abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151630071


English Electric Lightning bij Hatfield Aerodrome, 1962.
De piloot kon ternauwernood ontsnappen en kwam terecht in de kassen (zie foto hieronder) en brak beide benen.
De Daily Mirror betaalde de fotograaf £1000 (tegenwoordig ruim £19.000) voor de foto; andere kranten dachten dat het nep was totdat de ministerie van Defensie er een "D-notice" op stempelde en de publicatie ervan verbood; toen wist iedereen dat het echt was.
(Het toestel was nog niet officieel bekend)

53 jaar later is de krater nog steeds te zien.

Het is een van de beroemdste (luchtvaart)foto's ooit geworden.


[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 13-04-2015 00:24:34 ]
  zondag 12 april 2015 @ 22:46:11 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151630133
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:59 schreef Iemand91 het volgende:
Sowieso moeten ze wat met de naam gaan doen, want de hele groep Touristik Union International gaan noemen is ook niet wat...
Maken ze er Tourism Union International van :+

Zal wel een uitdaging worden om een naam te vinden die past bij alle landen waar de groep bij hoort.
So we just called him Fred
  zondag 12 april 2015 @ 22:51:25 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151630352
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 22:45 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

English Electric Lightning bij Hatfield Aerodrome, 1962.
De piloot kon ternauwernood ontsnappen en kwam terecht in de kassen en brak beide benen.
Lijkt me een raar gezicht om dat IRL te zien gebeuren.
So we just called him Fred
pi_151630359
Hah, das grappig. Ik boekte net nietsvermoedend de vakantievlucht met Finnair naar Thailand met terugreis op 5 december, maar de stoelindeling leek een beetje raar voor de terugvlucht.

Airbus 359 ^O^
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 12 april 2015 @ 22:55:31 #5
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_151630512
Bazenvliegveld _O_

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 23:15:53 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151631377
quote:
6s.gif Op zondag 12 april 2015 22:55 schreef Dagoduck het volgende:
Bazenvliegveld _O_

[ afbeelding ]
Welk vliegveld?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 12 april 2015 @ 23:16:01 #7
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151631388
quote:
6s.gif Op zondag 12 april 2015 22:55 schreef Dagoduck het volgende:
Bazenvliegveld _O_

[ afbeelding ]
Is die zooi daar nou nog steeds niet wegbezuinigd? :P
  zondag 12 april 2015 @ 23:16:51 #8
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151631427
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 23:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Welk vliegveld?
De lokale helihaven van Den Helder
  zondag 12 april 2015 @ 23:18:53 #9
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_151631510
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 23:16 schreef OEM het volgende:

[..]

Is die zooi daar nou nog steeds niet wegbezuinigd? :P
Ksst.. we hebben al zo weinig hier.

quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 23:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Welk vliegveld?
Den Helder Airport / Maritiem Vliegkamp De Kooy

Veel offshore-helivluchten hier :Y
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_151634440
Daar mag/moet ik Dinsdag weer naar toe, weer een offshore tripje na 2 weken vrij te zijn geweest.
We vliegen met Eurocopter EC-155.

Daar wordt nog aardig wat geld in gepompt hoor, die baan is vorig jaar of het jaar daarvoor opnieuw geasfalteerd.
En recentelijk zijn de spots waar de heli`s geparkeerd zijn allemaal opgeknapt, nieuwe tankinstallatie en nieuwe brandstofleidingen in de grond.

Af en toe zie je er ook wel een sportvliegtuigje landen, en businessjets/props van zakenlui soms.
pi_151635443
En FlyBe had een lijndienst naar Norwich ooit die het maar liefst twee maanden uithield :')
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 13 april 2015 @ 11:43:49 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151640148
Ik had van het weekend een onverwacht offshore retourtje met een Eurocopter AS365 Dauphin 2.

Inclusief het urenlange gezelschap van een toeterende misthoorn in mijn oor...
So we just called him Fred
  maandag 13 april 2015 @ 11:46:55 #13
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_151640237
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 07:15 schreef Thetallguy het volgende:
En FlyBe had een lijndienst naar Norwich ooit die het maar liefst twee maanden uithield :')
Vind je het gek als ze er geen reclame voor maken. Ik hoorde pas van die dienst toen in de krant stond dat ze het stop hadden gezet :') Had best een vluchtje willen maken hoor.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_151642841
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2015 11:46 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Vind je het gek als ze er geen reclame voor maken. Ik hoorde pas van die dienst toen in de krant stond dat ze het stop hadden gezet :') Had best een vluchtje willen maken hoor.
Qua pricing waren ze wel ingesteld op de oliereiziger. Dus ik weet niet of je ¤400+ over had gehad voor die 35 minuten vliegen ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 13 april 2015 @ 13:15:10 #15
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_151642951
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:10 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Qua pricing waren ze wel ingesteld op de oliereiziger. Dus ik weet niet of je ¤400+ over had gehad voor die 35 minuten vliegen ;)
Logisch dat er geen animo voor was :') Ze stopten zelfs met de lijnvlucht na 2 weken, niet 2 maanden :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_151651230
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:43 schreef FredvZ het volgende:
Ik had van het weekend een onverwacht offshore retourtje met een Eurocopter AS365 Dauphin 2.
Inclusief het urenlange gezelschap van een toeterende misthoorn in mijn oor...
Hoezo onverwacht ? Storing ofzo ?

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:10 schreef Thetallguy het volgende:
Qua pricing waren ze wel ingesteld op de oliereiziger. Dus ik weet niet of je ¤400+ over had gehad voor die 35 minuten vliegen ;)
Een jaar of wat terug waren er ook vluchten van Eelde (vlakbij Assen, dus handig voor NAM/Shell personeel) naar Aberdeen, die waren ook schrikbarend duur.
Daar heb ik ook een paar keer mee gevlogen, Goedkoopste retour was ¤350, toen ik een keer binnen een week vlucht moest hebben was het ¤700....

