Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En ze gaan al net zo leeg naar hun laatste bestemming :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vloerbedekking is nog precies in de vorm van de oude First Class.
Dit is G-BNLZ; een British Airways 747-400 die vandaag naar haar laatste rustplaats werd gebracht: Kemble Airfield.
Was vanaf Cardiff en dus een van de kortste 747 vluchten ooit.
[ afbeelding ]
Dat klinkt wel als een geschikte lokatie idd. Zoeentje wil ik ook nog ergens neer gaan zetten..quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:56 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja heb er ook een thuis achter het raam van mijn flat, maar die ziet nog geen kwart van de antenne die ik aan de nok van het clubhuis van mijn zweefvliegclub heb bevestigd. Die komt misschien wel in de top 10 terecht van de planefinder sharers list tegen de tijd dat'ie een maand aan staat.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.
En deze jongen staat er al weer 6 jaar te wachten op wat komen gaat:
[ afbeelding ]
D'r zit een hele geschiedenis aan MK-airlines en dat is ook een 747-200 wat beide bijdraagt dat dit toestel hier nog staat.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:47 schreef FredvZ het volgende:
Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.
En deze jongen staat er al weer 6 jaar te wachten op wat komen gaat:
[ afbeelding ]
Arke gaat per 1 oktober over op TUI; de ombouw van de 787's (interieur) komt dan mooi tegelijk met de nieuwe naam op de buitenkant van de kisten.quote:LONDEN - De afgelopen dagen waren er al volop geruchten over de verdere integratie binnen de TUI Group en dat de TUI Group haar reismerken in de toekomst verder zou onderbrengen onder één brandmerk. Vanochtend is dat tijdens de officiële persconferentie in Londen van de TUI Group bevestigd. De naam TUI wordt het leading merk binnen het concern, wat betekent dat in Nederland en België de namen JetAir, Arkefly en ook de productnaam Arke zullen verdwijnen.
Ook werd bekendgemaakt dat Elie Bruyninckx, nu nog directeur TUI Nederland en België, verantwoordelijk wordt voor TUI West Europa. Naast zijn huidige regio's Nederland en België, krijgt hij de verantwoordelijk voor Frankrijk.
Flexibeler en efficiënter
Fritz Joussen en Peter Long, Joint CEO's van de TUI Group lieten tijdens de persconferentie weten: "Onze groeifase komt in een stroomversnelling. We zijn onze operationele structuren aan het aanpassen. De meer flexibele en efficiënte structuur moet het toekomstige succes van onze groep veiligstellen".
Vanmiddag volgt een officieel statement vanuit TUI Nederland over de nieuwe structuur binnen de TUI Group en de gevolgen daarvan voor de Nederlandse markt.
One stop shop
De kogel om als de TUI Groep met één merk naar buiten te gaan treden, is nu dus echt door de kerk. Steven van Nieuwenhuijzen, CCO TUI Benelux / Deputy CEO TUI Nederland, liet in april al aan Luchtvaartnieuws weten hier een voorstander van te zijn. Hij zei toen: "Opereren onder één merknaam zou natuurlijk veel meer passen binnen ons internationale merkbeleid. Het liefst zou ik een merk willen hebben dat je kunt zien als een one stop shop, waarbij een dominante plek is weggelegd voor pakketreizen en daarnaast voor losse vluchten en hotels. Ik verwacht dat we binnen twee maanden intern wel een roadmap klaar hebben voor de totale merkstrategie binnen TUI en we met de uitrol daarvan kunnen starten."
Denk het wel, ze blijven ook gewoon een Nederlandse AOC gebruiken om zo de landingsrechten etc niet te verliezenquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:05 schreef inkjet het volgende:
Blijven de huidige Arke toestellen wel hun NL-registraties voeren?
