar in de rij te gaan staan. Is hij uiteindelijk een stuk sneller klaar.

Note: De Duitser en de begin- en eindbestemming zijn voorbeelden. ;)

Zo'n pre-clearance werkt eigenlijk alleen als je veel O&D traffic hebt, en laat dat bij Schiphol nou niet bepaald het geval zijn. Als men op Schiphol nu een tijdlang in de pre-clearance moet wachten valt juist het hele idee van transfers weg op Schiphol/voor KLM.
Voor ons Nederlanders is het wel handig inderdaad. Dan moet je weliswaar eerder op Schiphol zijn maar in de VS kun je tenminste doorlopen.

En daarnaast is dit plan helemaal niet voor de passagiers. Het is puur en alleen voor de VS die op deze manier ongewenste personen zo snel mogelijk te pakken heeft en retour kan doen en zodat deze nooit een stap op Amerikaans grondgebied zetten.
Ik las ergens wat het aan kosten meebrengt als er een persoon op een Amerikaans luchthaven geweigerd wordt en retour moet. :X

Daarnaast is het eigenlijk ook maar de vraag of je zoiets als land zou willen hebben. Want Schiphol mag de boel gaan faciliteren (en daarvoor betalen) en de VS zet hier haar eigen staatsburgers neer die de controles doen.
  Moderator zaterdag 16 mei 2015 @ 16:59:44 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152653791
Oké, je hebt mee overtuigd - vooral de laatste 2 alinea's :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 16 mei 2015 @ 17:23:46 #270
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152654431
Hartstikke leuk die pre-clearance zoals die ooit verzonnen is: voor de integratie van het vliegverkeer in de US en Canada. Nu is het helaas onderdeel van de US-paranoia die zich als een virus over de wereld verspreidt. Laat ze die zooi lekker bij zich houden.
pi_152654765
Als passagier is het inderdaad erg fijn. Vloog vorig jaar AMS-YUL-LAX. Preclearance in Montreal was in 5 minuten gebeurd en op LAX sta je vervolgens binnen notime buiten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 16 mei 2015 @ 17:58:26 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152655366
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:46 schreef Iemand91 het volgende:
Een voorbeeld; een Duitser vliegt nu met KLM van Frankfurt via Schiphol naar New York, daar moet hij dan een tijd wachten voor de controle.
Met pre-clearance op Schiphol moet hij eerder vertrekken vanuit Frankfurt, moet hij lange tijd op Schiphol verblijven voordat hij door kan vliegen naar New York. Daar is hij dan weliswaar wel sneller klaar.
Maar wordt het voor deze Duitser dan niet aantrekkelijker om dan maar gewoon direct non-stop(!) vanuit Frankfurt naar NY te gaan vliegen en daar in de rij te gaan staan. Is hij uiteindelijk een stuk sneller klaar.

Note: De Duitser en de begin- en eindbestemming zijn voorbeelden. ;)
Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij de bedoelingen bij de Amerikanen, maar toch zie ik er een voordeel bij.

De beleving van de controles van de Amerikanen is voor een reiziger bij het instappen m.i. anders dan bij het uitstappen:

Bij het uitstappen:
• 300 tot 400 man per vlucht die tegelijk op de controles afstormen
• Vaak komen de vluchten uit Europa kort op elkaar, dus je staat zo met 1000+ man te wachten
• Je bent gaar van uren zitten in een vliegtuig
• Je bent in een vreemde omgeving en je moet je weg maar zien te vinden

Bij het instappen:
• Reizigers druppelen binnen, dus minder aanbod tegelijk
• Je moet nog beginnen aan (het grootste deel van) de reis, dus een stuk uitgeruster
• Als Nederland ben je dan ook in een bekende omgeving.

Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer raar dat die Amerikanen op Nederlands grondgebied hun controles komen uitvoeren. Binnen het Koninkrijk gebeurt het trouwens al wel jaren op Aruba, maar daar zijn ze voor een groot deel afhankelijk van de miljoenen dollars die de Amerikaanse toeristen ieder jaar komen brengen, dus dan wil je ook wel aantrekkelijk blijven voor diezelde toeristen.
So we just called him Fred
pi_152655756
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:23 schreef OEM het volgende:
Hartstikke leuk die pre-clearance zoals die ooit verzonnen is: voor de integratie van het vliegverkeer in de US en Canada. Nu is het helaas onderdeel van de US-paranoia die zich als een virus over de wereld verspreidt. Laat ze die zooi lekker bij zich houden.
Als je een goede vergelijking wilt hebben; draai de boel om.

Zeg dat je op luchthavens in de VS Nederlandse staatsburgers wil zetten die controles uitvoeren, grote delen van luchthavens toe-eigenen (daar komt het min of meer op neer) en dat de Amerikanen daar ook nog voor mogen betalen.

Of dat Obama zegt dat hij dat een goed idee vindt of van plan is.

Moet je eens raden wat dan de reacties zijn in/uit de VS.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 21:25:08 #274
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_152661086
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:58 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij de bedoelingen bij de Amerikanen, maar toch zie ik er een voordeel bij.

De beleving van de controles van de Amerikanen is voor een reiziger bij het instappen m.i. anders dan bij het uitstappen:

Bij het uitstappen:
• 300 tot 400 man per vlucht die tegelijk op de controles afstormen
• Vaak komen de vluchten uit Europa kort op elkaar, dus je staat zo met 1000+ man te wachten
• Je bent gaar van uren zitten in een vliegtuig
• Je bent in een vreemde omgeving en je moet je weg maar zien te vinden

Bij het instappen:
• Reizigers druppelen binnen, dus minder aanbod tegelijk
• Je moet nog beginnen aan (het grootste deel van) de reis, dus een stuk uitgeruster
• Als Nederland ben je dan ook in een bekende omgeving.

Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer raar dat die Amerikanen op Nederlands grondgebied hun controles komen uitvoeren. Binnen het Koninkrijk gebeurt het trouwens al wel jaren op Aruba, maar daar zijn ze voor een groot deel afhankelijk van de miljoenen dollars die de Amerikaanse toeristen ieder jaar komen brengen, dus dan wil je ook wel aantrekkelijk blijven voor diezelde toeristen.
Ik word liever al in NL geweigerd dan na x uren vliegen :P .

Dat is voor mij persoonlijk dus een voordeel, ik kan daar niet geweigerd worden (al ben ik daar eigenlijk niet bang voor, maar je weet maar nooit).

De andere dingen als overstappers en kosten enzo had ik nog niet eens aangedacht. Laat die amerikanen dan een ruimte huren waarin ze hun controle doen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_152661601
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:25 schreef DaMook het volgende:
Laat die amerikanen dan een ruimte huren waarin ze hun controle doen.
Dat is ook een probleem. Het gebied na de pre-clearance moet volledig gescheiden zijn van de rest.
M.a.w.; je kunt waarschijnlijk een (deel van de) pier gaan afsluiten voor VS-vluchten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')