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 13-04-2015 17:49:45 ]
  maandag 13 april 2015 @ 17:50:13 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151651493
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:40 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoezo onverwacht ? Storing ofzo ?
Er was idd even wat spoedonderhoud nodig.

quote:
Een jaar of wat terug waren er ook vluchten van Eelde (vlakbij Assen, dus voor NAM/Shell personeel) naar Aberdeen, die waren ook schrikbarend duur.
Daar heb ik ook een paar keer mee gevlogen, Goedkoopste retour was ¤350, toen ik een keer binnen een week vlucht moest hebben was het ¤700....
Vanaf Amsterdam betaal je ook zo 500 tot 1000 euro voor een retourtje, als je direct wil vliegen.
Met een overstap in Frankfurt of Kopenhagen (dus eerst de verkeerde kant op) kost nog geen 300 euro...
So we just called him Fred
pi_151651576
Wat voor werk doe je ?

Net even gekeken voor NonStop vluchten vanaf AMS naar Aberdeen, voor volgende week zit je op ¤450
Als ik ergens in Juni boek dan heb je vluchten van ¤199
  maandag 13 april 2015 @ 18:00:00 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151651748
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:53 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat voor werk doe je ?
Ik ben ICT-er bij een landelijk opererende organisatie
So we just called him Fred
pi_151673869
Ik zou in de nieuwe 3-5-3 A380's niet voor de raamplaats gaan :X

thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:20:23 The problem with the 3-5-3 A380 layout, as demonstrated by @AirlineFlyer. #paxex #AIX15 http://t.co/iXkvbKpGM2 reageer retweet
thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:05:00 So, this is how @Airbus is fitting 11 seats 3-5-3 on an A380. #paxex #AIX15 http://t.co/o8IO4peLiH reageer retweet
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  PR/Manusje van alles dinsdag 14 april 2015 @ 11:41:58 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_151673954
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:38 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou in de nieuwe 3-5-3 A380's niet voor de raamplaats gaan :X

thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:20:23 The problem with the 3-5-3 A380 layout, as demonstrated by @AirlineFlyer. #paxex #AIX15 http://t.co/iXkvbKpGM2 reageer retweet
thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:05:00 So, this is how @Airbus is fitting 11 seats 3-5-3 on an A380. #paxex #AIX15 http://t.co/o8IO4peLiH reageer retweet
Maarrrrr, zit je wel bij het raam!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 11:44:18 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151674019
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:38 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou in de nieuwe 3-5-3 A380's niet voor de raamplaats gaan :X

thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:20:23 The problem with the 3-5-3 A380 layout, as demonstrated by @AirlineFlyer. #paxex #AIX15 http://t.co/iXkvbKpGM2 reageer retweet
thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:05:00 So, this is how @Airbus is fitting 11 seats 3-5-3 on an A380. #paxex #AIX15 http://t.co/o8IO4peLiH reageer retweet
Dat ga ik sowieso niet, wil altijd aan het gangpad
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151674925
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:38 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou in de nieuwe 3-5-3 A380's niet voor de raamplaats gaan :X

thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:20:23 The problem with the 3-5-3 A380 layout, as demonstrated by @AirlineFlyer. #paxex #AIX15 http://t.co/iXkvbKpGM2 reageer retweet
thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:05:00 So, this is how @Airbus is fitting 11 seats 3-5-3 on an A380. #paxex #AIX15 http://t.co/o8IO4peLiH reageer retweet
Het lijkt echt de nieuwe 77W te worden. :{
pi_151676379
Lekker knus... Lijkt me bij uitstek de plek om een kind op te zetten maar voor een normale volwassenne. Ja een aziaatje misschien maar een west europeaan...

Dat doet mij er aan denken. Al die Amerikanen zijn heul dik, zijn bij Amerikaanse kisten de stoelindelingen daarop aangepast of zijn die wereledwijd redelijk gelijk?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151676521
No way dat ik in een kist stap met die indeling. Zelfs niet mocht Ryan air toch nog de kolder in de kop krijgen en me voor 100 euro de plas over kunnen zetten..... Echt niet.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:33:11 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151676835
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:38 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou in de nieuwe 3-5-3 A380's niet voor de raamplaats gaan :X

thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:20:23 The problem with the 3-5-3 A380 layout, as demonstrated by @AirlineFlyer. #paxex #AIX15 http://t.co/iXkvbKpGM2 reageer retweet
thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:05:00 So, this is how @Airbus is fitting 11 seats 3-5-3 on an A380. #paxex #AIX15 http://t.co/o8IO4peLiH reageer retweet
geen gordels en reddingsvesten?
So we just called him Fred
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:34:53 #27
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151676881
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

geen gordels en reddingsvesten?
Het is geen Premium Economy hé? ;)
pi_151676885
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:14 schreef Karstman het volgende:
Dat doet mij er aan denken. Al die Amerikanen zijn heul dik, zijn bij Amerikaanse kisten de stoelindelingen daarop aangepast of zijn die wereledwijd redelijk gelijk?
Ligt meer aan de maatschappij dan aan locatie.

Grappig is juist dat een aantal Aziatische maatschappij juist ruime configuraties hebben terwijl men daar juist kleiner is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:20 schreef Belastinginspecteur het volgende:
No way dat ik in een kist stap met die indeling. Zelfs niet mocht Ryan air toch nog de kolder in de kop krijgen en me voor 100 euro de plas over kunnen zetten..... Echt niet.
Met Ryanair wel eerst A380's gaan vliegen.