1 2 3 4 5 6 7 8 | G-OOAL (SE-RFR) TUI-Nordic G-OBYB (SE-RFS) TUI-Nordic G-OBYE Thomson Dreamwave G-OBYF Thomson Dreamwave G-OBYG Thomson Dreamwave G-OBYH Thomson Dreamwave G-OBYI (PH-OYI) Arke Dreamwave G-OBYJ (OO-JNL) JetAir Dreamwave? |
Het zijn 2 orders en 2 opties voor de 787-9. (en dus in feite 4 stuks )quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef FredvZ het volgende:
Uit onbevestigde bronnen hoor ik dat de 4 787-9's voor TUI een omzetting betreffen uit de oorspronkelijke order van 15 787-8's. Er zijn er nu 11 geleverd, de laatste 4 worden dus een 787-9.
De 787-9 zijn voor de Engelse markt. TUI heeft nog 8 767-300ER's, ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren:
[ code verwijderd ]
De meeste vliegen alleen naar de vakantiegebieden rond de Middellandse Zee. Behalve de PH-OYI, die gaat deze zomer samen met de PH-TFM op woensdag en zondag naar Curaçao. De 787 vliegt zowel heen als terug non-stop. De 767 vliegt op zondag op de heenweg eerst naar Aruba, op woensdag is Aruba de tweede stop.
Opmerkelijk: de ticketprijzen voor de 767 liggen gemiddeld hoger dan de 787 voor deze vluchten.
G-TUII (LN 300) wordt binnenkort afgeleverd waarmee TUI 14 van de 15 orders binnen heeft.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Het zijn 2 orders en 2 opties voor de 787-9. (en dus in feite 4 stuks )
13 van de 15.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:54 schreef M5 het volgende:
G-TUII (LN 300) wordt binnenkort afgeleverd waarmee TUI 14 van de 15 orders binnen heeft.
De 787's zullen uiteindelijk vast wel de 767's vervangen inderdaad.quote:Met nog 8 767's en 3 a 5 787's die geleverd worden.. zou mij niet verbazen dat als alle 787's in dienst genomen zijn daarna alle 767's uit de TUI vloot vertrekken. Mogelijk met nog een enkele 787s extra. Hoeveel opties had TUI eigenlijk naast de 15 firm orders?
En 36 afgeschreven waarvan 24 neergestort waarvan 13 neergestort boven Nederland('s grondgebied) waarbij 13 piloten zijn omgekomen. Begin jaren '90 zelfs 6 toestellen binnen 2 jaar waarbij 3 piloten omkwamen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:16 schreef FredvZ het volgende:
Ter vergelijking, van de F16 zijn er in de afgelopen 36 jaar 213 gekocht, waarvan er nog ca. 65 in gebruik zijn.
quote:A LAN Airlines Boeing 787-800, registration CC-BBD performing flight LA-705 from Madrid,SP (Spain) to Santiago (Chile), was on approach to Santiago's runway 17L when the aircraft flew through a flock of birds and received a number of bird strikes into both engines (Trent 1000), pitot tubes, nose cone and landing gear. The aircraft continued for a safe landing on runway 17L.
The aircraft is still on the ground in Santiago about 35 hours after landing.
quote:One of the engines:
quote:The "feathered" nose gear:
Weet niet of dit nou zo heel gunstig is voor Schiphol/KLM om eerlijk te zijn...quote:DEN HAAG - Passagiers reizend naar de Verenigde Staten ondergaan in de toekomst mogelijk al op Schiphol de Amerikaanse paspoortcontrole. Minister Van der Steur (Veiligheid en Justitie) heeft woensdag in een brief aan de Tweede Kamer laten weten dat de Verenigde Staten Nederland hebben benaderd met het verzoek om op Schiphol preclearance-faciliteiten op te zetten.
Preclearance houdt in dat de grenscontrole van de Verenigde Staten, zowel van personen als bagage en meegenomen goederen, plaatsvindt in Nederland. Dit gebeurt nadat de uitreiscontrole heeft plaatsgevonden en voordat de reiziger aan boord gaat van het vliegtuig waarmee hij of zij direct naar de Verenigde Staten vliegt. Bij aankomst in de Verenigde Staten geldt de reiziger dan als een lokale passagier en kan hierdoor lange rijen bij de douane vermijden.