Die 11-abreast gaat namelijk over de A380...
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:33 schreef FredvZ het volgende:
geen gordels en reddingsvesten?
Mockup van de nieuwe configuratie op een beurs. En dan zijn gordels en reddingsvesten een beetje overbodig; plus het komt niet erg positief over.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:35:30 #29
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151676904
Verder moet ik er niet aan denken daar te moeten zitten met mijn 1.92m, ondanks dat ik een smal mannetje ben...
pi_151677407
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:35 schreef boriq het volgende:
Verder moet ik er niet aan denken daar te moeten zitten met mijn 1.92m, ondanks dat ik een smal mannetje ben...
Ik ben 1.95 en vind een windowseat normaal al een ellende, laat staan deze. Isle seat ftw!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:57:06 #31
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_151677463
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:55 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik ben 1.95 en vind een windowseat normaal al een ellende, laat staan deze. Isle seat ftw!
Hoe zou die seat er uberhaupt uit zien bij een deur, welke al minder ruimte overlaat voor je benen... :X :N
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 19:55:05 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151688167
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:55 schreef Karstman het volgende:
Ik ben 1.95 en vind een windowseat normaal al een ellende, laat staan deze. Isle seat ftw!
In een Bombardier CRJ 100 of Embraer ERJ 145 van HOP! heb ik prima gezeten:
Bij de nooduitgang aan de kant waar maar 1 stoel van het gangpad stond :9

Wat bedoel je met Isle seat? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:56:37 #33
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151688235
Nederland is weer een vliegtuig armer. De PH-OYJ van Arke vliegt op dit moment naar Brussel om over te worden gedragen aan de Belgische zustermaatschappij: Jetairfly.

De afgelopen maanden heeft het voornamelijk gevlogen op longhaul vluchten van voormalige zustermaatschappij NEOS in Italië en charters naar Mexico vanuit Warschau voor TUI Poland.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fred op 14-04-2015 20:25:24 ]
So we just called him Fred
pi_151692683
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In een Bombardier CRJ 100 of Embraer ERJ 145 van HOP! heb ik prima gezeten:
Bij de nooduitgang aan de kant waar maar 1 stoel van het gangpad stond :9

Wat bedoel je met Isle seat? ;)
ok ok ailse seat :6 :6 :6
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 21:40:25 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151692767
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:38 schreef Karstman het volgende:
ok ok ailse seat :6 :6 :6
Ook dat zegt me niets
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151692813
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ook dat zegt me niets
gangpad stoel?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 21:42:42 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151692866
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:41 schreef Karstman het volgende:
gangpad stoel?
Ooh, zeg dat dan gewoon :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151697362
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
Mockup van de nieuwe configuratie op een beurs. En dan zijn gordels en reddingsvesten een beetje overbodig; plus het komt niet erg positief over.
Bussen ook. In Koreaanse bussen kon ik steeds prinsheerlijk zitten, terwijl Londense bussen voor mijn formaat vaak verschrikkelijk zijn.

Maar WTF, die A380 3-5-3 stoel is echt belachelijk. Zouden ze echt een heel vliegtuig vol zo gek krijgen om zichzelf 12u lang zo op te vouwen... :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151697512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:26 schreef LintuxCx het volgende:
Zouden ze echt een heel vliegtuig vol zo gek krijgen om zichzelf 12u lang zo op te vouwen... :{
Makkelijk. Zo lang reizigers eerst naar prijs kijken en daarna (op afstand) de rest gebeurd dat ja.

Kijk maar naar het succes van Ryanair, Easyjet etc. etc.
Je krijgt niets maar het kost ook niets. En die twee zijn nu de grootste maatschappijen van Europa geworden.
(qua passagiers, Ryanair de grootste, gevolgd door Lufthansa en Easyjet)
pi_151697544
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:26 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Bussen ook. In Koreaanse bussen kon ik steeds prinsheerlijk zitten, terwijl Londense bussen voor mijn formaat vaak verschrikkelijk zijn.

Maar WTF, die A380 3-5-3 stoel is echt belachelijk. Zouden ze echt een heel vliegtuig vol zo gek krijgen om zichzelf 12u lang zo op te vouwen... :{
Ligt eraan, een heleboel mensen die op vergelijkingssites gewoon de goedkoopste optie aanklikken ;)
pi_151698059
quote:
[
Nederland is weer een vliegtuig armer. De PH-OYJ van Arke vliegt op dit moment naar Brussel om over te worden gedragen aan de Belgische zustermaatschappij: Jetairfly.

De afgelopen maanden heeft het voornamelijk gevlogen op longhaul vluchten van voormalige zustermaatschappij NEOS in Italië en charters naar Mexico vanuit Warschau voor TUI Poland.
De TFM vliegt de laatste dagen ook heel wat af voor JAF. De OYI staat in ierland voor onderhoud.
--
  woensdag 15 april 2015 @ 00:07:35 #42
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151698436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:53 schreef inkjet het volgende:
De TFM vliegt de laatste dagen ook heel wat af voor JAF. De OYI staat in ierland voor onderhoud.
JAF deed die vluchten met een 763ER (OO-JAP), maar die is al naar Condor, terwijl zijn vervanger dus pas sinds vandaag in België staat.

De TFM blijft trouwens op Amerika vliegen, vanaf mei zijn het weer vluchten met OR vluchtnummer, onder de vlag van Arke dus.
So we just called him Fred
pi_151699828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Makkelijk. Zo lang reizigers eerst naar prijs kijken en daarna (op afstand) de rest gebeurd dat ja.

Kijk maar naar het succes van Ryanair, Easyjet etc. etc.
Je krijgt niets maar het kost ook niets. En die twee zijn nu de grootste maatschappijen van Europa geworden.
(qua passagiers, Ryanair de grootste, gevolgd door Lufthansa en Easyjet)
Ja, en van dit artikel word ik ook niet vrolijker. Ze zijn echt allemaal naar elkaar toe aan het groeien. Als RyanAir begint met intercontinentaal is het helemaal gebeurd. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 15 april 2015 @ 06:10:19 #44
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_151700301
Airbus 3-5-3 opstelling, OMG! Nou ben ik niet de breedste maar zo'n window seat ziet er toch niet uit zeg. Al moet ik wel toegeven dat ik privé bij een intercontinentale vlucht toch meestal wel voor de goedkoopste optie ga, mits de overstap tijd < 3,5 uur.

Zakelijk kies ik altijd voor de snelste optie, dus meestal KLM.

(nu in Vietnam met Malaysian voor <470 euro retour en het was een prima vlucht in een redelijk comfortabele stoel met veel beenruimte)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_151700665
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:35 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ligt meer aan de maatschappij dan aan locatie.

Grappig is juist dat een aantal Aziatische maatschappij juist ruime configuraties hebben terwijl men daar juist kleiner is.
Ik vond vooral de verschillen bizar. Afgelopen winter 3x met jetstar pacific in Vietnam gevlogen, weet niet meer precies met welke toestellen. In 1 vlucht kon ik gewoon letterlijk niet zitten :') Met m'n reet op de stoel was fysiek onmogelijk met m'n 1.98, m'n knieën zaten echt compleet vast tegen de leuning. Heb toen de halve vlucht tegen de leuning aan gezeten of gestaan. Krapste vlucht die ik ooit meemaakte, volgens mij was t vanaf HCMC naar Phu Quock

Andere vluchten van Jetstar kon ik echt prima zitten, daarom had ik bij bovenstaande vlucht ook geen nooduitgang gekocht, die waren nog gewoon vrij namelijk maar mocht er achteraf niet gaan zitten :')

[ Bericht 1% gewijzigd door kikoooooo op 15-04-2015 08:09:08 ]
  woensdag 15 april 2015 @ 11:22:21 #46
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_151704771
Opnieuw een gevalletje zo moet het niet:



Asiana A320 heeft wat kapotgemaakt op Hiroshima Airport en de luchthaven is sindsdien dicht

[ Bericht 57% gewijzigd door mar456 op 15-04-2015 11:46:38 ]
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_151718400
Nog niet hier voorbij zien komen, two F-16's, a Caravan, and skydivers: blog.performancedesigns.com/?p=171
pi_151728131
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:22 schreef mar456 het volgende:
Opnieuw een gevalletje zo moet het niet:

[ afbeelding ]

Asiana A320 heeft wat kapotgemaakt op Hiroshima Airport en de luchthaven is sindsdien dicht
Dat:




Lufthansa 747-8 D-ABYT Retrojet maakt op dit moment haar eerste commerciële vlucht:
(Aan LH geleverd op 25 maart)

Vertrek vanuit Frankfurt om 17:55 uur vanavond als LH404 naar New York JFK:




Onderweg boven Engeland:



Wat is ie mooi O+
Schijnt ook de eerste 747-8i te zijn met camera in de staart.

[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 15-04-2015 23:58:46 ]
  woensdag 15 april 2015 @ 23:14:05 #49
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_151728637
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:

Lufthansa 747-8 D-ABYT Retrojet maakt op dit moment haar eerste commerciële vlucht:
(Aan LH geleverd op 25 maart)

Vertrek vanuit Frankfurt om 17:55 uur vanavond als LH404 naar New York JFK:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Onderweg boven Engeland:

[ afbeelding ]

Wat is ie mooi O+
Schijnt ook de eerste 747-8i te zijn met camera in de staart.
Ik heb eigenlijk niet zo veel met vliegtuigen, maar het eerste wat ik dacht was, wat een mooi ding :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_151737318
Tom Hanks Takes Flight to HBO with Wright Brothers Miniseries
quote:
Tom Hanks has had a long and fruitful relationship with HBO, particularly when it comes to miniseries. In the past he’s been an executive producer for Olive Kitteridge, John Adams, The Pacific, and Band of Brothers. He also is tied to the upcoming Lewis and Clark miniseries, and possibly a third Band of Brothers that would focus on the air force.

Speaking of flight … that brings us to his latest project, with his Playtone parter Gary Goetzman. According to Deadline, HBO has acquired the rights to David McCollough‘s book The Wright Brothers. McCollough himself has also had a fruitful partnership with HBO and Hanks in the past: the exceptional miniseries John Adams, based on his work, starring Paul Giamatti.

McCullough’s The Wright Brothers follows the story of Wilbur and Orville Wright, who went from bicycle repairmen in Ohio to aeronautic engineers. In 1903, in North Carolina’s Outer Banks, the course of history was changed when the two successfully invented the first viable flying machine to carry a pilot. And now … well, you know where we are with it now.

Given both McCullough’s exceptional talents in crafting engaging historical narratives and the list of truly great television that have come from Hanks’ partnership with HBO, there’s really no doubt that this latest project will be anything but a winner. There’s no timeline on the project yet since these are very, very early stages, but stay tuned — we’ll keep you up to date with any further news on the miniseries as it happens.
Kan mooi worden.
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 11:44:19 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151737539
Vind die retro kleuren van Lufthansa niet zo mooi eigenlijk.

Die van KLM dan weer wel
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151740830
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Makkelijk. Zo lang reizigers eerst naar prijs kijken en daarna (op afstand) de rest gebeurd dat ja.

Kijk maar naar het succes van Ryanair, Easyjet etc. etc.
Je krijgt niets maar het kost ook niets. En die twee zijn nu de grootste maatschappijen van Europa geworden.
(qua passagiers, Ryanair de grootste, gevolgd door Lufthansa en Easyjet)
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug. De terugreis is gewoon regelrecht een ramp. Ze verschuiven de vertrektijd naar een uur eerder. Nou tot zover geen probleem als het 1 malig is.
Heb ik vervolgens even gebeld naar ze, want ik moet natuurlijk ook vervoer regelen om daar te komen. Zou echt om deze tijd blijven staan blabla.
Vervolgens komen ze 2 dagen terug nogmaals met de melding dat hun vertrektijd is aangepast. Nu nogmaals 2 uur eerder.

Ik boos gebeld met hun want ik had nu al mijn vervoer gereserveerd. Dat was allemaal mijn probleem, kosten zijn ook voor mij. Ik kan dus gewoon niet om die tijd want ik ben dan nog in een bespreking.
Zeggen ze; ja, u kunt de vlucht omboeken naar een dag eerder of later. De prijsverschillen in vlucht zijn voor u. Wat zou neerkomen op 30 euro meer.

Wat een ontzettende trieste grafmaatschappij. Hun veranderen het en dan mag ik godverdomme extra gaan betalen. Hoop dat ze failliet gaan.
  donderdag 16 april 2015 @ 13:48:39 #53
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151741301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:31 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug. De terugreis is gewoon regelrecht een ramp. Ze verschuiven de vertrektijd naar een uur eerder. Nou tot zover geen probleem als het 1 malig is.
Heb ik vervolgens even gebeld naar ze, want ik moet natuurlijk ook vervoer regelen om daar te komen. Zou echt om deze tijd blijven staan blabla.
Vervolgens komen ze 2 dagen terug nogmaals met de melding dat hun vertrektijd is aangepast. Nu nogmaals 2 uur eerder.

Ik boos gebeld met hun want ik had nu al mijn vervoer gereserveerd. Dat was allemaal mijn probleem, kosten zijn ook voor mij. Ik kan dus gewoon niet om die tijd want ik ben dan nog in een bespreking.
Zeggen ze; ja, u kunt de vlucht omboeken naar een dag eerder of later. De prijsverschillen in vlucht zijn voor u. Wat zou neerkomen op 30 euro meer.

Wat een ontzettende trieste grafmaatschappij. Hun veranderen het en dan mag ik godverdomme extra gaan betalen. Hoop dat ze failliet gaan.
Hm Ryanair heb ik eigenlijk nog maar 1x mee gevolgen, ging prima. Easyjet gaat altijd prima, qua service kun je het beste bellen na de Engels servicedesk trouwens. Die wijzigen een hoop kostenloos en snel voor je mocht het nodig zijn (bv verkeerde doopnamen etc)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151764713
Er komt weer een pareltje aan van ANA, de R2D2-787 _O_

2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_151765962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:31 schreef Carlos93 het volgende:
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. [...] Wat een ontzettende trieste grafmaatschappij. Hun veranderen het en dan mag ik godverdomme extra gaan betalen. Hoop dat ze failliet gaan.
Blijf ik ook op hopen maar zal wel niet gebeuren vrees ik. Eerder drukken ze de aangenamere maatschappijen uit de markt of dwingen ze die om net zo kut te worden. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151770187
Vlieg gewoon met KLM.
  vrijdag 17 april 2015 @ 15:51:29 #57
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151775816
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug.

Naar Eindhoven.... :')
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:14:00 #58
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151785449
Arke schijnt deze zomer alle toestellen te voorzien van wifi. Volgens mij zijn ze daar mee de eeste in Nederland? Of kan je al bij andere Nederlandse maatschappijen gebruik maken wifi?

Arke kennende zal het wel vast wel weer knaken gaan kosten om er ook gebruik van te kunnen maken.
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 17 april 2015 @ 21:23:37 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151785874
Waar halen ze dat internet v signaal weg dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151786207
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:14 schreef FredvZ het volgende:
Arke schijnt deze zomer alle toestellen te voorzien van wifi.

Arke kennende zal het wel vast wel weer knaken gaan kosten om er ook gebruik van te kunnen maken.
Correctie, geen Wifi maar Airfi.
quote:
Arkefly gaat Airfi-routers installeren in alle vliegtuigen van de vloot zodat reizigers tijdens de vlucht via hun eigen tablet of smartphone toegang hebben tot kranten, magazines, e-books, games, nieuws, de menukaart en belastingvrije artikelen.

Het gaat dus nadrukkelijk niet om inflight wifi, maar om het zogeheten single WiFi network in cabin.
Bron
quote:
Volgens mij zijn ze daar mee de eeste in Nederland? Of kan je al bij andere Nederlandse maatschappijen gebruik maken wifi?
2.gif
quote:
De dienst is niet nieuw in de Nederlandse markt. Ook Corendon en Transavia bieden de service. Daarnaast biedt ook Estonian Air sinds kort Airfi.
En KLM heeft op 1 toestel Wifi; een 777-300ER (PH-BVF), samen een 777-300ER (F-GSQY) van Air France.
Schijnt best wel een drama te zijn dat het slecht presteert (verouderd, storingen); niet geheel verrassend want AF/KLM begon in april 2013 en er lijken totaal geen vorderingen te zijn.

Toestel is te herkennen aan de grote witte bult:


quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Waar halen ze dat internet v signaal weg dan?
Satelliet.

Zie video:

Over 777's gesproken; PH-BVO maakte eergisteren haar eerste customer flight:



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 17-04-2015 23:10:58 ]
pi_151786482
Enne, dit is ook wel heel erg gaaf.

Kennen we dit incident nog?
quote:
Report: Atlas B742 at Dusseldorf on Jan 24th 2005, overran runway on landing
The aircraft came to a stop about 580 meters/1900 feet past the runway end after colliding with the localizer antenna. The captain ordered the fire drill. After both fire bottles were discharged engine #2 still indicated on fire, the crew decided to evacuate the aircraft. Tower confirmed seeing fire, then advised the doors were blocked from the outside and queried whether the crew could evacuate on a different route. The crew exited the aircraft through the electric and electronics compartment and down near the nose gear. First fire engines arrived at the aircraft 5 minutes after the overrun.




Ze konden dus niet de deur uit en moest via de avionics bay - bij het neuswiel - het toestel verlaten.
Het toestel werd afgeschreven en werd in 2006 op Frankfurt gesloopt, maar niet voordat er nog een brandoefening mee werd gehouden:



Maar in april 2006 moest het toestel - dat door Singapore Airlines in februari 1975 in ontvangst werd genomen en o.a. nog voor Pan Am heeft gevlogen - toch haar lot ondergaan:




De cockpit bleef echter bewaard:



Het kwam o.a. in Engeland terecht (foto hierboven) en uiteindelijk is het nu bij iemand in Australié in gebruik als eigen 747-400 simulator.
Alle onderdelen zijn authentiek en komen van gesloopte 747-400's, waaronder D-ABTA (oude -400 Combi van Lufthansa; een van de 7 -400M's die LH heeft gehad), N195UA (United) en JA8961 (ANA -400 domestic)

Hoe vet is dat! _/-\o_



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 17-04-2015 21:42:32 ]
  vrijdag 17 april 2015 @ 22:14:06 #62
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_151788269
Weet iemand waarom piloten de zichtbaarheid van hun vliegtuig kunnen uitschakelen? Zoals bij dat Malaysia verhaal. Wat is het nut ervan? En ik dacht dat de piloten zelfs de zuurstoftoevoer voor de passagiers kunnen afsluiten. Klopt dat, en zo ja.....Waarom? :?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_151788893
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 22:14 schreef Parafernalia het volgende:
Weet iemand waarom piloten de zichtbaarheid van hun vliegtuig kunnen uitschakelen? Zoals bij dat Malaysia verhaal. Wat is het nut ervan? En ik dacht dat de piloten zelfs de zuurstoftoevoer voor de passagiers kunnen afsluiten. Klopt dat, en zo ja.....Waarom? :?
Ja, en vanwege o.a. veiligheid.

De transponder is - voor zover ik weet - eenvoudig uit te zetten door de juiste zekering eruit te trekken.
Deze zekering (en nog vele andere) zitten in de cockpit; in het geval van de 777 op het plafond:



Dit moet kunnen vanwege potentiele gevaren die er zijn. Wat als er kortsluiting ontstaat in het elektrisch circuit van de transponder? Door de zekering eruit te halen gaat de stroom eraf en is het gevaar geweken.

En nog wel meer situaties, soms in formatie-vluchten of als het toestel ergens op de luchthaven staat.

Vanuit de cockpit is zuurstof ook te regelen. Daar kun je bepaalde luchtdruk bepalen. Kan handmatig maar ook op automaat.
Dit instellen kan ook vanwege allerlei redenen; denk bijvoorbeeld aan onderhoud.
(Dit is overigens ook misgegaan bij Helios Airways vlucht 522 waarbij deze knop op manual stond (na onderhoud niet teruggezet naar auto) waardoor de luchtdruk wegviel tijdens de vlucht waardoor iedereen bewusteloos raakte; op een steward na).

Vanuit de cockpit is er ook enige controle op de zuurstofmaskers; maar dat zou ook niet heel veel uitgemaakt hebben; die maskers hebben maar voor een paar minuten zuurstof.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 17-04-2015 22:36:43 ]
pi_151789704
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:51 schreef wiijntje het volgende:
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug.

Naar Eindhoven.... :')
Eindhoven is inderdaad al een klacht opzich, maar moest toch in die buurt zijn. :')
  vrijdag 17 april 2015 @ 22:54:07 #65
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151789740
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:30 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Correctie, geen Wifi maar Airfi.

[..]

Bron

[..]

[ afbeelding ]

[..]

En KLM heeft op 1 toestel Wifi; een 777-300ER (PH-BVF), samen een 777-300ER (F-GSQY) van Air France.
Schijnt best wel een drama te zijn dat het slecht presteert (verouderd, storingen); niet geheel verrassend want AF/KLM begon in april 2013 en er lijken totaal geen vorderingen te zijn.
Thanks voor de aanvulling. Ik vond het ergens al verdacht dat Arke/TUI met internet in het vliegtuig zou komen, maar je weet het tegenwoordig maar nooit.

Bandbreedte en stabiliteit op satellieten is altijd al een groot issue geweest.
So we just called him Fred
  vrijdag 17 april 2015 @ 23:52:38 #66
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151791649
Voor de 747 fappers onder ons: Aviationweek heeft 24 foto's van de 747-100 assembly line uit hun 28 april 1969 editie online staan... hier
quote:
The April 28, 1969, issue of Aviation Week & Space Technology carried an 11-page special photo report detailing the Boeing 747 assembly process, with photos of the second and third aircraft on the production line at Everett, as well as photos of the first 747-100 being inspected after its first flight.
pi_151800744
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:36 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, dit is ook wel heel erg gaaf.

Kennen we dit incident nog?
Dit:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:
11s.gif Op maandag 23 december 2013 00:53 schreef Iemand91 het volgende:
Net gebeurd:
quote:
Harriet Tolputt‏@HarrietTolputt
BA plane crash
https://twitter.com/HarrietTolputt/status/414884728605405184




Een BA 747 met de rechtervleugel in een gebouw in Johannesburg.

Waarschijnlijk de turn naar de baan gemist:


Meer op Airliners.net

Wat BA tegenwoordig doet/van plan is met de 747 (9 december ging G-BNLM naar Victorville) in combinatie met de enorme vleugelschade weet ik denk ik wel wat er met de kist gaat gebeuren...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na maandenlang op Tambo Airport gestaan te hebben (op het laatst hier) en van heel veel onderdelen ontdaan te zijn (waaronder de Club World stoelen) moest G-BNlL er afgelopen week toch aan geloven.
De dame is net geen 25 jaar oud geworden (haar eerste vlucht was op 30 mei 1990)

Juni 2014:


Foto van het gebouw waar de vleugel een paar dagen voor kerst 2013 zich in heeft geboord:
(het gebouw staat er nog steeds, te zien op de eerder genoemde link van Google Maps. De luchtfoto is van 17 maart dit jaar)



Foto van niet lang geleden (februari):
(het toestel is zoveel mogelijk ontdaan van herkenbare British Airways elementen)


En afgelopen maandag of dinsdag begon men met het scrappen van de 747:







[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-04-2015 14:55:15 ]
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:15:45 #68
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_151807627
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:51 schreef wiijntje het volgende:
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug.

Naar Eindhoven.... :')
EHEH is een top veld :Y . Altijd wat te zien, van civiel tot militair en ook GA (al is dat grotendeels beperkt tot mijn clubje de eacm ;) ) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 19 april 2015 @ 09:14:50 #69
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151818297
Op Eindhoven is de tijd tussen vliegtuig en trein m.i. een stuk korter dan op Schiphol.
(En dan te bedenken dat je in Eindhoven nog met de bus moet ook)
So we just called him Fred
pi_151818309
Eindhoven is wel een prima vliegveld vind ik. Wat jammer is dat ik, toen ik in Groningen woonde, vanaf Eindhoven vloog en dus langer in de trein dan in het vliegtuig zat :')
pi_151835047
Another boring day flying an F-16… NOT!
quote:
Yes! This shot is real, and not from inside a cockpit, either. Royal Netherlands Air Force F-16 pilot and avid skydiver Joost Luysterburg of Performance Designs is going to tell you exactly how this crazy encounter came to pass.






Nog een mooie :9 :

  zondag 19 april 2015 @ 19:42:36 #72
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_151835269
quote:
Ik zie Den Helder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_151836422
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2015 19:36 schreef Iemand91 het volgende:
[Nog een mooie :9 :

[ afbeelding ]
Bird strike?
pi_151837660
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:10 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Bird strike?
Ik wou idd net vragen, roast chicken? :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151838141
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Bird strike?
Lamp van het vliegtuig erachter door de hete lucht van de motor. ;)
  zondag 19 april 2015 @ 20:48:55 #76
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_151838411
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 09:17 schreef Viezze het volgende:
Eindhoven is wel een prima vliegveld vind ik. Wat jammer is dat ik, toen ik in Groningen woonde, vanaf Eindhoven vloog en dus langer in de trein dan in het vliegtuig zat :')
Dan moet je maar hier in de buurt gaan wonen :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_151841427
In woon nu op steenworpafstand van Schiphol dus niet meer nodig :+
  maandag 20 april 2015 @ 12:15:11 #78
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151854999
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:15 schreef DaMook het volgende:

[..]

EHEH is een top veld :Y . Altijd wat te zien, van civiel tot militair en ook GA (al is dat grotendeels beperkt tot mijn clubje de eacm ;) ) .
Klopt, is dan ook het enige positieve aan de hele stad.

...of eigenlijk de hele provincie...
  maandag 20 april 2015 @ 19:11:04 #79
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_151867569
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:50 schreef Viezze het volgende:
In woon nu op steenworpafstand van Schiphol dus niet meer nodig :+
Daar kun je nog meer kanten op idd :P .
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:15 schreef wiijntje het volgende:

[..]

Klopt, is dan ook het enige positieve aan de hele stad.

...of eigenlijk de hele provincie...
Wat aardig van je :) . Eindhoven zelf heb ik ook weinig mee, maar jij bent zeker nog nooit in de dorpen in brabant geweest, gastvrijheid ten top.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 20 april 2015 @ 19:23:31 #80
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151868001
Een bijzonder rondje voor de PH-TFC gisteren/vandaag:
Amsterdam - Antalya - Dubai - Burgas - Amsterdam

Met tussen Antalya en Dubai een risico mijdende route:
So we just called him Fred
pi_151868699
Dat zal waarschijnlijk ook wel de reden van de stop in Antalya geweest zijn. Normaliter gaat Dubai outbound altijd rechtstreeks.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_151868705
Vandaag is de derde kist van GOL uit Brazilie aangekomen voor de summerlease van Transavia. Na de GUB en de GGX is dat de GUA. (PR- of PH). Naast deze drie waren vorig jaar ook de GGW en GGZ hier. Opvallend is dat tegelijkertijd veel vluchten voor JAF worden uitgevoerd, gisteren met drie toestellen tegelijk.
--
  maandag 20 april 2015 @ 20:37:28 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151871205
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:41 schreef Thetallguy het volgende:
Dat zal waarschijnlijk ook wel de reden van de stop in Antalya geweest zijn. Normaliter gaat Dubai outbound altijd rechtstreeks.
Volgens Flightradar24 zijn het ferry vluchten. Is op zich ook wel logisch, Dubai is een winterbestemming, de eerstvolgende vlucht naar Dubai is in oktober. Dan kan je op de heenweg de eerste toeristen in Antalya afzetten, leeg doorvliegen naar Dubai en dan de laatste toeristen daar mee terug nemen.
So we just called him Fred
pi_151872022
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Volgens Flightradar24 zijn het ferry vluchten. Is op zich ook wel logisch, Dubai is een winterbestemming, de eerstvolgende vlucht naar Dubai is in oktober. Dan kan je op de heenweg de eerste toeristen in Antalya afzetten, leeg doorvliegen naar Dubai en dan de laatste toeristen daar mee terug nemen.
Ah oké, als het de laatste inbound is vanuit Dubai dan is dat idd ook wel een logische oplossing :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_151872047
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 09:17 schreef Viezze het volgende:
Eindhoven is wel een prima vliegveld vind ik. Wat jammer is dat ik, toen ik in Groningen woonde, vanaf Eindhoven vloog en dus langer in de trein dan in het vliegtuig zat :')
Dan vlieg je vanaf Bremen met Ryanair als je in Groningen woont.
Dat heb ik ook wel eens gedaan voor een vluchtje naar Londen.
  maandag 20 april 2015 @ 22:50:11 #86
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_151877534
Deze had ik eerder nog willen posten. Ik vind het wel een mooi bord :P

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_151877638
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dan vlieg je vanaf Bremen met Ryanair als je in Groningen woont.
Dat heb ik ook wel eens gedaan voor een vluchtje naar Londen.
Ik ging naar Budapest. Weet niet of dat ook vanaf Bremen kan, maar we kwamen in ieder geval op Eindhoven uit.
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:51:27 #88
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151894977
quote:
99s.gif Op maandag 20 april 2015 19:11 schreef DaMook het volgende:

[..]

Daar kun je nog meer kanten op idd :P .

[..]

Wat aardig van je :) . Eindhoven zelf heb ik ook weinig mee, maar jij bent zeker nog nooit in de dorpen in brabant geweest, gastvrijheid ten top.
Ben geboren en getogen in zo´n dorp in Brabant... :N
pi_151904368
Mogen militaire kisten ook? Er is weer een hoop leuk spul tot a.s. Vrijdag in Leeuwarden tijdens Frisian Flag.









pi_151911876
Picdump:

Carport nodig?



Wauwie *;



Enne, even laten zien hoe enorm groot een A380 eigenlijk is; moet je die vergelijken met die man in het kraantje:

pi_151912268
Picdump, ja. Die tweede pica trouwens van jou. Briljant, vrij letterlijk. Is die robijnrode gloed echt in die motoren?
pi_151915519
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:50 schreef Yvesss het volgende:
Mogen militaire kisten ook? Er is weer een hoop leuk spul tot a.s. Vrijdag in Leeuwarden tijdens Frisian Flag.

[ afbeelding ]
Ik vind die Block 52's echt zo vet. Soort bodybuildervariant van de gewone F-16
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 22 april 2015 @ 11:17:01 #93
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151917981
Ik vind dit vet:



Staat er nu alleen wat minder florrisant bij:

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 22 april 2015 @ 11:36:12 #94
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151918609
Gisteren weer teruggevlogen van Sao Paolo naar Santiago met LAN/TAM, weer met de 787. Blijft toch een mooie ervaring, dat vliegtuig binnenstappen. Dat je in Business binnenstapt scheelt ook wel natuurlijk, maar toch, die ruimte!

Had stoel 36A en was knap chagrijnig toen ik door het vliegtuig liep. De allerlaatste rij, heb ik dat. Plus, er waren maar 2 stoelen en er zaten al 2 mensen op B en C dacht ik, dus ik moest óf de hele vlucht staan, óf ik werd geupgrade naar BC, vond ik wel een goeie oplossing in mijn gedachten. Maar nee, het waren stoelen A en C en die 2 lui zaten verkeerd. Waarschijnlijk met het idee: "Als het lukt, mooi! Als het niet lukt, jammer". Want 36 A en C waren de Crew Rest stoelen en ik had een zee van beenruimte, rugleuning ging vér naar achteren, uitschuifbare beensteun, ofwel: het was goed uit te houden en ze mogen me dus vaker op die stoelen plaatsen :D

Wel apart en ik had het nooit eerder gezien, de gordels zijn anders. De clip is dikker met een extra metalen lip en heel apart, aan de linkerkant zat een soort "zak" langs/aan de gordel en daarop stond dat die stoel niet geschikt is voor kleine kinderen ivm de airbag. Say what?! Weer wat geleerd, stoelen van de crew hebben kennelijk een airbag. Zit overigens aan de zijkant en is niet verplaatsbaar, dus vraag me wel af hoe het werkt. Iemand een idee? Te vroeg voor zelfstandig googlen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 22 april 2015 @ 11:41:56 #95
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151918799
Ok, toch even gegoogled :)


Ik heb blijkbaar geluk gehad! :P

http://www.seattletimes.c(...)e-workers-concerned/
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 22 april 2015 @ 21:43:23 #96
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151940117
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:41 schreef flipsen het volgende:
Ok, toch even gegoogled :)


Ik heb blijkbaar geluk gehad! :P

http://www.seattletimes.c(...)e-workers-concerned/
:o
Als je net je schoenveters zit te strikken kun je een flinke oplawaai van dat ding krijgen.
Wie dit leest is gek
pi_151946260






(Laatste foto is van afgelopen dinsdag)

KLM's 25e Boeing 777 en de 10e 777-300ER is op dit moment onderweg vanuit Paine Field voor een 7:42 uur durende delivery-flight naar Amsterdam.
De 1292e gebouwde 777 zal naar verwachting rond 07:41 uur landen op Schiphol.

Voorlopig zullen er geen 777's voor KLM meer volgen; de eerstvolgende nieuwe kist voor KLM zal PH-BHA worden. Deze 787-9 zou in oktober dit jaar op Schiphol moeten aankomen.
De eerstvolgende 777-300 (PH-BVP) volgt pas in februari 2016, de volgende (-BVR) in juni.
Daarna kunnen we weer een jaar wachten op -BVS (feb. 2017) en de laatste -BVU in mei 2017.

PH-BVO is ook de eerste 777 die in eigendom is van KLM; de rest is tot nu toe geleased.
PH-BVU zal ook in eigendom van KLM komen.
pi_151990427
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  vrijdag 24 april 2015 @ 16:55:13 #99
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151993080
Jammer dat je dit soort dingen niet meer ziet bij NL maatschappijen op lijnvluchten:
So we just called him Fred
  vrijdag 24 april 2015 @ 16:58:30 #100
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151993140
Heeft een van jullie trouwens nog een goede tip om te overnachten bij Schiphol?

In juni ga ik op vakantie vanaf Schiphol. Mijn reisgenote komt een dag ervoor aan met het vliegtuig en op zondagmorgen rond 10u moeten we inchecken.
Mijn auto blijft thuis, dus ik zoek iets wat of in de buurt is of een goede openbaar vervoer verbinding heeft (ook op zondag). Ik ben zelf nu gekomen op Ibis aan de noordzijde van Schiphol.
So we just called him Fred
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:20:59 #101
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_151994873
Welk budget?

Je zou eventueel in Hoofddorp kunnen kijken. R-net lijn 300 is het twee haltes vanaf Schiphol plaza.

Of anders Sheraton/Hilton op Schiphol. Ben je er zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')