De Verenigde Staten hebben op dit moment wereldwijd preclearance-faciliteiten in vijftien landen, waaronder in Canada, Ierland, de Verenigde Arabische Emiraten, Bermuda, Aruba en de Bahama's. Het beleid van de Verenigde Staten is er op gericht om het aantal preclearance locaties verder uit te breiden. Het land heeft in dit kader ook andere Europese landen benaderd met het verzoek om preclearance-faciliteiten op te zetten.
'Aandachtspunten'
Momenteel wordt onderzocht wat de gevolgen zouden zijn van een mogelijke introductie van preclearance-faciliteiten op Schiphol, zowel voor de luchthaven en luchtvaartmaatschappijen als voor de Nederlandse overheid. Volgens de Minister brengt een introductie van preclearance-faciliteiten "aandachtspunten" met zich mee, bijvoorbeeld op het gebied van geweigerde reizigers, gegevensuitwisseling, goederen en bewapening van grensbewakers uit de Verenigde Staten.
Ook heeft Nederland een standpunt gevraagd van de Europese Commissie inzake de EU-compliance van het verzoek van de Verenigde Staten.
Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij de bedoelingen bij de Amerikanen, maar toch zie ik er een voordeel bij.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:46 schreef Iemand91 het volgende:
Een voorbeeld; een Duitser vliegt nu met KLM van Frankfurt via Schiphol naar New York, daar moet hij dan een tijd wachten voor de controle.
Met pre-clearance op Schiphol moet hij eerder vertrekken vanuit Frankfurt, moet hij lange tijd op Schiphol verblijven voordat hij door kan vliegen naar New York. Daar is hij dan weliswaar wel sneller klaar.
Maar wordt het voor deze Duitser dan niet aantrekkelijker om dan maar gewoon direct non-stop(!) vanuit Frankfurt naar NY te gaan vliegen en daar in de rij te gaan staan. Is hij uiteindelijk een stuk sneller klaar.
Note: De Duitser en de begin- en eindbestemming zijn voorbeelden.
Als je een goede vergelijking wilt hebben; draai de boel om.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:23 schreef OEM het volgende:
Hartstikke leuk die pre-clearance zoals die ooit verzonnen is: voor de integratie van het vliegverkeer in de US en Canada. Nu is het helaas onderdeel van de US-paranoia die zich als een virus over de wereld verspreidt. Laat ze die zooi lekker bij zich houden.
Ik word liever al in NL geweigerd dan na x uren vliegen .quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij de bedoelingen bij de Amerikanen, maar toch zie ik er een voordeel bij.
De beleving van de controles van de Amerikanen is voor een reiziger bij het instappen m.i. anders dan bij het uitstappen:
Bij het uitstappen:
• 300 tot 400 man per vlucht die tegelijk op de controles afstormen
• Vaak komen de vluchten uit Europa kort op elkaar, dus je staat zo met 1000+ man te wachten
• Je bent gaar van uren zitten in een vliegtuig
• Je bent in een vreemde omgeving en je moet je weg maar zien te vinden
Bij het instappen:
• Reizigers druppelen binnen, dus minder aanbod tegelijk
• Je moet nog beginnen aan (het grootste deel van) de reis, dus een stuk uitgeruster
• Als Nederland ben je dan ook in een bekende omgeving.
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer raar dat die Amerikanen op Nederlands grondgebied hun controles komen uitvoeren. Binnen het Koninkrijk gebeurt het trouwens al wel jaren op Aruba, maar daar zijn ze voor een groot deel afhankelijk van de miljoenen dollars die de Amerikaanse toeristen ieder jaar komen brengen, dus dan wil je ook wel aantrekkelijk blijven voor diezelde toeristen.
Dat is ook een probleem. Het gebied na de pre-clearance moet volledig gescheiden zijn van de rest.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:25 schreef DaMook het volgende:
Laat die amerikanen dan een ruimte huren waarin ze hun controle doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |